Het is niet aan jou te bepalen wat terzake doende is en wat niet.quote:Op maandag 18 april 2011 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nogmaals jij bent hier toch echt de trol; de discussie gaat over vuurwapens legaliseren vs vuurwapen verbod intensiveren, en jij vindt het nodig allerlei niet ter zake doende informatie over Hitler en nazi-Duitsland hier te pasten zonder dat je ook maar de minste moeite doet op een steekhoudende wijze uit de doeken te doen waarom die teksten relevantie zouden hebben tav wat hier ter discussie staat.
En daarom vraag ik je naar de relevantie.quote:Op maandag 18 april 2011 02:10 schreef vergezocht het volgende:
Gadver mods nemen echt te lange tijd
[..]
Het is niet aan jou te bepalen wat terzake doende is en wat niet.
En je wordt gerefereerd naar de bron die je pertinent weigert te lezen.quote:Op maandag 18 april 2011 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En daarom vraag ik je naar de relevantie.
Vuurwapenbezit en op zijn minst nogal curieuze politieke ideeën is idd nog wat enger dan iemand die lid wordt van een schietclub puur en alleen omdat hij graag met een wapen in een roos schiet en daarmee prijzen wil verdienen of zelfs mee wil doen aan de Olympische spelen. Ik zou het één niet kunnen billijken en het andere vermits opgehangen aan flink wat voorwaarden, die ook worden gecontroleerd, wel kunnen billijken. Ik denk ook niet dat we hier in Nederland zitten te wachten op die paranoïde militia-cultuur van rechtsradikalinski's zoals in de VS m.n. in de jaren 90 een tijdje bestond.quote:Op maandag 18 april 2011 02:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Als dit soort mensen met een wapen gaan rondlopen is het einde zoek...
Ik hoop toch niet dat dit soort mensen door een keuring van een sportvereniging
komen
Ik ben niet klaar met jou en dat hoeven we ook niet te verwachten als jij geen antwoord geeft op een vrij redelijke en simpele vraag die gesteld wordt, lijkt me. Zo werkt dat nu eenmaal. Dus leg het maar uit, waarom paste jij die bewuste info en in hoeverre heeft dat enige relevantie tav bijv. het legaliseren van vuurwapens in Nederland anno 2011, want ik moet toch aannemen dat jij dat nastreeft hè?quote:Op maandag 18 april 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En je wordt gerefereerd naar de bron die je pertinent weigert te lezen.
Dus donder op...ben nu wel klaar met jou
Als vuurwapens eraan bijdragen dat mensen onnodig om het leven komen, mag daar best discussie over plaatsvinden. Er zijn genoeg voorbeelden van schietincidenten waarbij veelal jongere schutters om zich heen schieten en daarmee anderen van het leven beroven. In meerdere gevallen blijkt er ook een lidmaatschap van een schietvereniging in het spel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
We tolereren op jaarbasis honderden doden in het verkeer, we tolereren duizenden doden en een boel maatschappelijke ellende door alcoholmisbruik (alcohol is in feite ook een hobby, je hebt het niet nodig om te overleven), we tolereren doden door medicijnmisbruik, we tolereren doden door steekpartijen en mesmisbruik (veel meer dan er aan vuurwapens doden vallen).
Zo kan je er nog veel meer dingen verzinnen, om nu vuurwapens eruit te pikken vind ik onterecht.
Nee hoor, ik ben je zeker niet aan het uitlokken. Ik geef alleen mijn mening.quote:Op zondag 17 april 2011 21:34 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ben je mij aan het uitlokken of zo?![]()
![]()
Ik moet het zelf weten wat ik allemaal op zak heb, dat bepaal ik zelf. Wie ben jij om mij te vertellen wat ik wel en niet allemaal mag dragen?
Als ik bang ben voor mijn veiligheid, ga jij meteen in de bres springen voor mij? Ga je je ermee bemoeien en mijn aanvaller uitschakelen? I think not.
Dus heb jij ook het recht niet om voor mij te bepalen of ik wel veilig ben of niet. Alleen ik kan dat weten.
Jij schrijft vanuit het oogpunt van iemand die waarschijnlijk altijd rondrijdt in een lekkere auto, nooit de achterbuurten binnenloopt, en overigens op kantoor zit met een zakenpak en je voeten op het bureau. Je hebt echt geen persoonlijke ervaring of kennis met hoe het er aan toe gaat op straat. En daarom kraag je dit simpele kwakzalverij.
De realiteit is dat de samenleving nog altijd gevaarlijk blijft. M et of zonder vuurwapens. En zonder wordt het alleen gevaarlijker. Mark my words.
Slaap lekker overigens ik wil niet degene zijn die je fantasie moet doorprikken
Kan hier zelf eigenlijk niet echt over oordelen omdat ik het zelf -gelukkig- nog niet heb meegemaakt.quote:Op zondag 17 april 2011 21:12 schreef kontknager het volgende:
[..]
Als je leven echt in gevaar is, dan is er een grote kans dat je gewoon wordt vrijgesproken. Het is dan wel definitief einde schietsport. Maarja, wat heb je aan de schietsport als je anders dood was geweest? In Duitsland gaan ze er soepeler mee om. Het zal daar niet de eerste keer zijn dat er levens worden gered door legale vuurwapens. Maarja, dat is overal het geval. Maar dat mag het Nederlandse schapenvolk niet weten
Hoewel ik je mening respecteer, ligt het geweldsmonopolie nu eenmaal bij de overheid.quote:Overigens ben ik ook van mening dat de reguliere politie geen vuurwapens mag hebben als burgers zichzelf ook niet mogen verdedigen. Waarom mag de politie zichzelf wel verdedigen en een normale kutburger niet? Net zoals in Engeland speciale vuurwapenteams oprichten. Die weten wat ze doen, en worden ingezet als het echt nodig is.
Is helaas waar. Heeft volgens mij alles te maken met de bezuinigingen op het politie apparaat.quote:Op zondag 17 april 2011 20:47 schreef von_Preussen het volgende:
In een beschaafde saamenleving komt de politie vervolgens ook opdagen om de burger te helpen, wat tegenwoordig ook tegenvalt. Behalve als je een wapenkluis hebt, dan staan ze we'll binnen de kortste keren voor de deur.
Helemaal mee eens.quote:Maar voor de rest sluit ik me helemaal bij je aan roerganger, vuurwapens op de man dragen is overbodig. Net zo overbodig als het bewaren van vuurwapens op de schietclub.
Doe je dat nog slechter dan?quote:Op maandag 18 april 2011 02:04 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja want wat ik hier typ staat gelijk aan hoe ik om ga met wapens. Goede correlatie, bijzonder slim ben je!
Dan neem ik het stokje wel over. Hoe verklaar jij de relevantie van een stuk over de opkomst van de nazi's en hun vermeende middel daartoe; het verbieden van vuurwapengebruik, en de situatie in Nederland?quote:Op maandag 18 april 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En je wordt gerefereerd naar de bron die je pertinent weigert te lezen.
Dus donder op...ben nu wel klaar met jou
Je gaat toch geen gekke dingen doen he?quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, er liggen geen vuurwapens in mijn huis, wél ben ik lid van een studentenschietvereniging.
Op verschillende plekken heb ik de mogelijkheid om te schieten, waar ik dan ook graag gebruik van maak, ondanks dat ik geen eigen wapenverlof heb.
Om het niveau van de omgang weer te geven: je kan nu mijn ogen verbinden, ik kan een Glock 17 uit elkaar halen, weer in elkaar zetten (zal wel eventjes prutsen zijn, dat geef ik toe), kogels uit een doosje in een magazijn stoppen, magazijn in het vuurwapen doen en doorladen (klaar om te schieten), allemaal met verbonden ogen.
Ben ik het helemaal met jou eens, echter wilde ik alleen duidelijk maken dat je zelfs als "leek" erg gemakkelijk aan een vuurwapen kan komen, daarvoor hoef je niet eens contacten in het criminele circuit te hebben.quote:Op maandag 18 april 2011 01:56 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat zoiets niet moet kunnen; dat is alles wat ik hier op kan zeggen.
Ook al heb ik die behoefte niet, en voel ik mij ook als ik 's nachts door Rotterdam naar huis loop niet onveilig (wat meer te doen heeft met mijn naiviteit, denk ikquote:
Waarom zou ik gekke dingen gaan doen, alleen omdat ik geofend ben ik de omgang met vuurwapens en op deze manier het niveau van omgang aangeef?quote:Op maandag 18 april 2011 09:48 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Je gaat toch geen gekke dingen doen he?
Effe rustig aan man. Als ik je post zo lees dan vraag ik mij af of het wel verstandig is om jou een vergunning te geven.quote:Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zou ik gekke dingen gaan doen, alleen omdat ik geofend ben ik de omgang met vuurwapens en op deze manier het niveau van omgang aangeef?
Heb ik ergens gesteld dat ik mijn schietvaardigheid wil demonstreren door andere mensen als doel te gebruiken? Nee!
Heb ik ergens gesteld dat ik vreselijk labiel ben en allerlei mensen iets aan wil doen? Nee!
Dus hou dan die domme insinuaties voor je.
Waar heb ik gezegd dat ik dat heb gedaan?quote:Op maandag 18 april 2011 10:46 schreef kipknots het volgende:
Als je het in je hoofd haalt om een wapen door te laden terwijl je geblinddoekt bent heb je wat mij betreft al de verantwoordelijkheid niet om een wapen te dragen.
Je hoeft mij geen vergunning te geven, de (legale) toegang tot wapens heb ik nu ook al, immers schiet ik meerdere keren per jaar mee.quote:Op maandag 18 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Effe rustig aan man. Als ik je post zo lees dan vraag ik mij af of het wel verstandig is om jou een vergunning te geven.
Ik dacht dat juist de pro-vuurwapenbezitters de angstige mensen waren, volgens sommigen hier in het topic....quote:Op maandag 18 april 2011 11:38 schreef eriksd het volgende:
Ik kijk wel uit met gevatte opmerkingen nu
Totdat je een keer de pan uitflipt met je blauwe kop.quote:Op maandag 18 april 2011 11:32 schreef von_Preussen het volgende:
Want het fijne verschil is dat mensen zoals ik de emoties en het vuurwapen uit elkaar houden.
Bij gebrek aan argumentatie gaan we maar beledigen, er gaat ook niets boven het bederven van een serieuze discussiecultuur.quote:Op maandag 18 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Totdat je een keer de pan uitflipt met je blauwe kop.
Was niet bedoeld als belediging. Kan het ook anders formuleren: Totdat je een keer door het lint gaat met teveel borrels op.quote:Op maandag 18 april 2011 11:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij gebrek aan argumentatie gaan we maar beledigen, er gaat ook niets boven het bederven van een serieuze discussiecultuur.
Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen, zand erover.quote:Op maandag 18 april 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was niet bedoeld als belediging. Kan het ook anders formuleren: Totdat je een keer door het lint gaat met teveel borrels op.
Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.quote:Op maandag 18 april 2011 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen, zand erover.
Er zijn tienduizenden wapenbezitters, als sinds tientallen jaren. Hoe vaak is het tot nu toe voorgekomen dat deze in door het lint zijn gegaan en daarbij hun (legale) vuurwapens hebben gebruikt?
Het zegt wel wat over je opvliegende karakter. Dat soort types zou het eerste zijn dat uitgesloten zou moeten worden van wapenbezit...quote:Op maandag 18 april 2011 02:04 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja want wat ik hier typ staat gelijk aan hoe ik om ga met wapens. Goede correlatie, bijzonder slim ben je!
En er zo min mogelijk transportbewegingen met die wapens plaatsvinden.quote:Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.
Dat is al zo. Je mag een wapen alleen van en naar de schietbaan of van en naar de winkel of wapenhersteller vervoeren. Rechtstreeks, niet nog even bij de supermarkt langs dus.quote:Op maandag 18 april 2011 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
En er zo min mogelijk transportbewegingen met die wapens plaatsvinden.
Het beste lijkt me dat ze goed, stevig opgeborgen worden op de schietbaan.quote:Op maandag 18 april 2011 14:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is al zo. Je mag een wapen alleen van en naar de schietbaan of van en naar de winkel of wapenhersteller vervoeren. Rechtstreeks, niet nog even bij de supermarkt langs dus.
En als ik mij niet vergis moet je hem na aanschaf nog op het politiebureau tonen zodat het gecontroleerd kan worden.quote:Op maandag 18 april 2011 14:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is al zo. Je mag een wapen alleen van en naar de schietbaan of van en naar de winkel of wapenhersteller vervoeren. Rechtstreeks, niet nog even bij de supermarkt langs dus.
Maar echt streng wordt er niet gestraft als je het overtreed zoals die PVV'er die als bewaker van een bijeenkomst een wapen in zijn zak had en er met een schikking of zelfs seponeren van af kwam..quote:Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En als ik mij niet vergis moet je hem na aanschaf nog op het politiebureau tonen zodat het gecontroleerd kan worden.
Dat is wel jammer.. De PVV heeft veiligheid toch zo hoog in het vaandel staan? Die man zou zelf moeten protesteren tegen het sluiten van zijn zaak.quote:Op maandag 18 april 2011 14:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar echt streng wordt er niet gestraft als je het overtreed zoals die PVV'er die als bewaker van een bijeenkomst een wapen in zijn zak had en er met een schikking of zelfs seponeren van af kwam..
Hij is van de PVV-lijst gekieperdquote:Op maandag 18 april 2011 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is wel jammer.. De PVV heeft veiligheid toch zo hoog in het vaandel staan? Die man zou zelf moeten protesteren tegen het sluiten van zijn zaak.
Zwaarwegende redenen om pepperspray etc te verbieden ben ik niet van op de hoogte. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het tegengaan van eigenrichting. Of het gebruik ervan tegen mensen met een publieke functie. Want dat risico loop je dan ook, imo.quote:Op maandag 18 april 2011 10:09 schreef von_Preussen het volgende:
Ook al heb ik die behoefte niet, en voel ik mij ook als ik 's nachts door Rotterdam naar huis loop niet onveilig (wat meer te doen heeft met mijn naiviteit, denk ik) kan ik wel begrijpen dat er een behoefte aan zelfverdediging bij mensen bestaat. Als ik denk aan bus- / taxichauffeurs die regelmatig het slachtoffer zijn van geweld (met of zonder wapen), of vrouwen die zich 's nachts onveilig moeten als ze door een stad lopen / fietsen.
Natuurlijk ben ik nou niet van mening dat men daarom vuurwapens moet uitdelen, maar ik zou er niet strikt op tegen zijn om de verkoop van pepperspray of andere non-lethal zelfverdedigingsmiddelen vrij te geven. Want als jij als buschauffeur 's nachts in een dreigende situatie zit dan kan het om minuten gaan, wat meestal voor de politie veel te weinig is om ter plaatse te komen. En als hij dan ernstig letsel kan afwenden door een agressieve passagier met pepperspray uit zijn buurt te krijgen dan vind ik dat niet iets slechts. Ongelukken met pepperspray zijn nagenoeg uitgesloten, laat staan dat er blijvend letsel is.
Of zijn er zwaarwegende redenen waarom de wetgever heeft bepaald dat je geen pepperspray mag hebben?
De redenering kan ik volgen, maar mensen met een publieke functie (met name agenten) hebben al de mogelijkheid om zichzelf te verweren, ook tegen pepperspray.quote:Op maandag 18 april 2011 14:38 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Zwaarwegende redenen om pepperspray etc te verbieden ben ik niet van op de hoogte. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het tegengaan van eigenrichting. Of het gebruik ervan tegen mensen met een publieke functie. Want dat risico loop je dan ook, imo.
Maar wat dat betreft is jouw gok net zo goed als de mijne, moet ik eerlijk zeggen.
Leuk idee, alleen niet uitvoerbaar.quote:Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het beste lijkt me dat ze goed, stevig opgeborgen worden op de schietbaan.
Mij niet, om de reden die al vaker is gegeven. De schietvereniging wordt dan een gewild object in het dievengilde.quote:Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het beste lijkt me dat ze goed, stevig opgeborgen worden op de schietbaan.
Zelf denk ik dan ook meer aan mensen met een ongewapende publieke functies, zoals buschauffeurs, conducteurs etc.quote:Op maandag 18 april 2011 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De redenering kan ik volgen, maar mensen met een publieke functie (met name agenten) hebben al de mogelijkheid om zichzelf te verweren, ook tegen pepperspray.
Dus vind ik de afweging "iemand die weerbaar is een minimaal risico laten lopen" vs. "iemand die niet weerbaar is uitleveren aan geweld" eigenlijk eerder doorslaan naar het laatste. Een agent kan zichzelf perfect verdedigen, dan vind ik het eigenlijk raar dat een overheid het desondanks tolereert dat burgers geweld aangedaan wordt en niet de mogelijkheid wordt geboden om zichzelf te verdedigen.
Maar goed, we weten beide niet wat de reden voor het verbieden van pepperspray is.
En er is ook al vaker aangegeven dat je dit prima zo kan beveiligen dat er niks kan gebeuren. Kost een paar centen maar dat mag je toch over hebben voor je hobby?quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Mij niet, om de reden die al vaker is gegeven. De schietvereniging wordt dan een gewild object in het dievengilde.
dat maakt het ook vrij eng inderdaadquote:Op maandag 18 april 2011 16:08 schreef Argento het volgende:
Als je dit topic zo bekijkt kunnen we in ieder geval vaststellen dat degenen die voor particulier wapenbezit zijn ook degenen zijn die nogal snel gefrustreerd raken als ze tegen een afwijkende mening aanlopen.
Kijk maar, de aap komt uit de mouw.quote:Op maandag 18 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Effe rustig aan man. Als ik je post zo lees dan vraag ik mij af of het wel verstandig is om jou een vergunning te geven.
Nee, ik bepleit er juist voor een documentatie van alle legale eigenaars. En dat is ook dus de reden volgens mij waarom legale wapenbezitters misdaad niet zulle plegen itt hun illegale tegenhangers.quote:Op maandag 18 april 2011 15:10 schreef JoaC het volgende:
Vraagje aan vergezocht: Ben jij tegen het registreren van wapens?
Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doenquote:Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.
Dus alle wapenbezitters moeten exact dezelfde persoonlijkheid hebben?quote:Op maandag 18 april 2011 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zegt wel wat over je opvliegende karakter. Dat soort types zou het eerste zijn dat uitgesloten zou moeten worden van wapenbezit...
Er vinden natuurlijk met enige regelmaat incidenten plaats met schietclubleden en elk incident met een legaal of illegaal wapen is er natuurlijk 1 teveel...quote:Op maandag 18 april 2011 16:16 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doenGeregeld
Staat goed in verhouding
Als het daar inderdaad bij bleef, was er ook wel wat voor te zeggen. Maar er zitten helaas wat meer haken en ogen aan. Zie mijn reactie op een post van je hierboven.quote:Op maandag 18 april 2011 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En er is ook al vaker aangegeven dat je dit prima zo kan beveiligen dat er niks kan gebeuren. Kost een paar centen maar dat mag je toch over hebben voor je hobby?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |