abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95300092

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn

[ Bericht 11% gewijzigd door remlof op 10-04-2011 14:45:55 (OP gefixt) ]
  zondag 10 april 2011 @ 14:41:50 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300119
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef Kabolter het volgende:

[..]

3 dubbelloops hagel en 2 kogelbuksen.

Daarnaast is het als jager mogelijk om een semi-automatisch jachtgeweer aan te schaffen, iets wat ik wel vreemd vind. Normaal mag een jachtgeweer maximaal 3 patronen bevatten. Haal je echter de pin eruit dan is het mogelijk om er minimaal een 6 schots jachtgeweer van te maken.
Het wapen van de schutter was volautomatisch volgens de politie, niet semi-.
pi_95300149
quote:
13.44 uur: Persconferentie om 15.00 uur

Het OM kondigt aan dat er om 15.00 uur een nieuwe persconferentie gehouden wordt over de stand van zaken door burgemeester Eenhoorn, hoofdofficier van justitie Kitty Nooy en korpschef Jan Stikvoort. Het NOS Journaal zendt live uit op Nederland 2. Volg de persconferentie direct via Journaal 24.
pi_95300153
Copy-paste en het verwijderen van de quote-tag werkt dus niet.
Iemand die dit kan veranderen?
Deze post zal zo gebruikt worden om de laatste 6 posts van het vorige topic weer te geven.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik in Zwolle kijk hoe druk het daar soms is..
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Nou... oermensen gebruikten vuur als "MDW" om complete kuddes bizons een afgrond in te jagen.
Dus ook die toepassing bestaat al even.
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Document1 het volgende:
Gaat goed nu begin je een WMD al te vergelijken met een geweer, buskruit is ondertussen wel een jaartje of 500 bekend.

[..]

pi_95300156
Schietclub: 'Aankoop van illegaal wapen is kinderspel'

De 24-jarige Tristan van der Vlis had via zijn schietvereniging een vergunning voor het bezit van vijf (niet-automatische) wapens. Een vergunning die je normaliter alleen krijgt als je van onbesproken gedrag bent.

Van der Vlis daarentegen was geen onbekende van de politie, hij zou op zijn zeventiende onder andere iemand hebben bedreigd. Waarom hij dan toch een vergunning kreeg, is ook voor Blom een raadsel.

"Het enige wat ik daar op kan zeggen is dat het wel uitmaakt wat de ernst van het vergrijp is. Als jij jaren geleden een verkeersovertreding hebt begaan en nu een wapenvergunning aanvraagt, is er best kans dat die aanvraag wordt gehonoreerd. Dat zal niet gebeuren als jij ooit een moord hebt gepleegd.

Bij de Koningschutters is volgens de voorzitter nog nooit iemand een verguning geweigerd. "Voor zover ik weet niet."

hele artikel hier :http://www.bndestem.nl/re(...)n-is-kinderspel.ece#
pi_95300163
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2011 14:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ze hebben alleen gezegd automatisch. En dat volautomaat is wat getuigen roepen die het verschil niet horen tussen iemand die snel de trekker overhaalt en een volautomaat.

Ik denk niet dat hij zijn wapen had omgebouwd ofzo.

En voordat de politie dat zeker weet moeten ze waarschijnlijk eerst testen.
pi_95300288
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2011 14:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wou aangeven dat die controles niet zoveel voorstellen en dat ik denk dat controles van leden van schietverenigingen gelijk zijn aan die van ander bezitters van jachtgeweren. En dat de gevolgen gelijk aan elkaar kunnen zijn.

Tevens hadden we het er heel even over of er ook gekeken werd naar de psychische gesteldheid van bezitters van geweren. Iets wat volgens mij niet het geval is.
  zondag 10 april 2011 @ 14:47:02 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300289
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:43 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Nee, ze hebben alleen gezegd automatisch. En dat volautomaat is wat getuigen roepen die het verschil niet horen tussen iemand die snel de trekker overhaalt en een volautomaat.

Ik denk niet dat hij zijn wapen had omgebouwd ofzo.
In het 12 uur journaal hadden ze het net toch echt over een volautomatisch wapen.
pi_95300317
Laten we het eens omdraaien. Waarom zou je de moeite nemen een volautomatisch wapen te kopen via illegale wegen als je een semi-automaat in de kast hebt liggen?
pi_95300357
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef remlof het volgende:

[..]

In het 12 uur journaal hadden ze het net toch echt over een volautomatisch wapen.
Maar dat was de journaliste. Ik hoop op meer duidelijkheid straks, ik verwacht dat ze nu wel aardig wat naar buiten kunnen brengen.
-weg-
pi_95300379
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, we moeten maar even wachten tot de wapens ook echt getest zijn. Nu gaat het vooral om visuele observaties en getuigenverklaring.

Een semi-automatische AK ziet er bijna helemaal hetzelfde uit als een vol-automatische. En als je snel genoeg de trekker overhaalt klinken ze ook bijna hetzelfde.
  zondag 10 april 2011 @ 14:49:43 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300389
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef MilaNL het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Waarom zou je de moeite nemen een volautomatisch wapen te kopen via illegale wegen als je een semi-automaat in de kast hebt liggen?
Waarom zou je er onschuldige mensen mee neerschieten? Die vent was gestoord dus naar pragmatisme hoef je waarschijnlijk bij hem niet te zoeken.
  zondag 10 april 2011 @ 14:50:04 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95300407
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef zoefbust het volgende:
Meisje (10) gewond na schietdrama
Alphen aan den Rijn - Onder de gewonden van het schietdrama in Alphen aan den Rijn is een meisje van 10 jaar. Eloise werd voor de ogen van haar stiefvader neergeschoten.

Aanvankelijk werd gemeld dat het meisje door haar hoofd is geschoten, maar dat bleek gelukkig mee te vallen.
Ze is in haar bil geraakt en ligt nu in het ziekenhuis in Gouda.

Stiefvader Gert was met zijn twee dochtertjes aan het winkelen in winkelcentrum Ridderhof toen er geschoten werd. Op dat moment wierp hij zich op een van zijn dochters. Stiefdochter Eloise werd vervolgens neergeschoten

telegraaf
Hé gelukkig dat valt tenminste weer mee, pffff ik had het er benauwd van toen ik het in een eerder topic las :@
Het ene kind kunnen kunnen redden en dan moeten toezien hoe het andere zo vreselijk gewond raakt. Het lijkt me dat je je dan afschuwelijk voelt : waarom wel de een en niet het ander hebben kunnen beschermen. ;(

Dit is ook niet fijn natuurlijk maar idg kan het niet zeer ernstig tot fataal worden. Eeen kogel in zo'n klein kinderkoppie, ik moet er niet aan denken.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_95300432
nevermind :)
  zondag 10 april 2011 @ 14:51:24 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300461
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:50 schreef meth1745 het volgende:
nevermind :)
Ik heb de OP al gefixt :*
pi_95300469
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 14:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom zou je er onschuldige mensen mee neerschieten? Die vent was gestoord dus naar pragmatisme hoef je waarschijnlijk bij hem niet te zoeken.
Nounou, je moet ook niet doen alsof iemand zomaar zoiets doet. Er zal vast een reden achter hebben gezeten.
pi_95300511
Van familie uit alphen het volgende vernomen. 1 van de overleden slachtoffers is de 'eigenaar' van de wolwinkel in de ridderhof. Het gaat hier om een oudere vrouw.

Familie zijn kerkgangers bij 'De Bron' en krijgen via de kerkgemeente veel informatie. in iedergeval 1 persoon uit de kerkelijke gemeente is gewond geraakt en heeft als gevolg van een schotwond een dwarslaesie opgelopen.

Deze informatie deel ik mee om uitdrukkelijk tegen te spreken dat de dader alleen op marrokanen of allochtonen zou hebben geschoten. Zover bekend gaat het om diverse mensen van voornamelijk zelfs autochtone afkomst!
pi_95300558
slachtoffer moet natuurlijk dader zijn.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:54:18 #19
236264 crew  capricia
pi_95300578
Vind het eigenlijk nog weinig doden, voor een automatisch schietwapen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95300601
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:51 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Nounou, je moet ook niet doen alsof iemand zomaar zoiets doet. Er zal vast een reden achter hebben gezeten.
Kan wel zijn, maar ik kan nou echt geen enkele reden bedenken die tot een dergelijke daad zou kunnen leiden of dit ook maar enigzins kunnen rechtvaardigen.
Ik hou het er ook maar op dat de dader ernstig gestoord was. Anders zou zoiets als dit niet in hem opgekomen zijn denk ik zo.
Stress is voor idioten.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:55:51 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_95300629
quote:
18s.gif Op zondag 10 april 2011 14:52 schreef BMenH het volgende:
Van familie uit alphen het volgende vernomen. 1 van de overleden slachtoffers is de 'eigenaar' van de wolwinkel in de ridderhof. Het gaat hier om een oudere vrouw.

Familie zijn kerkgangers bij 'De Bron' en krijgen via de kerkgemeente veel informatie. in iedergeval 1 persoon uit de kerkelijke gemeente is gewond geraakt en heeft als gevolg van een schotwond een dwarslaesie opgelopen.

Deze informatie deel ik mee om uitdrukkelijk tegen te spreken dat de dader alleen op marrokanen of allochtonen zou hebben geschoten. Zover bekend gaat het om diverse mensen van voornamelijk zelfs autochtone afkomst!
Weer een misverstand uit de wereld geholpen. Bedankt voor de info.
  zondag 10 april 2011 @ 14:56:00 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95300636
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:51 schreef MilaNL het volgende:

[..]

daar hoopt men natuurlijk wel op, want het moet natuurlijk verklaard worden waarom iemand tot zoiets in staat is... zal er wel op neerkomen dat dader een psychiatrische patient was met een moeilijk verleden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95300646
op welke zender is de persco te zien?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 10 april 2011 @ 14:56:37 #24
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95300656
het was een volautomatisch wapen

3 mags geleegd
pi_95300664
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:56 schreef roos85 het volgende:
op welke zender is de persco te zien?
Nederland 2 en http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml en

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
-weg-
pi_95300672
quote:

Ridderhof heeft erg gemengd publiek, dus niet meer dan normaal dat (als er random wordt geschoten) ook buitenlanders tussen zitten.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:57:15 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_95300679
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef capricia het volgende:
Vind het eigenlijk nog weinig doden, voor een automatisch schietwapen.
Wees blij, dit is al verschrikkelijk genoeg.
  zondag 10 april 2011 @ 14:57:42 #28
302853 themole
graaft totaal door.
pi_95300693
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar ik kan nou echt geen enkele reden bedenken die tot een dergelijke daad zou kunnen leiden of dit ook maar enigzins kunnen rechtvaardigen.
Ik hou het er ook maar op dat de dader ernstig gestoord was. Anders zou zoiets als dit niet in hem opgekomen zijn denk ik zo.
Een trip of psychose. Mijn vader heeft ooit een psychose gehad, was toen helemaal paranoia. Die had ook dit soort dingen kunnen doen als hij een wapen had.
Niet altijd serieus
  Admin zondag 10 april 2011 @ 14:58:28 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95300719
quote:

Dank je voor de info
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95300730
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

daar hoopt men natuurlijk wel op, want het moet natuurlijk verklaard worden waarom iemand tot zoiets in staat is... zal er wel op neerkomen dat dader een psychiatrische patient was met een moeilijk verleden.
Hij is al eerder gepost:
In dit geval pesterijen en geen vrienden dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')