Lijkt me dat we er dit weekend fors overheen gaan, alhoewel de stijgingen van drie weken terug, voor de opendag van 1000 per dag , niet meer zien nu.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:
229.853 huizen te koop
Lichte stijging, morgen word mogelijk de 230k aangetikt
Ik hoop niet dat de stijging alleen door dit topic veroorzaakt wordt.quote:Uit de stijgende bezoekcijfers van de huizensite Funda blijkt volgens de NVM dat veel mensen graag een huis willen kopen.
Het is goed zoeken met een zaklamp wil de NVM nog wat positiefs meldenquote:Uit de stijgende bezoekcijfers van de huizensite Funda blijkt volgens de NVM dat veel mensen graag een huis willen kopen.
Sterker:quote:Op zondag 3 april 2011 01:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Pssttt.... De meeste mensen hebben zelfs de KK meegefinancierd. Laat staan dat ze spaargeld hebben.
Toen alles nog kon was voor 2000. Minimaal 11 jaar geleden dus.Toch?quote:Op donderdag 7 april 2011 19:05 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker:
Nog veel meer gefinancierd: Meubels, Keuken + Auto + Wintersportvakanties; toen alles nog kon.
Fixed!quote:Op donderdag 7 april 2011 19:29 schreef Bumbu het volgende:
wat ze er niet bijvertellen is dat je dan over 30 jaar voor de rest van je leven aan de lange genotsstaaf van meneer de bankdirecteur verhuurder mag sabbelen.
229.835 huizen te koopquote:Op donderdag 7 april 2011 08:53 schreef xenobinol het volgende:
229.853 huizen te koop
Lichte stijging, morgen word mogelijk de 230k aangetikt
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:29 schreef Bumbu het volgende:
"ja toen alles nog kon" wat ze er niet bijvertellen is dat je dan over 30 jaar voor de rest van je leven aan de lange genotsstaaf van meneer de bankdirecteur mag sabbelen.
Je zult het maar druk hebben met sabbelen aan de bakker, slager, groenteman, witgoedhandelaar, vishandelaar etc.quote:
De vlag kan uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
op naar de 230k volgende week
Twee huizen verkocht op deze Vrijdag![]()
Hoezo, huur je daar de producten ook van?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:31 schreef BertV het volgende:
Je zult het maar druk hebben met sabbelen aan de bakker, slager, groenteman, witgoedhandelaar, vishandelaar etc.
Al die OverwaardeKeizers die hun trotse stapel stenen in de denkbeeldige ramsj gooienquote:230.369 huizen te koop
vooral denkbeeldig jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:54 schreef WammesWaggel het volgende:
![]()
![]()
[..]
Al die OverwaardeKeizers die hun trotse stapel stenen in de denkbeeldige ramsj gooien
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dagquote:
Toch kan je wel het effect zien, veel mensen die snel hun huis in de verkoop gooien voor de open dag (hoe veel impulsievelingen zullen daar tussen zitten?), en daarna even wat rustiger.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dag
Tijd voor en open dagquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dat is snel gegaan, en dat ondanks de open dag
Volgende target is 240.000 voor de zomer dwz 1/7 2011 is 12 weken, met 1000 per week moet het lukkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:39 schreef Resistor het volgende:
[..]Geen idee hoe ver, maar ik verwacht een herhaling van vorig jaar, tot begin juli bijna een rechte lijn, en daarna weer 'stabiel'.
Ah, nee, zo kort op de vorige. Nu nog ff geen appeltaart...quote:
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.quote:
Als we weer terug gaan naar het regime dat banken een eigen inbreng vragen van minimaal 10%, (in de USA noemen ze dat een downpayment), zoals ik hoor, dan kan het wel nog diep gaan, maar vooral een lange weg zijn, tenzij je een terugkoopgarantie kan geven zoals Corporatiesquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?quote:Op zondag 10 april 2011 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als we weer terug gaan naar het regime dat banken een eigen inbreng vragen van minimaal 10%, (in de USA noemen ze dat een downpayment), zoals ik hoor, dan kan het wel nog diep gaan.
Ik kan me de tijd van het pyramidespel in Nederland nog herinneren. Toen werd een vriend ook kwaad op me toen ik niet in wilde stappen en zei dat het een soort 'kettingbrief' was. Het pyramidespel was immers heel anders, ik ik was heel dom om deze gouden kans te laten liggen!quote:Op zondag 10 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?
Behalve dan die "scheefwoners", "de as van het kwaad" dat we echt moeten aanpakken, de "schavuiten" die niet meedoen in het "hypothekenspel".
Huurders hebben zeker geen 20.000 op de bank staan , maar jongeren moeten dat kunnen opsparen of lenen van hun ouders of vrienden, (die verstrekken dan een achtergestelde lening) en vervolgens de eventuele hypotheek ook gaan aflossenquote:Op zondag 10 april 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
precies, wat wie heeft er in NL nog 20.000 op de bank staan?
Ontkennigsfasequote:Op zaterdag 9 april 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vreemd dat het zo hoog kan he? Je zou toch zeggen dat de prijs zich zou moeten aanpassen aan de wensen van de kopers. Tenzij de verkopers niet op de schopstoel zitten natuurlijk.
Nou ja, 5,6% van de koopwoningen staat blijkbaar dringend () te koop, we zullen zien. Ik denk dat het cijfer nog wel hoger word. Kopers willen immers wel, maar mogen niet.
Dat kan ik me nog herinneren ja die tijd, er zijn heel wat families die elkaar sindsdien niet meer aankijkenquote:Op zondag 10 april 2011 08:52 schreef LXIV het volgende:
. Het pyramidespel was immers heel anders, ik ik was heel dom om deze gouden kans te laten liggen!
Drie halen 1 betalen dusquote:Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooie huizen, die koop ik over tien jaar voor 350k per stuk
MUAHAHAHAHAquote:Op zondag 10 april 2011 16:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ghosttown is er niets bij
http://www.funda.nl/koop/(...)43820-sparrenlaan-6/
http://www.funda.nl/koop/(...)95964-sparrenlaan-7/
http://www.funda.nl/koop/(...)89281-sparrenlaan-8/
Gezellig wonen daar![]()
He buurman jij ook je bonus kwijt en daardoor in geldnood![]()
Yep. Op je dertigste in een anti kraakpand zitten.quote:
kennis van me heeft al een jaar haar huis te koop voor 900.000 en steeds zegt ze dat het getaxeerd is op 1.050.000quote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie belt er even met de bewoners van Sparrenlaan 5 en of 9
Goedendag wat kost uw huis eigenlijk
Jij hebt een spraakgebrek? Of moet ik je handje vasthouden?quote:Op zondag 10 april 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier alle nrs van de buren op huisnumer van de sparrenlaan
Wie belt even
Durf nietquote:Op zondag 10 april 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij hebt een spraakgebrek? Of moet ik je handje vasthouden?
Nou vooruit dan, als je niet al te ruwe handen hebt (quote:
Heb hele zachte handjesquote:Op zondag 10 april 2011 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou vooruit dan, als je niet al te ruwe handen hebt () wil ik je wel helpen met bellen.
En of er Wammeswaggels of Asfyxia's in een tentenkamp aan de overkant bivakkeren.quote:Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraag even of er gif in de grond zit, een AZC in de buurt komt of dat er Flodders in de straat wonen.
Nee. Wel een opmerking...quote:
Met jou kan ik praten.quote:Op zondag 10 april 2011 23:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Mja Maastricht of Den Bosch spreken mij ook meer aan
quote:Op zondag 10 april 2011 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou deze Waggel woont anders in een riante huurwoning te Amsterdam
Met voorrang gekregen want zijn vriendin is lerares![]()
Prijs? een dikke 400 euro in de maand, de buren die in precies dezelfde woningen wonen betalen 1400 euro in de vrije sector of kopen ze voor een dikke 350k![]()
Nog vragen?
Dat dus, van immer stijgende huizenprijzen profiteert maar een zeer selecte groep. Babyboomers e.d. die nu cashen en goedkoop gaan huren/kleiner wonen bijv. Voor ieder ander is goedkoper beterquote:Op zondag 3 april 2011 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Welk verlies? Het maakt toch niets uit wanneer je wisselt van huis? Krijg je 10% minder voor jouw huis omdat je het nu verkoopt, koop je het nieuwe huis ook voor 10% minder. Om het even.
Voor iedereen die naar een groter huis gaat (zijn de meesten) is het zelfs gunstig, omdat dit grotere (en duurdere) huis absoluut gezien meer in waarde daalt.
Lol, urgentie omdat je leraar bent (je vriendin dan).quote:Op zondag 10 april 2011 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou deze Waggel woont anders in een riante huurwoning te Amsterdam
Met voorrang gekregen want zijn vriendin is lerares![]()
Prijs? een dikke 400 euro in de maand, de buren die in precies dezelfde woningen wonen betalen 1400 euro in de vrije sector of kopen ze voor een dikke 350k![]()
Nog vragen?
"We kijken wel of we ons huis verkopen, dan gaan we daarna op zoek" zeggen alle ongedurige hypotheekbezitters tegen elkaar.quote:
En als iedereen dat doet, of iig een groot gedeelte van de markt heb je dus een stroperige markt die niet zo functioneert als voorheenquote:Op maandag 11 april 2011 09:03 schreef BertV het volgende:
[..]
"We kijken wel of we ons huis verkopen, dan gaan we daarna op zoek" zeggen alle ongedurige hypotheekbezitters tegen elkaar.
"We zien wel en anders maar niet"quote:Op maandag 11 april 2011 09:03 schreef BertV het volgende:
[..]
"We kijken wel of we ons huis verkopen, dan gaan we daarna op zoek" zeggen alle ongedurige hypotheekbezitters tegen elkaar.
Misschien zou het helpen dat helemaal niks meer aftrekbaar is? Al die "subsidies" werken vaak alleen maar tegendraads..quote:Op maandag 11 april 2011 11:06 schreef poemojn het volgende:
Niet iedereen kan een restschuld financieren. Het is ook niet meer zo makkelijk om die mee te nemen in je nieuwe hypotheek. Eigenlijk jammer dat de hypotheekrente van een 2e gekochte huis nu een paar jaar aftrekbaar is, de markt zou misschien wel eerder op gang komen als de restschuld van je met verlies verkochte huis een bepaalde tijd (5 jaar?) aftrekbaar zou zijn. Dat gaat ook om kleinere bedragen dan een volledige hypotheek, en is dus voor de overheid misschien ook wel voordeliger.
Ik ben al zolang als ik eigenaar van een huis ben tegen de hypotheekrente aftrek geweest. Heb me ook hardnekkig verzet tegen slimme bankproducten om mijn 'belastingvoordeel te maximeren' (lees: om de winst van de bank te vergroten). Hypotheekschuld : ¤ 0,00.quote:Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef antfukker het volgende:
[..]
Misschien zou het helpen dat helemaal niks meer aftrekbaar is? Al die "subsidies" werken vaak alleen maar tegendraads..
Alle mannen houden toch van sletjesquote:Op maandag 11 april 2011 06:59 schreef antfukker het volgende:
[..]
Is ze een slet? Aangezien je van sletjes houd
Al die ratten proberen nog op tijd het zinkende schip te verlatenquote:Op maandag 11 april 2011 13:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
En om de hoek bij de Sparrenlaan in Bosch en Duin
http://www.funda.nl/koop/(...)055-dennenweg-4-b-1/
http://www.funda.nl/koop/(...)8942-dennenweg-4-b2/
http://www.funda.nl/koop/(...)4075-dennenweg-4-c1/
http://www.funda.nl/koop/(...)8565-dennenweg-4-f1/
http://www.funda.nl/koop/(...)61-dennenweg-4-h1-2/
Zouden ze allemaal woekerpolissen hebben![]()
He Buurman jij ook aan het verhuizen
Bovenste link:quote:Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef xenobinol het volgende:
Al die ratten proberen nog op tijd het zinkende schip te verlaten
Het lijken mij wel verzorgingsappartement met zoveel servicekosten : ¤ 465,00quote:Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Al die ratten proberen nog op tijd het zinkende schip te verlaten
vertaling:quote:Speciaal vanwege de veranderende normen van de banken staan er financiele adviseurs klaar voor al uw vragen.
Wonen op de Berg is nu voor (bijna) iedereen mogelijk geworden. Daarnaast kan het zeker ene voordeel om nog dit jaar een financiering aan te gaan want in 2011 wordt het in ieder geval niet eenvoudiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |