abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100314043
Mag ik even een lans breken voor onze duobuggy?

De X-Adventure Tandem. Wij hebben hem in het zwart-rood. Het grootste nadeel is dat hij niet zo fijn, licht en soepel rijdt als de Bugaboo. Dat wil zeggen, het is echte buggykwaliteit. Maar oh wat heb ik er plezier van! We gaan meestal zonder wagen op stap. Lena gaat in de doek en Ivan loopt mee, of Lena gaat bij mijn lief in de Beco en Ivan gaat bij mij op de rug. Als ik alleen op pad ga sleep ik de duowagen mee. Meestal doe ik Lena alsnog in de doek en leg ik het achterzitje plat zodat ik daar al m'n meuk in kwijt kan: de tas, speelgoed voor Ivan, boodschappen, whatever.

Ivan vindt de wagen ronduit geweldig. Het zitje is heel open en lijkt meer op een gewone stoel dan op een buggy of kinderwagen. Hij zit erin als een prinsje; ik vind het veel fijner voor hem zitten dan onze gewone kinderwagen. Ook kan ik hem er makkelijker in- en uittillen, wat heel fijn is als ik Lena in de doek voorop draag. De duowagen is momenteel voor Lena wat ongeschikt. Ze is te groot voor de wagenbak maar nog net iets te klein voor het zitje. Een kind moet vrij stevig kunnen zitten om daar goed in te zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100314285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:05 schreef Linda2205 het volgende:
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bevalt op deze manier... :D Ik geloof dat Claudia het ook zo deed in het begin, maar toch is overgestapt op een duo wagen. Ivan was natuurlijk wel iets kleiner toen Lena kwam...
Ik merk dat dat ook alle verschil maakt inderdaad. Ivan was 14 maanden oud toen Lena werd geboren en hij liep toen nog maar een maand of twee. Inmiddels zijn we een half jaar verder en loopt hij gewoon heel anders, veel beter. Zo moeizaam als het in het begin ging, gaat het allang niet meer. Toen Lena net was geboren moest ik Ivan bijvoorbeeld nog wel eens van het asfalt plukken, troosten en in de kinderwagen terugzetten.

OMG, ik wist niet dat je zwanger bent, flugeltje! :o Wauw, gefeliciteerd! Da's nog eens goed nieuws.
pi_100314364
wij hebben ook zo'n soort duowagen hier staan, overgenomen voor bijna niets van een collega. Alleen, ik kan Tienus daar nog niet in kwijt, er zit geen nestje bij. Die collega zette de mc er gewoon in, dat kan natuurlijk ook. Hij is wel ideaal voor naar de dierentuin etc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100314574
Die 4-Rider ziet er trouwens goed uit! Met de kennis van nu zou ik niet nog een keer een Bugaboo hebben gekocht. Ik wou eigenlijk een Buggypod kopen, maar die kan niet op de Bugaboo.

Ik zag pas weer iemand met een meerijdplankje naast de kinderwagen lopen. Dat zag er helemaal niet praktisch uit.

Mefke, wat voor duowagen heb jij? Hier past dus wel een nestje in en dat was in het begin heel fijn.

Andere voordelen:
* retegoedkoop (wij hadden een showroommodel)
* straks zitten ze er met z'n tweetjes in, achter elkaar O+
pi_100315419
Oeh die buggypod, even onderzoeken of die wel aan m'n quinny zapp past. Dan kan de baby in de maxi cosi (het zal voor mij om mini stukjes gaan, even een boodschapje doen een kwartiertje). En dan Mette in de pod.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100315975
Claudia, waarom was je dan nu wel voor de 4-Rider gegaan?

De verkoper bij de plaatselijke BabyPlanet gaf ook negatief advies over de duoseat op de 4-rider te zetten. "Dan kun je beter een duowagen kopen of je kindje de eerste tijd in een draagzak te doen"

:') Draagdoek ja. Dat was ik ook van plan. :Y
Ik wandel toch niet veel, dus om een hele duowagen aan te schaffen lijkt me ook niet zo'n geweldig plan.

Ik hoop gewoon ernstig dat Rienk tegen die tijd braaf luistert en naast me blijft lopen ipv elke meter een andere kant op te willen :') Want lopen kan hij prima. Rennen ook :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100316081
Nou, als ik had geweten dat ik een tweede kindje wilde en ook zo snel dan had ik daar rekening mee gehouden in de aanschaf van mijn kinderwagen. Op een of andere manier hebben we er nooit bij stilgestaan dat we één kind niet genoeg zouden vinden. :')

De 4-Rider ziet er mooi en comfortabel uit! En ook heel gezellig met twee kindjes.
pi_100316416
Claudia, bedankt voor het delen van je ervaring met de duobuggy. Kan je trouwens beide zitjes kantelen in slaapstand? Of hoe gaat zoiets?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:47:53 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100316444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:55 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben ook zo'n soort duowagen hier staan, overgenomen voor bijna niets van een collega. Alleen, ik kan Tienus daar nog niet in kwijt, er zit geen nestje bij. Die collega zette de mc er gewoon in, dat kan natuurlijk ook. Hij is wel ideaal voor naar de dierentuin etc.
Past het matrasje van je kinderwagenbak niet in die duo wagen? Is dat geen oplossing, dekentje erbij en klaar. En als het straks iets kouder is een voetenzak of winterpak.
pi_100316670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:47 schreef octopussy het volgende:
Claudia, bedankt voor het delen van je ervaring met de duobuggy. Kan je trouwens beide zitjes kantelen in slaapstand? Of hoe gaat zoiets?
Ja, volgens mij wel. Van het voorste zitje weet ik het niet zeker, maar ik kan wel even kijken voor je.
pi_100316728
Wij zijn ook erg blij met onze duowagen van kees,naast elkaar.
Tijn blijft niet op zo n plankje staan,die rent alle kanten op.nu nestje eruit en buggy gedeelte kan voll plat dus joep ligt er zo in en tijn zit.

Ik kan er ook mee door kruidvat en action.is iets breder dan de mura.
Wij vonden naast elkaar prettiger duwen en gezelliger voor nu naast elkaar

Was net op site van pasopshop en daar verkopen ze ook zitjes voor op een kinderwagen bak.

Die stoeltjes naast kinderwagen schijnen nog weleens voor onbalans te zorgen.
pi_100316780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:40 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, als ik had geweten dat ik een tweede kindje wilde en ook zo snel dan had ik daar rekening mee gehouden in de aanschaf van mijn kinderwagen. Op een of andere manier hebben we er nooit bij stilgestaan dat we één kind niet genoeg zouden vinden. :')

De 4-Rider ziet er mooi en comfortabel uit! En ook heel gezellig met twee kindjes.
De 4-rider is ook heel comfortabel heb er geen seconde spijt van gehad!
Maar de Duo-seat past dus NIET op de 4-rider! Die kan alleen op de Urban -O-
De Urban heeft 4 evengrote wielen en kan het gewicht beter dragen. De 4-rider heeft voor 2 kleinere wielen en Mutsy geeft geen garantie dat ze heel blijven met 2 kinderen als gewicht -O-

En wij wisten/hoopten wel dat we ze dicht opelkaar kregen, maar hadden er verder niet bij stil gestaan :N De Urban had ik sowieso niet gekocht. Die rijdt heel lomp met die vreselijk grote draai cirkel :X
pi_100316809
Oh sorry, ik dacht dat je schreef dat hij wél op de 4-Rider past. Wat een bummer!
pi_100316896
Ja, dat dacht ik dus ook omdat het wel past zoals ik zie op de plaatjes van google. Maar verder zoeken levert dat Mutsy dan geen garantie meer geeft.

Dus je kan het doen, maar als de boel dus afbreekt is het je eigen schuld..
pi_100316904
Buggypod kan ook niet -O-

Dat wordt waarschijnlijk toch een kidseat. En leren rugdragen met een baby.
pi_100316951

Urban

4-rider.

Ik vind het maar flauw -O-
pi_100316971
Je hebt tegen die tijd zo een goedkope duowagen erbij gekocht, wickie. Ik bekijk per situatie wat ik het handigst vind en ik vind het fijn om die flexibiliteit te hebben.
pi_100317028
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:58 schreef wickie het volgende:
Buggypod kan ook niet -O-

Dat wordt waarschijnlijk toch een kidseat. En leren rugdragen met een baby.
+1 ;)
pi_100317116
Ja daarom schaffen we nu niks aan. Mette is momenteel een klein rampje om te vervoeren (niks is goed) lang in de buggy gaat zoiezo niet. Ik zie het straks wel. Maar die buggypod ziet nou ja zag er wel ideaal uit zeg.
pi_100317172
Waar kun je vinden waar hij wel of niet op zou passen? Want ik heb ergens hoop dat hij wel op de 4-rider zou passen?
pi_100317217
Ik ben benieuwd hoe ze onze duowagen zou vinden, wickie. Zoals ik al zei zit dat zitje meer als een stoeltje dan als een buggy en Ivan vindt dat heel gaaf. En het zou me ook niks verbazen als Mette een duowagen ineens waanzinnig interessant vindt omdat haar zusje er ook in zit/ligt.
pi_100317293
Dat kun je hier vinden, Vlindur. Ik vrees dat 'ie 'unsuitable' is voor de 4-Rider. Met de Easy Rider kan 'ie wel.
pi_100317484
Bummer ..
pi_100319424
ik geloof dat er trouwens ook niet 1 fabrikant is die zegt dat die kidseat goed is voor de wagen. Je hangt natuurlijk een extra gewicht aan de as waar dat ding aan hangt.
Wij hebben echt een tigste hands duowagen, ik zal eens kijken of dat matrasje er in kan, zou leuk zijn.
Laatst hebben we het trouwens eens omgedraaid. Dus Tienus in de doek en dan Driekus in de vertrouwde buggyzit van de mura. En blij dat ie daar mee was, hij vindt het namelijk nog prima om rondgereden te worden. We kunnen dan de mc wel weer op de Zapp kwijt als we met z'n tweetjes zijn, maar de zap is te laag of wij te lang, het loopt iig niet lekker.
pi_100462190
Stel ik wil een buggy kopen welke moet ik dan hebben? Er zijn zoveel merken en zoveel prijzen maar welke is nou echt goed?

We zijn beide 182+ en willen graag op hoogte kunnen duwen. Er vallen dan vast al veel af. Een Koelstra heb ik getest, maar wat hobbelt dat! :o Doen ze dat allemaal?

We gaan over 2 weken een midweek weg en onze kofferbak zit vol met kinderwagen alleen al. Misschien dat we met een buggy meer ruimte overhouden (Peugot 206+)

Hij moet ook een ligstand hebben en een ruimte voor wat spulletjes als het even kan. Wie heeft tips?
pi_100462507
http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=13&merk=1844

Wij hebben gister deze uitgetest. Het systeem leek me heel handig (en paste op onze kinderwagen), maar ik durf het toch niet aan. Hij hing ietwat schuin, waardoor ik het idee had dat Lotte haar eigen gewicht moest corrigeren, wilde ze niet gaan hangen. Verder zat er tijdens het testen geen kindje in de kinderwagen, wat er voor zorgde dat het buitenste wiel van de grond kwam (we hebben een 3wieler, dus dat was niet stabiel..). Ook is het zitje erg smal. Nu heeft Lotte nog wel een smal kontje, maar ik denk dat je dan al snel beter over kan stappen naar de baby in het zitje. Eer dat dat echter mogelijk is, ben je al een jaar verder. Kan 'm niet aanbevelen dus.

Vlindur, een vriendin van mij heeft deze en voor een buggy, vind ik 'm erg prettig rijden! Wel erg aan de prijs, maar wellicht via Marktplaats te krijgen?

Peg Perego Pliko P3 Buggy
Lotte!
Noah!
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:01:44 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100462922
Vlindur, ik ben vorige week wezen kijken bij Babydump en dus ook gekocht. En dat heeft me drie kwartier gekost terwijl ik normaal heul makkelijk ben met dingen uitzoeken.
Iedere buggy heeft voor en nadelen, ik heb bij allemaal gekeken naar ongeveer dezelfde punten.

Kan hij plat en hoe makkelijk gaat dat?
Klapt ie makkelijk in en uit?
Is ie stevig en robust?
Prijs tussen de 80 en 175 euro.
En ik hou niet van rammelende wielen ed...

Het is wel, zo heb ik ontdekt, dat de duurdere buggy's ook daadwerkelijk sneller aan de eisen voldoen.

Koelstra rammelt, Chicco vond ik enorm lomp, Maclaren kon niet helemaal plat en was alleen in zwart/beige te verkrijgen (die buggy rijdt wel echt enorm soepel en lekker) Peg Perego had ik ook bijna gekocht, maar dan net een ander type, mooi,stevig en strak. Papa's en Mama's Cruise is ook een geweldig mooi ding, dat merk is een soort copy van Maclaren, maar net wat goedkoper.

Ik heb dus de Maxi-cosi Mila gekocht en ik vind het een vd beste aankopen tot nu toe voor mijn mupke. Wat ben ik blij met die buggy. :) Hij is heel stevig, de MC kan er nu nog even op, er zit een regescherm bij, hij klapt echt heel eenvoudig en en is dan mooi klein, hij kan helemaal plat.
Enig nadeel is dat ie niet mee op de fiets kan vanwege zijn gewicht, maar dat was ik toch niet van plan. :D

Zapp en Nuna heb ik niet naar gekeken wegens, lelijk, laag en duur....
pi_100463320
Vlindur, ik heb geen tips voor je qua buggy aanschaf.
Ik had hele andere eisen. Ik heb een buggy nodig voor als ik met de fiets op stap ga voornamelijk (dierentuin en stad). Wij zijn beiden klein en ik wilde dat hij zo klein mogelijk en makkelijk opgevouwen kon worden, ook hoefde hij geen standen te hebben, want een van een andere stand schiet Mette gelijk helemaal in de stress :') . Keuze dus snel gemaakt, een Quinny Zapp. Gewoon 2de hands gekocht via marktplaats met alle extra's (ook fietsbeugel) voor nog geen 100 euro.
En voor als je de buggy veel met de fiets gebruikt is hij wel heel fijn. Lekker licht en makkelijk erop te doen.

Ik denk echt dat je het beste gewoon moet gaan testen. Hebben wij ook eerst gedaan. En zoals Juud zegt, er zijn zoveel verschillende buggy's met allemaal hun eigen voor en nadelen.
pi_100464452
Bedankt zover!

We zijn onwijs blij met onze kinderwagen en eigenlijk is de buggy ook alleen voor dit weekend. Ik heb al gekeken of we op het park iets kunnen huren, maar dan kom je bij een bolderwagen en dat lijkt me ook niks..

Lastig. Want de Mila zag ik ook wel staan, maar 150 euro voor iets eenmaligs vind ik weer zoveel geld.

Is er geen verhuurbedrijf voor dit soort dingen? *zoeken gaat*

Oh ik doe dom! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100465035
Wij hebben de luxe buggy van de Prenatal en maken er heel veel gebruik van. Zeker als we een dagje uit zijn dan doet Hannah regelmatig een slaapje erin in de ligstand. Die 70 euro die de buggy destijds kostte (was een actie) is er al ruimschoots uit. We hebben er wel wat dingetjes mee gehad in het begin en hebben toen een hele nieuwe gehad van de Prenatal ^O^

Het enige grote nadeel vind ik dat je hem niet met 1 hand kan besturen. Dan zou je een buggy moeten hebben met een enkele duwstang en die zijn er maar heel weinig gek genoeg (Nuna pepp :9~ ). Als je een boodschappenmandje in 1 hand hebt of je een lopend kind aan de hand hebt, dan is het echt een gehannes.

Ik zag vandaag iemand lopen met deze wagen *;
pi_100489222
Ik heb gewoon een buggy van de hema. Prima ding, kan makkelijk mee op de fiets enzo.
Mn moeder heeft m al ruim 3 jaar en is nog steeds goed.
50 euro met een actie. Meer geld heb ik er ook niet echt voor over eigenlijk..Heb mn wagen voor de grote stukken.
Idd t enige lastige is dat k niet met 1 hand kan sturen, mja das ook geen ramp.
Ik kan voor dat geld er voorlopig mee vooruit.
pi_100496896
@octo,die had Ik ook gezien maar leek me niet zo fijn voor t achterste kindje.
Er is nog zoiets als duowagen,nog niet zolang op de markt,ff kijken of Ik m kan vinden.
pi_100497154
Ik heb een koelstra simba buggy. De buggy moest voor mij zo inklapbaar zijn dat ie op de fiets mee kan, hij moest een boodschappenmand onderin hebben en hij moest een ligstand hebben.
Ik vind hem echt ideaal. We gaan over 2 weken op vakantie, en ik heb besloten om de buggy mee te nemen. We zijn toch niet van de urenlange wandelingen. De kinderwagen neemt van ons auto'tje de hele kofferbak in beslag. Nu kunnen we wat makkelijker alles meenemen.
*poef* nu is het weg
pi_100497161
Ik heb nu al een paar keer die nieuwe duowagen van bugaboo zien rijden hier in Amsterdam en hij zag er best handig uit! Niet zo enorm lomp in ieder geval. Er loopt hier ook iemand in de buurt rond met een mega-duo wagen waar echt 2 bijna kleuters naast elkaar in zitten. Volgens mij kan ze niet eens gewoon een winkel of de tram in met dat ding. Als ik haar tegen kom, kun je niet op de stoep blijven lopen :D Maar er is vast iets heel handigs aan O-)
pi_100557989
ik heb vanochtend nog eens goed naar onze duowagen gekeken. De achterste stoel kan niet plat genoe om er een nestje van te maken, dus de mc maar op die plek gezet zodat Tienus ook mee kon. Dat ziet er dan zo uit:

Pluspunt: het loopt fijner dan onze kid-sit. Je kan korter achter de wagen lopen.
Pluspunt 2: de enorm grote boodschappenruimte. Ideaal!

Nadeel 1: heel lastig besturen
Nadeel 2: stoep op, stoep af is een ramp
Nadeel 3: hij is zwaaaar. Echt je duwt je een ongeluk
Nadeel 4: hij is te laag voor mij en niet te verstellen.

Maar hee, hij is tigste hands en was maar een 10tje. Dus prima voor nu. Maar ik zou em dus nooit nieuw gekocht hebben.
Vlindur, jij hebt last van je pols toch? Dan zou ik maar eens proberen met twee wat zwaardere kinderen in een wagen of dat nog te doen is. Ik voelde mijn polsen heel goed vanochtend.
pi_100678069
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een wagen ik verkoop de mijne!
pi_100678430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:59 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Urban

[ afbeelding ]
4-rider.

Ik vind het maar flauw -O-
Past daar wel een wieg op dan? zoals ik het nu zie lijkt deze alleen handig te zijn als je beide kinderen al kunnen zitten...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100680799
Ik heb gisteren ook de Icandy gezien en die zag er prima uit. In plaats van het onderste zitje zat er een maxi cosi op en de vrouw die erachter liep, leek daar verder ook geen last van te hebben. MIsschien is dat wat?
pi_102087271
Vraagje aan de mutsy 4riders-experts!

Wij hebben de wagens inmiddels al even binnen en de reiswieg staat er op. En ik merkte dat er best speling zit op de reiswieg, als hij in de zwarte houder geklikt zit, dan kan ie best nog wat op en neer bewegen. Nu lijkt me wat speling wel horen, maar ik vroeg me af of dat dus bij de andere gebruikers van de wagen ook is?

Ik bedoel niet van links naar rechts speling, maar meer zoals een wipstoelje wipt, zulke speling zit er wel op als de reiswieg (en de maxicosi overigens ook) erop geklikt zit..
pi_102087890
Die speling heb ik op mijn easywalker met de maxicosi ook :Y Dat heb ik hier toen ook nog na gevraagd.
Onze reiswieg zit op een andere manier bevestigt en zit muurvast.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102088706
Hoort zo Jipster! En bij de Mutsy is het minimaal, moet je dat eens bij een Quinny doen :') :N
pi_102088772
Bar, beetje laat, sorry! Maar het achterste stoeltje kun je helemaal plat doen en dan kun je er een 'nestje' inleggen :Y
  zondag 18 september 2011 @ 12:39:30 #247
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102091100
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
Hoort zo Jipster! En bij de Mutsy is het minimaal, moet je dat eens bij een Quinny doen :') :N
Ohw dat is normaal :D
Ik heb een Quinny (tweedehands of derdehands ;) ) en dacht dat die speling kwam omdat die tweedehands of derdehands is, maar het hoort er blijkbaar bij.
Ach het irriteert me nog niet en zo'n kinderwagenbak gebruik je max toch maar max een half jaar of zo.
Als ik de maxi-cosi erop zet is het een stuk minder.
Rayen 2½ jaar!
pi_102091517
Die spelling zit ook op de Bugaboo :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:36:18 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102767425

soort van Mura & Buzz in 1

En over de yezz kan ik amper wat vinden terwijl die juist het meest interessant lijkt, tent buggy :D
pi_105121615
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de Maxi cosi mura 4 editie 2011 en editie 2012?

Ik kan nergens een lijstje vinden met verbeteringen..
pi_105126443
De kleuren met name. Wij hebben in 2011 de 2010 editie gekocht met hele leuke korting. Prima ding, enige wat er voor mij beter zou mogen is de "laadruimte" onderin.. Maar verder prima :)
pi_105126863
covie, volgens mij zitten de belangrijkste wijzigingen tussen 2009 en 2010. Bij onze zit de kap los, daarna zit ie vast aan de stoel.
pi_105131302
Ja ik was laatst met mijn zus en die zei inderdaad ook dat het een fijne wagen is, maar die kap is irritant. En ze zat eraan in de winkel en gelijk: ooh dat hebben ze nu opgelost!

Overigens kwam ik gisteren op internet ergens tegen dat je die kappen kan inruilen voor een betere?

Nirak ik heb even terug gelezen en zag jou post staan van waar je de mura 4 had gekocht. Daar hebben ze de 2011 nu ook in de aanbieding. Maar helaas in kleuren die ik niet wil. ;(

Bij de babydump is het nu kinderwagen+reiswieg+ gratis maxicosi en dan ben je 700 euro kwijt voor alles. En dan heb je de 2012 editie.

hmm in elk geval maakt het niet zoveel uit welke editie dus, misschien kan ik toch beter even wachten tot we eind december babykamer gaan shoppen, doen we dit er gewoon gelijk bij.
pi_105131530
Elk jaar een nieuwe editie is gewoon een leuk sales trucje.

Bedankt wel hoe belangrijk de kleur is. Een maxi cosi hebben ze volgens mij vrij snel onderspuugd en erger en dan loopt je nog met een badstoffen hoes er over heen. Bij de babydump krijg je trouwens een goedkoop autozitje, voor een maxicosi moet je alsnog bijbetalen!

Bij bruiloften en geboortes betaal je altijd de hoofdprijs lijkt het wel.
pi_105131602
dat is bij van Asten in Tilburg ook zo Kyara, je krijgt er dan het B merk van maxi cosi bij (safety first geloof ik), en als je dan een "echte" maxi cosi wil, dan krijg je de waarde van het safety first autostoeltje in korting op de maxi cosi. Met Safety first is volgens mij niets mis, maar wij zijn voor het uiterlijk van een groene maxi cosi autostoel gegaan ;) (mijn mevrouw is gek op groen)
pi_105131685
Nirak, ja bij de babydump ook safety first. Wij hebben gekozen voor de family fix en daar moest dus een maxicosi op.

Wij hebben een lichtgrijze, kinderwagen is ook lichtgrijs.

En tuurlijk willen jullie groen, kamertje is ook groen toch?
pi_105132107
Wij hadden met Rienk de safety 1fst en ik vond het een rotding, die losse kap, dat primitieve verkleindeel. Nee, niks waard. We hebben nu een MC van vrienden overgenomen en het is zoveel beter! Een vaste kap die je netjes weg kan werken, een degelijke verkleiner die de kleine heel goed ondersteund. Ik raad de Safety last :') echt heel erg af!

En wij hebben de Mutsy 4 rider. Een hele fijne wagen!
pi_105132184
Wij hebben de Mutsy transporter. Maar nog geen idee hoe die in de praktijk is :D
pi_105132613
Covie, hm, als je em kan omruilen, dan zou dat nog wel iets voor ons zijn. Ga ik eens even vragen aan MC.

Overigens: onze jongste is nu toch echt uit de bak van de Mura gegroeid, dus die mag hier weg. Als er iemand nog een blauwe bak wil (ik gooi em zo ook even in V&A)
pi_105136554
Mefke, je moet even mailen of bellen naar de winkel waar je de Mura gekocht hebt. Ik heb ook een Mura uit 2010 en kreeg van de Babydump gratis de nieuwe kap toegestuurd.
pi_105136933
Heb even alles in het winkelwagentje gegooid bij babydump, en krijg dan de maxi-cosi cabriofix erbij hoor t.w.v. 149,- staat er. :)

Maar ik denk dat ik toch maar even wacht met bestellen, en gewoon alles, kamertje enzo gewoon in 1 keer bij een babyzaak koop en dan een korting ga afdingen.
En mijn hormonen gaan me daarbij helpen :')
pi_105137409
Je hebt gelijk! Die actie loopt trouwens maar tot 10 december hoor. Ze hebben wel vaker dit soort acties maar dan wel met zo'n Safety first zitje.
pi_105137845
alles in 1 keer en dan afdingen is heel verstandig :) Mits je goed bent in afdingen (ik ben dat totaaaaaaal niet..)

@ kyara, kamertje is wit met grijsblauwe muur. En op die grijsblauwe muur wel keigroene schilderijtjes ja :D
pi_105150517
Ik heb er een mail naar mc zelf aan gewaagd, ik zie wel.
Enne, ik heb destijds bij Van Asten gewoon een mc bij de wagen gekregen. Wilde ik wel een andere (de cabriofix ivm een leuker kleurtje) dus toen kregen we korting, ook prima.
pi_105158286
Wij kregen bij de babydump ook gewoon een maxicosi bij de wagen. Die mooooie wagen van 800 euro die we vervolgens veel te weinig gebruikt hebben..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2011 @ 21:37:45 #266
298315 SacreCoeur
pi_105185290
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij kregen bij de babydump ook gewoon een maxicosi bij de wagen. Die mooooie wagen van 800 euro die we vervolgens veel te weinig gebruikt hebben..
Joolz toch? dat is zeker zonde! :P
super mooie fijne wagens, heb de mijne zoooo veel gebruikt.
pi_105186131
Ja. In t begin kon ik m zelf niet de trap af tillen dus ging ze in de doek, dat was lichter. Daarna vond ik de doek meestal gezelliger. We hebben dus vooral de bak gebruikt als logeerbed, de wagen zelden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105187061
Maar gebruik je de kinderwagen met buggy inzet nu ook dan niet Vanyel?

Ik was lichamelijk niet in staat te dragen met de draagdoek een hele lange tijd en wij hebben onze bak flink gebruikt. Nu met de buggy inzet wordt hij toch ook veel gebruikt.

En nog steeds tevreden over onze Easywalker O+
The way you rock'n'roll
pi_105187642
Ik vond dragen beter te doen omdat ze dan tegen mijn lijf geplakt zat. Minder erg dan zo'n bak een trap af dragen.

Voor de vakantie hebben we een inklapbare buggy gekocht. Die neemt een stuk minder plek in dus is de wagen nu zelfs helemaal opgeborgen.
  zondag 4 december 2011 @ 22:34:01 #270
298315 SacreCoeur
pi_105189067
nou je kunt m altijd nog verkopen, met de mijne ook gedaan kreeg voor het allereerste model dat er bestond nog 300,- zonder bak en adapters.
Welke kleur heb je? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :P
pi_105189494
Antraciet. Met zwart frame.
Stylish hoor :Y
pi_105201237
Ik had vrijdagavond al even gemaild naar de MC en heb het volgende bericht terug:

quote:
De Maxi-Cosi Mura 2012 is technisch gelijk aan de Maxi-Cosi Mura 2011. Naast de nieuwe collectie kleuren is het design van de Maxi-Cosi Mura 2012 veranderd, de wielen en het gordelslot zijn vernieuwd.

De wielen zijn voorzien van zwarte velgen met een witte ring, die terugkomt in het gordelslot. De parasolclip is vanaf collectie 2012 inclusief bij aankoop van de Maxi-Cosi Mura.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus het maakt inderdaad niks uit of je nu 2011 of 2012 koopt!
pi_105226462
Ik heb ook bericht van MC: ik kan voor 40 euro de andere kap krijgen en die zou dan moeten passen. Hm, ik ga het nog even overdenken, maar het klinkt wel goed eigenlijk.
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:17:29 #274
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105243206
Dat klinkt zeker goed Mefke! Ik heb dezelfde Mura als jij hebt maar die kap en ik zijn geen vriendjes. :@
A grand adventure has begun.
pi_105244339
ja, ik moet zeggen dat wij er ook wel naar neigen. Even wat zoeken met de juiste kleur, maar dat zou toch te doen moeten zijn.
pi_105245720
Hallo allemaal.
Ik zie hier op de laatste paar pagina's wat leuke wagens voorbij komen met mogelijkheden voor twee kindjes. Maar meestal zijn dat dan oplossingen voor kindjes van verschillende leeftijden.
Ik ben zwanger van een tweeling en ben begonnen met zoeken naar een geschikte tweeling kinderwagen. Er moeten dus 2 wiegen op kunnen, 2 maxicosi's, en later 2 zitjes.

Wat ik al gevonden heb is de Firstwheels City Twin. Tot nu toe vind ik die het mooist eruit zien. Alleen geen idee hoe degelijk en stabiel deze wagen is. De voorwielen lijken wel erg klein.
De iCandy Peach Blossom heeft ook de mogelijkheden die ik wil, zo ook de Pear. Maar ook hierbij geen flauw idee hoe degelijk deze wagen is.

En dan natuurlijk de bekendere wagens de Easywalker en de Mountain Buggy Urban Jungle. Deze twee zien er allebei oerdegelijk uit, maar tegelijkertijd lijken ze me ook erg groot dus wellicht geeft dat problemen in winkels, en ze zien er ook vrij zwaar uit.

Dus tja, iemand ervaring met 1 van deze wagens?
Ik heb ook gekeken naar de Bugaboo Donkey, ik wilde eigenlijk een bugaboo toen ik net wist dat ik zwanger was. Maar de Bugaboo Donkey compleet kopen met twee wiegjes en twee zitjes gaat ruim 1500eu kosten en dat vind ik echt te gek. Het moet kunnen onder de 1000eu dacht ik zo.
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:55:23 #277
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_105246393
Mn vriendin heeft deze

vind het de mooiste en handigste duowagen die ik tot nu toe heb gezien :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_105246499
En wat voor merk is dat?
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:05:48 #279
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_105246752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:58 schreef bijtje84 het volgende:
En wat voor merk is dat?
zoom duowagen van abc design
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_105247091
Bijtje, in januari komt de nieuwe Phil&Ted's Promenade kinderwagen uit. Das een duowagen met HEEL veel mogelijkheden. Ik weet alleen niet zeker of er ook 2 maxi-cosi's op kunnen. Op de P&T website is er in ieder geval een filmpje van te vinden.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:19:13 #281
298315 SacreCoeur
pi_105247173
Je hebt ook de Mima, lijkt mij het makkelijkst, mooist en stabiel.
Ook bij het winkelen.

Ik vind het een kruising tussen de icandy en joolz.
Lekker stevig.
pi_105249878
Ja, de Zoom vind ik eigenlijk gewoon niet mooi. Kwestie van smaak denk ik.
De Phil & Ted's en de Mima heb ik net even bekeken en beide vind ik erg mooi, spreekt me zeker aan. Maar wat ik me af vraag, na de wiegjes gaat de tweeling in de gewone zitjes. De ene zit dan onder/half achter de ander. Dat is toch niet leuk voor het kind wat daar zit? Zit je een beetje tegen de stoel van je broer/zus aan te kijken! Ik heb geen idee of het kind in kwestie daar daadwerkelijk 'last' van zou hebben.
pi_105250748
Mefke en Keshet, ik zou toch nog maar eens contact opnemen met de winkel waar jullie de Mura gekocht hebben. Een paar maanden geleden kreeg iedereen met een Mura 2010 namelijk nog de nieuwe kap gratis.
pi_105253749
Hmm, maar onze kap is uit 2009 en dat is dan nog echt een losse kap, dus eentje die niet aan het stoeltje zit. Met de eerste lichting nieuwe kappen (die aan de stoelen vastzit) schijnt iets mis te zijn geweest, een vriendin van mij had die en die heeft ook een nieuwe gekregen. Maar mc geeft dus zelf aan dat wij em zouden moeten kopen. Nou ja, kan er een mail naar Van Asten op wagen..
pi_105285800
Hallo allemaal,

Ik zie hier een aantal leuke opties voorbijkomen. Graag wil ik de XXXXXXXXX bij jullie onder de aandacht brengen. Dit is een ideale kinderwagen voor families met tweelingen of twee kinderen van verschillende leeftijden. XXXXXXr is een gerenommeerd kinderwagen merk en tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar.
Wij zijn erg benieuwd naar jullie mening/ oordeel. Bezoek http:// forum.fok.nl om de catalogus in te zien.

*poef*

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 07-12-2011 11:08:45 ]
pi_105287021
Mijn mening is dat ik niet zo van spam hou.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:09:02 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105287324
Idd, wij houden niet zo van spam. Als je wilt adverteren kan je contact opnemen met PR@fok.nl :)
pi_105287358
Fair enough
pi_105396985
Ik ben op zoek naar een meerijdplankje voor de Bugaboo. Ik krijg een lamme arm van Mette dragen en de kinderwagen duwen..
Ik weet dat de meningen verdeeld zijn, maar ik wil het toch graag uitproberen.

Wat ik me afvroeg, zijn er meerdere soorten merken of alleen die van de Bugaboo?
pi_105397514
Ga je geen duowagen kopen, wickie?
pi_105397962
Wij hebben een kid-sit en die werkt prima. Driekus zit er ook op, staat dus niet.

En nog een mail naar MC gedaan. Als je een wagen van 2010 hebt krijg je de kap gratis (want de eerste lichting kappen waren niet goed), heb je een 2009 wagen dan moet je em zelf betalen.
pi_105399268
Nee geen duowagen. Ik wil eerst zo'n plankje uitproberen. Dat lijkt me ideaal, kan ze lopen wanneer ze wil maar ook rusten als het moet. En anders moet ze maar in de Beco op mn rug hebben we afgesproken, dat vindt ze momenteel wel ok.
pi_105400660
Zo doe ik het nu ook nog vaak hoor wickie. Als we bv met de bus naar de stad gaan gaat er 1 in de buggy en de ander of lopen of in de doek/drager. Hele afstanden lopen vind ze vaak nog best vermoeiend en zo hou ik het gezellig :)
pi_106610055
Halloo! Wij zijn aan het kijken voor de maxi cosi mura 4 (of 3, moet ik nog even vergelijken). Misschien beetje stomme vraag maar we vroegen ons af of die dingen ook een levertijd hebben? Of kunnen ze die zo uit een magazijn tevoorschijn toveren. Kleur maakt me overigens niet heel veel uit, 2011 model vind ik best :) Iemand nog een winkel in brabant waar ze die hebben? Lijkt me dat dat wel scheelt in prijs namelijk...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:46:43 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106623355
ja, ik meld me hier ook maar weer eens. Een duo wagen van een kilo of tien (grof geschat :') ) met ca 25 kilo kind er in + bagage weegt net zoveel als ik zelf momenteel. Niet héél raar dat ik behoorlijk moe wordt van het duwen van dat ding.

tijd voor 'n andere oplossing dus. Buggy + doek + tuigje. De duo kan nog wel even blijven voor langere afstanden als m'n man meegaat, die heeft geen moeite met duwen, ik wel. ik zit te denken aan deze

meningen? ervaringen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106631551
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef SupremeEvil het volgende:
Halloo! Wij zijn aan het kijken voor de maxi cosi mura 4 (of 3, moet ik nog even vergelijken). Misschien beetje stomme vraag maar we vroegen ons af of die dingen ook een levertijd hebben? Of kunnen ze die zo uit een magazijn tevoorschijn toveren. Kleur maakt me overigens niet heel veel uit, 2011 model vind ik best :) Iemand nog een winkel in brabant waar ze die hebben? Lijkt me dat dat wel scheelt in prijs namelijk...
Volgens mij zit daar geen levertijd op hoor. Wij konden 'm bij Van Asten in Tilburg zo meenemen. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106632210
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef SupremeEvil het volgende:
Je mag em zo meenemen bij Van Asten, maar ze kunnen em ook later leveren. En, mocht je niet veel om kleuren geven, ik heb nog een kinderwagenbak voor de mura te koop. Een blauwe met lichte bekleding.

Als het goed is komt trouwens morgen onze nieuwe kap voor de mura, eentje die dus op het stoeltje past. Ben benieuwd.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:25:48 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106641360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Je hebt ook de Mima, lijkt mij het makkelijkst, mooist en stabiel.
Ook bij het winkelen.

Ik vind het een kruising tussen de icandy en joolz.
Lekker stevig.
Helaas, ik heb de Mima, maar heb er eerlijk gezegd wel een beetje spijt van. Na een paar weken gebruiken hing de kap al scheef en wij zijn er echt heul voorzichtig mee geweest. Ook loopt regelmatig een van de voorwielen vast en op gladde vloeren (winkels) rijdt hij ook niet fijn. Wel is hij supermooi en makkelijk in te klappen. Ik vind zelf de iCandy ook errug mooi trouwens, misschien bij de volgende :P .
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106641429
Update: ik ben blij dat wij niet voor een heel dure duowagen zijn gegaan. We pakken de duowagen niet veel omdat Ivan bijna altijd alles zelf loopt. Incidenteel gaat de wagen mee en dan is 'ie handig. De Bugaboo Bee gebruikten we dan ook helemaal niet meer en die heb ik net verkocht.
pi_107856329
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:05 schreef Handheld het volgende:
We zijn op zoek naar een kinderwagen. We hebben ons door het grote aanbod kunnen beperken tot drie kinderwagens. We zijn op deze kinderwagens gekomen door het lezen van ervaringen. Nu is het zo dat ook deze kinderwagens hun voor- en tegens hebben. Vandaar jullie advies.

Het gaat om de volgende kinderwagens:

Easywalker Sky

Maxi-Cosi Mura 3

Quinny Buzz 3 2012

Heeft iemand ervaring met 1 van deze kinderwagens of hebben jullie een andere suggestie?

Ps Ik wist niet dat kinderwagens zo duur waren. :{
Wij hebben nu een jaar de Easywalker Qtro in gebruik. We zijn er heel erg tevreden over en hebben hem inmiddels in de stad, bos, strand en de bergen gebruikt.
Wij verkozen de Qtro boven de Sky omdat wij hem veel wendbaarder vonden en hij klapte kleiner op en aangezien we klein wonen was dat een pré.
Wij vonden hem met buggy inzet ook een stuk kleiner opklappen dan bijvoorbeeld de Mura als je niet steeds het stoeltje er ook uit wilt halen. Plus ik vond de Mura gewoon lelijk :+
Ook is gebleken dat de Easywalker één van de grootste kinderwagenbakken heeft en daardoor kon ons kind echt de gehele zes maanden in de bak liggen en hoefden we niet al vroeg over te stappen op de buggy inzet. De buggy inzet kan wel helemaal plat maar ideaal is het niet vind ik voor zo'n kleintje omdat het dan toch meer klappen te verwerken heeft van hobbelweggetjes en stoepranden.

Het enige wat sommige mensen als nadeel ervaren is dat de zitting niet naar je toe gericht kan worden maar alleen van je af. Wij hadden daar geen problemen mee.
The way you rock'n'roll
pi_107856781
En dicht!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')