Fijn voor jou. Maar is dat representatief? Van 2007 - 2011 (de tijd dat ik in EHV woonde steeg mijn huur met 95 euro. Ruim de dubbele stijging van jou dus. Zegt overigens allebij weinig, want het gaat om percentages.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Van 2000 tot 2011 is mijn huur met 115 euro per maand gestegen.
Ik geef toe, dat is niet marginaal, maar dramatisch is het ook niet.
Ter bescherming van de consument is het ook wel een goede maatregel, zolang er maar gekeurde aflosprodukten worden geboden. En gooi die hypotheekadviseur eens uit het systeem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Gaat dit dan alleen om 100% aflossingsvrije hypotheken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg
Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Slechte zaak.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg
Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
ah, ik merk dat ik die details eerst moet ik eerst kennen voordat ik hier iets neerzet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Wat zeg je nou toch allemaal weer.quote:
zo was het wel bedoeld!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie.![]()
Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand €1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.
Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo.![]()
Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie.
Licht dat eens toe?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossingquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:34 schreef m3nster het volgende:
Ik heb sinds een maand een hypotheek, nu had ik begrepen dat je de rente altijd achteraf betaald. Weet iemand hoe dat verloopt bij de Rabobank? Gaat dat automatisch van je rekening af?
Krijg je daar bericht over? Of een acceptgiro? (ja weet ik veel)
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovolquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:28 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
Niets en soms iets meer en andere inschattingen zijn puur fictief.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.quote:
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.
[..]
Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?quote:
Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen
Een wereld zonder subsidies ideaal![]()
Vrijheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen.![]()
Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten vanquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
Foute hypotheken zijn wel een probleem omdat door de aflossingsvrije constructies die de banksters bedacht hebben we als maatschappij opeens veel meer HRA moeten terug betalen en daardoor de overheidsfinancieen in het gedrang kan komen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:46 schreef Hyperdude het volgende:
NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
Inderdaad, die kriebels bekruipen me dan ook ja, zo van het kan allemaal net net, als alles goed uitkomt, en zo niet...problemen. Koop dan gewoon geen huis.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.
"Just in Time" is prachtig voor een productiebedrijf, maar niet handig om op je financiele huishouding toe te passen...
Van mijn mama geleerd: Maak een aparte rekening waar ál je vaste lasten vanaf gaan en waarop je salaris binnekomt. Zorg dat die rekening 3x je totale vaste lasten bevat aan saldo nadat je salaris gestort is. Alles wat daar bovenuit komt stort je door naar je lopende rekening waarvan je boodschappen doet, uit gaat, benzine tankt en je weblog-hosting-provider betaalt.
Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer de bank je rente gaat afschrijven.
nee ondersteuning zit al in de bijstandsuitkering dat hoeft niet nogmaals , wie te groot woont moet verkassen of een vriend (in) zoekenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.
Bij het afschaffen van huursubsidie komen (een aantal) mensen echt in de knel.
(zelf bij het stoppen met roken en drinken en met een extreem sobere levenstijl, wat je gewoon mag eisen)
Ik ben geen SP-er, maar dat gaat 'm niet worden.
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
da's mooi he, als je eigen baas in huis bent, je hoeft niksquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:52 schreef Hyperdude het volgende:
Dat mensen moeten zakken met hun 9vraag-)prijzen is iedereen wel duidelijk.
Behalve voor de verkopers, kennelijk.
Dat doen ze inderdaad. Kom bitterweinig Nederlanders tegen in het buitenland. Zowel absoluut als relatief. En als ze al verkassen is het tijdelijk in opdracht van hun werkgever. Tot zover de fabel van de braindrain. Nederlanders zijn simpelweg te schijterig ervoor. Of te tevreden. En waarschijnlijk allebeiquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:
Als iedereen een loonsverhoging van 30 % krijgt is het probleem ook opgelost.
Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
Nee, mensen die daar hun best voor doen, die krijgen 30% loonsverhoging. De mensen die dat niet krijgen en gewoon geen hoog genoeg salaris hebben moeten gewoon geen huis kopen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:
Als iedereen een loonsverhoging van 30 % krijgt is het probleem ook opgelost.
Nederland is 1 van de beste landen om te wonen wat mij betreft. Alleen veel mensen denken altijd dat het gras ergens anders groener is, terwijl het erg tegenvalt en vaak blijkt dat er niet eens gras groeit, maar gewoon woestijnen zijn waar ze tercht gekomen zijn.quote:
kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstrekken van hypotheeksubsidie aan mensen met een normaal inkomen te maken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?
Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:11 schreef meth77 het volgende:
[..]
kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstekken van hypotheeksubsidie te maken?
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept.
Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:
wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen
dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidiequote:Op vrijdag 8 april 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.
Meneer de stratenmaker kan vervolgens fluiten naar zijn huursubsidie en zorgtoeslag en zijn kinderen van school halen. Dat wordt namelijk allemaal betaald van het belastingggeld van die meneer die die dure opleiding heeft gedaan.
Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, Australie: AUS $ 20,000 per jaar schoolfee
Da's circa EUR 14,000, en om dat netto te verdienen moet je daar circa EUR 25,000 bruto verdienen.
De eerste EUR 2,000 salaris per maand gaan aan schoolgeld voor 1 kind op.
Wat is het toch slecht in Nederland
Ik ken genoeg buitenlanders die alleen al daarom in Nederland willen wonen (cq. wonen) <3
Nogmaals> Meneer de stratenmaker is netto ontvanger en betaalt onder de streep helemaal niets.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidie
Kortom stoppen met subsides, en wie het niet red kan kijken of er een bijstandsuitkering is
mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:
[..]
[..]
We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen
Wie een lening wil moet die niet laten subsidieren door de medemens
Het enige resultaat is duizenden ambtenaren die bezig zijn met toekennen en uitrekenen van subsidies en ontwerpen van aanvraagformulieren
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies en het financieren van zinloze opleidingen zoals men in de USSR deedquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnen
nee, geen expatquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.
Maar je dacht toch niet dat de inwoners zelf dergelijke bedragen hoeven te lappen om hun kinderen naar de basisschool te sturen? In Australië kost een publieke school je 0,0 dollar/jaar.
Doe ff niet zo domquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische subsidies
Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Goedemorgen, weer klaar voor een dagje ontkennen van de werkelijkheid?
lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houdenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baasquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef Whuzz het volgende:
Komt omdat meneer de stratenmaker door niemand betaald wordt. Dat zou namelijk subsidie zijn.
hopelijk wel een cursus in Pools of Iers danquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
Maar er zijn ook gewoon goede publieke scholen in ozzie. Die hebben wel een selectiebeleid maar zijn op zich prima.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, geen expatInternationale school is nog veel duurder.
En niet Aussie publieke school, je weet ook wel dat het vervolg grotendeels afhankelijk is van het voortraject
mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te pratenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hopelijk wel een cursus in Pools of Iers dan
Die opdrachtgever is de staat. Die dat betaald vanuit het belastingggeld dat binnenkomt vanuit de mensen die een hoge opleiding hebben genoten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
zie het dan maar als korting op een te hoge belastingafdracht.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:
[..]
mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te praten
Dat zou allemaal prima zijn... als de bank niet een enorme klap geld aan die HRA zouden verdienen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zie het dan maar als korting op een te hoge belastingafdracht.
Maar je moet ook toegeven dat die korting op de belasting afdracht de laatste 10 jaar door de vage hypotheek constructies die bedacht zijn door de banken nogal uit de klauwen gelopen is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.quote:Vereniging Eigen Huis: Schrap overdrachtsbelasting koopstarters
Kabinet moet maatregel stellen om negatieve spiraal te doorbreken Persbericht Vereniging Eigen Huis.
Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid in actie moet komen om een einde te maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt. Dit kan door de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Uit een flitspeiling van Intomart in opdracht van Vereniging Eigen Huis blijkt dat deze maatregel het grootste draagvlak onder de bevolking heeft en het grootste aantal starters prikkelt tot kopen. Van alle huurders geeft 45% aan eerder een huis te gaan kopen als er geen overdrachtsbelasting hoeft te worden betaald. In de categorie jongeren tot 34 jaar zegt zelfs 53% eerder tot aankoop over te gaan als er niet tegelijkertijd vele duizenden euros hoeft te worden afgedragen aan het Rijk.
De neerwaartse trend van het consumentenvertrouwen op de woningmarkt heeft een nieuw dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de Eigen Huis Marktindicator. Die laat al zes maanden achtereen een daling zien en staat nu op een voorlopig dieptepunt van 67 punten (neutrale waarde: 100). De Marktindicator heeft bewezen een goede voorspeller te zijn van het komende kwartaal. Ook de NVM voorziet geen kentering in de markt waardoor de huizenverkopen weer aantrekken.
De aanscherping van de hypotheekverstrekkingnormen per 1 januari van dit jaar heeft hard ingegrepen in de financieringsmogelijkheden van vooral starters en lagere inkomens. Daarbovenop verstrekken banken aan grote groepen geen hypotheken meer. Zo hebben bijvoorbeeld ZZP-ers en eigenwoningbezitters op particuliere erfpacht nauwelijks nog een kans om met een hypotheek een eigen huis te kopen. Het kopen van een huis wordt verder bemoeilijkt door de gestage stijging van de hypotheekrente en het vooruitzicht dat specifiek voor tophypotheken nog nadere aanscherpingen van de verstrekkingsnormen van kracht zullen worden. Tenslotte heeft de dreiging van een ingreep in de hypotheekrenteaftrek, die bij voortduring in leven wordt gehouden, het vertrouwen van potentiële huizenkopers verder doen dalen.
Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid een einde moet maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt door in ieder geval de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Het schrappen zorgt bij een huis van 200.000 euro niet alleen voor een vermindering van 12.000 euro aan bijkomende kosten, maar voorkomt ook dat onnodig tophypotheken worden afgesloten die vooral voor lagere inkomens extra risicos opleveren. De verschuldigde overdrachtsbelasting wordt immers veelal meegefinancierd in de hypotheek. Ook wordt hiermee het ontmoedigende vooruitzicht weggenomen dat al direct na de aankoop een fors verlies van 6% moet worden geïncasseerd, dat bovendien niet binnen afzienbare tijd wordt goedgemaakt door een waardestijging van het huis.
ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.quote:
Nee, dat doe je jezelf aanquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Maar ik krijg die subsidie niet
Als je de BTW afschaft gaat de koopkracht voor iedereen vooruit, nog een veel beter plan dusquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:
Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee ik profiteer niet van staatssubsidies
Respectquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee ik profiteer niet van staatssubsidies, communist
Jij betaald geen belastingen Whuzz...quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.
Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.
Tja, zit wat in, maar of het wat helpt? Veel verkopers zien dat natuurlijk als prachting kansje om de prijs met 6% te verhogen...
ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.
Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij betaald geen belastingen Whuzz...
Die krijg je al. Vanuit Brussel zelfs.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik wil ook staatssubsidie voor me groente
ik heb sinds kort een utrecht bereikbaarheidspas, die zal ook wel gesubsidieerd zijn, maar ik ga altijd met de fiets , die ook fiscaal bereikbaar is gemaaktquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook nog nooit met het OV hebt gereisd? Geen basisschool of middelbare school gedaan?
Die groente zit vaak al subsidie op, en dat schilderij is geproudceerd door iemand met een wik uitkering, alleen de fietsen maker die heeft het nog niet goed geregeld.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopen
dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terugquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:
Kortom, we kunnen concluderen dat Meth voor zo'n 80% gesubsidieerd is. Ik stel voor dat we Meth asap afschaffen.
Hoezo? Ons communicatienetwerk is grotendeels met subsidie aangelegd. Daar mag Meth uiteraard geen gebruik van maken. Dus tot FoK het posten dmv postduif of rooksignalen mogelijk maakt denk ik niet dat we Meth hier nog zien hoor.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terug
Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijnquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Maar ik krijg die subsidie niet
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef HansvD het volgende:
Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.
nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?quote:Trouwens, meer dan 85% van de vorig jaar afgesloten hypotheken vallen onder NHG die dus niet 100% aflossingsvrij zijn.
Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.quote:Verder is dit natuurlijk een manier om de HRA terug te brengen, niks meer en niks minder.
iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijdenquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden. Anderen moeten bovengemiddeld meer betalen vanwege de HRA subsidielurkers.... parasiteren heet datquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken?
Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijden
(en ook de meeste depressieve, zo lijkt het. Hmmmm, zou daar een verband tussen zitten)
Reken dat eens voor? Welke kosten maak ik verder?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden.
nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeftquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?
Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van
Alleen zit hij nu niet meer in de regering en heeft hij nu niets te zeggen, hij mag alleen advies geven.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.
Hoogevorst stapt binnenkort op dus kan dit nu nog melden, zijn opvolger kan dan zijn handen wassen in onschuld en zeggen dat zijn voorganger dit reeds in werking had gezet.
50% aflossingsvrij is geen probleem, bij verkoop van je woning ontvang je echt wel 50% van de aankoopsom terug. Dus afschaffen gaat echt niet gebeuren.quote:nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
Klopt, alleen dit is slimmer, dit heeft vrijwel niemand door.quote:Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.
jij krijgt toch ook hypotheeksubsidie ????quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijn
Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
jij krijgt toch ook hypotheeksubsidie ????
nope.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
jij krijgt toch ook hypotheeksubsidie ????
misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengenquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?
respectquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengen
Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
respect![]()
mensen die zonder subsidie proberen te leven.\
Daar zit geen groot ideel doel achter hoor. Ik ben vrij praktisch, en probeer dingen zo simpel mogelijk te houden, meer nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
respect![]()
mensen die zonder subsidie proberen te leven.\
het is niet eenvoudig in Nederland
Ah, daar ben je weer. Nog steeds hetzelfde liedje. Zij kunnen zich een bepaalde levensstijl veroorloven. Jij niet. Daar heb jij last van. Jij valt in de categorie mensen die het vroeger op school nooit nodig vonden om op te letten of aanwezig te zijn, en studeren al helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?
Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van
die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te stortenquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?
Dat zijn nou de precies de huurders die klagen in dit topic.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houden
Exact. Dat is dus wat ik ook heb gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.
Nou, ik heb mijn ideaal ook al bereikt. In mijn ideaalbeeld kwam geen fiscale fiets voor. Want dat is ook gesubsidieerd, maar omdat jij dat hebt is dat natuurlijk toevallig net 'anders'.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te storten
Ik heb mijn ideaal al bereikt, een prettig en gezond leven in een rustige omgeving met regelmatig een vakantie, daar heb ik geen subsidie voor nodig
Je vergeet dat ook de ouderen/bejaarden rijker zijn dan ooit, niet alleen de jeugd! Met als verschil dat de jeugd netto helemaal niet rijk is, maar arm: bezittingen minus schulden minus staatsschuld per inwoner is in vrijwel alle gevallen negatief! Bij ouderen is dat saldo positief, omdat ze prive nu bezitten wat ze collectief hebben geleend ("van de toekomst").quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeft![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |