abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95209668
Die fietsenmaker valt trouwens in het verlaagde btw tarief, en onder de KOR (kleine ondernemers regeling), zodat ie geen belasting betaalt. Hopelijk heeft ie zijn bedrijfje niet met behoud van uitkering opgericht.
pi_95209687
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:
Kortom, we kunnen concluderen dat Meth voor zo'n 80% gesubsidieerd is. Ik stel voor dat we Meth asap afschaffen. :W
dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terug :{
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:04:34 #278
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95209732
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat helpt niet, dan komt ie weer onder een andere username terug :{
Hoezo? Ons communicatienetwerk is grotendeels met subsidie aangelegd. Daar mag Meth uiteraard geen gebruik van maken. Dus tot FoK het posten dmv postduif of rooksignalen mogelijk maakt denk ik niet dat we Meth hier nog zien hoor.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95209733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik woon vrije sector met een bovenmodaal inkomen, dus ik heb een te hoge belastingafdracht??
Maar ik krijg die subsidie niet
Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijn :)
pi_95209820
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:28 schreef HansvD het volgende:

Hoogevorst kan wel meer roepen, doet hij wel vaker.
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.
Hoogevorst stapt binnenkort op dus kan dit nu nog melden, zijn opvolger kan dan zijn handen wassen in onschuld en zeggen dat zijn voorganger dit reeds in werking had gezet.

quote:
Trouwens, meer dan 85% van de vorig jaar afgesloten hypotheken vallen onder NHG die dus niet 100% aflossingsvrij zijn.
nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?

quote:
Verder is dit natuurlijk een manier om de HRA terug te brengen, niks meer en niks minder.
Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95209862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijden :)

(en ook de meeste depressieve, zo lijkt het. Hmmmm, zou daar een verband tussen zitten ;) )
pi_95209938
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waar wordt mijn HRA dan van afgetrokken? :o
Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden. Anderen moeten bovengemiddeld meer betalen vanwege de HRA subsidielurkers.... parasiteren heet dat :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_95209997
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

iets verder dan de geraniums kijken Xeno. Dit is de rijkste jeugd aller tijden :)

(en ook de meeste depressieve, zo lijkt het. Hmmmm, zou daar een verband tussen zitten ;) )
Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?

Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van :X
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:14:19 #284
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95210034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... na aftrek blijft er niets meer over, althans te weinig om de kosten die jij maakt te vergoeden.
Reken dat eens voor? Welke kosten maak ik verder?
pi_95210098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze allemaal flink geld kunnen lenen om hun levensstijl te bekostigen?

Het vooruitzicht dat je krom mag gaan liggen voor een generatie die enkel voor zichzelf gezorgd heeft en verwacht dat de jeugd ze gaat onderhouden....daar word je depressief van :X
nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeft :)

Ik kom trouwens kennelijk uit een andere familie dan jij :) Ik zal met alle liefde voor ze zorgen, en hoop te evenaren hoe ze altijd voor mij gezorgd hebben.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:18:26 #286
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95210156
Ik vermoed overigens dat Asfyxia uit zijn kraakpand is gezet en zich vervolgens op de Dam in brand heeft gestoken... :o
pi_95210660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Het mooie nieuwe zorgstelsel hebben we anders ook aan Hoggevorst te danken.
Hoogevorst stapt binnenkort op dus kan dit nu nog melden, zijn opvolger kan dan zijn handen wassen in onschuld en zeggen dat zijn voorganger dit reeds in werking had gezet.
Alleen zit hij nu niet meer in de regering en heeft hij nu niets te zeggen, hij mag alleen advies geven.

Doet hij vaker, bv. verbieden kosten koper mee te financieren (riep hij 3 jaar geleden) is ook nog niet gebeurd.

quote:
nog steeds deels aflossingsvrij, tijd om dit soort constructies helemaal af te schaffen, de overheid weet namelijk al lang wat NL te wachten staat en dan met name de jeugd. Die gaan de komende 30 jaar geen cent meer overhouden om te sparen, dus waar gaan ze dan van aflossen?
50% aflossingsvrij is geen probleem, bij verkoop van je woning ontvang je echt wel 50% van de aankoopsom terug. Dus afschaffen gaat echt niet gebeuren.

quote:
Als ze de HRA willen terugbrengen zijn daar veel efficientere manieren voor te bedenken imo.
Klopt, alleen dit is slimmer, dit heeft vrijwel niemand door.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:40:40 #288
324665 meth77
to do or not to do
pi_95210929
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal de nada, maar da's op zich nog niet een reden om overal tegen te zijn :)
jij krijgt toch ook hypotheeksubsidie ????
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:43:42 #289
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95211030
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?
pi_95211034
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:

[..]

nope.
pi_95211069
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien is hij al gestopt met werken? Of was je even vergeten dat HRA een aftrek van betaalde belasting is?
misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengen :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:51:09 #292
324665 meth77
to do or not to do
pi_95211295
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

misschien vind ik een schuldenvrij leven wel een prettige gedachte, en heb ik de mazzel dat ook tot uitvoer te kunnen brengen :)

respect ^O^
mensen die zonder subsidie proberen te leven.\
het is niet eenvoudig in Nederland

maar goed voor jouw heb je wel het voordeel van meneer Hillen, de beloning geen gebruik te maken van de HRA pot, of dat nu ook subsidie is ben ik nog niet uit
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:56:18 #293
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95211532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

respect ^O^
Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?
pi_95211542
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

respect ^O^
het is niet eenvoudig in Nederland

Daar zit geen groot ideel doel achter hoor. Ik ben vrij praktisch, en probeer dingen zo simpel mogelijk te houden, meer niet :)
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:01:49 #295
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95211785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ah, daar ben je weer. Nog steeds hetzelfde liedje. Zij kunnen zich een bepaalde levensstijl veroorloven. Jij niet. Daar heb jij last van. Jij valt in de categorie mensen die het vroeger op school nooit nodig vonden om op te letten of aanwezig te zijn, en studeren al helemaal niet.

En vervolgens zien die mensen hun oude klasgenootjes die allemaal wel moeite hebben gestoken in een opleiding hun voorbij gaan, en allemaal dingen doen die zij zelf ook wel zouden willen doen, maar niet kunnen doen, en dan ineens is het de schuld van anderen.

Had je zelf maar moeten studeren. Alle dingen waar jij problemen mee hebt had jij niet gehad als je genoeg geld had gehad om dat ook te bekostigen. En nog steeds leg je het bij anderen neer. Ja, je kunt nu ook moeilijk anders meer, dat snap ik wel, maar de situatie waar jij nu in zit is het gevolg van vroeger niet serieus bezig zijn met een opleiding.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:07:31 #296
324665 meth77
to do or not to do
pi_95212027
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welke stappen heb jij al ondernomen om dit te bereiken? Daar kunnen we misschien wat van leren, of je anders nog wat tips geven om een stap verder naar je ideaal te komen?
die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te storten

Ik heb mijn ideaal al bereikt, een prettig en gezond leven in een rustige omgeving met regelmatig een vakantie, daar heb ik geen subsidie voor nodig
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:10:58 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_95212163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lagere belastingen kan alleen als we weer teruggaan naar eigen verantwoordelijkheid, en alleen collectief verantwoordelijk zijn voor de mensen die echt onheil overkomt. Niet de mensen die zichzelf met plezier onheil aanpraten, en die de ultieme vorm van onrecht vinden dat ze niet op jonge leeftijd met eigen geld dat droomhuis kunnen kopen, en de rest van de werled daarvoor verantwoordelijk houden :)
Dat zijn nou de precies de huurders die klagen in dit topic.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:18:02 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_95212440
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Of je spaart gewoon eerst eens wat en hoef je de KK niet mee te financieren, verder zouden ze ook in hun nieuwe huis eens kunnen overwegen om toch nog maar 10 jaar met de nog geod fucntionerende keuken te doen ondanks dat de kleur hun niet helemaal aan staat.
Exact. Dat is dus wat ik ook heb gedaan.

Ik heb de KK zelf betaald. Daarna heb ik een bedrag betaald op het huis zelf, zodat de hypotheek een stuk lager werd, en daarna heb ik de volledige inrichting gekocht (en dat komt niet bij de Ikea weg) hele huis laten schilderen, nieuwe keuken gekocht en laten plaatsen en de voor- en achtertuin opnieuw laten aanleggen. Oh ja, en nog elektrische rolluiken laten ophangen.

En dat allemaal van mijn eigen gespaarde geld. Zouden meer mensen moeten doen, dan hoef je niet alles te financieren. Maar ja, geld uitgeven aan vanalles en nog wat is veel leuker natuurlijk, want immers 'we leven nu, niet later' dus om morgen maken we ons niet druk. Nee, tot het morgen is, en als je dan mensen om je heen ziet die zich wel druk hebben gemaakt om morgen, en je ziet dat die allemaal een stukje verder zijn, wat doe je dan? Ja, dan ga je op een forum roepen hoe slecht het geregeld is in Nederland en hoe 'de rest' schuldig is aan de situatie waar jij in zit. Tja, ik weet wel aan welke kant ik liever sta.

Dat ik voor aan deze kant te staan dan 52% belasting moet betalen...ach...ik kan doen wat ik wil dus ik heb 't dr voor over. :P
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:20:19 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_95212536
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:07 schreef meth77 het volgende:

[..]

die zaken zijn vaak al voorgesubsidieerd, zoals een fiscale fiets en zo, maar jij kunt een daad stellen door tenonrechte ontvangen hypotheeksubsidie terug te storten

Ik heb mijn ideaal al bereikt, een prettig en gezond leven in een rustige omgeving met regelmatig een vakantie, daar heb ik geen subsidie voor nodig
Nou, ik heb mijn ideaal ook al bereikt. In mijn ideaalbeeld kwam geen fiscale fiets voor. Want dat is ook gesubsidieerd, maar omdat jij dat hebt is dat natuurlijk toevallig net 'anders'.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:24:12 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95212677
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, dat ze geld met bakken verdienen en het heel normaal vinden dat ze het met nog grotere bakken uitgeven, en dan klagen dat iemand hun niet nog meer snoepjes geeft :)
Je vergeet dat ook de ouderen/bejaarden rijker zijn dan ooit, niet alleen de jeugd! Met als verschil dat de jeugd netto helemaal niet rijk is, maar arm: bezittingen minus schulden minus staatsschuld per inwoner is in vrijwel alle gevallen negatief! Bij ouderen is dat saldo positief, omdat ze prive nu bezitten wat ze collectief hebben geleend ("van de toekomst").
Maar de oplossing voor jongeren is simpel: verlaat het land zonder te betalen. Wat overblijft is straks een landje met weinig werkenden, torenhoge schulden, en heel veel mensen die vinden dat de werkenden ze moeten verzorgen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')