abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93785339
Vorig deel

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
5 maart 2010: Thomas, zoon van Leonie
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-03-2011 09:02:21 ]
pi_93785524
En dit was mijn uitsmijter:

Kunnen jullie er (op dagen dat het goed gaat) ook zo van genieten om samen met je gezin aan tafel gezellig te eten?

Ik bedoel dit natuurlijk niet lullig tegenover de mensen bij wie 't allemaal wat minder soepel gaat.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:32:30 #3
5428 crew  miss_sly
pi_93785561
trix, ik snap je helemaal, echt! Maar weet je wat ik in het geval van krijsend kind op de grond voortaan meteen zou doen: één keer zeggen: Dit vind ik geen leuk gedrag, hier luister en kijk ik niet naar, dus ga je gang. En negeren, meteen. Niet alles uitleggen, niet afleiden, alleen negeren na aankondigen.
Ik ben absoluut voorstander van het uitleggen en benoemen, maar soms juist niet, denk ik.

Ik kan enorm genieten van het samen eten. Daarvoor hoeft ze niet eens echt te eten, maar gewoon gezellig met drieen aan tafel zitten is zo fijn.
Net heeft ze zich ongelofelijk vol zitten proppen met kale couscous. De broccolli-kip-curry die ik erbij had gemaakt, heeft ze vakkundig genegeerd :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 maart 2011 @ 20:32:58 #4
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93785586
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Kunnen jullie er (op dagen dat het goed gaat) ook zo van genieten om samen met je gezin aan tafel gezellig te eten?

Ik bedoel dit natuurlijk niet lullig tegenover de mensen bij wie 't allemaal wat minder soepel gaat.
Yupz0r! Wij hebben het heel lang niet gedaan uit een soort van systeem 'waar we nu eenmaal inzaten', maar nu doen we er echt ons best voor en is het meestal erg gezellig :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 20:35:13 #5
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93785735
Bij ons lukt het niet altijd (Thomas houdt het niet altijd vol tot wanneer mijn man thuis is) maar als het wel lukt (zoals vanavond) dan vind ik dat altijd wel genieten O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93785744
Straffen heeft misschien geen zin, maar ik moet zeggen dat hier het "afkoelhoekje" wel werkt.
Als Iris over de rooie gaat omdat iets niet mag of ze haar zin niet krijgt, dan helpt het echt om haar daar even te laten uitrazen. En het helpt mij ook, want anders spring ik nogal gauw uit mn vel op het moment.
Laatst zaten we aan tafel, wilde ze een boterham, maar er lag nog een halve op haar bord, dus ik zei dat ze dat eerst op kon eten. Nou DRAMA en gooien met bord. Toen hebben we haar in de hoek gezet en nadat ze klaar was met brullen e.d. ging ze aan tafel zitten en haar brood opeten...
Fake it till you make it...
pi_93785783
Sorbo, ik snap precies wat je zegt!

Mijn dochter ging op een gegeven moment voor het eerst bij een buurmeisje eten en ik heb haar zo gemst aan tafel. Ik heb me ook echt voorgenomen dat we dat voorlopig nog maar niet te vaak zouden doen.

Sowieso, etende kindjes en slapende kindjes, love them! O+
  maandag 7 maart 2011 @ 20:36:18 #8
95408 Incantrix
pi_93785823
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:32 schreef miss_sly het volgende:
trix, ik snap je helemaal, echt! Maar weet je wat ik in het geval van krijsend kind op de grond voortaan meteen zou doen: één keer zeggen: Dit vind ik geen leuk gedrag, hier luister en kijk ik niet naar, dus ga je gang. En negeren, meteen. Niet alles uitleggen, niet afleiden, alleen negeren na aankondigen.
Ik ben absoluut voorstander van het uitleggen en benoemen, maar soms juist niet, denk ik.

Ik kan enorm genieten van het samen eten. Daarvoor hoeft ze niet eens echt te eten, maar gewoon gezellig met drieen aan tafel zitten is zo fijn.
Net heeft ze zich ongelofelijk vol zitten proppen met kale couscous. De broccolli-kip-curry die ik erbij had gemaakt, heeft ze vakkundig genegeerd :')
Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat moment :')
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 20:37:44 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93785938
Argh ja Incantrix, dat soort mensen....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93786012
Ik denk dat er wat betreft 'straffen' wel een heel groot verschil zit tussen beginnende dreumessen en latere dreumessen (oftewel prépeuters). Bij mijn zoon kan ik me nog niks voorstellen bij straffen. Maar mijn dochter heeft haar meest heftige peutergedrag gehad toen ze officieel nog net een dreumes was. En op een stoel zetten (uit de situatie/ uit het gedrag halen) had wel degelijk zin.
pi_93786092
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:47 schreef Stiemie het volgende:
Ik voel me nu dus alleen heel schuldig dat mijn kleine schuimpje misschien gewoon meer aandacht wilde ;(
Negatieve aandacht is ook aandacht. ;( Maar wat een inzicht, joh! Hopelijk kunnen jullie hiermee aan de slag en blijft het werken. Dat zou heel fijn zijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:40:15 #12
5428 crew  miss_sly
pi_93786097
Whaha, ja hoor, arm jongetje met de vreselijke moeder :')

Het is ontzettend moeilijk, maar ik zou toch echt proberen om die mensen te negeren en bij Stef in ignore-modus te blijven staan tot hij stopt. Senna doet het niet krijsend, maar die laat zich de laatste tijd ook geregeld op de grond zakken om te gaan liggen. Dan zegt ze "moe, slapuh" en gaat liggen. Mensen kijken me dan ook aan alsof ik mijn arme kind niet eens slaap gun dat ze het midden opstraat of in de winkel dan maar moet proberen :')
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:41:30 #13
5428 crew  miss_sly
pi_93786178
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:35 schreef Nijna het volgende:
Straffen heeft misschien geen zin, maar ik moet zeggen dat hier het "afkoelhoekje" wel werkt.
Als Iris over de rooie gaat omdat iets niet mag of ze haar zin niet krijgt, dan helpt het echt om haar daar even te laten uitrazen. En het helpt mij ook, want anders spring ik nogal gauw uit mn vel op het moment.
Laatst zaten we aan tafel, wilde ze een boterham, maar er lag nog een halve op haar bord, dus ik zei dat ze dat eerst op kon eten. Nou DRAMA en gooien met bord. Toen hebben we haar in de hoek gezet en nadat ze klaar was met brullen e.d. ging ze aan tafel zitten en haar brood opeten...
Bij Senna is het gewoonweg ook nog niet nodig geweest, dat scheelt misschien wel. Misschien zou ik het dan ook wel doen, hoor, maar het is hier echt nog niet aan de orde.
pi_93786191
Haha, Incantrix, stiekem moet ik ook wel een beetje lachen om de situatie die je schetst.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:41:53 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93786204
Sowiezo zijn dat soort uitspraken van consultatiebureau en dergelijke de gemiddelden, er zullen altijd kindjes zijn die er eerder wel behoefte aan/baat bij hebben. Net zoals er sommige talenwondertjes zijn en anderen weer met 6 maanden al lopen. Als je zelf het gevoel hebt dat het werkt dan is het toch prima? Je kent je eigen kind tenslotte het beste.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:48:18 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786660
Incantrix na ziek zijn is het altijd weer even omschakelen hoor. Hier ook. Dan hebben ze even alle aandacht gehad en mogen ze net wat meer dan wanneer ze niet ziek zijn.. tsja dat is dan wel weer even wennen als dat niet meer zo is... :* Wij doen dan net zoals miss. Drammen en dreinen/piepen/kermen om niks negeren we gewoon en dat duurt een dagje en dan is alles weer bij het oude :Y

Het strafmatje was hier ook vaak zoals Nijna beschreef om gewoon even uit de situatie te halen (en om soms zelf even af te kunnen koelen als ik de pesto van de muur moest schrapen O-) ) Ik denk trouwens dat het ook wel scheelt dat Esmee hier af en toe een prachtig voorbeeld heeft lopen qua peuterklierigheid ;)
pi_93786688
Incantrix, ik ben geneigd om te denken dat het ook best zwaar moet zijn voor Stef om buiten te lopen net na hij ziek is geweest. Is dat misschien mogelijk, dat hij het gewoon niet wilde of fijn vond? Hij heeft helaas niet zoveel manieren om duidelijk te maken dat hij iets niet wil en tja, driftig doen is er een van. Maar dat is het toch niet waard om je druk om te maken, dat je dreumes niet wil lopen? Zo'n blokje om moet leuk zijn.

Misschien schat ik de situatie helemaal verkeerd in, hoor. Het was maar een idee.
pi_93786815

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 07-03-2011 21:34:08 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 20:50:59 #19
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786853
Oh en ik ben wel eens uitgevallen naar iemand op straat die zich ermee bemoeide toen Linde boos ergens op de grond ging liggen en niks meer wilde. Want ze was zo zielig volgens die mevrouw... nee ze was boos omdat we niet langer in de speeltuin waren gebleven }:| o|O Als je ze dan laat huilen, ben je te hard en als je toegeeft zijn het straks van die verwende sikkies...
  maandag 7 maart 2011 @ 20:51:25 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93786884
quote:
Op maandag 7 maart 2011 20:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat moment :')
Inca, als ouder ben je een soort van vogelvrij lijkt het. Iedereen heeft een mening en voelt ook de behoefte dat met je te delen. Daar moet je dus proberen los van te komen. Denk ik.ik zie mij ook nog staan in de supermarkt met krijsend kind aan mijn voeten. En iemand die er tegen een ander wat van zei. Je zou ter plekke op willen lossen. Gelukkig kreeg ik bijval dat helpt toch. Mij helpt een soort dog whisperer methode :') ik stel me een doel (kind gaat naar boven naar bed bijv.) En dat doel blijf ik voor me zien. Vervolgens geduld. Geen irritatie, alleen kalmte door focus op het doel. En verhip! Het werkt!!! En een zegen want ik heb van nature een uitermate kort lontje. Geduld is niet mijn beste eigenschap:P. Dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:52:41 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786967
Oh Groofsken dat ziet er gezellig uit O+ Wij skypen wel eens met mijn broertje in Amerika en dat is ook zo leuk O+
pi_93787226
Wat een heerlijk gebabbel, Groofsken!
pi_93787280
Woont hij daar voorgoed, Stiemie? Zien jullie hem regelmatig?
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:59:00 #24
5428 crew  miss_sly
pi_93787406
Groofs, wat leuk O+ duidelijk ook dat ze dit gewend zijn, vooral S is echt in gesprek met oma O+ heerlijk!

Ik denk trouwens een patroon te zien in het al dan niet slapen van Senna 's avonds. Ik weet het, het is wat snel na 4 dagen bijhouden, maar ik zie wel een heel duidelijk punt: als ze na het eten even 20-30 minuutjes met schaap speelt (toren of brug bouwen van duplo, dansen, met de LP poppetjes spelen) en we daarna pas het bad doen, lijkt ze beter te gaan slapen dan wanneer ze meteen na het eten in bad gaat. toch eens een paar dagen proberen en het dan weer eens een keer niet doen. Kijken of dat het verschil maakt!
pi_93787558
Ik hoop met je mee Miss :Y . Soms zijn dingen eenvoudiger dan ze lijken.
pi_93787786
Oh miss zou fijn zijn als dat de oplossing is!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:05:34 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93787868
Miss misschien is haar eten dan wat beter gezakt, of heeft ze een wat rustigere overgang? Nadat het plaatjesboek toen de slaapproblemen van Esmee oplosten, vind ik niks meer vreemd eigenlijk :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93788018
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 21:08:21 #29
5428 crew  miss_sly
pi_93788057
Ik vind het ook helemaal niet gek als het het verschil maakt. idd beter gezakt eten, een rustiger overgang, nog even wat quality time, kan allemaal best. Het is even opletten, want soms piept ze zelf direct na het eten "mama badje maken, nenna moe" dus daar moeten we dan even anders mee omgaan en haar even afleiden en met haar spelen.

We gaan het zien, wordt vervolgd :P
  maandag 7 maart 2011 @ 21:08:26 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93788064
Nog even over het hele eetgebeuren van Esmee... Het kan soms zo duidelijk worden wat er is als je alles hier opschrijft en het dan na een tijdje allemaal terugleest. Ik vond het zelf ineens zo'n ongezellig en negatief gedoe worden dat eten toen ik het teruglas. Dus vandaar deze nieuwe poging. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!!!

Groofsken ik vind het inderdaad som best moeilijk als ik er even echt bij stil sta ;(
pi_93788244
Het kan ook zijn dat ze dat zegt omdat ze weet dat het badje altijd voorafgaat aan het slapen, miss. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je dat badje in zo'n geval zou skippen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever niet te veel rommelt met het ritueel.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:11:54 #32
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93788316
Fijn toch dat het zo werkt Stiemie. Een klankbord hier :Y. En om het op te schrijven moet je er vaak wat meer over nadenken, dat helpt mij in ieder geval ook al.
En mooi dat jullie de draai hebben weten te maken!
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 21:13:25 #33
5428 crew  miss_sly
pi_93788431
Het badje skippen, dat is een grote inbreuk op het ritueel natuurlijk. Maar ik heb ook wel bedacht dat ik het een keer (als we een slechte avond/nacht goed kunnen hebben) wil proberen om haar dan linea recta naar bed te doen, zonder badje en Dora kijken. Maar dat moet op een moment zijn dat we allebei in staat zijn een slechte avond of hele vroege ochtend aan te kunnen :)
  maandag 7 maart 2011 @ 21:21:46 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_93789014
Dames, jullie zijn echt niet bij te houden (of ik ben gewoon te moe, kan ook).

Ik had hier net een dreumes die moest opscheppen tegen zijn buurjongetje die zes maanden ouder is. Het buurjongetje kroop op de wishbone, maar die is daar niet zo handig mee natuurlijk. Dus toen ie er af ging kroop Driekus er snel op en die ging me toch een met een rotgang er vandoor! Ik dacht echt dat ie de muur zou rammen, de hoek van de keuken niet zou halen en dwars door het raam zou gaan. Maar nee, hij kan goed mikken dus het ging precies goed....Stoer doen, nu al!

Eten is hier meestal weg gezellig. Al eet Driekus meestal wel langer door dan wij. Vandaag haalde ie het niet om te wachten met eten, dus was het een potje (ons eten was nog niet klaar). Krijgt ie zo'n bakje peutermaaltijd, is het gewoon te weinig. Maar goed, hij had wat te eten en was weer vrolijk, dus prima.

Incantrix, hoe lullig kun je je dan voelen he. Als ik zoiets zie in de supermarkt oid dan houd ik gewoon altijd mijn mond. Tis al k** genoeg dat je daar zo staat met blerrend kind.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 7 maart 2011 @ 21:30:35 #35
95408 Incantrix
pi_93789563
Huh? Spoilers doen het ineens niet meer hier :{

Claudia, ik heb daar niet over nagedacht, mede omdat hij zich thuis ook zo gedraagt. Als hij nu na een klein stukje lopen zou vragen om opgepakt te worden zou ik dat denk ik ook wel een goeie vinden, maar hij wil létterlijk geen stap meer lopen. Buiten niet, thuis niet. Hij wil gedragen worden, en dat niet alleen, hij krijgt ook een soort anger fit wanneer ik met hem op de arm ga zitten of te lang stilsta, want er moet ook nog eens gelópen worden. En hij kán het wel hoor, het zeldzame moment dat hij zich dus wel zijn tent uit laat lokken, bijvoorbeeld toen ik hem liet liggen, een paar stappen wegliep, hij weer ging staan met zijn armen de lucht in en zijn pak-me-op-blik en hij vervolgens per ongeluk afgeleid raakte door een lampje aan de zijkant van de geparkeerde auto waar hij schuin voor stond heeft hij een hele tijd heel blij bij die auto staan 'die!'-en, gewezen, een beetje gebrabbeld, wat heen en weer gelopen enz.. Tot hij dus inééns weer bedacht dat dat eigenlijk niet het plan was en zich weer op zijn knieën liet vallen :') Het is inderdaad wel jammer dat ik me zo uit mijn tent heb laten lokken, dat vind ik achteraf wel dom van me. De eerste keer dacht ik 'ja, maar hij heeft al een tijdje niet buiten gelopen, ik draag hem wel even een stukje', de tweede poging dacht ik 'pfff, nouja, zodadelijk bij de eendjes gaat het vast beter' en bij de derde poging was het een soort van niet eens meer doorhebben dat je een keuze hebt en bijvoorbeeld ook terug kunt gaan, maar dan per sé naar die pokke-eenden moeten ofzo ;)

Miss, haha, ohja, alsof je je kind moedwillig úrenlang wakker zit te houden in de avond :D En heuj, goed dat je nu misschien hebt gevonden wat er aan de hand zou kunnen zijn met Senna's ritme! Ik hoop voor je dat dit het is joh! Ondanks het feit dat in alle boekjes te lezen is dat je je kind het uur voor hij/zij gaat slapen niet druk moet maken hebben wij juist het idee dat Stef makkelijker in slaap komt wanneer we boven nog even met hem spelen. Even ontspannen met elkaar, achter elkaar hollen, kiekeboe spelen.. En dan langzaam afbouwen, luier verschonen, pyama aan, tandjes poetsen, boekje lezen..

Stiemie, ja, daar worstel ik hier ook altijd mee na ziekte. Nu is hij dus af en aan ziek geweest een paar weken lang en dat merk je echt wel in zijn gedrag zeg, pfff!

Groofs, haha, jah, ik achteraf ook wel, een soort van.. Maar op het moment..

Buuv, thnx weer, mijn guru O+ :* Wel fijn te lezen dat er ook andere mensen zijn met een kort lontje, daar heb ik wel vaker 'last van' in het dagelijks leven, ik haat slome mensen en wil alles nu nu nu en snel snel snel.. Ik moet dus even om met mijn gedachten, ik wéét dat ik dat kan (na mijn burnout is mijn werk-ethiek nooit meer hetzelfde geweest ;)) dus nu nog even de juiste knop vinden zeg maar. Het snijdt wel hout wat je zegt, ik ga er op mijn gemak over nadenken :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:37:49 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93790033
oo Mefke; zo herkenbaar; ik heb wel bijgelezen inmiddels, maar jullie gaan hier zo hard, dat ik ff de puf mis om te reageren op alles.

Ik ben vandaag weer met Evie naar het zwembad geweest, groot succes met mijn waterratje. Hebben ons zo weer 2 uur vermaakt. Leuk hoor!
vanmiddag nog even gewandeld.
Eten was hier vanavond geen succes, wisselt hier heel erg, soms eet ze als een bootwerker en vandaag stopte ze na 2 happen en wilde ook geen toetje... bijzonder..
maar ik heb me voorgenomen om geen strijd van het eten te maken. Omdat ik denk dat ze dan straks alleen maar slechter gaat eten. Ik beloon het als ze goed eet, door dr complimentjes te geven, en als ze soms een dag echt niet wil, dan probeer ik dat te negeren en als wijzelf ons eten op hebben dan ruim ik alles op en dan gaan we samen pas van tafel. Ik dring niet aan..

Trix, lastige situatie, wat zou het dan al makkelijk zijn als zo;n ukkie zich wat beter kon uiten met woorden...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_93790637
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:30 schreef Incantrix het volgende:
(...) en bij de derde poging was het een soort van niet eens meer doorhebben dat je een keuze hebt en bijvoorbeeld ook terug kunt gaan, maar dan per sé naar die pokke-eenden moeten ofzo ;)
_O-

Tja, ik kan er maar één ding op zeggen: pick your battles. Als je iets wilt doen met als doel om een leuke tijd te hebben en het is niet leuk, dan maar niet.

Ik begrijp de context heel goed, hoor, maar ik vind het zelf altijd wel goed om na te blijven denken of het miepen niet gewoon iets betekent waar ik eigenlijk naar zou moeten luisteren. Bij Ivan betekent miepen vaak dat hij hongerig is of moe. Het komt ook voor dat hij iets wil wat op dat moment niet mag (bijvoorbeeld televisiekijken) en alleen dan pas ik negeren toe (als afleiden niet heeft gewerkt). Het gevaar dreigt bovendien dat je negatieve intenties blijft lezen in het gemiep omdat het de keer ervoor aanstelleritus was, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat het boek je zal bevallen! Het viel me bijvoorbeeld op dat je nogal in het negatieve bleef hangen op dat moment door te blijven benadrukken wat NIET mag. Dat zou ik ik niet doen; het werkt gemiep alleen maar in de hand.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:50:34 #38
95408 Incantrix
pi_93790887
Jah, ik probeerde hem tussendoor ook vooral te vertellen dat papa een paar meter verderop zat en graag met hem wilde spelen, maar het was inderdaad té lang doorgaan op het onderwerp. Ik wilde hoe dan ook kalm blijven en niet boos worden en was dus zo geconcentreerd bezig met díe opdracht dat ik vervolgens niet echt meer doorhad wát ik nu allemaal zei :') Ik hoop inderdaad niet dat ik het gedrag verkeerd af zal gaan lezen door deze periode, maar ik ga er ook wel vanuit dat deze situatie wel snel zal verbeteren als ik de grenzen weer even strak in de gaten hou. Hoop ik :P
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:53:58 #39
95408 Incantrix
pi_93791094
Wel jammer dat hij morgen dan naar mijn moeder moet want die is niet zo streng, we willen hem nog niet naar het KDV doen meteen, maar lief (die morgen vrij heeft) heeft vandaag de buiktyfus die Stef had gekregen, dus dat gaat niet werken.. En met terugwerkende kracht is nu éxtra duidelijk hoe ziek Stef precies was ja :')
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:00:41 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_93791559
Trix, mannen he..... ;)

Maar oma is toch anders dan papa en mama, dus wie weet valt het wel mee, gewoon, omdat ie bij oma altijd al andere regels heeft. Ofzo.
SPOILER
pi_93791624
Het helpt mij in ieder geval om te proberen even afstand van de situatie te nemen en de boel te relativeren. Ik zou het 'stomme' van alles bijvoorbeeld in het ridicule hebben getrokken: "Het is ook niks aan buiten. Het is hartstikke koud. En lopen is stom. Wie heeft dat nou weer uitgevonden? Doe mij maar een kinderwagen, lekker de hele dag voortgeduwd worden." Dikke kans dat je er zelf rustiger en zelfs vrolijk van wordt en dat je kind dat oppikt en ophoudt om overal een groot drama van te maken.

Nou ja, ik ben van nature een ontzettende mopperkont en hoewel ik dat nooit helemaal kwijt zal raken merk ik wel dat ik mezelf best kan programmeren om anders met situaties om te gaan.
pi_93791794
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Wel jammer dat hij morgen dan naar mijn moeder moet want die is niet zo streng, we willen hem nog niet naar het KDV doen meteen, maar lief (die morgen vrij heeft) heeft vandaag de buiktyfus die Stef had gekregen, dus dat gaat niet werken.. En met terugwerkende kracht is nu éxtra duidelijk hoe ziek Stef precies was ja :')
Oh boy. :{ Beterschap voor je lief!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:05:19 #43
95408 Incantrix
pi_93791854
Hahaha, jah, God, nou.. Laatst was lief verkouden en toen zei hij na elke kuch die hij deed heel zielig 'au...' met zo'n dramatische stem :') Dát kon ik niet meer aan, toen heb ik de bevallingstroef gespeeld ~O> Maar nu is hij echt wel ziek hoor, hij ziet grijs en eh.. De rest zal ik je maar besparen ;) En jah, ik hoop dat het wel meevalt met oma ja, en anders ga ik donderdag bij mijn beste vriendin zitten, met z'n tweetjes is alles minder erg als alleen, haha! En heuj, Mef, aanklooimama? Welnee! Ik vind dat misschien juist wel handiger, ik denk overal vééls te veel bij na :*

Claudia, zou ik ook moeten doen jah :) Ik ben eigenlijk altijd wel blij en vrolijk en zie overal altijd wel de lol van in ofzo (tenminste, dat zeggen mensen van me, ik denk wel dat het waar is) dus dan zou je zeggen dat ik dat minder erg zou moeten hebben, maar het korte lontje wint het dus soms :P En thnx, ik zal het zeggen :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:06:24 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93791929
Morris probeerde vanavond een koekje te pakken omdat ie trek had. Dus ik zei: nee Morris, dat mag niet. We gaan zo eten, kun jij het koekje ook weer terugleggen? Hij legde het koekje weg, ging vervolgens kei- en keihard krijsen en gaf mij een klap. :o Een doelbewuste tik, waarvoor hij eerst naar mij toe moest komen!!!
Enkele reis naar de hoek dus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 7 maart 2011 @ 22:08:36 #45
95408 Incantrix
pi_93792073
Haha, Memmel, wel eerst dat koekje terugleggen ook echt :D Ik hoop dat de hoek heeft geholpen, Stef heeft mij één keer zo doelbewust gebeten, toen heb ik hem neergezet en me van hem afgedraaid, waarna hij enórm moest huilen. Hij heeft het nooit meer gedaan in elk geval.
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:10:27 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93792191
Poh, al die opvoedperikelen hier...
Ik ben bang dat wij ook nog heel wat te stellen krijgen met ons pittige kereltje :Y
pi_93796045
Poeh, wat hebben jullie weer veel gekletst!
Afijn ik ben nu pas thuis van werk en ik heb Ko dus alleen vanochtend maar een uurtje gezien.
En P en Ko zijn vanavond samen uit eten gegaan bij de Italiaan. :D -O-
Maar morgen heb ik hem de hele dag, en ik zie er naar uit! *O*

Huup, ik weet je dreumes woord niet! Wat is het?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93797887
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:12 schreef oeke het volgende:
Poeh, wat hebben jullie weer veel gekletst!
Afijn ik ben nu pas thuis van werk en ik heb Ko dus alleen vanochtend maar een uurtje gezien.
En P en Ko zijn vanavond samen uit eten gegaan bij de Italiaan. :D -O-
Maar morgen heb ik hem de hele dag, en ik zie er naar uit! *O*

Huup, ik weet je dreumes woord niet! Wat is het?
pocoyo ;)

wat leuk dat ze samen uit eten zijn gegaan! O+

Morris! :o oooh :X
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 8 maart 2011 @ 07:46:00 #49
100412 mefke79
komt goed!
pi_93803808
:O driekus was vannacht compleet de weg kwijt. Iets zat em dwars maar wat, geen idee. En dan niet huilen, maar echt krijsen en je verslikken en vergeten adem te halen. pas na veel afleiden leek ie wakker te worden, greep z'n fles en toen was het nasnikken en nog even brullen toen we em weer in bed legden. Maar wat het nou was :?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:07:04 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93804019
Oh jee, naar is dat he mefke... dan is er echt niets wat helpt terwijl je hem zo graag wil troosten. :Y

Ik heb Oscar gisteren bij de eerste kik meteen een flesje gegeven toen hij nog heel zachtjes in zijn bedje lag te jammeren en hij sliep meteen weer door! *O*
Ik hoop zo enorm dat we, door het op deze manier te doen, hem kunnen aanleren dat je gewoon weer kan gaan slapen als je wakker wordt ipv overstuur te raken of te gaan keten na een tijdje.
Die fles wennen we wel weer af, eerst maar eens weer gewoon op dat korte momentje na gewoon doorslapen maar.

Enige nadeel is dat hij vanmorgen weer drijfnat was. :') Zijn luiers halen de nacht niet.
Mss toch eens kijken voor een maatje groter of kijken of Pampers de nacht wel redden. :+
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 08:09:17 #51
5428 crew  miss_sly
pi_93804044
he mefke, wat naar en vreemd he. Sterkte vandaag met wakker blijven!

BE, wat goed *O* ik hoop zo voor jullie dat dit dé manier is om een hele nacht slapen weer de standaard te maken! Jammer van de luier, idd eens andere proberen misschien!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:11:06 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93804061
Ja, eerst dachten we 'niet bij elke kik gaan, hij moet zelf leren weer te gaan slapen' maar dat levert dus een totaal overstuur kereltje op. Dan dus eerst maar eens een tijdje op deze manier.
Hij werd om 05.30 wakker en heeft tot 06.00 in zijn bedje liggen brabbelen en roepen. O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:16:23 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93804118
Oeh BE wat goed dat ie nu zo goed als doorslaapt. *O* Hopelijk is dit de oplossing!

Esmee heeft ook weer zonder fles voor het naar bed gaan geslapen. Vandaag een heerlijk zonnig dagje vrij met de meisjes O+ Straks even naar de Albert Cuijp. Kunnen we leuk plantjes en leuke stoffen gaan kopen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:23:32 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93804193
mefje -O-

BE en Stiemie, wat fijn! *O*
pi_93804254
Goodmorning darlings.

Mefke, wat zielig! Misschien een nare droom? Daar kun je zelfs als volwassene behoorlijk overstuur van wakker worden en dan duurt het ook wel even voor je gekalmeerd bent... althans, zo werkt het bij mij.

BE, wat fijn zeg. Hopelijk is dit dé aanpak en heeft hij snel in de gaten dat hij zelf weer in slaap kan vallen.

Stiemie, wat een heerlijk vooruitzicht voor vandaag! Ik zou zo met je meegaan!

Heb zelf niet zo veel te vertellen. Nacht ging goed, ochtend ging goed. Bij vertrek op 't kdv moest Isabeau wel eventjes huilen, maar da's de laatste tijd meestal en het is al over voor ik het gebouw uit ben.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:40:43 #56
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93804401
Sorbo het is ook een beetje functioneel hoor. Onze bovenbuurman is voor de 2e dag achter elkaar tegels aan het zagen/slijpen/hakken/weetikveelwat met heel veel herrie waardoor we elkaar thuis amper kunnen verstaan :') Maar lekker blijft het!
pi_93804471
Goedemorgen!
Het is weer zulk mooi weer O+

Veel plezier Stiemie!
pi_93804561
Goede morgen op deze mooie dag.
Mag Mart ook in de op:

02-03-2010 Mart, zoon van ymme.

Ik ga zo even alles bijlezen (vandaag ergens).
Drukke week gehad ná de verjaardag van mar en carnaval natuurlijk.
Nu een beetje half om half ziekig jongentje die vannacht weer tot 04u00 bij ons in bed heeft gelegen en daarna nog tot 08u00 in zijn eigen bed heeft geslapen.
Verkouden en hele rode wangen. Ik denk dat er wéér een kies aan het aankomen is. Heeft er al 2, bijna 3.
pi_93804601
Stiemie, dan is het des te fijner dat het zulk mooi weer is, nu kun je er tenminste lekker op uit. Wel irritant die herrie bij de buren. Hopelijk is ie snel klaar met z'n projectje ;)

Ymme, sterkte met Mart, hopelijk voelt hij zich snel weer de oude.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:57:17 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93804635
Ymme gefeliciteerd en welkom *O* Beterschap voor Mart!

Sorbo het valt wel mee hoor. Had me er na gisteren al op ingesteld. Ik zie straks alleen een probleem met Esmee haar slaapje (dat moet ze dus buiten in de wagen doen) en Linde is boos omdat ze Olivia op tv niet kan verstaan :D Zo nu opschieten en naar buiten ;)
pi_93805596
BE, wat fijn! :Y

Mefke, dat is minder fijn :o :{ .

En even hoor, omdat we het er laatst hier over hadden, over dit soort opmerkingen:
SPOILER
Oh, en nee, ik vind dat dus niet erg dat soort opmerkingen. Ik vond het gewoon heel lief bedoeld en heb mezelf maar weer eens voorgenomen te stoppen met snoepen. :7
pi_93805672
En met R gaat het beter en beter ^O^ . Gisteren nog maar 4 spuitluiers. Ze nemen echt af in aantal. En z'n eetlust neemt omgekeerd evenredig toe. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 08-03-2011 10:10:19 ]
pi_93805696
Whaaahh Groof :D
Wat fijn dat het met R weer beter gaat!

Ymme en Mart, nog gefeliciteerd en welkom hier! *O*
pi_93805763
Ymme en Mart welkom

Groof, fijn dat R op aan het knappen is :) :*

Mefke, wat sneu zo overstuur.
pi_93805772
Ymme, welkom met Mart! :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:00:02 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93805890
:o :D Groofsken! Oef!
Nou ja, ze ziet gewoon die oermoeder helemaal uit je stralen, dat is het gewoon joh! ;) :Y
pi_93805927
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
:o :D Groofsken! Oef!
Nou ja, ze ziet gewoon die oermoeder helemaal uit je stralen, dat is het gewoon joh! ;) :Y
:o O+ Ja, dat moet het zijn. Mijn buik zet nou eenmaal op van moedergevoelens. :7
pi_93805939
:) Bedankt voor jullie welkom heten!

Hij ligt nu weer in bed en slaapt alweer. Hij is echt niet lekker in orde.
En dat voor iemand die bijna nooit ziek is geweest en altijd in z'n eigen bed heeft geslapen. Tot afgelopen nacht dus :) Nou ja, vond het ook wel fijn ergens, dat hij graag tussen papa en mama in wilde slapen. Hopelijk is hij snel beter

Groof: Wat een :D opmerking! Nou ja, beter mooi ontzwanger, dan helemaal niet ontzwangeren. Dat gevoel heb ik nog wel eens van mezelf (en mijn eetlust).
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 10:04:00 #69
5428 crew  miss_sly
pi_93806003
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 08:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, eerst dachten we 'niet bij elke kik gaan, hij moet zelf leren weer te gaan slapen' maar dat levert dus een totaal overstuur kereltje op. Dan dus eerst maar eens een tijdje op deze manier.
Hij werd om 05.30 wakker en heeft tot 06.00 in zijn bedje liggen brabbelen en roepen. O+
Nou precies dat!
Wijgaan er ook neit voor iedere kik uit, maar soms vergis ik me ook wel. Dan denk ik: ow, dit is zo over, dan slaapt ze weer, maar helaas...en tja, als je dan niet op tijd bent, duur het idd vele langer voor ze weer rustig zijn!
Zelf leren slapen komt wel weer :Y

Groofs :D nou ja, wat BE zegt, jij oermoeder O+

Senna geslapen van 20-6 uur, heel netjes dus!
En we hebben een ballerina O+ We hebben nog steeds de LP-kerststal staan ( :') ze speelt er zo leuk mee! ) en dan drukt ze op het muziekje, en dan gaat ze heel langzaam rondjes draaien met haar amrpjes omhoog :D
pi_93806585
Senna de ballerina O+
Dyon doet ook steeds meer mee met bewegingen als je liedjes zingt , zo schattig. Kun je echt merken dat ze dat op het kdv ook doen, snap nu ook waarom hij met zn vuistjes op tafel zat te slaan :D (van het liedje, "met je vingertjes").
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:53:54 #71
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93807337
Groofs! Hahaha, ik vind dat je dat mooi oplost!

En BE, dat met het slapen hebben wij hier ook al weken hoor. Misschien heeft Oscar wel gewoon honger? Zit ie tegen een groeispurt aan?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93807465
BE, wat goed!
Had gister een hele pagina gemist en dus ook jouw verhaal.
Hier is het momenteel ook iedere nacht rond een vast tijdstip dat hij wakker wordt en moet huilen (3.00) en hij belandt dan bij ons in bed en slaapt dan wel weer gelukkig. En ook hier werkt ''even laten huilen'' absoluut niet, hij huilt zich dan compleet overstuur en het gaat ook zo tegen mn gevoel in..
Ik zie het maar als een fase die vanzelf weer voorbij gaat en dat troosten vanzelf werken gaat.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:01:45 #73
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_93807549
Ymme, nog van harte welkom!! En gefeliciteerd met je vent.

Hihi Groofsken. Die jongedame denkt volgende keer wel even na denk ik ;) Wel lief dat je het zo leuk opvat!

Mefke, wat sneu voor Driekus!

Ik las ook dat er een kindjes weer zijn opgeknapt! Gelukkig :)

Free, inderdaad, wat een heerlijk weer! Jammer dat ik moet werken. Gelukkig is Joep vandaag samen met papa en ze gingen wat leuks doen.

Senna lekker aan het dansen O+

Nou, we zijn lekker bezig op Joep zijn kamer :) Gister behang afgehaald (met dank aan de tips van Oeke! :* ). Telkens als we die kamer binnen lopen en ik zeg tegen Joep dat dit zijn kamer wordt dan zegt ie: Mooi! Mooi! Hahaha, voor Joep is het al helemaal klaar zo hihi en hoeft er niets meer te gebeuren.
Niet mieten! Door gieten!
pi_93807726
Seilram, niets meer aan doen dan :D Bespaard je een hoop tijd ;)
pi_93808382
nog vergeten: sinds gisteren een zich zelluf optrekkend ventje hier *O*

met als bijresultaat dattie selene's poppenhuis van de plank trok en op zn kop kreeg ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93810941
ah gos Simmu wat sneu, ja nu moet je je huis ineens op een hele andere manier gaan babyproofen :D

Joep :D wat Ymme zegt, niks meer aan doen :P
ik ben er over aan t denken om Amélie's kamertje te veranderen maar weet nog niet goed hoe en wat want t moet loooooooow budget :P

We hebben hier sinds een paar weken een springkeesje :')
echt de hele dag door gaat het zo, met het hop hop geluidje erbij ook haha. Inmiddels komt ze sinds een week of twee ook met allebei de voetjes tegelijk los van de vloer :D

filmpje is wat donker ik ga straks kijken of ik een nieuwe kan maken. Leuk voor later!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93811037
Wat heeft ze een leuke stem Huup! O+

En Senna kan zo goed dansen :o w/

En ben wel bijgelezen maar weet het niet meer :@

Mart en Thomas welkom! *O* *O*

Hier alles goed :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_93811227
Wat een leuk filmpje huup.
Maar vooral wat leuk dat springen! :)

Fijn vlindur dat alles goed gaat :) Heerlijk is dat hè.

Mart zit nu naast mij in zijn stoel een boterham met appelstroop weg te werken. Heeft geslapen van 09u30 tot 12u15. Heeft hem duidelijk goed gedaan maar beter is hij nog niet hoor.

Dat slapen is namelijk niets voor hem. Zijn schema normaal is:
19u00 tot 08u00 slapen.
Dan van 13u00 tot 15u00 slapen (allemaal ongeveer hier, kan soms ook afwijken natuurlijk).
pi_93811384
fijn in elk geval dat het hem goed gedaan heeft Ymme :Y

ja haar stemmetje is een beetje hees haha, veel mensen zeggen als ze haar horen van oh gut is ze verkouden? maar t is gewoon haar stem geloof ik?
Katja Schuurman is er niets bij soms :+ :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93811435
Heerlijk dat filmpje! En hees is niet erg. Ze krijgt later de meest zwoele stem ever. O+
pi_93811561
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Heerlijk dat filmpje! En hees is niet erg. Ze krijgt later de meest zwoele stem ever. O+
Oh ik vind het ook niet erg hoor, wij horen het niet eens meer haha, het is gewoon haar stemmetje. Ik moet ook altijd even nadenken als mensen vragen of ze verkouden is. :P

Arm ding met dr zwoele stem, heeft ze zo'n stem, moet ze wachten tot ze na dr 23e ein-de-lijk van papa een keer alleen naar buiten mag :') :D echt hè, B. vindt t maar niks, het idee dat ze ooit uit gaat en dergelijke _O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93811617
Oh maar daar heeft B nog heel veel tijd voor, om aan te wennen :D
Maar het is vaak wel zo hè, dat vaders het maar moeilijk kunnen verwerken dat hun dochters ooit met een man aan komen thuis etc. Met zoons is dat toch vaak wat minder).
pi_93811752
Ghehe, B. is wat dat betreft echt een meisjespapa ja :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:22:06 #84
5428 crew  miss_sly
pi_93811990
Geen geluid hier, wel beeld. Wat een heerlijk gespring he? O+

Schaap heeft er nog niet heel veel moeite mee, maar die denkt dat Senna straks wel met pa op stap gaat :')
pi_93812266
Ik krijg echt steeds de vraag: 'goh Mart zegt nog niets'. Nee hij praat nog niet.
Maar omdat hij al goed loopt en hij wat groter is, krijg je echt steeds die vragen van goh kan hij dit nog niet, kan hij dat nog niet.
Maar hé hij is 12 maanden. Vind het al heel knap dat hij gewoon al goed loopt! Mag het even een dreumes blijven of moet hij nu ook al peuter zijn. ;)
pi_93812341
Ik hoop juist alleen maar dat ze straks lekker uitgaan, niet te angstig zijn met relaties en 'proberen' enzo, dat ze er op een gezonde manier mee om kunnen gaan. :Y

Dat ze wat dat betreft wat minder op hun moeder lijken. :')
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:32:54 #87
5428 crew  miss_sly
pi_93812359
Ach ja ymme, zo werkt dat bij mensen. Veel vinden hetnodig om ergens commentaar op te leveren.

Wij krijgen vaak heel bewonderende blikken: goh, loopt ze al, wat goed zeg. En wat praat ze al goed, knap hoor.
Euhm, ja, het kind is misschien klein, maar ze is wel al 19 maanden, dus heel vreemd is het niet@
pi_93812437
och ja Ymme, dat is jammer. Wij hebben dat gezien hier bij het buurjongetje, die was ook heel groot voor zn leeftijd. Nu nog maar toen helemaal. Hij leek wel een jaar of 4 toen ie 2 was ofzo. Dan helpt het ook niet dat het mannetje van (half) Thaise afkomst is en mensen onbewust dat meenemen in gedachten (als in, die kindjes zijn vaak wat kleiner, dus hij zal wel ouder zijn dan ie lijkt enzo).
Nouja iedereen ging er altijd vanuit dat hij veel meer kon dan dat ie daadwerkelijk kon. Mijn oma en andere mensen die hier langs kwamen hebben regelmatig gezegd van jemig, loopt hij niet bij een logopedist? Wat praat hij onduidelijk zeg! en wat speelt hij kinderachtig :o

ehm... mja... dat komt omdat ie net 2 is :')

Gewoon lekker laten kleppen, hij doet het prima ja met zn 12 maanden!
of een keertje extra roepen hoe oud Mart is, dan valt het kwartje wel denk ik :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:36:04 #89
5428 crew  miss_sly
pi_93812464
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoop juist alleen maar dat ze straks lekker uitgaan, niet te angstig zijn met relaties en 'proberen' enzo, dat ze er op een gezonde manier mee om kunnen gaan. :Y

Ik hoop dat ze een gezonde balans vindt tussen wat haar moeder deed en wat haar vader deed :D
Ik was er (veel te) vroeg bij en heb nogal wat geprobeerd wat ook wat minder had gekund, schaap behoorlijk laat. Inderdaad een gezonde lust om uit te gaan, dingen te proberen, maar ook een beetje gezond verstand om het niet te gek te maken.

Een mens mag dromen, toch? :')
pi_93812499
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:

haha :D

ja dat hoopt B. ook wel natuurlijk. Hij hoeft straks ook geen 17 jarige stiksacherijnige puber op de bank te hebben die niets leuk vindt en nergens heen wil :P hij zou Amélie op dit moment gewoon het liefste zo houden zoals ze nu is.

Ik zeg het zelf ook regelmatig tegen haar haha en nu ook tegen Elin, ik zou je in een doosje willen doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93812547
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze een gezonde balans vindt tussen wat haar moeder deed en wat haar vader deed :D
Ik was er (veel te) vroeg bij en heb nogal wat geprobeerd wat ook wat minder had gekund, schaap behoorlijk laat. Inderdaad een gezonde lust om uit te gaan, dingen te proberen, maar ook een beetje gezond verstand om het niet te gek te maken.

Een mens mag dromen, toch? :')
ja in dat geval zijn wij sowieso fucked :')
als onze kinderen een gemiddelde worden van papa en mama :D

B. en ik zaten wel redelijk op 1 lijn :Y) maar of dat nou een goeie lijn was...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93812586
Ik herken dat ook zo. Op dit moment gaat alles zo lekker en leuk met het duo. R ontwikkelt zich als een tierelier, S is zo lief en grappig nu (door de ergste peuterstreken heen, zo lijkt het). Van mij mag het voor eeuwig zo blijven. En tegelijkertijd verheug ik me op alles wat komen gaat. :P
pi_93812682
Miss, gij vruge :Y) .

En Huup, met jullie is toch ook alles goed gekomen? Lijkt me niks mis mee als de dames het op jullie manier doen. O+
pi_93812819
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, gij vruge :Y) .

En Huup, met jullie is toch ook alles goed gekomen? Lijkt me niks mis mee als de dames het op jullie manier doen. O+
nou het mag toch wel ietsje minder hoor :X

maar laat ik het positief houden, ik hoop dat de dames ook papa en mama's hersens hebben en daar wat leuks mee doen; dat ze maar een passie in zichzelf mogen ontdekken en in staat zijn om daar ook daadwerkelijk iets mee te kunnen. Dat idee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:51:33 #95
5428 crew  miss_sly
pi_93812965
Ik zou juist graag zien dat ze een beetje vlindert voor ze zich settled, zeg maar. Zoals ik bij vriendinnetjes wel zag, maar zelf niet kon. Lijkt me zo heerlijk O+
pi_93813008
Vlinderen O+ .

SPOILER
pi_93813215
Hahaha, wat een heerlijk onderwerp voor hier in t dreumestopic! Dit zijn nou écht de dingen die leuk zijn om over 18 jaar nog eens terug te lezen ;)

Ik herken wel wat jij schrijft Miss, dat vlinderen... Ik ben zelf sinds ik 13 (!) was samen met mijn lief, inmiddels ben ik een groter deel van mijn leven mét hem dan zonder hem...en ondanks dat ik dat heerlijk vind en niet zonder m zou willen, was ik m graag een paar jaar later tegengekomen. Ik hoop voor Lena dat t allemaal op zo'n manier verloopt dat ze er op een gelukkige manier op terug kan kijken, maar ook ik hoop dat ze wat vlindert voor ze zich echt settelt!
En bijkomstig heb ik trouwens nu ik zelf een dochter heb zo'n enorm respect voor mijn ouders dat mijn lief al bij ons thuis mocht komen logeren toen ik 13 was...13, mijn hemel, das over 11,5 jaar...! Ik was zelf helemaal geen moeilijke puber (hell, ik was nog maar amper een puber bedenk ik me nu :+) maar ik vond het echt niet meer dan vanzelfsprekend dat het gewoon mocht, ik geloof dat ik zelf wel even zou moeten slikken als Lena op die leeftijd al zo serieus in een relatie zou zitten
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_93813336
Op dezelfde kamer Poppedein? In hetzelfde bed? O-)

Ik had het denk ik ook wel gemogen trouwens. :')
pi_93813364
Ja! T paste allemaal nèt in mijn peuterbedje :+
pi_93813394
:o _O- .

Inderdaad zeg, als ik aan foto's terugdenk van die tijd... 13 is echt wel héééél vroeg! :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:06:59 #101
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93813441
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:04 schreef Poppedein het volgende:
Ja! T paste allemaal nèt in mijn peuterbedje :+
_O- hahahaha

ik mocht op mn 19e nog steeds nergens blijven slapen qua vriendjes. Zo zie je maar, t heeft niets uitgehaald :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:09:50 #102
5428 crew  miss_sly
pi_93813539
Ik had mijn eerste vriendje ook toen ik 13-bijna 14 was. Mijn ouders gingen daar ook redelijk relaxt mee om. niet meteen, natuurlijk, maar na een tijdje mocht hij ook bij mij blijven slapen, in mijn peuterbedje :P
Maar goed, bij mij is dat niet mijn huidige lief :+ En dat vlinderen zag ik bij andere vriendinnetjes en dat leek me zo leuk, maar ja, dat kan niet als je verkering hebt. En daarna ook telkens meteen vastigheid, geen los-vast gedoe enzo. Terwijl dat juist zo leuk en leerzaam kan zijn. Dus ik hoop dat Senna dat wel doet, maar wel veilig en met verstand enzo :P

ow ja, en wij zijn niet van plan veel dingen echt te verbieden. Wel stimuleren om het niet of later te doen, maar verbieden...we weten zelf zo goed hoeveel effect dat heeft :')
pi_93813685
Vlinderen! :D

Wat een bescheiden woord.
pi_93813713
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:13 schreef Ssserpente het volgende:
Vlinderen! :D

Wat een bescheiden woord.
Haha, ja wij noemden dat slettebakken! :9
pi_93813749
Precies, hoeren & sloeren! :9
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:16:45 #106
5428 crew  miss_sly
pi_93813803
Vlinderen klinkt veel leuker voor tieners O+ :+
Als ze de twintig gepasseerd is, wordt het een slettebak enzo :P
pi_93813840
Ik ging vlinderen toen ik een jaar of 23 was. :P En slettebak/hoertje was het beste compliment dat ik kon krijgen. O+ :+ .
pi_93813842
vlinder klinkt zo zoveel onschuldiger en onwetender ;) Das ontdekken, slettebakken is gewoon hormonen hun gang laten gaan :P
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:18:52 #109
5428 crew  miss_sly
pi_93813877
Ook niets mis mee, die hormonen moeten toch ook een uitweg hebben :P
Maar niet al als ze 13-14-15-16 is enzo!
pi_93813899
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:18 schreef miss_sly het volgende:
Ook niets mis mee, die hormonen moeten toch ook een uitweg hebben :P
Maar niet al als ze 13-14-15-16 is enzo!
Hoezo? Dan zij het net zo goed de hormonen hoor. :P
pi_93813901
Het klinkt idd veel leuker... :D
pi_93813924
Ik hou die term er in. In de opvoeding enzo. :Y)
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:20:52 #113
5428 crew  miss_sly
pi_93813942
Zo jong moeten ze van alles ontdekken, kalverliefdes doorstaan enzo O+
later wordt het lust, dat zijn andere hormonen :P
pi_93813962
Samen met Renzell ging ik slettenbakken in de Boerderij, ons jongerending. Waren we 16-17. Ik was echt een sloerie/slettenbak.
Maar pas ontmaagd vlak voor mijn 20ste. Dus zelfs slettenbakken is misschien onschuldiger dan op je 13de in een peuterbedje. :P
pi_93813964
Maar goed, ik heb ook flink 'gevlinderd' (woonde naast een camping aan het Veerse Meer) en heb nergens spijt van. Ben juist blij dat ik goed heb rondgekeken voordat ik aan een vaste relatie begon.

Nils daarentegen was 'ietsje' behoudender dan ik. :P
pi_93813997
Wat is vlinderen dan? Alleen maar platonisch?
pi_93814022
Nee, maar nog zonder hele serieuze relaties tot gevolg.
pi_93814050
Haha, ik lees bijna een ander woord als je schrijft 'ik heb gevlinderd' ...
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:25:32 #119
5428 crew  miss_sly
pi_93814133
De Boerderij in Zoetermeer? :D Daar ben ik ook nog eens geweest met een tijdelijke vlam :D

Vlinderen is wat mij betreft niet alleen platonisch, maar ook niet per se het echte werk. Het is smoorverliefd zijn op die ene jongen en dan op een avondje stappen ook met hem zoenen en daar helemaal ondersteboven van zijn en daarover giebelen met je vriendinnen O+ of op een avond met alletwee die leuke jongens zoenen, niet wetende wie je nou het leukste vindt O+

Nou ja, mijn idee van vlinderen is vooral lief en leuk en kalverliefdes en vriendinnen om mee te giebelen en huilen en stappen enzo O+ Beetje romantisch :')
pi_93814156
Ik geloof dat het woord vlinderen niet echt bij mij past, te zweverig. :D

Ik ben heel benieuwd hoe dat is met een zoon. Dat er meisjes op gaan bellen enzo. Ik hoop vooral dat hij altijd zo open en sociaal zal zijn, veel vriendschappen wens ik hem toe. O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:26:46 #121
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93814180
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:21 schreef Ssserpente het volgende:
Maar goed, ik heb ook flink 'gevlinderd' (woonde naast een camping aan het Veerse Meer) en heb nergens spijt van. Ben juist blij dat ik goed heb rondgekeken voordat ik aan een vaste relatie begon.

jaaaaaaaa jij hebt t met Koos het konijn gedaan! :D
ofzoiets.
toch? :P

vlinderen klinkt wel heel lief en onschuldig maar ik maak me geen illusies over wat meisjes van 14 allemaal doen :D en tegenwoordig schijnen ze er helemaal allemaal al vlotter bij te zijn. T beloofd wat :Y)

En over mezelf och, zoals mevrouw Piaf, je ne regrette rien enzo ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93814209
Ach, tegenwoordig worden meisjes op hun 23e al oma...het is niet meer te stoppen ;)
pi_93814215
Vlinderen :D Die houden we erin.
Ik heb vroeger ook aardig gevlinderd en daar ook veel van geleerd.
Met mijn 18de ben ik bij manlief nu gekomen en ik vind het goed zo. Ben gelukkig en nog steeds verliefd (ja echt hoor, het kan). Zou niet meer anders willen. Ook mijn jeugd het is goed zoals het gegaan is!
Hopelijk krijgt Mart ook een goede jeugd, waar hij later met plezier op terug kijkt!
Dat zou heel fijn zijn!
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:27:53 #124
5428 crew  miss_sly
pi_93814217
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:21 schreef Ssserpente het volgende:

Schaap ook :D ietsje, als in 20 jaar behoudender ofzo :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:28:27 #125
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93814234
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef oeke het volgende:
Ik geloof dat vlinderen niet echt bij mij past, te zweverig. :D

_O-
psies hier ook ja haha

hier werd r gewoon gebatst hoor, en dáárna werd er over gegiebeld ja, dat ook :Y)

en precies nu staat mijn deerne een vreselijk oncharmante helicopter-scheet te laten en daar heel hard om te lachen :D vooral zo houden, dan duurt het nog wel even voor er ook maar iets gebeurt hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93814249
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jaaaaaaaa jij hebt t met Koos het konijn gedaan! :D
ofzoiets.
toch? :P
:D

Als Lente later maar van Bumba afblijft. }:|
pi_93814285
Stelletje sloeries. Ben blij dat ik niet zo ben (geweest) O-) >:)

Ik moet zeggen dat ik me er nu nog geen voorstelling van kan maken. Isabeau heeft twee grote zussen. De ene vlindert zich een slag in de rondte en de ander heeft haar eerste vriend en da's meteen bloedserieus. Maar me een voorstelling proberen te maken van Isabeau als puber dat vindt ik op zich al moeilijk, laat staan van Isabeau met een lover.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:29:47 #128
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93814286
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:28 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Als Lente later maar van Bumba afblijft. }:|
hahahaha

waar is die kleine clown? :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93814294
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef huuphuup het volgende:
En over mezelf och, zoals mevrouw Piaf, je ne regrette rien enzo ;)
O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:28 schreef huuphuup het volgende:
hier werd r gewoon gebatst hoor, en dáárna werd er over gegiebeld ja, dat ook :Y)
:D _O-
pi_93814325
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-
psies hier ook ja haha

en precies nu staat mijn deerne een vreselijk oncharmante helicopter-scheet te laten en daar heel hard om te lachen :D vooral zo houden, dan duurt het nog wel even voor er ook maar iets gebeurt hahaha
Of ze heeft op dr 12e al een relatie waarin ze dat soort scheten gewoon ongegeneerd kan laten ;)
pi_93814350
:o Oh help, daar kan ik me echt niks bij voorstellen he?
pi_93814379
Zeg lieve lentekriebelgiebels O+ , ik ga mijn onschuldige koters halen. :W
pi_93814388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:31 schreef oeke het volgende:
Nee, laat jij nog een scheet waar je lief bij is?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:32:54 #134
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93814415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:30 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Of ze heeft op dr 12e al een relatie waarin ze dat soort scheten gewoon ongegeneerd kan laten ;)

nou das in ieder geval een fijne relatie dan, anders krijg je dr ook maar buikpijn van in dat peuterbedje.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:31 schreef oeke het volgende:
Jij laat geen scheten nee? :P

Ho mn dreumes probeert subtiel haar zusje wakker te maken nu, ik geloof dat wij naar buiten gaan :D was ophangen enzo.

Veel plezier hè :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93814455
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:32 schreef Ssserpente het volgende:
Nee, laat jij nog een scheet waar je lief bij is?
Ik probeer dat altijd wel in te houden ja. :D
Ik ben sowieso niet zo scheterig. :P
Maar goed laatst met die buikgriep zagen we elkaar wel even in oervorm zeg maar. :X
pi_93814569
Maar ik bedoelde eigenlijk: oh help ik kan me niks voorstellen bij een zo vaste relatie op je 12de dat je ongegeneerd scheten bij elkaar laat. Op mijn 12de was ik gewoon nog een kind. Bezig met een plek te zoeken in een vreemd land, en wel wat met jongens bezig, maar absoluut niet meer dan wat vage fantasieen. :D
pi_93814597
Ik ook niet hoor Oeks...kom op zeg...12, das wel heul jong, dan moet je de Cito-toets nog maken! :{w

Mijn lief en ik woonden 2,5u treinen bij elkaar vandaan, dus meestal roken we elkaar niet :+ :P
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:38:02 #138
5428 crew  miss_sly
pi_93814620
Precies, niet eerder dan op de middelbare school...zeg voor de kerstvakantie van de brugklas :+

ow nee, ik overdrijf, het was een klein jaartje later.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:40:19 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93814704
Zeg! :o willen jullie de moeder van een 11,5 jarige niet zo'n schrik aanjagen. }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:45:49 #140
5428 crew  miss_sly
pi_93814901
ow buuf, voor jongetjes is dat allemaal anders, die doen dat allemaal nog niet zo jong al!
pi_93814927
Haha, ik vind het verschil zo grappig. Waar zou dat nou aan liggen?
Ik herinner me het wel hoor, op de middelbare schol, die stelletjes die al jaaaaren bij elkaar waren, terwijl ik rondsloerde (vlinderde dus) en deed. Is dat karakter ofzo? Of gewoon dat je de ware dus al tegen kwam op zo'n jonge leeftijd?

Buuf, je hebt nog anderhalf jaar voor er een meisje komt logeren! O+
pi_93814959
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:45 schreef miss_sly het volgende:
ow buuf, voor jongetjes is dat allemaal anders, die doen dat allemaal nog niet zo jong al!
:o Met welke jongetjes hebben die meisjes dan zo'n vaste relatie in het peuterbed? Met grote jongens? :o
Oh, dat is waar he? Mijn broertje had ook zo'n vaste relatie met een heel jong meisje! Ik herinner me het ineens!
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 14:47:42 #143
5428 crew  miss_sly
pi_93814977
Bij mij meer karakter denk ik, en onzekerheid. Deze ene had ik dan toch maar mooi binnen, hoefde ik me geen zorgen meer te maken over andere jongens :')

Mijn vriendje was idd bijna 4 jaar ouder.

Maar goed, ik vind mezelf geen goed voorbeeld, want ik zou zeker niet willen dat Senna hetzelfde deed en beleefde als ik toen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:48:30 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93815012
Ik heb pas gehoerd en geslettebakt toen ik 30 was. :D
pi_93815040
Ik heb niks met het romantiseren van het 'vlinderen'. Ik hoop juist dat ik Ivan en Lena leer dat hun lichaam en geest te waardevol zijn om met jan en alleman te delen. Ik was zelf altijd serieus, ben nog steeds serieus en ben daar dolblij mee.
pi_93815102
Nee joh Oeke, tuurlijk niet, ik ging er op mijn 13e ook echt niet vanuit dat hij degene was met wie ik kinderen zou krijgen hoor (Alhoewel ik samen met mijn vriendinnen uiteraard al wel namen bedacht voor onze kinderen en een datum voor onze bruiloft plande). Ik zag m de eerste 2-3 jaar vaak maar eens in de 2 maanden een weekend of schoolvakantie, Zo had ik alle tijd om rond te sloeren met mn knoop dicht ;) Het bleef gewoon altijd leuk en gezellig tussen ons en er was nooit een reden om daar een einde aan te maken...tsja en dan ben je ineens 15 jaar verder... Als hij naast me had gewoon was ik m na een week al zat geweest waarschijnlijk ;) (En hij was inderdaad ook 3 jaar ouder dan ik...weet je hoe stoer, als je uit de brugklas opgehaald wordt door je lief met scooter! :+ ;) )

Ik denk wel dat t verschil maakt of je de onrust voelt dat er altijd ergens wat beters te krijgen is, en vooral aan het feit of je daaraan toegeeft.. Ik heb dat niet zo, terwijl vriendinnen in hun huidige relaties nog altijd het idee hebben dat er errrrrrgens misschien toch nog iemand écht op hen zit te wachten en ze het lot tarten door met hun hiudige partner verder te gaan..
pi_93815129
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb je edit gelezen :D
Was alleen nog niet klaar o|O
pi_93815183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Dan hoort dit eigenlijk ook niet meer in t dreumestopic BE }:| :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:54:58 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93815253
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Dan hoort dit eigenlijk ook niet meer in t dreumestopic BE }:| :P
Ja sorry, er stond meer, ook mbt 12-jarigen, maar een zacht stemmetje in me floot me terug.
Sorry!
pi_93815423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Bij mij meer karakter denk ik, en onzekerheid. Deze ene had ik dan toch maar mooi binnen, hoefde ik me geen zorgen meer te maken over andere jongens :')
He, dat vind ik nou niet zo leuk klinken. Arme kleine Miss. :*

Claudia, mijn lichaam en geest zijn ook waardevol, ik heb het alleen nooit als te waardevol gezien. Behalve dan dat ik me soms belemmert voelde door preutsheid.
Ach, voor alles is een weg.
Ik hoop Ko vooral te leren dat zijn lijf en geest van hem zijn en hem van zichzelf leren houden, dan ben je al een eind onderweg.

BE :* Die schrik! Ik snap je edit hoor. ;)

Poppedein, dat klinkt heerlijk toch? O+
Niet zo opgesloten als ik dat stel wat ik me herinner uit mijn jeugd, wat al jaren getrouwd leek, incl de ruzies etc maar dan op je 17de. :X
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 15:08:06 #151
5428 crew  miss_sly
pi_93815773
Het was ook niet zo leuk, oeke, vandaar dat ik mijn meisje een leuke vlindertijd toewens ;)

Claudia, ik wil Senna vooral meegeven, zoals oeke ook aangeeft, dat haar lichaam en geest van haar zijn en dat ze vooral niets moet doen wat ze niet wil...maar ook niets laten wat ze wél wil! Ik wil haar niet leren dat het verkeerd, goedkoop of sletterig is als je meerdere vriendjes hebt of een one night stand. Ik wil haar respect meegeven voor zichzelf, maar imo zit dat hem niet in het alleen seks hebben als je (al lang) een relatie hebt.

BE, ik had het ook al gelezen en vond het wel een beetje herkenbaar.
pi_93815829
Misschien hebben zij dat helemaal niet ervaren als 'opgesloten'? Ik voel me bijvoorbeeld vrijer dan ooit in mijn relatie, juist omdat ik ruzie kan maken. Ik maak alleen ruzie met mensen waar ik heel veel van houd.

Ik zou er echt heel erg moeite mee hebben als mijn kinderen rasechte stappers blijken te zijn, veel drinken, drugs gebruiken of elk weekeinde een ander hebben. Maar ik neem me voor om ze te accepteren zoals ze zijn en om ze de vrijheid te geven die jij bijvoorbeeld hebt gehad, Poppedein. Ik wil mijn kinderen vertrouwen geven. Ze zijn geen klonen van mij en mijn lief, gelukkig. Mijn ouders hebben het zo goed aangepakt op dit punt en ik hoop dat ik dat net zo vanzelfsprekend kan doen.

Iets totaal anders: Ivan is vandaag voor het eerst écht aan het voetballen! :D En we hadden bezoek van twee jongens (5 en 6 jaar oud) en daar heeft hij geweldig mee zitten spelen. O+ Ik heb echt geen kind aan hem gehad.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:14:17 #153
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93816018
Ik sluit me helemaal bij Poppedein aan. 16 was ik toen ik J. ontmoette en we zijn nog steeds bij elkaar!

Ik maak me ernstig ongerust over Anna en Morris. Dat zijn nu al twee vrije geesten en ik probeer ze daar inderdaad in te sturen zodat ze kunnen doen wat ze leuk vinden en waar hun hart ligt. Maar ik zal ze ook leren wat de grenzen van het betamelijke zijn en wat de consequenties zijn wanneer ze die overschrijden. En verder vingers gekruisd en hopen op het beste!

Maar mijn collega van bijna 30 zegt nu al dat ze Morris en z'n kissable lips gaat cougaren als 'ie 18 is. :X
pi_93816036
Wat is er mis met rasechte stappers?
Voordat ik zwanger was heb ik flink genoten samen met man(toen nog vriend) we gingen vaak wel 3 á 4 avonden stappen. En in de weekende de gehele zondag naar de kroeg met vrienden etc. En ik heb daar geen moment spijt van gehad. Ik voelde mij daar goed bij. En als Mart later wilt gaan stappen, leuk toch.

(en bij 'rasecht'' stappers :D bedoel ik dus geen drugs etc. Tuurlijk wel een wijntje etc maar nooit echt tot het schandalige toe).
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 15:22:29 #155
5428 crew  miss_sly
pi_93816320
Maar wat is schandig? Is het gebruik van drugs schandalig? Welke drugs?

Vrije geesten O+ Wat klinkt dat fijn, memmel!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:24:02 #156
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_93816364
Ivan :D Wat gaaf, lekker voetballen!

Vlinderen hahaha, wat een grappig woord.

Weet je wat ik wel leuk vindt, dat Joep volgens mij nog helemaal niet het besef heeft dat hij een jongen is, maar hij wel duidelijk laat merken dat hij meisjes wil kussen O+ En hij is een recht-door-zee man, als hij haar leuk vindt, dan krijgt ze meteen een kus. Als hij twijfelt, dan houdt ie even haar hand vast en doet dan een poging O+ . Maar als de dame in kwestie zelf te voortvarend is en hem kust, dat vindt ie dan weer niks.

Oeke, het behang zit er als het goed is nu tegen aan!! Ik ben zo benieuwd, ben zelf op het werk :)

Claudia, ik snap wel wat je bedoelt. Zo lijkt het mij weer vreselijk als Joep straks ineens van tennis houdt... en een trui om zijn schouders hangt :X .
Ymme, ik denk niet zo zeer dat er iets mis is met rasechte stappers, maar dat dat een levensstijl is die niet bij iemand past. Ow en het lijkt me ook niet leuk als Joep van smartlappenmuziek houdt. Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt. Het blijft toch altijd mijn kind. En wat jij zegt Claudia, die vrijheid geven is heel belangrijk denk ik.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:25:10 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93816409
Ik denk dat ik wel een beetje snap wat Oeke bedoelt met die 17-jarigen en hun ruzies.
Ik ken dat soort stellen ook wel, die konden dan meuten alsof ze al 25 jaar getrouwd waren en zij wilde dan naar huis om half 2 omdat ze moe was, maar hij stond nog lekker met zijn vrienden te ouwehoeren met een biertje en wilde helemaal niet mee terug. Waarop zij hysterisch ging doen in de toiletten bij haar vriendinnen etc. etc. En elk weekend wikkelde datzelfde ritueeltje zich weer af.

Dat heeft mi niks te maken met ruzie kunnen maken in een volwassen relatie Claudia. ;)
pi_93816415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien hebben zij dat helemaal niet ervaren als 'opgesloten'? Ik voel me bijvoorbeeld vrijer dan ooit in mijn relatie, juist omdat ik ruzie kan maken. Ik maak alleen ruzie met mensen waar ik heel veel van houd.
Ach, ik kan natuurlijk niet in hun relatie kijken, maar toentertijd leek het allemaal zo gezagpig en ouwelijk. Ze maakten ruzie over dingen waar mijn ouders ook ruzie over maakten etc.
Voor elke vorm van geluk is wat te zeggen, nietwaar?
Zelfs voor stappende kinders. Misschien wordt Ivan wel een trendsettend clubeigenaar of die nieuwe Micha Kleijn! :D

Memmel, dat klinkt heerlijk, je twee vrije geesten! O+
Die collega daarentegen. :X Maar ik begrijp het wel hoor, die Morris wordt een knappe!
pi_93816439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat ik wel een beetje snap wat Oeke bedoelt met die 17-jarigen en hun ruzies.
Ik ken dat soort stellen ook wel, die konden dan meuten alsof ze al 25 jaar getrouwd waren en zij wilde dan naar huis om half 2 omdat ze moe was, maar hij stond nog lekker met zijn vrienden te ouwehoeren met een biertje en wilde helemaal niet mee terug. Waarop zij hysterisch ging doen in de toiletten bij haar vriendinnen etc. etc. En elk weekend wikkelde datzelfde ritueeltje zich weer af.

Dat heeft mi niks te maken met ruzie kunnen maken in een volwassen relatie Claudia. ;)
Ja! dat! O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:27:06 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93816503
:D Ook dat soort dingen zijn vlgs mij universeel en niet streekgebonden. :D
pi_93816543
Haha! BE, mijn ouders maakten dus ook vaak dat soort ruzies. Ze zijn niet voor niets uit elkaar! ;)
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 15:29:13 #162
5428 crew  miss_sly
pi_93816600
Goed omschreven, BE!
Ik denk zelf dat het er ook wel aan ligt waar je opgroeit, maar misschien is dat helemaal niet zo, hoor. Ik ben opgegroeid in een klein, bekrompen, ouderwets dorp waarin het bijv al normaal was dat jongens meer zakgeld kregen, want die moesten meisjes trakteren en meisjes meer kleedgeld, want die gaven daar nu eenmaal meer geld aan uit. Heel naar sfeertje vond ik dat :{w

Ik denk dat het heel anders is als je opgroeit in een grote stad, Amsterdam zeker, omdat de sfeer daar al anders is.
pi_93816779
Ik ben opgegroeid in een dorpje. En Mart zal ook in een dorp opgroeien.
Ik merk inderdaad dat er toch veel verschil is qua gedachten gangen in dorpen en steden.

En ik ben ook van mening dat ik Mart niet zo kan 'maken' zoals ik denk dat het het beste is voor hem. Ik probeer hem onze normen en waarden mee te geven, een goede ouder te 'proberen' zijn. En hopelijk ziet hij dit in als hij wat ouder is en heeft hij respect voor zijn ouders. Wij zijn ook heel erg van het 'overal is over te praten' en je hoeft nergens een geheim van te maken. En meer kunnen we ook niet doen. Eerst maar een lekker van die onschuldige kinder jaren gaan genieten!
pi_93816930
Zo, nu krijgt mijn nick ineens een heel andere betekenis! :o _O-

Ik was 16 toen ik J leerde kennen. De eerste en enige :Y

Rienk en ik zijn net wezen wandelen O+ Heb een filmpje gemaakt van 7 minuten en YouTube vindt dat ie daar meer dan een uur voor nodig heeft om te uploaden }:|
pi_93816974
Ik hoop vooral dat mijn meisje (en die van jullie natuurlijk ook) een nare, gewelddadige ervaring bespaard blijft. De eerste jaren na een dergelijke ervaring kunnen een flinke stempel drukken op hoe je daarna met jongens omgaat weet ik helaas.

Met mij is 't gelukkig helemaal goedgekomen. Ik weet wat mijn lichaam en geest waard zijn. Ben wel voorstander van een beetje 'hoeren en sloeren' voor je settelt, maar het is zo belangrijk dat je dat doet met een gezond gevoel van eigenwaarde.

Ik zal mijn best doen om mijn dochter een dergelijk gevoel van eigenwaarde mee te geven voor zover ik er invloed op heb.

Ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk, het is voor mij best een pittig onderwerp namelijk.
pi_93817045
You tube moet niet zeuren! Ik wil dat filmpje!
pi_93817115
Wat betreft serieus zijn enzo... Ik ben wat dat betreft ook een serieuze, maar ik heb het slettebakken helemaal niet ervaren alsof ik mijn eigenwaarde daarmee opzij zette. Integendeel zelfs, denk ik. Het werkte bevrijdend om er met meer luchtigheid en 'losser' mee om te gaan. Ik zou zelfs zeggen dat mijn gevoel van eigenwaarde daar door alleen maar groter is geworden. Niks mis met de ervaring dat je begeerlijk kunt zijn voor anderen, dat je ook voor je lichaam aandacht kunt krijgen en niet alleen maar voor je geest.
pi_93817123
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoop vooral dat mijn meisje (en die van jullie natuurlijk ook) een nare, gewelddadige ervaring bespaard blijft. De eerste jaren na een dergelijke ervaring kunnen een flinke stempel drukken op hoe je daarna met jongens omgaat weet ik helaas.

Met mij is 't gelukkig helemaal goedgekomen. Ik weet wat mijn lichaam en geest waard zijn. Ben wel voorstander van een beetje 'hoeren en sloeren' voor je settelt, maar het is zo belangrijk dat je dat doet met een gezond gevoel van eigenwaarde.

Ik zal mijn best doen om mijn dochter een dergelijk gevoel van eigenwaarde mee te geven voor zover ik er invloed op heb.

Ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk, het is voor mij best een pittig onderwerp namelijk.
:* :*

Ik hoop dat Rienk uitgroeit tot een jongeman die meisjes respecteert en met ze omgaat zoals hij ook behandeld wenst te worden.
pi_93817162
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:39 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hoor, je zegt precies zoals ik het ook voel. Een goed gevoel voor eigenwaarde wb lichaam en geest wens ik Ko. En of hij wil hoeren/sloeren/vlinderen of settelen maakt me verder eigenlijk niet zo uit. Als het van binnen maar goed zit.
pi_93817172
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:42 schreef Sorbootje het volgende:
You tube moet niet zeuren! Ik wil dat filmpje!
Ja, ik ook! :P

Trouwens, ik had achteraf best wel wat willen rondkijken voor ik J. ontmoette. Het is goed zo, maar ik heb nergens andere ervaring kunnen opdoen enzo.
pi_93817204
Nog 48 minuten. Ik ga koffie zetten :')
pi_93817211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat betreft serieus zijn enzo... Ik ben wat dat betreft ook een serieuze, maar ik heb het slettebakken helemaal niet ervaren alsof ik mijn eigenwaarde daarmee opzij zette. Integendeel zelfs, denk ik. Het werkte bevrijdend om er met meer luchtigheid en 'losser' mee om te gaan. Ik zou zelfs zeggen dat mijn gevoel van eigenwaarde daar door alleen maar groter is geworden. Niks mis met de ervaring dat je begeerlijk kunt zijn voor anderen, dat je ook voor je lichaam aandacht kunt krijgen en niet alleen maar voor je geest.
Een vriendinnetje zei een keer, nu is mijn lichaam nog mooi en jong en begeerlijk, waarom zou ik daar niet van genieten? Straks is dat voorbij. Dat vond ik best een grappig gezichtspunt eigenlijk.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 15:52:50 #173
5428 crew  miss_sly
pi_93817422
Sorbootje :* je zegt het goed en ik sluit me er helemaal bij aan. En juist in dat kader wil ik haar juist meegeven dat alles kan, als het maar is wat zij wil. Dat dat het belangrijkste is, of dat nou slettebakken is of settelen, stappen en experimenteren met van alles is, of een huismus zijn. Zij moet zich er goed bij voelen, ook goed genoeg om voor zichzelf op te komen als dat nodig is en 'nee' te zeggen. En dan hoop ik idd van harte dat er geen nare, geweldadige ervaringen komen. Dat is nog hetgeen me het meeste bang maakt met een dochter.

groofs, ik ben het wel met je eens dat het zelfs goed kan zijn voor je eigenwaarde. Ik heb nooit echt gevlinderd, maar een klein beetje, en dat was idd goed voor mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde :Y maar ik was een enorme laatbloeier als het op zelfvertrouwen en eigenwaarde aan komt, en ik wil echt zo graag dat het met Senna beter gaat!
pi_93817486
Ik ben van plan de rest van mijn leven begeerlijk te blijven en hier soms ook gewoon ongegeneerd mee te spelen. Juist omdat ik weet wat ik waard ben en van mezelf houd.

En ik hoop dat Isabeau ook zo goed in haar vel zal zitten. Of ze vervolgens 'vlindert' of non wordt...als ze er maar gelukkig mee is!

Straks eens vragen of ze al een vriendje heeft. Ik hoor haar wel vaak over Harmen...
pi_93817546
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Dat is nog hetgeen me het meeste bang maakt met een dochter.
En daar leg je je vinger op mijn zere plek... ik ben als de dood!
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 15:58:08 #176
5428 crew  miss_sly
pi_93817621
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:56 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En daar leg je je vinger op mijn zere plek... ik ben als de dood!
Idem.
pi_93819146
En dan komt dochterlief van ruim 12 thuis en roept: " Ik heb verkering!" *;
Ow ok :) , zeiden wij, zolang je school er niet onder lijdt mag dat.
Hij is 15, en wij denken... ach kalverliefde, ze heeft wel vaker "verkering" gehad, moet kunnen, leuk voor haar.
Maar dit was! hem!
En ze heeft al haar ziel en zaligheid er in gestoken, tot niet meer met anderen omgaan aan toe, of heel sporadisch. En dat vond ik heel jammer en erg, want ik zag hoe ze in de loop der jaren een beetje wegkwijnde. Hij ging namelijk wel naar anderen als hij dat wilde ;( .
En ondanks praten met haar, wij en vriendinnen en familie, was het erg moeilijk te doorbreken.
Totdat ze ineens het licht zelf zag en wat meer voor haarzelf op ging komen.
Maar dat heeft wel een hele tijd geduurd.

Ondertussen is ze bijna 18 en heeft ze nog steeds verkering, maar gaat gelukkig nu wel gelijkwaardiger op :) .

En waarom typ ik dit nu :P , dit verhaal hoort natuurlijk helemaal niet bij de dreumesen, maar ik lurk hier vaak en de "discussie" over wat je mee wil geven voor later enzo vond ik gewoon heel interessant en ik dacht, wij hebben haar ook dingen meegegeven maar toch kan het anders lopen dan dat je zou willen.

En een knuffel voor Sorbootje :*
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:50:57 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93819885
hoi hoi ;) niet bijgelezen hoor; alleen over vlinduren, bruut stappen en peuterbedjes ;)

LOL

Evie heeft dr dagje kinderopvang er weer op zitten, weinig geslapen daar, dus nu nog even op bed gelegd. Dus even tijd om online te zijn.
poeeefff zwanger zijn, werken, en een dreumesje; ik ben MOE!
haha maar verder gaat het gelukkig allemaal goed met ons hoor ;)
pi_93820369
op een of andere manier is de kwaliteit echt bagger }:|

Maar hier mijn Rienk aan de wandel O+

Mochten jullie problemen hebben met ondertitelen dan hoor ik het wel oké?
pi_93822539
Nou zeg, Geen oeh's een aah's? :o

Is het zo erg? :@
pi_93824691
Heus wel Oeh en Ah! Heul erg zelfs! Zie die kleine donder daar nou gaan! O+
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:49:55 #182
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93825040
:D geef ons eens tijd om te koken en eten joh ;)

kijk em gaan O+ wat een menneke <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:54:51 #183
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93825221
Rienk, wat ga je heerlijk! O+
Ik wil ook zo'n paadje hiero! :Y

Ennuh vlinderen heb ik ook volop gedaan :o O-)
pi_93826389
Rienk O+

Vlinderen... Mja.. ik heb een korte affaire (geen seks)gehad op mijn 16e, daarna een onvrijwillige affaire.... en daarna mijn man :)

En ik hoop dat er niet gevlinderd wordt :) Volgens mij maakt rondneuken een mens niet gelukkiger.

Mocht hij echter wel besluiten de stapper uit te gaan hangen, dan is dat zo en heb ik me daarbij neer te leggen, maar ik zal hem wel vertellen hoe ik er over denk, hoewel hij altijd éven geliefd en welkom zal blijven.

En Florian lijkt op mijn 5 broers.... DIe broers die maar hoefden knipperen en aan elke vinger een meisje hadden...
Zal ik hem modder op zijn hoofd smeren? O-)
pi_93827314
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:25 schreef oeke het volgende:

Zelfs voor stappende kinders. Misschien wordt Ivan wel een trendsettend clubeigenaar of die nieuwe Micha Kleijn! :D
Grappig dat je dat zegt, want mijn lief lijkt bijvoorbeeld erg op mij, maar zijn zus is schrijfster en maakt deel uit van hip Amsterdam! Ze hebben dezelfde opvoeding gehad maar zijn zó verschillend!

Ik vind dat een heel spannend idee, wat voor soort types Ivan en Lena zullen worden. Gaan ze kantoorbanen krijgen, worden ze kunstenaar, wetenschapper, gaan ze met hun handen werken? Ik ben er zó benieuwd naar! Het is echt niet zo dat ik nu al snak naar die tijd - laat ze nog maar lekker klein blijven! - maar ik vind het een bijzonder soort anticipatie.

We zijn vandaag eendjes wezen voeren en Ivan vond het geweldig! Ik begreep niet waarom hij elke keer op zijn hurken ging, maar hij deed gewoon zijn vader na die op zijn hurken naast Ivan ging zitten als hij eendjes ging voeren. :D

Oh wickie, ik heb Ivan vandaag op knuffelen met een knuffel betrapt! En hij wilde de beer per se mee naar bed. O+
pi_93827764
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:21 schreef freecell het volgende:
En ik hoop dat er niet gevlinderd wordt :) Volgens mij maakt rondneuken een mens niet gelukkiger.

Mocht hij echter wel besluiten de stapper uit te gaan hangen, dan is dat zo en heb ik me daarbij neer te leggen, maar ik zal hem wel vertellen hoe ik er over denk, hoewel hij altijd éven geliefd en welkom zal blijven.

Idem
Ik zou hem hoe dan ook niks verbieden want dat werkt veelal toch alleen maar averechts, maar wel mijn mening geven.
Hoop dat ik door de jaren heen hem het gevoel kan geven dat hij me vertrouwd en veel durft te vertellen aan ons.
Ikzelf was 16 toen ik mijn man leerde kennen, hij was mijn allereerste vriendje op ieder gebied en moet zeggen dat ik echt absoluut niet het idee of gevoel heb dat ik iets gemist heb qua ervaringen.

Ik ben ook erg benieuwd wat voor type Wolf later gaat worden en waar hij mee zal thuiskomen :D Maar bovenal hoop ik gewoon dat hij durft thuis te komen met een liefje, die zal hier ook altijd mogen blijven slapen (ok, de 13 jaar v Poppedein vind ik dan wel weer erg jong)
Hdeb liever dat zulk soort dingen onder mijn dak gebeuren dan ergens stiekem

Wat lief dat Ivan zn vader ging nadoen. Dat hurken vind ik zo'n schetig gezicht, die kontjes naar achter O+

ah Rienk wat loop jij al goed stevig zeg! Maarja die snelle Rienk loopt al maaaanden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93827858
Knuffelde Ivan met Beer O+ O+
Mette's adoratie voor haar favo knuffel is nog steeds een standvastige relatie. Dat is geen gevlinder :+
Mette en Lolly, onafscheidelijk. Het eerste wat ik elke ochtend moet doen als ik haar zie is de poot van Lolly een kusje geven, daarna krijg ik pas een kusje van haar :')

Ze is verschrikkelijk chaggo (veel gekrijs en drama, slaan en gooien met alles men kent het wel)... beetje jammer... slikken, negeren en doorgaan is momenteel de overlevingsstrategie hier. Ik vrees een combinatie van verkoudheid en kiezen, weer.
Ikzelf zou graag de rechterkant van mijn gezicht wegsnijden (bijholte ontsteking), zal me niets verbazen als zij ook zulke nare pijnen heeft zo af en toe.

Ik ga vandaag geen poging tot bijlezen doen, ik haak weer in.

Maarrrr ik zag wel Rienk O+ O+ Mette keek mee en was even stil en ik zag een glimlach O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93828071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:01 schreef Vlindur het volgende:
op een of andere manier is de kwaliteit echt bagger }:|

Maar hier mijn Rienk aan de wandel O+

Mochten jullie problemen hebben met ondertitelen dan hoor ik het wel oké?
Jemig, dat filmpje duurt ruim 7 minuten! :D

Wat loopt hij goed, he? Hij heeft een iets andere stijl dan Ivan, zwaait zijn voeten wat meer naar buiten of zo.
pi_93828119
Rienk loopt alsof hij nooit anders gedaan heeft. O+
pi_93830071
Grappig, freecell en Poppejans, ik zou mijn mening dus níet geven. Er zullen regels zijn over laten weten waar je bent en acceptabele tijden om naar huis te komen, maar ik zie het nut niet in van mijn afkeuring uitspreken. Als het goed is zijn onze normen en waarden wel duidelijk geworden door onze opvoeding en de rest moeten ze zelf uitvogelen.

Ik weet nog wel dat ik een jaar pauze nam van mijn studie en daar hebben mijn ouders nooit iets over gezegd terwijl ik wist dat ze teleurgesteld waren. Het enige wat ze (al dan niet expliciet) hebben duidelijk gemaakt was dat ze er het volste vertrouwen in hadden dat ik mijn weg wel zou vinden en het goed zou komen met me. Meer is toch ook niet nodig?
pi_93830478
Rienk, wat loop je goed! En wat liggen er veel interessante dingen in de wagen he? :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben van plan de rest van mijn leven begeerlijk te blijven en hier soms ook gewoon ongegeneerd mee te spelen. Juist omdat ik weet wat ik waard ben en van mezelf houd.
That's the spirit! ;)

Ivan knuffelt! O+ Ik heb Ko vandaag een grote knuffelrat uit de Ikea gegeven. Hij speelt er een beetje mee, ik vond het een stap in de goede richting. En als Ivan knuffelt is er hoop!

Wickie, sterkte met je chagerijntje! Hopelijk is ze gauw weer te pas. :*
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:21 schreef freecell het volgende:
Free, ik vind je een schat hoor, maar van vlinderen naar rondneuken? Ik vind het een grote schakel. Volgens mij ging het over kalverliefdes, ontmoetingen en flirten, niet over rondneuken.
En trouwens, wat heb ik te zeggen over wat mijn volwassen kind met zijn lichaam wenst te doen? Behalve de waardes die ik hem kan meegeven in zijn jeugd.
Wat Claudia zegt dus. :Y
pi_93830792
Daar kan ik me ook in vinden Claudia en Oeke.

Daarnaast kan ik me denk ik inleven in vele diverse keuzes. Ik ken mensen die al van jongs af aan met één en dezelfde partner zijn, ik ken mensen die nogsteeds niet monogaam zijn, en eerlijk gezegd... Ik kan (bijna) overal wel een soort van begrip voor opbrengen. Het moet wel heel ver gaan, wil ik mijn kind niet begrijpen straks in diens keuzes. Dat denk ik echt.
pi_93831203
Ik was vandaag toch zó gelukkig! Ik ben over het algemeen een tevreden mens, hoor, maar er zijn van die dagen dat het leven wel heel mooi is. De zon scheen, ik moest een dekentje over Ivan heenleggen toen hij voor het slapen gaan nog even de Teletubbies keek, Lena begon naar haar duimpje te zoeken en mijn lief trakteerde op een broodje paling dat met een beetje peper erop zo goed smaakte.

Kon ik deze dag maar in een doosje doen.
pi_93831304
het spijt me dames, maar ik doe niet aan "wat als". ik doe alleen aan nu. ik durf wel te zeggen dat we eerlijk en liefdevol zijn naar onze kinderen toe. er kan vanalles misgaan en we kunnen twijfelen en zoeken, maar we zijn in ieder geval oprecht en we doen ons best. dat is nu goed genoeg en dat moet dan maar goed genoeg zijn ongeacht wat mijn gebroed op dat gebied uitspookt :P

ik maak me dus totaal niet druk over dit soort dingen, ik ben enkel benieuwd naar hoe het zal zijn. staat tegenover dat ik een broertje heb die nu 22 is, dat geeft enig realiteitszin :')

broertje houdt niet van opleidingsdingen en wel van blowen en uitgaan en auto's en gave spulletjes
pi_93831574
Dat klinkt als een heerlijke dag!

Ik sluit me trouwens aan bij Claudia en Oeke. (lang verhaal weggehaald)

Oja en nou heb ik heel veel zin in gerookte paling :')
Mette is dan wel chaggo overdag, ze slaapt 'snachts als een roosje!

[ Bericht 49% gewijzigd door wickie op 08-03-2011 20:54:14 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:47:00 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_93831732
Mijn kleine Driekus als puber...ik kan me er echt nog niets bij voorstellen. Ik vond em de laatste dagen zo groot, tot gisteren de buurjongen langs kwam die wel 6 hele maanden en een hele kop groter is. Dan is ie maar weer klein hoor, dat jochie van mij.

Geen idee wat het vannacht geweest is, hij was wel wat moe vandaag meldde het kdv. Ja duh, vind ik niet raar. Hij had met de peuters mee mogen gymen in het gymlokaal en dat was goed bevallen. Ik was em met de fiets gaan halen, was ie ook al zo blij mee. En eenmaal thuis was ' buiten buiten buiten' dus toen heb ik em maar in de schommel gezet. Wilde ie niet meer mee naar binnen....uiteindelijk was ie dus alleen buiten aan het spelen in de tuin en kwam ie pas binnen toen we het eten voor het raam hielden.

O en Driekus als puber: ik hoop dat Driekus op mijn lief lijkt. Die keek tot zijn 18de alleen naar brommers en dat terwijl ie alle aandacht kreeg. Volgens zijn vrienden was er niets aan om met hem te stappen, hij kreeg alle aandacht en deed er niets mee....
pi_93831830
Mef, je weet dat brommers kieken iets heel anders betekent? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 08-03-2011 20:57:58 ]
pi_93832221
Bedankt voor de lieve reacties! En ik zal er de volgende keer op letten Huup! ;)

Wat grappig dat je dat zegt Claudia, ik let er niet zo op hoe Rienk loopt. Hij hobbelt al rond sinds november en het gaat gewoon goed. Tegenwoordig loopt hij binnen alsof hij poepen moet :') en dat lijkt echt heel maf. Eens kijken of ik dat ook op film krijg. Beetje half gehurkt _O-

Hij kan ook rennen tegenwoordig O+

Mette O+

Het pad loopt achter ons huis. Links in het filmpje is een sloot en daar liggen onze huizen. Rechts is een vaart. Toplocatie! O+ We hebben eerst de eendjes gevoerd aan het begin en daarna aan het eind. Er zitten hier een fuckload aan eenden en zulks!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:54:57 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_93832222
Poppedein, ik kom uit een ander deel van het land he...als men in Brabant naar brommers kijkt, kijkt men echt naar brommers. Oldtimers in dit geval.
Maar jouw brommers kieken is wat hier meegaan of plekken was en wat ze in Twente stroekiedoeken noemen (struikje duiken), toch?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:56:03 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_93832303
oooo en dat filmje!
Ik heb een hele gave op mijn mobiel van het schommelen, maar ik heb een kabeltje nodig om em er vanaf te krijgen en ik zou werkelijk niet weten waar dat ding ligt. Misschien morgen nog eens zoeken.
pi_93832352
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:44 schreef wickie het volgende:
Oja en nou heb ik heel veel zin in gerookte paling :')
Er is er een zwanger! *O* :P

Rot dat je je zo naar voelt. :*

quote:
Mette is dan wel chaggo overdag, ze slaapt 'snachts als een roosje!
Gelukkig maar! Ivan ging wat moeizaam slapen. We zijn een keer of vier meteen naar hem toegelopen en toen was het goed. Ik denk dat er nog steeds ellendige kiezen op doorkomen staan. Hij was tijdens het avondeten ook wat labiel. Ik vermoed dat hij toen ook gewoon pijn had in zijn mond.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:59:57 #202
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93832550
Qua 'nare dingen' heb ik ook mijn portie wel gehad (en nog steeds wel last van de gevolgen), ik moet bekennen dat het wat dat betreft een hele opluchting was om bij de 20 weken echo te horen dat we een jongetje kregen. Natuurlijk kunnen er ook met jongens nare dingen gebeuren, maar toch.

Ik was een redelijke laatbloeier, maar toen ik na een hele riedel therapie eindelijk zo ver was dat ik wat probeerde met een vriendje (ik zat al op kamers) stonden mijn ouders een week later op de stoep om hem 'gezellig te leren kennen'. Daarna hebben ze gebeld om te melden dat ze de jongen absoluut niks vonden voor mij. Dat klopte ook wel, maar dat moet je niet zeggen tegen iemand die net helemaal verliefd is... En iets wat anders waarschijnlijk binnen twee, drie weken was doodgebloed (en een goede leerschool/egoboost zou zijn geweest) werd zo ineens heel groot gemaakt en zo heb ik er vier jaar aan vast gezeten. (totdat ik een gebroken oogkas gemept had gekregen)

Ik vind de redenatie van Claudia wel goed, die ga ik in het achterhoofd houden!

Thomas is een enorme knuffelkont. Met zijn aap hier beneden, en in bed heeft hij een schaap, een konijn, een giraffe en twee knuffeldoekjes. Die knuffels in bed waren in eerste instantie bedoeld als bescherming tijdens het draaien (hij bonkte zo nu en dan keihard tegen de spijlen aan tijdens het draaien) maar ze worden nu vaak grondig geknuffeld.
pi_93832581
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef oeke het volgende:

Free, ik vind je een schat hoor, maar van vlinderen naar rondneuken? Ik vind het een grote schakel. Volgens mij ging het over kalverliefdes, ontmoetingen en flirten, niet over rondneuken.
En trouwens, wat heb ik te zeggen over wat mijn volwassen kind met zijn lichaam wenst te doen?

Nou, als ik hier lees over rond hoeren en sloeren en one night stands, ging ik er ook van uit dat dat ermee bedoelt werd.
Daar ben ik echt geen voorstander van en dat hoop ik ook over te kunnen brengen op een manier dat hij er wel over zal blijven vertellen, gewoon dat alles bespreekbaar is thuis.
Tuurlijk weet je niet of je kind er wat van oppikt of wat mee doet

En die knuffelrat hebben wij ook! Wolf doet er vaak ''neusje neusje'' mee :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:01:05 #204
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93832607
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:48 schreef Poppedein het volgende:
Mef, je weet dat brommers kieken iets heel anders betekent? :P
_O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93832648
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was vandaag toch zó gelukkig! Ik ben over het algemeen een tevreden mens, hoor, maar er zijn van die dagen dat het leven wel heel mooi is. De zon scheen, ik moest een dekentje over Ivan heenleggen toen hij voor het slapen gaan nog even de Teletubbies keek, Lena begon naar haar duimpje te zoeken en mijn lief trakteerde op een broodje paling dat met een beetje peper erop zo goed smaakte.

Kon ik deze dag maar in een doosje doen.
O+
Klinkt inderdaad heerlijk! Gewoon gelukkig worden van zulke simpele dingen O+
pi_93832704
Ja hier ook veel labieliteit rond het eten. Dus daarom dacht ik aan kiezen, ik mag ook niet voelen. Ze is ook heel erg aanhankelijk maar vooral naar mij, papa kan haar niet echt troosten. Als het niet gaat morgen gaat ze lekker in de doek op de rug, dat werkte super afgelopen zondag.

En morgen ga ik paling kopen bij de viswinkel. (zo erg zwanger)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:05:07 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93832891
hmmm Evie zou ook best last kunnen hebben van kiesjes.. al de 2e dag op rij dat ze eten weigert, wel goed drinkt en enorm rode wangen aan het ontwikkelen is...
:?
pi_93833028
Poppedein, kun je niet ergens bij een blad voor ouders een column gaan schrijven?
Je schrijft zoooo leuk!! Ik wil meer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:07:57 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_93833079
zijn er hier meer die ooit die peutermaaltijden van de olvarit geprobeerd hebben? Driekus krijgt ze als hij NU honger heeft en wij pas eten hebben over een half uur of als we iets eten dat hij niet krijgt (pizza). In zo'n bakje zou precies genoeg groenten moeten zitten. Nou ja, zal best, maar Driekus heeft er gewoon niet genoeg aan. Gisteren at ie er nog een complete banaan achteraan en twee glazen karnemelk. Vandaag ging er een bak yoghurt achteraan dat bijna groter was dan het bakje peuterprut. Zit er nou zo weinig in dat bakkie?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:12:07 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93833319
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 21:07 schreef mefke79 het volgende:
zijn er hier meer die ooit die peutermaaltijden van de olvarit geprobeerd hebben? Driekus krijgt ze als hij NU honger heeft en wij pas eten hebben over een half uur of als we iets eten dat hij niet krijgt (pizza). In zo'n bakje zou precies genoeg groenten moeten zitten. Nou ja, zal best, maar Driekus heeft er gewoon niet genoeg aan. Gisteren at ie er nog een complete banaan achteraan en twee glazen karnemelk. Vandaag ging er een bak yoghurt achteraan dat bijna groter was dan het bakje peuterprut. Zit er nou zo weinig in dat bakkie?
Er zit idd vlgs mij niet veel in. Je zou evt een klein blikje boontjes/doperwtjes/mais oid erbij kunnen doen?
pi_93833382
Yup, wij geven die als we zelf iets ERG ongezonds eten Mefke.
Ik vind het ook lijken alsof het niet echt vult, hij eet namelijk altijd meer yoghurt dan anders daarna en jammert echt als het op is, wat hij normaal niet doet.
Ik vind de substantie ook wel anders dan die uit een glazen potje of de plastic Olvarit bakjes. Bijv die spaghetti met rode saus blijft erg dun en waterig
Dus wij zijn weer overgegaan op een 15mnd+ potje te geven of zo'n bakje (waar overigens ook niet veel in zit) en hier lijkt hij dan wel vol van te zitten of krijgt alsnog wat van ons eten mee
pi_93833388
Ik zou het niet weten Mefke, Lars weigert alles waar geen _made by mama_ opstaat
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:13:38 #213
100412 mefke79
komt goed!
pi_93833401
ah, ligt niet aan mij dus. Hoeven ze echt maar zo weinig te eten? Dan maak ik me accuut geen zorgen meer over alle halve maaltijden van de afgelopen tijd. Die waren dan nog gewoon goed.
Inderdaad, maar wat extra's er bij gooien de volgende keer.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:15:55 #214
100412 mefke79
komt goed!
pi_93833550
Ik ben toch wel blij dat ie ze wel wil eten. Is soms erg handig. Gisteren ook. Wij aten kip tandori, dat kost met snijden van de kip enzo al snel een half uur. En dat ging ie niet trekken. Hij moest en zou NU eten. Dus dan krijgt ie zo' n bakkie. Anders heb ik een brullend kind een half uur lang dat daarna stukken minder goed eet en maar wat speelt.
pi_93833553
Schrok even dat ik zoveel hier moest bijlezen (probeer het juist weer een beetje bij te houden :P) maar gelukkig ging bijna alles over vlinderen :D

Rienk loopt echt al goed zeg! Filmpje loopt hier steeds vast, maar heb al een leuk stuk gezien O+
pi_93834108
Zeker is het handig als ze ook potjes willen eten!
Bij Lars is het denk ik ook gekomen door zijn allergie, in het begin kon hij maar een paar soorten groente verdragen, en potjes al helemaal niet. Toen ik het op een gegeven moment weer wilde proberen ging hij zowat over zijn nek.

Ik geniet wel zo van dat mannetje, zoals vanavond, lekker bij me de fles drinken, en als het dan op is wil hij naast me zitten op de bank, beetje kriebelen in zijn nekkie, terwijl we samen nog even tv kijken...
Vraag ik: "is mama lief?" komt er eerst een kusgeluidje en daarna "JA!"
Schattie....
pi_93834391
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:15 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben toch wel blij dat ie ze wel wil eten. Is soms erg handig. Gisteren ook. Wij aten kip tandori, dat kost met snijden van de kip enzo al snel een half uur. En dat ging ie niet trekken. Hij moest en zou NU eten. Dus dan krijgt ie zo' n bakkie. Anders heb ik een brullend kind een half uur lang dat daarna stukken minder goed eet en maar wat speelt.
tenzij het echt heel erg is (patatjes, pizza, dat soort dingen) pak ik voor ravi 'gewoon' de staafmixer erbij :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:28:58 #218
100412 mefke79
komt goed!
pi_93834407
Driekus krijgt nu nog een fles ( met water) als ie gaat slapen. Doen we ook omdat ie officieel zijn mond zou moeten spoelen na de medicijnen, maar leg dat maar eens uit aan een kindje van nog geen anderhalf. Maar wanneer moeten ze echt stoppen met een fles drinken? Ik kan natuurlijk best een rietjesbeker pakken, maar dat drinkt zo lastig liggend. En alle tuitbekers lekken...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:30:10 #219
100412 mefke79
komt goed!
pi_93834487
Simmu, maar het eten was nog niet klaar, dat was juist het probleem. Pizza heeft ie een ministukje geprobeerd vandaag (geen succes) frietjes krijgt ie gewoon als we die eten.
pi_93834823
Ik zou niet zo'n punt maken van die ene fles Mefke.
Hij kan wel uit een rietjesbeker drinken ja, het is niet zo dat hij de hele dag flesjes drinkt.
Als je het bij het CB vraagt moeten ze volgens mij allang van de flessen af zijn.
Meike dronk tot afgelopen zomer nog een flesje melk voor het slapen gaan. Totdat we op vakantie het flesje in het oventje warm maakten en het flesje smolt.....dat was het einde van het flessentijdperk van Meike. maar toen was ze dus 3,5 jaar....
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 21:34:40 #221
5428 crew  miss_sly
pi_93834824
Wat loopt Rienk daar heerlijk, Vlindur O+ En zo goed ook! Ik versta niet veel van wat je babbelt, trouwens :D Schattige manier van aangeven dat hij genoeg gewandeld heeft O+ doet Senna ook zo!

Ik sluit me aan bij oeke en Claudia: ik ga mijn mening niet geven, zeker niet ongevraagd en ook niet om maar goed duidelijk te maken dat ze iets doet wat ik anders zou willen zien.
En vlinderen, flirten, zelfs rondneuken (mits veilig en een keus die ze maakt) zal ik accepteren. Ik denk dat we meer kans hebben dat ze bij ons aan blijft komen met alles wat ze kwijt wil als wij er open instaan en ze niet ook aan moet horen dat wij het niet eens zijn met hoe ze leeft.

Vandaag ging ze weer heel prima slapen, met hetzelfde ritueel van eerst een half uurtje spelen voor we het bedritueel starten *O*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:39:09 #222
100412 mefke79
komt goed!
pi_93835156
Miss, wat fijn! Je laat haar nu dus even 'uitrazen' voor je haar naar bed doet? Sinds Driekus op zijn nieuwe kamer slaapt mag ie van ons ook nog even op zijn kamer spelen met het speelgoed dat daar staat. En daarna moet ie echt naar bed.

Ik hoop echt op een goede nacht. Niet eens omdat mijn nachtrust dat goed kan gebruiken, maar gewoon omdat het zo sneu is als je niet weet wat er is. En je niet weet wanneer er echt iets is en waar de grens is met ' uitproberen'. Hij was in het begin echt overstuur en zielig, maar toen ie eenmaal gekalmeerd was, sloeg dat om in uitproberen. Toen ik dat doorhad, hebben we em vijf lange minuten gegeven om te kalmeren en toen viel ie dus in slaap...
pi_93835194
Fijn Miss! Zo doorgaan Senna!!

Kijk dit dan!

Meike anderhalf jaar

Lars anderhalf jaar
pi_93835423
Claudia O+ Wat heerlijk, zo verliefd op jullie gezinnetje!

Rienk O+ Wat loopt hij al goed en hij blijft zo mooi bij je!

Ik was, waarschijnlijk ook door mijn verleden maar ook omdat ik daarin erg serieus ben, een laatbloeier. Voor Niels hoop ik dat hij zich wat vrijer voelt, maar dat hij niet zo'n jongen wordt die meisjes versiert om te seksen en er dan vandoor gaat. Maar dat zal wel niet, het is een kind van ons ;)
Verder ben ik het eens met Claudia, ik zou mijn mening op dat moment niet geven. Als het goed is kent hij die dan ook al wel ;)

Wij zijn gisteren weer teruggekomen van ons weekend weg met mijn schoonfamilie. Met mijn Lief en Niels samen was het erg leuk O+
SPOILER
Het ging heel goed met slapen en eten en hij was heel vrolijk. We kregen steeds te horen dat hij zo goed eet (niet eens Fristi en chocoladebroodjes als ontbijt 8)7 )
Hij is nu thuis wel een beetje uit zijn doen, hij wordt steeds overstuur wakker. Maar we weten niet of hij misschien ziek aan het worden is of dat hij toch het weekend aan het verwerken is.

Naast het park lag Plopsa-land: Bumba!!!

Naar een voorstelling van Bumba kijken, ik was zo verbaasd dat hij zijn aandacht daar al zo goed bij kon houden!

O+

Mijn bijdrage aan de quiz:
-hij-ie
-kekeehj
als jullie die twee raden vind ik het erg knap :P
-mah-mah
-tein
-kekkuh
-lak
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93835737
tein=trein
kekkuh=lekker
hij-ie=bumba O-)
kekeehj=ekster :P
mahmah=miauwmiauw
lak=slak

Leuk dat jullie het naar jullie zin hadden en dat Niels het zo goed deed!
Maar wat naar te ondervinden wat onder je spoiler stond....
Kinderen in het spel?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:47:50 #226
100412 mefke79
komt goed!
pi_93835740
tein = trein? (hier wordt het ook steeds geroepen, geen idee wie of wat ie bedoelt)
kekeehj = kijken?

en die anderen...geen idee

Klinkt als een toch wel leuk weekendje! Volgende keer mooi je eigen huisje regelen ja, dat lijkt me echt vreselijk om te moeten zien en horen.
pi_93835751
Oh Karin, geweldig, die foto's! En wat lijken ze op elkaar!

Ik had de foto's al gezien, Twinkly. Leuk dat het zo'n fijne tijd was! En ik vind het ook heerlijk voor je dat Niels lekker heeft geslapen en gegeten. Wat naar zoals het er bij je schoonzus aan toegaat. Je kunt er zo weinig mee, he, anders dan proberen er zelf zo weinig mogelijk mee geconfronteerd te worden. Ik krijg er buikpijn van als ik eraan denk hoe dat voor die kinderen moet zijn.
pi_93835813
SPOILER
Nee, helaas niet :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:49:30 #229
141214 XXXKarinXXX
pi_93835861
Misschien juist beter ook Twink, anders waren die ook nog de sjaak
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:49:31 #230
100412 mefke79
komt goed!
pi_93835864
die bril foto's zijn gaaf Karin! Kwam Lars er zelf mee aanzetten? Driekus wilde gisteren ineens zijn laarsjes aan, hij kwam er zelf mee aanlopen. En van de week kwam ie ook met de zonnebril in zijn handen aan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:50:53 #231
43263 Meimeltje
pi_93835955
Leuke foto's Twinkly en wat fijn dat het slapen wel goed ging!!! Vervelend van het andere...

-hij-ie = hallo
-kekeehj = okeejj
-mah-mah =
-tein = trein
-kekkuh = kijken
-lak = slak
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:51:16 #232
141214 XXXKarinXXX
pi_93835980
Zie ze ook allebei die bril ondersteboven hebben dan.
Weet niet of hij er zelf mee aankwam, kreeg de foto's net doorgestuurd van mijn ouders.
Grappig (en handig!) dat ze nu zelf steeds beter kunnen aangeven wat ze graag willen he!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:51:18 #233
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93835982
Ik wou net vragen of je je verhaal kwam doen Twinkly! Was erg nieuwsgierig
Wat gaaaf dat het allemaal zo goed gegaan is zeg, heerlijk! En supertof dat jullie naar Plopsaland geweest zijn, kon Niels ook al echt in attracties/wat doen daar?

Wat verschrikkelijk zeg, wat onder die spolier staat.Je zat dus met elkaar in 1 huisje?! Ik zou me dan totaal geen houding weten te geven als die dingen voorvielen tussen hen.. wat Claudia ook zegt; ik zou er zelf als volwassene al buikpijn van krijgen, laat staan kinderen die wellicht op een leeftijd zijn dat ze er veel van meekrijgen, en dat ws zelfs dagelijks. Bah, echt erg
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:51:47 #234
137265 Twinkly
<3
pi_93836018
SPOILER
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
tein=trein ^O^
kekkuh=lekker
hij-ie=bumba O-) Nee, maar die zit er wel bij, ergens ;)
kekeehj=ekster :P _O-
mahmah=miauwmiauw
lak=slak ^O^
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:52:28 #235
141214 XXXKarinXXX
pi_93836066
dan is mahmah bumba :+

SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:52:37 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_93836079
ik heb er trouwens ook nog eentje:
boeba

(en nee, hij ligt niet zooooo voor de hand)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:52:57 #237
322744 groofskendezoveelste
pi_93836100
SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:52:59 #238
137265 Twinkly
<3
pi_93836102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dan is mahmah bumba :+
*O* Ik dacht eerst steeds dat hij mama zei :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:53:43 #239
137265 Twinkly
<3
pi_93836152
Mefke, poepen? :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:53:56 #240
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93836165
Oh het is niet ''eens'' de partners tegen elkaar, maar een kind dat geslagen wordt :o zou je zoiets niet anoniem moeten melden dan? Bah wat erg zeg
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:53:59 #241
100412 mefke79
komt goed!
pi_93836169
fff Twinkly wat moet je er dan ook mee
SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:54:44 #242
43263 Meimeltje
pi_93836215
mahmah :D

Dyon zegt echt bijna geen echte woordjes, maar Bumba kwam er wel helemaal goed uit nadat Kyllian het een aantal keer voor hm gezegd had :P Misschien moet Kyllian hm maar leren praten ;) "Aai" heetf hij ook van z'n broer geleerd :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:55:25 #243
100412 mefke79
komt goed!
pi_93836256
@ Twinkly, nope, dat noemt ie gewoon poepen...of bah.

Driekus op de fiets: auto!
Ik: waar?
Driekus wijst naar een bus.
Dus ik zeg: Bus.
Driekus: auto!
Tja, hoe leg je dat dan uit? Een bus blijft voorlopig maar even een auto denk ik...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:56:27 #244
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93836325
Wolf zegt ook nog bijna niks. Woordjes die hij kan en ook veel gebruikt:
papa,baby,bah, die (met wijzend vingertje)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:56:50 #245
43263 Meimeltje
pi_93836359
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:53 schreef mefke79 het volgende:
fff Twinkly wat moet je er dan ook mee
SPOILER
Hier sluit ik me bij aan. Bij mijn cliënten heb ik een verplichting om zoiets te melden, maar familie is natuurlijk wel een hele lastige situatie.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 21:56:55 #246
5428 crew  miss_sly
pi_93836368
Twinkly wat fijn dat het voor jullie drietjes een fijn weekend was! Lieve foto's O+
Dat andere is rot, heel rot.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:57:43 #247
137265 Twinkly
<3
pi_93836413
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:51 schreef Poppejans het volgende:
Ik wou net vragen of je je verhaal kwam doen Twinkly! Was erg nieuwsgierig
Wat gaaaf dat het allemaal zo goed gegaan is zeg, heerlijk! En supertof dat jullie naar Plopsaland geweest zijn, kon Niels ook al echt in attracties/wat doen daar?
Ja, er was een hele grote en super mooie draaimolen, een speeltuintje voor peuters, een ballenbad (helaas in beslag genomen door volwassen mannen die zich als peuters gedroegen :') ) en een Bumba-draaimolen. In die laatste zijn we niet meer geweest.

SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:57:46 #248
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93836415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:56 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Bij mijn cliënten heb ik een verplichting om zoiets te melden, maar familie is natuurlijk wel een hele lastige situatie.
Ja dat is ook zo. Ik zou er zelf denk ik ook niks mee doen als het familie betrof
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:58:05 #249
20194 wickie
pi_93836434
Twinks, fijn dat jullie als gezinnetje het fijn hebben gehad en dat Niels erg heeft genoten.
Wat erg om te lezen over de familie van je schoonzus. Wat heftig en naar, ik zou het zelf ook echt niet trekken. Als er een volgende keer is maar jullie eigen plan trekken. Ik kan er niet overuit... Die arme jongen.. ;(
Hoe reageerde je schoonouders op hun gedrag? En het lijkt me ook erg moeilijk voor jou man (jullie zijn getrouwd toch?) omdat te zien, het is toch zijn zus

Zooo jullie gaan veeeeeelste snel....
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:58:46 #250
43263 Meimeltje
pi_93836493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:57 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Ik zou er zelf denk ik ook niks mee doen als het familie betrof
Ik zou denk ik niet niets kunnen doen, denk dat ik me dan toch te veel hulpverlener voel :@
Zou zeker erover in gesprek gaan met ze.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:59:15 #251
137265 Twinkly
<3
pi_93836519
SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:59:17 #252
100412 mefke79
komt goed!
pi_93836521
twinkly, bij de loodgieter lekt het ook zeggen ze dan...maar in dit geval.

Hier werd tot voor kort ook bijna niets gezegd, nu gaat het ineens hard. Maar wat ie zegt is dan ook eigenlijk gewoon verstaanbaar, op dat boeba na dan.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 21:59:57 #253
5428 crew  miss_sly
pi_93836557
Ik zou daarin toch wel harder zijn, denk ik. Ik zou niet zonde rmeer anoniem aangifte doen, maar ik zou ze wel zeggen dat als ze geen hulp zouden zoeken en dingen veranderen, ik wél aangifte zou doen. Juist bij familie!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:00:36 #254
43263 Meimeltje
pi_93836601
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou daarin toch wel harder zijn, denk ik. Ik zou niet zonde rmeer anoniem aangifte doen, maar ik zou ze wel zeggen dat als ze geen hulp zouden zoeken en dingen veranderen, ik wél aangifte zou doen. Juist bij familie!
Die kant zou het bij mij ook op gaan denk ik.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:00:59 #255
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93836628
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, er was een hele grote en super mooie draaimolen, een speeltuintje voor peuters, een ballenbad (helaas in beslag genomen door volwassen mannen die zich als peuters gedroegen :') ) en een Bumba-draaimolen. In die laatste zijn we niet meer geweest.

Ah leuk dat er dus wel dingen waren voor hele kleintjes!
Wij gaan in augustus naar Plopsaland in Belgie.

Hier trouwens een Bumba fan. En wat had ik gezworen nooit met hem te kijken? Juist :')
Hij is helemaal gek van de dvd die we hebben gekocht, loopt er steeds mee rond en gaat hem specifiek zoeken als we hem opgeruimd hebben.
Teletubbies is ook een groot succes maar hij loopt altijd weg bij de filmpjes van de kinderen :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:01:42 #256
252405 oeke
Moeke
pi_93836673
Lars en Meike! Echt broer en zus zeg! O+

Twinks, wat fijn dat alles goed ging zeg, en wat een mooie foto's. Ik ben nog steeds een beetje verliefd op Niels. Knapperd is het. O+
Wel echt heel verdrietig en moeilijk en woedendmakend dat het er zo aan toe gaat bij je schoonzus en moeilijk ook om daarmee geconfronteerd te worden. het zal een emotioneel weekend zijn geweest voor je. :*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:03:07 #257
141214 XXXKarinXXX
pi_93836807
Poeh maar dat is wel heel lastig lijkt me.
Mijn schoonzus/zwager gaan ook op een manier met hun kinderen (en hond!) om waarvan wij dat echt niet kunnen waarderen, schreeuwen, soms een tik, en die hond wordt ronduit getrapt, maar ik weet als we er iets van zouden zeggen dat de hele familie uit elkaar komt te liggen.
Maar goed, dat is ook niet zo ernstig als bij Twinkly.
Maar ik kan wel goed snappen dat je niet zo een melding gaat doen, het heeft gewoon heel veel gevolgen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:03:34 #258
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93836844
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou dat dus niet durven, juist omdat het familie is. Stom he?
Zelfs persoonlijk hierover een gesprek met hen aangaan zou ik echt niet durven denk ik.
Hoe erg het me dan ook raakt, dan klets ik erover met mn man om er dan wellicht erg lang over te piekeren daarna
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:04:32 #259
322744 groofskendezoveelste
pi_93836937
Pffff, het lijkt me ook heel lastig. Ik zou ook niet weten of ik het gesprek zou durven openen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:04:53 #260
20194 wickie
pi_93836963
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:00 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Hier trouwens een Bumba fan. En wat had ik gezworen nooit met hem te kijken? Juist :')
..... Hier ook een Bumba-fan, zwaar idolaat en uitbundig (ik zal het eens filmen, het is een ware atractie om te zien, ze laat zich dan helemaal gaan). Ik ben heel erg blij dat ze nog niet praat anders zou ze volgens mij de hele dag Bumba zeggen :') Ik heb zo af en toe toch wel echt een Bumba-punthoofd.

Ik heb voor de geboorte gezworen niet aan Studio100 dingen te beginnen....
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:05:32 #261
43263 Meimeltje
pi_93837039
Poppejans, wij zijn met Kyllian ook naar Plopsa in Hasselt geweest (of ga je naar een andere?). Ik vond het wel tegenvallen, was vrij klein maar ach hij heeft zich vermaakt ;)

Bijna 2 jaar was hij toen:

dinsdag 8 maart 2011 @ 22:07:36 #262
137265 Twinkly
<3
pi_93837205
Ja, klopt oeke. We zijn allebei doodop daarvan.

Haha, Poppejans. Ik probeer nu Thomas de Trein uit huis te houden, raadt eens welke dvd en stapeltoren Niels dit weekend gekregen heeft :') Maar de dvd heb ik vakkundig verstopt :P

SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:08:40 #263
3499 Claudia_x
pi_93837298
Maarja, iemand moet het toch voor het kind opnemen? Als iedereen weg blijft kijken...

De verdenking moet natuurlijk wel ernstig genoeg zijn.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:11:04 #264
137265 Twinkly
<3
pi_93837453
Poppejans, daar waar wij zijn geweest was het ook niet zo groot, maar voor een peuter wel groot genoeg. Er was zoveel geluid en muziek door elkaar heen, allemaal prikkels en mensen. Maar je moet het niet zien als iets waar je een hele dag bent, gewoon een paar uur is genoeg (ook voor jezelf ;) )
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:11:56 #265
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93837530
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:05 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, wij zijn met Kyllian ook naar Plopsa in Hasselt geweest (of ga je naar een andere?). Ik vond het wel tegenvallen, was vrij klein maar ach hij heeft zich vermaakt ;)

Bijna 2 jaar was hij toen:
aah wat schattig O+ wat een kleintje toen nog zeg!
Ik geloof dat het Plopsaland de Panne is waar wij dichtbij zitten

Wickie, grappig ook al een Bumba fan! Inderdaad zou filmen wel grappig zijn, echt hij gaat helemaal hyper uit zn dak zodra hij dat muziekje hoort en circus tentje ziet :D
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 22:12:43 #266
5428 crew  miss_sly
pi_93837595
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Maarja, iemand moet het toch voor het kind opnemen? Als iedereen weg blijft kijken...

De verdenking moet natuurlijk wel ernstig genoeg zijn.
Dit! Ik ken het kind niet, maar ik heb er buikpijn van.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:14:15 #267
43263 Meimeltje
pi_93837710
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

aah wat schattig O+ wat een kleintje toen nog zeg!
Ik geloof dat het Plopsaland de Panne is waar wij dichtbij zitten

Hasselt is alleen Indoor, ik denk dat de Panne echt wel leuker is!! Hebben jullie nu al voor augustus wat gepland staan? :D
Wij krijgen met ons abonnement op de dierentuin 50% korting bij Plopsa, dus we zullen geheit ook wel een keer gaan ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:18:38 #268
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93838008
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:14 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hasselt is alleen Indoor, ik denk dat de Panne echt wel leuker is!! Hebben jullie nu al voor augustus wat gepland staan? :D
Wij krijgen met ons abonnement op de dierentuin 50% korting bij Plopsa, dus we zullen geheit ook wel een keer gaan ;)
Das wel een leuke korting zeg!
Wij gaan op zomervakantie naar de Belgische kust, vandaar dat we zagen dat er een Plopsaland in de buurt was, was dus benieuwd of het al iets was voor Wolf.
Maar we nemen hem ook altijd mee naar de Efteling dus ik denk dat hij dit ook heel leuk vindt. Op de site zag ik al dat er vrij veel familie dingen zijn daar.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:20:55 #269
100412 mefke79
komt goed!
pi_93838209
Tuurlijk, iemand moet het voor het kind opnemen, maar hee, die heeft daarna ook familie om zich heen nodig. En als die familie em niet meer mag zien omdat ze 'geklikt' hebben....ik noem maar wat he...Twinkly, kan je niet eens contact opnemen met school? Wie weet vermoeden ze iets en kunnen ze er na je melding wel wat mee.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:21:12 #270
137265 Twinkly
<3
pi_93838228
Meimeltje :D!

En ik heb ook nog een filmpje van vandaag, en nu hou ik op met mijn ge-spam hoor ;)

Hij zegt: "bal" en "auto"
Hij tilt aan het begin van het filmpje zijn been hoog op, helaas staat het er niet helemaal op. Maar wij hebben hem gisteren geleerd om maf te lopen :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:22:29 #271
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_93838340
Tuinbroekjes staan Niels echt zo goed O+ Oh en hij heeft DE schoenen aan O+ O+ *jaloers is*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:22:39 #272
43263 Meimeltje
pi_93838351
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:18 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Das wel een leuke korting zeg!
Wij gaan op zomervakantie naar de Belgische kust, vandaar dat we zagen dat er een Plopsaland in de buurt was, was dus benieuwd of het al iets was voor Wolf.
Maar we nemen hem ook altijd mee naar de Efteling dus ik denk dat hij dit ook heel leuk vindt. Op de site zag ik al dat er vrij veel familie dingen zijn daar.
Denk dat het zeker al leuk is voor hm! En in augustus al helemaal ;)
Zat net al te spieken hoever het is vanuit Renesse (daar zitten we in april een weekend), maar dat is nog ruim 2 uur rijden, kunnen we net zo goed een keer vanuit huis gaan :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:25:41 #273
141214 XXXKarinXXX
pi_93838577
hehe zo een hebben we hier ook (alleen zonder dreumes maar met peuter)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:26:22 #274
43263 Meimeltje
pi_93838634
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:20 schreef mefke79 het volgende:
Tuurlijk, iemand moet het voor het kind opnemen, maar hee, die heeft daarna ook familie om zich heen nodig. En als die familie em niet meer mag zien omdat ze 'geklikt' hebben....ik noem maar wat he...Twinkly, kan je niet eens contact opnemen met school? Wie weet vermoeden ze iets en kunnen ze er na je melding wel wat mee.
SPOILER
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:27:00 #275
137265 Twinkly
<3
pi_93838673
-hij-ie = schilderij
-kekeehj = drinken
-mah-mah = Bumba
-tein = trein
-kekkuh = cracker
-lak = slak

SPOILER
Ja, dat dus ;(
We hebben al een keer enorme heibel gehad toen we een keer over iets heel anders (en eigenlijk helemaal niet belangrijks) een opmerking maakten. De familie is erg macho zeg maar, niemand mag kritiek hebben. Dat is hun cultuur (hun hele familie is precies zo, incl. de agressie)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:28:10 #276
100412 mefke79
komt goed!
pi_93838744
pff Twinkly lastig hoor en zeker in zo'n cultuur.

Iemand nog een idee wat Boeba is?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:28:46 #277
43263 Meimeltje
pi_93838790
Hihi Niels en Meike :D

Welke plopsa was dat?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:29:23 #278
141214 XXXKarinXXX
pi_93838831
coevorden meimel
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:29:24 #279
137265 Twinkly
<3
pi_93838835
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef mefke79 het volgende:
pff Twinkly lastig hoor en zeker in zo'n cultuur.

Iemand nog een idee wat Boeba is?
Met een hoofdletter, dus het is een naam....
Hoe heet jullie konijn? ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:29:28 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93838842
Twinks, ik zou je man eens met zijn zus laten praten. Uitleggen waarom jullie niet meer bij hun in een huisje willen...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:30:06 #281
137265 Twinkly
<3
pi_93838885
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi Niels en Meike :D

Welke plopsa was dat?
In Dalen/ Coevorden.

Haha, inderdaad grappig om het verschil in lengte te zien zo op dezelfde plek Karin :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:30:59 #282
141214 XXXKarinXXX
pi_93838941
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:30 schreef Twinkly het volgende:

[..]

In Dalen/ Coevorden.

Haha, inderdaad grappig om het verschil in lengte te zien zo op dezelfde plek Karin :D
haha ja nu je het zegt! :D

en Boeba....bibaboerderij?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:32:19 #283
43263 Meimeltje
pi_93839045
Bij Boeba dacht ik ook aan de bibaboerderij :D
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:36:13 #284
100412 mefke79
komt goed!
pi_93839308
biba boerderij ja... Zijn daar al pretparken van? :')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:37:48 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_93839419
@ twinkly, de konijnen noemt ie gewoon nijn...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:39:09 #286
43263 Meimeltje
pi_93839515
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:36 schreef mefke79 het volgende:
Zouden ze eigenlijk wel bij de C1000 moeten hebben he :D
We hebben hier wel bordje en bekertje enzo van de Boeba :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:39:13 #287
137265 Twinkly
<3
pi_93839516
quote:
_O-
Het is toch wat he, dat wij ons daar naartoe laten slepen om een enge clown die "nonnie nonnie" zegt :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:40:55 #288
141214 XXXKarinXXX
pi_93839621
quote:
wel theatershows O-) :P

Goh ik ben best goed op dreef in de dreumesquiz vandaag al zeg ik het zelf.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:41:43 #289
43263 Meimeltje
pi_93839672
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

wel theatershows O-) :P

Goh ik ben best goed op dreef in de dreumesquiz vandaag al zeg ik het zelf.
Ja hé jij hebt heel veel dreumeservaring :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:42:29 #290
20194 wickie
pi_93839733
Nonnie Nonnie, Magical.. Ghegheghe..
Volgens ga ik zo een Bumba nachtmerrie krijgen :')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:49:33 #291
100412 mefke79
komt goed!
pi_93840221
ben ik even blij dat ik nog nooit bumba gezien heb. Als ik al droom van biba dan gaat het over zingende groenten en fruit
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:52:14 #292
141214 XXXKarinXXX
pi_93840436
Nou ik weet niet wat erger is hoor, aangevallen worden door Bumba of door Boer Bart
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:52:54 #293
20194 wickie
pi_93840484
Biba.. Dat heb ietwat kunnen temperen.. Met pipapeer die schunnige opmerkingen maakt naar bibabanaan. En dat kind biggetje in een rolstoel??? Of wat moet dat voorstellen?? En hihahaan die maar 1 arm kan bewegen, daar stoor ik me echt mateloos aan...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:57:18 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_93840773
o doe mij boer bart maar ;)
ach elke serie zal wel wat hebben. Als je nu de fabeltjeskrant terug kijkt zit daar ook politiek in. Dat zien ze zo klein nog niet.
Zo ik ga maar eens sisaslapen in mijn bibabed. Trusten!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:23:35 #295
95408 Incantrix
pi_93842256
'llo :) Wt is er veel gekletst zeg, hot damn! Over vlinderen (ik moet dan aan zo'n zakmes denken :@ ) waarvan ik hoop dat Stef zal genieten als hij dat verkiest, maar waarvan ik hoop dat hij het wel met beleid (en veilig) zal doen. Ook drugs, tatoeages en all that moet hij maar verkennen als hij dat wil, maar ook hier hoop ik echt enorm dat hij veiligheid en mate in de gaten zal blijven houden (en ik hoop echt dat hij harddrugs, net als zijn ouders, nooit zal willen 'proeven'..).

Twinkly, wat een enorm lastige situatie, ik zou het absoluut niet zomaar durven zeggen en je lief pushen om erover te praten lijkt mij ook niks, tenzij hij dat zelf zou willen.. Maar het zomaar laten gaan is ook niks voor jou volgens mij. Ik weet ook echt niet wat wijsheid is, maar wens je het wel toe. Sterkte :* En wel weer geweldig dat Niels zich zo van zijn goede kant heeft laten zien O+

Nog even terugkomend op mijn korte lontje van gisteren en mijn moeite om.. Ja, om wat eigenlijk? Ik weet het niet eens meer :') Maar anyway, vandaag zat ik zoals gewoonlijk weer eens in een enorme gaap-aanval op mijn werk en toen vroeg een collega 'ben je zo moe joh?' En toen dacht ik als eerste 'ik ben altijd moe.' en daardoor ging er ineens een lampje branden: ik ben gewoon aan vakantie toe! Serieus, onze laatste vakantie was mei vorig jaar, maar toen was Stef doodziek en raakte zijn ritme zo verstoord dat we nog lange tijd enorme problemen hebben gehad met hem naar bed brengen. Daarnaast gemiddeld 1x per maand bij de spoeddienst van de dierenarts, een verhuizing en bizar vaak griep deze winter.. Misschien pikt Stef dat ook wel op, het zou me niks verbazen. We gaan nu dus meteen allebei een week vrij nemen eind maart, zodat we weer even kunnen klussen in huis, kunnen bijtrekken en ook even lekker leuke dingen kunnen doen met Stef O+ ik heb er al meteen gruwelijk veel zin in! En ik heb how2talk2kids binnen, dus hopelijk vind ik dan ook weer eens de rust om te lezen :)

Nu doe ik gewoon even een :* , sweet dreams dames!
3!
  woensdag 9 maart 2011 @ 07:39:41 #296
74145 freecell
dinges
pi_93848521
Welterusten Inca ;)
Vakantie klinkt dan als een goed idee! En dat is ook al best snel!!

Twink, wat ontzetten lastig die situatie... -O-

HIer gaat het eigenlijk heel goed met ons F-je O+
Hij ligt nu héél tevreden op het speelkleed zijn 'DIEIDIEIDIE na zijn broodje pindakaas' fles te drinken!

En sowieso. hij is nog snotverkouden, maar tevreden en blij en vrolijk de laatste tijd. Vermaakt zich enorm met lopen. Het enige wat hem in de weg zit zijn dingen die niet lukken en zijn grote broer ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 07:44:24 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93848560
Inca, lekker geslapen?

free, fijn dat het goed gaat met Florian!

Nou, vandaag wordt een ren-dag. En nou moet ik een kind gaan wakker maken. Helemaal niet tof!
Nou, wish me luck. Hopelijk heb ik vandaag nog ergens tijd om te zitten.

Fijne dag allemaal! :W
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:23:01 #298
116599 ymme
pi_93848933
Ren ze, Asy :)

Free, wat super dat het zo goed gaat met Florian zeg.

Hier heeft Mart van 18u45 tot 07u30 in zijn eigen bed geslapen!
Het gaat dus de goede kant. Verder nog wel erg huiliger en wilde geen pap.
Maar nu eet hij bij de tv wel een witte boterham met alleen boter. Hij weet wel wat lekker is :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:24:42 #299
45404 Sorbootje
pi_93848956
Goedemorgen!

Twinkly, heftig zeg! Wat een vreselijke buikpijnsituatie. Ik hoop maar dat iemand de kinderen beschermt.

En wat een grappige woordjes van Niels. Ik heb er ook nog een paar voor de quiz:

-seesaat
-lalaas
-Kaïn

Isabeau hoefde vanmorgen gelukkig niet te huilen op het kdv en heeft me vrolijk uitgezwaaid. Gisteren hadden ze Isabeau in een clownspakje gehezen en een blauwe pruik opgezet. 't Schijnt dat ze er bloedserieus bij keek. Er zijn foto's gemaakt, ik ben benieuwd! :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:26:11 #300
45404 Sorbootje
pi_93848980
Trix, wijs besluit om even vrij te nemen. En dan niet te veel gaan klussen hoor. Even écht bijtanken!
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:29:14 #301
45404 Sorbootje
pi_93849027
Op het kdv doen momenteel van alles rond het thema 'familie'. Er hangen van alle kinderen familiefoto's op het prikbord en daar wil Isabeau steeds even kijken. Vanmorgen vroeg ik: "Waar zijn je zussen?"

Zegt Isabeau heel droog: "Daarzo!" Boerinnetje van me! Dat woord gebruiken wij dus echt nóóit! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')