Concentreer je liever op het maken van een volmaakte gecontroleerde beweging, en als ik zo vrij mag zijn , koop liever kettlebellsquote:Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef Xylon het volgende:
[..]
Lekker 's avonds achter de tv wat oefeningen doen. Hoewel dat nu ook niet bepaald sportief klinkt.
Ja dat inderdaad, na het douchen van het hardlopen enzoquote:Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef Xylon het volgende:
[..]
Lekker 's avonds achter de tv wat oefeningen doen. Hoewel dat nu ook niet bepaald sportief klinkt.
Nog nooit van zo'n pull-up bar gehoord, wat train je daar precies mee?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:08 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid/ruimte hebt kun je voor thuis denk ik het beste voor een pull-up bar gaan, yoga mat/bal (crunches). En dan een goede body weight exercise erbij zoeken.
Ik ga zelf gewoon naar de sportschool geregeld vanuit werk, een achmea health center, ¤12,50 per maand onbeperkt wat normaal iets van ¤55,- kost.
pull up is niks meer dan jezelf optrekken , je traint er je torso , armen en je schouders mee.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:34 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja dat inderdaad, na het douchen van het hardlopen enzo
[..]
Nog nooit van zo'n pull-up bar gehoord, wat train je daar precies mee?
12,50 per maand is inderdaad niks voor onbeperkt!
Dat is dan icm je verzekering die prijs?
Op Deal Extreme en Buy in Coins kun je hele goedkope armbanden vinden (3 euro ongeveer, geen verzendkosten).quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben vanmiddag even naar Runners World geweest, ik heb bij het rennen vaak last van de zijkant (buitenkant) van mijn voeten. Ze konden niets vinden maar er komt donderdagavond een podoloog daar en ik heb een afspraak. Goede service!
Ik heb ook gelijk voor zo'n telefoon armband gekeken maar ik vind 19,95 toch wat veel. Ik vind nog wel een goedkopere.
Nike+ en Evy zijn toch twee totaal verschillende dingen?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:54 schreef Horchata het volgende:
Ik heb Evy ingeruild voor Nike+, erg handig dat je onderweg kunt zien hoe lang je bezig bent en hoe ver je al gelopen hebt
tja ligt eraan hoe en waarop het wordt gebruikt natuurlijk. ikzelf ben meer van de runkeeper op mijn iphonequote:Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nike+ en Evy zijn toch twee totaal verschillende dingen?
Dat klopt, ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijnquote:Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nike+ en Evy zijn toch twee totaal verschillende dingen?
Zoals je zin nu overkomt gebruik je in plaats van Evy, Nike+. Je kunt ze ook naast elkaar gebruiken als je wil. Ik gebruik Evy en Runkeeper, dan kan ik zien hoe hard en waar ik loop en doe ik ondertussen toch het Evy schema.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:24 schreef Horchata het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn
Maar je zou ze volgens mij prima samen kunnen gebruiken. Ik vind het nu fijner om met m'n eigen muziek te rennen, alleen het inschatten van de rustmomenten is wat lastiger.
Je kunt bij Runkeeper zelf instellen wanneer die aan moet geven hoe lang je hebt gelopen, instellen dat het om de zoveel minuten of om de zoveel kilometer moet. Zijn nog wel meer opties maar dit is er sowieso 1 van. Dus, schema ven tevoren instellen, muziek aan, Runkeeper aan en gaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:24 schreef Horchata het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn
Maar je zou ze volgens mij prima samen kunnen gebruiken. Ik vind het nu fijner om met m'n eigen muziek te rennen, alleen het inschatten van de rustmomenten is wat lastiger.
Zolang je maar een beetje op de rustdagen let, dus niet maandag ook gelijk weer gaan lopenquote:Op donderdag 28 april 2011 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Evy les 1 zit erop![]()
Ik weet dat het maar een begin is enzo, maar ik ben best trots op mezelf. Ik had trouwens geen idee dat Evy al meteen de eerste les naar 3 minuten opbouwt, dus ik schrok wel even toen ze daarmee aankwam, maar ik heb het wel gehaald!
Zaterdag les twee, maar of dat gaat lukken is de vraag, want dan is het hier in de buurt gruwelijk druk. Zou zondagochtend ook goed zijn?
Ik ben in totaal 90 euro kwijt geweest voor hardloopschoenen en een broek (gewone korte sportbroek), ik had destijds geluk dat de schoenen in de aanbieding waren. Speciale shirts heb ik tot nu toe niet, maar nu met dit warme weer word ik gek van het gezweet in m'n katoenen shirts dus ik ga daar binnenkort maar eens naar kijken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:19 schreef Thrilled het volgende:
Ik weet niet of hier veel mannen posten maar wat kost nou een beetje fatsoenlijke hardloopkleding? Gewoon een korte broek en shirt heb ik het dan over. Of is dat niet echt de moeite en is normale kleding niet veel slechter? Wat is het verschil tussen echte hardloopkleding en een normale outfit?
Voor schoenen moet ik sowieso een keer wat opzij leggen
Het is idd ook de grootste onzin...quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:12 schreef Thrilled het volgende:
Lol diezelfde vraag stelde ik net in SPTSchijnbaar zit er verschil tussen hardlopers die willen afvallen en hardlopers die lopen omdat ze de sport leuk vinden?
In beide gevallen blijft het sport natuurlijk. Anders kunnen we voor iedere sport wel een topic aanmaken in LIF toch? En vervolgens krijg je ook nog een boel crossposts van mensen die in dit topic posten en in het Hardloop-topic in SPT posten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:12 schreef Thrilled het volgende:
Lol diezelfde vraag stelde ik net in SPTSchijnbaar zit er verschil tussen hardlopers die willen afvallen en hardlopers die lopen omdat ze de sport leuk vinden?
Koop een hoesje zodat je je mobiel om je arm kan hangen? Ik heb mn mp3 speler ook om mn arm, das beter dan m in je broek doen of in je hand houden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:42 schreef Slickk het volgende:
Zoals al eerder gezegd; richt je eerst op de schoenen. Qua kleding kun je van alles aantrekken, daar heeft je lichaam verder geen last van, met slechte schoenen kun je je spieren behoorlijk beschadigen. Ik loop in sportbroekje en een Adidas shirt met ademende stof, erg fijn. Alleen ik heb m'n mobiel mee (Runkeeper + muziek) en in een sportbroekje is dat heel irritant, gaat de hele tijd heen en weer. In een lange sportbroek had ik er totaal geen last van. Dus daar moet ik nog even iets op vinden, nu loop ik met mn mobiel in mn hand en dat gaat wel maar is niet optimaal.
Ik vraag me af in hoeverre militairen last hebben van slecht schoeisel. Die zie je op tv altijd kilometers rennen op kisten. Nou weet ik wel dat kosten uiteindelijk goddelijk gaan zitten enzo maar het kan toch nooit goed zijn om daar op te hardlopen?quote:Op maandag 2 mei 2011 10:31 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Koop een hoesje zodat je je mobiel om je arm kan hangen? Ik heb mn mp3 speler ook om mn arm, das beter dan m in je broek doen of in je hand houden.
verder ben ik het helemaal met je eens, ik heb mede dankzij slechte schoenen(en te zware training...) mn schenen naar de klote gelopen wat uiteindelijk resulteerde in 2x operatie en een half jaar revalideren in het militair revalidatie centrum.
Op de Spaanse boulevard doe je andere dingen dan hardlopen.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:05 schreef Joysa het volgende:
Binnenkort kan ik 10 dagen hardlopen op een spaanse boulevard
's middags en 's avonds ja, 's ochtends hardlopenquote:Op maandag 2 mei 2011 11:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Op de Spaanse boulevard doe je andere dingen dan hardlopen.
Defensie heeft inmiddels 100 verschillende soorten kisten in gebruik, de ene beter dan de andere. En nee hardlopen op kisten is niet echt goed voor je, zeker niet als je geen opbouwfase hebt. Bij mij was het een combinatie van slechte schoenen, niet gewend zijn aan veel lopen en hardlopen op zowel kisten als sportschoenen.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre militairen last hebben van slecht schoeisel. Die zie je op tv altijd kilometers rennen op kisten. Nou weet ik wel dat kosten uiteindelijk goddelijk gaan zitten enzo maar het kan toch nooit goed zijn om daar op te hardlopen?
Dan is 10km toch teveel voor je nu. Heb je wel goede schoenen en ga eens naar runnersworld oid. De kans is groot dat je verkeerd loopt en daardoor je schenen verkeerd belast. Ook kan het erg veel helpen om je kuiten op te rekken, te korte kuitspieren zorgen ook voor pijn in je schenen.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:54 schreef Thrilled het volgende:
Gister les 5 van Evy 5-10km gelopen, maar die was wel pittig.. in totaal 38 minuten gerend dus dat was lekker om hem vol te houden.. kheb nu wel weer last van mijn scheenbenen, wat toch elke keer terug lijkt te komen, desondanks ik mijn dag rust tussen de hardloopsessie's houdt.. balen
MP3 aan mn bovenarm, en als ik sleutels meeneem dan heb ik 1 enkele sleutel. die doe ik dan in n zakje achterop mn hardloopbroek. Of ik stop m in één van mn sokken.quote:
Ik heb ook een hardloopbroek met zo'n zakje achterin. Daar doe ik mijn telefoon en mijn sleutels.quote:
Die run moet wel lukken , schrijf je gewoon inquote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Babbel1 het volgende:
Na een paar pogingen lijkt het me nu dan toch te lukken om Evy door te zetten! Ik heb dit weekend les 19 gelopen, morgen staat les 20 op het programma![]()
Stiekem heb ik al gekeken naar de Ladiesrun in Rotterdam..19 juni 5 km...moet te doen zijn toch?
Oja, ik loop trouwens maar 2 keer per week, omdat ik anders last krijg van mijn knie. Ik zwem wel nog 2 keer, dus de beweging is er wel..
Dat lukt je makkelijk! Misschien niet op een echt wedstrijdtempo, maar zeker wel uitlopen. Je loopt nu les 20... 5 km is over een paar weken een eitje..quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Babbel1 het volgende:
Na een paar pogingen lijkt het me nu dan toch te lukken om Evy door te zetten! Ik heb dit weekend les 19 gelopen, morgen staat les 20 op het programma![]()
Stiekem heb ik al gekeken naar de Ladiesrun in Rotterdam..19 juni 5 km...moet te doen zijn toch?
Oja, ik loop trouwens maar 2 keer per week, omdat ik anders last krijg van mijn knie. Ik zwem wel nog 2 keer, dus de beweging is er wel..
Ik hou mijn foon en mijn speler nog even in mijn hand tot ik een tasje ofzo hebquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:47 schreef Seven. het volgende:
OK OK. Ik ga zo beginnen maar ik heb nog geen tasje voor mijn telefoon. Iemand nog last minute opties? Sleutels doe ik wel in mijn BH.
Ik weet niet wat voor hardloopster je bent, maar 5km is echt niet zo heel erg ver hoor en als je 2x per week hardloopt moet je dat met 2 vingers in je neus halen.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Babbel1 het volgende:
Ik had dus sleutel 1 in mijn schoen, sleutel 2 in mijn andere schoen, foon met mp3 van Evy in mijn BH gepropt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hou mijn foon en mijn speler nog even in mijn hand tot ik een tasje ofzo heb
heb je wel eens een hardlooprokje geprobeerd dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:59 schreef Ender_W het volgende:
een hardlooprokje staat mij ook niet, maar ik heb meestal wel een paar zakken in mijn short. Ik had gisteren een trui aan (Was 's avonds aan de frisse kant) en aan de bovenzijde van de mouw zit een zakje met rits. Dit is ook echt wel ideaal, ik ga nu eens zoeken of ik t-shirts kan vinden met hetzelfde principe.
neuh, lijkt me niet nodig.... kan dat zo ook wel inschatten. Ooit een kiltquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:45 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
heb je wel eens een hardlooprokje geprobeerd dan?
alleen, heerlijk juist met mezelf en wat muziek onderweg zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef Bouke-p het volgende:
Lopen jullie eigenlijk alleen of met meerdere mensen? Ik loop thuis altijd alleen en op mn werk met een grote groep. Alleen is wat lekkerder omdat je
makkelijker je eigen tempo kan lopen, maar het lopen opzich gaat in een groep weer makkelijker omdat je een beetje kan praten enz enz.
Tof, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:19 schreef Schild het volgende:
Bijna 2,5 maand geleden ben ik begonnen aan Evy 0-5 km, en met trots kan ik nu zeggen dat na al die maanden afzien, bloed, zweet en tranen mijn einddoel is bereikt.![]()
De 5 KM in 30 minuten is een feit.
Ik loop samen met mijn vriend en dat vind ik leuk omdat wij allebei beginners zijn, zo heb je wat aan elkaar. Maar het lijkt me ook heerlijk om straks eens alleen te gaan lopen, met muziek idd (mijn eigen muziek en niet die van Evy). Leuk doel om naar toe te werken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef Bouke-p het volgende:
Lopen jullie eigenlijk alleen of met meerdere mensen? Ik loop thuis altijd alleen en op mn werk met een grote groep. Alleen is wat lekkerder omdat je makkelijker je eigen tempo kan lopen, maar het lopen opzich gaat in een groep weer makkelijker omdat je een beetje kan praten enz enz.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:19 schreef Schild het volgende:
Bijna 2,5 maand geleden ben ik begonnen aan Evy 0-5 km, en met trots kan ik nu zeggen dat na al die maanden afzien, bloed, zweet en tranen mijn einddoel is bereikt.![]()
De 5 KM in 30 minuten is een feit.
Misschien mosterd na de maaltijd.... maar ik heb ooit is bij een hardloopwinkel een sleutelzakje gehaald welke aan je schoenen (veters) bevestigd wordt. Deze zit dan op de wreef. Dat vind ik nog de meest handige oplossing. Het zit goed vast en zeker niet in de weg.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik had dus sleutel 1 in mijn schoen, sleutel 2 in mijn andere schoen, foon met mp3 van Evy in mijn BH gepropt..
Het ging best goed, al zeg ik het zelf. Lekker weertje buiten!
Misschien moet je anders lopen ?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:44 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Tof, gefeliciteerd!
Ik heb vanavond les 20 afgerond en het ging supergoed! De reden dat ik twijfel over de Ladiesrun is dat ik nogal competitief ben ingesteld ;-) Ik heb 3 jaar terug ook meegedaan en wil wel proberen om hem dan wel binnen 30 minuten af te leggen.... Ik weet natuurlijk wel dat het voor mijzelf al een prestatie is als ik nu weer 5km/30 min achter elkaar kan hardlopenEen andere hobbel is mijn knie; als ik 3x per week loop, krijg ik na een paar weken last, dus ik probeer het nu vol te houden met 2x per week... Nja, so far so good!
Ik denk dat die voornamelijk in het hardlooptopic in Sport te vinden zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:45 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Misschien mosterd na de maaltijd.... maar ik heb ooit is bij een hardloopwinkel een sleutelzakje gehaald welke aan je schoenen (veters) bevestigd wordt. Deze zit dan op de wreef. Dat vind ik nog de meest handige oplossing. Het zit goed vast en zeker niet in de weg.
Zijn er eigenlijk ook nog mensen die andere doelen hebben als afvallen? Zegmaar beginnen met hardlopen en als doel een (halve) marathon of een dam-tot-damloop te lopen?
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat afvallen neit ook een doel is, maar het is niet het belangrijkste. Ik wil vooral mezelf bewijzen dat ik het kan, hardlopen! En ik wil meer conditie, wat gezonder leven. En ook meer bewegen met het oog op onze dochter, dat zij wel meekrijgt dat bewegen/sporten fijn is om te doen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:45 schreef Ender_W het volgende:
Zijn er eigenlijk ook nog mensen die andere doelen hebben als afvallen? Zegmaar beginnen met hardlopen en als doel een (halve) marathon of een dam-tot-damloop te lopen?
Ghehe, wij (ik en mijn vriendin) hebben vandaag les 5 gelopen. Ging prima, zaterdag les 6quote:
Dam-tot-dam loop lijkt me inderdaad wel een mooi doel. Die is echter voor dit jaar denk ik alweer helemaal vol, dat is echt heel snel het geval. dus volgend jaar dan maarquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:33 schreef Ender_W het volgende:
Wel een goede instelling en misschien is je dochter wel de beste reden die je kan hebben. Voordeel dat er bij jou de dam-tot-dam-loop in de buurt is toch? ook een mooi doel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |