Wat mij betreft heb jij helemaal geen afwijking. En zo zou jij ook moeten denken. Dat stickertje kan er ook af.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Omdat je een stempel hebt. De maatschappij ziet je als ziek, en dat weerspiegelt zich in je kansen op een baan.
Er is veel dat we zelf kunnen doen aan onze situatie. En dat doen we ook, ik probeer alles om zo boven de rest uit te steken dat mijn afwijking geen probleem meer is.
Maar dingen van de andere kant proberen te veranderen is net zo goed 'iets doen'![]()
@ mods Nu hebben die verrekte autisten het topic weer gekaapt. Zal ik vanavond een eigen topic hierover openen?
Nee, dat bedoelde ik niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de maatschappij het je wel errug makkelijk maakt om je verantwoordelijkheden niet te hoeven nemen.
Aangeleerde hulpeloosheid kan ontstaan door zowel vertroeteling als afstraffen, in geen zin zijn uitkeringen of leningen (zeker wat de stufi en lening betreft) op te vatten als vertroeteling.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de maatschappij het je wel errug makkelijk maakt om je verantwoordelijkheden niet te hoeven nemen.
Pijnlijk herkenbaar zelfs. Mensen lijken je pas te accepteren als ze die dingen over je weten en als dat bevalt. Dan pas kunnen ze verder praten. Best wel ziek.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
De maatschappij lijkt meer op een ratrace.
Als je vroeger met iemand kennis maakte was 't meer: Hallo! Hoe heet je? En hoe oud ben je?
Tegenwoordig begint 't meer hierop te lijken: Hallo! Wat is je opleiding? Hoeveel uur per week werk je?
Het leek er op alsof je wel wilt werken/studeren maar je mag het niet vanwege je autisten labeltje?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet.
Begrijp je m'n vraag überhaubt wel?
Wat ik bedoel is dit:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is mijn hele punt nu juist, blij dat we t eens zijn!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat mij betreft heb jij helemaal geen afwijking. En zo zou jij ook moeten denken. Dat stickertje kan er ook af.
In welk opzicht zou de maatschappij het onmogelijk maken je verantworodelijkheid te nemen in jouw visie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dit:
Jij impriceert dat iemand die z'n verantwoordelijkheden niet neemt, er voor kiest om die niet te nemen.
Nou laat ik eens een heel extreem voorbeeld nemen, om 't mechanisme te visualizeren:
Stel, iemand is net dood gegaan.
Die persoon werkt niet (wat zijn/haar verantwoordelijkheid is in deze maatschappij). Volgens jouw gedachte kiest die persoon er dus voor om de makkelijkste weg te kiezen.
Nou terug naar wat ik zei:
Wat nou als de maatschappij zelf 't je onmogelijk maakt?
M.a.w., je hebt helemaal geen keus, en dat bedoel ik dus letterlijk.
Volgens jouw gedachte bestaat dit niet. Volgens mijn gedachte wel. Zo als 't er nu naar uit ziet, klopt mijn gedachte wel en kan de jouwe simpelweg niet kloppen. Simpele logica
Omdat autisme als 'smet' wordt gezien, waardoor je minder snel een baan krijgt. Een baan is als een relatie, de ander moet ook willen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In welk opzicht zou de maatschappij het onmogelijk maken je verantworodelijkheid te nemen in jouw visie?
Daarom zeg ik ook, in godesnaam, dat labeltje, dat hoeft toch niemand te weten? Weg met dat labeltje! Doe net alsof het weer zo is voordat je dat labeltje kreeg.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Omdat autisme als 'smet' wordt gezien, waardoor je minder snel een baan krijgt. Een baan is als een relatie, de ander moet ook willen.
ADHD krek hetzelfdequote:Vandaar dat ik graag zie dat dat label uit de DSM gaat. Niemand denkt dat een homo een gevaar is om in de WAO te geraken. Een homo is immers niet ziek. Graag zou ik willen dat het met de autisten die kant ook op gaat.
Ach, ja. Helaas, je bent bij wet verplicht om dat te melden, geloof ik. Dat mogen ze ook wel afschaffen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, in godesnaam, dat labeltje, dat hoeft toch niemand te weten? Weg met dat labeltje! Doe net alsof het weer zo is voordat je dat labeltje kreeg.
[..]
ADHD krek hetzelfde. Als het er niet al uit is want ik lees dat ding nooit.
Toch alleen bij chronische ziektes die je echt arbeidsgehandicapt maken?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ach, ja. Helaas, je bent bij wet verplicht om dat te melden, geloof ik. Dat mogen ze ook wel afschaffen.
Zie editquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toch alleen bij chronische ziektes die je echt arbeidsgehandicapt maken?
En hoe moeten ze er dan achter komen? De persoon die jou dat labeltje heeft gegeven heeft gelukkig een beroepsgeheim, ik zou je hele autistenlabeltje gewoon in de doofpot stoppen. Het is alleen maar een last ipv iets dat je helpt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zie edit![]()
Vraag me af hoe het zit met dingen die je in het verleden had, en die evt terug kunnen komen.
En hoe sterk je juridisch staat als ze erachter komen dat je autist bent terwijl je het om bovenstaande redenen verzwegen hebt.
Dan ben je nog altijd een persoon van vlees en bloed, een mens ipv een autist, en degene aan de andere kant van de tafel kan niet direct zien of jij echt autistisch bent. En natuurlijk zou dat wel gemerkt worden als je een rainman achtig type bent maar dan praten we over mensen bij wie een labeltje wel een hulp is ipv een aambeeld dat ze met zich meeslepen.quote:Oh ja,. dan heb je ook nog autisten die het niet echt kunnen verbergen.
Het lijkt anno 2011 wel aan te komen op presteren op vele fronten. Voor mij komt dan het punt in zicht waar ik moet inleveren (heb niet zoveel energie, modediagnose...). Ik ben blij dat ik nu 35 uur in de week werk, dat levert me in ieder geval een normaal inkomen op. Maar in mijn vrije tijd doe ik niet zoveel. Ik voel me bijna schuldig als ik een jaar niet op vakantie ga. Mijn levensstandaard ligt iets boven het minimumloon en ik zie daar nog geen verandering in komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik denk niet dat de gelukslat hoger is gelegd.
Wel de prestatielat. We willen allemaal die topper zijn die excelleert, een bijzondere hobby heeft en een grote vriendenkring. Tenmiste, dat idee heb ik als ik om me heen kijk.
Ook heb ik het idee dat veel mensen leven van een modaal salaris (of minder) als rampscenario zien (heb ik zelf nooit zo gesnapt). En met zoveel concurrentie om je heen moet je om dat te vermijden ook wel boven de rest uitsteken.
Misschien worden mensen daar faalangstig van?
Moet wel zeggen dat ik vooral studenten ken, die allemaal het verhaaltje gevoerd zijn 'dat het niet uitmaakt wat je leent, van je ruim bovenmodale salaris betaal je alles zo terug'.
Ik weet uit eigen ervaring dat het niet vanzelfsprekend is, vandaar dat ik het nu zo waardeer.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:15 schreef schaal_9 het volgende:
aan de ene kant is welvaart niet vanzelfsprekend, aan de andere kant lijkt het zo normaal om een studie te volgen, op weg naar een goeie toekomst.
Da's ook weer zo.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Dan ben je nog altijd een persoon van vlees en bloed, een mens ipv een autist, en degene aan de andere kant van de tafel kan niet direct zien of jij echt autistisch bent. En natuurlijk zou dat wel gemerkt worden als je een rainman achtig type bent maar dan praten we over mensen bij wie een labeltje wel een hulp is ipv een aambeeld dat ze met zich meeslepen.
Het is veel gemakkelijker. Ik zou dus helemaal NIKS zeggen als je ervan overtuigd bent dat je geschikt bent voor de functie! Er zijn veel mensen die wel aan de criteria voor autisme voldoen, maar geen diagnose hebben. Wat niet weet, wat niet deertquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ach, ja. Helaas, je bent bij wet verplicht om dat te melden, geloof ik. Dat mogen ze ook wel afschaffen.
EDIT: Ik heb het even opgezocht: Je moet het alleen zeggen als je denkt dat bepaalde zaken een belemmering zullen zijn voor je werk. Als je ervan overtuigd bent dat autisme geen ziekte is, hoef je dus idd niets te zeggen!![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker. Ik zou dus helemaal NIKS zeggen als je ervan overtuigd bent dat je geschikt bent voor de functie! Er zijn veel mensen die wel aan de criteria voor autisme voldoen, maar geen diagnose hebben. Wat niet weet, wat niet deert
Net terug van boodschap + koken, en onderweg had ik al 't idee dat je 't woordje "maatschappij" zou gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In welk opzicht zou de maatschappij het onmogelijk maken je verantworodelijkheid te nemen in jouw visie?
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom niet weer gewoon zoals vroeger? "Wees blij met wat je hebt, verzorg en kom op voor je familie, en ga werken lul anders ben je lui"
Blijkbaar impliceer jij dat mensen die niet zelf aan hun verantwoordelijkheden kunnen voldoen, er voor KIEZEN om niet te werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vroeger was het wel beter in dat opzicht.
En wat voor land ik van nederland wil maken? Een land waar WORK HARD PLAY HARDER geldt. Dus dat houdt ook in dat je je verantwoordelijkheden moet nemen en moet werken én je familie moet verzorgen.
Het is uitgesloten dat de maatschappij het je niet onmogelijk KAN maken, dus is het aannemelijk dat de maatschappij het mensen wel degelijk onmogelijk kan maken. Maw, JE HEBT NIET ALTIJD ZELF DE KEUS!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat jouw vraag geen vraag is, maar een antwoord op mijn vraag (die je vervolgens niet beantwoord).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:45 schreef Maanvis het volgende:
@Magnetronkoffie, waarom kauw je wat ik zeg woord voor woord uit en geef je niet antwoord op mijn vraag? Je moet mijn posts niet samenvoegen op deze manier.
nee hoor, ik ben heir niet om een specifiek punt te maken of te verdedigen, maar vooral om jouw mening te horen in dezequote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat jouw vraag geen vraag is, maar een antwoord op mijn vraag (die je vervolgens niet beantwoord).
Jij wilt mijn vraag niet beantwoorden, jouw vraag is toch alleen maar bedoeld om ervoor te zorgen dat je de mijne niet hoeft te beantwoorden
Ik wil wel antwoord geven maar ik begrijp de vraag echt niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
En nog iets, je had kunnen verwachten dat ik je uitgebreidt antwoord zou kunnen geven, omdat ik jou eerder vroeg of je mijn vraag misschien niet begreep.
Blijkbaar is 't dat niet. Nu ga ik er vanuit dat je gewoon geen antwoord WILT geven
Omdat dat is wat mijn ouders zeggen en grootouders zeiden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom denken jullie dat het vroeger beter was?
Ik denk dus dat dat niet per se zo hoeft te zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het vroeger beter was. Het is een lege uitspraak.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom denken jullie dat het vroeger beter was?
Ok,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil wel antwoord geven maar ik begrijp de vraag echt niet.
Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ok,
Ik zal het in delen splitsen.
Vraag 1:
Vind jij dat als je niet slaagt in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?
iedereen moet er op zijn eigen manier aan bijdragen. tenzij je echt dusdanige beperkingen hebt dat niets lukt. en dat bijdragen mag dan ook best zijn je ouders verzorgen of kinderen als pleegkind opnemen, ook al kun je wegens een handicap echt niet fulltime werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
Tsjaa ik denk dat ik pas echt gelukkig ben met veel geld waar ik niks voor hoef te doen en gewoon weg kan uit deze maatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Eens met het topic.
De kunst is om alles los te laten en voor jezelf te bepalen wat jij nodig denkt te hebben om echt gelukkig te zijn.
Persoonlijk heb ik daar maar heel weinig voor nodig, godzijdank.
*POEF* weg is 'tquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld. De uitzonderingen daargelaten als mensen die echt zonder armen en benen zitten of aan een dodelijke ziekte lijden.
Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar je kunt dus niet uitsluiten dat er nog andere redenen kunnen zijn dat iemand niet aan zijn/haar verantwoordelijkheden in de maatschappij kan voldoen?
Zijn er nog meer mogelijkheden dan het hebben van geen ledematen of terminaal ziek zijn dat JIJ zou zeggen dat het dan niet hun eigen schuld is?
En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.
In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
*POEF* weg is 't
Jij zei "Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld."
Maar dan is het toch PER DEFINITIE niet hun schuld? Als je iets NIET KAN, waar ligt dan hun blaam?
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)
Hoe moet je dan aan je verantwoordelijkheden voldoen?
Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!quote:
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.
En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!
Niet kunnen wante je niet willen is dus gewoon BULLSHIT. OF je kunt echt niet, OF je liegt keihard.
Maar misschien willen ze gewoon nog niet hard genoeg?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
zelfs niet, vrijwillig, bij een bejaarde op bezoek gaan en hem zijn dag bijpraten?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
Je hebt 't dus gewoon over mensen die niet willen. Wat ze zeggen zal me worst wezen. Al zeggen ze dat ze niet aan hun maatschappelijke verplichtingen hoeven te voldoen omdat ze zeggen dat ze Jezus zijn...what the fuck do I care?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willen.
Hier heb je niks aan. het is "ja" of "nee".quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Op een schaal van 0 tot 100 kan je op een bepaald punt niet echt stijgen.
Plaatje:
[ afbeelding ]
*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?
Lijkt dat jou ook niet lastig?
?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Op een schaal van 0 tot 100 kan je op een bepaald punt niet echt stijgen.
Plaatje:
[ afbeelding ]
*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
eensquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar goed Maanvis, tijd voor m'n volgende punt:
Ieder wel denkend mens wil gewoon op z'n minst een stabiel leventje kunnen leiden, niet waar?
DAn komt die maatschappelijke verantwoordelijkheid dus weer bovendrijven. Als je echt de wil hebt om die te nemen dan zwak je niet af, zelfs niet als dakloze, om die tge blijven vervullen. Je krijgt er immers zoveel voor terug.quote:
mijn moeder is schoonmaakster en mijn vader is fabrieksarbeider, we hebben veel ellende meegemaakt met ziektes enzo, toch namen ze allebei hun verantwoordelijkheid om 4 kinderen, waaronder ik, goed op te voeden. de stabiele basis daarin was het gezin zelf end e verantwoordelijkheid die mijn ouders daarin namen ook al was het voor hun heel moelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hiervoor heb je als mens wel een stabiele basis nodig. Je hebt een bepaalde bewegings vrijheid nodig om je leven te kunnen inrichten op een manier waarop je tot je beste zelfontplooiing kunt komen.
Het is echter geen geheim dat als je armer bent, die mogelijkheden beperkter zijn, niet waar?
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
?http://www.scientias.nl/c(...)lechter-sperma/26556SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Kanker? Sperma? Ik teken een hand en jij geeft mij zo'n bron?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://www.scientias.nl/c(...)lechter-sperma/26556
En wat nou als je wel wilt, maar niet kunt? En uiteraard bedoel ik dat weer letterlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
DAn komt die maatschappelijke verantwoordelijkheid dus weer bovendrijven. Als je echt de wil hebt om die te nemen dan zwak je niet af, zelfs niet als dakloze, om die tge blijven vervullen. Je krijgt er immers zoveel voor terug.
Dan heb je geen nut in de maatschappij. En dan zou ik me serieus afvragen of je nog kwaliteit van leven kunt hebben. Want dan kun je dus niet:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat nou als je wel wilt, maar niet kunt? En uiteraard bedoel ik dat weer letterlijk
Dus als je, door het ontbreken van een stabiele basis, waar je zelf niks aan KUNT doen omdat je mogelijkheden beperkter zijn door bijvoorbeeld armoe, dan heb je dus geen nut in de maatschappij en vraag jij je serieus af of je nog kwaliteit van leven kunt hebben?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan heb je geen nut in de maatschappij. En dan zou ik me serieus afvragen of je nog kwaliteit van leven kunt hebben. Want dan kun je dus niet:
Bejaarden helpen
postzegels likken
misdienaar zijn in de kerk
1x per dag de blaadjes vegen
de telefoon opnemen als iemand je belt met een probleem
geld storten aan een goed doel
1x per week op je kleine nichtje passen
een lief kerstkaartje sturen aan een gevangene
een weblog bijhouden over maatschappelijk onrecht (karin spaink, MS patient)
moderator op FOK! zijn
het gras maaien van iemand anders
etc etc
En dan nog dit:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan heb je geen nut in de maatschappij.
In Nederland hoeft niemand arm te zijn. En zelfs als je arm bent dan kun je nog waarde hebben voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus als je, door het ontbreken van een stabiele basis, waar je zelf niks aan KUNT doen omdat je mogelijkheden beperkter zijn door bijvoorbeeld armoe, dan heb je dus geen nut in de maatschappij en vraag jij je serieus af of je nog kwaliteit van leven kunt hebben?
Dat snap ik, maar opgeven is geen optie. Vanaf het moment dat je dakloos wordt moet je bezig zijn met hoe krijg ik mijn leven weer op de rails. Dat is wat de maatschappij van jou verwacht.quote:Weet je, 't vermogen om productief te zijn (daar draait 't namelijk bij jou om) is afhankelijk van de stabiliteit en kwaliteit van je leven. Daar was je 't mee eens.
Op 't moment dat door EXTERNE factoren je arbeidsvermogen dermate kunstmatig omlaag wordt gehaald (bijvoorbeeld omdat je dakloos raakt), weet je zelf toch ook wel dat iemand die voorheel 40 uur als docent werkte (ik noem maar wat), dat moeilijker kan volhouden?
Natuurlijk heb ik van een burnout gehoord, maar kan iemand met een burnout echt helemaal niets meer behalve de hele dag op bed liggen? Kan die niet meer een leuk gesprek aanknopen met de bejaarde eenzame overbuurvrouw? Kan die niet meer het gras voor de deur maaien? Kan die niet meer een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij? Kan die niet blaadjes rond gaan delen voor de kerk? Kan die niet vrijwilliger worden bij een jongerensoos?quote:Jij klinkt als iemand die nog nooit van "burn out" heeft gehoord, of denkt dat dat lariekoek is. Klopt dat?
Jezus christus, wat nou ALS JE GEEN KEUS HEBT?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:Dat snap ik, maar opgeven is geen optie.
Ok, hieruit kan ik afleiden dat je een gebrekkige kennis hebt van de menselijke psychologie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:Natuurlijk heb ik van een burnout gehoord, maar kan iemand met een burnout echt helemaal niets meer behalve de hele dag op bed liggen? Kan die niet meer een leuk gesprek aanknopen met de bejaarde eenzame overbuurvrouw? Kan die niet meer het gras voor de deur maaien? Kan die niet meer een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij? Kan die niet blaadjes rond gaan delen voor de kerk? Kan die niet vrijwilliger worden bij een jongerensoos?
Eerder tanken. De tank raakt niet opeens leeg, dan heb je al een metertje en een waarschuwingslampje genegeerd. Dat zijn beide keuzes geweest.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jezus christus, wat nou ALS JE GEEN KEUS HEBT?
Je begrijpt zelf toch wel dat ALS DE TANK LEEG IS, IS 'IE LEEG
Dan kan ik nog wel leren. Denk je dat een burnoutpatiënt over het algemeen gebaat is bij een periode van enkele maanden thuis te zitten om even bij te komen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ok, hieruit kan ik afleiden dat je een gebrekkige kennis hebt van de menselijke psychologie.
Anders had je 't antwoord op deze vraag zelf al geweten.
Mensen tanken meerdere malen per dag bij. Slapen, rustig gesprekje, wandelingetje door 't groen. Etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eerder tanken. De tank raakt niet opeens leeg, dan heb je al een metertje en een waarschuwingslampje genegeerd. Dat zijn beide keuzes geweest.
Het is heeel lastig om ECHT te snappen wat burnout/overspannenheid inhoudt als je 't zelf nooit ervaren hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan kan ik nog wel leren. Denk je dat een burnoutpatiënt over het algemeen gebaat is bij een periode van enkele maanden thuis te zitten om even bij te komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |