Er staan genoeg stabiele isotopen op die pagina. Maar het zit hem denk ik in dat het goed voor handen is en omdat boor-10 toch voor absorptie gebruikt kan worden zoals op deze pagina staat:quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:57 schreef User_Undefined het volgende:
Vanwege de stabiliteit, zwaardere atoomkernen kunnen voor een nog extremere instabiliteit zorgen van de al aanwezige zorgwekkende problemen.
quote:Inmiddels is het 16 maart geworden.
Oud nieuws, dat was al zeven uur geleden hier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Laatste nieuws van NRC over Fukushima:
[..]
Nederlandse media zijn altijd zo traag.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Oud nieuws, dat was al zeven uur geleden hier.
kennelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nederlandse media zijn altijd zo traag.
Je hebt in Nederland toch toegang tot BBC, CNN, etc?quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nederlandse media zijn altijd zo traag.
Misschien een lapo? Elke dag starten ze een nieuwe liveblog dus moet ik weer de URL gaan vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Laatste nieuws van NRC over Fukushima:
[..]
quote:Plan om boorzuur over reactor te gooien betekent zorg over kettingreactie in de gebruikte splijtstof. Zou inderdaad brand/straling verklaren
Dat zou eerder een Fipo zijn als ik het zo lees.. dus zelfs dat doen ze niet goed.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:06 schreef eleusis het volgende:
[..]
Misschien een lapo? Elke dag starten ze een nieuwe liveblog dus moet ik weer de URL gaan vinden.
Dat is gewoon het AT5 van een of andere Amerikaanse stad :pquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vroeger ging het nog zo:
tegenwoordig zijn er zoveel nieuwsbronnen dat er geen touw aan vast te knopen is.
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:10 schreef Recce het volgende:
"2359: Back to the ongoing crisis at the Fukushima Daiichi nuclear plant: the Kyodo news agency reports that engineers are spraying boric acid to prevent "recriticality" - presumably, the resumption of a self-sustaining nuclear chain reaction - at reactor 4. "
Dat klikt gezellig! Een self-sustaining reactie in afvalstaven geeft een enorme hoop rommel, kan ik mij zo voorstellen.
Toch wel spreekwoordelijke rapen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar daar is dus nog geen sprake van, en zelfs proberen ze het te voorkomen met boorzuur. Boorzuur absorbeert neutronen zodat voorkomen kan worden dat de kettingreactie zoals die in de kerncentrale plaats heeft (kritiek zijn) niet weer plaats gaat vinden. Gebeurd dat wel, dan zijn de rapen gaar, maar van die situatie is dus nog totaal geen sprake.
Bij die temperaturen zijn de rapen in enkele seconden gaar. Serveren met wat vlees en aardappels.quote:
Normale, natuurlijke waarde is 1. Dat is de achtergrond straling die overal in de natuur aanwezig is. De Geigerteller gaf net bijv. 28 aan, dat betekend dat het in Chiba (Nabij Tokyo, 200 km ten zuiden van de reactor) 28 keer zoveel straling is dan normaal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun je uitleggen wat die cijfers precies inhouden?
waar zie je dat eigenlijk? Een camlink die ik kon vinden was in het Japans, en ik kwam er niet uit.quote:
als ik cs2 naar cs1 aanpas dan krijg ik een ander shot :quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef inperu het volgende:
ahaha ff googlen op de software van die webcam bij fukushima en nu kan je instant video kijken ipv blauwe vingers te krijgen door te f5'en :
http://cs2.town.yanaizu.f(...)frame_count=no_limit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |