Vanaf 1000 schat ik. Het mag ook wel hoger zolang je maar niet te lang blootgesteld wordt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:17 schreef VacaLoca het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF
Heb deze stream van een geigerteller op, vanaf welke waarde is het kritiek?
als ik gewoon rationeel denk dan zeg ik volmondig ja.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:13 schreef VacaLoca het volgende:
Is de situatie nu gevalletje dweilen met de kraan open en shit is about to hit the fan of zijn er tekenen dat het weer onder controle gaat komen?
40 minuten terug stond het nog op 0,018.23cpmquote:Op woensdag 16 maart 2011 00:17 schreef VacaLoca het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF
Heb deze stream van een geigerteller op, vanaf welke waarde is het kritiek?
waar ligt die teller trouwens? als ie in tokyo ligt dan gaat er ook bij 100 al iets goed fout, maar als ie recht naast de reactor ligt dan valt het allemaal nog wel mee:pquote:Op woensdag 16 maart 2011 00:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vanaf 1000 schat ik. Het mag ook wel hoger zolang je maar niet te lang blootgesteld wordt.
En als het hier zou komen is er eigenlijk al niks meer aan de hand.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:23 schreef Asphias het volgende:
als het nu boem gaat, duurt het nog minstens 24 uur voordat de straling bij nederland komt, mits de omstandigheden ideaal(aparte woordkeus) zijn, en de stof gelijk in de straalstroom terecht komt.
slapen kan vanacht dus nog gewoon
Hij ligt in Tokio.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:24 schreef Asphias het volgende:
[..]
waar ligt die teller trouwens? als ie in tokyo ligt dan gaat er ook bij 100 al iets goed fout, maar als ie recht naast de reactor ligt dan valt het allemaal nog wel mee:p
Hierquote:Op woensdag 16 maart 2011 00:24 schreef Asphias het volgende:
[..]
waar ligt die teller trouwens? als ie in tokyo ligt dan gaat er ook bij 100 al iets goed fout, maar als ie recht naast de reactor ligt dan valt het allemaal nog wel mee:p
Je kan beter morgen niet rijden. Dat Is gevaarlijker.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:31 schreef Asphias het volgende:
goed, ik ga slapen. ik hoor morgen wel of ik mn raam al dicht moet doen
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:32 schreef capricia het volgende:
Deze is in 20 min. van 18 naar 26 gegaan:
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-chiba
Eigenlijk niet. Behalve hoe hoger, hoe meer straling.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?
Niets om ons zorgen over te maken dus!quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Behalve hoe hoger, hoe meer straling.
En wat ik voorbij zag komen lag het vorig jaar rond de 0.18.
Gaat mij meer om de stijging an sich.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:38 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Niets om ons zorgen over te maken dus!
Pas wanneer het namelijk boven de 10 komt hebben we met een ramp te maken.... alles daaronder is nog te overzien.
microSieverts/uur zie ik volgens mij in het display staan. Is dus een andere maat dan op de displays van de andere meters, die waren in deeltjes per minuut.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?
Je kon op dat andere grafiekje zien dat er een hele hoge variatie van uur tot uur in zit... Dat ging continu van 20 naar 40 en terug.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |