Yupz0r! Wij hebben het heel lang niet gedaan uit een soort van systeem 'waar we nu eenmaal inzaten', maar nu doen we er echt ons best voor en is het meestal erg gezelligquote:Op maandag 7 maart 2011 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Kunnen jullie er (op dagen dat het goed gaat) ook zo van genieten om samen met je gezin aan tafel gezellig te eten?
Ik bedoel dit natuurlijk niet lullig tegenover de mensen bij wie 't allemaal wat minder soepel gaat.
Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat momentquote:Op maandag 7 maart 2011 20:32 schreef miss_sly het volgende:
trix, ik snap je helemaal, echt! Maar weet je wat ik in het geval van krijsend kind op de grond voortaan meteen zou doen: één keer zeggen: Dit vind ik geen leuk gedrag, hier luister en kijk ik niet naar, dus ga je gang. En negeren, meteen. Niet alles uitleggen, niet afleiden, alleen negeren na aankondigen.
Ik ben absoluut voorstander van het uitleggen en benoemen, maar soms juist niet, denk ik.
Ik kan enorm genieten van het samen eten. Daarvoor hoeft ze niet eens echt te eten, maar gewoon gezellig met drieen aan tafel zitten is zo fijn.
Net heeft ze zich ongelofelijk vol zitten proppen met kale couscous. De broccolli-kip-curry die ik erbij had gemaakt, heeft ze vakkundig genegeerd
Negatieve aandacht is ook aandacht.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:47 schreef Stiemie het volgende:
Ik voel me nu dus alleen heel schuldig dat mijn kleine schuimpje misschien gewoon meer aandacht wilde![]()
Bij Senna is het gewoonweg ook nog niet nodig geweest, dat scheelt misschien wel. Misschien zou ik het dan ook wel doen, hoor, maar het is hier echt nog niet aan de orde.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:35 schreef Nijna het volgende:
Straffen heeft misschien geen zin, maar ik moet zeggen dat hier het "afkoelhoekje" wel werkt.
Als Iris over de rooie gaat omdat iets niet mag of ze haar zin niet krijgt, dan helpt het echt om haar daar even te laten uitrazen. En het helpt mij ook, want anders spring ik nogal gauw uit mn vel op het moment.
Laatst zaten we aan tafel, wilde ze een boterham, maar er lag nog een halve op haar bord, dus ik zei dat ze dat eerst op kon eten. Nou DRAMA en gooien met bord. Toen hebben we haar in de hoek gezet en nadat ze klaar was met brullen e.d. ging ze aan tafel zitten en haar brood opeten...
Inca, als ouder ben je een soort van vogelvrij lijkt het. Iedereen heeft een mening en voelt ook de behoefte dat met je te delen. Daar moet je dus proberen los van te komen. Denk ik.ik zie mij ook nog staan in de supermarkt met krijsend kind aan mijn voeten. En iemand die er tegen een ander wat van zei. Je zou ter plekke op willen lossen. Gelukkig kreeg ik bijval dat helpt toch. Mij helpt een soort dog whisperer methodequote:Op maandag 7 maart 2011 20:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jah, weet je, ik ben slecht geweest in het negeren van dit gedrag, omdat hij de afgelopen 4 weken 3x ziek is geweest en ik dus eigenlijk vééls te toeschietelijk ben geweest de afgelopen tijd. Dat is dus te merken, want hij trok echt álle registers open. Nu ik een aanpak heb gevonden die werkt ga ik ook sneller over op mijn ignore-mode, deze ervaring heeft me érg gesterkt hierin. Ik blijf alleen het beeld van mezelf midden op straat met dat krijsende hoopje woede aan mijn voeten zien en me afvragen of ik het in die situatie ook toe zou kunnen passen.. Die mevrouw die langsliep en die tegen Stef ging praten "och, ben je moe? Het is ook wel ver lopen he?" en mij veelbetekenend aankeek hielp ook niet echt mee.. Het kind had werkelijk nog geen stáp gezet op dat moment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:30 schreef Incantrix het volgende:
(...) en bij de derde poging was het een soort van niet eens meer doorhebben dat je een keuze hebt en bijvoorbeeld ook terug kunt gaan, maar dan per sé naar die pokke-eenden moeten ofzo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Oh boy.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Wel jammer dat hij morgen dan naar mijn moeder moet want die is niet zo streng, we willen hem nog niet naar het KDV doen meteen, maar lief (die morgen vrij heeft) heeft vandaag de buiktyfus die Stef had gekregen, dus dat gaat niet werken.. En met terugwerkende kracht is nu éxtra duidelijk hoe ziek Stef precies was ja
pocoyoquote:Op maandag 7 maart 2011 23:12 schreef oeke het volgende:
Poeh, wat hebben jullie weer veel gekletst!
Afijn ik ben nu pas thuis van werk en ik heb Ko dus alleen vanochtend maar een uurtje gezien.
En P en Ko zijn vanavond samen uit eten gegaan bij de Italiaan.![]()
![]()
Maar morgen heb ik hem de hele dag, en ik zie er naar uit!![]()
Huup, ik weet je dreumes woord niet! Wat is het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |