abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94088435
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:11 schreef freecell het volgende:
Ik gebruik eigenlijk nooit lange mouwen rompers :D

Uhm... ik gebruik niet eens rompers meer, haha :D
Hemd en die instoppen in de broek :)
En evrder vaak een longsleeve of een trui.

En over de luier van Florian dan? Of gebruik je dan ook al echt onderbroekjes/shorts?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94088492
Trix, zondag 3 april is oke!

Vreselijk is dat he, zo moe zijn dat je op de bank in slaap dut terwijl je eigenlijk je kind in de gaten moet houden. Ik heb dat ook zo vaak gehad. Lekker je bed in zo! Uitslaaptips heb ik helaas niet. Wat Lente betreft heb ik niet te klagen op het moment, die is rond haf zeven wakker, maar Nils staat elke dag om half zes op en vergeet negen van de tien keer in het weekend z'n wekker uit te zetten. }:|

Wat fijn dat S. weer beter wordt, Groof!

Lente is net wel een half uur zoet geweest met een emmertje met heel vies water dat achter de kliko's staat. :Y)

Lekker klooien. O+
pi_94089074
O+ Serpente!

Gisteren heeft Florian ook wel een uur in de tuin gespeeld. Hij is nog nooit zo zwart geweest :+
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:15 schreef Poppejans het volgende:

[..]

En over de luier van Florian dan? Of gebruik je dan ook al echt onderbroekjes/shorts?
Ik heb wasbare luiers en die lekker sneller met rompers. Dus ik doe er gewoon een broek overheen :)
pi_94089142
Lente O+ Gelukkig zat er geen dikke spin in je emmertje :Y)
Ssserpente, je bent dapper!! _O_
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94089224
Hoezo dapper, Twink?

Heerlijk he, free, klooien in de tuin? Dat zijn voor mij echt de ultieme geluksmomentjes. O+
pi_94089249
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:
Hoezo dapper, Twink?
Omdat je toch niet tegen smeren kunt? Of alleen niet tegen smeren met eten?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 14 maart 2011 @ 12:39:00 #282
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94089265
Hier is klooien in het algemeen al helemaal the Bomb, ze heeft sinds kort de waterbak van de katten ontdekt en staat daar dus uren in te spetteren (arme poesjes staan zieligjes te kijken hoe hun water over de vloer gaat)
Gelukkig heeft ze de kattenbak nog niet ontdekt!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94089332
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:
Hoezo dapper, Twink?

Heerlijk he, free, klooien in de tuin? Dat zijn voor mij echt de ultieme geluksmomentjes. O+
Ja, zoooo lekker!
En ineens geen eind van de middag drama's.
Want waarom zou je geen huilen dat je moe en hongerig bent als je ook mama's Tijm uit de tuin kan plukken O+
pi_94089347
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:39 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier is klooien in het algemeen al helemaal the Bomb, ze heeft sinds kort de waterbak van de katten ontdekt en staat daar dus uren in te spetteren (arme poesjes staan zieligjes te kijken hoe hun water over de vloer gaat)
Nu pas??! :+
Niels doet dat al vanaf dat hij kan kruipen :'( Zijn leukste speeltjes doopt hij in het water en likt ze dan af :')
De kattenbak staat tegenwoordig in de tuin...
pi_94089373
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:38 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Omdat je toch niet tegen smeren kunt? Of alleen niet tegen smeren met eten?
Ooh, vandaar! :D Ik hou alleen niet van smeren met eten, idd. Van buiten vind ik gek genoeg niets smerig. :Y) Naja, weinig dan...
  maandag 14 maart 2011 @ 12:41:58 #286
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94089380
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nu pas??! :+
Niels doet dat al vanaf dat hij kan kruipen :'( Zijn leukste speeltjes doopt hij in het water en likt ze dan af :')
De kattenbak staat tegenwoordig in de tuin...
Jorja is met alles laat :+ en het is ook nog de schuld van mijn schoonmoeder, want zij heeft haar laten spelen met de waterbak van de hond en sindsdien is het hek van de dam!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94089423
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, zoooo lekker!
En ineens geen eind van de middag drama's.
Want waarom zou je geen huilen dat je moe en hongerig bent als je ook mama's Tijm uit de tuin kan plukken O+
't Was hier wel hard huilen toen ze naar binnen moest om te eten...

Ze vindt de kippen en de konijnen ook helemaal geweldig. Superhandig, zo'n grote buitenspeelbox. :P
pi_94089530
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:39 schreef Jeetjejom het volgende:
wacht maar tot ze de kattenbrokken ontdekt :Y)
je moet maar zo zien: ze krijgt er wel een mooi glanzend vachtje haartjes van
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94089542
Wij hebben ook een afgesloten tuin inderdaad O+

Naar binnen om te eten is geen probleem, die van mij doet álles voor eten :+
pi_94089732
Incantrix, ik ben nu bezig in Lekker slapen zonder huilen. Ik zal wat tips voor je op een rijtje zetten waar je misschien wat mee kunt.

* Probeer uit te sluiten dat Stef overdag te weinig eten krijgt. Het kan zijn dat hij vroeger wakker wordt omdat hij honger heeft. Geef hem niet alleen bij het avondeten genoeg, maar let er ook de rest van de dag op!
* Heeft Stef het comfortabel genoeg in bed? Heeft hij het bijvoorbeeld niet te warm of te koud?
* Bekijk het bedtijdritueel kritisch. Het advies in het boek is het uur voor het slapen gaan rustig te houden, maar ik weet dat jullie juist actief doen met Stef. Nou ja, je probleem ligt vooral bij het vroeg wakker worden, dus ik weet niet of het zinvol is om hier iets in te veranderen. Hoe dan ook, in het boek wordt een rustig ritueel geadviseerd waarbij weinig gepraat wordt en de laatste stap eindigt in een stille, donkere slaapkamer.
* Ook is het belangrijk om, zeker die eerste tijd dat je hiermee aan de slag gaat, het ritueel hetzelfde te houden. Dat hoeft ook weer niet ontzettend rigide, maar het ritueel moet wel voorspelbaar zijn zodat je kind weet dat slapenstijd eraan komt. Als je merkt dat je kind op instorten staan mag je stappen van het ritueel of zelfs het gehele ritueel overslaan. Sterker nog, dat is heel raadzaam!
* Stel een vroege bedtijd in. Voor de meeste baby's is dat tussen 18.30 en 19.00 uur. Kinderen die oververmoeid zijn slapen slechter.
* Volg een flexibele maar voorspelbare dagindeling. Dit helpt om de lichaamsklok van je kind in te stellen. Zorg dat de kamer 's avonds bij het slapen gaan donker is en 's ochtends bij het wakker worden lekker licht. (Ik zou als ik jou was zeker investeren in verduisterende gordijnen!)
* Hanteer elke dag eenzelfde voedings-, slaap- en activiteitenschema (niet tot in de details, maar globaal). Jij weet bijvoorbeeld wel dat het weekeinde is, Stef niet. Hij kan er erg van ontregeld raken als je ineens andere tijden hanteert voor naar bed gaan en wakker worden.
* De lengte en kwaliteit van de slaapjes overdag hebben invloed op de nachtslaap (en andersom). Een middagslaap van minder dan een uur telt in de meeste gevallen niet echt mee. Probeer er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat Stef overdag genoeg slaapt. Een kind van zijn leeftijd slaapt in het algemeen 1-2 keer en in totaal 2-3 uur.
* Bij middagslaapjes is timing ook erg belangrijk. Vroeg in de middag is de beste tijd voor Stef als hij één keer slaapt.
* Voorkom dat je je kind overdag te laat op bed legt en houd vermoeidheidssignalen goed in de gaten. Een oververmoeid kind zal niet meer (goed) willen slapen. Timing is in ieder geval belangrijk.
* Hanteer voor de middagslaap een eenvoudig maar specifiek ritueel. Kort het in of sla het over als je kind heel moe is.
* De sleutel om een korte slaper 's middags langer te laten slapen is om hem te helpen meteen weer in slaap te vallen. Dat doe je als volgt: net voordat je weet dat je kind meestal wakker wordt ga je bij zijn slaapkamerdeur zitten, luister je goed, en zodra je kind geluid maakt ga je meteen naar binnen en gebruik je een methode waarmee je hem normaal gesproken in slaap krijgt (bijv. een speen geven).
* Zorg dat je kind een positieve associatie heeft met zijn bed. Breng er overdag eens wat rustige en gezellige tijd door (2 a 3 keer per dag). Misschien moet Stef nog wennen aan zijn nieuwe kamer?
* Probeer je kind zich te laten hechten aan een knuffel. Die is geen vervanging van jou, maar kan hem een gevoel van veiligheid geven waardoor hij uit zichzelf sneller weer in slaap valt na wakker te zijn geworden.
* Zorg dat de nachtslaap anders is dan de slaap overdag: praat niet, doe geen lichten aan, houd je eigen bewegingen traag en stil. Ik zou het wakker worden vroeg in de ochtend behandelen net als wakker worden middenin de nacht. De tip uit het boek is trouwens wel om de ramen overdag onverduisterd te laten, maar ik denk dat ikzelf wel met verduistering overdag zou experimenteren als de middagslaapjes daardoor beter worden (want daar wordt de nachtslaap misschien weer beter door).
* Gebruik bepaalde woorden als slaapsignaal (dit zei Twinkly ookal). Je kunt je kind laten weten dat het slaaptijd is door bepaalde woorden op een bepaalde manier te zeggen, bijvoorbeeld 'shhh, shhh, stil maar, ga maar lekker slapen'. Je moet je kind eerst aan deze woorden laten wennen als hij al in slaap aan het vallen is zodat er een positieve slaapassociatie ontstaat. Als je de woorden gaat gebruiken als Stef wakker ligt gebeurt dat namelijk niet. Dit werkt net zoals bij honden: je moet een hond bijvoorbeeld leren wat 'zit' betekent door het vaak te zeggen als hij al aan het zitten is, en niet als hij niet zit en je hem aan het zitten wilt krijgen. Als je dat laatste doet gaat hij 'zit' namelijk associeren met niet zitten. :+
* Je kunt ook muziek of geluid als slaapsignaal gebruiken, maar het mag geen opzwepende muziek zijn.
* Als je een hulpritueel hebt om Stef weer in slaap te krijgen kun je dit ritueel langzaam in gaan korten tot hij het helemaal niet meer nodig heeft of je kunt gaan varieren. (In het boek worden hier fases toe omschreven, maar het lijkt me cruciaal dat je eerst iets vindt waar je Stef misschien weer mee in slaap kunt krijgen.)
* Reageer meteen bij het wakker worden, want anders ben je te laat. Sluit wel uit dat je kind slaapgeluiden aan het maken is.

Het idee is dat je een plan opstelt waarin je niet alles op hoeft te nemen maar die elementen waarvan je denkt dat ze bij jullie passen. Er wordt ook geadviseerd om een slaaplogboek bij te houden. Daarvoor staat een sjabloon in het boek.

Hoe dan ook, misschien zit er iets tussen waar je wat mee kunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 14-03-2011 12:57:19 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94089762
Haai :) Jaël lijkt gelukkig weer wat in haar betere doen!! Ze ligt nu lekker in bed. Het kan ook komen omdat we een visitevrije dag hebben. We zijn vanmorgen lekker met zijn viertjes naar de supermarkt geweest en ze vond het gewoelding, ze hield de wagen vast en heeft hem niet meer los gelaten :) Zo blij dat mijn schatje weer een goeie dag heeft!! Wilde ik gewoon even melden :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 12:56:35 #292
5428 crew  miss_sly
pi_94089852
De samenvatting, ik heb hem even gelezen Claudia, goed gedaan!

Wij doen het grootste deel van dat schema, en toch ligt er nu een krijsend (dat heeft ze nog niet eerder gedaan) meisje in bed dat weigert te slapen en heeft ze afgelopen nacht ook weer bij ons geslapen. En dit krijsen klinkt niet alsof ze er gauw mee gaat stoppen en ze is al 8 minuten bezig -O-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94089922
Och sneu meisje...
En er gewoon weer uithalen en eventueel over een uurtje weer proberen?
pi_94090005
Oef, dat klinkt alsof ze niet moe genoeg is om te slapen, miss. Of misschien wel te moe. Lastig is dat. Ik vond het een hele inzicht om te lezen dat een goede nachtslaap helpt om overdag beter te slapen en andersom, maar zie maar eens in een positieve spiraal terecht te komen!

We worstelen hier ook nog steeds met de middagslaap. We zijn nu aan het investeren in het voorspelbare en hopen dat Ivan daardoor op den duur leert dat hij overdag langer kan (lees: moet :Y) ) slapen. Ik laat Ivan nu eerst nog zelf proberen om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt (dat gebeurt namelijk soms wel eens vroeg in de ochtend en zelfs wel eens in de middag), maar de volgende stap wordt meteen naar binnen lopen en hopen dat hij door tijdig ingrijpen weer in slaap valt.
pi_94090035
Claudia ^O^ Dus je vind het boek ook wel ok?
Wij doen het meeste ook wel zoals in het boek beschreven staat.

Miss Sly -O- wat rot dat ze zo overstuur raakt, helpt troosten in bed niet? Hopelijk gaat ze nog wel even lekker slapen. Hier helpt het als hij overstuur is vaak als ik een interessante knuffel in bed leg. Dan gaat hij daartegen kletsen en valt hij na een tijdje wel in slaap.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:05:09 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94090100
hmm met water spelen is idd leuk; Evie doet ook vieze dingen, vanmorgen moest ik bijna kokhalzen; Evie had in de wc, papier gedoopt en deed dat daarna doorleuk in dr mond.... gruwel gruwel...

Wat fijn dat S de nacht beter is doorgekomen Groofs!! fijn voor jullie!

Stef vroeg wakker en een beetje uit zijn doen, lastig is dat he?
ik zie dat je een hele rits met tips hebt gekregen... hoop dat er een werkbare tussen zit.

Ahhhh Lente lekker aan het smeren in de tuin, heerlijk genieten Ssserpente!

Emma is leuk en lief Keshet! en ik lees ook graag over haar vorderingen hoor!

ik ben net weer met Evie wezen zwemmen, was weer erg leuk en lekker, heb alleen ontiegelijk mijn teen gestoten en die is nu blauw en dik...
au!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94090325
Twinkly, ik vind de inleiding van het boek wat ergerniswekkend, en ik vind dit soort '(zelf)hulpboeken' ook vaak in een irritante toon geschreven. Dat komt denk ik doordat Amerikanen een wat andere stijl van vertellen hebben dan wij en dat in de vertaling ook nog eens maf omgezet wordt.

De boodschap is wel iets waar ik me erg in kan vinden. Hoe ouder Ivan wordt, hoe naarder ik het vind om hem te laten huilen. Het komt ook nooit voor dat we hem laten huilen en ik wil de moeilijke momenten waarop dat de enige oplossing lijkt voor zijn door dit boek te lezen.

Nou ja, ik vind het in ieder geval een aanrader!
pi_94090327
Wat een goede samenvatting. ^O^

En dat te moe zijn om te slapen vind ik zo herkenbaar. Mensen (meestal zonder kinderen) zeiden wel eens 'joh, dan hou je ze gewoon wat langer op, dan slapen ze ook wat langer', of 'dat kan heus wel een keertje' en ik ben daar altijd tegenin gegaan.

Incantrix, S was ook bijna half jaar lang 's ochtends tussen 4.30 en 5.30 uur klaar voor de dag. Het beste wat hier hielp was het gewoon zelf maar te accepteren en dan zelf dus ook maar lekker optijd naar bed. Wat ik wèl deed om het voor mezelf wat te rekken, was 's avonds als ze sliep wat dingetjes op haar voeteneind te leggen. Een boekje, een popje, een autootje (als een soort van verrassing) en daar ging ze meestal nog wel een half uurtje meespelen dan. Scheelde toch weer iets. Stel dat R zo'n vroege vogel zou blijken te zijn, dan zou ik meteen het lampje gaan introduceren. Hij kan best al leren dat we pas opstaan als het lampje aan is. Dat denk ik echt. (Gelukkig s R niet zo'n vroege :P ).
  maandag 14 maart 2011 @ 13:12:47 #299
100412 mefke79
komt goed!
pi_94090360
nou ja dan hoop ik maar dat driekus het niet koud heeft vandaag :@ ik vind het binnen bij het kdv echt warm en hij kennelijk ook want vestjes over een romper met lange mouwen worden uitgetrokken door de leidsters omdat ie het heet heeft. Als ie al een trui aanheeft dan is die van katoen en dan romper met korte mouwen of geen mouwen, ook midden in de winter.
Zit trouwens zelf in shirt met korte mouwen en dun vestje op werk, maar ja ik ben zwanger dus dat telt niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94090451
Thijs is (waarschijnlijk in lichte mate) lactose-intolerant.

We moeten naat de dietist voor advies en een lactose-beperkt dieet gaan volgen.

Ik zeg het al tijden, dus ben blij dat de kinderarts het ook suggereerde. Ik heb expres niet gezegd dat ik dat vermoedde, omdat ik het van haar wilde horen.

Voor peuterdiarree is hij te jong, en oa zijn bolle buikje en zijn eeuwige rioolpampers wijzen in de richting van lactose intolerantie.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')