quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Valt wel mee, volgens mij. Ik ken maar weinig gasten die guns echt gaaf vinden. Persoonlijk lijkt het me ook geen fuck aan om eens te schieten bij een schietverenging ofzo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:39 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
oke wapens zijn wel tof enzo (meeste mannen vinden guns gaaf toch?), maar wtf heb je aan die gun als je er niet eens volautomatisch mee mag schieten?
net zoiets als een rpg zonder springlading...
Als spel is het wel te doen, maar ik zou nooit een geweer kopen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:41 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Valt wel mee, volgens mij. Ik ken maar weinig gasten die guns echt gaaf vinden. Persoonlijk lijkt het me ook geen fuck aan om eens te schieten bij een schietverenging ofzo.
de meeste mannen zijn wel degelijk gefascineerd door wapens en geweld. Dat is ook niet onnatuurlijk, in het hele dierenrijk worden rangorde onder mannetjes meestal bepaald met behulp van geweld, dus het is niet vreemd dat dat nog ergens in ons onderbewustzijn verborgen zit.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:41 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Valt wel mee, volgens mij. Ik ken maar weinig gasten die guns echt gaaf vinden. Persoonlijk lijkt het me ook geen fuck aan om eens te schieten bij een schietverenging ofzo.
Een bepaalde mate van agressie is evolutionair te verklaren, maar ik kan niet zeggen dat ik de indruk heb dat vrijwel alle mannen guns echt gaaf vinden. Net zoals in elke klas minstens de helft van de jongens geen zak om voetbal geeft, terwijl dat het clichébeeld is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de meeste mannen zijn wel degelijk gefascineerd door wapens en geweld. Dat is ook niet onnatuurlijk, in het hele dierenrijk worden rangorde onder mannetjes meestal bepaald met behulp van geweld, dus het is niet vreemd dat dat nog ergens in ons onderbewustzijn verborgen zit.
Wat is echt gaaf?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:47 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Een bepaalde mate van agressie is evolutionair te verklaren, maar ik kan niet zeggen dat ik de indruk heb dat vrijwel alle mannen guns echt gaaf vinden. Net zoals in elke klas minstens de helft van de jongens geen zak om voetbal geeft, terwijl dat het clichébeeld is.
Mensen praten altijd wel snel in termen van "gefascineerd zijn door", "echt gaaf vinden" etc. imo.
Heb je onder een steen gelegen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik hoorde vanmorgen over dit drama, wat erg zeg... is er al bekend wat er nu precies heeft plaatsgevonden?
Hoe is dat nou om uit een coma te ontwaken op dinsdag?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik hoorde vanmorgen over dit drama, wat erg zeg... is er al bekend wat er nu precies heeft plaatsgevonden?
Wat voor werk doe jij dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik vermoed onderzoeker in het veld op de noordpoolquote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
Uiteindelijk toch wel een goede troll.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
M134quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is echt gaaf?
het lijkt mij best wel eens leuk om met "painless" te schieten, of met een geprepareerde m16 met granaatwerper.
Ohh ja, painless is dus dit apparaat
[ [url=
http://images.wikia.com/avp/images/5/5b/Predatorblain.jpg
]afbeelding[/url] ]
Volgens mij heet het ook wel een gatling.
Zal best, maar dat vind ik dus 1 van de coolste "hand"wapens die er is. alhoewel ik vraagtekens heb bij het bedienings gemakquote:
Dat ding lijkt nog wel het meeste op een M4 en dat is het wapen dat de meeste Amerikanen mee hebben in Irak. Plastic is lichter dan metaal of hout dus de meeste wapens zien er tegenwoordig plastic uit. Oude Uzi's zijn tenminste nog van echt mannelijk staal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n dingEn het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic
Rot toch op uit dit topic man, je praat echt poepquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zal best, maar dat vind ik dus 1 van de coolste "hand"wapens die er is. alhoewel ik vraagtekens heb bij het bedienings gemak
Er zijn ook nog 70.000 militairen en agenten die kunnen schieten hé? Dat het aantal niet groter is komt denk ik vooral omdat de verenigingen niet echt reclame maken over het feit dat ze bestaan. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waar de dichtstbijzijnde vereniging is...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:16 schreef Ausputzert het volgende:
Met de enorme fascinatie voor wapens valt het ook wel mee, aangezien nog geen 1% van de volwassen mannen zich heeft aangesloten bij een schietvereniging. Niet dat je per se lid moet zijn van zo'n vereniging om wapens tof te vinden, maar 40.000 leden is zeker niet veel imo.
Ik snap dat er ook agenten kunnen schieten, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen agent is geworden, omdat hij graag met een wapen om gaat. Het is vooral noodzakelijk dat ze ermee om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn ook nog 70.000 militairen en agenten die kunnen schieten hé? Dat het aantal niet groter is komt denk ik vooral omdat de verenigingen niet echt reclame maken over het feit dat ze bestaan. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waar de dichtstbijzijnde vereniging is...
Tja er zijn ook hele index-sites waar ook links opstaan naar professionele websites van schietverenigingen. Overigens kun je op de meeste sites alle info vinden die je nodig hebt om er eens een keer te gaan kijken / je aan te melden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.sv-deroos.nl/ Oh yeah... wat een site.
Mini-gun.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Volgens mij heet het ook wel een gatling.
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Gatling_gun
De Gatling gun is een door handkracht aangedreven mitrailleur. Door draaien aan een kruk wordt het mechanisme in beweging gebracht. Het herladen en afvuren van de patronen vindt plaats in concentrisch om een centrale as geplaatste bundel geweerlopen. Oorspronkelijk waren dit zes lopen. Dit wapen was een uitvinding (uit 1861) van de Amerikaan Richard Gatling. Het werd voor het eerst in de Amerikaanse Burgeroorlog gebruikt. De theoretische vuursnelheid van het model 1876 was 1200 schoten per minuut, maar door onder andere de beperkte magazijncapaciteit was dit in de praktijk niet meer dan circa 400 schoten per minuut.
Ook moderne snelvuurkanonnen zijn gebaseerd op het Gatling-principe van roterende lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |