abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94569669
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, jij vindt Rich niet lelijk maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem (óók op Fok) lelijk vinden, als die personen dat zouden zeggen hier, zouden ze door JOU (en meerdere mensen) meteen worden afgekat. Ontken het maar niet.
Die mogen hem best lelijk vinden, maar je bereikt er niets mee door iemand lelijk te noemen. Jij hebt Richard ook een keer lelijk genoemd, dat nam ik toen serieus, maar toen heb ik je toch niet lopen uitschelden? Smaken verschillen.

Hetgeen waar ik me dan alleen 'zorgen' over maak is dat Richard dan mss denkt dat andere users waaronder ikzelf liegen over zijn normale uiterlijk. Dat wij hem dus stiekem wel echt lelijk vinden. En dat de mensen die hem lelijk noemen dan als enige eerlijk zijn. Je mag best voorzichtig zijn met iemand die onzeker is, waarmee ik niet wil zeggen dat je niet eerlijk mag zijn. Maar je kan je afvragen wat de meerwaarde is om iemand lelijk te noemen terwijl het gros hier die persoon niet lelijk vindt. Onzekere mensen hechten juist waarde aan die ene negatieve mening.

Ja het is ook eigenlijk een hoop gezeur, maar zo zie ik het dan.
Deze discussie is inmiddels al ook zoooo vaak gevoerd hè.... :P
pi_94569770
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:19 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja dat vind JIJ. Richard voldoet daar in jou ogen aan ja
Ze zegt algemeen minimum.Gemiddeld gezien dus. En als we op dit forum kijken hoeveel users hem er normaal uit vinden zien en hoeveel hem lelijk vinden, dan lijkt me dat haar uitspraak klopt, toch?
pi_94570083
Ja allemaal zelf weten ook, ik heb hem nooit echt lelijk genoemd; zo vatte jij het (helaas) op. Ik heb gezegd dat ik hem er normaal uit vind zien. Gewoon als 80% van de Nederlandse mannen :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:34:36 #204
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_94570197
Yes zondag ga ik weer iemand van het internet ontmoeten. Vriendschappelijk. In mijn eigen STAD. Overdag wel hoor. Simpel. Verkenning. Maar toch een onderdeel van De Uitbreiding van mijn Sociale Netwerk.
pi_94570305
Laat ik ook maar eens iets vertellen over mezelf. Mensen zeggen dat ik dat nooit doe, dus bij deze dan maar.

Vandaag had ik een evaluatiegesprek op het werk, omdat mijn proeftijd ten einde is. Nou ben ik niet ontslagen of zo, maar er zijn altijd een paar punten van kritiek, of verbeterpunten. Dat weet ik, maar toch trek ik het heel slecht, als iemand iets op mij aan te merken heeft. Dat is dan een bepaalde faalangst of perfectionisme dat ik heb.

Zit er nu nogsteeds mee in mijn maag terwijl het niet eens erg was, wat er is gezegd.

Ik denk dat dit op andere vlakken ook speelt. Zo wil ik bijv. nu geen relatie omdat ik me niet goed genoeg voel voor een vriendje, zowel qua innerlijk en uiterlijk. Dit heb ik ook bij vriendschappen soms. Pas als ik voldoe aan bepaalde perfectionistische eisen of wanneer ik nergens onzeker over ben (faalangst) dan wil ik voor mijn gevoel een relatie. Maar wat als ik nooit tevreden ben?

Ik wil ook niet een toekomstige jongen lastig vallen met mijn issues, dus ik sta ook niet echt open voor contact met het andere geslacht. Ik kap het altijd af. Ik voel me er niet prettig bij zoals ik nu ben.

Nou wil ik hierover geen advies, want dat kan ik zelf wel verzinnen, maar iedereen is hier zo open en eerlijk over eigen ervaringen dat ik dat ook wel eens mag zijn. Dit is ook de reden dat ik nooit direct eigen versierervaringen deel, omdat ik die vrijwel niet heb. En dat vind ik niet erg op dit moment, door bovenstaande redenen.
pi_94570428
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja allemaal zelf weten ook, ik heb hem nooit echt lelijk genoemd; zo vatte jij het (helaas) op. Ik heb gezegd dat ik hem er normaal uit vind zien. Gewoon als 80% van de Nederlandse mannen :P
Jij hebt hem wel lelijk genoemd geloof ik, maar dat meende je dan niet. Daar kwam ik later achter. Verder heb je gelijk wat betreft dat laatste, ik vind maar heel weinig mannen écht mooi. En de jongens die mijn type zijn hoeven niet per sé super knap te zijn weet ik uit ervaring.
pi_94570451
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef lanterfanteraar het volgende:
Yes zondag ga ik weer iemand van het internet ontmoeten. Vriendschappelijk. In mijn eigen STAD. Overdag wel hoor. Simpel. Verkenning. Maar toch een onderdeel van De Uitbreiding van mijn Sociale Netwerk.
Jongen of meisje?
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:39:24 #208
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94570523
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.

Verder lijkt supersoep mijn probleem van mijn uiterlijk wel te erkennen. Ipv, zoals de anderen, erop te hameren alsof mijn probleem maar enkelt tussen mijn oren zou zitten. Waardoor het wezenlijke, fysieke aspect, wordt ontkent.

verder is contact maken met mensen niet zo'n issue voor mij, dat gaat nog vrij makkelijk. met jong oud maakt niet uit. Ja goed, mbt leuke meiden gaat dat weer iets moeilijker mar een excuus is zo gevonden.. En ik kan het wel per situatie inschatten al ben ik natuurlijk al helemaal geen doorgewinterde hosselaar
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:39:25 #209
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_94570524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jongen of meisje?
een Meisje, heel simpel dus
pi_94570539
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:17 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Jawel, al de tweede keer in één maand. Ik vind dat niet echt positief maar ik ga er wel eens aan proberen te werken, ik zie nog wel :)
Ik krijg dat ook regelmatig te horen, dat ik niet assertief genoeg ben. Niet genoeg lef heb. Dat zie ik niet als heel negatief. En het is een van die dingen waaraan je kan werken.

quote:
Maar zie je wel, een lantaarnpaal knuffelen? Hahaha. Volgens mij lacht die persoon achter de pc zich gewoon dood omdat er mensen serieus op ingaan.
Ergens hoop ik dat het zo is. :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:43:21 #211
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94570791
Shit.
ik ga naast de "zelf-ban" knop, ook eens aanvragen of ik mijn comments niet kan limiten tot 250 tekens. Ik merk dat ik via dm (die dat limiet dus heeft) in een paar zinnen meer zeg dan een lap tekst in de draden zelf :o
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:44:58 #212
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94570890
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik denk dat dit op andere vlakken ook speelt. Zo wil ik bijv. nu geen relatie omdat ik me niet goed genoeg voel voor een vriendje, zowel qua innerlijk en uiterlijk. Dit heb ik ook bij vriendschappen soms. Pas als ik voldoe aan bepaalde perfectionistische eisen of wanneer ik nergens onzeker over ben (faalangst) dan wil ik voor mijn gevoel een relatie. Maar wat als ik nooit tevreden ben?

Ik wil ook niet een toekomstige jongen lastig vallen met mijn issues, dus ik sta ook niet echt open voor contact met het andere geslacht. Ik kap het altijd af. Ik voel me er niet prettig bij zoals ik nu ben.
Je zei dat je geen issues had :( Maar ik heb je al eerder vertelt dat je het meest lijkt op richard. Je zelfbeeld is absurd ver verwijderd van de werkelijkheid.

Perfectionisme is ook angst voor afwijzing. Gezien je adviezen in diverse posten, zet je jezelf daar zo over heen. Er nog even aan werken en je zelfbeeld klopt daarlijk ook helemaal.
The view from nowhere.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:47:23 #213
238453 hasjman
utter madness
pi_94571030
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.

Haha, so true. Iedereen kan alles, en als dat niet zo is ben jij het zelf die het tegen houdt.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:47:32 #214
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94571037
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

een Meisje, heel simpel dus
Goed he.
The view from nowhere.
pi_94571142
quote:
Het is wel grotendeels wat je er zelf van maakt, als je in een rijk land woont.

quote:
Verder lijkt supersoep mijn probleem van mijn uiterlijk wel te erkennen. Ipv, zoals de anderen, erop te hameren alsof mijn probleem maar enkelt tussen mijn oren zou zitten. Waardoor het wezenlijke, fysieke aspect, wordt ontkent.
NIEMAND zegt hier dat jouw uiterlijk geen obstakel is. Niemand hier ontkent dat het een belemmering is. Er is al zo vaak gezegd dat mensen zonder goed uiterlijk harder moeten werken om bepaalde dingen te bereiken.

Jij moet niet de dingen in jouw 'voordeel' gaan verdraaien. Het is een belemmering, ja, maar er zijn veel lelijke mensen met wél een vriendin en die wél gelukkig zijn. Ook al heel vaak gezegd. Dat betekent niet dat het voor jou ook moet lukken, maar dat het iig voor een lelijk iemand niet onmogelijk is. Maar met zeuren, klagen en je uiterlijk de schuld geven van alles bereik je sowieso niets. Dat is te makkelijk.

Als jij lelijk bent en daarom het met minder moet doen dan andere mensen is ook oneerlijk, maar je kan er niets aan veranderen, dus moet je er maar van maken wat je kan door je energie te steken in nuttige en positieve dingen ipv zelfmedelijden. Iedereen heeft wel een periode van zelfmedelijden, maar je kan daar niet in blijven hangen. Dat moet je voor jezelf ook niet willen, want daar bereik je zeker niets mee.

Je hebt geen zekerheid dat je ooit een vriendin zal krijgen, maar wetende dat lelijke mensen over de hele wereld wel iemand kunnen vinden moet je toch een soort van hoop geven dat bepaalde vrouwen wel interesse in je kunnen hebben? Nu enkel nog een manier vinden om erachter te komen welke vrouwen dat zijn en dat het gevoel wederzijds is.

Gewicht verliezen zou al veel helpen, ook voor je zelfvertrouwen. Ik weet eigenlijk niet of ik het je al eens heb gevraagd, maar waarom ga je bijvoorbeeld niet sporten om op gewicht te komen?

Jij wil het niet met minder moeten doen, met 'lelijke' vrouwen. Dan maak je het ook moeilijk voor jezelf. Want dan kun je ook niet van anderen verwachten dat zij het met jou zullen doen (want 'minder'). Tenzij je mensen dat niet kwalijk neemt.
pi_94571268
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je zei dat je geen issues had :( Maar ik heb je al eerder vertelt dat je het meest lijkt op richard. Je zelfbeeld is absurd ver verwijderd van de werkelijkheid.

Perfectionisme is ook angst voor afwijzing. Gezien je adviezen in diverse posten, zet je jezelf daar zo over heen. Er nog even aan werken en je zelfbeeld klopt daarlijk ook helemaal.
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
pi_94571270
Ik ervaar het wel als negatief.

Ach ja mensen, het leven is hard.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:52:00 #218
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94571290
quote:
Mee eens. Maar het zijn niet alleen (en ook niet alle) Hollanders die dat geloven. Het is de huidige ideologie in de gehele westerse wereld sinds 30 jaar.
The view from nowhere.
pi_94571371
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:54:03 #220
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94571423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Strawberry toch. Dat geloof ik niet. Je moet af van dat idiote perfectionisme. Het is niet eens een consistent begrip, zoals je zelf uitlegd.
The view from nowhere.
pi_94571460
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.

Tot dan ben ik niet blij met mezelf en als ik dat niet ben wil ik geen relatie.
pi_94571492
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijk
pi_94571576
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijk
Hmm...toch wel 50/50.
pi_94571627
Hmm. Ik begrijp je wel, maar al ga je een relatie aan met iemand, er komt wel weer een tijd dat je weer niet helemaal op je best bent. Dus eigenlijk is het dom.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:59:06 #225
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94571711
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tot dan ben ik niet blij met mezelf en als ik dat niet ben wil ik geen relatie.
Ga je je perfectionisme afleren?

quote:
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben.
Je kunt misschien effectiever binnen een relatie leren, dan eerst leren en dan pas een relatie aangaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 24-03-2011 21:09:26 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')