abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95300092

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn

[ Bericht 11% gewijzigd door remlof op 10-04-2011 14:45:55 (OP gefixt) ]
  zondag 10 april 2011 @ 14:41:50 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300119
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef Kabolter het volgende:

[..]

3 dubbelloops hagel en 2 kogelbuksen.

Daarnaast is het als jager mogelijk om een semi-automatisch jachtgeweer aan te schaffen, iets wat ik wel vreemd vind. Normaal mag een jachtgeweer maximaal 3 patronen bevatten. Haal je echter de pin eruit dan is het mogelijk om er minimaal een 6 schots jachtgeweer van te maken.
Het wapen van de schutter was volautomatisch volgens de politie, niet semi-.
pi_95300149
quote:
13.44 uur: Persconferentie om 15.00 uur

Het OM kondigt aan dat er om 15.00 uur een nieuwe persconferentie gehouden wordt over de stand van zaken door burgemeester Eenhoorn, hoofdofficier van justitie Kitty Nooy en korpschef Jan Stikvoort. Het NOS Journaal zendt live uit op Nederland 2. Volg de persconferentie direct via Journaal 24.
pi_95300153
Copy-paste en het verwijderen van de quote-tag werkt dus niet.
Iemand die dit kan veranderen?
Deze post zal zo gebruikt worden om de laatste 6 posts van het vorige topic weer te geven.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik in Zwolle kijk hoe druk het daar soms is..
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Nou... oermensen gebruikten vuur als "MDW" om complete kuddes bizons een afgrond in te jagen.
Dus ook die toepassing bestaat al even.
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Document1 het volgende:
Gaat goed nu begin je een WMD al te vergelijken met een geweer, buskruit is ondertussen wel een jaartje of 500 bekend.

[..]

pi_95300156
Schietclub: 'Aankoop van illegaal wapen is kinderspel'

De 24-jarige Tristan van der Vlis had via zijn schietvereniging een vergunning voor het bezit van vijf (niet-automatische) wapens. Een vergunning die je normaliter alleen krijgt als je van onbesproken gedrag bent.

Van der Vlis daarentegen was geen onbekende van de politie, hij zou op zijn zeventiende onder andere iemand hebben bedreigd. Waarom hij dan toch een vergunning kreeg, is ook voor Blom een raadsel.

"Het enige wat ik daar op kan zeggen is dat het wel uitmaakt wat de ernst van het vergrijp is. Als jij jaren geleden een verkeersovertreding hebt begaan en nu een wapenvergunning aanvraagt, is er best kans dat die aanvraag wordt gehonoreerd. Dat zal niet gebeuren als jij ooit een moord hebt gepleegd.

Bij de Koningschutters is volgens de voorzitter nog nooit iemand een verguning geweigerd. "Voor zover ik weet niet."

hele artikel hier :http://www.bndestem.nl/re(...)n-is-kinderspel.ece#
pi_95300163
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2011 14:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ze hebben alleen gezegd automatisch. En dat volautomaat is wat getuigen roepen die het verschil niet horen tussen iemand die snel de trekker overhaalt en een volautomaat.

Ik denk niet dat hij zijn wapen had omgebouwd ofzo.

En voordat de politie dat zeker weet moeten ze waarschijnlijk eerst testen.
pi_95300288
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2011 14:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wou aangeven dat die controles niet zoveel voorstellen en dat ik denk dat controles van leden van schietverenigingen gelijk zijn aan die van ander bezitters van jachtgeweren. En dat de gevolgen gelijk aan elkaar kunnen zijn.

Tevens hadden we het er heel even over of er ook gekeken werd naar de psychische gesteldheid van bezitters van geweren. Iets wat volgens mij niet het geval is.
  zondag 10 april 2011 @ 14:47:02 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300289
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:43 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Nee, ze hebben alleen gezegd automatisch. En dat volautomaat is wat getuigen roepen die het verschil niet horen tussen iemand die snel de trekker overhaalt en een volautomaat.

Ik denk niet dat hij zijn wapen had omgebouwd ofzo.
In het 12 uur journaal hadden ze het net toch echt over een volautomatisch wapen.
pi_95300317
Laten we het eens omdraaien. Waarom zou je de moeite nemen een volautomatisch wapen te kopen via illegale wegen als je een semi-automaat in de kast hebt liggen?
pi_95300357
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef remlof het volgende:

[..]

In het 12 uur journaal hadden ze het net toch echt over een volautomatisch wapen.
Maar dat was de journaliste. Ik hoop op meer duidelijkheid straks, ik verwacht dat ze nu wel aardig wat naar buiten kunnen brengen.
-weg-
pi_95300379
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, we moeten maar even wachten tot de wapens ook echt getest zijn. Nu gaat het vooral om visuele observaties en getuigenverklaring.

Een semi-automatische AK ziet er bijna helemaal hetzelfde uit als een vol-automatische. En als je snel genoeg de trekker overhaalt klinken ze ook bijna hetzelfde.
  zondag 10 april 2011 @ 14:49:43 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300389
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:47 schreef MilaNL het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Waarom zou je de moeite nemen een volautomatisch wapen te kopen via illegale wegen als je een semi-automaat in de kast hebt liggen?
Waarom zou je er onschuldige mensen mee neerschieten? Die vent was gestoord dus naar pragmatisme hoef je waarschijnlijk bij hem niet te zoeken.
  zondag 10 april 2011 @ 14:50:04 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95300407
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef zoefbust het volgende:
Meisje (10) gewond na schietdrama
Alphen aan den Rijn - Onder de gewonden van het schietdrama in Alphen aan den Rijn is een meisje van 10 jaar. Eloise werd voor de ogen van haar stiefvader neergeschoten.

Aanvankelijk werd gemeld dat het meisje door haar hoofd is geschoten, maar dat bleek gelukkig mee te vallen.
Ze is in haar bil geraakt en ligt nu in het ziekenhuis in Gouda.

Stiefvader Gert was met zijn twee dochtertjes aan het winkelen in winkelcentrum Ridderhof toen er geschoten werd. Op dat moment wierp hij zich op een van zijn dochters. Stiefdochter Eloise werd vervolgens neergeschoten

telegraaf
Hé gelukkig dat valt tenminste weer mee, pffff ik had het er benauwd van toen ik het in een eerder topic las :@
Het ene kind kunnen kunnen redden en dan moeten toezien hoe het andere zo vreselijk gewond raakt. Het lijkt me dat je je dan afschuwelijk voelt : waarom wel de een en niet het ander hebben kunnen beschermen. ;(

Dit is ook niet fijn natuurlijk maar idg kan het niet zeer ernstig tot fataal worden. Eeen kogel in zo'n klein kinderkoppie, ik moet er niet aan denken.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_95300432
nevermind :)
  zondag 10 april 2011 @ 14:51:24 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_95300461
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:50 schreef meth1745 het volgende:
nevermind :)
Ik heb de OP al gefixt :*
pi_95300469
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 14:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom zou je er onschuldige mensen mee neerschieten? Die vent was gestoord dus naar pragmatisme hoef je waarschijnlijk bij hem niet te zoeken.
Nounou, je moet ook niet doen alsof iemand zomaar zoiets doet. Er zal vast een reden achter hebben gezeten.
pi_95300511
Van familie uit alphen het volgende vernomen. 1 van de overleden slachtoffers is de 'eigenaar' van de wolwinkel in de ridderhof. Het gaat hier om een oudere vrouw.

Familie zijn kerkgangers bij 'De Bron' en krijgen via de kerkgemeente veel informatie. in iedergeval 1 persoon uit de kerkelijke gemeente is gewond geraakt en heeft als gevolg van een schotwond een dwarslaesie opgelopen.

Deze informatie deel ik mee om uitdrukkelijk tegen te spreken dat de dader alleen op marrokanen of allochtonen zou hebben geschoten. Zover bekend gaat het om diverse mensen van voornamelijk zelfs autochtone afkomst!
pi_95300558
slachtoffer moet natuurlijk dader zijn.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:54:18 #19
236264 crew  capricia
pi_95300578
Vind het eigenlijk nog weinig doden, voor een automatisch schietwapen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95300601
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:51 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Nounou, je moet ook niet doen alsof iemand zomaar zoiets doet. Er zal vast een reden achter hebben gezeten.
Kan wel zijn, maar ik kan nou echt geen enkele reden bedenken die tot een dergelijke daad zou kunnen leiden of dit ook maar enigzins kunnen rechtvaardigen.
Ik hou het er ook maar op dat de dader ernstig gestoord was. Anders zou zoiets als dit niet in hem opgekomen zijn denk ik zo.
Stress is voor idioten.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:55:51 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_95300629
quote:
18s.gif Op zondag 10 april 2011 14:52 schreef BMenH het volgende:
Van familie uit alphen het volgende vernomen. 1 van de overleden slachtoffers is de 'eigenaar' van de wolwinkel in de ridderhof. Het gaat hier om een oudere vrouw.

Familie zijn kerkgangers bij 'De Bron' en krijgen via de kerkgemeente veel informatie. in iedergeval 1 persoon uit de kerkelijke gemeente is gewond geraakt en heeft als gevolg van een schotwond een dwarslaesie opgelopen.

Deze informatie deel ik mee om uitdrukkelijk tegen te spreken dat de dader alleen op marrokanen of allochtonen zou hebben geschoten. Zover bekend gaat het om diverse mensen van voornamelijk zelfs autochtone afkomst!
Weer een misverstand uit de wereld geholpen. Bedankt voor de info.
  zondag 10 april 2011 @ 14:56:00 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95300636
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:51 schreef MilaNL het volgende:

[..]

daar hoopt men natuurlijk wel op, want het moet natuurlijk verklaard worden waarom iemand tot zoiets in staat is... zal er wel op neerkomen dat dader een psychiatrische patient was met een moeilijk verleden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95300646
op welke zender is de persco te zien?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 10 april 2011 @ 14:56:37 #24
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95300656
het was een volautomatisch wapen

3 mags geleegd
pi_95300664
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:56 schreef roos85 het volgende:
op welke zender is de persco te zien?
Nederland 2 en http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml en

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
-weg-
pi_95300672
quote:

Ridderhof heeft erg gemengd publiek, dus niet meer dan normaal dat (als er random wordt geschoten) ook buitenlanders tussen zitten.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 14:57:15 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_95300679
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef capricia het volgende:
Wees blij, dit is al verschrikkelijk genoeg.
  zondag 10 april 2011 @ 14:57:42 #28
302853 themole
graaft totaal door.
pi_95300693
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar ik kan nou echt geen enkele reden bedenken die tot een dergelijke daad zou kunnen leiden of dit ook maar enigzins kunnen rechtvaardigen.
Ik hou het er ook maar op dat de dader ernstig gestoord was. Anders zou zoiets als dit niet in hem opgekomen zijn denk ik zo.
Een trip of psychose. Mijn vader heeft ooit een psychose gehad, was toen helemaal paranoia. Die had ook dit soort dingen kunnen doen als hij een wapen had.
Niet altijd serieus
  Admin zondag 10 april 2011 @ 14:58:28 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95300719
quote:

Dank je voor de info
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95300730
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

daar hoopt men natuurlijk wel op, want het moet natuurlijk verklaard worden waarom iemand tot zoiets in staat is... zal er wel op neerkomen dat dader een psychiatrische patient was met een moeilijk verleden.
Hij is al eerder gepost:
In dit geval pesterijen en geen vrienden dus.
pi_95300733
quote:
Denk dat je minder doden haalt met automatisch dan met semi-automatisch. Tenzij je een hoop volle laders meedraagt.
  zondag 10 april 2011 @ 14:59:33 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95300763
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 14:57 schreef themole het volgende:

[..]

Een trip of psychose. Mijn vader heeft ooit een psychose gehad, was toen helemaal paranoia. Die had ook dit soort dingen kunnen doen als hij een wapen had.
je komt natuurlijk niet zomaar in een psychose...
  zondag 10 april 2011 @ 14:59:55 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95300777
Ook het laatste waar ik mij druk om maak .. of het een gerichte actie was. Als je op kinderen schiet lijkt het me dat hij random schoot.
The truth was in here.
pi_95300782
  Admin zondag 10 april 2011 @ 15:00:08 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95300783
Is dit dan u wel de 'waarheid' Telegraaf?

quote:
Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef zoefbust het volgende:
Meisje (10) gewond na schietdrama
Alphen aan den Rijn - Onder de gewonden van het schietdrama in Alphen aan den Rijn is een meisje van 10 jaar. Eloise werd voor de ogen van haar stiefvader neergeschoten.

Aanvankelijk werd gemeld dat het meisje door haar hoofd is geschoten, maar dat bleek gelukkig mee te vallen.
Ze is in haar bil geraakt en ligt nu in het ziekenhuis in Gouda.

Stiefvader Gert was met zijn twee dochtertjes aan het winkelen in winkelcentrum Ridderhof toen er geschoten werd. Op dat moment wierp hij zich op een van zijn dochters. Stiefdochter Eloise werd vervolgens neergeschoten

telegraaf
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_95300785
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
het was een volautomatisch wapen

3 mags geleegd
1 keer herladen staat hier

Bomberjack

De man droeg tijdens zijn daad een bomberjack en een legerbroek. Hij liep volgens getuigen rustig het winkelcentrum binnen. Hij schoot zijn automatisch vuurwapen leeg in de twee rondjes die hij door het winkelcentrum liep, zeggen getuigen. Ondertussen nam hij één keer de tijd zijn wapen te herladen. Bij een kassa van de Albert Heijn schoot de schutter zichzelf door het hoofd.

http://www.rtl.nl/%28/act(...)ristan_van_der_V.xml
pi_95300801
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:59 schreef Bastard het volgende:
Ook het laatste waar ik mij druk om maak .. of het een gerichte actie was. Als je op kinderen schiet lijkt het me dat hij random schoot.
laten we het in ieder geval hopen ja!
  zondag 10 april 2011 @ 15:00:54 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95300805
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:58 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Hij is al eerder gepost:
In dit geval pesterijen en geen vrienden dus.
dat is dan een geruststellende gedachte voor de ouders en misschien slachtoffers?...
  zondag 10 april 2011 @ 15:00:56 #39
302853 themole
graaft totaal door.
pi_95300806
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:59 schreef Re het volgende:

[..]

je komt natuurlijk niet zomaar in een psychose...
Klopt vaak loopt het samen met een bijna burn-out.
Niet altijd serieus
pi_95300820
- toestand gewonden
- beeld uit de getuigen verhoren

komt waarschijnlijk in de persco
pi_95300832
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

tja dat is altijd de vraag
  Admin zondag 10 april 2011 @ 15:02:29 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95300851
Kunnen we alsjeblieft kappen met de wapenexpert uit te hangen, geloof me, er zijn maar weinig echte wapenexperts, en de huis tuin en keuken psycholoog?

pi_95300854
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 14:57 schreef themole het volgende:

[..]

Vermoed ook wel dat het iets in die richting is. En dan kun je ook wel van een ernstige stoornis spreken, imho. (Wil hiermee natuurlijk niks ten nadele van je vader zeggen)
Stress is voor idioten.
pi_95300857
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

laten we hopen dat artikel de waarheid spreekt
pi_95300887
onder de lichtgewonden 2 meisjes van 6 en 10 jaar
pi_95300890
Persconferentie op dit moment bezig.
pi_95300899
quote:
Ja, en in een druk winkelcentrum. Wat een prutser.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_95300913
quote:
Op zondag 10 april 2011 15:02 schreef roos85 het volgende:

[..]

laten we hopen dat artikel de waarheid spreekt
Twee meisjes van 6 en 10 zijn iig lichtgewond.
pi_95300916
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:00 schreef Re het volgende:

[..]

dat is dan een geruststellende gedachte voor de ouders en misschien slachtoffers?...
Dat weet ik niet.
Ik probeer maar aan te geven dat iemand zoiets niet zomaar doet. Bij zowel Columbine als deze Finse en andere beschietingen hadden de daders weinig of geen vrienden en weinig vertrouwen in de mensheid.
  zondag 10 april 2011 @ 15:04:20 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95300929
Ah, persconferentie zo.
pi_95300930
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 15:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

gelukkig was het een prutser, al zijn er 6 slachtoffers teveel gevallen
pi_95300942
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:03 schreef Polyfemos het volgende:
Persconferentie op dit moment bezig.
er zit nog niemand hoor
-weg-
pi_95300946
Hoelang duurt de persconferentie ongeveer? Weet iemand dat?
pi_95300952
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2011 15:04 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Twee meisjes van 6 en 10 zijn iig lichtgewond.
had het net gepost :)

dus we kunnen wel uitsluiten dat ze door haar hoofd is geschoten
pi_95300961
quote:
Op zondag 10 april 2011 15:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit anders uit je toetsenbord is gekomen dan dat je het bedoeld?
pi_95300981
fijn dat de kerk aandacht aan de ouders van Tristan heeft besteed :)
pi_95300997
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:00 schreef Re het volgende:

[..]

waarom?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95301003
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:05 schreef roos85 het volgende:
fijn dat de kerk aandacht aan de ouders van Tristan heeft besteed :)
Die mensen moeten het ook echt intens moeilijk hebben.
-weg-
pi_95301019
Wel waar lidwien, wel waar!
pi_95301021
Ik heb het even niet gevolgd, maar had hij niet zijn moeder neergeschoten?
pi_95301041
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 15:06 schreef Beaudelaire het volgende:
7.gif ?
pi_95301045
quote:
Nee
pi_95301059
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:06 schreef Auti het volgende:

[..]

Die mensen moeten het ook echt intens moeilijk hebben.
inderdaad, dat is niet voor te stellen.
ik vind het echt goed dat de kerk ook hun niet vergeten is/weigert te noemen
  zondag 10 april 2011 @ 15:07:39 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95301068
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:06 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waarom?
omdat een gezonde knul zonder problemen dit natuurlijk nooit zal doen?
pi_95301073
quote:
die geruchten gingen eerst, maar bleek niet waar te zijn
  Admin zondag 10 april 2011 @ 15:08:03 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95301087
quote:
Nee, zo zijn er veel 'feiten' al tegengesproken.
Vader en moeder zijn ongedeerd.Lichamelijk dan.

pi_95301088
Ah, men gaat zitten.
pi_95301116
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:07 schreef roos85 het volgende:

[..]

die geruchten gingen eerst, maar bleek niet waar te zijn
Zoals zoveel geruchten dus. :P
pi_95301122
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 15:08 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Zoals zoveel geruchten dus. :P
ja :)
pi_95301141
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:07 schreef Re het volgende:

[..]

omdat een gezonde knul zonder problemen dit natuurlijk nooit zal doen?
Ik snap niet waarom het een geruststellende gedachte is voor de ouders dat hun zoon kapot is gegaan aan eenzaamheid en daarom maar zoiets doet. :{

Dan denk je als ouder: "Had ik hem maar wat meer geholpen"
pi_95301185
mengeling van jong en oud
  zondag 10 april 2011 @ 15:10:55 #72
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_95301197
91 jaar oud, holy shit.
  zondag 10 april 2011 @ 15:11:00 #73
302853 themole
graaft totaal door.
pi_95301202
91 jaar. :o
Niet altijd serieus
pi_95301210
Wel oudere mensen.
pi_95301215
1 van Syrische afkomst, dus geen Turkse/Marrokaanse slachtoffers
pi_95301217
Ach jee, dan ben je 91 geworden en ga je dood door een kogel.
pi_95301228
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Beaudelaire het volgende:
Wel oudere mensen.
en paar in de 40 ;(
pi_95301239
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef clumsy_clown het volgende:
idd ;(
  zondag 10 april 2011 @ 15:11:53 #79
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95301245
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:10 schreef roos85 het volgende:
mengeling van jong en oud
91 en 88 en de rest boven de 40 noem ik geen mengeling van jong en oud.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 10 april 2011 @ 15:11:59 #80
136730 PiRANiA
pi_95301246
Stand van zaken mbt. slachtoffers:
- Naast de dader waren er 6 dodelijk getroffen slachtoffers. Dat is nog steeds zo. Er zijn niet meer slachtoofers dan deze zes.
- In het ziekenhuis een aantal zwaargewonden. De gewonden zijn (nog?) niet bezweken
- 3 vrouwen, 3 mannen. Vrouwen waren 91, 68 en 45 jaar. Mannen 80, 49 en 42. Allen Alphenaren. De 42-jarige man is van Syrische afkomst.

Naaset de 6 slachtoffers zijn er op dit moment zijn er 12 gewonden in ziekenhuis. Waarvan 1 kind. Er waren 17 gewonden. Daarvan 7 zwaargewond (kan ook levensbedreigend zijn).
  zondag 10 april 2011 @ 15:12:15 #81
136730 PiRANiA
pi_95301255
Leeftijden mannen ben ik niet 100% zeker over.
pi_95301258
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef Bayswater het volgende:

[..]

40 is niet echt oud te noemen of wel?
  zondag 10 april 2011 @ 15:12:38 #83
136730 PiRANiA
pi_95301267
8 vrouwen en 9 mannen bij de zwaargewonden. Ook meisje van 10 en meisje van 6. 1 van hun is alweer naar huis.
pi_95301270
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef PiRANiA het volgende:
Leeftijden mannen ben ik niet 100% zeker over.
klopt aardig volgens mij
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 15:12:47 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_95301273
quote:

[..]

Maakt niet uit toch, het blijft een drama, hou oud of jong ook.
  zondag 10 april 2011 @ 15:13:17 #86
136730 PiRANiA
pi_95301293
Er komt een bijeenkomst om 21:00 bij de Ridderhof.
pi_95301342
er zijn misschien dus jonge kinderen die een ouder verloren hebben ;(
pi_95301345
[quote]1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik liever gehad dat hij had geschoten in een bejaardentehuis met als slachtoffer 6 demente 90 plussers.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  zondag 10 april 2011 @ 15:14:54 #89
136730 PiRANiA
pi_95301349
Er zullen één of meerdere leden van het kabinet bij de bijeenkomst vanavond zijn. Aan het eind van de middag zal er een samenkomst met nabestaanden zijn. Met ook hulpverleners. "Naast ons meeleven hebben we veel te danken (vanaf het begin) aan iedereen die zich heeft ingezet: politie, brandweer, geneeskundigen, mensen in stadhuis, ...".

Gister en vandaag zijn mensen de hele dag aanwezig. Slachtofferhulp wordt gegeven. Wordt gekeken of dat ook op scholen gaat gebeuren. Is overleg over met directie.
  zondag 10 april 2011 @ 15:15:10 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95301361
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:13 schreef PiRANiA het volgende:
Er komt een bijeenkomst om 21:00 bij de Ridderhof.
Zal wel in "de bron" zijn.
The truth was in here.
  zondag 10 april 2011 @ 15:16:58 #91
136730 PiRANiA
pi_95301441
Hoofdofficier van Justitie over de dader en omstandigheden (mevr Nooy).

Informatie over het incident uit 2003. Zaak is in grote lijnen bekeken. Het gaat om een luchtdrukpistool. Groepje 4 mensen was er . 1 had een luchtbuks (strafbaar op openbare weg). Sepo vanwege eigen verwonding. Gaat niet om zware wapens. Nadere details komen deze week.

De afscheidsbrief:
Daarin stond geen motief. In de brief verwees hij naar digitale informatie. De politie heeft 2 bestanden bekeken. Motief stond ook daar niet in.
  zondag 10 april 2011 @ 15:17:00 #92
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_95301447
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2011 15:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Is dit niet mogelijk degene die door een hartaanval is overleden?
  zondag 10 april 2011 @ 15:17:01 #93
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_95301448
Ah ja kijk, suïcidaal.
  Admin zondag 10 april 2011 @ 15:17:09 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95301453
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:14 schreef Wilskracht het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik liever gehad dat hij had geschoten in een bejaardentehuis met als slachtoffer 6 demente 90 plussers.
Ja, die hadden we in 40-45 ook, doei

Admin zondag 10 april 2011 @ 15:17:30 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95301464
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2011 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Is ook nergens bevestigd dat van die hartaanval.

pi_95301473
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2011 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

wat ik begreep zijn alle 6 dodelijke slachtoffers door de dader geraakt
  zondag 10 april 2011 @ 15:18:00 #97
136730 PiRANiA
pi_95301483
Brief was niet bedreigend suïcidaal ingesteld, meer spiritueel.

Plaats delict:
3 wapens gevonden. Kan niet worden verteld of deze 3 wapens onder de vergunning van de dader vallen. Moet zorgvuldig worden onderzocht + 1 van de wapens was makkelijk om te bouwen.
  Admin zondag 10 april 2011 @ 15:18:23 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95301498
quote:

[..]

Representatief genoeg voor onze bevolking.

zondag 10 april 2011 @ 15:18:25 #99
136730 PiRANiA
pi_95301499
Onderzoek naar vergunningen worden door een ander korps gedaan. Dit vanwege objectiviteit.
  zondag 10 april 2011 @ 15:18:55 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95301518
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:14 schreef roos85 het volgende:
er zijn misschien dus jonge kinderen die een ouder verloren hebben ;(
er was toch sprake dat een kind door een winkelmedewerker naar binnen werd gesleurd nadat de ouders al waren neergeschoten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')