abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:41:20 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_93997014
*O* Deeltje 101! *O*

Nu met de originele topicstarter van deel 1. B-)

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

• Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
• Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
• Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

• (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
• Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
• Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bijvoorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum:
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ:
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina:
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif:
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels:
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd:
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

FAQ
- Ik wil beginnen: hoe vind ik een goede sportschool?
Let erop dat er een squat rack (niet alleen een Smith Machine), dumbbells tot minimaal 30kg (gevordenen hebben meer nodig) en losse barbells aanwezig zijn.
- Jullie zeggen dat ik ook moet squatten, bankdrukken en deadliften, maar bij mij op de sportschool kan/mag dat niet.
Zeg je abonnement op en zoek een andere sportschool.
- Ik wil graag sneller sterker en breder worden: wat moet ik doen?
Allereerst: leest de OP goed en helemaal door. Verder: post je eet- en trainingsschema, dan kunnen de ervaren mensen hier je persoonlijk advies geven.

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:44:33 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93997124
ligt het nou aan mij of gaan die bbtopics razendsnel de latste tijd?
pi_93997135
Deze dan nog maar een keer.

Ik train nu een half jaartje en zit eraan te denken zo'n 5x5 een keer te doen, maar welke raden jullie aan?

Stronglifts/rippetoe/bill star/nog een die ik niet ken?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:48:15 #4
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_93997246
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef ukga het volgende:
ligt het nou aan mij of gaan die bbtopics razendsnel de latste tijd?
Ze gaan razendsnel ja. Maar om nu te zeggen dat alle posts van bijzondere hoge kwaliteit zijn... :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef Agentperry het volgende:
Deze dan nog maar een keer.

Ik train nu een half jaartje en zit eraan te denken zo'n 5x5 een keer te doen, maar welke raden jullie aan?

Stronglifts/rippetoe/bill star/nog een die ik niet ken?
Geen idee, ik doe alleen maar splitschema's. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:01:01 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93997703
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ze gaan razendsnel ja. Maar om nu te zeggen dat alle posts van bijzondere hoge kwaliteit zijn... :P

Ja veel oftopic gelul
dan nog maar ff een vraag;

Nemen er mensen hier ook specifiek Caseine eiwitten?

Ik neem altijd 1 schep (23 gram pure eiwit) voor het slapen. Het liefst gooi ik 2 scheppen in me shakebeker, maar het probleem is; de poeder is zo fijn, dat het fucking veel water opneemt.
Als ik een shake van 2 scheppen neem, word ik 2 x wakker omdat ik nodig moet pissen

hebben meer mensen dit probleem met caseine?
:)
pi_93997892
CUTTTTTTTTTTEN! Lekker gezond eten en maandag weer volle bak trainen, BAM!
pi_93997919
Alleen die spierpijn de ganse tijd... :(
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93999046
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:24 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wel zonder flikker haar en flikker broekje hoop ik? :P
heb al zo'n kort broekje O+
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_93999130
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:42 schreef Zyzz het volgende:

[..]

heb al zo'n kort broekje O+
Waar gehaald?
Zie daar!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:45:48 #10
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93999156
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:44 schreef Belisarius het volgende:

[..]

Waar gehaald?
Het is een Calvin Klein boxer, dus hij zal hem wel bij de Armani store gehaald hebben
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:47:21 #11
337072 Zyzz
The King.
pi_93999206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:45 schreef ukga het volgende:

[..]

Het is een Calvin Klein boxer, dus hij zal hem wel bij de Armani store gehaald hebben
ik bedoel zo'n broekje

alleen ik heb hem in het zwart + bij mij staat Gold's Gym op O+
pi_93999357
Ik dacht dat je het over zulke broekjes had:

Zie daar!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:54:30 #13
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93999429
dit soort broekjes kun je gewoon bij de Perry sport halen (kinder afdeling)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:57:43 #14
337072 Zyzz
The King.
pi_93999529
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:52 schreef Belisarius het volgende:
Ik dacht dat je het over zulke broekjes had:

[ afbeelding ]
altijd beter dan een zwembroek, bij een zwembroek lijken mijn benen op die van een ecto :N
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:59:35 #15
337072 Zyzz
The King.
pi_93999586
heb ff foto gemaakt van mn broekje :P nog alleen uploaden
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:02:02 #16
337072 Zyzz
The King.
pi_93999650

72kg :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:12:21 #17
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93999956
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef Zyzz het volgende:
[ afbeelding ]

Je douched met je broek aan?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:28:30 #18
337072 Zyzz
The King.
pi_94000436
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:12 schreef ukga het volgende:

[..]

Je douched met je broek aan?
nee, maar wist niet waar ik anders foto moest maken
pi_94001131
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef Zyzz het volgende:
[ afbeelding ]

Hoeveel squat je?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:02:06 #20
337072 Zyzz
The King.
pi_94001448
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:52 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Hoeveel squat je?
1x160 laatst gelukt (tot parallel)
als ik diep ga dan beste wat ik ooit deed 7x120, maar dat was al iets van ander half maand geleden
pi_94002772
Onder het mom; "Hoe vrolijk je je saaie bak kwark op?", heb ik een vanillestokje opengesneden en erbij gedaan. Resultaat: vrij decadente toevoeging, ik denk dat mijn kwark nu 2x zo duur is :') Een (heeeeeeeeeeeeeeeeeeel) subtiele vanillesmaak heb ik nu, best aardig.
Conclusie: Niet de moeite waard :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:11:50 #22
337072 Zyzz
The King.
pi_94003763
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:43 schreef robuust89 het volgende:
Onder het mom; "Hoe vrolijk je je saaie bak kwark op?", heb ik een vanillestokje opengesneden en erbij gedaan. Resultaat: vrij decadente toevoeging, ik denk dat mijn kwark nu 2x zo duur is :') Een (heeeeeeeeeeeeeeeeeeel) subtiele vanillesmaak heb ik nu, best aardig.
Conclusie: Niet de moeite waard :P
je kan ook vanillekwark kopen :')
pi_94003854
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:11 schreef Zyzz het volgende:

[..]

je kan ook vanillekwark kopen :')
Maar daar zitten weer veel koolhydraten in :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:18:34 #24
337072 Zyzz
The King.
pi_94003988
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Maar daar zitten weer veel koolhydraten in :P
dan vanillewhey door kwark :P
pi_94005301
Beste is gewoon de biologische magere kwark bij de Appie.
Zie daar!
pi_94005389
echt niemand hier met enige ervaring of iig enige kennis met betekking tot stronglifts/bill star/rippetoe?
pi_94005411
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:59 schreef Agentperry het volgende:
echt niemand hier met enige ervaring of iig enige kennis met betekking tot stronglifts/bill star/rippetoe?
Stronglifts wel. Wat wil je weten?
pi_94005468
btw die zyzz heeft wel een mooie bouw maar als je je als zo'n mongool kleed/gedraagt krijg ik gewoon gelijk de neiging zijn nek om te draaien
pi_94005512
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef robuust89 het volgende:
BCAA. ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:41 schreef Zyzz het volgende:

[..]

cutten 2800/3000
bulken 4500+
Maar wat zijn je stats?

Want ik ben 93KG 1.80M met 2700 onderhoud.
If not now, then when.
pi_94005582
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:00 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Stronglifts wel. Wat wil je weten?
hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?

Dat zijn een paar van mijn vele vragen :P
pi_94005708
Ik ben nu bezig met Rippetoe. Bevalt me tot nu wel.
Zie daar!
pi_94005782
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:04 schreef Agentperry het volgende:

[..]

hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?

Dat zijn een paar van mijn vele vragen :P
1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per week :@ ) dus kan niet met zekerheid zeggen hoe hard je ervan kan groeien. maar goed, vele andere mensen bewijzen het @ de website.

2: Die 3 oefeningen + pullups. geen abs.

3: Dat is max ja. Elke training 2.5 kilo erbij (in ieder geval in het begin)

4: Alles vol.

5: Nee. Gewoon alles vreten :P

6: een jaar, maar niet intensief genoeg waardoor mijn stats wat magertjes zijn.

7: dunno, ik doe nu split sinds een maand, en het bevalt me wel :)
pi_94006146
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef Belisarius het volgende:
Ik ben nu bezig met Rippetoe. Bevalt me tot nu wel.
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.

rippetoe deed toch setjes van 3*5? en dan nog wat assistance oefeningen?
pi_94006191
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:11 schreef robuust89 het volgende:

[..]

1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per week :@ ) dus kan niet met zekerheid zeggen hoe hard je ervan kan groeien. maar goed, vele andere mensen bewijzen het @ de website.

2: Die 3 oefeningen + pullups. geen abs.

3: Dat is max ja. Elke training 2.5 kilo erbij (in ieder geval in het begin)

4: Alles vol.

5: Nee. Gewoon alles vreten :P

6: een jaar, maar niet intensief genoeg waardoor mijn stats wat magertjes zijn.

7: dunno, ik doe nu split sinds een maand, en het bevalt me wel :)
Hoe ging dat 3x per week met vol gewicht squatten dan? ga je daar niet helemaal kapot aan?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:22:16 #35
337072 Zyzz
The King.
pi_94008195
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:02 schreef Agentperry het volgende:
btw die zyzz heeft wel een mooie bouw maar als je je als zo'n mongool kleed/gedraagt krijg ik gewoon gelijk de neiging zijn nek om te draaien
ik vind juist dat hij zich als een baas gedraagd :D
pi_94008237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef Agentperry het volgende:
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.

rippetoe deed toch setjes van 3*5? en dan nog wat assistance oefeningen?
Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.

De oefeningen beginnen met een opwarming. Bij bankdrukken bijvoorbeeld 2x5x bar (lege stang). Vervolgens 1x5x20kg. Dan 1x3x30kg. Vervolgens 1x2x35 en dan beginnen met de werksets. Die pak je dus gewoon 3 x 5 x maximaal gewicht. Bij alle oefeningen als werksets dus 3x5, behalve bij deadlift die je 1x5 pakt. Ongeveer 1 a 2 minuten rust tussen de werksets. Bij workout A kan je als assistance oefeningen inderdaad overigens Dips bijvoegen en bij workout B Chin Ups mocht je dat willen.

In het begin trachten om per workout de oefeningen met 2.5 kg te verhogen. Pak je maandag dus bijvoorbeeld bankdrukken 30 kg, probeer dan om vrijdag het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Bij deadlifts kan je het gewicht zelfs nog meer verhogen. Na 4 a 6 weken trainen gaat het wat moeizamer en wordt het lastiger om het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Tracht dan om het gewicht met 1 kg per oefening te verhogen.
Zie daar!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:23:27 #37
337072 Zyzz
The King.
pi_94008238
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

BCAA. ^O^

[..]

Maar wat zijn je stats?

Want ik ben 93KG 1.80M met 2700 onderhoud.
172, 72kg bf zal ik niet weten.
hoeveel denk jij dat ik heb?
pi_94008278
Hij doet nu ook mee met één of andere roadtrip.

Zie daar!
pi_94008492
Heb een korte vraag. Denk dat dit de goede plek is om te vragen. Ik ben 1,84 en weeg ongeveer 86 kg. vetpercentage is hoog ongeveer 15%. Daarom ben ik op een koolhydraat arm dieet. Eet ongeveer 1900 kcal per dag, mijn rustverbruik is ong 2500. Eet wel relatief veel eiwit per dag: ongeveer 160 gram p/d.
Als ik de laatste tijd train beginnen mijn spieren te trillen, vooral mijn core spieren. Als ik opdruk, of crunches maak (en zelfs als ik de 'plank' oefening doe) beginnen mijn spieren te trillen, behoorlijk snel, iets van 5 keer per seconde. Eerder had ik dat niet.
Weet iemand waar dat door komt? Ik train niet extreem zwaar ofzo..
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:33:04 #40
337072 Zyzz
The King.
pi_94008574
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef the85mc het volgende:
Heb een korte vraag. Denk dat dit de goede plek is om te vragen. Ik ben 1,84 en weeg ongeveer 86 kg. vetpercentage is hoog ongeveer 15%. Daarom ben ik op een koolhydraat arm dieet. Eet ongeveer 1900 kcal per dag, mijn rustverbruik is ong 2500. Eet wel relatief veel eiwit per dag: ongeveer 160 gram p/d.
Als ik de laatste tijd train beginnen mijn spieren te trillen, vooral mijn core spieren. Als ik opdruk, of crunches maak (en zelfs als ik de 'plank' oefening doe) beginnen mijn spieren te trillen, behoorlijk snel, iets van 5 keer per seconde. Eerder had ik dat niet.
Weet iemand waar dat door komt? Ik train niet extreem zwaar ofzo..
bedoel je met trillen dat het lijkt alsof je spieren steeds vanzelf 'aanspannen'?
ik vind trouwens dat je wel erg weinig eet
pi_94008673
Ik raad overigens iedereen die tracht te cutten of af te vallen aan om het boek 'burn the fat, feed the muscle' van Tom Venuto te lezen. Sowieso één van de beste boeken op dit gebied. Ik heb hem hier als pdf bestand liggen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Zie daar!
pi_94008757
Als ik bijvoorbeeld bij een crunch net begin met aanspannen gaan mijn spieren trillen. Als ik iets verder beweeg is die trilling weg..
En ja ik weet dat ik niet zoveel eet. Dat is ook mijn bedoeling. Mijn plan is om 80 kg te wegen over een paar maanden, maar ik wil niet teveel spieren verliezen. Vandaar dat ik relatief veel eiwit eet..
pi_94008800
quote:
k raad overigens iedereen die tracht te cutten of af te vallen aan om het boek 'burn the fat, feed the muscle' van Tom Venuto te lezen. Sowieso één van de beste boeken op dit gebied. Ik heb hem hier als pdf bestand liggen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?
pi_94008872
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?
Als je je mail even pm't dan stuur ik hem als bestand wel even naar je toe.
Zie daar!
pi_94009358
Had even op de titel van het boek gezocht en ik las in wat reacties op het boek dat het eigenlijk onmogelijk is om spieren te kweken en vet te verbranden tegelijkertijd. Klinkt ergens ook wel logisch dat wanneer je minder eet dan je onderhoudsniveau dat je dan geen spieren opbouwt.
Toch in de weken dat ik veel krachttraining doe val ik niet af. Dus je zou zeggen dat ik in die tijd of meer spieren krijg, of meer water vasthou.
pi_94009698
De titel wordt inderdaad vaak verkeerd begrepen, dat legt hij in het boek zelf ook uit. Het is allerminst om de indruk te wekken dat spieren kweken en tegelijkertijd vet verbranden mogelijk is, maar juist om verantwoord vet te verbranden zonder dat men de spieren verwaarloost, wat veel mensen doen. Ik las in een ander topic dat je onderhoud op 2500 calorieën ligt en dat je soms 1500 calorieën per dag inneemt. Dus 1000 calorieën te weinig per dag, wat dus echt verkeerd is, aangezien daardoor ook je spieren achteruitgaan en je lichtelijk overgaat tot 'starvation mode', wat op lange termijn enkel averechts gaat werken. Het zogeheten 'jojo effect'. Als richtlijn wordt aangeschreven om ongeveer 20 % van je onderhoud af te halen (verbranden), wat bij jou dus neerkomt op ongeveer 500 calorieën per dag wat je zo moeten verbranden. Overigens kunnen beginners wel degelijk vet branden en tegelijkertijd spieren kweken maar dat is een ander verhaal.
Zie daar!
pi_94009891
Ja klopt, dat deed ik in het begin een paar weken. Ik meet mezelf op om te kijken wat er precies verandert en ik kwam erachter dat ik op die manier (met 1500 calorieen) wel afviel maar dat het vooral spieren waren.. En dat is precies niet mijn bedoeling.
Dus nu eet ik gemiddeld 1900-2000 calorieen. Is ook veel beter vol te houden btw..Dat klopt ook ongeveer met die 20%.
En om even op mijn eerste vraag tereug te komen: zou dat trillen van spieren kunnen komen door te lage koolhydraat inname?
pi_94011248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:23 schreef Belisarius het volgende:

[..]

Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.

De oefeningen beginnen met een opwarming. Bij bankdrukken bijvoorbeeld 2x5x bar (lege stang). Vervolgens 1x5x20kg. Dan 1x3x30kg. Vervolgens 1x2x35 en dan beginnen met de werksets. Die pak je dus gewoon 3 x 5 x maximaal gewicht. Bij alle oefeningen als werksets dus 3x5, behalve bij deadlift die je 1x5 pakt. Ongeveer 1 a 2 minuten rust tussen de werksets. Bij workout A kan je als assistance oefeningen inderdaad overigens Dips bijvoegen en bij workout B Chin Ups mocht je dat willen.

In het begin trachten om per workout de oefeningen met 2.5 kg te verhogen. Pak je maandag dus bijvoorbeeld bankdrukken 30 kg, probeer dan om vrijdag het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Bij deadlifts kan je het gewicht zelfs nog meer verhogen. Na 4 a 6 weken trainen gaat het wat moeizamer en wordt het lastiger om het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Tracht dan om het gewicht met 1 kg per oefening te verhogen.
Dan doe je wel veel setjes per oefening of niet? Dus dan zou ik bv. benchpres

2x5 barbell
1x5 30kg
1x5 40kg
1x5 50kg
3x5 65kg

klopt dat?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:29:16 #49
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_94012621
hallo.
Deathlift or Die.
pi_94016039
tvp
Quadsimodo, swoleback of squatredame
pi_94016167
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:44 schreef Chestbrah het volgende:
tvp
Nog een zyzz fan.
If not now, then when.
pi_94017053
Ben nu ook het boek BFFM aan het lezen, super goed en de andere bestanden die je erbij krijgt zijn ook goed. De basis bij cutten/bulken is meer eten en vaak eten.
pi_94017896
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:04 schreef stoeltafel het volgende:
Ben nu ook het boek BFFM aan het lezen, super goed en de andere bestanden die je erbij krijgt zijn ook goed. De basis bij cutten/bulken is meer eten en vaak eten.
er staat alles in wat je moet weten op een toegankelijke manier beschreven
pi_94020094
Zo, net ff cardio gedaan. Muziek in je oren en anderhalf uur knallen op mn mountainbike. Nu nog ff wat eten.
Denk wat kwark en een volkorenboterham met wat kip. Of zijn koolhydraten na cardio niet zo slim?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:14:08 #55
337072 Zyzz
The King.
pi_94020121
chestbrah O+ O+
pi_94035969
bulgarian split squats van gisteravond killen me nu
  zondag 13 maart 2011 @ 08:46:09 #57
337072 Zyzz
The King.
pi_94036060
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 08:29 schreef Chestbrah het volgende:
bulgarian split squats van gisteravond killen me nu

ik ga over ander half uur squaten O+
pi_94036142
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 08:46 schreef Zyzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik ga over ander half uur squaten O+
als jij je squats maar superset met sldl's dan ben ik tevreden brah
  zondag 13 maart 2011 @ 09:03:46 #59
337072 Zyzz
The King.
pi_94036159
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:01 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

als jij je squats maar superset met sldl's dan ben ik tevreden brah
  zondag 13 maart 2011 @ 09:12:36 #60
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_94036218
Kan een mod niks doen tegen deze plaatjes, ik denk dat niemand die hier komt om het te hebben over serieuze BB te praten om eerst te moeten scrollen langs geslowchat met plaatjes als 'come at me bro'.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_94036283
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:12 schreef honda1990 het volgende:
Kan een mod niks doen tegen deze plaatjes, ik denk dat niemand die hier komt om het te hebben over serieuze BB te praten om eerst te moeten scrollen langs geslowchat met plaatjes als 'come at me bro'.
deadlifts supersetten met frontsquats en normale squats met sldl's brah
pi_94036327
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:12 schreef honda1990 het volgende:
Blijf je klachten melden in het FB topic van SPT, al wordt er hier slecht gemodereerd.
@Zyzz: stop met dit puberale gedrag of open een topic in PUB of op superdudes.nl.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:24:29 #63
337072 Zyzz
The King.
pi_94036344
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Blijf je klachten melden in het FB topic van SPT, al wordt er hier slecht gemodereerd.
@Zyzz: stop met dit puberale gedrag of open een topic in PUB of op superdudes.nl.
wat doe ik nu weer? :')
1 plaatje met 'u mad?' en jullie worde gelijk cagarijnig :')
  zondag 13 maart 2011 @ 09:42:06 #64
182728 honda1990
pi_94036505
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ok
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_94037246
Ben nu "al" 3 dagen goed ziek. Geen training voor mij...verveel me de pestpleuris :')
  zondag 13 maart 2011 @ 10:36:12 #66
182728 honda1990
pi_94037271
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:34 schreef avaz het volgende:
Ben nu "al" 3 dagen goed ziek. Geen training voor mij...verveel me de pestpleuris :')
Heb ik vanaf woensdag ook gehad, helpt heel erg om pumping iron dan te kijken of een nieuw schema te bouwen. Dan wordt je alleen maar opgefokter :')
  zondag 13 maart 2011 @ 11:02:05 #67
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94037822
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:34 schreef avaz het volgende:
Zelfde hier. Keel ontsteking. Ik heb het gevoel dat ik elke dag een kilo afval
  zondag 13 maart 2011 @ 12:25:13 #68
337072 Zyzz
The King.
pi_94040235
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:02 schreef ukga het volgende:

[..]

Zelfde hier. Keel ontsteking. Ik heb het gevoel dat ik elke dag een kilo afval
eet je verder wel goed? dus genoeg e,kh en v?
  zondag 13 maart 2011 @ 12:34:21 #69
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94040559
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef Zyzz het volgende:

[..]

eet je verder wel goed? dus genoeg e,kh en v?
ik probeer me best te doen. de laatste dagen rond de 2800 kcal
maar het is moeilijk als je je verneukt voelt, en dan stug door blijven eten :'(
pi_94041333
het gaat nu echt gebeuren, ik ga pumping iron kijken voor de eerste keer na jarenlang trainen
  zondag 13 maart 2011 @ 13:30:40 #71
337072 Zyzz
The King.
pi_94042876
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:55 schreef Chestbrah het volgende:
het gaat nu echt gebeuren, ik ga pumping iron kijken voor de eerste keer na jarenlang trainen
link?
  zondag 13 maart 2011 @ 13:31:42 #72
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94042919
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:30 schreef Zyzz het volgende:

[..]

link?
staat op youtube
pi_94046470
dubbek
pi_94046491
eins
  zondag 13 maart 2011 @ 14:59:24 #76
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_94046687
Handig topic. Zelf ben ik ook sinds kort bezig met fitness (of ja, sinds kort fanatiek), maar van die voeding snap ik als 'groentje' altijd vrij weinig. Als ik het aan gasten in de sportschool vraag dan snapte ik er meestal vrij weinig van, behalve 'eieren, pasta, kwark, brinta':P Toch maar eens meer informatie inwinnen, want ik heb een tijdje de pleuris getraind maar als ik dan twee dagen niet ging was ik weer alles kwijt. Waarschijnlijk door een slecht eetschema...

Is het trouwens verstandig om ook veel walnoten te eten? Vanwege de goede vetten die je hieruit haalt?

En wat doen jullie in de (magere) kwark om het lekkerder te maken? Vloeibaar zoet of jam of zo? Gewoon een bak magere kwark is niet te vreten vind ik
  zondag 13 maart 2011 @ 15:02:07 #77
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94046837
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Handig topic. Zelf ben ik ook sinds kort bezig met fitness (of ja, sinds kort fanatiek), maar van die voeding snap ik als 'groentje' altijd vrij weinig. Als ik het aan gasten in de sportschool vraag dan snapte ik er meestal vrij weinig van, behalve 'eieren, pasta, kwark, brinta':P Toch maar eens meer informatie inwinnen, want ik heb een tijdje de pleuris getraind maar als ik dan twee dagen niet ging was ik weer alles kwijt. Waarschijnlijk door een slecht eetschema...

Is het trouwens verstandig om ook veel walnoten te eten? Vanwege de goede vetten die je hieruit haalt?

En wat doen jullie in de (magere) kwark om het lekkerder te maken? Vloeibaar zoet of jam of zo? Gewoon een bak magere kwark is niet te vreten vind ik
Als je de OP ff doorneemt, en vooral het stukje 'voeding' heb je iig al de basis te pakken qua voeding
  zondag 13 maart 2011 @ 15:09:09 #78
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_94047164
Ja, die heb ik inmiddels gekopieerd in een WORD-bestandje, maar kan denk ik geen kwijt om dat een keer allemaal heel goed uit te zoeken aangezien ik echt van niks weet wat dat betreft
pi_94047420
altijd dat gezeik dat kwark niet te eten is en allemaal kunstjes om het lekker te maken. Gewoon eten, dan ga je het vanzelf tolereren.
Ook altijd op sites dat gehuil om smaken whey dat het niet lekker is of dat de ene een betere nasmaak heeft dan de andere, daar gebruik je het toch niet voor?
  zondag 13 maart 2011 @ 15:26:53 #80
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94047882
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:15 schreef Chestbrah het volgende:
altijd dat gezeik dat kwark niet te eten is en allemaal kunstjes om het lekker te maken. Gewoon eten, dan ga je het vanzelf tolereren.
Ook altijd op sites dat gehuil om smaken whey dat het niet lekker is of dat de ene een betere nasmaak heeft dan de andere, daar gebruik je het toch niet voor?
Ja dat gejank trek ik ook nooit :')
Ik eet werkelijk alles, maar dat komt omdat ik sowieso thuis nooit aan hoef te komen met opmerkingen van; "dit lust ik niet"

:P
pi_94048311
Ik zit creatine te overwegen, maar ik er zijn zoveel verschillende soorten en wil eigenlijk rustig beginnen. Ik doe niet onzettend veel aan fitniss, maar het lijkt me wel handig als ik bij het kickboxen wat langer door kan gaan.

Iemand tips? Ik zie een hele lijst staan
http://www.bodyenfitshop.nl/creatine-monohydraat
  zondag 13 maart 2011 @ 15:40:26 #82
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_94048458
quote:
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die hierover klaagt :@
pi_94048663
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik zit creatine te overwegen, maar ik er zijn zoveel verschillende soorten en wil eigenlijk rustig beginnen. Ik doe niet onzettend veel aan fitniss, maar het lijkt me wel handig als ik bij het kickboxen wat langer door kan gaan.

Neem Unleash V3, gegarandeerd dat je vol energie hebt.

http://www.xxlnutrition.nl/unleash-v3/xxl-nutrition

Waarschuwing: Dit supplement bevat 1,3 dimethylamylamine, deze stof kan leiden tot een positieve dopingcontrole. Vraag eerst je bond of deze stof is toegestaan.
If not now, then when.
pi_94048752
quote:
Ja ofniet, maar als je gewoon goede Whey koopt zoals die van XXL Nutrition, die drink je zo weg omdat het goed smaakt. Waarom een Whey kopen die vies is en goed werkt dan een Whey kopen die lekker is en misschien zelfs beter werk maar net zo goed als die andere.
If not now, then when.
pi_94049773
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die hierover klaagt :@
heb ik ook merk er eerlijk gezegd niet heel veel van.
pi_94051660
ik ben echt trots op mezelf :')

afgelopen 3 dagen niet gesnoept, geleeft op vaste maaltijden (voornamelijk boterhammen, en omdat het weekend is afbakbroodjes) en alleen water gedronken (het is weekend dus kon ik een biertje niet vermijden) en groene thee. Ook veel uitgerust en dit voor een vakantie en weekend leven.

dit zal zich alleen maar beter gaan uitwerken omdat mijn motivatie super is gestegen, en ik er gewoon niet aan moet denken om te snoepen.

en doordeweeks is het school etc. dus weinig tijd om te snoepen maar gewoon een boterham/eierkoek erin donderen.

vrijdag ook getraind na afloop 30 minuten gecrosst.

ik heb er echt veel vertrouwen in dit keer
  zondag 13 maart 2011 @ 16:57:42 #87
253447 Ethanolic
pi_94052194
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Neem Unleash V3, gegarandeerd dat je vol energie hebt.

http://www.xxlnutrition.nl/unleash-v3/xxl-nutrition

Waarschuwing: Dit supplement bevat 1,3 dimethylamylamine, deze stof kan leiden tot een positieve dopingcontrole. Vraag eerst je bond of deze stof is toegestaan.
Ga je daar goed op?
Ik merk niets van Creatine Monohydraat..
Deathlift or Die.
  zondag 13 maart 2011 @ 17:57:59 #88
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_94054874
Zilvervliesrijst 1 pak (2 builtjes).
2 kipfilet + satesaus
Sperziebonen
Dry-roasted noten
Kwark

eet smakelijk 2
  zondag 13 maart 2011 @ 17:59:20 #89
337072 Zyzz
The King.
pi_94054935
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:57 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ga je daar goed op?
Ik merk niets van Creatine Monohydraat..
hell yea

unleash is beste pwo imo
  zondag 13 maart 2011 @ 17:59:44 #90
337072 Zyzz
The King.
pi_94054959
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:57 schreef BeamofLight het volgende:
Zilvervliesrijst 1 pak (2 builtjes).
2 kipfilet + satesaus
Sperziebonen
Dry-roasted noten
Kwark

eet smakelijk 2
is dit jouw voedingschema?
pi_94055446
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Johan_Haas_ het volgende:

Als je meer energie wilt bij het kickboksen, hoef je geen creatine te kopen. Kan je inderdaad beter een booster nemen als unleash/crack.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:31:13 #92
242666 BeamofLight
pi_94056521
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:59 schreef Zyzz het volgende:

[..]

is dit jouw voedingschema?
Van een kwartier geleden ja.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:50:01 #93
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94057494
Dit is ook een dagelijks terugkerend iets geworden he? dat wel ons voedingschema posten
  maandag 14 maart 2011 @ 11:27:50 #94
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94086477
Hey wat denken jullie kan je 1 'kuurtje' creatine ( mono) gebruiken in de cut? Ik lees er namelijk verschillende meningen over :s Heeft een van jullie ervaring met crea mono in de cut? Waarom zou ik het wel of juist niet moeten doen?
  maandag 14 maart 2011 @ 13:53:42 #95
337072 Zyzz
The King.
pi_94091896
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:27 schreef Partyboy1991 het volgende:
Hey wat denken jullie kan je 1 'kuurtje' creatine ( mono) gebruiken in de cut? Ik lees er namelijk verschillende meningen over :s Heeft een van jullie ervaring met crea mono in de cut? Waarom zou ik het wel of juist niet moeten doen?
als je over crea praat dan praat je niet over een kuur. ik denk dat de reden dat mensen geen crea in de cut gebruiken is omdat het vocht vast houden en in de cut wil je juist liever droog worden. maar ook omdat als je crea gebruikt je doel massa/kracht is, en in de cut lager bf
  maandag 14 maart 2011 @ 15:07:29 #96
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94094806
ook van ethyl esther want van mono weet ik dat je vocht blijft vasthouden ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 16:06:19 #97
337072 Zyzz
The King.
pi_94097411
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:07 schreef Partyboy1991 het volgende:
ook van ethyl esther want van mono weet ik dat je vocht blijft vasthouden ;)
ik heb zelf nooit gemerkt dat ik vocht vasthoud van crea, en ik denk dat niemand dat echt merkt, of je moet in wedstrijdvoorbereiding zitten
  maandag 14 maart 2011 @ 16:07:24 #98
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94097466
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:06 schreef Zyzz het volgende:

[..]

ik heb zelf nooit gemerkt dat ik vocht vasthoud van crea, en ik denk dat niemand dat echt merkt, of je moet in wedstrijdvoorbereiding zitten
hmm oke dan zal t vast ook wel verschillend zijn qua persoon nja schijt ik probeer t gwoon
  maandag 14 maart 2011 @ 16:10:43 #99
337072 Zyzz
The King.
pi_94097612
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:07 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

hmm oke dan zal t vast ook wel verschillend zijn qua persoon nja schijt ik probeer t gwoon
en zo'n ramp is het niet als je een beetje vocht vasthoud, het is niet dat jij het podium opgaat binnen x weken?
  maandag 14 maart 2011 @ 16:25:52 #100
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94098411
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:10 schreef Zyzz het volgende:

[..]

en zo'n ramp is het niet als je een beetje vocht vasthoud, het is niet dat jij het podium opgaat binnen x weken?
haha nee :')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:11:34 #101
179992 Mopst3r
Believe...
pi_94103163
Ik merk het wel hoor dat ik vocht vast houdt, niet op het moment zelf maar als ik stop met creatine dan plas ik me echt een ongeluk de 2 dagen daarna, alleen maar water :P
Ben dan ook in 2 dagen meestal 1.5kg kwijt ofzo :P
pi_94103727
Had niet door dat er alweer 'n nieuw topic was. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 18:33:01 #103
337072 Zyzz
The King.
pi_94104010
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:26 schreef Diabox het volgende:
Had niet door dat er alweer 'n nieuw topic was. :P
ja gaat snel he :P
pi_94104152
fuck yeah
  maandag 14 maart 2011 @ 18:37:58 #105
337072 Zyzz
The King.
pi_94104260
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:35 schreef Chestbrah het volgende:
fuck yeah
moet je met een plaatje doen brah
pi_94104415
enige waar ik om geef is een PR voor mijn deadlift straks
  maandag 14 maart 2011 @ 18:41:57 #107
337072 Zyzz
The King.
pi_94104466
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef Chestbrah het volgende:
enige waar ik om geef is een PR voor mijn deadlift straks
hoeveel doe je nu dan?
pi_94104488
270
aiming at 275
  maandag 14 maart 2011 @ 18:44:19 #109
337072 Zyzz
The King.
pi_94104581
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Chestbrah het volgende:
270
aiming at 275
mirin brah
wat zijn je andere stats?
pi_94106025
Loop nu richting de gym, k vind het heerlijk om na het trainen even te wandelen
pi_94106229
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:09 schreef mtchel112 het volgende:
Loop nu richting de gym, k vind het heerlijk om na het trainen even te wandelen
lekker toch, ik voel me altijd een half uurtje ziek nadat ik heb getraind. Lekker uitwandelen
  maandag 14 maart 2011 @ 19:16:48 #112
253447 Ethanolic
pi_94106443
Ik ga liever eten en op de bank liggen, maarja who's I?
Deathlift or Die.
pi_94108539
Pffff ik ben de laatste tijd echt zoveel aan het lezen over bodybuilding maar ik word er geen steek wijzer uit, alles spreek elkaar tegen. Ben er nog niet eens uit aan wat voor schema ik ga beginnen vorgende maand als ik weer tijd heb. Dan moet ik ook nog richtlijnen opstellen voor mijn voeding, een echt schema lukt toch niet.

De ene keer lees ik dat je als beginnende bber het beste met een rippetoe of stronglift schema kan beginnen, anderen raden weer aan na een tijdje full body(heb ik nu gedaan) gewoon aan een push/pull split te beginnen weer andere raden een push/pull/legs schema aan.

En van voeding heb ik nog helemaal geen idee behalve dan dat ik bergen kwark, kip, tonijn en brinta moet eten.
pi_94109013
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:50 schreef Agentperry het volgende:
Pffff ik ben de laatste tijd echt zoveel aan het lezen over bodybuilding maar ik word er geen steek wijzer uit, alles spreek elkaar tegen. Ben er nog niet eens uit aan wat voor schema ik ga beginnen vorgende maand als ik weer tijd heb. Dan moet ik ook nog richtlijnen opstellen voor mijn voeding, een echt schema lukt toch niet.

De ene keer lees ik dat je als beginnende bber het beste met een rippetoe of stronglift schema kan beginnen, anderen raden weer aan na een tijdje full body(heb ik nu gedaan) gewoon aan een push/pull split te beginnen weer andere raden een push/pull/legs schema aan.

En van voeding heb ik nog helemaal geen idee behalve dan dat ik bergen kwark, kip, tonijn en brinta moet eten.
rippetits of een 2split, het is allemaal ok
met voeding is het ook niet zo moeillijk. Lees eens voor het gemak burn the fat feed the muscle, het gaat over afvallen maar hetzelfde geld voor bulken. Verschil is een calorie overschot of verschil.
Het is uiteindelijk zo simpel
pi_94109256
heb je 90% van je droomfysiek bereikt?
ja: 4 of 5 split is ok
nee: fullbody of 2split

tadaa
pi_94109566
maar daarentegen vind ik 2 splits niet fijn, afhankelijk van onderrugbelasting.
ene dag squaten en dag erna deadliften vind ik niet tof. Bij een ub/lb split kan je wel hard gaan, maar je moet bij 2splits vooral denken aan je onderrug.
pi_94109679
Mijn droomfysiek is niet heel gigantisch dus ik zit wel bijna op 90% ja.

Ik wil ongeveer 90kg met 10% bf(nu 79kg 11%), anders wordt ik met mijn 1,88 echt zo'n beest en dat vind ik niet chill.

Maar ik ga denk ik die 2 split doen, heb sowieso het idee dat 8 reps bij mij beter aanslaat dan 5.
pi_94109899
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:05 schreef Chestbrah het volgende:
maar daarentegen vind ik 2 splits niet fijn, afhankelijk van onderrugbelasting.
ene dag squaten en dag erna deadliften vind ik niet tof. Bij een ub/lb split kan je wel hard gaan, maar je moet bij 2splits vooral denken aan je onderrug.
Ja daar was ik ook al aan aan het denken, ik denk dat als de intensiteit mij te hoog wordt dat ik dan gewoon maar 1x pw sq/dl en die dan gewoon vervang door lunges en legs curls
pi_94110133
bij een 2split is het helemaal niet verkeerd om de ene dag heavy te gaan en de andere dag minder. Is ook een veel gebruikte techniek. 2x per week zwaar deadliften/squaten gaat je opbreken na een tidj
pi_94110490
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:13 schreef Chestbrah het volgende:
bij een 2split is het helemaal niet verkeerd om de ene dag heavy te gaan en de andere dag minder. Is ook een veel gebruikte techniek. 2x per week zwaar deadliften/squaten gaat je opbreken na een tidj
Dat is ook nog een idee, net als bij bill star de tweede training op 70%, met bench kun je wel 100% lijkt me? Mijn chest herstelt altijd wil in 1-2 dagen.
pi_94110655
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Dat is ook nog een idee, net als bij bill star de tweede training op 70%, met bench kun je wel 100% lijkt me? Mijn chest herstelt altijd wil in 1-2 dagen.
ja ik heb ook dat ik makkelijk 2x per week borst kan doen. Na een goede training, dan is rug of benen genoeg voor 1x in de week, borst kan meer hebben
  maandag 14 maart 2011 @ 20:55:49 #122
337072 Zyzz
The King.
pi_94113167
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Agentperry het volgende:

Ik wil ongeveer 90kg met 10% bf(nu 79kg 11%), anders wordt ik met mijn 1,88 echt zo'n beest en dat vind ik niet chill.

Maar ik ga denk ik die 2 split doen, heb sowieso het idee dat 8 reps bij mij beter aanslaat dan 5.
daar moest ik ff om lachen :')
pi_94113386
Culi-brah hier.
1: kippenborst eerst even aanbraden voor een mooi bruin korstje, dan een kwartier in de oven op 120 graden ( hetelucht ) fucking lekker! :9~

2: melkan magere kwark is goed spul, en 9.5 gram kwark de 100 gram ^O^
pi_94114345
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:55 schreef Zyzz het volgende:

[..]

daar moest ik ff om lachen :')
Met 1,88 en 90 kg ben je echt wel gigantisch voor een jongen van dan wssl 19...
  maandag 14 maart 2011 @ 21:13:01 #125
337072 Zyzz
The King.
pi_94114451
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:11 schreef Agentperry het volgende:

[..]

gigantisch? nou dat niet, gewoon groot ;) 90 kg voor zo'n lengte is nog niet zoveel hoor
  maandag 14 maart 2011 @ 21:16:00 #126
253447 Ethanolic
pi_94114674
quote:

[..]

Gigantisch?
Deathlift or Die.
pi_94115080
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Agentperry het volgende:

:')
pi_94117374
Gigantisch voor mijn maatstaven dan...
Het gaat er toch om eruit te zien zoals jij dat wil.
pi_94118745
quote:

[..]

Dan ben ik zeker enormous, 1m94, 100+ kg, 19 jaar.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:19:49 #130
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94119661
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:09 schreef Diabox het volgende:

[..]

wel als je claimt niet op een foto te passen jah :P
pi_94119810
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:19 schreef ukga het volgende:

[..]

wel als je claimt niet op een foto te passen jah :P
Dat ik niet op de foto pas kan ik ook niks aan doen :'(
pi_94123679
92,8 kg bij 1,80m vind ik wel kek voor mezelf (BF weet ik niet precies, laag iig). al lijkt het me ook leuk om eens de 100kg te doen.
full stops and exclamation marks
pi_94126042
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:09 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja dat zou ongeveer op het zelfde postuur uit komen, iets groter dan. Maar ik wil dan wel ongeveer 8-10% bf max, weet niet wat jij nu bent?

Trouwens wel vaag, dacht dat de weegschaal gister fout zat maar nu weer op een andere gemeten, ik weeg ineens 80 kilo, 2 weken niet gefitnesst. Zou ik door de rust groeien of wat is dit? Mijn taille meet nog steeds hetzelfde als op 78kg en zie ook geen verschil in bf.
Kan dit 2kg groeien als je 2 weken niet traint of heeft dit wssl een andere reden?
pi_94126274
Niet op letten, gewoon snoeihard doortrainen. Al dat gemeet en geweeg zorgt voor onrust.
pi_94126457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:03 schreef CarbonC het volgende:
Niet op letten, gewoon snoeihard doortrainen. Al dat gemeet en geweeg zorgt voor onrust.
Ik kan mezelf toch niet helpen me elke dag te wegen, maar ga binnenkort op kamers daar hebben we geen weegschaal dus dan wordt het max 1x per week. Moet trouwens nieuwe whey hebben, is die van XXL nutrition echt zo geweldig of is die van body and fit shop ook gewoon goed?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:01:08 #136
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94131639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik kan mezelf toch niet helpen me elke dag te wegen, maar ga binnenkort op kamers daar hebben we geen weegschaal dus dan wordt het max 1x per week. Moet trouwens nieuwe whey hebben, is die van XXL nutrition echt zo geweldig of is die van body and fit shop ook gewoon goed?
waarom elke dag wegen :') die kilo die dr af of bij komt is waarschijnlijk toch vocht. Je kan beter 1x per week wegen :P
pi_94133297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:01 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

waarom elke dag wegen :') die kilo die dr af of bij komt is waarschijnlijk toch vocht. Je kan beter 1x per week wegen :P
Is gewoon een tik van me, iedere dag voor het douchen ff wegen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:44:05 #138
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_94134123
Qua creatine kun je ook Nos Ether van Get Diesel proberen. Enige waar ik goed op reageer. Niet te zuipen maar werkt als een malle.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_94134523
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef fathank het volgende:
Qua creatine kun je ook Nos Ether van Get Diesel proberen. Enige waar ik goed op reageer. Niet te zuipen maar werkt als een malle.
wel 3-4keer zo duur als normale creatine, en heb nog 500g normale staan dus die eerst op maken. Maat wat betreft die whey, is die van XXL nutrition echt zoveel beter dan bodyandfitshop?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:23:38 #140
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94135449
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Agentperry het volgende:

[..]

wel 3-4keer zo duur als normale creatine, en heb nog 500g normale staan dus die eerst op maken. Maat wat betreft die whey, is die van XXL nutrition echt zoveel beter dan bodyandfitshop?
het is ether he geen monohydraat daarom is het denk ik ook duurder
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:37:17 #141
253447 Ethanolic
pi_94135962
Rug+biceps :)
Deathlift or Die.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:45:08 #142
242666 BeamofLight
pi_94138274
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:37 schreef Ethanolic het volgende:
Rug+biceps :)
Dodelijke combinatie vind ik. Aangezien je bij rug ook al veel biceps pakt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:12:19 #143
253447 Ethanolic
pi_94139137
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:45 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Dodelijke combinatie vind ik. Aangezien je bij rug ook al veel biceps pakt.
Heerlijk.
Waanzinnige pomp zeg.
Squat 3 sets
DL 3 sets
Bent over Rows 3 sets
Cable Seated Rows 4 sets
Dummbell Curls 4 sets
Preacher Curls 3 sets
Concentration Curls 3 sets

Dat wordt morgen dood gaan :'(
Deathlift or Die.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:03:24 #144
337072 Zyzz
The King.
pi_94141251
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Agentperry het volgende:

[..]

:') gewoon even goed
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:05:25 #145
337072 Zyzz
The King.
pi_94141339
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:12 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Heerlijk.
Waanzinnige pomp zeg.
Squat 3 sets
DL 3 sets
Bent over Rows 3 sets
Cable Seated Rows 4 sets
Dummbell Curls 4 sets
Preacher Curls 3 sets
Concentration Curls 3 sets

Dat wordt morgen dood gaan :'(
3 setjes sq maar en dl maar? :P als ik sq en dl doe ik eerst 9 setjes squat (inclusief warm-up setjes) en daarna 9 setjes dl (inclusief warm-up setjes)

de komende 2dagen kan ik dan niet lopen :'(
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:13:11 #146
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_94141699
Want dat is lekker goed voor je centrale zenuwstelsel en niet te vergeten COMPLEET onnodig
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:09:34 #147
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94143782
Gister: benen + bi + schouders

Vandaag: ?????? k denk tri + borst en beetje cardio
pi_94144238
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:09 schreef Partyboy1991 het volgende:

Ik zou iig. niet deftig borst kunnen trainen als ik de dag ervoor schouders heb gedaan.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:34:58 #149
253447 Ethanolic
pi_94144772
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:05 schreef Zyzz het volgende:

[..]

3 setjes sq maar en dl maar? :P als ik sq en dl doe ik eerst 9 setjes squat (inclusief warm-up setjes) en daarna 9 setjes dl (inclusief warm-up setjes)

de komende 2dagen kan ik dan niet lopen :'(
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Deathlift or Die.
pi_94144866
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef robuust89 het volgende:
Geen spierpijn hier

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:09 schreef Partyboy1991 het volgende:

Vreemd schema... hoeveel oefeningen die je dan wel niet in 1 workout?

[ Bericht 34% gewijzigd door 16meter op 15-03-2011 15:43:35 ]
pi_94145505
Die whey delicious van xxl is goddelijke. De choco vooral drinkt lekker weg als chocomel. Wel met melk dan.
If not now, then when.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:54:41 #152
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94145583
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die whey delicious van xxl is goddelijke. De choco vooral drinkt lekker weg als chocomel. Wel met melk dan.
Ik vind die cappuchino fucking lekker :P
pi_94146328
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Ik vind die cappuchino fucking lekker :P
banaan ftw!
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_94146605
hoe kijken jullie aan tegen een 5 daagse split?

en hoe kijk je tegen elke dag 1 spiergroep aan?
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:23:28 #155
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94147009
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:14 schreef FB-aight het volgende:
hoe kijken jullie aan tegen een 5 daagse split?

en hoe kijk je tegen elke dag 1 spiergroep aan?
wat is je doel aankomen/afvallen?
pi_94147358
Denk dat hij massa wil gainen. Is maar een wilde gok hoor.
pi_94148400
ik heb al een flinke tijd 5x5 gedaan, flink spiermassa aangekomen.. nu doe ik een 3/4daagse split voor de afwisseling en definitie.

ben nu op het moment in een lichte cut, paar procentjes vet wegkrijgen. Ben altijd voor massa gainen.

Maar wil dus liever ma/di/wo/do/vrij

ipv ma/wo/vrij/za
pi_94148598
ik vind 4 splits het leukst om te doen
pi_94149338
krijgen beginners nog steeds een borst/triceps, rug/biceps, benen/schouders voorgeschoteld in sportscholen?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:21:35 #160
337072 Zyzz
The King.
pi_94149451
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam doen?
de vraag die je beter kan stellen is; waarom niet?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:22:18 #161
337072 Zyzz
The King.
pi_94149490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Chestbrah het volgende:
krijgen beginners nog steeds een borst/triceps, rug/biceps, benen/schouders voorgeschoteld in sportscholen?
bij ons geven ze een full body schema met alleen maar apparaten :{
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:22:42 #162
337072 Zyzz
The King.
pi_94149509
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
ik vind ze allemaal heerlijk :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:42:46 #163
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94150444
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Chestbrah het volgende:
Wat lul jij nou weer over berginners :") als iemand een voorkeur heeft bij bepaalde spiergroepen dan is dat toch niet erg :')

( behalve oefeningen voor een negatief GH level)
pi_94150557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:42 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer over berginners :") als iemand een voorkeur heeft bij bepaalde spiergroepen dan is dat toch niet erg :')

( behalve oefeningen voor een negatief GH level)
ik ga hier niet eens op in
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:48:44 #165
337072 Zyzz
The King.
pi_94150658
pi_94150779
quote:
hoor ik daar die sexy stem van oma :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:54:36 #167
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94150885
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:45 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

ik ga hier niet eens op in
doe dat braaah :') waar the fuck heb je brah ook alweer vandaan ....
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:55:24 #168
337072 Zyzz
The King.
pi_94150918
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:51 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

hoor ik daar die sexy stem van oma :D
niet op de stem gelet, wat te druk bezig met mirin O+
pi_94150920
quote:
Ben ik hier de enige die dat gewoon fokking lelijk vind?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:56:24 #170
253447 Ethanolic
pi_94150949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:55 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik vind niet dat hij een echt mooi fysiek heeft.
Deathlift or Die.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:56:27 #171
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94150950
daamn zn benen :P
pi_94151003
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:22 schreef Zyzz het volgende:

[..]

bij ons geven ze een full body schema met alleen maar apparaten :{
Bij mij ook toen ik voor het eerst binnen kwam lopen.

Vandaag full body gedaan met barbell compounds en bw

squat
dl
bench
bor
overhead
chinup
dips

Voor nu ff prima om bij te houden
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:57:54 #173
182728 honda1990
pi_94151008
quote:

[..]

Neen, bovendien heb ik het idee dat Alberto Stegeman van ondercover in Nederland over AAS gebruik het commentaar geeft :D
pi_94151050
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik vind niet dat hij een echt mooi fysiek heeft.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik zo groot gewoon lelijk vind. Indrukwekkend maar wel lelijk.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:58:57 #175
337072 Zyzz
The King.
pi_94151059
quote:

[..]

lelijk is het niet, maar zelf zou ik zoveel massa ook niet willen
pi_94151084
Alles wat naturel niet kan vind ik te groot.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:01:32 #177
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94151179
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:59 schreef Agentperry het volgende:
mwaah ligt eraan :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:01:56 #178
337072 Zyzz
The King.
pi_94151195
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:59 schreef Agentperry het volgende:

dit is toch een gruwelijk fysiek? en zeker niet te groot.. maar ook niet haalbaar zonder flink wat naalden in je been te rammen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:03:03 #179
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_94151259
maar dit vind je dus nog kunnen ja oke ik ook wel maar ik zou t zelf niet willen zijn :P
pi_94151376
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:01 schreef Zyzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

dit is toch een gruwelijk fysiek? en zeker niet te groot.. maar ook niet haalbaar zonder flink wat naalden in je been te rammen
allemaal vochtspieren, in een strongman competitie zou hij geen kans maken
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:07:11 #181
337072 Zyzz
The King.
pi_94151424
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:06 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

allemaal vochtspieren, in een strongman competitie zou hij geen kans maken
ik hoop dat dit sarcasme is :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:16:45 #182
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94151844
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:01 schreef Zyzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

vette stylo. witte sportsokken en een piratenbandana
pi_94151957
deze man doet het goed voor een naturel, goede genen, goede voeding, 5% vet

dat is een ziek mooi streven
pi_94151975
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:21:23 #185
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94152029
vreet er iemand ook caseine eiwitte?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:21:50 #186
337072 Zyzz
The King.
pi_94152040
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:16 schreef ukga het volgende:

[..]

vette stylo. witte sportsokken en een piratenbandana
who care's? als je zo'n fysiek hebt staat alles je goed
pi_94152060
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef FB-aight het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

als je zo kijkt heeft hij niet echt een minpunt qua ontwikkeling
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:23:43 #188
337072 Zyzz
The King.
pi_94152116
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef ukga het volgende:
ja ik, kwark
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:24:07 #189
337072 Zyzz
The King.
pi_94152138
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:22 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

als je zo kijkt heeft hij niet echt een minpunt qua ontwikkeling
heb je zn benen gezien dan?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:24:27 #190
337072 Zyzz
The King.
pi_94152153
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

weet je toevallig ook z'n stats?
pi_94152231
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:24 schreef Zyzz het volgende:

[..]

heb je zn benen gezien dan?
nee :D dan moet ik hem helemaal naakt zien of hij ook wel dickraises doet, overal op letten
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:27:52 #192
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94152284
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:23 schreef Zyzz het volgende:

[..]

ja ik, kwark
ik bedoel in poedervorm

Ik neem altijd 1 schep (23 gram pure eiwit) voor het slapen. Het liefst gooi ik 2 scheppen in me shakebeker, maar het probleem is; de poeder is zo fijn, dat het fucking veel water opneemt.
Als ik een shake van 2 scheppen neem, word ik 2 x wakker omdat ik nodig moet pissen

dinsdag 15 maart 2011 @ 18:29:22 #193
337072 Zyzz
The King.
pi_94152336
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:27 schreef ukga het volgende:

[..]

ik bedoel in poedervorm

ow nee dat niet
pi_94152405
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:29 schreef Zyzz het volgende:

[..]

ow nee dat niet
heet jij Odin?
pi_94152420
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef ukga het volgende:
ik eet liever tonijn voor t slapen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:31:35 #196
337072 Zyzz
The King.
pi_94152431
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:30 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

heet jij Odin?
voor de 2x nee :')
sorry brah je hebt de verkeerde voor je :*
pi_94152448
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:24 schreef Zyzz het volgende:

[..]

weet je toevallig ook z'n stats?
Height: 6’2

Weight: Fluctuates around 190lbs

Max lifts:

Bench 385lbs

Squat 495lbs

Deadlift 565lbs

Waist: 31″

en op die foto's was hij 5%
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:32:33 #198
337072 Zyzz
The King.
pi_94152470
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef FB-aight het volgende:

[..]

Height: 6’2

Weight: Fluctuates around 190lbs

Max lifts:

Bench 385lbs

Squat 495lbs

Deadlift 565lbs

Waist: 31″

en op die foto's was hij 5%
en nu nog in cm en kg :P
pi_94152474
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Zyzz het volgende:

[..]

voor de 2x nee :')
sorry brah je hebt de verkeerde voor je :*
ik krijg die dm's niet op de een of andere manier
pi_94152499
205lbs is 90kg dacht ik zoiets
google lbs kg converter
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:33:26 #201
337072 Zyzz
The King.
pi_94152501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:32 schreef Chestbrah het volgende:

[..]

ik krijg die dm's niet op de een of andere manier
u mad?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:33:49 #202
337072 Zyzz
The King.
pi_94152518
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:33 schreef Chestbrah het volgende:
205lbs is 90kg dacht ik zoiets
google lbs kg converter
geen zin in :@
pi_94152577
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:32 schreef Zyzz het volgende:

[..]

en nu nog in cm en kg :P
189cm
86kg

1RM
B 174kg
S 224kg
D 256kg

78cm waist
pi_94152745
you will never be 6'6 tall
pi_94154588
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:40 schreef Chestbrah het volgende:
you will never be 6'6 tall
2 meter is behoorlijk
pi_94154715
ik heb gasten gehoord die cell tech gebruikte en 10cm erbij pakte in lengte
pi_94154968
Bulgaren zijn de beste met cleans, Russen met snatches
wat is die ding?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:36:18 #208
337072 Zyzz
The King.
pi_94155575
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Chestbrah het volgende:
ik heb gasten gehoord die cell tech gebruikte en 10cm erbij pakte in lengte
:')
pi_94155748
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat is dus mijn streef fysiek, ik ben ook 1,88. Alleen is het voor mij niet te doen op 5% bf rond te lopen dus zal wssl 10% worden en dan zit ik aan die 90 kilo die ik eerder zei. Ook zieke stats voor iemand van 86 kg.

Makkelijk trucje dat ik altijd gebruik om pounds naar kilos te rekenen is /2 - 10%

dus 100 pond /2 = 50 -10% = 45kg

en inches naar cm is x 2,5
pi_94157935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Dat is dus mijn streef fysiek, ik ben ook 1,88. Alleen is het voor mij niet te doen op 5% bf rond te lopen dus zal wssl 10% worden en dan zit ik aan die 90 kilo die ik eerder zei. Ook zieke stats voor iemand van 86 kg.

Makkelijk trucje dat ik altijd gebruik om pounds naar kilos te rekenen is /2 - 10%

dus 100 pond /2 = 50 -10% = 45kg

en inches naar cm is x 2,5
zeker een mooi streven, hij loopt ook niet constant met 5% rond hoor.. dit was voor een bepaald event.. normaal zit ie rond 8/9%
pi_94161140
Zo droog is ook niks man, +/- 10 % is mooi.
pi_94161312
10-12% is prima en ook gezond/natuurlijk
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:02:49 #213
337072 Zyzz
The King.
pi_94161853
~7% vind ik mooi
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:08:41 #214
337072 Zyzz
The King.
pi_94167276
wie van jullie wankers gaan 26maart naar muscletotaal? victor martinez komt daar dan :)
pi_94168738
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:02 schreef Zyzz het volgende:
~7% vind ik mooi
Ja rond de 7% is denk ik het mooiste ja maar het is denk ik makkelijker om op 10% rond te lopen.
pi_94195352
Ik ben al een tijdje aan het low carb cutten ekv verhouding: 40/25/35

ik ben van plan eind deze maand met keto(CKD variant) te beginnen...

iemand ervaring ermee?
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:09:06 #217
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94195652
godverdomme vandaag al een week niet getrained. morgen de hele dag van 09;30 tot 21;00 werken, dus dan zit het er ook niet in :(
pi_94197386
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:09 schreef ukga het volgende:
godverdomme vandaag al een week niet getrained. morgen de hele dag van 09;30 tot 21;00 werken, dus dan zit het er ook niet in :(
beetje thuis flink opdrukken, dippen tussen stoelen helpt nog een beetje :P
pi_94198056
Beter een weekje rust dan van die halve gare workouts in de woonkamer. :P
pi_94200531
gisteravond mn eerste tegenslag gehad met mn dieet, had 4 uur vakken lopen vullen en mn maag bevatte 2 boterhammen 1 eierkoek 1 ei en wat lasagne en water

heb n broodje bapou gegeten :(

verder drink ik alleen nog water (en verse sinalappelsap) en snoep verder ook niet
doe bij iedere trainen 30 minuten flink crossen (niet type huisvrouw snelhedi maar flink door crossen)

daarna half litertje isotone, en dan nog wat glazen water.

hoop dat t snel gaat, dit zijn niet de makkelijkste dingen voor mij
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:49:39 #221
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94200634
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef FB-aight het volgende:

[..]

beetje thuis flink opdrukken, dippen tussen stoelen helpt nog een beetje :P
ja maar ben flink verkoude geweest. Eerst me keel, toen me neus.Dan heb je sowieso geen zin om te trainen. Ben inmiddels 1.5 kilo afgevalle :( (ook slecht gegeten uiteraard)
pi_94203031
Die compound full body barbell training die ik gister heb gedaan voelt nu wel heerlijk.
pi_94204705
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:47 schreef mtchel112 het volgende:
gisteravond mn eerste tegenslag gehad met mn dieet, had 4 uur vakken lopen vullen en mn maag bevatte 2 boterhammen 1 eierkoek 1 ei en wat lasagne en water

heb n broodje bapou gegeten :(

verder drink ik alleen nog water (en verse sinalappelsap) en snoep verder ook niet
doe bij iedere trainen 30 minuten flink crossen (niet type huisvrouw snelhedi maar flink door crossen)

daarna half litertje isotone, en dan nog wat glazen water.

hoop dat t snel gaat, dit zijn niet de makkelijkste dingen voor mij
Wat is dat voor een crap dieet? waar zijn de eiwitten en vetten?

Plus dat sinasappelsap helemaal niet goed is, voor geen enkel dieet!

In een goed dieet hoef je geen honger te lijden.

en als je wilt afvallen heeft het geen zin om 30 min keihard te crossen, je kan beter een hartslag tussen de 120-140 houden voor optimale vet verbranding 40 min lang
pi_94206460
Ik lijd geen honger? Ik snoep niet meer en ja dan heb je het op sommige momenten echt bikkelen. Ik eet een boterham ipv snacks, en sinasappelsap dronk ik zoweiso al iedere avond dusja
pi_94206860
Hoezo bikkelen? Gewoon knop omzetten. Toon wat discipline.
pi_94208744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:42 schreef mtchel112 het volgende:
Ik lijd geen honger? Ik snoep niet meer en ja dan heb je het op sommige momenten echt bikkelen. Ik eet een boterham ipv snacks, en sinasappelsap dronk ik zoweiso al iedere avond dusja
je kan ook kip, gehakt, biefstuk, duitse biefstuk, tartaar, vis, noten e.d. als snack eten? alleen maar boterhammen zijn ook niet goed(teveel carbs)

sinasappelsap zit ook bomvol suiker(er zitten ongeveer 15-20 geperste sinasappels in een pak, waarvan jij dus alleen het sap drinkt.. dan zit er in een glas zo 4 sinasappels... 4x suiker van een sinasappel) Beter eet je een stuk fruit in de ochtend, en eentje in de vroege avond.
pi_94210881
quote:
Zulke benen wil ik niet eens man.. die kerel kan niet eens meer fatsoenlijk lopen laat staan rennen.
If not now, then when.
pi_94211854
Als ik mijn traps train gaan mijn schouders dan verder naar achter staan? Nu hangen ze een beetje naar voren?

En wat zijn de best trap oefeningen hiervoor?

Shrugs?
close grip front row?
lat raises?

Ik weet er niet echt meer?
pi_94212075
Dat heeft meer te maken met aan je houding werken kerel.

Deadlifts en shrugs all the way.
pi_94212532
Deadlifts + shrugs inderdaad.

Hier nog wat over hangende schouders en de invloed van het trainen van je traps daarop
http://forum.dutchbodybui(...)de-schouders-267866/
pi_94215980
Kan iemand mij vertellen of die magere smulkwark van Albert Heijn goed is? Zit zo'n 450gram in, in, iets van 6 gram per 100gram. Kost wel iets van ¤ 1,50 dus ga kijken of ik ergens goedkopere vind.
pi_94216235
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef L-D het volgende:
Kan iemand mij vertellen of die magere smulkwark van Albert Heijn goed is? Zit zo'n 450gram in, in, iets van 6 gram per 100gram. Kost wel iets van ¤ 1,50 dus ga kijken of ik ergens goedkopere vind.
Bij de appie staat ook kwark 500ml voor 60 cent
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:15:16 #233
179992 Mopst3r
Believe...
pi_94216243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef L-D het volgende:
Veeeeeeeeeeeeeeel suiker
pi_94216384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:12 schreef Diabox het volgende:
Dat heeft meer te maken met aan je houding werken kerel.

Deadlifts en shrugs all the way.
Deadlifts doe ik inderdaad sowieso, shrugs meer op gelegenheid, laatste tijd niet meer vaak. Maar in dat artikel op dbb lees ik dat je schouders juist gaan hangen van shrugs maar in andere artikelen lees ik weer dat je schouders er meer door naar achter/boven van gaan staan maar dat ze meer hangend lijken door grote sterk aflopende traps.

Die 2e lijkt me waarschijnlijker maar wat is het nou?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:22:08 #235
242666 BeamofLight
pi_94216697
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:15 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Bij de appie staat ook kwark 500ml voor 60 cent
Die heb ik iedere dag! Superspul. Niet te vreten en zonder smaak. Gewoon wegknauwen.

Overigens reeds 2 kilo aangekomen sinds zondag. Ben heel veel afgevallen laatst, maar komt er ook weer snel bij.
pi_94216780
Ga van het weekend ff kijken bij een andere AH. Zag toevallig bij super de boer al 1 met vanille smaak voor een euro met even veel inhoud.
pi_94217294
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Deadlifts doe ik inderdaad sowieso, shrugs meer op gelegenheid, laatste tijd niet meer vaak. Maar in dat artikel op dbb lees ik dat je schouders juist gaan hangen van shrugs maar in andere artikelen lees ik weer dat je schouders er meer door naar achter/boven van gaan staan maar dat ze meer hangend lijken door grote sterk aflopende traps.

Die 2e lijkt me waarschijnlijker maar wat is het nou?
Je schouders gaan niet hangen van shrugs. Je moet gewoon je traps en delts goed in verhouding hebben.

Rechts heeft dus in verhouding onderontwikkelde schouders.
full stops and exclamation marks
pi_94217656
misschien een stomme vraag,maar..

hoe oud zijn jullie eigenlijk? en wanneer zijn jullie begonnen met zo intensief trainen? en zit er eigenlijk een soort van minimum aan. ivm groei enzo?

sinds bodybuilding denk ik best wat vraagt.
pi_94217670
Dat dacht ik dus al.

Ach dat zijn eigenlijk toch allemaal zorgen voor later ik moet eerst eens zorgen dat ik weer echt aan het trainen kom. Maar ik blijf maar aan het lezen over bbing en dan zit ik weer met vragen die ik niet kan vinden en dan gooi ik ze hier maar neer. Terwijl ze helemaal niet relevant zijn als je maar 1-2x in de week een fullbody workout kunt doen.
pi_94217744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:37 schreef borstmelk het volgende:
misschien een stomme vraag,maar..

hoe oud zijn jullie eigenlijk? en wanneer zijn jullie begonnen met zo intensief trainen? en zit er eigenlijk een soort van minimum aan. ivm groei enzo?
18, bijna 19, begonnen toen ik net 18 was(8mnd nu). Minimum is dacht ik 16 bij de meeste sportscholen maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze je aanraden niet te beginnen totdat je uitgegroeid bent.
pi_94217952
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef Agentperry het volgende:

[..]

18, bijna 19, begonnen toen ik net 18 was(8mnd nu). Minimum is dacht ik 16 bij de meeste sportscholen maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze je aanraden niet te beginnen totdat je uitgegroeid bent.
dankje voor je snelle antwoord :). maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.

ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.

zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?

ik ben inderdaad nog niet uitgegroeid..
pi_94218557
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:

[..]

dankje voor je snelle antwoord :). maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.

ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.

zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?

Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.
pi_94218743
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 22:54 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.
ik zal mij daar dan wat meer in verdiepen. Thx!
pi_94221738
inderdaad, sowieso alle compound oefeningen doen.. die zijn goed voor je algehele fysieke ontwikkeling, houding en core.

Ik ben zelf 24, trainde al op mijn 16e maar ben tot mijn 22e er nooit echt serieus mee bezig geweest.

Laatste anderhalf jaar let ik echt op voeding en hou ik alles bij in een schema. afgelopen half jaar lopen bulken en 5x5 training gedaan, ben ik nu aan het cutten en straks ga ik keto doen. Doe nu een 4 daagse split.
pi_94226838
Hmmm puur uit interesse, wat is keto?
pi_94226855
google eens op protracted shoulder girdle of kyphosis
pi_94226871
maar als je het simpel wil houden qua correctieve/posture oefeningen: face pulls, scap pushups en OH shrugs
pi_94226977
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:

[..]

Gewicht is niet echt belangrijk voor BB doeleinden. Maximale contractie en correcte uitvoering van de oefeningen wel. Ga sowieso squatten, deadliften en bankdrukken. Deze 3 oefeningen zullen het meest bijdragen aan het verbeteren van je fysiek.

Als ik jou was zou ik snel mogelijk met bijv. een Rippetoe of Stronglifts aan de slag gaan. Zo'n apparatencircuitje geeft je op de lange termijn misschien wat meer definitie, maar doet verder weinig. Hoe sneller je de grote 3 onder de duim hebt, hoe beter.
pi_94231098
Net weer getraind, ging wel oke. Maar ben nu een beetje aan het focussen op de voedingen. Avond eten heb ik iets aangepast, eet gewoon gezond en normaal maar niet elke dag meer rijst en kip. Moet echt gevarieerd eten anders trek ik het slecht. Verder eet ik iedere week bij me ouders, schoonouders, broer en zus dus heb dit niet heel erg zelf in de hand. Thuis eet ik altijd goed.

Maar zit een beetje met de shakes, neem nu 3 shakes per dag, is dit niet wat veel? Heb het gevoel dat ik wat vocht vast houd hierdoor. Eet iedere dag een bak magere kwark en tonijn in blik (olie.) Krijg dus door de voeding al zeker 100 gram eiwitten binnen. Verder eet ik dagelijks musli en wat noten.
pi_94231256
Gevarieerd eten is overschat. Je voeding is zo te lezen al aardig op orde. Misschien iets meer proberen je eiwitten uit voeding te halen ipv supplementen.
pi_94232130
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:02 schreef Agentperry het volgende:
Hmmm puur uit interesse, wat is keto?
Ketogeendieet, om te cutten.

0 tot zéér weinig koolhydraten dieet..

Eerste 2 weken nul koolhydraten, dus alleen maar eiwitten en vetten.

Dan kom je in een staat van ketose terecht. Ketose gaat je lichaam vet als brandstof gebruiken, en dus geen vet meer opslaan vanuit koolhydraten.

Zodra je in ketose bent:

cyclen: zo/ma/di/wo/do/vrij koolhydraatloos, vrijdagavond eerst met veel herhalingen fullbody doen.. daarna refeed starten met veel snelle koolhydraten weinig vet, zaterdags hele dag heel veel koolhydraten weinig vet. Zondags weer geen koolhydraten en cardio doen om weer in ketose te raken.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/
pi_94232148
Wat zou ik nog meer kunnen eten voor meer eiwitten? Kom niet verder dan een eitje/magere kwark en tonijn. Ben nu 3 weken bezig en twee weken echt serieus maar gewicht is een beetje het zelfde. Had er wel iets meer van verwacht omdat ik echt slecht heb geleefd. Slecht ontbijt, vaak in de avond nog eten. Veel bier ieder weekend en dit heb ik al een tijdje vermeden maar nog geen echte resultaten. Wel lijk ik al een stuk slanker in de spiegel, dat is ook wat waard :)
pi_94232543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:38 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zou ik nog meer kunnen eten voor meer eiwitten? Kom niet verder dan een eitje/magere kwark en tonijn. Ben nu 3 weken bezig en twee weken echt serieus maar gewicht is een beetje het zelfde. Had er wel iets meer van verwacht omdat ik echt slecht heb geleefd. Slecht ontbijt, vaak in de avond nog eten. Veel bier ieder weekend en dit heb ik al een tijdje vermeden maar nog geen echte resultaten. Wel lijk ik al een stuk slanker in de spiegel, dat is ook wat waard :)
Eet ook genoeg koolhydraten eh, tenminste als je veel wilt aankomen!

Wat volle melk per dag kom je ook lekker van aan.

eiwitten: kip, tartaar, rundergehakt, duitse biefstuk, steak, koolvis, andere vissoorten, eigenlijk elke vlees/vissoort. behalve bij varkensvlees zou ik alleen de magere variant eten. Noten zitten ook wel wat in.

Tonijn/kwark zou ik eten voor het slapen gaan, is casseine eiwit.. langzame opname.. zo heb je de hele nacht een toevoer van eiwitten.

Shakes alleen als je wakker word en voor/tijdens of na het sporten. De rest uit dierlijke eiwitten halen
pi_94233437
Wil afvallen :)

Eet nu tonijn icm 2 schijven ananas, vet lekker.
Kwark eet ik in de ochtend icm müsli en in de avond gewoon kaal.

Zal wat meer vlees kopen maar waarmee kan je het eten in de cut?
Heb nu vet goede marinade gehaald voor bij de kip icm rijst en veldsla.
pi_94233459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:52 schreef FB-aight het volgende:

[..]

Noten zitten ook wel wat in.

Best wel veel hoor, ik eet in de avond een paar handen ongezoute pinda's , die rond de 23 gram eiwitten per 100 gram bevatten.
Plus dat ze best gezond zijn. :)
pi_94233520
Noten eet ik ook,rond de 50 gram en dan met name voor de goede vetten.
pi_94233789
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:16 schreef stoeltafel het volgende:
Wil afvallen :)

Eet nu tonijn icm 2 schijven ananas, vet lekker.
Kwark eet ik in de ochtend icm müsli en in de avond gewoon kaal.

Zal wat meer vlees kopen maar waarmee kan je het eten in de cut?
Heb nu vet goede marinade gehaald voor bij de kip icm rijst en veldsla.
marinades kan altijd, vooral poeders kunnen wel.. kijk desnoods hoeveel koolhy erin zitten.. van die vloeibare marinades zitten meestal wel bomvol koolhydraten/suikers.

Tartaar, duitse biefstuk, steak eet ik gewoon met peper en zout.
pi_94235957
Gewoon lekker blenden die kankerzooi, hapslik weg
pi_94236116
duitse biefstukken kan ik echt aanraden, 22 gram eiwitten , 5 gram vet waarvan 2,5 ovz, 1 euro per stuk bij de appie.

elke dag gewone biefstuk kost ook kapitalen.
pi_94236410
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef FB-aight het volgende:
duitse biefstukken kan ik echt aanraden, 22 gram eiwitten , 5 gram vet waarvan 2,5 ovz, 1 euro per stuk bij de appie.

elke dag gewone biefstuk kost ook kapitalen.
Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes erop :) Smaken goed ja
pi_94236454
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes erop :) Smaken goed ja
ja je hebt ze met pepertjes, en alleen met het groene spul erop..

ik eet die met dat groene spul

Ze zijn beter dan die tartaar van ah.. dat is net rundergehakt.. zit ook 10 gram vet in..

deze zijn volgens mij echt gemalen biefstukresten ofzo
pi_94236545
Mooi topic dit! Ik wil het kracht trainen ook weer aanpakken na 2 jaar niks doen, veel drinken, ziek zijn en afgevallen te zijn (10 kilo).
Trainde altijd redelijk intensief, en had ook redelijk wat opgebouwd maar das nu allemaal weg. Hoe kom ik zo snel mogelijk weer op mijn oude niveau en gewicht? Doormiddel van alleen veel eten en trainen, of is het ook mogelijk om hier iets van een weightgainer bij te gebruiken?
pi_94236808
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef marinos.. het volgende:
Mooi topic dit! Ik wil het kracht trainen ook weer aanpakken na 2 jaar niks doen, veel drinken, ziek zijn en afgevallen te zijn (10 kilo).
Trainde altijd redelijk intensief, en had ook redelijk wat opgebouwd maar das nu allemaal weg. Hoe kom ik zo snel mogelijk weer op mijn oude niveau en gewicht? Doormiddel van alleen veel eten en trainen, of is het ook mogelijk om hier iets van een weightgainer bij te gebruiken?
Je kan een weightgainer gebruiken, dit is vaak een makkelijke manier om meer voedsel binnen te krijgen zonder een complete maaltijd extra te hoeven eten.

Ik raad je aan je caloriebehoefte voor onderhoud te berekenen en daar 500kcal bovenop te doen om te bulken. eiwit/koolhydraten/vet verhouding goed in balans houden.

Eten is 50% , slapen 25%, trainen 25% .. de verhoudingen om groter te worden... tenminste zo zie ik het. Goed eten is gewoon het belangrijkste.
pi_94245194
quote:
Eten is 50% , slapen 25%, trainen 25% .. de verhoudingen om groter te worden... tenminste zo zie ik het. Goed eten is gewoon het belangrijkste.
Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.
pi_94247767
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:03 schreef Predacore het volgende:

[..]

Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.
Klopt.. al is echt correct trainen(de juiste spieren gebruiken) best moeilijk in het begin... echte mind muscle connection is nodig.
pi_94257003
Ik slaap goed, eet aardig en train aardig, haal dus maar de helft uit het trainen.

Als ik binnenkort op kamers ga kan ik eindelijk zelf bepalen wat ik eet maar wat ik me af vroeg is, is al dat correcte eten niet fucking duur? Mijn onderhoud is ongeveer 3000 dus zal er 3500 moeten eten maar heb geen idee hoe een schema in elkaar zet ik weet alleen dat brinta, kwark tonijn en kip goed voor je zijn.

Ik gebruik ook elke ochtend een whey shake en 5g creatine.

08:00 Maaltijd 1:
whey(25g eiwit)/creatine+(brinta met melk??)

10:30Maaltijd 2: ??

13:00 Maaltijd 3: deze moet een boterhammen maaltijd zijn voor het gemak(kipfilet op brood??)

15:30 Maaltijd 4: ???

18:00 Maaltijd 5: wat de pot schaft meestal(ook als ik op kamers ga, gezamenlijk koken)
als ik dan moet koken zullen het wssl die duitse biefstukken worden die jullie net aanraadde met zilvervlies rijst

22:00 Maaltijd 6: kwark 500g
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:04:53 #267
242666 BeamofLight
pi_94262872
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:52 schreef Agentperry het volgende:
Ik slaap goed, eet aardig en train aardig, haal dus maar de helft uit het trainen.

Als ik binnenkort op kamers ga kan ik eindelijk zelf bepalen wat ik eet maar wat ik me af vroeg is, is al dat correcte eten niet fucking duur? Mijn onderhoud is ongeveer 3000 dus zal er 3500 moeten eten maar heb geen idee hoe een schema in elkaar zet ik weet alleen dat brinta, kwark tonijn en kip goed voor je zijn.

Ik gebruik ook elke ochtend een whey shake en 5g creatine.

08:00 Maaltijd 1:
whey(25g eiwit)/creatine+(brinta met melk??)

10:30Maaltijd 2: 4 volkoren boterhammen met kipfilet

13:00 Maaltijd 3: Zilvervliesrijst met kipfilet of tonijn

15:30 Maaltijd 4: 4 volkoren boterhammen met pindakaas met noot

18:00 Maaltijd 5: wat de pot schaft meestal(ook als ik op kamers ga, gezamenlijk koken)
als ik dan moet koken zullen het wssl die duitse biefstukken worden die jullie net aanraadde met zilvervlies rijst

22:00 Maaltijd 6: kwark 500g

Noten tussendoor en chocomelk
Zoiets.

Mijn eigen eten van vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94263567
Die 13:00 maaltijd gaat dus niet want die moet ik mee kunnen nemen dus dan maar vervangen door brood met kifilet?

en is er iets van een programmatje ofzo waardoor ik kan zien hoeveel calorien dit zijn. Op brood staat bv niet hoeveel calorien het zijn.
pi_94264815
Ook een vraag over voeding.
Ik merk dat als ik op een dag weinig suiker binnenkrijg door mijn voeding (zwarte koffie, brood met kaas/worst, ei) dat ik, wanneer ik 's avonds ga trainen, weinig energie heb. Het voelt alsof mijn spieren enorm snel verzuren en ik voel me ook een beetje flauw. Als ik voor het trainen wat chocola eet heb ik meer energie en houd ik de oefeningen ook makkelijker vol zonder dat mijn spieren verzuren (ik weet trouwens niet zeker of het verzuring is, na een paar keer een oefening met nog weinig gewicht heb ik ineens geen kracht meer in mijn schouders, echt bijna niets).

Gisteren had ik overdag 25 km gefiets, heen en weer naar de uni, en daardoor had ik ook weinig energie. Het voelt echt alsof je geen brandstof meer hebt. Ook dit lost zich op als ik wat zoetigheid neem.

Is dit normaal? En is het de goede oplossing om wat suiker te nemen?

Nog iets anders: ik vind het fijn om vóór de krachttraining eerst te hardlopen, voor 20-30 min op een vrij hoog tempo. Ik voel me daarna energieker en heb ook het gevoel dat ik daardoor meer kracht heb (meer testosteron/adrenaline?). Echter, ik las dat dit niet slim is om te doen omdat je lichaam daarbij alle koolhydraten verbrandt, die je spieren bij de krachttraining nodig hebben.

De reden dat ik dit vraag is dat ik me beter voel als ik voor de training wat zoetigheid neem en op de training zelf begin met stevige inspanning in de vorm van conditietraining en daarna pas de krachttraining. Ik heb echter het idee dat dit misschien contraproductief is.

Dank voor de reacties.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_94278075
Meer complexe carbs nemen gedurende de dag, suiker heb je weinig aan. Je kunt tijdens de training wel evt. dextrose nemen.

Denk dat je gewoon te weinig eet.

Cardio beter na het trainen doen.
pi_94279752
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:14 schreef Agentperry het volgende:
Die 13:00 maaltijd gaat dus niet want die moet ik mee kunnen nemen dus dan maar vervangen door brood met kifilet?

en is er iets van een programmatje ofzo waardoor ik kan zien hoeveel calorien dit zijn. Op brood staat bv niet hoeveel calorien het zijn.
Voedingswaardentabel.nl ofzoiets heet die website..

een snee bruin brood is volgens mij 15 gram .. ik heb thuis zo'n goedkoop weegschaaltje daar weeg ik alles mee af.
pi_94279778
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Schadenfreude het volgende:
Ook een vraag over voeding.
Ik merk dat als ik op een dag weinig suiker binnenkrijg door mijn voeding (zwarte koffie, brood met kaas/worst, ei) dat ik, wanneer ik 's avonds ga trainen, weinig energie heb. Het voelt alsof mijn spieren enorm snel verzuren en ik voel me ook een beetje flauw. Als ik voor het trainen wat chocola eet heb ik meer energie en houd ik de oefeningen ook makkelijker vol zonder dat mijn spieren verzuren (ik weet trouwens niet zeker of het verzuring is, na een paar keer een oefening met nog weinig gewicht heb ik ineens geen kracht meer in mijn schouders, echt bijna niets).

Gisteren had ik overdag 25 km gefiets, heen en weer naar de uni, en daardoor had ik ook weinig energie. Het voelt echt alsof je geen brandstof meer hebt. Ook dit lost zich op als ik wat zoetigheid neem.

Is dit normaal? En is het de goede oplossing om wat suiker te nemen?

Nog iets anders: ik vind het fijn om vóór de krachttraining eerst te hardlopen, voor 20-30 min op een vrij hoog tempo. Ik voel me daarna energieker en heb ook het gevoel dat ik daardoor meer kracht heb (meer testosteron/adrenaline?). Echter, ik las dat dit niet slim is om te doen omdat je lichaam daarbij alle koolhydraten verbrandt, die je spieren bij de krachttraining nodig hebben.

De reden dat ik dit vraag is dat ik me beter voel als ik voor de training wat zoetigheid neem en op de training zelf begin met stevige inspanning in de vorm van conditietraining en daarna pas de krachttraining. Ik heb echter het idee dat dit misschien contraproductief is.

Dank voor de reacties.
Neem wat rijst/noodles/pasta/bruin brood mee.. dat je een uur voordat je gaat trainen opeet.. dan heb je energie genoeg.
pi_94285467
Laatst noemde iemand in dit topic dat kwark smerig was. Ik vond het altijd goed te hakken, totdat ik die meuk van de jumbo heb geprobeerd, Jezus wat smerig. Ik eet normaal de magere franse kwark van de AH eigen merk. Die is relatief goedkoop en best goed te doen. Dus voor iedereen die kwark smerig vind: probeer eens andere soorten, qua smaak zit er veel verschil tussen.

En nog iets anders: ben begonnen met lezen in het boek BFFM. Best goed te doen, maar vanaf een scherm leest toch niet zo fijn. Ik heb nog een vraag daarover. Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen en wat is een beetje realistisch? Ik zit nu rond de 16% bf en wil graag richting 10. Hoe lang duurt dat ongeveer? 6 maanden ofzo?
Veel meer spiermassa kweken is geen doel van mij. Ik doe nu 4 keer per week cardio (ong 1 uurtje) met daarachter aan KT. En elke dag fiets ik 2 x 6 km maar dat is op relatief rustig tempo, dus 20-22 km/u.
Even wat stats: ben 1,84, 86 kg.
Nekomtrek 45
Borst 115
taille 94
benen 63
Ik eet meestal rond de 2000 kcal, op dagen dat ik echt veel cardio doe wel wat meer, dan meer richting de 2500. Eerst at ik minder maar op aanraden van een aantal mensen hier ben ik toch maar wat meer gaan eten..
pi_94285796
Een uur cardio en DAARNA nog KT? Zonde van je tijd..

Beter een uur KT en daarna max een half uurtje cardio.
pi_94287141
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen. Ik heb na een uurtje cardio een soort rush waardoor ik lekkerder krachttraining kan doen.. Mijn krachttraining duurt ook niet zo lang, half uurtje ofzo.. Heb het wel eens andersom gedaan maar ik vind het minder fijn. omdat je in je achterhoofd hebt dat je nog gaat cardio-en ga ik met KT niet helemaal 'los'.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:09:01 #276
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94287353
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen.
No offence, maar dan zit je hier in het verkeerde topic :P
pi_94287424
Wat is dan het verschil tussen bb en fitness? Ik doe de bb aanpak voor een fitness lichaam, logisch?
pi_94287511
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen. Ik heb na een uurtje cardio een soort rush waardoor ik lekkerder krachttraining kan doen.. Mijn krachttraining duurt ook niet zo lang, half uurtje ofzo.. Heb het wel eens andersom gedaan maar ik vind het minder fijn. omdat je in je achterhoofd hebt dat je nog gaat cardio-en ga ik met KT niet helemaal 'los'.
100% eerst KT en dan cardio. De verbranding is dan veel hoger.
pi_94288134
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Meer spiermassa verbrand in rust meer vet.

Je zal dus automatisch slanker worden naarmate je meer spiermassa krijgt.

Als je in 8-10 weken tijd snel in BF wilt zakken, moet je onder behoefte eten: cut. Of koolhydratencyclen, of drastisch maar effectief: Ketogeen dieet(en dan de zaterdagse refeed variant).

Ik ben al een tijdje low carb bezig geweest en bouw nu af naar keto.
pi_94288181
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:10 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is dan het verschil tussen bb en fitness? Ik doe de bb aanpak voor een fitness lichaam, logisch?
Nee maar alsof die dude ineens super veel meer spieren heeft als hij gewoon vol krachttraining doet naturel zijnde..
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:35:27 #281
337072 Zyzz
The King.
pi_94288514
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:10 schreef stoeltafel het volgende:
quote:
fitness
Uitspraak: ftns Zelfst. Naamw. lichaamsbeweging met of zonder muziek om je lichaam in conditie te houden, meestal in een sportzaal
http://www.encyclo.nl/begrip/fitness

quote:
bodybuilding
bo - dy - build - ing [` boddiebilding] (Engels) de -woord (beoogde) verfraaiing van het lichaam door spieroefening
http://www.encyclo.nl/begrip/bodybuilding

bij fitness hoort ook beetje met gewichtjes spelen erbij, maar opzicht is het hetzelfde
pi_94288622
Fitness is gewoon bodybuilding zonder resultaat.
pi_94289021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Diabox het volgende:
QFT lmao
pi_94289539
Fitness: van die dudes die geen whey willen gebruiken omdat ze niet "te gespierd" willen worden :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:28:32 #285
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_94290806
Hey ben ik ook fitnesser aangezien ik ook geen Whey gebruik? :P
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_94291158
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef kidkash19 het volgende:
Hey ben ik ook fitnesser aangezien ik ook geen Whey gebruik? :P
Haha, nee .. ik doelde meer op die opmerking van "niet te gespierd" worden.. alsof je naar een paar scheppen whey uit je kleren scheurt :'D
pi_94291404
quote:
LOL
Wil atletischere bouw krijgen. Niet veel breder. Moet nog wel normale maat overhemden kunnen kopen. Vind 115 cm borstomtrek wel prima.
Klopt dat ik geen bodybuilding doe maar hier posten leek me het meest relevant.
Mij n voeding is ongeveer 30% eiwit 50% KH 20% vet. Das wel ongeveer goed toch?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:10:02 #288
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94294865
Vandaag voor het eerst sinds 9 dagen weer wezen kt-en

pff viel vies tegen. Kennelijk was ik niet de enige die ziek is geweest. iedereen liep er over te klagen
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:22:58 #289
337072 Zyzz
The King.
pi_94295540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

LOL
Wil atletischere bouw krijgen. Niet veel breder. Moet nog wel normale maat overhemden kunnen kopen. Vind 115 cm borstomtrek wel prima.
Klopt dat ik geen bodybuilding doe maar hier posten leek me het meest relevant.
Mij n voeding is ongeveer 30% eiwit 50% KH 20% vet. Das wel ongeveer goed toch?
als je geen bodybuilding doet, wat doe je dan?
pi_94296017
Aan je lichaam werken. Je kunt het bodybuilden noemen, maar dan denkt iedereen dat je gelijk 2 bij 2meter probeert te worden. Mijn doel is sterker worden en een betere conditie krijgen. Dus over het algemeen fitter worden.
Ik pas mijn dieet aan en doe meer krachttraining dan eerder en wat meer cardio. Eigenlijk probeer ik mijn levensstijl te veranderen. Ik zou niet direct bodybuilden noemen.
Maar hoe je het wel noemen weet ik ook niet. Wat maakt het eigenlijk ook uit hoe je het noemt. Gaat erom wat je doet.
pi_94298049
ik ga mijn schema aanpassen:

3x per week, op internet stond een leuk voorbeeldje:

Maandag: Benen / schouders
Woensdag: Rug / biceps
zaterdag: Borst / Triceps

en ik zou graag spiermassa willen kweken, wat voor sets en hoeveel zal ik dan pakken?

en voor borst is gewoon de bench press een hele goeie?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:22:18 #292
337072 Zyzz
The King.
pi_94298158
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:19 schreef mtchel112 het volgende:
ik ga mijn schema aanpassen:

3x per week, op internet stond een leuk voorbeeldje:

Maandag: Benen / schouders
Woensdag: Rug / biceps
zaterdag: Borst / Triceps

en ik zou graag spiermassa willen kweken, wat voor sets en hoeveel zal ik dan pakken?

en voor borst is gewoon de bench press een hele goeie?
Voor massa tussen de 6-12 herhalingen blijven.
BP is idd een goede oefening, doe naast BP ook nog Fly's en Icline BP
pi_94298364
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:22 schreef Zyzz het volgende:

[..]

Voor massa tussen de 6-12 herhalingen blijven.
BP is idd een goede oefening, doe naast BP ook nog Fly's en Icline BP
oke, die zet ik in mn schema,

BP heb ik nooit zo fijn gevonden eigenlijk, maarja.

en 3 sets voor massa?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:35:18 #294
179992 Mopst3r
Believe...
pi_94298731
4
pi_94299933
misschien een beetje noob vraag :') ik heb nu nog een bierbuikje zoals ik t noem, en zwembandjes
maar ik wil graag in spiermassa aankomen, moet ik dan eerst lekker afvallen en daarna flink eten of niet?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:15:03 #296
337072 Zyzz
The King.
pi_94300277
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:05 schreef mtchel112 het volgende:
misschien een beetje noob vraag :') ik heb nu nog een bierbuikje zoals ik t noem, en zwembandjes
maar ik wil graag in spiermassa aankomen, moet ik dan eerst lekker afvallen en daarna flink eten of niet?
in 1x goed :)
pi_94300682
Gelukkig, dan ben ik met de cut igg al op weg
pi_94300979
Vandaag echt iets raars "gebeurd".

Ik ging vandaag me ub trainen(wilde eigenlijk full body maar benen waren niet hersteld), ik begon dus met bp, eerst opwarmen 40 50 60
daarna werksets 3*6*67,5
Daarna een hele training gedaan(pull up/bor/shrugs/mp/front row)
Toen wilde ik aan het einde van mijn training nog ff incline bench doen.
opwarmen 40 45 55
daarna werkset van 60kg dacht ik, maar dit bleek tot mijn verbazing veel te licht daarna het gewicht naar 65kg gedaan en nog 3*6 gedaan aan het einde van de training.

Dit vond ik heel vaag, eerst zat er veel meer verschil tussen mijn normale en incline press(7,5-10kg) en ik heb al zeker een maand geen incline meer gedaan terwijl ik wel normale deed.
Hoe kan dit? Heb ik niet hard genoeg gepushd op de normale bp?Kunnen mijn upper pecs voorlopen terwijl ze op het oog juist achter lijken te lopen?

Misschien een vaag verhaal maar ik was echt met stomheid geslagen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:36:32 #299
337072 Zyzz
The King.
pi_94301165
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:

Ik ging vandaag me ub trainen(wilde eigenlijk full body maar benen waren niet hersteld), ik begon dus met bp, eerst opwarmen 40 50 60
daarna werksets 3*6*67,5
opwarmen 40 45 55
daarna werkset van 60kg dacht ik, maar dit bleek tot mijn verbazing veel te licht daarna het gewicht naar 65kg gedaan en nog 3*6 gedaan aan het einde van de training.

Dit vond ik heel vaag, eerst zat er veel meer verschil tussen mijn normale en incline press(7,5-10kg) en ik heb al zeker een maand geen incline meer gedaan terwijl ik wel normale deed.
Hoe kan dit? Heb ik niet hard genoeg gepushd op de normale bp?Kunnen mijn upper pecs voorlopen terwijl ze op het oog juist achter lijken te lopen?

Zal wel iets mentaal zijn.
pi_94301625
Wat is een normaal startgewicht bij bp? Ik ben 17 jaar (geen idee of dat uitmaakt)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:47:32 #301
179992 Mopst3r
Believe...
pi_94301668
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:

daarna werksets 3*6*67,5
opwarmen 40 45 55

Sommige dagen gaat het gewoon beter dan andere :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')