abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93681333
ik denk dat het voor autofabrikanten veel duurder zou zijn als ieder EU-land zelf bv verschillende richtlijnen aanhoudtwat betreft verplichtinge uitrusting van auto's.
Watdat betreft vind ik het eerder belachelijk om te stellen dat de EU zich daarmee niet zou _mogen_ bemoeien... integendeel zelfs, het lijkt me een ultiem europees vrijhandel-idee om marktregels niet meer pér lidstaat in te stellen.
En de vraag of zo'n voorstel door een duitser, fransman of Italiaan voorgesteld wordt is volgens mij een non-argument hem af te wijzen...
idioot dat enkele mensen daar wél kennelijk eerst naar kijken, alsof dat zoveel uitmaakt.

Wel houd ik niet van dat 'verbieden' en verplichtingen opleggen door de Overheid....

Dat was in de jaren 60 nodig bij auto's, toen veiligheidsgordel nét ingevoerd werden, metveel tegenstand ... maar sindsdien is juist veiligheid een belangrijk issue geworden, óók voor fabrikanten en ook met vrijwillige, maar bv in europees verband geijkte tests en EU-veiligheidstandaards maken fabrikanten nu al reclame en die vormen een verkoops-meerwaarde.
Daarmee kunnen nu al veiligere europese fabrikanten zich duidelijk afzetten tegen bv Chinese aanbieders, of bv Dacia Logans e.d.

Dat alles kan best op vrijwillige basis..
Wel zou ik van de EU graag zien datze bv wél individuele lidstaten verbied zomaar markt-beperkende regels voor auto's in testellen die bepaalde fabrikanten bevoordelen...
Dat is bv ook nu al het geval... Ook enige tijd terug werd een extra milieubelasting die nederland invoerde voor bepaalde auto's door de EU afgekeurd omdat die 'concurrentievervalsend' werkte...:

Dat is de EU zoals ik me hem voorstel, niet een instituuut dat zelf vooral meer regels oplegt maar vooral een instituut dat de lidstaten terugfluit als die teveel regels opleggen...
In de media komt echter zulk gedrag van de EU nooit naar voren, als het gebeurt is het zelfs vaak nog dat er ng steeds lobby-groepen zijn die heel populair altijd weer de 'schuld' naar de EU schuiven.... bashen op de EU is immers erg makkelijk.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_93681364
Mensen die denken 'recht' te hebben op een auto :')

Het hele straatbeeld wordt verziekt door miljoenen auto's die overal en nergens geparkeerd staan, natuurlijk moet daar een einde aan komen. Investeren in openbaar vervoer en zoveel mogelijk mensen met de bus/tram/trein laten reizen en dat achterlijke autobezit zo ver mogelijk terugdringen. Het is volslagen idioot dat ieder persoon een auto in bezit moet hebben.

Nog los van de idioterie dat door elke grote stad een verkeersader loopt, waar elke dag tienduizenden auto's dwars door het centrum rijden. Er moet een stop komen aan de groei van het aantal auto's.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:35:16 #53
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_93681365
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat de onmiddellijke afkeer hier meer komt door afkeer van Europa dan door de daadwerkelijke effectiviteit van de voorgestelde maatregelen. Wij laten ons niets vertellen door die figuren daar.

Autorijden is al duur. Eens zullen we eraan moeten dat het niet voor iedereen is weggelegd, of dat nou door dergelijke maatregelen komt of door de prijs van de olie, of door files.

En eerlijk gezegd vind ik dat handjevol voorstellen nog wel meevallen qua prijs.
Afkeer voor Europa is inderdaad ook een reden dat "wij" misschien niet zo graag nieuwe maatregelen accepteren, maar daar zijn mijn argumenten niet op gebaseerd. Waar ik een probleem mee heb, is dat er een voorstel wordt gedaan dat niet alleen op Nederland is gebaseerd, maar op de hele EU, waardoor wij hier in Nederland wellicht onnodig op kosten worden gejaagd, zonder dat het een groot effect heeft op de verkeersveiligeheid. Nederland is één van de veiligste landen in de EU als het aankomst op verkeersslachtoffers (per aantal motorvoertuigen/gereden kilometers), terwijl het gemiddelde aantal verkeersslachtoffers van de EU flink omhoog wordt gehaald door enkele Oost-Europese landen.

Dat autorijden in de (verre) toekomst misschien niet voor iedereen meer is weggelegd, zou best kunnen. Maar zo lang het in Nederland nog goed gaat, zie ik niet in waarom we nu al zulke (dure) maatregelen moeten invoeren.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 12:35:44 #54
137949 Disana
pi_93681378
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als je je aanpast wel ja maar vele mensen rijden a-sociaal en dan hebben winterbanden niet veel zin.

Hoe kunnen we dat a-sociale rijgdrag aanpakken?
Is een puntenrijbewijs voldoende of lopen we dan achter de feiten aan?
Ik ben bang dat je aso-rijgedrag er op geen enkele manier uit krijgt. Aso rijders weten zelf ook wel dat ze de randen van het aanvaardbare opzoeken, maar het interesseert ze niet.
pi_93681394
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:35 schreef JoPiDo het volgende:
Mensen die denken 'recht' te hebben op een auto :')

Mensen die denken 'recht' te hebben op een fiets :')
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:36:53 #56
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_93681411
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:35 schreef JoPiDo het volgende:
Mensen die denken 'recht' te hebben op een auto :')

Het hele straatbeeld wordt verziekt door miljoenen auto's die overal en nergens geparkeerd staan, natuurlijk moet daar een einde aan komen. Investeren in openbaar vervoer en zoveel mogelijk mensen met de bus/tram/trein laten reizen en dat achterlijke autobezit zo ver mogelijk terugdringen. Het is volslagen idioot dat ieder persoon een auto in bezit moet hebben.

Nog los van de idioterie dat door elke grote stad een verkeersader loopt, waar elke dag tienduizenden auto's dwars door het centrum rijden. Er moet een stop komen aan de groei van het aantal auto's.
Wie bepaalt dat voor mij? Ik geef mijn geld uit aan een auto, jij aan een fiets, weet ik veel, waarom moet autobezit teruggedrongen? De auto is een prachtige uitvinding die mensen veel vrijheid geeft.
opgezegd@fok.nl
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 12:37:59 #57
137949 Disana
pi_93681437
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:35 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Afkeer voor Europa is inderdaad ook een reden dat "wij" misschien niet zo graag nieuwe maatregelen accepteren, maar daar zijn mijn argumenten niet op gebaseerd. Waar ik een probleem mee heb, is dat er een voorstel wordt gedaan dat niet alleen op Nederland is gebaseerd, maar op de hele EU, waardoor wij hier in Nederland wellicht onnodig op kosten worden gejaagd, zonder dat het een groot effect heeft op de verkeersveiligeheid. Nederland is één van de veiligste landen in de EU als het aankomst op verkeersslachtoffers (per aantal motorvoertuigen/gereden kilometers), terwijl het gemiddelde aantal verkeersslachtoffers van de EU flink omhoog wordt gehaald door enkele Oost-Europese landen.

Dat autorijden in de (verre) toekomst misschien niet voor iedereen meer is weggelegd, zou best kunnen. Maar zo lang het in Nederland nog goed gaat, zie ik niet in waarom we nu al zulke (dure) maatregelen moeten invoeren.
Hoe weet je dat er niet per land is gekeken naar de verwachte verbetering bij het nemen van deze maatregelen? Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat een vermoeidheidsverklikker ook hier enkele slachtoffers per jaar voorkomt.
pi_93681499
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
De EU is veel te ver aan het gaan... Ze blazen zichzelf gewoon op. In plaats van dat ze gewoon hetgeen ze moeten doen eens goed gaan doen!

Het aantal verkeersslachtoffers is al extreem laag in veel landen (w.o. Nederland) en nog verder verlagen kan alleen maar door het verkeer EN duurder te maken EN de vrijheid ernstig te beperken.

Opbokken dus!
Boh gek, alcoholsloten en vermoeidheidsverklikkers, wat een beperkingen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:43:05 #59
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_93681598
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er niet per land is gekeken naar de verwachte verbetering bij het nemen van deze maatregelen? Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat een vermoeidheidsverklikker ook hier enkele slachtoffers per jaar voorkomt.
Ah, daar komen we precies bij het kritieke punt aan. Zolang we geen goed inzicht in de cijfers krijgen, kun je niet aannemen dat het ook in ons geval voordelig uitpakt. Jij denkt dat het enkele slachtoffers per jaar hier voorkomt. Zou kunnen, maar het kan ook dat het (zo goed als) geen effect heeft, omdat de afstanden in Nederland toch relatief klein zijn.
En stel dat het 1 slachtoffer per jaar voorkomt? Is het het dan waard om de prijs van auto's met enkele duizenden euro's te laten stijgen? Ik vind van niet.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_93681618
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

geen bril, zicht is 300% zegt de dokter.. kijk, je moet mij niet opzadelen met een kunstmatig gecreeerd probleem.
Ik had het nergens over de sterkte van die bril, alleen over de kleur.
En kunstmatig gecreëerd? Er gebeuren niet veel te veel ongelukken omdat mensen achter het stuur in slaap gevallen zijn, of in de slip zijn geraakt dankzij de verkeerde banden?
pleased to meet you
pi_93681678
DE EU heeft ook de code 95 bedacht.
Dit is een vervenger voor het chauffeursdiploma en dat wil zeggen dat alle vrachtwagen/buschauffeurs elke 5 jaar 35 uur les moeten krijgen.
Ik heb het al achter de rug en het is totale onzin.
Je kunt niet zakken en het voegt dus niets toe aan de veiligheid.
Het kost wel klauwen met geld dus dat mogen wij met z'n allen betalen.
pi_93681789
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik had het nergens over de sterkte van die bril, alleen over de kleur.
En kunstmatig gecreëerd? Er gebeuren niet veel te veel ongelukken omdat mensen achter het stuur in slaap gevallen zijn, of in de slip zijn geraakt dankzij de verkeerde banden?
je verzint ze waar je bij staat, weet je de oorzaak dan ook? Ik ga alle verkeersborden maar eens lezen die langs heren' wegen staan. Kom ik niet ver vrees ik..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_93681992
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Boh gek, alcoholsloten en vermoeidheidsverklikkers, wat een beperkingen!
Stel je voor dat je met je zatte kop niet achter het stuur kunt kruipen. Het idee alleen al!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:57:34 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93682056
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, prima. Dan ga jij toch lekker in je auto uit de jaren nul een rondje rijden door het land. Geen gordels, geen electronica. Helemaal niets. Verrek, drink anders ook nog effe stuk in je kloot en snuif je neus vol. We zien wel hoe je vanavond van de muur wodt geschraapt.
ik zie niet in waarom ik die keuze niet zou mogen maken? Daar heb ik toch alleen mezelf mee?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93682358
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:49 schreef kawotski het volgende:

[..]

je verzint ze waar je bij staat, weet je de oorzaak dan ook? Ik ga alle verkeersborden maar eens lezen die langs heren' wegen staan. Kom ik niet ver vrees ik..
Ik zeg dat je door een roze brilletje kijkt als je denkt dat het hebben van een rijbewijs voldoende is om voor verantwoordelijk weggedrag te zorgen .. de al bestaande regels aangaande snelheid, alcoholgebruik, Apk ed bewijzen dat .. allemaal regelgeving die onnodig zou zijn als mensen het vanuit zichzelf zouden doen, na het behalen van hun rijbewijs, niet waar?

Wat vermoeidheid aangaat
quote:
Op grond van vragenlijstonderzoek en diepteanalyses van ongevallen komt men dan ook tot heel andere conclusies over de rol van vermoeidheid bij verkeersongevallen. De resultaten van individuele studies verschillen sterk, maar op basis van vragenlijstonderzoek is de conclusie dat bij 5 tot 10% van de ongevallen vermoeidheid een rol heeft gespeeld; op basis van diepteanalyses is dat het geval bij 10 tot 25% van de ongevallen. De hogere percentages zijn met name gevonden in studies die hebben gekeken naar vrachtwagenongevallen en/of ongevallen met dodelijke afloop. Deze schattingen komen uit het buitenland. Voor zover bekend zijn er voor Nederland totnogtoe niet van dit soort schattingen gemaakt over de omvang van het probleem. Echter, als we bovengenoemde schattingen extrapoleren naar Nederland en uitgaan van een conservatieve schatting van 10-15%, dan zouden jaarlijks (ongevalsgegevens 2009) ongeveer 800 ernstige ongevallen (mede) te maken hebben met vermoeidheid of in slaap vallen achter het stuur. Het gaat dan om door de politie geregistreerde ongevallen die resulteren in ziekenhuisopname of overlijden en waarbij geen alcohol in het spel is.
http://www.swov.nl/rappor(...)eet_Vermoeidheid.pdf

800 mensen .. doe eens een schatting van de medische kosten die dat oplevert .. toch wel een paar miljoen lijkt me zo .. en waarom zou ik daaraan moeten mee betalen? Jouw verantwoordelijkheid toch?
pleased to meet you
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:08:40 #66
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93682387
Hoe ver moet je gaan met dit soort maatregelen. Alcoholslot, drugsslot, medicijnslot, vermoeidheidsslot, verbod op autoradio's, verbod op praten met passagiers, verbod op kinderen in de auto, snelheidsbegrenzer, automatische afstandshouder.

Waar stopt de regeldrang en laat men het over aan de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93682435
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel je voor dat je met je zatte kop niet achter het stuur kunt kruipen. Het idee alleen al!
Of dat je auto je waarschuwt als je tekenen van ernstige vermoeidheid vertoont! Ik eis de vrijheid om totaal onverantwoord te doen en daarmee mezelf en anderen in gevaar te brengen :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_93682470
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:08 schreef Hukkie het volgende:
Hoe ver moet je gaan met dit soort maatregelen. Alcoholslot, drugsslot, medicijnslot, vermoeidheidsslot, verbod op autoradio's, verbod op praten met passagiers, verbod op kinderen in de auto, snelheidsbegrenzer, automatische afstandshouder.

Waar stopt de regeldrang en laat men het over aan de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Die regeldrang zou niet nodig zijn als niet een groot deel van de bestuurders keer op keer bewees dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:11:32 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93682474
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:08 schreef Hukkie het volgende:
Hoe ver moet je gaan met dit soort maatregelen. Alcoholslot, drugsslot, medicijnslot, vermoeidheidsslot, verbod op autoradio's, verbod op praten met passagiers, verbod op kinderen in de auto, snelheidsbegrenzer, automatische afstandshouder.

Waar stopt de regeldrang en laat men het over aan de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Tot iedereen in het gerobotiseerde openbaar vervoer zit. Maar dat willen we ook niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:12:00 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93682488
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of dat je auto je waarschuwt als je tekenen van ernstige vermoeidheid vertoont! Ik eis de vrijheid om totaal onverantwoord te doen en daarmee mezelf en anderen in gevaar te brengen :(
Daar zit nogal verschil tussen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93682532
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar zit nogal verschil tussen.
Niet bij autorijden... Half slapen en flink onder invloed gaan rijden betekent automatisch dat je het leven van anderen in gevaar brengt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:14:43 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93682578
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet bij autorijden... Half slapen en flink onder invloed gaan rijden betekent automatisch dat je het leven van anderen in gevaar brengt.
Ik maakte dan ook verschil tussen een alcohol verklikker en een autogordel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:16:07 #73
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93682624
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die regeldrang zou niet nodig zijn als niet een groot deel van de bestuurders keer op keer bewees dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben....
Ben dan benieuwd welke EU-regels men gaat bedenken voor voetgangers en fietsers.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93683252
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ben dan benieuwd welke EU-regels men gaat bedenken voor voetgangers en fietsers.
Dat is weer een heel andere discussie. En heeft niks te maken met het feit dat juist door onverantwoordelijk gedrag van bestuurders de regelgeving verder aangescherpt wordt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:42:55 #75
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93683502
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat de onmiddellijke afkeer hier meer komt door afkeer van Europa dan door de daadwerkelijke effectiviteit van de voorgestelde maatregelen. Wij laten ons niets vertellen door die figuren daar.

Autorijden is al duur. Eens zullen we eraan moeten dat het niet voor iedereen is weggelegd, of dat nou door dergelijke maatregelen komt of door de prijs van de olie, of door files.

En eerlijk gezegd vind ik dat handjevol voorstellen nog wel meevallen qua prijs.
Dat jij het voor kapitalisten opneemt, niet te geloven zeg.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 13:43:33 #76
137949 Disana
pi_93683521
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:42 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat jij het voor kapitalisten opneemt, niet te geloven zeg.
Haha, hoe dan :D
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:47:36 #77
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93683687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha, hoe dan :D
Omdat door al die overheids beperkingen en kosten straks alleen nog maar rijke mensen kunnen autorijden of lekker eten, etc..
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 13:50:20 #78
137949 Disana
pi_93683778
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:47 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Omdat door al die overheids beperkingen en kosten straks alleen nog maar rijke mensen kunnen autorijden of lekker eten, etc..
Nu stel je het algemeen, dan ben ik het wel met je eens: mensen die toch al weinig hebben, worden het hardst gepakt.

Maar wat autorijden betreft: het is nu allang bijna niet meer te handhaven dat iedereen daartoe in staat is. Het kan alleen maar duurder en duurder worden. Dat is geen mening van mij, maar een onvermijdelijk gegeven.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:52:45 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93683850
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is weer een heel andere discussie. En heeft niks te maken met het feit dat juist door onverantwoordelijk gedrag van bestuurders de regelgeving verder aangescherpt wordt.
Mwa, als je bekijkt dat het bericht gaat over het opleggen van die regels aan alle EU landen, dan kun je je afvragen of het werkelijk om verantwoordelijkheid gaat, en niet om ordinaire regelzucht/ geldklopperij.

Verplichte winterbanden in Spanje?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93684280
Dit is verkapt protectionisme van de Europese automarkt. Ze willen voorkomen dat goedkope Chinese auto's de Europese markt overspoelen.
pi_93684315
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, als je bekijkt dat het bericht gaat over het opleggen van die regels aan alle EU landen, dan kun je je afvragen of het werkelijk om verantwoordelijkheid gaat, en niet om ordinaire regelzucht/ geldklopperij.

Verplichte winterbanden in Spanje?
Niet alleen Spanje hoor, geheel Zuid-Europa.
quote:
De politie van de Spaanse regio Catalonië liet weten dat in Tordera in de buurt van Barcelona het lichaam van een 45-jarige man onder een dik pak sneeuw is gevonden. In Catalonië was maandag op sommige plaatsen circa 50 centimeter sneeuw gevallen. Door onder meer het knappen van kabels onder de sneeuw konden dinsdag aan het eind van de middag circa 180.000 mensen nog altijd niet over stroom beschikken, aldus de Spaanse krant El País. Bijna vijfhonderd scholen bleven dicht omdat de schoolbussen niet over de besneeuwde wegen konden rijden.
http://www.destentor.nl/a(...)uw-in-ZuidEuropa.ece
pleased to meet you
pi_93684620
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, als je bekijkt dat het bericht gaat over het opleggen van die regels aan alle EU landen, dan kun je je afvragen of het werkelijk om verantwoordelijkheid gaat, en niet om ordinaire regelzucht/ geldklopperij.

Verplichte winterbanden in Spanje?
Het sneeuwt nooit in Spanje wil je zeggen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:18:54 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93684859
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:20 schreef Disana het volgende:

Noem eens wat voorbeelden van landen en van de achterstand die zij hebben in de veiligheid van hun auto's.
Wel eens in Griekenland en dan vooral Kreta rondgekeken? A: Kunnen ze daar niet autorijden en B: daar zie je barrels op de weg die ze in de tijd van Kieskeurigs "Wrak van de Weg" meteen de weg afgeplukt zouden hebben en daar meteen een "Die zien we nooit meer terug!" item van maken.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:20:03 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:23:21 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93685062
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, wat gaan ze nog meer verzinnen? Alsof we voor onze lol in de auto zitten...
Het enige doel van de EU is regels maken die iedere lidstaat moet invoeren, het bewijzen van het eigen bestaansrecht dus

Maar ze zijn wereldvreemd, want zelf hebben ze een leaseauto en ze komen nooit in bulgarije, roemenie, Hongarije of polen
Wat daar op de weg rijd is nauwelijks nog auto te noemen, laat staan dat die een vermoeidheidsverklikker gaan inbouwen, sommige auto's rijden maar 1500 km per jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93685119
Verkeersveiligheid bereik je maar ten dele door investeringen in materiaal of infrastructuur. Van alle ongelukken wordt 95 procent veroorzaakt door menselijk falen. Gedragsbeïnvloeding is daarom nodig. Nu kun je met verplichte maatregelen ook het gedrag beïnvloeden, maar dat biedt nog geen zekerheid.

Winterbanden zijn bijvoorbeeld handig in de winter, maar het gevolg is dat winterband-rijders *denken* dat hun voertuig niet kan wegslippen, etc. Ze gaan dus harder rijden dan ze normaal zonder winterbanden zouden doen. Effect is derhalve nul.

Snelheidsbegrenzers gaan eerder onveiligheid dan veiligheid veroorzaken. Kijk maar eens naar inhalende vrachtwagens. Ze schieten zo naar links en zijn soms wel een minuut bezig om een collega in te halen. Voor auto's geldt dat snel een stootje gas geven soms veiliger is dan op de rem stappen.

Hoe een vermoeidheidsverklikker werkt, durf ik niet te zeggen, dus ik durf daar ook geen oordeel over te vellen. Een puntenrijbewijs zie ik wél zitten, maar dan niet alleen voor jongeren, maar voor alle weggebruikers.

Ik zou het geld veel liever investeren in verbetering van de rijopleidingen en andere vormen van verkeerseducatie. Laat jongeren al voor hun 18e snuffelen aan autorijden, versterk de rijopleidingen, bouw na het verstrekken van een rijbewijs nog enkele terugkommomenten in, waarbij er aandacht wordt besteed aan voertuigbeheersing.

In Nederland zijn op dit punt al stappen gezet; we lopen ver voor op andere Europese landen en we behoren tot de meest verkeersveilige landen ter wereld. Die Europarlementariër kan zich beter druk maken over landen waar de verkeersveiligheid nog lang niet op peil is en waar ook de educatie op alle fronten rammelt. Daar valt de meeste winst te behalen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 14:30:32 #87
137949 Disana
pi_93685382
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel eens in Griekenland en dan vooral Kreta rondgekeken? A: Kunnen ze daar niet autorijden en B: daar zie je barrels op de weg die ze in de tijd van Kieskeurigs "Wrak van de Weg" meteen de weg afgeplukt zouden hebben en daar meteen een "Die zien we nooit meer terug!" item van maken.
Dat is een goed voorbeeld.

Ik denk echter niet dat dat als maatstaf genomen is voor de onveiligheid in alle landen.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:31:56 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93685446
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:24 schreef Boldface het volgende:

Ik zou het geld veel liever investeren in verbetering van de rijopleidingen en andere vormen van verkeerseducatie.
Ja, investeren is het toverwoord bij ambtenaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93685700
Autorijden is toch al duur, dus laten we vooral alle auto's verplicht volplempen met allerhande veiligheidsapparatuur, kan niet gek of duur genoeg zijn. :') Want als het ook maar één slachtoffertje ergens in het Oostblok scheelt, is dat het natuurlijk waard. Wat een non-argument zeg :')

Iemand die zich nu, zonder vermoeidheidsverklikker, onverantwoord gedraagd gaat dat net zo goed doen mét zo'n ding in de auto. Of denk je nou echt dat zo'n ding ze ineens zal weerhouden? Het enige merkbare effect gaat zijn dat de brave burger weer op kosten wordt gejaagd.
pi_93685868
Het is een schijnheilig dictatuur. :r
pi_93686305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
Ja, investeren is het toverwoord bij ambtenaren
Ik gebruikte het woord investeren om aan te geven dat het een uitgave is die zichzelf dubbel en dwars terugverdient en niet met de insteek om torenhoge geldbedragen uit te geven. De kosten voor educatie en voorlichting zijn een schijntje van alle ingrepen in de infrastructuur.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:15:13 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93687030
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik gebruikte het woord investeren om aan te geven dat het een uitgave is die zichzelf dubbel en dwars terugverdient
ja dat bedoel ik ook
terugverdienen in de zin van maatschappelijke meerwaarde en immateriële erfgoed waarderingen *) net als men tegenwoordig veel ziet als het onder water zetten van grote stukken land in Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93687391
quote:
De plannen voorzien onder meer in verplichte winterbanden, snelheidsbegrenzers, vermoeidheidsverklikker en veiligheidsvesten.
Geen idee wat een vermoeidheidsverklikker moet kosten maar de andere drie zaken kosten samen nog geen 500 euro extra als iedere auto daar standaard mee wordt uitgerust.

Volgens mij worden we in opdracht van de branche alvast door een slaafse journalist opgewarmd voor een buitensporigeprijsverhoging (lees margevergroting)
-
pi_93687533
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
ja dat bedoel ik ook
terugverdienen in de zin van maatschappelijke meerwaarde en immateriële erfgoed waarderingen *) net als men tegenwoordig veel ziet als het onder water zetten van grote stukken land in Nederland
Jij doelt op materiële ingrepen, ik niet. Ik doel op educatie en voorlichting (gedragsbeïnvloeding).
pi_93688191
Vooropgesteld ben ik tegen het voorstel, maar hoeveel duurder zou een auto worden? Winterbanden kosten 1.000 euro per setje, de rest van die electronica nogeens 1.000 euro, waar hebben we het nou eenmaal over.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:48:43 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93688225
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:47 schreef DroogDok het volgende:
Vooropgesteld ben ik tegen het voorstel, maar hoeveel duurder zou een auto worden? Winterbanden kosten 1.000 euro per setje, de rest van die electronica nogeens 1.000 euro, waar hebben we het nou eenmaal over.
2000 euro, dat zijn 2 auto's...

Niet iedereen koopt een nieuwe luxe slee.
pi_93688412
Als de auto's veiliger worden komen die Oostblokkers lopend hierheen om zich te laten doodrijden.
quote:
Een 21-jarige Poolse vrouw is donderdagavond rond elf uur door een ongeval op de A50 bij Hoenderloo (Gelderland) om het leven gekomen. Een andere Poolse vrouw (28 jaar) die bij het ongeluk betrokken was, raakte zwaargewond. Beide vrouwen liepen op de snelweg en zijn aangereden door passerende auto's.

Dat meldde het Korps landelijke politiediensten vrijdag. Het zijn berichten die steeds vaker voor lijken te komen. Op 24 februari kwam een voetganger om op de A50, bij Veghel. Op 6 november 2010 stierf een 19-jarige Poolse vrouw op de A6 nadat zij bij de Ketelbrug door drie auto's was aangereden. Twee weken daarvoor werd op de A67 bij Eersel een 55-jarige Pool doodgereden in de buurt van een benzinestation. Eerder kwamen twee broers op de A17 om het leven ter hoogte van Moerdijk. Ze hadden hun auto na een lekke band op de vluchtstrook geparkeerd. Op de West-Brabantse snelwegen kwamen vorig najaar zes voetgangers om.

Het aantal dodelijk verongelukte voetgangers op snelwegen loopt snel op. Het ligt nu op ruim twintig per jaar.
bron: Nederlands Dagblad
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93689140
Meer gezeik uit Europa! Jippie! Ga zo door mensen in Brussel. Hoe meer jullie je imago compleet verzieken hoe sneller we van jullie ziekte af zijn en opnieuw kunnen beginnen.
pi_93689369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:47 schreef DroogDok het volgende:
Vooropgesteld ben ik tegen het voorstel, maar hoeveel duurder zou een auto worden? Winterbanden kosten 1.000 euro per setje, de rest van die electronica nogeens 1.000 euro, waar hebben we het nou eenmaal over.
Het verschil tussen een auto kopen als je 18 bent en een auto kopen als je in de 20 bent en het is voor veel mensen een maand werken. Dit is gewoon een fop ''parlementariër'' die is omgekocht door een industrie die de afgelopen jaren een paar klappen heeft gehad.
pi_93689630
zodra het veilig is op de weg laait de gebrek aan donororganen weer op........
veiliger maken op de weg: alle bomen binnen 3meter uit de wegrand afzagen/kappen.
want waar komen de meeste doden?
op binnenwegen met bomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')