abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 17:26:46 #76
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95306906
Aoraki, longontsteking :o beterschap ermee!

MP wat goed van Jael *O*. En hier ook een eigenwijsje dat een half uur slapen genoeg vond. Tot nu toe redt ze het wel, maar ik verwacht dat ze na het eten instort :')

Stiemie, klinkt als genieten inderdaad :D !

BE, die laatste foto O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95310364
Weten jullie trouwens wat het eerste woordje was van Thomas?

Wat denk je? Mama? Papa? Nah, da's te standaard... Thomas ging voor "DICH" (de kast moet namelijk DICH (t) )

:D

Ik denk dat we het al té vaak hebben moeten zeggen :@
pi_95311751
Aoraki, wat sneu zeg! Ik hoop dat je mannetje snel de oude is.

Leonieke, dich is inderdaad een mooi eerste woordje. Wel praktisch! ;)

Stiemie, wat heerlijk dat je weer kunt genieten met je meiden en dat Esmee het zo goed doet. Even de batterij opladen!

(en ik ga heus niet weg hoor, ben net onkruid, zal me alleen wat inhouden hier :) )
pi_95312208
Fijn om te lezen sorbo, jij bent zo'n vorm van onkruid die ik niet zou platspuiten ;)

En mooi? Ah, 't is kwestie van smaak hé :+
pi_95312646
Aoraki, longontsteking bah! Beterschap en :*

Mamapurk, traplopen! Is juist nu wel makkelijk hè met een kleintje erbij. Lijkt me. Maar zonder middagslaapje kan mevrouw nog niet, is toch ook veels te lekker tussen de middag slapen ;) Voor kind zowel als voor de ouders :)

Leonieke, DICH haha. Leuk voor later om te vertellen aan hem.
Hier vooralsnog geen woordjes.....
pi_95312805
Het is wel grappig om te horen. Hij zegt ook "boe" (k) en "ba" (l) en voor de rest is er heel veel dada (in alle toonaarden) en die.
Maar hij begrijpt al vrij veel (althans, volgens mijn bescheiden mening natuurlijk) en schudt handjes sinds dit weekend. Ga je handje geven, Thomas? En dan neemt hij je hand en schudt hij echt als een grote meneer. Kusjes geven is dan weer nog niet aan hem besteed :')
pi_95312899
Mart begrijpt ook echt heel veel.
Kusjes, knuffels, waar is? Dan wijst hij (niet altijd hoor hihi) die gene aan.
Pak eens je beker. Zullen we samen in de prullenbak gooien. Gillen en huilen als ik zeg dat iets niet mag :D Dus het begrijpen gaat goed. Nu nog praten.
pi_95313079
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:53 schreef ymme het volgende:
Mart begrijpt ook echt heel veel.
Kusjes, knuffels, waar is? Dan wijst hij (niet altijd hoor hihi) die gene aan.
Pak eens je beker. Zullen we samen in de prullenbak gooien. Gillen en huilen als ik zeg dat iets niet mag :D Dus het begrijpen gaat goed. Nu nog praten.
Mja, alles op z'n tijd, hé :)
Aangezien Thomas al rondliep toen hij 8 maanden was, dacht ik eigenlijk dat hij nu al ging los lopen. Dat doet hij niet omdat zijn taalontwikkeling nu opeens een serieuze boost (wat je een boost kunt noemen natuurlijk ;) ) heeft gekregen.
Ik laat het allemaal komen zoals het komt. Wel stimuleren, maar niet forceren :) (da's mijn motto)
pi_95314001
Daarom. Mart is heel snel qua lichamelijke ontwikkelingen.
Echt los lopen en hele stukken, met 11 maanden. Is nu al 13 kilo en lang :) (niets te dik dus).
Loopt als een gek, rent rond en doet gekke dingen, waarvan ik denk 'man je valt dadelijk nog om'.

Traplopen, geen probleem doen we zo even. Alleen naar beneden niet.
Klimmen op banken/andere lage dingen waar op geklommen kan worden is ook helemaal the bom!
pi_95314170
Mja, klimmen mag Thomas echt gewoon niet zolang de trap niet in orde is. Ik durf hem ook niet op iets anders laten klimmen uit schrik dat hij het ook op de trap zou doen. Wel een beetje zielig natuurlijk voor hem, but safety first!

Maar ik hou er maar weer over op. Ik voel me altijd bezwaard als ik zo'n dingen post omdat ik het te stoeferig vind. Weet eigenlijk ook niet waarom ik over die DICH begon :N
pi_95314461
Leuk kindjes gaan dingen begrijpen! En eerste woordjes ook leuk voor je het weet praten ze je na... Ik hoorde van de week een 'ow shit' voorbij komen. Wat worden ze toch snel groot en wijs..

En trap lopen is zeker makkelijk met nog een ukkie, het stomme is dat ik het al veel heb geprobeerd te oefenen tijdens mijn zwangerschap en toen wilde ze echt niet en nu deed ze het gewoon!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95314842
quote:
Op zondag 10 april 2011 20:18 schreef leonieke het volgende:
Mja, klimmen mag Thomas echt gewoon niet zolang de trap niet in orde is. Ik durf hem ook niet op iets anders laten klimmen uit schrik dat hij het ook op de trap zou doen. Wel een beetje zielig natuurlijk voor hem, but safety first!

Maar ik hou er maar weer over op. Ik voel me altijd bezwaard als ik zo'n dingen post omdat ik het te stoeferig vind. Weet eigenlijk ook niet waarom ik over die DICH begon :N
Het is ook zielig als hij valt en zich bezeert toch!? Dus je kiest tussen zieilg of zielig, ik vind je beschermende keuze in deze niet raar hoor. En dat eerste woordje, tja Jaël haar eerste woordje was Lilo, onze poes, die was schijnbaar belangrijker voor haar dan papa en mama... ;)
pi_95314995
Ja, maar het is vooral zielig dat hij nergens op kan klimmen omdat wij onze trap nog niet in orde hebben kunnen brengen. Hij zat deze week opeens op z'n knietjes op zijn speelgoed in een curver-box :')
Maar anderzijds: eerst goed leren stappen en dan eens zien om te klimmen (en ondertussen maar hopen dat we de lotto winnen (waar we niet op spelen :D ) )

Ik kan me die voorkeur voor de kat wel voorstellen hoor. Je kan aan een kat haar oren en staart trekken zonder dat ze zegt dat het niet mag, bij mama of papa gaat dat toch allemaal wat minder vlot ;)
pi_95315710
Is een traphekje niet een oplossing dan? Dan kan hij wel klimmen op zijn speelgoed maar niet in een onbewaakt ogenblik de trap op..

En tja haar favo knuffel is zelfs vernoemt naar Lilo!
pi_95315878
Een traphekje zal niet lukken omdat we het beneden niet kunnen vastklemmen. Boven hebben we wel een traphekje (tussen twee muren), maar beneden zou het hekje langs de ene kant los staan en dus vrij nutteloos zijn.
pi_95315971
Ja lastig inderdaad..
pi_95315996
Leo, wij hebben beneden een oprolbaar hekje. Zal 'm ff zoeken.
pi_95316122
  zondag 10 april 2011 @ 20:51:49 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95316200
jullie gaan echt te hard hoor ;) ik had een werkweekend, dus totaal niet op de hoogte...

Wel ff in het kinderfototopic gekeken naar jullie nieuwe bijdragen: BE; wat zijn je jongens ineens groot joh!!! mooierds! En Mart zijn foto's waren ook erg mooi Ymme.
En o ja, ik heb Isabeau ook nog voorbij zien komen in de Lena-jas, mooooooi Sorboo!

En Sorboo; ik ben wel heeel geinteresseerd in je verhaal, dus tzt zal ik graag een wachtwoord van je ontvangen.. :)

Claudia; das niet leuk niet.. ik ben ook niet elke dag in het topic te vinden hoor, en kan ook niet op iedereen reageren en behoor ook niet tot de top-posters, maar vind het wel altijd heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Met Ivan, en hoe het met jullie gezinnetje gaat..

Evie was weer prima te pas vandaag. Zijn na het eten nog even wezen fietsen en daarna in de tuin gespeeld.
Heerlijk!
en de macaroni ging dr weer heeeeeeel goed in :) das wel een van de favorieten hier tot nu toe.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95316241
Hmz, die zal ik eens in mijn achterhoofd houden voor als de afwerking van de trap te lang op zich laat wachten. Misschien dat dat nog een oplossing zou kunnen zijn voor onze bizarre trap :) Thx.
pi_95316921
Stiemie, dat klinkt alsof het de goede kant op gaat met je meisje! (heb jij toch de langste adem?)

BE, leuke foto's

De antibiotica geven is een regelrechte ramp, ik heb me nog NOOIT zo rot gevoeld tijdens het moederschap. Het is gewoon bijna kindermishandeling om het erin te krijgen. Ik ga morgen toch aan de huisarts vragen of er echt geen ander optie is. Ik heb het nu onderhand door alles gemengd, maar hij eet momenteel zooo slecht, dat hij eigenlijk niks eet en zeer weinig drinkt. Dus als ik zijn drankje met AB heb gespiked, laat hij het meteen staan. Bovendien moeten we er voor zorgen dat hij alles binnenkrijgt. Dus met een injectiespuit rechtstreeks in zijn mond, en vervolgens er voor zorgen dat hij het niet kan uitspugen. Wat een regelrechte ellende.... Ik dacht dat het gevecht met de puffer al ellendig was, maar dit slaat echt alles :'( :'(
  zondag 10 april 2011 @ 21:02:40 #97
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95316955
He da's een handig hekje zeg Ssserpente! Wist helemaal niet dat er ook dichte exemplaren bestonden.

Wow BE jouw jongens zijn gewoon kleine kopietjes van jou :o Vooral Sasha heeft precies dezelfde kin.
  zondag 10 april 2011 @ 21:05:33 #98
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95317135
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef Aoraki het volgende:
Stiemie, dat klinkt alsof het de goede kant op gaat met je meisje! (heb jij toch de langste adem?)

BE, leuke foto's

De antibiotica geven is een regelrechte ramp, ik heb me nog NOOIT zo rot gevoeld tijdens het moederschap. Het is gewoon bijna kindermishandeling om het erin te krijgen. Ik ga morgen toch aan de huisarts vragen of er echt geen ander optie is. Ik heb het nu onderhand door alles gemengd, maar hij eet momenteel zooo slecht, dat hij eigenlijk niks eet en zeer weinig drinkt. Dus als ik zijn drankje met AB heb gespiked, laat hij het meteen staan. Bovendien moeten we er voor zorgen dat hij alles binnenkrijgt. Dus met een injectiespuit rechtstreeks in zijn mond, en vervolgens er voor zorgen dat hij het niet kan uitspugen. Wat een regelrechte ellende.... Ik dacht dat het gevecht met de puffer al ellendig was, maar dit slaat echt alles :'( :'(
Scheelt het misschien als hij het zelf mag doen? We hebben met Linde eens een mega-gevecht gehad om die troep binnen te krijgen. Toen lag het gevulde spuitje eens op tafel, klaar om te geven en ze pakte het zelf en zoog het zo leeg. We stonden allebei met open mond te kijken. Toen ging dus vooral om het zelf willen doen in plaats van om de viesheid van de ab.

Door een drankje vond ik trouwens altijd moeilijker want dan moest je ook maar zorgen dat eht helemaal op ging en anders had je weer geen idee hoeveel er van was binnengekomen enzo...

Hopelijk heeft de huisarts anders morgen een goede oplossing voor jullie! Misschien iets van pilletjes of zetpilletjes anders?
pi_95317336
Aoraki, bij onze cavia mengde ik het altijd in het spuitje met een beetje diksap zodat het minder vies was (tip van de dierenarts). Misschien voor jou ook een optie?
pi_95317356
Beterschap voor je kleine man Aoraki! En ab. geven is hier ook dramatisch. Tess moet het 2x maar ik krijg er met moeite 1x in, het is ook zo verschrikkelijk goor! Het smaakt naar kinine maar dan nog erger. Ik ga morgen de huisarts bellen met de vraag of hij Amoxicicline clavulaanzuur voor wil schrijven, dat is beter dan dit bocht.
Ik snap sws niet waarom ab. voor kinderen geen ander smaakje kan krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')