abonnement Unibet Coolblue
pi_93769283
Het vorige topic 'Wat voor soort kinderwagen deel 11' vind je hier.

reactie van mrien:

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:27 schreef mrien het volgende:
Met bak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maxi cosi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Adapters en wandelwagen
[ afbeelding ]
En ik sloot hem met:

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef Popples het volgende:
mrien wij hebben precies de zelfde op het oog alleen is hij van maxi cosi. :{
wij zijn er gisteravond er naar gaan kijken. hij zag er super goed uit en omdat er toen geen plankje was heeft haar vader een plankje gemaakt en die krijgen we zo erbij.
wat vind jij er van? kom je de winkels zoals kruidvat goed door?

donderdag gaan we naar een ander kijken en dan maken we een keuze welke het word.

voor de prijzen hoeven we het niet te doen. want die zijn zo belachelijk laag. :@
mama van 3 kids!
  maandag 7 maart 2011 @ 14:51:05 #2
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93770332
hmmm....zal m'n vraag hier maar even stellen.

Heeft iemand ervaring met de Kimba Cross???
http://www.ottobock.nl/cps/rde/xchg/ob_nl_nl/hs.xsl/5163.html

Is geen normale kinderwagen, maar een zogenaamde Reha-buggy.
We willen voor ons meisje een reha-buggy aan gaan vragen en via i-net en onze hulpmiddelenleverancier/instrumentenmaker kom ik vaak bij de Kimba uit.

Misschien heeft iemand hier er ervaring mee?
pi_93775488
Dan is het een ouder model denk ik popples.
Hij rijdt prima, kruidvat hebben wij een grote ;) maar zeeman enzo wil prima, hij is heel wendbaar
Inmiddels zijn er ook echte plankjes voor de speedy.

Ook in het bos bevalt hij goed!
pi_93778633
ah kijk ik geloof (weet het niet zeker) quinny door maxi cosi gemaakt werd.
deze is 6.5 jaar oud zei de mevrouw maar hij is maar 2 jaar gebruikt omdat ze een 2de snel erachteraan kregen.

nouja het plankje zal hooguit denk ik een half jaar gebruikt worden. ik moet 4 keer per dag op en neer naar school. dus wel handig als het sneller kan.

kijk ervaringen daar heb ik wat aan ;)
het bos is idd heel belangrijk omdat we op 2 min. afstand ervan wonen. :D
de kruidvat en andere winkels hier zijn een drama.
mama van 3 kids!
pi_93842314
In het bos echt prima. Voor zwenkwiel is vast te zetten en dat vond ik in het bos meestal wat fijner lopen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:22:42 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_93853091


'Bugaboo iPhone holder' wat een uitvinding :7
pi_93853208
Hoe doen anderen het met de zon? Ilse ligt in de kinderwagenbak, maar de zon schijnt in haar gezicht. Ik heb wel een parasolletje, maar is er ook een andere oplossing. Ik had bedacht om met hydrofielen in de weer te gaan, maar ik heb zo het vermoeden dat Ilse daar echt geen genoegen mee gaat nemen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:32:16 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_93853448
Met het zwarte zonneschermpje van de maxi cosi had ik daar geen last van.
Had ik geen parasolletje nodig en geen doek of iets.
Ding kan je ver naar voor spannen.
pi_93853538
ik ben fan van parasolletjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93877880
Die schermen schijnen wel ideaal te zijn geloof ik. Parasol vind ik ondingen, zitten altijd verkeerd
pi_93878528
Wat voor een scherm is dat dan? Ik kan het zo niet vinden. (ik neem aan dat je niet zo'n huif bedoeld die aan de maxi cosi kan)
*poef* nu is het weg
pi_93878843
Ik heb het ergens gezien, even kijken of ik het op mn mobiel nu ook kan vinden

Even gegoogled op "zonnescherm voor kinderwagen", dan kom je ze wel tegen, zijn niet heel duur zag ik

[ Bericht 42% gewijzigd door mrien op 09-03-2011 21:38:28 ]
pi_93880453


Dit ziet er idd handig uit.
En volgens het plaatje kan het ook als Ilse uit de kinderwagenbak gaat. Wat denk ik niet superlang meer gaat duren. Ze heeft nog een cm of 8 over in de bak. Ik weet alleen niet of het dan nog heel handig is, want dan ziet ze niet zoveel meer. En ik den

*poef* nu is het weg
pi_93881147
Goh.wat eefje idee.
Die parasolletjes zijn ondingen.
Kk,je hebt ze ook met kijkvenster.
Zal wel niet op duowagen passen morgen ff goed op laptop bekijken.
pi_93881575
Het werkt met elastiek, misschien kan je ze zo aan elkaar maken dat het ook op een duo wagen past.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:20:52 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_93882033
KJ, wat voor wagen heb je? Ik heb een parasol voor onze mura, maar heb em nooit gebruikt. Op de bak niet want in de winter en dus minder zon en toen ie eruit gegroeid was en in het zitje ging, was het niet meer nodig, de Mura heeft zelf zo'n ding.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93882241
Ik heb een quinny wagen. Ik heb wel een parasolletje in de berging liggen, maar het lijkt me onhandig met het draaien enzo. Misschien moet ik het gewoon maar een keer proberen op een zonnige dag. En als ze dan in de buggy inzet gaat, dan naast de parasol een petje of een hoedje op.
*poef* nu is het weg
pi_94015652
Mrien, dank je voor de foto's! Wel jammer dat bij de bak, de kap van het zitje eraf moet. Met de MaxiCosi had ik het inderdaad al eens geprobeerd, dat past prima. Nouja, eigenlijk is die kap alleen voor mijzelf handig, Lotte heeft er weinig aan. Ik doe altijd mn sleutels en portemonnee erin enzo :P
Lotte!
Noah!
pi_94019483
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:35 schreef Linda2205 het volgende:
Mrien, dank je voor de foto's! Wel jammer dat bij de bak, de kap van het zitje eraf moet. Met de MaxiCosi had ik het inderdaad al eens geprobeerd, dat past prima. Nouja, eigenlijk is die kap alleen voor mijzelf handig, Lotte heeft er weinig aan. Ik doe altijd mn sleutels en portemonnee erin enzo :P
Lol
Die kap is er wel erg snel op en af natuurlijk
Ik heb overigens wel het idee nu ik hem zo een paar dagen heb staan in de kamer, dat de bak ietsjes naar beneden kantelt, doordat hij aan de achterkant een klein beetje op het zitje rust. Snap je wat ik bedoel? Is echt maar een heel klein beetje en misschien mijn verbeelding :?
pi_94041623
Je bedoelt het voeteneinde zeg maar? Kan je niet eventueel het gespje van het zitje losklikken, dan kan die helemaal plat, kan je ziet of het verschil maakt voor de stand van de bak... Misschien lijkt het ook maar zo omdat je bij het hoofdeinde meer ruimte hebt tussen zitje en bak..
Lotte!
Noah!
pi_94041709
quote:
Op zondag 13 maart 2011 13:01 schreef Linda2205 het volgende:
Je bedoelt het voeteneinde zeg maar? Kan je niet eventueel het gespje van het zitje losklikken, dan kan die helemaal plat, kan je ziet of het verschil maakt voor de stand van de bak... Misschien lijkt het ook maar zo omdat je bij het hoofdeinde meer ruimte hebt tussen zitje en bak..
Bedoel bij het hoofdeinde. Wel goed idee, ik ga eens kijken of het verschil maakt
pi_94789379
Hier maar even:
Wij hebben een Quinny kinderwagen en willen nu zo'n kiddyboard erbij kopen. Wie weet welk type board hier op past?
Probleem: Wij wonen niet in Nederland, maar we zijn er nu op vakantie en hebben de kinderwagen niet mee. Kunnen dus niet passen.
Alvast bedankt!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_94789526
Welk type quinny heb je?
pi_94789732
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:34 schreef mrien het volgende:
Welk type quinny heb je?
Dat zal ongetwijfeld van groot belang zijn, maar ik heb geen idee...Er is niet een universele te koop ergens? Die op alle Quinnymodellen past? :P
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:51:20 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_94790276
Heb je een wandelwagen? of buggy geval?
Hoeveel wielen en omkeerbare zitting of niet?

Dan weten we ook welk type je ongeveer hebt :P
pi_94790627
Wandelwagen, met 2 verschillende bakken (lig en zit). 4 wielen en ik weet niet wat een omkeerbare zitting precies is.
Na hard nadenken gokken we erop dat het een Quinny freestyle is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_94796526
Waarschijnlijk passen daar alle universele plankjes wel op. Er is er een waarbij je het bevestigingsblok met bandjes vastmaakt aan het frame. Die past op elke wagen volgens mij, zeker de wat minder moderne wagens zonder platte buizen of andere ongein
pi_94797667
Die heb ik ook is idd de quinny freestyle. Ik heb ook een kiddy board erop.
(zat erop toen ik hem overnam). Zal straks eens kijken welke het is
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 20:58:55 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95089288
Wij hebben sinds vanavond deze:

Morgen ga ik er voor 't eerst op uit met de kids beide in de wagen O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:32:06 #30
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95091535
Een ringsling kan je ook gebruiken tegen zon. Als je de kant met de ring vastmaakt aan de duwstang, heb je een heel lang stuk over om eroverheen te spannen en ergens onder te frummelen. Bij de Quinny Buzz kan hij onder het afdakkapje gevouwen worden :Y.



In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:49:23 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95092651
Hoe handig
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:48:04 #32
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95269318
Iemand ervaring met de babyzen van recano?

Net een demonstratie gehad, en het leek ons superhandig, maar dat weet je pas echt als je hem gebruikt, vandaar?
pi_95290150
Kaatje,heb jij nog zo n zonnescherm gekocht?
Je hebt nu ook dooky's las ik in dat wij krantje die lijkt multifunctioneler,ik ga vd week online eens ff op zoek en bestellen denk ik.
Onze wagen is al wat breder en dan ook nog een parasol+dat ik daar altijd ruzie mee heb ;-)
pi_95290153
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 18:48 schreef Beregd het volgende:
Iemand ervaring met de babyzen van recano?

Net een demonstratie gehad, en het leek ons superhandig, maar dat weet je pas echt als je hem gebruikt, vandaar?
Nope,ziet er wel mooi uit.
Lijkt wel iets op de phill en teds vind ik.
pi_95290495
Het-is-mij wij hebben ook een dooky gekocht. Ze hadden hem hier bij de prenatal. Ik vind hem ideaal. Ik kan haar nu ook wat afschermen als ze eigenlijk wat moet slapen en ze de rust niet vind. (ze ligt niet meer in de kinderwagenbak) Hij kan door de flexibele ringen zo aan elke wagen gemaakt worden.

Knuttknutson, wij hebben een kiddyboard erbij (zo heet dat ding ook). we gebruiken hem niet omdat we 1 kind hebben, maar het schijnt dat hij wel fijn te gebruiken is.
*poef* nu is het weg
pi_95803225
Even snel een vraagje. Wij hebben een Joolz kinderwagen. Nu hebben we het zitje erop en wil ik graag een parasol. Die dingen van joolz zelf kosten 40euro. Nou ben ik al bij verschillende winkels geweest maar er is er geen een die erop past :s

Iemand miss nog tips?
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 13:33:10 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95803503
gewoon een universele van de hema?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95803558
Hema kan ik inderdaad wel eens proberen! Thanks! Ik heb de universele van prenatal en baby dump gehad maar die paste niet.
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 13:36:16 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95803638
ik had die van hema, paste op "al" mijn wagens (quinny, graco en maxi-taxi) tot jan 'm sloopte :') (leuk speelgoed zo'n parasol :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_96042689
Heeft iemand ervaring met de X-Adventure Cross Over? We kunnen die overnemen van vrienden van mijn broer. Nu is zij er heel tervreden over maar wil graag meer ervaringen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96807455
Wij zijn vandaag 2 zaken langs geweest om te orienteren, jeetje wat een keuze...
We wandelen veel en dan al vlug 10 km, op alle denkbare terreinen. Iemand hier ervaring die ons kan vertellen waar we rekening mee moeten houden?
We waren in de winkel gecharmeerd van de maxi cosi Mura 3w. Stuurde handig, luchtbandjes en lijkt goed af te stellen..
pi_96807630
Als je veel lange afstanden wandelt over allerlei terreinen is een goede drager of draagdoek misschien nog een handig idee.

Hoe goed de luchtbandjes van een kinderwagen ook zijn, bospaadjes, heide en drassige grond gaat waardeloos.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:02:07 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_96807996
En als je dan voor een Mura gaat kan je beter de vierwielversie pakken, die is stabieler en dat merk je goed als je op oneffen terrein gaat. Ik moet zeggen dat heide en bos prima gaan, het strand was een uitdaging, maar dat is met elke wagen volgens mij zo. Kan je inderdaad beter een draagdoek voor pakken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96854623
Ik dacht juist dat ik met 3 wielen flexibeler zou zijn, maar stabiel is ook een belangrijke factor idd :)
Komende week toch nog eens terug naar de dump als t wat rustiger is. Heb gelukkig nog een maand of 5, dus kan nog even nadenken :)

En er komt sowiezo een buikdrager voor de trips door "onherbergzaam" terrein :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:02:00 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97428189
Ik heb gelukkig ook nog een maandje of 5 ;) en ben me ook even aan het orienteren. Lief zegt hier dat je beter 4 wielen kan hebben, heeft hij weer gehoord van iemand.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_97428274
Ik krijg die van mij over een maand al! *O*

http://www.bugaboo.com/bugaboo-cameleon-ocean O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97428489
Wij hebben uiteindelijk deze maxi cosi mura 4w besteld
http://www.vanastenbabysu(...)osi-mura-buffalo.php

En deze autostoel erbij
http://www.kinderautostoe(...)b9c57e6e801ab411.jpg

Wij zijn happy *O*
en de verleiding om het meteen mee te nemen was groot, maar gezien de garantie doen we het pas in september :)
Want net als Susie moet ik nog bijna 5 maanden...
pi_97428566
Hij is mooi Nirak!! in welke kleur heb je hem? De cabrio fix is goed! we gaan denk ik voor de pebbel

hihi ik moet ook nog lang!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97428717
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:13 schreef bitterend het volgende:
Hij is mooi Nirak!! in welke kleur heb je hem? De cabrio fix is goed! we gaan denk ik voor de pebbel

hihi ik moet ook nog lang!
Kleur die je daar ziet, dus zwarte reiswieg en buffalo brown "buggy" :)

Ook mooi de pebble, kun je die ook aansluiten op je wandelwagen?
pi_97428752
ohja ik zie het! mooie kleur combo!

Ja de adapters zitten bij :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97428887
Nou, als we er dan mee gereden hebben moeten we hier maar eens recenties gaan plaatsen ;)
pi_97429080
:Y O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97429888
Dit ga ik zeker kopen:
http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=66&merk=5711

we hebben niet zoveel ruimte dus dat lijkt me erg handig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:56:00 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97430288
Jammer dat het helemaal in Tilburg is Nirak, want volgens mij heb je wel een goede deal zo (499,-) Daar zit toch ook de reiswieg bij?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_97433123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:56 schreef Susie het volgende:
Jammer dat het helemaal in Tilburg is Nirak, want volgens mij heb je wel een goede deal zo (499,-) Daar zit toch ook de reiswieg bij?
Reiswieg zit er ook bij ja, en een autostoel van safety first (b-merk van maxi cosi), maar die hebben wij voor ¤40,- geupgrade naar een echte maxi cosi. Het is wel 2010 model, enige verschil tussen 2010 en 2011 zijn de kleuren. En scheelt toch ruim ¤120,- met de andere goedkoopste die we konden vinden :)
pi_97436544
Nirak mooi! Kon je nog een kleur kiezen of alleen de bruine?

Wij gaan binnenkort ook maar eens orienteren, hier moet een hoge wagen komen ivm 2m lange vriendlief.. maar geen Stokke die vind ik zo niet mooi!

Ik heb nu het idee dat we een maxi cosi 4w of een mutsy 4rider gaan kopen.
pi_97448921
Kon geen kleur kiezen, maar ik vind dat bruin wel leuk, dus dat scheelt. Maar smaken verschillen natuurlijk..
Met die lange gozer van jou zou ik zeker wel even kritisch proefrijden of ze goed afgesteld kunnen worden.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:06:31 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97453268
Kleur maakt bij mij op zich ook niet heel veel uit, als het maar niet een uitgesproken kleur is zoals roze, blauw of rood ofzo... mwha, dus bruin zo prima zijn! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_97453885
Kleur maakt voor ons veel uit...ik mocht tussen bijna alle kleuren van de regenboog kiezen maar de turquoise vond ik het mooiste! misschien voor de zomer even een offwhite aanvullende bekleding ook halen met matching parasol en seat liner 8-)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 mei 2011 @ 14:19:15 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97455783
Wij hebben de Mutsy 4rider gekocht. Lekker hoog en volgens mij ook prima handelbaar, voor zover ik heb kunnen testen. Gisteren heb ik de reiswieg even uitvoerig bekeken, omdat ik hem misschien de eerste paar dagen wil gebruiken als wieg voor in onze slaapkamer. Ik vind het matrasje toch wel dun. Vraag me af of dat kwaad kan. Verder viel me op dat er een dekbed bij zit. Dat is misschin prima voor het wandelen, maar een baby mag daar niet onder begreep ik al van de kraamzorg-intakemevrouw.
pi_97458688
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:19 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben de Mutsy 4rider gekocht. Lekker hoog en volgens mij ook prima handelbaar, voor zover ik heb kunnen testen. Gisteren heb ik de reiswieg even uitvoerig bekeken, omdat ik hem misschien de eerste paar dagen wil gebruiken als wieg voor in onze slaapkamer. Ik vind het matrasje toch wel dun. Vraag me af of dat kwaad kan. Verder viel me op dat er een dekbed bij zit. Dat is misschin prima voor het wandelen, maar een baby mag daar niet onder begreep ik al van de kraamzorg-intakemevrouw.
Ik heb al 2 jaar onwijs veel plezier van m'n Mutsy 4-rider, hij rijdt zó heerlijk. Zelfs met een zwaar beladen wagen met boodschappen en een 2-jarige erin ga ik met 1 hand aan de wagen de bochtjes om in de winkel ^O^
Luchtbanden O+
En ik heb de reiswieg enkel gebruikt als wiegje, de eerste weken :) Matrasje is prima ^O^ Ik had er nog een superdun aero-bed "laagje" overheen, voor het eventuele spugen, dan is zo'n matje snel even schoon te maken.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97462070
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:08 schreef Jipster het volgende:
Nirak mooi! Kon je nog een kleur kiezen of alleen de bruine?

Wij gaan binnenkort ook maar eens orienteren, hier moet een hoge wagen komen ivm 2m lange vriendlief.. maar geen Stokke die vind ik zo niet mooi!

Ik heb nu het idee dat we een maxi cosi 4w of een mutsy 4rider gaan kopen.
mijn vent is ook ruim 2 meter en juist vanwege ons lengteverschil van 30 cm (ik ben zelf 'maar' 1m76, klein dus vergeleken met hem) kwamen wij uit bij de Mutsy Transporter. De duwstang is makkelijk in hoogte te verstellen en de reiswieg en buggy/inzetten zitten op een mooie hoogte waar we alletwee iets mee kunnen. Misschien een idee voor jou om eens naar te kijken?
  zondag 29 mei 2011 @ 17:36:37 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97462165
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik heb al 2 jaar onwijs veel plezier van m'n Mutsy 4-rider, hij rijdt zó heerlijk. Zelfs met een zwaar beladen wagen met boodschappen en een 2-jarige erin ga ik met 1 hand aan de wagen de bochtjes om in de winkel ^O^
Luchtbanden O+
En ik heb de reiswieg enkel gebruikt als wiegje, de eerste weken :) Matrasje is prima ^O^ Ik had er nog een superdun aero-bed "laagje" overheen, voor het eventuele spugen, dan is zo'n matje snel even schoon te maken.
Ha, goed om te lezen dat jij 'm ook fijn vindt rijden en ook dat je de bak als wiegje hebt gebruikt. Misschien kijk ik ook even voor een aerosleepmatje. Geloof dat mijn buren er eentje aanboden ter overname. Maar toen ze dat opperden zag ik niet in hoe ik dat nodig zou kunnen hebben :P Ik ga er verder nog een lakentje en dekentje bij kopen dan. Die heb ik voor ons ledikantje wel, maar die zijn vast veel te groot.
pi_97462182
Bij de Bugaboo Cameleon kan je de duwstang ook in hoogte verstellen :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97463012
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:37 schreef bitterend het volgende:
Bij de Bugaboo Cameleon kan je de duwstang ook in hoogte verstellen :Y
Ja alleen heeft het als bijnaam de 'buk-a-boo' want het is bukken zodra je lang bent :D
Mutsy is echt ideaal voor lange mensen ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97463055
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:36 schreef Aventura het volgende:

Geloof dat mijn buren er eentje aanboden ter overname. Maar toen ze dat opperden zag ik niet in hoe ik dat nodig zou kunnen hebben :P
Het is ook alles behalve een must :) Wel handig om het matrasje schoner te houden mocht je de wagen ooit willen verkopen. En het is lekker fris te houden voor je eigen baby.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 29 mei 2011 @ 18:04:53 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97463138
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja alleen heeft het als bijnaam de 'buk-a-boo' want het is bukken zodra je lang bent :D
Mutsy is echt ideaal voor lange mensen ^O^
Ik ben 168 cm en mijn man 180, maar wij vonden de bukaboo ook erg laag. Moet wel bekennen dat ik de mutsy die wij nu hebben weliswaar lekker hoog vind, maar dat-ie niet veel hoger en breder had moeten zijn. Het is nu al veel wagen en weinig Aventura :D Maar bijna alle wagens zijn zo groot.
pi_97463222
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ben 168 cm en mijn man 180, maar wij vonden de bukaboo ook erg laag. Moet wel bekennen dat ik de mutsy die wij nu hebben weliswaar lekker hoog vind, maar dat-ie niet veel hoger en breder had moeten zijn. Het is nu al veel wagen en weinig Aventura :D Maar bijna alle wagens zijn zo groot.
Qua breedte is het niet de meest slanke, maar ik kom echt zonder overdrijven de meest stampvolle winkel door. En als het niet gaat dan gaat er geen enkele kinderwagen door.

Over hoogte gesproken, het valt mij echt enorm op hoeveel vrouwen met gebogen rug achter een wagen lopen, omdat ze een veel te lage hebben gekozen :) Kost echt veel energie om er dan mee op pad te gaan.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97463845
Enige winkel waar k niet normaal door kom is de kruidvat hier in t dorp. Ze hebben altijd een hoop troep staan in de richting van de babyzooi, maar volgens mij kan geen enkele wagen daardoor. Heb ook de mutatie. Fijne wagen vind k! Mijn vriend kan er ook achterlopen zonder tegen de wagen aan te schoppen (had ie bij de wagen van mn zus wel) en de hoogte is ook prima voor ons allebei (hij is 1.87 en ik 1.64). Plus vond de bak ook lekker hoog zitten
pi_97463951
Welke wagen heb jij Sonnetje? De mutatie? Automatisch aanvullen op je telefoon zeker? :D
pi_97464077
:D damn you autocorrect ;)
Heb de mutsy 4rider dus (volgens telefoon de mutatie 4eisers ;))
pi_97464146
haha dacht al de mutsy, maar het type was me niet helemaal duidelijk!

Ik moet me nog eens verdiepen in de verschillen tussen die slider, transporter en 4rider!
Oef, wat een keuzes, das niet goed voor een zwangere vrouw ;)
pi_97464357
Mijn man is 182cm en heeft geen probleem met een Bugaboo hoor....
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97464390
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:46 schreef bitterend het volgende:
Mijn man is 182cm en heeft geen probleem met een Bugaboo hoor....
Ik ben 2cm langer en kan er niet met een rechte rug achter lopen :N
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97464396
Ik vind hem zelf ook wel laag, en voor vriendlief komt ie tot zijn knieën :X
Maar wel leuk dat jullie hem hebben, t'is wel een mooie en de kleur klinkt ook goed, lekker fris!
pi_97464428
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik ben 2cm langer en kan er niet met een rechte rug achter lopen :N
Echt?? ook als je de duwstang helemaal uit heb?? bizar!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97464455
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:47 schreef Jipster het volgende:
Ik vind hem zelf ook wel laag, en voor vriendlief komt ie tot zijn knieën :X
Maar wel leuk dat jullie hem hebben, t'is wel een mooie en de kleur klinkt ook goed, lekker fris!
Ohh je bedoeld de wiegbak is te laag of niet! ik snap het dan...kon me niet voorstellen dat het onderstel zo laag was haha!
maar ieder zijn keus! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97464554
owja haha, die wiegbak is zo laag, dan zou vriendlief altijd nog zo moeten bukken, de stang zal wel hoog (hoger) kunnen inderdaad.

Ik heb ook wel zin om een wagen te gaan uitzoeken O+
pi_97464561
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:49 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ohh je bedoeld de wiegbak is te laag of niet! ik snap het dan...kon me niet voorstellen dat het onderstel zo laag was haha!
maar ieder zijn keus! O+
Ik ging als eerste voor de Bugaboo kijken, maar voor 2 lange ouders was hij helaas te laag ;)
Als ik een kop kleiner was had ik hem misschien wel genomen :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97464579
De Joolz is ook best ok hoog.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_97464624
Volgens mij is Stokke het hoogst maar die is zo lelijk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97464676
Ja, Stokke is ook niet mijn wagen :X :X
pi_97464712
Daar moet je écht van houden ja :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97464773
Ik zag een reclame voor een paarse mutsy! die zag er ook niet verkeerd uit!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97470451
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:39 schreef Jipster het volgende:
haha dacht al de mutsy, maar het type was me niet helemaal duidelijk!

Ik moet me nog eens verdiepen in de verschillen tussen die slider, transporter en 4rider!
Oef, wat een keuzes, das niet goed voor een zwangere vrouw ;)
wat ik bij de transporter minder fijn vond was de manier waarop je de duwstang afsteld. Bij de slider en de 4rider heb je een knop in t midden die je indrukt en dan kan je m omhoog en omlaag doen, hij schuift dan in elkaar zeg maar. Bij de transporter heb je aan de zijkanten van die knopjes en kan je dat ding alleen op en neer doen (weet even niet hoe k t duidelijk moet zeggen, maar goed).
Ik weet niet precies het verschil tussen de slider en de 4rider. Volgens mij is het zitje bij de slider een geheel zeg maar (als ie ligt is het een soort kuip) en bij de 4rider kan je t voetgedeelte en de rugsteun onafhankelijk van elkaar doen, waardoor die helemaal plat kan.

Maar goed de reden dat we de 4rider hebben, is omdat ik de slider wilde (vanwege de kleurtjes :')) en lief niet, dus de 4rider maar :D Maar volgens mij is t zitje van de 4rider comfortabeler. Mijn zus heeft een wagen met ook een stoeltje uit 1 geheel en mn neefje groeit er bijna uit (is ook lang hoor) en als ie helemaal rechtop staat, dan glijdt ie eruit. Ze gebruikt dus ook altijd de buggy tegenwoordig. (maar das een x-adventure, dus weet niet hoe hjet bij de slider is hoor)

Trouwens, je meot even handigheid krijgen in het inklappen van de mutsy. Ik dacht eerst namelijk dat ie kapot was, omdat k m niet meer ingeklapt kreeg. Maar ik denk dat een soort van veiligheidsdingetje is, dat je m niet zo maar inklapt.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:09:10 #86
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97471046
Ik ben nog steeds zo blij met onze Mutsy 4rider!
Hij kan alles, is super wendbaar en hoog genoeg voor mij en mijn 1.95 man.
We hebben de team brown :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 29 mei 2011 @ 21:12:20 #87
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97471242
Hier ook erg tevreden met de Mutsy 4rider. Hier ook man 1.92 en ik 1.64. Sonnetje, hier hetzelfde qua inklappen. We hadden bijna de winkel gebeld tot ik nog eens goed de gebruiksaanwijzing ging lezen haha. In vind de wandelwagen echt fijn.

En met de bugaboo is het niet zozeer de stang (al kan ie niet zo hoog) maar meer de bak die gewoon echt laag is. Daar moet ik zelfs flink voor bukken, mijn man kon op zijn knieën bijna. Ik wilde die eerst ook maar eenmaal in de winkel, waren we daar meteen afgestapt.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:18:09 #88
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97471615
Ik ga tijdens mijn verlof oefenen met in- en uitklappen haha! Gister haalde ik de wiegbak eraf en dat ging zonder instructie, kwestie van een beetje pielen. De Stokke vind ik overigens ook lelijk. Hij lijkt me ook instabiel, ik zie ze altijd zo raar heen en weer zwiepen.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:19:13 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_97471688
mc mura is ook prima voor lange mensen. En de bak is lekker lang. Als je een redelijk lengteverschil tussen beide gebruikers hebt is ook makkelijk verstellen van groot belang. Bij de mura werkt dat dus ook met 1 knop, prima te doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97471785
Is de reiswieg van de 4 rider ook oke qua maat? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat die vrij klein is?
pi_97471825
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:12 schreef happyme28 het volgende:
Hier ook erg tevreden met de Mutsy 4rider. Hier ook man 1.92 en ik 1.64. Sonnetje, hier hetzelfde qua inklappen. We hadden bijna de winkel gebeld tot ik nog eens goed de gebruiksaanwijzing ging lezen haha. In vind de wandelwagen echt fijn.

En met de bugaboo is het niet zozeer de stang (al kan ie niet zo hoog) maar meer de bak die gewoon echt laag is. Daar moet ik zelfs flink voor bukken, mijn man kon op zijn knieën bijna. Ik wilde die eerst ook maar eenmaal in de winkel, waren we daar meteen afgestapt.
ik ben 176 en mijn man 182 en zowel de Cameleon en de Bee kunnen we met gemak gebruiken.
Tja je moet beetje bukken om je kind te leggen in de wiegbak maar met de reis stoel heb ik daar geen last van..
En je kan er zoveel mee...grote wielen voren/terrein wielen. super makkelijk in de auto...rijdt heerlijk..
Ik moet zeggen dat ik vind alle andere kinderwagens echt niet uitzien..die paarse van mutsy valt wel mee maar ben gewoon zo blij met mijn Cameleon en Bee... O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:23:03 #92
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97471940
Ik wilde of de Mutsy, of de Mura. De Mutsy won omdat ik die stabieler vond en niet wist dat het stuurtje er bij de mura afkon :')
Maar de Mutsy heeft vette accessoires! Wel hebben voor Rienk nu de funseat er op en hij vind het de bom!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 29 mei 2011 @ 21:23:14 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97471951
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:20 schreef Jipster het volgende:
Is de reiswieg van de 4 rider ook oke qua maat? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat die vrij klein is?
Vind hem niet klein, maar ik heb eigk geen vergelijkingsmateriaal. Volgens mij is de bak van bv Bugaboo wel groter als ik die zo voor de geest haal.
pi_97472066
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:12 schreef happyme28 het volgende:
Hier ook erg tevreden met de Mutsy 4rider. Hier ook man 1.92 en ik 1.64. Sonnetje, hier hetzelfde qua inklappen. We hadden bijna de winkel gebeld tot ik nog eens goed de gebruiksaanwijzing ging lezen haha. In vind de wandelwagen echt fijn.

En met de bugaboo is het niet zozeer de stang (al kan ie niet zo hoog) maar meer de bak die gewoon echt laag is. Daar moet ik zelfs flink voor bukken, mijn man kon op zijn knieën bijna. Ik wilde die eerst ook maar eenmaal in de winkel, waren we daar meteen afgestapt.
oh stond het daar ook in?!
Ik lees nooit gebruiksaanwijzingen blijkt maar weer :')
Maar ik was al helemaal in de stress toen, want hij was kapot en bladiebladiebla (zwangerschapsgezeur haha), maar goed was ook 36 weken toen we de wagen kregen :D

Bak en zitje enzo werkt allemaal heel simpel vind ik

Floris heeft tot 5 maanden in de bak gelegen, toen overgestapt omdat als hij zich boos maakte hij bovenin lag :') Leek me minder prettig voor m en hij wlde graag om zich heen kijken. Dus ik vond t geen probleem m met 5 maanden over te leggen. Het zitje kan ook gewoon goed plat en naar je toe.

Bugaboo vind ik gewoon niet zo mooi :D Maar eerst vond ik de mutsy ook niet mooi, tot ik zwanger was :') en nu ben ik er gewoon heel erg blij mee!
  zondag 29 mei 2011 @ 21:25:14 #95
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97472079
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:20 schreef Jipster het volgende:
Is de reiswieg van de 4 rider ook oke qua maat? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat die vrij klein is?
Groot genoeg. En de wandelwagen kan helemaal plat, dus heb je altijd ruimte genoeg.
Rienk ging met 5/6 maanden over. Hij wilde toen niet meer liggen. :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97472198
Sonne smaken verschillen echt! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:29:36 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97472389
We hebben trouwens de kleur ' cargo grey' , grijs met turquoise, het grappige is dat hema dekens heeft in precies die kleuren, onderkant grijs en bovenkant turqoise! De kleur van de wagen was niet mijn keuze, maar vriendlief bepaalde. (Ik had de kleur van de box en de kinderstoel al bepaald) :D
pi_97472404
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:26 schreef bitterend het volgende:
Sonne smaken verschillen echt! :D
:D precies!
Gelukkig maar ;)
Maar goed vind een hoop wagens ook niet echt heel mooi.
Ik had trouwens eerst mn zinnen gezet op de Easywalker, maar die vond ik op plaatjes mooier dan in t echt. Hij liep wel lekker trouwens :)

Sowieso lastig een goede keuze te maken als je ziet hoeveel wagens er zijn :)
Wat dat betreft wel handig dat mn lief gewoon zoiets heeft van nou we doen die. Want ik kan er heel lang over dubben enzo :')
pi_97472501
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef Aventura het volgende:
We hebben trouwens de kleur ' cargo grey' , grijs met turquoise, het grappige is dat hema dekens heeft in precies die kleuren, onderkant grijs en bovenkant turqoise! De kleur van de wagen was niet mijn keuze, maar vriendlief bepaalde. (Ik had de kleur van de box en de kinderstoel al bepaald) :D
Vriendlief had niks over de Bugaboo te zeggen.....ik stuurde het plaatje en ik zei MIJN MIJN!!!
:@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97472577
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:29 schreef Aventura het volgende:
We hebben trouwens de kleur ' cargo grey' , grijs met turquoise, het grappige is dat hema dekens heeft in precies die kleuren, onderkant grijs en bovenkant turqoise! De kleur van de wagen was niet mijn keuze, maar vriendlief bepaalde. (Ik had de kleur van de box en de kinderstoel al bepaald) :D
die kleur is mooi ;)
(hebben wij ook :D)
  zondag 29 mei 2011 @ 21:32:26 #101
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97472591
Ik vond de bak van de Mutsy ook (te) klein, heb nog heftig staan discussiëren met hubby in de winkel tot de verkoopster een maatband kwam brengen en ze allemaal precies even lang bleken :@ Wel is de ene wat breder dan de ander, maar ik vond de mutsy uiteindelijk prima. (al heeft Daan er amper in gelegen ivm de reflux, hij lag meestal in de maxi cosi).
pi_97472656
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Vind hem niet klein, maar ik heb eigk geen vergelijkingsmateriaal. Volgens mij is de bak van bv Bugaboo wel groter als ik die zo voor de geest haal.
Ik weet niet wat het scheelt in lengte, maar volgens mij is de Bugaboo wat hoekiger en loopt de Mutsy bak iets smaller bij het voeteneinde... Dus dan is de Bugaboo wat breder voor bij de beentjes. Misschien ook bij het hoofd...

Dat is wel het leuke als je allerlei wagens in de winkel naast elkaar ziet staan. Mij leek de Bugaboo altijd leuk, maar ik had dan ook nooit andere merken vergeleken, toen ik de wagens in de winkel zag vond ik andere wagens meteen mooier. Hij viel ook qua hoogte af.
Het is echt persoonlijk waar je voor kiest. Voor het uiterlijk, type banden, wendbaarheid, klein of nog kleiner in te klappen. Ieder z'n ding :Y
Wat wil je ermee doen, heb je een piepkleine auto, wandel je vaak of weinig...
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97472760
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:32 schreef happyme28 het volgende:

heb nog heftig staan discussiëren met hubby in de winkel tot de verkoopster een maatband kwam brengen en ze allemaal precies even lang bleken :@
Hehe :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_97472789
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:21 schreef bitterend het volgende:

[..]

ik ben 176 en mijn man 182 en zowel de Cameleon en de Bee kunnen we met gemak gebruiken.
Tja je moet beetje bukken om je kind te leggen in de wiegbak
Met mijn 1.80 en verrotte bekken zou ik haar daar volgens mij niet eens uit kunnen tillen.

Bovendien is de Joolz veel mooier >:)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 29 mei 2011 @ 21:38:16 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97472959
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:32 schreef happyme28 het volgende:
Ik vond de bak van de Mutsy ook (te) klein, heb nog heftig staan discussiëren met hubby in de winkel tot de verkoopster een maatband kwam brengen en ze allemaal precies even lang bleken :@ Wel is de ene wat breder dan de ander, maar ik vond de mutsy uiteindelijk prima. (al heeft Daan er amper in gelegen ivm de reflux, hij lag meestal in de maxi cosi).
Klopt, de mutsybak loopt een beetje taps toe. Lijkt mij niet echt een probleem.
pi_97486047
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Met mijn 1.80 en verrotte bekken zou ik haar daar volgens mij niet eens uit kunnen tillen.

Bovendien is de Joolz veel mooier >:)
echt nie :6
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97488572
De Bugaboo is volgens mij groter.. Een nichtje van ons past niet meer in hun eigen bak, zij hebben een Mutsy, maar nog wel in onze Bugaboo.
De kwaliteit lijkt ook goed. :) Hij is van 2004, en begint binnenkort aan de 3e baby. :)
pi_97488682
Zwart met rode Maxi Cosi Mura 4 FTW! :+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_97531087
ik lees hier altijd stiekem mee ivm rammelende eierstokken :')

misschien is dit wat voor iemand:

http://www.groupdeal.nl/?(...)sid=5&4dkn=promo5web
pi_97658161
Vandaag naar BabyPark geweest, oef wat een keuzes.. maar wij zijn eruit! Het wordt een Mutsy 4 Rider met een leren handvat! Welke reiswieg e.d. er op komt, van Cargo, Team of Active zijn we nog niet uit.. maar dat deze het wordt is duidelijk! Een mooie wagen, de hoogste duwstang van de mutsy's (en hoger dan maxicosi), zitje kan helemaal plat, past in de auto en de wielen zijn er ook zo af te halen. Ik vind het leuk, ineens zo echt! :D *O*
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:01:01 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_97660341
moooooooooi
pi_97660531
Wauw, als ik toch oma ben he, als.................kapotverwennen zal ik ze :D
pi_97838984
Wij hebben 5 jaar geleden een tweedehands kinderwagen gekocht (mutsaerts trans4mer geloof ik) en die rijdt nu echt niet lekker meer. Nu op zoek naar een andere 2e hands.

Ben al 5 jaar verliefd op de quinny (speedi of freestyle) maar ik vind de Mura ook wel erg mooi.
We hebben nu één met 3 wielen (zwenkwiel voor) en het liefst wil ik er nu eentje met 4 wielen.
Ik ga straks eens een paar vorige delen doorlezen :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_97944424
Wie heeft hier een Phil and Teds en zou de rugleuning voor me kunnen opmeten (van de 'hoofdzitting')
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_97944686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:42 schreef CrazyMoon het volgende:
Wij hebben 5 jaar geleden een tweedehands kinderwagen gekocht (mutsaerts trans4mer geloof ik) en die rijdt nu echt niet lekker meer. Nu op zoek naar een andere 2e hands.

Ben al 5 jaar verliefd op de quinny (speedi of freestyle) maar ik vind de Mura ook wel erg mooi.
We hebben nu één met 3 wielen (zwenkwiel voor) en het liefst wil ik er nu eentje met 4 wielen.
Ik ga straks eens een paar vorige delen doorlezen :)
wij hebben de quinny :) de hele set zelfs. maxi cosy, buggy en wagenbak. is idd nog best een fijn ding (zegt de draagdoekfan). waar woon je ergens? wij doen de onze van de hand nl, binnenkort.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97945413
Culemborg :)

Maar we komen ook vaak in het Noorden.

[ Bericht 19% gewijzigd door CrazyMoon op 09-06-2011 17:43:16 (Toegevoegd) ]
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_97950106
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:42 schreef CrazyMoon het volgende:
Culemborg :)

Maar we komen ook vaak in het Noorden.
overleg levert dat de hele rataplan idd weg kan, hebbu interesse?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97951227
Heb je foto's? Pben lukt me niet op de iPod, kan jij me een pb sturen? :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 06:52:11 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98016027
Grrr, ik probeere gister onze Mutsy 4-ridert in te klappen, niet gelukt. Deed alles volgens de gebruiksaanwijzing. Iemand nog tips, is dit een bekend probleem?
pi_98016538
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 06:52 schreef Aventura het volgende:
Grrr, ik probeere gister onze Mutsy 4-ridert in te klappen, niet gelukt. Deed alles volgens de gebruiksaanwijzing. Iemand nog tips, is dit een bekend probleem?
Vrienden van ons hadden hetzelfde, toen had het te maken met de schroefjes in het frame die te strak aangedraaid waren, en daardoor kon ie niet inklappen. Schroefjes iets losser gedaan en inklappen maar. Misschien helpt dat bij jou ook?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 09:16:48 #121
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98016627
Mijne gaat ook stroef. ff Goed rammen ;)

Duwstang naar beneden duwen en INhouden en dan tegelijk dat ding links omhoogtrekken. Dan moet het lukken! En anders even bellen naar de winkel :Y

Mijne gaat ook niet soepel, ik ben inmiddels een ervaren rammer ;)

Maar ik kan dus ook een schroefje losdraaien? Kon je dat anderhalf jaar geleden niet ff zeggen? :{w :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98016792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:16 schreef Vlindur het volgende:
Mijne gaat ook stroef. ff Goed rammen ;)

Rammen is eigenlijk ook hier het keywoord :D
Want ik ben geneigd om het heel voorzichtig te doen, maar pas als je een beetje "ramt", dus niet alleen kracht zet, maar er ook een beetje vaart in gooit, dan gaat hij snel in elkaar.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:08:22 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98573023
Zooooo... onze kinderwagen is besteld! *O* Het is de maxi cosy Mura geworden, 4 wielen. Schijnt over 2 weken al geleverd te worden.... en ik maar denken dat daar een flinke levertijd op zit! :D Bijna nog " afgezet". De verkoopster vertelde namelijk dat de reiswieg erbij zat en vervolgens stond op de rekening deze apart voor 179 euri. Mondje opengetrokken en kregen die toen voor de helft, was een foutje, schijnt dat dat tegenwoordig overal apart verkocht wordt... Nu heb ik me verder niet onwijs verdiept (en wat ik had opgezocht uiteraard niet onthouden :P ), dus weet niet of dat echt zo was. Maar goed, schoonpaps heeft betaald, anders had ik wellicht internet nog verder afgespeurd :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:28:49 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98579239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Rammen is eigenlijk ook hier het keywoord :D
Want ik ben geneigd om het heel voorzichtig te doen, maar pas als je een beetje "ramt", dus niet alleen kracht zet, maar er ook een beetje vaart in gooit, dan gaat hij snel in elkaar.
Update: die van ons is inmiddels ingeklapt, moest wel een schroevendraaier aan te pas komen om het stangetje in de sleuf te wippen. Hm, klinkt een beetje vaag, maar het hielp.
pi_98600701
Ik ben nog steeds erg blij met onze Easywalker Qtro *O* Hij kan alle terreinen hier goed aan. Stoepen, bos, strand. Volgende week gaan we de bergen uit proberen :+ Ik ben echt heel blij met 4 luchtbanden i.p.v. alleen de achterste twee zoals ik toch bij de Quinny e.d. nog vaak voorbij zie komen.

Puck groeit alleen zo langzamerhand uit de bak.

Wat is nou de grens dat ze in het zitgedeelte ook wat meer rechtop mogen dan alleen maar in de platte stand? zes maanden?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98600935
@susie, zelfde datum uitgerekend en zelfde kinderwagen :)
@aventura, toch handig een schroevendraaier!
@DML, volgens mij als kindje t hoofdje zelf overeind kan houden en een beetje kan zitten, maar ik wacht de deskundigen nog even af, ben ook wel benieuwd :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:21:33 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98602459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:44 schreef Nirak het volgende:
@susie, zelfde datum uitgerekend en zelfde kinderwagen :)
Dat meen je niet! _O- haha! Ben benieuwd of we nog meer hetzelfde gaan aanschaffen voor onze beebs!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:09:21 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_98604706
Susie, de Mura is standaard zonder kinderwagenbak, dat is een extra zeg maar. Maar meestal adverteren winkels dan met de wagen + bak voor een totaalprijs.
Wij komen er nu dus achter dat je het zitje niet op het onderstel kan zetten als de adapters van de mc/bak er op zitten. En aangezien we nu redelijk vaak wisselen tussen bak/zitje afhankelijk van wel kind er in moet, is dat niet heel handig. Wel handig is dat we een kidsit gekocht hebben voor Driekus en dat werkt perfect, die hang je er makkelijk aan en hij vindt het nog leuk ook om erop te zitten. Kan ik in mijn eentje toch met twee kinderen op stap.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98604773
Maar die adapters is toch ook gewoon secondenwerk Mefke? Ik vind t maar een kleine extra handeling eigenlijk..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:12:10 #130
100412 mefke79
komt goed!
pi_98604843
Ik vind die adapters nogal stroef schuiven eigenlijk en ik loop altijd te klooien met hoe ze er nou op moeten :@
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:18:42 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98608721
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:09 schreef mefke79 het volgende:
Susie, de Mura is standaard zonder kinderwagenbak, dat is een extra zeg maar. Maar meestal adverteren winkels dan met de wagen + bak voor een totaalprijs.
Tja, dan had die muts van een verkoopster het maar beter moeten vertellen he? :P Schoonvader had dus een mazzeltje ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_98612837
Wij hebben de mutsy transporter en mijn zus de mutsy 4-slider.
Het voordeel van die van haar is de extra boodschappenmand en 4 luchtbanden

voordeel van de transporter klapt kleiner in en klapt ook makkelijker in
pi_99754764
dit lijkt een beetje op spam....

[ Bericht 88% gewijzigd door Lois op 22-07-2011 12:32:50 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:26 #134
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99756909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben de mutsy transporter en mijn zus de mutsy 4-slider.
Het voordeel van die van haar is de extra boodschappenmand en 4 luchtbanden

voordeel van de transporter klapt kleiner in en klapt ook makkelijker in
De 4-slider bestaat niet.
Het is of de Slider of de 4-rider :)


4-Rider

Slider

Transporter
Ik hou van de 4-rider O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99760501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met onze Easywalker Qtro *O* Hij kan alle terreinen hier goed aan. Stoepen, bos, strand. Volgende week gaan we de bergen uit proberen :+ Ik ben echt heel blij met 4 luchtbanden i.p.v. alleen de achterste twee zoals ik toch bij de Quinny e.d. nog vaak voorbij zie komen.

Puck groeit alleen zo langzamerhand uit de bak.

Wat is nou de grens dat ze in het zitgedeelte ook wat meer rechtop mogen dan alleen maar in de platte stand? zes maanden?
Dat is een keuze ik heb een quinny buzz met allemaal luchtbanden
Ik doe pas echt zitten met een maand of 9 en vanaf een maand of 6 een beetje omhoog
pi_100099126
Wij zitten nu ook middenin het uitzoeken van een kinderwagen. Kunnen er eentje krijgen, maar dat is alleen het onderstel inclusief reiswieg. In principe niet heel erg, maar wat moeten we dan als de baby niet meer in de reiswieg past? Moeten we dan alsnog een onderstel plus kinderwageninzet kopen óf kopen we dan gewoon een goede buggy, bijvoorbeeld de Quinny Zapp extra. Ik vind het best een moeilijke keuze, wat is handig?

Iemand ervaring met de Quinny Zapp extra of een andere goede buggy die gebruikt kan worden voor een kindje vanaf 6 maanden?
pi_100099402
kan je niet een wandelwageninzet kopen voor het onderstel wat je kan krijgen?
*poef* nu is het weg
pi_100099686
Heb ik al naar gekeken, maar kan tot nu toe nergens losse wandelwageninzetten vinden. Daarnaast weet ik niet welk type onderstel het is, alleen dat het een Quinny is, maar volgens mij al paar jaar oud. Weet ook niet of dit wel of niet iets uitmaakt.
pi_100100223
Ik heb zelf de gewone quinny zapp, dus zonder de extra ;) maar ik zou persoonlijk niet ervoor kiezen om die nu al gebruiken. Ik vind de gewone kinderwagen een stuk minder hobbelen en wiebelen met die grote banden dan de quinny zapp met de kleine wieltjes.
pi_100100333
We moeten nog naar een winkel om te gaan proefrijden en kijken wat we doen, maar ben iig benieuwd naar ervaringen van mensen hier.
pi_100100409
ik heb geen quinny buggy, maar een koelstra. Ik vind de buggy een stuk minder fijn dan de wandelwagen. Die heeft toch betere vering enzo.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:10:32 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_100102200
poezebeest bij de quinny zap (en ik denk de meeste buggys) kan je de hoogte van de duwstang niet instellen. Wij hebben een zapp voor op de fiets tweedehands gekocht, maar hij is eigenlijk te laag voor ons en dat loopt dus voor geen meter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100102388
Voor mij is de duwstang van de buggy juist te hoog (ik ben dan ook maar 1.65). Voor korte stukjes is het niet erg, maar voor lange enden lijkt het me niet heel erg comfortabel.
*poef* nu is het weg
pi_100103807
Heb inmiddels wat rondgekeken op internet en lijkt er toch op dat de buggy handig en fijn is voor erbij en wanneer je kindje wat groter is, maar niet voor zo'n kleintje. Komende week maar eens even gaan proefrijden en op zoek naar een losse wandelwageninzet.
pi_100134498
Ben er ondertussen al uit, na wat testritjes en afwegingen wordt het de mutsy 4-rider! Nu nog even de kleur kiezen en goedkeuring van (8> krijgen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:16:35 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100134806
Wat is eigenlijk een handige wagen voor een baby en peuter samen? Ik denk dat ik afstand moet gaan doen van m'n retroset nu ;(
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100136459
Flugel, hoe oud is Willem als de baby komt?

Wij hebben geen andere kinderwagen gekocht. We hebben een Quinny Speedi en gaan de baby veel dragen. Lotte is bijna 2 en loopt dus al iets meer. Eventueel komt er nog zo'n mee-rij-plankje.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bevalt op deze manier... :D Ik geloof dat Claudia het ook zo deed in het begin, maar toch is overgestapt op een duo wagen. Ivan was natuurlijk wel iets kleiner toen Lena kwam...
Lotte!
Noah!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:06:55 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100136523
Willem is dan ongeveer 1,5jr oud, echt nog iets te jong om niet in de wagen mee te gaan dus ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:08:35 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100136597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:16 schreef flugeltje het volgende:
Wat is eigenlijk een handige wagen voor een baby en peuter samen? Ik denk dat ik afstand moet gaan doen van m'n retroset nu ;(
Dat is wel jammer zeg, ti's dat ik niet zwanger ben anders wou ik de retro kinderwagen wel hebben ;)
Be happy with the little things in life
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:11:29 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100136699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:08 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Dat is wel jammer zeg, ti's dat ik niet zwanger ben anders wou ik de retro kinderwagen wel hebben ;)
We twijfelen nog over het fabriceren van een stoeltje op de wagenbak voor Willem, maar vooralsnog lijkt het erop dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100136822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We twijfelen nog over het fabriceren van een stoeltje op de wagenbak voor Willem, maar vooralsnog lijkt het erop dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken...
1,5 is idd wel wat jong nog dan. Ik heb het overigens weleens gezien, een retro-wagen met een stoeltje extra. Zou zoiets niet op een "officiele" site na te zoeken zijn (van de fabrikant bijv, of de verkoper?)
Lotte!
Noah!
pi_100136937
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We twijfelen nog over het fabriceren van een stoeltje op de wagenbak voor Willem, maar vooralsnog lijkt het erop dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken...
FLUGEL NEE!!!!

ik heb net een stoeltje op MP gekocht voor en tientje, die kan je ver uittrekken, en hoppa, polle erin en elin erop, ik maak zo ff een foto (en ik zag er nog 1 op MP staan voor 15 eur)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:21:29 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_100137117
FLugel, wij hebben een kid-sit gekocht, zo'n ding dat je achter de wagen kan hangen en dat werkt perfect. Gaat waarschijnlijk niet bij jouw retrowagen helaas...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100137152
Mefke, zitten ze daar nog op vast? En kan jij daar een beetje normaal mee lopen zonder dat je kont een meter naar achter steekt? Ik ben zo bang dat Lotte er gewoon vanaf stapt als ze er genoeg van heeft... :P
Lotte!
Noah!
pi_100137215


stoeltje is dus uittrekbaar, geloof een marge van 10 cm ofzo dus past op vrijwel elke retrowagen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:24:39 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100137243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:17 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

FLUGEL NEE!!!!

ik heb net een stoeltje op MP gekocht voor en tientje, die kan je ver uittrekken, en hoppa, polle erin en elin erop, ik maak zo ff een foto (en ik zag er nog 1 op MP staan voor 15 eur)
Ben heul erg benieuwd! Het zou de beste oplossing zijn, tegen de tijd dat mini2 in een buggy gaat zal Willem wel goed kunnen lopen dus dan kan ik de retrobuggy wel gewoon blijven gebruiken. Het probleem is er dus alleen zolang Mini2 nog in de bak ligt... Zou mooi zijn als dat inderdaad met een stoeltje is op te lossen..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:24:40 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100137244
oe lurk ook ff mee; zus heeft nog een duobuggy voor me te leen; maar zo'n oplossing lijkt me ook wel handig eigenlijk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:25:00 #158
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100137257
KD IK HOU VAN JOU!!!!!

MP aanslingert...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100137277
http://link.marktplaats.nl/469843082

mag je ons tuigje wel hebben, elin blijft toch wel zitten, of loopt gewoon met ons mee
pi_100137280
Ja! Zo'n ding had ik dus ook gezien hier. Waar heb je op gezocht KD? Ik kon niks vinden online... :@
Lotte!
Noah!
pi_100137356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:25 schreef Linda2205 het volgende:
Ja! Zo'n ding had ik dus ook gezien hier. Waar heb je op gezocht KD? Ik kon niks vinden online... :@
zitje kinderwagen
:+
pi_100137416
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

zitje kinderwagen
:+
:6

Ik zocht op zitje retro kinderwagen maar kreeg alleen maar fora }:|
Lotte!
Noah!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:31:03 #164
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100137545
Zo, mail is de deur uit... Een tuigje heb ik nog KD, die heb ik nu in de buggy zitten...

Ik ben wel heul erg vroeg nu he? Maar goed, dan heb ik 't alvast en ik heb gewoon zin om een daad te stellen :+

Het is óf dat óf een jurkjesgarderobe, wat wel weer heel sneu zou zijn als het dan weer een jungske wordt :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100137597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:31 schreef flugeltje het volgende:
Zo, mail is de deur uit... Een tuigje heb ik nog KD, die heb ik nu in de buggy zitten...

Ik ben wel heul erg vroeg nu he? Maar goed, dan heb ik 't alvast en ik heb gewoon zin om een daad te stellen :+

Het is óf dat óf een jurkjesgarderobe, wat wel weer heel sneu zou zijn als het dan weer een jungske wordt :P
och, er is altijd een overtreffende trap aanwezig <---
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:35:56 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_100137755


En je gaat het niet geloven, maar onze dreumes heeft de grootste lol erop. Je krijgt er een elastiekje bij zodat je em makkelijk kan opklappen, dus als ie er dan af wil, klap ik em op. Zomaar afstappen doet ie niet, ik heb er altijd redelijk het tempo in, dus het gaat em dan te snel.
Eerlijk gezegd valt het mee hoeveel last je er van hebt, maar voor langere stukken ga ik er een beetje schuin achter lopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:38:06 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100137825
Zo'n plankje is wel een oplossing voor de periode na de wagenbak ja... Ik ga hier zeker mee uit komen zo. Dank allemaal voor het meedenken, eerste probleem wat ik in m'n hoofd haalde alweer opgelost!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:54:09 #168
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100138525
De oplossing van KD is wel een hele goede.. Dan kun je die super leuke retro wagen lekker nog gewoon gebruiken. O+
Be happy with the little things in life
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:57:54 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100138718
Zeur ik Martijn al een maand of 3 aan z'n kop dat ie dat ding naar de onhandige zolder moet brengen, net zoals de wieg die nog tot 3 weken geleden op de slaapkamer stond... Heeft ie eindelijk alles opgeruimd :')
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100194287
Ik lees hier ook mee. Hannah is bijna 2 wanneer baby 2 wordt geboren. Ze kan goed lopen, maar uiteraard nog geen lange stukken.
Zo'n kiddyboard of zitje lijken me eerlijk gezegd niet fijn voor de gene die achter de wagen loopt.
Draagdoek zullen we ook best wel gebruiken, maar vind ik niet zo lekker voor hele dagen of bij het winkelen. Bovendien wil ik ook dat mijn moeder of mijn man met 2 kinderen op stap kunnen.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de inline wagens van Phil en Ted's. Heeft iemand hier al ervaring mee?
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:41:23 #171
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100195719
Voor de Mutsy is een duoseat te koop en het -schijnt- dat hij ook op de 4-rider past. Dat zou fijn zijn!




Op MP staan er verscheidene te koop.
Mocht het niet passen halen we denk ik een buggyboard zoals mefke er bij.
We halen sowieso geen nieuwe kinderwagen. Daarvoor lopen we te weinig voor :@

Ah kijk: Dit is de 4-rider. Het past dus! *O*

Voor de achterste is het zo gemaakt dat het helemaal plat kan en er is een nestje bij
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100197471
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:41 schreef Vlindur het volgende:
Voor de Mutsy is een duoseat te koop en het -schijnt- dat hij ook op de 4-rider past. Dat zou fijn zijn!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Op MP staan er verscheidene te koop.
Mocht het niet passen halen we denk ik een buggyboard zoals mefke er bij.
We halen sowieso geen nieuwe kinderwagen. Daarvoor lopen we te weinig voor :@

Ah kijk: Dit is de 4-rider. Het past dus! *O*
[ afbeelding ]
Voor de achterste is het zo gemaakt dat het helemaal plat kan en er is een nestje bij
[ afbeelding ]
Nu ben ik helemaal overtuigd van de 4-rider! Deze week maar eens gaan bestellen.
pi_100198594
Vlindur, ik heb eens even gegoogled en lees dat Mutsy het zelf niet aanraadt om de duoseat op de 4-rider te zetten. Iets met het frame wat instabiel zou zijn ofzo.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:23:25 #174
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100199253
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:04 schreef octopussy het volgende:
Vlindur, ik heb eens even gegoogled en lees dat Mutsy het zelf niet aanraadt om de duoseat op de 4-rider te zetten. Iets met het frame wat instabiel zou zijn ofzo.
Ja, dat las ik zonet idd ook. Omdat de UrbanRider 4 even grote banden heeft kunnen ze meer gewicht dragen. Mijn wagen heeft voor 2 kleinere wielen en kunnen de voorwielen er onder vandaan klappen.
Maakt het gelijk een stuk minder tof }:|


Poezebeest, wel gewoon bestellen hoor! Hij is verder elke cent meer dan waard O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100200048
Kan de urbanrider ook nog bestellen, zie dat die even duur is nl. Ik zal deze week wel eens in de winkel kijken en kijken wat men aanraadt.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:49:09 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100200160
Wij hebben ok een kidsot vor Alexa gekocht. Ideaal, zitten als ze moe is, lopen als ze dat wil. Bovendien vindt ze het erg interessant.... Gaat prima achter onze bug
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:09:06 #177
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100200868
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:46 schreef Poezebeest het volgende:
Kan de urbanrider ook nog bestellen, zie dat die even duur is nl. Ik zal deze week wel eens in de winkel kijken en kijken wat men aanraadt.
De 4-rider rijdt veel soepeler omdat de voorwielen helemaal kunnen draaien. Bij de UR moet je grotere bochten maken..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100202051
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De 4-rider rijdt veel soepeler omdat de voorwielen helemaal kunnen draaien. Bij de UR moet je grotere bochten maken..
Ah, wist ik niet, dan lijkt het toch de 4 rider te gaan worden.
pi_100205592
Die urbanus is toch met dat onderstel dat moet knikken bij bochten? Lijkt me vreselijk onhandig!

Wij gaan ook de mutsy 4rider kopen.. Nu nog kleurtje bepalen.... :7
pi_100205633
Oops damn you autocorrect :') Urban moet het zijn ipv Urbanus :D
pi_100205869
De 4rider is ech fijn ja!
Nog even reclame maken ;)
Vooral als je de wielen oppompt enzo, rijdt ie nog fijner :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:00:41 #182
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100207609
Ze hebben een nieuwe kleur! Carribean <3 die was er niet toen wij hem kochten. Wij hebben Team Brown!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:01:41 #183
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100207661
Wij hebben de harde banden versie want wilde niet steeds banden pompen. Geen spijt van!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100207918
Niemand die een Phil en Ted's (duo)wagen heeft? :'(
pi_100207976
Ik wilde de single spoke versie, want die vond ik mooier :')
Maar had dus niet door dat de wielen niet opgepompt waren :') dus toen ik daar achterkwam was t wel fijn zeg maar :P

En die carribean is mooi. Die wil ik...
Vind die cargo pacific ook wel erg mooi trouwens,.
Eigenlijk alle kleurtjes wel :P
Mja vind t ook zonde bij een eventuele 2e nieuwe kleuren te gaan kopen...Heb ook een bijpassende parasol en luiertas.

Wat ik wel stond vind aan die team kleuren is dat er zo'n groot teamplakaat op de wandelwageninzet staat (of is dat niet bij alle teamkleuren? bij die van een vriendin van me iig wel)
pi_100208048
Octo, ik weet alleen dat een vriendin van mij hem wilde kopen maar dat uiteindelijk niet heeft gedaan omdat het nestje heel erg klein is (56 cm volgens mij, maar dat weet ik niet zeker)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_100208572
Wij gaan voor zo'n aanhang-geval, zoals Mefke postte. En anders combi buggy voor Mette en draagdoek voor baby.
Wij hebben een Bugaboo overigens.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100208844
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:08 schreef sproet-je het volgende:
Octo, ik weet alleen dat een vriendin van mij hem wilde kopen maar dat uiteindelijk niet heeft gedaan omdat het nestje heel erg klein is (56 cm volgens mij, maar dat weet ik niet zeker)
Ja die cocon is wel klein inderdaad. Maar ik had eigenlijk toch al de gedachte om zelf een matrasje te fabrieken die je dan in het platte deel kan leggen. Ik vraag me alleen af of het niet heel erg benauwend is als een baby erin ligt en de dreumes er halfboven zit. Even een plaatje ter illustratie:



zodra de kleinste kan zitten kan je het dus zo doen:


Dat lijkt me dan echt reuzehandig!
pi_100210682
octo, het lijkt me dat je dan net zo ver van de duwstang loopt als bij een aanhangplankje. En die bovenste oplossing ziet er maar raar en benauwd uit. Vorig jaar op vakantie heb ik em in levende lijve gezien en toen viel het me op dat de kleinste, die onderin ging zitten als in optie 2, erg moeilijk deed om er in te komen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:08:24 #190
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100210992
Mij lijikt het ook niks nee. Zou dan liever de kinderen naast elkaar willen hebben.

Sonnetje, Wij vonden de zilver next mooier, en hebben ook een lederen handvat.
De plaat is idd wel groot, maar we vonden het niet hinderlijk. Ik had liever de ice blue gehad, maar manlief vond die niet mooi. Dus werd het de bruine, die vonden we beide mooi!

Nu had ik dus echt de carribean gekocht, met of zonder toestemming. 8-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100211010
Ik zag dat gister toevallig voorbij komen en de achterste hing helemaal scheef om iets te kunnen zien.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100213306
Mm ja OK. Misschien ga ik wel even een baby lenen en hem uitproberen :P

Heb toch nog wel 5 maanden om te beslissen wat ik doe :)
pi_100213941
Octo, ik zou het gewoon rustig even aankijken nog. Mette begint zich bijvoorbeeld te ontpoppen tot een buggy-weigeraar. Ik denk dat die een duowagen en dan voorop echt helemaal verschrikkelijk zal vinden. Daarom leek mij het aanhangzitje prettig. Dan kan ze meekijken naar de baby, maar kan ze ook een stukje lopen. Ik denk dat dat best goed gaat werken. Dat ze meer het idee heeft erbij te horen. Scheelt ook wel dat d e winkels voor mij ook maar op 50 meter afstand zitten.

Maar dat hele kinderwagen/buggy weigeren is dus iets van de laatste anderhalve maand. Oftewel het gedrag van die eigenwijze dreumesjes is zo veranderlijk als het weer :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100214156
Hier werkt de kid-sit echt absoluut niet, Lena is er tijdens stevig doorstappen al 2x afgedonderd omdat ik en mijn moeder niet doorhadden dat ze eraf wilde stappen. En als ik ga winkelen is het helemaal drama dat ze alle kanten op kan, even stilstaan is garantie voor een afstappend meisje. Ik draag Jelte eigenlijk altijd dus heb geen probleem, maar mijn schoonouders die 1x in de week oppassen hadden dat hierdoor wel, want die konden op hun enige vrije dag geen kant meer op. Wij hebben hier dus onlangs alsnog een topmark duobuggy aangeschaft en die bevalt prima!! (alleen al om de 20x zoveel ruimte om je boodschappen en tassen in te verstoppen :+ )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100247174
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef Poppedein het volgende:
Hier werkt de kid-sit echt absoluut niet, Lena is er tijdens stevig doorstappen al 2x afgedonderd omdat ik en mijn moeder niet doorhadden dat ze eraf wilde stappen. En als ik ga winkelen is het helemaal drama dat ze alle kanten op kan, even stilstaan is garantie voor een afstappend meisje. Ik draag Jelte eigenlijk altijd dus heb geen probleem, maar mijn schoonouders die 1x in de week oppassen hadden dat hierdoor wel, want die konden op hun enige vrije dag geen kant meer op. Wij hebben hier dus onlangs alsnog een topmark duobuggy aangeschaft en die bevalt prima!! (alleen al om de 20x zoveel ruimte om je boodschappen en tassen in te verstoppen :+ )
Oh wat jammer. Wij hebben er echt veel plezier van gehad. Maar als ze niet blijven zitten houdt het wel een beetje op ja -O-
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:41:10 #196
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100289483
*O*

Een buggy gekocht voor Lientje, ik heb er wel 6 met elkaar vergeleken, wat moeilijk om te kiezen, maar deze is het meest praktisch. Hij kan klein opgevouwen, de MC kan er nu op voor hele kleine stukjes, zodat ik niet met het ding hoef te slepen als mevr erin ligt te pitten, de rugleuning kan helemaal plat en hij kan ingeklapt blijven staan op zijn pootjes.

pi_100289698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:23 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Oh wat jammer. Wij hebben er echt veel plezier van gehad. Maar als ze niet blijven zitten houdt het wel een beetje op ja -O-
Ja heel jammer -O- Maar ik ben nog steeds blij dat ik m van je over heb kunnen nemen en m zo heb kunnen proberen!! Uiteindelijk loopt Lena inmiddels ook wel zo prima dat we m ook daarom maar heel weinig gebruiken...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100290875
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Ja heel jammer -O- Maar ik ben nog steeds blij dat ik m van je over heb kunnen nemen en m zo heb kunnen proberen!! Uiteindelijk loopt Lena inmiddels ook wel zo prima dat we m ook daarom maar heel weinig gebruiken...
-O- Jammer... Ben heel benieuwd of Mette het straks wel of niet gaat trekken een kid-seat.
Als je hem kwijt wil/wil verkopen.... Je mag me altijd pmen :@
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100290942
Poppedein, als ze niet wil schiet het niet op natuurlijk..jammer. Ik merk wel dat Driekus soms stukjes wil staan, dat is prima, dat gaat ook wel zolang de mc er op zit. Met de bak erop is het lastiger.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100290993
Ik zal aan je denken Wicks, maar we houden m denk ik eerst nog even voor het geval t weer enorm gaat sneeuwen/glad is van de winter en ik niet met Jelte in de doek durf te lopen. Als hij toch de deur uit gaat gaat er een PM jouw kant op of je nog steeds interesse hebt!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100291043
Ik laat Lena ook regelmatig gewoon op de stand van de Mura staan, daar waar de rem op zit, werkt ook wel prima voor hele kleine stukjes in de stad.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100291270
Ik zag trouwens dat bij de nieuwere mura's de kap anders is dan bij die van ons. Die nieuwe kap lijkt me handiger. Ik moet bekennen dat wij de kap namelijk meestal eraf gooiden...
Juud, dat is een mooie buggy, ook van MC toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100293671
Ik vind het in ieder geval erg onhandig dat bij ons de kap alleen maar óf helemaal omhoog óf helemaal omlaag kan!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:21:13 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100313150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:12 schreef mefke79 het volgende:
Ik zag trouwens dat bij de nieuwere mura's de kap anders is dan bij die van ons. Die nieuwe kap lijkt me handiger. Ik moet bekennen dat wij de kap namelijk meestal eraf gooiden...
Juud, dat is een mooie buggy, ook van MC toch?
Jep!
Ik was nooit zo van MC/buggy combi's, maar het is soms wel enorm praktisch. Ik neem haar nu vaak in de doek mee naar de supermarkt, maar dat is soms helemaal niet handig.
Ook voor even in en uit de auto is dit ideaal en een paar maanden verder kan ze in de buggy. Ze zeggen dat het nu al kan, omdat ie plat kan, maar ik vind haar daar nog te klein voor. Straks met een fijne voetenzak kan het prima.

Voor langere stukken neem ik gewoon de kinderwagen met bak.
pi_100314043
Mag ik even een lans breken voor onze duobuggy?



De X-Adventure Tandem. Wij hebben hem in het zwart-rood. Het grootste nadeel is dat hij niet zo fijn, licht en soepel rijdt als de Bugaboo. Dat wil zeggen, het is echte buggykwaliteit. Maar oh wat heb ik er plezier van! We gaan meestal zonder wagen op stap. Lena gaat in de doek en Ivan loopt mee, of Lena gaat bij mijn lief in de Beco en Ivan gaat bij mij op de rug. Als ik alleen op pad ga sleep ik de duowagen mee. Meestal doe ik Lena alsnog in de doek en leg ik het achterzitje plat zodat ik daar al m'n meuk in kwijt kan: de tas, speelgoed voor Ivan, boodschappen, whatever.

Ivan vindt de wagen ronduit geweldig. Het zitje is heel open en lijkt meer op een gewone stoel dan op een buggy of kinderwagen. Hij zit erin als een prinsje; ik vind het veel fijner voor hem zitten dan onze gewone kinderwagen. Ook kan ik hem er makkelijker in- en uittillen, wat heel fijn is als ik Lena in de doek voorop draag. De duowagen is momenteel voor Lena wat ongeschikt. Ze is te groot voor de wagenbak maar nog net iets te klein voor het zitje. Een kind moet vrij stevig kunnen zitten om daar goed in te zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100314285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:05 schreef Linda2205 het volgende:
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bevalt op deze manier... :D Ik geloof dat Claudia het ook zo deed in het begin, maar toch is overgestapt op een duo wagen. Ivan was natuurlijk wel iets kleiner toen Lena kwam...
Ik merk dat dat ook alle verschil maakt inderdaad. Ivan was 14 maanden oud toen Lena werd geboren en hij liep toen nog maar een maand of twee. Inmiddels zijn we een half jaar verder en loopt hij gewoon heel anders, veel beter. Zo moeizaam als het in het begin ging, gaat het allang niet meer. Toen Lena net was geboren moest ik Ivan bijvoorbeeld nog wel eens van het asfalt plukken, troosten en in de kinderwagen terugzetten.

OMG, ik wist niet dat je zwanger bent, flugeltje! :o Wauw, gefeliciteerd! Da's nog eens goed nieuws.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100314364
wij hebben ook zo'n soort duowagen hier staan, overgenomen voor bijna niets van een collega. Alleen, ik kan Tienus daar nog niet in kwijt, er zit geen nestje bij. Die collega zette de mc er gewoon in, dat kan natuurlijk ook. Hij is wel ideaal voor naar de dierentuin etc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100314574
Die 4-Rider ziet er trouwens goed uit! Met de kennis van nu zou ik niet nog een keer een Bugaboo hebben gekocht. Ik wou eigenlijk een Buggypod kopen, maar die kan niet op de Bugaboo.



Ik zag pas weer iemand met een meerijdplankje naast de kinderwagen lopen. Dat zag er helemaal niet praktisch uit.

Mefke, wat voor duowagen heb jij? Hier past dus wel een nestje in en dat was in het begin heel fijn.

Andere voordelen:
* retegoedkoop (wij hadden een showroommodel)
* straks zitten ze er met z'n tweetjes in, achter elkaar O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100315419
Oeh die buggypod, even onderzoeken of die wel aan m'n quinny zapp past. Dan kan de baby in de maxi cosi (het zal voor mij om mini stukjes gaan, even een boodschapje doen een kwartiertje). En dan Mette in de pod.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:37:59 #210
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100315975
Claudia, waarom was je dan nu wel voor de 4-Rider gegaan?

De verkoper bij de plaatselijke BabyPlanet gaf ook negatief advies over de duoseat op de 4-rider te zetten. "Dan kun je beter een duowagen kopen of je kindje de eerste tijd in een draagzak te doen"

:') Draagdoek ja. Dat was ik ook van plan. :Y
Ik wandel toch niet veel, dus om een hele duowagen aan te schaffen lijkt me ook niet zo'n geweldig plan.

Ik hoop gewoon ernstig dat Rienk tegen die tijd braaf luistert en naast me blijft lopen ipv elke meter een andere kant op te willen :') Want lopen kan hij prima. Rennen ook :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100316081
Nou, als ik had geweten dat ik een tweede kindje wilde en ook zo snel dan had ik daar rekening mee gehouden in de aanschaf van mijn kinderwagen. Op een of andere manier hebben we er nooit bij stilgestaan dat we één kind niet genoeg zouden vinden. :')

De 4-Rider ziet er mooi en comfortabel uit! En ook heel gezellig met twee kindjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100316416
Claudia, bedankt voor het delen van je ervaring met de duobuggy. Kan je trouwens beide zitjes kantelen in slaapstand? Of hoe gaat zoiets?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:47:53 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100316444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:55 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben ook zo'n soort duowagen hier staan, overgenomen voor bijna niets van een collega. Alleen, ik kan Tienus daar nog niet in kwijt, er zit geen nestje bij. Die collega zette de mc er gewoon in, dat kan natuurlijk ook. Hij is wel ideaal voor naar de dierentuin etc.
Past het matrasje van je kinderwagenbak niet in die duo wagen? Is dat geen oplossing, dekentje erbij en klaar. En als het straks iets kouder is een voetenzak of winterpak.
pi_100316670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef octopussy het volgende:
Claudia, bedankt voor het delen van je ervaring met de duobuggy. Kan je trouwens beide zitjes kantelen in slaapstand? Of hoe gaat zoiets?
Ja, volgens mij wel. Van het voorste zitje weet ik het niet zeker, maar ik kan wel even kijken voor je.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100316728
Wij zijn ook erg blij met onze duowagen van kees,naast elkaar.
Tijn blijft niet op zo n plankje staan,die rent alle kanten op.nu nestje eruit en buggy gedeelte kan voll plat dus joep ligt er zo in en tijn zit.

Ik kan er ook mee door kruidvat en action.is iets breder dan de mura.
Wij vonden naast elkaar prettiger duwen en gezelliger voor nu naast elkaar

Was net op site van pasopshop en daar verkopen ze ook zitjes voor op een kinderwagen bak.

Die stoeltjes naast kinderwagen schijnen nog weleens voor onbalans te zorgen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:55:35 #216
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100316780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:40 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als ik had geweten dat ik een tweede kindje wilde en ook zo snel dan had ik daar rekening mee gehouden in de aanschaf van mijn kinderwagen. Op een of andere manier hebben we er nooit bij stilgestaan dat we één kind niet genoeg zouden vinden. :')

De 4-Rider ziet er mooi en comfortabel uit! En ook heel gezellig met twee kindjes.
De 4-rider is ook heel comfortabel heb er geen seconde spijt van gehad!
Maar de Duo-seat past dus NIET op de 4-rider! Die kan alleen op de Urban -O-
De Urban heeft 4 evengrote wielen en kan het gewicht beter dragen. De 4-rider heeft voor 2 kleinere wielen en Mutsy geeft geen garantie dat ze heel blijven met 2 kinderen als gewicht -O-

En wij wisten/hoopten wel dat we ze dicht opelkaar kregen, maar hadden er verder niet bij stil gestaan :N De Urban had ik sowieso niet gekocht. Die rijdt heel lomp met die vreselijk grote draai cirkel :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100316809
Oh sorry, ik dacht dat je schreef dat hij wél op de 4-Rider past. Wat een bummer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:58:33 #218
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100316896
Ja, dat dacht ik dus ook omdat het wel past zoals ik zie op de plaatjes van google. Maar verder zoeken levert dat Mutsy dan geen garantie meer geeft.

Dus je kan het doen, maar als de boel dus afbreekt is het je eigen schuld..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100316904
Buggypod kan ook niet -O-

Dat wordt waarschijnlijk toch een kidseat. En leren rugdragen met een baby.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:59:41 #220
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100316951

Urban


4-rider.


Ik vind het maar flauw -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100316971
Je hebt tegen die tijd zo een goedkope duowagen erbij gekocht, wickie. Ik bekijk per situatie wat ik het handigst vind en ik vind het fijn om die flexibiliteit te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:01:39 #222
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100317028
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef wickie het volgende:
Buggypod kan ook niet -O-

Dat wordt waarschijnlijk toch een kidseat. En leren rugdragen met een baby.
+1 ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100317116
Ja daarom schaffen we nu niks aan. Mette is momenteel een klein rampje om te vervoeren (niks is goed) lang in de buggy gaat zoiezo niet. Ik zie het straks wel. Maar die buggypod ziet nou ja zag er wel ideaal uit zeg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:05:09 #224
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100317172
Waar kun je vinden waar hij wel of niet op zou passen? Want ik heb ergens hoop dat hij wel op de 4-rider zou passen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100317217
Ik ben benieuwd hoe ze onze duowagen zou vinden, wickie. Zoals ik al zei zit dat zitje meer als een stoeltje dan als een buggy en Ivan vindt dat heel gaaf. En het zou me ook niks verbazen als Mette een duowagen ineens waanzinnig interessant vindt omdat haar zusje er ook in zit/ligt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100317293
Dat kun je hier vinden, Vlindur. Ik vrees dat 'ie 'unsuitable' is voor de 4-Rider. Met de Easy Rider kan 'ie wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:12:56 #227
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100317484
Bummer ..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100319424
ik geloof dat er trouwens ook niet 1 fabrikant is die zegt dat die kidseat goed is voor de wagen. Je hangt natuurlijk een extra gewicht aan de as waar dat ding aan hangt.
Wij hebben echt een tigste hands duowagen, ik zal eens kijken of dat matrasje er in kan, zou leuk zijn.
Laatst hebben we het trouwens eens omgedraaid. Dus Tienus in de doek en dan Driekus in de vertrouwde buggyzit van de mura. En blij dat ie daar mee was, hij vindt het namelijk nog prima om rondgereden te worden. We kunnen dan de mc wel weer op de Zapp kwijt als we met z'n tweetjes zijn, maar de zap is te laag of wij te lang, het loopt iig niet lekker.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:41:51 #229
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100462190
Stel ik wil een buggy kopen welke moet ik dan hebben? Er zijn zoveel merken en zoveel prijzen maar welke is nou echt goed?

We zijn beide 182+ en willen graag op hoogte kunnen duwen. Er vallen dan vast al veel af. Een Koelstra heb ik getest, maar wat hobbelt dat! :o Doen ze dat allemaal?

We gaan over 2 weken een midweek weg en onze kofferbak zit vol met kinderwagen alleen al. Misschien dat we met een buggy meer ruimte overhouden (Peugot 206+)

Hij moet ook een ligstand hebben en een ruimte voor wat spulletjes als het even kan. Wie heeft tips?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100462507
http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=13&merk=1844

Wij hebben gister deze uitgetest. Het systeem leek me heel handig (en paste op onze kinderwagen), maar ik durf het toch niet aan. Hij hing ietwat schuin, waardoor ik het idee had dat Lotte haar eigen gewicht moest corrigeren, wilde ze niet gaan hangen. Verder zat er tijdens het testen geen kindje in de kinderwagen, wat er voor zorgde dat het buitenste wiel van de grond kwam (we hebben een 3wieler, dus dat was niet stabiel..). Ook is het zitje erg smal. Nu heeft Lotte nog wel een smal kontje, maar ik denk dat je dan al snel beter over kan stappen naar de baby in het zitje. Eer dat dat echter mogelijk is, ben je al een jaar verder. Kan 'm niet aanbevelen dus.

Vlindur, een vriendin van mij heeft deze en voor een buggy, vind ik 'm erg prettig rijden! Wel erg aan de prijs, maar wellicht via Marktplaats te krijgen?

Peg Perego Pliko P3 Buggy
Lotte!
Noah!
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:01:44 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100462922
Vlindur, ik ben vorige week wezen kijken bij Babydump en dus ook gekocht. En dat heeft me drie kwartier gekost terwijl ik normaal heul makkelijk ben met dingen uitzoeken.
Iedere buggy heeft voor en nadelen, ik heb bij allemaal gekeken naar ongeveer dezelfde punten.

Kan hij plat en hoe makkelijk gaat dat?
Klapt ie makkelijk in en uit?
Is ie stevig en robust?
Prijs tussen de 80 en 175 euro.
En ik hou niet van rammelende wielen ed...

Het is wel, zo heb ik ontdekt, dat de duurdere buggy's ook daadwerkelijk sneller aan de eisen voldoen.

Koelstra rammelt, Chicco vond ik enorm lomp, Maclaren kon niet helemaal plat en was alleen in zwart/beige te verkrijgen (die buggy rijdt wel echt enorm soepel en lekker) Peg Perego had ik ook bijna gekocht, maar dan net een ander type, mooi,stevig en strak. Papa's en Mama's Cruise is ook een geweldig mooi ding, dat merk is een soort copy van Maclaren, maar net wat goedkoper.

Ik heb dus de Maxi-cosi Mila gekocht en ik vind het een vd beste aankopen tot nu toe voor mijn mupke. Wat ben ik blij met die buggy. :) Hij is heel stevig, de MC kan er nu nog even op, er zit een regescherm bij, hij klapt echt heel eenvoudig en en is dan mooi klein, hij kan helemaal plat.
Enig nadeel is dat ie niet mee op de fiets kan vanwege zijn gewicht, maar dat was ik toch niet van plan. :D

Zapp en Nuna heb ik niet naar gekeken wegens, lelijk, laag en duur....
pi_100463320
Vlindur, ik heb geen tips voor je qua buggy aanschaf.
Ik had hele andere eisen. Ik heb een buggy nodig voor als ik met de fiets op stap ga voornamelijk (dierentuin en stad). Wij zijn beiden klein en ik wilde dat hij zo klein mogelijk en makkelijk opgevouwen kon worden, ook hoefde hij geen standen te hebben, want een van een andere stand schiet Mette gelijk helemaal in de stress :') . Keuze dus snel gemaakt, een Quinny Zapp. Gewoon 2de hands gekocht via marktplaats met alle extra's (ook fietsbeugel) voor nog geen 100 euro.
En voor als je de buggy veel met de fiets gebruikt is hij wel heel fijn. Lekker licht en makkelijk erop te doen.

Ik denk echt dat je het beste gewoon moet gaan testen. Hebben wij ook eerst gedaan. En zoals Juud zegt, er zijn zoveel verschillende buggy's met allemaal hun eigen voor en nadelen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:45:46 #233
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100464452
Bedankt zover!

We zijn onwijs blij met onze kinderwagen en eigenlijk is de buggy ook alleen voor dit weekend. Ik heb al gekeken of we op het park iets kunnen huren, maar dan kom je bij een bolderwagen en dat lijkt me ook niks..

Lastig. Want de Mila zag ik ook wel staan, maar 150 euro voor iets eenmaligs vind ik weer zoveel geld.

Is er geen verhuurbedrijf voor dit soort dingen? *zoeken gaat*


Oh ik doe dom! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100465035
Wij hebben de luxe buggy van de Prenatal en maken er heel veel gebruik van. Zeker als we een dagje uit zijn dan doet Hannah regelmatig een slaapje erin in de ligstand. Die 70 euro die de buggy destijds kostte (was een actie) is er al ruimschoots uit. We hebben er wel wat dingetjes mee gehad in het begin en hebben toen een hele nieuwe gehad van de Prenatal ^O^

Het enige grote nadeel vind ik dat je hem niet met 1 hand kan besturen. Dan zou je een buggy moeten hebben met een enkele duwstang en die zijn er maar heel weinig gek genoeg (Nuna pepp :9~ ). Als je een boodschappenmandje in 1 hand hebt of je een lopend kind aan de hand hebt, dan is het echt een gehannes.

Ik zag vandaag iemand lopen met deze wagen *;
pi_100489222
Ik heb gewoon een buggy van de hema. Prima ding, kan makkelijk mee op de fiets enzo.
Mn moeder heeft m al ruim 3 jaar en is nog steeds goed.
50 euro met een actie. Meer geld heb ik er ook niet echt voor over eigenlijk..Heb mn wagen voor de grote stukken.
Idd t enige lastige is dat k niet met 1 hand kan sturen, mja das ook geen ramp.
Ik kan voor dat geld er voorlopig mee vooruit.
pi_100496896
@octo,die had Ik ook gezien maar leek me niet zo fijn voor t achterste kindje.
Er is nog zoiets als duowagen,nog niet zolang op de markt,ff kijken of Ik m kan vinden.
pi_100497154
Ik heb een koelstra simba buggy. De buggy moest voor mij zo inklapbaar zijn dat ie op de fiets mee kan, hij moest een boodschappenmand onderin hebben en hij moest een ligstand hebben.
Ik vind hem echt ideaal. We gaan over 2 weken op vakantie, en ik heb besloten om de buggy mee te nemen. We zijn toch niet van de urenlange wandelingen. De kinderwagen neemt van ons auto'tje de hele kofferbak in beslag. Nu kunnen we wat makkelijker alles meenemen.
*poef* nu is het weg
pi_100497161
Ik heb nu al een paar keer die nieuwe duowagen van bugaboo zien rijden hier in Amsterdam en hij zag er best handig uit! Niet zo enorm lomp in ieder geval. Er loopt hier ook iemand in de buurt rond met een mega-duo wagen waar echt 2 bijna kleuters naast elkaar in zitten. Volgens mij kan ze niet eens gewoon een winkel of de tram in met dat ding. Als ik haar tegen kom, kun je niet op de stoep blijven lopen :D Maar er is vast iets heel handigs aan O-)
pi_100557989
ik heb vanochtend nog eens goed naar onze duowagen gekeken. De achterste stoel kan niet plat genoe om er een nestje van te maken, dus de mc maar op die plek gezet zodat Tienus ook mee kon. Dat ziet er dan zo uit:


Pluspunt: het loopt fijner dan onze kid-sit. Je kan korter achter de wagen lopen.
Pluspunt 2: de enorm grote boodschappenruimte. Ideaal!

Nadeel 1: heel lastig besturen
Nadeel 2: stoep op, stoep af is een ramp
Nadeel 3: hij is zwaaaar. Echt je duwt je een ongeluk
Nadeel 4: hij is te laag voor mij en niet te verstellen.

Maar hee, hij is tigste hands en was maar een 10tje. Dus prima voor nu. Maar ik zou em dus nooit nieuw gekocht hebben.
Vlindur, jij hebt last van je pols toch? Dan zou ik maar eens proberen met twee wat zwaardere kinderen in een wagen of dat nog te doen is. Ik voelde mijn polsen heel goed vanochtend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100678069
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een wagen ik verkoop de mijne!
pi_100678430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:59 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Urban

[ afbeelding ]
4-rider.


Ik vind het maar flauw -O-
Past daar wel een wieg op dan? zoals ik het nu zie lijkt deze alleen handig te zijn als je beide kinderen al kunnen zitten...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100680799
Ik heb gisteren ook de Icandy gezien en die zag er prima uit. In plaats van het onderste zitje zat er een maxi cosi op en de vrouw die erachter liep, leek daar verder ook geen last van te hebben. MIsschien is dat wat?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102087271
Vraagje aan de mutsy 4riders-experts!

Wij hebben de wagens inmiddels al even binnen en de reiswieg staat er op. En ik merkte dat er best speling zit op de reiswieg, als hij in de zwarte houder geklikt zit, dan kan ie best nog wat op en neer bewegen. Nu lijkt me wat speling wel horen, maar ik vroeg me af of dat dus bij de andere gebruikers van de wagen ook is?

Ik bedoel niet van links naar rechts speling, maar meer zoals een wipstoelje wipt, zulke speling zit er wel op als de reiswieg (en de maxicosi overigens ook) erop geklikt zit..
pi_102087890
Die speling heb ik op mijn easywalker met de maxicosi ook :Y Dat heb ik hier toen ook nog na gevraagd.
Onze reiswieg zit op een andere manier bevestigt en zit muurvast.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 18 september 2011 @ 11:22:11 #245
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_102088706
Hoort zo Jipster! En bij de Mutsy is het minimaal, moet je dat eens bij een Quinny doen :') :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 18 september 2011 @ 11:24:46 #246
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_102088772
Bar, beetje laat, sorry! Maar het achterste stoeltje kun je helemaal plat doen en dan kun je er een 'nestje' inleggen :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 18 september 2011 @ 12:39:30 #247
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102091100
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
Hoort zo Jipster! En bij de Mutsy is het minimaal, moet je dat eens bij een Quinny doen :') :N
Ohw dat is normaal :D
Ik heb een Quinny (tweedehands of derdehands ;) ) en dacht dat die speling kwam omdat die tweedehands of derdehands is, maar het hoort er blijkbaar bij.
Ach het irriteert me nog niet en zo'n kinderwagenbak gebruik je max toch maar max een half jaar of zo.
Als ik de maxi-cosi erop zet is het een stuk minder.
Rayen 2½ jaar!
pi_102091517
Die spelling zit ook op de Bugaboo :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:36:18 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102767425

soort van Mura & Buzz in 1

En over de yezz kan ik amper wat vinden terwijl die juist het meest interessant lijkt, tent buggy :D
pi_105121615
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de Maxi cosi mura 4 editie 2011 en editie 2012?

Ik kan nergens een lijstje vinden met verbeteringen..
pi_105126443
De kleuren met name. Wij hebben in 2011 de 2010 editie gekocht met hele leuke korting. Prima ding, enige wat er voor mij beter zou mogen is de "laadruimte" onderin.. Maar verder prima :)
pi_105126863
covie, volgens mij zitten de belangrijkste wijzigingen tussen 2009 en 2010. Bij onze zit de kap los, daarna zit ie vast aan de stoel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105131302
Ja ik was laatst met mijn zus en die zei inderdaad ook dat het een fijne wagen is, maar die kap is irritant. En ze zat eraan in de winkel en gelijk: ooh dat hebben ze nu opgelost!

Overigens kwam ik gisteren op internet ergens tegen dat je die kappen kan inruilen voor een betere?

Nirak ik heb even terug gelezen en zag jou post staan van waar je de mura 4 had gekocht. Daar hebben ze de 2011 nu ook in de aanbieding. Maar helaas in kleuren die ik niet wil. ;(

Bij de babydump is het nu kinderwagen+reiswieg+ gratis maxicosi en dan ben je 700 euro kwijt voor alles. En dan heb je de 2012 editie.

hmm in elk geval maakt het niet zoveel uit welke editie dus, misschien kan ik toch beter even wachten tot we eind december babykamer gaan shoppen, doen we dit er gewoon gelijk bij.
pi_105131530
Elk jaar een nieuwe editie is gewoon een leuk sales trucje.

Bedankt wel hoe belangrijk de kleur is. Een maxi cosi hebben ze volgens mij vrij snel onderspuugd en erger en dan loopt je nog met een badstoffen hoes er over heen. Bij de babydump krijg je trouwens een goedkoop autozitje, voor een maxicosi moet je alsnog bijbetalen!

Bij bruiloften en geboortes betaal je altijd de hoofdprijs lijkt het wel.
pi_105131602
dat is bij van Asten in Tilburg ook zo Kyara, je krijgt er dan het B merk van maxi cosi bij (safety first geloof ik), en als je dan een "echte" maxi cosi wil, dan krijg je de waarde van het safety first autostoeltje in korting op de maxi cosi. Met Safety first is volgens mij niets mis, maar wij zijn voor het uiterlijk van een groene maxi cosi autostoel gegaan ;) (mijn mevrouw is gek op groen)
pi_105131685
Nirak, ja bij de babydump ook safety first. Wij hebben gekozen voor de family fix en daar moest dus een maxicosi op.

Wij hebben een lichtgrijze, kinderwagen is ook lichtgrijs.

En tuurlijk willen jullie groen, kamertje is ook groen toch?
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:01:50 #257
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_105132107
Wij hadden met Rienk de safety 1fst en ik vond het een rotding, die losse kap, dat primitieve verkleindeel. Nee, niks waard. We hebben nu een MC van vrienden overgenomen en het is zoveel beter! Een vaste kap die je netjes weg kan werken, een degelijke verkleiner die de kleine heel goed ondersteund. Ik raad de Safety last :') echt heel erg af!


En wij hebben de Mutsy 4 rider. Een hele fijne wagen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105132184
Wij hebben de Mutsy transporter. Maar nog geen idee hoe die in de praktijk is :D
pi_105132613
Covie, hm, als je em kan omruilen, dan zou dat nog wel iets voor ons zijn. Ga ik eens even vragen aan MC.

Overigens: onze jongste is nu toch echt uit de bak van de Mura gegroeid, dus die mag hier weg. Als er iemand nog een blauwe bak wil (ik gooi em zo ook even in V&A)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105136554
Mefke, je moet even mailen of bellen naar de winkel waar je de Mura gekocht hebt. Ik heb ook een Mura uit 2010 en kreeg van de Babydump gratis de nieuwe kap toegestuurd.
pi_105136933
Heb even alles in het winkelwagentje gegooid bij babydump, en krijg dan de maxi-cosi cabriofix erbij hoor t.w.v. 149,- staat er. :)

Maar ik denk dat ik toch maar even wacht met bestellen, en gewoon alles, kamertje enzo gewoon in 1 keer bij een babyzaak koop en dan een korting ga afdingen.
En mijn hormonen gaan me daarbij helpen :')
pi_105137409
Je hebt gelijk! Die actie loopt trouwens maar tot 10 december hoor. Ze hebben wel vaker dit soort acties maar dan wel met zo'n Safety first zitje.
pi_105137845
alles in 1 keer en dan afdingen is heel verstandig :) Mits je goed bent in afdingen (ik ben dat totaaaaaaal niet..)

@ kyara, kamertje is wit met grijsblauwe muur. En op die grijsblauwe muur wel keigroene schilderijtjes ja :D
pi_105150517
Ik heb er een mail naar mc zelf aan gewaagd, ik zie wel.
Enne, ik heb destijds bij Van Asten gewoon een mc bij de wagen gekregen. Wilde ik wel een andere (de cabriofix ivm een leuker kleurtje) dus toen kregen we korting, ook prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105158286
Wij kregen bij de babydump ook gewoon een maxicosi bij de wagen. Die mooooie wagen van 800 euro die we vervolgens veel te weinig gebruikt hebben..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 4 december 2011 @ 21:37:45 #266
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_105185290
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij kregen bij de babydump ook gewoon een maxicosi bij de wagen. Die mooooie wagen van 800 euro die we vervolgens veel te weinig gebruikt hebben..
Joolz toch? dat is zeker zonde! :P
super mooie fijne wagens, heb de mijne zoooo veel gebruikt.
pi_105186131
Ja. In t begin kon ik m zelf niet de trap af tillen dus ging ze in de doek, dat was lichter. Daarna vond ik de doek meestal gezelliger. We hebben dus vooral de bak gebruikt als logeerbed, de wagen zelden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105187061
Maar gebruik je de kinderwagen met buggy inzet nu ook dan niet Vanyel?

Ik was lichamelijk niet in staat te dragen met de draagdoek een hele lange tijd en wij hebben onze bak flink gebruikt. Nu met de buggy inzet wordt hij toch ook veel gebruikt.

En nog steeds tevreden over onze Easywalker O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105187642
Ik vond dragen beter te doen omdat ze dan tegen mijn lijf geplakt zat. Minder erg dan zo'n bak een trap af dragen.

Voor de vakantie hebben we een inklapbare buggy gekocht. Die neemt een stuk minder plek in dus is de wagen nu zelfs helemaal opgeborgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 4 december 2011 @ 22:34:01 #270
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_105189067
nou je kunt m altijd nog verkopen, met de mijne ook gedaan kreeg voor het allereerste model dat er bestond nog 300,- zonder bak en adapters.
Welke kleur heb je? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :P
pi_105189494
Antraciet. Met zwart frame.
Stylish hoor :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105201237
Ik had vrijdagavond al even gemaild naar de MC en heb het volgende bericht terug:

quote:
De Maxi-Cosi Mura 2012 is technisch gelijk aan de Maxi-Cosi Mura 2011. Naast de nieuwe collectie kleuren is het design van de Maxi-Cosi Mura 2012 veranderd, de wielen en het gordelslot zijn vernieuwd.

De wielen zijn voorzien van zwarte velgen met een witte ring, die terugkomt in het gordelslot. De parasolclip is vanaf collectie 2012 inclusief bij aankoop van de Maxi-Cosi Mura.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus het maakt inderdaad niks uit of je nu 2011 of 2012 koopt!
pi_105226462
Ik heb ook bericht van MC: ik kan voor 40 euro de andere kap krijgen en die zou dan moeten passen. Hm, ik ga het nog even overdenken, maar het klinkt wel goed eigenlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:17:29 #274
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105243206
Dat klinkt zeker goed Mefke! Ik heb dezelfde Mura als jij hebt maar die kap en ik zijn geen vriendjes. :@
A grand adventure has begun.
pi_105244339
ja, ik moet zeggen dat wij er ook wel naar neigen. Even wat zoeken met de juiste kleur, maar dat zou toch te doen moeten zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105245720
Hallo allemaal.
Ik zie hier op de laatste paar pagina's wat leuke wagens voorbij komen met mogelijkheden voor twee kindjes. Maar meestal zijn dat dan oplossingen voor kindjes van verschillende leeftijden.
Ik ben zwanger van een tweeling en ben begonnen met zoeken naar een geschikte tweeling kinderwagen. Er moeten dus 2 wiegen op kunnen, 2 maxicosi's, en later 2 zitjes.

Wat ik al gevonden heb is de Firstwheels City Twin. Tot nu toe vind ik die het mooist eruit zien. Alleen geen idee hoe degelijk en stabiel deze wagen is. De voorwielen lijken wel erg klein.
De iCandy Peach Blossom heeft ook de mogelijkheden die ik wil, zo ook de Pear. Maar ook hierbij geen flauw idee hoe degelijk deze wagen is.

En dan natuurlijk de bekendere wagens de Easywalker en de Mountain Buggy Urban Jungle. Deze twee zien er allebei oerdegelijk uit, maar tegelijkertijd lijken ze me ook erg groot dus wellicht geeft dat problemen in winkels, en ze zien er ook vrij zwaar uit.

Dus tja, iemand ervaring met 1 van deze wagens?
Ik heb ook gekeken naar de Bugaboo Donkey, ik wilde eigenlijk een bugaboo toen ik net wist dat ik zwanger was. Maar de Bugaboo Donkey compleet kopen met twee wiegjes en twee zitjes gaat ruim 1500eu kosten en dat vind ik echt te gek. Het moet kunnen onder de 1000eu dacht ik zo.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:55:23 #277
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_105246393
Mn vriendin heeft deze

vind het de mooiste en handigste duowagen die ik tot nu toe heb gezien :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_105246499
En wat voor merk is dat?
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:05:48 #279
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_105246752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:58 schreef bijtje84 het volgende:
En wat voor merk is dat?
zoom duowagen van abc design
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_105247091
Bijtje, in januari komt de nieuwe Phil&Ted's Promenade kinderwagen uit. Das een duowagen met HEEL veel mogelijkheden. Ik weet alleen niet zeker of er ook 2 maxi-cosi's op kunnen. Op de P&T website is er in ieder geval een filmpje van te vinden.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:19:13 #281
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_105247173
Je hebt ook de Mima, lijkt mij het makkelijkst, mooist en stabiel.
Ook bij het winkelen.

Ik vind het een kruising tussen de icandy en joolz.
Lekker stevig.
pi_105249878
Ja, de Zoom vind ik eigenlijk gewoon niet mooi. Kwestie van smaak denk ik.
De Phil & Ted's en de Mima heb ik net even bekeken en beide vind ik erg mooi, spreekt me zeker aan. Maar wat ik me af vraag, na de wiegjes gaat de tweeling in de gewone zitjes. De ene zit dan onder/half achter de ander. Dat is toch niet leuk voor het kind wat daar zit? Zit je een beetje tegen de stoel van je broer/zus aan te kijken! Ik heb geen idee of het kind in kwestie daar daadwerkelijk 'last' van zou hebben.
pi_105250748
Mefke en Keshet, ik zou toch nog maar eens contact opnemen met de winkel waar jullie de Mura gekocht hebben. Een paar maanden geleden kreeg iedereen met een Mura 2010 namelijk nog de nieuwe kap gratis.
pi_105253749
Hmm, maar onze kap is uit 2009 en dat is dan nog echt een losse kap, dus eentje die niet aan het stoeltje zit. Met de eerste lichting nieuwe kappen (die aan de stoelen vastzit) schijnt iets mis te zijn geweest, een vriendin van mij had die en die heeft ook een nieuwe gekregen. Maar mc geeft dus zelf aan dat wij em zouden moeten kopen. Nou ja, kan er een mail naar Van Asten op wagen..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105285800
Hallo allemaal,

Ik zie hier een aantal leuke opties voorbijkomen. Graag wil ik de XXXXXXXXX bij jullie onder de aandacht brengen. Dit is een ideale kinderwagen voor families met tweelingen of twee kinderen van verschillende leeftijden. XXXXXXr is een gerenommeerd kinderwagen merk en tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar.
Wij zijn erg benieuwd naar jullie mening/ oordeel. Bezoek http:// forum.fok.nl om de catalogus in te zien.

*poef*

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 07-12-2011 11:08:45 ]
pi_105287021
Mijn mening is dat ik niet zo van spam hou.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 7 december 2011 @ 11:09:02 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105287324
Idd, wij houden niet zo van spam. Als je wilt adverteren kan je contact opnemen met PR@fok.nl :)
***
pi_105287358
Fair enough
pi_105396985
Ik ben op zoek naar een meerijdplankje voor de Bugaboo. Ik krijg een lamme arm van Mette dragen en de kinderwagen duwen..
Ik weet dat de meningen verdeeld zijn, maar ik wil het toch graag uitproberen.

Wat ik me afvroeg, zijn er meerdere soorten merken of alleen die van de Bugaboo?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105397514
Ga je geen duowagen kopen, wickie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105397962
Wij hebben een kid-sit en die werkt prima. Driekus zit er ook op, staat dus niet.

En nog een mail naar MC gedaan. Als je een wagen van 2010 hebt krijg je de kap gratis (want de eerste lichting kappen waren niet goed), heb je een 2009 wagen dan moet je em zelf betalen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105399268
Nee geen duowagen. Ik wil eerst zo'n plankje uitproberen. Dat lijkt me ideaal, kan ze lopen wanneer ze wil maar ook rusten als het moet. En anders moet ze maar in de Beco op mn rug hebben we afgesproken, dat vindt ze momenteel wel ok.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105400660
Zo doe ik het nu ook nog vaak hoor wickie. Als we bv met de bus naar de stad gaan gaat er 1 in de buggy en de ander of lopen of in de doek/drager. Hele afstanden lopen vind ze vaak nog best vermoeiend en zo hou ik het gezellig :)
pi_106610055
Halloo! Wij zijn aan het kijken voor de maxi cosi mura 4 (of 3, moet ik nog even vergelijken). Misschien beetje stomme vraag maar we vroegen ons af of die dingen ook een levertijd hebben? Of kunnen ze die zo uit een magazijn tevoorschijn toveren. Kleur maakt me overigens niet heel veel uit, 2011 model vind ik best :) Iemand nog een winkel in brabant waar ze die hebben? Lijkt me dat dat wel scheelt in prijs namelijk...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:46:43 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106623355
ja, ik meld me hier ook maar weer eens. Een duo wagen van een kilo of tien (grof geschat :') ) met ca 25 kilo kind er in + bagage weegt net zoveel als ik zelf momenteel. Niet héél raar dat ik behoorlijk moe wordt van het duwen van dat ding.

tijd voor 'n andere oplossing dus. Buggy + doek + tuigje. De duo kan nog wel even blijven voor langere afstanden als m'n man meegaat, die heeft geen moeite met duwen, ik wel. ik zit te denken aan deze

meningen? ervaringen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106631551
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef SupremeEvil het volgende:
Halloo! Wij zijn aan het kijken voor de maxi cosi mura 4 (of 3, moet ik nog even vergelijken). Misschien beetje stomme vraag maar we vroegen ons af of die dingen ook een levertijd hebben? Of kunnen ze die zo uit een magazijn tevoorschijn toveren. Kleur maakt me overigens niet heel veel uit, 2011 model vind ik best :) Iemand nog een winkel in brabant waar ze die hebben? Lijkt me dat dat wel scheelt in prijs namelijk...
Volgens mij zit daar geen levertijd op hoor. Wij konden 'm bij Van Asten in Tilburg zo meenemen. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106632210
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef SupremeEvil het volgende:
Halloo! Wij zijn aan het kijken voor de maxi cosi mura 4 (of 3, moet ik nog even vergelijken). Misschien beetje stomme vraag maar we vroegen ons af of die dingen ook een levertijd hebben? Of kunnen ze die zo uit een magazijn tevoorschijn toveren. Kleur maakt me overigens niet heel veel uit, 2011 model vind ik best :) Iemand nog een winkel in brabant waar ze die hebben? Lijkt me dat dat wel scheelt in prijs namelijk...
Je mag em zo meenemen bij Van Asten, maar ze kunnen em ook later leveren. En, mocht je niet veel om kleuren geven, ik heb nog een kinderwagenbak voor de mura te koop. Een blauwe met lichte bekleding.

Als het goed is komt trouwens morgen onze nieuwe kap voor de mura, eentje die dus op het stoeltje past. Ben benieuwd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:25:48 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106641360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Je hebt ook de Mima, lijkt mij het makkelijkst, mooist en stabiel.
Ook bij het winkelen.

Ik vind het een kruising tussen de icandy en joolz.
Lekker stevig.
Helaas, ik heb de Mima, maar heb er eerlijk gezegd wel een beetje spijt van. Na een paar weken gebruiken hing de kap al scheef en wij zijn er echt heul voorzichtig mee geweest. Ook loopt regelmatig een van de voorwielen vast en op gladde vloeren (winkels) rijdt hij ook niet fijn. Wel is hij supermooi en makkelijk in te klappen. Ik vind zelf de iCandy ook errug mooi trouwens, misschien bij de volgende :P .
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106641429
Update: ik ben blij dat wij niet voor een heel dure duowagen zijn gegaan. We pakken de duowagen niet veel omdat Ivan bijna altijd alles zelf loopt. Incidenteel gaat de wagen mee en dan is 'ie handig. De Bugaboo Bee gebruikten we dan ook helemaal niet meer en die heb ik net verkocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107856329
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:05 schreef Handheld het volgende:
We zijn op zoek naar een kinderwagen. We hebben ons door het grote aanbod kunnen beperken tot drie kinderwagens. We zijn op deze kinderwagens gekomen door het lezen van ervaringen. Nu is het zo dat ook deze kinderwagens hun voor- en tegens hebben. Vandaar jullie advies.

Het gaat om de volgende kinderwagens:

Easywalker Sky

Maxi-Cosi Mura 3

Quinny Buzz 3 2012

Heeft iemand ervaring met 1 van deze kinderwagens of hebben jullie een andere suggestie?

Ps Ik wist niet dat kinderwagens zo duur waren. :{
Wij hebben nu een jaar de Easywalker Qtro in gebruik. We zijn er heel erg tevreden over en hebben hem inmiddels in de stad, bos, strand en de bergen gebruikt.
Wij verkozen de Qtro boven de Sky omdat wij hem veel wendbaarder vonden en hij klapte kleiner op en aangezien we klein wonen was dat een pré.
Wij vonden hem met buggy inzet ook een stuk kleiner opklappen dan bijvoorbeeld de Mura als je niet steeds het stoeltje er ook uit wilt halen. Plus ik vond de Mura gewoon lelijk :+
Ook is gebleken dat de Easywalker één van de grootste kinderwagenbakken heeft en daardoor kon ons kind echt de gehele zes maanden in de bak liggen en hoefden we niet al vroeg over te stappen op de buggy inzet. De buggy inzet kan wel helemaal plat maar ideaal is het niet vind ik voor zo'n kleintje omdat het dan toch meer klappen te verwerken heeft van hobbelweggetjes en stoepranden.

Het enige wat sommige mensen als nadeel ervaren is dat de zitting niet naar je toe gericht kan worden maar alleen van je af. Wij hadden daar geen problemen mee.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107856781
En dicht!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')