abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94081374
Het vorige deel: [Slank]1391 - Voorlopig geen japans eten

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 07:30:46 #2
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94081401
Dit lijkt me een mooi moment om weer binnen te vallen! Te veel om bij te lezen, heb ik iets gemist?

Mijn weekend was vol maar fijn O+ en ik post maar geen lijstjes :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 14 maart 2011 @ 07:36:33 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94081447
Mijn eendaagsweekend was logischerwijs veul te kort :').

Nog ff soezelen in de trein :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 07:37:49 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94081461
Goeiemorgen!
Niet meer actief op Fok!
pi_94081503
Morning!

Planning:
O: 250 ml soyamelk + 4 eetl muesli
T: appel
L: 2 bruine boterhammen, 1x kaas, 200 gr rauwkost
T: banaan, 150 ml yoghurt
B: 40 minuten fietsen
D: gocchi (deel 2) met 1 courgette

Heb erg "lekkere" spierpijn van gisteren :) morgen weer rustig sporten en dan woensdag weer pumpen :7
pi_94081609
Goedemooooooooooooorgen!

O+ uit eten was fijn O+

slapen ook O+

Lijstje vandaag:

O: omelet van 2 eitjes
T: roggebrood
L: kwark ofzo (even zoeken in het universiteitsrestaurant
T: ? moet nog boodschappen doen
S: hardlopen
D: fajiiiiiiiiiiiita's
Ja doei.
  maandag 14 maart 2011 @ 07:59:18 #7
331 Merel
Be here now.
pi_94081625
XM, Tink, Phaidra, bedankt voor het compliment. Ik heb het soms wel even nodig om te horen dat ik het goed doe. Het lastige ervan vind ik dat ik misschien wel goed handel, maar nog niet vanuit de juiste beweegredenen. Dus ik zit dan gezellig te kletsen niet "omdat hij de energie van het boos worden niet waard is" zoals Phaidra zei, maar omdat ik het zo gezellig vind en wil laten zien hoe leuk en lief ik nog steeds ben. Dus daar moet ik nog even aan werken 8-)

Anyway, ontbijt! Waarom is het tegenwoordig bijna onmogelijk om zuivel in de supermarkt te kopen die niet mager, light of 0% vet is?! Ik wilde gewoon volle yoghurt met een smaakje voor m'n ontbijt, want ik ben dat waterige dunne magere spul zat en van vet ga je niet dood. Gewoon onvindbaar. Dus nu zit ik aan de roomyoghurt die bij de toetjes stond. De dag beginnen met een toetje is helemaal zo gek nog niet :9
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_94082073
Goedemorgen.

Er was gister alleen nog maar witbrood in de supermartk gisteren. }:|
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94082095
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:17 schreef Rituals het volgende:
Ik ga vanaf morgen ook weer even echt lowcarben, maximaal 20gr. KH per dag. Ik heb me nooit zo streng bezig gehouden met aantal gram KH per dag, ik at gewoon geen aardappelen/pasta/rijst/broodproducten/weinig fruit, maar zie nu dat je (ook zonder die producten) héél snel aan 20gr. KH komt.

Tot zover deze mededeling :+.

Ik ga lekker slapen. Welterusten :W.
ehh, why?

Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
pi_94082365
Mogge! *O* lekkere dag vandaag, het loopt gesmeerd :9

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ehh, why?

Lieve Rituals, het lijkt me voor jouw belangrijk dat je A, niet meer afvalt, en B, naar een gezond eetpatroon toe gaat. Low Carben lijkt tegen beiden in te gaan!
Dit :) low carben klinkt helemaal niet gezond voor jou.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 maart 2011 @ 08:58:03 #11
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_94082427
Morning!

Ik vind het knap van je Merel! En als nou eerst het gedrag er is, komt later het gevoel of de beweegreden wel ;)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_94082439
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje :Y

bah, moet straks met de auto naar de uni :') want moet erna boodschappen halen :P
Ja doei.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:58:42 #13
277802 _Calimero_
pi_94082441
En ik heb eindelijk weer eens een volle agenda, dus ik ga gauw aan het werk!

Heb weer een weekend lang genoten van mijn gezelschap O+
pi_94082482
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is het eens met Jagär en Ml-etje :Y

bah, moet straks met de auto naar de uni :') want moet erna boodschappen halen :P
Wat vervelend nou ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_94082510
ja, vooral met die mist en dat druilerige weer :o
Ja doei.
pi_94082519
goedemorgen!

lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
L: broodje zure haring, salade
T: matze ham/kaas
T: mandarijntjes
D: bietjes (vers!) met gebakken uitjes, een stukje koe en een aardappel

Ik ga vanmiddag even overleggen met dok of die elektronische spierstimulator geschikt is voor mij en ik wil eigenlijk ook even om tafel met een diëtist over hoe het straks komt als ik op gewicht wil blijven. Heb al laten uitrekenen dat ik rond de 1400-1500 kcal moet blijven, maar tis dan ook wel handig om een goed vitaminepreparaatje erbij te pakken (doe ik nu ook en ik moet ook dagelijks een vies poedertje in water voor mn stoelgang YUCK)
Soms mis ik wel heel erg die tijd dat ik gewoon ff een uurtje meer ging sporten als ik wat meer at, dat werkte prima.

Ik zag laatst voorbij komen wat sommige meiden hier aten op de middelbare school, een halve boterham en een appel ofzo..?
Bij mij was dat een bord havermout als ontbijt, drie boterhammen als lunch, een appel tussendoor, vaak ook nog een mars tussendoor, smiddags een stuk koek bij de koffie, 2 borden warm eten en altijd een toetje en dat kon ik toen nog hebben ook :o (dawasdeverkeerdesmilie!)
pi_94082572
Oh en Merel je bent stoer!

En Rituals: doe maar niet :* Misschien moet je gewoon eens simpel beginnen met opschrijven wat je gegeten hebt, en daarna opschrijven wat je van plan bent te gaan eten.
Dan heb je het op papier (of op je scherm, wat je maar wilt) en dan heb je 1) een beetje afstand ervan en 2) beter zicht op wat je eet en wat anders kan.
Of je ze al dan niet wilt posten is een tweede, maar doe het dan op zijn minst voor jezelf.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:21:51 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94082906
Eens met de rest wb rituals. Ik zit klaar om te gaan hardlopen maar voel me niet topfit dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_94082970
Goedemorgen!

Ook een met wat Jagar zei over Rituals' plan om te gaan lowcarben :)

ik moet volgende maand gewoon structureel overwerken, 3 dagen in de week 1 uur. En dat blijft de komende maanden wel zo. -O-
pi_94083017
Goeiemorgen :)
Goed merel! Je bent standvastig gebleven, dat is belangrijk.
Ook eens met de rest mbt lowcarben. Er zijn nu hier weer meer mensen die dat doen, maar dat is meer voor gewichtsverlies dan om een normaal, gezond eetpatroon te krijgen.
Wederom adviseer ik de eetmeter :P
pi_94083057
Goedemorgen! Weekend met verjaardag van lief en met schoonmams naar Amsterdam, dus niet bijgelezen maar wel meegelezen tusssendoor :). Ik zie een low-carb-hype :D ik geloof niet dat dat voor mij zou werken. Mijn O+ brood O+ is mij enigszins heilig.

Mijn lijstje van vandaag:
O - boterham leverworst, boterham kaas, beker karnemelk
T - appel
L - yoghurt met kiwi's en muesli
T - roggebrood met pindakaas
D - sperziebonen, gekookte aardappeltjes, gehaktballetjes

Weer even normaal na het gesnoep van dit weekend.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:43:28 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94083405
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:47:34 #23
277802 _Calimero_
pi_94083507
Als je maar wel voldoende voedingsstoffen van alles binnen krijgt Rituals!

Ik ben gister 'vastgetaped' door 't vriendje, omdat ik altijd krom zit en daardoor veel last van mijn nek en schouders heb. Als ik nu probeer krom te zitten gaat die tape keihard trekken en doet het pijn, dus ik ben gedwongen de hele dag rechtop te zitten :')
Was alleen niet zo'n goed plan om dat vlak voor het slapen erop te laten plakken, want ik kon dus ook niet lekker liggen :|W
  maandag 14 maart 2011 @ 09:49:54 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94083567
Kinky Cali! :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 14 maart 2011 @ 09:54:50 #25
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94083713
zou het te koud zijn om in korte broek te hardlopen?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_94083785
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
@ Jagar & de rest, ik begrijp waarom jullie het me afraden, maar er zijn twee grote redenen dat ik ervoor kies wat strikter te gaan lowcarben. Ik merk namelijk dat mijn lichaam beter functioneert op eiwitrijke producten dan op KH-rijke producten. Mijn darmen reageren niet fijn op KH, ik blaas op en ik word vaak duizelig zodra ik KH-rijke producten eet. Van eiwitrijke producten krijg ik juist energie. Daarnaast let ik beter op mijn voedingspatroon zodra ik strenger ga lowcarben. Ik ben bewuster met eten bezig en eet daardoor waarschijnlijk ook wat regelmatiger/meer.
de eerste reden kan ik zien. De tweede reden niet, want volgens mij ben jij al heeeeel erg bewust met eten bezig, te bewust zelf. Ik ben echt bang dat je jezelf daarin gaat verliezen, en doordat je zo bewust er mee bezig bent, te weinig gaat eten.

Compromis:

Jij doet 3 weken low carb, en post hier lijstjes van wat je eet?
pi_94083833
en anders? :P
Ja doei.
pi_94083934
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
ben ik heel groot en sterk! :+
pi_94084002
Wordt ze vastgetaped en krijgt ze een stukje taart!
(Ook ik kreeg andere gedachten bij 'vastgetaped'. Of is dat freudiaans)
pi_94084128
Dan werkt mijn brein ook Freudiaans :P
maar dat wist ik eigenlijk al
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 10:10:43 #31
70532 loveli
N
pi_94084132
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
Meezing SoM.

Hij "draait" de komende 3 woensdagen in Den Haag, Delft en Utrecht (dus as wo in DH, volgende week Delft en laatste week Utrecht). Het kost 2 tientjes.
crap in = crap out
pi_94084421
Ben net van het huis van Baardmans naar dat van mij gefietst, stond bijna over te geven toen ik hier was, dus ik ben direct maar weer in bed gekropen en zeg zo m'n college van vanmiddag maar af.

Gelukkig heb ik gezelschap van een enorme to do-list. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:23:19 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94084442
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ben ik heel groot en sterk! :+
~O>.

Ik ben inderdaad bewust bezig met eten, maar nog minder eten dan dat ik nu doe gaat niet gebeuren. Ik wil best drie weken lowcarben en voor mezelf lijstjes bijhouden om te kijken of er inderdaad vooruitging in zit, maar ik post liever nog geen lijstjes in het topic. Zoals ik zaterdag al aangaf kost het gewoon tijd om mijn eetpatroon om te gooien, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Als ik nu lijstjes ga posten krijg ik (terecht) veel commentaar van jullie op dingen die ik zelf ook weet en daar heb ik geen zin in.

Dus compromis: ik ga drie weken strikt lowcarben om te kijken hoe ik me daarbij voel en hou voor mezelf bij of het inderdaad werkt? :P
  maandag 14 maart 2011 @ 10:24:01 #34
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94084455
Beterschap DaD! :* Misschien de enorme to do-list even laten voor wat het is?
pi_94084582
@Rituals: maak je dan op zijn minst de lijstjes voor jezelf?

@DaD: beterschap :*
pi_94084690
Compromis, je post niet de lijstjes inhoud, maar alleen hoeveel kcal het je oplevert!
pi_94084752
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Rituals het volgende:
Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.

Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.

Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen. :{

En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:36:43 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94084759
Vrij O+
Uitslapen O+

LIjst:
O: 3 volkorencrackers met ham / roomkaas, beschuit kaas, beker melk
S: 2 uur wandelen
T's: appel, gekookt ei
L: 4 volkorencrackers jam, rosbief
T;s: 450 magere kwark met schep zelfgemaakte aardbeienjam :9, blokje choco
D: grote salade met ei, rode kool en/of doperwten wortelen, gegrilde biefstuk
T: bakje paprikachips

MOrgen naar Utrecht, naar We will rock you, dan lekker hotelletje, lekker ontbijtje.. hmmmm, lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 14 maart 2011 @ 10:38:04 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94084802
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Je bent intelligent, dus je weet het mooi te brengen, maar het is GEEN goed plan en je zou dat moeten weten met je medische achtergrond. Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien. Het afvallen gaat bovendien razendsnel en dat is al helemaal niet wat jij wilt.

Daarnaast is het sws extreem moeilijk om genoeg calorieen binnen te krijgen, zonder veel te vet te eten, want normaal gesproken komt er een behoorlik gedeelte van je calorieen uit koolhydraten.

Als je zou zeggen: ik schrap alle snelle suikers uit mijn dieet: dan zeg ik ja, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar lowcarben en vooral streng lowcarben moet je echt niet doen. :{

En om dat te illustreren, ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ik het zelf ook wat veel vind: ik ben er nu een week mee bezig en ben 3,3 kilo afgevallen. En oké, daar zit veel vocht bij en oké, ik had dat laatste weekend meer dan een kilo erbij gegeten, dus die ging er ook makkelijk af. En voor mij is het ook niet heel erg, omdat ik nu al weet dat ik over 2 weken stop en dan langzaam weer m'n gezonde koolhydraten ga inbouwen, maar voor jou zou het desastreus zijn.

Sorry Rituals, maar ze heeft gelijk.
pi_94084851
quote:

[..]

Hier word ik blij van ^O^
Ik hoop dat het helpt.
pi_94084884
Niets aan toe te voegen!! _O_ conleche!
pi_94084904
quote:

[..]

Als je streng lowcarbt ga je hoe dan ook afvallen, hoe veel je ook eet, aangezien er een soort chemisch proces in je lichaam opgang komt waardoor je in ketose raakt en dus vet gaat verbranden om je lichaam van glucose te voorzien.
Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 10:42:05 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94084919
Spoken like a true low-carb guru! _O_

Al denk ik nu ook weer "3,3 kilo!!! :o *O*" ondanks dat ik het geprobeerd heb en het toen niet echt een succes was :') :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 14 maart 2011 @ 10:42:19 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94084923
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Wel van het chemische proces, maar niet dat je sowieso afvalt als je wel voldoende kcal zou binnenkrijgen. Goede post!
En dat ja!
pi_94084997
Post voor in de op, vind ik!
pi_94085050
Lijstio / planning voor vandaag:

O: brinta
B: lopen naar station (20 min. met ca. 6km/h)
T: 2x koffie met melk, activia yoghurt
L: 2 boterhammen gekookte worst
T: banaan
B: fiets ophalen (20 min. lopen met ca. 5.5km/h - met fiets aan de hand loop ik vast minder snel :P )
D: boerenkoolstamp met gehaktbal
T: vanilleyoghurt
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 maart 2011 @ 10:48:19 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085111
Lijstje:

O: twee dubbele crackers met kaas, beker warme anijsmelk
S: 25 min hardlopen met 9,5 km/u (nieuw record *O*, volgende keer proberen 30-35 min dit tempo vol te houden)
B: 30 min wandelen
T: 1,5 glas sinaasappelsap
T: banaan
L: twee boterhammen met cervelaat, glas melk
T: appel, sinaasappel
D: bami met groentepakket

Verder word ik een beetje moe van bedrijven die een vacature hebben en op het moment dat je reageert aangeven voorlopig toch geen plek te hebben. Pfff.
Niet meer actief op Fok!
pi_94085147
Ging dus hartstikke goed dat lopen Vik :D

Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen. -O-
  maandag 14 maart 2011 @ 10:52:52 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085233
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef MarMar het volgende:
Ging dus hartstikke goed dat lopen Vik :D
Ja, ik ben alleen een beetje }:| op mezelf dat ik dan niet gewoon op z'n minst 30 minuten loop. Nu denk ik: oh ik kon alleen maar zo snel omdat ik toch niet zo lang liep, pff :P.

En ze zijn met de weg bezig op m'n looprondje, dus dat gooide ook roet in het eten. Maar even een ander rondje uitzoeken dus :).

quote:
Flauw idd dat ze dan wel een vacature plaatsen. -O-
Idd -O-. Leuk hoor om overal in de portefeuille te zitten, maar levert dat ook nog eens wat op? :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94085245
Stom Vik :( Geeft ook meteen aan waar je niet wil werken vrees ik.
Al wat gehoord van utrecht?
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 10:56:25 #51
70532 loveli
N
pi_94085353
Wat Co zegt, 1000% eens.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef Rituals het volgende:

[..]

~O>.

Ik ben inderdaad bewust bezig met eten, maar nog minder eten dan dat ik nu doe gaat niet gebeuren. Ik wil best drie weken lowcarben en voor mezelf lijstjes bijhouden om te kijken of er inderdaad vooruitging in zit, maar ik post liever nog geen lijstjes in het topic. Zoals ik zaterdag al aangaf kost het gewoon tijd om mijn eetpatroon om te gooien, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Als ik nu lijstjes ga posten krijg ik (terecht) veel commentaar van jullie op dingen die ik zelf ook weet en daar heb ik geen zin in.
Juist daarom moet je niet strikt gaan low-carben, je geeft nu al aan dat het in eerste instantie niet goed zal gaan.
quote:
Dus compromis: ik ga drie weken strikt lowcarben om te kijken hoe ik me daarbij voel en hou voor mezelf bij of het inderdaad werkt? :P
Nee dus ;)

Dit wel:
quote:
crap in = crap out
  maandag 14 maart 2011 @ 10:56:36 #52
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94085360
Ik zit nu op mijn telefoon, dus mijn antwoorden worden iets korter :P.

Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.

Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:56:40 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085363
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Stom Vik :( Geeft ook meteen aan waar je niet wil werken vrees ik.
Al wat gehoord van utrecht?
Ja allang. Soortgelijk verhaal :P. Ze dachten dat ze genoeg winst maakten voor een extra werknemer, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Anders hadden ze me aangenomen. Eind april weten ze zeker of het wel of niet kan, maar ik hoop voor die tijd al iets te hebben. Over 6 dagen is de sluitingsdatum van m'n voorkeursvacature en ik hoop heel erg dat ik daarvoor uitgenodigd word. Vandaag nog even wat andere opties exploreren. We blijven maar bezig. Vermoeiend, dat solliciteren. Ik heb er helemaal geen zin meer in, maar als ik het niet doe, blijft er iets knagen in m'n achterhoofd (behalve in het weekend, daarom ben ik zo dol op weekend momenteel :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_94085502
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:

Co, ik begrijp je post en weet hoe lowcarben werkt en wat voor resultaat het heeft. Ik zal echter niet veel afvallen, want het enige wat er voor mij nu verandert is dat ik geen fruit, peulvruchten en crackers meer ga eten (en ik at al maximaal 2x per week fruit en peulvruchten). Daarnaast ga ik dagelijks méér eten dan afgelopen weken.

Het kwam misschien over of ik drastische maatregelen ging nemen, maar ik ga gewoon bewuster eten en daardoor hopelijk ook regelmatiger.
Je antwoord stelt me niet gerust, eerlijk gezegd.
Weet je al wat je als vervangers gaat gebruiken? Heb je wel een streef kcal per dag? Maak je voor jezelf wel lijstjes en hou je je daar ook aan?
Het klinkt misschien stom, maar, je zou toch beter moeten weten :*
pi_94085596
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik ben alleen een beetje }:| op mezelf dat ik dan niet gewoon op z'n minst 30 minuten loop. Nu denk ik: oh ik kon alleen maar zo snel omdat ik toch niet zo lang liep, pff :P.

En ze zijn met de weg bezig op m'n looprondje, dus dat gooide ook roet in het eten. Maar even een ander rondje uitzoeken dus :).

[..]

Idd -O-. Leuk hoor om overal in de portefeuille te zitten, maar levert dat ook nog eens wat op? :')
Waarschijnlijk komen ze dan aankloppen op het moment dat je net ergens bent aagenomen, fijn op je plek zit en dan moet je weer gaan kiezen enzo :+.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:56 schreef Rituals het volgende:

Wat is er mis met meer eten naast je huidige eetpatroon en die 3 producten alsnog wel eten? Als het verschil toch zo weinig is, waarom dan de moeite nemen om lowcarb te gaan doen met alle risico's van dien?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 14 maart 2011 @ 11:03:54 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94085597
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.

Iemand nog een leuk restaurant in Utrecht? Niet frans of nederlands.

Vik, je loopt hartstikke goed! Je mag heus wel trots op jezelf wezen hoor! O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_94085621
goedemorgen...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 14 maart 2011 @ 11:05:04 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94085630
Uniek: Argentijnse grill? :P Ik vind Gaucho's wel prima!
pi_94085651
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Tja, vind het moeilijk beoordelen Rituals, zonder een voorbeeldlijstje kun je natuurlijk ons alles wijs maken.

Taj Mahal? Je krijgt er best veel :9
  maandag 14 maart 2011 @ 11:06:11 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085662
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:03 schreef uniekhoorn het volgende:

De Groene Draeck :Y :P.

Serieus: als je van spareribs houdt, moet je naar Broadway gaan :9~
Niet meer actief op Fok!
pi_94085667
Mogguh!

Zal in de pauze even teruglezen wat er van 't weekend hier is gebeurt...

Vik, mik er nog eens even snel wat eten bij in! Dat is heul te weinig voor jou en al helemaal op een sportdag! }:|

Ik merk trouwens dat ik tegenwoordig veel meer slaap nodig ben :? Doordeweeks is het tegenwoordig dat ik rond 11uur al op bed ga en afgelopen weekend ben ik ook veel eerder op bed geweest dan normaal... Voel me wel beresterk op het moment! :D
Ennuh, iets met kippen...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 11:08:16 #62
70532 loveli
N
pi_94085733
Crackers weglaten ok. Peulvruchten kunnen bijdragen aan rommelige darmen, dat is ook nog te begrijpen. Wat komt ervoor in de plaats? En in fruit zitten dingen die goed voor je zijn. Helemaal skippen lijkt me jammer. Bewust kiezen, prima. Er is meer aan fruit dan appels en peren, bessen etc bestaan ook en die zitten ook vol met leuke dingen naast suikers.

In je darmen begint het hele verhaal. Die op orde krijgen is helemaal geen slecht uitgangspunt. Als je darmen goed werken en in goede conditie zijn, verwerk je je voedsel en alle voedingsstoffen beter en dat loont. Let er wel op det je de balans niet uit het oog verliest. Je eet niet om het eten, maar om je lichaam te voorzien van voldoende belangrijke stoffen. Door fruit te skippen schrap je een belangrijke bron daarvan.
crap in = crap out
pi_94085736
@ Rituals, geen fruit meer eten? Hoe is dat goed dan???
Geen snoepjes, geen koekjes, geen frisdrank om suikers te mijden, dat snap ik.. maar helemaal geen fruit meer lijkt me totaal niet de bedoeling van gezond eten!
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 11:09:01 #64
70532 loveli
N
pi_94085765
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:06 schreef V1z0R het volgende:
Ennuh, iets met kippen...
Wat hebben jij en MissPashok nu weer uitgespookt?
crap in = crap out
pi_94085792
MissKippenhok :+
pi_94085840
Slaap nodig ben?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:11:34 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085851
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Slaap nodig ben?
Hij zegt toch dat 'ie slaap nodig heeft? :+.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 11:12:30 #68
70532 loveli
N
pi_94085888
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat 'ie slaap nodig heeft? :+.
Uh.. nee.
crap in = crap out
  maandag 14 maart 2011 @ 11:12:45 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085894
Ik heb na al die low carbpraat hier ook even overwogen om te gaan low carben, maar toch maar niet, geloof ik. Ik vind de dingen die je mag eten als je low carbt lekker, maar de dingen die je níet mag eten als je low carbt ook :+. Bovendien denk ik dat ik al een heel eind op weg ben met een regelmatig en afwisselend eetlijstje (niet alleen maar pasta, maar ook rijst en krieltjes en meer groente).
Niet meer actief op Fok!
pi_94085922
Ik eet vaker pasta sinds ik het zelf maak :9
pi_94085927
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Slaap nodig ben?
Da's Grunnings!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:14:48 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94085962
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef MarMar het volgende:

[..]

Da's Grunnings!
Vaizor komt uut Drenthe :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94085990
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb na al die low carbpraat hier ook even overwogen om te gaan low carben, maar toch maar niet, geloof ik. Ik vind de dingen die je mag eten als je low carbt lekker, maar de dingen die je níet mag eten als je low carbt ook :+. Bovendien denk ik dat ik al een heel eind op weg ben met een regelmatig en afwisselend eetlijstje (niet alleen maar pasta, maar ook rijst en krieltjes en meer groente).
Ik deed/doe het geloof ik al een beetje zonder dat ik me er bewust van was. Lang niet genoeg om het echt lowcarben te noemen :P maar merk wel dat het voor me werkt als ik minder aardappels/pasta/rijst etc eet.
pi_94086005
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dan ist een nepDrent :P
  maandag 14 maart 2011 @ 11:15:51 #75
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94086008
Ik had net een hele reactie getypt, maar toen kon ik hem niet invoeren }:|. Even kijken of het weer werkt voordat ik weer zoveel typ.
pi_94086088
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat hebben jij en MissPashok nu weer uitgespookt?
Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...

Razz, ben stiekem nog altijd McTaalfout he!? :P

Vik, je lijstje is te mager!! :(
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

dan ist een nepDrent :P
Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk! :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 11:19:05 #77
70532 loveli
N
pi_94086129
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Onenigheid gehad, zei boos, ik boos, zoiets...

Razz, ben stiekem nog altijd McTaalfout he!? :P

[..]

Ook jij kunt te ver gaan natuurlijk! :P
Niet stiekem.
crap in = crap out
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:08 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94086130
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef V1z0R het volgende:

Ja nou! :(
Niet meer actief op Fok!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:29 #79
277802 _Calimero_
pi_94086151
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niks mis met uit Drenthe komen! *O*
pi_94086196
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja nou! :(
Eten dus! :X

En wat Cali zegt!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:20:37 #81
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94086204
Het werkt weer zie ik. Even de beknopte versie van mijn verhaal: ik ga méér vis eten, eieren, griekse yoghurt en meer groente. Ik maakte nooit lijstjes maar heb wel basisproducten die ik afwissel. Verder ga ik nu echt (minimaal) 3x per dag eten.

Ik vind het lief dat jullie bezorgd zijn, maar ik doe dit om de juiste redenen en denk dat het een vooruitgang zal zijn voor mij.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:20:37 #82
277802 _Calimero_
pi_94086205
En er is niks kinky aan mijn tape. :P
Ik heb gewoon drie stroken tape over mijn rug, van schouderblad tot schouderblad en naar beneden. En het zit verrot, maar ik zit wel redelijk rechtop vandaag *O*
  maandag 14 maart 2011 @ 11:21:38 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94086239
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Eten dus! :X

Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoor :Y. En als ik geen trek heb, gewoon niet. /eigenwijs

Als ik weer aan het werk ben, eet ik weer probleemloos 4 á 5 boterhammen bij de lunch O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_94086250
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb gewoon drie stroken tape over mijn rug, van schouderblad tot schouderblad en naar beneden. En het zit verrot, maar ik zit wel redelijk rechtop vandaag *O*
Het klonk echt alsof je een halve mummie was :D.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2011 11:22:07 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 11:22:35 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94086280
Ik weet niet wat ik nou het meest shockerend vind. Het feit dat je goede voornemen is om minimaal 3x per dag te eten (wat dus nog altijd 2x te weinig is) of het feit dat je tot dusver dus blijkbaar die 3x niet eens haalde.
  Vis een optie? maandag 14 maart 2011 @ 11:22:36 #86
70532 loveli
N
pi_94086281
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef _Calimero_ het volgende:
:o Jullie hebben een tape gemaakt?
crap in = crap out
  maandag 14 maart 2011 @ 11:22:53 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94086290
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Het klonk echt alsof je een halve mummie was :D.

Die postte XM een tijdje geleden toen ik schreef dat ik mijn voeten had ingetaped voor ik ging hardlopen. En dan eronder: "Daar gaat Vik!"

Ik moet er alweer om gniffelen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94086303
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef Rituals het volgende:
Het werkt weer zie ik. Even de beknopte versie van mijn verhaal: ik ga méér vis eten, eieren, griekse yoghurt en meer groente. Ik maakte nooit lijstjes maar heb wel basisproducten die ik afwissel. Verder ga ik nu echt (minimaal) 3x per dag eten.

Ik vind het lief dat jullie bezorgd zijn, maar ik doe dit om de juiste redenen en denk dat het een vooruitgang zal zijn voor mij.
Je maakt het wel erg lastig voor jezelf denk ik, vegetarisch en low-carb eten. Eet je wel kaas?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:29:19 #89
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94086544
Echt vegetarisch is het lastiger denk ik, ik eet natuurlijk wel veel vis. Ik eet dagelijks hutenkase en soms geitenkaas (andere kazen vind ik niet lekker).
pi_94086555
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik nog trek heb, eet ik heus wel wat hoor :Y. En als ik geen trek heb, gewoon niet. /eigenwijs

Als ik weer aan het werk ben, eet ik weer probleemloos 4 á 5 boterhammen bij de lunch O+.
Koppige Friezin! :P

Als je maar meteen stopt wanneer je lichamelijk onwel wordt Rituals! Dus niet doorgaan bij duizeligheid, slappe beentjes, concentratieverlies, misselijkheid of andere effecten van te weinig eten!
Aangezien je toch niet van het plan afgepraat kan worden.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:32:02 #91
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_94086634
Komt goed V1z0R, want ik ga nu juist meer eten :P.
pi_94086673
ik wil niet eens weten hoe weinig je eerst at dan!!! :X
pi_94086780
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Het is je geraden! ;)
pi_94087110
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef Rituals het volgende:
Maar je gaat toch afvallen. :{

En lowcarben zonder vlees en kaas.........dat klinkt als een 500 kcals per dag dieet.

O: griekse yoghurt
L: 1 of 2 eieren
A: vis met groenten

Da's je plan ongeveer neem ik aan?

Lieffie, ik denk echt dat je het alleen niet gaat redden en dat je met iemand zou moeten praten. Weten mensen IRL dat je dit probleem hebt?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:44:20 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94087133
Planning:

O: banaan
T: grapefruit
L: bruin pistoletje cervelaat, boterham met appelstroop
T: ?
S: RPM
D: pasta met verse groenten en beperkte tomatensaus :'), part II
  maandag 14 maart 2011 @ 11:44:43 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94087154
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:

Jij eet nog (veel) minder dan ik! :o. V1z0R, zeg er eens wat van! :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_94087166
XM je kan heus tomatensaus bijhalen vandaag :P
pi_94087175
Ik maak me echt een beetje zorgen om je, rituals. Waarom ga je niet eens met iemand praten die ervoor gestudeerd heeft?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:45:17 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94087183
Neuh, smaakte prima zoals het smaakte :Y.
pi_94087203
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning:

Hee, wat grappig, je O is een T! Doe maar lekker nog een boterhammetje ergens tussenproppen! Of 2!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')