50%. En de andere 40% heeft de nieuwe keuken en badkamer meegefinancierd. En de ontbrekende 10 % heeft beide gedaan.quote:Op zondag 3 april 2011 01:33 schreef servus_universitas het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar dan heb je het dus over een bepaalde groep mensen. Hoe groot het effect daarvan is (op de woningmarkt), hangt af van de grootte van die groep. Hoe groot zal die groep zijn?
Dat geldt niet voor mij in ieder geval en ik zal daarin niet de enige zijn. Misschien een kleine 5%?quote:Op zondag 3 april 2011 01:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
50%. En de andere 40% heeft de nieuwe keuken en badkamer meegefinancierd. En de ontbrekende 10 % heeft beide gedaan.
* Overdreven natuurlijk. Maar mensen gaan echt geen verlies van bv 15K pakken, zelfs niet als dat op de langere termijn een verlies van 30K betekent. Zit nu eenmaal niet in de aard van het beestje.
Wat bedoel je precies? 5% die wel het verlies kan dragen of 5% die het niet kan?quote:Op zondag 3 april 2011 01:47 schreef servus_universitas het volgende:
Dat geldt niet voor mij in ieder geval en ik zal daarin niet de enige zijn. Misschien een kleine 5%?
5% die het kan en het zou doen als de wens om te verhuizen daar tegenop weegt. Ik bedoel het niet als een exact percentage overigens. Slechts om aan te geven dat er ook mensen zijn die door hun financiële keuzes wat flexibeler zijn, ondanks de staat van de markt.quote:Op zondag 3 april 2011 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? 5% die wel het verlies kan dragen of 5% die het niet kan?
quote:Op zondag 3 april 2011 01:26 schreef WammesWaggel het volgende:
ING geeft in Amsterdam geen hypotheek meer voor woningen op grond waarop erfpacht van de gemeente rust, dus niet alleen maar de particuliere variant meer.
Laat nou het merendeel van de woningen die de woningbouwverenigingen in de verkoop hebben op dat soort grond staan.![]()
http://www.parool.nl/paro(...)k-bij-erfpacht.dhtml
Natuurlijk is hij niet de enige. De hele economische groei van de afgelopen 10 jaar was gebaseerd op dit soort leenkoningen.quote:Op zondag 3 april 2011 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoorde ik onlangs van een oom van mij, hij heeft zijn huis in 1983 gekocht met nog iets van subsidie
Nu heeft hij een schuld welke hoger ligt dan de huidige waarde, geen idee waar al dat geld heen is gegaanmaar mocht hij nu op het vliegtuig naar Paraguay stappen dan is dat een domper voor de bank.
Hij zal vast niet de enige zijn
"ha.. ha.. ha.." Kijk, dat je het niet eens bent met al die graaiers snap ik, maar mensen keer op keer de verdoemenis in wensen vind ik meer dan triest om eerlijk te zijn.quote:
Moet je eens uitrekenen wat je kwijt bent aan 50 jaar huur incl. de huursverhogingen.... Kijk uit met krabben, je zou kunnen schrikken en jezelf verwonden.quote:Op zondag 3 april 2011 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
Sommigen hebben geen nagel om hun kont te krabben en lenen zich helemaal suf
Ja, er komen rare tijden aan in Nederland eh Europa de komende tien jaar, niets is zekeerquote:Op zondag 3 april 2011 20:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet je eens uitrekenen wat je kwijt bent aan 50 jaar huur incl. de huursverhogingen.... Kijk uit met krabben, je zou kunnen schrikken en jezelf verwonden.
Er is nooit iets zeker geweest!quote:Op zondag 3 april 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, er komen rare tijden aan in Nederland eh Europa de komende tien jaar, niets is zekeer
Ja, je zou bijna in het Midden-Oosten gaan wonen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, er komen rare tijden aan in Nederland eh Europa de komende tien jaar, niets is zekeer
Moet je wel snel zijn. Als ze daar ook overal electra, gas, riolering, goede wegen, sociale voorzieningen, goede gezondheidszorg e.d. gaan realiseren en er bovendien nog een stabiele regio van maken ook zou het kunnen dat de prijzen licht gaan stijgen...quote:Op zondag 3 april 2011 21:17 schreef pberends het volgende:
Ja, je zou bijna in het Midden-Oosten gaan wonen.
Ach aan de kust, net Zuid-Spanje maar dan aan de andere kant, voorlopig hebben ze geen last van het AOW- of Zorg- of Staatsschuld probleem en daarnaast hebben ze een jonge beroepsbevolking, wie weet hoe de zaken over tien jaar staan, achteraf doet Turkije het ook veel beter dan enig ander EU landquote:Op zondag 3 april 2011 21:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, je zou bijna in het Midden-Oosten gaan wonen.
Dan zal je ook opgevallen zijn dat je daar makkelijk aan spijkerbroeken van een bepaald merk, sigaretten enz enz. enz. komt. Oftewel, ze zijn daar niet zo moeilijk.quote:Op zondag 3 april 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Vorig jaar was in in Turkije en het viel mij ook op hoe dynamisch het land was. Er werd veel - en snel- gebouwd, jonge bevolking, vol energie, noem maar op. Het hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zijn dat West-Europa altijd economisch het meest voorspoedig is en zal zijn, ongeacht de externe omstandigheden.
Of een voorsprong. De VS is zijn autoindustrie bijna kwijtgeraakt doordat die niet tot innovatie (zuiniger) gedwongen werd.quote:Op zondag 3 april 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zal je ook opgevallen zijn dat je daar makkelijk aan spijkerbroeken van een bepaald merk, sigaretten enz enz. enz. komt. Oftewel, ze zijn daar niet zo moeilijk.
NL moet altijd het braafste jongetje van de klas uithangen. Het liefst voeren ze hier (mileu)wetten in ver voordat Europa dat verplicht stelt. Tja, dan zet je je eigen land moedwillig (alleen heb ik de reden daarvan nog nooit begrepen) op een achterstand.
Och, wat je nu opnoemt zijn de typische kenmerken van een onvolwassen, nog sterk groeiende economie. Dat blijft ook niet eeuwig duren.quote:Op zondag 3 april 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zal je ook opgevallen zijn dat je daar makkelijk aan spijkerbroeken van een bepaald merk, sigaretten enz enz. enz. komt. Oftewel, ze zijn daar niet zo moeilijk.
NL moet altijd het braafste jongetje van de klas uithangen. Het liefst voeren ze hier (mileu)wetten in ver voordat Europa dat verplicht stelt. Tja, dan zet je je eigen land moedwillig (alleen heb ik de reden daarvan nog nooit begrepen) op een achterstand.
Nog meer voorbeelden? Ik denk namelijk dat het overall alleen maar nadelig werkt.quote:Op zondag 3 april 2011 22:40 schreef LXIV het volgende:
Of een voorsprong. De VS is zijn autoindustrie bijna kwijtgeraakt doordat die niet tot innovatie (zuiniger) gedwongen werd.
Och, zo dachten ze ook ooit over het afschaffen van slavenarbeid en kinderarbeid.quote:Op zondag 3 april 2011 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog meer voorbeelden? Ik denk namelijk dat het overall alleen maar nadelig werkt.
Ik zeg dan ook niet dat je je niet aan regels moet houden. Ik zeg alleen dat als je als EU gezamelijk afspreekt om bv in 2020 een bepaalde doelstelling te halen, dat NL iedere keer van mening is dat die doelstelling dan in 2014 gehaald moet zijn. En de rest van de EU maar lachen....quote:Op zondag 3 april 2011 22:43 schreef Asfyxia het volgende:
zonder aan enig regeltje gebonden te zijn.
Het wordt laat, denk ik. Nog serieuze antwoorden in de pijplijn of wat?quote:Op zondag 3 april 2011 22:45 schreef Asfyxia het volgende:
Och, zo dachten ze ook ooit over het afschaffen van slavenarbeid en kinderarbeid.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 3 april 2011 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat je je niet aan regels moet houden. Ik zeg alleen dat als je als EU gezamelijk afspreekt om bv in 2020 een bepaalde doelstelling te halen, dat NL iedere keer van mening is dat die doelstelling dan in 2014 gehaald moet zijn. En de rest van de EU maar lachen....
Dit was behoorlijk serieus. Ik bespeur enige verbittering bij je met betrekking tot "de vooruitgang". Maar je houdt het toch niet tegen en dus kun je er maar beter in meegaan. Als je tenminste geld wilt verdienen.quote:Op zondag 3 april 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het wordt laat, denk ik. Nog serieuze antwoorden in de pijplijn of wat?
China? Alle kosten stijgen daar.....quote:Op zondag 3 april 2011 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
Momenteel gaan alle bedrijven naar China en India
Misschien over een paar jaar naar Lybie en Tunesië , werkvolk zat daar
Je laatste reactie wel ja. Eindelijk.quote:
Schijn bedriegt. Ik heb geen enkele reden tot klagen.quote:Ik bespeur enige verbittering bij je met betrekking tot "de vooruitgang".
Dus dan mag ik het niet meer onlogisch vinden dat NL steeds het braafste jongetje van de klas wil spelen met alle kosten van dien?quote:Maar je houdt het toch niet tegen en dus kun je er maar beter in meegaan. Als je tenminste geld wilt verdienen.
229.405 huizen te koopquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:22 schreef xenobinol het volgende:
229.406 huizen te koop
Nog steeds geen significant 'open dag effect' waargenomen
Dat zal wel eind dit jaar worden, tenzij opeens de banken weer 125 % hypotheek gaan geven op een corporatieflat aan allerlei idioten met een krantenwijk en tijdelijk magazijnbaantjequote:
Toch is er wel een soort openhuizeneffect geweest, maar de onophoudelijke toevloed van ex-huurwoningen van woningbouwverenigingen en verzekeraars, haalt dat effect wegquote:
Je ziet een "opendageffect" niet direct na de open dag terug. Niet de verkopen in ieder geval..quote:Op woensdag 6 april 2011 08:37 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch is er wel een soort openhuizeneffect geweest, maar de onophoudelijke toevloed van ex-huurwoningen van woningbouwverenigingen en verzekeraars, haalt dat effect weg
Lijkt erop dat iedereen wil cashen
[ afbeelding ]
Ik deel wel je mening over dat de verkopen pas merkbaar zijn na een aantal maanden. Maar de teller is echt niet gestabiliseerd zo te zien in de grafiek.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:03 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je ziet een "opendageffect" niet direct na de open dag terug. Niet de verkopen in ieder geval..
Wat je nu ziet is dat de teller is gestabiliseerd omdat veel makelaars even extra hun best hebben gedaan nieuwe woningen snel geplaatst te krijgen (voor de open dag). Daardoor was er even een versnelling en na de open dag dus even een stabilisatie aangezien er minder geplaatst wordt.
De afmeldingen volgen pas 1-2 maanden na de open dag. De teller kan dus nog best wat zakken in de komende tijd.
Daarna gaat hij overigens wel weer lekker omhoog natuurlijk
Het je onderbouwing of een referentie dat de toename van het aantal huizen dat te koop staat, komt doordat verzekeraars (beleggers) en woningbouwcorporaties er vanaf willen? Weet jij wat de omvang is van dat effect?quote:Op woensdag 6 april 2011 08:37 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch is er wel een soort openhuizeneffect geweest, maar de onophoudelijke toevloed van ex-huurwoningen van woningbouwverenigingen en verzekeraars, haalt dat effect weg
Lijkt erop dat iedereen wil cashen...
Lijkt me dat we er dit weekend fors overheen gaan, alhoewel de stijgingen van drie weken terug, voor de opendag van 1000 per dag , niet meer zien nu.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:
229.853 huizen te koop
Lichte stijging, morgen word mogelijk de 230k aangetikt
Ik hoop niet dat de stijging alleen door dit topic veroorzaakt wordt.quote:Uit de stijgende bezoekcijfers van de huizensite Funda blijkt volgens de NVM dat veel mensen graag een huis willen kopen.
Het is goed zoeken met een zaklamp wil de NVM nog wat positiefs meldenquote:Uit de stijgende bezoekcijfers van de huizensite Funda blijkt volgens de NVM dat veel mensen graag een huis willen kopen.
Sterker:quote:Op zondag 3 april 2011 01:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Pssttt.... De meeste mensen hebben zelfs de KK meegefinancierd. Laat staan dat ze spaargeld hebben.
Toen alles nog kon was voor 2000. Minimaal 11 jaar geleden dus.Toch?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:05 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker:
Nog veel meer gefinancierd: Meubels, Keuken + Auto + Wintersportvakanties; toen alles nog kon.
Fixed!quote:Op donderdag 7 april 2011 19:29 schreef Bumbu het volgende:
wat ze er niet bijvertellen is dat je dan over 30 jaar voor de rest van je leven aan de lange genotsstaaf van meneer de bankdirecteur verhuurder mag sabbelen.
229.835 huizen te koopquote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:
229.853 huizen te koop
Lichte stijging, morgen word mogelijk de 230k aangetikt
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:29 schreef Bumbu het volgende:
"ja toen alles nog kon" wat ze er niet bijvertellen is dat je dan over 30 jaar voor de rest van je leven aan de lange genotsstaaf van meneer de bankdirecteur mag sabbelen.
Je zult het maar druk hebben met sabbelen aan de bakker, slager, groenteman, witgoedhandelaar, vishandelaar etc.quote:
De vlag kan uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
op naar de 230k volgende week
Twee huizen verkocht op deze Vrijdag![]()
Hoezo, huur je daar de producten ook van?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:31 schreef BertV het volgende:
Je zult het maar druk hebben met sabbelen aan de bakker, slager, groenteman, witgoedhandelaar, vishandelaar etc.
Al die OverwaardeKeizers die hun trotse stapel stenen in de denkbeeldige ramsj gooienquote:230.369 huizen te koop
vooral denkbeeldig jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:54 schreef WammesWaggel het volgende:
![]()
![]()
[..]
Al die OverwaardeKeizers die hun trotse stapel stenen in de denkbeeldige ramsj gooien
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dagquote:
Toch kan je wel het effect zien, veel mensen die snel hun huis in de verkoop gooien voor de open dag (hoe veel impulsievelingen zullen daar tussen zitten?), en daarna even wat rustiger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dag
Tijd voor en open dagquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dag
Volgende target is 240.000 voor de zomer dwz 1/7 2011 is 12 weken, met 1000 per week moet het lukkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:39 schreef Resistor het volgende:
[..]Geen idee hoe ver, maar ik verwacht een herhaling van vorig jaar, tot begin juli bijna een rechte lijn, en daarna weer 'stabiel'.
Ah, nee, zo kort op de vorige. Nu nog ff geen appeltaart...quote:
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.quote:
Als we weer terug gaan naar het regime dat banken een eigen inbreng vragen van minimaal 10%, (in de USA noemen ze dat een downpayment), zoals ik hoor, dan kan het wel nog diep gaan, maar vooral een lange weg zijn, tenzij je een terugkoopgarantie kan geven zoals Corporatiesquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?quote:Op zondag 10 april 2011 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als we weer terug gaan naar het regime dat banken een eigen inbreng vragen van minimaal 10%, (in de USA noemen ze dat een downpayment), zoals ik hoor, dan kan het wel nog diep gaan.
Ik kan me de tijd van het pyramidespel in Nederland nog herinneren. Toen werd een vriend ook kwaad op me toen ik niet in wilde stappen en zei dat het een soort 'kettingbrief' was. Het pyramidespel was immers heel anders, ik ik was heel dom om deze gouden kans te laten liggen!quote:Op zondag 10 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?
Behalve dan die "scheefwoners", "de as van het kwaad" dat we echt moeten aanpakken, de "schavuiten" die niet meedoen in het "hypothekenspel".
Huurders hebben zeker geen 20.000 op de bank staan , maar jongeren moeten dat kunnen opsparen of lenen van hun ouders of vrienden, (die verstrekken dan een achtergestelde lening) en vervolgens de eventuele hypotheek ook gaan aflossenquote:Op zondag 10 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?
Ontkennigsfasequote:Op zaterdag 9 april 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.
Nou ja, 5,6% van de koopwoningen staat blijkbaar dringend () te koop, we zullen zien. Ik denk dat het cijfer nog wel hoger word. Kopers willen immers wel, maar mogen niet.
Dat kan ik me nog herinneren ja die tijd, er zijn heel wat families die elkaar sindsdien niet meer aankijkenquote:Op zondag 10 april 2011 08:52 schreef LXIV het volgende:
. Het pyramidespel was immers heel anders, ik ik was heel dom om deze gouden kans te laten liggen!
Drie halen 1 betalen dusquote:Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooie huizen, die koop ik over tien jaar voor 350k per stuk
MUAHAHAHAHAquote:Op zondag 10 april 2011 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ghosttown is er niets bij
http://www.funda.nl/koop/(...)43820-sparrenlaan-6/
http://www.funda.nl/koop/(...)95964-sparrenlaan-7/
http://www.funda.nl/koop/(...)89281-sparrenlaan-8/
Gezellig wonen daar![]()
He buurman jij ook je bonus kwijt en daardoor in geldnood![]()
Yep. Op je dertigste in een anti kraakpand zitten.quote:
kennis van me heeft al een jaar haar huis te koop voor 900.000 en steeds zegt ze dat het getaxeerd is op 1.050.000quote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie belt er even met de bewoners van Sparrenlaan 5 en of 9
Goedendag wat kost uw huis eigenlijk
Jij hebt een spraakgebrek? Of moet ik je handje vasthouden?quote:Op zondag 10 april 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier alle nrs van de buren op huisnumer van de sparrenlaan
Wie belt even
Durf nietquote:Op zondag 10 april 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij hebt een spraakgebrek? Of moet ik je handje vasthouden?
Nou vooruit dan, als je niet al te ruwe handen hebt (quote:
Heb hele zachte handjesquote:Op zondag 10 april 2011 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou vooruit dan, als je niet al te ruwe handen hebt () wil ik je wel helpen met bellen.
En of er Wammeswaggels of Asfyxia's in een tentenkamp aan de overkant bivakkeren.quote:Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraag even of er gif in de grond zit, een AZC in de buurt komt of dat er Flodders in de straat wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |