Normale, natuurlijke waarde is 1. Dat is de achtergrond straling die overal in de natuur aanwezig is. De Geigerteller gaf net bijv. 28 aan, dat betekend dat het in Chiba (Nabij Tokyo, 200 km ten zuiden van de reactor) 28 keer zoveel straling is dan normaal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?
waar zie je dat eigenlijk? Een camlink die ik kon vinden was in het Japans, en ik kwam er niet uit.quote:
als ik cs2 naar cs1 aanpas dan krijg ik een ander shot :quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef inperu het volgende:
ahaha ff googlen op de software van die webcam bij fukushima en nu kan je instant video kijken ipv blauwe vingers te krijgen door te f5'en :
http://cs2.town.yanaizu.f(...)frame_count=no_limit
In reactor 4 zou helemaal geen sprake moeten zijn van maar iets dat in de buurt van kritiek zijn komt omdat dat ding al tijden uitstond. Daarom verbaast het gebruik van boorzuur me. Het enige scenario dat ik me kan voorstellen, is dat de afvalstaven zo heet zijn geworden dat er een soort meltdown gaande is en alle rommel bij elkaar vloeit waardoor er een kettingreactie kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.
idd ik zie het nu ook op een andere laptop. mijn stream loopt nog gewoon door.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:22 schreef maartena het volgende:
--- WebView Livescope Http Server Error ---
Too many clients
Geen cam voor mij
Super!quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:22 schreef Infection het volgende:
Ik heb hem even online gezet met een automatische 2 seconde-refresh.
http://lurker.yihka.com/fukushima.php
Gelukkig duurt een rontgenfoto geen uren of dagen... dus wat dat betreft zou ik liever niet direct in de straling zitten zeg maar. Wellicht meer uit voorzorg, maar toch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Normale, natuurlijke waarde is 1. Dat is de achtergrond straling die overal in de natuur aanwezig is. De Geigerteller gaf net bijv. 28 aan, dat betekend dat het in Chiba (Nabij Tokyo, 200 km ten zuiden van de reactor) 28 keer zoveel straling is dan normaal.
Dat KLINKT veel, maar dat is het niet. Een Rongten foto is ong. 100, en een CAT-scan is ong. 1000. Dus er zijn geen waarden aangetroffen rondom Tokyo die gevaarlijk zijn.
Wel geeft het duidelijk aan dat er ZEKER wel radioactiviteit ontsnapt is. Binnen de 20km evacuatie zone zal het een stuk hoger liggen, en we weten nu al dat het personeel (dus zeg binnen 500 meter van de reactoren, op het terrein zelf zegmaar) binnen enkele minuten zijn blootgesteld aan de hoeveelheid straling die een normaal persoon binnen 167 jaar te verduren zou krijgen. Binnen enkele minuten dus.... dus dat was dus inderdaad even een FLINKE dosis, en daar is ook een deel in de vorm van besmette rook/stof deeltjes in de atmosfeer gekomen.
Het is nu in ieder geval de op-1-na ergste kernramp.
OPquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:45 schreef vosss het volgende:
Heb ik nog iets gemist vanavond (zonder 4 topics door te moten lezen)?
Iemand die me even vlug kan bijpraten?
jawel, bijna lunch man!quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:49 schreef vosss het volgende:
Dat zijn updates van een uur oud of nog ouder.
Ik neem aan dat ze niet even pauze hebben daar
Er zijn in dat uur toch geen vijf topics volgezet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:49 schreef vosss het volgende:
Dat zijn updates van een uur oud of nog ouder.
Ik neem aan dat ze niet even pauze hebben daar
Dat lijkt me stoom. Als het stopt is het bad leeg en kan de verbranding van de fuel rods beginnnen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:58 schreef Infection het volgende:
Voor de liefhebbers, HIER een livestream van de rokende Kuwushima 1 reactor. (plaatje ververst elke 2 seconde)
http://www.dcbureau.org/2(...)or-number-three.htmlquote:Masashi Goto, a reactor researcher and designer for Toshiba, told the Foreign Correspondents Club in Toyko the mixed oxide (MOX) fuel used in unit 3 of the Fukushima Daiichi nuclear facility uses plutonium, which is “much more toxic than the fuel used in the other reactors.”
Goto said that the MOX also has a lower melting point than the other reactor fuels. The Fukushima facility began using MOX fuel in September 2010, becoming the third plant in Japan to do so, according to MOX supplier AREVA.
Part of the process of making MOX fuel is to grind plutonium into a fine power before it is robotically inserted into fuel rods. Experts agree these tiny plutonium particles once airborne are extremely dangerous to human health.
Ik had al zo ongeveer het idee dat het stoom was ja. Het leek me nogal onwaarschijnlijk dat het zo lang door bleef roken met alleen maar witte rook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat lijkt me stoom. Als het stopt is het bad leeg en kan de verbranding van de fuel rods beginnnen.
Misschien is het meer preventief.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:23 schreef Recce het volgende:
Daarom verbaast het gebruik van boorzuur me. Het enige scenario dat ik me kan voorstellen, is dat de afvalstaven zo heet zijn geworden dat er een soort meltdown gaande is en alle rommel bij elkaar vloeit waardoor er een kettingreactie kan plaatsvinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |