Ok,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil wel antwoord geven maar ik begrijp de vraag echt niet.
Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ok,
Ik zal het in delen splitsen.
Vraag 1:
Vind jij dat als je niet slaagt in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?
iedereen moet er op zijn eigen manier aan bijdragen. tenzij je echt dusdanige beperkingen hebt dat niets lukt. en dat bijdragen mag dan ook best zijn je ouders verzorgen of kinderen als pleegkind opnemen, ook al kun je wegens een handicap echt niet fulltime werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
Tsjaa ik denk dat ik pas echt gelukkig ben met veel geld waar ik niks voor hoef te doen en gewoon weg kan uit deze maatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Eens met het topic.
De kunst is om alles los te laten en voor jezelf te bepalen wat jij nodig denkt te hebben om echt gelukkig te zijn.
Persoonlijk heb ik daar maar heel weinig voor nodig, godzijdank.
*POEF* weg is 'tquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld. De uitzonderingen daargelaten als mensen die echt zonder armen en benen zitten of aan een dodelijke ziekte lijden.
Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar je kunt dus niet uitsluiten dat er nog andere redenen kunnen zijn dat iemand niet aan zijn/haar verantwoordelijkheden in de maatschappij kan voldoen?
Zijn er nog meer mogelijkheden dan het hebben van geen ledematen of terminaal ziek zijn dat JIJ zou zeggen dat het dan niet hun eigen schuld is?
En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.
In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
*POEF* weg is 't
Jij zei "Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld."
Maar dan is het toch PER DEFINITIE niet hun schuld? Als je iets NIET KAN, waar ligt dan hun blaam?
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)
Hoe moet je dan aan je verantwoordelijkheden voldoen?
Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!quote:
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.
En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!
Niet kunnen wante je niet willen is dus gewoon BULLSHIT. OF je kunt echt niet, OF je liegt keihard.
Maar misschien willen ze gewoon nog niet hard genoeg?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
zelfs niet, vrijwillig, bij een bejaarde op bezoek gaan en hem zijn dag bijpraten?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
Je hebt 't dus gewoon over mensen die niet willen. Wat ze zeggen zal me worst wezen. Al zeggen ze dat ze niet aan hun maatschappelijke verplichtingen hoeven te voldoen omdat ze zeggen dat ze Jezus zijn...what the fuck do I care?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willen.
Hier heb je niks aan. het is "ja" of "nee".quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Op een schaal van 0 tot 100 kan je op een bepaald punt niet echt stijgen.
Plaatje:
[ afbeelding ]
*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?
Lijkt dat jou ook niet lastig?
?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Op een schaal van 0 tot 100 kan je op een bepaald punt niet echt stijgen.
Plaatje:
[ afbeelding ]
*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
eensquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar goed Maanvis, tijd voor m'n volgende punt:
Ieder wel denkend mens wil gewoon op z'n minst een stabiel leventje kunnen leiden, niet waar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |