Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ze gaan razendsnel ja. Maar om nu te zeggen dat alle posts van bijzondere hoge kwaliteit zijn...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef ukga het volgende:
ligt het nou aan mij of gaan die bbtopics razendsnel de latste tijd?
Geen idee, ik doe alleen maar splitschema's.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef Agentperry het volgende:
Deze dan nog maar een keer.
Ik train nu een half jaartje en zit eraan te denken zo'n 5x5 een keer te doen, maar welke raden jullie aan?
Stronglifts/rippetoe/bill star/nog een die ik niet ken?
Ja veel oftopic gelulquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze gaan razendsnel ja. Maar om nu te zeggen dat alle posts van bijzondere hoge kwaliteit zijn...
heb al zo'n kort broekjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:24 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wel zonder flikker haar en flikker broekje hoop ik?
ik bedoel zo'n broekjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:45 schreef ukga het volgende:
[..]
Het is een Calvin Klein boxer, dus hij zal hem wel bij de Armani store gehaald hebben
altijd beter dan een zwembroek, bij een zwembroek lijken mijn benen op die van een ectoquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:52 schreef Belisarius het volgende:
Ik dacht dat je het over zulke broekjes had:
[ afbeelding ]
nee, maar wist niet waar ik anders foto moest makenquote:
1x160 laatst gelukt (tot parallel)quote:
je kan ook vanillekwark kopenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:43 schreef robuust89 het volgende:
Onder het mom; "Hoe vrolijk je je saaie bak kwark op?", heb ik een vanillestokje opengesneden en erbij gedaan. Resultaat: vrij decadente toevoeging, ik denk dat mijn kwark nu 2x zo duur isEen (heeeeeeeeeeeeeeeeeeel) subtiele vanillesmaak heb ik nu, best aardig.
Conclusie: Niet de moeite waard
dan vanillewhey door kwarkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Maar daar zitten weer veel koolhydraten in
Stronglifts wel. Wat wil je weten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:59 schreef Agentperry het volgende:
echt niemand hier met enige ervaring of iig enige kennis met betekking tot stronglifts/bill star/rippetoe?
BCAA.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef robuust89 het volgende:
Alleen die spierpijn de ganse tijd...
Maar wat zijn je stats?quote:
hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:00 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Stronglifts wel. Wat wil je weten?
1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per weekquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:04 schreef Agentperry het volgende:
[..]
hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?
Dat zijn een paar van mijn vele vragen
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef Belisarius het volgende:
Ik ben nu bezig met Rippetoe. Bevalt me tot nu wel.
Hoe ging dat 3x per week met vol gewicht squatten dan? ga je daar niet helemaal kapot aan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:11 schreef robuust89 het volgende:
[..]
1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per week) dus kan niet met zekerheid zeggen hoe hard je ervan kan groeien. maar goed, vele andere mensen bewijzen het @ de website.
2: Die 3 oefeningen + pullups. geen abs.
3: Dat is max ja. Elke training 2.5 kilo erbij (in ieder geval in het begin)
4: Alles vol.
5: Nee. Gewoon alles vreten
6: een jaar, maar niet intensief genoeg waardoor mijn stats wat magertjes zijn.
7: dunno, ik doe nu split sinds een maand, en het bevalt me wel
ik vind juist dat hij zich als een baas gedraagdquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:02 schreef Agentperry het volgende:
btw die zyzz heeft wel een mooie bouw maar als je je als zo'n mongool kleed/gedraagt krijg ik gewoon gelijk de neiging zijn nek om te draaien
Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef Agentperry het volgende:
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.
rippetoe deed toch setjes van 3*5? en dan nog wat assistance oefeningen?
172, 72kg bf zal ik niet weten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
BCAA.
[..]
Maar wat zijn je stats?
Want ik ben 93KG 1.80M met 2700 onderhoud.
bedoel je met trillen dat het lijkt alsof je spieren steeds vanzelf 'aanspannen'?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef the85mc het volgende:
Heb een korte vraag. Denk dat dit de goede plek is om te vragen. Ik ben 1,84 en weeg ongeveer 86 kg. vetpercentage is hoog ongeveer 15%. Daarom ben ik op een koolhydraat arm dieet. Eet ongeveer 1900 kcal per dag, mijn rustverbruik is ong 2500. Eet wel relatief veel eiwit per dag: ongeveer 160 gram p/d.
Als ik de laatste tijd train beginnen mijn spieren te trillen, vooral mijn core spieren. Als ik opdruk, of crunches maak (en zelfs als ik de 'plank' oefening doe) beginnen mijn spieren te trillen, behoorlijk snel, iets van 5 keer per seconde. Eerder had ik dat niet.
Weet iemand waar dat door komt? Ik train niet extreem zwaar ofzo..
Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?quote:k raad overigens iedereen die tracht te cutten of af te vallen aan om het boek 'burn the fat, feed the muscle' van Tom Venuto te lezen. Sowieso één van de beste boeken op dit gebied. Ik heb hem hier als pdf bestand liggen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Als je je mail even pm't dan stuur ik hem als bestand wel even naar je toe.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?
Dan doe je wel veel setjes per oefening of niet? Dus dan zou ik bv. benchpresquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:23 schreef Belisarius het volgende:
[..]
Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.
De oefeningen beginnen met een opwarming. Bij bankdrukken bijvoorbeeld 2x5x bar (lege stang). Vervolgens 1x5x20kg. Dan 1x3x30kg. Vervolgens 1x2x35 en dan beginnen met de werksets. Die pak je dus gewoon 3 x 5 x maximaal gewicht. Bij alle oefeningen als werksets dus 3x5, behalve bij deadlift die je 1x5 pakt. Ongeveer 1 a 2 minuten rust tussen de werksets. Bij workout A kan je als assistance oefeningen inderdaad overigens Dips bijvoegen en bij workout B Chin Ups mocht je dat willen.
In het begin trachten om per workout de oefeningen met 2.5 kg te verhogen. Pak je maandag dus bijvoorbeeld bankdrukken 30 kg, probeer dan om vrijdag het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Bij deadlifts kan je het gewicht zelfs nog meer verhogen. Na 4 a 6 weken trainen gaat het wat moeizamer en wordt het lastiger om het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Tracht dan om het gewicht met 1 kg per oefening te verhogen.
er staat alles in wat je moet weten op een toegankelijke manier beschrevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:04 schreef stoeltafel het volgende:
Ben nu ook het boek BFFM aan het lezen, super goed en de andere bestanden die je erbij krijgt zijn ook goed. De basis bij cutten/bulken is meer eten en vaak eten.
quote:Op zondag 13 maart 2011 08:29 schreef Chestbrah het volgende:
bulgarian split squats van gisteravond killen me nu
als jij je squats maar superset met sldl's dan ben ik tevreden brahquote:Op zondag 13 maart 2011 08:46 schreef Zyzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik ga over ander half uur squaten
quote:Op zondag 13 maart 2011 09:01 schreef Chestbrah het volgende:
[..]
als jij je squats maar superset met sldl's dan ben ik tevreden brah
deadlifts supersetten met frontsquats en normale squats met sldl's brahquote:Op zondag 13 maart 2011 09:12 schreef honda1990 het volgende:
Kan een mod niks doen tegen deze plaatjes, ik denk dat niemand die hier komt om het te hebben over serieuze BB te praten om eerst te moeten scrollen langs geslowchat met plaatjes als 'come at me bro'.
Blijf je klachten melden in het FB topic van SPT, al wordt er hier slecht gemodereerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:12 schreef honda1990 het volgende:
Kan een mod niks doen tegen deze plaatjes, ik denk dat niemand die hier komt om het te hebben over serieuze BB te praten om eerst te moeten scrollen langs geslowchat met plaatjes als 'come at me bro'.
wat doe ik nu weer?quote:Op zondag 13 maart 2011 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Blijf je klachten melden in het FB topic van SPT, al wordt er hier slecht gemodereerd.
@Zyzz: stop met dit puberale gedrag of open een topic in PUB of op superdudes.nl.
Okquote:Op zondag 13 maart 2011 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Blijf je klachten melden in het FB topic van SPT, al wordt er hier slecht gemodereerd.
@Zyzz: stop met dit puberale gedrag of open een topic in PUB of op superdudes.nl.
Heb ik vanaf woensdag ook gehad, helpt heel erg om pumping iron dan te kijken of een nieuw schema te bouwen. Dan wordt je alleen maar opgefokterquote:Op zondag 13 maart 2011 10:34 schreef avaz het volgende:
Ben nu "al" 3 dagen goed ziek. Geen training voor mij...verveel me de pestpleuris
Zelfde hier. Keel ontsteking. Ik heb het gevoel dat ik elke dag een kilo afvalquote:Op zondag 13 maart 2011 10:34 schreef avaz het volgende:
Ben nu "al" 3 dagen goed ziek. Geen training voor mij...verveel me de pestpleuris
eet je verder wel goed? dus genoeg e,kh en v?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:02 schreef ukga het volgende:
[..]
Zelfde hier. Keel ontsteking. Ik heb het gevoel dat ik elke dag een kilo afval
ik probeer me best te doen. de laatste dagen rond de 2800 kcalquote:Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef Zyzz het volgende:
[..]
eet je verder wel goed? dus genoeg e,kh en v?
link?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:55 schreef Chestbrah het volgende:
het gaat nu echt gebeuren, ik ga pumping iron kijken voor de eerste keer na jarenlang trainen
Als je de OP ff doorneemt, en vooral het stukje 'voeding' heb je iig al de basis te pakken qua voedingquote:Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Handig topic. Zelf ben ik ook sinds kort bezig met fitness (of ja, sinds kort fanatiek), maar van die voeding snap ik als 'groentje' altijd vrij weinig. Als ik het aan gasten in de sportschool vraag dan snapte ik er meestal vrij weinig van, behalve 'eieren, pasta, kwark, brinta':P Toch maar eens meer informatie inwinnen, want ik heb een tijdje de pleuris getraind maar als ik dan twee dagen niet ging was ik weer alles kwijt. Waarschijnlijk door een slecht eetschema...
Is het trouwens verstandig om ook veel walnoten te eten? Vanwege de goede vetten die je hieruit haalt?
En wat doen jullie in de (magere) kwark om het lekkerder te maken? Vloeibaar zoet of jam of zo? Gewoon een bak magere kwark is niet te vreten vind ik
Ja dat gejank trek ik ook nooitquote:Op zondag 13 maart 2011 15:15 schreef Chestbrah het volgende:
altijd dat gezeik dat kwark niet te eten is en allemaal kunstjes om het lekker te maken. Gewoon eten, dan ga je het vanzelf tolereren.
Ook altijd op sites dat gehuil om smaken whey dat het niet lekker is of dat de ene een betere nasmaak heeft dan de andere, daar gebruik je het toch niet voor?
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die hierover klaagtquote:Op zondag 13 maart 2011 15:15 schreef Chestbrah het volgende:
altijd dat gezeik dat kwark niet te eten is en allemaal kunstjes om het lekker te maken. Gewoon eten, dan ga je het vanzelf tolereren.
Ook altijd op sites dat gehuil om smaken whey dat het niet lekker is of dat de ene een betere nasmaak heeft dan de andere, daar gebruik je het toch niet voor?
Neem Unleash V3, gegarandeerd dat je vol energie hebt.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik zit creatine te overwegen, maar ik er zijn zoveel verschillende soorten en wil eigenlijk rustig beginnen. Ik doe niet onzettend veel aan fitniss, maar het lijkt me wel handig als ik bij het kickboxen wat langer door kan gaan.
Iemand tips? Ik zie een hele lijst staan
http://www.bodyenfitshop.nl/creatine-monohydraat
Ja ofniet, maar als je gewoon goede Whey koopt zoals die van XXL Nutrition, die drink je zo weg omdat het goed smaakt. Waarom een Whey kopen die vies is en goed werkt dan een Whey kopen die lekker is en misschien zelfs beter werk maar net zo goed als die andere.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:15 schreef Chestbrah het volgende:
heb ik ook merk er eerlijk gezegd niet heel veel van.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die hierover klaagt
Ga je daar goed op?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Neem Unleash V3, gegarandeerd dat je vol energie hebt.
http://www.xxlnutrition.nl/unleash-v3/xxl-nutrition
Waarschuwing: Dit supplement bevat 1,3 dimethylamylamine, deze stof kan leiden tot een positieve dopingcontrole. Vraag eerst je bond of deze stof is toegestaan.
hell yeaquote:Op zondag 13 maart 2011 16:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ga je daar goed op?
Ik merk niets van Creatine Monohydraat..
is dit jouw voedingschema?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:57 schreef BeamofLight het volgende:
Zilvervliesrijst 1 pak (2 builtjes).
2 kipfilet + satesaus
Sperziebonen
Dry-roasted noten
Kwark
eet smakelijk 2
Als je meer energie wilt bij het kickboksen, hoef je geen creatine te kopen. Kan je inderdaad beter een booster nemen als unleash/crack.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik zit creatine te overwegen, maar ik er zijn zoveel verschillende soorten en wil eigenlijk rustig beginnen. Ik doe niet onzettend veel aan fitniss, maar het lijkt me wel handig als ik bij het kickboxen wat langer door kan gaan.
Iemand tips? Ik zie een hele lijst staan
http://www.bodyenfitshop.nl/creatine-monohydraat
als je over crea praat dan praat je niet over een kuur. ik denk dat de reden dat mensen geen crea in de cut gebruiken is omdat het vocht vast houden en in de cut wil je juist liever droog worden. maar ook omdat als je crea gebruikt je doel massa/kracht is, en in de cut lager bfquote:Op maandag 14 maart 2011 11:27 schreef Partyboy1991 het volgende:
Hey wat denken jullie kan je 1 'kuurtje' creatine ( mono) gebruiken in de cut? Ik lees er namelijk verschillende meningen over :s Heeft een van jullie ervaring met crea mono in de cut? Waarom zou ik het wel of juist niet moeten doen?
ik heb zelf nooit gemerkt dat ik vocht vasthoud van crea, en ik denk dat niemand dat echt merkt, of je moet in wedstrijdvoorbereiding zittenquote:Op maandag 14 maart 2011 15:07 schreef Partyboy1991 het volgende:
ook van ethyl esther want van mono weet ik dat je vocht blijft vasthouden
hmm oke dan zal t vast ook wel verschillend zijn qua persoon nja schijt ik probeer t gwoonquote:Op maandag 14 maart 2011 16:06 schreef Zyzz het volgende:
[..]
ik heb zelf nooit gemerkt dat ik vocht vasthoud van crea, en ik denk dat niemand dat echt merkt, of je moet in wedstrijdvoorbereiding zitten
en zo'n ramp is het niet als je een beetje vocht vasthoud, het is niet dat jij het podium opgaat binnen x weken?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:07 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
hmm oke dan zal t vast ook wel verschillend zijn qua persoon nja schijt ik probeer t gwoon
haha neequote:Op maandag 14 maart 2011 16:10 schreef Zyzz het volgende:
[..]
en zo'n ramp is het niet als je een beetje vocht vasthoud, het is niet dat jij het podium opgaat binnen x weken?
ja gaat snel hequote:Op maandag 14 maart 2011 18:26 schreef Diabox het volgende:
Had niet door dat er alweer 'n nieuw topic was.
moet je met een plaatje doen brahquote:
hoeveel doe je nu dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef Chestbrah het volgende:
enige waar ik om geef is een PR voor mijn deadlift straks
mirin brahquote:
lekker toch, ik voel me altijd een half uurtje ziek nadat ik heb getraind. Lekker uitwandelenquote:Op maandag 14 maart 2011 19:09 schreef mtchel112 het volgende:
Loop nu richting de gym, k vind het heerlijk om na het trainen even te wandelen
rippetits of een 2split, het is allemaal okquote:Op maandag 14 maart 2011 19:50 schreef Agentperry het volgende:
Pffff ik ben de laatste tijd echt zoveel aan het lezen over bodybuilding maar ik word er geen steek wijzer uit, alles spreek elkaar tegen. Ben er nog niet eens uit aan wat voor schema ik ga beginnen vorgende maand als ik weer tijd heb. Dan moet ik ook nog richtlijnen opstellen voor mijn voeding, een echt schema lukt toch niet.
De ene keer lees ik dat je als beginnende bber het beste met een rippetoe of stronglift schema kan beginnen, anderen raden weer aan na een tijdje full body(heb ik nu gedaan) gewoon aan een push/pull split te beginnen weer andere raden een push/pull/legs schema aan.
En van voeding heb ik nog helemaal geen idee behalve dan dat ik bergen kwark, kip, tonijn en brinta moet eten.
Ja daar was ik ook al aan aan het denken, ik denk dat als de intensiteit mij te hoog wordt dat ik dan gewoon maar 1x pw sq/dl en die dan gewoon vervang door lunges en legs curlsquote:Op maandag 14 maart 2011 20:05 schreef Chestbrah het volgende:
maar daarentegen vind ik 2 splits niet fijn, afhankelijk van onderrugbelasting.
ene dag squaten en dag erna deadliften vind ik niet tof. Bij een ub/lb split kan je wel hard gaan, maar je moet bij 2splits vooral denken aan je onderrug.
Dat is ook nog een idee, net als bij bill star de tweede training op 70%, met bench kun je wel 100% lijkt me? Mijn chest herstelt altijd wil in 1-2 dagen.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:13 schreef Chestbrah het volgende:
bij een 2split is het helemaal niet verkeerd om de ene dag heavy te gaan en de andere dag minder. Is ook een veel gebruikte techniek. 2x per week zwaar deadliften/squaten gaat je opbreken na een tidj
ja ik heb ook dat ik makkelijk 2x per week borst kan doen. Na een goede training, dan is rug of benen genoeg voor 1x in de week, borst kan meer hebbenquote:Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Dat is ook nog een idee, net als bij bill star de tweede training op 70%, met bench kun je wel 100% lijkt me? Mijn chest herstelt altijd wil in 1-2 dagen.
daar moest ik ff om lachenquote:Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Agentperry het volgende:
Mijn droomfysiek is niet heel gigantisch dus ik zit wel bijna op 90% ja.
Ik wil ongeveer 90kg met 10% bf(nu 79kg 11%), anders wordt ik met mijn 1,88 echt zo'n beest en dat vind ik niet chill.
Maar ik ga denk ik die 2 split doen, heb sowieso het idee dat 8 reps bij mij beter aanslaat dan 5.
gigantisch? nou dat niet, gewoon grootquote:Op maandag 14 maart 2011 21:11 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Met 1,88 en 90 kg ben je echt wel gigantisch voor een jongen van dan wssl 19...
Gigantisch?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:11 schreef Agentperry het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:06 schreef Agentperry het volgende:
Mijn droomfysiek is niet heel gigantisch dus ik zit wel bijna op 90% ja.
Ik wil ongeveer 90kg met 10% bf(nu 79kg 11%), anders wordt ik met mijn 1,88 echt zo'n beest en dat vind ik niet chill.
Dan ben ik zeker enormous, 1m94, 100+ kg, 19 jaar.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:11 schreef Agentperry het volgende:
[..]
wel als je claimt niet op een foto te passen jahquote:Op maandag 14 maart 2011 22:09 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dan ben ik zeker enormous, 1m94, 100+ kg, 19 jaar.
Dat ik niet op de foto pas kan ik ook niks aan doenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:19 schreef ukga het volgende:
[..]
wel als je claimt niet op een foto te passen jah
Ja dat zou ongeveer op het zelfde postuur uit komen, iets groter dan. Maar ik wil dan wel ongeveer 8-10% bf max, weet niet wat jij nu bent?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:09 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dan ben ik zeker enormous, 1m94, 100+ kg, 19 jaar.
Ik kan mezelf toch niet helpen me elke dag te wegen, maar ga binnenkort op kamers daar hebben we geen weegschaal dus dan wordt het max 1x per week. Moet trouwens nieuwe whey hebben, is die van XXL nutrition echt zo geweldig of is die van body and fit shop ook gewoon goed?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:03 schreef CarbonC het volgende:
Niet op letten, gewoon snoeihard doortrainen. Al dat gemeet en geweeg zorgt voor onrust.
waarom elke dag wegenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik kan mezelf toch niet helpen me elke dag te wegen, maar ga binnenkort op kamers daar hebben we geen weegschaal dus dan wordt het max 1x per week. Moet trouwens nieuwe whey hebben, is die van XXL nutrition echt zo geweldig of is die van body and fit shop ook gewoon goed?
Is gewoon een tik van me, iedere dag voor het douchen ff wegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:01 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
waarom elke dag wegendie kilo die dr af of bij komt is waarschijnlijk toch vocht. Je kan beter 1x per week wegen
wel 3-4keer zo duur als normale creatine, en heb nog 500g normale staan dus die eerst op maken. Maat wat betreft die whey, is die van XXL nutrition echt zoveel beter dan bodyandfitshop?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:44 schreef fathank het volgende:
Qua creatine kun je ook Nos Ether van Get Diesel proberen. Enige waar ik goed op reageer. Niet te zuipen maar werkt als een malle.
het is ether he geen monohydraat daarom is het denk ik ook duurderquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Agentperry het volgende:
[..]
wel 3-4keer zo duur als normale creatine, en heb nog 500g normale staan dus die eerst op maken. Maat wat betreft die whey, is die van XXL nutrition echt zoveel beter dan bodyandfitshop?
Heerlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:45 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Dodelijke combinatie vind ik. Aangezien je bij rug ook al veel biceps pakt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Agentperry het volgende:
[..]
wel 3-4keer zo duur als normale creatine, en heb nog 500g normale staan dus die eerst op maken. Maat wat betreft die whey, is die van XXL nutrition echt zoveel beter dan bodyandfitshop?
3 setjes sq maar en dl maar?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:12 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Heerlijk.
Waanzinnige pomp zeg.
Squat 3 sets
DL 3 sets
Bent over Rows 3 sets
Cable Seated Rows 4 sets
Dummbell Curls 4 sets
Preacher Curls 3 sets
Concentration Curls 3 sets
Dat wordt morgen dood gaan
Ik zou iig. niet deftig borst kunnen trainen als ik de dag ervoor schouders heb gedaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:09 schreef Partyboy1991 het volgende:
Gister: benen + bi + schouders
Vandaag: ?????? k denk tri + borst en beetje cardio
Waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:05 schreef Zyzz het volgende:
[..]
3 setjes sq maar en dl maar?als ik sq en dl doe ik eerst 9 setjes squat (inclusief warm-up setjes) en daarna 9 setjes dl (inclusief warm-up setjes)
de komende 2dagen kan ik dan niet lopen
Geen spierpijn hierquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef robuust89 het volgende:
Alleen die spierpijn de ganse tijd...
Vreemd schema... hoeveel oefeningen die je dan wel niet in 1 workout?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:09 schreef Partyboy1991 het volgende:
Gister: benen + bi + schouders
Vandaag: ?????? k denk tri + borst en beetje cardio
Ik vind die cappuchino fucking lekkerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die whey delicious van xxl is goddelijke. De choco vooral drinkt lekker weg als chocomel. Wel met melk dan.
banaan ftw!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Ik vind die cappuchino fucking lekker
wat is je doel aankomen/afvallen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:14 schreef FB-aight het volgende:
hoe kijken jullie aan tegen een 5 daagse split?
en hoe kijk je tegen elke dag 1 spiergroep aan?
de vraag die je beter kan stellen is; waarom niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
bij ons geven ze een full body schema met alleen maar apparatenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Chestbrah het volgende:
krijgen beginners nog steeds een borst/triceps, rug/biceps, benen/schouders voorgeschoteld in sportscholen?
ik vind ze allemaal heerlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die whey delicious van xxl is goddelijke. De choco vooral drinkt lekker weg als chocomel. Wel met melk dan.
Wat lul jij nou weer over berginners :") als iemand een voorkeur heeft bij bepaalde spiergroepen dan is dat toch niet ergquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Chestbrah het volgende:
krijgen beginners nog steeds een borst/triceps, rug/biceps, benen/schouders voorgeschoteld in sportscholen?
ik ga hier niet eens op inquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:42 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer over berginners :") als iemand een voorkeur heeft bij bepaalde spiergroepen dan is dat toch niet erg
( behalve oefeningen voor een negatief GH level)
hoor ik daar die sexy stem van omaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Zyzz het volgende:
http://clips.team-andro.c(...)-winklaar-13.03.2011
he's huge brah
niet op de stem gelet, wat te druk bezig met mirinquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:51 schreef Chestbrah het volgende:
[..]
hoor ik daar die sexy stem van oma
Ben ik hier de enige die dat gewoon fokking lelijk vind?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Zyzz het volgende:
he's huge brah
Ik vind niet dat hij een echt mooi fysiek heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ben ik hier de enige die dat gewoon fokking lelijk vind?
Bij mij ook toen ik voor het eerst binnen kwam lopen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:22 schreef Zyzz het volgende:
[..]
bij ons geven ze een full body schema met alleen maar apparaten
Neen, bovendien heb ik het idee dat Alberto Stegeman van ondercover in Nederland over AAS gebruik het commentaar geeftquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat ik zo groot gewoon lelijk vind. Indrukwekkend maar wel lelijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij een echt mooi fysiek heeft.
lelijk is het niet, maar zelf zou ik zoveel massa ook niet willenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
mwaah ligt eraanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:59 schreef Agentperry het volgende:
Alles wat naturel niet kan vind ik te groot.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:59 schreef Agentperry het volgende:
Alles wat naturel niet kan vind ik te groot.
allemaal vochtspieren, in een strongman competitie zou hij geen kans makenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:01 schreef Zyzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is toch een gruwelijk fysiek? en zeker niet te groot.. maar ook niet haalbaar zonder flink wat naalden in je been te rammen
ik hoop dat dit sarcasme isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:06 schreef Chestbrah het volgende:
[..]
allemaal vochtspieren, in een strongman competitie zou hij geen kans maken
vette stylo. witte sportsokken en een piratenbandanaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:01 schreef Zyzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is toch een gruwelijk fysiek? en zeker niet te groot.. maar ook niet haalbaar zonder flink wat naalden in je been te rammen
who care's? als je zo'n fysiek hebt staat alles je goedquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:16 schreef ukga het volgende:
[..]
vette stylo. witte sportsokken en een piratenbandana
als je zo kijkt heeft hij niet echt een minpunt qua ontwikkelingquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef FB-aight het volgende:
deze man doet het goed voor een naturel, goede genen, goede voeding, 5% vet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is een ziek mooi streven
heb je zn benen gezien dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:22 schreef Chestbrah het volgende:
[..]
als je zo kijkt heeft hij niet echt een minpunt qua ontwikkeling
weet je toevallig ook z'n stats?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef FB-aight het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
neequote:
ik bedoel in poedervormquote:
ow nee dat nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:27 schreef ukga het volgende:
[..]
ik bedoel in poedervorm
Ik neem altijd 1 schep (23 gram pure eiwit) voor het slapen. Het liefst gooi ik 2 scheppen in me shakebeker, maar het probleem is; de poeder is zo fijn, dat het fucking veel water opneemt.
Als ik een shake van 2 scheppen neem, word ik 2 x wakker omdat ik nodig moet pissen
hebben meer mensen dit probleem met caseine?
ik eet liever tonijn voor t slapenquote:
voor de 2x neequote:
Height: 6’2quote:
en nu nog in cm en kgquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Height: 6’2
Weight: Fluctuates around 190lbs
Max lifts:
Bench 385lbs
Squat 495lbs
Deadlift 565lbs
Waist: 31″
en op die foto's was hij 5%
ik krijg die dm's niet op de een of andere manierquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Zyzz het volgende:
[..]
voor de 2x nee![]()
sorry brah je hebt de verkeerde voor je
u mad?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:32 schreef Chestbrah het volgende:
[..]
ik krijg die dm's niet op de een of andere manier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
geen zin inquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:33 schreef Chestbrah het volgende:
205lbs is 90kg dacht ik zoiets
google lbs kg converter
189cmquote:
2 meter is behoorlijkquote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Chestbrah het volgende:
ik heb gasten gehoord die cell tech gebruikte en 10cm erbij pakte in lengte
Dat is dus mijn streef fysiek, ik ben ook 1,88. Alleen is het voor mij niet te doen op 5% bf rond te lopen dus zal wssl 10% worden en dan zit ik aan die 90 kilo die ik eerder zei. Ook zieke stats voor iemand van 86 kg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef FB-aight het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zeker een mooi streven, hij loopt ook niet constant met 5% rond hoor.. dit was voor een bepaald event.. normaal zit ie rond 8/9%quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Dat is dus mijn streef fysiek, ik ben ook 1,88. Alleen is het voor mij niet te doen op 5% bf rond te lopen dus zal wssl 10% worden en dan zit ik aan die 90 kilo die ik eerder zei. Ook zieke stats voor iemand van 86 kg.
Makkelijk trucje dat ik altijd gebruik om pounds naar kilos te rekenen is /2 - 10%
dus 100 pond /2 = 50 -10% = 45kg
en inches naar cm is x 2,5
Ja rond de 7% is denk ik het mooiste ja maar het is denk ik makkelijker om op 10% rond te lopen.quote:
beetje thuis flink opdrukken, dippen tussen stoelen helpt nog een beetjequote:Op woensdag 16 maart 2011 16:09 schreef ukga het volgende:
godverdomme vandaag al een week niet getrained. morgen de hele dag van 09;30 tot 21;00 werken, dus dan zit het er ook niet in
ja maar ben flink verkoude geweest. Eerst me keel, toen me neus.Dan heb je sowieso geen zin om te trainen. Ben inmiddels 1.5 kilo afgevallequote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef FB-aight het volgende:
[..]
beetje thuis flink opdrukken, dippen tussen stoelen helpt nog een beetje
Wat is dat voor een crap dieet? waar zijn de eiwitten en vetten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:47 schreef mtchel112 het volgende:
gisteravond mn eerste tegenslag gehad met mn dieet, had 4 uur vakken lopen vullen en mn maag bevatte 2 boterhammen 1 eierkoek 1 ei en wat lasagne en water
heb n broodje bapou gegeten
verder drink ik alleen nog water (en verse sinalappelsap) en snoep verder ook niet
doe bij iedere trainen 30 minuten flink crossen (niet type huisvrouw snelhedi maar flink door crossen)
daarna half litertje isotone, en dan nog wat glazen water.
hoop dat t snel gaat, dit zijn niet de makkelijkste dingen voor mij
je kan ook kip, gehakt, biefstuk, duitse biefstuk, tartaar, vis, noten e.d. als snack eten? alleen maar boterhammen zijn ook niet goed(teveel carbs)quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:42 schreef mtchel112 het volgende:
Ik lijd geen honger? Ik snoep niet meer en ja dan heb je het op sommige momenten echt bikkelen. Ik eet een boterham ipv snacks, en sinasappelsap dronk ik zoweiso al iedere avond dusja
Zulke benen wil ik niet eens man.. die kerel kan niet eens meer fatsoenlijk lopen laat staan rennen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Zyzz het volgende:
he's huge brah
Bij de appie staat ook kwark 500ml voor 60 centquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef L-D het volgende:
Kan iemand mij vertellen of die magere smulkwark van Albert Heijn goed is? Zit zo'n 450gram in, in, iets van 6 gram per 100gram. Kost wel iets van ¤ 1,50 dus ga kijken of ik ergens goedkopere vind.
Veeeeeeeeeeeeeeel suikerquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef L-D het volgende:
Kan iemand mij vertellen of die magere smulkwark van Albert Heijn goed is? Zit zo'n 450gram in, in, iets van 6 gram per 100gram. Kost wel iets van ¤ 1,50 dus ga kijken of ik ergens goedkopere vind.
Deadlifts doe ik inderdaad sowieso, shrugs meer op gelegenheid, laatste tijd niet meer vaak. Maar in dat artikel op dbb lees ik dat je schouders juist gaan hangen van shrugs maar in andere artikelen lees ik weer dat je schouders er meer door naar achter/boven van gaan staan maar dat ze meer hangend lijken door grote sterk aflopende traps.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:12 schreef Diabox het volgende:
Dat heeft meer te maken met aan je houding werken kerel.
Deadlifts en shrugs all the way.
Die heb ik iedere dag! Superspul. Niet te vreten en zonder smaak. Gewoon wegknauwen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:15 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Bij de appie staat ook kwark 500ml voor 60 cent
Je schouders gaan niet hangen van shrugs. Je moet gewoon je traps en delts goed in verhouding hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Deadlifts doe ik inderdaad sowieso, shrugs meer op gelegenheid, laatste tijd niet meer vaak. Maar in dat artikel op dbb lees ik dat je schouders juist gaan hangen van shrugs maar in andere artikelen lees ik weer dat je schouders er meer door naar achter/boven van gaan staan maar dat ze meer hangend lijken door grote sterk aflopende traps.
Die 2e lijkt me waarschijnlijker maar wat is het nou?
18, bijna 19, begonnen toen ik net 18 was(8mnd nu). Minimum is dacht ik 16 bij de meeste sportscholen maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze je aanraden niet te beginnen totdat je uitgegroeid bent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:37 schreef borstmelk het volgende:
misschien een stomme vraag,maar..
hoe oud zijn jullie eigenlijk? en wanneer zijn jullie begonnen met zo intensief trainen? en zit er eigenlijk een soort van minimum aan. ivm groei enzo?
dankje voor je snelle antwoordquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef Agentperry het volgende:
[..]
18, bijna 19, begonnen toen ik net 18 was(8mnd nu). Minimum is dacht ik 16 bij de meeste sportscholen maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze je aanraden niet te beginnen totdat je uitgegroeid bent.
Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:
[..]
dankje voor je snelle antwoord. maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.
ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.
zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?
ik ben inderdaad nog niet uitgegroeid..
ik zal mij daar dan wat meer in verdiepen. Thx!quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:54 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ookal pak je geen zware gewichten dan zou ik als ik jou was nog de basis barbell compound oefeningen doen. Met lichte gewichten heb je dan gelijk de gelegenheid de techniek goed te leren, vooral bij de power clean zal dat uiteindelijk erg veel voordeel opleveren. Apparaten zijn poep, voor elk apparaat is er wel een free weight oefening.
Gewicht is niet echt belangrijk voor BB doeleinden. Maximale contractie en correcte uitvoering van de oefeningen wel. Ga sowieso squatten, deadliften en bankdrukken. Deze 3 oefeningen zullen het meest bijdragen aan het verbeteren van je fysiek.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:44 schreef borstmelk het volgende:
[..]
dankje voor je snelle antwoord. maar als ik zo mee lees met dit topic,doen jullie dan al echt het "zware" werk,al weet ik niet echt wat nu zwaar is:P. wat ik doe is niets vergeleken met waar jullie het hier over hebben denk ik dan.
ik gebruik wel dumbells maar heel erg beperkt,en squatten daar ben ik denk ik nog niet aan toe. meestal alleen de apparaten.
zou het slim zijn om op deze leeftijd al wat fanatieker te gaan trainen? of heeft het weinig zin?
ik ben inderdaad nog niet uitgegroeid..
Ketogeendieet, om te cutten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:02 schreef Agentperry het volgende:
Hmmm puur uit interesse, wat is keto?
Eet ook genoeg koolhydraten eh, tenminste als je veel wilt aankomen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:38 schreef stoeltafel het volgende:
Wat zou ik nog meer kunnen eten voor meer eiwitten? Kom niet verder dan een eitje/magere kwark en tonijn. Ben nu 3 weken bezig en twee weken echt serieus maar gewicht is een beetje het zelfde. Had er wel iets meer van verwacht omdat ik echt slecht heb geleefd. Slecht ontbijt, vaak in de avond nog eten. Veel bier ieder weekend en dit heb ik al een tijdje vermeden maar nog geen echte resultaten. Wel lijk ik al een stuk slanker in de spiegel, dat is ook wat waard
Best wel veel hoor, ik eet in de avond een paar handen ongezoute pinda's , die rond de 23 gram eiwitten per 100 gram bevatten.quote:
marinades kan altijd, vooral poeders kunnen wel.. kijk desnoods hoeveel koolhy erin zitten.. van die vloeibare marinades zitten meestal wel bomvol koolhydraten/suikers.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:16 schreef stoeltafel het volgende:
Wil afvallen
Eet nu tonijn icm 2 schijven ananas, vet lekker.
Kwark eet ik in de ochtend icm müsli en in de avond gewoon kaal.
Zal wat meer vlees kopen maar waarmee kan je het eten in de cut?
Heb nu vet goede marinade gehaald voor bij de kip icm rijst en veldsla.
Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes eropquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef FB-aight het volgende:
duitse biefstukken kan ik echt aanraden, 22 gram eiwitten , 5 gram vet waarvan 2,5 ovz, 1 euro per stuk bij de appie.
elke dag gewone biefstuk kost ook kapitalen.
ja je hebt ze met pepertjes, en alleen met het groene spul erop..quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:42 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ja ken ze, van die tataarkes met pepertjes eropSmaken goed ja
Je kan een weightgainer gebruiken, dit is vaak een makkelijke manier om meer voedsel binnen te krijgen zonder een complete maaltijd extra te hoeven eten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:45 schreef marinos.. het volgende:
Mooi topic dit! Ik wil het kracht trainen ook weer aanpakken na 2 jaar niks doen, veel drinken, ziek zijn en afgevallen te zijn (10 kilo).
Trainde altijd redelijk intensief, en had ook redelijk wat opgebouwd maar das nu allemaal weg. Hoe kom ik zo snel mogelijk weer op mijn oude niveau en gewicht? Doormiddel van alleen veel eten en trainen, of is het ook mogelijk om hier iets van een weightgainer bij te gebruiken?
Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.quote:Eten is 50% , slapen 25%, trainen 25% .. de verhoudingen om groter te worden... tenminste zo zie ik het. Goed eten is gewoon het belangrijkste.
Klopt.. al is echt correct trainen(de juiste spieren gebruiken) best moeilijk in het begin... echte mind muscle connection is nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:03 schreef Predacore het volgende:
[..]
Eten is het belangrijkste, maar ook het moeilijkste. Een beetje met die gewichten smijten is niet eens de grootste uitdaging vind ik persoonlijk.
Zoiets.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:52 schreef Agentperry het volgende:
Ik slaap goed, eet aardig en train aardig, haal dus maar de helft uit het trainen.
Als ik binnenkort op kamers ga kan ik eindelijk zelf bepalen wat ik eet maar wat ik me af vroeg is, is al dat correcte eten niet fucking duur? Mijn onderhoud is ongeveer 3000 dus zal er 3500 moeten eten maar heb geen idee hoe een schema in elkaar zet ik weet alleen dat brinta, kwark tonijn en kip goed voor je zijn.
Ik gebruik ook elke ochtend een whey shake en 5g creatine.
08:00 Maaltijd 1:
whey(25g eiwit)/creatine+(brinta met melk??)
10:30Maaltijd 2: 4 volkoren boterhammen met kipfilet
13:00 Maaltijd 3: Zilvervliesrijst met kipfilet of tonijn
15:30 Maaltijd 4: 4 volkoren boterhammen met pindakaas met noot
18:00 Maaltijd 5: wat de pot schaft meestal(ook als ik op kamers ga, gezamenlijk koken)
als ik dan moet koken zullen het wssl die duitse biefstukken worden die jullie net aanraadde met zilvervlies rijst
22:00 Maaltijd 6: kwark 500g
Noten tussendoor en chocomelk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voedingswaardentabel.nl ofzoiets heet die website..quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:14 schreef Agentperry het volgende:
Die 13:00 maaltijd gaat dus niet want die moet ik mee kunnen nemen dus dan maar vervangen door brood met kifilet?
en is er iets van een programmatje ofzo waardoor ik kan zien hoeveel calorien dit zijn. Op brood staat bv niet hoeveel calorien het zijn.
Neem wat rijst/noodles/pasta/bruin brood mee.. dat je een uur voordat je gaat trainen opeet.. dan heb je energie genoeg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:30 schreef Schadenfreude het volgende:
Ook een vraag over voeding.
Ik merk dat als ik op een dag weinig suiker binnenkrijg door mijn voeding (zwarte koffie, brood met kaas/worst, ei) dat ik, wanneer ik 's avonds ga trainen, weinig energie heb. Het voelt alsof mijn spieren enorm snel verzuren en ik voel me ook een beetje flauw. Als ik voor het trainen wat chocola eet heb ik meer energie en houd ik de oefeningen ook makkelijker vol zonder dat mijn spieren verzuren (ik weet trouwens niet zeker of het verzuring is, na een paar keer een oefening met nog weinig gewicht heb ik ineens geen kracht meer in mijn schouders, echt bijna niets).
Gisteren had ik overdag 25 km gefiets, heen en weer naar de uni, en daardoor had ik ook weinig energie. Het voelt echt alsof je geen brandstof meer hebt. Ook dit lost zich op als ik wat zoetigheid neem.
Is dit normaal? En is het de goede oplossing om wat suiker te nemen?
Nog iets anders: ik vind het fijn om vóór de krachttraining eerst te hardlopen, voor 20-30 min op een vrij hoog tempo. Ik voel me daarna energieker en heb ook het gevoel dat ik daardoor meer kracht heb (meer testosteron/adrenaline?). Echter, ik las dat dit niet slim is om te doen omdat je lichaam daarbij alle koolhydraten verbrandt, die je spieren bij de krachttraining nodig hebben.
De reden dat ik dit vraag is dat ik me beter voel als ik voor de training wat zoetigheid neem en op de training zelf begin met stevige inspanning in de vorm van conditietraining en daarna pas de krachttraining. Ik heb echter het idee dat dit misschien contraproductief is.
Dank voor de reacties.
No offence, maar dan zit je hier in het verkeerde topicquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen.
100% eerst KT en dan cardio. De verbranding is dan veel hoger.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen. Ik heb na een uurtje cardio een soort rush waardoor ik lekkerder krachttraining kan doen.. Mijn krachttraining duurt ook niet zo lang, half uurtje ofzo.. Heb het wel eens andersom gedaan maar ik vind het minder fijn. omdat je in je achterhoofd hebt dat je nog gaat cardio-en ga ik met KT niet helemaal 'los'.
Meer spiermassa verbrand in rust meer vet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:02 schreef the85mc het volgende:
Mijn doel is dus ook niet veel meer spieren opbouwen. Ik heb na een uurtje cardio een soort rush waardoor ik lekkerder krachttraining kan doen.. Mijn krachttraining duurt ook niet zo lang, half uurtje ofzo.. Heb het wel eens andersom gedaan maar ik vind het minder fijn. omdat je in je achterhoofd hebt dat je nog gaat cardio-en ga ik met KT niet helemaal 'los'.
Nee maar alsof die dude ineens super veel meer spieren heeft als hij gewoon vol krachttraining doet naturel zijnde..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:10 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is dan het verschil tussen bb en fitness? Ik doe de bb aanpak voor een fitness lichaam, logisch?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:10 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is dan het verschil tussen bb en fitness? Ik doe de bb aanpak voor een fitness lichaam, logisch?
http://www.encyclo.nl/begrip/fitnessquote:fitness
Uitspraak: ftns Zelfst. Naamw. lichaamsbeweging met of zonder muziek om je lichaam in conditie te houden, meestal in een sportzaal
http://www.encyclo.nl/begrip/bodybuildingquote:bodybuilding
bo - dy - build - ing [` boddiebilding] (Engels) de -woord (beoogde) verfraaiing van het lichaam door spieroefening
QFT lmaoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Diabox het volgende:
Fitness is gewoon bodybuilding zonder resultaat.
Haha, nee .. ik doelde meer op die opmerking van "niet te gespierd" worden.. alsof je naar een paar scheppen whey uit je kleren scheurt :'Dquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef kidkash19 het volgende:
Hey ben ik ook fitnesser aangezien ik ook geen Whey gebruik?
LOLquote:Fitness is gewoon bodybuilding zonder resultaat.
als je geen bodybuilding doet, wat doe je dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:43 schreef the85mc het volgende:
[..]
LOL
Wil atletischere bouw krijgen. Niet veel breder. Moet nog wel normale maat overhemden kunnen kopen. Vind 115 cm borstomtrek wel prima.
Klopt dat ik geen bodybuilding doe maar hier posten leek me het meest relevant.
Mij n voeding is ongeveer 30% eiwit 50% KH 20% vet. Das wel ongeveer goed toch?
Voor massa tussen de 6-12 herhalingen blijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:19 schreef mtchel112 het volgende:
ik ga mijn schema aanpassen:
3x per week, op internet stond een leuk voorbeeldje:
Maandag: Benen / schouders
Woensdag: Rug / biceps
zaterdag: Borst / Triceps
en ik zou graag spiermassa willen kweken, wat voor sets en hoeveel zal ik dan pakken?
en voor borst is gewoon de bench press een hele goeie?
oke, die zet ik in mn schema,quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:22 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Voor massa tussen de 6-12 herhalingen blijven.
BP is idd een goede oefening, doe naast BP ook nog Fly's en Icline BP
in 1x goedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:05 schreef mtchel112 het volgende:
misschien een beetje noob vraagik heb nu nog een bierbuikje zoals ik t noem, en zwembandjes
maar ik wil graag in spiermassa aankomen, moet ik dan eerst lekker afvallen en daarna flink eten of niet?
Zal wel iets mentaal zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:
Vandaag echt iets raars "gebeurd".
Ik ging vandaag me ub trainen(wilde eigenlijk full body maar benen waren niet hersteld), ik begon dus met bp, eerst opwarmen 40 50 60
daarna werksets 3*6*67,5
Daarna een hele training gedaan(pull up/bor/shrugs/mp/front row)
Toen wilde ik aan het einde van mijn training nog ff incline bench doen.
opwarmen 40 45 55
daarna werkset van 60kg dacht ik, maar dit bleek tot mijn verbazing veel te licht daarna het gewicht naar 65kg gedaan en nog 3*6 gedaan aan het einde van de training.
Dit vond ik heel vaag, eerst zat er veel meer verschil tussen mijn normale en incline press(7,5-10kg) en ik heb al zeker een maand geen incline meer gedaan terwijl ik wel normale deed.
Hoe kan dit? Heb ik niet hard genoeg gepushd op de normale bp?Kunnen mijn upper pecs voorlopen terwijl ze op het oog juist achter lijken te lopen?
Misschien een vaag verhaal maar ik was echt met stomheid geslagen.
Sommige dagen gaat het gewoon beter dan anderequote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:32 schreef Agentperry het volgende:
Vandaag echt iets raars "gebeurd".
Ik ging vandaag me ub trainen(wilde eigenlijk full body maar benen waren niet hersteld), ik begon dus met bp, eerst opwarmen 40 50 60
daarna werksets 3*6*67,5
Daarna een hele training gedaan(pull up/bor/shrugs/mp/front row)
Toen wilde ik aan het einde van mijn training nog ff incline bench doen.
opwarmen 40 45 55
daarna werkset van 60kg dacht ik, maar dit bleek tot mijn verbazing veel te licht daarna het gewicht naar 65kg gedaan en nog 3*6 gedaan aan het einde van de training.
Dit vond ik heel vaag, eerst zat er veel meer verschil tussen mijn normale en incline press(7,5-10kg) en ik heb al zeker een maand geen incline meer gedaan terwijl ik wel normale deed.
Hoe kan dit? Heb ik niet hard genoeg gepushd op de normale bp?Kunnen mijn upper pecs voorlopen terwijl ze op het oog juist achter lijken te lopen?
Misschien een vaag verhaal maar ik was echt met stomheid geslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |