abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93832461
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil wel antwoord geven maar ik begrijp de vraag echt niet.
Ok,

Ik zal het in delen splitsen.
Vraag 1:
Vind jij dat als je niet slaagt in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:02:39 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93832709
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ok,

Ik zal het in delen splitsen.
Vraag 1:
Vind jij dat als je niet slaagt in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93832846
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat bedoel je met niet slagen? Bedoel je zoals mijn ouders, van iets simpels iets goeds maken, of bedoel je zoals de mensen uit het gooi, dat je pas meetelt als je een huis van 1000000 hebt?
Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:06:56 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93833017
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorrie, ik zal de vraag wat beter stellen:Vind jij dat als je niet aan je verantwoordelijkheden kunt voldoen in deze maatschappij, dat het dan dus je eigen schuld is?
iedereen moet er op zijn eigen manier aan bijdragen. tenzij je echt dusdanige beperkingen hebt dat niets lukt. en dat bijdragen mag dan ook best zijn je ouders verzorgen of kinderen als pleegkind opnemen, ook al kun je wegens een handicap echt niet fulltime werken.
Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld. De uitzonderingen daargelaten als mensen die echt zonder armen en benen zitten of aan een dodelijke ziekte lijden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93833242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Eens met het topic.

De kunst is om alles los te laten en voor jezelf te bepalen wat jij nodig denkt te hebben om echt gelukkig te zijn.

Persoonlijk heb ik daar maar heel weinig voor nodig, godzijdank.
Tsjaa ik denk dat ik pas echt gelukkig ben met veel geld waar ik niks voor hoef te doen en gewoon weg kan uit deze maatschappij.

Of gewoon zonder veel geld een simpel leven leiden in een prachtig land zonder dwangmatige stress en sleuren die je mee krijgt.

Ben het heel erg eens met dit topic.

Je wordt geboren, als kind heb je het nog goed je gaat makkelijk over van klas tot klas en hebt plezier en nergens geen zorgen over te maken.

Vervolgens kom je op het MBO/HBO waarnaar je de leeftijd van 18 bereikt en merkt dat het leven in eens in een sneller tempo gaat, je moet serieus gaan nadenken over levensdoelen en je toekomst. Geen tijd voor tijd verneuking omdat je je school moet halen.

Daarna als je eindelijk na al die jaren school klaar bent ga je beginnen met werken, laten we zeggen dat een gemiddelde afstudeerder met 25 jaar aan de bak gaat. Tot je 67 werken is 42 jaar werken, werken en nogmaals werken.

Je hebt een gemiddeld normaal loon en kan normaal rondkomen of net. Na je 42 jaar gewerkt te hebben ga je met pensioen waarnaar je in een zorgtehuis beland of samen met je vrouw op oude leeftijd in een klein huis je miezerige saaie kutleventje leid en je langzaam maar zeker weg rot.

Dit is een gemiddelde situatie wat hier gaande is in de Westerse maatschappijen en hun culturen.

Mensen, is dit nou leven? We zijn een vrij mens en persoon, waarom moeten we een bezit zijn van de staat? Waarom hebben we een ID-kaart en zitten we in een Database?

We mogen toch zelf weten wat we willen, de wereld is van niemand, Nederland is niet van de koningin of van de regering. Wat behoudt ons om te gaan waar we willen en te leven hoe we willen.

Ik zie liever een leven van geen stress, geluk en gewoon een simpel strandbarretje op het strand in een lekker warm land en een leuke vriendin.

We worden verplicht om in hokjes van 5x5 te werken, we worden teveel verplicht, werken hard en het meeste wat we verdienen wordt ons afgenomen, onze privacy, de helft van je inkomen enzovoort enzovoort.

"Every man dies, but not every man lives" - William Wallace.
If not now, then when.
pi_93833244
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld. De uitzonderingen daargelaten als mensen die echt zonder armen en benen zitten of aan een dodelijke ziekte lijden.
*POEF* weg is 't

Jij zei "Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld."
Maar dan is het toch PER DEFINITIE niet hun schuld? Als je iets NIET KAN, waar ligt dan hun blaam?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:13:55 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93833421
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je kunt dus niet uitsluiten dat er nog andere redenen kunnen zijn dat iemand niet aan zijn/haar verantwoordelijkheden in de maatschappij kan voldoen?
Zijn er nog meer mogelijkheden dan het hebben van geen ledematen of terminaal ziek zijn dat JIJ zou zeggen dat het dan niet hun eigen schuld is?
Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.
Een gedicht over Maanvis
pi_93833459
Jij zei "Dus als je zelfs dat allemaal niet kunt dan is het wel bijna je eigen schuld."
Maar dan is het toch PER DEFINITIE niet hun schuld? Als je iets NIET KAN, waar ligt dan hun blaam?
pi_93833567
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Andere ernstige geestelijke of lichamelijke problemen.
En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)
Hoe moet je dan aan je verantwoordelijkheden voldoen?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:16:53 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93833620
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

*POEF* weg is 't

In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:19:13 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93833772
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat als je lichamelijk en geestelijk op zich nog wel in orde bent, maar je hebt geen dak boven je hoofd? Of je zit in de cel bijvoorbeeld? (ik noem maar effe wat)
Hoe moet je dan aan je verantwoordelijkheden voldoen?
Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
Een gedicht over Maanvis
pi_93833990
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In het niet willen.
Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!
Niet kunnen wante je niet willen is dus gewoon BULLSHIT. OF je kunt echt niet, OF je liegt keihard.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:24:07 #113
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93834084
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In het niet willen. Als je thuis zit met een uitkering wegens dit of wegens dat, bedenk je dan wat je nog wel kunt doen om toch een bijdrage te leveren aan de maatschappij.
Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93834087
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een dakloze kan de straatkrant verkopen of andere daklozen helpen, mensen in de cel kunnen andere gevangenen helpen met zaken of een uitgestelde maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dus dat je uit de cel komt en daarna anderen gaat behoeden om ervoor te zorgen dat ze niet hetzelfde over komt. Dus jongeren langsgaan etc etc.
En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?
Lijkt dat jou ook niet lastig?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:24:44 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93834118
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee nee, ik heb 't dus LETTERLIJK over niet kunnen (vandaar eerder onderstreept). Ik bedoel het letterlijk!
Niet kunnen wante je niet willen is dus gewoon BULLSHIT. OF je kunt echt niet, OF je liegt keihard.
dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_93834135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Binnen de Wajong-regeling is er een categorie volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. Het is wel degelijk dat er een zekere groep is die echt geen arbeidsmogelijkheden heeft.
Maar misschien willen ze gewoon nog niet hard genoeg?
iemand in een rolstoel kan toch ook postzegels likken of zo?
:P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:26:09 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_93834212
Op een schaal van 0 tot 100 kan je op een bepaald punt niet echt stijgen.

Plaatje:

*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
censuur :O
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:26:13 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93834217
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

zelfs niet, vrijwillig, bij een bejaarde op bezoek gaan en hem zijn dag bijpraten?
zelfs niet de blaadjes in het park vegen?
zelfs niet op het internet vragen van mensen beantwoorden?
Een gedicht over Maanvis
pi_93834220
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat klopt, ik had het ook over mensen die zeggen dat ze niet kunnen maar eigenlijk niet willen ;).
Je hebt 't dus gewoon over mensen die niet willen. Wat ze zeggen zal me worst wezen. Al zeggen ze dat ze niet aan hun maatschappelijke verplichtingen hoeven te voldoen omdat ze zeggen dat ze Jezus zijn...what the fuck do I care?
Als je liegt dan lieg je, klaar.
pi_93834288
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Plaatje:
[ afbeelding ]

*edit* ik ben benieuwd naar een recenter plaatje, kijken of die Vikingen nog steeds zo gelukkig zijn.
Hier heb je niks aan. het is "ja" of "nee".
pi_93834420
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En hoe wil je dat als dakloze volhouden? Een dakloze kan dan wel in staat zijn (dus, kunnen) om een krantje te verkopen, maar hoe moet zo iemand geestelijk gezond genoeg blijven om dit te kunnen BLIJVEN doen?
Lijkt dat jou ook niet lastig?
pi_93834493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Plaatje:
[ afbeelding ]

?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
pi_93834648
Maar goed Maanvis, tijd voor m'n volgende punt:

Ieder wel denkend mens wil gewoon op z'n minst een stabiel leventje kunnen leiden, niet waar?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:35:21 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93834887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar goed Maanvis, tijd voor m'n volgende punt:

Ieder wel denkend mens wil gewoon op z'n minst een stabiel leventje kunnen leiden, niet waar?
eens :D
Een gedicht over Maanvis
pi_93835084
Hiervoor heb je als mens wel een stabiele basis nodig. Je hebt een bepaalde bewegings vrijheid nodig om je leven te kunnen inrichten op een manier waarop je tot je beste zelfontplooiing kunt komen.

Het is echter geen geheim dat als je armer bent, die mogelijkheden beperkter zijn, niet waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')