abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:54:13 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206059
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Van 2000 tot 2011 is mijn huur met 115 euro per maand gestegen.
Ik geef toe, dat is niet marginaal, maar dramatisch is het ook niet.
Fijn voor jou. Maar is dat representatief? Van 2007 - 2011 (de tijd dat ik in EHV woonde steeg mijn huur met 95 euro. Ruim de dubbele stijging van jou dus. Zegt overigens allebij weinig, want het gaat om percentages.
Mijn huur steeg gewoon elk jaar met de maximale toegestane stijging, zo gaat dat in de vrije sector. En op het moment dat ik vertrok ging de huur in één klap met nog eens 80 euro omhoog voor de volgende huurder.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:55:19 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95206077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Ter bescherming van de consument is het ook wel een goede maatregel, zolang er maar gekeurde aflosprodukten worden geboden. En gooi die hypotheekadviseur eens uit het systeem.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:55:58 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Dat is zegmaar het koop-equivalent van scheefhuurders. Kunnen prima betalen, maar willen gewoon maximaal profiteren. Ik zeg oppakken en allemaal in de cel flikkeren. Xeno de scheefhuurdert naast Kees-Pieter de HRA profiteur.
En naast Bubba de Rape-negert. En zeepje er ook bij natuurlijk. Buk eens voor het zeepje? >:)
pi_95206103
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg

Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Gaat dit dan alleen om 100% aflossingsvrije hypotheken?
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:58:37 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95206131
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg

Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie. :P

Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand ¤1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.

Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo. :')

Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:58:58 #206
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95206134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
ah, ik merk dat ik die details eerst moet ik eerst kennen voordat ik hier iets neerzet. ;)
Het gaat hier dus om de extreem rijken, en de extreem armen
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:01:09 #207
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
Niet alles over één kam scheren.
Wat zeg je nou toch allemaal weer. :o
Zuurtje, lees je mee?
pi_95206360
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

zo was het wel bedoeld!
pi_95206489
overigens heeft die hoogervorst geen recht van spreken. Met name zijn partij ( zalm) was de aanjager van de huidige financiele rotzooi.
pi_95206543
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie. :P

Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand €1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.

Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo. :')

Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie. :(
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:23:18 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206637
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
Licht dat eens toe?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:27:31 #212
324665 meth77
to do or not to do
pi_95206729
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
pi_95206748
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 09:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Licht dat eens toe?
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:29:57 #214
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95206789
Crosspost:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:34 schreef m3nster het volgende:
Ik heb sinds een maand een hypotheek, nu had ik begrepen dat je de rente altijd achteraf betaald. Weet iemand hoe dat verloopt bij de Rabobank? Gaat dat automatisch van je rekening af?

Krijg je daar bericht over? Of een acceptgiro? (ja weet ik veel)
^O^
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:31:28 #215
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206832
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:28 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol :?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:39:45 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95207056
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Niets en soms iets meer en andere inschattingen zijn puur fictief.
Maak je om mij geen zorgen. :P

Was meer bedoeld als voorbeeld om aan te tonen dat niet iedereen zijn inkomen per maand op zijn sterfdag nu al tot op de cent nauwkeurig in kan schatten.
En dat hoeft opzich geen slechte zaak te zijn.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:40:41 #217
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95207079
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:29 schreef Hanoying het volgende:
Crosspost:

[..]

^O^
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.
"Just in Time" is prachtig voor een productiebedrijf, maar niet handig om op je financiele huishouding toe te passen...

Van mijn mama geleerd: Maak een aparte rekening waar ál je vaste lasten vanaf gaan en waarop je salaris binnekomt. Zorg dat die rekening 3x je totale vaste lasten bevat aan saldo nadat je salaris gestort is. Alles wat daar bovenuit komt stort je door naar je lopende rekening waarvan je boodschappen doet, uit gaat, benzine tankt en je weblog-hosting-provider betaalt.
Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer de bank je rente gaat afschrijven.
pi_95207083
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:

Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol :?
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen. :P

Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:40:48 #219
324665 meth77
to do or not to do
pi_95207085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.
[..]
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen

Een wereld zonder subsidies ideaal :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:42:26 #220
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95207136
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:

Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:43:36 #221
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95207182
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen

Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.
Bij het afschaffen van huursubsidie komen (een aantal) mensen echt in de knel.
(zelf bij het stoppen met roken en drinken en met een extreem sobere levenstijl, wat je gewoon mag eisen)

Ik ben geen SP-er, maar dat gaat 'm niet worden.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:46:34 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95207278
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen. :P

Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
Vrijheid. :)

Bijvoorbeeld:
Ik betaalde mijn IB 2011 in feb. 2011 in 1 keer. Niet iedere maand via de loonbelasting.
Dan is er in feb. 2011 niet zoveel behoefte bij mij om ook nog af te lossen. :P

NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:50:53 #223
43642 Bayswater
pi_95207446
Net het AD eens opengeslagen op de WC-pot, ook weer twee volle pagina's Ger Hukker :D

Een samenvatting van zijn verhaal: Mensen moeten zakken in vraagprijs en banken moeten makkelijker worden. :')
Dan kunnen de makelaartjes weer verder gaan met hun zakken vullen en is Ger weer tevreden. :P
Life lies a slow suicide
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:51:24 #224
324665 meth77
to do or not to do
pi_95207463
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
pi_95207482
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:46 schreef Hyperdude het volgende:

NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
Foute hypotheken zijn wel een probleem omdat door de aflossingsvrije constructies die de banksters bedacht hebben we als maatschappij opeens veel meer HRA moeten terug betalen en daardoor de overheidsfinancieen in het gedrang kan komen.

Ik heb zelf geen probleem met een HRA maar dan wel alleen maar voor hypotheek constructies waarbij ook daadwerkelijk wordt afgelost tijdens de looptijd, dus ook die onzin van spaarhypotheken ISM aflossingsvrij om maar maximaal HRA te trekken zouden in mijn visie per direct niet meer verstrekt mogen worden.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:52:27 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95207500
Dat mensen moeten zakken met hun (vraag-)prijzen is iedereen wel duidelijk.
Behalve voor de verkopers, kennelijk.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 09:52:55 #227
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95207515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.
"Just in Time" is prachtig voor een productiebedrijf, maar niet handig om op je financiele huishouding toe te passen...

Van mijn mama geleerd: Maak een aparte rekening waar ál je vaste lasten vanaf gaan en waarop je salaris binnekomt. Zorg dat die rekening 3x je totale vaste lasten bevat aan saldo nadat je salaris gestort is. Alles wat daar bovenuit komt stort je door naar je lopende rekening waarvan je boodschappen doet, uit gaat, benzine tankt en je weblog-hosting-provider betaalt.
Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer de bank je rente gaat afschrijven.
Inderdaad, die kriebels bekruipen me dan ook ja, zo van het kan allemaal net net, als alles goed uitkomt, en zo niet...problemen. Koop dan gewoon geen huis.

Hebben wij allebei een slimme mama. Alleen mijn mama had het dan over 6x je totale vaste lasten. Maar dat heeft ze me bij alles zo geleerd. Weet je wel, je hebt ook van die mensen die dan bv iets willen kopen, een laptop bv (ik noem maar wat). En stel dat die laptop 500 euro kost en die mensen hebben exact 500 euro, dan rennen ze naar de winkel. En als er dan toevallig iets anders in huis kapot gaat, dan kan het niet vervangen worden want het geld is op.

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat ik eerst 3x dat bedrag moet hebben voor ik het ga kopen. Dat pas ik dan ook braaf toe. Werkt altijd.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:53:05 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_95207526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.
Bij het afschaffen van huursubsidie komen (een aantal) mensen echt in de knel.
(zelf bij het stoppen met roken en drinken en met een extreem sobere levenstijl, wat je gewoon mag eisen)

Ik ben geen SP-er, maar dat gaat 'm niet worden.
nee ondersteuning zit al in de bijstandsuitkering dat hoeft niet nogmaals , wie te groot woont moet verkassen of een vriend (in) zoeken
pi_95207535
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
pi_95207542
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:52 schreef Hyperdude het volgende:
Dat mensen moeten zakken met hun 9vraag-)prijzen is iedereen wel duidelijk.
Behalve voor de verkopers, kennelijk.
da's mooi he, als je eigen baas in huis bent, je hoeft niks :)
Het mag natuurlijk wel :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:54:45 #231
43642 Bayswater
pi_95207579
Als iedereen een loonsverhoging van 30 % krijgt is het probleem ook opgelost.
Life lies a slow suicide
pi_95207603
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
Dat doen ze inderdaad. Kom bitterweinig Nederlanders tegen in het buitenland. Zowel absoluut als relatief. En als ze al verkassen is het tijdelijk in opdracht van hun werkgever. Tot zover de fabel van de braindrain. Nederlanders zijn simpelweg te schijterig ervoor. Of te tevreden. En waarschijnlijk allebei :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:57:11 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_95207660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:

Geen gezeik, iedereen rijk!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:57:38 #234
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95207675
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?
pi_95207742
Hoogervorst :) De man wiens ego te groot voor zijn lichaam is. :)

Waarom niet de fiscale faciliteiten beperken tot een lineair afbouw? Dus hypotheekrenteaftrek tot bedrag lening, en dan bijvoorbeeld jaarlijks met 2% verminderen. Meer lenen mag (het is een vrij land, en iedereen moet lekker zelf weten wat ze met hun centen doen), maar dan geen belastingaftrek voor het meerdere. Verdwijnen in stappen van de overdrachtsbelasting.

Dat in combinatie met bouwsparen zoals ze dat in Duitsland kennen.

Houdt iedereen zijn vrijheid, zit er wel een natuurlijke motivatie in om een buffer op te bouwen/af te lossen.
pi_95207787
ow, Australie: AUS $ 20,000 per jaar schoolfee :)
Da's circa EUR 14,000, en om dat netto te verdienen moet je daar circa EUR 25,000 bruto verdienen.

De eerste EUR 2,000 salaris per maand gaan aan schoolgeld voor 1 kind op.

Wat is het toch slecht in Nederland :)
Ik ken genoeg buitenlanders die alleen al daarom in Nederland willen wonen (cq. wonen) <3
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 10:02:33 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_95207824
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:
Nee, mensen die daar hun best voor doen, die krijgen 30% loonsverhoging. De mensen die dat niet krijgen en gewoon geen hoog genoeg salaris hebben moeten gewoon geen huis kopen.
pi_95207971
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nederland is 1 van de beste landen om te wonen wat mij betreft. Alleen veel mensen denken altijd dat het gras ergens anders groener is, terwijl het erg tegenvalt en vaak blijkt dat er niet eens gras groeit, maar gewoon woestijnen zijn waar ze tercht gekomen zijn.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:11:44 #239
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208116
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?
kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstrekken van hypotheeksubsidie aan mensen met een normaal inkomen te maken?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:13:06 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95208163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:11 schreef meth77 het volgende:

[..]

kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstekken van hypotheeksubsidie te maken?
Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept. ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:14:14 #241
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208197
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept. ;)
We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen

Wie een lening wil moet die niet laten subsidieren door de medemens

Het enige resultaat is duizenden ambtenaren die bezig zijn met toekennen en uitrekenen van subsidies en ontwerpen van aanvraagformulieren
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:20:06 #242
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95208402
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:
wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen
Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.
Meneer de stratenmaker kan vervolgens fluiten naar zijn huursubsidie en zorgtoeslag en zijn kinderen van school halen. Dat wordt namelijk allemaal betaald van het belastingggeld van die meneer die die dure opleiding heeft gedaan.

Overigens betaald meneer de stratenmaker niet de opleiding van meneer de biotechnicus. Meneer stratenmaker is namelijk netto ontvanger van de staat. Meneer de technisch manager betaalt de opleiding van meneer de biotechnicus. En samen betalen zij uiteindelijk het pensioen van meneer de stratenmaker.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:22:34 #243
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208473
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.
Meneer de stratenmaker kan vervolgens fluiten naar zijn huursubsidie en zorgtoeslag en zijn kinderen van school halen. Dat wordt namelijk allemaal betaald van het belastingggeld van die meneer die die dure opleiding heeft gedaan.
dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidie

Kortom stoppen met subsides, en wie het niet red kan kijken of er een bijstandsuitkering is

Pensioenafdracht is toch geregeld van het inkomen van de heren?/
Of ben je echt zo dom?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:24:10 #244
194833 Hanoying
pi_95208532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, Australie: AUS $ 20,000 per jaar schoolfee :)
Da's circa EUR 14,000, en om dat netto te verdienen moet je daar circa EUR 25,000 bruto verdienen.

De eerste EUR 2,000 salaris per maand gaan aan schoolgeld voor 1 kind op.

Ik ken genoeg buitenlanders die alleen al daarom in Nederland willen wonen (cq. wonen) <3
Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.

Maar je dacht toch niet dat de inwoners zelf dergelijke bedragen hoeven te lappen om hun kinderen naar de basisschool te sturen? In Australië kost een publieke school je 0,0 dollar/jaar.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:24:19 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95208539
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidie

Kortom stoppen met subsides, en wie het niet red kan kijken of er een bijstandsuitkering is
Nogmaals> Meneer de stratenmaker is netto ontvanger en betaalt onder de streep helemaal niets.
Da's niet erg, want hij maakt straten waar we allemaal van proifiteren.

Jouw communistische ideetjes slaan in de realtiteit de plank compleet mis.
pi_95208555
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:

[..]

[..]

We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen

Wie een lening wil moet die niet laten subsidieren door de medemens

Het enige resultaat is duizenden ambtenaren die bezig zijn met toekennen en uitrekenen van subsidies en ontwerpen van aanvraagformulieren
mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnen :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:26:01 #247
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208587
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnen :)
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies en het financieren van zinloze opleidingen zoals men in de USSR deed
pi_95208617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.

Maar je dacht toch niet dat de inwoners zelf dergelijke bedragen hoeven te lappen om hun kinderen naar de basisschool te sturen? In Australië kost een publieke school je 0,0 dollar/jaar.
nee, geen expat :) Internationale school is nog veel duurder.

En niet Aussie publieke school, je weet ook wel dat het vervolg grotendeels afhankelijk is van het voortraject :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:28:09 #249
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95208640
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische subsidies
Doe ff niet zo dom :')
Ga je even inlezen in de verzorgingsstaat. Als je naar een subsidieloos land wilt, verhuis ergens naar donker afrika. Geen subsidies daar. Ook geen scholen, opleidingen, ziekenhuizen, of enig ander ding dat het leven hier prettig maakt. Al het geld blijft immers hangen bij die paar mensen die het voor elkaar hebben.
Je hebt daar overigens ook geen straten. Komt omdat meneer de stratenmaker door niemand betaald wordt. Dat zou namelijk subsidie zijn.
pi_95208653
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Goedemorgen, weer klaar voor een dagje ontkennen van de werkelijkheid? w/
Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.

Trouwens, meer dan 85% van de vorig jaar afgesloten hypotheken vallen onder NHG die dus niet 100% aflossingsvrij zijn.

Verder is dit natuurlijk een manier om de HRA terug te brengen, niks meer en niks minder.
pi_95208715
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies
lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houden :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:31:15 #252
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208741
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef Whuzz het volgende:

Komt omdat meneer de stratenmaker door niemand betaald wordt. Dat zou namelijk subsidie zijn.
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
pi_95208791
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
hopelijk wel een cursus in Pools of Iers dan :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:35:48 #254
194833 Hanoying
pi_95208881
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, geen expat :) Internationale school is nog veel duurder.

En niet Aussie publieke school, je weet ook wel dat het vervolg grotendeels afhankelijk is van het voortraject :)
Maar er zijn ook gewoon goede publieke scholen in ozzie. Die hebben wel een selectiebeleid maar zijn op zich prima.

Dommere kinderen en/of kinderen met rijke ouders kunnen naar dure private scholen (hoewel die ook niet allemal zo duur zijn als jij stelde, vaak maar een paar duizend dollar/jaar) om te proberen alsnog te slagen maar het hoeft niet. In Nederland bestaat het overigens net zo goed in de vorm van het Luzac college, het is alleen minder populair.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:35:58 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_95208888
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hopelijk wel een cursus in Pools of Iers dan :)
mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te praten
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:38:22 #256
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95208972
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die opdrachtgever is de staat. Die dat betaald vanuit het belastingggeld dat binnenkomt vanuit de mensen die een hoge opleiding hebben genoten.
De opleiding kan de stratenmaker niet zelf betalen. Daar heeft zijn vader namelijk geen geld voor. Die is zelf ook maar een simpele stratenmaker. Zonder werk. Want niemand heeft meer een hoge opleiding om geld mee te verdienen en belasting mee te betalen. Die opleiding moesten ze immers zelf betalen. En dat konden ze niet. Want hun papa was ook een stratenmaker. Zonder werk.

Als je alle subsidies afschaft, dan krijg je een heel klein elitair groepje (laten we die voor de grap Adel noemen) die alle macht in handen krijgt. Zij zijn de enigen die nog opleidingen kunnen betalen, de enigen die nog bedrijven leiden, de enigen waar al het geld blijft hangen.
Als we dan ook even de jaartelling aanpassen en 2011 nu 1311 noemen, dan klopt het plaatje weer redelijk.
Of we noemen het Sovjet Unie en 1980. Klopt ook aardig. Of 2011 en Congo.

Nogmaals: Doe ff niet zo dom :')
pi_95209111
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te praten
zie het dan maar als korting op een te hoge belastingafdracht. :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:45:54 #258
37248 BertV
Klei indiaan
pi_95209180
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zou allemaal prima zijn... als de bank niet een enorme klap geld aan die HRA zouden verdienen.
Mensen met kasten van huizen betalen toch al genoeg belasting, maar ik ben tegen het opkloppen van die bank en verzekeringswereld.
pi_95209253
quote:

[..]

Maar je moet ook toegeven dat die korting op de belasting afdracht de laatste 10 jaar door de vage hypotheek constructies die bedacht zijn door de banken nogal uit de klauwen gelopen is.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:49:01 #260
43642 Bayswater
pi_95209255
quote:
Vereniging Eigen Huis: Schrap overdrachtsbelasting koopstarters
Kabinet moet maatregel stellen om negatieve spiraal te doorbreken Persbericht Vereniging Eigen Huis.

Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid in actie moet komen om een einde te maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt. Dit kan door de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Uit een flitspeiling van Intomart in opdracht van Vereniging Eigen Huis blijkt dat deze maatregel het grootste draagvlak onder de bevolking heeft en het grootste aantal starters prikkelt tot kopen. Van alle huurders geeft 45% aan eerder een huis te gaan kopen als er geen overdrachtsbelasting hoeft te worden betaald. In de categorie jongeren tot 34 jaar zegt zelfs 53% eerder tot aankoop over te gaan als er niet tegelijkertijd vele duizenden euros hoeft te worden afgedragen aan het Rijk.

De neerwaartse trend van het consumentenvertrouwen op de woningmarkt heeft een nieuw dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de Eigen Huis Marktindicator. Die laat al zes maanden achtereen een daling zien en staat nu op een voorlopig dieptepunt van 67 punten (neutrale waarde: 100). De Marktindicator heeft bewezen een goede voorspeller te zijn van het komende kwartaal. Ook de NVM voorziet geen kentering in de markt waardoor de huizenverkopen weer aantrekken.

De aanscherping van de hypotheekverstrekkingnormen per 1 januari van dit jaar heeft hard ingegrepen in de financieringsmogelijkheden van vooral starters en lagere inkomens. Daarbovenop verstrekken banken aan grote groepen geen hypotheken meer. Zo hebben bijvoorbeeld ZZP-ers en eigenwoningbezitters op particuliere erfpacht nauwelijks nog een kans om met een hypotheek een eigen huis te kopen. Het kopen van een huis wordt verder bemoeilijkt door de gestage stijging van de hypotheekrente en het vooruitzicht dat specifiek voor tophypotheken nog nadere aanscherpingen van de verstrekkingsnormen van kracht zullen worden. Tenslotte heeft de dreiging van een ingreep in de hypotheekrenteaftrek, die bij voortduring in leven wordt gehouden, het vertrouwen van potentiële huizenkopers verder doen dalen.

Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid een einde moet maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt door in ieder geval de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Het schrappen zorgt bij een huis van 200.000 euro niet alleen voor een vermindering van 12.000 euro aan bijkomende kosten, maar voorkomt ook dat onnodig tophypotheken worden afgesloten die vooral voor lagere inkomens extra risicos opleveren. De verschuldigde overdrachtsbelasting wordt immers veelal meegefinancierd in de hypotheek. Ook wordt hiermee het ontmoedigende vooruitzicht weggenomen dat al direct na de aankoop een fors verlies van 6% moet worden geïncasseerd, dat bovendien niet binnen afzienbare tijd wordt goedgemaakt door een waardestijging van het huis.
Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:51:34 #261
324665 meth77
to do or not to do
pi_95209339
quote:

[..]

ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Maar ik krijg die subsidie niet
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:51:47 #262
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209347
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.
Tja, zit wat in, maar of het wat helpt? Veel verkopers zien dat natuurlijk als prachting kansje om de prijs met 6% te verhogen...
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:52:07 #263
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209354
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Nee, dat doe je jezelf aan ;)
Maar hey, wees blij! Jij hebt die vrijheid die Xeno zo graag zou willen! w/
pi_95209365
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:

Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.
Als je de BTW afschaft gaat de koopkracht voor iedereen vooruit, nog een veel beter plan dus :)
Waarom moet alleen de markt voor bestaande koopwoningen een 'bail-out' krijgen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:52:47 #265
324665 meth77
to do or not to do
pi_95209376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, dat doe je jezelf aan ;)
nee ik profiteer niet van staatssubsidies, communist
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:53:37 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209399
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee ik profiteer niet van staatssubsidies
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald. :P

Ik neem aan dat je ook nog nooit met het OV hebt gereisd? Geen basisschool of middelbare school gedaan?
pi_95209402
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee ik profiteer niet van staatssubsidies, communist
Respect _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_95209419
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald. :P
Jij betaald geen belastingen Whuzz... :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95209420
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.
Tja, zit wat in, maar of het wat helpt? Veel verkopers zien dat natuurlijk als prachting kansje om de prijs met 6% te verhogen...
Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:54:45 #270
324665 meth77
to do or not to do
pi_95209433
quote:

[..]

ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopen
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:55:06 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209442
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij betaald geen belastingen Whuzz... :')
Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken? :o
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:55:36 #272
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209457
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik wil ook staatssubsidie voor me groente
Die krijg je al. Vanuit Brussel zelfs.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:56:15 #273
324665 meth77
to do or not to do
pi_95209471
quote:

[..]

Ik neem aan dat je ook nog nooit met het OV hebt gereisd? Geen basisschool of middelbare school gedaan?
ik heb sinds kort een utrecht bereikbaarheidspas, die zal ook wel gesubsidieerd zijn, maar ik ga altijd met de fiets , die ook fiscaal bereikbaar is gemaakt
pi_95209473
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopen
Die groente zit vaak al subsidie op, en dat schilderij is geproudceerd door iemand met een wik uitkering, alleen de fietsen maker die heeft het nog niet goed geregeld. :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:57:27 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209508
Kortom, we kunnen concluderen dat Meth voor zo'n 80% gesubsidieerd is. Ik stel voor dat we Meth asap afschaffen. :W
pi_95209668
Die fietsenmaker valt trouwens in het verlaagde btw tarief, en onder de KOR (kleine ondernemers regeling), zodat ie geen belasting betaalt. Hopelijk heeft ie zijn bedrijfje niet met behoud van uitkering opgericht.
pi_95209687
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:
Kortom, we kunnen concluderen dat Meth voor zo'n 80% gesubsidieerd is. Ik stel voor dat we Meth asap afschaffen. :W
dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terug :{
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:04:34 #278
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209732
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terug :{
Hoezo? Ons communicatienetwerk is grotendeels met subsidie aangelegd. Daar mag Meth uiteraard geen gebruik van maken. Dus tot FoK het posten dmv postduif of rooksignalen mogelijk maakt denk ik niet dat we Meth hier nog zien hoor.
pi_95209733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijn :)
pi_95209820
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef HansvD het volgende:

Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.
Hoogevorst stapt binnenkort op dus kan dit nu nog melden, zijn opvolger kan dan zijn handen wassen in onschuld en zeggen dat zijn voorganger dit reeds in werking had gezet.

quote:
Trouwens, meer dan 85% van de vorig jaar afgesloten hypotheken vallen onder NHG die dus niet 100% aflossingsvrij zijn.
nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?

quote:
Verder is dit natuurlijk een manier om de HRA terug te brengen, niks meer en niks minder.
Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_95209862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijden :)

(en ook de meeste depressieve, zo lijkt het. Hmmmm, zou daar een verband tussen zitten ;) )
pi_95209938
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken? :o
Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden. Anderen moeten bovengemiddeld meer betalen vanwege de HRA subsidielurkers.... parasiteren heet dat :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_95209997
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijden :)

(en ook de meeste depressieve, zo lijkt het. Hmmmm, zou daar een verband tussen zitten ;) )
Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?

Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van :X
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:14:19 #284
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95210034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden.
Reken dat eens voor? Welke kosten maak ik verder?
pi_95210098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?

Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van :X
nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeft :)

Ik kom trouwens kennelijk uit een andere familie dan jij :) Ik zal met alle liefde voor ze zorgen, en hoop te evenaren hoe ze altijd voor mij gezorgd hebben.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:18:26 #286
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95210156
Ik vermoed overigens dat Asfyxia uit zijn kraakpand is gezet en zich vervolgens op de Dam in brand heeft gestoken... :o
pi_95210660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.
Hoogevorst stapt binnenkort op dus kan dit nu nog melden, zijn opvolger kan dan zijn handen wassen in onschuld en zeggen dat zijn voorganger dit reeds in werking had gezet.
Alleen zit hij nu niet meer in de regering en heeft hij nu niets te zeggen, hij mag alleen advies geven.

Doet hij vaker, bv. verbieden kosten koper mee te financieren (riep hij 3 jaar geleden) is ook nog niet gebeurd.

quote:
nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
50% aflossingsvrij is geen probleem, bij verkoop van je woning ontvang je echt wel 50% van de aankoopsom terug. Dus afschaffen gaat echt niet gebeuren.

quote:
Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.
Klopt, alleen dit is slimmer, dit heeft vrijwel niemand door.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:40:40 #288
324665 meth77
to do or not to do
pi_95210929
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijn :)
jij krijgt toch ook hypotheeksubsidie ????
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:43:42 #289
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95211030
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?
pi_95211034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

nope.
pi_95211069
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?
misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengen :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:51:09 #292
324665 meth77
to do or not to do
pi_95211295
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengen :)

respect ^O^
mensen die zonder subsidie proberen te leven.\
het is niet eenvoudig in Nederland

maar goed voor jouw heb je wel het voordeel van meneer Hillen, de beloning geen gebruik te maken van de HRA pot, of dat nu ook subsidie is ben ik nog niet uit
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:56:18 #293
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95211532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

respect ^O^
Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?
pi_95211542
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

respect ^O^
het is niet eenvoudig in Nederland

Daar zit geen groot ideel doel achter hoor. Ik ben vrij praktisch, en probeer dingen zo simpel mogelijk te houden, meer niet :)
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:01:49 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_95211785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ah, daar ben je weer. Nog steeds hetzelfde liedje. Zij kunnen zich een bepaalde levensstijl veroorloven. Jij niet. Daar heb jij last van. Jij valt in de categorie mensen die het vroeger op school nooit nodig vonden om op te letten of aanwezig te zijn, en studeren al helemaal niet.

En vervolgens zien die mensen hun oude klasgenootjes die allemaal wel moeite hebben gestoken in een opleiding hun voorbij gaan, en allemaal dingen doen die zij zelf ook wel zouden willen doen, maar niet kunnen doen, en dan ineens is het de schuld van anderen.

Had je zelf maar moeten studeren. Alle dingen waar jij problemen mee hebt had jij niet gehad als je genoeg geld had gehad om dat ook te bekostigen. En nog steeds leg je het bij anderen neer. Ja, je kunt nu ook moeilijk anders meer, dat snap ik wel, maar de situatie waar jij nu in zit is het gevolg van vroeger niet serieus bezig zijn met een opleiding.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:07:31 #296
324665 meth77
to do or not to do
pi_95212027
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?
die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te storten

Ik heb mijn ideaal al bereikt, een prettig en gezond leven in een rustige omgeving met regelmatig een vakantie, daar heb ik geen subsidie voor nodig
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:10:58 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_95212163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houden :)
Dat zijn nou de precies de huurders die klagen in dit topic.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:18:02 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_95212440
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.
Exact. Dat is dus wat ik ook heb gedaan.

Ik heb de KK zelf betaald. Daarna heb ik een bedrag betaald op het huis zelf, zodat de hypotheek een stuk lager werd, en daarna heb ik de volledige inrichting gekocht (en dat komt niet bij de Ikea weg) hele huis laten schilderen, nieuwe keuken gekocht en laten plaatsen en de voor- en achtertuin opnieuw laten aanleggen. Oh ja, en nog elektrische rolluiken laten ophangen.

En dat allemaal van mijn eigen gespaarde geld. Zouden meer mensen moeten doen, dan hoef je niet alles te financieren. Maar ja, geld uitgeven aan vanalles en nog wat is veel leuker natuurlijk, want immers 'we leven nu, niet later' dus om morgen maken we ons niet druk. Nee, tot het morgen is, en als je dan mensen om je heen ziet die zich wel druk hebben gemaakt om morgen, en je ziet dat die allemaal een stukje verder zijn, wat doe je dan? Ja, dan ga je op een forum roepen hoe slecht het geregeld is in Nederland en hoe 'de rest' schuldig is aan de situatie waar jij in zit. Tja, ik weet wel aan welke kant ik liever sta.

Dat ik voor aan deze kant te staan dan 52% belasting moet betalen...ach...ik kan doen wat ik wil dus ik heb 't dr voor over. :P
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:20:19 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_95212536
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef meth77 het volgende:

[..]

die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te storten

Ik heb mijn ideaal al bereikt, een prettig en gezond leven in een rustige omgeving met regelmatig een vakantie, daar heb ik geen subsidie voor nodig
Nou, ik heb mijn ideaal ook al bereikt. In mijn ideaalbeeld kwam geen fiscale fiets voor. Want dat is ook gesubsidieerd, maar omdat jij dat hebt is dat natuurlijk toevallig net 'anders'.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:24:12 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95212677
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeft :)
Je vergeet dat ook de ouderen/bejaarden rijker zijn dan ooit, niet alleen de jeugd! Met als verschil dat de jeugd netto helemaal niet rijk is, maar arm: bezittingen minus schulden minus staatsschuld per inwoner is in vrijwel alle gevallen negatief! Bij ouderen is dat saldo positief, omdat ze prive nu bezitten wat ze collectief hebben geleend ("van de toekomst").
Maar de oplossing voor jongeren is simpel: verlaat het land zonder te betalen. Wat overblijft is straks een landje met weinig werkenden, torenhoge schulden, en heel veel mensen die vinden dat de werkenden ze moeten verzorgen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')