Tess d'r bed staat vlak bij de deur en ze kan dus bij de deurkruk. Ik heb 'm al omgegooid en ze heeft nu weer door hoe ze de deur open krijgt. Hij staat nu op de knip maar dan kan ze nog om het hoekje kijken de gang in.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:23 schreef miss_sly het volgende:
ow, haha, dat kan onze kabouter nog nieten er is niet echt iets waardoor ze er wel bij zou kunnen.
Dat weet ik wel, maar het is hún kind en hún zwangerschap. Het is ook voor mezelf belangrijk er zo naar te kijken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:15 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo, spannend hoor! en wil jij je rol in dat proces niet zo bagatelliseren?
Je bent cruciaal in dat proces dus je kunt het niet afdoen als een klein deel. Zonder jou gebeurt er niks...
Ik vind van niet...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:00 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, ik snap helemaal wat je bedoelt. En ook dat je geen eigen topic zou willen aanmaken. En ook al is het dan niet ontopic, ik vind dat we voor dit specifieke geval maar een uitzondering moeten maken en je gewoon met je verhaal mee moet kunnen groeien met de topics waarin je post, zoals dreumes, peuter, kleuter, etc.
En wat knap van Isabeau
Dat hebben wij ook wel eens, maar even nadenken hoe wat dat oplossen...quote:Op zondag 10 april 2011 10:34 schreef Ca.ra het volgende:
In theorie ben ik het met je eens Asy, maar Thomas blijkbaar niet.
Die begint nu te brullen zodra zijn bordje in zicht komt (terwijl hij dan daarvoor aan het dreinen was om eten) en vanaf dat moment weigert hij gewoon een hap te nemen. Of hij probeert 1 hap die hij na 2 seconden uitspuugt. Een beetje normaal eten is er dan voor ons ook niet meer bij, als er naast je eentje met een rooie kop gillend een banaan probeert na te doen, of half uit zijn stoel gaat hangen...
Sorry, zo heb ik het helemaal niet bedoeld. Echt niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ik vind de opmerking dat hier de mensen zitten die meeleven ook eig niet echt aardig of recht doen richting al die niet-dreumesmoeders die met dit verhaal meeleven/meegeleefd hebben in het 'hoe gaat het nu met-topic'...
Ik heb eerlijk geen idee, maar in mijn beleving is dat pas tegen de tijd dat ze naar de kleuterschool gingenquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:46 schreef Nijna het volgende:
Bar, zo vroeg is het toch niet voor waterpokken 20 mnd...?
quote:
Wauw! Daar kan ik me gelukkig nog helemaal niets bij voorstellenquote:Op zondag 10 april 2011 14:44 schreef MamaPurk het volgende:
Mijlpaal: Jaël is vanmorgen voor het eerst helemaal alleen van de trap naar beneden gegaan!
Mja, alles op z'n tijd, héquote:Op zondag 10 april 2011 19:53 schreef ymme het volgende:
Mart begrijpt ook echt heel veel.
Kusjes, knuffels, waar is? Dan wijst hij (niet altijd hoor hihi) die gene aan.
Pak eens je beker. Zullen we samen in de prullenbak gooien. Gillen en huilen als ik zeg dat iets niet magDus het begrijpen gaat goed. Nu nog praten.
Het is ook zielig als hij valt en zich bezeert toch!? Dus je kiest tussen zieilg of zielig, ik vind je beschermende keuze in deze niet raar hoor. En dat eerste woordje, tja Jaël haar eerste woordje was Lilo, onze poes, die was schijnbaar belangrijker voor haar dan papa en mama...quote:Op zondag 10 april 2011 20:18 schreef leonieke het volgende:
Mja, klimmen mag Thomas echt gewoon niet zolang de trap niet in orde is. Ik durf hem ook niet op iets anders laten klimmen uit schrik dat hij het ook op de trap zou doen. Wel een beetje zielig natuurlijk voor hem, but safety first!
Maar ik hou er maar weer over op. Ik voel me altijd bezwaard als ik zo'n dingen post omdat ik het te stoeferig vind. Weet eigenlijk ook niet waarom ik over die DICH begon
Scheelt het misschien als hij het zelf mag doen? We hebben met Linde eens een mega-gevecht gehad om die troep binnen te krijgen. Toen lag het gevulde spuitje eens op tafel, klaar om te geven en ze pakte het zelf en zoog het zo leeg. We stonden allebei met open mond te kijken. Toen ging dus vooral om het zelf willen doen in plaats van om de viesheid van de ab.quote:Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef Aoraki het volgende:
Stiemie, dat klinkt alsof het de goede kant op gaat met je meisje! (heb jij toch de langste adem?)
BE, leuke foto's
De antibiotica geven is een regelrechte ramp, ik heb me nog NOOIT zo rot gevoeld tijdens het moederschap. Het is gewoon bijna kindermishandeling om het erin te krijgen. Ik ga morgen toch aan de huisarts vragen of er echt geen ander optie is. Ik heb het nu onderhand door alles gemengd, maar hij eet momenteel zooo slecht, dat hij eigenlijk niks eet en zeer weinig drinkt. Dus als ik zijn drankje met AB heb gespiked, laat hij het meteen staan. Bovendien moeten we er voor zorgen dat hij alles binnenkrijgt. Dus met een injectiespuit rechtstreeks in zijn mond, en vervolgens er voor zorgen dat hij het niet kan uitspugen. Wat een regelrechte ellende.... Ik dacht dat het gevecht met de puffer al ellendig was, maar dit slaat echt alles![]()
Ik meng het hier door de chocolademelk want dan zou je het het minste smaken.. yeahright..quote:Op zondag 10 april 2011 21:09 schreef Ssserpente het volgende:
Aoraki, bij onze cavia mengde ik het altijd in het spuitje met een beetje diksap zodat het minder vies was (tip van de dierenarts). Misschien voor jou ook een optie?
Ik had eens kinderparacetamol met sinaasappelsmaak gekocht en dacht er zelf eens eentje te proberen ->quote:Op zondag 10 april 2011 21:12 schreef leonieke het volgende:
Mja, wat smaakjes betreft: Thomas moest ook geen nurofen met aardbeiensmaakDaarvoor ben ik terug naar de dokter mogen gaan achter nurofen zetpillen want ook van die nurofen ging hij overgeven.
aha oke... Ik ga iig morgen even bellen Amber is ook een ab-dramaqueen en die "accepteert" alleen augmentinquote:Op zondag 10 april 2011 21:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm niet elke AB dekt elke bacterie he?
dus augmentin (Amoxicicline clavulaanzuur) dekt weer een andere 'groep' dan bijvoorbeeld peniccilline.
heeft hij allergien? anders misschien mengen met opvolgmelk?quote:Op zondag 10 april 2011 21:34 schreef Aoraki het volgende:
We hebben ook al een keer eerder AB gehad, toen was hij 3 maanden, dat slurpte hij bijna op. Dus ik had vandaag ook wel de illusie dat het ging lukken. Nou, ik ga naar bed, misschien wordt het nog een zware nacht.
Ow, dat heb ik met Leander gedaan met de speen inderdaad. Kapot gekauwd, ja jammer, kom we gooien hem in de prullenbak en mama kan hem niet meer maken...quote:Op maandag 11 april 2011 09:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Thanks allemaal.
sorbo, weghalen wordt drama denk ik. hier zijn dat soort dingen ineens kapot. batterij. dan kun je medeleven tonen in wat jammer nou. ze kan zelf proberen tot.ze het echt gelooft. en mijn ervaring is dat het dan verder prima accepteren. dan dus wel gewoon in haar bedje laten hangen.
Jaël doet dit al heel lang, die heeft er ook 2 en dan het liefst de muziekjes door elkaarquote:Op maandag 11 april 2011 09:30 schreef Sorbootje het volgende:
Als ze het vaker zou doen wel ja![]()
Wat denken jullie trouwens; Isabeau heeft twee muziekdoosjes in haar bedje hangen. Daar trekt ze voor ze gaat slapen héél vaak aan de laatste tijd. Soms hoor ik wel een uur gepingel door de babyfoon. En als ze 's ochtends heel vroeg wakker is en we haar nog even terugleggen na een fles doet ze dat ook. Ik heb het idee dat het haar eerder wakker houdt in plaats van dat ze lekker gaat slapen. Ik twijfel erover om ze eruit te halen, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer zo sneu. Kennelijk vindt ze het erg fijn om naar die muziekjes te luisteren. Gewoon eens proberen hoe ze reageert?
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 10:04 schreef Vlindur het volgende:
En even over de discussie van gister, ik ben er naar van en denk niet dat het dit topic veel goed zal doen. Veel waardevolle meiden gaan nu gewoon weg en dat vind ik heel jammer. Die discussies moeten gewoon kunnen en als je dat niet boeiend vind scroll je er maar overheen. (doe ik ook vaak genoeg)
En ja, er wordt wel eens iemand overgeslagen, maar er zijn er gewoon zóveel! Ik vind het heeel jammer en hoop dat het gauw weer het oude vertrouwde topic wordt![]()
Oh, dat had ik niet meegekregen. Nou, dat hoop ik maar dan...quote:Op maandag 11 april 2011 10:40 schreef Ssserpente het volgende:
Same here! En zoveel meiden gaan er niet weg, hoor, Vlinder. Alleen Claudia houdt zich wat op de achtergrond, maar die is snel genoeg terug omdat ze ons toch niet kan missen.
Die is briljant!quote:Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef Ssserpente het volgende:
Dan zou ik 'm weghalen voordat ze op bed lig, mss mist ze 'm dan niet eens.
LOLquote:Op maandag 11 april 2011 13:07 schreef freecell het volgende:
Simmu... Je hebt hem te heet gewassen zeker?
een bijtwortel misschien?quote:Op maandag 11 april 2011 13:16 schreef Sorbootje het volgende:
Bij mijn cavia's hielp een knaagstokje, maar dat zal voor Emma wel niet werken hè?
rust lekker uitquote:Op maandag 11 april 2011 14:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even kort:
We zijn weer thuis. Ik vond het heftig en R was boos op iedereen daar. Maar hij zit as we speak een boterham te eten.
Waarom wil je persé dat ze zonder slaapt? Als ze hem alleen in bed heeft is het toch prima?quote:Op maandag 11 april 2011 16:11 schreef Marlinde het volgende:
Groof![]()
Ravi wat ga je goed!![]()
Zijn er hier al mama's begonnen om te minderen/af te leren van de tut? Tessa heeft m echt alleen in bedje in (middagtukkie van 12 tot 2! (ze slaapt opeens op vaste tijden en nog lang ooken als ze 's avonds naar bedje gaat) Mijn 'probleem' is dat ik dr tut nog meer wilde minderen, dus tijdens haar slaapjes de tut uit dr mondje te halen. Nu heb ik dat al een aantal keer geprobeerd, maar ze heeft m zo ontzettend stevig vast in dr mondje, dat wanneer ik m eruit haal ze in huilen uitbarst.
Ik heb het gedaan als ze echt al een paar uur in bed ligt, maar t lukt echt niet zonder dat ze gaat huilen.
Jullie tips?
Ik vroeg het niet hèquote:Op maandag 11 april 2011 16:41 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, Minke heeft de speen nu alleen nog bij het slapen en in de auto en geeft hem ook heel netjes af zodra we uit de auto of uit bed komen. Mijn man heeft het liefste dat ie weggaat zsm, maar ik heb gewoon heel erg geen zin in het drama wat er (denk ik) op volgt. Want dan weet ik het wel, dan zit ik de hele avond bij haar om te troosten, en hij lekker beneden voor de tv. Voorlopig heb ik er geen problemen mee, maar als ze 2 is wil ik kijken of ie weg kan (als ie dat dan niet al is)...
Succes!quote:Op maandag 11 april 2011 18:18 schreef innepin het volgende:
Hullo!
Mijn kind zegt "eenteehuppekee!"![]()
![]()
En nu even bijlezen
Wat grappigquote:Op maandag 11 april 2011 20:58 schreef Ssserpente het volgende:
Jups, daar zijn we geweest, Meimel. Da's vlak bij ons!
Ja ze vonden het beiden leuk! Was ook erg leuk dat er gelijk een man met ons mee kwam en wat dieren liet zien op zn hand . Kyllian durfde wel de hagedis te aaien, maar niet op zn hand te nemenquote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig dat je opviel, Meimel! Vonden ze het leuk?
Lente vond vooral het watervalletje leuk.quote:Op maandag 11 april 2011 21:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja ze vonden het beiden leuk! Was ook erg leuk dat er gelijk een man met ons mee kwam en wat dieren liet zien op zn hand . Kyllian durfde wel de hagedis te aaien, maar niet op zn hand te nemen
Dyon zag ook vanalles. Vond Lente het ook leuk?
Ze slaapt.quote:Op maandag 11 april 2011 23:42 schreef octopussy het volgende:
Oh jakkes, tand door de lip vind ik ook altijd zo akeligHopelijk werkt het paracetamolletje en kan ze even lekker bijslapen. Wat ik me afvraag: kan het ook zijn dat Mette niet roekeloos an sich is, maar dat ze misschien wat minder goed haar evenwicht kan bewaren? Het evenwichtsorgaan zit in de oren en daar is ze net aan geopereerd.
Hannah is vanavond om de haverklap wakker en ik heb geen idee waarom
Hij heeft buisjes gekregen. Op zich niet zo'n grote ingreep verder maar omdat hij niks meer at, teveel was afgevallen en alles met spoed ging, heeft het toch veel indruk op me gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:17 schreef ymme het volgende:
Groof, wat fijn. Ik heb alleen even gemist waaraan hij nu precies is geopereerd. Kan het niet terug vinden.
Herkenbaar. Van 'Ik zou wel een kindje lusten' blijft vaak niet veel over aan het eind van een lange dagquote:
Ja ik vind hem prachtig, want ik heb er meteen een beeld bij. Fijn he, knijpende en slaande dreumesen? Wat doe je eraan? Negeren dan maar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn kind bijt, knijpt en slaat er rustig op los. Als je dan zegt dat dat niet mag houdt hij zijn koppie scheef, knijpt zijn oogjes toe en zegt allerliefst 'hai'
Nice update hè?
Ben je er al eens geweest met Willow? Het is echt super!quote:Op maandag 11 april 2011 18:57 schreef innepin het volgende:
Oeh Poppejans ik ben jaloersWil ook naar de Efteling. Maar wil graag dat mijn lieftallige echtgenoot ons vergezelt maar die gaat geen dagjes uit doen als ie beter aan 't klussen kan zijn...
(nou ja is best een slim idee natuurlijk
)
nou sorry hoor, ik was gewoon even helemaal hyper na zulk goed berichtquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef innepin het volgende:
@BJ ik bedoel dit echt zo aardig mogelijk maar van zo'n post snap ik dan inderdaad weer niet dat ie hier ook moet. Ik ga hier toch ook niet speciaal posten over mijn zwangerschap? En de andere zwangere dreumesmama's toch ook nietDat zijn nou echt dingen die je wel in Z&G leest. Maar goed.
Zo gaat het hier ook. De gods ganse dag. Boeken, knuffels (momenteel alles wat een hond is, ze is in haar honden fasequote:Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef Incantrix het volgende:
Wij lezen Stef elke avond voor en vaak ook overdag, dan komt hij zelf een boekje brengen en wil erin bladeren. We laten hem voor het slapengaan kiezen uit twee boekjes en degene die hij kiest daar bladert hij in, en wij benoemen wat er te zien is. Of we lezen van elke pagina de eerste helft van de eerste zin voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |