abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94005389
echt niemand hier met enige ervaring of iig enige kennis met betekking tot stronglifts/bill star/rippetoe?
pi_94005411
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:59 schreef Agentperry het volgende:
echt niemand hier met enige ervaring of iig enige kennis met betekking tot stronglifts/bill star/rippetoe?
Stronglifts wel. Wat wil je weten?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_94005468
btw die zyzz heeft wel een mooie bouw maar als je je als zo'n mongool kleed/gedraagt krijg ik gewoon gelijk de neiging zijn nek om te draaien
pi_94005512
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef robuust89 het volgende:
Alleen die spierpijn de ganse tijd... :(
BCAA. ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:41 schreef Zyzz het volgende:

[..]

cutten 2800/3000
bulken 4500+
Maar wat zijn je stats?

Want ik ben 93KG 1.80M met 2700 onderhoud.
If not now, then when.
pi_94005582
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:00 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Stronglifts wel. Wat wil je weten?
hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?

Dat zijn een paar van mijn vele vragen :P
pi_94005708
Ik ben nu bezig met Rippetoe. Bevalt me tot nu wel.
Zie daar!
pi_94005782
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:04 schreef Agentperry het volgende:

[..]

hoe heeft het voor jou gewerkt? deed je echt alleen maar die 3 oefeningen of ook nog bv. pullups of ab oefeningen? is die 5*5 5 setjes met max gewicht? train je alle 3 dagen met vol gewicht of net als bij bill star dat je op woensdag maar 70% squat? deed je ook GOMAD en hoe heeft dat gewerkt? hoe lang gedaan? beter als een normale split?

Dat zijn een paar van mijn vele vragen :P
1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per week :@ ) dus kan niet met zekerheid zeggen hoe hard je ervan kan groeien. maar goed, vele andere mensen bewijzen het @ de website.

2: Die 3 oefeningen + pullups. geen abs.

3: Dat is max ja. Elke training 2.5 kilo erbij (in ieder geval in het begin)

4: Alles vol.

5: Nee. Gewoon alles vreten :P

6: een jaar, maar niet intensief genoeg waardoor mijn stats wat magertjes zijn.

7: dunno, ik doe nu split sinds een maand, en het bevalt me wel :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_94006146
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef Belisarius het volgende:
Ik ben nu bezig met Rippetoe. Bevalt me tot nu wel.
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.

rippetoe deed toch setjes van 3*5? en dan nog wat assistance oefeningen?
pi_94006191
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:11 schreef robuust89 het volgende:

[..]

1: wel goed vond ik, als toenmalige krachttraining noob was het een goede leidraad. Ben niet echt consequent naar de sportschool geweest (2 tot 1x per week :@ ) dus kan niet met zekerheid zeggen hoe hard je ervan kan groeien. maar goed, vele andere mensen bewijzen het @ de website.

2: Die 3 oefeningen + pullups. geen abs.

3: Dat is max ja. Elke training 2.5 kilo erbij (in ieder geval in het begin)

4: Alles vol.

5: Nee. Gewoon alles vreten :P

6: een jaar, maar niet intensief genoeg waardoor mijn stats wat magertjes zijn.

7: dunno, ik doe nu split sinds een maand, en het bevalt me wel :)
Hoe ging dat 3x per week met vol gewicht squatten dan? ga je daar niet helemaal kapot aan?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:22:16 #35
337072 Zyzz
The King.
pi_94008195
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:02 schreef Agentperry het volgende:
btw die zyzz heeft wel een mooie bouw maar als je je als zo'n mongool kleed/gedraagt krijg ik gewoon gelijk de neiging zijn nek om te draaien
ik vind juist dat hij zich als een baas gedraagd :D
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_94008237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef Agentperry het volgende:
hoe werkt rippetoe precies? ik kon er niet echt een goed artikel over vinden itt strondlifts en bill star, maar bij bill star stond dat het voor wat meer ervaren bbers was dus dat lijkt me nog niks.

rippetoe deed toch setjes van 3*5? en dan nog wat assistance oefeningen?
Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.

De oefeningen beginnen met een opwarming. Bij bankdrukken bijvoorbeeld 2x5x bar (lege stang). Vervolgens 1x5x20kg. Dan 1x3x30kg. Vervolgens 1x2x35 en dan beginnen met de werksets. Die pak je dus gewoon 3 x 5 x maximaal gewicht. Bij alle oefeningen als werksets dus 3x5, behalve bij deadlift die je 1x5 pakt. Ongeveer 1 a 2 minuten rust tussen de werksets. Bij workout A kan je als assistance oefeningen inderdaad overigens Dips bijvoegen en bij workout B Chin Ups mocht je dat willen.

In het begin trachten om per workout de oefeningen met 2.5 kg te verhogen. Pak je maandag dus bijvoorbeeld bankdrukken 30 kg, probeer dan om vrijdag het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Bij deadlifts kan je het gewicht zelfs nog meer verhogen. Na 4 a 6 weken trainen gaat het wat moeizamer en wordt het lastiger om het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Tracht dan om het gewicht met 1 kg per oefening te verhogen.
Zie daar!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:23:27 #37
337072 Zyzz
The King.
pi_94008238
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

BCAA. ^O^

[..]

Maar wat zijn je stats?

Want ik ben 93KG 1.80M met 2700 onderhoud.
172, 72kg bf zal ik niet weten.
hoeveel denk jij dat ik heb?
pi_94008278
Hij doet nu ook mee met één of andere roadtrip.

Zie daar!
pi_94008492
Heb een korte vraag. Denk dat dit de goede plek is om te vragen. Ik ben 1,84 en weeg ongeveer 86 kg. vetpercentage is hoog ongeveer 15%. Daarom ben ik op een koolhydraat arm dieet. Eet ongeveer 1900 kcal per dag, mijn rustverbruik is ong 2500. Eet wel relatief veel eiwit per dag: ongeveer 160 gram p/d.
Als ik de laatste tijd train beginnen mijn spieren te trillen, vooral mijn core spieren. Als ik opdruk, of crunches maak (en zelfs als ik de 'plank' oefening doe) beginnen mijn spieren te trillen, behoorlijk snel, iets van 5 keer per seconde. Eerder had ik dat niet.
Weet iemand waar dat door komt? Ik train niet extreem zwaar ofzo..
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:33:04 #40
337072 Zyzz
The King.
pi_94008574
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef the85mc het volgende:
Heb een korte vraag. Denk dat dit de goede plek is om te vragen. Ik ben 1,84 en weeg ongeveer 86 kg. vetpercentage is hoog ongeveer 15%. Daarom ben ik op een koolhydraat arm dieet. Eet ongeveer 1900 kcal per dag, mijn rustverbruik is ong 2500. Eet wel relatief veel eiwit per dag: ongeveer 160 gram p/d.
Als ik de laatste tijd train beginnen mijn spieren te trillen, vooral mijn core spieren. Als ik opdruk, of crunches maak (en zelfs als ik de 'plank' oefening doe) beginnen mijn spieren te trillen, behoorlijk snel, iets van 5 keer per seconde. Eerder had ik dat niet.
Weet iemand waar dat door komt? Ik train niet extreem zwaar ofzo..
bedoel je met trillen dat het lijkt alsof je spieren steeds vanzelf 'aanspannen'?
ik vind trouwens dat je wel erg weinig eet
pi_94008673
Ik raad overigens iedereen die tracht te cutten of af te vallen aan om het boek 'burn the fat, feed the muscle' van Tom Venuto te lezen. Sowieso één van de beste boeken op dit gebied. Ik heb hem hier als pdf bestand liggen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Zie daar!
pi_94008757
Als ik bijvoorbeeld bij een crunch net begin met aanspannen gaan mijn spieren trillen. Als ik iets verder beweeg is die trilling weg..
En ja ik weet dat ik niet zoveel eet. Dat is ook mijn bedoeling. Mijn plan is om 80 kg te wegen over een paar maanden, maar ik wil niet teveel spieren verliezen. Vandaar dat ik relatief veel eiwit eet..
pi_94008800
quote:
k raad overigens iedereen die tracht te cutten of af te vallen aan om het boek 'burn the fat, feed the muscle' van Tom Venuto te lezen. Sowieso één van de beste boeken op dit gebied. Ik heb hem hier als pdf bestand liggen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?
pi_94008872
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd! Kun je em pmen?
Als je je mail even pm't dan stuur ik hem als bestand wel even naar je toe.
Zie daar!
pi_94009358
Had even op de titel van het boek gezocht en ik las in wat reacties op het boek dat het eigenlijk onmogelijk is om spieren te kweken en vet te verbranden tegelijkertijd. Klinkt ergens ook wel logisch dat wanneer je minder eet dan je onderhoudsniveau dat je dan geen spieren opbouwt.
Toch in de weken dat ik veel krachttraining doe val ik niet af. Dus je zou zeggen dat ik in die tijd of meer spieren krijg, of meer water vasthou.
pi_94009698
De titel wordt inderdaad vaak verkeerd begrepen, dat legt hij in het boek zelf ook uit. Het is allerminst om de indruk te wekken dat spieren kweken en tegelijkertijd vet verbranden mogelijk is, maar juist om verantwoord vet te verbranden zonder dat men de spieren verwaarloost, wat veel mensen doen. Ik las in een ander topic dat je onderhoud op 2500 calorieën ligt en dat je soms 1500 calorieën per dag inneemt. Dus 1000 calorieën te weinig per dag, wat dus echt verkeerd is, aangezien daardoor ook je spieren achteruitgaan en je lichtelijk overgaat tot 'starvation mode', wat op lange termijn enkel averechts gaat werken. Het zogeheten 'jojo effect'. Als richtlijn wordt aangeschreven om ongeveer 20 % van je onderhoud af te halen (verbranden), wat bij jou dus neerkomt op ongeveer 500 calorieën per dag wat je zo moeten verbranden. Overigens kunnen beginners wel degelijk vet branden en tegelijkertijd spieren kweken maar dat is een ander verhaal.
Zie daar!
pi_94009891
Ja klopt, dat deed ik in het begin een paar weken. Ik meet mezelf op om te kijken wat er precies verandert en ik kwam erachter dat ik op die manier (met 1500 calorieen) wel afviel maar dat het vooral spieren waren.. En dat is precies niet mijn bedoeling.
Dus nu eet ik gemiddeld 1900-2000 calorieen. Is ook veel beter vol te houden btw..Dat klopt ook ongeveer met die 20%.
En om even op mijn eerste vraag tereug te komen: zou dat trillen van spieren kunnen komen door te lage koolhydraat inname?
pi_94011248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:23 schreef Belisarius het volgende:

[..]

Rippetoe werkt als volgt: je hebt twee workouts, workout A en workout B. Workout A bestaat uit de oefeningen: bench press, deadlift en squat. Workout B uit standing military press, power cleans (ik pak in de plaats voor deze oefening 'bent over row') en squat. Rippetoe omvat drie trainingsdagen per week en de workouts worden per week verdeeld. Maandag bijvoorbeeld workout A, woensdag workout B en vrijdag weer workout A. De volgende week maandag begin je dan met workout B, de woensdag pak je workout A en vrijdag workout B. Dit draai je dus telkens om de week om.

De oefeningen beginnen met een opwarming. Bij bankdrukken bijvoorbeeld 2x5x bar (lege stang). Vervolgens 1x5x20kg. Dan 1x3x30kg. Vervolgens 1x2x35 en dan beginnen met de werksets. Die pak je dus gewoon 3 x 5 x maximaal gewicht. Bij alle oefeningen als werksets dus 3x5, behalve bij deadlift die je 1x5 pakt. Ongeveer 1 a 2 minuten rust tussen de werksets. Bij workout A kan je als assistance oefeningen inderdaad overigens Dips bijvoegen en bij workout B Chin Ups mocht je dat willen.

In het begin trachten om per workout de oefeningen met 2.5 kg te verhogen. Pak je maandag dus bijvoorbeeld bankdrukken 30 kg, probeer dan om vrijdag het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Bij deadlifts kan je het gewicht zelfs nog meer verhogen. Na 4 a 6 weken trainen gaat het wat moeizamer en wordt het lastiger om het gewicht met 2.5 kg te verhogen. Tracht dan om het gewicht met 1 kg per oefening te verhogen.
Dan doe je wel veel setjes per oefening of niet? Dus dan zou ik bv. benchpres

2x5 barbell
1x5 30kg
1x5 40kg
1x5 50kg
3x5 65kg

klopt dat?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:29:16 #49
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_94012621
hallo.