nog nietquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alex is er toch ook met de Niva of Visa er over geweest?
Thanksquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:16 schreef JDude het volgende:
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/ladingwet1.htm
Dit is zo te zien wel een aardige samenvatting.
Pics?quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, hehe.... na c.a 3 uur kloten, eindelijk de DRL's werkend gekregen.nu direct dooro naar werk..
pfff, nog niet, komen nog wel als mijn nieuwe velgen(al besteld) er ook op zitten..quote:
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, hehe.... na c.a 3 uur kloten, eindelijk de DRL's werkend gekregen.nu direct dooro naar werk..
Tja, als ik een vaste baan had, dan had ik volgens mij wel 10 auto's ofzo hahaquote:Op zondag 3 april 2011 15:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Witte 850 T5 sedan gespot voor nette prijs. Zit wel wat werk aan denk ik.. Had ik maar een vaste baan
Ik ben al wel een tijd dol op de 850.. Ideale auto om lange afstanden mee af te leggenquote:Op zondag 3 april 2011 15:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja, als ik een vaste baan had, dan had ik volgens mij wel 10 auto's ofzo haha![]()
Vind telkens weer een andere auto vet![]()
Laatste tijd wil ik:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Krachtige motor dat wel, uiterlijk vind ik zelf echt niks, maar goed maakt het geen mindere auto om lekker in de cruisenquote:Op zondag 3 april 2011 15:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben al wel een tijd dol op de 850.. Ideale auto om lange afstanden mee af te leggen
Vind het uiterlijk juist zo ingetogen.. Dat is meer mijn dingquote:Op zondag 3 april 2011 16:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Krachtige motor dat wel, uiterlijk vind ik zelf echt niks, maar goed maakt het geen mindere auto om lekker in de cruisen
Tja okay, maar daar heb je er wel meer vanquote:Op zondag 3 april 2011 16:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind het uiterlijk juist zo ingetogen.. Dat is meer mijn ding. Vind de nieuwe Volvo S60 bijvoorbeeld ook te schreeuwerig.
850 met 300+ pkquote:Op zondag 3 april 2011 16:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja okay, maar daar heb je er wel meer van
Lijkt me ook mooi om echt zo'n sleeper te hebben
Nou ja, niet zozeer in gedachten als dat ik ze al heb. Kreeg ze bij m'n auto voor 250 euro bovenop de aanschafprijs, hagelnieuw met net zo nieuwe banden. Twee liggen er momenteel in de schuur, eentje op m'n achterbank en de vierde doet in de kofferbak dienst als vervanger van betonblokken.quote:Op zondag 3 april 2011 15:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Netjes hoor!
En zeker ff goed opletten, wel zo fijn, voor je het weet kan je de meeste dingetjes zelf ook uitvoeren![]()
Welke velgen had je in gedachten?
zullen we binnenkort wel zien he.. hier gaat ook 15 >17"(met 205-40 bandjes, dus lekker plat en breed.quote:Op maandag 4 april 2011 07:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn leuke velgjes voor onder zo'n coupe hoor!
Zal wel lekker vullen die 17''
dat word idd het volgende; ik denk 30mm lager..verder hooguit de bumpers van een facelift model, en dan vind ik hem mooi zat.quote:Op maandag 4 april 2011 10:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ga maar alvast sparen voor een verlagingsset
Denk ik ook. Hopelijk niet te veel, maar volgens die kerel waar ik ze van kocht zou het moeten passen.quote:Op maandag 4 april 2011 07:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn leuke velgjes voor onder zo'n coupe hoor!
Zal wel lekker vullen die 17''
Ligt eraan of je wielomtrek is veranderd ten opzichte van de wielen die er nu onder zitten..quote:Op maandag 4 april 2011 12:41 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Denk ik ook. Hopelijk niet te veel, maar volgens die kerel waar ik ze van kocht zou het moeten passen.
Heeft zoiets trouwens nou direct invloed op het rijgedrag van je auto? Ze zijn voornamelijk hoger, niet echt breder.
Inderdaad, zeg maar dag met je handje naar rijcomfort en waarschijnlijk ook je wegligging...quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:00 schreef Goddelijker het volgende:
Lekker stuiteren met zulke platte bandjes en grote velgen, zeker als je nog gaat verlagen!
check, checkquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:00 schreef Goddelijker het volgende:
Lekker stuiteren met zulke platte bandjes en grote velgen, zeker als je nog gaat verlagen!
Wegligging is perfect, ik stuiter dan wel behoorlijk op straatstenen rijwegen, maar de wegligging is heerlijk, kan lekker hoekenquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Inderdaad, zeg maar dag met je handje naar rijcomfort en waarschijnlijk ook je wegligging...
hmmz, wat weet zonde is van je dure bandjes!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
check, check
[..]
Wegligging is perfect, ik stuiter dan wel behoorlijk op straatstenen rijwegen, maar de wegligging is heerlijk, kan lekker hoeken
Huh? Ik volg je even niet, wat is zonde van mn dure bandjes?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:58 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, wat weet zonde is van je dure bandjes!
Hoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Huh? Ik volg je even niet, wat is zonde van mn dure bandjes?
Achja, blijft mn hobby he..quote:
toen ik nog op school zat, en een OV had & een rijbewijs, ging ik als het ff kon met de auto (eerst die van pa, alleen op vrijdag voor 2 uurtjes school (meestal was ik met de koffie om 9:30 weer thuisquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Achja, blijft mn hobby he..
Ga toch eigenlijk elke dag met de bus, enige uitzonderingen daar gelaten zoals gisteren![]()
Blijft toch wel lekker om naar je stage te gaan met je eigen autotje en aan het eind van de dag weer ''rustig'' terug te rijden
Fijn is dat hequote:Op dinsdag 5 april 2011 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een oplichterij, dat de banden van m'n vader groter en breder zijn, maar toch goedkoper... Alleen maar omdat ik een minder gangbare maat heb...
Het is ook logisch, als je het op die manier bekijkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo oplichterij?
Minder gangbare maat = minder banden om de productiekosten over te verdelen = hogere prijs.
Het blijft nog steeds ruk, maar het is wel logisch.
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
De banden die ik er nu onder heb liggen Michelin EnergySavers kosten 110,- per stuk...
Toch zie ik ook veel Nankang-banden op al die websites staan...
80 vs 110.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...
Ligt eraan hoeveel het verschil in prijs is voor dezelfde band van Michelin of Nangpang.. als t 30 euro per band verschilt per band dan hoef ik niet lang na te denken..
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote...
Ligt eraan hoeveel het verschil in prijs is voor dezelfde band van Michelin of Nangpang.. als t 30 euro per band verschilt per band dan hoef ik niet lang na te denken..
Je E-peen, wat doe jequote:Op dinsdag 5 april 2011 23:39 schreef Goddelijker het volgende:
Welke mafkees heeft er bedacht dat het leuk is om 10 stickers op je laptop te plakken om te laten zien wat hij kan en wat er allemaal in zit?
Die dingen gaan er klote af!
mwah toch niet. Minder gangbare maat = minder grote prductie = minder banden om de machinekosten, afschrijving en de rest van de indirecte kosten over te verdelen = hogere kostprijs = hogere verkoopprijs op de markt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is ook logisch, als je het op die manier bekijkt.
Maar als je het bekijkt in de zin van: Minder rubber = duurder, klinkt het raar.
Net zoals een korte broek duurder kan zijn dan een lange broek.
Dat zeker, maar de prijs zegt niet altijd wat over de kwaliteit van banden hoor!quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.
Als ik denk aan zaken als remweg, aquaplaning, grip etc.
Goh, dat was een paar posten terug al gezegdquote:Op woensdag 6 april 2011 07:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah toch niet. Minder gangbare maat = minder grote prductie = minder banden om de machinekosten, afschrijving en de rest van de indirecte kosten over te verdelen = hogere kostprijs = hogere verkoopprijs op de markt.
akkoord maar, in mijn geval zou het me ruim 150 euro schelen, terwijl de banden die nu besteld zijn, gewoon uitdezelfde fabriek komen en slechts marginaal slechter presteren...quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen.
Als ik denk aan zaken als remweg, aquaplaning, grip etc.
Officieel gezien mag je er na afkeur niet meer mee rijden, als hij ook als afgekeurd wordt afgemeld bij het RDW.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als ik de Lancer voor de APK wegbreng en ze vinden wat is mn auto dan meteen afgekeurd?
Dat zou dus een ideale situatie zijn, heb geen zin om geld te stoppen in reparaties.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Officieel gezien mag je er na afkeur niet meer mee rijden, als hij ook als afgekeurd wordt afgemeld bij het RDW.
Ik regel het altijd zo met mijn garagist dat ik hem breng, als hij niets vind doet hij een keuring, en meld hij hem af, anders geeft hij mij een lijstje met wat moet gebeuren
En 110 is duur?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
De banden die ik er nu onder heb liggen Michelin EnergySavers kosten 110,- per stuk...
Toch zie ik ook veel Nankang-banden op al die websites staan...
Ik heb er in 1 maand alweer 2 te pakken...quote:Op woensdag 6 april 2011 22:12 schreef L0we het volgende:
[..]
gaat lekker... ik rij al ruim een halfjaar boetevrij
Voor een 15" band? Dan vind ik het aardig aan de prijs.quote:
Het ergste is nog, is dat ik weet door wat ik geflitst ben...quote:Op donderdag 7 april 2011 08:37 schreef trainfreak het volgende:
Ik rij al sinds februari vorig jaar boetevrij..
Hopelijk blijft het zo nog een tijdje!
Klopt,quote:Op donderdag 7 april 2011 16:29 schreef Piles het volgende:
Parkeerstand? Hebben sommige auto's toch, als je handrem en richtingaanwijzer aanzet zonder draaiende motor gaan aan 1 kant je lampen branden
Weet niet precies hoe het werkt, maar zoiets
Ja dat is inderdaad wel zo fijnquote:Op donderdag 7 april 2011 16:37 schreef Kadooosh het volgende:
Ben er gelukkig nu achter gekomen dan ergens op vakantie ofzo, wist het niet eens dat je lampen dan aan blijven.
terug een Renault Clio maar een nieuwer modelquote:
Leuk wagentjequote:Op donderdag 7 april 2011 16:45 schreef sararaats het volgende:
[..]
terug een Renault Clio maar een nieuwer model
deze:
[ afbeelding ]
maar dan 5 deurs en die kleur
Join the club! Al heb ik de Clio III van vóór de facelift.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:45 schreef sararaats het volgende:
terug een Renault Clio maar een nieuwer model
deze:
[ afbeelding ]
maar dan 5 deurs en die kleur
Frans mankementje, die electronicaquote:Op donderdag 7 april 2011 20:39 schreef sararaats het volgende:
Mijn huidige Clio heeft teveel onderhoudskosten.
1 keer hebben ze hem moeten openbreken omdat de deuren op slot sprongen met de sleutel in het contact.
Technisch mankementje
Bij de Renault anno nu is de techniek wel beter op orde dan vroeger. En zeker bij de Clio, die over het algemeen wat minder elektronische hoogstandjes heeft (handsfree card bijvoorbeeld...) zal het nu wel dik in orde zijn. Vind het ook fijne auto's om te rijden, wel alleen als er een 1.2TCE in ligt, de normale 1.2 is zo tergend sloom.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:39 schreef sararaats het volgende:
Mijn huidige Clio heeft teveel onderhoudskosten.
1 keer hebben ze hem moeten openbreken omdat de deuren op slot sprongen met de sleutel in het contact.
Technisch mankementje
Dat is vaak een stekkertje dat niet helemaal jofel meer vast zit in het stuur/onder de stoel/achter de airbag.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:12 schreef JDude het volgende:
Die keycard is geloof ik wel als optie te verkrijgen, maar ik mis 'm niet. De knoppen op de sleutel vind ik voldoende. Verder nog geen problemen met de electronica meegemaakt. Alleen bij onze eerste Clio uit '98 ging het airbaglampje wel eens spontaan aan.
Dan heb je dus 4 jaar oude banden (wk 20 2007) ? Of gebruik Jokomama de letters DOT in het banden type?quote:Op woensdag 6 april 2011 08:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar volgende banden bestel ik waarschijnlijk online, en laat ik er dan onderzetten.. dan heb ik b.v. Yokohama DOT 2007 AVS SPORT voor 87,50 excl monteren, terwijl ik nu 320 euro kwijt ben incl montge voor goedkopere...
Inmiddels heeft'ie al een jaar of 2,5 een andere eigenaar. Is wel in de stad gebleven, zie 'm zo nu en dan nog wel eens rijden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is vaak een stekkertje dat niet helemaal jofel meer vast zit in het stuur/onder de stoel/achter de airbag.
Misschien dat dat het verschil is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:56 schreef Kriegel het volgende:
Coupe hè, niet Scoupe. Andere auto, de mijne is de eerste in een lijn van Tiburon en Tuscani Hyundais (voor het gemak in Europa allemaal Coupe genaamd) die liep tot de Genesis Coupe van afgelopen jaar.
Even op m'n banden gekeken, 205 / 50 / R15, dus sowieso niet de fabrieksmaten. Maar de velgen zijn gewoon stock. Geen idee hoe het zit, maar ze zullen wel 15" zijn dan.
Ach, volgens dat soort website heeft mijn Seat standaard 14", terwijl hij toch echt af-fabriek al is gelevenrd op 15"..quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:10 schreef Kriegel het volgende:
Ik twijfel nu toch een beetje over de mijne.
http://www.sizemytires.com/vehicle/1997/hyundai/tiburon
Volgens deze site zijn m'n fabrieksvelgen 14" terwijl ik 15" dacht. Dan wordt het verschil bij 17" denk ik te groot voor de wielkasten, en erg goed voor m'n verbruik en comfort zal het ook niet zijn.
Maar van 14 naar 15" met de juiste verhoudingen moet toch op zich geen probleem zijn? Dan kan ik altijd nog iets anders kopen en deze velgen verpatsen.
Heb geen boekjes.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Misschien dat dat het verschil is?
Aangezien het in de USA en Azie Tiburon heet dat de maten van de fabriekaf velgen ook verschillen.
How ever, kijk eens in het boekje van je auto. Daar staat vast wel iets nuttigs?
Dan zal het zowel voor- als achteraan 2,2 moeten zijn..quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:48 schreef JDude het volgende:
Staat in 't instructieboekje wel ergens. Bij mij is't 2,3 voor en 2,1 achter, maar dat kan per auto verschillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |