abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93952893
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 126

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
5 maart 2010: Thomas, zoon van Leonie
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

:)
pi_93952917
Omdat Meimel het volgens mij niet in de gaten had. Waar ging het ook alweer over?
pi_93953011
O ja, dat we allemaal een minderwaardigheidscomplex krijgen omdat Isabeau en Senna al zo goed praten. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:46 schreef Aoraki het volgende:
Hier ook nog steeds niet echt veel woorden... Maar bij ons op het CB vonden ze dat bij 14 maanden wel zorgwekkend. Hij zei toen: papa, op en uit. Nu zegt hij wel wat meer. (maar ik ben er achter dat ik ook een beetje te streng ben. Ik telde alleen een woordje als hij het goed uitsprak, maar blijkbaar hoeft dat niet helemaal...)
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:55 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Toch vind ik het vreemd als een CB aan geeft dat dat zorgwekkend is. Volgens mij stond hier op de lijst dat ze bij 14 maanden ongeveer 2 woordjes moeten zeggen.
Ik heb gewoon kindjes die echt alles in zich op nemen. Kyllian gooide er ook ineens vanalles na 1,5 jaar uit en hij sprak ook gelijk al vrij duidelijk. Andere kindjes zijn misschien veel eerder met praten, maar hebben meer tijd nodig om het goed uit te spreken. Kyllian ligt nu iig eerder voor dan achter en ik maak me dus bij Dyon ook echt geen zorgen. Komt vast vanzelf wel.
pi_93953025
Over angsten en consultatiebureaus die er bij 14 maanden al een punt van maken als je kind weinig praat geloof ik.. maar ik heb niet zo heel goed opgelet :P

Ohw ja en over je kind alleen thuislaten als het slaapt. Dat hebben we met Timo één keer gedaan, met rookmelder naast zn bed en open telefoonverbinding (was te ver voor babyfoon) maar brr, ik vond het zó naar, nooit weer..
pi_93953210
Rienk praat ook nog niet. Zolang ze maar babbelen is het goed volgens mijn cb arts. Nou, dat babbelen kan hij prima :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_93953374
ons cb heeft er ook nooit een probleem mee gehad dat selene niet zoveel woordjes kende. staat tegenover dat als je haar dan met een boek vroeg "waar staat het hondje schat?" ze dan wel het hondje aanwees.

nu moet ik wel als kanttekening plaatsen dat in deze omgeving heel veel kindjes al snel een taalachterstand hebben. daar zijn hier hele projecten voor, naar het schijnt komt dat voort uit het vele dialect hier.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93953514
Waar is hier Simmu? Ook 't noorden toch?
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:24:54 #8
5428 crew  miss_sly
pi_93953530
Wij zijn sinds de 14 maanden afspraak niet meer bij het CB geweest, we konden de 18 maanden skippen. Geen idee dus wat ze van Senna vinden. Die zei toen wel wat woordjes en ze vonden dat ze alles hartstikke goed deed, dus vandaar dat we met 18 maanden niet hoefde. Ik hoor het wel met de 24 maanden afspraak, denk ik.

Hoewel ik denk eens te gaan wegen en meten op het inloopuurtje; of is dat raar met je kind van 19 maanden? Komen daar alleen moeders met kleine baby'tjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93953543
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:12 schreef Chan het volgende:
Over angsten en consultatiebureaus die er bij 14 maanden al een punt van maken als je kind weinig praat geloof ik.. maar ik heb niet zo heel goed opgelet :P

Ohw ja en over je kind alleen thuislaten als het slaapt. Dat hebben we met Timo één keer gedaan, met rookmelder naast zn bed en open telefoonverbinding (was te ver voor babyfoon) maar brr, ik vond het zó naar, nooit weer..
Dito. Ik móest iets op de post doen met nog een half uur te gaan voordat de bus geleegd zou worden. Amélie lag op bed en de bus is aan de overkant van de straat. Buh ik vond het zo naar :X
dat was een week voor de bevalling maar ik heb best een sprint getrokken :D

Amélie lijkt te vinden dat ze geen slaapje meer nodig heeft maar ik vind van wel :+

Oh en over praten maak ik me verder ook geen zorgen, komt vanzelf. Er komen nu wel steeds meer dingen bij, nog niet heel goed verstaanbaar, maar toch, t komt. En ze begrijpt me prima en babbelt voldoende.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93953570
Met 14 maanden 2 woorden :D
Dat zullen we hier wel niet gaan redden.
En babbelen, tja alleen in de auto. Verder eigenlijk ook niet.

Mart ligt op bed (zonder eten) en ik ben nu een lunch aan het eten.
Hopelijk komt het er niet meteen weer uit.
Bah ziek zijn is :(
pi_93953681
Huup, ik hoorde Amélie op dat wasknijperfilmpje toch best verstaanbare dingen zeggen. :)

En ik vind het veel belangrijker dat je 't idee hebt dat je kind begrijpt wat je zegt. Of het vervolgens ook over zijn of haar lippen komt is nu nog helemaal niet zo belangrijk.

Ik prijs me overigens wel gelukkig met mijn kletskous, want ik realiseer me dat het ware luxe is om een kind van 17 maanden te hebben dat precies kan zeggen wat ze wil of wat haar dwars zit. Ik word er wel een beetje een luie moeder van.
pi_93953733
En ik denk dat we met woorden hier inmiddels ver over de 100 zitten :o Ik vind het bizar.
pi_93953785
Sorbo, we worden allemaal onderzeker van jouw kletsende kous ;) :D

Nee, ik maak me (en al zeker niet met 12 maanden of 14) echt geen zorgen hoor.
Mart wijst lekker lui alles aan wat hij wilt hebben. Of pakt het zelf.
Als ik tegen hem zeg, waar ik opa, oma etc dan wijst hij deze ook aan (soms niet altijd).

Hij kan niet overal snel mee zijn.
pi_93953803
die is ook een woord he ymme ;) t kan zomaar snel gaan hoor :Y

Mijn cb draait gewoon het vaste afsprakenschema af, we gaan gewoon naar alle afspraken dus, ondanks dat ook hier eigenlijk alles gewoon keurig gaat. Ik vind het zelf wel best, ben ik weer even precies op de hoogte van lengte en gewicht enzo.

@Sorbo, t is wel verstaanbaar hoor maar niet alles is duidelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:31:04 #15
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93953808
Holy crap Sorbo, dat is echt veel!

Ik zou ook eens de tijd moeten nemen om het wellicht op te schrijven en btw ook meteen even checken wanneer we ook alweer naar het CB moe(s)ten

Beterschap voor Mart :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93953895
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:30 schreef huuphuup het volgende:
die is ook een woord he ymme ;) t kan zomaar snel gaan hoor :Y

Mijn cb draait gewoon het vaste afsprakenschema af, we gaan gewoon naar alle afspraken dus, ondanks dat ook hier eigenlijk alles gewoon keurig gaat. Ik vind het zelf wel best, ben ik weer even precies op de hoogte van lengte en gewicht enzo.

@Sorbo, t is wel verstaanbaar hoor maar niet alles is duidelijk.
Hij wijst wel alles aan. Maar zegt er niets bij ;)
pi_93953928
Wij hoeven pas in juli naar het cb, dan is ze 21 maanden ofzo. En de laatste keer was nog voor ze een jaar was. Klopt dat wel?! Nou ja, ze doet het prima, dus 't kan me niet zo veel schelen ook...

Ik schrijf zoveel mogelijk op van de woordjes, maar ik kan het niet meer bijhouden. Als ik iets drie keer heb voorgezegd en het is een beetje te doen qua uitspraak, dan heeft ze het woordje te pakken.
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:37:32 #18
5428 crew  miss_sly
pi_93954102
Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan, opschrijven :@ heb het een keer globaal geteld toen het er hier over ging, maar bijhouden is geen doen.

wij mochten ook wel met 18 maanden op het cb komen, maar het leek me niet echt nodig. Nu vind ik het toch wel jammer, vandaar dat ik erover denk even te gaan meten en wegen.
pi_93954310
Dan doe je dat toch gewoon? Lijkt me niet iets dat speciaal voor kleine baby's is.
pi_93954539
Even een vraagje.
Zondag/maandag wordt het ontzettend mooi weer.
En ik heb hier een hele leuke (dikke, winterspul) bodywarmer hangen voor Mart.
Zal hij deze dan al aankunnen? Het is echt van dat dikke winterjassen, maar dan zonder mouw ;)
pi_93954590
Ik wil binnenkort ook ff langs het cb om Lente te meteen en te wegen, Miss. Zal me roesten of dat alleen voor kleine baby'tjes is.

Hier is de volgende afspraak (18 maanden) een thuisafspraak. En volgens mij ligt dan weeer de hele vloer eruit. Dat was de eerste keer dat het cb langskwam ook al. Grote ellende. Straks denken ze nog dat we eigenlijk helemaal geen vloer hebben. ;')
pi_93954658
Ik begrijp de ophef over taalontwikkeling niet zo goed. Net alsof jouw kind het enige kind ter wereld zal zijn dat onder relatief normale omstandigheden opgroeit en niet zal leren praten. :Y) Ik ben ervan overtuigd dat Ivan een taalwondertje wordt. Dat ligt vast in zijn genen (en in zijn omgeving!) en het feit dat hij nu nog slordig spreekt of een beperkte vocabulaire heeft zegt me niks. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93954670
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:24 schreef Sorbootje het volgende:
Waar is hier Simmu? Ook 't noorden toch?
ja, wij zitten in drenthe. hele grote gemeente met heel weinig inwoners per m^2
pi_93955115
Ik weet wel dat middelbare scholieren uit Friesland slechter op school presteren dan hun leeftijdsgenootjes elders in het land. De taalachtergrond schijnt daar wel mee te maken te hebben, maar er worden ook veel andere factoren genoemd. Zo zou het basisonderwijs er slechter zijn (en het aanvangsniveau van jongeren is een belangrijke indicator voor hun latere prestaties) en de sociaal-economische status van de ouders is er over het algemeen lager (er wonen minder hoogopgeleiden bijvoorbeeld). Het schijnt zelfs zo te zijn dat Friese ouders lagere verwachtingen hebben en dat dat invloed heeft op de prestaties van hun kinderen!

Hoe dan ook, het is niet zo eenvoudig om te bewijzen dat een dialect of tweede taal concurreert met de eerste taal. Er wordt bij ons wel veel onderzoek naar verricht.
pi_93955250
hahaha ssserpente geen vloer :D ze zullen wel denken ja :+
ik weet eigk niet of ze hier aan thuisafspraken doen, maar wij hebben onlangs nog de intake van Elin gehad thuis dus ze zal niets nieuws zien :P

Wel suf trouwens, ik was een afspraak vergeten met Amélie, of beter gezegd de afsprakenmiep was vergeten mn afspraak uit de agenda te halen. Die was namelijk verzet en tegelijk met Elin's afspraak opnieuw erin gezet zodat ik niet twee keer hoef.
Word ik eerst gebeld door een mevrouw die op een hele vervelende belerende toon over die afspraak begint, t duurde even voor het kwartje viel bij me waar het nou over ging (ze zei dus ook niet namens wie ze belde }:| ); na mijn uitleg was het allemaal prima en okay okay sorry dan. Krijg ik afgelopen week een brief op een verwijtende toon in de bus dat we zonder bericht niet verschenen zijn op de afspraak en blabla met een datum voor een nieuwe afspraak erin. Een heule andere datum dan de afspraak die ik zelf heb gemaakt. Echt hoor, lekker bezig...

En het stomme is, de datum waarop we "niet verschenen zijn" op de afspraak, die dag waren we er dus wel om op het inloopspreekuur te gaan voor Elin. Kei suf!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93955317
een soortgelijk probleem speelt hier idd en in meer typische plattelandsomgevingen. bij mijn ouders (brabant) speelt het ook. relatief kleine dorpsschooltjes, lage sociaal economische status (er is hier zelfs relatief veel echte armoede) en veel leegloop. de provincie stroomt leeg. jongeren vertrekken richting stad, hoe ouderwets dat ook klinkt.
pi_93955407
haha claudia, tsja... friesland... :+
*wegduikt* grapje dames grapje!

Ik ben benieuwd of Elin en Amélie taalgevoelig zullen blijken. B. en ik hebben allebei een taal gestudeerd natuurlijk en ik heb een vrij goed (intuïtief) taalgevoel, wie weet. Op de opleidingen bij ons werden er al wedjes gelegd over in welke taal, Chinees, Japans of Koreaans, we onze kinderen op zouden voeden. Wat dacht je van gewoon Nederlands? :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93955451
Ja, zie, dat is het probleem. Amélie moet niet alleen Nederlands leren maar ook zo'n beetje alle Aziatische talen.
pi_93955478
In dit verband ben ik ook weer zo benieuwd hoe het met Basboussa en Beisan gaat.
pi_93955787
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, zie, dat is het probleem. Amélie moet niet alleen Nederlands leren maar ook zo'n beetje alle Aziatische talen.
psies, daar ga je vanzelf wel belabberd van praten :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 14:13:31 #31
5428 crew  miss_sly
pi_93955888
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp de ophef over taalontwikkeling niet zo goed. Net alsof jouw kind het enige kind ter wereld zal zijn dat onder relatief normale omstandigheden opgroeit en niet zal leren praten. :Y)
Dat hou ik me maar voor met alles, zoals bijvoorbeeld slapen. Senna gaat het ooit best goed doen, net als andere kindjes. En die krijgen we straks ook haar bed niet uit, net als de meeste pubers :+
pi_93956013
*knip*

Never mind

[ Bericht 96% gewijzigd door Vlinder op 11-03-2011 14:25:31 ]
pi_93956309
*knip*

Never mind

Rienk slaapt nog. }:| Ik wil naar Sorboo! O+
pi_93959035
Kan het zijn dat ik eind van de morgen/begin van de middag Evie en BJ heb gezien in Emmen?
Ik liep naar de parkeerautomaat en daar net iemand weg met kind in wagen, met net zo'n jasje en van achter een beetje "evie-haar". Maar ik durfde niet te roepen, want zo dichtbij was ik nou ook weer niet ;).
Fake it till you make it...
pi_93959441
Zow wat gaan jullie hard zeg!

Jaël heeft vandaag haar dag niet, ik vermoed dat het besef komt dat ze niet meer alleen is en dus niet meer alle aandacht krijgt.. Ze maakt werkelijk overal een strijd van. Wil niet aankleden, wil niet eten, wil niet slapen (doet het overigens allemaal uiteindelijk toch, negeren helpt).. maar het is wel wat vermoeiend. Gelukkig slaapt haar zusje nog lekker veel :) Hopelijk is dit een korte fase en is ze morgen haar eigen ikje weer want die vind ik veel leuker!! Maar goed het is ook niet niets voor haar na weken lang 100% aandacht van mama en nu opeens moeten delen (wat zowieso al erg moeilijk is op deze leeftijd)!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 16:18:59 #36
5428 crew  miss_sly
pi_93962147
MamaPurk :W
Ik hoop ook voor je dat het een fase is, maar wel goed dat je zo begrijpt waar het vandaan komt. Er verandert nogal wat natuurlijk voor Jael, en hoe leuk en lief die baby dan ook lijkt, het is ook een inbreuk op haar leventje. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat :*
Hoe gaat het met jou?

Pff, ik heb echt een vreselijk inproduktieve dag gehad...bijna weekend *O* hoop dat Senna het alsnog goed gedaan heeft op het kdv, want schaap heeft haar huilend achter moeten laten -O-
pi_93962184
Zei ik een paar uur geleden dat Mart alleen in de auto brabbelde :D
Van half 3 tot 4 net, alleen maar brabbelen (tussen het huilen door).

Hij had zichzelf weer van boven tot onder onder gekakt :D
Ik heb op de badkamer uitgekleed, schoon gespoeld en toen zijn badje in.
Na 15 min zie ik in bad wat drijven. In bad gepoept. En stinken dat deze diarree doet!
Vind het zo zielig voor hem. Hopelijk is het snel voorbij.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:21:41 #38
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93962250
MP wat leuk om van je te lezen. Het lijkt mij ook een van de lastigste dingen aan het nieuwe moederschap, als je kind 'alleen' de aandacht wil, maar dat het simpelweg niet altijd meer mogelijk is. Hoe is het verder?

Wat sneu van Senna. Maar idd. bijna weekend *O*
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:54:49 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93963614
Mart en ymme, beterschap!

Onze kabouter zegt ook niet zo heel veel (meer). Hij brabbelt wel de hele dag zo'n beetje maar hij bedoelt er niks mee. Het enige dat blijft is (s)det, hé (met lief stemmetje), haa (haie bij het zwaaien), aaah (aaien), oh-oh (als iets valt of hij gooit iets op de grond) en zingen (hahahaha).
Papa en mama is verleden tijd ;)

Pff, ken je dat? Je staat op het punt iets leuks te gaan doen waar je je al de hele week op verheugd (etentje met collega's) en als het puntje bij paaltje komt (nu dus) sta je op punt van instorten van vermoeidheid en denk je: waarom moet dit uitgerekend vanavond???
En dan moet ik me ook nog door de spits van Maastricht zien te wurmen...

Maar goed, kabouter is met papa eten bij opa en oma. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat met die 2 mannen :)
pi_93964775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:54 schreef Asyniur het volgende:

Pff, ken je dat? Je staat op het punt iets leuks te gaan doen waar je je al de hele week op verheugd (etentje met collega's) en als het puntje bij paaltje komt (nu dus) sta je op punt van instorten van vermoeidheid en denk je: waarom moet dit uitgerekend vanavond???
En dan moet ik me ook nog door de spits van Maastricht zien te wurmen...

Maar goed, kabouter is met papa eten bij opa en oma. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat met die 2 mannen :)
Uhu :Y Het etentje is hier afgezegd :{ Is Thomas weer wat beter, heb ik afgelopen nacht buikgriep gekregen :{ Etentje lag al maanden vast, ik had er zoveel zin in, maar in deze toestand heeft het geen zin om iets te gaan eten. Ik loop al de hele tijd van mijn bureau op het werk naar het toilet.
pi_93970371
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat Meimel het volgens mij niet in de gaten had. Waar ging het ook alweer over?
Oeps sowwy! :@ Ben na de laatste post gaan shoppen en had het idd niet in de gaten :D
Thnx :*
pi_93970708
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:37 schreef miss_sly het volgende:
wij mochten ook wel met 18 maanden op het cb komen, maar het leek me niet echt nodig. Nu vind ik het toch wel jammer, vandaar dat ik erover denk even te gaan meten en wegen.
Gewoon gaan meten en wegen dan hoor! Hier hoeven we ook niet met 18 maanden, doen ze hier blijkbaar alleen als het je 1e kind is. Denk dat ik zelf tegen die tijd ook wel weer nieuwsgierig ben en wie weet ga ik ook even snel meten dan (alhoewelk het hier op een dinsdag is en dan werk ik).
pi_93971040
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:46 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje.
Zondag/maandag wordt het ontzettend mooi weer.
En ik heb hier een hele leuke (dikke, winterspul) bodywarmer hangen voor Mart.
Zal hij deze dan al aankunnen? Het is echt van dat dikke winterjassen, maar dan zonder mouw ;)
Jahoor waarom niet. Met zulk 'tussenweer' doe ik ze regematig een vest met daarover een bodywarmer aan. Gewoon even voelen hoe jij het zelf buiten vindt. Als hij lekker beweegt gewoon zo'n beetje hetzelfde aankleden (naja wel andere kleding he ;)).
pi_93971154
MamaPurk *O*
Klinkt heel bekend het gedrag van Jaël. Kyllian had dat ook, met name de eerste week nadat Dyon geboren was. Hij kreeg echt heel veel prikkels en hij was echt oververmoeid. Misschien dat dat bij Jaël ook een rol speelt?
pi_93972952
Ja dat oververmoeid dat is het inderdaad denk ik!! Elke keer als er ook visite komt (en dat plannen we al heel gedosseerd) dan is ze zo druk en aanwezig, wel heel blij en uitbundig op haar manier, maar zo gauw de visite weg is is het nee en alleen maar huilen om alles. Dat is wat ik op dit moment erg vermoeiend vind.. En het frustreerd daarbij mij en ik denk haar ook dat we niet uitgebreid even kunnen stoeien en ravotten wat we voorheen wel vaak deden. Elke keer als ze iets wil moet ik zeggen, zelf klimmen en nee mama kan niet tillen, en ik zou haar dan zo graag op willen pakken en in mijn armen willen nemen, maar dat gaat gewoon niet.. (Sarah is geboren via een keizersnee voor degene die het ontgaan is, ik mag dus 6 weken niet tillen :()

Met mijzelf gaat het erg goed, dank voor het vragen :) Ik knap veel beter op dan de vorige keer. Toen had ik ook veel meer bloed verloren. Nu viel dat gelukkig reuze mee. En het feit dat we al een vrij goede doorslaper erbij hebben maakt dat ik al lekker energie weer heb. Maar goed ik ga mijn grenzen nog maar even niet opzoeken en doe het nog even lekker rustig aan zo met de kraamhulp in huis :)
pi_93973252
Ik herken het wel een beetje, MamaPurk. Bij Ivan had ik het idee dat hij heel veel moest verwerken en daar werd hij labiel van. Hij kon ontzettend hyper zijn (hij ging dan rennend de gang door terwijl hij 'papa papa mama mama Nena Nena prevelde) maar hij was ook gauw uit het veld geslagen. Gelukkig bleef hij wel 's nachts goed slapen.

Het werd hier trouwens veel beter op het moment dat ik niet meer in het kraambed lag. Ik zou zeggen: houd het lekker rustig thuis, probeer ook momenten met haar alleen te pakken (dus zonder baby maar met je lief erbij om het fysiek in goede banen te leiden) en bied haar verder zoveel mogelijk de structuur die ze gewend is. Nou ja, dit is in ieder geval wat wij geprobeerd hebben te doen.
pi_93974142
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 15:23 schreef MamaPurk het volgende:
Zow wat gaan jullie hard zeg!

Jaël heeft vandaag haar dag niet, ik vermoed dat het besef komt dat ze niet meer alleen is en dus niet meer alle aandacht krijgt.. Ze maakt werkelijk overal een strijd van. Wil niet aankleden, wil niet eten, wil niet slapen (doet het overigens allemaal uiteindelijk toch, negeren helpt).. maar het is wel wat vermoeiend. Gelukkig slaapt haar zusje nog lekker veel :) Hopelijk is dit een korte fase en is ze morgen haar eigen ikje weer want die vind ik veel leuker!! Maar goed het is ook niet niets voor haar na weken lang 100% aandacht van mama en nu opeens moeten delen (wat zowieso al erg moeilijk is op deze leeftijd)!
De eerste twee dagen was Eli ook compleet van slag. We zijn toen voor het slapen gaan bij hem gaan zitten en hebben echt ijna 10 minuten bij hem gezeten, vertellen dat hij zo lief is, en dat er wel een nwe baby is, maar dat het niet betekent dat hij minder lief is, etc.
Werkte hier prima. Echt aandacht voor hem alleen.

En als je niet kan stoeien met jael, kan je mss wel boekje lezen, met een bal rollen, kleien/tekenen. Als ze (een van) jullie echt ff voor zichzelf kan hebben, kan dat al wonderen doen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93974691
Ik lees hier over praten, zijn er meer kindjes die hun dag vullen met commanderen?
Die! Die! Doe! Doe! Toe! Die toe ja! Guh,Alles inclusief wijzend vingertje, uiteraard ;)
"toe" is trouwens "breng mij er naar toe"
En "Guh" is geef :')
Dus ja, ze praat al best goed. Ook al 2 "woordjes" aan elkaar. Houdt ze bijv. Iets in naar hand, strekt de arm en zegt "die Uh-oh!" en laat het voorwerp vallen. Ze kan in de toekomst kijken! Wonderkind :+
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93975098
Tsja, dat praten.... de één praat al aardig en de ander helemaal niet....

Thijs is een verzamelaar denk ik, die begrijpt heel veel, maar zegt vrij weinig. Vanavond vroeg H hem of hij naar bed wilde. Thijs liep naar mij toe voor een kusje, en vervolgens naar de trap. Lijkt me duidelijk :)

En ook 'geef maar aan.....' gaat prima. Het zou me niks verbazen dat - als hij nog eens besluit te gaan praten - er ineens een hele lading verzamelde woordjes komt.

Hij zegt nu (morgen 20 maanden) :
mama
papa
opa
oma
toel (stoel)
titte (zitten)
kakke (pakken, als in 'zal ik je even pakken')
koekie
ete
dinke (drinken)
die
nee
ja
Ajja (oppaskindje Ayla)
Iedie (oppaskindje Indy)
Haaaaaaaaaaapjie (hatsjie)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_93975169
mamapurk: tillen mag idd niet, maar trekken wel! bijvoorbeeld als je op een stoel zit kan je haar best op schoot trekken zeg maar, vanuit je armen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93976507
Ohja verrek dit topic was er ook nog :@
En jeej het gaat over woordjes! Altijd leuk. Fijn om te zien dat er naast te uitschieters (ja Senna en Isabeau, ik bedoel jullie }:| stelletje opschepsters :P ) ook heel gemiddelde kindjes rondlopen hier ;)

Over woordjes gesproken, hier is een leuke voor de dreumestaalquiz: Tetteh! :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93976713
Tetteh = poetsen (tandenpoetsen) ?
pi_93976765
Tieten!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93976865
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Tieten!
Die vond ik te voordehandliggend :P

Tetteh = Eten ?
pi_93976946
Ik hoorde laatst mijn dochter (toen nog dreumes) zeggen op een filmpje:

Tijte Ab, jij vinne mooi?

O+
pi_93977086
Wat betekent dat groofs, tijte ab? Wat een knap zinnetje wel!

Meimel en Twinkly, allebei fout hoewel ik eerst ook dacht dat ze tieten bedoelde :D .

Tetteh is tekenen. Dan wijst ze naar de potloden (die liggen expres wat hoog :P ) en roept TETTEH TETTEH! En dan loopt ze naar de andere kant van de kamer, want om mij onbekende redenen ligt het tekenpapier in de boekenkast, ook te hoog voor haar, en dan doet ze EH! EH! TETTEH! en dan is het wel duidelijk. :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93977635
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoorde laatst mijn dochter (toen nog dreumes) zeggen op een filmpje:

Tijte Ab, jij vinne mooi?

O+
Ow en door jou zit ik nu oude filmpjes van Kyllian te bekijken O+
pi_93977694
Tetteh is ook leuk!! :D
pi_93977728
Kijk R af, vind je dit mooi?
pi_93977993
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kijk R af, vind je dit mooi?
Dat zei S?
Ik haalde vanmiddag samen met Dyon zn broer bij een vriendje uit z'n klas op. Vraagt de papa aan Dyon hoe hij heet, dus Kyllian meteen "hij kan nog niet praten hoor!" (en K sloeg een arm om D heen O+ ).

Lijkt me echt super als de kletsperiode hier gaat komen bij Dyon!
Heerlijk zulke praatjes:

Eigenlijk verkeerde topic, maar K was daar wel een dreumes :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Meimeltje op 11-03-2011 22:06:46 ]
pi_93978304
Wat een hummeltje nog Meimel O+ . En wat er toch veel in die dreumestijd gebeurt hè? Ik kan me R ook nog niet zo voorstellen.
pi_93978531
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 21:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een hummeltje nog Meimel O+ . En wat er toch veel in die dreumestijd gebeurt hè? Ik kan me R ook nog niet zo voorstellen.
Nee ik kan me Dyon dus ook nog niet zo voorstellen :D Het gaat echt zo snel!!
Maar van de zomer zou dus zoiets ws al het geval zijn (Kyllian 1,5 jaar):
pi_93979077
Wat grappig dat hij dat voelen ook zo bewust doet.

Enne,wat R doet lijkt hier al aardig op. :P Nee toch niet, ik overschat mijn eigen zoon. :@ :') .

;)
pi_93979149
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat grappig dat hij dat voelen ook zo bewust doet.

Enne,wat R doet lijkt hier al aardig op. :P
Dan heb jij ook zo'n snelle }:| ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 23:07:33 #65
100412 mefke79
komt goed!
pi_93982465
Ik heb nog een leuk woordenraadsel: totaat en sietsen

Ook een leuk spelletje is 'die' en 'deze'
Driekus in zijn stoel wijzend naar de tafel met bakjes eten: die die die
ik: wil je die? en wijs een bakje aan
Driekus: driftig wijzend: die die
Ik:wil je die dan (ander bakje) of wil je deze (weer ander bakje)
Driekus helemaal blij: deze!

Mijn man en zijn moeder zijn met Driekus naar de kinderboerderij geweest vandaag. Het leukste volgens Driekus: het fietsenhok. Hij schijnt alle loopfietsen, driewielers en verder rijdend materiaal uitgeprobeerd te hebben...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93993736
Goedmeorgen!
pi_93993942
Ivan was om half zeven wakker en we hebben hem na het eten meteen weer in bed gestopt. Hij slaapt! :o Misschien wordt hij dus wakker van de honger. Als dat zo is dan moeten we hem overdag maar weer iets meer aan proberen te bieden.

Ik heb zo met hem te doen, vroeg wakker, weinig slapen overdag... Hij zit er na zijn middagdut helemaal doorheen en ik weet niet wat ik kan doen om het makkelijker voor hem te maken. Ik probeer maar wat: eten geven, wandelen zodat hij in de kinderwagen tot rust kan komen, televisiekijken, bij mama zitten en rustig boekjes lezen, avondeten vervroegen, iets eerder naar bed... Ik wil alleen niet terug naar twee middagdutjes, want ik wil dit 'schema' eerst een tijdje proberen om te zien of hij eraan kan wennen.
pi_93994069
Claudia, die slaapjes-overgangen zijn altijd een tijd vervelend...
Succes!

Florian slaapt al beste en tijd nog maar één keer, maar heeft altijd even een inzakmoment zo rond 10 uur!
pi_93994222
Totaat: tomaat
Sietsen: fietsen?
pi_93994252
Sorry even niet bijgelezen.

Maar Mart heeft vandaag 2de dag alweer, nog steeds diarree. Heeft vanochtend wel een beetje pap op, ongeveer 150 cc melk met brinta.
En een halve rietjes beker met sap.

Wanneer moet ik aan de bel gaan trekken met diarree?

Hij slaapt overigens ook erg veel. Nu alweer.
pi_93994311
Zelf ORS maken:
1 theelepel zout met 8 theelepels (of klontjes) suiker op één liter afgekookt water.

Iemand ervaring hiermee?
pi_93994354
Huisarts bellen als hij suf wordt, niks drinkt, niet plast of anders na een weekje diarree geloof ik.

Het heerst nogal hè? :)
pi_93994386
Hij drinkt nog wel. Wellicht iets minder.
Plast ook nog. Maar ga voor alle zekerheid zo wel even ORS maken.
En slaap is het beste medicijn. Nou dat doet hij wel. Als hij langer dan 2 uur op is achter elkaar is het veel.
pi_93994417
@ Free, ja idd het heerst.
Overal hoor je dat iedereen ziek is. Bah.
Zelf gelukkig al wel weer beter. Ik was er met één dag weer vanaf.
Ik wil straks eigenlijk wel even naar buiten, het is zulk mooi weer.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:29:00 #75
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_93994432
Beterschap voor Mart Ymme!

Emma is een kleine Neanderthaler. :')
A grand adventure has begun.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:29:39 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93994441
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:24 schreef ymme het volgende:
Hij drinkt nog wel. Wellicht iets minder.
Plast ook nog. Maar ga voor alle zekerheid zo wel even ORS maken.
En slaap is het beste medicijn. Nou dat doet hij wel. Als hij langer dan 2 uur op is achter elkaar is het veel.
In echte ORS zitten ook nog mineralen enzo. Dus ik zou gewoon dan echt ORS halen ipv zelf te gaan knutselen. Dan weet je zeker dat hij het goede binnenkrijgt. :Y
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:32:36 #77
57497 happyme28
I'm so happy
pi_93994479
Sterkte Ymme!

Hier heb ik een hyperactief mannetje uit bed gehaald vanmorgen. Net lekker gegeten en zo even badderen en dan naar buiten. Vanmiddag na de middagslaap een kinderverjaardag, dus drukke maar gezellige dag.

Overigens brabbelt Daan de oren van onze kop, maar er is nog niet veel verstaanbaar/begrijpelijk behalve:
mama
papa
ja
die
dat
boe(m) en ba(m)
Da(g) Da(g) bij het zwaaien

Oh.. even Emma filmpje kijken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 12-03-2011 09:40:02 ]
pi_93994517
Ik moest ineens aan BamBam denken _O-

Echt zaterdagochtend hier :')
pi_93994524
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:29 schreef Asyniur het volgende:

[..]

In echte ORS zitten ook nog mineralen enzo. Dus ik zou gewoon dan echt ORS halen ipv zelf te gaan knutselen. Dan weet je zeker dat hij het goede binnenkrijgt. :Y
Snap ik, maar het is en zaterdag en geen drogist in de buurt hier. :)
Vandaar dat ik even snel ga knutselen.
pi_93994530
Hahahha Emma _O- Wel een hele lieve Neanderthaler zeg O+

Oh, die filmpjes van kleine Kyllian O+ Wat een rustig en geconcentreerd jongetje zeg, Niels is veel sneller afgeleid.

Arme Ivan, hopelijk gaat hij snel langer slapen 's middags :*

Beterschap voor Mart, Ymme :*
Ik zou toch nog even naar de drogist of apotheek van het ziekenhuis gaan als ik jullie was, want morgen is het zondag en dan kom je nog lastiger aan ORS.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:05 schreef Nijna het volgende:
Totaat: tomaat
Sietsen: fietsen?
Ja, dat dacht ik ook! :D

Niels is zo grappig, als wij TWDD kijken wanneer hij nog wakker is gaat hij meeklappen en -lachen met het publiek :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93994550

Zaterdag anyone? :+
En dan moet je mij er in badjas bijdenken :D
pi_93994573
Emma :) Echt een super leuk filmpje!

Florian en Leander aan de aardbeien, lekker hoor.
Kan ik van de week ook wel eens meenemen. Heeft Mart nog nooit op.
pi_93994575
O+ Wat heerlijk Freecell!!
En wat fijn dat Florian tegen aardbeitjes kan :9
pi_93994601
Jup!
Is het iemand opgevallen dat die van Florian allang opzijn en da hij dus maar met Leanders bakje verdergaat? :D

Florian kan eigenlijk alles verdragen nu. We twijfelen nog over ei en soja, maar we wachten nog even met testen :) 't gaat nu verder allemaal zo lekker, daar willen we even van genieten :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:44:30 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93994612
Free, heerlijk! O+

Ne-emma-taler O+

ymme, wat Twinkly zegt....
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 09:44:43 #86
5428 crew  miss_sly
pi_93994616
Goedemorgen! Wij zijn al onderweg naar Brabant waar we Senna naar opa en omi brengen en daarna rijden we door naar Maastricht.

Senna heeft heel goed geslapen. Il had een romper ket korte mouwen aangedaan ipv met lange mouwen. Ze heeft het snel te warm en prompt slaapt ze van 20-7 uur. We zoeken verder.

Beterschap voor Mart. Ik zou ook even ors halen, ymme, zelf maken komt erg nauw en je mist idd de mineralen.

Zalige zaterdagochtend free O+
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:47:01 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93994646
Ik vind het zo jammer dat Harry niet gewoon uit een bakje eet. Dat met alles gesmeten moet worden en sowieso als het al (even) in zijn mond beland, haalt hij het er weer uit...
Maar goed, ooit zal dat wel goedkomen (toch?) :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:47:44 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93994657
miss, geniet van jullie weekendje weg!
Jullie hebben in elk geval mooi weer.
pi_93994660
Ik denk het niet Asy -O- en dan is hij 18 en dan is er een meisje dat hem leuk vindt (logisch) en die knapt uiteindelijk op hem af omdat ze zich zo schaamt als ze met hem uit eten is ;(
pi_93994709
Thanks meiden voor de tips, we gaan het voor Jaël in zo goed mogelijke banen leiden en ze komt geen aandacht te kort hoor. Het zit meer tussen mijn oren dat ik haar niet geneog kan geven op het moment.. En gelukkig zijn er ook al mensen die eraan gedacht hebben ook voor haar een kadootje me te brengen :)
's Nachts slaapt ze gelukkig wel goed, ze verwerkt voor het slapen gaan al een deel van de dag, dan horen we haar lekker kletsen en zingen in bed op haar manier. En ze word wakker met baby en wil dan ook meteen even kijken of de baby er nog wel is, dus dat zegt ook wat over hoe ze er toch mee bezig is, al merken we daar overdag niet heel veel van.
pi_93994767
Volgens mij had Ko gisteravond ook te weinig gegeten, Claudia, hij werd wakker met de kreet Appel op zijn lippen. Een uur eerder dan de rest van de afgelopen week. En nu ligt hij alweer te slapen. :o
Ik herinner me inderdaad hoe lastig die periode was van overstappen naar 1 slaapje. Sterkte!

Fijn is dat Florian, zo'n grote broer die langzamer is met zijn aardbeitjes. >:) :Y)

Ymme, beterschap voor Mart, en wat de rest zegt, ik zou ook even een etos of kruidvat opzoeken.

Emma! O+ wat een geweldig filmpje, wat zit ze daar stoer!

Miss, veel plezier dit weekend! :)

Maandagochtend gaan we wennen op de psz! Ik vind het spannend, maar heb er wel alle vertrouwen in. Waarschijnlijk moeten we de week daarop een ochtend mee draaien, althans een van ons twee en dat vind ik ook spannend! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93995897
Lente heeft zojuist een spin opgegeten.

Een grote, zwarte.

Ik geloof dat ik psychische hulp nodig heb. :{
pi_93996011
_O- Sssserpente...Oh my!! Adem in, adem uit! Leve de harde dierenliefde! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_93996095
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:58 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft zojuist een spin opgegeten.

Een grote, zwarte.

Ik geloof dat ik psychische hulp nodig heb. :{
*troost*

het kan erger en iedereen is zo wel eens de *piep*. selene had eens een duizendpoot te pakken ;( iemand interesse in een pool over wat ravi doet? :P
pi_93996188
Oh, shit, Sserpente, ik geloof dat ik dat ook niet aan zou kunnen. Dat belooft nog wat voor de zomer. :X
Nouja, die spin is in elk geval weg. :P :X
pi_93996315
Ssserpente gadver ieeeee... Ik zou dat ook echt niet aankunnen... Ik vrees ook voor de zomer.

Maar wat vond ze ervan, vond ze het lekker ;)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93996435
Het was een wolfspin.

Hij kwam onder het bed vandaan tijdens het stofzuigen en ik wees Lente erop. Ik vind spinnen niet eng en Lente vindt ze grappig. Ze ging er heeel dicht met d'r gezichtje bij om goed te kijken.

Dacht ik.

Want het volgende moment zag ik een nat toetje van het speeksel met daarin geplakt twee spinnenpoten. En op d'r hand zat er ook nog een.

The horror.
pi_93996540
Ik ben echt als de dood voor spinnen. Ik zou, denk ik, half over m'n nek zijn gegaan bij... (ik voel al onpasselijk bij het lezen... Laat staan hoe jij je moet hebben gevoeld bij het zien, mijn diepste medeleven!)
pi_93996601
Ik moest ook echt even afstand van d'r nemen; kon 'r gewoon niet aankijken. Ben even weggelopen en toen ik terugkwam waren de twee poten op d'r gezichtje weg gelukkig. Op d'r hand zat er nog wel een; die heb ik er met de stofzuiger af gezogen.
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 11:25:36 #100
5428 crew  miss_sly
pi_93996611
Ow ieuw, wat vreselijk. Ik word er echt niet goed van. Hoe komt ze erbij :o
pi_93996647
Whahaha, Serpente. :o :X _O- :P O+

Wij zouden vandaag naar die vrienden gaan en nou is mijn dochter ineens heel erg ziek (40 graden koorts). -O- We hebben een lekker weekje zo. Maar toen ik zei dat we dan toch maar beter thuis konden blijven, raakte ze helemaal in paniek: "mama, ik ben al beter kijk!". Mijn hart echt. Dus toen ben ik gaan rondbellen en iedereen vond dat we gewoon toch moesten komen, dat ze daar toch ook lekker op de bank kon liggen, enz... O+ We gaan het dus toch proberen. Ik hoop maar dat ik er goed aan doe. ;(
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:28:01 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93996682
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:48 schreef freecell het volgende:
Ik denk het niet Asy -O- en dan is hij 18 en dan is er een meisje dat hem leuk vindt (logisch) en die knapt uiteindelijk op hem af omdat ze zich zo schaamt als ze met hem uit eten is ;(
Ow, damn...
Daar gaat mijn kans om ooit een bitch van een schoonmoeder te zijn...
Maarrrrr misschien blijft Harry dan wel voor altijd thuis wonen bij zijn mama!!!! *O*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:31:00 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93996757
Ssserpente, gadver! Mijn maag draait gewoon om bij het lezen alleen al...

Och Groof toch. Beterschap voor je meisje!
pi_93996911
M'n moeder mailt me dit.

De grapjurk. }:|

Groof, je kan altijd terug naar huis toch, als het echt niet gaat? Dappere Stella. O+
pi_93996937
Ja, dat heb ik ook in mijn hoofd. Enne, ik zal toch even het stoofpotje moeten droppen, anders heeft de rest een wat karige maaltijd vanavond. :P
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:07:41 #106
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93997939
Oh bah, Groofs! En je had je er zo op verheugd! Joh, je bent onder vrienden en die hebben ook kinders toch? Dan zijn alle voorzieningen daar ook joh, dat gaat vást wel goedkomen! Sterker nog, je zei vandeweek toch dat het zo fijn is dat daar toch ongemerkt een deel van de zorg even van je wordt overgenomen? Maak er gebruik van, voor een ziek kind zorgen kost toch ook energie :* :* Beterschap voor je meissie in elk geval..

Mart, jij ook beterschap, wat is diarree toch naar.. Arme jongen :*

Ssserpente, ik ben niet vies van spinnen and the likes, maar ópeten gaat me toch een stapje te ver, gatver! Ik stel me meteen van alles voor, maar dat zal ik hier maar niet hardop schrijven nu ;) :X Hoewel ik vroeger zelf ook een keer een regenworm naar binnen heb geslurpt (mjah, ik was al 6 en wilde laten zien dat ik veel stoerder was dan de andere kinderen, maar ok :P) moet ik toch even rillen van je verhaal :o

Ennuhm, hallo enzo :W Wij hebben vanmorgen gezwommen met Stef, voor het eerst in maanden. Door de verhuizing en griep op griep op griep (en een paar zoektochten naar de zwemluiers :')) is het er lang niet van gekomen en hij moest ook echt wel even wennen. Gelukkig waren we op tijd en kon hij gewoon even aan ons vastplakken en de kat uit de boom kijken. Het was zo leuk om te zien hoe hij zich inééns leek te herinneren hoe leuk hij zwemmen vond en weer veranderde in dat spetterende wervelstormpje O+ Mede doordat hij alleen nog maar drukker werd van de les, álle oefeningen leuk en geweldig vond en aan het eind zo gigantisch uit zijn dak ging met spetteren, onder water, trappelen, springen en weet ik veel wat vond de juf dat hij wel een paar maandjes eerder door kon naar de lessen voor kindjes van 18 maanden tot 3 jaar. Volgende week gaan we daar dus maar eens kijken, ik denk ook wel dat Stef daaraan toe is. Hij viel zó uit de toon tussen al die mini's (ging er wel van rammelen een beetje :X) dat ik blij ben dat we de volgende keer een wat uitdagendere les mogen volgen.

Op weg naar huis viel hij trouwens echt enórm in slaap in zijn fietsstoeltje met zijn hoofd op papa's hand, erg aandoenlijk O+ Hij ligt nu vréselijk K.O. te zijn in bed (en zijn vader ook, want mijn lieve liefje was vanmorgen om 5 uur klaar met slapen en lief heeft mij laten liggen O+ O+ )), als hij wakker wordt gaan we even boodschappen doen.

En ik moet gewoon nog éven vertellen hoe het is afgelopen met die kippenvleugels vandeweek. Ik ben zó trots op mijn kind, hij kloof alsof hij nooit anders had gedaan! *O* Het was zó stoer, hij stak de vleugel in zijn mond, begreep even niet waaarom hij er geen hap van kon nemen, bekeek wat wij ermee deden met het apparaat nog in zijn mond, begon te kluiven en ging echt helemaal los, haha! Geweldig om te zien, hij kloof ze echt hélemaal af en werd helemaal boos als we de botjes afpakten :D Tot hij een nieuw stukje kreeg. In het begin haalden we er af en toe nog een stukje vlees vanaf voor hem, maar als we dat deden werd hij boos, hij moest gewoon ook alles van het bot scheuren met zijn tanden.

Dus, Emma, in het kader van de Neanderthalers: nog op zoek naar een date? 8-) (Wat een gewéldig filmpje :D)
3!
pi_93999792
Ieee! Ssserpente :X :o :* Afgrijzelijk!!
Ik zou Niels een hele tijd geen kusje durven geven.
Gisteren liet ik hem een lieveheersbeestje zien, dat leek hem ook wel een lekker hapje. Dus spinnen eet hij ook wel op gok ik.

Haha, Neanderthaler Stef :D
Wat super leuk dat hij zo geniet van zwemmen!

Miss Sly, wat fijn dat Senna zo lang heeft geslapen vannacht! *O*

Freecell, groot gelijk dat jullie nu even lekker gaan genieten! Straks in de lente is de kans dat ze verkouden of ziek worden ook kleiner, dus dan is het helemaal genieten.
pi_93999998
Lente :D Ik zou geloof ik gek worden. Ben als de dood voor spinnen ieeuuwwww.

Mart geeft nu ook over. Had hem een danoontje gegeven, niet meer doen dus.
Gewoon tarwe koekje blijft wel liggen en wat water ook.

En nu ligt hij weer te huilen in bed. Hij is wel moe, maar wilt niet gaan slapen. Bah vervelend dit voor hem!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:15:38 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94000070
Gaaaaatver Ssserpente! :o Ik heb echt letterlijk het kippevel in mijn nek staan! Wat een gruwel! :X
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:18:42 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94000149
Ymme, als hij echt blijft spugen kan je hem evt. Theelepeltjes lauwe cola (met de prik eruit geroerd) geven. Dat wil nog wel eens helpen om het maagje wat rustiger te krijgen.
pi_94000349
Maakt het dan nog uit of het cola light is of gewoon?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:30:04 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94000475
Ik denk dat gewone beter is. Hetbgaat om die samenstelling dacht ik.
pi_94000490
Zojuist gedaan. Thanks voor alle tips hier.
Dit is echt pas de éerste keer dat Mart echt zo ziek is.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:32:24 #114
95408 Incantrix
pi_94000533
Gewone, Ymme! In light zit zoetstof ipv suiker en zoetstof is volgens mij niet zo geschikt voor kleintjes..
3!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:33:27 #115
95408 Incantrix
pi_94000565
Laat maar, spuit 11 :P

Ik hoop dat het helpt, Ymme!
3!
pi_94000599
Hier hebben we ook voor de eerste keer een echte zieke Thomas gehad. Hij is nu beter :Y *O* Geen koorts meer, houdt zijn antibiotica binnen, eet weeral wat beter en speelt alweer. Afgelopen nacht heeft hij ook weer voor het eerst in zijn eigen bedje geslapen.
Nu nog die tanden }:|
pi_94000677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was om half zeven wakker en we hebben hem na het eten meteen weer in bed gestopt. Hij slaapt! :o Misschien wordt hij dus wakker van de honger. Als dat zo is dan moeten we hem overdag maar weer iets meer aan proberen te bieden.

Ik heb zo met hem te doen, vroeg wakker, weinig slapen overdag... Hij zit er na zijn middagdut helemaal doorheen en ik weet niet wat ik kan doen om het makkelijker voor hem te maken. Ik probeer maar wat: eten geven, wandelen zodat hij in de kinderwagen tot rust kan komen, televisiekijken, bij mama zitten en rustig boekjes lezen, avondeten vervroegen, iets eerder naar bed... Ik wil alleen niet terug naar twee middagdutjes, want ik wil dit 'schema' eerst een tijdje proberen om te zien of hij eraan kan wennen.
Heeft iemand misschien nog tips/ervaringen om te delen?

Oh, en wat ik ookal een tijdje wil vragen: denken degenen die nog bij elk slaapje een speen meegeven wel eens over het afbouwen na? Wanneer/hoe?
pi_94000799
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:29 schreef Keshet het volgende:
Beterschap voor Mart Ymme!

Emma is een kleine Neanderthaler. :')
_O- Wat een lol heeft ze.

En ik vind het ook altijd leuk om iets herkenbaars in het spel dat andere ouders met hun kind hebben te zien. Leuke vader. O+ Jammer dat het filmpje daar ophoudt!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:43:11 #119
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_94000837
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heeft iemand misschien nog tips/ervaringen om te delen?

Oh, en wat ik ookal een tijdje wil vragen: denken degenen die nog bij elk slaapje een speen meegeven wel eens over het afbouwen na? Wanneer/hoe?
Tessa krijgt bij elk slaapje nog een speentje, voorlopig laten we dit ook zo aangezien meerdere pogingen om te stoppen/minderen vreselijk zijn verlopen
Zodra ze dingen echt gaat snappen gaan we het weer proberen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:44:53 #120
95408 Incantrix
pi_94000893
Claudia, geen tips, wel herkenning.. Lastig joh!! Ik hoop ook op tips, kan ik misschien ook nog iets mee ;)
3!
pi_94001068
Claudia geen tips voor je helaas
Hier wordt 1x overdag geslapen, vaak van 10.00 tot 12.30/13.00
wb speen; die geven wij bij ieder slaapje en ik denk er nog niet over om af te bouwen.
Het geeft hem ook ontzettend veel troost bij verdriet dus dat wil ik hem echt niet afnemen nu, nu hij dat nog helemaal niet zou begrijpen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94001125
Het is ook geen groot drama verder, maar het maakt voor Ivan het verschil tussen 's middags vrolijk rondbanjeren en alleen maar onder een dekentje willen zitten televisiekijken. Dat mag 'ie best van me, maar ik heb het gevoel dat ik hem iets ontneem. Twee slaapjes doen ging echt niet meer, dus ik moet dit nu wel doorzetten. Nou ja, als ik de gouden tip vind laat ik het weten. :+

Ik ben trouwens bezig in Lekker slapen zonder huilen omdat Twinkly, miss_sly en WupWup er zo positief over waren. Het is niet dat ik het echt nodig heb - Ivan slaapt altijd wel prima op deze problematiek na en Lena is (nog) heel makkelijk - maar het leek me gewoon interessante materie. Misschien staat daar ook nog wel iets zinvols in!

Oh, Incantrix, wat is het superstoer dat Stef kan kluiven! Toen je er pas naar vroeg was ik geneigd te zeggen dat 'ie daar te jong voor is en dat je het beter niet kunt doen. Wat begrijpen dreumesjes soms toch veel! :o Nu kun je ook onbeperkt spareribs met hem gaan eten. :7
pi_94001187
Sserpente :o was die foto ter illustratie nou écht nodig? :o * Chan is enorm fobisch voor spinnen.. En wat vreselijk smerig ook.. bah bah bah.. echt.. jakkes! :X Ik zie het ook gewoon té goed voor me.. :D

Claudia ik heb geen tips.. Timo had al relatief vroeg maar 1 slaapje op een dag nodig. Hij heeft op zich wel een vrij lange periode in de overgang van 2 naar 1 gezeten, waarbij ik dus geen schema had overdag, ik legde hem er gewoon in zodra hij het nodig had. Was soms wel erg lastig, maar sinds hij het ook echt niet meer nodig heeft, dat 2e slaapje, heeft hij pas écht een schema. Dus ik wist toch al niet beter dan dat er geen schema was.
En over die speen.. ja ik denk er regelmatig over na. Eigenlijk wil ik dat hij geen speen meer heeft, maar hij wil het ding nog zó graag dat ik het afbouwen nog niet erg durf te beginnen..
pi_94001200
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:49 schreef Poppejans het volgende:
Het geeft hem ook ontzettend veel troost bij verdriet dus dat wil ik hem echt niet afnemen nu, nu hij dat nog helemaal niet zou begrijpen.
Dat idee heb ik ook. Maar wanneer gaan ze het dan wel begrijpen? En wordt het niet juist moeilijker als ze het gaan begrijpen? Ik heb het idee dat ik hem nu nog kan 'trainen' om in slaap te vallen zonder speen, bijvoorbeeld door hem iets vervangends te bieden. Straks is hij zich er veel bewuster van dat hij die speen nodig heeft.

We hebben net even geprobeerd om hem niet zijn speen te geven maar een knuffel. Nou, dat had 'ie haarfijn door. :+
pi_94001228
Dat denk ik ook Claudia, Timo is zich nu héél bewust van dat hij die speen heeft en ik had gewild dat ik dat voor was geweest..
pi_94001320
Claudia: zelfde dilemma's hier, behalve het hongerig wakker worden. Ze slaapt nu 1 slaapje overdag tussen de 2 à 3 uur. Alleen ze gaat dus al tussen 10 en 11 naar bed, dus 's middags is ze toch best wel chaggo en moe maar nog een keer slapen lukt gewoon niet.

Ook het speen afbouwen is moeilijk, geen idee hoe we dat aan moeten pakken ( nou ja ik weet het wel, hard zijn en doorbijten ) zeker omdat ze zich toch altijd even lekker voelt vanwege continu de verkoudheid. Wel ben ik vrij resoluut overdag geen speen te geven. Ik ben het nu ook aan het afbouwen met de speen in de auto te geven. Maar in bed stellen het we elke keer uit. Ik ben momenteel al blij dat we al 2 weken geen nachtelijke drama's meer hebben...

Ik heb dus geen tips maar ben erg benieuwd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:00:50 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94001406
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Maar wanneer gaan ze het dan wel begrijpen? En wordt het niet juist moeilijker als ze het gaan begrijpen? Ik heb het idee dat ik hem nu nog kan 'trainen' om in slaap te vallen zonder speen, bijvoorbeeld door hem iets vervangends te bieden. Straks is hij zich er veel bewuster van dat hij die speen nodig heeft.

We hebben net even geprobeerd om hem niet zijn speen te geven maar een knuffel. Nou, dat had 'ie haarfijn door. :+
hier gingen de spenen tegen 2 de deur uit. toen werden ze stuk gebeten. Heb er erg tegenop gezien want ja, verknocht enzo. Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer. :X
en twee keer gelukt ook. :o verbazingwekkend genoeg. blijkbaar hing ik meer aan de relatieve veiligheid van snel slapen met speen dan het kind. Eigenlijk, achteraf. ;)

Voor wat betreft slaapjes, oudste heeft nog best lang slaapjes gedaan, maar meer omdat ik aan de routine gehecht was, omdat een strak schema het antwoord leek op 7 maanden huilen. (waar val je naar terug als je het heilige schema loslaat?) de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:04:13 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001511
Claudia, je kan Ivan evt ook een fles melk geven nog voor hij gaat slapen? Mss dat dat helpt ok em wat langer te laten slapen?
Of mss toch wel 2 boterhamnen tussen de middag?
pi_94001631
selene heeft tot bijna 2 nog met 2 'slaapjes' gedaan en ravi wil ook nog echt 2 'slaapjes'. in bed lekker zelf wat brabbelen en spelen telt hier ook als 'slaapje'. geen tut ervaringen hier, geen van beiden gaf om de tut. selene duimt en ravi heeft niks.

ter bevrodering van "kijk eens wat je beetjes kunnen!" hebben we hier het (fysiologisch onverantwoorde ;) ) loopkarretje tevoorschijn gehaald. waar het ventje aan de hand weigert mee te stappen was hij in dat ding binnen 5 minuten mobiel. dus hij mag er elke dag dan een kwartiertje mee spelen :P van de week komen er "kijk en vergelijk!" foto's :o
pi_94001674
Ik houd nu wat beter in de gaten hoe hij zijn eerste boterham eet. Als die er razendsnel ingaat geef ik hem nog een tweede. Als op een bepaald moment het tempo vertraagt en wat ermee gaat spelen weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Dat komt tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor.

's Avonds eet hij niet superveel maar wel altijd zijn bord leeg. Ik denk dat we hem maar weer eens yoghurt na gaan geven. Ik wil niet meer aan de flessen met melk, want dat voelt als een stap terug.

Ik vind vroeger op bed leggen ook wel een goed idee. Ik forceer mezelf om nu te wachten tot in ieder geval 12 uur, maar ik ga het gewoon eens iets vroeger proberen! Eerst maar eens een tijdje een half uur om te zien hoe dat uitpakt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:11:54 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001704
Grappig trouwens om te lezen over 2 slaapjes. Oscar is daar al heel lang af, ik weet eig niet eens meer wanneer. :o
Wat kan dat toch enorm verschillen per kind.
pi_94001788
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]
de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Helemaal :o
Thomas slaapt voor het ogenblik nog 2 of 3 keer overdag :@
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:15:46 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001805
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd nu wat beter in de gaten hoe hij zijn eerste boterham eet. Als die er razendsnel ingaat geef ik hem nog een tweede. Als op een bepaald moment het tempo vertraagt en wat ermee gaat spelen weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Dat komt tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor.

's Avonds eet hij niet superveel maar wel altijd zijn bord leeg. Ik denk dat we hem maar weer eens yoghurt na gaan geven. Ik wil niet meer aan de flessen met melk, want dat voelt als een stap terug.

Ik vind vroeger op bed leggen ook wel een goed idee. Ik forceer mezelf om nu te wachten tot in ieder geval 12 uur, maar ik ga het gewoon eens iets vroeger proberen! Eerst maar eens een tijdje een half uur om te zien hoe dat uitpakt.
Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?

Yoghurt na lijkt me idd ook wel een goeie optie. Hier krijgen ze ook eig altijd wel yoghurt of vla of fruit na het eten omdat ik weet dat de kans anders groot is dat ze wakker worden van de honger.
Die kleine lijfjes verbruiken zoveel energie. :Y
pi_94001806
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer. :X
:D!

Maar toen hij twee was begreep hij dat dus?

Ik zit te twijfelen of ik er nu wel een 'projectje' van wil maken om hem van de speen af te krijgen. Het schijnt voor zijn gebit en spraakvermogen het beste te zijn om dat voor de tweede verjaardag te doen, maar er komen nu wat veranderingen aan. In april gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik ga weer werken. Misschien is de vakantie wel een handige periode om het eens te proberen, dan hebben we er weer alle rust en ruimte voor.

Ik wil hem trouwens echt niet laten huilen. Het idee van de gewoonte 'breken' staat me te zeer tegen.

quote:
Voor wat betreft slaapjes, oudste heeft nog best lang slaapjes gedaan, maar meer omdat ik aan de routine gehecht was, omdat een strak schema het antwoord leek op 7 maanden huilen. (waar val je naar terug als je het heilige schema loslaat?) de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren? :o
pi_94001868
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?
Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:20:45 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94001954
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Maar toen hij twee was begreep hij dat dus?

Ik zit te twijfelen of ik er nu wel een 'projectje' van wil maken om hem van de speen af te krijgen. Het schijnt voor zijn gebit en spraakvermogen het beste te zijn om dat voor de tweede verjaardag te doen, maar er komen nu wat veranderingen aan. In april gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik ga weer werken. Misschien is de vakantie wel een handige periode om het eens te proberen, dan hebben we er weer alle rust en ruimte voor.

Ik wil hem trouwens echt niet laten huilen. Het idee van de gewoonte 'breken' staat me te zeer tegen.

[..]

Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren? :o
jups, helemaal van de slaapjes af. handig is anders maar soms kwam het ook wel van pas.
Ja, jet ging eigenlijk wonderbaarlijk gemakkelijk. Bij de oudste gewoon weg laten gooien, wel een vervanging op de plank. maar goed niet nodig geweest. ook rond de twee. Ze kregen zo'n rond gebit. Kan het niet uitleggen maar heel die tandjes zo naar voren. Brrrr. Gelukkig trok dat heel snel na stoppen met de speen weg.

ik was toen al overdag gestopt. Spenen alleen in bed. En bij de middelste dus steeds een weg tot hij er nog maar één had, en toen nul. ik verbaasde me er over hoe makkelijk het ging. Geen gedoe, gewoon slapen, geen enorme huilbuien. echt héél makkelijk. Dat je denkt : waarom maak ik me zo druk?
bij tweede dacht ik zoveel geluk hebben we vast geen tweede keer :D toch wel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:22:36 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94002014
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.
Ah ok, ik schrok er al een beetje van. ;)
Hier verschilt het ook hoor, de ene dag werkt Oscar er moeiteloos 2 weg, de volgende dag gaat de 2e er nauwelijks in.
Ik bied iig wel altijd een 2e aan, dan kan hij zelf kijken wat hij er mee doet.
pi_94002928
Lars eet ook wel 2 broodjes tussen de middag.
De overgang naar 1 slaapje was hier in het begin ook even wennen.
Dan ging hij maar een uurtje slapen, omdat hij ook gewend was om overdag een uur te slapen (alleen deed hij dat toen 2 keer)
We merkten op een gegeven moment dat het steeds langer duurde voor hij in slaap viel, dat we maar eens hebben geprobeerd om over te gaan naar 1 keer slapen.
Na een week ofzo had hij het door, en nu slaapt hij smi 2-2.5 uur.

Ieks Ssserpente....ze kan zo meedoen met Fear Factor!!!

Emma lol met lege flessen! Mag je ook al mee met mama de flessen in de automaat doen??? Zou ook wel wat voor jou zijn zo te zien!

En Stef lekker gezwommen, leuk zeg! Echt een waterratje! En het kipkluiven, haha!!

Vanmorgen naar de dierentuin geweest, we hadden de wagen wel mee, maar Lars heeft het meeste lekker gewandeld aan de hand van papa.
Hij vond het superleuk, allemaal dieren aanwijzen enzo.
De kinderboerderij was helemaal leuk, de een na de andere geit werd flink geknuffeld, en dan ging hij op zijn hurken voor dat beest zitten...hele verhalen ophangen, echt lollig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94003285
Claudia, hier ook geen slaaptips. Lente ging precies tijdens onze vakantie over van twee slaapjes naar een slaapje en dat ging probleemloos. Voordeel was natuurlijk dat de omgeving zo anders was. terug thuis is ze wel weer even terug naar twee slaapjes gegaan, maar dat duurde niet zo lang.
Wel kan ik me herinneren dat ik ze dan vaak al om elf uur 's ochtends moe werd, maar dan hield ik r wakker tot na de middag en dat ging prima. Vaak ging ik dan juist iets actiefs met 'r doen. Ff naar buiten of zo. Is dat geen idee voor Ivan? Of wordt dat lastig met Lena?

Haha, Emma. :D Lente vindt het ook geweldig om je te laten 'schrikken', dan krijgt ze echt zo'n slappe lach-lach.

Klinkt als een heerlijk ochtendje, Karin.

Lente eet de laatste tijd ook wel een stuk meer. 's Ochtends twee boterhammen en wat yoghurt, daarna een stuk fruit, 's middags twee boterhammen, daarna een tussendoortje en 's avonds stevig met de pot mee. Ik maak nog steeds nergens een probleem van, noch van veel, noch van weinig eten en dat gaat vooralsnog prima.
pi_94003485
Wat leuk dat Lars het zo naar zijn zin heeft gehad op de kinderboerderij, Karin! Ivan is ook dol op geiten. Momenteel is hij helemaal weg van eenden. Als hij voorin de wagen zit kraait hij het uit van plezier en blijft hij maar wijzen en "kwaak kwaak" roepen.

Ssserpente, het wakker houden gaat hier eigenlijk verrassend goed. Als ik het idee heb dat Ivan het niet meer trekt dan ga ik inderdaad met hem en Lena op pad. Als dat om een of andere reden niet lukt doe ik hem in bad. En als ik nergens zin in heb plof ik op de grond om een domme serie te kijken en scharrelt hij lekker om me heen.

Het is grappig dat je dat naar buiten toegaan als tip geeft. Ik heb namelijk een vaag vermoeden dat Ivan beter slaapt als we net uit de buitenlucht komen. Ik weet nog niet zeker of dat zo is, maar ik houd het in de gaten. Eergister gingen we naar buiten en toen sliep hij ineens drie uur. Vandaag zijn we ook op pad geweest net voor zijn slaapje en nu slaapt hij alweer 2 uur! *O*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:55:59 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94007307
Wij hebben een glijbaan O+

Claudia, ik zit een beetje met hetzelfde probleem als jij qua slaapjes. Eigenlijk is 1 te weinig maar een tweede slaapje is teveel. Aan het einde van de dag is Harry eigenlijk te moe.
Of hij zou wat langer moeten slapen (hij slaapt eigenlijk altijd maar 2 uurtjes).
Harry slaapt meestal van half 11/11 uur tot half 1/1 uur (met enkele uitzonderingen daargelaten).
Als ik hem (wat) langer ophou 's morgens, slaapt hij niet langer dus nu laat ik het maar zo...
pi_94007851
We zijn weer thuis. Ze is toch echt te ziek om mensen om zich heen te verdragen. Tis niet anders. Volgende keer beter.
pi_94007943
Zo jammer Groofsken.
Hopelijk is ze snel weer beter en kunnen jullie het uitje snel inhalen.
pi_94008518
Jammer joh Groof!

Hier is de tweede voortand door :) Fijn! Florian werd érg vroeg moe en huilerig, is heel erg lang gaan slapen en werd wakker met een tand extra _O-

Leader heeft op een gegeven moment, voor hij 2 werd, zijn speen perongeluk stukgemaakt. 'mama maken?' mama kan hem niet maken kerel... Zullen we hem weggoooien?
Zelf laten weggooien, klaar!

Ga ik nog een keer zo doen :P

Ow en toen Leander 1,5 was hefet hij een keer een grote naaktslak opgegeten :Y)
Toen stond ik ook te kokhalzen trouwens :')
pi_94012307
Jammer groofs, beterschap voor haar :*

Ssserpente :X ;( ik ga met Chan mee voor wat de fobische toestanden betreft brrrr.
wat een actie, ik hoop dat het hier voorbij gaat :P
Hoewel ik Amélie laatst wel heel gelukzalig een hap aarde zag nemen uit de plantenpot. Blegh.

Over speentjes, ik was het hier zat dat ze de hele dag overdag met een speen rondliep. We hadden het speentje keurig voor enkel in het bedje, toen is het er langzaam ingeslopen dat ze het ding steeds vaker ook buiten het bedje had. Op een bepaald moment liep ze de hele dag met dat ding in en ik merkte dat ze er een beetje loom van werd. Een beetje hangerig zeg maar omdat ze lekker op die speen kon zuigen.
Ik heb toen tegen haar gezegd dat het afgelopen was en dat de speentjes alleen nog maar voor in het bedje waren en dat de andere speentjes weg gingen. Toen ze naar bed ging heb ik het hele huis ondersteboven getrokken en alle speentjes verzameld die overal en nergens lagen ik geloof dat ik er 9 ofzo ben tegengekomen :X en die heb ik opgeborgen.
Ze heeft er geen seconde meer naar getaald en ze is overdag wat minder loom van het ding. Inmiddels heeft ze ook door dat Elin's speen van Elin is en niet van haar en die komt ze dus ook keurig brengen als ze hem tegenkomt :D

Overigens hebben we het speentje wel nog bij ons in de luiertas, het is onderweg wel een prettig idee dat ze het ding kan hebben en daar rustig van wordt als het drama is.
Ze heeft hem overdag 1 of 2 keer gehad omdat ze erg verdriet had (hard gevallen), en heel soms krijgt ze hem nu wel eens als het mij uitkomt :@ zeg maar rond half vijf 's middags als de hectiek met 2 vermoeide kinderen ten top is hier :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94012843
Oooh, die's leuk, Asy! Staat ie al?

Ik heb Lente d'r slappe lach-lachje vast kunnen leggen. Kwaliteit is bagger, maar het gaat om het geluid. :+

pi_94012935
Oh Serpente, wat heerlijk klinkt dat! O+
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:39:00 #148
95408 Incantrix
pi_94013038
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het is ook geen groot drama verder, maar het maakt voor Ivan het verschil tussen 's middags vrolijk rondbanjeren en alleen maar onder een dekentje willen zitten televisiekijken. Dat mag 'ie best van me, maar ik heb het gevoel dat ik hem iets ontneem. Twee slaapjes doen ging echt niet meer, dus ik moet dit nu wel doorzetten. Nou ja, als ik de gouden tip vind laat ik het weten. :+

Ik ben trouwens bezig in Lekker slapen zonder huilen omdat Twinkly, miss_sly en WupWup er zo positief over waren. Het is niet dat ik het echt nodig heb - Ivan slaapt altijd wel prima op deze problematiek na en Lena is (nog) heel makkelijk - maar het leek me gewoon interessante materie. Misschien staat daar ook nog wel iets zinvols in!

Oh, Incantrix, wat is het superstoer dat Stef kan kluiven! Toen je er pas naar vroeg was ik geneigd te zeggen dat 'ie daar te jong voor is en dat je het beter niet kunt doen. Wat begrijpen dreumesjes soms toch veel! :o Nu kun je ook onbeperkt spareribs met hem gaan eten. :7
Nou, ik was er ook erg over aan het twijfelen, maar er stond me een verhaal bij dat dat al véél vroeger kan als je eigenlijk zou denken. En ik had de oven voorverwarmd hoor, als het op niks was uitgelopen waren er héél snel een paar vissticks klaargemaakt voor hem :) Het was zó cool en hij vond het zo lekker dat we morgen weer kippenvleugeltjes op het menu hebben staan :Y) Er komt iemand eten, dus we dachten dat dat wel leuk zou zijn. Ik wil er dan ook even een paar foto's/filmpjes van maken, heb ik ook weer eens wat te melden in het rapley-topic :D En haha, droog, ik zei ook al meteen 'nou, dan kan ik wel weer eens een hele kip in de grill mikken :Y)

Hè, Groofs, wat ontzettend jammer :* Beterschap voor je meiske, hopelijk kan ze vannacht heel fijn slapen en knapt ze daar goed van op!

Florian weer een tandje! *O*

Lars O+ O+

Ssserpente -O- Ik heb hier dus.. Juistja, nog steeds geen geluid :') Mijn foon is nu bijna leeg, maar als ik 'm morgen heb opgeladen dan kijk ik nog even! Ohja, en over de vlindertuin, zou jij 1 of 2 april kunnen? (Is geen grapje :))
3!
pi_94013126
pff project speen.. tja, daar moeten we ook nog een keer aan beginnen maar nu voorlopig niet wwnt we hebben momenteel eerst project "ga eens slapen". Tis echt dramatisch en ik ben er helemaal klaar mee to be honest.

En brood.. ach, ik ben al blij als Tess een halve boterham opeet _O-
ik snap soms niet dat dat kind geen honger heeft hoor, zoveel eet ze niet op een dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:44:32 #150
95408 Incantrix
pi_94013285
Ow, het brood-gesprek had ik even gemist.. Ik wist niet dat kindjes maar 2 a 3 boterhammen op een dag mochten :X Stef had een periode dat er soms wel 5 op een dag ingingen :o Gelukkig is dat wel wat minder nu, we zitten nu gemiddeld op 3 a 4 op een dag.
3!
pi_94013299
Spareribs eten :o . Wat leuk dat dat al kan!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:45:49 #152
95408 Incantrix
pi_94013328
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spareribs eten :o . Wat leuk dat dat al kan!
Lijkt me het proberen waard :Y) Als Stef mijn kluif-genen heeft vreet hij het waarschijnlijk zó op :9
3!
pi_94013374
Van dat brood wist ik ook niet (ik lees het nu in jouw post Incantrix :D ). Voorheen at R er twee, maar nu, sinds de diarree weigert hij 's ochtends zijn papfles en eet hij er dus vier! vanaf wanneer mag vier dan wel?
pi_94013410
Kluiven, heerlijk! :9 Ik hou er ook van!
Goed idee, kippenvleugeltjes!

Trix, 1 april is prima. Dan is Nils jarig, maar die gaat toch gewoon werken. 2 april komt er ws visite.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:49:13 #155
95408 Incantrix
pi_94013472
Haha, gelukkig Groofs, ik voelde me ook al echt weer zo'n wicht, haha ;) Ik las het hier:

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar wanneer dan wel, geen idee :{ Ik vraag me dan ook meteen af of een kind dan ook een maximum hoeveelheid fruit mag ofzo, als ik Stef zijn zin geef eet hij zo 2 bananen, een peer en 3 mandarijnen weg op een dag :o

Ssserpente, ik kan het aanraden! En jeuh, 1 april it is then :) *O*
3!
pi_94013538
Hihi, ik snap wel waarom Stef zo groot is dan :D O+ ;) .
pi_94013573
Oh wacht, 1 april is dus op een vrijdag. Dan moet ikzelf ook gewoon werken. :|W \ En da's de eerste dag van m'n nieuwe collega, dus vrijnemen is niet echt een optie. :{
pi_94013677
Lente wat een lekkere aanstekelijke lach :D

Qua brood wisselt het hier.. het is een tijd een stuk of 4, soms wel 5 per dag geweest, nu is het ongeveer 3.

Vanmiddag heeft Timo geholpen met planten watergeven. Was zó leuk, heb er een filmpje van gemaakt. Hele beroerde kwaliteit en ook wat lang wel..
pi_94013939
Als je een beetje let op wat voor soort fruit je geeft en hoeveel fruitmomenten je hebt dan zou ik me niet zo druk maken over hoeveelheden, Incantrix. Het is niet zo goed om dagelijks 2 bananen te geven bijvoorbeeld, en een richtlijn is om twee fruitmomenten op een dag te hebben. Dat is in ieder geval beter voor het gebit.

Ivan heeft vanmiddag gewoon 3 uur geslapen! We hebben overdag niet veel meer eten aangeboden omdat het niet nodig was. Hij heeft 3 boterhammen gehad, 2 fruitmomenten en avondeten met yoghurt na. Ik ben benieuwd hoe hij morgen wakker wordt.

Groofsken, vervelend dat je naar huis moest! Maar je hebt het geprobeerd en dat is heel fijn voor S.!
pi_94014039
En nu krijg ik zin in spareribs!!

Ik zal het maar niet meer over het eten hier hebben, maar vandaag is er geen enkel stukje brood ingegaan. Als ik jullie dan over 3-5 boterhammen per dag lees :D Op een hele goede dag gaat er hier 1 boterham in. Achja hij groeit gelukkig wel door ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 12-03-2011 20:41:04 ]
pi_94014080
S was degene die ook zelf aangaf naar huis te willen. Ze voelde zich steeds ellendiger en kermde op een gegeven moment uit dat ze zo graag naar huis wilde. Ik kon het me zo goed indenken dat we binnen 5 minuten in de auto zaten. Er komen nog nog genoeg van dit soort dagen, no problem. Nu nog even zien wat ik met morgen doe. Misschien de ochtend maar even afwachten nog.

Chan, wat een heerlijk filmpje. Hij begrijpt je zo goed! 'Waar is de laatste?', vraag je hem en ondanks dat ik hem niet versta, zie je zo goed dat hij precies begrijpt wat jij bedoelt. Knap hoor. O+
pi_94014165
Groof, wat vervelend voor S dat ze net vandaag ziek is. Hopelijk gaat het morgen wat beter :*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:07:14 #163
95408 Incantrix
pi_94014262
Haha, Groofs :D Ik heb een kleine vreetzak jah, het is net zijn papa :P

Oooww, Ssserpente, ik bedoelde die zaterdag of zondag, dus dan heb ik de data verkeerd gezegd :P 2 of 3 april dan dus :?

Claudia, bananen beperken we hier ook heel erg, maximaal 1 op een dag. En fruitmomenten, meestal zijn het er 2, bij het ontbijt een stuk fruit, bij de lunch. Soms, een uur of anderhalf voor het avondeten, heeft Stef weer honger en dan gaat hij fruit uit de fruitmand pikken en ons vragen om bijv. het mandarijntje te pellen. Dan krijgt hij er nog wel eens eentje (of 2), maar dat komt niet elke dag voor :)

Nouja, Meimeltje, volgens mij doet Dyon het best prima op die ene boterham, toch? :)

Chan, hmpf, ook voor het filmpje dat jij postte: morgen, met opgeladen telefoon :)
3!
pi_94014269
Hmz, Thomas krijgt hier op een dag eigenlijk altijd 3 of 4 stukken fruit. Zou dat dan niet goed zijn?
pi_94014332
Timo, wat een heerlijk mannetje!!
pi_94014488
En wat is hij al zo groot, chan.

Ik zit echt in een fase dat kinderen die zelf kunnen stappen groot zijn en al de rest nog baby's zijn ;) Maar zo schattig om hem bezig te zien :Y
pi_94014638
Oh, dat wijzen naar papa nadat jij het hebt over 'papa zoeken' is ook heel herkenbaar, Chan! Ivan wijst de hele dag door naar ons en gaat ons allemaal af... mama, papa, Lena, Ivan... Papa zoeken is een van onze leukste spelletjes!

Lief, dat aanwijzen van de planten! O+
pi_94014762
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:12 schreef leonieke het volgende:
En wat is hij al zo groot, chan.

Ik zit echt in een fase dat kinderen die zelf kunnen stappen groot zijn en al de rest nog baby's zijn ;) Maar zo schattig om hem bezig te zien :Y
Ik denk dat jij mijn dreumes ook al heel groot cindt, en die 'stapt' echt nog niet :P .
pi_94014891
Hier is verstoppertje spelen in het algemeen het favoriete spelletje. Timo verstopt van alles en dan zegt ie "huh?" terwijl hij zn handjes zo vragend omhoog doet.. En dan 100 keer achter elkaar hetzelfde ding, op dezelfde plek verstopt O+ En hij vindt het ook heel leuk als ik dingen verstop en hem laat zoeken. :)
pi_94015107
Hier ook Chan. Verstoppertje spelen is da bomb :D
heb gister een filmpje gemaakt van een tellende Tess O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94015235
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mijn dreumes ook al heel groot cindt, en die 'stapt' echt nog niet :P .
Ah, uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen, nietwaar ;)

Thomas lijkt er met ziek te zijn op achteruit gegaan te zijn. Waar hij vorige week nog aan de hand wou stappen, zet hij zich nu terug op zijn poep vanaf het moment dat hij denkt niet meer stabiel te staan.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:39:09 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94015810
Meimel, dan kunnen we elkaar de hand geven wat slecht eten betreft...

Dat lachje van Lente O+
Ik vind het ook heerlijk als Harry zo lacht. Soms blijf ik dan ook maar bezig om hem te laten lachen :@

Och Groof, wat sneu dat ze zo ziek is...

Timo, wat kun jij goed helpen zeg :Y

Leonie, mijn dreumes is heel klein en toch stapt ie ;)
En Thomas zal zich wel wat slapjes voelen nadat hij zo ziek geweest is. Over 2 dagen stapt ie gewoon weer rond.

filmpje houden jullie tegoed :@
pi_94015982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:39 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, mijn dreumes is heel klein en toch stapt ie ;)
Dat zei ik toch, Harry is een dreumes ;)
quote:
En Thomas zal zich wel wat slapjes voelen nadat hij zo ziek geweest is. Over 2 dagen stapt ie gewoon weer rond.
Waarschijnlijk :Y Hij is gelukkig al geen vod meer :)
Ik maak me er ook geen zorgen over. Soms denk ik "oh, wat zou het toch schattig zijn als hij zelf kon rondstappen" maar vaker denk ik toch "hij kan nog zo lang alleen rond stappen, hij mag best nog wat klein zijn en gedragen worden. Straks wil hij het helemaal niet meer :N "
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:48:48 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94016236
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:42 schreef leonieke het volgende:

[..]
Dat zei ik toch, Harry is een dreumes ;)

Maar hij ziet er uit als een grote baby ;)

ik ga de verf uit mijn haar spoelen
pi_94016268
Ik vind Harry er echt wel als een dreumes uitzien hoor. Ook al is het een mini.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:29:35 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94023570
Ik doelde vooral op zijn formaat inderdaad ;)

Voor de rest is het vooral een vlegel.
Ik ga mijn bed opzoeken want hij zal zich vannacht nog wel minstens 1x melden :)

Tot morgen!

PS Groofs, hoe is het met je meisje?
pi_94038655
Mornings..

Zo, tuttebel ligt alweer een half uur op bed, ze was zo moe en niet te genieten. Ik vrees dat ze ook ziek wordt. Arm meisje, die keelpijn die ik heb gehad gun ik 'r niet. ;(
  zondag 13 maart 2011 @ 11:33:06 #178
95408 Incantrix
pi_94038722
Ow, bah, Ssserpente, beterschap voor u allen :* En had je nog gezien dat ik me had vergist qua data? Ik bedoelde zaterdag óf zonder, 2 of 3 dus :P Maandag en dinsdag zijn voor ons weer minder handig :)
3!
pi_94044647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hmm ja daar kan je best eens gelijk in hebben.
Ik heb echt geen idee hoe ik het uiteindelijk wil gaan afleren, maar voorlopig iig nog niet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94046258
Meike heeft ook een speen gehad, maar die heeft ze gehad tot ze 3 was.
Maar dan ook echt alleen in bed.
Op een gegeven moment had ze erop gebeten, en alle lucht eruit, zo plat als wat.
Toen ik haar vertelde dat speentjes alleen voor baby's is, en op de pakjes staat voor 0 en 1 jaar, toen was het oke.
Geen enkel gedoe om gehad ook daarna.
Ik vind het prima dat het zo is gegaan, eerdere pogingen om de speen weg te laten zijn mislukt, nu was ze zo groot dat je het haar kon uitleggen...
Op de leeftijd van Lars lijkt me dat veel lastiger, het is voor hun immers iets dat bij het slapen hoort, en uitleggen lukt ook nog niet dusdanig dat ze het begrijpen.
Ben overigens wel blij dat Lars geen speen heeft, hoeven we daar ook niet over na te denken....
(hoewel die voor het inslapen altijd even duimt....weet niet wat erger is haha)
  zondag 13 maart 2011 @ 16:07:56 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94049724
Nou ja! Heb ik een filmpje van mijn zeer enthousiaste wandelende dreumes ( O+ ), kom ik tot de ontdekking dat papa de laptop mee heeft... :{
daarop staat de software om de camera leeg te trekken én de software om de filmpjes te bewerken
pi_94060019
Beetje offtopic: Mensen met overgevende kinderen (met koorts)..., hoe lang duurde dat virus ongeveer? S heeft er nu een nacht en een dag overgeven opzitten.

Ontopic: Mijn zoon is echt een grotere boef dan ooit nu hij weer opgeknapt is. :o
pi_94060092
Haaaai!

Mamapurk, is Jael alweer wat beter te pas? Lijkt me voor haar ook wel even heftig allemaal, ineens zo'n zusje erbij...

Die dreumesfilmpjes van Kyllian, heerlijk! <3

Emma :D Keshet ga dan ook snel vlees voor haar braden jij vrouw, anders breekt ze de grot af!

Florian die aan de aardbeien van zijn broer begint. Gelijk heeft ie, hij moet er immers nog van groeien.

Oh en echt, Lente!!! AAARGH!!! Wat een horrorverhaal. Ik vind het al zo erg als mijn katten dat doen... oh brrrrrrrrrrrr
Die slappe lach is wel heel aanstekelijk trouwens

Trix, leuk dat jullie hebben gezwommen. Da's echt genieten hè?! En dat kluiven :D Stef is ook al zo'n holbewoner, echt iets voor Emma.

Groofsken, wat jammer dat je lekkere avondje in 't water viel, maar vooral ook sneu voor je meiske. Hoe gaat het nu?

Dat filmpje van Timo, wat een leuk filmpje! Hij is zo lekker enthousiast!

Wij hadden een gezellig weekend met grote broer en grote zus. Vrijdag en zaterdag veel in de tuin gerommeld. Mijn ouders kwamen gistermiddag en dat vond Isabeau helemaal geweldig. Wel grappig, mijn moeder vindt het altijd vreselijk als kinderen hun opa en oma een alternatieve naam geven, bijvoorbeeld 'oma Amsterdam' of 'oma fikkie' (naar de hond). Ze vindt het ergerlijk dat mensen hun kind dat aanleren. En dit gisteren zag Isabeau ze voor de deur staat en ze riep meteen oma Koeka! (de hond van mijn ouders heet Luka) Uiteraard vond mijn moeder het vreselijk schattig... dus zo diep zit het niet met die ergernis :P

Vanmorgen naar zo'n indoor speelhal geweest met de pufclubmieden en hun kroost. Isabeau vond het geweldig. was daarna wel helemaal gesloopt, dus goed geslapen.

En vanmiddag hadden we nog een goed gesprek, ze wilde mijn agenda pakken (en kapotscheuren):

"Nee Isabeau, niet doen"
"Ja!"
"Nee!"
"Ja!"
"Nee Isabeau"
"Ja!"
"Nee!"
"Neus!"
Ik --> :? :D

En ze heeft iets nieuws, als ik vraag of ze iets wil hebben, een koekje bijvoorbeeld, dan zegt ze oooooowkéééé (alsof ze met haar hand over haar hart strijkt en het koekje aanneemt om mij een plezier te doen)

"
pi_94060200
Oh Groofs, nog niet goed dus met S. Wat vervelend zeg.. arm meisje. Beterschap!
pi_94060628
Èven snel tussendoor:
Het leek vandaag beter te gaan met Mart. Eindelijk is dat ook zo, 3 flinke diarree luiers, 2x onder de douche, eet wel en drinkt goed. Moet ik dan nog actie ondernemen? Hij is wat drammerige, maar niet suf, sloom of iets dergelijks. Ook heeft hij gewoon 1 slaapje gedaan vandaag.
pi_94060674
Ai Groofs, wat sneu, zo ziek! Lars heeft het ook gehad, een beetje dan, want die is 1 nacht flink aan het overgeven geweest (tot 4 keer toe het bed verschoond) maar daarna was ie er weer.

Vanmiddag was zijn grote nicht mee (we waren er op visite vanmorgen, en ze wilde vanmiddag graag bij ons spelen) en Lars is helemaal idolaat van haar.
Zoals hij naar haar kijkt....echt verliefd O+ en hij neemt haar overal mee naar toe,....echt schattig!!

Isabeau heeft zich dus ook weer goed vermaakt dit weekend. Dat verhaal over oma met die bijnaam is enigszins herkenbaar. Mijn vader zei ooit (toen er nog geen kleinkinderen waren) dat kleinkinderen hem niet met opa mochten aanspreken...klonk veul te oud!
Moet je hem nou eens zien glunderen als Lars Ooooooooooooooooooooooo.....PA! zegt.... O+
  zondag 13 maart 2011 @ 19:47:51 #187
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94060703
arme S.... zo zielig!! ik hoop dat ze snel weer opknapt Groofs :*

Sorboo; ik moet altijd zo lachen om jouw conversaties met Isabeau; je kan gewoon al echt gesprekjes met dr voeren, zo leuk! :o

MamaPurk; hoe gaat het met je tweetal?

Ik heb het weekend gebruikt voor een poging om bij te tanken, maar ben nog steeds moe ;( naja is niet anders. Vandaag met ons mupke op verjaardag geweest, en dat ging allemaal prima. Alleen wel druk druk druk natuurlijk...
en poeee volgens mij heeft ze haar eettekort van de afgelopen week ff in 1 middag bij gegeten :+ :o lekker joh, leverworst, kaas, komkommer, paprika... :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94060855
Pfff ik kom er even niet toe om alles bij te lezen!

Jaël is nog helemaal niet lekker te pas. Het is de hele dag nee en als er visite is doet ze leuk.. En met de kraamhulp is ze ook leuk. Maar zo gauw ze iets moet is het krijsen :? Vanmiddag ben ik een beetje streng geweest en daarna heeft ze een hele tijd naast me gezeten hebben we filmpjes gekeken op de laptop. Daarna leek het iets beter te gaan, maar tegen bedtijd was het weer nee. Vooral tegen haar papa is ze erg van de nee en dat is niet leuk.
Maar ze lijkt gewoon niet te weten wat ze met zichzelf aan moet en dat is echt heel sneu. Uiteindelijk is ze dan ook helemaal over haar toeren om eigenlijk niets en heeft echt hulp en troost van ons nodig om er weer uit te komen anders blijft ze er helemaal in hangen..
Gelukkig slaapt ze wel goed ook 's middags, maar ik hoop dat ze snel weer haar eigen ikje word :)

Isabeau :+

Alle zieke kindjes :*
pi_94060911
Ymme, weet ik niet, even kijken hoe het morgenochtend gaat? Sterkte in elk geval!

Karin, onze ouders zijn gewoon allemaal een stel softies! :D

BJ, vervelend dat je je zo moe voelt. Valt ook gewoon niet tegen te slapen en te rusten he?
pi_94061032
Och die arme Jael, helemaal de weg kwijt
Ik weet nog goed dat Lars was geboren, en ik jankend op de bank zat omdat ik het zo zielig vond voor Meike....
het heeft best wel impact he, de geboorte van een broertje of zusje.
Maar het komt goed....geef het de tijd....
pi_94061060
Poeh, pittig hoor MP. Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger in dat hoofdje.
pi_94061233
Ik vind mezelf (en ons) op dit moment ook best een beetje zielig. Ik had de afgelopen week carnavalsvakantie. Lekker de tijd om rustig aan te doen in de ochtenden enzo, en wat te studeren waar mogelijk. Donderdag voor de vakantie werd R ziek (oorontsteking), kreeg AB, kreeg daardoor zo'n heftige diarree dat hij op het randje van uitdrogen was. Daarna kreeg ik last van een doorkomende verstandskies die met spoed getrokken moest worden. Het trekken viel mee, maar de pijn achteraf, daar raakte ik van in paniek. En direct daarna was S dus gevloerd. Ik heb mijn verstand op nul gezet deze week, gedaan wat ik moest doen, met veel liefde en aandacht voor mijn twee allesjes.

En nu moet ik morgen vrij vragen omdat geen enkele oppas kan en is me juist dàt dus teveel. Ik werk hier zo graag en vind het zo rot dat ik mijn verplichtingen niet altijd na kan komen. ;(
pi_94061336
Oh MamaPurk, wat rot om je oudste meisje zo uit haar doen te zien. Het komst vast goed zodra ze wat meer gewend is aan de nieuwe situatie. :*
pi_94061363
Twee filmpjes!

Isabeau wordt stoere rapper denk ik. Ze heeft de moves al onder de knie!
Eeuwige roem voor degene die verstaat welke schunnige tekst B. op 't laatst zingt. :')

En hier een heleboel OKÉ!

En mijn oprechte excuses voor de teringzooi. Mag ik mijn man en (stief)kinderen de schuld geven? ;)
pi_94061421
Oh bah Groofs, zou willen dat ik voor je kon oppassen morgen! Rotgevoel is dat hè?!
pi_94061463
Ja dat hoop ik ook en ik word er ook wel een beetje verdrietig van, maar we moeten met elkaar gewoon even een nieuw ritme vinden. En als ik straks weer wat fitter ben en mobieler dan kunnen we ook gewoon weer elke dag naar buiten met elkaar. Nu gaat ze wel elke dag even met haar papa maar das toch anders... Ik denk dat we morgen maar eens een kleine rondje gaan proberen buiten, want ik voel me best goed helemaal nu de hechtingen eruit zijn :) Maar ik merk ook dat kleine dingetjes wel veel energie vragen en dus ook het gedrag van Jaël, dat kost me heel veel energie.
Ze is trouwens wel heel lief voor haar zusje die krijgt de hele dag kusjes tussen de buien door, het boze is voornamelijk gericht op papa en een beetje op mama.
En ze kent een nieuw woord "pijn" waarschijnlijk omdat ik nu regelmatig zeg doe maar niet dat doet 'pijn' bij mama...

Ow groofs dat is ook naar... Fijn AB.. En verstandskiezen, zonder die dingen is het ook makkelijker je verstand op nul te zetten he ;)
pi_94061607
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:00 schreef Sorbootje het volgende:
Oh bah Groofs, zou willen dat ik voor je kon oppassen morgen! Rotgevoel is dat hè?!
:Y Ik loop ook gewoon een beetje op mijn tandvlees ( :P ), na een nacht waken bij R, een nacht wakkerliggen van de pijn, één nacht waken bij S met hoge koorts en een nacht bedjes verschonen. Mijn gevoel nu komt vooral voort uit de vermoeidheid, denk ik.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:03:48 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94061641
he bah Groofs; wat een zware week, en wat knap dat je je dr zo doorheen hebt geknokt...
kan me voorstellen dat je liever niet verzuimt op je werk; maar het is niet anders. Soms kan het ff niet allemaal gaan zoals je wilt. :* volgens mij ga jij juist heel goed met je tegenslagen om.

oooohh Sorboo ik heb zo dus filmpjes te kijken van je mooie meid!

mamapurk; lijkt me erg lastig die situatie; ik ben ook bang dat het voor Evie in het begin straks ook ff niet z makkelijk gaat zijn. Ineens de aandacht moeten delen...(ze is het op de kinderopvang dus wel gewend.. maar mama's aandacht is natuurlijk wel wat anders).
Ik hoop dat Jael snel went aan de nieuwe situatie en het vanzelf wat wegebt.

en idd tegen deze vermoeidheid lijtk niet bij te slapen te zijn. Ik ben gewoon in en in moe, en dat al weken achter mekaar. (of beter maanden). Bij de VK maar eens ff vragen of ze nog een keer een HB kunnen aanvragen..
  zondag 13 maart 2011 @ 20:06:28 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94061797
ahhh wat liefff Okay ;) mooie meid is het zeg! en wat weer een enorm schattig rood jurkje! me lovessssss...
pi_94061804
En S is al zo mager, ze heeft nu twee dagen niks gegeten (echt nulkommanul) en de paar slokjes water die ze durfde te nemen kwamen er steeds binnen tien minuten weer uit. Moet ik me nu bij haar ook zorgen maken over uitdroging of zal dat wel meevallen?
pi_94061942
Hihi, schattige filmpjes Sorbo. Dat oké steeds klinkt echt heel lief! O+
pi_94061984
Och Groofs, wat een heftige week zo. :{ Helemaal niet plezierig, en begrijpelijk dat je ervan baalt dat je je verplichtingen op je werk niet kan nakomen. :*
Voor wat het waard is, Ko heeft een nacht en een ochtend overgegeven en daarna is hij nog een paar dagen koortsig geweest met diarree. Beterschap!

MP, wat een grote verandering moet het zijn voor je meisje. Het zal zeker fijn zijn als je weer wat mobieler bent en zelf wat lekkerder in je vel zit. Hopelijk vindt Jael ook snel haar balans in de nieuwe situatie. :*

Fijn dat Mart alweer wat beter is!

En dat klinkt als een heerlijk weekend met je meisje, Sorbo! O+
En Ko zegt ook heel vaak op die manier OK. Haha.

BJ, vervelend dat je zo moe bent de hele tijd. Slopend is dat. :*

Wij hadden ook een heerlijk weekend. Gister is mijn moeder gekomen, en ze heeft hier geslapen. Wij zijn lekker gaan dansen bij een concert gister. O+
Helaas werd Ko vanochtend om 5 uur wakker en duurde het een uur voor ik door had dat hij helemaal doorgelekt was met plas.
Uiteindelijk zijn we allemaal weer naar bed gegaan om 10 uur. :D
Om vanmiddag heerlijk door Artis te slenteren.
Wat een fijn weekend. :)

En morgenochtend gaan Ko en ik samen wennen op de psz. Spannend vind ik het!
pi_94062067
Hmmm, dus zowel Lars als Kobus waren er dus vrij snel vanaf (van het overgeven dan hè). Dan heb ik toch nog een beetje hoop dat zo morgen misschien weer wat kan binnenhouden.
pi_94062130
Oh, en wel een O+ en een *O* voor alle wèlgeslaagde weekenden natuurlijk!

Spannend Oeke.
pi_94062131
Gewoon even afwachten hoe ze de nacht doorkomt, en dan met iets licht verteerbaars beginnen. En maak je je zorgen??? Bellen he! Ze zijn ervoor!
pi_94062169
En die diarree, was dat ook met een paar dagen over.
Hier is het nu dag 3 van diarree.
pi_94062217
Bij R kwam de diarree naar alle waarschijnlijkheid van de ABkuur, dus dat is geen vergelijking. S heeft geen diarree.
pi_94062229
Heerlijk Oeke, gewoon lekker met zijn allen het bed weer in!
En ook nog naar Artis geweest, het blijft een geweldig leuk uitje, de dierentuin!

Oh Sorbo...die filmpjes!! Dat vingetje in het eerste filmpje....en dan het oke oke oke oke oke oke oke in het 2e....tis een leuk ding, je meiske!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:15:15 #209
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062240
Oeke ik kan me voorstellen dat je het best spannend vind om te wennen op de psz..
en jeetje psz! vanaf welke leeftijd mogen ze daar eigenlijk heen??

Groofs; als je zo ontzettend kapot bent; niet een idee om dr nog een dagje vrij bij te plannen? ff alles op een rijtje zetten, kids lekker laten uitzieken en ff een beetje bijtanken?
dan ben je op je werk de dag erna ook een stuk productiever?

Mama's met 2 kids en kinderopvang: hoe hebben jullie het gedaan met kinderopvang icm zwangerschapsverlof? ik weet niet zo goed wat ik moet doen? tijdelijk contract verlagen?
pi_94062369
Ik weet niet hoeveel ze nu gaat BJ?
Ik zou het niet helemaal stopzetten in ieder geval. Een beetje de continuiteit erin houden, en als straks de baby er is is het ook wel fijn om Evie naar het kdv te doen, voor haarzelf maar ook voor jou en het kleintje...want die heeft er natuurlijk ook recht op zijn mama af en toe even voor zichzelf te hebben.
Verder is het ook wel prettig voor Evie, want er gaat zoveel veranderen, maar dat blijft hetzelfde...dat geeft zo'n kind ook wat houvast.
pi_94062408
Nee hoor, ik wil juist graag weer werken. Ik krijg daar energie van en heb het er goed naar mijn zin. Werken is wat dat betreft ook een soort bijkomen zeg maar ;-).
pi_94062550
Ik heb juist alles zo normaal mogelijk door laten lopen, zelfs de dag dar R geboren werd. S is gewoon naar het kdv geweest die dag. Gaf mij ook de rust en de tijd om van R te genieten en in mijn kraambed te liggen enzo. En mede daardoor heeft S dus nauwelijsk een overgang ervaren, denk ik. Ze is een paar dagen wat hyper geweest, maar verder niks geks. Ik denk dat dat kwam van alle bezoek en van het feit dat ik veel in bed lag.

Volgens mij wordt ook geadviseerd om alles zo gewoon mogelijk te houden. het si toch ook juist heerlijk om dan lekker op de bank te kunnen hangen en die tijd echt voor jezelf en je zwangerschap te hebben? Ik deed natuurlijk wel 's ochtends rustig aan en haalde haar lekker vroeg op. :P
pi_94062801
Beschuitjes, gewoon met niks, die hielden het hier goed. :Y Bij Ko ging het van overgeven naar diarree.

Ja, die diarree duurde wel wat dagen, maar precies weet ik het niet meer, 3-4-5 dagen? Ik werd zelf halverwege ziek en ka me niet zo goed meer herinneren hoe de dagen verliepen.

Leuke filmpjes Sorboo! Isabeau heeft goede moves. B heb ik niet eens gehoord, zo ingespannen zat ik naar je dochter te kijken.
Ik word alleen altijd zo draaierig van jullie vloer. :P
En wat staat er nou daar bij je tas, een satelietschotel, of is het een kapstok? Haha, helemaal niet nieuwsgierig hoor! :D

BJ, vanaf 2 jaar normaal gesproken. Maar dit is een speciaal psz, het gaat om 5 ochtenden per week en je bent als ouder mede- verantwoordelijk, dat betekent dat elke ouder 1 ochtend in de week samen met een andere ouder op zich neemt. Althans in ons geval betekent dat dat ik de ene week doe en P. de andere week.
Het is een psz dat 40 jaar geleden is opgezet door ouders in Amsterdam die geen tuin hadden en een soort buitenspeelplek voor hun kindjes wilden.
Ze zijn eigenlijk ook altijd het grootste deel van de ochtend buiten in een groot peuterbos met kruip en sluipdoorpaadjes. O+
Omdat de ouders zelf verantwoordelijk zijn, kun je dus ook in overleg bepalen wanneer je kindje komt. En er was nu al plek. Ko is nu 21 maanden.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:24:42 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062802
Evie gaat nu 12 uur per week (dat is gemiddeld aangezien we flexibele opvang hebben). Ik zat er inderdaad aan te denken om Evie tijdens mijn verlof in elk geval 1 dag of 2 halve dagen naar de opvang te brengen; is denk ik voor haar inderdaad wel goed.
En lijkt me ook wel lekker aan het einde van de zwangerschap...
  zondag 13 maart 2011 @ 20:27:47 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062981
oh Oeke dat klinkt als een heerlijke vorm van psz. Lekker buiten, lekker in de natuur... heerlijk!!
pi_94063020
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:24 schreef oeke het volgende:
Ik word alleen altijd zo draaierig van jullie vloer. :P
En wat staat er nou daar bij je tas, een satelietschotel, of is het een kapstok? Haha, helemaal niet nieuwsgierig hoor! :D
Tsss }:| :P

Da's een lamp. Hij heet orbital en van 't Italiaanse lampenmerk Foscarini.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:29:57 #217
100412 mefke79
komt goed!
pi_94063105
Even zonder echt bijlezen want mijn ogen vallen dicht: wij laten Driekus tijdens mijn verlof gewoon naar het kdv gaan. Hij gaat drie dagen en dat zal zo blijven. We proberen het zo te regelen dat Driekus eerder naar zijn nieuwe groep gaat dan dat Tienus gaat wennen. Tienus neemt namelijk het plekje van Driekus over in de babygroep, Driekus gaat of naar een verticale groep of naar de peutergroep. Het enige dat misschien anders wordt is dat ie wat later gaat of dat ik em wat eerder ophaal.

Ik las nog heel wat zieken. Beterschap allemaal!
pi_94063181
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Da's een lamp. Hij heet orbital en van 't Italiaanse lampenmerk Foscarini.
[ afbeelding ]
Oh! Jeetje, wat een aparte lamp! :D
Is dat jouw inbreng? Of die van B?
Sorry voor het off-topic.
pi_94063293
BJ, wij hebben ons contract idd voor 4 maanden verlaagd van 24 naar 12 uur. Dan kan ze óf 1,5 dag per week óf de ene week 1 en de andere week 2. Omdat Lena volgende maand ook overgaat naar de volgende groep vind ik het belangrijk dat ze wel de kans krijgt goed te wennen en ik denk dat 12 uur daarbij wel een beetje het minimum is...althans voor ons. Lena heeft het ook gewoon echt naar haar zin op de creche, dus ik denk dat ik haar er ook wel een plezier mee doe. En ik heb zelf besloten om in die tijd gewoon ook even écht lekker voor mezelf te zorgen, even terug in bed kruipen, 2 uur bij de kapper zitten en een zwangerschapsmassage van een uur staat al ingepland. Het verlagen van het contract was helemaal geen probleem, mits je het maar 2 maanden voor ingang van je verlof doet

Vervelend trouwens dat je nog zo moe bent... ik herken t van de eerste 24 weken...tergende intense vermoeidheid...het werd wel iets beter, maar het blikje met energie is helaas nooit echt open gegaan, wat kijk ik uit naar mn verlof!

Groofs, sterkte hoor, niets niet leuk als je kindjes ziek zijn, en ook erg vermoeiend! zet m op samen!

MamaPurk, wat lijkt t me ontzettend lastig om te zien dat je meisje echt opnieuw haar plekje moet vinden in het gezin...het hoort erbij en t komt ook weer goed, dat weet je...maar toch, het lijkt me best heel lastig om daar op de juiste manier je weg in te vinden...
pi_94063333
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:31 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh! Jeetje, wat een aparte lamp! :D
Is dat jouw inbreng? Of die van B?
Sorry voor het off-topic.

Samen uitgezocht :D We zijn samen verknipt :P
pi_94063419
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:33 schreef Sorbootje het volgende:
Samen uitgezocht :D We zijn samen verknipt :P
O+
  zondag 13 maart 2011 @ 20:35:18 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94063482
ik denk dat Evie rond de tijd dat muppie 2 naar de kinderopvang gaat; ook overkan naar de volgende groep. (eind nov-begin dec ga ik weer werken en dan is Evie dus bijna 2). Zal binnenkort eens informeren hoe dat gaat.
De 2e is inmiddels aangemeld; en ik vraag me af, of je kindje voorrang krijgt als de 1e er ook heengaat. (dus op 'nieuwe' aanmeldingen).

weet jij dat Poppedein???

en Lena gaat dus naar de volgende groep! goed joh!
en ik denk dat wij die 12 uur misschien maar gewoon laten staan dan...
kan ik lekker 2 middagen voor mezelf plannen...
best een fijn idee eigenlijk.

en die vermoeidheid heb jij dus ook zo extreem gehad? ik hoop ook dat het nog beter wordt...maar tnt is het nog steeds net als in het begin...
pi_94063510
Oeke!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94063633
Dat van dat verlof en het kdv dat vraag ik me ook wel eens af. Als alles goed gaat heb ik straks verlof zonder baby. Om Isabeau dan 3 dagen naar het kdv te brengen vind ik raar voelen, maar ik wil onze plek ook niet kwijt...
pi_94063887
Sorbo!
SPOILER
pi_94064169
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik denk dat Evie rond de tijd dat muppie 2 naar de kinderopvang gaat; ook overkan naar de volgende groep. (eind nov-begin dec ga ik weer werken en dan is Evie dus bijna 2). Zal binnenkort eens informeren hoe dat gaat.
De 2e is inmiddels aangemeld; en ik vraag me af, of je kindje voorrang krijgt als de 1e er ook heengaat. (dus op 'nieuwe' aanmeldingen).

weet jij dat Poppedein???

en Lena gaat dus naar de volgende groep! goed joh!
en ik denk dat wij die 12 uur misschien maar gewoon laten staan dan...
kan ik lekker 2 middagen voor mezelf plannen...
best een fijn idee eigenlijk.

en die vermoeidheid heb jij dus ook zo extreem gehad? ik hoop ook dat het nog beter wordt...maar tnt is het nog steeds net als in het begin...
Nee, geen voorrang, wij hebben nog steeds geen bevestiging dat Lena dr broertje straks terecht kan, maar bij Lena kregen we die ook pas tijdens mijn verlof. Ze hebben me al wel laten weten dat ik me er geen zorgen over hoef te maken, dus dat zal ook voor jullie wel goedkomen als je beeb 2 al opgegeven hebt nu! Voor wat betreft de overstap naar de volgende groep.. ik had aangegeven dat ik het fijn zou vinden als het niet te veel zou samen vallen met de geboorte van Lena's broertje en alle veranderingen die daarmee thuis al gepaard zouden gaan, dat vonden ze ook heel logisch. Dat betekende dan dus of per 1 april over, of per 1 augustus als mijn verlof ook weer afgelopen was. Bij de laatste optie is ze echter bijna 2 en de juffies dachten dat Lena zich tegen die tijd zou gaan vervelen bij de wijsneuzen, omdat ze nu al steeds stiekem door de badkamer naar de bengels sneakt om daar te gaan spelen ;) Vandaar dat we in overleg hebben besloten haar per 1 april daar echt te gaan laten wennen en haar over te laten stappen. Hun juffies hebben er gewoon het meeste zicht op, dus ik zou ze ook bij evie gewoon mee laten denken wat hen handig en verstandig lijkt voor Evie tegen die tijd!
pi_94064349
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:37 schreef Sorbootje het volgende:
Dat van dat verlof en het kdv dat vraag ik me ook wel eens af. Als alles goed gaat heb ik straks verlof zonder baby. Om Isabeau dan 3 dagen naar het kdv te brengen vind ik raar voelen, maar ik wil onze plek ook niet kwijt...
Oeh, Sorbo, dit zinnetje doet me ineens zo beseffen wat het draagmoederschap, juist voor jou, moet betekenen. Wat een onbeschrijfelijk geschenk geef jij, zeg.
pi_94064358
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:37 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zou het gewoon informeren zodra je weer zwanger zou zijn Sorbo, Wij hebben 2 maand opzeg termijn, dus wij hebben nu 3 contracten. Het huidige van 24 uur, het contract per 1 april voor 12 uur en vervolgens weer een contract per 1 augustus voor 24 uur. Was totaal geen probleem, zolang t maar tijdig geregeld wordt. Nou is (denk ik) wel t verschil dat Lena geen vaste dagen heeft en ik dus alleen maar algemene uren hoef te reserveren, waardoor ik ook geen vaste dagen kwijtraak voor haar.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:48:11 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94064387
Sasha ging destijds op 1 aug over naar de nieuwe groep en Oscar werd 3 weken later geboren. Dat heeft bij ons iig geen problemen opgeleverd.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:48:18 #230
61183 leonieke
Dan toch?
pi_94064399
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Beetje offtopic: Mensen met overgevende kinderen (met koorts)..., hoe lang duurde dat virus ongeveer? S heeft er nu een nacht en een dag overgeven opzitten.

Ontopic: Mijn zoon is echt een grotere boef dan ooit nu hij weer opgeknapt is. :o
Het overgeven duurde hier 2 dagen (maar in totaal is Thomas nu al 7 dagen "out" waarvan 1 goeie dag (hij is vandaag terug "hervallen")
  zondag 13 maart 2011 @ 20:58:46 #231
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94065211
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:45 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Nee, geen voorrang, wij hebben nog steeds geen bevestiging dat Lena dr broertje straks terecht kan, maar bij Lena kregen we die ook pas tijdens mijn verlof. Ze hebben me al wel laten weten dat ik me er geen zorgen over hoef te maken, dus dat zal ook voor jullie wel goedkomen als je beeb 2 al opgegeven hebt nu! Voor wat betreft de overstap naar de volgende groep.. ik had aangegeven dat ik het fijn zou vinden als het niet te veel zou samen vallen met de geboorte van Lena's broertje en alle veranderingen die daarmee thuis al gepaard zouden gaan, dat vonden ze ook heel logisch. Dat betekende dan dus of per 1 april over, of per 1 augustus als mijn verlof ook weer afgelopen was. Bij de laatste optie is ze echter bijna 2 en de juffies dachten dat Lena zich tegen die tijd zou gaan vervelen bij de wijsneuzen, omdat ze nu al steeds stiekem door de badkamer naar de bengels sneakt om daar te gaan spelen ;) Vandaar dat we in overleg hebben besloten haar per 1 april daar echt te gaan laten wennen en haar over te laten stappen. Hun juffies hebben er gewoon het meeste zicht op, dus ik zou ze ook bij evie gewoon mee laten denken wat hen handig en verstandig lijkt voor Evie tegen die tijd!
Bij Evie hoorde we pas dat ze terecht kon nadat ze geboren was ;) haha
Wel grappig trouwens, Lena dus naar de volgende groep, En Stef is ook net over; kan Evie straks met de 2e generatie spelen :) en dan ook naar de volgende groep..
Zal binnenkort eens informeren.. Denk dat het verstandig is om Evie in elk geval voor de komst van nr 2 (op de opvang dan) te laten wennen op de volgende groep; zodat ze niet samen komen te zitten bij de wijsneusjes...
En als ik zo kijk hoe wijs Evie is; denk ik dat ze dr ook niet tot dr 2e op de groep moet blijven, die gaat zich geheid vervelen...

thanx voor je info in elk geval. :)
  zondag 13 maart 2011 @ 21:00:46 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94065361
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:58 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Bij Evie hoorde we pas dat ze terecht kon nadat ze geboren was ;) haha
Wel grappig trouwens, Lena dus naar de volgende groep, En Stef is ook net over; kan Evie straks met de 2e generatie spelen :) en dan ook naar de volgende groep..
Zal binnenkort eens informeren.. Denk dat het verstandig is om Evie in elk geval voor de komst van nr 2 (op de opvang dan) te laten wennen op de volgende groep; zodat ze niet samen komen te zitten bij de wijsneusjes...
En als ik zo kijk hoe wijs Evie is; denk ik dat ze dr ook niet tot dr 2e op de groep moet blijven, die gaat zich geheid vervelen...

thanx voor je info in elk geval. :)

wij hebben natuurlijk ook de flexibele opvang; hadden 8 uur, sinds 1 maart 12 uur (aangezien papa weer werkt!!) en voor baby 2 hebben we ook voor 12 uur aangevraagd.
Tot dusver hebben we genoeg aan 12 uur voor Evie, maar is wel erg afhankelijk van mijn diensten, denk dat ons contract ook omhoog moet, als ik na het verlof weer nachten ga doen enzo..

pi_94065521
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, Sorbo, dit zinnetje doet me ineens zo beseffen wat het draagmoederschap, juist voor jou, moet betekenen. Wat een onbeschrijfelijk geschenk geef jij, zeg.
Dat is zo he? Bijzonder is het! O+
  zondag 13 maart 2011 @ 21:03:40 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_94065638
wij hebben dus wel vaste uren en dagen, dan werkt het toch anders. En aangezien ik de vorige keer op het einde heel weinig meer kon, durf ik het niet eens aan om em minder te laten gaan.
Het grote geluk: bij ons geldt de voorrangsregel wel en wij hebben dus al een bevestiging voor ukkie twee. Officieel nog niet op de groep waar wij em willen hebben, maar dat komt goed voor die tijd is ons verzekerd. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet verwacht had, maar ik ben er wel blij mee.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:05:00 #235
61183 leonieke
Dan toch?
pi_94065764
Sorbo, door je post vraag ik me nu af of je dan ook volledig verlof opneemt of niet? Stel nu dat je na 8 weken gerecupereerd bent, blijf je dan de volledige periode thuis of ga je vroeger terug aan het werk?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:55:39 #236
95408 Incantrix
pi_94069723
Hullo :)

Wij hebben weer eens tandjesellende (of nouja, kiesjesellende eigenlijk, hij heeft al zijn tanden al :P), Stef werd net compleet overstuur wakker dus we hebben hem paracetamol gegeven. Komt niet geheel onverwachts, sinds eergisteren is er weer tandjespoep en veel kwijl in da house en sinds gisteren dus ook weer fijn tot bloedens toe open luieruitslag -O- Morgen ga ik gewoon helemaal niet meer met billendoekjes, maar ga ik zijn billetjes schoonmaken met water in een teiltje/wastafel als hij een poepluier heeft. Het is té zielig om nu nog met billendoekjes aan te komen, hij moet alweer huilen als de luier opengaat :'(

Sorbo, ja, ik zat me dat ook af te vragen, je krijgt wel volledig verlof? En is dit dan een soort van adoptie? Bij adoptie krijgen adoptieve ouders ook verlof meen ik? :* voor jou, ook ik ben nog steeds erg onder de indruk van wat jij gaat doen!

Ymme, hiero hebben de spuitluiers die via de broekspijpen naar buiten kwamen 6 dagen aangehouden, de 7e dag was de poep nog wel dun, maar niet meer te vergelijken met de waterige drek die er eerst uitkwam. Succes, ik hoop voor juo en Mart dat het bij Mart sneller weg is!

BJ, huh? Ik neem aan dat je een andere Stef bedoelt? :P Wel naar dat je zo moe bent zeg, maar ik kan me het wel voorstellen op zich.. Het lijkt me ook gewoon vermoeiend, die hormonen in combinatie met de energie die het kost om een kindje te 'maken', ondertussen gewoon werken én zorgen voor je dreumes! Dreumesjes zitten niet stil en kun je nog niks uitleggen, dus als zij niet mee willen werken sta je mooi. :* hoor!

En MP, ook een :* voor jou en Jaël. Wat jij omschrijft is een beetje hetgeen mij soms echt een zwaar gevoel geeft als ik denk aan een eventuele tweede kind, waarmee ik vooral bedoel dat ik het dan een soort van eng vind om de status quo binnen je gezin, waar je toch best wel een tijd naartoe hebt moeten werken vaak, zomaar ineens ondersteboven te gooien met een zwangerschap en dan nog de daadwerkelijke komst van de baby. Maar aan de andere kant: het lijkt me ook zo ongelooflijk ontroerend te zien wat jij omschrijft, een grote zus/broer die kusjes geeft, de baby knuffelt.. O+
3!
  zondag 13 maart 2011 @ 22:04:48 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94070486
Incantrix wij gebruiken bij diarree altijd hydrofiele washandjes of wegwerpwashandjes. Dat is inderdaad fijner dan billendoekjes

Sterkte voor alle zieke kindjes hier :*

Wij hebben trouwens niks verandert aan het kdv tijdens mijn verlof/ toen Esmee geboren werd. Het was voor ons allemaal fijn dat het gewone leven zo gewoon mogelijk doorging. Na 3 maanden is ze gaan wennen en nu zitten de dames samen in 1 groep O+
  zondag 13 maart 2011 @ 22:29:19 #238
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94072446
Tijdens mijn verlof ging/gaat Bram gewoon 3 dagen naar het kdv. Vooral om hem gewoon in zijn ritme te laten. En toen Eline was geboren, was het voor hem ook wel eens fijn om te 'ontsnappen' aan het gehuil. De overgang is verder vrij soepel verlopen. Wel is hij af en toe een beetje jaloers en wil hij graag bij me zitten als ik Eline aan het voeden ben. Verder is hij heel lief voor zijn zusje, ze krijgt veel kusjes en aaitjes
  maandag 14 maart 2011 @ 07:28:08 #239
95408 Incantrix
pi_94081384
Goedemorgen :O Hiero was het weer eens heel erg 5 uur en soms ben ik dat toch zó vreselijk zat he? Over het algemeen accepteren we het gewoon hoor, maar op sommige momenten lukt me dat gewoon echt even niet. We zijn nu al een half jaar zo aan het hannessen en ik zou wel eens willen dat het anders kon. Maarja, de enige optie die we nog niet hebben geprobeerd is laten huilen, dat vond ik destijds bij het naar bed gaan al heel erg naar, laat staan zo vroeg in de ochtend. Het is éigenlijk gewoon niet mijn stijl, maar wel die van Stef :') Bij de avonden heeft het ons/hem wel erg geholpen om weer een gezond slaapritme terug te krijgen, dus op bepaalde momenten, zoals vanmorgen, vraag ik het me dan toch weer af: moeten we het misschien toch proberen? Wat zouden jullie doen? Het is niet alleen dat wij zo ondertussen permanent over onze oogleden struikelen, vaak als we zitten te ontbijten met Stef is hij nog erg aan het gapen, in zijn oren aan het peuteren en in zijn ogen aan het wrijven. Anderszijds.. Zou dit niet een keer vanzelf over moeten gaan ofzo? Volgende week bijvoorbeeld? :')

De verdere nacht is trouwens wel aardig rustig geweest hoor, dat was wel fijn.. Alleen is hij nu dus weer alles uit de kast aan het halen omdat hij opgepakt wil worden en ik merk alweer dat mijn lontje vééls te kort is -O- :'(

Stiemie, wegwerpwashandjes? Nouja, ik was eigenlijk gewoon van plan om hem met zijn kont in de wasbak te hangen en dan een beetje te spoelen met water eigenlijk, op dit moment ziet het er rauw en rood uit en als je gaat wrijven gaat het op plekjes bloed 'oozen' zeg maar, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet gebeurt als je met een ander stofje gaat wrijven ofzo, en deppen om de poep eraf te krijgen werkt niet echt. Maar wel dank je wel voor de tip, thnx! :*
3!
  maandag 14 maart 2011 @ 07:36:45 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94081451
Jeetje 5 uur :o En dan zit ik hier stik sjaggo te zijn omdat Esmee om 5 uur een fles wilde en ze samen om half 7 wakker werden :@ Helaas geen oplossing dus...

Ja wij doen dan wegwerpwashandjes van kruidvat. Die zijn vrij zacht. Billen in bakje water werd hier afgeraden door het cb omdat je dan zijn huidje juist gaat weken en die is dan al zo kwetsbaar. Nou ja het zal met allebei de manieren wel goedkomen toch? ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 07:38:50 #241
100412 mefke79
komt goed!
pi_94081470
Trix als je zelf echt denkt dat het de oplossing zou kunnen zijn, dan zou ik het erop wagen. Moe ben je nu toch al. Oordoppen kopen ter voorbereiding en zelf erg vroeg naar bed, zodat je het wat beter trekt. En beter nu dan over drie maanden, dan is het licht net na vijf uur...

Wat doen jullie de kindjes nou aan met dit weer? Driekus is in gewone broek, romper korte mouw, t-shirt korte mouw en winterjas (zonder sjaal/muts) naar het kdv. Vond het te koud voor een zomerjas en tussenin jas bleek te klein. Maar ja, wie weet was dat shirt alleen al wel te koud. Lastig hoor, het wordt hier wel gewoon 14 graden.
  maandag 14 maart 2011 @ 07:47:09 #242
95408 Incantrix
pi_94081537
Oh, ik moest toch naar de kruidvat, misschien toch maar even kijken, thnx :) Dat weken had ik nog niet bedacht ook.. En ja, 5 uur dus, op gelukkiger dagen 6 uur of zelfs wel eens 10 over 6 ofzo.. Slechts heel heel heel soms nog later zelfs, maar dat is het afgelopen half jaar denk ik iets van 3 keer voorgekomen. Om eerlijk te zijn heb ik er vooral erge moeite mee als ik ongesteld ben of moet worden, dan moet ik echt huilen terwijl ik me mijn bed weer uitsleep, maar sowieso zitten we er zo ondertussen wel even flink doorheen -O- Gelukkig mag ik hier even klagen soms ;)
3!
  maandag 14 maart 2011 @ 07:49:16 #243
95408 Incantrix
pi_94081547
Mefke, ik zit ook te twijfelen over de aanschaf van verduisteringsgordijnen om dat voor te zijn. Heb het idee dat de slaapjes overdag ook minder goed gaan in dit huis als in het vorige en hier heeft hij meer lichtinval..
3!
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 08:09:15 #244
5428 crew  miss_sly
pi_94081716
trix :*
ik herken het wel een beetje, hoor. Senna is nadat ze een tijdje toch wel 7-7.30 uur haalde, toch ook weer terug naar een uur of 6-6.30. Altijd nog een uur later dan Stef, maar ze ligt er wel een stuk later in, vermoed ik. Slapen was gisteren weer een drama en dus gingen we om 22 uur met z'n drieen naar bed. Van 22-6 uur is echt te weinig voor zo'n kleintje, dus ze is nu ook al de hele tijd aan het jengelen. Ik ga vandaag 'lekker slapen zonder huilen' nog maar eens pakken.

En het stomme is: bij mijn ouders ging ze zaterdagavond zonder enig probleem om 19.45 slapen en heeft ze geslapen tot 8.15 uur. Ze kan het wel!
pi_94081898
Och, wat zwaar Inca. Ik hoop echt dat het lukt om er verandering in te brengen op een manier die bij jullie/Stef past.
En als dat laten huilen is, dan moet dat misschien zo zijn. Ik begrijp heel goed dat het een zware methode is, en gelukkig hebben we hem hier nog niet nodig gehad, maar tja, je zit wel in een hardnekkige situatie nu. :*

Miss, ook voor jou een zoen! Het is zwaar, zo'n periode van slecht slapen. :*

Mefke, ik zou hem gewoon aandoen wat je zelf aantrekt. Ik ben best een koukleum en doe nog een sjaal om, ik hou niet van wind in mijn nek, dus ik doe Ko ook een sjaal om bijvoorbeeld.

Wij gaan zo naar de kresj, ik ben benieuwd hoe Ko het gaat vinden!
  maandag 14 maart 2011 @ 08:27:37 #246
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94081911
:* voor de zieken en de slechte slapers

Mef, ik wilde net dezelfde vraag posten. Alexa gaat nu met romper korte mouw en lange mouw en haar zomerjack. Voor de zekerheid heb ik wel haar bodywarmer in haar rugzak gepropt.

Wij hebben hier wel voorrang bij het kdv bij Henk, omdat Alexa ook naar dat adres gaat. Ik geloof dat er met 3 prio's gewerkt wordt. Alexa blijft tijdens mijn verlof twee of drie dagen gaan, als ik weer moet werken, ga ik een dag minder werken O+ (di/wo/do) en gaan Alexa en Henk de di/do.

Incantrix, moeilijk hoor. Ik vind het lastig om er iets over te zeggen, want hier helpt de ene keer dit en de andere keer dat. Alexa heeft inmiddels wel redelijk verduisterende gordijnen (Hema).

Ko, veel plezier met wennen :)
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 14 maart 2011 @ 08:29:41 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94081936
ooh, nog meer brakke mensen hiero...
ik meld me ook aan :O

mef, ik zelf vind 14 graden nog veel te koud voor een t-shirt zonder mouw.
Maar goed, ik heb het zelf liever te warm dan te koud.
Harry draagt een wollen romper met lange mouw, een longsleeve, daarover een dunne blouse met korte mouw. Onder zijn lange broek heeft hij een legging aan.
zowel wij als schoonouders hebben een oud huis zonder vloerverwarming
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 08:32:01 #248
5428 crew  miss_sly
pi_94081963
Veel plezier oeke en Ko :*
  maandag 14 maart 2011 @ 08:40:25 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94082076
Hier ook nog geen korte mouwen hoor! :o
Gisteren had Oscar een romper zonder mouwen, een wit shirt met lange mouwen en daaroverheen nog een bloesje met lange mouwen.
En vandaag gewoon een romper met lange mouwen en een longsleeve shirtje zeg maar.

Wij hadden trouwens het kdv gewoon door laten lopen op het normale schema om idd voor Sasha de boel niet te onwennig te maken. Meer thuis bij mama en dan weer minder, en ook nog eens wennen aan een broertje leek ons niet handig.
Ik vond het heerlijk om even tijd met Oscar alleen te hebben ook. :Y

Incantrix, zou het werken als je 's avonds, als Stef slaapt, een bak met speeltjes in zijn bedje zet? Bij vrienden van ons werkte dat heel goed, ging Anne gewoon lekker zitten spelen als ze zo vroeg wakker werd.

En verder zeg ik over slapen even niks. O-) :z
pi_94082101
Oh spannend Oeke! Ik hoop dat jullie het naar jullie zin zullen hebben!

Over mijn verlof; ik weet het niet. Ik neem eigenlijk aan dat ik gewoon recht op volledig verlof heb, aangezien ik zwanger zal zijn en een kind ga baren dat wettelijk gezien mijn kind is. Ok, het zal niet bij mij verblijven, maar daar heeft mijn werkgever niets mee te maken toch? Maar ook als ik korter verlof heb vind ik dat prima, hoewel ik me kan voorstellen dat ik die tijd misschien wel keihard nodig heb om geestelijk en lichamelijk weer de oude te worden. Ik heb dan weliswaar geen baby bij me, maar ik ben dan wel door een heftig traject gegaan. Maar goed, eerst maar eens zwanger zien te worden. 7 april gesprek in het ziekenhuis en ik denk dat er dan knopen doorgehakt gaan worden over wanneer het traject gaat starten.

Trix, lijkt me zwaar zeg, elke ochtend zo vroeg. Ik weet niet wat ik zou doen. Als het laten huilen voor de avond zoveel rust heeft gegeven en je merkt dat hij 's ochtends nog moe is is het misschien het proberen waard. Anderzijds moet je het wel willen en kunnen. Sterkte!!

Over het slapen van Isabeau heb ik weinig te klagen. Ze slaapt meestal niet uit (half zeven/ zeven uur wakker, zeer acceptabel), maar daar staat tegenover dat ze 's avonds om 7 uur als een roosje gaat slapen (meestal).
pi_94082117
Nee hier ook nog laaang geen korte mouwen, veel te koud! En dan vind ik dat ik Isabeau al vrij luchtig kleed. Romper met lange mouwen, maillot en een overgooier.
pi_94082273
Haha, jullie zijn veel directer! :D Ik vind het ook nog best koud.
Ko heeft een romper lange mouwen aan, een T-shirt met korte mouwen en een sweatshirt, kniekousen en een joggingbroek. En zo naar buiten winterjas, sjaal en muts.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef Sorbootje het volgende:
Over het slapen van Isabeau heb ik weinig te klagen. Ze slaapt meestal niet uit (half zeven/ zeven uur wakker, zeer acceptabel), maar daar staat tegenover dat ze 's avonds om 7 uur als een roosje gaat slapen (meestal).
Zo ongeveer zijn dit ook Ko zijn tijden. Met uitschieters naar beide kanten. ;)

Sterkte alle vermoeide ouders! :*
  maandag 14 maart 2011 @ 08:52:59 #253
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94082299
Oeke veel plezier
Sorbo, was me dat over het verlof laatst eigenlijk ook af aan het vragen (toen die discussie over commercieel draagmoederschap net begon).
Miss hoe was je weekendje?

Dikke knuffel voor de zieke kindjes, slechte slaapsters en voor jael en mp!
Kan het hier gewoon niet bijhouden, maar even een reactie op een paar dingen:
- jorja blijft gewoon naar de oppas gaan (nu zijn dat in ons geval de oma's en mijn ouders zijn onze onderburen, dus daar loop ik 's morgens vaak even naar binnen als jorja daar is). Ik kan het nu even niet erbij hebben om haar de hele dag om me heen te hebben. Ik wil eigenlijk nog teveel doen en het huis poetsen als zij erbij is werkt niet. Dus poets ik 's morgens en gaan we 's middags samen slapen en leuke dingen doen! Iedereen happy!
- haar kleding, vandaag heeft ze een jurkje zonder mouwen aan met een romper met lange mouwen eronder en haar winterjas. Ze is toch bijna de hele dag binnen dus waarom zou ik haar heel dik aankleden? Ik erger me er dus wel aan dat mijn schoonmoeder haar vandaag nog gerust haar wintermuts opzet, sjaal omdoet en dan nog bang is dat ze het te koud heeft!

Oh en hier is de discussie opgelaaid over schoenen, jorja heeft 3 paar schoenen, waarvan 2 ongeveer hetzelfde zijn, manlief vindt dat genoeg, ik echt veul te weinig! Iemand goede argumenten waarom ik wel of geen nieuwe schoenen moet kopen?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94082389
Op de één of andere manier voelt het een beetje als de goden verzoeken om daar bij mijn werkgever naar te vragen. :)

JJ, 't is een vrouw, je hebt geen andere argumenten nodig.
  maandag 14 maart 2011 @ 08:58:10 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94082430
Het heet toch niet voor niets 'bevallingsverlof', het deel na de bevalling.
Kijk, als je je eerder weer fit voelt en je echt wilt gaan werken moet je dat vooral doen, maar in principe heb je gewoon recht op die 10-12 weken erna om te herstellen, dus daar zou ik ook echt gebruik van maken als je dat nodig hebt. Daar heeft je werkgever idd weinig mee te maken verder.
En je hebt dan idd weliswaar geen baby bij je, maar die heb je wel 40 weken bij je gedragen en daar moet je echt wel van herstellen toch?

Jeetjejom, Sasha heeft 1 paar schoenen en that's it. :o :@
Oh, en Oscar trouwens ook. :+ :o :D

[ Bericht 18% gewijzigd door BE op 14-03-2011 09:30:28 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 08:59:08 #256
238474 Jeetjejom
pi_94082453
Sorbo, ik denk dat je werkgever daar ook geen antwoord op heeft. Misschien UWV bellen? Maar zou nog even wachten inderdaad ivm het verzoeken van de goden enz.

Helaas werkt het vrouwen-argument hier niet. Volgend hubby boeit het jorja niet welke schoenen ze aanheeft :(
Jouw warmte is genoeg
pi_94082481
Ik denk dat BE gelijk heeft, dat was ook mijn gedachtengang. Het gaat mijn werkgever zelf niets aan dat ik het kind voor een ander draag denk ik.
pi_94082489
JJ, slaan die man. Wat denkt hij wel niet?! ;)
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 09:04:02 #259
5428 crew  miss_sly
pi_94082540
Jeetjejom, Senna mag zelf kiezen welke schoenen ze aan doet, en die kiest echt niet iedere keer
dezelfde! Dus het kak Jorja vast wel iets schelen :Y

Het weekendje was leuk, lief dat je het vraagt :*
We hebben lekker geshopt, op een terrasje in de zon gezeten zonder jas O+ heerlijk gegeten en zijn naar het Bonnefantenmuseum geweest. Heerlijk dus. En toen we bij mijn ouders aan kwamen, was Senna heel blij en knuffelig dat we er weer waren O+
pi_94082587
Oh klinkt heerlijk miss! Dat doen jullie goed!
pi_94082717
JJ : Thijs heeft 1 paar goede schoenen, 1 paar nepallstars en 1 paar sneakers. Ik vind het het belangrijkst dat hij in elk geval 1 paar goede schoenen heeft. De andere 2 gebruik ik alleen in de buggy/in de auto.

Maar waarom heeft Jorja 2 paar die nagenoeg hetzelfde zijn?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_94082737
ravi heeft inmiddels schoentjes, maar ze nog nooit aangehad ;)
ventje wordt rondgedragen danwel op zijn schapenvachtslofjes ronddarren
  maandag 14 maart 2011 @ 09:18:28 #263
238474 Jeetjejom
pi_94082829
Is hetzelfde model maar dan in een andere kleurstelling. Waren niet zoveel loopschoentjes hier in de stad te vinden in maat 20. (Maastricht heeft helaas echt te weinig winkels waar je goede maar toch nog enigzins betaalbare kinderschoentjes krijgt dus toen we er eindelijk hadden en die bleken goed te zitten maar meteen nog een paar in een andere kleur gehaald) Dat zijn dus ook echt goede loopschoentjes zeg maar! En dan heeft ze nog een paar all stars.
Jouw warmte is genoeg
  maandag 14 maart 2011 @ 09:46:53 #264
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94083489
Je zou toch verwachten dat er in Maastricht wel meer winkels te vinden zouden zijn met goede kinderschoenen zeg! :D

Beterschap voor alle zieke kindjes. :*
Voor alle slechte / minder goede slapers en hun ouders ook een :* .
Groofs, voor jou een extra: :*

Weinig te melden hier! Ik lees gezellig mee maar omdat Emma een van de jongsten is hier hebben we over een hoop dingen niet zoveel te vertellen.
Ze is wel keilief, dat dan weer wel. O+
A grand adventure has begun.
pi_94083550
En dat is het belangrijkste toch Keshet. Dat ze lief is :)
pi_94083628
JJ, mijn meiden hebben allebei 1 paar schoenen. En dan hebben we er nog wel crocjes naast en rubber laarsjes, maar daar lopen ze niet zo vaak op. Ze groeien mij te snel om meerdere paren goede schoenen te kopen eigenlijk.

:* voor de zieke en niet zo lekker slapende kindjes en mama's/papa's :*
  maandag 14 maart 2011 @ 10:04:19 #267
95408 Incantrix
pi_94083946
Ow, Stef heeft 1 paar schoenen :@ Wel hele degelijke, maar nouja.. Ik denk dat het sowieso niet meer heel lang zal duren eer hij eruit is gegroeid, dus 1 paar vind ik wel ok..

Thuis loopt Stef trouwens vaak in een t-shirt, hij heeft het vrij snel warm.

En we liggen nu in bed, ik ga even met Stef meeslapen. We hebben elkaar vanmorgen onmetelijk in de weg gezeten en ik was zo moe dat ik twee keer zittend op de bank ben weggedut binnen een paar minuten :{ Ik ga nu dus even slapen, dan hoop ik zo de kans te krijgen even wat uitgebreider te reageren op jullie tips en liefs enzo :*
3!
pi_94084269
Niels heeft vandaag een lange mouwen romper en een longsleeve aan, maar hij is ook wel een koudkleumpje. Ik denk dat ik eerder een vestje met daarover een zomerjas dan alleen een korte mouwen shirt met daarover een winterjasje aan zou trekken Mefke. Dan kunnen ze het vestje aan of uit doen in het KDV.

Jeetjejom, ik heb geen meisje dat bij elke outfit een paar bijpassende schoenen nodig heeft :+. Maar ik zou het zonde vinden om meer schoenen te kopen, ze groeien er zo snel uit. Niels heeft een paar goede schoenen voor buiten, laarsjes voor als het regent en leren slofjes voor binnen.

Oeke en Kobus heel veel plezier op de Kresj! Hij gaat het vast fantastisch vinden daar Oeke! Ga je foto's maken?

Incantrix wat rot dat Stef zo ontzettend vroeg wakker wordt steeds :* Zo kun je ook helemaal niet bijkomen van alle tandjes- en ziek-zijn-ellende.
Als Niels 's morgens heel vroeg wakker wordt ga ik er net zo mee om als wanneer hij om 2 uur 's nachts wakker wordt. Soms gaat hij dan weer slapen, maar als hij echt vindt dat het opsta-tijd is echt niet! Ik denk dat laten huilen op zo'n moment ook niet zou werken, hij is dan al zo wakker dat hij alleen nog maar wakkerder wordt.
Misschien dat het in iets heel simpels zit bij Stef, een lampje wat aan of uit moet, de kamer meer verduisteren, een extra inlegger in zijn luier, een extra deken of juist niet.
Hebben jullie een specifiek zinnetje wat jullie altijd zeggen als Stef gaat slapen? Bijvoorbeeld "Het is nacht, papa slaapt, oma slaapt, de poezen slapen, Stef gaat slapen, shhhhh" Zou het helpen als je, wanneer hij zo vroeg wakker wordt, verder niet tegen hem praat en geen extra licht aandoet, maar alleen maar heel zacht "het is nacht, Stef gaat slapen" en "shhhhh" zegt. Als hij dan gaat huilen steeds na een paar minuten weer terug en het opnieuw dat zinnetje zeggen tot dat het een schappelijk tijdstip is.
Nou ja, ik weet het ook niet hoor :* Hopelijk gaat hij snel weer wat langer slapen! En als hij echt niet wil slapen, zou het misschien helpen als jullie 's avonds wanneer jullie naar bed gaan een speeltje of knuffeltje in zijn bed leggen wat hij niet goed kent, zodat hij daarmee gaat spelen 's morgens? Of misschien heeft hij 's morgens dorst en kun je 's avonds een tuitbekertje met water in zijn bedje leggen?

Niels heeft vannacht eindelijk weer wat normaler geslapen. Van 20 uur tot 2.30 uur en tot 6.15 uur. Alleen wil hij nu niet slapen, hij ligt al drie kwartier te kletsen in bed. Ik wil douchen, maar als hij mij hoort gaat hij helemaal niet meer slapen :{
pi_94085225
Even snel! S heeft de nacht gered zonder overgeven en heeft net 4 boterhammen weggewerkt :o . Ze is nog wel slapjes en bleek, maar dit doet haar (en mij) al zichtbaar goed. ^O^

Laterrrrrr..... :*
  maandag 14 maart 2011 @ 10:55:11 #270
238474 Jeetjejom
pi_94085302
Een dikke *O* *O* *O* *O* voor S van Groofsken! Het herstel heeft ingezet!
Jouw warmte is genoeg
pi_94085390
Oh en korte mouwen doe ik ok echt nog lààààààng niet :D . Eerts maar eens overstappen op de zomerjas strakjes. ;)
pi_94086284
Oh wat fijn dat S. weer aan de beterende hand lijkt! Wat zielig dat ze ZO graag op bezoek wou gaan van het weekend, dat ze zelfs deed alsof ze beter was! Arm ding

Hier ook echt nog lang geen korte mouwen!
Maar een sjaal/wanten/muts ook niet meer hoor.(alleen op de fiets als er wind staat)
Wolf is behoorlijk warmbloedig geloof ik. Die heeft vrijwel altijd een romper lange mouw aan met daaroverheen een shirtje lange mouw. Heel veel echte truien heeft hij niet.
Soms ook gewoon een romper lange mouw met een t-shirt korte mouw erover.

Verder niks te melden hier, alles gaat zn gangetje
pi_94086513
Truien dragen wij ook niet, alledrie eigenlijk niet. Hier ook de kinders ondergoed met lange mouwen en een longsleeve.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 12:11:18 #274
5428 crew  miss_sly
pi_94088268
Fijn dat S aan het opknappen is, Groofs!
pi_94088279
Ik gebruik eigenlijk nooit lange mouwen rompers :D

Uhm... ik gebruik niet eens rompers meer, haha :D
Hemd en die instoppen in de broek :)
En evrder vaak een longsleeve of een trui.

Hallo trouwens :+
Ik ben heel weinig online op het moment. Huis, kinders, man, kat... Met vanalles bezig ;)
pi_94088435
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:11 schreef freecell het volgende:
Ik gebruik eigenlijk nooit lange mouwen rompers :D

Uhm... ik gebruik niet eens rompers meer, haha :D
Hemd en die instoppen in de broek :)
En evrder vaak een longsleeve of een trui.

En over de luier van Florian dan? Of gebruik je dan ook al echt onderbroekjes/shorts?
pi_94088492
Trix, zondag 3 april is oke!

Vreselijk is dat he, zo moe zijn dat je op de bank in slaap dut terwijl je eigenlijk je kind in de gaten moet houden. Ik heb dat ook zo vaak gehad. Lekker je bed in zo! Uitslaaptips heb ik helaas niet. Wat Lente betreft heb ik niet te klagen op het moment, die is rond haf zeven wakker, maar Nils staat elke dag om half zes op en vergeet negen van de tien keer in het weekend z'n wekker uit te zetten. }:|

Wat fijn dat S. weer beter wordt, Groof!

Lente is net wel een half uur zoet geweest met een emmertje met heel vies water dat achter de kliko's staat. :Y)

Lekker klooien. O+
pi_94089074
O+ Serpente!

Gisteren heeft Florian ook wel een uur in de tuin gespeeld. Hij is nog nooit zo zwart geweest :+
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:15 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En over de luier van Florian dan? Of gebruik je dan ook al echt onderbroekjes/shorts?
Ik heb wasbare luiers en die lekker sneller met rompers. Dus ik doe er gewoon een broek overheen :)
pi_94089142
Lente O+ Gelukkig zat er geen dikke spin in je emmertje :Y)
Ssserpente, je bent dapper!! _O_
pi_94089224
Hoezo dapper, Twink?

Heerlijk he, free, klooien in de tuin? Dat zijn voor mij echt de ultieme geluksmomentjes. O+
pi_94089249
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:
Hoezo dapper, Twink?
Omdat je toch niet tegen smeren kunt? Of alleen niet tegen smeren met eten?
  maandag 14 maart 2011 @ 12:39:00 #282
238474 Jeetjejom
pi_94089265
Hier is klooien in het algemeen al helemaal the Bomb, ze heeft sinds kort de waterbak van de katten ontdekt en staat daar dus uren in te spetteren (arme poesjes staan zieligjes te kijken hoe hun water over de vloer gaat)
Gelukkig heeft ze de kattenbak nog niet ontdekt!
Jouw warmte is genoeg
pi_94089332
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:
Hoezo dapper, Twink?

Heerlijk he, free, klooien in de tuin? Dat zijn voor mij echt de ultieme geluksmomentjes. O+
Ja, zoooo lekker!
En ineens geen eind van de middag drama's.
Want waarom zou je geen huilen dat je moe en hongerig bent als je ook mama's Tijm uit de tuin kan plukken O+
pi_94089347
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:39 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier is klooien in het algemeen al helemaal the Bomb, ze heeft sinds kort de waterbak van de katten ontdekt en staat daar dus uren in te spetteren (arme poesjes staan zieligjes te kijken hoe hun water over de vloer gaat)
Nu pas??! :+
Niels doet dat al vanaf dat hij kan kruipen :'( Zijn leukste speeltjes doopt hij in het water en likt ze dan af :')
De kattenbak staat tegenwoordig in de tuin...
pi_94089373
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Omdat je toch niet tegen smeren kunt? Of alleen niet tegen smeren met eten?
Ooh, vandaar! :D Ik hou alleen niet van smeren met eten, idd. Van buiten vind ik gek genoeg niets smerig. :Y) Naja, weinig dan...
  maandag 14 maart 2011 @ 12:41:58 #286
238474 Jeetjejom
pi_94089380
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nu pas??! :+
Niels doet dat al vanaf dat hij kan kruipen :'( Zijn leukste speeltjes doopt hij in het water en likt ze dan af :')
De kattenbak staat tegenwoordig in de tuin...
Jorja is met alles laat :+ en het is ook nog de schuld van mijn schoonmoeder, want zij heeft haar laten spelen met de waterbak van de hond en sindsdien is het hek van de dam!
Jouw warmte is genoeg
pi_94089423
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, zoooo lekker!
En ineens geen eind van de middag drama's.
Want waarom zou je geen huilen dat je moe en hongerig bent als je ook mama's Tijm uit de tuin kan plukken O+
't Was hier wel hard huilen toen ze naar binnen moest om te eten...

Ze vindt de kippen en de konijnen ook helemaal geweldig. Superhandig, zo'n grote buitenspeelbox. :P
pi_94089530
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:39 schreef Jeetjejom het volgende:
wacht maar tot ze de kattenbrokken ontdekt :Y)
je moet maar zo zien: ze krijgt er wel een mooi glanzend vachtje haartjes van
pi_94089542
Wij hebben ook een afgesloten tuin inderdaad O+

Naar binnen om te eten is geen probleem, die van mij doet álles voor eten :+
pi_94089732
Incantrix, ik ben nu bezig in Lekker slapen zonder huilen. Ik zal wat tips voor je op een rijtje zetten waar je misschien wat mee kunt.

* Probeer uit te sluiten dat Stef overdag te weinig eten krijgt. Het kan zijn dat hij vroeger wakker wordt omdat hij honger heeft. Geef hem niet alleen bij het avondeten genoeg, maar let er ook de rest van de dag op!
* Heeft Stef het comfortabel genoeg in bed? Heeft hij het bijvoorbeeld niet te warm of te koud?
* Bekijk het bedtijdritueel kritisch. Het advies in het boek is het uur voor het slapen gaan rustig te houden, maar ik weet dat jullie juist actief doen met Stef. Nou ja, je probleem ligt vooral bij het vroeg wakker worden, dus ik weet niet of het zinvol is om hier iets in te veranderen. Hoe dan ook, in het boek wordt een rustig ritueel geadviseerd waarbij weinig gepraat wordt en de laatste stap eindigt in een stille, donkere slaapkamer.
* Ook is het belangrijk om, zeker die eerste tijd dat je hiermee aan de slag gaat, het ritueel hetzelfde te houden. Dat hoeft ook weer niet ontzettend rigide, maar het ritueel moet wel voorspelbaar zijn zodat je kind weet dat slapenstijd eraan komt. Als je merkt dat je kind op instorten staan mag je stappen van het ritueel of zelfs het gehele ritueel overslaan. Sterker nog, dat is heel raadzaam!
* Stel een vroege bedtijd in. Voor de meeste baby's is dat tussen 18.30 en 19.00 uur. Kinderen die oververmoeid zijn slapen slechter.
* Volg een flexibele maar voorspelbare dagindeling. Dit helpt om de lichaamsklok van je kind in te stellen. Zorg dat de kamer 's avonds bij het slapen gaan donker is en 's ochtends bij het wakker worden lekker licht. (Ik zou als ik jou was zeker investeren in verduisterende gordijnen!)
* Hanteer elke dag eenzelfde voedings-, slaap- en activiteitenschema (niet tot in de details, maar globaal). Jij weet bijvoorbeeld wel dat het weekeinde is, Stef niet. Hij kan er erg van ontregeld raken als je ineens andere tijden hanteert voor naar bed gaan en wakker worden.
* De lengte en kwaliteit van de slaapjes overdag hebben invloed op de nachtslaap (en andersom). Een middagslaap van minder dan een uur telt in de meeste gevallen niet echt mee. Probeer er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat Stef overdag genoeg slaapt. Een kind van zijn leeftijd slaapt in het algemeen 1-2 keer en in totaal 2-3 uur.
* Bij middagslaapjes is timing ook erg belangrijk. Vroeg in de middag is de beste tijd voor Stef als hij één keer slaapt.
* Voorkom dat je je kind overdag te laat op bed legt en houd vermoeidheidssignalen goed in de gaten. Een oververmoeid kind zal niet meer (goed) willen slapen. Timing is in ieder geval belangrijk.
* Hanteer voor de middagslaap een eenvoudig maar specifiek ritueel. Kort het in of sla het over als je kind heel moe is.
* De sleutel om een korte slaper 's middags langer te laten slapen is om hem te helpen meteen weer in slaap te vallen. Dat doe je als volgt: net voordat je weet dat je kind meestal wakker wordt ga je bij zijn slaapkamerdeur zitten, luister je goed, en zodra je kind geluid maakt ga je meteen naar binnen en gebruik je een methode waarmee je hem normaal gesproken in slaap krijgt (bijv. een speen geven).
* Zorg dat je kind een positieve associatie heeft met zijn bed. Breng er overdag eens wat rustige en gezellige tijd door (2 a 3 keer per dag). Misschien moet Stef nog wennen aan zijn nieuwe kamer?
* Probeer je kind zich te laten hechten aan een knuffel. Die is geen vervanging van jou, maar kan hem een gevoel van veiligheid geven waardoor hij uit zichzelf sneller weer in slaap valt na wakker te zijn geworden.
* Zorg dat de nachtslaap anders is dan de slaap overdag: praat niet, doe geen lichten aan, houd je eigen bewegingen traag en stil. Ik zou het wakker worden vroeg in de ochtend behandelen net als wakker worden middenin de nacht. De tip uit het boek is trouwens wel om de ramen overdag onverduisterd te laten, maar ik denk dat ikzelf wel met verduistering overdag zou experimenteren als de middagslaapjes daardoor beter worden (want daar wordt de nachtslaap misschien weer beter door).
* Gebruik bepaalde woorden als slaapsignaal (dit zei Twinkly ookal). Je kunt je kind laten weten dat het slaaptijd is door bepaalde woorden op een bepaalde manier te zeggen, bijvoorbeeld 'shhh, shhh, stil maar, ga maar lekker slapen'. Je moet je kind eerst aan deze woorden laten wennen als hij al in slaap aan het vallen is zodat er een positieve slaapassociatie ontstaat. Als je de woorden gaat gebruiken als Stef wakker ligt gebeurt dat namelijk niet. Dit werkt net zoals bij honden: je moet een hond bijvoorbeeld leren wat 'zit' betekent door het vaak te zeggen als hij al aan het zitten is, en niet als hij niet zit en je hem aan het zitten wilt krijgen. Als je dat laatste doet gaat hij 'zit' namelijk associeren met niet zitten. :+
* Je kunt ook muziek of geluid als slaapsignaal gebruiken, maar het mag geen opzwepende muziek zijn.
* Als je een hulpritueel hebt om Stef weer in slaap te krijgen kun je dit ritueel langzaam in gaan korten tot hij het helemaal niet meer nodig heeft of je kunt gaan varieren. (In het boek worden hier fases toe omschreven, maar het lijkt me cruciaal dat je eerst iets vindt waar je Stef misschien weer mee in slaap kunt krijgen.)
* Reageer meteen bij het wakker worden, want anders ben je te laat. Sluit wel uit dat je kind slaapgeluiden aan het maken is.

Het idee is dat je een plan opstelt waarin je niet alles op hoeft te nemen maar die elementen waarvan je denkt dat ze bij jullie passen. Er wordt ook geadviseerd om een slaaplogboek bij te houden. Daarvoor staat een sjabloon in het boek.

Hoe dan ook, misschien zit er iets tussen waar je wat mee kunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 14-03-2011 12:57:19 ]
pi_94089762
Haai :) Jaël lijkt gelukkig weer wat in haar betere doen!! Ze ligt nu lekker in bed. Het kan ook komen omdat we een visitevrije dag hebben. We zijn vanmorgen lekker met zijn viertjes naar de supermarkt geweest en ze vond het gewoelding, ze hield de wagen vast en heeft hem niet meer los gelaten :) Zo blij dat mijn schatje weer een goeie dag heeft!! Wilde ik gewoon even melden :)
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 12:56:35 #292
5428 crew  miss_sly
pi_94089852
De samenvatting, ik heb hem even gelezen Claudia, goed gedaan!

Wij doen het grootste deel van dat schema, en toch ligt er nu een krijsend (dat heeft ze nog niet eerder gedaan) meisje in bed dat weigert te slapen en heeft ze afgelopen nacht ook weer bij ons geslapen. En dit krijsen klinkt niet alsof ze er gauw mee gaat stoppen en ze is al 8 minuten bezig -O-
pi_94089922
Och sneu meisje...
En er gewoon weer uithalen en eventueel over een uurtje weer proberen?
pi_94090005
Oef, dat klinkt alsof ze niet moe genoeg is om te slapen, miss. Of misschien wel te moe. Lastig is dat. Ik vond het een hele inzicht om te lezen dat een goede nachtslaap helpt om overdag beter te slapen en andersom, maar zie maar eens in een positieve spiraal terecht te komen!

We worstelen hier ook nog steeds met de middagslaap. We zijn nu aan het investeren in het voorspelbare en hopen dat Ivan daardoor op den duur leert dat hij overdag langer kan (lees: moet :Y) ) slapen. Ik laat Ivan nu eerst nog zelf proberen om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt (dat gebeurt namelijk soms wel eens vroeg in de ochtend en zelfs wel eens in de middag), maar de volgende stap wordt meteen naar binnen lopen en hopen dat hij door tijdig ingrijpen weer in slaap valt.
pi_94090035
Claudia ^O^ Dus je vind het boek ook wel ok?
Wij doen het meeste ook wel zoals in het boek beschreven staat.

Miss Sly -O- wat rot dat ze zo overstuur raakt, helpt troosten in bed niet? Hopelijk gaat ze nog wel even lekker slapen. Hier helpt het als hij overstuur is vaak als ik een interessante knuffel in bed leg. Dan gaat hij daartegen kletsen en valt hij na een tijdje wel in slaap.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:05:09 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94090100
hmm met water spelen is idd leuk; Evie doet ook vieze dingen, vanmorgen moest ik bijna kokhalzen; Evie had in de wc, papier gedoopt en deed dat daarna doorleuk in dr mond.... gruwel gruwel...

Wat fijn dat S de nacht beter is doorgekomen Groofs!! fijn voor jullie!

Stef vroeg wakker en een beetje uit zijn doen, lastig is dat he?
ik zie dat je een hele rits met tips hebt gekregen... hoop dat er een werkbare tussen zit.

Ahhhh Lente lekker aan het smeren in de tuin, heerlijk genieten Ssserpente!

Emma is leuk en lief Keshet! en ik lees ook graag over haar vorderingen hoor!

ik ben net weer met Evie wezen zwemmen, was weer erg leuk en lekker, heb alleen ontiegelijk mijn teen gestoten en die is nu blauw en dik...
au!!!
pi_94090325
Twinkly, ik vind de inleiding van het boek wat ergerniswekkend, en ik vind dit soort '(zelf)hulpboeken' ook vaak in een irritante toon geschreven. Dat komt denk ik doordat Amerikanen een wat andere stijl van vertellen hebben dan wij en dat in de vertaling ook nog eens maf omgezet wordt.

De boodschap is wel iets waar ik me erg in kan vinden. Hoe ouder Ivan wordt, hoe naarder ik het vind om hem te laten huilen. Het komt ook nooit voor dat we hem laten huilen en ik wil de moeilijke momenten waarop dat de enige oplossing lijkt voor zijn door dit boek te lezen.

Nou ja, ik vind het in ieder geval een aanrader!
pi_94090327
Wat een goede samenvatting. ^O^

En dat te moe zijn om te slapen vind ik zo herkenbaar. Mensen (meestal zonder kinderen) zeiden wel eens 'joh, dan hou je ze gewoon wat langer op, dan slapen ze ook wat langer', of 'dat kan heus wel een keertje' en ik ben daar altijd tegenin gegaan.

Incantrix, S was ook bijna half jaar lang 's ochtends tussen 4.30 en 5.30 uur klaar voor de dag. Het beste wat hier hielp was het gewoon zelf maar te accepteren en dan zelf dus ook maar lekker optijd naar bed. Wat ik wèl deed om het voor mezelf wat te rekken, was 's avonds als ze sliep wat dingetjes op haar voeteneind te leggen. Een boekje, een popje, een autootje (als een soort van verrassing) en daar ging ze meestal nog wel een half uurtje meespelen dan. Scheelde toch weer iets. Stel dat R zo'n vroege vogel zou blijken te zijn, dan zou ik meteen het lampje gaan introduceren. Hij kan best al leren dat we pas opstaan als het lampje aan is. Dat denk ik echt. (Gelukkig s R niet zo'n vroege :P ).
  maandag 14 maart 2011 @ 13:12:47 #299
100412 mefke79
komt goed!
pi_94090360
nou ja dan hoop ik maar dat driekus het niet koud heeft vandaag :@ ik vind het binnen bij het kdv echt warm en hij kennelijk ook want vestjes over een romper met lange mouwen worden uitgetrokken door de leidsters omdat ie het heet heeft. Als ie al een trui aanheeft dan is die van katoen en dan romper met korte mouwen of geen mouwen, ook midden in de winter.
Zit trouwens zelf in shirt met korte mouwen en dun vestje op werk, maar ja ik ben zwanger dus dat telt niet.
pi_94090451
Thijs is (waarschijnlijk in lichte mate) lactose-intolerant.

We moeten naat de dietist voor advies en een lactose-beperkt dieet gaan volgen.

Ik zeg het al tijden, dus ben blij dat de kinderarts het ook suggereerde. Ik heb expres niet gezegd dat ik dat vermoedde, omdat ik het van haar wilde horen.

Voor peuterdiarree is hij te jong, en oa zijn bolle buikje en zijn eeuwige rioolpampers wijzen in de richting van lactose intolerantie.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:16:00 #301
5428 crew  miss_sly
pi_94090470
Ze slaapt. Ik heb haar even eruit gehaald, getroost in de stoel op haar kamer. Daar viel ze bijna, eigenlijk helemaal, op mijn schoot in slaap. Terug in bed gelegd, er naast gaan zitten, handje vast houden en wachten tot ze sliep. 2 minuten, ze was wel moe. Dat kan ook neit anders want ze is sinds 6 uur al op.

Ik had trouwens hetzelfde als jij Claudia, met dit boek :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')