abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:54:13 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206059
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Van 2000 tot 2011 is mijn huur met 115 euro per maand gestegen.
Ik geef toe, dat is niet marginaal, maar dramatisch is het ook niet.
Fijn voor jou. Maar is dat representatief? Van 2007 - 2011 (de tijd dat ik in EHV woonde steeg mijn huur met 95 euro. Ruim de dubbele stijging van jou dus. Zegt overigens allebij weinig, want het gaat om percentages.
Mijn huur steeg gewoon elk jaar met de maximale toegestane stijging, zo gaat dat in de vrije sector. En op het moment dat ik vertrok ging de huur in één klap met nog eens 80 euro omhoog voor de volgende huurder.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:55:19 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95206077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Ter bescherming van de consument is het ook wel een goede maatregel, zolang er maar gekeurde aflosprodukten worden geboden. En gooi die hypotheekadviseur eens uit het systeem.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:55:58 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.
Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
Dat is zegmaar het koop-equivalent van scheefhuurders. Kunnen prima betalen, maar willen gewoon maximaal profiteren. Ik zeg oppakken en allemaal in de cel flikkeren. Xeno de scheefhuurdert naast Kees-Pieter de HRA profiteur.
En naast Bubba de Rape-negert. En zeepje er ook bij natuurlijk. Buk eens voor het zeepje? >:)
pi_95206103
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg

Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Gaat dit dan alleen om 100% aflossingsvrije hypotheken?
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:58:37 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95206131
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg

Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie. :P

Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand ¤1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.

Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo. :')

Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_95206134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ook mensen met geld nemen aflossingsvrij, omdat het fiscaal voordeliger is.
ah, ik merk dat ik die details eerst moet ik eerst kennen voordat ik hier iets neerzet. ;)
Het gaat hier dus om de extreem rijken, en de extreem armen
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:01:09 #207
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
Niet alles over één kam scheren.
Wat zeg je nou toch allemaal weer. :o
Zuurtje, lees je mee?
pi_95206360
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

zo was het wel bedoeld!
pi_95206489
overigens heeft die hoogervorst geen recht van spreken. Met name zijn partij ( zalm) was de aanjager van de huidige financiele rotzooi.
pi_95206543
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Slechte zaak.
Ik heb een paar jaar geleden een huis gekocht voor x
Zelf betaald 0,5x
Aflossingsvrije hypotheek 0,5x
Wat een risicovolle constructie. :P

Heb een eigen bedrijf en heb dus niet aan het eind van de iedere maand €1443,54 op mijn rekening er bi,j maar soms niets en soms iets meer. Dus iedere maand een vast bedrag aflossen remt een ondernemer zonder al te veel reserves (=vrijwel ieder startende ondernemer) in zijn ondernemen.

Risicovolle hypotheken, en mensen die zichzelf in de problemen lenen moet je aanpakken. Niet alles over één kam scheren. Mensen met hypotheken zijn geen allochtonen ofzo. :')

Waar was de AFM eigenlijk in 2007?
Hoogervorst was zeker nog aan het uitrusten van zijn zieketekostenverzekeringsombouwtruuk waardoor iedereen zich nu blauw mag betalen aan ziektekostenpremie. :(
Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:23:18 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206637
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Opzich geen risiciovolle constructie. Maar voor jouw wel. Lees je eigen post maar eens goed door. Je hebt een te duur huis!
Licht dat eens toe?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:27:31 #212
324665 meth77
to do or not to do
pi_95206729
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
pi_95206748
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 09:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Licht dat eens toe?
Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:29:57 #214
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95206789
Crosspost:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:34 schreef m3nster het volgende:
Ik heb sinds een maand een hypotheek, nu had ik begrepen dat je de rente altijd achteraf betaald. Weet iemand hoe dat verloopt bij de Rabobank? Gaat dat automatisch van je rekening af?

Krijg je daar bericht over? Of een acceptgiro? (ja weet ik veel)
^O^
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:31:28 #215
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95206832
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

En idt is dus juist fout, het is misbruik maken van een fiscale regeling, die niet voor dit misbruik bedoelt is, waardoor men nu gaat verplichten tot algehele aflossing
Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:28 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Hij geeft al aan dat hij niet elke maand aan een bepaald bedrag kan voldoen. Dat maakt de meest veilige constructie risicovol.
Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol :?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:39:45 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95207056
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:19 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Niets en soms iets meer en andere inschattingen zijn puur fictief.
Maak je om mij geen zorgen. :P

Was meer bedoeld als voorbeeld om aan te tonen dat niet iedereen zijn inkomen per maand op zijn sterfdag nu al tot op de cent nauwkeurig in kan schatten.
En dat hoeft opzich geen slechte zaak te zijn.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:40:41 #217
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95207079
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:29 schreef Hanoying het volgende:
Crosspost:

[..]

^O^
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.
"Just in Time" is prachtig voor een productiebedrijf, maar niet handig om op je financiele huishouding toe te passen...

Van mijn mama geleerd: Maak een aparte rekening waar ál je vaste lasten vanaf gaan en waarop je salaris binnekomt. Zorg dat die rekening 3x je totale vaste lasten bevat aan saldo nadat je salaris gestort is. Alles wat daar bovenuit komt stort je door naar je lopende rekening waarvan je boodschappen doet, uit gaat, benzine tankt en je weblog-hosting-provider betaalt.
Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer de bank je rente gaat afschrijven.
pi_95207083
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:

Dus als hij in januari niet 1000 euro op kan hoesten en de andere 11 maanden elke maand 5000 euro over heeft is dat volgens jou risicovol :?
Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen. :P

Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:40:48 #219
324665 meth77
to do or not to do
pi_95207085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Net als scheefhuren. Allebei keihard aanpakken. Fijn dat je het met me eens bent.
[..]
Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen

Een wereld zonder subsidies ideaal :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:42:26 #220
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95207136
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:

Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
pi_95207182
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

Inderdaad en ook de huursubsidie net als de HRA afschaffen

Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.
Bij het afschaffen van huursubsidie komen (een aantal) mensen echt in de knel.
(zelf bij het stoppen met roken en drinken en met een extreem sobere levenstijl, wat je gewoon mag eisen)

Ik ben geen SP-er, maar dat gaat 'm niet worden.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:46:34 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95207278
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is het vreemd met zo'n varierende inkomstenbron dat je geen buffer kan inbouwen ja dat zou ik dan toch wel als risicovol beschouwen. :P

Maar hoeveel meer zou de hypotheek nu gaan kosten als hij van aflossingsvrij naar annuitair gaat.
Vrijheid. :)

Bijvoorbeeld:
Ik betaalde mijn IB 2011 in feb. 2011 in 1 keer. Niet iedere maand via de loonbelasting.
Dan is er in feb. 2011 niet zoveel behoefte bij mij om ook nog af te lossen. :P

NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:50:53 #223
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95207446
Net het AD eens opengeslagen op de WC-pot, ook weer twee volle pagina's Ger Hukker :D

Een samenvatting van zijn verhaal: Mensen moeten zakken in vraagprijs en banken moeten makkelijker worden. :')
Dan kunnen de makelaartjes weer verder gaan met hun zakken vullen en is Ger weer tevreden. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:51:24 #224
324665 meth77
to do or not to do
pi_95207463
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh. Jouw kinderen gaan niet naar school neem ik aan? Je weet dat onderwijs tot aan "studeren" ongeveer 100% gesubsidieerd is?
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
pi_95207482
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:46 schreef Hyperdude het volgende:

NB. Foute hypotheken zijn niet zo'n groot probleem als je als maatschappij niet voor iedere foute individuele keuze de gevolgen zou willen opvangen. Hoeveel mensen zijn er uit hun huis gezet omdat ze de hypeotheek niet betaalden, en hoeveel banken houden zelf hun broek op?
Foute hypotheken zijn wel een probleem omdat door de aflossingsvrije constructies die de banksters bedacht hebben we als maatschappij opeens veel meer HRA moeten terug betalen en daardoor de overheidsfinancieen in het gedrang kan komen.

Ik heb zelf geen probleem met een HRA maar dan wel alleen maar voor hypotheek constructies waarbij ook daadwerkelijk wordt afgelost tijdens de looptijd, dus ook die onzin van spaarhypotheken ISM aflossingsvrij om maar maximaal HRA te trekken zouden in mijn visie per direct niet meer verstrekt mogen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')