lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houdenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
lagere belastingen kan alleen als we ophouden met die communistische staatssubsidies
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baasquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef Whuzz het volgende:
Komt omdat meneer de stratenmaker door niemand betaald wordt. Dat zou namelijk subsidie zijn.
hopelijk wel een cursus in Pools of Iers danquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
Maar er zijn ook gewoon goede publieke scholen in ozzie. Die hebben wel een selectiebeleid maar zijn op zich prima.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, geen expatInternationale school is nog veel duurder.
En niet Aussie publieke school, je weet ook wel dat het vervolg grotendeels afhankelijk is van het voortraject
mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te pratenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hopelijk wel een cursus in Pools of Iers dan
Die opdrachtgever is de staat. Die dat betaald vanuit het belastingggeld dat binnenkomt vanuit de mensen die een hoge opleiding hebben genoten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee de stratemaker wordt betaald door de opdrachtgever voor zijn werk en een cursus stratemaken moet ie zelf betalen of zijn baas
zie het dan maar als korting op een te hoge belastingafdracht.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:
[..]
mogelijk, ik wilde alleen even aangeven, er is geen enkel excuus voor de HRA subsidie en ook geen reden, ook niet dat het bijdraagt aan de consumentenbestedingen, het is gewoon niet goed te praten
Dat zou allemaal prima zijn... als de bank niet een enorme klap geld aan die HRA zouden verdienen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zie het dan maar als korting op een te hoge belastingafdracht.
Maar je moet ook toegeven dat die korting op de belasting afdracht de laatste 10 jaar door de vage hypotheek constructies die bedacht zijn door de banken nogal uit de klauwen gelopen is.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.quote:Vereniging Eigen Huis: Schrap overdrachtsbelasting koopstarters
Kabinet moet maatregel stellen om negatieve spiraal te doorbreken Persbericht Vereniging Eigen Huis.
Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid in actie moet komen om een einde te maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt. Dit kan door de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Uit een flitspeiling van Intomart in opdracht van Vereniging Eigen Huis blijkt dat deze maatregel het grootste draagvlak onder de bevolking heeft en het grootste aantal starters prikkelt tot kopen. Van alle huurders geeft 45% aan eerder een huis te gaan kopen als er geen overdrachtsbelasting hoeft te worden betaald. In de categorie jongeren tot 34 jaar zegt zelfs 53% eerder tot aankoop over te gaan als er niet tegelijkertijd vele duizenden euros hoeft te worden afgedragen aan het Rijk.
De neerwaartse trend van het consumentenvertrouwen op de woningmarkt heeft een nieuw dieptepunt bereikt, zo blijkt uit de Eigen Huis Marktindicator. Die laat al zes maanden achtereen een daling zien en staat nu op een voorlopig dieptepunt van 67 punten (neutrale waarde: 100). De Marktindicator heeft bewezen een goede voorspeller te zijn van het komende kwartaal. Ook de NVM voorziet geen kentering in de markt waardoor de huizenverkopen weer aantrekken.
De aanscherping van de hypotheekverstrekkingnormen per 1 januari van dit jaar heeft hard ingegrepen in de financieringsmogelijkheden van vooral starters en lagere inkomens. Daarbovenop verstrekken banken aan grote groepen geen hypotheken meer. Zo hebben bijvoorbeeld ZZP-ers en eigenwoningbezitters op particuliere erfpacht nauwelijks nog een kans om met een hypotheek een eigen huis te kopen. Het kopen van een huis wordt verder bemoeilijkt door de gestage stijging van de hypotheekrente en het vooruitzicht dat specifiek voor tophypotheken nog nadere aanscherpingen van de verstrekkingsnormen van kracht zullen worden. Tenslotte heeft de dreiging van een ingreep in de hypotheekrenteaftrek, die bij voortduring in leven wordt gehouden, het vertrouwen van potentiële huizenkopers verder doen dalen.
Vereniging Eigen Huis vindt dat de overheid een einde moet maken aan de negatieve spiraal op de woningmarkt door in ieder geval de overdrachtsbelasting voor koopstarters tijdelijk af te schaffen. Het schrappen zorgt bij een huis van 200.000 euro niet alleen voor een vermindering van 12.000 euro aan bijkomende kosten, maar voorkomt ook dat onnodig tophypotheken worden afgesloten die vooral voor lagere inkomens extra risicos opleveren. De verschuldigde overdrachtsbelasting wordt immers veelal meegefinancierd in de hypotheek. Ook wordt hiermee het ontmoedigende vooruitzicht weggenomen dat al direct na de aankoop een fors verlies van 6% moet worden geïncasseerd, dat bovendien niet binnen afzienbare tijd wordt goedgemaakt door een waardestijging van het huis.
ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.quote:
Nee, dat doe je jezelf aanquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Maar ik krijg die subsidie niet
Als je de BTW afschaft gaat de koopkracht voor iedereen vooruit, nog een veel beter plan dusquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:
Laten we het alleen in mei en juni eens afschaffen.
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee ik profiteer niet van staatssubsidies
Respectquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:52 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee ik profiteer niet van staatssubsidies, communist
Jij betaald geen belastingen Whuzz...quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.
Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die hoorde ik gister op BNR ja. Hij klaagde dat de huizenprijzen wel dalen, maar starters nog steeds niets kunnen omdat de banken ze geen lening kunnen/willen geven. Door afschaffing van de OB hoef je niet meteen 110% te lenen om de KK te kunnen betalen.
Tja, zit wat in, maar of het wat helpt? Veel verkopers zien dat natuurlijk als prachting kansje om de prijs met 6% te verhogen...
ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
heb ik ook 15 jaar niet gedaan. Naja, alleen 4 jaar studiebeurs dan. Maar die heb ik inmiddels aan belasting al weer terug betaald.
Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij betaald geen belastingen Whuzz...
Die krijg je al. Vanuit Brussel zelfs.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik wil ook staatssubsidie voor me groente
ik heb sinds kort een utrecht bereikbaarheidspas, die zal ook wel gesubsidieerd zijn, maar ik ga altijd met de fiets , die ook fiscaal bereikbaar is gemaaktquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook nog nooit met het OV hebt gereisd? Geen basisschool of middelbare school gedaan?
Die groente zit vaak al subsidie op, en dat schilderij is geproudceerd door iemand met een wik uitkering, alleen de fietsen maker die heeft het nog niet goed geregeld.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik wil ook staatssubsidie voor me groente en voor me fiets en voor een schilderij dat ik kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |