abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93785339
Vorig deel

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
5 maart 2010: Thomas, zoon van Leonie
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-03-2011 09:02:21 ]
pi_93785524
En dit was mijn uitsmijter:

Kunnen jullie er (op dagen dat het goed gaat) ook zo van genieten om samen met je gezin aan tafel gezellig te eten?

Ik bedoel dit natuurlijk niet lullig tegenover de mensen bij wie 't allemaal wat minder soepel gaat.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:32:30 #3
5428 crew  miss_sly
pi_93785561
trix, ik snap je helemaal, echt! Maar weet je wat ik in het geval van krijsend kind op de grond voortaan meteen zou doen: één keer zeggen: Dit vind ik geen leuk gedrag, hier luister en kijk ik niet naar, dus ga je gang. En negeren, meteen. Niet alles uitleggen, niet afleiden, alleen negeren na aankondigen.
Ik ben absoluut voorstander van het uitleggen en benoemen, maar soms juist niet, denk ik.

Ik kan enorm genieten van het samen eten. Daarvoor hoeft ze niet eens echt te eten, maar gewoon gezellig met drieen aan tafel zitten is zo fijn.
Net heeft ze zich ongelofelijk vol zitten proppen met kale couscous. De broccolli-kip-curry die ik erbij had gemaakt, heeft ze vakkundig genegeerd :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 maart 2011 @ 20:32:58 #4
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93785586
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Kunnen jullie er (op dagen dat het goed gaat) ook zo van genieten om samen met je gezin aan tafel gezellig te eten?

Ik bedoel dit natuurlijk niet lullig tegenover de mensen bij wie 't allemaal wat minder soepel gaat.
Yupz0r! Wij hebben het heel lang niet gedaan uit een soort van systeem 'waar we nu eenmaal inzaten', maar nu doen we er echt ons best voor en is het meestal erg gezellig :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 20:35:13 #5
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93785735
Bij ons lukt het niet altijd (Thomas houdt het niet altijd vol tot wanneer mijn man thuis is) maar als het wel lukt (zoals vanavond) dan vind ik dat altijd wel genieten O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93785744
Straffen heeft misschien geen zin, maar ik moet zeggen dat hier het "afkoelhoekje" wel werkt.
Als Iris over de rooie gaat omdat iets niet mag of ze haar zin niet krijgt, dan helpt het echt om haar daar even te laten uitrazen. En het helpt mij ook, want anders spring ik nogal gauw uit mn vel op het moment.
Laatst zaten we aan tafel, wilde ze een boterham, maar er lag nog een halve op haar bord, dus ik zei dat ze dat eerst op kon eten. Nou DRAMA en gooien met bord. Toen hebben we haar in de hoek gezet en nadat ze klaar was met brullen e.d. ging ze aan tafel zitten en haar brood opeten...
Fake it till you make it...
pi_93785783
Sorbo, ik snap precies wat je zegt!

Mijn dochter ging op een gegeven moment voor het eerst bij een buurmeisje eten en ik heb haar zo gemst aan tafel. Ik heb me ook echt voorgenomen dat we dat voorlopig nog maar niet te vaak zouden doen.

Sowieso, etende kindjes en slapende kindjes, love them! O+
  maandag 7 maart 2011 @ 20:36:18 #8
95408 Incantrix
pi_93785823
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:32 schreef miss_sly het volgende:
trix, ik snap je helemaal, echt! Maar weet je wat ik in het geval van krijsend kind op de grond voortaan meteen zou doen: één keer zeggen: Dit vind ik geen leuk gedrag, hier luister en kijk ik niet naar, dus ga je gang. En negeren, meteen. Niet alles uitleggen, niet afleiden, alleen negeren na aankondigen.
Ik ben absoluut voorstander van het uitleggen en benoemen, maar soms juist niet, denk ik.

Ik kan enorm genieten van het samen eten. Daarvoor hoeft ze niet eens echt te eten, maar gewoon gezellig met drieen aan tafel zitten is zo fijn.
Net heeft ze zich ongelofelijk vol zitten proppen met kale couscous. De broccolli-kip-curry die ik erbij had gemaakt, heeft ze vakkundig genegeerd :')
Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat moment :')
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 20:37:44 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93785938
Argh ja Incantrix, dat soort mensen....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93786012
Ik denk dat er wat betreft 'straffen' wel een heel groot verschil zit tussen beginnende dreumessen en latere dreumessen (oftewel prépeuters). Bij mijn zoon kan ik me nog niks voorstellen bij straffen. Maar mijn dochter heeft haar meest heftige peutergedrag gehad toen ze officieel nog net een dreumes was. En op een stoel zetten (uit de situatie/ uit het gedrag halen) had wel degelijk zin.
pi_93786092
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:47 schreef Stiemie het volgende:
Ik voel me nu dus alleen heel schuldig dat mijn kleine schuimpje misschien gewoon meer aandacht wilde ;(
Negatieve aandacht is ook aandacht. ;( Maar wat een inzicht, joh! Hopelijk kunnen jullie hiermee aan de slag en blijft het werken. Dat zou heel fijn zijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:40:15 #12
5428 crew  miss_sly
pi_93786097
Whaha, ja hoor, arm jongetje met de vreselijke moeder :')

Het is ontzettend moeilijk, maar ik zou toch echt proberen om die mensen te negeren en bij Stef in ignore-modus te blijven staan tot hij stopt. Senna doet het niet krijsend, maar die laat zich de laatste tijd ook geregeld op de grond zakken om te gaan liggen. Dan zegt ze "moe, slapuh" en gaat liggen. Mensen kijken me dan ook aan alsof ik mijn arme kind niet eens slaap gun dat ze het midden opstraat of in de winkel dan maar moet proberen :')
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:41:30 #13
5428 crew  miss_sly
pi_93786178
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:35 schreef Nijna het volgende:
Straffen heeft misschien geen zin, maar ik moet zeggen dat hier het "afkoelhoekje" wel werkt.
Als Iris over de rooie gaat omdat iets niet mag of ze haar zin niet krijgt, dan helpt het echt om haar daar even te laten uitrazen. En het helpt mij ook, want anders spring ik nogal gauw uit mn vel op het moment.
Laatst zaten we aan tafel, wilde ze een boterham, maar er lag nog een halve op haar bord, dus ik zei dat ze dat eerst op kon eten. Nou DRAMA en gooien met bord. Toen hebben we haar in de hoek gezet en nadat ze klaar was met brullen e.d. ging ze aan tafel zitten en haar brood opeten...
Bij Senna is het gewoonweg ook nog niet nodig geweest, dat scheelt misschien wel. Misschien zou ik het dan ook wel doen, hoor, maar het is hier echt nog niet aan de orde.
pi_93786191
Haha, Incantrix, stiekem moet ik ook wel een beetje lachen om de situatie die je schetst.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:41:53 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93786204
Sowiezo zijn dat soort uitspraken van consultatiebureau en dergelijke de gemiddelden, er zullen altijd kindjes zijn die er eerder wel behoefte aan/baat bij hebben. Net zoals er sommige talenwondertjes zijn en anderen weer met 6 maanden al lopen. Als je zelf het gevoel hebt dat het werkt dan is het toch prima? Je kent je eigen kind tenslotte het beste.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:48:18 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786660
Incantrix na ziek zijn is het altijd weer even omschakelen hoor. Hier ook. Dan hebben ze even alle aandacht gehad en mogen ze net wat meer dan wanneer ze niet ziek zijn.. tsja dat is dan wel weer even wennen als dat niet meer zo is... :* Wij doen dan net zoals miss. Drammen en dreinen/piepen/kermen om niks negeren we gewoon en dat duurt een dagje en dan is alles weer bij het oude :Y

Het strafmatje was hier ook vaak zoals Nijna beschreef om gewoon even uit de situatie te halen (en om soms zelf even af te kunnen koelen als ik de pesto van de muur moest schrapen O-) ) Ik denk trouwens dat het ook wel scheelt dat Esmee hier af en toe een prachtig voorbeeld heeft lopen qua peuterklierigheid ;)
pi_93786688
Incantrix, ik ben geneigd om te denken dat het ook best zwaar moet zijn voor Stef om buiten te lopen net na hij ziek is geweest. Is dat misschien mogelijk, dat hij het gewoon niet wilde of fijn vond? Hij heeft helaas niet zoveel manieren om duidelijk te maken dat hij iets niet wil en tja, driftig doen is er een van. Maar dat is het toch niet waard om je druk om te maken, dat je dreumes niet wil lopen? Zo'n blokje om moet leuk zijn.

Misschien schat ik de situatie helemaal verkeerd in, hoor. Het was maar een idee.
pi_93786815

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 07-03-2011 21:34:08 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 20:50:59 #19
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786853
Oh en ik ben wel eens uitgevallen naar iemand op straat die zich ermee bemoeide toen Linde boos ergens op de grond ging liggen en niks meer wilde. Want ze was zo zielig volgens die mevrouw... nee ze was boos omdat we niet langer in de speeltuin waren gebleven }:| o|O Als je ze dan laat huilen, ben je te hard en als je toegeeft zijn het straks van die verwende sikkies...
  maandag 7 maart 2011 @ 20:51:25 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93786884
quote:
Op maandag 7 maart 2011 20:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat moment :')
Inca, als ouder ben je een soort van vogelvrij lijkt het. Iedereen heeft een mening en voelt ook de behoefte dat met je te delen. Daar moet je dus proberen los van te komen. Denk ik.ik zie mij ook nog staan in de supermarkt met krijsend kind aan mijn voeten. En iemand die er tegen een ander wat van zei. Je zou ter plekke op willen lossen. Gelukkig kreeg ik bijval dat helpt toch. Mij helpt een soort dog whisperer methode :') ik stel me een doel (kind gaat naar boven naar bed bijv.) En dat doel blijf ik voor me zien. Vervolgens geduld. Geen irritatie, alleen kalmte door focus op het doel. En verhip! Het werkt!!! En een zegen want ik heb van nature een uitermate kort lontje. Geduld is niet mijn beste eigenschap:P. Dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:52:41 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93786967
Oh Groofsken dat ziet er gezellig uit O+ Wij skypen wel eens met mijn broertje in Amerika en dat is ook zo leuk O+
pi_93787226
Wat een heerlijk gebabbel, Groofsken!
pi_93787280
Woont hij daar voorgoed, Stiemie? Zien jullie hem regelmatig?
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:59:00 #24
5428 crew  miss_sly
pi_93787406
Groofs, wat leuk O+ duidelijk ook dat ze dit gewend zijn, vooral S is echt in gesprek met oma O+ heerlijk!

Ik denk trouwens een patroon te zien in het al dan niet slapen van Senna 's avonds. Ik weet het, het is wat snel na 4 dagen bijhouden, maar ik zie wel een heel duidelijk punt: als ze na het eten even 20-30 minuutjes met schaap speelt (toren of brug bouwen van duplo, dansen, met de LP poppetjes spelen) en we daarna pas het bad doen, lijkt ze beter te gaan slapen dan wanneer ze meteen na het eten in bad gaat. toch eens een paar dagen proberen en het dan weer eens een keer niet doen. Kijken of dat het verschil maakt!
pi_93787558
Ik hoop met je mee Miss :Y . Soms zijn dingen eenvoudiger dan ze lijken.
pi_93787786
Oh miss zou fijn zijn als dat de oplossing is!
Fake it till you make it...
  maandag 7 maart 2011 @ 21:05:34 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93787868
Miss misschien is haar eten dan wat beter gezakt, of heeft ze een wat rustigere overgang? Nadat het plaatjesboek toen de slaapproblemen van Esmee oplosten, vind ik niks meer vreemd eigenlijk :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93788018
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 21:08:21 #29
5428 crew  miss_sly
pi_93788057
Ik vind het ook helemaal niet gek als het het verschil maakt. idd beter gezakt eten, een rustiger overgang, nog even wat quality time, kan allemaal best. Het is even opletten, want soms piept ze zelf direct na het eten "mama badje maken, nenna moe" dus daar moeten we dan even anders mee omgaan en haar even afleiden en met haar spelen.

We gaan het zien, wordt vervolgd :P
  maandag 7 maart 2011 @ 21:08:26 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_93788064
Nog even over het hele eetgebeuren van Esmee... Het kan soms zo duidelijk worden wat er is als je alles hier opschrijft en het dan na een tijdje allemaal terugleest. Ik vond het zelf ineens zo'n ongezellig en negatief gedoe worden dat eten toen ik het teruglas. Dus vandaar deze nieuwe poging. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!!!

Groofsken ik vind het inderdaad som best moeilijk als ik er even echt bij stil sta ;(
pi_93788244
Het kan ook zijn dat ze dat zegt omdat ze weet dat het badje altijd voorafgaat aan het slapen, miss. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je dat badje in zo'n geval zou skippen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever niet te veel rommelt met het ritueel.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:11:54 #32
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93788316
Fijn toch dat het zo werkt Stiemie. Een klankbord hier :Y. En om het op te schrijven moet je er vaak wat meer over nadenken, dat helpt mij in ieder geval ook al.
En mooi dat jullie de draai hebben weten te maken!
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 21:13:25 #33
5428 crew  miss_sly
pi_93788431
Het badje skippen, dat is een grote inbreuk op het ritueel natuurlijk. Maar ik heb ook wel bedacht dat ik het een keer (als we een slechte avond/nacht goed kunnen hebben) wil proberen om haar dan linea recta naar bed te doen, zonder badje en Dora kijken. Maar dat moet op een moment zijn dat we allebei in staat zijn een slechte avond of hele vroege ochtend aan te kunnen :)
  maandag 7 maart 2011 @ 21:21:46 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_93789014
Dames, jullie zijn echt niet bij te houden (of ik ben gewoon te moe, kan ook).

Ik had hier net een dreumes die moest opscheppen tegen zijn buurjongetje die zes maanden ouder is. Het buurjongetje kroop op de wishbone, maar die is daar niet zo handig mee natuurlijk. Dus toen ie er af ging kroop Driekus er snel op en die ging me toch een met een rotgang er vandoor! Ik dacht echt dat ie de muur zou rammen, de hoek van de keuken niet zou halen en dwars door het raam zou gaan. Maar nee, hij kan goed mikken dus het ging precies goed....Stoer doen, nu al!

Eten is hier meestal weg gezellig. Al eet Driekus meestal wel langer door dan wij. Vandaag haalde ie het niet om te wachten met eten, dus was het een potje (ons eten was nog niet klaar). Krijgt ie zo'n bakje peutermaaltijd, is het gewoon te weinig. Maar goed, hij had wat te eten en was weer vrolijk, dus prima.

Incantrix, hoe lullig kun je je dan voelen he. Als ik zoiets zie in de supermarkt oid dan houd ik gewoon altijd mijn mond. Tis al k** genoeg dat je daar zo staat met blerrend kind.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 7 maart 2011 @ 21:30:35 #35
95408 Incantrix
pi_93789563
Huh? Spoilers doen het ineens niet meer hier :{

Claudia, ik heb daar niet over nagedacht, mede omdat hij zich thuis ook zo gedraagt. Als hij nu na een klein stukje lopen zou vragen om opgepakt te worden zou ik dat denk ik ook wel een goeie vinden, maar hij wil létterlijk geen stap meer lopen. Buiten niet, thuis niet. Hij wil gedragen worden, en dat niet alleen, hij krijgt ook een soort anger fit wanneer ik met hem op de arm ga zitten of te lang stilsta, want er moet ook nog eens gelópen worden. En hij kán het wel hoor, het zeldzame moment dat hij zich dus wel zijn tent uit laat lokken, bijvoorbeeld toen ik hem liet liggen, een paar stappen wegliep, hij weer ging staan met zijn armen de lucht in en zijn pak-me-op-blik en hij vervolgens per ongeluk afgeleid raakte door een lampje aan de zijkant van de geparkeerde auto waar hij schuin voor stond heeft hij een hele tijd heel blij bij die auto staan 'die!'-en, gewezen, een beetje gebrabbeld, wat heen en weer gelopen enz.. Tot hij dus inééns weer bedacht dat dat eigenlijk niet het plan was en zich weer op zijn knieën liet vallen :') Het is inderdaad wel jammer dat ik me zo uit mijn tent heb laten lokken, dat vind ik achteraf wel dom van me. De eerste keer dacht ik 'ja, maar hij heeft al een tijdje niet buiten gelopen, ik draag hem wel even een stukje', de tweede poging dacht ik 'pfff, nouja, zodadelijk bij de eendjes gaat het vast beter' en bij de derde poging was het een soort van niet eens meer doorhebben dat je een keuze hebt en bijvoorbeeld ook terug kunt gaan, maar dan per sé naar die pokke-eenden moeten ofzo ;)

Miss, haha, ohja, alsof je je kind moedwillig úrenlang wakker zit te houden in de avond :D En heuj, goed dat je nu misschien hebt gevonden wat er aan de hand zou kunnen zijn met Senna's ritme! Ik hoop voor je dat dit het is joh! Ondanks het feit dat in alle boekjes te lezen is dat je je kind het uur voor hij/zij gaat slapen niet druk moet maken hebben wij juist het idee dat Stef makkelijker in slaap komt wanneer we boven nog even met hem spelen. Even ontspannen met elkaar, achter elkaar hollen, kiekeboe spelen.. En dan langzaam afbouwen, luier verschonen, pyama aan, tandjes poetsen, boekje lezen..

Stiemie, ja, daar worstel ik hier ook altijd mee na ziekte. Nu is hij dus af en aan ziek geweest een paar weken lang en dat merk je echt wel in zijn gedrag zeg, pfff!

Groofs, haha, jah, ik achteraf ook wel, een soort van.. Maar op het moment..

Buuv, thnx weer, mijn guru O+ :* Wel fijn te lezen dat er ook andere mensen zijn met een kort lontje, daar heb ik wel vaker 'last van' in het dagelijks leven, ik haat slome mensen en wil alles nu nu nu en snel snel snel.. Ik moet dus even om met mijn gedachten, ik wéét dat ik dat kan (na mijn burnout is mijn werk-ethiek nooit meer hetzelfde geweest ;)) dus nu nog even de juiste knop vinden zeg maar. Het snijdt wel hout wat je zegt, ik ga er op mijn gemak over nadenken :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:37:49 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_93790033
oo Mefke; zo herkenbaar; ik heb wel bijgelezen inmiddels, maar jullie gaan hier zo hard, dat ik ff de puf mis om te reageren op alles.

Ik ben vandaag weer met Evie naar het zwembad geweest, groot succes met mijn waterratje. Hebben ons zo weer 2 uur vermaakt. Leuk hoor!
vanmiddag nog even gewandeld.
Eten was hier vanavond geen succes, wisselt hier heel erg, soms eet ze als een bootwerker en vandaag stopte ze na 2 happen en wilde ook geen toetje... bijzonder..
maar ik heb me voorgenomen om geen strijd van het eten te maken. Omdat ik denk dat ze dan straks alleen maar slechter gaat eten. Ik beloon het als ze goed eet, door dr complimentjes te geven, en als ze soms een dag echt niet wil, dan probeer ik dat te negeren en als wijzelf ons eten op hebben dan ruim ik alles op en dan gaan we samen pas van tafel. Ik dring niet aan..

Trix, lastige situatie, wat zou het dan al makkelijk zijn als zo;n ukkie zich wat beter kon uiten met woorden...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_93790637
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:30 schreef Incantrix het volgende:
(...) en bij de derde poging was het een soort van niet eens meer doorhebben dat je een keuze hebt en bijvoorbeeld ook terug kunt gaan, maar dan per sé naar die pokke-eenden moeten ofzo ;)
_O-

Tja, ik kan er maar één ding op zeggen: pick your battles. Als je iets wilt doen met als doel om een leuke tijd te hebben en het is niet leuk, dan maar niet.

Ik begrijp de context heel goed, hoor, maar ik vind het zelf altijd wel goed om na te blijven denken of het miepen niet gewoon iets betekent waar ik eigenlijk naar zou moeten luisteren. Bij Ivan betekent miepen vaak dat hij hongerig is of moe. Het komt ook voor dat hij iets wil wat op dat moment niet mag (bijvoorbeeld televisiekijken) en alleen dan pas ik negeren toe (als afleiden niet heeft gewerkt). Het gevaar dreigt bovendien dat je negatieve intenties blijft lezen in het gemiep omdat het de keer ervoor aanstelleritus was, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat het boek je zal bevallen! Het viel me bijvoorbeeld op dat je nogal in het negatieve bleef hangen op dat moment door te blijven benadrukken wat NIET mag. Dat zou ik ik niet doen; het werkt gemiep alleen maar in de hand.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:50:34 #38
95408 Incantrix
pi_93790887
Jah, ik probeerde hem tussendoor ook vooral te vertellen dat papa een paar meter verderop zat en graag met hem wilde spelen, maar het was inderdaad té lang doorgaan op het onderwerp. Ik wilde hoe dan ook kalm blijven en niet boos worden en was dus zo geconcentreerd bezig met díe opdracht dat ik vervolgens niet echt meer doorhad wát ik nu allemaal zei :') Ik hoop inderdaad niet dat ik het gedrag verkeerd af zal gaan lezen door deze periode, maar ik ga er ook wel vanuit dat deze situatie wel snel zal verbeteren als ik de grenzen weer even strak in de gaten hou. Hoop ik :P
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:53:58 #39
95408 Incantrix
pi_93791094
Wel jammer dat hij morgen dan naar mijn moeder moet want die is niet zo streng, we willen hem nog niet naar het KDV doen meteen, maar lief (die morgen vrij heeft) heeft vandaag de buiktyfus die Stef had gekregen, dus dat gaat niet werken.. En met terugwerkende kracht is nu éxtra duidelijk hoe ziek Stef precies was ja :')
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:00:41 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_93791559
Trix, mannen he..... ;)

Maar oma is toch anders dan papa en mama, dus wie weet valt het wel mee, gewoon, omdat ie bij oma altijd al andere regels heeft. Ofzo.
SPOILER
pi_93791624
Het helpt mij in ieder geval om te proberen even afstand van de situatie te nemen en de boel te relativeren. Ik zou het 'stomme' van alles bijvoorbeeld in het ridicule hebben getrokken: "Het is ook niks aan buiten. Het is hartstikke koud. En lopen is stom. Wie heeft dat nou weer uitgevonden? Doe mij maar een kinderwagen, lekker de hele dag voortgeduwd worden." Dikke kans dat je er zelf rustiger en zelfs vrolijk van wordt en dat je kind dat oppikt en ophoudt om overal een groot drama van te maken.

Nou ja, ik ben van nature een ontzettende mopperkont en hoewel ik dat nooit helemaal kwijt zal raken merk ik wel dat ik mezelf best kan programmeren om anders met situaties om te gaan.
pi_93791794
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Wel jammer dat hij morgen dan naar mijn moeder moet want die is niet zo streng, we willen hem nog niet naar het KDV doen meteen, maar lief (die morgen vrij heeft) heeft vandaag de buiktyfus die Stef had gekregen, dus dat gaat niet werken.. En met terugwerkende kracht is nu éxtra duidelijk hoe ziek Stef precies was ja :')
Oh boy. :{ Beterschap voor je lief!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:05:19 #43
95408 Incantrix
pi_93791854
Hahaha, jah, God, nou.. Laatst was lief verkouden en toen zei hij na elke kuch die hij deed heel zielig 'au...' met zo'n dramatische stem :') Dát kon ik niet meer aan, toen heb ik de bevallingstroef gespeeld ~O> Maar nu is hij echt wel ziek hoor, hij ziet grijs en eh.. De rest zal ik je maar besparen ;) En jah, ik hoop dat het wel meevalt met oma ja, en anders ga ik donderdag bij mijn beste vriendin zitten, met z'n tweetjes is alles minder erg als alleen, haha! En heuj, Mef, aanklooimama? Welnee! Ik vind dat misschien juist wel handiger, ik denk overal vééls te veel bij na :*

Claudia, zou ik ook moeten doen jah :) Ik ben eigenlijk altijd wel blij en vrolijk en zie overal altijd wel de lol van in ofzo (tenminste, dat zeggen mensen van me, ik denk wel dat het waar is) dus dan zou je zeggen dat ik dat minder erg zou moeten hebben, maar het korte lontje wint het dus soms :P En thnx, ik zal het zeggen :)
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:06:24 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93791929
Morris probeerde vanavond een koekje te pakken omdat ie trek had. Dus ik zei: nee Morris, dat mag niet. We gaan zo eten, kun jij het koekje ook weer terugleggen? Hij legde het koekje weg, ging vervolgens kei- en keihard krijsen en gaf mij een klap. :o Een doelbewuste tik, waarvoor hij eerst naar mij toe moest komen!!!
Enkele reis naar de hoek dus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 7 maart 2011 @ 22:08:36 #45
95408 Incantrix
pi_93792073
Haha, Memmel, wel eerst dat koekje terugleggen ook echt :D Ik hoop dat de hoek heeft geholpen, Stef heeft mij één keer zo doelbewust gebeten, toen heb ik hem neergezet en me van hem afgedraaid, waarna hij enórm moest huilen. Hij heeft het nooit meer gedaan in elk geval.
3!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:10:27 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93792191
Poh, al die opvoedperikelen hier...
Ik ben bang dat wij ook nog heel wat te stellen krijgen met ons pittige kereltje :Y
pi_93796045
Poeh, wat hebben jullie weer veel gekletst!
Afijn ik ben nu pas thuis van werk en ik heb Ko dus alleen vanochtend maar een uurtje gezien.
En P en Ko zijn vanavond samen uit eten gegaan bij de Italiaan. :D -O-
Maar morgen heb ik hem de hele dag, en ik zie er naar uit! *O*

Huup, ik weet je dreumes woord niet! Wat is het?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_93797887
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:12 schreef oeke het volgende:
Poeh, wat hebben jullie weer veel gekletst!
Afijn ik ben nu pas thuis van werk en ik heb Ko dus alleen vanochtend maar een uurtje gezien.
En P en Ko zijn vanavond samen uit eten gegaan bij de Italiaan. :D -O-
Maar morgen heb ik hem de hele dag, en ik zie er naar uit! *O*

Huup, ik weet je dreumes woord niet! Wat is het?
pocoyo ;)

wat leuk dat ze samen uit eten zijn gegaan! O+

Morris! :o oooh :X
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 8 maart 2011 @ 07:46:00 #49
100412 mefke79
komt goed!
pi_93803808
:O driekus was vannacht compleet de weg kwijt. Iets zat em dwars maar wat, geen idee. En dan niet huilen, maar echt krijsen en je verslikken en vergeten adem te halen. pas na veel afleiden leek ie wakker te worden, greep z'n fles en toen was het nasnikken en nog even brullen toen we em weer in bed legden. Maar wat het nou was :?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:07:04 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93804019
Oh jee, naar is dat he mefke... dan is er echt niets wat helpt terwijl je hem zo graag wil troosten. :Y

Ik heb Oscar gisteren bij de eerste kik meteen een flesje gegeven toen hij nog heel zachtjes in zijn bedje lag te jammeren en hij sliep meteen weer door! *O*
Ik hoop zo enorm dat we, door het op deze manier te doen, hem kunnen aanleren dat je gewoon weer kan gaan slapen als je wakker wordt ipv overstuur te raken of te gaan keten na een tijdje.
Die fles wennen we wel weer af, eerst maar eens weer gewoon op dat korte momentje na gewoon doorslapen maar.

Enige nadeel is dat hij vanmorgen weer drijfnat was. :') Zijn luiers halen de nacht niet.
Mss toch eens kijken voor een maatje groter of kijken of Pampers de nacht wel redden. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')