Dan zal het zowel voor- als achteraan 2,2 moeten zijn..quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:48 schreef JDude het volgende:
Staat in 't instructieboekje wel ergens. Bij mij is't 2,3 voor en 2,1 achter, maar dat kan per auto verschillen.
De inches maakt niet zoveel uit. De breedte vaak meerquote:Op woensdag 6 april 2011 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
Voor een 15" band? Dan vind ik het aardig aan de prijs.
Het is maar 195 breed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
De inches maakt niet zoveel uit. De breedte vaak meer
Maar 110 voor een bandje vind ik niet heel veel, maar ik heb dan ook de pech dat ik 'afwijkende' maten nodig heb, dus altijd meer kwijt ben.
155 ftwquote:
En daarom wel vrij duur, onder de 206 zitten sportcontacts, a 70 euro ofzo p.squote:
2.4 brede downhill band vor, achter 2.25 breed, valt dus nog mee..quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:27 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik bredere banden op mijn mountainbike
Dit vind ik wel een mooie bandquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En daarom wel vrij duur, onder de 206 zitten sportcontacts, a 70 euro ofzo p.s
Ik denk niet dat die Ecotyres zoveel besparen dat ze uit kunnen..
In het boekje ook, maar het hangt af van het type band dat er onder zit en de belading.quote:
Ik heb geen flauw idee van de mijne.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
2.4 brede downhill band vor, achter 2.25 breed, valt dus nog mee..
Het maakt niet uit hoeveel stroom je laptop gebruikt, maar hoeveel stroom je oplader gebruikt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:17 schreef Kadooosh het volgende:
Als ik mijn laptop oplaadt in de auto met een speciale oplader, gaat de accu dan heel snel leeg of valt het wel mee?
Laptop verbruikt natuurlijk heel weinig stroom(dell d630 14").
Heb hem ff aan de energie check gehangen en hij verbruikt nu 25-30watt maar dat is dan wel met een volle accu.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel stroom je laptop gebruikt, maar hoeveel stroom je oplader gebruikt.
Ik denk dat dat een beter idee is inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb hem ff aan de energie check gehangen en hij verbruikt nu 25-30watt maar dat is dan wel met een volle accu.
Zal even kijken wat het verbruik is bij het laden van de accu
Zou dan trouwens zo'n oplader kopen:
http://cgi.ebay.nl/W7-Car(...)&hash=item1c1a51d4ca
Werkt wat efficiënter dan een 12v-230v convertor.
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:24 schreef Catch_me het volgende:
Heb nu een tijdje mijn rijbewijs en er is 1 ding dat me altijd opvalt: het gedrag van mensen bij matrixborden op de snelweg.
Vaak op de terugweg van werk staan die dingen ver van te voren op 90-70-50 omdat er weer eens file is. Het lijkt er altijd op dat ik de enige ben die dan de aangeven snelheid gaat rijden, nu is 90 niet zo'n probleem. Maar zodra je naar de 50-60 gaat word je dus links en rechts ingehaald of lekker gebumperkleeft omdat niemand zich er aan houd, en ik zoiets heb van dat ik dan ook maar met het verkeer ga mee rijden
Dan trekt ie 7.5A, als het goed is bij 12V.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:11 schreef Kadooosh het volgende:
Raar kan niet meer quoten.
Laptop verbruikt bij het opladen zo'n 90watt, zal mijn auto accu dan snel op zijn?
Pics!quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:02 schreef Marco001 het volgende:
zo, nieuwe velgen zitten eronder.. wou ik ze betalen, is mijn pinpas stuk....
Ze staan wel erg mooi onder de auto..![]()
Bandjes maken wel vrij veel lawaai, helemaal op klinkers enzo, maarach..
Ja, het gaat goed daar...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:28 schreef Marco001 het volgende:
Dasty?
Zo, ze zijn ook lekker bezig zeg, in Alphen...
44Ah, 360A(EN) staat er op.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan trekt ie 7.5A, als het goed is bij 12V.
Dus dan ligt het er aan hoeveel Ah je accu heeft.
Dan zou hij het dus in theorie +- 5-6 uur vol moeten houden, als ik het goed heb, voor hij hem leeggetrokken heeft (uitgaande van 90W continu).quote:
Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat ie te weinig stroom heeft om te starten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan zou hij het dus in theorie +- 5-6 uur vol moeten houden, als ik het goed heb, voor hij hem leeggetrokken heeft (uitgaande van 90W continu).
De filedetectie gaat toch echt pas aan als de snelheid van meerdere voertuigen onder een bepaalde waarde zakt. Dan heb ik het even niet over die experimenten met "snelheidsdekens" en zo, maar over de knipperende *70* en *50*.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Volgens mij begrijp je zelf niet helemaal, dus hou je maar gewoon in hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
Nee tis zeker niet dat ik abrupt van 120/100 naar 50 oid ga hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
Oké, dan trok ik een beetje te vroeg conclusies.quote:Op zondag 10 april 2011 09:53 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Nee tis zeker niet dat ik abrupt van 120/100 naar 50 oid ga hoorMaar als ik dus gas minder zodat ik langzaam richting die snelheid ga word je alsnog aan alle kanten ingehaald. En als ik wel eens wegmisbruikers zie naaien ze je zo een boete aan als je je er niet aan houdt, ook al is er niks aan de hand
Draait de motor dan nog? Dan kan je dynamo het wel af. Anders loopt hij sneller leeg dan je denkt. De accu zal vast niet helemaal optimaal meer zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:11 schreef Kadooosh het volgende:
Raar kan niet meer quoten.
Laptop verbruikt bij het opladen zo'n 90watt, zal mijn auto accu dan snel op zijn?
Das inderdaad een gevalletje íets te vroeg conclusies trekkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen.![]()
![]()
Oneens! Als niet iedereen door zou planken tot het stilstaat verbeteren ze juist de doorstroming. Ik zit veel op de weg, maar zie eigenlijk vrij weinig dat ze voor niets aanstaan. Op de rem stappen voor die dingen doe ik niet (Ik rem op de snelweg sowieso bijna nooit, anticiperen FTW!). Maar met zinloos doorplanken bereik je helemaal niets.quote:Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling.
Als ik even mn moraalridderpak aantrek: de bedoeling is je gewoon aan de snelheid te houden... Gek he?quote:Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok?
zelfde doen ze hier bij het julianaplein: de reden waarom daar altijd file's staan.. Diegenen die linksaf willen(richting assen) rijden vrij vaak zover mogelijk door op het linkervlak voor rechtdoor, om vervolgens pas ergens op het laatste moment de auto ertussen proberen te proppen.. waardoor het verkeer wat rechtdoor wil en kan(groen licht) weer moet wachten, of om die auto's heen moeten die linksaf willen, terwijl er meer dan voldoende ruimte was om links voor te sorteren(2 speciale banen)...quote:Op maandag 11 april 2011 16:05 schreef JDude het volgende:
Doorrijden tot aan het verdrijvingsvlak is wel een efficiëntere benutting van het asfalt. Helaas gaat driekwart Nederland liever al een kilometer eerder naar rechts om vervolgens boos te worden op iedereen die de rij voorbijrijdt die ze zojuist gecreëerd hebben.
Ik ookquote:Op maandag 11 april 2011 16:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ik krijg echt auto-poets-kriebels met zulk weer.
Hier staat er eentje die wel een poetsbeurt kan gebruikenquote:Op maandag 11 april 2011 16:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ik krijg echt auto-poets-kriebels met zulk weer.
Het weer wordt morgen dramatisch geloof ik.quote:Op maandag 11 april 2011 16:20 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Ik ookMorgen of overmorgen weer eens even aan de slag
Die hier voor de deur staat ook.quote:Op maandag 11 april 2011 16:40 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hier staat er eentje die wel een poetsbeurt kan gebruiken
Gewoon vuil laten dan?quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die hier voor de deur staat ook.
Helaas heb ik de vrije tijd niet om hem een uitgebreide beurt te geven.
Ja, dat zal hem ook wel even worden. Misschien aankomend weekend als het weer het toelaat.quote:Op maandag 11 april 2011 16:59 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gewoon vuil laten dan?
Ik ga hem donderdag kuisen denk ik, dan staat hij proper voor een tripje naar de Ardennen (van vrijdag tot maandag)
Ja met droog weer wel, anders zit mn auto gelijk onder de baggerquote:Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef Piles het volgende:
Gewoon even de berm in dan toch
Vandaag weer lekker ritje Rotterdam v.v., was lekker druk om half 5, tot in Zeeland was het 1 rij auto'sBen het laatste stuk ook maar binnendoor gereden
Oh, daar maak je je druk omquote:Op maandag 11 april 2011 20:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja met droog weer wel, anders zit mn auto gelijk onder de bagger
Vice Versa, net als met de treinquote:Rotterdam v.v. ?
Ja, eigenlijk rijd ik ook liever niet als het regendquote:Op maandag 11 april 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, daar maak je je druk om
[..]
Vice Versa, net als met de trein
Voor mij is t meer mn hobby waar ik graag in rij, snappie?quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
Voor mij is het meer iets dat ook goed onderhouden moet worden.quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
Zal eerder een drukverschil zijn waardoor je tank onder hogere druk gevuld zal zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Marco001 het volgende:
zal er kwaliteitsvcerschil in LPG zitten?
Ook op diesel van dezelfde pomp rij ik inderdaad de ene keer verder dan de ander. Airco aan/uit, rijstijl maken ook een hoop uit denk ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Denk niet echt dat dat aan de LPG ligt, maar eerder aan al die andere tientallen omstandigheden en een combi daarvan
Zulke kleine verschillen zijn waarschijnlijk te wijten aan het weer, en je eigen rijgedrag. Bij mij wisselt het soms nog wel meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Marco001 het volgende:
zal er kwaliteitsvcerschil in LPG zitten?
met LPG van mijn normale pomp, doe ik c.a. 1:11, laatst bij een andere pomp getankt: 1:12...
Airco en rijstijl zullen het meeste uitmaken verwacht ik. Ik heb het ook wel eens bijgehouden, maar zelfs als ik elke keer bij dezelfde pomp tankte wisselt het verbruik nogal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook op diesel van dezelfde pomp rij ik inderdaad de ene keer verder dan de ander. Airco aan/uit, rijstijl maken ook een hoop uit denk ik.
jgedrag waren hetzelfde, sterker nog: bij die 1:12 zaten wat sprintjes in begrepen, die in niet doe bij 1:11quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Zulke kleine verschillen zijn waarschijnlijk te wijten aan het weer, en je eigen rijgedrag. Bij mij wisselt het soms nog wel meer.
Conclusie: je auto rijdt zuiniger als je sprintjes trekt!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef Marco001 het volgende:
weer en ri
[..]
jgedrag waren hetzelfde, sterker nog: bij die 1:12 zaten wat sprintjes in begrepen, die in niet doe bij 1:11
Weer was ook vrijwel hetzelfde(beide afgelopen week..)
blijkbaar...quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Conclusie: je auto rijdt zuiniger als je sprintjes trekt!
Zou ik maar even navragen denk ik, voor hij is overgeschreven naar een nieuwe eigenaarquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:43 schreef The6thgate het volgende:
Ok wtf. Ik vind net een brief van de belastingdienst dat op 1 april de tenaamstelling van m'n kenteken is gewijzigd en ik geld terug krijg.
Ik heb hier echter niks in laten veranderenIemand enig idee hoe dit kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Kan dat uberhaupt zonder 'm ergens over te schrijvenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ik maar even navragen denk ik, voor hij is overgeschreven naar een nieuwe eigenaar
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:04 schreef FalleNk810i het volgende:
Marco, heb je nou al een foto van je auto met je nieuwe velgen? Ben wel benieuwd.ik hoop morgen een foto te kunnen maken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schade is maar miniem.. kleine krasjes op misschien 5 cm lengte, maar wel zonde..
Misschien dat ik er rode gators omdoe, kosten 60$ maar dan zijn ze eerst weer ok...MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Lijkt me niet dat de belastingdienst aan 1 april grappen doetquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:43 schreef The6thgate het volgende:
Ok wtf. Ik vind net een brief van de belastingdienst dat op 1 april de tenaamstelling van m'n kenteken is gewijzigd en ik geld terug krijg.
Ik heb hier echter niks in laten veranderenIemand enig idee hoe dit kan?
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:33 schreef The6thgate het volgende:
Godverdegodver. M'n auto staat nu geregistreerd bij een of andere loodsDalijk in de pauze eens even heel snel naar huis fietsen om te kijken of m'n kentekenpapieren nog op tafel liggen. Mag toch hopen dat ik die niet kwijt ben anders heb ik een groot probleem ben ik bang
Daar bewaar ik ze ook niet. Ik heb ze een tijdje in m'n tas gehad, kan me alleen niet meer voor de geest halen of ik ze er zelf uit heb gehaald of nietquote:Op woensdag 13 april 2011 09:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien mn autopapieren toch maar uit de auto halen
Volgens mij heb ik die idd los ergens, maar ik kan me dus uitgerekend nu niet voor de geest halen waar alles ligt. Ik race straks in de pauze iig naar huis want ik MOET het wetenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:43 schreef Piles het volgende:
Zit/zat je vrijwaringsbewijs (zo heet dat toch?) daar ook bij dan? Dat ligt bij mij veilig in de kluis, daar ga ik niet mee rond lopen
Bluugh, klinkt klote. Succes!quote:Op woensdag 13 april 2011 10:03 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die idd los ergens, maar ik kan me dus uitgerekend nu niet voor de geest halen waar alles ligt. Ik race straks in de pauze iig naar huis want ik MOET het weten
Gelukkig maar! Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Best wel een gek verhaal ja...quote:Op woensdag 13 april 2011 12:29 schreef The6thgate het volgende:
Pfieuw! Ik heb alle benodigde papieren gewoon nog in m'n bezit, ook het overschrijvingsbewijs die ergens los lag van de rest. Dan moet het dus bijna wel een administratieve fout zijn. Nou maar even wachten tot de RDW terug belt of ze meer informatie hebben. Blijf het wel een gek verhaal vinden.
en?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:29 schreef The6thgate het volgende:
Pfieuw! Ik heb alle benodigde papieren gewoon nog in m'n bezit, ook het overschrijvingsbewijs die ergens los lag van de rest. Dan moet het dus bijna wel een administratieve fout zijn. Nou maar even wachten tot de RDW terug belt of ze meer informatie hebben. Blijf het wel een gek verhaal vinden.
Mijn auto is mijn maatje, mijn oogappel, mijn één en alles.quote:Op maandag 11 april 2011 21:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee
welke van de ##(insert getal)?quote:Op donderdag 14 april 2011 20:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn auto is mijn maatje, mijn oogappel, mijn één en alles.
186 om precies te zijnquote:Op donderdag 14 april 2011 21:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
welke van de ##(insert getal)?
Bummer, net bekeuring gekregen voor door rood rijden.. Als ik een sec de rem aan had getikt was ik door groen gekomen, maar nu echt net niet...
dag ¤180
Als het past dan past het.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:32 schreef Kriegel het volgende:
Zeg, ik heb een stel velgen op het oog met een ET-waarde van 40, en de basiswaarde van m'n auto is 46. Het schijnt dat je een afwijking van 5 mag hebben, dus zou dit dan net teveel zijn?
Ook niet als dat ¤ 186 kost?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:23 schreef Piles het volgende:
Had er pas ook nog 1 (rood licht), hopen dat er geen boete volgt
Ik was de laatste in de rij, dan ga ik niet wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |