In de jaren 70 stegen de huizenprijzen ook zeer snel gevolgd door een jarenlange daling.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Waren ze vroeger niet gewoon ondergewaardeerd? Heb je het alternatief al eens bekeken? Huur eens een woning in de vrije sector, dan wordt je genomen tot en met. Dat begint voor een beetje eengezinswoning op 750,-, maar gangbaarder is 1100,- per maand. En 1600,- doet ook mee. Daar kun je makkelijk iets voor kopen. Mits de banken meewerken natuurlijk
Kijk, vergeleken met sociale woningbouw zal huren best goedkoper zijn. Maar daar komt ook binnen nu en 5 jaar een eind aan. En dan?
Ja, volgens jouw en mijn logica wel. Maar zo werkt het niet. Eerst zal lange tijd ingeteerd worden op de kandidaten die het wel kunnen betalen (en dat zijn er genoeg, voor elke woning in de vrije sector is nog steeds een wachtlijst), en daarna gaan ze kijken wie de langste adem heeft... Kijk maar eens naar hoeveel % van de bedrijfsruimte leeg staat. Probeer maar af te dingen. Lukt hooguit voor een termijn van 6 maanden tot een jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
wat niemand kan betalen blijft leeg staan en dat is duurder dan zakken met de prijs.
Uiteindelijk zal het zo wel gaan werken, de verkoopmarkt stokt doordat mensen gewoonweg niet kunnen kopen door tijdelijke contracten en lage instapsalarissen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, volgens jouw en mijn logica wel. Maar zo werkt het niet.
Nou het zal mij benieuwen, maar voor zover ik terug kan kijken bij het CBS zijn de huren nog nooit omlaag gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het zo wel gaan werken, de verkoopmarkt stokt doordat mensen gewoonweg niet kunnen kopen door tijdelijke contracten en lage instapsalarissen.
Die krijgen ook geen vrije sector woning en moeten starten in een galerijflat waar niemand wil wonen.
Komt er vanzelf een overschot aan woningen die al lang leeg staan vanwege te dure huur of verkoopprijs.
De kantorenmarkt is weer een ander verhaal, daar verbaas ik me regelmatig over hoeveel er daarvan leeg staat.
De woningprijzen sinds 1987 tot begin van dit topic zijn ook altijd gestegen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou het zal mij benieuwen, maar voor zover ik terug kan kijken bij het CBS zijn de huren nog nooit omlaag gegaan.
Vanf 1960, de percentages huursverhoging:quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De woningprijzen sinds 1987 tot begin van dit topic zijn ook altijd gestegen.
50 jaar geleden was de huur een schijntje vergeleken met de lasten van een eigen huis.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En verder kan ik niet terugkijken.
Maar er blijkt wel uit dat in de afgelopen 50 jaar de huur nimmer gedaald is.
Ja, en tegenwoordig neigt het de andere kant op. Dus zijn de huizenprijzen dan nu wel te hoog? Zijn ze niet eindelijk in balans? (Dat huis dat je huurt is namelijk ook van iemand...)quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
50 jaar geleden was de huur een schijntje vergeleken met de lasten van een eigen huis.
De huizenprijzen zijn nu te hoog simpelweg doordat aanbod groter is dan wat mensen kunnen betalen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, en tegenwoordig neigt het de andere kant op. Dus zijn de huizenprijzen dan nu wel te hoog? Zijn ze niet eindelijk in balans?
Je geeft immers zelf al aan dat huren t.o.v. kopen vroeger veel en veel voordeliger was.
Goedemorgen, weer klaar voor een dagje ontkennen van de werkelijkheid?quote:'Gezinnnen koersen af op financiële ramp'
Aflossingsvrije hypotheken moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Woningbezitters moeten hun aflossingsvrije hypotheek omzetten in een variant waarbij een deel van de schuld wordt afgelost. Veel gezinnen koersen anders volgens hem af op een financiële ramp.
Dat zegt voorzitter Hans Hoogervorst van de Autoriteit Financiële Markten in De Telegraaf.
Minister Jan Kees de Jager van Financiën kondigde onlangs aan dat per 1 augustus geen nieuwe volledig aflossingsvrije hypotheken meer mogen worden afgesloten, maar Hoogervorst wil ook bestaande hypotheken aanpakken. (ANP/Redactie)
Dat zal de huizenmarkt vast weer aanzwengelen..quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Goedemorgen, weer klaar voor een dagje ontkennen van de werkelijkheid?
Toch goed dat ze eindelijk de aflossingvrije hypotheken waar je zo van walgt willen aanpakken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Mijn werkelijkheid is dat ik geen aflossingsvrije hypotheek heb. Lekker gevoel is dat joh, als je je zaakjes goed voor elkaar hebt, daar is geen ontkennen aanquote:Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ja dat zal het wel goed doen, rekenen nu maar op -10% voor dit jaarquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal de huizenmarkt vast weer aanzwengelen..
quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef RemcoDelft het volgende:
AFM: ook bestaande aflossingsvrije hypotheek weg
Goede zaak! Alleen zou dit wat mij betreft veel eenvoudiger te regelen zijn door simpelweg alleen nog HRA te verstrekken op huizen die worden afgelost. Dan stapt de "markt" vanzelf over.
Whuzz, weet je wat nu de pest is. Een groot percentage zal steeds een stukje overwaarde opnemen. Dan is hun hypotheek over 30 jaar 4 keer zo hoog.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mijn werkelijkheid is dat ik geen aflossingsvrije hypotheek heb. Lekker gevoel is dat joh, als je je zaakjes goed voor elkaar hebt, daar is geen ontkennen aan
Daarnaast is dat artikeltje natuurlijk volstrekt korte-termijn denken. Iemand die in 2010 een aflossingsvrije hypotheek afsloot zou ons over 30 jaar best eens allemaal kunnen uitlachen.
Maar goed. Ik weet dat jij alleen in de waan van de dag kunt denken. Iets met asperger enzo.
Maar goed. aflossingsvrije hypotheken moeten idd dood. Dus op zich een goede ontwikkeling.
Volgens mij is er geen bank meer die dat nog toestaat, tenzij je dat geld terug in je huis investeerd. Ok, dan nog is het link, dat ben ik met je eens. Misschien moeten we dat dus ook afschaffenquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:44 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Whuzz, weet je wat nu de pest is. Een groot percentage zal steeds een stukje overwaarde opnemen. Dan is hun hypotheek over 30 jaar 4 keer zo hoog.
Dat zeiden ze in december 2008 ook, kijk je zeepblog er maar op terug. Nu zeggen ze het uit eigen belang om de vraagprijzen te laten dalen. En snel verlagen, want dadelijk gaat er 5 % eraf.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:08 schreef Censuur-152 het volgende:
'NVM: huizenprijzen dalen tot 5%'
Wie dacht er dat dit een verwachting uit 2008 was?
@voorkennis
Van 2000 tot 2011 is mijn huur met 115 euro per maand gestegen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En verder kan ik niet terugkijken.
Maar er blijkt wel uit dat in de afgelopen 50 jaar de huur nimmer gedaald is.
maar dankrijg een selffullfilling profecyquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in december 2008 ook, kijk je zeepblog er maar op terug. Nu zeggen ze het uit eigen belang om de vraagprijzen te laten dalen. En snel verlagen, want dadelijk gaat er 5 % eraf.
Die onder de 300 k hebben al een lager percentage omdat ze vaak in de NHG vallen en dan ook nog eens alleen voor die groep de HRA aanhouden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat riep ik 20 topics geleden al
Alleen nog HRA op de eerste 300k ofzo en alleen nog op aflossings hypotheken.
Of gewoon de HRA afschaffen en alleen nog lineaire of annuiteiten toestaan.
Ik snap je redenering maar, in het algemeen zal aflossingsvrij niet genomen worden door figuren met geld.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:51 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Verder, wat ik al eerder zei, aflossingsvrij is niets mis mee, zolang je er maar gedisciplineerd mee om gaat en zelf je geld goed weg zet. Zit ik tenminste niet aan zo'n bagger aflosprodukt van de bank vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |