Ik had meer het idee dat Hansie misschien dacht dat de uitzending niet entertainend genoeg was ofzo, nadat iedereen z'n comeback de hemel had ingeblazen. Daarom begon hij als een dolle redden wat er nog te redden viel. Terwijl het opzich al een aardige uitzending was, maar dat had hij waarschijnlijk niet zelf door.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:17 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Er leek idd op een gegeven moment kortsluiting te zijn ontstaan in zijn brein, toen hij besefte dat het weer 4 weken zou duren voordat hij los mocht gaan in VI. Zijn gedrag in het laatste deel sloeg echt helemaal nergens meer op.
quote:
Pfft wat een noobs.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:28 schreef msnk het volgende:
[..]
Bij hunnie is Hansie ook nog steeds grijs
Mooi, maar ik mis nog een boventitel "Geliquideerd"quote:
...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:03 schreef pberends het volgende:
Uitzending van vrijdag:
http://iptv.rtl.nl/nettv/(...)_International_s.mp4
Misschien is wegbezuinigd nog beterquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooi, maar ik mis nog een boventitel "Geliquideerd". Lid van Verdienste vind ik niet zo passen bij Manders.
Of 'weggekocht'.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien is wegbezuinigd nog beter
Geliquideerd is hetzelfde als weggekocht.quote:
Heeft alleen aan de bar gezeten dacht ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:25 schreef DrDentz het volgende:
Is Maarten Spanjer wel eens te gast geweest?
Samen met die gasten van Hotel Abronaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Heeft alleen aan de bar gezeten dacht ik.
Ben je blind?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:37 schreef Trekrecord het volgende:
als er dan toch geen MP4 van gisteren is dan post ik maar die van de Torenkamer van TV gelderland.
http://media.omroepgelder(...)video/2010/11/081115 011 De Torenkamer.mp4
Moet je opletten hoe tam René en Johan dan een avondje zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef pberends het volgende:
Zou Louis van Gaal vrijdag bij VI zitten?
Enig idee wat voor lettertype dat kan zijn bij de rest?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooi, maar ik mis nog een boventitel "Geliquideerd". Lid van Verdienste vind ik niet zo passen bij Manders.
Ben blij dat jij het zegt, want ik snap al die ophef rond zijn terugkeer ook niet... Een ronduit genante uitzending was dit. Precies zoals de TT hier is: overacting.quote:Op woensdag 16 maart 2011 04:04 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een ontzettend slechte aflevering met Kraay jr....verschrikkelijk.
het was echt een drama, die man moet verboden worden bij VIquote:Op woensdag 16 maart 2011 04:04 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een ontzettend slechte aflevering met Kraay jr....verschrikkelijk.
eenschquote:Op woensdag 16 maart 2011 06:49 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ben blij dat jij het zegt, want ik snap al die ophef rond zijn terugkeer ook niet... Een ronduit genante uitzending was dit. Precies zoals de TT hier is: overacting.
Dat staat er niet, beter lezen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:20 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Mensen die alles wat Hansie doet toch wel leuk vinden.
Acteurs? Waar zijn er acteurs?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:13 schreef DR-w.brink het volgende:
het lijkt wel een acteur bij Samson en Gert.
Tja, er staat evenmin of hij wel of geen baas wordt gevonden. Een holler begrip is er sowieso niet. Hij heeft zich belachelijk gedragen en dat wordt dan ook terecht opgemerkt.quote:
Maar jij had het over Samson en Gertquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:26 schreef DR-w.brink het volgende:
[..]
die nepper Kraaij LIJKT net een acteur
quote:Hansie for president
Uitgegeven: 16 maart 2011 09:24
Laatst gewijzigd: 16 maart 2011 12:06
Ja, ik heb gekeken en hoe. Ik heb gelachen, veel gelachen zelfs en soms mijn al dan niet wijze hoofd geschud. Ik heb nog meer gelachen en me verbaasd.
Hansie was terug en dat was bijna een hype voor een klein deel van het Nederlandse sporttelevisiepubliek. De televisiemakers van RTL 7 scoorden prima cijfers en verpakten hun 'Hansjes terugkomstprogramma' op knappe wijze.
VI of hoe het programma heet, is een cult-achtig programma aan het worden en dat is alleen maar leuk. Nog wel. Het wordt kundig gemaakt, het is iets te lang en het kijkt lekker weg. Praatjesmaker Hans Kraay junior was voor enige tijd verbannen of afwezig, maar vierde afgelopen maandag zijn rentree. Wat heet vieren?
Glorie en grootheid
Alsof Onze Lieve Heer op aarde terugkeerde om te vertellen hoe het met het Nederlandse voetbal ging. SBS-man Kraay junior, in al zijn glorie en grootheid, mocht zegevieren en kreeg uitgebreid de kans van zijn tafelgenoten.
Die mannen, voetbaldieren toch, speelden het spel goed mee en gaven Hansie de grootste taartpunt. Met slagroom. Knap gedaan, zonder meer. Brombeer Derksen was uiterst vilein, presentator Genee trok zijn beste 'wat ik?-koppies' en persoonlijkheid Van der Gijp zag in dat de volkomen losgeslagen Kraay junior wat rugdekking nodig had.
Dat werd dus uiterst vermakelijke televisie en daar grossieren deze mannen in; bijna iedere uitzending scoren ze, hoewel ze te lang doorgaan.
Ordinair
Ik ben, dat moet ik helaas toegeven, geen Kraay junior kenner, maar weet dat hij iets bij SBS met voetbal doet. Op een, zo ik hoorde, vrolijke autoverkopersmanier. Hang me niet aan die term op: ik hoorde het slechts.
Ik kon me er wel iets bij indenken, nu ik hem op maandag aan het werk zag en hoorde. Je zou het ontwapenend en recht door zee kunnen noemen, maar even makkelijk ordinair en plat. Tussen die kwalificaties zit niet veel ruimte overigens.
Hans zegt wat hij denkt, hij heeft een frisse (soms vooringenomen) kijk op de voetbalwereld en hij bazelt vrolijk door, bepaald niet geremd door enige ingetogenheid. Derksen zet dan zijn stootblok neer, Genee pakt de föhn, Van der Gijp gooit er nog een giermoment in en Hansie zegeviert; normaals, uiterst grappige televisie.
Televisiepaus
Later op de avond steeg Kraays ster nog meer. Hij mocht bij televisiepaus Matthijs van Nieuwkerk in de nacht komen vertellen wat hij allemaal gedaan had.
In eenzelfde, bijna verpletterende alleenspraak ging hij door, nagenietend van alles dat de laatste weken rond deze voetbaltrainer/televisieman was gebeurd. Hij mocht van mij.
Hij vergaloppeerde zich totaal, hij kreeg een heel dikke nek, maar het mocht.
Het was zijn avond. Zijn 15 minuten van grote roem.
Later, thuis, kregen we het over de inhoud van dit alles, soms wel eens belangrijk bij televisieprogrammas. Ai, daar raakten we het spoor snel bijster. Want waar ging het nou eigenlijk over? Over niets. Naar bleek.
Stangen
Vier mannen die over voetbal boomden en elkaar zaten te stangen. Uiterst grappig, maar qua inhoud bleef het ergens in de derde minuut al steken en haalde het zo ongeveer het niveau van de wedstrijden en spelers die de mannen bespraken en afkraakten.
Dat laatste doen ze leuk en ook goed, laat daar niet aan getwijfeld worden. Het mager uitgevoerde Nederlandse voetbal wordt, zo blijkt, pas leuk als je het deze behandeling geeft en als je Hansie er, in al zijn eenvoud, als een werkelijk ongeleid projectiel op los laat.
Het ging om niets, maar het werd knap gemaakt. Dat zie je niet vaak op de Nederlandse televisie.
© NUsport/Mart Smeets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |