abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:11:31 #201
104367 Thrackan
new and improved
pi_97976109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 09:55 schreef Zonnetje40 het volgende:
Thrackan wees mij onder mijn column op dit topic. Ik zal het zeker blijven volgen! Ik rook vanaf 1 mei niet meer! :)

http://frontpage.fok.nl/c(...)es-in-een-pakje.html

Misschien dat mensen wat aan mijn column hebben.
Ik heb trouwens veel gehad aan het boek:

Nederland stopt! Met roken

:)
Hoppa :) Welkom! En veel stopsucces gewenst, maar volgens mij weet je al heel goed hoe je het aan wilt pakken :Y
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:12:24 #202
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_97976145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:47 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Goed, zeg! Ik bijna zes weken.
Waarom vond je dat boek zo vreselijk?
Bij mij is vooral het zinnetje;

Het enige wat een sigaret doet, is maken dat je er nog één wilt blijven hangen.

Daar heb ik wel veel aan gehad de afgelopen weken, als ik in verleiding kwam, dan dreunde ik gewoon dat zinnetje een paar keer op. :)
Een te sterk moralistisch ondertoontje. Trek ik bijzonder slecht. Om maar even een voorbeeld te geven.

En dat zinnetje kan je ook uit het Carr boek halen :P

Maar goed zeg, 6 weken! Je mag trots op jezelf zijn *O*
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:19:54 #203
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_97983394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:12 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Een te sterk moralistisch ondertoontje. Trek ik bijzonder slecht. Om maar even een voorbeeld te geven.

En dat zinnetje kan je ook uit het Carr boek halen :P

Maar goed zeg, 6 weken! Je mag trots op jezelf zijn *O*
Ja, ik ben ook heel trots. En omdat ik nooit meer die hel van de eerste paar weken wil meemaken, wil ik er dus ook nooit meer aan beginnen. Ook niet denken na verloop van tijd: 'Ach, eentje kan geen kwaad," want daar zijn al zo veel mensen toch weer door gaan roken...
Maar soms mis ik het nog wel. Vooral als het weekend voor de deur staat... Vroeger was het dan extra sigaretten voor het weekend, en een fles wijn, maar ik ben ook meteen met alcohol gestopt. want bij mijn vorige pogingen begon ik weer als ik een paar wijntjes op had. Zo'n ach-wat-kan-mij-het-boeien-houding kreeg ik dan. :)
Wat je ook meemaakt, je komt er altijd sterker uit
Zelfs het ergste uur van je leven duurt toch niet langer dan 60 minuten.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:29:34 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_97983799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:19 schreef Zonnetje40 het volgende:

Vroeger was het dan extra sigaretten voor het weekend, en een fles wijn, maar ik ben ook meteen met alcohol gestopt. want bij mijn vorige pogingen begon ik weer als ik een paar wijntjes op had. Zo'n ach-wat-kan-mij-het-boeien-houding kreeg ik dan. :)
Sinds ik niet meer rook word ik veel sneller dronken.
Misschien is het compenseren van nicotine, maar misschien verandert er ook iets in je metabolisme oid :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:08:35 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97998449
Ik heb altijd gezegd, als het rookverbod in cafe's ingaat, dan stop ik met roken. Maar ja, een jaar voor het inging, verhuisde ik naar België en hier paft iedereen nog een eind weg. Vanaf 1 juli is het hier ook niet meer toegestaan. Ik juich het alleen maar toe.
Resistance is futile.
pi_98002621
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:08 schreef Seven. het volgende:
Ik heb altijd gezegd, als het rookverbod in cafe's ingaat, dan stop ik met roken. Maar ja, een jaar voor het inging, verhuisde ik naar België en hier paft iedereen nog een eind weg. Vanaf 1 juli is het hier ook niet meer toegestaan. Ik juich het alleen maar toe.
De rookverboden helpen wel want ikzelf tenminste kom dan minder verleiding tegen en doordat niemand rookt is het makkelijker om zelf niet te roken :)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:53:00 #207
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98018893
Gisteravond hadden we een team-uitje. Bowlen en daarna gourmetten, ook in het bowlingcentrum. Tijdens het bowlen zag ik na drie kwartier de rokers wat onrustig worden; zij wilden graag gaan roken, maar ja, je kan niet zomaar weglopen onder een spelletje...
Toen was ik me ineens bewust van de rust die ik heb gekregen. Niet steeds dat stemmetje in mijn hoofd dat zeurt, dat ik moet gaan roken...
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 12:07:10 #208
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_98019265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:02 schreef APK het volgende:

[..]

Hoezo?
Rookte jij 80 per dag oid? :+
1,5 pakje Marlboro per dag.

En er heeft niemand zo vaak een stoppoging gedaan als ik.

Totdat ik er achter kwam dat je jezelf niet zielig moet voelen omdat je niet meer mag roken ;( ;(

Wees blij dat je niet meer hoeft te roken *O*
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 12 juni 2011 @ 14:40:09 #209
97745 Thorical
finding a way
pi_98063957
42584 Sigaretten niet gerookt. Dat zijn 170 sloffen sigaretten.Hoeveel sloffen gaan er in een doos en voor de wat langere termijn, hoeveel dozen in een container?
Soms wil ik een jointje roken maar dat durf ik nog steeds niet uit angst dat ik dan weer met nicotine stokjes begin.
  zondag 12 juni 2011 @ 23:02:47 #210
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98089644
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:40 schreef Thorical het volgende:
42584 Sigaretten niet gerookt. Dat zijn 170 sloffen sigaretten.Hoeveel sloffen gaan er in een doos en voor de wat langere termijn, hoeveel dozen in een container?
Soms wil ik een jointje roken maar dat durf ik nog steeds niet uit angst dat ik dan weer met nicotine stokjes begin.
Gewoon niet doen. De kans is groot dat je weer gaat roken. waarom zou je dat risico nemen? Ik ga het echt niet uitproberen, veel te link. En ik maak mezelf ook niet wijs, dat ik over een poosje zo af en toe wel een sigaretje kan roken. Als ik ooit weer een peuk in mijn mond stop, dan ben ik verkocht. Daar ben ik van overtuigd. Dus niet doen, zou ik zeggen! :)
  zondag 12 juni 2011 @ 23:04:43 #211
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98089812
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

1,5 pakje Marlboro per dag.

En er heeft niemand zo vaak een stoppoging gedaan als ik.

Totdat ik er achter kwam dat je jezelf niet zielig moet voelen omdat je niet meer mag roken ;( ;(

Wees blij dat je niet meer hoeft te roken *O*
Precies! Dat heb ik net zo. Ik vond mezelf ook zo zielig en was jaloers op rokers. Maar nu heb ik dat niet. (veel minder in elk geval, soms nog wel hoor!)

Gisteren vond ik het wel moeilijk: op verjaardagsvisite bij mijn broertje. Hij rookt, mijn zusje rookt, mijn moeder rookt... En om daar dan bij te zitten zonder peuk, dat voelt dan toch wel onwennig aan, moet ik zeggen. Maar daarna wel trots, omdat ik niet meer rook! Al zes weken niet meer! :)
  maandag 13 juni 2011 @ 16:57:22 #212
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_98117879
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:04 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Precies! Dat heb ik net zo. Ik vond mezelf ook zo zielig en was jaloers op rokers. Maar nu heb ik dat niet. (veel minder in elk geval, soms nog wel hoor!)

Gisteren vond ik het wel moeilijk: op verjaardagsvisite bij mijn broertje. Hij rookt, mijn zusje rookt, mijn moeder rookt... En om daar dan bij te zitten zonder peuk, dat voelt dan toch wel onwennig aan, moet ik zeggen. Maar daarna wel trots, omdat ik niet meer rook! Al zes weken niet meer! :)
Dat was dus ook altijd het euvel bij mij. Die jaloezie. Wat een onzin. Nu heb ik dat absoluut niet. Slechts medelijden met rokers. Dat dwangmatige gedrag. Heerlijk om dat niet meer te hebben *O*
Porcupine Tee - Normal
  maandag 13 juni 2011 @ 20:19:13 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98127694
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:40 schreef Thorical het volgende:
Tabaksvervanger?

Ik heb net mijn laserbehandeling gehad. Daarna pizza gegeten. Eerlijk is eerlijk, bijna geen behoefte aan een sigaret nu, ik denk dat het eerder de gewoonte is die me nu zegt dat het tijd is voor een peuk.

Was trouwens super relaxt, die behandeling.
Resistance is futile.
pi_98654352
Al 3 jaar lang gestopt en ik mis het voor geen meter.
Ik kan het iedereen aanraden. ^O^
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:45:49 #215
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98661248
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:33 schreef aloa het volgende:
Al 3 jaar lang gestopt en ik mis het voor geen meter.
Ik kan het iedereen aanraden. ^O^
Ik ben bijna 8 weken gestopt, mis het nog wel een beetje, maar zie ook de grote voordelen.
Maandag heb ik een afspraak met de mondhygiëniste; de laatste (uiterlijke) sporen van het roken zullen dan worden uitgewist! B-)
pi_98856747
23 maanden *O* En nog steeds een blije stopper.
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:07:05 #218
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98865551
quote:
Maar waarom staat er dan wel de waarschuwing op het pakje, die ook op 'gewone' tabak staat, namelijk: Roken veroorzaakt dodelijke longkanker?

Mij een raadsel! :?
pi_98870280
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:07 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Maar waarom staat er dan wel de waarschuwing op het pakje, die ook op 'gewone' tabak staat, namelijk: Roken veroorzaakt dodelijke longkanker?

Omdat er teer in zit....
pi_98870331
Ik gok zomaar dat het inhaleren van rook van smeulende gedroogde blaadjes sowieso niet gezond is, of het nou gewone tabak is of niet :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98870473
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:14 schreef pussywillow het volgende:
Ik gok zomaar dat het inhaleren van rook van smeulende gedroogde blaadjes sowieso niet gezond is, of het nou gewone tabak is of niet :P
Op de site staat ook dat het niet ongezonder is maar zelfs een heel klein beetje gezonder is dan roken. Maar je krijgt nog steeds kanker ervan, yay heel gezond!
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:30:54 #222
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_98870910
Ik houd het maar gewoon op: helemaal niet meer roken. Morgen al twee maanden gestopt! *O*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:59:23 #223
104367 Thrackan
new and improved
pi_98907064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:07 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Er zit geen nicotine in, dus het is niet zo verslavend als tabak, maar het blijft gewoon blaadjes verbranden :Y
pi_98908142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:14 schreef pussywillow het volgende:
Zo gezien is het eigenlijk maar een rare gewoonte, dat roken: je steekt iets in de hens en gaat dat dan vrolijk zitten inhaleren :')
Slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Overigens al weer een dikke 14 maanden gestopt nu.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_98984400
mien-moeke rookt al 6 dagen, 16 uur, 2 minuten en 23 seconden niet meer. Mien-moeke heeft daarmee 80 sigaretten niet gerookt, ¤ 9,53 bespaart en 6 uren, 40 minuten van zijn leven gered.

Ik doe dus ook weer mee! En dit keer ga ik het volhouden!!!! w/ Hoewel ik al 1x gezondigd heb

Verder hou ik het bij in mijn weblog
Als dit onder spam valt, haal dan maar weg
pi_98997394
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:04 schreef mien-moeke het volgende:
mien-moeke rookt al 6 dagen, 16 uur, 2 minuten en 23 seconden niet meer. Mien-moeke heeft daarmee 80 sigaretten niet gerookt, ¤ 9,53 bespaart en 6 uren, 40 minuten van zijn leven gered.

Ik doe dus ook weer mee! En dit keer ga ik het volhouden!!!! w/ Hoewel ik al 1x gezondigd heb

Verder hou ik het bij in mijn weblog
Als dit onder spam valt, haal dan maar weg
Het is niet de tijd dat je je leven hebt gered, maar wat je aan tijd hebt bespaart door niet te roken.
Ook een erg leuk weetje, want roken kost echt veel tijd.
pi_99004633
Hier ook nog steeds peukvrij, weet niet meer hoelang. Maar ergens eind februari was de laatste, dus ongeveer 4 maandjes *O* waarschijnlijk rond de 100-150 eurotjes bespaard :) En ik heb de afgelopen 2 maanden geen neiging of trek gehad in een peuk en het extra inademen van sigarettenrook van ander doe ik ook niet meer *O* *O* *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:38:50 #228
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99065628
Ben nu 10 weken en 1 dag gestopt met roken.. Mn zwakke punt blijft toch wel het uitgaan.. op plekken waar nog gerookt mag worden. maar tot op heden nog steeds de verslaving voerwonnen...

De topic start post.. die is trouwens niet echt bij meer.. op wiki is hij al veel verder ingevuld.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:05:38 #229
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_99069056
Over drie dagen ben ik alweer 4 maanden gestopt :) Eigenlijk denk ik er helemaal niet meer aan, alleen als ik dit topic bij mijn actieve topics omhoog zie komen :D

Succes voor de nieuwe stoppers :D
pi_99085197
Een goede vriend van mij kwam gisteravond/nacht langs voor een chill lulavondje, en hij zei dat hij was gestopt, al 7 weken, en in mijn ogen was hij echt iemand die nooit zou kunnen stoppen, toen ik dus hoorde dat hij al zo lang was gestopt en het niet zwaar meer had, dacht ik van 'Hey, dat kan ik ook'. En toen ik mij net realiseerde dat ik toch een goede 80 euro per maand bespaar, dat ik die kan besteden aan een mooiere kamer voor als ik op kamers ga.

Dusja, sinds vandaag, 5 Juli rond 15:00 ben ik gestopt, we zullen zien of ik het volhoud, maar tot nu toe is het al lang voor mij, heb 1x eerder een poging gedaan en ik ben toen een uurtje later 6 km naar het tankstation gereden om sigaretten te kopen.

Ik vind het btw ook niet super zwaar, alleen wanneer ik hier achter de pc zit, alleen thuis, lekker muziekje, koude heineken, dan denk ik opeens 'oh effe lekker roken' en dan opeens van oh kut... nee >.>

Wat ik denk dat erg gaat helpen is iets verzinnen wat je doet iedere keer dat je het echt niet meer uithoud, ik drink nu een koud biertje, terwijl ik dat vaak niet doe als ik niet op stap ben etc, of als ik het zo echt niet meer trek, ga ik heerlijk in de avondzon een stukje rijden op m'n brommer.

Je moet van die kleine dingetjes vinden die je afleiden en eraan herinneren dat je aan het stoppen bent.

Heb btw niet m'n sigaretten dramatisch weggegooit ofzo, als ik toch een zwak moment heb waarop ik perse wil roken, dan boeit het niet of ik nou nieuwe moet kopen of dat ik ze nog op mijn kamer heb liggen, ik kom er dan toch wel aan, waar het ook vandaan moet kopen, dan bespaar ik liever deze 4 euro voor hele zwakke momenten =p

Wat ik btw vreemd vond, die vriend van me dus, waardoor ik stop, zei dat de eerste week easy was, en dat echt de 3e/4e week super zwaar was, inmiddels vind hij het smerig na 7 weken, maar hij had het aan het begin makkelijk en later zwaar, is dat niet normaal juist andersom?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:13:23 #231
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_99087258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Een goede vriend van mij kwam gisteravond/nacht langs voor een chill lulavondje, en hij zei dat hij was gestopt, al 7 weken, en in mijn ogen was hij echt iemand die nooit zou kunnen stoppen, toen ik dus hoorde dat hij al zo lang was gestopt en het niet zwaar meer had, dacht ik van 'Hey, dat kan ik ook'. En toen ik mij net realiseerde dat ik toch een goede 80 euro per maand bespaar, dat ik die kan besteden aan een mooiere kamer voor als ik op kamers ga.

Dusja, sinds vandaag, 5 Juli rond 15:00 ben ik gestopt, we zullen zien of ik het volhoud, maar tot nu toe is het al lang voor mij, heb 1x eerder een poging gedaan en ik ben toen een uurtje later 6 km naar het tankstation gereden om sigaretten te kopen.

Ik vind het btw ook niet super zwaar, alleen wanneer ik hier achter de pc zit, alleen thuis, lekker muziekje, koude heineken, dan denk ik opeens 'oh effe lekker roken' en dan opeens van oh kut... nee >.>

Wat ik denk dat erg gaat helpen is iets verzinnen wat je doet iedere keer dat je het echt niet meer uithoud, ik drink nu een koud biertje, terwijl ik dat vaak niet doe als ik niet op stap ben etc, of als ik het zo echt niet meer trek, ga ik heerlijk in de avondzon een stukje rijden op m'n brommer.

Je moet van die kleine dingetjes vinden die je afleiden en eraan herinneren dat je aan het stoppen bent.

Heb btw niet m'n sigaretten dramatisch weggegooit ofzo, als ik toch een zwak moment heb waarop ik perse wil roken, dan boeit het niet of ik nou nieuwe moet kopen of dat ik ze nog op mijn kamer heb liggen, ik kom er dan toch wel aan, waar het ook vandaan moet kopen, dan bespaar ik liever deze 4 euro voor hele zwakke momenten =p

Wat ik btw vreemd vond, die vriend van me dus, waardoor ik stop, zei dat de eerste week easy was, en dat echt de 3e/4e week super zwaar was, inmiddels vind hij het smerig na 7 weken, maar hij had het aan het begin makkelijk en later zwaar, is dat niet normaal juist andersom?
Verschilt per persoon :) Ik vond het begin moeilijk.

Maar een pakje bewaren voor zwakke momenten? :N Weggooien die hap want je bent gestopt ^O^
pi_99088126
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Verschilt per persoon :) Ik vond het begin moeilijk.

Maar een pakje bewaren voor zwakke momenten? :N Weggooien die hap want je bent gestopt ^O^
Mjah maar ik weet niet of ik er ooit misschien toch weer een zal roken, het heeft voor mij ook geen waarde om heel spectaculair dat pakje te verbranden weg te gooien.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51:41 #233
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_99089734
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Mjah maar ik weet niet of ik er ooit misschien toch weer een zal roken, het heeft voor mij ook geen waarde om heel spectaculair dat pakje te verbranden weg te gooien.
Ja, op zo'n manier ben ik ook een aantal keren gestopt. Sigaretten bewaard ' voor de zekerheid.' Die pogingen waren gedoemd om te mislukken. Ik had ook zo'n houding van: 'Nou, we zullen wel zien' en ' Ach, elke dag is meegenomen.'

Ik vind ook, dat als je gestopt bent, en je steekt toch af en toe een sigaretje op, dat je dan weer terug bent bij af. Ik ben nu 9 weken gestopt, maar heb dan ook geen sigaret aangeraakt. Als ik dat toch had gedaan, dan was ik opnieuw begonnen met tellen vanaf het moment dat ik het laatste trekje had gerookt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:45:02 #234
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_99100300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Ja, op zo'n manier ben ik ook een aantal keren gestopt. Sigaretten bewaard ' voor de zekerheid.' Die pogingen waren gedoemd om te mislukken. Ik had ook zo'n houding van: 'Nou, we zullen wel zien' en ' Ach, elke dag is meegenomen.'

Ik vind ook, dat als je gestopt bent, en je steekt toch af en toe een sigaretje op, dat je dan weer terug bent bij af. Ik ben nu 9 weken gestopt, maar heb dan ook geen sigaret aangeraakt. Als ik dat toch had gedaan, dan was ik opnieuw begonnen met tellen vanaf het moment dat ik het laatste trekje had gerookt.
Ik kon niet geloven dat ik echt nooit meer zou roken. Dus ik had ook nog een pakje achter de hand gehouden. Pas een jaar later heb ik dat weggegooid.
Het idee dat ik zou 'kunnen' roken als ik dat zou willen vond ik heel geruststellend.
En dat je iets zou kunnen doen, wil nog niet zeggen dat je het wilt doen.
Dat blijkt ook wel, want ik ben volgende maand al 3 jaar gestopt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_99100848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

En welke waarde heeft het voor jou om ooit misschien toch weer te roken?
pi_99100871
Gisteren was mijlpaal dag: reeds 5 jaar gestopt and counting *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_99103926
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik kon niet geloven dat ik echt nooit meer zou roken. Dus ik had ook nog een pakje achter de hand gehouden. Pas een jaar later heb ik dat weggegooid.
Het idee dat ik zou 'kunnen' roken als ik dat zou willen vond ik heel geruststellend.
En dat je iets zou kunnen doen, wil nog niet zeggen dat je het wilt doen.
Dat blijkt ook wel, want ik ben volgende maand al 3 jaar gestopt.
Yup dat heb ik dus ook.

quote:
17s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

En welke waarde heeft het voor jou om ooit misschien toch weer te roken?
De zekerheid dat als ik het nodig heb, dat ik er geen 5 kilometer voor hoef te rijden. Het moment dat ik weer wil roken, en ik weet het zeker, dan maakt het niet uit of het in mijn kamer ligt of in een tankstation, ik kom er toch wel aan, dus ik bespaar mezelf die moeite om dan te moeten kopen =p.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:24 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren was mijlpaal dag: reeds 5 jaar gestopt and counting *)
Damn indrukwekkend, gefeliciteerd :Y

Nu sinds gistermiddag gestopt, het moment dat het zwaar wordt (rond de 6u na je laatste peuk) ben ik gewoon gaan slapen *O* En nu de ochtend maar proberen door te komen xD
pi_99106345
Voor mij is het juist heel belangrijk dat ik geen pakje ergens heb.
27April heb ik m'n pakje weggegooid. En ondanks dat ik nog wel zo af en toe een peuk gebietst heb gaat het voor mij idee wel lekker.

Ik zou het niet trekken wanneer ik toch een pakje peuken ergens zou hebben. Dan is het spreekwoordelijke hek van de dam :P
pi_99106814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

De zekerheid dat als ik het nodig heb, dat ik er geen 5 kilometer voor hoef te rijden. Het moment dat ik weer wil roken, en ik weet het zeker, dan maakt het niet uit of het in mijn kamer ligt of in een tankstation, ik kom er toch wel aan, dus ik bespaar mezelf die moeite om dan te moeten kopen =p.

Het is voor iedereen natuurlijk anders :) Succes met stoppen!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:00:54 #240
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_99239646
Morgen alweer 3 maanden gestopt. Gaat moeilijk snel *O*
Porcupine Tee - Normal
pi_99242390
Nog steeds gestopt sinds vorig jaar 20 april! *O*

Succes voor alle stoppers hier. ^O^
pi_99250457
Deze week hoor ik ook weer bij de stoppers.
Ik heb vaak perioden dat ik zo paar weken niet meer rook en weer begin.

Maar gelukkig nooit echt moeite gehad om te stoppen of een tijd niet te roken.

jaar geleden ook eens cold turkey gestopt en begon na 4 maanden weer :(

Waarom ik het doe:
Vooral voor het geld ik rookte met gemak 150 euro per maand weg
pi_99252191
gister 4 maanden gestopt *O*
pi_99298695
nu 2 weken gestopt.
Mis de sigaretten niet zo zeer maar meer het 'iets' doen.

Net hebben m'n ouders mij en m'n vrouw mee uit genomen naar een restaurant. Ben met m'n vader mee geweest naar buiten tussen hoofd- en nagerecht. Niet om ook te roken maar gewoon om even naar buiten te gaan.

Dat soort dingetjes dus
pi_99351605
Ik zit nu dus al een aantal weken te twijfelen om te stoppen met roken.
Vooral nadat mijn huisarts zei dat ik het nou toch écht eens moest gaan doen,
omdat ik dus bloed ophoestte.
Nu zag ik dus net dat 3 van mijn vriendin/vriendinnen ook zijn gestopt.
2 ervan inmiddels al een week , dus vond ik het voor mij ook tijd worden.
Sinds 00:00 geen sigaret nog aangeraakt terwijl ik er normaal 2 in een uur rook.
Zal toch ergens moeten beginnen he.
Verder niemand erover ingelicht o.i.d wil het puur voor mezelf doen.
En aangezien mijn vriend een beste kettingroker/blower is ,
zullen er toch wel genoeg sigaretten in huis blijven liggen.
Dussss. Tips zijn ZEER welkom.
Ga zo lekker een douchje pakken , wat crackers wegwerken en nog wat drinken.
En dan maar richting bed voordat de verleiding te groot word :')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 04:55:42 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_99354237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:29 schreef linsss het volgende:
Ik zit nu dus al een aantal weken te twijfelen om te stoppen met roken.
Vooral nadat mijn huisarts zei dat ik het nou toch écht eens moest gaan doen,
omdat ik dus bloed ophoestte.
Nu zag ik dus net dat 3 van mijn vriendin/vriendinnen ook zijn gestopt.
2 ervan inmiddels al een week , dus vond ik het voor mij ook tijd worden.
Sinds 00:00 geen sigaret nog aangeraakt terwijl ik er normaal 2 in een uur rook.
Zal toch ergens moeten beginnen he.
Verder niemand erover ingelicht o.i.d wil het puur voor mezelf doen.
En aangezien mijn vriend een beste kettingroker/blower is ,
zullen er toch wel genoeg sigaretten in huis blijven liggen.
Dussss. Tips zijn ZEER welkom.
Ga zo lekker een douchje pakken , wat crackers wegwerken en nog wat drinken.
En dan maar richting bed voordat de verleiding te groot word :')
Sporten, ff een paar maandjes geen alcohol, regelmaat en wat meer water drinken.
pi_99360420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 04:55 schreef Thorical het volgende:

[..]

Sporten, ff een paar maandjes geen alcohol, regelmaat en wat meer water drinken.
Ik drink sowieso geen alcohol :@
pi_99360482
Zijn er goede stoptips? Misschien is het wat om deze in de op op te nemen ^O^
pi_99373961
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
1-Alles wat onder rookwaar valt weggooien! (Incl. Aanstekers en asbakken)
2-zoek afleiding in sport, films (bios is top want rookverbod), lezen o.i.d.
3-twijfel niet! "Nee, ik rook niet dus, nee, ik koop geen shag/sigaretten.
4-doorzetten!
pi_99374040
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:24 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

1-Alles wat onder rookwaar valt weggooien! (Incl. Aanstekers en asbakken)

2-zoek afleiding in sport, films (bios is top want rookverbod), lezen o.i.d.
3-twijfel niet! "Nee, ik rook niet dus, nee, ik koop geen shag/sigaretten.
4-doorzetten!
Die heb ik dus nog steeds op tafel staan terwijl er niemand meer rookt haha
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:33:13 #251
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_99374290
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hanteer de juiste gedachtegang: "ik mag wel roken, maar ik wil het niet". Het is belangrijk om vanaf dag één jezelf als een niet - roker te zien en positief te blijven. Wanneer je jezelf het gevoel geeft dat er iets ontnomen wordt is het stoppen op lange termijn al gedoemd te mislukken.

Succes!
Porcupine Tee - Normal
pi_99383038
Ik denk dat ik de meest gemakkelijke stop poging ooit heb gehad. Eerst een week naar NY waar ik alleen voor het hotel rookte (1 's ochtends en 1 's avonds). Na een week kwam ik thuis en was ik ziek dus ik wilde niet eens roken. En vervolgens ben ik er gewoon niet meer mee begonnen :)

En dat is nu 5 weken geleden! *O*
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99386380
Ik zit al bijna op de 6 jaar geen peuk aangeraakt!! En 't was zojuist van hé, in dit topic staat de datum geloof ik van toen ik gestopt was, wanneer was 't ook al weer...
Dit is een Signature....
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:40:05 #254
104367 Thrackan
new and improved
pi_99403912
Weer zo'n heerlijk momentje vanochtend. Stressen als een malloot, en vervolgend merken dat je niet spontaan naar een peuk meer snakt. Heerlijk, écht gestopt zijn :9

Nog twee daagjes en dan bereik ik de magische grens van 10.000 niet-gerookte sigaretten *O*
pi_99404399
ik rook nu al bijna 3 jaar met een tusse pauze van 8 maanden.
ik ga vanaf 3 augustus stoppen met roken. Want ik wil me gaan concentreren op het voetbal ik hoor van vele mensen dat ik talent heb. Maar dat het roken mij in de weg staat. Dus vanaf 3 augustus ben ik gestopt!
pi_99404509
waarom niet gewoon nu dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_99405172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:56 schreef jantje1992 het volgende:
ik rook nu al bijna 3 jaar met een tusse pauze van 8 maanden.
ik ga vanaf 3 augustus stoppen met roken. Want ik wil me gaan concentreren op het voetbal ik hoor van vele mensen dat ik talent heb. Maar dat het roken mij in de weg staat. Dus vanaf 3 augustus ben ik gestopt!
Je stelt het nu al uit naar 3 augustus omdat ....? Je kan ook gewoon met jezelf afspreken dat je dit pakje leeg rookt en dan stopt of je geeft het pakje weg.

Op 3 augustus wordt het niet makkelijker als vandaag op 13 juli. :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:34:12 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99405581
Als je nu stopt, dan ga je tegen 3 augustus al met een veel betere conditie naar de training.

Maar hey, hij is 19-20 of zo en het is vakantie, ik snap het wel. ;)
Resistance is futile.
pi_99410752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:44 schreef virl3 het volgende:
Ik zit al bijna op de 6 jaar geen peuk aangeraakt!! En 't was zojuist van hé, in dit topic staat de datum geloof ik van toen ik gestopt was, wanneer was 't ook al weer...
en nu zit je weer met een shag in je hand? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99411931
ja ik ga morgen op vakantie met vrienden en ben 2 augustus terug en al me vrienden roken dus ja ik zie het als een mooie afsluiter
pi_99412139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:24 schreef jantje1992 het volgende:
ja ik ga morgen op vakantie met vrienden en ben 2 augustus terug en al me vrienden roken dus ja ik zie het als een mooie afsluiter
Fijne vakantie! Geniet van je laatste sigaretten en succes op 3 augustus! :)
pi_99412367
dank u wel
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:35:47 #263
97745 Thorical
finding a way
pi_99416897
Drie jaar van de rook.
Ik had het zelf nooit verwacht dat ik ooit van het roken af zou kunnen.
Maar je ziet het als ik van het roken af kan komen dan moet het JOU ook lukken.
Succes.

Three years, 16 hours, 26 minutes and 26 seconds. 43827 cigarettes not smoked, saving ¤ 3.652,28. Life saved: 21 weeks, 5 days, 4 hours, 15 minutes.
pi_99447345
Hoi, ik ben een jongen van 15
ik zit in 3 havo, en ik wil heel graag stoppen met roken
maar het lukt telkens niet.

Wie heeft tips voor mij?
pi_99452047
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Laurens15 het volgende:
Hoi, ik ben een jongen van 15
ik zit in 3 havo, en ik wil heel graag stoppen met roken
maar het lukt telkens niet.

Wie heeft tips voor mij?
Er is geen trucje om te stoppen. Je moet het willen en je moet het volhouden.
pi_99452307
Lange tijd niet gepost, omdat het net voelt alsof ik nooit heb gerookt. *O* Heb de afgelopen maand totaal geen behoefte gehad, en het lijkt net alsof roken niet een bestaat :)
En nu heb ik dus 300 euro's meer voor op vakantie *O*

Four months, two weeks, three days, 6 hours, 54 minutes and 50 seconds. 1362 cigarettes not smoked, saving 340,61 ¤. Life saved: 4 days, 17 hours, 30 minutes.
pi_99455093
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:54 schreef rubje het volgende:

[..]

en nu zit je weer met een shag in je hand? })
Echt niet..
Dit is een Signature....
pi_99649989
3 weken, 1 dagen, 1 uur, 53 min. en 59 sec. niet gerookt. Dat zijn 264 sigaretten, ¤ 31,54 & 22:0u bespaard.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:25:22 #269
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_99656275
ik heb hier een tijdje geleden gepost.. ik was 16 uur gestopt met roken...een schande.
Het is niet eens stoppen :? en toch al helemaal para worden.

Het is een kut verslaving maar eraf komen.... :{ ;(
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:34:32 #270
104367 Thrackan
new and improved
pi_99698738
One year, four months, two weeks, four days, 11 hours, 33 minutes and 53 seconds. 10109 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.304,80. Life saved: 5 weeks, 2 hours, 25 minutes.

Over de 10.000 heen *O* *O* *O*
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:10:57 #271
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_99729417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:25 schreef maickeltje het volgende:
ik heb hier een tijdje geleden gepost.. ik was 16 uur gestopt met roken...een schande.

Zo kan het soms gaan. Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt, maar ik heb ook pogingen gedaan dat ik het niet langer dan 2 dagen volhield. Maar misschien moet je het over een poosje opnieuw proberen. Het kan best, dat het dan wel lukt. Kom op, je kan het! :)
pi_99730934
Godver de godver, gister sinds 4 dagen weer een paar Lucky Strike sigaretten gerookt en aan het eind van de avond had ik me een partij keelpijn. Ik ga vrijdag 3 weken op vakantie en neem geen sigaretten mee.

Ben er klaar mee.
pi_99739457
Vandaag al weer 15 maanden rookvrij w/ Eitje :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_99925303
Vandaag 3 weken gestopt vanaf 4 juli!!!!
Het gaat me redelijk af, moet wel zeggen dat de momenten dat ik het moeilijk heb is het ook wel steeds zwaarder aan het worden.
Maar na een goede discussie met mezelf rook ik toch niet.

Vind de reacties van mensen leuk om te horen omdat niemand dacht dat het mogenlijk was dat ik ooit zou stoppen.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_99926970
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:18 schreef LamstraalASD het volgende:
Vandaag 3 weken gestopt vanaf 4 juli!!!!
Het gaat me redelijk af, moet wel zeggen dat de momenten dat ik het moeilijk heb is het ook wel steeds zwaarder aan het worden.
Maar na een goede discussie met mezelf rook ik toch niet.

Vind de reacties van mensen leuk om te horen omdat niemand dacht dat het mogenlijk was dat ik ooit zou stoppen.
Als ik heel af en toe echt zin heb in een sigaret dan denk ik: "Je bent al 7 weken gestopt. Zonde van die 7 weken!"

Of ik lees dit lijstje nog eens door. :)
  maandag 25 juli 2011 @ 17:07:54 #276
351487 EvilSandwich
Postmaster From Hell
pi_99927006
Drinken is veel schadelijker dan roken, beter rook je veel en drink je weinig. Het is bewezen dat Niet rokers meer drinken dan wel rokers. (:
Slechte Boterham FTW
pi_99927094
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:07 schreef EvilSandwich het volgende:
Drinken is veel schadelijker dan roken, beter rook je veel en drink je weinig. Het is bewezen dat Niet rokers meer drinken dan wel rokers. (:
Ik drink nooit alcohol. En ik rook ook niet meer. Wat ben ik een gezond mens! :D
Maar ik begrijp je punt eigenlijk niet?
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 17:50:48 #278
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_99928276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:25 schreef maickeltje het volgende:

Onzin, het is makkelijk om te stoppen. Je moet het alleen wel écht willen. En daar schuilt voor de meeste mensen, en ja ook voor jou ;), het grootste probleem in.

De gemiddelde roker, mijzelf included :), gaat zich zelf maar wat zielig vinden als ie niet meer rookt. "Oh, ik rook niet meer" "Praat niet teveel tegen me, want ik rook niet meer." Of wat ik ook een mooie vind : als je iets uit je handen laat vallen "Dat had niet gebeurd als ik was blijven roken1!!1!!".

Sad? Ja, maar het gebeurt wel. Het gebeurde mij ook. Totdat je daar doorheen weet te prikken en écht wil stoppen met roken. Appeltje eitje. Jouw poging van 16 uur is ook gebaseerd op een stuk angst. Er zijn legio momenten in jouw leven geweest waarbij je echt wel langer dan 16 uur niet hebt gerookt. Denk aan een vliegtuig reis oid. Raakte je toen ook zo in paniek? Nee, je raakte niet in paniek omdat je wist dat je er straks weer 1 op kon steken. Trek had je wel natuurlijk, want 16 uur is immers een lange tijd.

Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat ik in exact hetzelfde schuitje heb gezeten als jij.

Was getekend,

Ex-roker, 17 mei 2009, 23.10 En dát was echt mijn laatste.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:05:42 #279
104367 Thrackan
new and improved
pi_99995684
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:07 schreef EvilSandwich het volgende:
Beter stop je dan met allebei! Nog veel beter voor je! :P

Gelukkig gaat dit topic alleen over stoppen met roken. Stoppen met drinken is leuk, maar niet voor hier bestemd.
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:07:54 #280
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_100022752
meld me hier , ik moet stoppen. Herstel ik wil stoppen deze week operatie mag daarna zeker 4 weken niet roken , en om eerlijk te zijn ben ik er ook helemaal klaar mee.
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:23:58 #281
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_100044205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:07 schreef rac het volgende:
meld me hier , ik moet stoppen. Herstel ik wil stoppen deze week operatie mag daarna zeker 4 weken niet roken , en om eerlijk te zijn ben ik er ook helemaal klaar mee.
Hartstikke goed, dat je wilt stoppen met roken. Ik ben er nu bijna 3 maanden vanaf, en de voordelen zijn enorm. Natuurlijk is het af en toe moeilijk, maar ik ben voornamelijk alleen maar blij dat ik dit keer heb doorgezet!
Heel veel succes en sterkte met de operatie! :)
pi_100044250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:07 schreef rac het volgende:
Succes met de operatie ^O^
pi_100078043
Ben nu bijna een maand gestopt en ben best trots op mijzelf!
Wel jammer dat de voor/nadelen niet echt opschieten.
Geen extra lucht (ga nog steeds dood van sporten :D) geen veranderende smaak en het stink nog steeds niet.

Wel word je er gruwelijk rijk van :D nog even en ik weet niet wat ik met al dat geld moet doen! ;)
pi_100178043
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:23 schreef LamstraalASD het volgende:
Ben nu bijna een maand gestopt en ben best trots op mijzelf!
Wel jammer dat de voor/nadelen niet echt opschieten.
Geen extra lucht (ga nog steeds dood van sporten :D) geen veranderende smaak en het stink nog steeds niet.

Wel word je er gruwelijk rijk van :D nog even en ik weet niet wat ik met al dat geld moet doen! ;)
Geduld is een schone zaak.
pi_100219040
Heb afgelopen dinsdag een poging gedaan te stoppen, maar vrijdag avond half pakje achter elkaar gerookt en zaterdag avond 3 sigaretjes gerookt.
3e poging dit jaar, maar wil niet echt lukken, heb echt geen zin om al die zooi te proberen om alsnog aan m'n nicotine te komen, maar probeer veel afleiding te vinden.
Kook nu al 1 week lang zo'n 6 uur per dag. o.o
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_100240166
Moedige stoppers, ik heb jullie advies nodig. Eind augustus ga ik voor een week op vakantie, en ik kan daar simpelweg niet roken. Ik kan daar geen sigaretten kopen, niet roken, niks (lang verhaal). Enfin, het leek mij een uitgelezen mogelijkheid om helemaal te stoppen. Een week niet roken en bij terugkomst weer beginnen is gewoon dom. Ik wil echt stoppen dus.

Ik rook nu denk ik net iets langer dan drie jaar, dus niet zo heel erg lang. Wel twijfel ik over hoe ik het moet aanpakken zodat ik het minst last heb van de schreeuwende nicotinebeestjes in mijn hoofd. :P Mij leek het verstandig een week van te voren al te stoppen, zodat dan de lichamelijke en psychische drang al afgebroken wordt. De valkuil is wel dat ik de week van te voren wel kan roken, terwijl dat daar niet kan. Maar ik denk dat ik wel sterk blijf!

Ik rook ongeveer 15-20 sigaretten per dag. Wat raden jullie aan, hoe lang van te voren stoppen en hoe? Cold turkey of met hulpmiddelen? Ik wil zo goed mogelijk van mijn vakantie genieten, dus 'afkickverschijnselen' wil ik echt tot een minimum beperken.

Alvast bedankt!
pi_100244652
Oh, zondag was ik twee jaar rookvrij. Nooit meer even een sigaret geprobeerd of zo, volledig rookvrij. *O*
Ik heb er totaal geen moeite meer mee, logisch na twee jaar, maar het valt me wel op dat ik zo nu en dan echt nog wel eens er aan denk hoe lang ik al gestopt ben. Dus ergens zit er nog iets wat er blijkbaar nog mee bezig is.
Ik kan me niet voorstellen nog te gaan roken, vind het echt heel smerig geworden en helaas ben ik nu ook echt een zeikerd geworden. Dat had ik dan weer niet verwacht.
pi_100244701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:25 schreef Dirkh het volgende:
Oh, zondag was ik twee jaar rookvrij. Nooit meer even een sigaret geprobeerd of zo, volledig rookvrij. *O*
Ik heb er totaal geen moeite meer mee, logisch na twee jaar, maar het valt me wel op dat ik zo nu en dan echt nog wel eens er aan denk hoe lang ik al gestopt ben. Dus ergens zit er nog iets wat er blijkbaar nog mee bezig is.
Ik kan me niet voorstellen nog te gaan roken, vind het echt heel smerig geworden en helaas ben ik nu ook echt een zeikerd geworden. Dat had ik dan weer niet verwacht.
Veel kilo's aangekomen nadat je bent gestopt?
Noot noot.
pi_100248732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:05 schreef MetBas het volgende:
Moedige stoppers, ik heb jullie advies nodig. Eind augustus ga ik voor een week op vakantie, en ik kan daar simpelweg niet roken. Ik kan daar geen sigaretten kopen, niet roken, niks (lang verhaal). Enfin, het leek mij een uitgelezen mogelijkheid om helemaal te stoppen. Een week niet roken en bij terugkomst weer beginnen is gewoon dom. Ik wil echt stoppen dus.

Ik rook nu denk ik net iets langer dan drie jaar, dus niet zo heel erg lang. Wel twijfel ik over hoe ik het moet aanpakken zodat ik het minst last heb van de schreeuwende nicotinebeestjes in mijn hoofd. :P Mij leek het verstandig een week van te voren al te stoppen, zodat dan de lichamelijke en psychische drang al afgebroken wordt. De valkuil is wel dat ik de week van te voren wel kan roken, terwijl dat daar niet kan. Maar ik denk dat ik wel sterk blijf!

Ik rook ongeveer 15-20 sigaretten per dag. Wat raden jullie aan, hoe lang van te voren stoppen en hoe? Cold turkey of met hulpmiddelen? Ik wil zo goed mogelijk van mijn vakantie genieten, dus 'afkickverschijnselen' wil ik echt tot een minimum beperken.

Alvast bedankt!
Gewoon cold turkey stoppen en als je zin hebt in een sigaret ga je afleiding zoeken in bijvoorbeeld een activiteit. Je kan voor de zekerheid natuurlijk nicotinepleisters of kauwgum meenemen op vakantie.

En wanneer je moet of wilt stoppen bepaal je zelf. Als jij na dit pakje sigaretten geen nieuwe meer haalt ben je vanaf dan dus gestopt.
pi_100249525
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:27 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Veel kilo's aangekomen nadat je bent gestopt?
10 kilo, maar die ben ik ook al weer kwijt. Dat was even iets waar ik niet blij mee was, maar ook wel aan mezelf te danken had. Veel snaaien. Daar ben ik mee gestopt en doe wat meer aan sport. Wat overigens een stuk makkelijker gaat dan toen ik nog rooktje.
pi_100354221
Zo ben nu al 1 week gestopt het gaat moeilijk maar vind het wel fijn want krijg van veel mensn te horen dat ze het prettig vinden
pi_100354570
Ben nu een maand gestopt vind het best meevallen dit keer (is de derde poging)
Als ik het wel lastig heb ga ik iets anders doen (indien mogelijk) en ben ik vrij snel van die drang af.
Op naar de 2 maanden!
pi_100359154
Vind het wel fijn., Als ik nu allemaal mensen zie die gestopt zijn allemaal moeilijk doen om maar te roken denk ik dammed 3,5 geleden deed ik dat ook :O
I solemnly swear i'm up to no good
pi_100365556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vind het wel fijn., Als ik nu allemaal mensen zie die gestopt zijn allemaal moeilijk doen om maar te roken denk ik dammed 3,5 geleden deed ik dat ook :O
Haha heb ik ook! En ik merk dat de rokers in mijn omgeving ook eerst nog even een sigaretje moeten roken voordat ze .... of na deze sigaret gaan we ...

En ik merk nu hoeveel ik rookte als ik in bepaald gezelschap was want ik zie nu hoeveel zij roken. En ik deed er net zo hard aan mee. Blij dat ik er vanaf ben! :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:24:47 #295
97745 Thorical
finding a way
pi_100420072
Is er een nieuwe versie van SilkQuit ver. 2.?
Er zou een vernieuwde versie komen in 2002.
pi_100578698
27 uur geleden laatste peuk gerookt.
Heb wel meer zin in eten, maar verder nog geen "drang" om te roken.
Rookte pakje L&M van 24 peuken per dag. Ongeveer 5 jaar lang.
pi_100587434
Ben nu langer dan 5 maanden gestopt en ik merk dat ik het vind gaan stinken! Na het uitgaan gelijk de douche in want mijn haren ruiken echt vies, heb ik nog nooit last van gehad. Maar het is maar goed ook :)

Ben ook nog steeds bezig met afvallen en nog niks bijgekomen van het roken. Mijn moeder was 15 kilo bijgekomen :o Maargoed zij leefde ook op dropjes en is inmiddels maar weer begonnen :P

Misschien een tip voor nieuwe stoppers die het bijkomen willen beperken: sta je toe 2 weken te bunkeren waar je maar zin in hebt, na die twee weken vervang je alle snoepjes etc door groentesnacks, en daarna weer terug naar je normale voedingspatroon (liefst in combi met sporten, dan voel je je helemaal gezond en durf je niet eens meer een peuk op te steken :P)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:28:20 #298
104367 Thrackan
new and improved
pi_100593735
quote:
17s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:12 schreef Audreyoot het volgende:
Ben nu langer dan 5 maanden gestopt en ik merk dat ik het vind gaan stinken! Na het uitgaan gelijk de douche in want mijn haren ruiken echt vies, heb ik nog nooit last van gehad. Maar het is maar goed ook :)

Ben ook nog steeds bezig met afvallen en nog niks bijgekomen van het roken. Mijn moeder was 15 kilo bijgekomen :o Maargoed zij leefde ook op dropjes en is inmiddels maar weer begonnen :P
Niet zo heel gek, aangezien veel dropjes eten (net als roken) je bloeddruk flink omhoog kan pompen! Volgende poging: geen overdaad aan dropjes of zoethout(-thee) gebruiken!

quote:
Misschien een tip voor nieuwe stoppers die het bijkomen willen beperken: sta je toe 2 weken te bunkeren waar je maar zin in hebt, na die twee weken vervang je alle snoepjes etc door groentesnacks, en daarna weer terug naar je normale voedingspatroon (liefst in combi met sporten, dan voel je je helemaal gezond en durf je niet eens meer een peuk op te steken :P)
Kan helpen. Ik ben meer van mening dat je, als je jezelf dingen gaat "toestaan", het makkelijk maakt om nog meer toe te staan (lees: een peuk). Maar goed, dat zijn 2 meningen :)
pi_100594259
Die dropjes at mijn moeder, niet ik ;) Maar ik weet niet of zij nog een volgende poging gaat doen :')

Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar dit werkte voor mij en ik wilde het als tip meegeven :) Ik heb namelijk sinds mijn stopdag geen peuk meer aangeraakt en ben wel kilo's afgevallen :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:39:52 #300
104367 Thrackan
new and improved
pi_100603007
quote:
17s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:40 schreef Audreyoot het volgende:
Die dropjes at mijn moeder, niet ik ;) Maar ik weet niet of zij nog een volgende poging gaat doen :')

Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar dit werkte voor mij en ik wilde het als tip meegeven :) Ik heb namelijk sinds mijn stopdag geen peuk meer aangeraakt en ben wel kilo's afgevallen :)
Misschien durft ze wel een nieuwe poging te doen als ze doorheeft dat die hoge bloeddruk tijdens het stoppen niet aan het niet-roken lag maar aan de drop :Y
  vrijdag 2 september 2011 @ 01:11:26 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101475896
quote:
Golfer (1 september, 2008)
3 jaar! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')