ehh, why?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:17 schreef Rituals het volgende:
Ik ga vanaf morgen ook weer even echt lowcarben, maximaal 20gr. KH per dag. Ik heb me nooit zo streng bezig gehouden met aantal gram KH per dag, ik at gewoon geen aardappelen/pasta/rijst/broodproducten/weinig fruit, maar zie nu dat je (ook zonder die producten) héél snel aan 20gr. KH komt.
Tot zover deze mededeling.
Ik ga lekker slapen. Welterusten.
Ditquote:Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ehh, why?
Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
Wat vervelend nouquote:Op maandag 14 maart 2011 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje
bah, moet straks met de auto naar de uniwant moet erna boodschappen halen
de eerste reden kan ik zien. De tweede reden niet, want volgens mij ben jij al heeeeel erg bewust met eten bezig, te bewust zelf. Ik ben echt bang dat je jezelf daarin gaat verliezen, en doordat je zo bewust er mee bezig bent, te weinig gaat eten.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
Meezing SoM.quote:
quote:
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.
Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.
Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen.![]()
En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
Hier word ik blij vanquote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.
Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.
Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen.![]()
En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien.
En dat ja!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
Ja, ik ben alleen een beetjequote:
Iddquote:Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen.
Juist daarom moet je niet strikt gaan low-carben, je geeft nu al aan dat het in eerste instantie niet goed zal gaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef Rituals het volgende:
[..]
.
Ik ben inderdaad bewust bezig met eten, maar nog minder eten dan dat ik nu doe gaat niet gebeuren. Ik wil best drie weken lowcarben en voor mezelf lijstjes bijhouden om te kijken of er inderdaad vooruitging in zit, maar ik post liever nog geen lijstjes in het topic. Zoals ik zaterdag al aangaf kost het gewoon tijd om mijn eetpatroon om te gooien, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Als ik nu lijstjes ga posten krijg ik (terecht) veel commentaar van jullie op dingen die ik zelf ook weet en daar heb ik geen zin in.
Nee dusquote:Dus compromis: ik ga drie weken strikt lowcarben om te kijken hoe ik me daarbij voel en hou voor mezelf bij of het inderdaad werkt?
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
Ja allang. Soortgelijk verhaalquote:Op maandag 14 maart 2011 10:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Stom VikGeeft ook meteen aan waar je niet wil werken vrees ik.
Al wat gehoord van utrecht?
Je antwoord stelt me niet gerust, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:
Ik zit nu op mijn telefoon, dus mijn antwoorden worden iets korter.
Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.
Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
Waarschijnlijk komen ze dan aankloppen op het moment dat je net ergens bent aagenomen, fijn op je plek zit en dan moet je weer gaan kiezen enzoquote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik ben alleen een beetjeop mezelf dat ik dan niet gewoon op z'n minst 30 minuten loop. Nu denk ik: oh ik kon alleen maar zo snel omdat ik toch niet zo lang liep, pff
.
En ze zijn met de weg bezig op m'n looprondje, dus dat gooide ook roet in het eten. Maar even een ander rondje uitzoeken dus.
[..]
Idd. Leuk hoor om overal in de portefeuille te zitten, maar levert dat ook nog eens wat op?
Wat is er mis met meer eten naast je huidige eetpatroon en die 3 producten alsnog wel eten? Als het verschil toch zo weinig is, waarom dan de moeite nemen om lowcarb te gaan doen met alle risico's van dien?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:
Ik zit nu op mijn telefoon, dus mijn antwoorden worden iets korter.
Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.
Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
Taj Mahal? Je krijgt er best veelquote:Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.
Iemand nog een leuk restaurant in Utrecht? Niet frans of nederlands.
Vik, je loopt hartstikke goed! Je mag heus wel trots op jezelf wezen hoor!
De Groene Draeckquote:Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.
Iemand nog een leuk restaurant in Utrecht? Niet frans of nederlands.
Vik, je loopt hartstikke goed! Je mag heus wel trots op jezelf wezen hoor!
Uh.. nee.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat 'ie slaap nodig heeft?.
Ik deed/doe het geloof ik al een beetje zonder dat ik me er bewust van was. Lang niet genoeg om het echt lowcarben te noemenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb na al die low carbpraat hier ook even overwogen om te gaan low carben, maar toch maar niet, geloof ik. Ik vind de dingen die je mag eten als je low carbt lekker, maar de dingen die je níet mag eten als je low carbt ook. Bovendien denk ik dat ik al een heel eind op weg ben met een regelmatig en afwisselend eetlijstje (niet alleen maar pasta, maar ook rijst en krieltjes en meer groente).
Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...quote:Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat hebben jij en MissPashok nu weer uitgespookt?
Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk!quote:
Niet stiekem.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...
Razz, ben stiekem nog altijd McTaalfout he!?
Vik, je lijstje is te mager!!
[..]
Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk!
Eten dus!quote:
Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoorquote:
Het klonk echt alsof je een halve mummie wasquote:Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef _Calimero_ het volgende:
En er is niks kinky aan mijn tape.![]()
Ik heb gewoon drie stroken tape over mijn rug, van schouderblad tot schouderblad en naar beneden. En het zit verrot, maar ik zit wel redelijk rechtop vandaag
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Het klonk echt alsof je een halve mummie was.
Je maakt het wel erg lastig voor jezelf denk ik, vegetarisch en low-carb eten. Eet je wel kaas?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef Rituals het volgende:
Het werkt weer zie ik. Even de beknopte versie van mijn verhaal: ik ga méér vis eten, eieren, griekse yoghurt en meer groente. Ik maakte nooit lijstjes maar heb wel basisproducten die ik afwissel. Verder ga ik nu echt (minimaal) 3x per dag eten.
Ik vind het lief dat jullie bezorgd zijn, maar ik doe dit om de juiste redenen en denk dat het een vooruitgang zal zijn voor mij.
Koppige Friezin!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoor. En als ik geen trek heb, gewoon niet. /eigenwijs
Als ik weer aan het werk ben, eet ik weer probleemloos 4 á 5 boterhammen bij de lunch.
Het is je geraden!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Komt goed V1z0R, want ik ga nu juist meer eten.
Maar je gaat toch afvallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Komt goed V1z0R, want ik ga nu juist meer eten.
Jij eet nog (veel) minder dan ik!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: banaan
T: grapefruit
L: bruin pistoletje cervelaat, boterham met appelstroop
T: ?
S: RPM
D: pasta met verse groenten en beperkte tomatensaus, part II
Hee, wat grappig, je O is een T! Doe maar lekker nog een boterhammetje ergens tussenproppen! Of 2!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: banaan
T: grapefruit
L: bruin pistoletje cervelaat, boterham met appelstroop
T: ?
S: RPM
D: pasta met verse groenten en beperkte tomatensaus, part II
Ik word gewoon duizelig bij de gedachte aan XM's lijstje. Een hele dag hard werken én RPM'en op dat lijstje. Dudequote:Op maandag 14 maart 2011 11:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Hee, wat grappig, je O is een T! Doe maar lekker nog een boterhammetje ergens tussenproppen! Of 2!
Que?quote:
Wutz the fuzz ineens? Ik post al weken soortgelijke lijstjes!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik word gewoon duizelig bij de gedachte aan XM's lijstje. Een hele dag hard werken én RPM'en op dat lijstje. Dude.
Nou, dan is het maar goed dat je nu bij je nekvel gegrepen wordtquote:Op maandag 14 maart 2011 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wutz the fuzz ineens? Ik post al weken soortgelijke lijstjes!
nee...je ontbijt normaal met meer. Griekse yoghurt met muesli enzo....quote:Op maandag 14 maart 2011 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als mijn lijstje karig is, is dat van jou dat ookquote:Op maandag 14 maart 2011 11:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mijn lijstje
O: dubbele boterham met chocopasta en pure vlokken (ooo, wat een guilty sin)
L: kaas/ham tosti
T: peer
D: avondeten bij broer, kleine broertje komt ook
T: vast een of ander lekker toetje
Ja maar ik snap het nietquote:Op maandag 14 maart 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dan is het maar goed dat je nu bij je nekvel gegrepen wordt.
Wat Nynke zegt: waar is je yoghurt ineens?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja maar ik snap het niet. Iedereen was steeds
bij mn lijstjes en nou is het ineens niet meer goed
.
Ik eet amper Griekse yoghurt? Kwark meestal, maar vanochtend had ik haast en geen tijd meer voor kwark.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee...je ontbijt normaal met meer. Griekse yoghurt met muesli enzo....
Jij loopt hard vandaag.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als mijn lijstje karig is, is dat van jou dat ook
omdat banaan = geen griekse yoghurt met muesli.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
.
Daar hebben ze nou een wekker voor uitgevonden! Ik neem 's ochtends altijd uitgebreid de tijd voor het ontbijt (er zat een uur tussen opstaan en vertrekken toen ik werkte!)quote:Op maandag 14 maart 2011 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik eet amper Griekse yoghurt? Kwark meestal, maar vanochtend had ik haast en geen tijd meer voor kwark.
Echt niet, eerst had je nog fatsoenlijk ontbijt enzo.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Referentiekader. Appel + ontbijtkoek is anders dan lijstjes met voedingswaarde die je toch vrij regelmatig neerzette.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
.
O, is 'ie daarom uitgevonden.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze nou een wekker voor uitgevonden! Ik neem 's ochtends altijd uitgebreid de tijd voor het ontbijt (er zat een uur tussen opstaan en vertrekken toen ik werkte!)
nee, je bent absoluut niet verloren..je bent zo goed bezig, zie dit als een aanmoediging!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jemig, ik eet 1x een banaan als ontbijt ipv magere kwark ivm haast en gelijk ben ik Verloren. Kom op zeg.
Je doet of de dag al voorbij is. Het is zo lunchpauze, ga ergens wat extra halen en eet dan een flinke T. vanmiddag.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jemig, ik eet 1x een banaan als ontbijt ipv magere kwark ivm haast en gelijk ben ik Verloren. Kom op zeg.
Issie stuk? Wat nu?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Primair wel ja. En de mijne is stuk, dus geen dirty mind
.
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Primair wel ja. En de mijne is stuk, dus geen dirty mind
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
GET-VER-DEMME Nu kan niemand meer een hap binnenkrijgen de hele dag. Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers zijn eigen risico Co!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef conleche het volgende:
[..]
GET-VER-DEMME Nu kan niemand meer een hap binnenkrijgen de hele dag. Gefeliciteerd!
Dan vraag je een fiets te leen, of je gaat met zo'n ding......je weet wel......met van die rails...de tram!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er is hier trouwens niks op loopafstand waar ik wat kan halen.
Waarom was het eerste waar ik aan dacht een Segway?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan vraag je een fiets te leen, of je gaat met zo'n ding......je weet wel......met van die rails...de tram!
Nieuwsgierig: wat is je dagplanning dan en op hoeveel kcal kom je dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:02 schreef Rituals het volgende:
@ co, die L. Ik zou eieren eten als T, of als L in een salade met bijv tonijn. O wordt sowieso griekse yoghurt + lijnzaad.
IRL weet de date als enige echt alles over mijn voeding, gewichtspatroon door de jaren heen, mijn angsten en gedachten e.d. Mijn ouders weten het gedeeltelijk.
is het geen optie om er met een professional over te praten? Anyway ik ga het vliegtuig in. TOT vanuit duitsland!quote:Op maandag 14 maart 2011 12:02 schreef Rituals het volgende:
@ co, die L. Ik zou eieren eten als T, of als L in een salade met bijv tonijn. O wordt sowieso griekse yoghurt + lijnzaad.
IRL weet de date als enige echt alles over mijn voeding, gewichtspatroon door de jaren heen, mijn angsten en gedachten e.d. Mijn ouders weten het gedeeltelijk.
Goede reis! Fijn weer bij de duutser straksquote:Op maandag 14 maart 2011 12:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
is het geen optie om er met een professional over te praten? Anyway ik ga het vliegtuig in. TOT vanuit duitsland!
Psst, in Benoordenhout hebben ze naast veel bejaarden ook een Albert Heijnquote:Op maandag 14 maart 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, op en neer naar de stad red ik niet in mn half uurtje pauze. Neem thuis dan nog wel wat.
Had ik moeten weten!!! Ik heb ooit als bijbaantje op de logistiekbeurs gestaan om koffie te zetten en heftrucks te demonstrerenquote:Op maandag 14 maart 2011 12:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
I helpz!
[ afbeelding ]
Worden gebruikt op Schiphol enzo
Ja, maar dat is niet op loopafstand Vikquote:Op maandag 14 maart 2011 12:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Psst, in Benoordenhout hebben ze naast veel bejaarden ook een Albert Heijn.
quote:Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Had ik moeten weten!!! Ik heb ooit als bijbaantje op de logistiekbeurs gestaan om koffie te zetten en heftrucks te demonstrerenMaar dan moest ik ook eens per uur op zo'n ding de RAI door, om te laten zien dat het heus ook vrouwelijk kon zijn. Of zo.
Ah well, ik begreep eigenlijk niks van mijn gewenste aanwezigheid daar, maar hee het betaalde 125 gulden per dag en het was 5 of 6 dagen. Een fortuin!
@marmar: dat was een korte droom dan. *noteert: drankje op meet voor marmar*
Tis dat ik al heb hardgelopen. Anders was ik met een bezweet broodje langsgeholdquote:Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet op loopafstand Vik. Er zit hier echt niks in de omgeving. Ja, dure villa's en bos.
Lief, maar ik heb net een boterham én het pistoletje op. Dus dat zijn bij elkaar al zeker 3 boterhammenquote:Op maandag 14 maart 2011 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tis dat ik al heb hardgelopen. Anders was ik met een bezweet broodje langsgehold.
Dan neem je toch dat ding.. rails enzo?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tis dat ik al heb hardgelopen. Anders was ik met een bezweet broodje langsgehold.
Boterham =1, pistoletje =2, waar heeft boterham 3 zich verstopt?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Lief, maar ik heb net een boterham én het pistoletje op. Dus dat zijn bij elkaar al zeker 3 boterhammen.
Opgeteld zijn het er toch drie? 2 in de vorm van het pistoletje (want pistoletje zit qua kcals hoger dan een bth) en 1 losse boterhamquote:Op maandag 14 maart 2011 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Boterham =1, pistoletje =2, waar heeft boterham 3 zich verstopt?
Dat is natuurlijk ook een vergelijking van niksquote:Op maandag 14 maart 2011 12:40 schreef loveli het volgende:
Oh. Ik reken nooit zo. Om m'n vader te quoten: Als ik die muis had en die daar loopt en dan nog één, dan had ik er 3.
Nu zien we eens wat jij eet!quote:Op maandag 14 maart 2011 12:40 schreef loveli het volgende:
Oh. Ik reken nooit zo. Om m'n vader te quoten: Als ik die muis had en die daar loopt en dan nog één, dan had ik er 3.
*schuift boterham met kaas, dikke laag hv mayo en kipfilet naar binnen*
Oi dawassikniet, maar ik vind het wel lief van je hoorquote:Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Had ik moeten weten!!! Ik heb ooit als bijbaantje op de logistiekbeurs gestaan om koffie te zetten en heftrucks te demonstrerenMaar dan moest ik ook eens per uur op zo'n ding de RAI door, om te laten zien dat het heus ook vrouwelijk kon zijn. Of zo.
Ah well, ik begreep eigenlijk niks van mijn gewenste aanwezigheid daar, maar hee het betaalde 125 gulden per dag en het was 5 of 6 dagen. Een fortuin!
@marmar: dat was een korte droom dan. *noteert: drankje op meet voor marmar*
Loveli geeft hier wel commentaar op onze lijstjes, maar zelf heeft ze vast de meest draconische lijstjes ooitquote:Op maandag 14 maart 2011 12:52 schreef V1z0R het volgende:
Inderdaad nog nooit een lijstje van loveli gezien!
Oh! Iets met avatars die op elkaar lijken. Als jullie een memoryspel waren had ik jullie altijd samen willen pakken en dan de hele tijd: oh wat stom geroepen!quote:Op maandag 14 maart 2011 12:49 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oi dawassikniet, maar ik vind het wel lief van je hoor
Standaard ontbijt is (volle geiten)yoghurt met iets vaak hagelslagquote:Op maandag 14 maart 2011 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nu zien we eens wat jij eet!
Lekker zeg
pistolet is 1,5 niet 2quote:Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Opgeteld zijn het er toch drie? 2 in de vorm van het pistoletje (want pistoletje zit qua kcals hoger dan een bth) en 1 losse boterham.
Die doen jullie later toch wel even dik over he?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, lief van jullie!. We doen er niets aan of zo hoor, hebben elkaar alleen net via Whatsapp (
) een 6maandenkusje gegeven.
.
Sowieso komend weekend, als we naar Scheveningen gaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Die doen jullie later toch wel even dik over he?
Ja, dan doen jullie er stiekem dus wel wat aanquote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Sowieso komend weekend, als we naar Scheveningen gaan..
Ja, dat is toeval. Was toen we boekten gewoon het eerste weekend waarop het kon.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dan doen jullie er stiekem dus wel wat aan(of is het toeval dat jullie juist dit weekend naar Scheveningen gaan?)
Gefeliciteerd iig!
Klinkt ook lekker!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
broodje gegrilde kip met kerriesausje ophad trek!
Gelukkig woon ik niet meer thuis, anders had mijn moeder mij ook getrakteerd op een eindedertijdenlulverhaalquote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef V1z0R het volgende:
Had jou echt verwacht als ubergezondfreak loveli!
Valt best nog wel mee eigenlijk.
Had het niet echt gevolgd wat er op internet over Japan gezegd werd, maar dit is echt belachelijk!
Het einde der tijden, karma voor Pearl Harbor...Soms
![]()
Gaat je lukken Vik!![]()
quote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef V1z0R het volgende:
Had het niet echt gevolgd wat er op internet over Japan gezegd werd, maar dit is echt belachelijk!
Het einde der tijden, karma voor Pearl Harbor...Soms
![]()
Maak je je D niet zelf?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Merel het volgende:
Lijstje:
O - lekker vette volle perzikenroomyoghurt
T - 1 koekje
L - broodje kroket, 2 boterhammen met kaas en rauwkost en wat dressingspul, 3 glazen melk, appel
D - spaghetti met salami, kappertjes en rode wijn
Een dag op 1 stuk fruit in plaats van 2 overleef ik wel, maar ik mis wel wat groente doordat dat niet standaard bij m'n D zit. Iemand een beter idee dan sla?
Scheelt wel dat Jezus nu terug gaat komen! Weer genoeg vis voor iedereen!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik niet meer thuis, anders had mijn moeder mij ook getrakteerd op een eindedertijdenlulverhaal.
Eet niet elke dag alles wat daar staat, met name de afdeling 'troep' hou ik beperkt. Op mijn menu geen simpele suikers, gehard plantaardig vet en onzinnige suikers als het even kan. Zondigen mag best, wanneer er gezond voer en beweging tegenover staat. Alles in perspectief en met mate.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef V1z0R het volgende:
Had jou echt verwacht als ubergezondfreak loveli!
Valt best nog wel mee eigenlijk.
Ik las het al iddquote:
Moet je nagaan dat zo'n bewering is gedaan door een volksvertegenwoordiger... (SGP maar toch...)quote:
Snoeppaprika bij de appie, of radijsjes. Bakje blauwe bessen wegwerken, ook gezond.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:54 schreef Merel het volgende:
Lijstje:
O - lekker vette volle perzikenroomyoghurt
T - 1 koekje
L - broodje kroket, 2 boterhammen met kaas en rauwkost en wat dressingspul, 3 glazen melk, appel
D - spaghetti met salami, kappertjes en rode wijn
Een dag op 1 stuk fruit in plaats van 2 overleef ik wel, maar ik mis wel wat groente doordat dat niet standaard bij m'n D zit. Iemand een beter idee dan sla?
Beetje respect mag wel hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat zo'n bewering is gedaan door een volksvertegenwoordiger... (SGP maar toch...)
quote:Ben voor vrijheid van religie maar normaal laat je mensen die zulke belachelijke uitspraken doen inchecken bij een psychiatrische instelling!
Vind het een zeer goed streven loveliDenk zelf ook zo, mag wel zondigen mits ik die dag ben wezen sporten...
Op de school van mijn schoonvader hadden ze de laatste jaren echt geldproblemen, hij kreeg zelfs een goede regeling aangeboden om extra vroeg te stoppen omdat hij met zijn hoge schaal gewoon te duur was. Bovendien loopt het aantal leerlingen flink terug omdat er gewoon minder kinderen zijn in Limburg, dus dan kan ik me wel voorstellen dat zo'n school liever niet jaren aan een nieuwe docent vastzit.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik las het al idd.
Ik verbaas me eigenlijk over dit bericht. Dacht dat je in het onderwijs altijd wel goed zat met het huidige lerarentekort?
Heb de uitspraak niet gelezen dus kan daar niet over oordelen. Karma is geen SGP-term, dus voor ik een oordeel vel lees ik liever de originele uitspraak, als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Want die uitspraak getuigt wel van respect, wil je zeggen?.
Karma spraken een hele lading Amerikanen over...quote:Op maandag 14 maart 2011 14:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb de uitspraak niet gelezen dus kan daar niet over oordelen. Karma is geen SGP-term, dus voor ik een oordeel vel lees ik liever de originele uitspraak, als je het niet erg vindt.
Ik en netjes?!quote:
Dat van Pearl Harbor en karma, en eind der tijden was niet dezelfde persoon he. Ik vind dat iemand best mag denken dat deze aardbeving het begin van het eind der tijden is. Aangezien deze persoon in de bijbel gelezen heeft dat het eind der tijden aangekondigt wordt door (natuur)rampen.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik geloof ook niet dat ze de term karma hebben gebruikt, maar kan me wel voorstellen dat deze uitspraak gedaan is, aangezien ik ook gelovige mensen ken die hem zouden kunnen doen. Maar een politicus die zo'n uitspraak doet, moet onmiddellijk teruggefloten worden imo.
Heb je een bron, V1z0R?
Oneens met V1z0R.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:25 schreef V1z0R het volgende:
Replyen op z'n laatste tweet: 'We kunnen niet weten wanneer Jezus terugkomt. Dus neem het niet letterlijk.'. Misschien wordt het tijd dat hij de bijbel minder letterlijk neemt...
Zeg niet dat hij het niet mag denken of uiten, vind het alleen een ondoordacht en belachelijk standpunt.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Oneens met V1z0R.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
Eens met Chico.
Zoeken ze ook een tekstschrijver?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:48 schreef loveli het volgende:
Vacature:
Wij zoeken iemand die
[..]
-samen met collegas onze organisatie steeds weer op een hoger plan wilt brengen,
-wilt meedenken over verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen,
En verder nog 2 keer wilt
![]()
Open sollicitatie. Zo te zien hebben ze je hard nodig.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zoeken ze ook een tekstschrijver?.
Er worden wel veel babies gemaakt daar hoorquote:Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef conleche het volgende:
Wat die man doet of denkt moet hij zelf weten, maar als politicus kan je hem natuurlijk nauwelijks meer serieus nemen. Maar goed, de SGP wil ook nog steeds geen vrouwen die ook maar wat te zeggen hebben, dus het is niet dat ik verbaasd ben of zo. Ik zie het maar als een overblijfsel van het stenen tijdperk. Evolueert vanzelf wel weg.
Dat is waar. Nou dan maar après moi le déluge!quote:Op maandag 14 maart 2011 14:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Er worden wel veel babies gemaakt daar hoor
Co raakt de kern van de discussiequote:Op maandag 14 maart 2011 14:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is waar. Nou dan maar après moi le déluge!
Alleen jammer dat ze het in het Frans doet en ik het dus niet kan lezenquote:
Na mij de zondvloedquote:Op maandag 14 maart 2011 15:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het in het Frans doet en ik het dus niet kan lezen.
je weet niet half hoe kinki ik benquote:Op maandag 14 maart 2011 15:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Als je niet weet wat het is, zou het haast nog kinkiër kunnen zijn dan Cali's tape
Oh jullie vinden een pashokje al kinki?quote:Op maandag 14 maart 2011 15:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Kom maar door. Van V1z0R weten we het ook al.
haha, dat lijkt me ehm.. hoogst oncomfortabelquote:Op maandag 14 maart 2011 15:36 schreef loveli het volgende:
Ach, in ieder geval kinkier dan een kippenhok.
Hoewel...
quote:Op maandag 14 maart 2011 15:05 schreef loveli het volgende:
Vrij vertaald: als Co dood is, loopt Nederland onder water.
Generatiekloof. Vraag je kinderen om hulpquote:Op maandag 14 maart 2011 16:17 schreef Tinkepink het volgende:
Zucht. Ik moet een powerpointpresentatie maken. En dat vind ik zo lastig. En saai.
Oh, als ik in m'n hoofd heb zitten dat ik niks ga kopen, dan doe ik dat ook niet!quote:Op maandag 14 maart 2011 16:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Boodschappen doen met zin in troep is niet slim hè! Tenminste, bij mij niet
Broerlief gaat me zn eerste poging tot braadlappen voorzetten. Ben benieuwd.
*jaloers*quote:Op maandag 14 maart 2011 16:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een behoorlijk ritme voor een werkloze trouwens. Elke dag om 22:00/22:30 op bed en voor 8 uur eruit
.
De PPP die ik maak zijn niet simpelquote:Op maandag 14 maart 2011 16:25 schreef Swietje het volgende:
Veel succes Maria![]()
Tink, powerpoint is simpel... wel saai.![]()
Ik heb niet het gevoel iets nuttigs te hebben gedaan vandaag. En ga 't ook niet meer doen.
De inhoud van de PPP is niet simpel. Powerpoint zelf wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De PPP die ik maak zijn niet simpelMOet heel ingewikkelde materie terugbrengen tot de finesse en tot een presentatie van ongeveer een uur.
Een maand geleden, ongeveer.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:38 schreef Viking84 het volgende:
Heeft iemand enig idee wanneer de winkels zomerjassen gaan verkopen? Wanneer de nw collectie binnen komt dus?
Oké. M'n neefje zoekt een nw zomerjas, maar kan niks leuks vinden. Vandaarquote:
We hebben echt geen van al dat bovenstaande, met uitzondering..quote:Op maandag 14 maart 2011 16:41 schreef loveli het volgende:
Lekker visje: makreel, haring, zalm. Nootjes.
Komkommer als T zet ook niet echt zoden aan de dijk he
tussendoortje suggesties: ham met kaas, toastje zalmfilet, fruit, salamirolletje met monchou, roggebrood met haring, gewoon een boterham, soepje, nootjes, yoghurt...quote:Op maandag 14 maart 2011 16:52 schreef Siral het volgende:
[..]
We hebben echt geen van al dat bovenstaande, met uitzondering..
Misschien kan ik wel ergens nootjes vinden in de garage
Dat is ook gewoon het probleem, ik weet gewoon niet wat ik als tussendoortje moet eten omdat alles wat als tussendoortje meegenomen kan worden bomvol suiker zit of calorieen, vandaar de komkommer
Als ik niet thuis zou wonen zou ik echt zooo anders eten..
Het moet makkelijk mee te nemen zijn dat is het probleem, als ik met bakjes e.d moet gaan ronzeulen gaat dat niet werken. En de handige tussendoortjes die we dan hebben is peperkoek/evergreen/liga/sultana etc (volgens jullie troep). En ik eet meestal ook een appel als tussendoortje tussen mijn ontbijt en lunch in, maar de appels waren opquote:Op maandag 14 maart 2011 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
tussendoortje suggesties: ham met kaas, toastje zalmfilet, fruit, salamirolletje met monchou, roggebrood met haring, gewoon een boterham, soepje, nootjes, yoghurt...
Iets van suiker kan je er best bij hebben hoor, dus ook fruit behoort tot mijn suggestiesKomkommer is als tussendoortje net zoveel waard als een glas water.
Er is ook inderdaad niets leuks. Met Baardmans ook alles afgezocht naar een zomerjas voor hem, uiteindelijk eentje gevonden bij, geloof het of niet, de C&A. Waar ik toen direct ook maar een jurkje heb gekocht.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oké. M'n neefje zoekt een nw zomerjas, maar kan niks leuks vinden. Vandaar.
We gaan in een B&B, niet in een hotel.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Gefeliciteerd Dad.. Wat gaat dat inderdaad snel
Leuk Schevenigen, ik ben daar graag.. welk hotel?
Klopt, maar bananen zitten bomvol kcal en suiker, en ik heb na 1 banaan nog honger.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:03 schreef MarMar het volgende:
bananen zijn makkelijk mee te nemen, boterhammen ook!
Tof! B&B die optie vergeet ik altijd, nog nooit gedaan ookquote:Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er is ook inderdaad niets leuks. Met Baardmans ook alles afgezocht naar een zomerjas voor hem, uiteindelijk eentje gevonden bij, geloof het of niet, de C&A. Waar ik toen direct ook maar een jurkje heb gekocht.
[..]
We gaan in een B&B, niet in een hotel..
Het is allemaal een kwestie van balans, balans tussen gezond eten, voldoende bewegen en bewust zijn van wat het eten doet.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef Siral het volgende:
[..]
Het moet makkelijk mee te nemen zijn dat is het probleem, als ik met bakjes e.d moet gaan ronzeulen gaat dat niet werken. En de handige tussendoortjes die we dan hebben is peperkoek/evergreen/liga/sultana etc (volgens jullie troep). En ik eet meestal ook een appel als tussendoortje tussen mijn ontbijt en lunch in, maar de appels waren open dan weet ik het gewoon niet meer..
Die kan jij best hebben hoor. Ook al zijn er misschien gezondere alternatieven. Ik grijp ook vaak naar ijs, terwijl een wortel misschien een betere keuze is. Eten moet wel leuk blijven. Pragmatisme for the win.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef Siral het volgende:.....n. En de handige tussendoortjes die we dan hebben is peperkoek/evergreen/liga/sultana etc (volgens jullie troep).
75 kcal. Valt erg mee.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:09 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt, maar bananen zitten bomvol kcal en suiker....
Bananen hebben echt niet teveel kcal en suiker voor jou. 110 kcal... dat valt reuze mee! Je hoeft er geen vijf te eten.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:09 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt, maar bananen zitten bomvol kcal en suiker, en ik heb na 1 banaan nog honger.
En een keer iets anders dan een boterham is ook wel lekker
die kan door de helftquote:Op maandag 14 maart 2011 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
ach, zolang 't geen bananenflap is
*boks*quote:Op maandag 14 maart 2011 16:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*jaloers*
Ik ben gewoon lui, schijnbaar![]()
Ik ben ook geen ochtendmens en heb echt moeite met vroeg mn nest uit komen en dan productief zijn. En dat vind ik dan weer stom van mezelf, want ik heb dus schijnbaar de discipline van een aardappel
Naja als het hongergevoel opwekt schiet het niet op natuurlijk, dus dan eet ik dat liever nietquote:Op maandag 14 maart 2011 17:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die kan jij best hebben hoor. Ook al zijn er misschien gezondere alternatieven. Ik grijp ook vaak naar ijs, terwijl een wortel misschien een betere keuze is. Eten moet wel leuk blijven. Pragmatisme for the win.
Het is ook wel logisch, als ik eenmaal aan suiker begin wil ik het de hele dag door.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is allemaal een kwestie van balans, balans tussen gezond eten, voldoende bewegen en bewust zijn van wat het eten doet.
Sultana/ontbijtkoek/etc zo nu en dan is op zich niet zo slecht, mits alles in balans is. Nadeel van die dingen is dat het je hongergevoel niet stilt, maar dat het juist extra hongergevoel geeft. Daarom is het troep, vanwege het vreetkickeffect en op de lange termijn de verstoring van je suikerhuishouding. Het zet aan tot het eten van troep, de suikerkick. En het voegt niet bijster veel toe qua voedingswaarde.
Nootjes, gekookt eitje, kaas, dat zijn tussendoortjes die dat effect niet hebben. Alles wat houdbaar is is makkelijk mee te nemen, maar vaak juist net niet gezond.
Ik eet nooit sultanaquote:Op maandag 14 maart 2011 17:27 schreef Perruche het volgende:
Maar als je wel een sultana zou eten is dat ook 120 kcal voor een pakje )of meer?) e dan heb je niet al het goede van bananen (kalium!). Dus dan is het toch niet erg?
Ik ben bijna klaar met werken
Dan nog.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:25 schreef Siral het volgende:
[..]
In mijn beleving zijn bananen rond de 110/120 kcal hoor..of ze moeten heel mini zijn.
Peperkoekquote:Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik eet nooit sultana
En met een hele uitzondering een keer een plakje peperkoek puur voor de lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |