Fijn voor jou. Maar is dat representatief? Van 2007 - 2011 (de tijd dat ik in EHV woonde steeg mijn huur met 95 euro. Ruim de dubbele stijging van jou dus. Zegt overigens allebij weinig, want het gaat om percentages.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Van 2000 tot 2011 is mijn huur met 115 euro per maand gestegen.
Ik geef toe, dat is niet marginaal, maar dramatisch is het ook niet.
Ter bescherming van de consument is het ook wel een goede maatregel, zolang er maar gekeurde aflosprodukten worden geboden. En gooi die hypotheekadviseur eens uit het systeem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Gaat dit dan alleen om 100% aflossingsvrije hypotheken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg
Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Slechte zaak.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg
Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
ah, ik merk dat ik die details eerst moet ik eerst kennen voordat ik hier iets neerzet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Wat zeg je nou toch allemaal weer.quote:
zo was het wel bedoeld!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie.![]()
Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand €1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.
Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo.![]()
Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie.
Licht dat eens toe?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossingquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:34 schreef m3nster het volgende:
Ik heb sinds een maand een hypotheek, nu had ik begrepen dat je de rente altijd achteraf betaald. Weet iemand hoe dat verloopt bij de Rabobank? Gaat dat automatisch van je rekening af?
Krijg je daar bericht over? Of een acceptgiro? (ja weet ik veel)
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovolquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:28 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
Niets en soms iets meer en andere inschattingen zijn puur fictief.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.quote:
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.
[..]
Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?quote:
Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen
Een wereld zonder subsidies ideaal![]()
Vrijheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen.![]()
Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten vanquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
Foute hypotheken zijn wel een probleem omdat door de aflossingsvrije constructies die de banksters bedacht hebben we als maatschappij opeens veel meer HRA moeten terug betalen en daardoor de overheidsfinancieen in het gedrang kan komen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:46 schreef Hyperdude het volgende:
NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |