Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse is een erg sterke documentaire of het maken en schieten van de film. Onthullend en soms zelfs onthutsend.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:34 schreef Robby87 het volgende:
De sequentie waarbij Millard voor het eerst bij Kurtz aankwam stond ik echt te genieten van het gebruik van licht, doordat je deze persoon niet goed kunt peilen (in lijn met de film).
Wat ik dan weer leuk vond om achteraf te lezen is dat Marlon Brando zoveel was aangekomen dat hij op een bepaalde manier belicht was, zodat je zijn gehele lichaam niet zag.
Ja, heb dat korte boekje van Conrad. Nog niet gelezen overigens.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:38 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse is een erg sterke documentaire of het maken en schieten van de film. Onthullend en soms zelfs onthutsend.
Die novelle van Conrad is ook zeker de moeite waard.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:39 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja, heb dat korte boekje van Conrad. Nog niet gelezen overigens.
- die docu ook eens checken dan -
quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is 15 jaar geleden dat ik 'm heb gezien, ik weet enkel nog dat ik 'm buitengewoon saai vond, met een nasmaak die ervoor heeft gezorgd dat ik 'm nu nog altijd niet opnieuw hoef te zien. Heb ik bijvoorbeeld ook met Lawrence of Arabia. In beide gevallen ook met hoofdrolspelers die me totaal niet wisten te overtuigen in die rol.
Patch vergeet dat hij tig keer meer weet over die animatiefilms dan de restquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:40 schreef Gillingham het volgende:
Hoe komt Patch erbij dat Sands makkelijke vragen stelt?
De animatievragen!quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:40 schreef Gillingham het volgende:
Hoe komt Patch erbij dat Sands makkelijke vragen stelt?
Mijn excuses. Als we elkaar ooit ontmoeten, dan zullen we iets anders moeten doen dan samen film kijken.quote:
Ik heb al heel lang niet meer gesjoeld. December 2006 voor het laatst.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn excuses. Als we elkaar ooit ontmoeten, dan zullen we iets anders moeten doen dan samen film kijken.
Waarschijnlijk niet neequote:Op donderdag 31 maart 2011 22:45 schreef Michelangelo2 het volgende:
Deze wordt nooit geraden ben ik bang. Een animatie film...ok, maar ook nog een korte animatiefilm.
Animatiefilms kunnen niet kort genoeg duren. Nah, zit ook wel mooi spul tussen...quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:45 schreef Michelangelo2 het volgende:
Deze wordt nooit geraden ben ik bang. Een animatie film...ok, maar ook nog een korte animatiefilm.
Misschien moeten we hornussen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niet meer gesjoeld. December 2006 voor het laatst.
Golf voor Zwitserse boeren?!quote:
Ben ik wel benieuwd naar, dat is toch een smerige film?quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:02 schreef picodealion het volgende:
Soylent Green was best een prima film.
Nee helemaal niet. Gewoon een prima dystopische sci-fi.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Golf voor Zwitserse boeren?!
't Ziet er best gevaarlijk uit ook. Ik heb ooit al iemand bijna de kop ingeslagen met een squashracket.
Lijkt me niet verstandig dus.
[..]
Ben ik wel benieuwd naar, dat is toch een smerige film?
Deze ken je wel.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:23 schreef wyccie het volgende:
Mijn geschiedeniskennis is niet zo goed, zo veel revoluties ken ik niet.
Dus ook voor mij bedtijd.
Hij gaat tot 122, ik had er slechts 65 goed, nu slapenquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:50 schreef wyccie het volgende:
Ik weet niet hoe eindeloos die quiz is, maar ik stopte bij 29-10.
Ondertussen is de pc ook al 3 keer vastgelopen.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:46 schreef Dopekoe het volgende:
Sjesus..... Ik kom er net achter dat ik al sinds 2002 hieraan meedoe![]()
Fok! Movie Trivia II
Ikzelf niet, maar verspeelde 2 lettersquote:
Nooit van die spaanse naam gehoordquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:04 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oftewel El Maquinista
victorinox+1
Huidige stand april 2011:
1 Gillingham
1 ShaoliN
1 Michelangelo2
1 Asap
1 SamuelofSEK
1 picodealion
1 victorinox
quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:39 schreef Dopekoe het volgende:
The machinist is toch met Christian Bale die daarvoor extreem veel afgevallen was ?
heb hem nooit gezien....quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:40 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Deze vraag is toch niet stiekem weer The Machinist, wel?
Daar heb ik er nog best veel van, heb veel aantal klassiekers die in mijn tijd vallen ook nog nooit gezienquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:42 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar ik wel 'm nog wel een keertje kijken.
Gadver, Scarface vond ik echt een verschrikkelijk stomme film.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:52 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Daar heb ik er nog best veel van, heb veel aantal klassiekers die in mijn tijd vallen ook nog nooit gezien
Weet er wel het eea van af enzo maar nooit echt gezien, zoals Scarface
Weet dat Tony Montana de hoofdrol is (gespeeld door Al Pacino) en waar die in grote lijnen over gaat, maar heb nog geen enkel bewegend beeld gezien terwijl ik hem wel op dvd heb....
Ook pas een paar maanden geleden voor het eerst the shawshank redemption gezien.... Beetje spijt dat ik hem niet eerder heb bekeken
Geen idee, maar het is wel een klassiekerquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:09 schreef picodealion het volgende:
[..]
Gadver, Scarface vond ik echt een verschrikkelijk stomme film.
Naja, iedereen heeft thuis wel een computer of laptop staan natuurrlijkquote:
Hier beidequote:Op vrijdag 1 april 2011 14:11 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Naja, iedereen heeft thuis wel een computer of laptop staan natuurrlijk
Een echte gamer heeft alles in huis denk ik, maar zelf ben ik van het console gaming, puur omdat het goedkoper is, toegankelijker en ik geen zin heb om elk half jaar nieuwe hardware te kopen
Gelijk heb je, mijn pc draait ook weinig nieuwsquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:11 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Naja, iedereen heeft thuis wel een computer of laptop staan natuurrlijk
Een echte gamer heeft alles in huis denk ik, maar zelf ben ik van het console gaming, puur omdat het goedkoper is, toegankelijker en ik geen zin heb om elk half jaar nieuwe hardware te kopen
Tja, die moeten ook gezien worden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:10 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is wel een klassieker
quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:15 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, die moeten ook gezien worden.
Gister een aantal films gescoord bij FRS die ik al een tijdje op mijn lijstje had. O.a. Soylent Green, Das Kabinett des Doktor Caligari, Metropolis en Fanny och Alexander. Ben benieuwd,.
Daar zit wel wat moois tussen. Vooral Fanny och Alexander. Heb je de lange versie van een uur of vijf? Hoop het wel voor je.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:16 schreef picodealion het volgende:
Ohja, en Revolver. Ik begin Jason Statham behoorlijk zat te worden, maar Guy Ritchie films zijn meestal erg prima (op Sherlock Holmes na).
Nou heb ik op m'n ps3 een stuk of 10 games maar de enige die ik speel is Fifa 10quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:15 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Gelijk heb je, mijn pc draait ook weinig nieuws
Ik ga daar heel slecht in zijn, ik weet weinig van nieuwe gamesquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:34 schreef Dopekoe het volgende:
Is het niet een idee om ook een Fok! game trivia te starten ?
Dat zijn details, ik weet ook niet veel van nieuwe gamesquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:35 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik ga daar heel slecht in zijn, ik weet weinig van nieuwe games
Ik was vroeger ook een PES'er, maar ben weer overgestapt naar FIFA in 2009quote:
Ik heb fifa 2010 weleens kort geprobeerd, maar het nodigt me niet echt uit om meer dan 1 standaard speelstijl te spelen. Dus snel weer opgegevenquote:Op vrijdag 1 april 2011 14:37 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook een PES'er, maar ben weer overgestapt naar FIFA in 2009
PC for life! Starcraft 2 & World of Warcraft (hoewel ik dat al een tijd niet meer doe ivm tijd)quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:52 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik heb fifa 2010 weleens kort geprobeerd, maar het nodigt me niet echt uit om meer dan 1 standaard speelstijl te spelen. Dus snel weer opgegeven
FPS kun je doen op een console maar op een PC is het een stuk natuurlijker, jaren en jaren Quake2 online gespeeld op de PC en ook ff een FPS op de console daarna gedaan maar op de PC is het toch wat makkelijker spelenquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:32 schreef Gillingham het volgende:
First-person shooters lijken me ook beter te doen op een PC. Of valt dat tegenwoordig wel mee?
Een muis is wat nauwkeuriger dan een joystick, maar als je met z'n allen online speelt op bijv. de Xbox heb je daar allemaal 'last' van, dus is er geen verschil.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:32 schreef Gillingham het volgende:
First-person shooters lijken me ook beter te doen op een PC. Of valt dat tegenwoordig wel mee?
Kortom: Als je toetsenbord en muis gewend b ent met een FPS dan zul je heeel moeilijk wennen aan FPS met een controller...quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:37 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Een muis is wat nauwkeuriger dan een joystick, maar als je met z'n allen online speelt op bijv. de Xbox heb je daar allemaal 'last' van, dus is er geen verschil.
Kloptquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:41 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Kortom: Als je toetsenbord en muis gewend b ent met een FPS dan zul je heeel moeilijk wennen aan FPS met een controller...
Ik heb altijd een playstation gehad en vind die toch betere controllers hebben dan de xbox...quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
De xbox controller vind ik op zich nog best goed, alleen als het op snel draaien aankomt enzo dan is het kansloos vergeleken met muis
Ik ondervind altijd maar een vervelend verschil met de controllers... Het pookje op de playstation controller kan ik met geen mogelijkheid gebruiken en bij de xbox zit het voor mij exact op de juiste plekquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:57 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik heb altijd een playstation gehad en vind die toch betere controllers hebben dan de xbox...
het zit wat logischer in elkaar qua lokatie van de knoppen...
Vreemd, ik heb het exact andersomquote:Op vrijdag 1 april 2011 16:04 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik ondervind altijd maar een vervelend verschil met de controllers... Het pookje op de playstation controller kan ik met geen mogelijkheid gebruiken en bij de xbox zit het voor mij exact op de juiste plek
Hoeveel was je voor die 4 films kwijt?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:15 schreef picodealion het volgende:
Gister een aantal films gescoord bij FRS die ik al een tijdje op mijn lijstje had. O.a. Soylent Green, Das Kabinett des Doktor Caligari, Metropolis en Fanny och Alexander. Ben benieuwd,.
54 euro voor in totaal 7 films. Ik was op m'n werk toen ik dat postte dus ik wist niet precies meer wat ik had, maar de stapel ligt nu naast me:quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoeveel was je voor die 4 films kwijt?
Deze week ook Metropolis gescoordquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:00 schreef picodealion het volgende:
[..]
54 euro voor in totaal 7 films. Ik was op m'n werk toen ik dat postte dus ik wist niet precies meer wat ik had, maar de stapel ligt nu naast me:
[ afbeelding ]
En die komen er niet als er geen Dopekoe isquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:33 schreef Baszh het volgende:
Ik denk het niet zonder enige hints of meer pics
Zo mooi is het buiten nou ook nietquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef picodealion het volgende:
Ja kom zeg, iedereen zit lekker buiten natuurlijk.
Ja,maar het kan altijd beterquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:34 schreef picodealion het volgende:
Nu is het bijna donker idd, maar het was de hele dag toch heerlijk weer.
Internet verslaafd misschien niet, maar wel film verslaafdquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Doff het volgende:
Zoals hier dus, al heb ik de hele dag gewerkt.
En gelukkig dat het hier op FMT vandaag stil lag, dat betekent dat men hier toch niet zo internet-verslaafd is als soms lijkt.
Bij mij begint het ook te komenquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef Sands het volgende:
[..]
Internet verslaafd misschien niet, maar wel film verslaafd
Teminste...ik wel
Okquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Nah, valt erg mee. Gemiddeld één per dag.
Dat is behoorlijk veel per maand ja.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:03 schreef Sands het volgende:
[..]
Ok
Ik kijk er minimaal 1 per dag en uuuuuhh 10-15 per week
Ja sommige films vliegen voorbij, en andere ja dan ga je steeds kijken hoever de film is (teminste ik welquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:05 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk veel per maand ja.
Soms die films die echt tergend langzaam zijn, daar zie ik echt tegenop. Vandaag C'era una volta il West gezien, en die film mocht van mij nog veel langer duren, zo snel ging het voorbij.
Ja, vond hem echt meesterlijk. Direct in mijn top 10 (en misschien wel top 5).quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:17 schreef Sands het volgende:
C'era una volta il West = een geweldige film
Deze week heb ik die film ook geprobeerd te kijken, heb hem halverwege afgezet. Is toch even wennen...quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:25 schreef picodealion het volgende:
Gister Metropolis gezien. Ik merk dat ik toch moeite heb mijn aandacht bij stille films te houden. Lekker een jointje erbij helpt dan wel merk ik, sta ik er toch net iets meer voor open.
Hij staat bij mij net buiten mijn top 10quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:24 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja, vond hem echt meesterlijk. Direct in mijn top 10 (en misschien wel top 5).
Ja mijn aandacht zwakt ook wat af bij stomme films, maar als je gewoon blijft kijken kan je aangenaam verrast wordenquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:25 schreef picodealion het volgende:
Gister Metropolis gezien. Ik merk dat ik toch moeite heb mijn aandacht bij stille films te houden. Lekker een jointje erbij helpt dan wel merk ik, sta ik er toch net iets meer voor open.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:36 schreef Michelangelo2 het volgende:
Gisteren eindelijk Singin' in the Rain gezienVond hem nog best meevallen op een paar stukjes nagelaten. Het hele Broadway-stuk was iets teveel van het goede xD.
Wist je al dat het een anti climax zou worden?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:52 schreef wyccie het volgende:
Vandaag heb ik Monty Python and the Holy Grail eindelijk afgekeken (het was de derde poging). Het einde was een anticlimax, maar verder wel vermakelijk.
Ik denk dat ik zo nog maar een film opzet, nu ik in the mood ben. Heb er normaal gesproken geen tijd voor of gewoon geen zin in.
Holy Grail vond ik niks aan, Life of Brian is wel erg leuk.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:33 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Wist je al dat het een anti climax zou worden?
Ik moet deze nog zien, maar heb niet zoveel met dit soort humor, en de setting al helemaal niet.
Het einde van Life of Brain is leuk...maar de restquote:Op zaterdag 2 april 2011 23:22 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Holy Grail vond ik niks aan, Life of Brian is wel erg leuk.
Nee, maar ik had wel verwacht dat ze heus niet het raadsel van de Graal zouden oplossen. Maar dit einde was wel echt te flauw.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:33 schreef Robby87 het volgende:
Wist je al dat het een anti climax zou worden?
Nosferatu was een lange zit ja. Komend weekend Dr. Caligari maar eens proberen. Doordeweeks blowen bleek niet zo'n goed plan, dus stomme films bewaar ik voor de vrijdagavondquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:34 schreef Sands het volgende:
[..]
Hij staat bij mij net buiten mijn top 10
Heel veel films met muziek van Ennio Morricone staan hoog bij mijn toppers.
Zijn muziek tilt goede films naar geweldige films toe (teminste voor mij)
[..]
Ja mijn aandacht zwakt ook wat af bij stomme films, maar als je gewoon blijft kijken kan je aangenaam verrast wordenof je valt in slaap bij Nosferatu...zoals ik
Dr. Caligari vond ik dan wel weer erg goed.quote:Op zondag 3 april 2011 19:47 schreef picodealion het volgende:
[..]
Nosferatu was een lange zit ja. Komend weekend Dr. Caligari maar eens proberen. Doordeweeks blowen bleek niet zo'n goed plan, dus stomme films bewaar ik voor de vrijdagavond.
Ik heb alle Monty Python films in de bioscoop gezien, vlak na hun release.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:23 schreef Sands het volgende:
[..]
Het einde van Life of Brain is leuk...maar de rest
Holy Grail is van 1975. Ben jij al zó oud?!quote:Op zondag 3 april 2011 23:15 schreef Flitspaal het volgende:
Ik heb alle Monty Python films in de bioscoop gezien, vlak na hun release.
Vreemd, zo gruwelijk vond ik het allemaal niet. Ja, die brandblusser was niet erg fijn, maar op zich kon ik er prima tegen. Ik denk dat ik zo maar even Antichrist opzet dan.quote:Op maandag 4 april 2011 08:57 schreef picodealion het volgende:
Ik vond Irreversible verschrikkelijk, het bleef maar door en door en door gaan. Elke scene was 3x te lang. Maar wat betreft de twee gruwelijke scene's, die bleven toch wel een tijdje in mijn hoofd zitten, net als (vooral) de laatste 20 minuten van Antichrist.
quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef picodealion het volgende:
Puur om even te laten zien dat je stoerder bent he?
Noem eens een film.quote:Op maandag 4 april 2011 19:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik word (helaas, kind van mijn generatie) zelden ongemakkelijk van beelden. Wel van een sfeer.
Verne Troyer had ook gekund. Of nee, dat is dan weer te makkelijk.quote:Op maandag 4 april 2011 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wilde er ook nog Clooney, Pitt, DiCaprio, Pacino, Nicholson en zo tussen zetten, maar die waren allemaal even lang als een ander.
Ja, erg laag bij de grond.quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Verne Troyer had ook gekund. Of nee, dat is dan weer te makkelijk.
De films er in bedoel ik en het aantal stemmen. Dat 10 fokkers een film gemiddeld een 8 waard vinden lijkt me wel héél onbelangrijkquote:Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef SamuelofSEK het volgende:
Hoe bedoel je klungelig? Hoe het eruit ziet of de films erin?
Topfilms zoals gewoonlijkquote:Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef Doff het volgende:
En nu ik toch al hautain aan het zeuren ben, die box-office in NL is ook een mooie
1 Gooische Vrouwen ¤ 1.416.437 143 ¤ 9.905 ¤ 8.714.958
2 Hall Pass ¤ 199.968 54 ¤ 3.703 ¤ 214.804
3 Justin Bieber: Never Say Never ¤ 174.963 86 ¤ 2.034 ¤ 227.532
4 Big Mommas: Like father... ¤ 158.849 88 ¤ 1.805 ¤ 864.329
Die chart bestaat pas sinds film.fok.nl bestaat. Elke film met 10 of meer stemmen kan er nu inkomen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:27 schreef Doff het volgende:
De films er in bedoel ik en het aantal stemmen. Dat 10 fokkers een film gemiddeld een 8 waard vinden lijkt me wel héél onbelangrijk.
Ja...alleen die lijst is zo rukquote:Op maandag 4 april 2011 20:31 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Die chart bestaat pas sinds film.fok.nl bestaat. Elke film met 10 of meer stemmen kan er nu inkomen.
Zo kort? Dacht dat het er al een jaar was.quote:Op maandag 4 april 2011 20:35 schreef SamuelofSEK het volgende:
Begin dit jaar ofzo dacht ik. Weet niet precies.
Tja... De top 100 die gorro elk jaar op het forum houdt vind ik een stuk beter om aan te zienquote:Op maandag 4 april 2011 20:34 schreef Sands het volgende:
[..]
Ja...alleen die lijst is zo ruk
Rapunzel op 7het is een leuke film en alles maar....het is niet de 7de beste film ooit gemaakt
ook niet de 100ste of 250ste
Naja Rear Window staat er wel in...alleen een of andere pauper heeft die een 5 gegeven waardoor die is gezakt naar plaats 60
Alles is beter dan de fok Film top100quote:Op maandag 4 april 2011 20:38 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Tja... De top 100 die gorro elk jaar op het forum houdt vind ik een stuk beter om aan te zien
Nee zeker niet zo lang al. Volgens mij echt pas begin dit jaar, want ik kan me nog herinneren enorm verbaasd te zijn dat het er dan toch eindelijk wasquote:Op maandag 4 april 2011 20:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo kort? Dacht dat het er al een jaar was.
Kwam ergens eind januari dacht ikquote:Op maandag 4 april 2011 20:39 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Nee zeker niet zo lang al. Volgens mij echt pas begin dit jaar, want ik kan me nog herinneren enorm verbaasd te zijn dat het er dan toch eindelijk was
Klopt, lang niet alle films staan al in het systeem.quote:Op maandag 4 april 2011 20:45 schreef Doff het volgende:
Ah, heel jong dus. Ik ga even kijken welke films ik omhoog/omlaag kan stemmen. Al kan Fok klaarblijkelijk bepaalde films niet eens vinden?
Moah, ik vond de opzet wel geinig, maar het duurde me allemaal veel te lang en op een paar leuke ideeën na was de creativiteit ook al snel ver te zoeken.quote:Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef Michelangelo2 het volgende:
Lol. Ik zie net dat ik zowaar een gratis dvd heb gewonnen met de fok filmquiz![]()
Scott Pilgrim vs the World...goede film?
Je snapte alle refferences wel/niet?quote:Op maandag 4 april 2011 20:49 schreef Doff het volgende:
[..]
Moah, ik vond de opzet wel geinig, maar het duurde me allemaal veel te lang en op een paar leuke ideeën na was de creativiteit ook al snel ver te zoeken.
http://film.fok.nl/film/chartquote:Op maandag 4 april 2011 20:57 schreef wyccie het volgende:
Antichrist gaat 'm niet meer worden. Ik moet zo in bed liggen, morgen hartstikke vroeg op.
Ik zie trouwens nergens die Filmlijst?
quote:Op maandag 4 april 2011 21:00 schreef Doff het volgende:
Ik zie trouwens dat de toekomstige Pirates of the Carribean ook alvast in de top 100 is gestemd.
Ja er zitten er echt veel inquote:Op maandag 4 april 2011 21:00 schreef Doff het volgende:
Ik snapte ongetwijfeld het merendeel van de verwijzingen niet. Wellicht dat de film daar meer op gebouwd was dan ik veronderstelde.
Ik zie trouwens dat de toekomstige Pirates of the Carribean ook alvast in de top 100 is gestemd.
Ik heb het niet over het onthouden van een film, maar wat wyccie zegt het ervarenquote:Op maandag 4 april 2011 21:18 schreef Sands het volgende:
[..]
Oh dat probleem heb ik nietEn blijkbaar zit ik wel goed in de films anders zou ik niet al die films hier herkennen
Tja ik heb daar geen probleem mee blijkbaarquote:Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het onthouden van een film, maar wat wyccie zegt het ervaren
Als ik de film op pauze ga zetten dan ben ik wel snel uit een filmquote:Op maandag 4 april 2011 21:25 schreef wyccie het volgende:
Dat onthouden is ook wel knap, tenzij de film telkens gepauzeerd wordt als er op het andere scherm gepost wordt.
Ik onthoud al geen screenshots terwijl ik er met mijn volle aandacht naar kijk.
Zo, dan ga ik slapen.quote:
Tsss....gewoon minder slapen!quote:Op maandag 4 april 2011 21:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo, dan ga ik slapen.
Het scheelt dat de co-schap (tot nu toe) leuk is, want vroeg naar bed is echt niet mijn ding.
Dat doe ik mijn hele leven al, maar ik moet ook nog kunnen functioneren.quote:
Veel werken, beetje films kijken en beetje slapen dat is mijn leven nuquote:Op maandag 4 april 2011 21:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat doe ik mijn hele leven al, maar ik moet ook nog kunnen functioneren.
Ik heb nog een kwartier om in dromenland te komen.
Teveel potentieel wel leuke films die ik nog moet zijnquote:Op maandag 4 april 2011 21:54 schreef Sands het volgende:
[..]
Valt me een beetje tegen van je!
Ben maar blij dat je niet zoals ik bent en elke film een kans geeft
Maar eigenlijk weet je nooit echt wat een (potentieel) leuke film is totdat je hem gezien hebtquote:Op maandag 4 april 2011 21:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Teveel potentieel wel leuke films die ik nog moet zijn
Nou ok,die je echt niet hoeft te zien die zijn wel te filterenquote:Op maandag 4 april 2011 22:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ervaring leert dat ik me zelden vergis in films die ik echt niet hoef te zien
Dus ik ben tegenwoordig wat minder happig om ze dan toch te gaan kijken.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:54 schreef picodealion het volgende:
Ok bij dat pratende vuurtje hield ik het niet meer,. Wat een bullshit.
Heb ik gezien inderdaad. Daarom wist ik van het bestaan van L'Enfer af. Gezien de beelden vind ik het zonde dat ik nooit het eindresultaat van die film zal zienquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:31 schreef Doff het volgende:
Deze gezien, Samuel? Heb daar een keer in de Filmkrant een mooi artikel over gelezen. Maakte mij in elk geval heel benieuwd.
Toevallig ook vandaag zitten kijken, wat een ongelooflijke rukfilm zeg. Zo onwijs saai, en af en toe zulke vage karakters dat het verhaal ook maar op een los pitje komt te staan. Wel ontzettend mooi gemaakt natuurlijk. Hij was wel iets beter dan Spirited Awayquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:30 schreef picodealion het volgende:
Ik hoor altijd dat Howl's Moving Castle zo goed is, maar ik ben nu 8 minuten bezig en ik vind het eigenlijk gewoon een kindertekenfilm, en dan ook nog eens van het saaie slag. Is het echt zo'n goede film als iedereen zegt?
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:44 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Toevallig ook vandaag zitten kijken, wat een ongelooflijke rukfilm zeg. Zo onwijs saai, en af en toe zulke vage karakters dat het verhaal ook maar op een los pitje komt te staan. Wel ontzettend mooi gemaakt natuurlijk. Hij was wel iets beter dan Spirited Away
Tsja, als ik gewoon moest werken was het geen probleem om gewoon door te gaan.quote:Op maandag 4 april 2011 21:46 schreef Sands het volgende:
Veel werken, beetje films kijken en beetje slapen dat is mijn leven nu
Maarja ze noemen me dan ook de machineik blijf altijd doorgaan
Ja dat merk ik ook net op, tofquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hey, wat chique zo'n kader om de FMT-titel! Dat gaat dus automatisch als je [ ] om de tekst zet?
Heelkunde. Erg leuk en boeiend, en zo lang ik het druk heb is het goed vol te houden. Bij besprekingen val ik in slaap.quote:
Hahaquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heelkunde. Erg leuk en boeiend, en zo lang ik het druk heb is het goed vol te houden. Bij besprekingen val ik in slaap.
Ik heb Howl's Moving Castle nog niet gezien, maar wel drie andere Miyazaki's. Conclusie: ik ben geen fan van de man.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik heb Howl's Moving Castle nog niet gezien, maar wel drie andere Miyazaki's. Conclusie: ik ben geen fan van de man.
Totoro was de enige die ik goed vond, Mononoke-Hime was voor mij niet te begrijpen en Spirited Away was ook maar vaag. Niet dat ik geen fan ben van animatiefilms, L'Illusioniste vond ik erg goed bijvoorbeeld, maar de meeste van zijn films hebben een toch iets te hoog Pokémon gehalte.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef Asap het volgende:
[..]
, welke heb je gezien?
Mononoke-Hime, Spirited Away, Castle in the Sky, Totoro en Nausicaa zijn allemaal prima films om te kijken. Goed verhaal, mooi gemaakt, kortom prima vermaak. Misschien iets te fantasierijk voor mensen die daar niet zo van houden (ken genoeg mensen die LOTR's, Matrix serie, Star Wars ook helemaal niets vinden, niet realistisch krijg je dan)
Wat bevalt je dan niet aan de films?
Dat is precies waar ik ook over struikel.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:07 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Totoro was de enige die ik goed vond, Mononoke-Hime was voor mij niet te begrijpen en Spirited Away was ook maar vaag. Niet dat ik geen fan ben van animatiefilms, L'Illusioniste vond ik erg goed bijvoorbeeld, maar de meeste van zijn films hebben een toch iets te hoog Pokémon gehalte.
Ik heb Mononoke-Hime, Spirited Away en Porco Rosso gezien. Die laatste vond ik echt helemaal niks. Die andere waren inderdaad wel fantasierijk, op een leuke manier, maar ik bleef toch (te veel) het idee houden dat ik naar een kindersprookje aan't kijken was. Bij films vind ik zaken als cinematografie en acteerwerk belangrijk, waardoor tekenfilms het sowieso moeilijker hebben, maar er zijn genoeg tekenfilms die ik wél erg goed vind. Dat films niet realistisch zijn is an sich totaal geen probleem. Deze tekenfilms deden me simpelweg heel weinig. De fantasie was prima, maar ik vond ze niet zo mooi getekend als men mij vooraf deed denken en met de verhalen had ik eigenlijk niks.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef Asap het volgende:
[..]
, welke heb je gezien?
Mononoke-Hime, Spirited Away, Castle in the Sky, Totoro en Nausicaa zijn allemaal prima films om te kijken. Goed verhaal, mooi gemaakt, kortom prima vermaak. Misschien iets te fantasierijk voor mensen die daar niet zo van houden (ken genoeg mensen die LOTR's, Matrix serie, Star Wars ook helemaal niets vinden, niet realistisch krijg je dan)
Wat bevalt je dan niet aan de films?
Alhoewel Akira ook wel behoorlijk vaag isquote:Op woensdag 6 april 2011 11:15 schreef Gillingham het volgende:
Andere Japanse animatiefilms kan ik wel erg waarderen, zoals Ghost in the Shell, Akira en Grave of the Fireflies.
Met vaagheid heb ik dan ook geen probleem.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:31 schreef Asap het volgende:
[..]
Alhoewel Akira ook wel behoorlijk vaag is
Maar ik kan me wel voorstellen dat de films van Miyazaki niet bij iedereen in de smaak vallen, ze ogen idd wel wat kinderlijk wat betreft stijl. Zo is Ponyo wel erg kinderlijk getekend. Maar het vergelijken met Pokemon
Ghost in the Shell, Akira (meer scifi) zijn idd een stuk stoerder getekend en Grave of the Fireflies is een serieuze realistische animatie.
Films van Miyazaki gebruiken veel symboliek, pakken veel aspecten uit de Japanse cultuur, elementen uit het Shintoisme (Spirited Away bijvoorbeeld) en dergelijke. In heel veel animaties vanuit Japan komt dat terug, ik denk wel dat het scheelt als je daar iets van kent. Zonder dat oogt het natuurlijk ook heel fantasierijk.
Maar goed, neemt niet weg dat het kinderlijk en fantasierijk kan ogen en dat iedereen zijn eigen smaak heeft
Die zijn inderdaad ook erg goed (Paprika, Perfect Blue, Millennium Actress), zelf vond ik overigens Only Yesterday en My Neighbours the Yamadas niet zo heel bijzonder. Dat zijn ook meer Ghibli studios, die heeft Miyazaki overigens niet geregisseerd, maar Takahata (ook van Grave of the Fireflies). Wellicht vind je dan Pompoko ook wel leuk om te zien.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk vind ik de anime van de helaas te vroeg overleden Satoshi Kon (Perfect Blue, Millennium Actress, Paprika) gemiddeld beter dan Miyazaki. Verder zijn ook The Girl Who Leapt Through Time en 5 Centimeters per Second ook nog goed.
Vooral die laatste, dat is de enige anime die ik ooit heb gezien die heel dicht in de buurt van Grave of the Fireflies kwam.
Heb jij overigens Tokyo Godfathers gezien? Hoe is die?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk vind ik de anime van de helaas te vroeg overleden Satoshi Kon (Perfect Blue, Millennium Actress, Paprika) gemiddeld beter dan Miyazaki. Verder zijn ook The Girl Who Leapt Through Time en 5 Centimeters per Second ook nog goed.
Is soms ook lastig. Ligt vooral aan wie er op dat moment (toevallig) online is. Vaak probeer ik daar een beetje rekening mee te houden, in hoeverre mogelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:35 schreef picodealion het volgende:
.
Soms moeilijk te voorspellen wat een gemakkelijke vraag is en wat niet. Ik had gehoopt dat deze zo geraden was zodat we weer lekker verder konden spelen.
Daar ken ik jullie nog niet goed genoeg voorquote:Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Is soms ook lastig. Ligt vooral aan wie er op dat moment (toevallig) online is. Vaak probeer ik daar een beetje rekening mee te houden, in hoeverre mogelijk.
Jep, heb hem niet in z'n gehaal gezien. Maar wel losse stukjes op youtube, zo mooi.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat niet gewoon Heima, de docu over Sigur Ros?
quote:In the scene where Johnnie brings a glass of milk up to Lina, Alfred Hitchcock had a light hidden in the glass to make it appear more sinister.
Ahaa.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh Sigur Ros had ik geweten (username)
De vraag was niet gewijzigd, ik vroeg naar de band. Meestal post ik het originele antwoord ook wel, hoewel ik dat soms vast vergeet.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:48 schreef wyccie het volgende:
En dat was dus een IJslandse vlag, niet Noors.![]()
Van veel vragen die initieel te moeilijk zijn en waarvan de vraagstelling dan wijzigt, vind ik het jammer dat het originele antwoord dan niet ook even gegeven wordt.
Ben namelijk wel benieuwd van welke film dat eerste mooie plaatje was.
Precies.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is dat niet gewoon Heima, de docu over Sigur Ros?
Ah, sorry. Dacht dat het was gewijzig omdat het zo moeizaam ging.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:52 schreef Gillingham het volgende:
De vraag was niet gewijzigd, ik vroeg naar de band. Meestal post ik het originele antwoord ook wel, hoewel ik dat soms vast vergeet.
Ai, daar had ik graag bij willen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb ze slechts 1 keer gehoord, 10 jaar geleden als voorprogramma van Radiohead.
Ik ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:15 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ai, daar had ik graag bij willen zijn.
Nee dat niet, maar als ik met mijn smaak van nu in 2001 had geleefd dan had ik er heel graag heen gewildquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Toen al een voorkeur voor Radiohead en Sigur Rós?
Mooie titelsquote:Op zaterdag 9 april 2011 18:25 schreef Doff het volgende:
Soms kom je op IMDb van die titels tegen die je dan toch even ergens kwijt moet![]()
The Wild World of Batwoman (1966)
Met een korte doch sterke samenvatting: "The pointlessly-named Batwoman and her bevy of Batmaidens fight evil and dance."
Of deze:
Billy the Kid vs. Dracula (1966)
"Dracula travels to the American West, intent on making a beautiful ranch owner his next victim. Her fiance, outlaw Billy the Kid, finds out about it and rushes to save her."
They Saved Hitler's Brain (1968)
"Nazi madmen preserve Hitler's brain on a small tropical island until the time is right to resurrect him and, along with him, the Third Reich."
Excuses, het was in 2000.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:16 schreef Haarklip het volgende:
Nee dat niet, maar als ik met mijn smaak van nu in 2001 had geleefd dan had ik er heel graag heen gewild
Is er een reden dat die drie films allemaal uit de jaren '60 zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:25 schreef Doff het volgende:
Soms kom je op IMDb van die titels tegen die je dan toch even ergens kwijt moet![]()
Ze komen allemaal uit een lijstje dat een user heeft samengesteld. Alle films uit dat lijstje zijn uit de jaren '60. Wellicht heeft die user er voor elk decennium een ofzoquote:Op zaterdag 9 april 2011 19:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is er een reden dat die drie films allemaal uit de jaren '60 zijn?
Natuurlijk. De spelregels staan in de openingspost van het trivia topic en iedereen is welkom.quote:
Zit hem nu te kijken, maar vooralsnog ben ik het eens met je analyse.quote:Op zondag 10 april 2011 23:41 schreef picodealion het volgende:
New Kids Turbo was precies wat ik ervan had verwacht. Paar keer gelachen maar vooral erg slecht
Dat is beter dan andersom.quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef hornage het volgende:
Het rare is, ik heb hem een aantal jaar geleden gemeet tijdens een FTR meet in Amsterdam, maar toen kwam hij over als een toffe peer...
Zijn posts de laatste tijd zijn echter wat minder dan een toffe peer..
Wanneer is de meet?quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef hornage het volgende:
Het rare is, ik heb hem een aantal jaar geleden gemeet tijdens een FTR meet in Amsterdam, maar toen kwam hij over als een toffe peer...
Zijn posts de laatste tijd zijn echter wat minder dan een toffe peer..
jah, als FireFox mij een PM stuurt dan kunnen we het hebben over wat en wanneer etc en komt er vanzelf een topic omhoog voor de FMT meetquote:
Was je stoned?quote:Op maandag 11 april 2011 23:19 schreef picodealion het volgende:
Ik kon er geen seconde m'n aandacht bij houden.
Jaloers op mijn uitgebreide filmkennis?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:20 schreef Hulkio het volgende:
Pfff Mean Girls..... en dan nog mensen die het antwoord weten ook.....
Die was best leuk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:20 schreef Hulkio het volgende:
Ah shit jullie hebben me door...quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:28 schreef Hulkio het volgende:
En nu geef je jezelf een punt voor je eigen vraag?
En dan ook niet aanpassen hequote:Op dinsdag 12 april 2011 14:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ah shit jullie hebben me door...
De enige fatsoenlijke film met Lindsey Lohan is eigenlijk nog behoorlijk vermakelijk ook hoor!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:20 schreef Hulkio het volgende:
A Prairie Home Companion is beter.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:35 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
De enige fatsoenlijke film met Lindsey Lohan is eigenlijk nog behoorlijk vermakelijk ook hoor!
Georgia Rule was maar niks..quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:39 schreef Gillingham het volgende:
[..]
A Prairie Home Companion is beter.
Kom zeg, Machete was een bazenfilm.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:35 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
De enige fatsoenlijke film met Lindsey Lohan is eigenlijk nog behoorlijk vermakelijk ook hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |