Zo, dit klinkt wel heel ernstig.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:21 schreef Supersoep het volgende:
en Lanterfanteraar, die beiden zulke rare ideeen hebben, dat ze zelfs tijdens een relatie hun partner compleet gek weten te krijgen en dan zal het niet lang duren.
Jouw perceptie van de werkelijkheid is vaak een deviatie van het onze. Dat creëert een communicatief conflict.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
Nou, nu ben ik wel benieuwd wat voor Rare Dingen ik dan zoal heb genoemd?? Wat is er Raar?
Iemandquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:24 schreef Catbert het volgende:
Maar is dat echt een verhaal waar iemand op zit te wachten denk je?
Ach ze kan altijd gewoon d'r tieten posten als ze aandacht wilquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Dat vind ik nog normaal voor jou doenIk kan dit niet meer serieus nemen iig
Nja, je hoeft niet per se alleen zijn om eenzaam te zijn. Eenzaamheid is in mijn beleving het gebrek aan een band met een of meerdere mensen. Ik heb het gevoel dat er niemand is met wie ik echt een band heb.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:52 schreef Godshand het volgende:
Het is inderdaad toch wel triest dat hier een groepje users zitten die zich eenzaam voelen (het is tenslotte een gevoel, alleen ben je zelden in dit land, waarschijnlijk zitten er buren onder/boven/naast je, als je de deur uitloopt zit je al tussen mensen en als je naar een winkel gaat al helemaal) en stug blijven volhouden daar niets aan te kunnen doen.
..Wees gewoon nou eens blij om jezelf, dat je bestaat...
Maar zelfs in een friendzone komen lukt me niet. Ik ben nooit vrienden met een meisjes geweest. (Met jongens ook niet, maar daar heb ik iig meer contact en binding mee gehad dan met meisjes). Dat zou me eigenlijk misschien zelfs wel een keer leuk lijken. Het betekent iets leren over hoe ze in elkaar zitten en misschien zitten er ook wel een paar knuffels aan vastquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:23 schreef Godshand het volgende:
Ik ben 1000x op mn bek gegaan door "Hallo" te zeggen tegen meiden. Maar ik heb wel goed mn oren en ogen open gezet in gesprek met meiden. Ik ben vaak genoeg "een vriend" van ze geweest maar als ze dan inderdaad allerlei intieme zaken met je bespreken leer je er WEL van. Eveneals moet je LEREN van je fouten.
Het eerste zou ik nooit doen, het tweede misschien wel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Een jongen die jankend op de telefoon zit te zeuren over hoe kut zijn leven is, wordt niet als lief gezien. Een jongen die zeurt over hoe alle vrouwen met eikels neukt, is niet lief. Een jongen die een meisje niet eens een gesprek met een meisje durft aan te gaan, komt niet over als lief. Een jongen die doet alsof hij geen seks of relatie wilt, terwijl hij dat wel wilt, is niet lief. Een jongen die niet voor zichzelf op kan komen, is niet perse lief.
In dat geval moeten we maar een topic "Vrienden vinden op latere leeftijd" maken, want op werk/studie en paar hobbies na heb ik dat allemaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:55 schreef Keep_Walking het volgende:
3. Als je geen goede sociale leven hebt, en hiermee bedoel ik vaste groep betrouwbare vrienden en vriendinnen, hobbies, bezigheden, werk/studie, enz moet je niet aan een vriendin (of vriend) denken
Maar ook voor de jongens hier. Als je geen vrienden hebt waarvan je kan zeggen "op die en die kan ik rekenen" en "die zijn mijn beste matties" en "met die en die doe ik regelmatig leuke dingen", dan moet je dat eerst zoeken voordat je meisjes gaat zoeken.
Dat komt nog welquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:39 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach ze kan altijd gewoon d'r tieten posten als ze aandacht wil
Ik ben na m'n studie vanuit 't Oooooooosten des lands naar Utrecht verhuisd, en heb hier dus ook een nieuw netwerk op moeten bouwen. Da's echt een kwestie van iets doen (hobby, sport) waarbij je mensen leert kennen. Maar echte vrienden maken duurt gewoon een tijd, dus hoe eerder je daar aan begint hoe beter.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:40 schreef benzin het volgende:
In dat geval moeten we maar een topic "Vrienden vinden op latere leeftijd" maken, want op werk/studie en paar hobbies na heb ik dat allemaal niet.
ik lees je posts die ik toevallig tegenkom altijd met interessequote:Op donderdag 24 maart 2011 17:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Iemand
Iemand
allicht iemand
maar vanaf Heden zal ik enkel Zakelijk posten.
Niets meer over Hertjes en Kalveren... Gewoon, zo lekker Gewoon.
wat is er zo ongeloofwaardig dan?quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee lantefanteraar en MLiG allebei ook heel ongeloofwaardig zo langzamerhand, de één begint over tomaten tijdens een gesprek met een onbekende, en de ander.. net zulke aparte posts![]()
Maar wie weet ben ik weer veel te nuchter..
Niet om het een of het ander, maar hoe denk jij in HEMELSNAAM relatieadvies te kunnen gaan geven als je echt geen flauw benul hebt? Wat je daar neer hebt gepend is gewoon theoretisch geneuzel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:48 schreef mylifeisgrey het volgende:
wat is er zo ongeloofwaardig dan?
ik maak vaak helemaal geen vreemde posts. zoals hier net nog Zoenen in relatie
percect advies is het voglensmij, ik had alleen er beter even kunnen bijzetten dat het alleen maar theorie en gedachtes over hoe het zou moeten gaan nu in me hoofd is om meer zoenen te bereiken
nou de laatste 10 jaar heb ik een paar keer 1 meisje gratis gezoend(me middelbare school vriendinnetje). dat is uiteraard finaal misgelopen.(2/3 weken later)quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Niet om het een of het ander, maar hoe denk jij in HEMELSNAAM relatieadvies te kunnen gaan geven als je echt geen flauw benul hebt? Wat je daar neer hebt gepend is gewoon theoretisch geneuzel.
Maargoed, jij denkt dat je alles uit die achterlijke PUA boekjes kunt halen. Nou knul, hoeveel ben je daar nu precies mee opgeschoten de laatste paar jaar?
Hoeren tellen niet. Je hebt 0 relatieervaring. Doe dan ook niet alsof je dat wel hebt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:52 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nou de laatste 10 jaar heb ik een paar keer 1 meisje gratis gezoend(me middelbare school vriendinnetje). dat is uiteraard finaal misgelopen.
en ik heb met hoertjes gezoend. en een keer hoefde ik niet te betalen ofzoiets dus dat weet ik niet
wat moet echt allemaal waar zijn, zodat het goed komt?quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:56 schreef iwannabehigh het volgende:
MLIG als dit nou echt allemaal waar is, het komt wel goed
Ik zou niet meer posten, maar toch kan het niet laten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:38 schreef richard_prf het volgende:
Hmmm ik ga toch weer een poging wagen heb ik besloten.
Waar ik de afgelopen 2 maanden extreem ongezond leefde en slechts 1 maaltijd per dag at en er dus heel slecht uit zag. Eet ik nu 3 maal per dag enkel gezond voedsel. Het resultaat is dat ik in slechts 3 dagen er al vele malen beter en gezonder uitzie.
1, Mijn gezicht is voller geworden.
2, De groeven bij mijn kaaklijn zijn verdwenen.
3, Mijn wangen zijn dikker geworden.
4, Ik heb kleur in mijn gezicht
5, Mijn lippen hebben een rodere kleur gekregen.
6, Ik heb een betere uitstraling.
7, Het asymmetrische bij mijn kaak valt veel minder op
8, De structuur in mijn gezicht verdwenen doordat er nu meer vet aanwezig is.
9, Ik zie er veel gezonder uit.
Eventueel zal ik dit met een foto kunnen bewijzen.
Verklaar u nader!quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:20 schreef formerjellybean het volgende:
Wat ik me nou echt afvraag helpt dit topic nou echt of is het meer dat jullie elkaar verder in een depressie helpen ??
Dat betekent dat je haar bij de tieten moet grijpen. Dat is pas assertief.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:39 schreef iwannabehigh het volgende:
Zucht, wat ik net toch hoor.
Een vriendin van mijn moeder zei vandaag tegen mijn moeder dat ik zo'n leuke, mooie jongen ben.. alleen dat ik echt moet proberen om wat assertiever te worden...
??
Toch is het mogelijk dat je er gewoon ongezond uit ziet en dat dit gewoon afstotelijk is. Ik begin steeds meer te denken dat ik er ongezond uitzag vanwege ongezonde leefgewoonte/ritme en dit al vele jaren lang.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:27 schreef formerjellybean het volgende:
Nou, omdat meerderen zo uiterlijk gefixeerd zijn en dat ook als reden zien dat ze daardoor geen relatie hebben , dat ze elkaar misschien daardoor meer in de put praten dan echt gemotiveerd raken.
En ik kan het voorstellen dat je bepaalde dingen moeilijk vind en onzeker over bent, maar ik moet ook zeggen dat ik ook zat mensen ken die ook niet moeders mooiste zijn maar wel een relatie hebben.
Nee, me moeder vertelde het net, ik ben er echt niet blij mee, dit is al de tweede keer dat ik zoiets hoor deze maandquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:41 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat betekent dat je haar bij de tieten moet grijpen. Dat is pas assertief.
Verder hoop ik niet dat ze dat zei terwijl je er bij stond. Dat is altijd zo fucked up.![]()
wow verdorie, ik had hier veel eerder op moeten reageren. ben ik te laat?quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Niks. Wat kan ik eraan doen volgens jou?
Je impressies en fantasieen zijn Grappig en Interessant genoeg om te posten. De moeilijkheid is alleen dat het aantal Gewone posten te laag is, zodat je de Normale Lanterfant een Onbekende is, die zich alleen uitdrukt in verhaaltjes die ingaan tegen de sociale Conventies.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Iemand
Iemand
allicht iemand
maar vanaf Heden zal ik enkel Zakelijk posten.
Niets meer over Hertjes en Kalveren... Gewoon, zo lekker Gewoon.
Weer een toppost.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat is wat ik nu hele tijd probeer te zeggen.
Sex en relaties zijn mij OOK niet komen aanwaaien.
Tot mn 24ste zat ik OOK in jullie schuitje. Ik was ook somber soms, op mn 20ste ben ik bij een psych geweest want ik zag het allemaal niet zitten. Studie ging kut en NOG STEEDS GEEN vriendin.
Die psych zei: jij bent verantwoordelijk hoe jij je voelt. Waarom zou je niets waard zijn, ieder mens is uniek toch? Wat anderen zeggen hoeft niet meteen een waarheid te zijn. Je BENT NIET minderwaardig, je stelt je minderwaardig op. En dan zien mensen je ook zo. En echt die meisjes komen wel, maak je studie nu maar af.
Sinds dat gesprek met die psych heeft het nog 4 jaar geduurd voor ik een vriendin kreeg.Maar ik kreeg er wel meer zekerheid door.
Daarom trok ik ook dat vakantievriendinnetje aan op mijn 20ste, ik dacht: fuck de rest dan allemaal maar, die psych heeft gelijk iedereen kan opzouten. En blijkbaar gaf dat zo'n uitstraling dat mijn vakantievriendinnetje zich aangetrokken voelde door mij.
Na de vakantie was dat over natuurlijk en het duurde dus nog 4 jaar voor ik echt een vaste relatie had. Maar dat is mij OOK NIET KOMEN AANWAAIEN.
Ik ben 1000x op mn bek gegaan door "Hallo" te zeggen tegen meiden. Maar ik heb wel goed mn oren en ogen open gezet in gesprek met meiden. Ik ben vaak genoeg "een vriend" van ze geweest maar als ze dan inderdaad allerlei intieme zaken met je bespreken leer je er WEL van. Eveneals moet je LEREN van je fouten.
Spreek eens een meisje aan, maak een praatje. Zeg gewoon dat je haar leuk vindt. Als ze je afwijst vraag dan ook waarom. Ik heb dat ook wel eens gedaan en kreeg reacties van "Je bent lelijk man!" tot "Je bent wel aardig, maar je doet zo wanhopig. Zo ben je niet echt aantrekkelijk voor mij, sorry.".
Na een tijdje heb je ook wel beetje door wat voor type meisje op jou wel valt en kan je dan kijken welk soort meisje jouw voorkeur heeft. Voor lanterfanteraar, dit geldt ook voor jongens
Nogmaals, het komt NIET IEDEREEN aanwaaien, ik ben geen figuur dat als ik de kroeg instap, meteen 20 meiden naar mij kijken. Integendeel, niemand kijkt
Maar in gesprek met mij denken ze "Hey, toch wel grappige gast!". En dan een deel van die meiden denkt "Leuke gozer, zou ie mij mee uit willen vragen?". Kortom, je moet DOEN en nog eens DOEN, niet denken dat het niet lukt. Ga 300x op je bek voor mijn part maar ga steeds na waar dat aan ligt. Vraag dat aan die meiden/jongens (lanterfant).
Ik denk dat dit mijn laatste post hier was, ik lees nog wel even mee want waarschijnlijk helpt dit nog steeds niet
Maar ik wens desondanks jullie veel succes
Als je partner geen vrienden heeft, krijg je er ook niet een heel pakket bij, dat je mogelijk niet bevalt. Het is misschien juist aantrekkelijk. Je kunt hooguit de conclusie trekken dat een persoon zonder vrienden onaantrekkelijk is. Maar is dat is een conclusie en geen ervaringsfeit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben na m'n studie vanuit 't Oooooooosten des lands naar Utrecht verhuisd, en heb hier dus ook een nieuw netwerk op moeten bouwen. Da's echt een kwestie van iets doen (hobby, sport) waarbij je mensen leert kennen. Maar echte vrienden maken duurt gewoon een tijd, dus hoe eerder je daar aan begint hoe beter.
En K_W heeft verder gelijk; ik heb het zelf ook al gezegd. Als je geen vrienden hebt moet je eerst daar aan beginnen voordat je aan een vriendin begint. Nog afgezien van dat het veel makkelijker is iets te gaan doen als je vrienden hebt en zo meiden leert kennen, is het voor een hoop meiden gewoon een afknapper als je geen vrienden hebt.
Users hebben Rich ook wel verteld dat een normaal tot lelijk uiterlijk een belemmering kan vormen, maar het is nooit 100% de oorzaak voor het niet hebben van een vriendin. Dat is hem vaak genoeg gezegd. En de reden dat die persoon zou worden 'uitgescholden' is omdat Rich niet lelijk is. Niet zo als Schenkstroop (denk ik) is. Mja Schenkie moet proberen gewicht kwijt te raken, wat moeilijk is als je ongelukkig bent, maar niet onmogelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:51 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Als hij zich normaal en sociaal gedraagt, zelfverzekerd is, krijgt hij alsnog wel iemand, dus niet zeggen dat het een algemeen probleem is a.u.b.. het is meer een probleem van hemzelf. Doe niet zo onaardig trouwens
JezusAls iemand dit over richard had gezegd, dat zijn uiterlijk daadwerkelijk een probleem was, was die persoon nu helemaal uitgescholden.
En uh, heb jij schenk ooit gezien?
BDD is meer dan onzekerheid. Als je je had ingelezen zou je dat weten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:00 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahahahaha nee van mensen die medelijden vragen, daar mag je niks van zeggenSowieso, wat is BDD nou, weer een benaming voor iets wat eigenlijk gewoon pure onzekerheid is.
Eens. Vooral ook omdat ik denk dat zij hem lelijk vindt, doordat ze heel kritisch is. Zeg dan dat hij je type niet is of zo, ipv alles aan te wijzen wat je lelijk vindt en dan ook iemand (idd) een geest noemen.quote:Die vrouw, tja ik geloof niks van dat verhaal. Niemand zou dat namelijk op zo'n manier zeggen, jij ook niet. Maar als iemand (echt) lelijk zou zijn, is dat de waarheid en moet dat uiteraard gezegd worden, maar dat kan best op een subtiele manier, en niet zeggen dat iemand op een geest lijkt en dan ook nog psychologie studeren![]()
Ik denk het ook gaat over ontwikkelingsachterstand, die ontstaat doordat mensen buiten de groep vallen. Daar komt bovenop dat het mensen heel onzeker maakt (want we hebben het over jaren). In het sociale contact zijn ze daarom onhandig / onzeker. Vervolgens worden ze daar op afgewezen. Dan heb je het alles bij elkaar rustig over 10 jaar. De vraag is in hoeverre de mensen hier elkaars ervaringen kunnen voorstellen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:27 schreef formerjellybean het volgende:
Nou, omdat meerderen zo uiterlijk gefixeerd zijn en dat ook als reden zien dat ze daardoor geen relatie hebben , dat ze elkaar misschien daardoor meer in de put praten dan echt gemotiveerd raken.
En ik kan het voorstellen dat je bepaalde dingen moeilijk vind en onzeker over bent, maar ik moet ook zeggen dat ik ook zat mensen ken die ook niet moeders mooiste zijn maar wel een relatie hebben.
Maar Schenkie, wat bereik je met je huidige aanpak? Niks toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:08 schreef Schenkstroop het volgende:
@godshand:
Jjij komt het ons allemaal wel effe vertellen nounou
Je vergeet, als het mij betreft de factor aantrekkelijkheid. Dan mag je nog zo "open zijn en lekker in je vel zitten en doen waar je zin in hebt en je leven op orde en een vriendenkring etcetera". Daarmee trek je nogsteeds niet de lekkere meiden aan hoor. En als die ene er wel zou zijn is het voor mij net moeten wachten op de loterij.
Oh "maar als je niks doet komt het er nooit wat van en op jou potje past heus wel een dekseltje". Maw. je zegt dat Ik maar blij moet zijn met wat ik zou kunnen krijgen. Al is het niet veel "maar je mag niet zeuren!". Zeg dan niks!
Snap je waarom ik niet veel meer doe en de kans op leuke meiden somber inzie, als jullie tussen de regels door eigenlijk zeggen dat "ik maar blij moet zijn met wat ik kan krijgen" terwijl mijn hart meer verlangt? "Rot op!
Alles wat je post zo'n beetje....quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef lanterfanteraar het volgende:
Nou, nu ben ik wel benieuwd wat voor Rare Dingen ik dan zoal heb genoemd?? Wat is er Raar?.
De ander knuffelt een lantaarn en vraagt zich dan af waarom een man raar naar d'r kijkt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee lantefanteraar en MLiG allebei ook heel ongeloofwaardig zo langzamerhand, de één begint over tomaten tijdens een gesprek met een onbekende, en de ander.. net zulke aparte posts![]()
Maar wie weet ben ik weer veel te nuchter..
Ik was wel een afvallige op school. Maar ik zie daar ook wel het schone van in. Het klinkt wel romantisch, al stelt het ook weer niet zo veel voor. Er zijn vele afvalligen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk het ook gaat over ontwikkelingsachterstand, die ontstaat doordat mensen buiten de groep vallen. Daar komt bovenop dat het mensen heel onzeker maakt (want we hebben het over jaren). In het sociale contact zijn ze daarom onhandig / onzeker. Vervolgens worden ze daar op afgewezen. Dan heb je het alles bij elkaar rustig over 10 jaar. De vraag is in hoeverre de mensen hier elkaars ervaringen kunnen voorstellen.
Zo erg is dat toch niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:39 schreef iwannabehigh het volgende:
Zucht, wat ik net toch hoor.
Een vriendin van mijn moeder zei vandaag tegen mijn moeder dat ik zo'n leuke, mooie jongen ben.. alleen dat ik echt moet proberen om wat assertiever te worden...
??
Jawel, al de tweede keer in één maand. Ik vind dat niet echt positief maar ik ga er wel eens aan proberen te werken, ik zie nog welquote:
Ik geloof wel in een algemeen gewaardeerd soort minimum qua uiterlijk. Richard voldoet daaraan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, jij vindt Rich niet lelijk maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem (óók op Fok) lelijk vinden, als die personen dat zouden zeggen hier, zouden ze door JOU (en meerdere mensen) meteen worden afgekat. Ontken het maar niet.
Ja dat vind JIJ. Richard voldoet daar in jou ogen aan jaquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:18 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik geloof wel in een algemeen gewaardeerd soort minimum qua uiterlijk. Richard voldoet daaraan.
Nee hoor, gewoon gezichtsstructuren enzo. Op google is vast wel zoiets te vinden. Daar stond ook iets met gecreëerd beeld van een vrouw en man. Dat zou dan een algemeen geaccepteerd hoofd zijn. Natuurlijk is Schoonheid Relatief, valt de een op bruin haar en de ander op uitpuilende ogen. Jaja, kan allemaal hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:19 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja dat vind JIJ. Richard voldoet daar in jou ogen aan ja
Die mogen hem best lelijk vinden, maar je bereikt er niets mee door iemand lelijk te noemen. Jij hebt Richard ook een keer lelijk genoemd, dat nam ik toen serieus, maar toen heb ik je toch niet lopen uitschelden? Smaken verschillen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, jij vindt Rich niet lelijk maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem (óók op Fok) lelijk vinden, als die personen dat zouden zeggen hier, zouden ze door JOU (en meerdere mensen) meteen worden afgekat. Ontken het maar niet.
Ze zegt algemeen minimum.Gemiddeld gezien dus. En als we op dit forum kijken hoeveel users hem er normaal uit vinden zien en hoeveel hem lelijk vinden, dan lijkt me dat haar uitspraak klopt, toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:19 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja dat vind JIJ. Richard voldoet daar in jou ogen aan ja
Jij hebt hem wel lelijk genoemd geloof ik, maar dat meende je dan niet. Daar kwam ik later achter. Verder heb je gelijk wat betreft dat laatste, ik vind maar heel weinig mannen écht mooi. En de jongens die mijn type zijn hoeven niet per sé super knap te zijn weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja allemaal zelf weten ook, ik heb hem nooit echt lelijk genoemd; zo vatte jij het (helaas) op. Ik heb gezegd dat ik hem er normaal uit vind zien. Gewoon als 80% van de Nederlandse mannen
Jongen of meisje?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef lanterfanteraar het volgende:
Yes zondag ga ik weer iemand van het internet ontmoeten. Vriendschappelijk. In mijn eigen STAD. Overdag wel hoor. Simpel. Verkenning. Maar toch een onderdeel van De Uitbreiding van mijn Sociale Netwerk.
Ik krijg dat ook regelmatig te horen, dat ik niet assertief genoeg ben. Niet genoeg lef heb. Dat zie ik niet als heel negatief. En het is een van die dingen waaraan je kan werken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:17 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jawel, al de tweede keer in één maand. Ik vind dat niet echt positief maar ik ga er wel eens aan proberen te werken, ik zie nog wel![]()
Ergens hoop ik dat het zo is.quote:Maar zie je wel, een lantaarnpaal knuffelen? Hahaha. Volgens mij lacht die persoon achter de pc zich gewoon dood omdat er mensen serieus op ingaan.
Je zei dat je geen issues hadquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat dit op andere vlakken ook speelt. Zo wil ik bijv. nu geen relatie omdat ik me niet goed genoeg voel voor een vriendje, zowel qua innerlijk en uiterlijk. Dit heb ik ook bij vriendschappen soms. Pas als ik voldoe aan bepaalde perfectionistische eisen of wanneer ik nergens onzeker over ben (faalangst) dan wil ik voor mijn gevoel een relatie. Maar wat als ik nooit tevreden ben?
Ik wil ook niet een toekomstige jongen lastig vallen met mijn issues, dus ik sta ook niet echt open voor contact met het andere geslacht. Ik kap het altijd af. Ik voel me er niet prettig bij zoals ik nu ben.
Haha, so true. Iedereen kan alles, en als dat niet zo is ben jij het zelf die het tegen houdt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.
Goed he.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
een Meisje, heel simpel dus
Het is wel grotendeels wat je er zelf van maakt, als je in een rijk land woont.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.
NIEMAND zegt hier dat jouw uiterlijk geen obstakel is. Niemand hier ontkent dat het een belemmering is. Er is al zo vaak gezegd dat mensen zonder goed uiterlijk harder moeten werken om bepaalde dingen te bereiken.quote:Verder lijkt supersoep mijn probleem van mijn uiterlijk wel te erkennen. Ipv, zoals de anderen, erop te hameren alsof mijn probleem maar enkelt tussen mijn oren zou zitten. Waardoor het wezenlijke, fysieke aspect, wordt ontkent.
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zei dat je geen issues hadMaar ik heb je al eerder vertelt dat je het meest lijkt op richard. Je zelfbeeld is absurd ver verwijderd van de werkelijkheid.
Perfectionisme is ook angst voor afwijzing. Gezien je adviezen in diverse posten, zet je jezelf daar zo over heen. Er nog even aan werken en je zelfbeeld klopt daarlijk ook helemaal.
Mee eens. Maar het zijn niet alleen (en ook niet alle) Hollanders die dat geloven. Het is de huidige ideologie in de gehele westerse wereld sinds 30 jaar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
Strawberry toch. Dat geloof ik niet. Je moet af van dat idiote perfectionisme. Het is niet eens een consistent begrip, zoals je zelf uitlegd.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..
Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijkquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.
Hmm...toch wel 50/50.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijk
Ga je je perfectionisme afleren?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.
Tot dan ben ik niet blij met mezelf en als ik dat niet ben wil ik geen relatie.
Je kunt misschien effectiever binnen een relatie leren, dan eerst leren en dan pas een relatie aangaan.quote:Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben.
Maar wat als je niet rijk bent. Die smerige J... vragen veel voor hun diensten hoor. Echte zorg, de zorg die het verschil máákt (op leven en dood situaties na dan die worden wel vergoed), die koop je tegenwoordig erbij. Maar voorwaarde is wel dat je het geld er wel zelf voor moet hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is wel grotendeels wat je er zelf van maakt, als je in een rijk land woont.
ehh...quote:NIEMAND zegt hier dat jouw uiterlijk geen obstakel is.
Ik kan niet echt zorgen dat ik tevreden ben met mezelf, als ik dat niet ben. Daarom moet ik mezelf verbeteren waar ik kan. En als er vrijwel niets meer te verbeteren valt en ik op mijn best ben, dan ben ik blij. Dan weet ik dat het mijn max is. Al ben ik zeker eerder tevreden dan wanneer ik op mijn best ben hoor. Maar voor mijn gevoel kan het nu veel beter.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Strawberry toch. Dat geloof ik niet. Je moet af van dat idiote perfectionisme. Het is niet eens een consistent begrip, zoals je zelf uitlegd.
Mensen zeggen alleen dat jouw uiterlijk niet ervoor zorgt dat jij geen vriendin kan krijgen.quote:
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ga je je perfectionisme afleren?
Je kunt misschien effectiever binnen een relatie leren, dan eerst leren en dan pas een relatie aangaan.
Klopt, ik hoef daarom ook niet op mijn best te zijn, maar ik wil nu wel een aantal dingen veranderen en dan denk ik dat ik wel tevreden ben en open kan staan voor een relatie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:57 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Ik begrijp je wel, maar al ga je een relatie aan met iemand, er komt wel weer een tijd dat je weer niet helemaal op je best bent. Dus eigenlijk is het dom.
pfff... *insert gerard joling joke*quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen zeggen alleen dat jouw uiterlijk niet ervoor zorgt dat jij geen vriendin kan krijgen.
Ja, misschien kan je geen vriendin naar keuze krijgen, dat is zo.
Laat mij, en ik denk iedereen wel, nét zo zijn. Ik wil ook veel te bieden kunnen hebben voordat ik aan relaties/sex begin. Maar zoals ik al zei maakbaarheid heeft wel zo zn grenzen. En ik ben niet rijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, ik hoef daarom ook niet op mijn best te zijn, maar ik wil nu wel een aantal dingen veranderen en dan denk ik dat ik wel tevreden ben en open kan staan voor een relatie.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan niet echt zorgen dat ik tevreden ben met mezelf, als ik dat niet ben. Daarom moet ik mezelf verbeteren waar ik kan. En als er vrijwel niets meer te verbeteren valt en ik op mijn best ben, dan ben ik blij. Dan weet ik dat het mijn max is. Al ben ik zeker eerder tevreden dan wanneer ik op mijn best ben hoor. Maar voor mijn gevoel kan het nu veel beter.
Ik ben wel benieuw wat er veranderd moet worden?quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.
Ik wil mezelf mooi en leuk vinden en dat kan als ik bepaalde dingen verander.
Ja is toch zo? Jij kan een vriendin krijgen, maar mss niet de knappe meid die je wilt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
pfff... *insert gerard joling joke*
Dat ga ik niet vertellen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Ik ben wel benieuw wat er veranderd moet worden?
Ik wil dan dus ook alleen veranderen wat ik kán veranderen (= maakbaar).quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Laat mij, en ik denk iedereen wel, nét zo zijn. Ik wil ook veel te bieden kunnen hebben voordat ik aan relaties/sex begin. Maar zoals ik al zei maakbaarheid heeft wel zo zn grenzen. En ik ben niet rijk.
Van cruciaal belang. Hier is je kans op een reality check.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat ga ik niet vertellen.Is ook niet van belang.
Je manager zou een enorm slechte manager zijn als 'ie geen verbeterpunten voor je zou weten. Ik krijg ieder half jaar een review, en dan zijn er altijd dingen die ik beter kan doen. Gelukkig wel. Als er niks te verbeteren zou zijn zou ik op zoek moeten naar een nieuwe baan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag had ik een evaluatiegesprek op het werk, omdat mijn proeftijd ten einde is. Nou ben ik niet ontslagen of zo, maar er zijn altijd een paar punten van kritiek, of verbeterpunten. Dat weet ik, maar toch trek ik het heel slecht, als iemand iets op mij aan te merken heeft. Dat is dan een bepaalde faalangst of perfectionisme dat ik heb.
Zit er nu nogsteeds mee in mijn maag terwijl het niet eens erg was, wat er is gezegd.
Perfectionisme en faalangst zijn twee kanten van dezelfde medaille. Als je je perfectionisme niet kunt afleren, dan verdwijnt je faalangst ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.
Het onderscheidt tussen die twee is vaak lastig te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik wil dan dus ook alleen veranderen wat ik kán veranderen (= maakbaar).
Alles wat ik anders zou willen maar niet kan ga ik niet eens aandacht aan besteden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vaak kom je haar normaal tegen per week? Als je haar vaak ziet wacht dan een goed moment af.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:28 schreef BlakeGriffin het volgende:
Ik me dus al minimaal een week druk lopen maken over het aanspreken van die ene collega... maandag en dinsdag was ze er niet, ik ben woensdag vrij, dus vandaag moest het gebeuren.
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Arme Straw, ik wist al dat ze onzeker was op de een of andere manier, maar nu heeft ze het eindelijk in geuren en kleuren gedeeld met ons, werd tijd.
Succes trooper!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha! BlakeGriffin, ik heb precies zo'n situatie; moet een meisje aanspreken, maar tot nu toe ging het steeds fout (plus ze was bezet), maar nu weer vrijgezel. Voor hoelang..![]()
Morgen ga ik het ook wel bij haar proberen. Denk ik.
Dit was geen draak.quote:Ik kan d'r niet tegen; de draken zien mij zitten maar ik wil de mooie vrouwen
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Arme Straw, ik wist al dat ze onzeker was op de een of andere manier, maar nu heeft ze het eindelijk in geuren en kleuren gedeeld met ons, werd tijd.
Niet vaak, dat is het 'm. Ze werkt andere tijden, mijn werk is heel ad hoc, dwz ik ben vaak weg van kantoor en tijden aan een stuk druk met m'n werk (over de lunch heen vaak). En als ik haar dan zie is ze omringd. Nooit eens toevallig bij de wc ofzo. Koffie halen we niet op dezelfde plek.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe vaak kom je haar normaal tegen per week? Als je haar vaak ziet wacht dan een goed moment af.
Jij zegt het.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:45 schreef Supersoep het volgende:
[..]
[..]
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.![]()
Echt ergerlijk.
Hoezo arme ik? Het is helemaal niet erg.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik stel me niet graag kwetsbaar op.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.
Ik heb het haar gewoon gevraagd, maar ze wil daarop geen antwoord geven. Dan rest speculatie in de hoop dat iemand hapt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:45 schreef Supersoep het volgende:
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.![]()
Echt ergerlijk.
Ik geef je ongelijk. Echt contact tussen mensen ontstaat door dat juist wel te doen. Dat bewijst dit topic (en is mogelijk ook de reden dat je nu wel iets over jezelf post).quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik stel me niet graag kwetsbaar op.
En geef me eens ongelijk.![]()
Dat gun ik je van harte.quote:Ik kan wel een voorbeeld noemen. Ik heb lange tijd een medicijn geslikt tegen acne (genetisch), dat werkte en ik was acne vrij. Die periode was ik blij met hoe ik er uit zag. Maar die medicijnen mocht ik niet blijven slikken, dus kwam het terug. Nu ga ik dus wat anders proberen in de hoop dat het wegblijft. Omdat ik nu weet dat het kán en hoe ik er zonder kuthuid uitzie, vind ik mezelf niet mooi zonder gladde huid. Het is ook gewoon niet mooi.Dus hopelijk binnen korte tijd is dat één van die dingen waar ik blij mee kan zijn.Zou al veel verschil maken.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:04 schreef Supersoep het volgende:
Roaccutane zeker. Dat spul heb ik ook een tijdlang geslikt vroeger. Volgens mij is dat ook waarom ik me toentertijd op FOK geregistreert heb. Ik weet niet eens meer of het geholpen heeft, en ik vraag me ook af of ik nu na jaren een paar bijwerkingen begin te zien.
Het is 22:05. De laatste keer dat ik rond dat tijdstip ben gaan slapen ligt al 5 jaar in het verleden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:05 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
![]()
Moeten jullie morgen niet naar school of werk?
Maar hoe kom je je bed dan uitquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:06 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het is 22:05. De laatste keer dat ik rond dat tijdstip ben gaan slapen ligt al 5 jaar in het verleden.
Zo rond 12 uur als ik echt zin in koffie begin te krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar hoe kom je je bed dan uit
Maar heb je dan geen werk ofzoquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zo rond 12 uur als ik echt zin in koffie begin te krijgen.
Uhhh....nee, ik denk dat je me dan verward met iemand anders. Ik ben niet echt onzeker over foto's die ik openbaar maak. Als dat zo was zou ik ze niet openbaar maken. Het zijn wel foto's die ik maak op momenten dat mijn huid gladjes is bijv.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:00 schreef iwannabehigh het volgende:
Strawberry, heb jij niet een keer ergens anders foto's aan iemand gestuurd en heeft iemand die niet een keer tijdens een topic er zo tussen gegooid, en daarna weer weggehaald omdat jij dat wou?
Onzekerheid is nooit leuk.
Wat ben je na de ICTdan gaan doen? Je FaBo zegt sinologie. Moet dat ook nog in het Frans?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:09 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zo rond 12 uur als ik echt zin in koffie begin te krijgen.
Ik volg een studie. Omdat ik het eerste jaar bepaalde vakken heb voltooid waarvan werd gezegd ''je moet deze echt in de les volgen anders ga je echt 100% zakken!'' zonder ook maar één les te hebben gevolgd, volg ik dezelfde strategie dit jaar uit pure gemakszucht. Dat wil zeggen, het eerste semester dit jaar zat ik braaf in de les steeds, maar ik krijg niet echt de indruk dat ik daar veel mee opschiet aangezien het lesmateriaal in het Frans is, dus doe ik het gewoon thuis en zal ik de examens nemen over een paar maanden.
Moet allemaal wel lukken. Dat is de vrijheid die je gelukkig hebt op de universiteit. De vrijheid om stom te zijn en dingen moeilijker te maken dan ze hoeven te zijn.
maar jouw ogen en lippen zijn zo mooiquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uhhh....nee, ik denk dat je me dan verward met iemand anders. Ik ben niet echt onzeker over foto's die ik openbaar maak. Als dat zo was zou ik ze niet openbaar maken. Het zijn wel foto's die ik maak op momenten dat mijn huid gladjes is bijv.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uhhh....nee, ik denk dat je me dan verward met iemand anders. Ik ben niet echt onzeker over foto's die ik openbaar maak. Als dat zo was zou ik ze niet openbaar maken. Het zijn wel foto's die ik maak op momenten dat mijn huid gladjes is bijv.
Chinees studeer ik inderdaad uit Franse boeken. Geweldig systeem, echt. Kan ik aanraden, not.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat ben je na de ICTdan gaan doen? Je FaBo zegt sinologie. Moet dat ook nog in het Frans?
Je mag best een beetje stom doen, vind ik. Het lijkt op een discipline probleem.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:21 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ineens bevestig je iets wat ik al een paar keer heb gezegd.. begrijp je wat ik bedoel..
Dat spul ja. Redelijk heftig, maar bij een familielid van me heeft het geholpen en die blijft dus helemaal acnevrij. Gladde huid, dus ik wil daar nu ook mee beginnen. Want die andere medicijnen hebben geen blijvend effect.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:04 schreef Supersoep het volgende:
Roaccutane zeker. Dat spul heb ik ook een tijdlang geslikt vroeger. Volgens mij is dat ook waarom ik me toentertijd op FOK geregistreert heb. Ik weet niet eens meer of het geholpen heeft, en ik vraag me ook af of ik nu na jaren een paar bijwerkingen begin te zien.
Hou op met je arme straw. Er is niets ergs aan, het is geen probleem. All under control.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:33 schreef iwannabehigh het volgende:
Zeg ik niet. Arme Straw, het komt wel goed.Ook met schenkie, en alle anderen.
Oh, ja faalangst is op zich wel een probleem. Dat ik slecht reageerde op die kritiek van mijn baas (merkte ze niet, maar ik zit er nog mee) vind ik wel vervelend. Dat is qua innerlijk wat ik wil veranderen aan mezelf. Ik moet tegen (opbouwende) kritiek kunnen, want op iedereen valt wel iets aan te merken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:37 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch wel. Maar is goed mensen, ik heb een meisje uit mijn klas die heeft/had ook faalangst, ook gestopt met de opleiding maar ik sprak haar vandaag en ze is naar een soort training gegaan (gister was de laatste) en het gaat nu bete.r
Hmm...leuk heb ik het nooit gevonden. Ik voelde me achteraf altijd wel schuldig.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja apart, ik heb heel veel van zulk soort dingen gedaan en ik vond het ook gewoon leuk eerlijk gezegd. Kon ik om lachen, andere kinderen ook. 't is raar eigenlijk haha..
Waarom zaken in de wachtstand zetten omdat je er nog niet klaar voor bent. Je bent nooit klaar. Als een jongen verliefd op je wordt met imperfecties is dat alleen maar beter. Hoef je je geen zorgen te maken over eventuele tegenvallers. Scheelt weer bij nieuwe of terugkerende problemen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dan wil ik mijn propedeuse sowieso halen en een studie doorzetten en niet laten mislukken door bepaalde faalangst. Dán zal ik echt open staan voor contacten met name met jongens. Dan voel ik dat ik successen boek.
Faalangst is net als alle andere vormen van angst hier besproken, helemaal niet zo eenvoudig uit te zetten. Heeft het je je propedeuse sociologie gekost? Of ligt dat anders? Is er een goede reden om te denken dat je een volgende studie verprutst door je faalangst?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, ja faalangst is op zich wel een probleem. Dat ik slecht reageerde op die kritiek van mijn baas (merkte ze niet, maar ik zit er nog mee) vind ik wel vervelend. Dat is qua innerlijk wat ik wil veranderen aan mezelf. Ik moet tegen (opbouwende) kritiek kunnen, want op iedereen valt wel iets aan te merken.
Ja, sadistisch hé. Ik heb op de middelbare een meisje gepest omdat ze zei dat ze een heks was, maar OP ZICH vraag je er dan ook wel om vind ik. Ik ging soms met een bezemsteel de klas rond (bij handvaardigheid) en daar konden we ons dan dood om lachenquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hmm...leuk heb ik het nooit gevonden. Ik voelde me achteraf altijd wel schuldig.
Beetje sadistisch eigenlijk, als je het wel leuk vond.
Maar het gaat niet om wat die jongen vindt, het gaat om wat ik van mezelf vind.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:53 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Waarom zaken in de wachtstand zetten omdat je er nog niet klaar voor bent. Je bent nooit klaar. Als een jongen verliefd op je wordt met imperfecties is dat alleen maar beter. Hoef je je geen zorgen te maken over eventuelen tegevallers. Scheelt weer bij nieuwe of terugkerende problemen.
Nee, ik denk dat mijn studie sociologie om meerdere redenen mislukt is. Naja niet zo zeer mislukt. Ik ben gestopt voordat het kon mislukken. Ik kon het niet meer opbrengen, de motivatie.quote:Faalangst is net als alle andere vormen van angst hier besproken, helemaal niet zo eenvoudig uit te zetten. Heeft het je je propedeuse sociologie gekost? Of ligt dat anders? Is er een goede reden om te denken dat je een volgende studie verprutst door je faalangst?
Bij ons in de klas zijn ook docenten weggepest. Maar omdat ze zó incompetent waren vond ik het niet erg. Lachen is weer een stapje verder. Ik was gewoon blij dat we eindelijk van die docent afwaren, al vond ik het ergens ook wel sneu.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja, sadistisch hé. Ik heb op de middelbare een meisje gepest omdat ze zei dat ze een heks was, maar OP ZICH vraag je er dan ook wel om vind ik. Ik ging soms met een bezemsteel de klas rond (bij handvaardigheid) en daar konden we ons dan dood om lachen![]()
Dat soort dingetjes.. toen we een lerares uit de klas hadden gepest, huilend, moest ik ook lachen. Dus wss zit het in mij, sadisme.. Denk ik..
Dat is ook een vorm van faalangst. Je niet prettig voelen over jezelf. Een relatie kan daarbij toch heel veel goeds brengen. Of is dat een verkeerde gedachte?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om wat die jongen vindt, het gaat om wat ik van mezelf vind.
Dat kan ik me voorstellen. Sociologie is ook zo algemeen.quote:Nee, ik denk dat mijn studie sociologie om meerdere reden mislukt is. Naja niet zo zeer mislukt. Ik ben gestopt voordat het kon mislukken. Ik kon het niet meer opbrengen, de motivatie.
Ja of ik verbeter gewoon die dingen die ik aan mezelf wil verbeteren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is ook een vorm van faalangst. Je niet prettig voelen over jezelf. Een realite kan daarbij toch heel veel goeds brengen. Of is dat een verkeerde gedachte?
Ja klopt, het is té algemeen...naar mijn smaak.quote:Dat kan ik me voorstellen. Sociologie is ook zo algemeen.
Ik ben nooit gepest, al lag dat voor de hand. Ik heb mijzelf altijd weten te redden door naast het populairste jongetje van de klas te zitten. Heb veel vaak gepeste klasgenoten beschermd, door een vriendschap met ze aan te gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:51 schreef Supersoep het volgende:
Ik heb het nooit voor gepeste kinderen opgenomen. Daar heb ik nu enorm spijt van, had ik dat maar gedaan. Ze verdienden het totaal niet.
Je hebt een studie criminologie, lijkt mij ook heel interessant op de universiteit trouwens, ik denk daar nog over na maar goed ik wil ook iets waar ik later veel geld mee kan verdienen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja of ik verbeter gewoon die dingen die ik aan mezelf wil verbeteren.![]()
Vind ik persoonlijk makkelijker.
[..]
Ja klopt, het is té algemeen...naar mijn smaak.
Wilde me wel gaan specialiseren op criminologie, maar daar had ik geen geduld meer voor.
Het is aan jou natuurlijk. Het enige voordeel is dat je gemakkelijker de jongen krijgt die je wilt. Zelf vind ik het grote onzin. Actief de boel afhouden, zolang je nog bezig bent jezelf te verbeteren. Er is niets tegen het verbeteren van jezelf natuurlijk, zolang je jezelf daarin niet verliest.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja of ik verbeter gewoon die dingen die ik aan mezelf wil verbeteren.![]()
Vind ik persoonlijk makkelijker.
Sociologie is niet bijzonder sociaal...maar het uit zich ook niet heel erg in mijn studie hoor. Op de middelbare school had ik er geen last van, alleen bij presentaties.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Als je faalangst hebt moet je vooral niet aan een sociale studie beginnen voordat je aan je faalangst hebt gewerkt, anders kom je er niet doorheen lijkt me.
Criminologie is een lotingstudie en ik wilde graag naar een uni dichtbij waar ik woon, zodat ik eerst op en neer kon reizen als dat nodig was. Adam was dan toch te ver, Leiden en Rotterdam al helemaal.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je hebt een studie criminologie, lijkt mij ook heel interessant op de universiteit trouwens, ik denk daar nog over na maar goed ik wil ook iets waar ik later veel geld mee kan verdienen.
Ja, maar over die prestatieangst kan je alleen heenkomen als je het vaak doet lijkt me. Alhoewel...ik heb het al zo vaak gedaan...en dit is een beetje off-topic besef ik nu.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Op uni moet je ook veel presenteren. Ik moet nu ook dodelijk veel presenteren (helaas) heb deze week al twee presentaties erop zitten. Volgende week weer drie en ja.. dat blijf je tegenkomen.. heb je dat nu nog dan?
Hoe bedoel je via proxy? Ja ik post nu via proxy, heb weer een nieuwe die (nog) werkt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:25 schreef iwannabehigh het volgende:
kijk ik post niet meer verder anders is het zo vol dus ik edit de berichten wel de hele tijd MAAR doe je nu via proxy.. en boven je bericht staat het antwoord
quote:hahaha shit
Mooi gescheven richard!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:57 schreef richard_prf het volgende:
Zo ik ben weer terug van weggeweest. Nog altijd lees ik deze reeks met veel interesse al heb ik persoonlijk alle hoop opgegeven en dit voelt als een bevrijding.
Ik hoef bijvoorbeeld geen moeite meer te doen om er fatsoenlijk uit te zien.
Ik heb geen vrees meer om in de buurt van meiden te zijn.
Ik hoef niet meer te blozen.
Ik kom makkelijk voor mening uit.
Mezelf kunnen zijn.
Het interesseert me niet hoe een meisje over me denkt want 9 van de 10 keer is het negatief of in 1 van de 10 keer geen mening omdat zo'n dame met hele andere zaken bezig is.
Toekomst is vastgesteld.
Ik voel me niet meer geconfronteerd met het feit dat de meeste mensen aantrekkelijk genoeg zijn voor een partner en dat iedereen meerdere relaties achter de rug heeft op mijn leeftijd.
Ik zit er niet meer mee dat dames anders met mij omgaan dan met mijn vrienden.
Gewoon met normale vriendinnen ben ik ook tevreden mee (ondanks dat ze meestal geen tijd hebben ivm. met vriendjes)
Ik ga vrolijker door het leven omdat er een last van me afgevallen is.
Ik voel me niet meer kut om het uiterlijk dat ik heb.
Ik heb geen obsessie meer.
Ik heb heerlijk genoten van de zon en voelde me gelukkig.
Ik voel me sterker dan ooit omdat extreem zelfstandig ben en dat ik veel dingen voor elkaar krijg die anderen niet lukken. Niets of niemand kan me nog slopen omdat ik al heeeeeeeeel veel nare dingen heb meegemaakt in het leven en ik durf te beweren een hele hoop meer ellende dan gemiddeld en ik ben er uiteindelijk keihard door geworden en dat geeft een onoverwinnelijk gevoel.
Life goes on, such is life. Ik besef dat je niet alles kan krijgen waar je naar verlangt.
Ik voel me heerlijk.
Uiteraard hoop ik nog altijd op successen van Mylifeisgrey, Benzin, Kevin24 en andere minder regelmatige bezoekers.
Uiteraard komt het helemaal goed met Lantefanteraar ondanks haar vreemde gedrag.
Maar voor de mensen bij wie het echt niet lukt, zelfs niet dmv. wanhopige pogingen raad ik aan om het te accepteren en door te gaan met je leven. Ook in je eentje kan je een gelukkig leven leiden maar zet een vriendin krijgen dan volledig uit je hoofd het is het gewoon niet waard om je kut te voelen hierdoor.
Is een rechtenstudie iets voor jou?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja klopt, het is té algemeen...naar mijn smaak.
Wilde me wel gaan specialiseren op criminologie, maar daar had ik geen geduld meer voor.
- het is als je niks met recht hebt godsgruwelijk saaiquote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:24 schreef deelnemer het volgende:
Is een rechtenstudie iets voor jou?
- het is veel concreter dan sociologie,
- je houd van argumenteren,
- het staat in het hart van het maatschappelijke leven.
Daar zou ik ook last van hebben. Rechten is vervelend om te studeren, maar geeft daarintegen goede beroepsmogelijkheden. Echt leuke banen waarin je met allerlei maatschapppelijke problemen in aanraking komt, in een rol die alleen kijkt naar de praktische kant, zodat je iets reeels kunt bijdragen. Je komt gemakkelijk is allerlei interessante bestuursfuncties.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
- het is als je niks met recht hebt godsgruwelijk saai
Ja dit vermoed ik ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:15 schreef Tororu het volgende:
Rechten is een studie die iedereen doet, succes met aan een goede baan komen. Daarnaast kan je niet altijd kiezen wie je verdedigt he.
Maargoed, Richard, wat goed dat jij jezelf nu wat knapper vindt. Zie je nu in dat wat die meid eerst zei over dat je er uit zag als een geest misschien te maken had met het feit dat je er heel ongezond en bleek uit zag?
Dat heb ik ook al gezegd tegen Strawberry dat het een jongen waarschijnlijk niet eens opvalt en dat dit typische vrouwelijke onzekerheden zijn.quote:En Strawberry, je klinkt echt als een pubertje nog. De meeste mannen boeit het echt niet of je een paar puistjes hebt op jouw leeftijd, zelfs de knapste meiden uit mijn klas zo'n paar jaar terug hadden puistjes. Als ik jou was zou ik me er niet op blindstaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |