abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94083785
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
de eerste reden kan ik zien. De tweede reden niet, want volgens mij ben jij al heeeeel erg bewust met eten bezig, te bewust zelf. Ik ben echt bang dat je jezelf daarin gaat verliezen, en doordat je zo bewust er mee bezig bent, te weinig gaat eten.

Compromis:

Jij doet 3 weken low carb, en post hier lijstjes van wat je eet?
pi_94083833
en anders? :P
Ja doei.
pi_94083934
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
ben ik heel groot en sterk! :+
pi_94084002
Wordt ze vastgetaped en krijgt ze een stukje taart!
(Ook ik kreeg andere gedachten bij 'vastgetaped'. Of is dat freudiaans)
pi_94084128
Dan werkt mijn brein ook Freudiaans :P
maar dat wist ik eigenlijk al
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 10:10:43 #31
70532 loveli
N
pi_94084132
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
Meezing SoM.

Hij "draait" de komende 3 woensdagen in Den Haag, Delft en Utrecht (dus as wo in DH, volgende week Delft en laatste week Utrecht). Het kost 2 tientjes.
crap in = crap out
pi_94084421
Ben net van het huis van Baardmans naar dat van mij gefietst, stond bijna over te geven toen ik hier was, dus ik ben direct maar weer in bed gekropen en zeg zo m'n college van vanmiddag maar af.

Gelukkig heb ik gezelschap van een enorme to do-list. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:23:19 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94084442
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ben ik heel groot en sterk! :+
~O>.

Ik ben inderdaad bewust bezig met eten, maar nog minder eten dan dat ik nu doe gaat niet gebeuren. Ik wil best drie weken lowcarben en voor mezelf lijstjes bijhouden om te kijken of er inderdaad vooruitging in zit, maar ik post liever nog geen lijstjes in het topic. Zoals ik zaterdag al aangaf kost het gewoon tijd om mijn eetpatroon om te gooien, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Als ik nu lijstjes ga posten krijg ik (terecht) veel commentaar van jullie op dingen die ik zelf ook weet en daar heb ik geen zin in.

Dus compromis: ik ga drie weken strikt lowcarben om te kijken hoe ik me daarbij voel en hou voor mezelf bij of het inderdaad werkt? :P
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:24:01 #34
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94084455
Beterschap DaD! :* Misschien de enorme to do-list even laten voor wat het is?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_94084582
@Rituals: maak je dan op zijn minst de lijstjes voor jezelf?

@DaD: beterschap :*
pi_94084690
Compromis, je post niet de lijstjes inhoud, maar alleen hoeveel kcal het je oplevert!
pi_94084752
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.

Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.

Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen. :{

En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:36:43 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94084759
Vrij O+
Uitslapen O+

LIjst:
O: 3 volkorencrackers met ham / roomkaas, beschuit kaas, beker melk
S: 2 uur wandelen
T's: appel, gekookt ei
L: 4 volkorencrackers jam, rosbief
T;s: 450 magere kwark met schep zelfgemaakte aardbeienjam :9, blokje choco
D: grote salade met ei, rode kool en/of doperwten wortelen, gegrilde biefstuk
T: bakje paprikachips

MOrgen naar Utrecht, naar We will rock you, dan lekker hotelletje, lekker ontbijtje.. hmmmm, lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 14 maart 2011 @ 10:38:04 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94084802
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.

Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.

Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen. :{

En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.

Sorry Rituals, maar ze heeft gelijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_94084851
quote:

[..]

Hier word ik blij van ^O^
Ik hoop dat het helpt.
pi_94084884
Niets aan toe te voegen!! _O_ conleche!
pi_94084904
quote:

[..]

Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien.
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 10:42:05 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94084919
Spoken like a true low-carb guru! _O_

Al denk ik nu ook weer "3,3 kilo!!! :o *O*" ondanks dat ik het geprobeerd heb en het toen niet echt een succes was :') :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 14 maart 2011 @ 10:42:19 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94084923
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
En dat ja!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_94084997
Post voor in de op, vind ik!
pi_94085050
Lijstio / planning voor vandaag:

O: brinta
B: lopen naar station (20 min. met ca. 6km/h)
T: 2x koffie met melk, activia yoghurt
L: 2 boterhammen gekookte worst
T: banaan
B: fiets ophalen (20 min. lopen met ca. 5.5km/h - met fiets aan de hand loop ik vast minder snel :P )
D: boerenkoolstamp met gehaktbal
T: vanilleyoghurt
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 10:48:19 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085111
Lijstje:

O: twee dubbele crackers met kaas, beker warme anijsmelk
S: 25 min hardlopen met 9,5 km/u (nieuw record *O*, volgende keer proberen 30-35 min dit tempo vol te houden)
B: 30 min wandelen
T: 1,5 glas sinaasappelsap
T: banaan
L: twee boterhammen met cervelaat, glas melk
T: appel, sinaasappel
D: bami met groentepakket

Verder word ik een beetje moe van bedrijven die een vacature hebben en op het moment dat je reageert aangeven voorlopig toch geen plek te hebben. Pfff.
Niet meer actief op Fok!
pi_94085147
Ging dus hartstikke goed dat lopen Vik :D

Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen. -O-
  maandag 14 maart 2011 @ 10:52:52 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085233
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef MarMar het volgende:
Ging dus hartstikke goed dat lopen Vik :D
Ja, ik ben alleen een beetje }:| op mezelf dat ik dan niet gewoon op z'n minst 30 minuten loop. Nu denk ik: oh ik kon alleen maar zo snel omdat ik toch niet zo lang liep, pff :P.

En ze zijn met de weg bezig op m'n looprondje, dus dat gooide ook roet in het eten. Maar even een ander rondje uitzoeken dus :).

quote:
Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen. -O-
Idd -O-. Leuk hoor om overal in de portefeuille te zitten, maar levert dat ook nog eens wat op? :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94085245
Stom Vik :( Geeft ook meteen aan waar je niet wil werken vrees ik.
Al wat gehoord van utrecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')