abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 13:43:33 #76
137949 Disana
pi_93683521
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:42 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat jij het voor kapitalisten opneemt, niet te geloven zeg.
Haha, hoe dan :D
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:47:36 #77
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93683687
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha, hoe dan :D
Omdat door al die overheids beperkingen en kosten straks alleen nog maar rijke mensen kunnen autorijden of lekker eten, etc..
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 13:50:20 #78
137949 Disana
pi_93683778
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:47 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Omdat door al die overheids beperkingen en kosten straks alleen nog maar rijke mensen kunnen autorijden of lekker eten, etc..
Nu stel je het algemeen, dan ben ik het wel met je eens: mensen die toch al weinig hebben, worden het hardst gepakt.

Maar wat autorijden betreft: het is nu allang bijna niet meer te handhaven dat iedereen daartoe in staat is. Het kan alleen maar duurder en duurder worden. Dat is geen mening van mij, maar een onvermijdelijk gegeven.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:52:45 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93683850
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is weer een heel andere discussie. En heeft niks te maken met het feit dat juist door onverantwoordelijk gedrag van bestuurders de regelgeving verder aangescherpt wordt.
Mwa, als je bekijkt dat het bericht gaat over het opleggen van die regels aan alle EU landen, dan kun je je afvragen of het werkelijk om verantwoordelijkheid gaat, en niet om ordinaire regelzucht/ geldklopperij.

Verplichte winterbanden in Spanje?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93684280
Dit is verkapt protectionisme van de Europese automarkt. Ze willen voorkomen dat goedkope Chinese auto's de Europese markt overspoelen.
pi_93684315
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, als je bekijkt dat het bericht gaat over het opleggen van die regels aan alle EU landen, dan kun je je afvragen of het werkelijk om verantwoordelijkheid gaat, en niet om ordinaire regelzucht/ geldklopperij.

Niet alleen Spanje hoor, geheel Zuid-Europa.
quote:
De politie van de Spaanse regio Catalonië liet weten dat in Tordera in de buurt van Barcelona het lichaam van een 45-jarige man onder een dik pak sneeuw is gevonden. In Catalonië was maandag op sommige plaatsen circa 50 centimeter sneeuw gevallen. Door onder meer het knappen van kabels onder de sneeuw konden dinsdag aan het eind van de middag circa 180.000 mensen nog altijd niet over stroom beschikken, aldus de Spaanse krant El País. Bijna vijfhonderd scholen bleven dicht omdat de schoolbussen niet over de besneeuwde wegen konden rijden.
http://www.destentor.nl/a(...)uw-in-ZuidEuropa.ece
pleased to meet you
pi_93684620
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het sneeuwt nooit in Spanje wil je zeggen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:18:54 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93684859
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:20 schreef Disana het volgende:

Noem eens wat voorbeelden van landen en van de achterstand die zij hebben in de veiligheid van hun auto's.
Wel eens in Griekenland en dan vooral Kreta rondgekeken? A: Kunnen ze daar niet autorijden en B: daar zie je barrels op de weg die ze in de tijd van Kieskeurigs "Wrak van de Weg" meteen de weg afgeplukt zouden hebben en daar meteen een "Die zien we nooit meer terug!" item van maken.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:20:03 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:23:21 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93685062
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, wat gaan ze nog meer verzinnen? Alsof we voor onze lol in de auto zitten...
Het enige doel van de EU is regels maken die iedere lidstaat moet invoeren, het bewijzen van het eigen bestaansrecht dus

Maar ze zijn wereldvreemd, want zelf hebben ze een leaseauto en ze komen nooit in bulgarije, roemenie, Hongarije of polen
Wat daar op de weg rijd is nauwelijks nog auto te noemen, laat staan dat die een vermoeidheidsverklikker gaan inbouwen, sommige auto's rijden maar 1500 km per jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93685119
Verkeersveiligheid bereik je maar ten dele door investeringen in materiaal of infrastructuur. Van alle ongelukken wordt 95 procent veroorzaakt door menselijk falen. Gedragsbeïnvloeding is daarom nodig. Nu kun je met verplichte maatregelen ook het gedrag beïnvloeden, maar dat biedt nog geen zekerheid.

Winterbanden zijn bijvoorbeeld handig in de winter, maar het gevolg is dat winterband-rijders *denken* dat hun voertuig niet kan wegslippen, etc. Ze gaan dus harder rijden dan ze normaal zonder winterbanden zouden doen. Effect is derhalve nul.

Snelheidsbegrenzers gaan eerder onveiligheid dan veiligheid veroorzaken. Kijk maar eens naar inhalende vrachtwagens. Ze schieten zo naar links en zijn soms wel een minuut bezig om een collega in te halen. Voor auto's geldt dat snel een stootje gas geven soms veiliger is dan op de rem stappen.

Hoe een vermoeidheidsverklikker werkt, durf ik niet te zeggen, dus ik durf daar ook geen oordeel over te vellen. Een puntenrijbewijs zie ik wél zitten, maar dan niet alleen voor jongeren, maar voor alle weggebruikers.

Ik zou het geld veel liever investeren in verbetering van de rijopleidingen en andere vormen van verkeerseducatie. Laat jongeren al voor hun 18e snuffelen aan autorijden, versterk de rijopleidingen, bouw na het verstrekken van een rijbewijs nog enkele terugkommomenten in, waarbij er aandacht wordt besteed aan voertuigbeheersing.

In Nederland zijn op dit punt al stappen gezet; we lopen ver voor op andere Europese landen en we behoren tot de meest verkeersveilige landen ter wereld. Die Europarlementariër kan zich beter druk maken over landen waar de verkeersveiligheid nog lang niet op peil is en waar ook de educatie op alle fronten rammelt. Daar valt de meeste winst te behalen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2011 @ 14:30:32 #87
137949 Disana
pi_93685382
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel eens in Griekenland en dan vooral Kreta rondgekeken? A: Kunnen ze daar niet autorijden en B: daar zie je barrels op de weg die ze in de tijd van Kieskeurigs "Wrak van de Weg" meteen de weg afgeplukt zouden hebben en daar meteen een "Die zien we nooit meer terug!" item van maken.
Dat is een goed voorbeeld.

Ik denk echter niet dat dat als maatstaf genomen is voor de onveiligheid in alle landen.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:31:56 #88
323876 michaelmoore
pi_93685446
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:24 schreef Boldface het volgende:

Ik zou het geld veel liever investeren in verbetering van de rijopleidingen en andere vormen van verkeerseducatie.
Ja, investeren is het toverwoord bij ambtenaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93685700
Autorijden is toch al duur, dus laten we vooral alle auto's verplicht volplempen met allerhande veiligheidsapparatuur, kan niet gek of duur genoeg zijn. :') Want als het ook maar één slachtoffertje ergens in het Oostblok scheelt, is dat het natuurlijk waard. Wat een non-argument zeg :')

Iemand die zich nu, zonder vermoeidheidsverklikker, onverantwoord gedraagd gaat dat net zo goed doen mét zo'n ding in de auto. Of denk je nou echt dat zo'n ding ze ineens zal weerhouden? Het enige merkbare effect gaat zijn dat de brave burger weer op kosten wordt gejaagd.
pi_93685868
Het is een schijnheilig dictatuur. :r
pi_93686305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
Ja, investeren is het toverwoord bij ambtenaren
Ik gebruikte het woord investeren om aan te geven dat het een uitgave is die zichzelf dubbel en dwars terugverdient en niet met de insteek om torenhoge geldbedragen uit te geven. De kosten voor educatie en voorlichting zijn een schijntje van alle ingrepen in de infrastructuur.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:15:13 #92
323876 michaelmoore
pi_93687030
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik gebruikte het woord investeren om aan te geven dat het een uitgave is die zichzelf dubbel en dwars terugverdient
ja dat bedoel ik ook
terugverdienen in de zin van maatschappelijke meerwaarde en immateriële erfgoed waarderingen *) net als men tegenwoordig veel ziet als het onder water zetten van grote stukken land in Nederland
pi_93687391
quote:
De plannen voorzien onder meer in verplichte winterbanden, snelheidsbegrenzers, vermoeidheidsverklikker en veiligheidsvesten.
Geen idee wat een vermoeidheidsverklikker moet kosten maar de andere drie zaken kosten samen nog geen 500 euro extra als iedere auto daar standaard mee wordt uitgerust.

Volgens mij worden we in opdracht van de branche alvast door een slaafse journalist opgewarmd voor een buitensporigeprijsverhoging (lees margevergroting)
-
pi_93687533
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
ja dat bedoel ik ook
terugverdienen in de zin van maatschappelijke meerwaarde en immateriële erfgoed waarderingen *) net als men tegenwoordig veel ziet als het onder water zetten van grote stukken land in Nederland
Jij doelt op materiële ingrepen, ik niet. Ik doel op educatie en voorlichting (gedragsbeïnvloeding).
pi_93688191
Vooropgesteld ben ik tegen het voorstel, maar hoeveel duurder zou een auto worden? Winterbanden kosten 1.000 euro per setje, de rest van die electronica nogeens 1.000 euro, waar hebben we het nou eenmaal over.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:48:43 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93688225
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:47 schreef DroogDok het volgende:
Vooropgesteld ben ik tegen het voorstel, maar hoeveel duurder zou een auto worden? Winterbanden kosten 1.000 euro per setje, de rest van die electronica nogeens 1.000 euro, waar hebben we het nou eenmaal over.
2000 euro, dat zijn 2 auto's...

Niet iedereen koopt een nieuwe luxe slee.
pi_93688412
Als de auto's veiliger worden komen die Oostblokkers lopend hierheen om zich te laten doodrijden.
quote:
Een 21-jarige Poolse vrouw is donderdagavond rond elf uur door een ongeval op de A50 bij Hoenderloo (Gelderland) om het leven gekomen. Een andere Poolse vrouw (28 jaar) die bij het ongeluk betrokken was, raakte zwaargewond. Beide vrouwen liepen op de snelweg en zijn aangereden door passerende auto's.

Dat meldde het Korps landelijke politiediensten vrijdag. Het zijn berichten die steeds vaker voor lijken te komen. Op 24 februari kwam een voetganger om op de A50, bij Veghel. Op 6 november 2010 stierf een 19-jarige Poolse vrouw op de A6 nadat zij bij de Ketelbrug door drie auto's was aangereden. Twee weken daarvoor werd op de A67 bij Eersel een 55-jarige Pool doodgereden in de buurt van een benzinestation. Eerder kwamen twee broers op de A17 om het leven ter hoogte van Moerdijk. Ze hadden hun auto na een lekke band op de vluchtstrook geparkeerd. Op de West-Brabantse snelwegen kwamen vorig najaar zes voetgangers om.

Het aantal dodelijk verongelukte voetgangers op snelwegen loopt snel op. Het ligt nu op ruim twintig per jaar.
bron: Nederlands Dagblad
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93689140
Meer gezeik uit Europa! Jippie! Ga zo door mensen in Brussel. Hoe meer jullie je imago compleet verzieken hoe sneller we van jullie ziekte af zijn en opnieuw kunnen beginnen.
pi_93689369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:47 schreef DroogDok het volgende:
Het verschil tussen een auto kopen als je 18 bent en een auto kopen als je in de 20 bent en het is voor veel mensen een maand werken. Dit is gewoon een fop ''parlementariër'' die is omgekocht door een industrie die de afgelopen jaren een paar klappen heeft gehad.
pi_93689630
zodra het veilig is op de weg laait de gebrek aan donororganen weer op........
veiliger maken op de weg: alle bomen binnen 3meter uit de wegrand afzagen/kappen.
want waar komen de meeste doden?
op binnenwegen met bomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')