Die mogen hem best lelijk vinden, maar je bereikt er niets mee door iemand lelijk te noemen. Jij hebt Richard ook een keer lelijk genoemd, dat nam ik toen serieus, maar toen heb ik je toch niet lopen uitschelden? Smaken verschillen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:16 schreef iwannabehigh het volgende:
Straw, jij vindt Rich niet lelijk maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem (óók op Fok) lelijk vinden, als die personen dat zouden zeggen hier, zouden ze door JOU (en meerdere mensen) meteen worden afgekat. Ontken het maar niet.
Ze zegt algemeen minimum.Gemiddeld gezien dus. En als we op dit forum kijken hoeveel users hem er normaal uit vinden zien en hoeveel hem lelijk vinden, dan lijkt me dat haar uitspraak klopt, toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:19 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja dat vind JIJ. Richard voldoet daar in jou ogen aan ja
Jij hebt hem wel lelijk genoemd geloof ik, maar dat meende je dan niet. Daar kwam ik later achter. Verder heb je gelijk wat betreft dat laatste, ik vind maar heel weinig mannen écht mooi. En de jongens die mijn type zijn hoeven niet per sé super knap te zijn weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja allemaal zelf weten ook, ik heb hem nooit echt lelijk genoemd; zo vatte jij het (helaas) op. Ik heb gezegd dat ik hem er normaal uit vind zien. Gewoon als 80% van de Nederlandse mannen
Jongen of meisje?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef lanterfanteraar het volgende:
Yes zondag ga ik weer iemand van het internet ontmoeten. Vriendschappelijk. In mijn eigen STAD. Overdag wel hoor. Simpel. Verkenning. Maar toch een onderdeel van De Uitbreiding van mijn Sociale Netwerk.
Ik krijg dat ook regelmatig te horen, dat ik niet assertief genoeg ben. Niet genoeg lef heb. Dat zie ik niet als heel negatief. En het is een van die dingen waaraan je kan werken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:17 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jawel, al de tweede keer in één maand. Ik vind dat niet echt positief maar ik ga er wel eens aan proberen te werken, ik zie nog wel![]()
Ergens hoop ik dat het zo is.quote:Maar zie je wel, een lantaarnpaal knuffelen? Hahaha. Volgens mij lacht die persoon achter de pc zich gewoon dood omdat er mensen serieus op ingaan.
Je zei dat je geen issues hadquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat dit op andere vlakken ook speelt. Zo wil ik bijv. nu geen relatie omdat ik me niet goed genoeg voel voor een vriendje, zowel qua innerlijk en uiterlijk. Dit heb ik ook bij vriendschappen soms. Pas als ik voldoe aan bepaalde perfectionistische eisen of wanneer ik nergens onzeker over ben (faalangst) dan wil ik voor mijn gevoel een relatie. Maar wat als ik nooit tevreden ben?
Ik wil ook niet een toekomstige jongen lastig vallen met mijn issues, dus ik sta ook niet echt open voor contact met het andere geslacht. Ik kap het altijd af. Ik voel me er niet prettig bij zoals ik nu ben.
Haha, so true. Iedereen kan alles, en als dat niet zo is ben jij het zelf die het tegen houdt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.
Goed he.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
een Meisje, heel simpel dus
Het is wel grotendeels wat je er zelf van maakt, als je in een rijk land woont.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hollanders geloven in 'maakbaarheid' door de opvoeding. alles zit maar tussen je oren "dus komop". Maakbaarheid heeft ook zo zn grenzen he.
NIEMAND zegt hier dat jouw uiterlijk geen obstakel is. Niemand hier ontkent dat het een belemmering is. Er is al zo vaak gezegd dat mensen zonder goed uiterlijk harder moeten werken om bepaalde dingen te bereiken.quote:Verder lijkt supersoep mijn probleem van mijn uiterlijk wel te erkennen. Ipv, zoals de anderen, erop te hameren alsof mijn probleem maar enkelt tussen mijn oren zou zitten. Waardoor het wezenlijke, fysieke aspect, wordt ontkent.
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zei dat je geen issues hadMaar ik heb je al eerder vertelt dat je het meest lijkt op richard. Je zelfbeeld is absurd ver verwijderd van de werkelijkheid.
Perfectionisme is ook angst voor afwijzing. Gezien je adviezen in diverse posten, zet je jezelf daar zo over heen. Er nog even aan werken en je zelfbeeld klopt daarlijk ook helemaal.
Mee eens. Maar het zijn niet alleen (en ook niet alle) Hollanders die dat geloven. Het is de huidige ideologie in de gehele westerse wereld sinds 30 jaar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
Strawberry toch. Dat geloof ik niet. Je moet af van dat idiote perfectionisme. Het is niet eens een consistent begrip, zoals je zelf uitlegd.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben. Dat staat nog los van wat anderen over mij denken. Ik wéét dat ik mooier en leuker kan zijn als dat ik nu ben, dus tot die tijd...
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hoezo kan je nog mooier en leuker zijn als dat je nu bent? Hoe bedoe je dat..
Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijkquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.
Hmm...toch wel 50/50.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hoe, uiterlijk gezien of meer innerlijk
Ga je je perfectionisme afleren?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik voel niet alsof ik nu op mijn best ben. Ik wil gewoon op mijn best zijn.
Tot dan ben ik niet blij met mezelf en als ik dat niet ben wil ik geen relatie.
Je kunt misschien effectiever binnen een relatie leren, dan eerst leren en dan pas een relatie aangaan.quote:Perfectionisme is ook dat ik blij moet zijn met mezelf, wat ik niet ben.
Maar wat als je niet rijk bent. Die smerige J... vragen veel voor hun diensten hoor. Echte zorg, de zorg die het verschil máákt (op leven en dood situaties na dan die worden wel vergoed), die koop je tegenwoordig erbij. Maar voorwaarde is wel dat je het geld er wel zelf voor moet hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is wel grotendeels wat je er zelf van maakt, als je in een rijk land woont.
ehh...quote:NIEMAND zegt hier dat jouw uiterlijk geen obstakel is.
Ik kan niet echt zorgen dat ik tevreden ben met mezelf, als ik dat niet ben. Daarom moet ik mezelf verbeteren waar ik kan. En als er vrijwel niets meer te verbeteren valt en ik op mijn best ben, dan ben ik blij. Dan weet ik dat het mijn max is. Al ben ik zeker eerder tevreden dan wanneer ik op mijn best ben hoor. Maar voor mijn gevoel kan het nu veel beter.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Strawberry toch. Dat geloof ik niet. Je moet af van dat idiote perfectionisme. Het is niet eens een consistent begrip, zoals je zelf uitlegd.
Mensen zeggen alleen dat jouw uiterlijk niet ervoor zorgt dat jij geen vriendin kan krijgen.quote:
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ga je je perfectionisme afleren?
Je kunt misschien effectiever binnen een relatie leren, dan eerst leren en dan pas een relatie aangaan.
Klopt, ik hoef daarom ook niet op mijn best te zijn, maar ik wil nu wel een aantal dingen veranderen en dan denk ik dat ik wel tevreden ben en open kan staan voor een relatie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:57 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Ik begrijp je wel, maar al ga je een relatie aan met iemand, er komt wel weer een tijd dat je weer niet helemaal op je best bent. Dus eigenlijk is het dom.
pfff... *insert gerard joling joke*quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen zeggen alleen dat jouw uiterlijk niet ervoor zorgt dat jij geen vriendin kan krijgen.
Ja, misschien kan je geen vriendin naar keuze krijgen, dat is zo.
Laat mij, en ik denk iedereen wel, nét zo zijn. Ik wil ook veel te bieden kunnen hebben voordat ik aan relaties/sex begin. Maar zoals ik al zei maakbaarheid heeft wel zo zn grenzen. En ik ben niet rijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, ik hoef daarom ook niet op mijn best te zijn, maar ik wil nu wel een aantal dingen veranderen en dan denk ik dat ik wel tevreden ben en open kan staan voor een relatie.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan niet echt zorgen dat ik tevreden ben met mezelf, als ik dat niet ben. Daarom moet ik mezelf verbeteren waar ik kan. En als er vrijwel niets meer te verbeteren valt en ik op mijn best ben, dan ben ik blij. Dan weet ik dat het mijn max is. Al ben ik zeker eerder tevreden dan wanneer ik op mijn best ben hoor. Maar voor mijn gevoel kan het nu veel beter.
Ik ben wel benieuw wat er veranderd moet worden?quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.
Ik wil mezelf mooi en leuk vinden en dat kan als ik bepaalde dingen verander.
Ja is toch zo? Jij kan een vriendin krijgen, maar mss niet de knappe meid die je wilt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
pfff... *insert gerard joling joke*
Dat ga ik niet vertellen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Ik ben wel benieuw wat er veranderd moet worden?
Ik wil dan dus ook alleen veranderen wat ik kán veranderen (= maakbaar).quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Laat mij, en ik denk iedereen wel, nét zo zijn. Ik wil ook veel te bieden kunnen hebben voordat ik aan relaties/sex begin. Maar zoals ik al zei maakbaarheid heeft wel zo zn grenzen. En ik ben niet rijk.
Van cruciaal belang. Hier is je kans op een reality check.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat ga ik niet vertellen.Is ook niet van belang.
Je manager zou een enorm slechte manager zijn als 'ie geen verbeterpunten voor je zou weten. Ik krijg ieder half jaar een review, en dan zijn er altijd dingen die ik beter kan doen. Gelukkig wel. Als er niks te verbeteren zou zijn zou ik op zoek moeten naar een nieuwe baan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag had ik een evaluatiegesprek op het werk, omdat mijn proeftijd ten einde is. Nou ben ik niet ontslagen of zo, maar er zijn altijd een paar punten van kritiek, of verbeterpunten. Dat weet ik, maar toch trek ik het heel slecht, als iemand iets op mij aan te merken heeft. Dat is dan een bepaalde faalangst of perfectionisme dat ik heb.
Zit er nu nogsteeds mee in mijn maag terwijl het niet eens erg was, wat er is gezegd.
Perfectionisme en faalangst zijn twee kanten van dezelfde medaille. Als je je perfectionisme niet kunt afleren, dan verdwijnt je faalangst ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet afleren, ik ga mezelf verbeteren. Ik kan dat niet afleren.
Het onderscheidt tussen die twee is vaak lastig te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik wil dan dus ook alleen veranderen wat ik kán veranderen (= maakbaar).
Alles wat ik anders zou willen maar niet kan ga ik niet eens aandacht aan besteden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vaak kom je haar normaal tegen per week? Als je haar vaak ziet wacht dan een goed moment af.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:28 schreef BlakeGriffin het volgende:
Ik me dus al minimaal een week druk lopen maken over het aanspreken van die ene collega... maandag en dinsdag was ze er niet, ik ben woensdag vrij, dus vandaag moest het gebeuren.
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Arme Straw, ik wist al dat ze onzeker was op de een of andere manier, maar nu heeft ze het eindelijk in geuren en kleuren gedeeld met ons, werd tijd.
Succes trooper!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha! BlakeGriffin, ik heb precies zo'n situatie; moet een meisje aanspreken, maar tot nu toe ging het steeds fout (plus ze was bezet), maar nu weer vrijgezel. Voor hoelang..![]()
Morgen ga ik het ook wel bij haar proberen. Denk ik.
Dit was geen draak.quote:Ik kan d'r niet tegen; de draken zien mij zitten maar ik wil de mooie vrouwen
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Arme Straw, ik wist al dat ze onzeker was op de een of andere manier, maar nu heeft ze het eindelijk in geuren en kleuren gedeeld met ons, werd tijd.
Niet vaak, dat is het 'm. Ze werkt andere tijden, mijn werk is heel ad hoc, dwz ik ben vaak weg van kantoor en tijden aan een stuk druk met m'n werk (over de lunch heen vaak). En als ik haar dan zie is ze omringd. Nooit eens toevallig bij de wc ofzo. Koffie halen we niet op dezelfde plek.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe vaak kom je haar normaal tegen per week? Als je haar vaak ziet wacht dan een goed moment af.
Jij zegt het.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:45 schreef Supersoep het volgende:
[..]
[..]
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.![]()
Echt ergerlijk.
Hoezo arme ik? Het is helemaal niet erg.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik stel me niet graag kwetsbaar op.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Pas na 24 delen. Dat zegt op zich al genoeg. Strawberry houd waarschijnlijk altijd een facade op. Ze doet zich altijd zo goed mogelijk voor en durft niet over zichzelf te praten.
Ik heb het haar gewoon gevraagd, maar ze wil daarop geen antwoord geven. Dan rest speculatie in de hoop dat iemand hapt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:45 schreef Supersoep het volgende:
Zulke posts doen me denken aan verjaardagen vroeger die ik moest bijwonen. Dan werd er over mij gepraat en kwam het soms tot: ''maar hij is nog zo verlegen he''. Alsof ik er zelf niet was ofzo.![]()
Echt ergerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |