quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:20 schreef msnk het volgende:
Ayca zegt net dat Weissman niet zoveel moet liegen
Ik vind hem een beetje creapyquote:Op maandag 14 maart 2011 14:55 schreef Landysh het volgende:
Ibo.![]()
Maar toch veel beterschap gewenst. Nu maar hopen dat hij nooit meer gaat zingen.
Jij en ik hebben het niet over dezelfde mensen geloof ik. Ik heb het niet over de Arabieren uit Irak of Syrië - die zijn voor ons net zo vreemd als de Koerden uit Sirnak etc. Maar ik heb het over de Turkse Arabieren, die zijn zo geassimileerd dat je ze geen Arabieren meer kunt noemen. Driekwart van hen spreekt niet eens Arabisch en ze beschouwen zichzelf als Turken - niet dat ze hun Arabische achtergrond ontkennen, integendeel zelfs, maar cultureel gezien zijn ze niet anders dan wij. Dus hoe kun je Koerden en Arabieren hetzelfde vinden als ze niet hetzelfde zijn? Arabieren en Koerden zijn net zoveel hetzelfde als Koerden en Lazen. Ik weet zeker dat jij nog nooit in je leven een Turkse Arabier hebt ontmoet.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die zijn voor de westerlingen één pot nat met de koerden. Ik vind het lullig om te zeggen, maar ik als westerling weet als geen ander hoe men erover denkt. Ze zullen het niet recht in je gezicht zeggen, maar ik hoor het wel natuurlijk.
Da's knap als je mij niet kent.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:02 schreef Landysh het volgende:
Ik weet zeker dat jij nog nooit in je leven een Turkse Arabier hebt ontmoet.
Hier moet ik om lachenquote:Maar goed, jij bent dan ook geen Turk maar een Pomak.
Dat is alles wat je hebt te zeggen op mijn post?quote:
Jij zei zelf een tijd terug dat je een Pomak was.quote:Hier moet ik om lachenVertel eens wat meer over mijn stamboom, kennelijk weet jij dat beter dan ik. Het zou kunnen hoor, want ik weet niet meer dan tot 1440 na Chr.
Ja, bepaalde dingen zou ik maar terugnemen, vooral de overtuiging dat ik geen Turkse Arabieren ken. Dat kun jij niet weten.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:11 schreef Landysh het volgende:
Dat is alles wat je hebt te zeggen op mijn post?
Maar ik heb nooit verteld over mijn verdere familieverleden. Mensen blijven niet altijd op één plek zitten.quote:Jij zei zelf een tijd terug dat je een Pomak was.
Ik zou toch minder overtuigd zijn van je gelijk. Gewoon puur uit zelfbescherming.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:15 schreef Landysh het volgende:
Ik neem niks terug. En waar is Siddha? Ik weet zeker dat hij jouw mond had gesnoerd.
Als je een Pomak bent, dan zijn je voorouders 1000 jaar terug dat ook.
Dat wil ik wel, op voorwaarde dat je bepaalde dingen terugneemt. Anders heeft het geen zin.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:22 schreef Landysh het volgende:
Je neemt niet eens de moeite om een discussie aan te gaan.
Nog steeds niet gevraagdquote:Maar goed, je zei een jaar terug dat je neef een DNA test had gedaan en ik vroeg me af, wat was de uitslag?
Je weet wat de sleutel is om met mij een discussie aan te gaanquote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Landysh het volgende:
Jezus.Ik wil van jou alleen weten wat de uitslag was, serieus. Ik ben een DNA junkie.
Hou toch je kop een keer. Ik zie jou ook nooit iets anders doen dan klagen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Slayage het volgende:
waarom komen jullie van een andere topic hier naar toe om tegen elkaar te bitchen?
landysh zit weer walgelijk van een ongekende hoogte te praten zoals we van haar gewend zijn....
Dit topic moet gewoon volquote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Slayage het volgende:
waarom komen jullie van een andere topic hier naar toe om tegen elkaar te bitchen?
landysh zit weer walgelijk van een ongekende hoogte te praten zoals we van haar gewend zijn....
eat shit bitch!quote:Op maandag 14 maart 2011 19:27 schreef Landysh het volgende:
[..]
Hou toch je kop een keer. Ik zie jou ook nooit iets anders doen dan klagen.
moet je wel hard je best doen en in "discussie gaan" met dat mensquote:
you win!quote:
Wtf is jouw probleem met mij?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet je wel hard je best doen en in "discussie gaan" met dat mens
Je verraadt ook allesquote:Op maandag 14 maart 2011 19:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Ach, ja, jullie kennen het gezegde vast wel: meisjes plagen, kusjes vragen.
geen idee ik ken je niet, ik constateer iets en benoem ik, daarnaast zeg je dat ik me bek moet houden das nooit netjes uiteraardquote:
waartoe?quote:
hoe blokkeer je een programma?quote:
Weet je wat ook erg irritant is? Mensen die zelf niks nuttigs te melden hebben in een discussie maar wel de mensen die discussiëren irriteren met onzin. Iftihar ediyoruz siz ve sizin gibilerle; millet dusman kesilmisken kendi insanina muhalefet olanlar ilequote:Op maandag 14 maart 2011 19:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
geen idee ik ken je niet, ik constateer iets en benoem ik, daarnaast zeg je dat ik me bek moet houden das nooit netjes uiteraard
Ik heb niemand geblokkeerd.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:39 schreef wikwakka2 het volgende:
Zeliha die iedereen blokkeert, zelfs MSN. Zulks een hater.
Ik kom uit Oost Turkije. (Erzurum/Agri). In Oost Turkije bevinden zich de meeste Koerden.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:02 schreef Landysh het volgende:
[..]
Jij en ik hebben het niet over dezelfde mensen geloof ik. Ik heb het niet over de Arabieren uit Irak of Syrië - die zijn voor ons net zo vreemd als de Koerden uit Sirnak etc. Maar ik heb het over de Turkse Arabieren, die zijn zo geassimileerd dat je ze geen Arabieren meer kunt noemen. Driekwart van hen spreekt niet eens Arabisch en ze beschouwen zichzelf als Turken - niet dat ze hun Arabische achtergrond ontkennen, integendeel zelfs, maar cultureel gezien zijn ze niet anders dan wij. Dus hoe kun je Koerden en Arabieren hetzelfde vinden als ze niet hetzelfde zijn? Arabieren en Koerden zijn net zoveel hetzelfde als Koerden en Lazen. Ik weet zeker dat jij nog nooit in je leven een Turkse Arabier hebt ontmoet.
Siddha is zo'n Arabier (Nusayri) uit Adana. Misschien moet je eens met hem praten, want als ik jou zo hoor weet jij jackshit over Turkije en de mensen die er leven. Niet zo raar eigenlijk, jij bent tenslotte geen Turk maar een Pomak uit Macedonië. Echt waar, als ik jou soms hoor praten dan vraag ik mij echt af of jij en ik uit hetzelfde land komen. Een deel van mijn familie komt oorspronkelijk uit het westen van Turkije (Izmir) en ik heb genoeg vrienden uit het westen van Turkije, vooral Balkan Turken, maar ik heb hen nog nooit, maar dan ook nooit zo horen praten over Turken. 'Oosterse Turken', 'Westerse Turken' ... wtf is dat? Serieus? Turken delen zichzelf niet in in 'Westerse' en 'Oosterse' Turken.
Oh thanks voor de info men.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:43 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik kom uit Oost Turkije. (Erzurum/Agri). In Oost Turkije bevinden zich de meeste Koerden.
Daarmee bedoel ik dus..... Turken en vooral de PURE Turken delen het land zeker wel in delen.quote:
Opnieuw installeren dan maar.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:43 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik kan het niet uitzetten of opstarten, het is geblokkeerd.
Volgens mij snap je mijn post niet helemaal. En trouwens, was jij geen Koerd?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus..... Turken en vooral de PURE Turken delen zichzelf zeker wel in delen.
Deels.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Landysh het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn post niet helemaal. En trouwens, was jij geen Koerd?
Speciaal voor Montelly?quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef msnk het volgende:
Dit topic even omdopen tot Georgiërs op FOK! m.i.
Dat Koerden en Turken onderscheid maken tussen elkaar was al bekend.quote:
Sorry voor de misvatting.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat Koerden en Turken onderscheid maken tussen elkaar was al bekend.
Maar wat ik bedoel is dus dat het verschil tussen een Turk uit Noord-Turkije en West-Turkije niet hetzelfde is als het verschil tussen een Koerd en een Turk. Een Turk is een Turk, of je nou uit Izmir, Trabzon of Adana komt.
Turk uit Adana.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:52 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Sorry voor de misvatting.Wat is jou afkomst btw?
Anders lees je ff een stukje terug. Kom op zo moeilijk is het niet, een beetje scrollen en klikken met je muis.quote:
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Anders lees je ff een stukje terug. Kom op zo moeilijk is het niet, een beetje scrollen en klikken met je muis.
laila tov, ik lees nooit terug, ik lees alleen vooruitquote:Op maandag 14 maart 2011 20:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Anders lees je ff een stukje terug. Kom op zo moeilijk is het niet, een beetje scrollen en klikken met je muis.
ik mag em niet, maar dit gun je niemand..quote:Op maandag 14 maart 2011 20:03 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Hoop dat hij het overleefd, echt erg voor zijn kinderen man.
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:05 schreef BradSpit het volgende:
[..]
ik mag em niet, maar dit gun je niemand..![]()
Ik heb zin om haar de nek om te draaien.quote:
Gaat goed met hunquote:Op maandag 14 maart 2011 20:02 schreef Landysh het volgende:
Hoe zou het met Min-e & Clio gaan? Zouden ze al kindjes hebben?
die is gewoon ziekquote:Op maandag 14 maart 2011 20:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb zin om haar de nek om te draaien.
wat zou jij willen zeggen over fener dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:23 schreef BradSpit het volgende:
waar is trouwens die billemaatje van clio,
xminator..ging altijd janken als een kat als je iets over Fenerbahce zei.
dat ik erop schijtquote:Op maandag 14 maart 2011 20:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat zou jij willen zeggen over fener dan?
ben alttan üstede siçarim, yandan da siçarim..quote:Op maandag 14 maart 2011 21:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
genelde en usttekiler alttaikilerin ustune sicar![]()
http://www.antu.com/FutbolPuanDurumu.aspx
Hahaha, ik liep dr net door de woonkamer, zag het ookquote:Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef Slayage het volgende:
op kanal 7 bij programma van mustafa karatas allemaal vragen over kiyamet, millet kiyameti hatirladi door de aardbeving
Baasquote:Op maandag 14 maart 2011 21:29 schreef BradSpit het volgende:
ben alttan üstede siçarim, yandan da siçarim..
son iki sezondur sicmaktan baska is beceremediginiz belli oluyorquote:Op maandag 14 maart 2011 21:29 schreef BradSpit het volgende:
[..]
ben alttan üstede siçarim, yandan da siçarim..
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef Slayage het volgende:
op kanal 7 bij programma van mustafa karatas allemaal vragen over kiyamet, millet kiyameti hatirladi door de aardbeving
Zo praat ze, totdat ze op een dag ook sterft in een aardbevingquote:
Die heeft gewoon een lekkere beurt nodig.quote:
Hasan babaquote:
Tistom tapeh yanaal, ya Sharlila mizdayenet, lakek et hatahat sheliquote:Op maandag 14 maart 2011 23:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hasan baba![]()
Trouwens BradSpit van wie ben jij een kloon ?
Hahaha, nu weet ik het zekerquote:Op maandag 14 maart 2011 23:14 schreef BradSpit het volgende:
[..]
turnwie?
kof zien otha cshehaiita katan
Ayçaquote:Op maandag 14 maart 2011 23:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Hahaha, nu weet ik het zeker
Ben je Ayca zat of zo?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:13 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Er zijn echt teveel van zulke 'artiesten' in Turkije.
Hoax.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:46 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Daar is het topic dan ook niet voor.
Ergenekon zit erachter.. die republikeinse fuckers doen huilie en vieze spelletjes omdat AKP met Ibo, veel stemmen gaat halen uit het Oosten..quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:49 schreef msnk het volgende:
Het klinkt heel erg Hollywood allemaal met die Ibi Zoetestem, tenminste als ik het goed heb gehoord/begrepen:
- Hij zou de dag nadat hij beschoten werd eigenlijk naar premier Erdogan gaan om te praten over toetreding tot de AKP partij.
- Hij zou zijn bulletproof wagen vervangen hebben met een wagen die nog geeneens kogelvrije ramen(!) heeft.
- Zijn bodyguards stopten om kogelhulzen op te rapen (!!!!) i.p.v achter die sjonnies aan te gaan.
- Een politiehelikopter achtervolgde de daders, maar de brandstof raakte op.
- Politiewagens raken vervolgens vast door het drukke verkeer en verliezen de daders uit het oog.
Hiervoor zou hij ook nog eens niet op een vliegtuig zijn gestapt die daarna uit de lucht denderde.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:59 schreef BradSpit het volgende:
[..]
Ergenekon zit erachter.. die republikeinse fuckers doen huilie en vieze spelletjes omdat AKP met Ibo, veel stemmen gaat wellicht zou halen uit het Oosten..
Kutkloonquote:Op zondag 20 maart 2011 13:32 schreef TurksScheermes het volgende:
hehe eindelijk gevonden. het Turken topic
Turkse journalisten zijn allemaal joodsquote:Op zondag 20 maart 2011 13:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Die turkse journalisten ook hé, ze maken overal wel wat van
Jewaitzquote:Op zondag 20 maart 2011 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkse journalisten zijn allemaal joods
quote:Op zondag 20 maart 2011 15:04 schreef BradSpit het volgende:
Tistom tapeh yanaal, ya Sharlila mizdayenet, lakek et hatahat sheli
ma shelomkha?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:07 schreef Weissman het volgende:
[..]Mensen die Hebreeuwse scheldwoorden gaan googlen
waarom hebreeuws ? dit is een nederlandstalig forum. al die turken hier praten tog ook geen turksquote:
Waarschijnlijk omdat ik over joden begon.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:50 schreef Weissman het volgende:
[..]
waarom hebreeuws ? dit is een nederlandstalig forum. al die turken hier praten tog ook geen turks
Gaan we haten ?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ik over joden begon.
Ben je Sefardiem btw?
Waar heb je het over?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Gaan we haten ?
Hepimiz kardesiz enzo man, kom op.
Ik ben geen Sefardische Jood ook geen Messiaanse. Ik ben geeneens een Jood. Ik ben gewoon een wannabe. Ik associeer mezelf graag met de joodse cultuur en gedachtegoed.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Zei ik iets negatiefs?
Ik dacht je echt van joods / Joods komaf was, niet dat het negatief is, integendeel, dus snap je reactie niet echt, met name als jezelf ook mede indruk opwekt?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:15 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik ben geen Sefardische Jood ook geen Messiaanse. Ik ben geeneens een Jood. Ik ben gewoon een wannabe. Ik associeer mezelf graag met de joodse cultuur en gedachtegoed.
Dankje. Ik leef voor de rest wel kosher enzo. Leef er ook naar.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik dacht je echt van joods / Joods komaf was, niet dat het negatief is, integendeel, dus snap je reactie niet echt, met name als jezelf ook mede indruk opwekt?
Van waar dat dan? Ik bedoel Koosjer scheiden van religie is vrij apart te noemen?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dankje. Ik leef voor de rest wel kosher enzo. Leef er ook naar.
Pff, ja eigenlijk wel. Het is vrij complicated eigenlijk. Ooit verdiept in het Jodendom en het joodse ras ?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van waar dat dan? Ik bedoel Koosjer scheiden van religie is vrij apart te noemen?
Laat ik het zo zeggen. De joodse religie staat open voor vragen, precies op het punt waar de islam geen twijfel toestaat. Daarnaast heb je ook binnen het jodendom verschillende stromingen. In veel opzichten zijn sommige stromingen aardig met de tijd meegegaan. een beetje als het feit dat veel turken geen varkensvlees eten ook als zijn ze niet praktiserend moslim en weten ze er verder niks van. snap je waar ik naar toe wil ?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:23 schreef Triggershot het volgende:
Ik weet het er een en ander van, maar verdiepen is een groot woord.
Misschien als je dit beantwoord: De stromingen, van gematigd tot fundamentalistischer, wat dan ook, staan niet los van religie(uze) beleving?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. De joodse religie staat open voor vragen, precies op het punt waar de islam geen twijfel toestaat. Daarnaast heb je ook binnen het jodendom verschillende stromingen. In veel opzichten zijn sommige stromingen aardig met de tijd meegegaan. een beetje als het feit dat veel turken geen varkensvlees eten ook als zijn ze niet praktiserend moslim en weten ze er verder niks van. snap je waar ik naar toe wil ?
Nee tuurlijk nietquote:Op zondag 20 maart 2011 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien als je dit beantwoord: De stromingen, van gematigd tot fundamentalistischer, wat dan ook, staan niet los van religie(uze) beleving?
Nee, geen strikvraag, maar ik dacht gelezen te hebben dat je geen jood bent, noch een Jood. Indien dit correct is, snap ik niet je affiniteit met bovenstaande, dan wel dat je je leven wilt inrichten als één?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:34 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee tuurlijk nietis het een strikvraag ofzo ? een stroming staat binnen het geloof niet los daarvan
Ik verwacht ook niet dat je het snaptquote:Op zondag 20 maart 2011 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, geen strikvraag, maar ik dacht gelezen te hebben dat je geen jood bent, noch een Jood. Indien dit correct is, snap ik niet je affiniteit met bovenstaande, dan wel dat je je leven wilt inrichten als één?
een levende turuk!quote:Op donderdag 24 maart 2011 01:45 schreef msnk het volgende:
Ja ga jij maar lekker koffiedrinken ja, dan ga ik lekker maffuh, je weet toggggg.
tis een lastig iets, ik had persoonlijk gezien, dat ze meehielpen met het platgooien van alle khadaffi troepen, maar dat zou niet in de lijn zijn van de turkse buitenlandse beleid de laatste jaren, ze maken bv ook kenbaar dat sommige landen met dubbele agendas bezig zijn nuquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:57 schreef zarGon het volgende:
Eens of oneens met het standpunt/besluit van Turkije betreffende de situatie in Libië?
wat dat?quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:00 schreef msnk het volgende:
NOS zei: "Turkije wil niet een moslimland bombarderen", indien dat; natuurlijk oneens want dat slaat gewoon nergens op, maar het lijkt mij sterk dat het alleen maar daarom is
Dat
Dat sowieso. Er is geen makkelijke oplossing.quote:
Bedoel je helpen bij het uitschakelen van de Libische luchtafweer of echt de grondtroepen van Kaddafi (die oprukten naar het oosten)?quote:ik had persoonlijk gezien, dat ze meehielpen met het platgooien van alle khadaffi troepen, maar dat zou niet in de lijn zijn van de turkse buitenlandse beleid de laatste jaren, ze maken bv ook kenbaar dat sommige landen met dubbele agendas bezig zijn nu
niet alleen die troepen die bij bengazi waren en wat er van over is nu bij ajdabiya is maar ook die bij misurata nu bezig zijn en bij zintan, wmb blazen ze khadaffi zelf ook op samen met al zijn kinderen, iemand die zo met zijn eigen bevolking omgaat verdient niets betersquote:Op donderdag 24 maart 2011 02:05 schreef zarGon het volgende:
Bedoel je helpen bij het uitschakelen van de Libische luchtafweer of echt de troepen van Kaddafi (die oprukten naar het oosten)?
Er stond eerst nog een extra dat, dus je zag staan: dat woord woord woord dat woord woord dat, snap jequote:
huh?quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Er stond eerst nog een extra dat, dus je zag staan: dat woord woord woord dat woord woord dat, snap je
wut?quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:11 schreef msnk het volgende:
Maar wat is de reden nou dan? Gtfm please
Ja, dat klinkt allemaal wel leuk natuurlijk. Kaddafi even uit de weg ruimen. Het kan ook, mocht NAVO/het Westen het willen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet alleen die troepen die bij bengazi waren en wat er van over is nu bij ajdabiya is maar ook die bij misurata nu bezig zijn en bij zintan, wmb blazen ze khadaffi zelf ook op samen met al zijn kinderen, iemand die zo met zijn eigen bevolking omgaat verdient niets beters
Het was trouwens zelf ook niet handig van de opstandelingen zelf om naar de wapens te grijpen. Je weet dat de dictator dan terugslaat. Hoe hard het ook is het is geen slimme zet geweest, gezien het achteraf janken en om hulp vragen bij/aan het Westen. Maar goed, was er een andere optie bij iemand als Kaddafi?quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet alleen die troepen die bij bengazi waren en wat er van over is nu bij ajdabiya is maar ook die bij misurata nu bezig zijn en bij zintan, wmb blazen ze khadaffi zelf ook op samen met al zijn kinderen, iemand die zo met zijn eigen bevolking omgaat verdient niets beters
De fout die in Irak werd gemaakt was dat de soennieten en de leden van de voormalige Baath partij compleet buitengesloten werden. Men zou moeten trachten Gaddafi af te zetten en enigszins diplomatieke gesprekken voeren met de stam van Gaddafi.quote:Op donderdag 24 maart 2011 02:30 schreef zarGon het volgende:
Het is alleen geen goede oplossing. Zie Irak... Dat land is gebombardeerd, gered van Saddam en heerst er nu verdeeldheid. De oorlog was in 2003 en nog steeds is het niet stabiel in 2011. Het zal me ook niet verbazen als Irak in de toekomst wordt gesplitst in meerdere landen.
Op wie doel je met "men"?quote:Op donderdag 24 maart 2011 04:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De fout die in Irak werd gemaakt was dat de soennieten en de leden van de voormalige Baath partij compleet buitengesloten werden. Men zou moeten trachten Gaddafi af te zetten en enigszins diplomatieke gesprekken voeren met de stam van Gaddafi.
Men zou bijvoorbeeld onder leiding van de Arabische Liga gesprekken kunnen voeren tussen de verschillende stammen, waaronder die van Gaddafi, en de rebellen.quote:
het probleem is dat de opstandelingen het zelf niet af kunnen, ze kunnen wel een stad in handen krijgen, maar als je door artillerie wordt beschoten van 20 km afstand wordt hoe dan ook afgeslacht, eerlijk zal het sowieso nooit wordenquote:Op donderdag 24 maart 2011 02:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt allemaal wel leuk natuurlijk. Kaddafi even uit de weg ruimen. Het kan ook, mocht NAVO/het Westen het willen.
Het is alleen geen goede oplossing. Zie Irak... Dat land is gebombardeerd, gered van Saddam en heerst er nu verdeeldheid. De oorlog was in 2003 en nog steeds is het niet stabiel in 2011. Het zal me ook niet verbazen als Irak in de toekomst wordt gesplitst in meerdere landen.
De opstandelingen moeten zelf korte metten maken Kaddafi, niet NATO/het Westen. Wat dat betreft is het natuurlijk wel goed dat er 'eerlijk' gevochten kan worden dankzij de no-flyzone. Of het daadwerkelijk de situatie verbetert of verslechtert heeft, valt nog te bezien.
het begon zonder wapens, maar als je op een gegeven moment neergeknald wordt door mensen ga je wel zorgen dat je aan wapens komt, dat is in bengazi gebeurd ze hebben met stokken en stenen die leger basis veroverd en toen werd het pas een gewapende strijdquote:Op donderdag 24 maart 2011 02:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het was trouwens zelf ook niet handig van de opstandelingen zelf om naar de wapens te grijpen. Je weet dat de dictator dan terugslaat. Hoe hard het ook is het is geen slimme zet geweest, gezien het achteraf janken en om hulp vragen bij/aan het Westen. Maar goed, was er een andere optie bij iemand als Kaddafi?
arabieren zijn 1 grote FAALquote:Op donderdag 24 maart 2011 02:35 schreef zarGon het volgende:
Wat falen de Arabieren trouwens, keer op keer. De taak die het Westen op zich heeft genomen, wordt eigenlijk uitgevoerd te worden door de Arabieren.
zeker dat was waarschijnlijk de grootste foutquote:Op donderdag 24 maart 2011 04:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De fout die in Irak werd gemaakt was dat de soennieten en de leden van de voormalige Baath partij compleet buitengesloten werden. Men zou moeten trachten Gaddafi af te zetten en enigszins diplomatieke gesprekken voeren met de stam van Gaddafi.
Turk zijn is helemaal de shit, nu wil ik ook Türk zijn. Even mijn UI veranderen om te beginnen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Of gewoon een volger van Geenstijl
Volgens GS de nieuwe hit deze zomer
WTFFFFquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Of gewoon een volger van Geenstijl
Volgens GS de nieuwe hit deze zomer
quote:
Hasan Babaquote:
Mwoah, hoezo? Chelsea en Ajax zitten al een tijdje te wachtenquote:
Leuke docuserie om te volgen. Geeft een redelijk goed beeld van Turkije. Aflevering 1 kun je op bovenstaande site of op Uitzending Gemist bekijken:quote:In Turkije
Bram Vermeulen reist door Turkije, van Istanbul naar Van, van de Gouden Hoorn tot Iran. Een ontdekkingstocht door een land waarvan we alles al dachten te weten. In een zevendelige serie gaat correspondent Bram Vermeulen op zoek naar de snelle veranderingen in Turkije, het land dat weigert nog langer de bedelman van Europa te zijn. Hij reist langs de grenzen van een land met een herwonnen zelfvertrouwen, van de Middellandse zee tot de sneeuw in het verre oosten, van de gesloten grenzen met Armenië tot de open zuidgrenzen met Arabische buurlanden waarmee Turken hun verloren banden weer aanhalen. In een reeks ontmoetingen praat hij over die veranderingen met iedereen die op zijn pad komt, van kappers tot schaapsherders, van studenten tot boeren die vissers werden, van regisseurs tot bouwvakkers die het door oorlog verwoestte buurland Irak weer opbouwen. Hij verkent de grenzen van het toelaatbare in een land waar minirokken en boerka's naast elkaar leven. Een portret van een land dat zijn eigen grenzen verlegt.
Aflevering 1: De Vader van de Turken. Mustafa Kemal Ataturk veegde de puinhopen van het Ottomaanse Rijk bijeen en stichtte in 1923 de moderne Republiek Turkije. Zijn hervormingen waren in alle opzichten een revolutie: hij verving de sharia met Europese wetten, scheidde geloof en staat, ruilde het Arabische schrift in voor het Latijnse. Daarmee maakte hij het grote verschil tussen Turkije en het Midden-Oosten. Ataturk is al 72 jaar dood en hoewel Turken halsstarrig vasthouden aan zijn ideeën, staat zijn erfenis onder druk.
Presentatie: Bram Vermeulen. Regie/Eindredactie: Stefanie de Brouwer/Doke Romeijn.
http://programma.vpro.nl/inturkije/
Ah, daarom was die dus in Turkije. Niet één keer hierover gehoord ookquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Leuke docuserie om te volgen. Geeft een redelijk goed beeld van Turkije. Aflevering 1 kun je op bovenstaande site of op Uitzending Gemist bekijken:
http://www.uitzendinggemi(...)e88b84dadaca4749fe3f
De andere afleveringen zullen de komende weken op de buis verschijnen.
Tof, thanks!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Leuke docuserie om te volgen. Geeft een redelijk goed beeld van Turkije. Aflevering 1 kun je op bovenstaande site of op Uitzending Gemist bekijken:
Guus is een ijdel man, hij wil toch winnen en niet met een premie op het vliegtuig gezet worden door Turkse bobo figuren na het niet kwalificeren...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:46 schreef msnk het volgende:
[..]
Mwoah, hoezo? Chelsea en Ajax zitten al een tijdje te wachten
Behalve voor de eer dan misschien. Niet kwalificeren met een ploeg is not done met Guus als head honcho.
Oui.quote:Op woensdag 30 maart 2011 04:27 schreef Doler12 het volgende:
Is dat die documentaire die zondag op de buis was?
quote:Datum uitzending: 27-03-2011 20:15
Volgens mij bestaat die uitdrukking niet eensquote:Op woensdag 30 maart 2011 02:54 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is "bij de veter genomen worden"? Hoor het voor het eerst..
klinkt wel turks ER DÖLquote:
Wij snappen niet dat jij steeds elk topic wil kapen door te trollen over Turken en Koerden etc.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:05 schreef jamesstewart het volgende:
Topic in het begin doorgelezen, vind het raar dat mensen denken dat Turken/Arabieren/Koerden allemaal een volk zijn. Zijn allemaal verschillende volkeren, met ieder hun eigen taal, cultuur, vlag, etc. En Ibrahim Talises is ook geen Turk, zijn ouders zijn Koerdisch en Arabisch dus snap niet dat mensen denken dat hij Turk is? :S
Hoezo trollen over Koerden, ik ben zelf een Koerd. En ik reageer gewoon op een aantal mensen in dit topic, als je daar niet tegen kunt verdwijn je gewoon van dit forum. Makkelijk zat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wij snappen niet dat jij steeds elk topic wil kapen door te trollen over Turken en Koerden etc.
What's your point ? Wat wil je doen ?
quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:10 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Hoezo trollen over Koerden, ik ben zelf een Koerd. En ik reageer gewoon op een aantal mensen in dit topic, als je daar niet tegen kunt verdwijn je gewoon van dit forum. Makkelijk zat.
quote:
In Turkije bestaat er geen 'Turk'. Je bent of Turkmeens, Arabisch, Laz, Cerkez, Kurt, Yoruk, Ermeni, Rum, etc door de eeuwen heen zijn ze met elkaar gemixt en is niemand 100% te noemen, het woord Turk wordt internationaal en op nationaal niveau ook in Turkije beschreven als inwoner van het land.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:05 schreef jamesstewart het volgende:
Topic in het begin doorgelezen, vind het raar dat mensen denken dat Turken/Arabieren/Koerden allemaal een volk zijn. Zijn allemaal verschillende volkeren, met ieder hun eigen taal, cultuur, vlag, etc. En Ibrahim Talises is ook geen Turk, zijn ouders zijn Koerdisch en Arabisch dus snap niet dat mensen denken dat hij Turk is? :S
O, en hoe komen ze aan het woord Turk dan als het land bestaat uit allemaal verschillende mensen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije bestaat er geen 'Turk'. Je bent of Turkmeens, Arabisch, Laz, Cerkez, Kurt, Yoruk, Ermeni, Rum, etc door de eeuwen heen zijn ze met elkaar gemixt en is niemand 100% te noemen, het woord Turk wordt internationaal en op nationaal niveau ook in Turkije beschreven als inwoner van het land.
Uit voormalig Centraal Aziatische en Chinese streken, waar het woord uit voort is gekomen. Door emigrerende nomaden die Klein Azië veroverden, al snel leiding overnamen en een dreiging waren voor het Westen. Op een gegeven moment werden zelfs tot de Islam bekeerde Grieken en Bulgaren 'Turk' genoemd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:15 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
O, en hoe komen ze aan het woord Turk dan als het land bestaat uit allemaal verschillende mensen?
Wist ik niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uit voormalig Centraal Aziatische en Chinese streken, waar het woord uit voort is gekomen. Door emigrerende nomaden die Klein Azië veroverden, al snel leiding overnamen en een dreiging waren voor het Westen. Op een gegeven moment werden zelfs tot de Islam bekeerde Grieken en Bulgaren 'Turk' genoemd.
Jup, met name in een door 'Turkse' manier van leven gedomineerde regio, terwijl het Turks in Anatolië ook sterk is beïnvloed door de Arabieren en Perzen, mede door Byzantijnse bureaucratie. Het was zelfde mentaliteit en situatie die er voor zorgde dat Ataturk, een niet-turk tot Vader der Turken genoemd werd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:20 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Wist ik niet.
Dus eigenlijk is de geschiedenis van de ''Turk'' eigenlijk de geschiedenis van velen verschillende volkeren die toen (honderden jaren geleden) nog geen ''Turk'' waren, maar nu voor het gemak Turk genoemd worden, omdat ze vroeger in een bepaald gebied samenwerkte of iets dergelijks? Of niet?
O, ben je een vrouw. Ik dacht dat je een man was door je naam. Maar ja, je zult waarschijnlijk wel allebei voelen, past wel bij jouw gedrag na al die berichten die ik van je heb gelezen in andere topics.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:23 schreef Weissman het volgende:
* Weissman pakt er popcorn bij*
[ afbeelding ]
Met alle respect, maar ik heb tot op heden geen enkel zinnig woord uit jouw mond zien komen. Kun je ook iets anders dan de melige puber uithangen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:23 schreef Weissman het volgende:
* Weissman pakt er popcorn bij*
[ afbeelding ]
Anders kijk je even naar mijn PH. En waarom zou ik me moeten bewijzen in dit topic ? u mirin brah ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik heb tot op heden geen enkel zinnig woord uit jouw mond zien komen. Kun je ook iets anders dan de melige puber uit te hangen?
Als jij discussies op het internet liever niet serieus neemt, waarom flikker je dan liever niet op zodat de rest normaal kan discussiëren?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar mijn PH. En waarom zou ik me moeten bewijzen in dit topic ? u mirin brah ?
Sowieso mensen die discussies op het interwebz serieus gaan nemenget a life man
Omdat je aan het trollen bent. Niemand vroeg jou om een discussie. Je zag een kans om je e-piemol te laten groeien dus ben je maar aan de slag gegaan. En waarom zou ik een 16-jarige puber serieus nemen ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:47 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Als jij discussies op het internet liever niet serieus neemt, waarom flikker je dan liever niet op zodat de rest normaal kan discussiëren?
Ik zeg dit dan ook op basis van je PH. Je hoeft je voor niemand te bewijzen; snap ook niet waarom je daarmee komt. Wat minder poep praten is voldoende. Ter illustratie:quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar mijn PH. En waarom zou ik me moeten bewijzen in dit topic ? u mirin brah ?
Sowieso mensen die discussies op het interwebz serieus gaan nemenget a life man
quote:
ter illustratiequote:Op woensdag 30 maart 2011 16:47 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Als jij discussies op het internet liever niet serieus neemt, waarom flikker je dan liever niet op zodat de rest normaal kan discussiëren?
who the fuck is de koerd?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:49 schreef xminator het volgende:
Wat doen kkoerden eigenlijk in het Turken topic?
quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zeg dit dan ook op basis van je PH. Je hoeft je voor niemand te bewijzen; snap ook niet waarom je daarmee komt. Wat minder poep praten is voldoende. Ter illustratie:
[..]
hij is verdwaald en is toch al niet zo pienter, een zielig gevalletje is het eigenlijk, niet al te serieus nemenquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:49 schreef xminator het volgende:
Wat doen kkoerden eigenlijk in het Turken topic?
je lijkt wel een papegaai van die dictatoriale imam die in Turkije regeert.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije bestaat er geen 'Turk'. Je bent of Turkmeens, Arabisch, Laz, Cerkez, Kurt, Yoruk, Ermeni, Rum, etc door de eeuwen heen zijn ze met elkaar gemixt en is niemand 100% te noemen, het woord Turk wordt internationaal en op nationaal niveau ook in Turkije beschreven als inwoner van het land.
Oke dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:31 schreef BradSpit het volgende:
[..]
je lijkt wel een papegaai van die dictatoriale imam die in Turkije regeert.
quote:
Astagfirullah, lima tasma li-musiqa ya kafir!quote:
Allah yohibniquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Astagfirullah, lima tasma li-musiqa ya kafir!
vond em wel mwah, veel gebrainwashte mensen aan het woord (no offence uiteraard) die dame die zegt, soms heb ik geen zin om te studeren maar als ik ataturk zie op de cover van mijn boek heb ik weer zinquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef TheMagnificent het volgende:
ontkracht de stelling van trigger dan...quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:31 schreef BradSpit het volgende:
[..]
je lijkt wel een papegaai van die dictatoriale imam die in Turkije regeert.
Hallonquote:
quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:56 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hallon![]()
Zet piemol als sighihi ik zei piemol
Ik ben de Koerd. Problemen mee?quote:
i aint even mad, come at me brahquote:Op donderdag 31 maart 2011 09:27 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ik ben de Koerd. Problemen mee?
quote:The following 67 IDs were characterized as outliers:
DOD002 DOD004 DOD006 DOD020 DOD029 DOD030 DOD034 DOD036 DOD060 DOD063 DOD072 DOD075 DOD081 DOD107 DOD126 DOD128 DOD132 DOD133 DOD156 DOD157 DOD168 DOD169 DOD175 DOD183 DOD201 DOD224 DOD234 DOD245 DOD252 DOD303 DOD309 DOD316 DOD326 DOD328 DOD339 DOD348 DOD349 DOD359 DOD363 DOD380 DOD382 DOD385 DOD388 DOD392 DOD393 DOD422 DOD425 DOD430 DOD435 DOD437 DOD489 DOD492 DOD495 DOD500 DOD502 DOD511 DOD521 DOD523 DOD531 DOD533 DOD536 DOD548 DOD571 DOD572 DOD573 DOD574 DOD577
Meen je niet ?quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:27 schreef Landysh het volgende:
http://dodecad.blogspot.c(...)k73-for-dodecad.html
zarGon, jij en ik zijn 'outliers'. We passen nergens tussen. Onze groep bestaat uit jij, ik en nog vier Circassiers/Adyghe.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof jou DNA en het hele emotionele gedoe anderen ook maar iets boeitquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:43 schreef Landysh het volgende:
Ik had het dan ook niet perse tegen jou. Dit is een openbaar forum, als ik hier iets wil melden of iets wil zeggen tegen een forum lid dan doe ik dat. Dat jij het niet interessant vind is niet mijn probleem. Ik vind de helft van jouw posts ook bullshit, je hoort mij daar toch ook niks over zeggen?
kan je een samenvatting geven?quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:03 schreef BradSpit het volgende:
Je kan hier "Imamin Ordusu" downloaden..
http://www.2shared.com/document/X9_5Llm5/dokunan_yanar.html
Het boek wat verboden is in Turkije door de haatbaardenregering van AKP.. Geen vrijheid van pers en meningsuiting meer in Turkije.. Download en lees wat voor viezeriken die gasten zijn..
Hou eens op met janken, man. Je doet alsof je de koning van dit forum bent. Het ging niet alleen over mij, maar ook over zarGon en Ayca. En aangezien zarGon (en ik hoop dat Ayca hier ook nog af en toe meeleest) hier ook actief is, heb ik het hier geplaatst. Nogmaals, dit is een openbaar forum, als ik iets tegen een forumlid wil zeggen dan doe ik dat. Jouw gebullshit interesseert mij ook totaal niet, maar daar zei ik toch ook nooit iets over? Lees je postgeschiedenis eens na, kijk eens hoeveel nutteloze posts jij wel niet hebt geplaatst. Sinds jij actief bent op dit forum is dit topic zowat uitgestorven. Zegt ook genoeg, toch?quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Alsof jou DNA en het hele emotionele gedoe anderen ook maar iets boeit![]()
Bestaan er ook turkse meiden die denken dat ze niet het middelpunt van de wereld zijn ?
de manier waarop de Fethullahcilar op slinkse wijze Emniyet zijn geinfiltreerd en het zowat overgenomen hebben. dat is nog maar het begin..quote:
Brad, zeg eens, wat is jouw politieke voorkeur wanneer het gaat om Turkije dan?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:04 schreef BradSpit het volgende:
[..]
de manier waarop de Fethullahcilar op slinkse wijze Emniyet zijn geinfiltreerd en het zowat overgenomen hebben. dat is nog maar het begin..Türkiye'de yargi'yi da ele gecirdiler..
de schrijver van het boek was al opgepakt voordat het boek gedrukt was..
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/17425481.asp?gid=381
het wordt met de dag erger in Turkije.. de geheime agenda van AKP..
Bagimsiz milletvekiliquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Brad, zeg eens, wat is jouw politieke voorkeur wanneer het gaat om Turkije dan?
Je beseft dat 'bagimsiz' een containerbegrip is? Onder geen enkel geval valt af te leiden dat een bagimsiz milletvekili een ander koers op gaat dan jij bekritiseert.quote:
who caresquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je beseft dat 'bagimsiz' een containerbegrip is? Onder geen enkel geval valt af te leiden dat een bagimsiz milletvekili een ander koers op gaat dan jij bekritiseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |