abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94966126
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:33 schreef servus_universitas het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar dan heb je het dus over een bepaalde groep mensen. Hoe groot het effect daarvan is (op de woningmarkt), hangt af van de grootte van die groep. Hoe groot zal die groep zijn?
50%. En de andere 40% heeft de nieuwe keuken en badkamer meegefinancierd. En de ontbrekende 10 % heeft beide gedaan. :Y

* Overdreven natuurlijk. Maar mensen gaan echt geen verlies van bv 15K pakken, zelfs niet als dat op de langere termijn een verlies van 30K betekent. Zit nu eenmaal niet in de aard van het beestje.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 3 april 2011 @ 01:47:09 #102
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_94966396
Hoorde ik onlangs van een oom van mij, hij heeft zijn huis in 1983 gekocht met nog iets van subsidie :)
Nu heeft hij een schuld welke hoger ligt dan de huidige waarde, geen idee waar al dat geld heen is gegaan :') maar mocht hij nu op het vliegtuig naar Paraguay stappen dan is dat een domper voor de bank.

Hij zal vast niet de enige zijn :P
  zondag 3 april 2011 @ 01:47:28 #103
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_94966407
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

50%. En de andere 40% heeft de nieuwe keuken en badkamer meegefinancierd. En de ontbrekende 10 % heeft beide gedaan. :Y

* Overdreven natuurlijk. Maar mensen gaan echt geen verlies van bv 15K pakken, zelfs niet als dat op de langere termijn een verlies van 30K betekent. Zit nu eenmaal niet in de aard van het beestje.
Dat geldt niet voor mij in ieder geval en ik zal daarin niet de enige zijn. Misschien een kleine 5%?
pi_94966467
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:47 schreef servus_universitas het volgende:
Dat geldt niet voor mij in ieder geval en ik zal daarin niet de enige zijn. Misschien een kleine 5%?
Wat bedoel je precies? 5% die wel het verlies kan dragen of 5% die het niet kan?
  zondag 3 april 2011 @ 01:52:34 #105
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_94966566
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? 5% die wel het verlies kan dragen of 5% die het niet kan?
5% die het kan en het zou doen als de wens om te verhuizen daar tegenop weegt. Ik bedoel het niet als een exact percentage overigens. Slechts om aan te geven dat er ook mensen zijn die door hun financiėle keuzes wat flexibeler zijn, ondanks de staat van de markt.
  zondag 3 april 2011 @ 01:56:16 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94966692
229.364 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94970258
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:26 schreef WammesWaggel het volgende:
ING geeft in Amsterdam geen hypotheek meer voor woningen op grond waarop erfpacht van de gemeente rust, dus niet alleen maar de particuliere variant meer.

Laat nou het merendeel van de woningen die de woningbouwverenigingen in de verkoop hebben op dat soort grond staan. :')

http://www.parool.nl/paro(...)k-bij-erfpacht.dhtml
_O-
pi_94970270
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoorde ik onlangs van een oom van mij, hij heeft zijn huis in 1983 gekocht met nog iets van subsidie :)
Nu heeft hij een schuld welke hoger ligt dan de huidige waarde, geen idee waar al dat geld heen is gegaan :') maar mocht hij nu op het vliegtuig naar Paraguay stappen dan is dat een domper voor de bank.

Hij zal vast niet de enige zijn :P
Natuurlijk is hij niet de enige. De hele economische groei van de afgelopen 10 jaar was gebaseerd op dit soort leenkoningen.

Ik wens jouw oom veel plezier in Paraguay. ;)
  zondag 3 april 2011 @ 11:00:38 #109
323876 michaelmoore
pi_94971504
229.421 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94993173
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2011 09:29 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

_O-
"ha.. ha.. ha.." Kijk, dat je het niet eens bent met al die graaiers snap ik, maar mensen keer op keer de verdoemenis in wensen vind ik meer dan triest om eerlijk te zijn.
  zondag 3 april 2011 @ 20:39:00 #111
323876 michaelmoore
pi_94993442
Maar logisch toch , kijk wat een bank voor risico moet nemen tegenwoordig, ik zou ook geen 100 % hypotheek durven nemen op een bestaande woning.

Sommigen hebben geen nagel om hun kont te krabben en lenen zich helemaal suf
pi_94994002
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
Sommigen hebben geen nagel om hun kont te krabben en lenen zich helemaal suf
Moet je eens uitrekenen wat je kwijt bent aan 50 jaar huur incl. de huursverhogingen.... Kijk uit met krabben, je zou kunnen schrikken en jezelf verwonden. :Y
  zondag 3 april 2011 @ 20:56:43 #113
323876 michaelmoore
pi_94994705
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet je eens uitrekenen wat je kwijt bent aan 50 jaar huur incl. de huursverhogingen.... Kijk uit met krabben, je zou kunnen schrikken en jezelf verwonden. :Y
Ja, er komen rare tijden aan in Nederland eh Europa de komende tien jaar, niets is zekeer
  zondag 3 april 2011 @ 21:14:11 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94996036
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, er komen rare tijden aan in Nederland eh Europa de komende tien jaar, niets is zekeer
Er is nooit iets zeker geweest!
The End Times are wild
pi_94996383
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, je zou bijna in het Midden-Oosten gaan wonen.
pi_94997911
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2011 21:17 schreef pberends het volgende:
Moet je wel snel zijn. Als ze daar ook overal electra, gas, riolering, goede wegen, sociale voorzieningen, goede gezondheidszorg e.d. gaan realiseren en er bovendien nog een stabiele regio van maken ook zou het kunnen dat de prijzen licht gaan stijgen... :Y

:+
  zondag 3 april 2011 @ 22:25:42 #117
323876 michaelmoore
pi_95001873
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2011 21:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Ach aan de kust, net Zuid-Spanje maar dan aan de andere kant, voorlopig hebben ze geen last van het AOW- of Zorg- of Staatsschuld probleem en daarnaast hebben ze een jonge beroepsbevolking, wie weet hoe de zaken over tien jaar staan, achteraf doet Turkije het ook veel beter dan enig ander EU land

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 03-04-2011 22:50:18 ]
  zondag 3 april 2011 @ 22:29:33 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95002118
Vorig jaar was in in Turkije en het viel mij ook op hoe dynamisch het land was. Er werd veel - en snel- gebouwd, jonge bevolking, vol energie, noem maar op. Het hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zijn dat West-Europa altijd economisch het meest voorspoedig is en zal zijn, ongeacht de externe omstandigheden.
The End Times are wild
pi_95002595
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Vorig jaar was in in Turkije en het viel mij ook op hoe dynamisch het land was. Er werd veel - en snel- gebouwd, jonge bevolking, vol energie, noem maar op. Het hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zijn dat West-Europa altijd economisch het meest voorspoedig is en zal zijn, ongeacht de externe omstandigheden.
Dan zal je ook opgevallen zijn dat je daar makkelijk aan spijkerbroeken van een bepaald merk, sigaretten enz enz. enz. komt. Oftewel, ze zijn daar niet zo moeilijk.

NL moet altijd het braafste jongetje van de klas uithangen. Het liefst voeren ze hier (mileu)wetten in ver voordat Europa dat verplicht stelt. Tja, dan zet je je eigen land moedwillig (alleen heb ik de reden daarvan nog nooit begrepen) op een achterstand.
  zondag 3 april 2011 @ 22:40:29 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95002798
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zal je ook opgevallen zijn dat je daar makkelijk aan spijkerbroeken van een bepaald merk, sigaretten enz enz. enz. komt. Oftewel, ze zijn daar niet zo moeilijk.

NL moet altijd het braafste jongetje van de klas uithangen. Het liefst voeren ze hier (mileu)wetten in ver voordat Europa dat verplicht stelt. Tja, dan zet je je eigen land moedwillig (alleen heb ik de reden daarvan nog nooit begrepen) op een achterstand.
Of een voorsprong. De VS is zijn autoindustrie bijna kwijtgeraakt doordat die niet tot innovatie (zuiniger) gedwongen werd.
The End Times are wild
pi_95002982
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Och, wat je nu opnoemt zijn de typische kenmerken van een onvolwassen, nog sterk groeiende economie. Dat blijft ook niet eeuwig duren.

In Japan kopieerde men tientallen jaren lang ook alles dat los en vast zat, zonder aan enig regeltje gebonden te zijn. Heel de wereld dacht destijds dat Japan de hele wereld zou overklassen met haar industrie. En moet je nu eens kijken: het land is vergrijsd en failliet.
pi_95002991
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:40 schreef LXIV het volgende:
Of een voorsprong. De VS is zijn autoindustrie bijna kwijtgeraakt doordat die niet tot innovatie (zuiniger) gedwongen werd.
Nog meer voorbeelden? Ik denk namelijk dat het overall alleen maar nadelig werkt.
pi_95003073
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nog meer voorbeelden? Ik denk namelijk dat het overall alleen maar nadelig werkt.
Och, zo dachten ze ook ooit over het afschaffen van slavenarbeid en kinderarbeid.
pi_95003170
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:43 schreef Asfyxia het volgende:
zonder aan enig regeltje gebonden te zijn.
Ik zeg dan ook niet dat je je niet aan regels moet houden. Ik zeg alleen dat als je als EU gezamelijk afspreekt om bv in 2020 een bepaalde doelstelling te halen, dat NL iedere keer van mening is dat die doelstelling dan in 2014 gehaald moet zijn. En de rest van de EU maar lachen....
pi_95003266
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 22:45 schreef Asfyxia het volgende:
Och, zo dachten ze ook ooit over het afschaffen van slavenarbeid en kinderarbeid.
Het wordt laat, denk ik. Nog serieuze antwoorden in de pijplijn of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')