Er staan genoeg stabiele isotopen op die pagina. Maar het zit hem denk ik in dat het goed voor handen is en omdat boor-10 toch voor absorptie gebruikt kan worden zoals op deze pagina staat:quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:57 schreef User_Undefined het volgende:
Vanwege de stabiliteit, zwaardere atoomkernen kunnen voor een nog extremere instabiliteit zorgen van de al aanwezige zorgwekkende problemen.
quote:Inmiddels is het 16 maart geworden.
Oud nieuws, dat was al zeven uur geleden hier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Laatste nieuws van NRC over Fukushima:
[..]
Nederlandse media zijn altijd zo traag.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Oud nieuws, dat was al zeven uur geleden hier.
kennelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nederlandse media zijn altijd zo traag.
Je hebt in Nederland toch toegang tot BBC, CNN, etc?quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nederlandse media zijn altijd zo traag.
Misschien een lapo? Elke dag starten ze een nieuwe liveblog dus moet ik weer de URL gaan vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Laatste nieuws van NRC over Fukushima:
[..]
quote:Plan om boorzuur over reactor te gooien betekent zorg over kettingreactie in de gebruikte splijtstof. Zou inderdaad brand/straling verklaren
Dat zou eerder een Fipo zijn als ik het zo lees.. dus zelfs dat doen ze niet goed.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:06 schreef eleusis het volgende:
[..]
Misschien een lapo? Elke dag starten ze een nieuwe liveblog dus moet ik weer de URL gaan vinden.
Dat is gewoon het AT5 van een of andere Amerikaanse stad :pquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vroeger ging het nog zo:
tegenwoordig zijn er zoveel nieuwsbronnen dat er geen touw aan vast te knopen is.
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:10 schreef Recce het volgende:
"2359: Back to the ongoing crisis at the Fukushima Daiichi nuclear plant: the Kyodo news agency reports that engineers are spraying boric acid to prevent "recriticality" - presumably, the resumption of a self-sustaining nuclear chain reaction - at reactor 4. "
Dat klikt gezellig! Een self-sustaining reactie in afvalstaven geeft een enorme hoop rommel, kan ik mij zo voorstellen.
Toch wel spreekwoordelijke rapen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.
Bij die temperaturen zijn de rapen in enkele seconden gaar. Serveren met wat vlees en aardappels.quote:
Normale, natuurlijke waarde is 1. Dat is de achtergrond straling die overal in de natuur aanwezig is. De Geigerteller gaf net bijv. 28 aan, dat betekend dat het in Chiba (Nabij Tokyo, 200 km ten zuiden van de reactor) 28 keer zoveel straling is dan normaal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?
waar zie je dat eigenlijk? Een camlink die ik kon vinden was in het Japans, en ik kwam er niet uit.quote:
als ik cs2 naar cs1 aanpas dan krijg ik een ander shot :quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef inperu het volgende:
ahaha ff googlen op de software van die webcam bij fukushima en nu kan je instant video kijken ipv blauwe vingers te krijgen door te f5'en :
http://cs2.town.yanaizu.f(...)frame_count=no_limit
In reactor 4 zou helemaal geen sprake moeten zijn van maar iets dat in de buurt van kritiek zijn komt omdat dat ding al tijden uitstond. Daarom verbaast het gebruik van boorzuur me. Het enige scenario dat ik me kan voorstellen, is dat de afvalstaven zo heet zijn geworden dat er een soort meltdown gaande is en alle rommel bij elkaar vloeit waardoor er een kettingreactie kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.
idd ik zie het nu ook op een andere laptop. mijn stream loopt nog gewoon door.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
--- WebView Livescope Http Server Error ---
Too many clients
Geen cam voor mij
Super!quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:22 schreef Infection het volgende:
Ik heb hem even online gezet met een automatische 2 seconde-refresh.
http://lurker.yihka.com/fukushima.php
Gelukkig duurt een rontgenfoto geen uren of dagen... dus wat dat betreft zou ik liever niet direct in de straling zitten zeg maar. Wellicht meer uit voorzorg, maar toch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Normale, natuurlijke waarde is 1. Dat is de achtergrond straling die overal in de natuur aanwezig is. De Geigerteller gaf net bijv. 28 aan, dat betekend dat het in Chiba (Nabij Tokyo, 200 km ten zuiden van de reactor) 28 keer zoveel straling is dan normaal.
Dat KLINKT veel, maar dat is het niet. Een Rongten foto is ong. 100, en een CAT-scan is ong. 1000. Dus er zijn geen waarden aangetroffen rondom Tokyo die gevaarlijk zijn.
Wel geeft het duidelijk aan dat er ZEKER wel radioactiviteit ontsnapt is. Binnen de 20km evacuatie zone zal het een stuk hoger liggen, en we weten nu al dat het personeel (dus zeg binnen 500 meter van de reactoren, op het terrein zelf zegmaar) binnen enkele minuten zijn blootgesteld aan de hoeveelheid straling die een normaal persoon binnen 167 jaar te verduren zou krijgen. Binnen enkele minuten dus.... dus dat was dus inderdaad even een FLINKE dosis, en daar is ook een deel in de vorm van besmette rook/stof deeltjes in de atmosfeer gekomen.
Het is nu in ieder geval de op-1-na ergste kernramp.
OPquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:45 schreef vosss het volgende:
Heb ik nog iets gemist vanavond (zonder 4 topics door te moten lezen)?
Iemand die me even vlug kan bijpraten?
jawel, bijna lunch man!quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:49 schreef vosss het volgende:
Dat zijn updates van een uur oud of nog ouder.
Ik neem aan dat ze niet even pauze hebben daar
Er zijn in dat uur toch geen vijf topics volgezet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:49 schreef vosss het volgende:
Dat zijn updates van een uur oud of nog ouder.
Ik neem aan dat ze niet even pauze hebben daar
Dat lijkt me stoom. Als het stopt is het bad leeg en kan de verbranding van de fuel rods beginnnen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:58 schreef Infection het volgende:
Voor de liefhebbers, HIER een livestream van de rokende Kuwushima 1 reactor. (plaatje ververst elke 2 seconde)
http://www.dcbureau.org/2(...)or-number-three.htmlquote:Masashi Goto, a reactor researcher and designer for Toshiba, told the Foreign Correspondents Club in Toyko the mixed oxide (MOX) fuel used in unit 3 of the Fukushima Daiichi nuclear facility uses plutonium, which is “much more toxic than the fuel used in the other reactors.”
Goto said that the MOX also has a lower melting point than the other reactor fuels. The Fukushima facility began using MOX fuel in September 2010, becoming the third plant in Japan to do so, according to MOX supplier AREVA.
Part of the process of making MOX fuel is to grind plutonium into a fine power before it is robotically inserted into fuel rods. Experts agree these tiny plutonium particles once airborne are extremely dangerous to human health.
Ik had al zo ongeveer het idee dat het stoom was ja. Het leek me nogal onwaarschijnlijk dat het zo lang door bleef roken met alleen maar witte rook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat lijkt me stoom. Als het stopt is het bad leeg en kan de verbranding van de fuel rods beginnnen.
Misschien is het meer preventief.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:23 schreef Recce het volgende:
Daarom verbaast het gebruik van boorzuur me. Het enige scenario dat ik me kan voorstellen, is dat de afvalstaven zo heet zijn geworden dat er een soort meltdown gaande is en alle rommel bij elkaar vloeit waardoor er een kettingreactie kan plaatsvinden.
Het werd hier eerder gepost door iemand. Of het de echte locatie is weet ik ook niet helemaal zeker, maar ga ik wel van uit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:08 schreef LSD.tv het volgende:
@infection, hoe kom je aan die stream dan?
volgens mij is dit namelijk een hele andere locatie...
Dat ging toch over tsjernobyl? Of wat? overlijden of ziek? In japan zijn er nog helemaal geen gevallen van acute stralingsziekte bekend toch?quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:11 schreef Dale. het volgende:
LOOOOL ook heel mooi bij het 8 uur journaal... zeggen dat er 'maar' 28 mensen door accute stralingsziekte
ya right
en in een badje zit hoeveel water precies?quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat lijkt me stoom. Als het stopt is het bad leeg en kan de verbranding van de fuel rods beginnnen.
Is dat niet gewoon de sneeuw?quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:22 schreef thesiren.nl het volgende:
Zagen jullie ook iets oplichten in die stream?
http://abcnews.go.com/Blo(...)st/story?id=13141287quote:Thirty-five years ago, Dale G. Bridenbaugh and two of his colleagues at General Electric resigned from their jobs after becoming increasingly convinced that the nuclear reactor design they were reviewing -- the Mark 1 -- was so flawed it could lead to a devastating accident.
Grappig, had ik niet van die Japanners verwachtquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:28 schreef Thomass het volgende:
Tot de meltdown kun je dit kijken. Ze maken best goede tv die japanners:
Ja klopt het is sterk overschat die effecten van straling:quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:11 schreef Dale. het volgende:
LOOOOL ook heel mooi bij het 8 uur journaal... zeggen dat er 'maar' 28 mensen door accute stralingsziekte
ya right
Want dat gaat helpen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
Komt een persconferentie aan zeggen ze op NHK. Eens kijken of we iets wijzer worden.
Hoop wel dat ze hun excuses aanbieden.
Ik vraag mij trouwens af: vroeger testten ze toch zo'n duizend atoombommen die ze boven de grond hebben laten afgaan, dat moet toch ook heel veel radioactief materiaal de lucht ingeblazen hebben? Maar daar hoor je geen kip over..quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vroeger ging het nog zo:
tegenwoordig zijn er zoveel nieuwsbronnen dat er geen touw aan vast te knopen is.
spreken we hier over milli of micro?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:21 schreef inperu het volgende:
ik lees nu het volgende :
"Reported 1000 mSv/hr at it's highest in and around the plant. Not good. It's fluctuating. "
Die zijn van de stok gevallen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:21 schreef SemperSenseo het volgende:
Maar daar hoor je geen kip over..
De mensen daar gaan nu hun grenzen tegenkomen, eigenlijk moeten ze vervangen worden en meer materiaal erheen maar hoe en wie gaat het doen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:26 schreef NorthernStar het volgende:
- De witte rook afkomstig van #3 is waarschijnlijk (radioactieve) stoom/waterdamp
- Bron is waarschijnlijk de gescheurde containment vessel
- Radioactiviteit fluctueert erg
- De werkers hebben eerder moeten schuilen toen de radioactiviteit plotseling erg opliep
ik zit in peru op het ogenblik en dat is 6 uur terugquote:Op woensdag 16 maart 2011 03:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
spreken we hier over milli of micro?
BTW, zijn er nog zo veel mensen wakker?
Ik hoorde dat ze aan het recruteren zijn of zijn geweest onder gepensioneerde ingenieurs. Oudere mensen die er al een leven op hebben zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mensen daar gaan nu hun grenzen tegenkomen, eigenlijk moeten ze vervangen worden en meer materiaal erheen maar hoe en wie gaat het doen?
Begin van het einde, dan moet iedereen weg daar en is er totaal geen koeling meer en kokend zeewater.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:31 schreef inperu het volgende:
[..]
ik zit in peru op het ogenblik en dat is 6 uur terug
btw :
reactor #2 containment shell has cracked and is currently melting down very fast
Welke bron?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:31 schreef inperu het volgende:
[..]
reactor #2 containment shell has cracked and is currently melting down very fast
Ik heb wel erg veel respect voor zulke beroepsfanaten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze aan het recruteren zijn of zijn geweest onder gepensioneerde ingenieurs. Oudere mensen die er al een leven op hebben zitten.
Die mensen die daar bezig zijn, tja die lopen wel heel veel risico ja.
Die meltdown gaat er wel komen maar al zo snel?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:37 schreef inperu het volgende:
weer een update :
"this just in elsewhere: smoke is coming from the bottom of reactor #2- indicates full meltdown "
Last defence at troubled reactors: 50 Japanese workersquote:Op woensdag 16 maart 2011 03:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb wel erg veel respect voor zulke beroepsfanaten.
"just in elsewhere"quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:37 schreef inperu het volgende:
weer een update :
"this just in elsewhere: smoke is coming from the bottom of reactor #2- indicates full meltdown "
Iemand vroeg je al om een bron, ik wil dat verzoek graag herhalen. Met zulke belangrijke berichten zijn bronvermeldingen van vitaal belang.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:37 schreef inperu het volgende:
weer een update :
Het voelt klote om te moeten zeggen dat ze waarschijnlijk een hopenloze strijd voeren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Last defence at troubled reactors: 50 Japanese workers
Lijkt of ie in de rook zit..quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:46 schreef truepositive het volgende:
Ik zie helemaal niks meer op deze: http://fukushima-1.tk/
Op CNN zeggen ze dat ook deze 50 mensen nu zijn geevacueerd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Last defence at troubled reactors: 50 Japanese workers
voordat ik deze had gecopieerd was de bron al weg gechat op http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tvquote:Op woensdag 16 maart 2011 03:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Iemand vroeg je al om een bron, ik wil dat verzoek graag herhalen. Met zulke belangrijke berichten zijn bronvermeldingen van vitaal belang.
Of vervangen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:47 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Op CNN zeggen ze dat ook deze 50 mensen nu zijn geevacueerd.
Ah, maar de bron is dan een chatter op Ustream? Want dat is niet zo betrouwbaar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:48 schreef inperu het volgende:
[..]
voordat ik deze had gecopieerd was de bron al weg gechat op http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv
Bedoelen ze niet dat deze 50 zich vandaag hebben moeten terugtrekken toen de straling opliep?quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:47 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Op CNN zeggen ze dat ook deze 50 mensen nu zijn geevacueerd.
Joh iedereen kan daar roepen wat ie wil. Als alles wat door voorbijkomt waar was hadden we al niet meer bestaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:48 schreef inperu het volgende:
[..]
voordat ik deze had gecopieerd was de bron al weg gechat op http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv
quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:50 schreef mg794613 het volgende:
wat een doomdenkers(hopers?) zeg. De straling neemt al een poosje af op meerdere meters. Deze rook is waarsch gewoon waterdamp (voor de tigste keer)
Ook op bbc news zeggen dat de 50 workers zich terugtrekken..... :-(quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet dat deze 50 zich vandaag hebben moeten terugtrekken toen de straling opliep?
Ze zijn niet weggegaan, alleen tijdelijk moeten schuilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |