abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95652795
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het gegeven dat de nazi's aan "gun control" deden ongeveer net zo relevant als dat de nazi's de basis legden voor de autobahn waar we anno 2011 massaal gebruik van maken.

Als je een middel (gun control) compleet uit zijn context rukt en daarbij totaal niet kijkt naar de situatie in Duitsland vlak voordat de Tweede Wereldoorlog uitbarstte, vergeleken met de situatie in Nederland en andere democratische landen in 2011, dan zou je inderdaad kunnen stellen: ja, toen hadden ze gun control, nu ook, dus gun control is slecht. Dat is alleen nogal bizar. Zo kwam Hitler democratisch aan de macht. Met dit soort argumentatie zouden we dus ook de democratie moeten afschaffen...

Wat is er trouwens mis met het principe dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen?
pi_95652796
Gadver mods nemen echt te lange tijd :N

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nogmaals jij bent hier toch echt de trol; de discussie gaat over vuurwapens legaliseren vs vuurwapen verbod intensiveren, en jij vindt het nodig allerlei niet ter zake doende informatie over Hitler en nazi-Duitsland hier te pasten zonder dat je ook maar de minste moeite doet op een steekhoudende wijze uit de doeken te doen waarom die teksten relevantie zouden hebben tav wat hier ter discussie staat.
Het is niet aan jou te bepalen wat terzake doende is en wat niet.
pi_95652803
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:10 schreef vergezocht het volgende:
Gadver mods nemen echt te lange tijd :N

[..]

Het is niet aan jou te bepalen wat terzake doende is en wat niet.
En daarom vraag ik je naar de relevantie.
I´m back.
pi_95652814
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En daarom vraag ik je naar de relevantie.
En je wordt gerefereerd naar de bron die je pertinent weigert te lezen.

Dus donder op...ben nu wel klaar met jou
pi_95652843
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 02:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Als dit soort mensen met een wapen gaan rondlopen is het einde zoek...

Ik hoop toch niet dat dit soort mensen door een keuring van een sportvereniging
komen :N
Vuurwapenbezit en op zijn minst nogal curieuze politieke ideeën is idd nog wat enger dan iemand die lid wordt van een schietclub puur en alleen omdat hij graag met een wapen in een roos schiet en daarmee prijzen wil verdienen of zelfs mee wil doen aan de Olympische spelen. Ik zou het één niet kunnen billijken en het andere vermits opgehangen aan flink wat voorwaarden, die ook worden gecontroleerd, wel kunnen billijken. Ik denk ook niet dat we hier in Nederland zitten te wachten op die paranoïde militia-cultuur van rechtsradikalinski's zoals in de VS m.n. in de jaren 90 een tijdje bestond.
I´m back.
pi_95652866
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik ben niet klaar met jou en dat hoeven we ook niet te verwachten als jij geen antwoord geeft op een vrij redelijke en simpele vraag die gesteld wordt, lijkt me. Zo werkt dat nu eenmaal. Dus leg het maar uit, waarom paste jij die bewuste info en in hoeverre heeft dat enige relevantie tav bijv. het legaliseren van vuurwapens in Nederland anno 2011, want ik moet toch aannemen dat jij dat nastreeft hè?
I´m back.
pi_95652881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
We tolereren op jaarbasis honderden doden in het verkeer, we tolereren duizenden doden en een boel maatschappelijke ellende door alcoholmisbruik (alcohol is in feite ook een hobby, je hebt het niet nodig om te overleven), we tolereren doden door medicijnmisbruik, we tolereren doden door steekpartijen en mesmisbruik (veel meer dan er aan vuurwapens doden vallen).

Zo kan je er nog veel meer dingen verzinnen, om nu vuurwapens eruit te pikken vind ik onterecht.
Als vuurwapens eraan bijdragen dat mensen onnodig om het leven komen, mag daar best discussie over plaatsvinden. Er zijn genoeg voorbeelden van schietincidenten waarbij veelal jongere schutters om zich heen schieten en daarmee anderen van het leven beroven. In meerdere gevallen blijkt er ook een lidmaatschap van een schietvereniging in het spel.

In het verkeer vallen momenteel ruim 700 doden per jaar, in Nederland. Voor de goede orde: begin jaren '70 vielen er jaarlijks zo'n 3.000 doden in het verkeer, terwijl het toen nog stukken rustiger op de weg was dan nu. In die tijd zijn auto's veiliger geworden, is op veel punten de infrastructuur aangepakt, controleert de politie (onder andere) op gevaarlijke plekken en is er heel veel gedaan aan voorlichting en educatie. Het resultaat is dat het aantal doden nu minder dan een kwart is; het zijn er nog steeds te veel, maar we 'tolereren' dat niet. Er wordt (meersporen)beleid op gemaakt.

Alcoholgebruik wordt onder meer via een leeftijdsgrens en accijnzen ontmoedigd. Er zijn uitvoerige campagnes gevoerd, openbare dronkenschap is strafbaar, enzovoort. Idem voor roken. Ik vind je vergelijking dus mank gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2011 18:41:19 ]
  maandag 18 april 2011 @ 04:00:23 #212
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95653555
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:34 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ben je mij aan het uitlokken of zo? :{ :N

Ik moet het zelf weten wat ik allemaal op zak heb, dat bepaal ik zelf. Wie ben jij om mij te vertellen wat ik wel en niet allemaal mag dragen?

Als ik bang ben voor mijn veiligheid, ga jij meteen in de bres springen voor mij? Ga je je ermee bemoeien en mijn aanvaller uitschakelen? I think not.

Dus heb jij ook het recht niet om voor mij te bepalen of ik wel veilig ben of niet. Alleen ik kan dat weten.

Jij schrijft vanuit het oogpunt van iemand die waarschijnlijk altijd rondrijdt in een lekkere auto, nooit de achterbuurten binnenloopt, en overigens op kantoor zit met een zakenpak en je voeten op het bureau. Je hebt echt geen persoonlijke ervaring of kennis met hoe het er aan toe gaat op straat. En daarom kraag je dit simpele kwakzalverij.

De realiteit is dat de samenleving nog altijd gevaarlijk blijft. M et of zonder vuurwapens. En zonder wordt het alleen gevaarlijker. Mark my words.

Slaap lekker overigens ik wil niet degene zijn die je fantasie moet doorprikken
Nee hoor, ik ben je zeker niet aan het uitlokken. Ik geef alleen mijn mening.
Schijnt nogal gebruikelijk te zijn op een discussie forum.
Het is dus zeker niet aan mij om je te vertellen wat je wel en niet mag, daar hebben we een wetgever voor.
Ook jouw veiligheids gevoel kan ik niet voor je invullen, was wederom slechts mijn mening.

Wel grappig dat je mij dit verwijt, maar vervolgens mij even vertelt hoe mijn leven eruit ziet. :')
Kan je alvast vertellen dat je , afgezien van de auto, er volledig naast zit.

Jammer dat je in plaats van de discussie inhoudelijk te voeren, kiest voor de persoonlijke aanval.

Er is je bij herhaling gevraagd of je daadwerkelijk sportschutter bent, of dat je je wapens illegaal hebt. Persoonlijk denk ik het laatste.
Helaas weiger je daar antwoord op te geven, wat mij sterkt in mijn gedachte.

Dus je kan de mond wel vol hebben over al die criminelen om ons heen, maar het heeft er alle schijn van dat je er zelf een bent met je illegale wapens.

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten, maar ik baal er wel van dat je de legale wapenbezitter in een kwaad daglicht stelt met je opvattingen. Schep dan tenminste duidelijkheid.
Door antwoord te geven op vragen van FANNvanhetlaatsteuur over de schietsport, heb je in mijn ogen de schijn gewekt een sportschutter te zijn. En ik waag dat te betwijfelen.

Dit is overigens geen persoonlijke aanval, maar slechts hoe ik het zie.
Stress is voor idioten.
  maandag 18 april 2011 @ 04:21:57 #213
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95653625
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:12 schreef kontknager het volgende:

[..]

Als je leven echt in gevaar is, dan is er een grote kans dat je gewoon wordt vrijgesproken. Het is dan wel definitief einde schietsport. Maarja, wat heb je aan de schietsport als je anders dood was geweest? In Duitsland gaan ze er soepeler mee om. Het zal daar niet de eerste keer zijn dat er levens worden gered door legale vuurwapens. Maarja, dat is overal het geval. Maar dat mag het Nederlandse schapenvolk niet weten :)
Kan hier zelf eigenlijk niet echt over oordelen omdat ik het zelf -gelukkig- nog niet heb meegemaakt.
Het recht op zelfverdediging in het eigen huis voor legale wapen bezitters kun je nog over discussieeren, het dragen van wapens op straat is voor mij een brug te ver.

quote:
Overigens ben ik ook van mening dat de reguliere politie geen vuurwapens mag hebben als burgers zichzelf ook niet mogen verdedigen. Waarom mag de politie zichzelf wel verdedigen en een normale kutburger niet? Net zoals in Engeland speciale vuurwapenteams oprichten. Die weten wat ze doen, en worden ingezet als het echt nodig is.
Hoewel ik je mening respecteer, ligt het geweldsmonopolie nu eenmaal bij de overheid.
De enige manier om dat te veranderen, ligt naar mijn idee in de politiek. Blijft de vraag of het wenselijk zou moeten zijn dat jan en alleman met een pistool op zak rondloopt.

Misschien zit het probleem wel in het feit dat de nederlandse politieman te weinig ervaring heeft in het gebruik van het dienstwapen, waardoor er een gebrek aan zelfvertrouwen ontstaat.
Ik heb de tijd gekend dat lidmaatschap van een schietvereniging gestimuleerd werd bij de politie, puur om de schietvaardigheid op peil te houden. Sommige bureau's hadden zelfs een eigen vereniging opgericht voor dat doel. Dat is nu allemaal weg, uit geldgebrek.
Stress is voor idioten.
  maandag 18 april 2011 @ 04:31:15 #214
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95653644
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:47 schreef von_Preussen het volgende:
In een beschaafde saamenleving komt de politie vervolgens ook opdagen om de burger te helpen, wat tegenwoordig ook tegenvalt. Behalve als je een wapenkluis hebt, dan staan ze we'll binnen de kortste keren voor de deur.
Is helaas waar. Heeft volgens mij alles te maken met de bezuinigingen op het politie apparaat.
Ik woon in een van de vier grote steden en als ik van een politieman hoor dat er voor het hele centrumgebied maar twee auto's en een motor beschikbaar zijn voor noodhulp en surveillance, dan zakt mijn broek af.
quote:
Maar voor de rest sluit ik me helemaal bij je aan roerganger, vuurwapens op de man dragen is overbodig. Net zo overbodig als het bewaren van vuurwapens op de schietclub.
Helemaal mee eens.
Stress is voor idioten.
pi_95654928
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:04 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja want wat ik hier typ staat gelijk aan hoe ik om ga met wapens. Goede correlatie, bijzonder slim ben je!
Doe je dat nog slechter dan? :D
  maandag 18 april 2011 @ 09:44:27 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95656411
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dan neem ik het stokje wel over. Hoe verklaar jij de relevantie van een stuk over de opkomst van de nazi's en hun vermeende middel daartoe; het verbieden van vuurwapengebruik, en de situatie in Nederland?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95656522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, er liggen geen vuurwapens in mijn huis, wél ben ik lid van een studentenschietvereniging.

Op verschillende plekken heb ik de mogelijkheid om te schieten, waar ik dan ook graag gebruik van maak, ondanks dat ik geen eigen wapenverlof heb.

Om het niveau van de omgang weer te geven: je kan nu mijn ogen verbinden, ik kan een Glock 17 uit elkaar halen, weer in elkaar zetten (zal wel eventjes prutsen zijn, dat geef ik toe), kogels uit een doosje in een magazijn stoppen, magazijn in het vuurwapen doen en doorladen (klaar om te schieten), allemaal met verbonden ogen.
Je gaat toch geen gekke dingen doen he?
  maandag 18 april 2011 @ 09:49:52 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95656555
Waarom komt er altijd meteen soort intimidatie om het hoekje kijken als het om vuurwapens gaat?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 18 april 2011 @ 10:09:36 #219
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95657077
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 01:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat zoiets niet moet kunnen; dat is alles wat ik hier op kan zeggen.
Ben ik het helemaal met jou eens, echter wilde ik alleen duidelijk maken dat je zelfs als "leek" erg gemakkelijk aan een vuurwapen kan komen, daarvoor hoef je niet eens contacten in het criminele circuit te hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 04:31 schreef Roerkoning het volgende:
[quote]

Helemaal mee eens.
Ook al heb ik die behoefte niet, en voel ik mij ook als ik 's nachts door Rotterdam naar huis loop niet onveilig (wat meer te doen heeft met mijn naiviteit, denk ik :P ) kan ik wel begrijpen dat er een behoefte aan zelfverdediging bij mensen bestaat. Als ik denk aan bus- / taxichauffeurs die regelmatig het slachtoffer zijn van geweld (met of zonder wapen), of vrouwen die zich 's nachts onveilig moeten als ze door een stad lopen / fietsen.

Natuurlijk ben ik nou niet van mening dat men daarom vuurwapens moet uitdelen, maar ik zou er niet strikt op tegen zijn om de verkoop van pepperspray of andere non-lethal zelfverdedigingsmiddelen vrij te geven. Want als jij als buschauffeur 's nachts in een dreigende situatie zit dan kan het om minuten gaan, wat meestal voor de politie veel te weinig is om ter plaatse te komen. En als hij dan ernstig letsel kan afwenden door een agressieve passagier met pepperspray uit zijn buurt te krijgen dan vind ik dat niet iets slechts. Ongelukken met pepperspray zijn nagenoeg uitgesloten, laat staan dat er blijvend letsel is.

Of zijn er zwaarwegende redenen waarom de wetgever heeft bepaald dat je geen pepperspray mag hebben?
  maandag 18 april 2011 @ 10:11:54 #220
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95657141
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 09:48 schreef zaanse-mayonaise het volgende:

[..]

Je gaat toch geen gekke dingen doen he?
Waarom zou ik gekke dingen gaan doen, alleen omdat ik geofend ben ik de omgang met vuurwapens en op deze manier het niveau van omgang aangeef?

Heb ik ergens gesteld dat ik mijn schietvaardigheid wil demonstreren door andere mensen als doel te gebruiken? Nee!

Heb ik ergens gesteld dat ik vreselijk labiel ben en allerlei mensen iets aan wil doen? Nee!

Dus hou dan die domme insinuaties voor je. :r
pi_95658218
Als je het in je hoofd haalt om een wapen door te laden terwijl je geblinddoekt bent heb je wat mij betreft al de verantwoordelijkheid niet om een wapen te dragen.
pi_95659110
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waarom zou ik gekke dingen gaan doen, alleen omdat ik geofend ben ik de omgang met vuurwapens en op deze manier het niveau van omgang aangeef?

Heb ik ergens gesteld dat ik mijn schietvaardigheid wil demonstreren door andere mensen als doel te gebruiken? Nee!

Heb ik ergens gesteld dat ik vreselijk labiel ben en allerlei mensen iets aan wil doen? Nee!

Dus hou dan die domme insinuaties voor je. :r
Effe rustig aan man. Als ik je post zo lees dan vraag ik mij af of het wel verstandig is om jou een vergunning te geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 april 2011 @ 11:32:41 #223
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95659861
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:46 schreef kipknots het volgende:
Als je het in je hoofd haalt om een wapen door te laden terwijl je geblinddoekt bent heb je wat mij betreft al de verantwoordelijkheid niet om een wapen te dragen.
Waar heb ik gezegd dat ik dat heb gedaan?

Ik heb slechts gezegd dat ik met het wapen zo vertrouwt ben dat ik het zonder te kijken kan. En dat is volgens mij iets waar de schietsport juist op inzet, dat je veilig met het wapen kan omgaan en weet wat je doet.

quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Effe rustig aan man. Als ik je post zo lees dan vraag ik mij af of het wel verstandig is om jou een vergunning te geven.
Je hoeft mij geen vergunning te geven, de (legale) toegang tot wapens heb ik nu ook al, immers schiet ik meerdere keren per jaar mee.

Alleen ga ik geen insinuaties accepteren dat ik eventueel "een gevaar" zou zijn en daar krijg je dan een reactie op. Daarnaast hebben ook mensen met een wapenverlof emoties als woede en verdriet, dus dat lijkt me helemaal geen goede graadmeter om het verlenen / bezit van een wapenverlof mee te bepalen.

Want het fijne verschil is dat mensen zoals ik de emoties en het vuurwapen uit elkaar houden.
  maandag 18 april 2011 @ 11:36:20 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95660013
Je schoot net al uit je slof :P
Bis bis bis
  maandag 18 april 2011 @ 11:38:02 #225
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95660093
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:36 schreef eriksd het volgende:
Je schoot net al uit je slof :P
Maar heb je ergens vuurwapens gezien, danwel een dreiging daarmee? Niet hè. ;)
  maandag 18 april 2011 @ 11:38:58 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95660127
Ik kijk wel uit met gevatte opmerkingen nu :D
Bis bis bis
  maandag 18 april 2011 @ 11:40:01 #227
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95660167
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:38 schreef eriksd het volgende:
Ik kijk wel uit met gevatte opmerkingen nu :D
Ik dacht dat juist de pro-vuurwapenbezitters de angstige mensen waren, volgens sommigen hier in het topic.... :o
pi_95660411
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:32 schreef von_Preussen het volgende:
Want het fijne verschil is dat mensen zoals ik de emoties en het vuurwapen uit elkaar houden.
Totdat je een keer de pan uitflipt met je blauwe kop.
  maandag 18 april 2011 @ 11:49:57 #229
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95660527
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Totdat je een keer de pan uitflipt met je blauwe kop.
Bij gebrek aan argumentatie gaan we maar beledigen, er gaat ook niets boven het bederven van een serieuze discussiecultuur. -O-
pi_95660565
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Bij gebrek aan argumentatie gaan we maar beledigen, er gaat ook niets boven het bederven van een serieuze discussiecultuur. -O-
Was niet bedoeld als belediging. Kan het ook anders formuleren: Totdat je een keer door het lint gaat met teveel borrels op.
  maandag 18 april 2011 @ 11:52:42 #231
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95660619
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Was niet bedoeld als belediging. Kan het ook anders formuleren: Totdat je een keer door het lint gaat met teveel borrels op.
Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen, zand erover.

Er zijn tienduizenden wapenbezitters, als sinds tientallen jaren. Hoe vaak is het tot nu toe voorgekomen dat deze in door het lint zijn gegaan en daarbij hun (legale) vuurwapens hebben gebruikt?
pi_95660683
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen, zand erover.

Er zijn tienduizenden wapenbezitters, als sinds tientallen jaren. Hoe vaak is het tot nu toe voorgekomen dat deze in door het lint zijn gegaan en daarbij hun (legale) vuurwapens hebben gebruikt?
Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.
pi_95663912
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:04 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja want wat ik hier typ staat gelijk aan hoe ik om ga met wapens. Goede correlatie, bijzonder slim ben je!
Het zegt wel wat over je opvliegende karakter. Dat soort types zou het eerste zijn dat uitgesloten zou moeten worden van wapenbezit...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95663957
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.
En er zo min mogelijk transportbewegingen met die wapens plaatsvinden.
  maandag 18 april 2011 @ 14:02:55 #235
176916 Karrs
2007-2017
pi_95665734
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 13:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

En er zo min mogelijk transportbewegingen met die wapens plaatsvinden.
Dat is al zo. Je mag een wapen alleen van en naar de schietbaan of van en naar de winkel of wapenhersteller vervoeren. Rechtstreeks, niet nog even bij de supermarkt langs dus.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95665784
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 14:02 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is al zo. Je mag een wapen alleen van en naar de schietbaan of van en naar de winkel of wapenhersteller vervoeren. Rechtstreeks, niet nog even bij de supermarkt langs dus.
Het beste lijkt me dat ze goed, stevig opgeborgen worden op de schietbaan.
  maandag 18 april 2011 @ 14:04:33 #237
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95665796
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 14:02 schreef Karrs het volgende:

[..]

En als ik mij niet vergis moet je hem na aanschaf nog op het politiebureau tonen zodat het gecontroleerd kan worden.
pi_95665872
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En als ik mij niet vergis moet je hem na aanschaf nog op het politiebureau tonen zodat het gecontroleerd kan worden.
Maar echt streng wordt er niet gestraft als je het overtreed zoals die PVV'er die als bewaker van een bijeenkomst een wapen in zijn zak had en er met een schikking of zelfs seponeren van af kwam..
pi_95666236
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar echt streng wordt er niet gestraft als je het overtreed zoals die PVV'er die als bewaker van een bijeenkomst een wapen in zijn zak had en er met een schikking of zelfs seponeren van af kwam..
Dat is wel jammer.. De PVV heeft veiligheid toch zo hoog in het vaandel staan? Die man zou zelf moeten protesteren tegen het sluiten van zijn zaak.
pi_95666265
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is wel jammer.. De PVV heeft veiligheid toch zo hoog in het vaandel staan? Die man zou zelf moeten protesteren tegen het sluiten van zijn zaak.
Hij is van de PVV-lijst gekieperd :P
  maandag 18 april 2011 @ 14:38:45 #241
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95667211
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:09 schreef von_Preussen het volgende:

Ook al heb ik die behoefte niet, en voel ik mij ook als ik 's nachts door Rotterdam naar huis loop niet onveilig (wat meer te doen heeft met mijn naiviteit, denk ik :P ) kan ik wel begrijpen dat er een behoefte aan zelfverdediging bij mensen bestaat. Als ik denk aan bus- / taxichauffeurs die regelmatig het slachtoffer zijn van geweld (met of zonder wapen), of vrouwen die zich 's nachts onveilig moeten als ze door een stad lopen / fietsen.

Natuurlijk ben ik nou niet van mening dat men daarom vuurwapens moet uitdelen, maar ik zou er niet strikt op tegen zijn om de verkoop van pepperspray of andere non-lethal zelfverdedigingsmiddelen vrij te geven. Want als jij als buschauffeur 's nachts in een dreigende situatie zit dan kan het om minuten gaan, wat meestal voor de politie veel te weinig is om ter plaatse te komen. En als hij dan ernstig letsel kan afwenden door een agressieve passagier met pepperspray uit zijn buurt te krijgen dan vind ik dat niet iets slechts. Ongelukken met pepperspray zijn nagenoeg uitgesloten, laat staan dat er blijvend letsel is.

Of zijn er zwaarwegende redenen waarom de wetgever heeft bepaald dat je geen pepperspray mag hebben?
Zwaarwegende redenen om pepperspray etc te verbieden ben ik niet van op de hoogte. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het tegengaan van eigenrichting. Of het gebruik ervan tegen mensen met een publieke functie. Want dat risico loop je dan ook, imo.
Maar wat dat betreft is jouw gok net zo goed als de mijne, moet ik eerlijk zeggen.
Stress is voor idioten.
  maandag 18 april 2011 @ 14:45:20 #242
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95667448
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:38 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Zwaarwegende redenen om pepperspray etc te verbieden ben ik niet van op de hoogte. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het tegengaan van eigenrichting. Of het gebruik ervan tegen mensen met een publieke functie. Want dat risico loop je dan ook, imo.
Maar wat dat betreft is jouw gok net zo goed als de mijne, moet ik eerlijk zeggen.
De redenering kan ik volgen, maar mensen met een publieke functie (met name agenten) hebben al de mogelijkheid om zichzelf te verweren, ook tegen pepperspray.

Dus vind ik de afweging "iemand die weerbaar is een minimaal risico laten lopen" vs. "iemand die niet weerbaar is uitleveren aan geweld" eigenlijk eerder doorslaan naar het laatste. Een agent kan zichzelf perfect verdedigen, dan vind ik het eigenlijk raar dat een overheid het desondanks tolereert dat burgers geweld aangedaan wordt en niet de mogelijkheid wordt geboden om zichzelf te verdedigen.

Maar goed, we weten beide niet wat de reden voor het verbieden van pepperspray is. :)
  maandag 18 april 2011 @ 15:01:20 #243
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95668041
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Leuk idee, alleen niet uitvoerbaar.
Het zou alleen werken wanneer er door de leden van een club uitsluitend op die club geschoten wordt. En dat is dus niet zo. Vaak moet je naar andere verenigingen of schietbanen voor wedstrijden.
Ook gaan er veel mensen naar wedstrijden in het buitenland.
Dat zou betekenen dat steeds een bestuurslid van een club aanwezig moet zijn om de wapens uit te geven. En omdat dat ook gewoon mensen zijn die werken etc. is dat echt niet haalbaar.

Komt nog bij dat dan alle wapens en munitie op een punt opgeslagen liggen. Uit veiligheids overwegingen al niet aan te bevelen, maar ook uit practische. Veel leden hebben meer dan een wapen, omdat ze meerdere schietsportdisciplines beoefenen. Als ik al die wapens en munitie moet gaan opslaan, heb ik een tweede clubgebouw nodig.

Ik herhaal het nog maar eens, de huidige wet is prima. Alleen controle en handhaving zijn voor verbetering vatbaar. Dat heeft de hele gebeurtenis in Alphen wel bewezen.

Alleen moet ik wel opmerken (en geloof me, ik wil die verschrikkelijke gebeurtenis echt niet bagatelliseren) dat dit heeft kunnen gebeuren omdat er grove fouten gemaakt zijn in de controle voor de afgifte van het verlof. Het had nooit afgegeven of verlengd mogen worden.
Maar als ik dit geval afzet tegen al die gevallen waar het wel goed gaat, kun je hier echt van een incident spreken. Hoe verschrikkelijk de afloop ook was.
Ik weet uit mijn eigen ervaring dat normaliter de controle in dit soort gevallen zeer streng is. Ik heb zelf mensen geroyeerd en verloven ingetrokken zien worden, of niet verstrekt, om mindere reden.
Stress is voor idioten.
  maandag 18 april 2011 @ 15:01:42 #244
176916 Karrs
2007-2017
pi_95668053
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mij niet, om de reden die al vaker is gegeven. De schietvereniging wordt dan een gewild object in het dievengilde.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 18 april 2011 @ 15:03:34 #245
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95668134
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De redenering kan ik volgen, maar mensen met een publieke functie (met name agenten) hebben al de mogelijkheid om zichzelf te verweren, ook tegen pepperspray.

Dus vind ik de afweging "iemand die weerbaar is een minimaal risico laten lopen" vs. "iemand die niet weerbaar is uitleveren aan geweld" eigenlijk eerder doorslaan naar het laatste. Een agent kan zichzelf perfect verdedigen, dan vind ik het eigenlijk raar dat een overheid het desondanks tolereert dat burgers geweld aangedaan wordt en niet de mogelijkheid wordt geboden om zichzelf te verdedigen.

Maar goed, we weten beide niet wat de reden voor het verbieden van pepperspray is. :)
Zelf denk ik dan ook meer aan mensen met een ongewapende publieke functies, zoals buschauffeurs, conducteurs etc.
Maar verder heb je imho wel gelijk.
Stress is voor idioten.
pi_95668394
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mij niet, om de reden die al vaker is gegeven. De schietvereniging wordt dan een gewild object in het dievengilde.
En er is ook al vaker aangegeven dat je dit prima zo kan beveiligen dat er niks kan gebeuren. Kost een paar centen maar dat mag je toch over hebben voor je hobby?
  maandag 18 april 2011 @ 15:10:28 #247
177885 JoaC
Het is patat
pi_95668443
Vraagje aan vergezocht: Ben jij tegen het registreren van wapens?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_95671252
Als je dit topic zo bekijkt kunnen we in ieder geval vaststellen dat degenen die voor particulier wapenbezit zijn ook degenen zijn die nogal snel gefrustreerd raken als ze tegen een afwijkende mening aanlopen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_95671306
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:08 schreef Argento het volgende:
Als je dit topic zo bekijkt kunnen we in ieder geval vaststellen dat degenen die voor particulier wapenbezit zijn ook degenen zijn die nogal snel gefrustreerd raken als ze tegen een afwijkende mening aanlopen.
dat maakt het ook vrij eng inderdaad
pi_95671393
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kijk maar, de aap komt uit de mouw.

Het verbaast me niets dat de tegenstanders zich snel en makkelijk verlagen tot het niveau van belediging en persoonlijke aanval om toch nog hun gelijk te halen.

Aan argumentatie hebben ze niets, dus waarom niet op de man spelen als het je maar even uitkomt?

Ik kan je garanderen dat wat we hier allemaal typen, of onze gemoed op een bepaalde moment absoluut NIKS mee te maken heeft met onze geschiktheid om vuurwapens te bezitten.

Trouwens zou je een politieagent voor zijn of haar beroep ongeschikt noemen als die los gaat op een vrijdagavond, zuipt in de lokale kroeg, of een ruzie krijgt met z'n vrouw?

Is hij dan ineens niet meer in staat om politieagent te zijn? :') We zijn allemaal mens, en dat komt eerst en vooral, pas daarna komt de rest kijken.

Het is nu wel duidelijk dat jullie aan het trollen zijn. Als jullie niet een nieuwe richting geven aan deze discussie straks, door inhoudelijk je te concentreren, haak ik gelijk af, want jullie zijn mijn verloren tijd en inspanning niet waard. :W

Fijne dag,
pi_95671577
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:10 schreef JoaC het volgende:
Vraagje aan vergezocht: Ben jij tegen het registreren van wapens?
Nee, ik bepleit er juist voor een documentatie van alle legale eigenaars. En dat is ook dus de reden volgens mij waarom legale wapenbezitters misdaad niet zulle plegen itt hun illegale tegenhangers.

Als je mijn standpunt kende, pleitte ik ook voor een verplichte cursus (training) en een bijbehorende grondige psychologische test waar een beroepspsycholoog iemands testsresultaten persoonlijk beoordeelt.

En ook natuurlijke een strafblad zonder zware delicten.

Daarom ben ik juist zo fervent in mijn standpunt voor vrij wapenbezit, want ik ben van mening dat je met een degelijke systeem, het niet zal falen behalve voor een paar geisoleerde incidenten her en der net zoals dat gebeurt bij elk iedere sport, vak, of hobby ter wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door vergezocht op 18-04-2011 16:21:14 ]
pi_95671673
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doen :') Geregeld :')

Staat goed in verhouding :')
pi_95671753
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zegt wel wat over je opvliegende karakter. Dat soort types zou het eerste zijn dat uitgesloten zou moeten worden van wapenbezit...
Dus alle wapenbezitters moeten exact dezelfde persoonlijkheid hebben? :')
En nooit fouten maken in hun leven? :')

Dan zijn ze niet meer menselijk. Trouwens waar kunnen we deze 'super'mensen ook voor bepaalde beroepen krijgen? Zo hebben we de arts die nooit prutst met zijn diagnoses en de advocaat die nooit een rechtszaak verliest ^O^ Lijkt me goed idee. :9
pi_95671771
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:16 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doen :') Geregeld :')

Staat goed in verhouding :')
Er vinden natuurlijk met enige regelmaat incidenten plaats met schietclubleden en elk incident met een legaal of illegaal wapen is er natuurlijk 1 teveel...
  maandag 18 april 2011 @ 16:20:21 #255
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95671823
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

En er is ook al vaker aangegeven dat je dit prima zo kan beveiligen dat er niks kan gebeuren. Kost een paar centen maar dat mag je toch over hebben voor je hobby?
Als het daar inderdaad bij bleef, was er ook wel wat voor te zeggen. Maar er zitten helaas wat meer haken en ogen aan. Zie mijn reactie op een post van je hierboven.
Stress is voor idioten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')