Inderdaad, die kriebels bekruipen me dan ook ja, zo van het kan allemaal net net, als alles goed uitkomt, en zo niet...problemen. Koop dan gewoon geen huis.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik krijg alleen al de kriebels wanneer iemand zich zorgen maakt over het moment waarop hij zijn hypotheekrente moet betalen... Dat doet me vermoeden dat als hij het toevallig een week erder moet betalen dan verwacht, dat geld er gewoon niet is.
"Just in Time" is prachtig voor een productiebedrijf, maar niet handig om op je financiele huishouding toe te passen...
Van mijn mama geleerd: Maak een aparte rekening waar ál je vaste lasten vanaf gaan en waarop je salaris binnekomt. Zorg dat die rekening 3x je totale vaste lasten bevat aan saldo nadat je salaris gestort is. Alles wat daar bovenuit komt stort je door naar je lopende rekening waarvan je boodschappen doet, uit gaat, benzine tankt en je weblog-hosting-provider betaalt.
Hoef je je nooit zorgen te maken over wanneer de bank je rente gaat afschrijven.
nee ondersteuning zit al in de bijstandsuitkering dat hoeft niet nogmaals , wie te groot woont moet verkassen of een vriend (in) zoekenquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij HRA-afschaffing kan een yup gewoon kleiner gaan wonen.
Bij het afschaffen van huursubsidie komen (een aantal) mensen echt in de knel.
(zelf bij het stoppen met roken en drinken en met een extreem sobere levenstijl, wat je gewoon mag eisen)
Ik ben geen SP-er, maar dat gaat 'm niet worden.
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
da's mooi he, als je eigen baas in huis bent, je hoeft niksquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:52 schreef Hyperdude het volgende:
Dat mensen moeten zakken met hun 9vraag-)prijzen is iedereen wel duidelijk.
Behalve voor de verkopers, kennelijk.
Dat doen ze inderdaad. Kom bitterweinig Nederlanders tegen in het buitenland. Zowel absoluut als relatief. En als ze al verkassen is het tijdelijk in opdracht van hun werkgever. Tot zover de fabel van de braindrain. Nederlanders zijn simpelweg te schijterig ervoor. Of te tevreden. En waarschijnlijk allebeiquote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:
Als iedereen een loonsverhoging van 30 % krijgt is het probleem ook opgelost.
Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dar ben ik ook op tegen , wie een opleiding wil kopen kan dat betalen als men naar de USA of China gaat na de opleiding, dan krijgen ze daar ook zelf de vruchten van
Nee, mensen die daar hun best voor doen, die krijgen 30% loonsverhoging. De mensen die dat niet krijgen en gewoon geen hoog genoeg salaris hebben moeten gewoon geen huis kopen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:54 schreef Bayswater het volgende:
Als iedereen een loonsverhoging van 30 % krijgt is het probleem ook opgelost.
Nederland is 1 van de beste landen om te wonen wat mij betreft. Alleen veel mensen denken altijd dat het gras ergens anders groener is, terwijl het erg tegenvalt en vaak blijkt dat er niet eens gras groeit, maar gewoon woestijnen zijn waar ze tercht gekomen zijn.quote:
kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstrekken van hypotheeksubsidie aan mensen met een normaal inkomen te maken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wie heeft het over opleiding? Ik heb het over de basisschool. Ik neem aan dat jouw kinderen (later) thuis les gaan krijgen?
Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:11 schreef meth77 het volgende:
[..]
kleuterschool mag van mij wel door de overheid betaald worden, maar wat heeft dat met het zinloze verstekken van hypotheeksubsidie te maken?
quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig blijven de meesten in nederland en plukken we als maatschappij al jaren de vruchten van een goed onderwijs systeem.
We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij riep dat we van alle subsidies afmoesten, niet ik. Ik snap wel dat dat een telegraaf/pvv-stijl roeptoeter opmerking van je was hoor. Ik wilde alleen even aan alle lezers laten zie dat je totaal geen idee hebt van wat je roept.
Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:
wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen
dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidiequote:Op vrijdag 8 april 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, prima. Dan voeren we ook een flattax in en schaffen we álle subsidies af. Die door de staat betaalde beroepsopleiding betaalt die persoon namelijk zo'n 50x aan belasting terug. Als hij die voortaan zelf moet betalen, mag hij uiteraard ook de opbrengsten zelf houden.
Meneer de stratenmaker kan vervolgens fluiten naar zijn huursubsidie en zorgtoeslag en zijn kinderen van school halen. Dat wordt namelijk allemaal betaald van het belastingggeld van die meneer die die dure opleiding heeft gedaan.
Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, Australie: AUS $ 20,000 per jaar schoolfee
Da's circa EUR 14,000, en om dat netto te verdienen moet je daar circa EUR 25,000 bruto verdienen.
De eerste EUR 2,000 salaris per maand gaan aan schoolgeld voor 1 kind op.
Wat is het toch slecht in Nederland
Ik ken genoeg buitenlanders die alleen al daarom in Nederland willen wonen (cq. wonen) <3
Nogmaals> Meneer de stratenmaker is netto ontvanger en betaalt onder de streep helemaal niets.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
dus iedereen betaald voor de ander want de stratemaker betaald weer mee aan de HRA subsidie
Kortom stoppen met subsides, en wie het niet red kan kijken of er een bijstandsuitkering is
mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:14 schreef meth77 het volgende:
[..]
[..]
We moeten de lasten daar neerleggen waar ze horen en niet alles subsidieren, wie een auto koopt krijgt geen subsidie, wie een dure beroepsopleiding wil hoeft daar niet de stratenmaker aan mee te laten betalen
Wie een lening wil moet die niet laten subsidieren door de medemens
Het enige resultaat is duizenden ambtenaren die bezig zijn met toekennen en uitrekenen van subsidies en ontwerpen van aanvraagformulieren
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies en het financieren van zinloze opleidingen zoals men in de USSR deedquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi, wil je dan ook ophouden met excessief belasten van ambiteuze mensen die daadwerkelijk hun schouders eronder zetten, zodat je het fijne leventje een lading klagende azijnpissers kunt financieren? Als je dan toch bezorgd bent over vertrekkende Nederlanders zou je wellicht daar maar eens moeten beginnen
nee, geen expatquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:24 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als expat ja, als expat ben je altijd de l*l met schoolgeld. In Hanoi betaal je ook rustig 15.000 dollar per kind aan de internationale school. Voor basisonderwijs... Volledig ridicuul maar goed.
Maar je dacht toch niet dat de inwoners zelf dergelijke bedragen hoeven te lappen om hun kinderen naar de basisschool te sturen? In Australië kost een publieke school je 0,0 dollar/jaar.
Doe ff niet zo domquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische subsidies
Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Goedemorgen, weer klaar voor een dagje ontkennen van de werkelijkheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |