quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:43 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, dacht dat winterbanden ongeveer 0,2 bar harder moesten dan zomer? normaal doe ik zomer op 2.3 voor en 2.1 achter, en winter dus 2.5 en 2.3 . misschien te weinig naar gekeken in de winter....
of adviseren jullie een andere druk voor een Golf 3 met 175/65/R13 banden?
[..]
hmmzz, dan zouden de zomerbandjes dat ook moeten hebben? en daar is het me niet opgevallen?
uitlijnen laat ik denk ik niet meer doen, want over een half jaar (oktober) dan zal er toch wel wat anders moeten komen ivm roesten van deze....... was dit jaar al een verrassing dat ie door de APK kwam
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan bedoelt, want ik zou niet weten wat er onduidelijk is hierquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:32 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb het dus niet over het verkeer wat van links of rechts komt.
Maar laat maar weet eigenlijk wel zeker dat ik voorrang heb.
Laatst helemaal gemist om een foto te maken van 250.000, zou een leuk aandenken geweest zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:10 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag m'n auto op de 112.000 gezet, nog 3.000 tot de kleine beurt!
Ziet er uit alsof alle imageshack foto's aangepast zijn door de forumsoftware.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:37 schreef monsterd. het volgende:
Klopt het dat niet alle links in de OP juist zijn weergegeven?
Ik weet het zelf namelijk niet zeker.. Heb net een nieuwe versie van firefox gedownload, maar misschien is het gewoon ruk. Ik zie iig bij sommige users geen klikbare link naar een foto van hun bak
Nice!quote:Op zondag 27 maart 2011 14:10 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb mijn morgen/middag nuttig besteed: de buitenkant weer eens onder handen genomen.
Wat na-foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n nieuwe koplampen:
[ afbeelding ]
Het is inderdaad blauwzilver.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is hij zilver of blauwig? Die van m'n moeder is zilver en dat vind ik zo'n nietszeggend lakje tegenover dat zilverblauw wat ook wel eens rondrijdt.
Imageshack plaatjes werden de laatste tijd als kikkers weergegeven. Ik denk dat Danny het heeft opgelost door ze gewoon helemaal niet meer weer te laten geven. Snap overigens ook niet waarom mensen Imageshack nog steeds gebruiken, met hun irritante regeltjes.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:38 schreef Kriegel het volgende:
Wat is er met de OP gebeurd?Sta er trouwens nog steeds niet in.
Zo ben ik een keer bijna onder een passerende auto gelopen toen ik achterom keek om te checken of de auto wel op slot ging met de afstandsbedieningquote:Oh, en mag ik even een nuttige tip geven voor iedereen die zich er nog niet van bewust is: vooral op straat niet te lang naar je auto blijven staren terwijl je ondertussen wegloopt. Ik deed dat dus en kreeg thans de rekening gepresenteerd in de vorm van een lantaarnpaal. In mijn gezicht. Au.
Mee eens, net als Tinypic met hun klote-captcha's en Photobucket met het immer irritante doorsturen naar een uploadpagina i.p.v. gewoon het plaatje. Imgurquote:Op zondag 27 maart 2011 18:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Imageshack plaatjes werden de laatste tijd als kikkers weergegeven. Ik denk dat Danny het heeft opgelost door ze gewoon helemaal niet meer weer te laten geven. Snap overigens ook niet waarom mensen Imageshack nog steeds gebruiken, met hun irritante regeltjes.
Ook niet echt handig nee.quote:[..]
Zo ben ik een keer bijna onder een passerende auto gelopen toen ik achterom keek om te checken of de auto wel op slot ging met de afstandsbediening.
desnoods in het fotoboek van fok zettenquote:Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef Kriegel het volgende:
Dan moeten een aantal mensen hun foto's dus even opnieuw uploaden. Ze doen het nu trouwens wel weer merk ik, geen kikkers.
Standaard trek ik na het op slot doen eventjes aan de klink zodat mijn hersens ook de bevestiging hebben dat de deuren echt op slot zijn. Alleen werkt dat met keyless go dus eventjes weer niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Zo ben ik een keer bijna onder een passerende auto gelopen toen ik achterom keek om te checken of de auto wel op slot ging met de afstandsbediening.
Dat eerste doe ik ook, al heb ik de neiging om 5 meter verderop alweer te vergeten of ik nou echt de deur op slot heb gedaan of nietquote:Op zondag 27 maart 2011 22:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Standaard trek ik na het op slot doen eventjes aan de klink zodat mijn hersens ook de bevestiging hebben dat de deuren echt op slot zijn. Alleen werkt dat met keyless go dus eventjes weer niet.![]()
Heb de afgelopen dagen steeds tussen Deventer en Münster op & neer gependeld voor een beurs, en afgezien van een dier voor de auto (niet geraakt) is er niet zoveel gebeurd. Alleen vanochtend bleken de zondagsrijders verdwenen te zijn en kwam ik maar liefst 2 "auto-maatjes" tegen.
Het begon toen ik bij Deventer de snelweg opging en meteen met hoge snelheid door een BMW 520d/i werd ingehaald. Dus ik erachteraan en na een tijdje (bestuurder ging steeds naar rechts) erlangs. Eigenlijk had ik verwacht een kerel achter het stuur aan te treffen, maar wat bleek? Er zat een echte dame achter het stuur, van tussen de 45 - 55 jaar. Halflang zwart haar, grote diva-zonnenbril op en ze straalde achter het stuur iets stijlvols uit. Echt waar, wat een geweldige vrouw, zo een lichtelijk arrogant gezicht + echte klasse.
Affijn, vanaf Deventer tot Enschede zijn we dus samen "opgetrokken" en blijf ze bij rond 180km/h achter me plakken. Bij Enschede ging ze eraf (ik ging naar Duitsland) en hebben we nog even gezwaaid.![]()
En alsof dat niet genoeg was, eventjes verder (in Duitsland) kwam een nieuwe E-klasse estate mij voorbijzeilen (ging er weer achter hangen) die met een behoorlijke vaart de B54 afreed. Toen ik hem inhaalde omdat hij eraf ging bleek er een kale, oude knar achter het stuur te zitten (volgens mij kwam hij er maar amper bovenuit). Geweldig, net als de dame ervoor zou dat ook niet iemand zijn waarvan je zo een soepel rijgedrag zou verwachten. Maar ik vind zulke mensen geweldig.![]()
Over geweldige mensen gesproken, op de beurs ook weer een aantal nieuwe mensen leren kennen, het was weer lachen gieren brullen. Nu hebben we in ons team een Kroaat, maar vandaag was er (op proef) een Serviër bij. Historisch gezien ligt dat gevoelig, maar ze waren elkaars grote makkers en het waren me toch twee type's, je zou ze moeten zien. Maar verkopen kunnen ze als geen ander!![]()
Conclusie: ik ben gesloopt, maar weer een reeks aan ervaringen en indrukken rijker, dus ik ben moe maar voldaan.
True, dat herken ik erg sterk, ik heb ook wel eens de neiging om 's avonds eventjes naar buiten te lopen om te controleren of ik de wagen wel echt dicht heb, maar dat zal wel een tic van mij zijn (net zoals ik de voordeur op slot doe, in de auto ga zitten, uitstap, en controleer of de huisdeur wel daadwerkelijk dicht is. Uiteraard is ie altijd potdicht).quote:Op zondag 27 maart 2011 22:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat eerste doe ik ook, al heb ik de neiging om 5 meter verderop alweer te vergeten of ik nou echt de deur op slot heb gedaan of niet
Dat is handig idd!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Handig bij de huidige auto is dat de spiegels ingeklapt worden als ik hem dicht doe, dus dan is eventjes omkijken genoeg om te zien of ie echt dicht zit.
Enkele uitlaat aan 1 kant.quote:BMW 520d/i
Juist, en als kenner weet je dan ook zonder typeplaatje dat er een 4-cylinder onder de kap huist.quote:
De vriend van mijn moeder heeft ook heel de week overdag de sleutel in het contactslot gehouden zonder dat de auto op slot was toen mijn auto het niet deed.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef Purdey het volgende:
Stil hier vandaag
Om me even te mengen in de 'controleer tic'.. Ik heb vannacht gewoon m'n raam een flinke kier open laten staanMaar niks eruit, en dat terwijl ik toch echt in een door de gemeente Rotterdam benoemde 'probleemwijk' woon
kroaten en serviers, zit je in de stallenwereld? al zijn dat vaak polen......quote:Op zondag 27 maart 2011 22:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Standaard trek ik na het op slot doen eventjes aan de klink zodat mijn hersens ook de bevestiging hebben dat de deuren echt op slot zijn. Alleen werkt dat met keyless go dus eventjes weer niet.![]()
Heb de afgelopen dagen steeds tussen Deventer en Münster op & neer gependeld voor een beurs, en afgezien van een dier voor de auto (niet geraakt) is er niet zoveel gebeurd. Alleen vanochtend bleken de zondagsrijders verdwenen te zijn en kwam ik maar liefst 2 "auto-maatjes" tegen.
Het begon toen ik bij Deventer de snelweg opging en meteen met hoge snelheid door een BMW 520d/i werd ingehaald. Dus ik erachteraan en na een tijdje (bestuurder ging steeds naar rechts) erlangs. Eigenlijk had ik verwacht een kerel achter het stuur aan te treffen, maar wat bleek? Er zat een echte dame achter het stuur, van tussen de 45 - 55 jaar. Halflang zwart haar, grote diva-zonnenbril op en ze straalde achter het stuur iets stijlvols uit. Echt waar, wat een geweldige vrouw, zo een lichtelijk arrogant gezicht + echte klasse.
Affijn, vanaf Deventer tot Enschede zijn we dus samen "opgetrokken" en blijf ze bij rond 180km/h achter me plakken. Bij Enschede ging ze eraf (ik ging naar Duitsland) en hebben we nog even gezwaaid.![]()
En alsof dat niet genoeg was, eventjes verder (in Duitsland) kwam een nieuwe E-klasse estate mij voorbijzeilen (ging er weer achter hangen) die met een behoorlijke vaart de B54 afreed. Toen ik hem inhaalde omdat hij eraf ging bleek er een kale, oude knar achter het stuur te zitten (volgens mij kwam hij er maar amper bovenuit). Geweldig, net als de dame ervoor zou dat ook niet iemand zijn waarvan je zo een soepel rijgedrag zou verwachten. Maar ik vind zulke mensen geweldig.![]()
Over geweldige mensen gesproken, op de beurs ook weer een aantal nieuwe mensen leren kennen, het was weer lachen gieren brullen. Nu hebben we in ons team een Kroaat, maar vandaag was er (op proef) een Serviër bij. Historisch gezien ligt dat gevoelig, maar ze waren elkaars grote makkers en het waren me toch twee type's, je zou ze moeten zien. Maar verkopen kunnen ze als geen ander!![]()
Conclusie: ik ben gesloopt, maar weer een reeks aan ervaringen en indrukken rijker, dus ik ben moe maar voldaan.
Nee, het gaat om een handelsonderneming die allerlei zaken uit Azië importeert en hier verkoopt.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:22 schreef gateway het volgende:
[..]
kroaten en serviers, zit je in de stallenwereld? al zijn dat vaak polen......
aha k, die moet ik hebben om mijn auto eind dit jaar te verkopen, die voldoet deels aan wat jij beschrijftquote:Op maandag 28 maart 2011 18:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het gaat om een handelsonderneming die allerlei zaken uit Azië importeert en hier verkoopt.
Maar serieus, die Joegoe's zijn geweldige verkopers, je zou zelfs nog een tweedehands auto van hun kopen die onder de roest zit en waar de onderdelen van afvallen. Totaal niet opdringerig maar sympathieke en innemende mensen.
Word altijd misselijk achterinquote:Op maandag 28 maart 2011 18:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens bij een langere rit achterin gezeten.. Bevalt me maar half.. Maar t was wel leuke middag/avond
Ik kan ook nog steeds niet kiezen. Zelf rijden is leuk, maar meerijden op bepaald gebied ookquote:Op maandag 28 maart 2011 18:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens bij een langere rit achterin gezeten.. Bevalt me maar half.. Maar t was wel leuke middag/avond
Ik zit gewoon niet gemakkelijk.. Zat echt mee te remmenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Word altijd misselijk achterin![]()
Gek genoeg vind ik het wel relaxed als ik naast iemand kan zitten en zelf niet hoef te rijden.
Ik misschien Noord-Duitsland als ik besluit mee te gaan naar Wackenquote:Op maandag 28 maart 2011 20:24 schreef Goddelijker het volgende:
Van de zomer ga ik een leuk ritje naar Frankrijk of Italie maken
Ik drink toch niet.. Sowieso zijn mijn vrienden wel van t keihard zuipen af..quote:Op maandag 28 maart 2011 20:50 schreef gateway het volgende:
Zelf rijden = top, maar met feestjes enzo zit ik ook graag achterin(alhoewel ik dan wel minder drink, wil niet een auto volkotsen)
Voor mij staat er begin juni een ritje naar Orpierre, Zuid Frankrijk (via duitsland en zwitserland) op de planning. Gelukkig heb ik nu wel een chauffeur waarmee ik kan afwisselen... Afgelopen jaar heb ik het alleen gereden (in 10 dagen 4500 km). Bij de terugreis was het alleen wel iets teveel van het goedequote:Op maandag 28 maart 2011 20:24 schreef Goddelijker het volgende:
Van de zomer ga ik een leuk ritje naar Frankrijk of Italie maken
Ja, anders kwam je geen meter vooruit...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:45 schreef trainfreak het volgende:
Die powerknop op de Prius is toch zo zalig
Die powerknop op de Pruis?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:45 schreef trainfreak het volgende:
Die powerknop op de Prius is toch zo zalig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, grappig toch...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:57 schreef L0we het volgende:
Ja, anders kwam je geen meter vooruit.... Of bedoel je een andere knop?
quote:Op maandag 28 maart 2011 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die powerknop op de Pruis?Dan blijf ik dan maar vér bij uit de buurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Startenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:
Powerknop in de prius? Waar dient zoiets voor dan?
Om hem in powermode te zetten..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:
Powerknop in de prius? Waar dient zoiets voor dan?
Natuurlijk heb ik zo'n knop, maar die bedoelde ik dus nietquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:42 schreef Anne het volgende:
Ow? Heb jij dan niet zo'n knop zoals hierboven om je auto te starten?
Of heet die bij jou "Start button" zoals ook in de reclame van de Prius?
Ik zou gewoon lekker naar de garage rijden. eventjes rijden met een lekke uitlaat kan geen kwaadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:19 schreef Goover het volgende:
Mijn uitlaat is lek, hoe komt mijn auto nu bij de garage zonder dat ik strafbaar ben? Is de enige mogelijkheid slepen of takelen?
Dus een rijverbod van 3 maanden, 1800 euro boete en 4 punten (van de 15) op z'n rijbewijs.quote:Dem 22-jährigen drohen den Angaben zufolge wegen seines massiven Tempoverstoßes eine Geldbuße von 1800 Euro und ein dreimonatiges Fahrverbot. Zudem dürfte er vier Punkte im Flensburger Zentralregister für Verkehrssünder erhalten.
Das gewoon bijna 200 procent overschrijding...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:13 schreef von_Preussen het volgende:
Hahahahaha, wat een koning is deze vent, hij is met een snelheidsoverschrijding van 191km/h gepakt, terwijl hij 291km/h reed waar 100km/h was toegestaan.![]()
http://www.rtl.de/medien/(...)bahn.html?nav=ticker
Jazeker, op een flitsboete die ik ooit binnenkreeg werd ook een correctie in mindering gebracht, aangezien deze overtreding door een videowagen werd geconstateerd zal daar net als in Nederland wat in mindering op zijn gebracht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Rekenen ze in duitsland ook nog met bepaalde correcties?
Zo hoort hetquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:49 schreef Piles het volgende:
Auto is weer goedgekeurdAlleen de achterruitenwisser á 6 euro vervangen
En natuurlijk de nodige vloeistoffen, maar ach
Pff, ik heel die quote in het duits lezen, en blij zijn dat ik snapte wat er staat, zet jij het eronder in het nederlands neerquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:24 schreef von_Preussen het volgende:
Normaalgesproken wordt je rijbewijs in Duitsland niet ter plekke ingevorderd, maar krijg mag je bij justitie uitleg komen geven en krijgt dan pas een rijverbod (meestal kan je zelf nog bepalen wanneer binnen periode x).
Vind dat op zich een veel beter systeem dan in Nederland waar je ter plekke de sjaak bent.
Edit: in een ander bericht staat er dat hem "de volgende straf te wachten staat", dus nog niet uitgesproken is:
[..]
Dus een rijverbod van 3 maanden, 1800 euro boete en 4 punten (van de 15) op z'n rijbewijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk naar een garage twee straten verderop gereden. Kwaad kan het niet, maar de boetes voor lekke uitlaatsystemen zijn niet echt klein.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou gewoon lekker naar de garage rijden. eventjes rijden met een lekke uitlaat kan geen kwaad
Heb ik ook wel vaak, heb 1x over de 100 liter gezeten dacht ik (net gestart en gewoon geen meter gereden)quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:37 schreef Sjoegerd het volgende:
Zag vandaag op t verbruiksmetertje 49,6L/100 km staan
Optrekken met 1500kg-2000kg aan de haakquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:44 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Heb ik ook wel vaak, heb 1x over de 100 liter gezeten dacht ik (net gestart en gewoon geen meter gereden)
Je schoonmoeder achter je auto gehangen?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Optrekken met 1500kg-2000kg aan de haak
Dan heb ik toch minstens rijbewijs C nodigquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je schoonmoeder achter je auto gehangen?
Net als je denkt dat de grap niet erger kan...quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan heb ik toch minstens rijbewijs C nodig
Kan nog erger.. Ze mocht ook niet op de vrachtwagen mee, bordjes van Uitzonderlijk Vervoer mistenquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Net als je denkt dat de grap niet erger kan...
quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan nog erger.. Ze mocht ook niet op de vrachtwagen mee, bordjes van Uitzonderlijk Vervoer misten
Zal de Antonov alvast bestellen.. Als een spaceshuttle daar op kan, moet schoonmoederlief ook wel lukkenquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Binnenkort hebben ze wel een graf voor der, in Japan. Kunnen ze het gat dichtstoppen van de meltdown.
Jup, toch zo'n ¤ 300,- bij elkaar...quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:59 schreef Marco001 het volgende:
zo, das een dure dan...
... en aangemeld voor de SEAT driving experience.lekker een dagje slippen enzo in Lelystad + een paar ronde's over de kombaan.
![]()
Veel plezier! Daar zou ik ook wel even willen rijden maar ik denk dat ik mezelf aardig snel overschat. Plus dat m'n banden en remmen eraan zouden gaanquote:Op vrijdag 1 april 2011 09:11 schreef trainfreak het volgende:
Morgen naar de Nürburgring, ik ben benieuwd!
Mezelf overschatten, daar vrees ik niet echt voor.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Veel plezier! Daar zou ik ook wel even willen rijden maar ik denk dat ik mezelf aardig snel overschat. Plus dat m'n banden en remmen eraan zouden gaan
Hoeveel pk heb je nu?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Klinkt echt tof trainfreak![]()
Zou ik ook nog wel een keer willen doen, maar dan wel als ik iets meer pk's heb
55quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoeveel pk heb je nu?
BTW: jullie weten toch dat ik met de Prius ga he?
Alex is er toch ook met de Niva of Visa er over geweest?quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:33 schreef Anne het volgende:
Ze gaan zelfs met tourbussen de ring over, dus het langzaamst ben je sowieso nooit.
Tot nu toe heb ik hem alleen maar mee zien rijden met anderenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alex is er toch ook met de Niva of Visa er over geweest?
nog nietquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alex is er toch ook met de Niva of Visa er over geweest?
Thanksquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:16 schreef JDude het volgende:
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/ladingwet1.htm
Dit is zo te zien wel een aardige samenvatting.
Pics?quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, hehe.... na c.a 3 uur kloten, eindelijk de DRL's werkend gekregen.nu direct dooro naar werk..
pfff, nog niet, komen nog wel als mijn nieuwe velgen(al besteld) er ook op zitten..quote:
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, hehe.... na c.a 3 uur kloten, eindelijk de DRL's werkend gekregen.nu direct dooro naar werk..
Tja, als ik een vaste baan had, dan had ik volgens mij wel 10 auto's ofzo hahaquote:Op zondag 3 april 2011 15:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Witte 850 T5 sedan gespot voor nette prijs. Zit wel wat werk aan denk ik.. Had ik maar een vaste baan
Ik ben al wel een tijd dol op de 850.. Ideale auto om lange afstanden mee af te leggenquote:Op zondag 3 april 2011 15:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja, als ik een vaste baan had, dan had ik volgens mij wel 10 auto's ofzo haha![]()
Vind telkens weer een andere auto vet![]()
Laatste tijd wil ik:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Krachtige motor dat wel, uiterlijk vind ik zelf echt niks, maar goed maakt het geen mindere auto om lekker in de cruisenquote:Op zondag 3 april 2011 15:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben al wel een tijd dol op de 850.. Ideale auto om lange afstanden mee af te leggen
Vind het uiterlijk juist zo ingetogen.. Dat is meer mijn dingquote:Op zondag 3 april 2011 16:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Krachtige motor dat wel, uiterlijk vind ik zelf echt niks, maar goed maakt het geen mindere auto om lekker in de cruisen
Tja okay, maar daar heb je er wel meer vanquote:Op zondag 3 april 2011 16:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind het uiterlijk juist zo ingetogen.. Dat is meer mijn ding. Vind de nieuwe Volvo S60 bijvoorbeeld ook te schreeuwerig.
850 met 300+ pkquote:Op zondag 3 april 2011 16:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja okay, maar daar heb je er wel meer van
Lijkt me ook mooi om echt zo'n sleeper te hebben
Nou ja, niet zozeer in gedachten als dat ik ze al heb. Kreeg ze bij m'n auto voor 250 euro bovenop de aanschafprijs, hagelnieuw met net zo nieuwe banden. Twee liggen er momenteel in de schuur, eentje op m'n achterbank en de vierde doet in de kofferbak dienst als vervanger van betonblokken.quote:Op zondag 3 april 2011 15:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Netjes hoor!
En zeker ff goed opletten, wel zo fijn, voor je het weet kan je de meeste dingetjes zelf ook uitvoeren![]()
Welke velgen had je in gedachten?
That's what she said.quote:
zullen we binnenkort wel zien he.. hier gaat ook 15 >17"(met 205-40 bandjes, dus lekker plat en breed.quote:Op maandag 4 april 2011 07:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn leuke velgjes voor onder zo'n coupe hoor!
Zal wel lekker vullen die 17''
dat word idd het volgende; ik denk 30mm lager..verder hooguit de bumpers van een facelift model, en dan vind ik hem mooi zat.quote:Op maandag 4 april 2011 10:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ga maar alvast sparen voor een verlagingsset
Denk ik ook. Hopelijk niet te veel, maar volgens die kerel waar ik ze van kocht zou het moeten passen.quote:Op maandag 4 april 2011 07:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn leuke velgjes voor onder zo'n coupe hoor!
Zal wel lekker vullen die 17''
Ligt eraan of je wielomtrek is veranderd ten opzichte van de wielen die er nu onder zitten..quote:Op maandag 4 april 2011 12:41 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Denk ik ook. Hopelijk niet te veel, maar volgens die kerel waar ik ze van kocht zou het moeten passen.
Heeft zoiets trouwens nou direct invloed op het rijgedrag van je auto? Ze zijn voornamelijk hoger, niet echt breder.
Inderdaad, zeg maar dag met je handje naar rijcomfort en waarschijnlijk ook je wegligging...quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:00 schreef Goddelijker het volgende:
Lekker stuiteren met zulke platte bandjes en grote velgen, zeker als je nog gaat verlagen!
check, checkquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:00 schreef Goddelijker het volgende:
Lekker stuiteren met zulke platte bandjes en grote velgen, zeker als je nog gaat verlagen!
Wegligging is perfect, ik stuiter dan wel behoorlijk op straatstenen rijwegen, maar de wegligging is heerlijk, kan lekker hoekenquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Inderdaad, zeg maar dag met je handje naar rijcomfort en waarschijnlijk ook je wegligging...
hmmz, wat weet zonde is van je dure bandjes!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
check, check
[..]
Wegligging is perfect, ik stuiter dan wel behoorlijk op straatstenen rijwegen, maar de wegligging is heerlijk, kan lekker hoeken
Huh? Ik volg je even niet, wat is zonde van mn dure bandjes?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:58 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, wat weet zonde is van je dure bandjes!
Hoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Huh? Ik volg je even niet, wat is zonde van mn dure bandjes?
Achja, blijft mn hobby he..quote:
toen ik nog op school zat, en een OV had & een rijbewijs, ging ik als het ff kon met de auto (eerst die van pa, alleen op vrijdag voor 2 uurtjes school (meestal was ik met de koffie om 9:30 weer thuisquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Achja, blijft mn hobby he..
Ga toch eigenlijk elke dag met de bus, enige uitzonderingen daar gelaten zoals gisteren![]()
Blijft toch wel lekker om naar je stage te gaan met je eigen autotje en aan het eind van de dag weer ''rustig'' terug te rijden
Fijn is dat hequote:Op dinsdag 5 april 2011 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een oplichterij, dat de banden van m'n vader groter en breder zijn, maar toch goedkoper... Alleen maar omdat ik een minder gangbare maat heb...
Het is ook logisch, als je het op die manier bekijkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo oplichterij?
Minder gangbare maat = minder banden om de productiekosten over te verdelen = hogere prijs.
Het blijft nog steeds ruk, maar het is wel logisch.
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
De banden die ik er nu onder heb liggen Michelin EnergySavers kosten 110,- per stuk...
Toch zie ik ook veel Nankang-banden op al die websites staan...
80 vs 110.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...
Ligt eraan hoeveel het verschil in prijs is voor dezelfde band van Michelin of Nangpang.. als t 30 euro per band verschilt per band dan hoef ik niet lang na te denken..
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...
Ligt eraan hoeveel het verschil in prijs is voor dezelfde band van Michelin of Nangpang.. als t 30 euro per band verschilt per band dan hoef ik niet lang na te denken..
Je E-peen, wat doe jequote:Op dinsdag 5 april 2011 23:39 schreef Goddelijker het volgende:
Welke mafkees heeft er bedacht dat het leuk is om 10 stickers op je laptop te plakken om te laten zien wat hij kan en wat er allemaal in zit?
Die dingen gaan er klote af!
mwah toch niet. Minder gangbare maat = minder grote prductie = minder banden om de machinekosten, afschrijving en de rest van de indirecte kosten over te verdelen = hogere kostprijs = hogere verkoopprijs op de markt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is ook logisch, als je het op die manier bekijkt.
Maar als je het bekijkt in de zin van: Minder rubber = duurder, klinkt het raar.
Net zoals een korte broek duurder kan zijn dan een lange broek.
Dat zeker, maar de prijs zegt niet altijd wat over de kwaliteit van banden hoor!quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.
Als ik denk aan zaken als remweg, aquaplaning, grip etc.
Goh, dat was een paar posten terug al gezegdquote:Op woensdag 6 april 2011 07:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah toch niet. Minder gangbare maat = minder grote prductie = minder banden om de machinekosten, afschrijving en de rest van de indirecte kosten over te verdelen = hogere kostprijs = hogere verkoopprijs op de markt.
akkoord maar, in mijn geval zou het me ruim 150 euro schelen, terwijl de banden die nu besteld zijn, gewoon uitdezelfde fabriek komen en slechts marginaal slechter presteren...quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.
Als ik denk aan zaken als remweg, aquaplaning, grip etc.
Officieel gezien mag je er na afkeur niet meer mee rijden, als hij ook als afgekeurd wordt afgemeld bij het RDW.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als ik de Lancer voor de APK wegbreng en ze vinden wat is mn auto dan meteen afgekeurd?
Dat zou dus een ideale situatie zijn, heb geen zin om geld te stoppen in reparaties.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Officieel gezien mag je er na afkeur niet meer mee rijden, als hij ook als afgekeurd wordt afgemeld bij het RDW.
Ik regel het altijd zo met mijn garagist dat ik hem breng, als hij niets vind doet hij een keuring, en meld hij hem af, anders geeft hij mij een lijstje met wat moet gebeuren
En 110 is duur?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
De banden die ik er nu onder heb liggen Michelin EnergySavers kosten 110,- per stuk...
Toch zie ik ook veel Nankang-banden op al die websites staan...
Ik heb er in 1 maand alweer 2 te pakken...quote:Op woensdag 6 april 2011 22:12 schreef L0we het volgende:
[..]
gaat lekker... ik rij al ruim een halfjaar boetevrij
Voor een 15" band? Dan vind ik het aardig aan de prijs.quote:
Het ergste is nog, is dat ik weet door wat ik geflitst ben...quote:Op donderdag 7 april 2011 08:37 schreef trainfreak het volgende:
Ik rij al sinds februari vorig jaar boetevrij..
Hopelijk blijft het zo nog een tijdje!
Klopt,quote:Op donderdag 7 april 2011 16:29 schreef Piles het volgende:
Parkeerstand? Hebben sommige auto's toch, als je handrem en richtingaanwijzer aanzet zonder draaiende motor gaan aan 1 kant je lampen branden
Weet niet precies hoe het werkt, maar zoiets
Ja dat is inderdaad wel zo fijnquote:Op donderdag 7 april 2011 16:37 schreef Kadooosh het volgende:
Ben er gelukkig nu achter gekomen dan ergens op vakantie ofzo, wist het niet eens dat je lampen dan aan blijven.
Leuk wagentjequote:Op donderdag 7 april 2011 16:45 schreef sararaats het volgende:
[..]
terug een Renault Clio maar een nieuwer model
deze:
[ afbeelding ]
maar dan 5 deurs en die kleur
Join the club! Al heb ik de Clio III van vóór de facelift.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:45 schreef sararaats het volgende:
terug een Renault Clio maar een nieuwer model
deze:
[ afbeelding ]
maar dan 5 deurs en die kleur
Frans mankementje, die electronicaquote:Op donderdag 7 april 2011 20:39 schreef sararaats het volgende:
Mijn huidige Clio heeft teveel onderhoudskosten.
1 keer hebben ze hem moeten openbreken omdat de deuren op slot sprongen met de sleutel in het contact.
Technisch mankementje
Bij de Renault anno nu is de techniek wel beter op orde dan vroeger. En zeker bij de Clio, die over het algemeen wat minder elektronische hoogstandjes heeft (handsfree card bijvoorbeeld...) zal het nu wel dik in orde zijn. Vind het ook fijne auto's om te rijden, wel alleen als er een 1.2TCE in ligt, de normale 1.2 is zo tergend sloom.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:39 schreef sararaats het volgende:
Mijn huidige Clio heeft teveel onderhoudskosten.
1 keer hebben ze hem moeten openbreken omdat de deuren op slot sprongen met de sleutel in het contact.
Technisch mankementje
Dat is vaak een stekkertje dat niet helemaal jofel meer vast zit in het stuur/onder de stoel/achter de airbag.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:12 schreef JDude het volgende:
Die keycard is geloof ik wel als optie te verkrijgen, maar ik mis 'm niet. De knoppen op de sleutel vind ik voldoende. Verder nog geen problemen met de electronica meegemaakt. Alleen bij onze eerste Clio uit '98 ging het airbaglampje wel eens spontaan aan.
Dan heb je dus 4 jaar oude banden (wk 20 2007) ? Of gebruik Jokomama de letters DOT in het banden type?quote:Op woensdag 6 april 2011 08:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar volgende banden bestel ik waarschijnlijk online, en laat ik er dan onderzetten.. dan heb ik b.v. Yokohama DOT 2007 AVS SPORT voor 87,50 excl monteren, terwijl ik nu 320 euro kwijt ben incl montge voor goedkopere...
Inmiddels heeft'ie al een jaar of 2,5 een andere eigenaar. Is wel in de stad gebleven, zie 'm zo nu en dan nog wel eens rijden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is vaak een stekkertje dat niet helemaal jofel meer vast zit in het stuur/onder de stoel/achter de airbag.
Misschien dat dat het verschil is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Coupe hè, niet Scoupe. Andere auto, de mijne is de eerste in een lijn van Tiburon en Tuscani Hyundais (voor het gemak in Europa allemaal Coupe genaamd) die liep tot de Genesis Coupe van afgelopen jaar.
Even op m'n banden gekeken, 205 / 50 / R15, dus sowieso niet de fabrieksmaten. Maar de velgen zijn gewoon stock. Geen idee hoe het zit, maar ze zullen wel 15" zijn dan.
Ach, volgens dat soort website heeft mijn Seat standaard 14", terwijl hij toch echt af-fabriek al is gelevenrd op 15"..quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:10 schreef Kriegel het volgende:
Ik twijfel nu toch een beetje over de mijne.
http://www.sizemytires.com/vehicle/1997/hyundai/tiburon
Volgens deze site zijn m'n fabrieksvelgen 14" terwijl ik 15" dacht. Dan wordt het verschil bij 17" denk ik te groot voor de wielkasten, en erg goed voor m'n verbruik en comfort zal het ook niet zijn.
Maar van 14 naar 15" met de juiste verhoudingen moet toch op zich geen probleem zijn? Dan kan ik altijd nog iets anders kopen en deze velgen verpatsen.
Heb geen boekjes.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Misschien dat dat het verschil is?
Aangezien het in de USA en Azie Tiburon heet dat de maten van de fabriekaf velgen ook verschillen.
How ever, kijk eens in het boekje van je auto. Daar staat vast wel iets nuttigs?
Dan zal het zowel voor- als achteraan 2,2 moeten zijn..quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:48 schreef JDude het volgende:
Staat in 't instructieboekje wel ergens. Bij mij is't 2,3 voor en 2,1 achter, maar dat kan per auto verschillen.
De inches maakt niet zoveel uit. De breedte vaak meerquote:Op woensdag 6 april 2011 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
Voor een 15" band? Dan vind ik het aardig aan de prijs.
Het is maar 195 breed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
De inches maakt niet zoveel uit. De breedte vaak meer
Maar 110 voor een bandje vind ik niet heel veel, maar ik heb dan ook de pech dat ik 'afwijkende' maten nodig heb, dus altijd meer kwijt ben.
155 ftwquote:
En daarom wel vrij duur, onder de 206 zitten sportcontacts, a 70 euro ofzo p.squote:
2.4 brede downhill band vor, achter 2.25 breed, valt dus nog mee..quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:27 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik bredere banden op mijn mountainbike
Dit vind ik wel een mooie bandquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En daarom wel vrij duur, onder de 206 zitten sportcontacts, a 70 euro ofzo p.s
Ik denk niet dat die Ecotyres zoveel besparen dat ze uit kunnen..
In het boekje ook, maar het hangt af van het type band dat er onder zit en de belading.quote:
Ik heb geen flauw idee van de mijne.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
2.4 brede downhill band vor, achter 2.25 breed, valt dus nog mee..
Het maakt niet uit hoeveel stroom je laptop gebruikt, maar hoeveel stroom je oplader gebruikt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:17 schreef Kadooosh het volgende:
Als ik mijn laptop oplaadt in de auto met een speciale oplader, gaat de accu dan heel snel leeg of valt het wel mee?
Laptop verbruikt natuurlijk heel weinig stroom(dell d630 14").
Heb hem ff aan de energie check gehangen en hij verbruikt nu 25-30watt maar dat is dan wel met een volle accu.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel stroom je laptop gebruikt, maar hoeveel stroom je oplader gebruikt.
Ik denk dat dat een beter idee is inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb hem ff aan de energie check gehangen en hij verbruikt nu 25-30watt maar dat is dan wel met een volle accu.
Zal even kijken wat het verbruik is bij het laden van de accu
Zou dan trouwens zo'n oplader kopen:
http://cgi.ebay.nl/W7-Car(...)&hash=item1c1a51d4ca
Werkt wat efficiënter dan een 12v-230v convertor.
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:24 schreef Catch_me het volgende:
Heb nu een tijdje mijn rijbewijs en er is 1 ding dat me altijd opvalt: het gedrag van mensen bij matrixborden op de snelweg.
Vaak op de terugweg van werk staan die dingen ver van te voren op 90-70-50 omdat er weer eens file is. Het lijkt er altijd op dat ik de enige ben die dan de aangeven snelheid gaat rijden, nu is 90 niet zo'n probleem. Maar zodra je naar de 50-60 gaat word je dus links en rechts ingehaald of lekker gebumperkleeft omdat niemand zich er aan houd, en ik zoiets heb van dat ik dan ook maar met het verkeer ga mee rijden
Dan trekt ie 7.5A, als het goed is bij 12V.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:11 schreef Kadooosh het volgende:
Raar kan niet meer quoten.
Laptop verbruikt bij het opladen zo'n 90watt, zal mijn auto accu dan snel op zijn?
Pics!quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:02 schreef Marco001 het volgende:
zo, nieuwe velgen zitten eronder.. wou ik ze betalen, is mijn pinpas stuk....
Ze staan wel erg mooi onder de auto..![]()
Bandjes maken wel vrij veel lawaai, helemaal op klinkers enzo, maarach..
Ja, het gaat goed daar...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef Marco001 het volgende:
Dasty?
Zo, ze zijn ook lekker bezig zeg, in Alphen...
44Ah, 360A(EN) staat er op.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan trekt ie 7.5A, als het goed is bij 12V.
Dus dan ligt het er aan hoeveel Ah je accu heeft.
Dan zou hij het dus in theorie +- 5-6 uur vol moeten houden, als ik het goed heb, voor hij hem leeggetrokken heeft (uitgaande van 90W continu).quote:
Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat ie te weinig stroom heeft om te starten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan zou hij het dus in theorie +- 5-6 uur vol moeten houden, als ik het goed heb, voor hij hem leeggetrokken heeft (uitgaande van 90W continu).
De filedetectie gaat toch echt pas aan als de snelheid van meerdere voertuigen onder een bepaalde waarde zakt. Dan heb ik het even niet over die experimenten met "snelheidsdekens" en zo, maar over de knipperende *70* en *50*.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Volgens mij begrijp je zelf niet helemaal, dus hou je maar gewoon in hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
Nee tis zeker niet dat ik abrupt van 120/100 naar 50 oid ga hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
Oké, dan trok ik een beetje te vroeg conclusies.quote:Op zondag 10 april 2011 09:53 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Nee tis zeker niet dat ik abrupt van 120/100 naar 50 oid ga hoorMaar als ik dus gas minder zodat ik langzaam richting die snelheid ga word je alsnog aan alle kanten ingehaald. En als ik wel eens wegmisbruikers zie naaien ze je zo een boete aan als je je er niet aan houdt, ook al is er niks aan de hand
Draait de motor dan nog? Dan kan je dynamo het wel af. Anders loopt hij sneller leeg dan je denkt. De accu zal vast niet helemaal optimaal meer zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:11 schreef Kadooosh het volgende:
Raar kan niet meer quoten.
Laptop verbruikt bij het opladen zo'n 90watt, zal mijn auto accu dan snel op zijn?
Das inderdaad een gevalletje íets te vroeg conclusies trekkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Oneens! Als niet iedereen door zou planken tot het stilstaat verbeteren ze juist de doorstroming. Ik zit veel op de weg, maar zie eigenlijk vrij weinig dat ze voor niets aanstaan. Op de rem stappen voor die dingen doe ik niet (Ik rem op de snelweg sowieso bijna nooit, anticiperen FTW!). Maar met zinloos doorplanken bereik je helemaal niets.quote:Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Als ik even mn moraalridderpak aantrek: de bedoeling is je gewoon aan de snelheid te houden... Gek he?quote:Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
zelfde doen ze hier bij het julianaplein: de reden waarom daar altijd file's staan.. Diegenen die linksaf willen(richting assen) rijden vrij vaak zover mogelijk door op het linkervlak voor rechtdoor, om vervolgens pas ergens op het laatste moment de auto ertussen proberen te proppen.. waardoor het verkeer wat rechtdoor wil en kan(groen licht) weer moet wachten, of om die auto's heen moeten die linksaf willen, terwijl er meer dan voldoende ruimte was om links voor te sorteren(2 speciale banen)...quote:Op maandag 11 april 2011 16:05 schreef JDude het volgende:
Doorrijden tot aan het verdrijvingsvlak is wel een efficiëntere benutting van het asfalt. Helaas gaat driekwart Nederland liever al een kilometer eerder naar rechts om vervolgens boos te worden op iedereen die de rij voorbijrijdt die ze zojuist gecreëerd hebben.
Ik ookquote:Op maandag 11 april 2011 16:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ik krijg echt auto-poets-kriebels met zulk weer.
Hier staat er eentje die wel een poetsbeurt kan gebruikenquote:Op maandag 11 april 2011 16:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ik krijg echt auto-poets-kriebels met zulk weer.
Het weer wordt morgen dramatisch geloof ik.quote:Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Ik ookMorgen of overmorgen weer eens even aan de slag
Die hier voor de deur staat ook.quote:Op maandag 11 april 2011 16:40 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hier staat er eentje die wel een poetsbeurt kan gebruiken
Gewoon vuil laten dan?quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die hier voor de deur staat ook.
Helaas heb ik de vrije tijd niet om hem een uitgebreide beurt te geven.
Ja, dat zal hem ook wel even worden. Misschien aankomend weekend als het weer het toelaat.quote:Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gewoon vuil laten dan?
Ik ga hem donderdag kuisen denk ik, dan staat hij proper voor een tripje naar de Ardennen (van vrijdag tot maandag)
Ja met droog weer wel, anders zit mn auto gelijk onder de baggerquote:Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef Piles het volgende:
Gewoon even de berm in dan toch
Vandaag weer lekker ritje Rotterdam v.v., was lekker druk om half 5, tot in Zeeland was het 1 rij auto'sBen het laatste stuk ook maar binnendoor gereden
Oh, daar maak je je druk omquote:Op maandag 11 april 2011 20:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja met droog weer wel, anders zit mn auto gelijk onder de bagger
Vice Versa, net als met de treinquote:Rotterdam v.v. ?
Ja, eigenlijk rijd ik ook liever niet als het regendquote:Op maandag 11 april 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, daar maak je je druk om
[..]
Vice Versa, net als met de trein
Voor mij is t meer mn hobby waar ik graag in rij, snappie?quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
Voor mij is het meer iets dat ook goed onderhouden moet worden.quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
Zal eerder een drukverschil zijn waardoor je tank onder hogere druk gevuld zal zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Marco001 het volgende:
zal er kwaliteitsvcerschil in LPG zitten?
Ook op diesel van dezelfde pomp rij ik inderdaad de ene keer verder dan de ander. Airco aan/uit, rijstijl maken ook een hoop uit denk ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Denk niet echt dat dat aan de LPG ligt, maar eerder aan al die andere tientallen omstandigheden en een combi daarvan
Zulke kleine verschillen zijn waarschijnlijk te wijten aan het weer, en je eigen rijgedrag. Bij mij wisselt het soms nog wel meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Marco001 het volgende:
zal er kwaliteitsvcerschil in LPG zitten?
met LPG van mijn normale pomp, doe ik c.a. 1:11, laatst bij een andere pomp getankt: 1:12...
Airco en rijstijl zullen het meeste uitmaken verwacht ik. Ik heb het ook wel eens bijgehouden, maar zelfs als ik elke keer bij dezelfde pomp tankte wisselt het verbruik nogal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook op diesel van dezelfde pomp rij ik inderdaad de ene keer verder dan de ander. Airco aan/uit, rijstijl maken ook een hoop uit denk ik.
jgedrag waren hetzelfde, sterker nog: bij die 1:12 zaten wat sprintjes in begrepen, die in niet doe bij 1:11quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Zulke kleine verschillen zijn waarschijnlijk te wijten aan het weer, en je eigen rijgedrag. Bij mij wisselt het soms nog wel meer.
Conclusie: je auto rijdt zuiniger als je sprintjes trekt!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef Marco001 het volgende:
weer en ri
[..]
jgedrag waren hetzelfde, sterker nog: bij die 1:12 zaten wat sprintjes in begrepen, die in niet doe bij 1:11
Weer was ook vrijwel hetzelfde(beide afgelopen week..)
blijkbaar...quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Conclusie: je auto rijdt zuiniger als je sprintjes trekt!
Zou ik maar even navragen denk ik, voor hij is overgeschreven naar een nieuwe eigenaarquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:43 schreef The6thgate het volgende:
Ok wtf. Ik vind net een brief van de belastingdienst dat op 1 april de tenaamstelling van m'n kenteken is gewijzigd en ik geld terug krijg.
Ik heb hier echter niks in laten veranderenIemand enig idee hoe dit kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Kan dat uberhaupt zonder 'm ergens over te schrijvenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ik maar even navragen denk ik, voor hij is overgeschreven naar een nieuwe eigenaar
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:04 schreef FalleNk810i het volgende:
Marco, heb je nou al een foto van je auto met je nieuwe velgen? Ben wel benieuwd.ik hoop morgen een foto te kunnen maken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schade is maar miniem.. kleine krasjes op misschien 5 cm lengte, maar wel zonde..
Misschien dat ik er rode gators omdoe, kosten 60$ maar dan zijn ze eerst weer ok...MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Lijkt me niet dat de belastingdienst aan 1 april grappen doetquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:43 schreef The6thgate het volgende:
Ok wtf. Ik vind net een brief van de belastingdienst dat op 1 april de tenaamstelling van m'n kenteken is gewijzigd en ik geld terug krijg.
Ik heb hier echter niks in laten veranderenIemand enig idee hoe dit kan?
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:33 schreef The6thgate het volgende:
Godverdegodver. M'n auto staat nu geregistreerd bij een of andere loodsDalijk in de pauze eens even heel snel naar huis fietsen om te kijken of m'n kentekenpapieren nog op tafel liggen. Mag toch hopen dat ik die niet kwijt ben anders heb ik een groot probleem ben ik bang
Daar bewaar ik ze ook niet. Ik heb ze een tijdje in m'n tas gehad, kan me alleen niet meer voor de geest halen of ik ze er zelf uit heb gehaald of nietquote:Op woensdag 13 april 2011 09:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien mn autopapieren toch maar uit de auto halen
Volgens mij heb ik die idd los ergens, maar ik kan me dus uitgerekend nu niet voor de geest halen waar alles ligt. Ik race straks in de pauze iig naar huis want ik MOET het wetenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:43 schreef Piles het volgende:
Zit/zat je vrijwaringsbewijs (zo heet dat toch?) daar ook bij dan? Dat ligt bij mij veilig in de kluis, daar ga ik niet mee rond lopen
Bluugh, klinkt klote. Succes!quote:Op woensdag 13 april 2011 10:03 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die idd los ergens, maar ik kan me dus uitgerekend nu niet voor de geest halen waar alles ligt. Ik race straks in de pauze iig naar huis want ik MOET het weten
Gelukkig maar! Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Best wel een gek verhaal ja...quote:Op woensdag 13 april 2011 12:29 schreef The6thgate het volgende:
Pfieuw! Ik heb alle benodigde papieren gewoon nog in m'n bezit, ook het overschrijvingsbewijs die ergens los lag van de rest. Dan moet het dus bijna wel een administratieve fout zijn. Nou maar even wachten tot de RDW terug belt of ze meer informatie hebben. Blijf het wel een gek verhaal vinden.
en?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:29 schreef The6thgate het volgende:
Pfieuw! Ik heb alle benodigde papieren gewoon nog in m'n bezit, ook het overschrijvingsbewijs die ergens los lag van de rest. Dan moet het dus bijna wel een administratieve fout zijn. Nou maar even wachten tot de RDW terug belt of ze meer informatie hebben. Blijf het wel een gek verhaal vinden.
Mijn auto is mijn maatje, mijn oogappel, mijn één en alles.quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
welke van de ##(insert getal)?quote:Op donderdag 14 april 2011 20:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn auto is mijn maatje, mijn oogappel, mijn één en alles.
186 om precies te zijnquote:Op donderdag 14 april 2011 21:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
welke van de ##(insert getal)?
Bummer, net bekeuring gekregen voor door rood rijden.. Als ik een sec de rem aan had getikt was ik door groen gekomen, maar nu echt net niet...
dag ¤180
Als het past dan past het.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:32 schreef Kriegel het volgende:
Zeg, ik heb een stel velgen op het oog met een ET-waarde van 40, en de basiswaarde van m'n auto is 46. Het schijnt dat je een afwijking van 5 mag hebben, dus zou dit dan net teveel zijn?
Ook niet als dat ¤ 186 kost?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:23 schreef Piles het volgende:
Had er pas ook nog 1 (rood licht), hopen dat er geen boete volgt
Ik was de laatste in de rij, dan ga ik niet wachten
Het handige van bij een rood stoplicht staan is dat je de kruising even kan bekijken of er geen flitscamera's staan.quote:
Ach, als je dan toch al stilstaat kan je net zo goed wachtenquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het handige van bij een rood stoplicht staan is dat je de kruising even kan bekijken of er geen flitscamera's staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |