ehh, why?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:17 schreef Rituals het volgende:
Ik ga vanaf morgen ook weer even echt lowcarben, maximaal 20gr. KH per dag. Ik heb me nooit zo streng bezig gehouden met aantal gram KH per dag, ik at gewoon geen aardappelen/pasta/rijst/broodproducten/weinig fruit, maar zie nu dat je (ook zonder die producten) héél snel aan 20gr. KH komt.
Tot zover deze mededeling.
Ik ga lekker slapen. Welterusten.
Ditquote:Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ehh, why?
Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
Wat vervelend nouquote:Op maandag 14 maart 2011 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje
bah, moet straks met de auto naar de uniwant moet erna boodschappen halen
de eerste reden kan ik zien. De tweede reden niet, want volgens mij ben jij al heeeeel erg bewust met eten bezig, te bewust zelf. Ik ben echt bang dat je jezelf daarin gaat verliezen, en doordat je zo bewust er mee bezig bent, te weinig gaat eten.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
Meezing SoM.quote:
quote:
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.
Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.
Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen.![]()
En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
Hier word ik blij vanquote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.
Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.
Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen.![]()
En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien.
En dat ja!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
Ja, ik ben alleen een beetjequote:
Iddquote:Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen.
Juist daarom moet je niet strikt gaan low-carben, je geeft nu al aan dat het in eerste instantie niet goed zal gaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef Rituals het volgende:
[..]
.
Ik ben inderdaad bewust bezig met eten, maar nog minder eten dan dat ik nu doe gaat niet gebeuren. Ik wil best drie weken lowcarben en voor mezelf lijstjes bijhouden om te kijken of er inderdaad vooruitging in zit, maar ik post liever nog geen lijstjes in het topic. Zoals ik zaterdag al aangaf kost het gewoon tijd om mijn eetpatroon om te gooien, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Als ik nu lijstjes ga posten krijg ik (terecht) veel commentaar van jullie op dingen die ik zelf ook weet en daar heb ik geen zin in.
Nee dusquote:Dus compromis: ik ga drie weken strikt lowcarben om te kijken hoe ik me daarbij voel en hou voor mezelf bij of het inderdaad werkt?
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:
Ja allang. Soortgelijk verhaalquote:Op maandag 14 maart 2011 10:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Stom VikGeeft ook meteen aan waar je niet wil werken vrees ik.
Al wat gehoord van utrecht?
Je antwoord stelt me niet gerust, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:
Ik zit nu op mijn telefoon, dus mijn antwoorden worden iets korter.
Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.
Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
Waarschijnlijk komen ze dan aankloppen op het moment dat je net ergens bent aagenomen, fijn op je plek zit en dan moet je weer gaan kiezen enzoquote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik ben alleen een beetjeop mezelf dat ik dan niet gewoon op z'n minst 30 minuten loop. Nu denk ik: oh ik kon alleen maar zo snel omdat ik toch niet zo lang liep, pff
.
En ze zijn met de weg bezig op m'n looprondje, dus dat gooide ook roet in het eten. Maar even een ander rondje uitzoeken dus.
[..]
Idd. Leuk hoor om overal in de portefeuille te zitten, maar levert dat ook nog eens wat op?
Wat is er mis met meer eten naast je huidige eetpatroon en die 3 producten alsnog wel eten? Als het verschil toch zo weinig is, waarom dan de moeite nemen om lowcarb te gaan doen met alle risico's van dien?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:
Ik zit nu op mijn telefoon, dus mijn antwoorden worden iets korter.
Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.
Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
Taj Mahal? Je krijgt er best veelquote:Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.
Iemand nog een leuk restaurant in Utrecht? Niet frans of nederlands.
Vik, je loopt hartstikke goed! Je mag heus wel trots op jezelf wezen hoor!
De Groene Draeckquote:Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.
Iemand nog een leuk restaurant in Utrecht? Niet frans of nederlands.
Vik, je loopt hartstikke goed! Je mag heus wel trots op jezelf wezen hoor!
Uh.. nee.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat 'ie slaap nodig heeft?.
Ik deed/doe het geloof ik al een beetje zonder dat ik me er bewust van was. Lang niet genoeg om het echt lowcarben te noemenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb na al die low carbpraat hier ook even overwogen om te gaan low carben, maar toch maar niet, geloof ik. Ik vind de dingen die je mag eten als je low carbt lekker, maar de dingen die je níet mag eten als je low carbt ook. Bovendien denk ik dat ik al een heel eind op weg ben met een regelmatig en afwisselend eetlijstje (niet alleen maar pasta, maar ook rijst en krieltjes en meer groente).
Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...quote:Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat hebben jij en MissPashok nu weer uitgespookt?
Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk!quote:
Niet stiekem.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...
Razz, ben stiekem nog altijd McTaalfout he!?
Vik, je lijstje is te mager!!
[..]
Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk!
Eten dus!quote:
Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoorquote:
Het klonk echt alsof je een halve mummie wasquote:Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef _Calimero_ het volgende:
En er is niks kinky aan mijn tape.![]()
Ik heb gewoon drie stroken tape over mijn rug, van schouderblad tot schouderblad en naar beneden. En het zit verrot, maar ik zit wel redelijk rechtop vandaag
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Het klonk echt alsof je een halve mummie was.
Je maakt het wel erg lastig voor jezelf denk ik, vegetarisch en low-carb eten. Eet je wel kaas?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef Rituals het volgende:
Het werkt weer zie ik. Even de beknopte versie van mijn verhaal: ik ga méér vis eten, eieren, griekse yoghurt en meer groente. Ik maakte nooit lijstjes maar heb wel basisproducten die ik afwissel. Verder ga ik nu echt (minimaal) 3x per dag eten.
Ik vind het lief dat jullie bezorgd zijn, maar ik doe dit om de juiste redenen en denk dat het een vooruitgang zal zijn voor mij.
Koppige Friezin!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoor. En als ik geen trek heb, gewoon niet. /eigenwijs
Als ik weer aan het werk ben, eet ik weer probleemloos 4 á 5 boterhammen bij de lunch.
Het is je geraden!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Komt goed V1z0R, want ik ga nu juist meer eten.
Maar je gaat toch afvallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Komt goed V1z0R, want ik ga nu juist meer eten.
Jij eet nog (veel) minder dan ik!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: banaan
T: grapefruit
L: bruin pistoletje cervelaat, boterham met appelstroop
T: ?
S: RPM
D: pasta met verse groenten en beperkte tomatensaus, part II
Hee, wat grappig, je O is een T! Doe maar lekker nog een boterhammetje ergens tussenproppen! Of 2!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:
O: banaan
T: grapefruit
L: bruin pistoletje cervelaat, boterham met appelstroop
T: ?
S: RPM
D: pasta met verse groenten en beperkte tomatensaus, part II
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |