SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.
Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet.![]()
Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.
Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2011 02:21:00 ]Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Subjectief.quote:De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.
Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.Als je het zó zegt, dan hoop ik ook dat mijn kinderen als ze 12 zijn een vuile heroïnenaald in hun arm steken om op die manier proberen gelukkig te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.
Maar user Wetschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren. Er is een sterke en positieve correlatie tussen maatschappelijk falen en drugsgebruik. Het een leidt tot het ander en het ander leidt tot het een.The End Times are wild
Dat is een begin.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef mymoodfentje het volgende:
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.
Drugs, om het leven aangenaam te maken!
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
post hier dan nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
Nee, de overheid weet wat goed voor ons is. Ze zorgen voor onze veiligheid, waardoor wij veilig over straat kunnen en lekker kunnen slapen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Sowieso moet je nooit in de verdediging gaan. Als jij op een bepaald standpunt wordt aangevallen kun je dat het beste gewoon negeren, afdoen als niet-relevant.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.
Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).
Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
Voor specifieke doelgroepen, Groen links en klein-rechts.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef juxtaposition het volgende:
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
Idd. Gezonde en geaccepteerde zaken als sport, zo veel mogelijk met drugs verbinden. Endorfine, adrenaline, benadrukken dat je daar gelukkig van word en dat daarom sport zo fijn is. Vanwege de drugs. Zo dwing je mensen zich bewust te worden van hun eigen junken bestaan, dan leren ze anders naar mensen te kijken die andere drugs gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef juxtaposition het volgende:
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt,
We moeten een vocabulaire ontwikkelen.quote:dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
quote:http://www.scientificamer(...)ug-decriminalization
In the face of a growing number of deaths and cases of HIV linked to drug abuse, the Portuguese government in 2001 tried a new tack to get a handle on the problem—it decriminalized the use and possession of heroin, cocaine, marijuana, LSD and other illicit street drugs. The theory: focusing on treatment and prevention instead of jailing users would decrease the number of deaths and infections.
Five years later, the number of deaths from street drug overdoses dropped from around 400 to 290 annually, and the number of new HIV cases caused by using dirty needles to inject heroin, cocaine and other illegal substances plummeted from nearly 1,400 in 2000 to about 400 in 2006, according to a report released recently by the Cato Institute, a Washington, D.C, libertarian think tank.
quote:http://partyflock.nl/topi(...)de_hoeveelheden.html
Een aantal vrienden die geneeskunde studeren of afgestudeerd zijn zijn erg positief over drugs, ze kennen ook veel onderzoeken die de positieve punten ervan benadrukken. Dit geld niet als aanmoediging, maar in sommige gevallen kunnen middelen op de lange termijn ook een positief effect hebben op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.
XTC en MDMA
-Positief effect op cerebrale cortex door betere binding β-CIT. (Beta-CIT).
-Stimuleert hersenen bij parkinson
-Gezond voor mentale gesteldheid bij gebruik 1x p. 3 maanden. Brein gaat positieve nieuwe verbindingen aan. Brein ondervindt geen schade bij eerste 6 pillen/lijntjes.
-http://www.hypocrisie.net/2006/10/28/xtc-gezond-voor-je-brein/
Dat is een mooi onderzoek.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:44 schreef juxtaposition het volgende:
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock
Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.
Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
Net zoals sport, is religie een uitstekende ingang om mensen bewust te maken van hun eigen drugsgebruik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".
Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Je bent off-topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint.
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
Idd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
Je verwart de pro-drugslobby met de anti-drugsmaffia.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Je overschat de bevolking schromelijk. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat argumenten niet de manier zijn om iets voor elkaar te krijgen. Propaganda en indoctrinatie zijn de te bewandelen weg, ook in westerse landen. Ik begrijp sowieso niet echt waarom je westerse landen daar te goed voor vindt. Het gebeurt hier dagelijks.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.
Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.
Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
Een hartige taart met paddo's of iedereen verwelkomen met een XTC-pil.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten.
Propaganda is verstandige mensen onwaardig, maar helaas, de wereld zit rot in elkaar. Mijn OP is duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.
Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...
Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.
Dat is zeker een apart topic waard. Maar dan denk ik aan een technocratie-topic om alle wetten ter discussie te stellen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?
(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen.)
• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?
Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.
Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)
Neequote:Op donderdag 3 maart 2011 13:59 schreef Jamiroquai het volgende:
Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NeeDe normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.
Pro-drugs propaganda dus.
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:08 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.
Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.
Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
Ik wil ook niet discussiëren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.
Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
Ja, dit is precies wat ik wil doen. Maar ik kan niet een effectieve poster maken als ik niet weet wat "objectief" gezien goed is aan drugs. Noch kan ik een poster maken die de nadelen bagatelliseert, zonder zo'n lijst.quote:Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
Dit is geen discussiequote:Op donderdag 3 maart 2011 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het staat iedereen vrij om zo'n lijst te maken, maar niet in dit topic. De drugsdiscussie hoort hier niet, en dat soort lijstjes dus ook niet.
Feiten blijken onzinnig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:28 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ik wil ook niet discussiëren.
Ik wil een lijst met voor- en nadelen. Maak/Post zo'n lijst en zet het hier, in deze topic.
Zonder zo'n lijst kan NIEMAND goede, effectieve propaganda maken die mensen raakt waar het hoort.
Snap dat dan. Dit heeft niets meer te maken met de discussie. Zonder zo'n lijst is deze hele topic onzinnig.
Alleen het paddo-verbod al leert toch wel dat feiten er simpelweg niet toe doen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Ik weet het, propaganda is makkelijk te onderscheiden en weerstaan als verstandig mens, er zelf gebruik van maken is andere koek. Maar het begin is erquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef julian6 het volgende:
Heel goed topic dit, vernieuwend ideeHad er zelf niet eens aan gedacht eigenlijk.
heb alleen weinig toe te voegen op dit moment
Ik weet niet of het netjes is om daar een Fok!-topic te spammenquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
Haha brilliant idee
wellicht een idee om behalve mensen uit UVT te halen, ook eens te polsen op www.drugsforum.nl
Daar vind je vast wel wat mensen die hier ook verder over hebben nagedacht
Jep, dat is een goeie.quote:wellicht dat je kunt denken aan een soort viral commercial achtige boodschap?
Mensen prijzen iets aan, geven aan dat het geweldig is (gooi er zinnen in als: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen?) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Ik ben het toch deels met hem eens. Het is ook vrij makkelijk om dat in de propaganda te verwerken. Voor elke 20 drugsgebruikers die je positief benadrukt laat je 1 iemand zien die er niet mee kan omgaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, propaganda draait niet om feiten, de waarheid of dat soort dingen. Daarom was de drugsdiscussie ook nutteloos. En daarom concentreer ik me op de propaganda, het wapen van de vijand.
Ik gun iedereen zijn discussie en feiten, maar dat heb IK opgegeven.
Sorry, maar je bent off-topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau.. Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Als je het goed doet heeft het juist een positief effect op je ambitie- en werkniveau. Even overal tussenuit om vervolgens weer hard aan de slag te kunnen. Dit mag ook wel benadrukt worden vind ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau..
Cocaine is anders best populair onder de toplaag (qua inkomen) van de bevolking.quote:Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Je bent nog steeds off-topic. De "discussie" kan in een ander topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
Off-topic en onwaar. Als je hier serieus over wil discussieren open je maar een ander topic, alleen uiteindelijk gaan na talloze argumenten de leden van de anti-drugsmaffia nog steeds niet overtuigd zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent off-topic.![]()
Propaganda mensen!
Ik vind het zelf ook moeilijk om de discussie los te laten, maar het kan niet anders. Sorry hoor, niet slecht bedoeld.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:36 schreef Mishu het volgende:
Haha papierversnipperaar voelt zich niet gerespecteerd als TS
Een "Gezonde en gelukkige mensen" filmpje, waarin na verloop van tijd blijkt dat ze genieten van drugs. Misschien kunnen we inspiratie halen uit pro-religie filmpjes.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:37 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar.
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oidquote:Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen?
) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
hehe.. ik ben bang dat de mensen in mijn omgeving het bij mij iets sneller met een korreltje zout zullen nemen, daar ik niet altijd even mainstream gedachten uitstrooi over de menigtequote:Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.
Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage
Dat spul zou ik duidelijk rokenquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Of we filmen gewoon die maagden die bij volle maan door de hennepvelden rennen zodat de hash die ik rook van hun bezwete naakte lijven kan worden geschraapt.
Ik ben het haast nooit met eeuwige clinchligger kingmob eens, maar bij deze post sluit ik me graag 100.000% van harte aan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
[..]
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.
Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage
Precies. We worden belazerd met verdovende drugs die ons agressief, passief en volgzaam maken (alcohol, anti-depressieva en religie). De positieve drugs zijn verboden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:55 schreef El_Matador het volgende:
Wiet (creativiteit, relaxeder over dingen nadenken, veel meer reflectie en dus dieper op dingen in kunnen gaan), paddo's (existientiele zaken, wat is belangrijk in het leven en wat niet) en XTC (gevoelens van verbondenheid, liefde en gewoon keihard genieten) hebben mijn leven ten positieve veranderd en dat zie ik met name terug in mijn werk, waar ik het ook "prima voor elkaar" heb.
quote:http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=42053
Een onderzoek onder meer dan 5.000 Zwitserse jongeren heeft aangetoond dat degenen die cannabis roken op bepaalde gebieden even goed of zelfs beter presteren dan degenen die dat niet doen, aldus de onderzoekers afgelopen maandag. Maar dit gaat niet op voor degenen die naast cannabis ook tabak roken, zo stond te lezen in het rapport van Dr. J.C. Suris en collega's aan de Universiteit van Lausanne. Het onderzoek ontkrachtte de hypothese dat degenen die zich van cannabis en tabak onthouden in alle opzichten beter functioneren. Sterker nog, vergeleken met degenen die zich van alles onthouden, zijn degenen die uitsluitend cannabis gebruiken "socialer ingesteld... en de kans dat ze aan sport doen en goede contacten onderhouden met hun leeftijdsgenoten is groter." "Bovendien: hoewel de kans dat ze spijbelen groter is, halen ze dezelfde goede cijfers. En hoewel de verhouding met hun ouders vaak minder goed is, hebben ze geen grotere kans zich depressief te voelen dan degenen die zich er van onthouden." Het onderzoek was gebaseerd op een in 2002 uitgevoerde enquête onder Zwitserse studenten van 16 tot 20 jaar, van wie 455 alleen cannabis rookten, 1.703 zowel cannabis als tabak rookten, en 3.105 die zich van beide onthielden.
Read more: http://www.drugs-forum.co(...)=42053#ixzz1FYODWoJS
quote:http://www.spitsnieuws.nl(...)kankerpatienten.html
Cannabis zorgt ervoor dat de smaakzin van kankerpatiënten terugkeert. Dat hebben Canadese wetenschappers ontdekt, zo meldt dagblad Trouw vandaag.
De onderzoekers testten hun voorraadje op 24 patiënten, waarvan ze de helft een placebo toedienden. Deze helft kreeg maar mondjesmaat meer trek in hemelse zaken als vlees. De andere helft liep spontaan het water weer in de mond.
Of het onderzoek er toe leidt dat kankerpatiënten massaal aan de wiet gaan, is maar de vraag. Volgens Arno Hazekamp van Universiteit Leiden rust er een taboe op medisch gebruik van wiet. "Sommige artsen vinden mediwiet flauwekul. Dit kun je lastig veranderen omdat het geldt als medicijn, en daar mag je geen reclame voor maken."
quote:http://www.goedgevoel.be/(...)akt-je-slimmer.dhtml
Een bepaald proteïne in cocaïne kan je slimmer maken, dat beweert althans de onderzoeker Hamilton Morris.
Neurologische effecten
De onderzoeker Hamilton Morris bestudeerde het verband tussen succesvolle carrièremensen en het hoge cocaïnegebruik in deze groep. Deze nieuwe studie toont aan dat de neurologische effecten van de drug niet noodzakelijk allemaal negatief zijn. goed zijn. Het proteïne G9a vertraagt namelijke de groei van bepaalde onderdelen van neuronen. Uit eerder onderzoek blijkt dat hoe korter deze onderdelen zijn, hoe slimmer je bent.
Positief:quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. We worden belazerd met verdovende drugs die ons agressief, passief en volgzaam maken (alcohol, anti-depressieva en religie). De positieve drugs zijn verboden.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:
- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
Dat bloed komt door het verbod.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:31 schreef hexta het volgende:
Negatief (sorry, maar het is zo volgens mijn lijstje)
Cocaïne:
-/+ Geen ernstige effecten. (je raakt niet buiten jezelf)
++ Het kan je erg scherp maken.
++ Kan het zelfvertrouwen enorm opkrikken.
- Is te makkelijk in gebruik. (de behoefte stopt niet, je hebt niet het "verzadeging moment")
-- Erg duur.
--- Het is "bloed drugs" De waarde is bijzonder hoog door het aantal mensen die er voor sterven.
(ik maak het later af)
Een uitgebalanceerde berichtgeving werkt beter dan propaganda, Shredder.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bloed komt door het verbod.
GEEN DISCUSSIE HIER! POSITIEVE PROPAGANDA!
Gezond zal het niet zijn. Andere drugs leveren anderen geen fysieke schade op, alleen het gedrag dat bij die drugs hoort (heroine, alcohol).quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarnaast is er geen enkel onderzoek dat aan toont dat meeroken schadelijk is.
* zucht *quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een uitgebalanceerde berichtgeving werkt beter dan propaganda, Shredder.
Dat klopt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bloed komt door het verbod.
GEEN DISCUSSIE HIER! POSITIEVE PROPAGANDA!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom!quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:41 schreef julian6 het volgende:
Die 't zal wel' houding tegenover sterke argumenten is hier ook heel bekend trouwens
Graag. Ik moedig je graag aan je lijstje af te werken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom!
Wees gewoon eerlijk en open en illustreer je punt met mooie beelden, ervaringen, feesten enzo...
Shredder, ik wil wel een mooie set films samenstellen die het mooie aan drugs samenvatten!![]()
Staat al lang op het -steeds langer wordende-to-do lijstje..
Ja, maar onze kant heeft de waarheid, en dus geen leugens nodig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet de status quo doorbreken door de verbieders in de verdediging te dwingen, met een propagandacampagne (waarin halve waarheden en vuile truuks toegestaan zijn, dat doen zij ook), pas daarna .....
Enter the Void sowiesoquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom!
Wees gewoon eerlijk en open en illustreer je punt met mooie beelden, ervaringen, feesten enzo...
Shredder, ik wil wel een mooie set films samenstellen die het mooie aan drugs samenvatten!![]()
Staat al lang op het -steeds langer wordende-to-do lijstje..
Een kort filmpje.. Een reclame filmpje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je het goed doet heeft het juist een positief effect op je ambitie- en werkniveau. Even overal tussenuit om vervolgens weer hard aan de slag te kunnen. Dit mag ook wel benadrukt worden vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:08 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ja, maar onze kant heeft de waarheid, en dus geen leugens nodig.
Manipulatie, Ok, maar dat is wat anders..
Wat vind je van dit beginnetje...?quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Graag. Ik moedig je graag aan je lijstje af te werken.
VETTE film. Jammer dat ie ZOOO lang duurde. Maar wel geil.quote:
Had van mij nog langer kunnen duren, kon er echt geen genoeg van krijgen. Maarja ik keek dan ook thuis met veel jointjes erbijquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
VETTE film. Jammer dat ie ZOOO lang duurde. Maar wel geil.
Ik ook dus. Gisteravond...quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:56 schreef julian6 het volgende:
[..]
Had van mij nog langer kunnen duren, kon er echt geen genoeg van krijgen. Maarja ik keek dan ook thuis met veel jointjes erbij![]()
In 1 woord: Chill!quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat vind je van dit beginnetje...?
Het Grote Paddotopic #50: Stekelbees zoekt een tripmaatje
quote:
Zekerquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je. Beetje goeie propaganda?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.
Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.Oh my God.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.
Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
I love this.![]()
![]()
![]()
Positieve propaganda! Ik ben helemaal en 300% voor.![]()
Werk het alsjeblieft beter uit, ik wil heel graag medewerking verlenen. Dit is echt goed!![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie zijn off-topic. De drugsdiscussie is voorbij, we gaan een pro-drugs campagne voeren.Drugs zijn goed!
Drugs zijn leuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou ook graag nog een pro-vrijheid discussie starten, vrijheid is goed (dus celstraf is dit niet) en knuffelen is leuker dan mensen haten. Dus meer knuffelen, geen gevangenissen meer of in elk geval veel minder en gewoon lief zijn voor elkaar.Kan best hoor.
![]()
Overwin de angst door liefde. Wees niet bekrompen, ga niet op je centen zitten, gooi de sloten open, geef en doe het met liefde. En je zal vrij worden.(Sorry, dit is ook wat TRU in dit topic
).
Ik stel voor om massaal Moslima's te gaan knuffelen.Iedereen is lief.
Er is geen vijand, er zijn alleen een heleboel mensen die graag vrienden willen worden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
![]()
En dit zeg ik als niet-drugs gebruiker.Of we delen de wereld in 2 kampen op met een muur ertussen. De lieve mensen en de niet lieve mensen. Zo is iedereen blij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou ook graag nog een pro-vrijheid discussie starten, vrijheid is goed (dus celstraf is dit niet) en knuffelen is leuker dan mensen haten. Dus meer knuffelen, geen gevangenissen meer of in elk geval veel minder en gewoon lief zijn voor elkaar.Kan best hoor.
![]()
Overwin de angst door liefde. Wees niet bekrompen, ga niet op je centen zitten, gooi de sloten open, geef en doe het met liefde. En je zal vrij worden.(Sorry, dit is ook wat TRU in dit topic
).
Ik stel voor om massaal Moslima's te gaan knuffelen.Iedereen is lief.
Er is geen vijand, er zijn alleen een heleboel mensen die graag vrienden willen worden.
![]()
![]()
![]()
![]()
In wezen kan dit niet, dat kan omdat iedereen een is, ik ben jij en jij bent mij. Ik ben ook de mensen die ik haat en dat is weer raar, want dan haat ik een deel van mezelf. Dus eigenlijk kan je niets verdelen in 2 kampen, want iedereen is een.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:01 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Of we delen de wereld in 2 kampen op met een muur ertussen. De lieve mensen en de niet lieve mensen. Zo is iedereen blij!
God = alles en niets tegelijk. Ying en Yang bestaan altijd, want zonder goed geen slecht. Maar wat is slecht en wat is goed? Dat is alleen per persoon te bepalen, en staat niet vast. Hoe kan er dan een hel bestaan? Of een hemel? Het idee is dat we hier op aarde ons gedragen naar een idee dat alles goed maakt. Vrede op aarde.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In wezen kan dit niet, dat kan omdat iedereen een is, ik ben jij en jij bent mij. Ik ben ook de mensen die ik haat en dat is weer raar, want dan haat ik een deel van mezelf. Dus eigenlijk kan je niets verdelen in 2 kampen, want iedereen is een.
Sorry, beetje TRU in dit topic. Quantumfysica is nogal heftig.
Happystofjes klinkt erg goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
Alles is 1quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In wezen kan dit niet, dat kan omdat iedereen een is, ik ben jij en jij bent mij. Ik ben ook de mensen die ik haat en dat is weer raar, want dan haat ik een deel van mezelf. Dus eigenlijk kan je niets verdelen in 2 kampen, want iedereen is een.
Sorry, beetje TRU in dit topic. Quantumfysica is nogal heftig.
Geld schept ellende en wie wil er nu ellende. Dus inderdaad geld de deur uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:12 schreef badtripbob het volgende:
[..]
God = alles en niets tegelijk. Ying en Yang bestaan altijd, want zonder goed geen slecht. Maar wat is slecht en wat is goed? Dat is alleen per persoon te bepalen, en staat niet vast. Hoe kan er dan een hel bestaan? Of een hemel? Het idee is dat we hier op aarde ons gedragen naar een idee dat alles goed maakt. Vrede op aarde..
Daarom: Iedereen aan de drugs! En geld de deur uit!
Youtube doet t niet, pc is beetje gaar. (Who cares, stom plastic ding uit Chinaquote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alles is 1
Quantumfysica = Salvia
"Everything is us, we are everything."
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:32 schreef badtripbob het volgende:
Fuck the system! The only good system is a soundsystem!
Ik heb die tekst in mijn onderschrift gezet, ik echt goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:32 schreef badtripbob het volgende:
Fuck the system! The only good system is a soundsystem!
quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:29 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Hier ff wat muziek in live/djsets en tracks uit genres als frenchcore, tekno, frenchtek, tribecore, uk-hardcore en andere vage/beukende muziek dat daar tussen past:
Maissouille Onde De Choc ( Zulke vette frenchcore dat ik mijzelf moet bedwingen niet op straat/in de supermarkt te gaan dansen. Het is (Voor mij iig) zulke vette en dansbare muziek..
http://soundcloud.com/nektar (Sowieso staat op soundclound veel vette muziekEn van mensen die het zelf uploaden.)
http://soundcloud.com/prophex23 (Maatje van me)
http://soundcloud.com/porcud (Ook maatje)
http://sender.fm/Avantgabber (Is de groep waar die 2 maatjes hierboven tot behoren, das hun label.)
http://sender.fm/new/upload.php?month=25&show=tekno
En sowieso andere geniale herrie op sender.fm. Das waar veel underground artiesten hun muziek op dumpen..
http://www.megaupload.com/?d=TEYFT1FF
http://www.youtube.com/results?search_query=narkotek&aq=f (Narkotek soundsystemBazen
)
En zo is er nog veeeeeeel meer vage vette herrie te vinden..
.
Extra vet op keta, acid, paddo's, 2c-b etc. Sowieso is dit soort muziek het beste te beluisteren in een kraakpand met een muur van speakers, als je genoeg (lees veel) drugs op hebt en dat je voor/tegen die speakers aan staat te schudden met je heupen. Maar thuis achter een computer nuchter is ook nog steeds erg vet hoor..
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb die tekst in mijn onderschrift gezet, ik echt goed.![]()
Ik hoop dat je er geen copyright op hebt staan.
quote:
Super!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:49 schreef badtripbob het volgende:
[..]! Nee man. Het is een algemene kreet in de freeparty scene! Underground! Daar is het altijd gezellig!
!
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 05:53 schreef truepositive het volgende:
Ik ga zo slapen en wat DMT aanmaken, hmm drugs![]()
Iedereen gebruikt elke dag drugs, behalve mensen die nooit slapen
Bedankt voor het aanmaken van deze draad, Papierversnipperaar. Echt goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga hard op deze positieve propaganda!
Op favorieten gezet!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.happynews.nl/
http://www.happynews.nl/2(...)ven-media-niet-meer/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
+1![]()
Ze praten zelfs over drugs...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
Waarom?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:45 schreef kingmob het volgende:
[..]![]()
Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
Met dank aan bovenstaande post:quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Positief:
1 - Cannabis:
++ intensiteit goed controleerbaar, werkt niet te lang (2-3 uur), positieve effecten, geen lichamelijke kenmerken, makkelijk verkrijgbaar, goede kwaliteit, geen kater
-- redelijk verslavend en slecht in combinatie met alcohol, langdurig gebruik door vooral jonge adolescenten niet aan te raden
2 - XTC:
++ geweldig positieve effecten, werkt niet te lang (2-3 uur), redelijk verkrijgbaar, goede kwaliteitscontrole (tests), niet lichamelijk verslavend
-- verantwoordelijk gebruik noodzakelijk, lichamelijke kenmerken (grote pupillen, kaakknagen)
3 - Paddo's:
++ mooie effecten, redelijk verkrijgbaar dan wel zelf kweken, niet lichamelijk verslavend
-- niet voor beginners, oppassen met depressiegevoelige mensen
Neutraal:
- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug, intensiteit goed controleerbaar, makkelijk verkrijgbaar
-- effecten zeer wisselend, incidentele te hoge dosis makkelijk te bereiken, redelijk verslavend (vooral sociaal)
Negatief:
- Nicotine:
++ makkelijk verkrijgbaar, kwaliteit is gecontroleerd
-- lichamelijke effecten bij langdurig gebruik voor de gebruiker, lichamelijke effecten bij anderen (meeroken), zeer verslavend, klein effect
=========================================
De andere drugs die ik geprobeerd heb: coke (kan ik geen uitspraak over doen na 1 keer, maar door het zeer verslavende aspect een negatieve drug voor mij), cafeine (nauwelijks effect) en efedra/herbal XTC (geen effect)
Leuk plaatjequote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:52 schreef Jamiroquai het volgende:
• Wanneer is beste tijd om recreatieve drugs gebruiken. (Na drukke dag? Weekend? Pauze?)
• Bij welke levensstijl zou het goed/perfect passen. (Drukke zakenman? Docent? Politici?)
• Wat zijn de voordelen van de drugs voor deze groep(en)? (Concentratie-verhogend, relaxerend)
• Wat zijn drie woorden voor iedere drugs die het omschrijven? (Cannabis: Relaxt, inspiratie en uhm... Zoiets)
Gave kleuren!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:09 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe.
Nou, dit is al een begin.
Haha, uh. Niet echt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gave kleuren!
Zoiets?
============
[ afbeelding ]
"Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."
[ afbeelding ]
"XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."
En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen,
Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[ afbeelding ]
Paddo's: brengt de eenheid tot leven
Dit is een erge technische uitleg (naar mijn mening). Het legt uit wat het doet, maar er zit totaal geen emotionele lading in. Hoe voel je je na zo'n ervaring? (Ik voel me... blij, gelukkig, gezond, compleet, avontuurlijk.) Leg dat uit in herkenbare termen en je komt een stap dichterbij.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen,
Wish wash pannekoek uit het raam.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.
En dus denken ze dat meer politie, meer wetten, hogere celstraffen, meer controle, alles verbieden wat zij niet kennen, geen mensen met andere huidskleuren en gebruiken dan waar zij in opgegroeid zijn, dat dat gaat helpen tegen hun angst.
En hoe meer sloten, hoe meer wetten, hoe hoger de celstraffen voor de mensen waar zij zo bang voor zijn, hoe banger ze worden.Zij zitten verkrampt op hun zielige bezittingen, zij zijn elk moment bang voor fraude, diefstal, inbraak. En hoe meer zij hun bezittingen beveiligen, hoe groter de kans op diefstal wordt, hoe meer sloten zij kopen, prikkeldraad, afzettingen, muren, hoe meer zij zichzelf op slot doen en hun chakra's afsluiten voor geluk en vrijheid.
Wie niets bezit, is vrij!
Dan moeten ze maar eerst drugs gebruiken, dan begrijpen ze het!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:12 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.
Zo werkt het helaas niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:27 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar eerst drugs gebruiken, dan begrijpen ze het!
LSD in het drinkwater!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:33 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet.
Menselijke psyche is niet zo geëvolueerd. De Volgers(95% van populatie) laten altijd iemand anders proberen en kijken dan of ie dood neervalt.
In dit geval kijken de Volgers en zien ze veel negatieve dingen. Dit is niet de schuld van die Volgers, maar van de beeldvorming en van de mensen die dood neervallen.
Verander de beeldvorming en de volgers zullen volgen.
Meer en betere propaganda dus, kom op jongens werk aan de winkel!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:33 schreef Jamiroquai het volgende:
Verander de beeldvorming en de volgers zullen volgen.
Denk dat die anti's dan allemaal een bad trip krijgenquote:
Goed idee, als de waterleidingsbedrijven die dan maar niet aangrijpen om de prijs voor drinkwater te verhogen.quote:
Jup, maar we hebben dus een lijst voordelen(positieve punten)/nadelen(negatieve punten)/eigenschappen per drug nodig zodat we elke drug op de juiste manier kunnen propaganderen. Puur objectief. (XTC als relax-drug propaganderen werkt dus bijv. niet.)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef truepositive het volgende:
[..]
Meer en betere propaganda dus, kom op jongens werk aan de winkel!
Ik wil LSD doenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:43 schreef truepositive het volgende:
LSD is leuker dan fluoride, en nog beter voor de tanden ook
LSD vind jij niet, het vind jou.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Ik wil LSD doen
Maar waar vind je dit in NL?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:57 schreef badtripbob het volgende:
[..]
LSD vind jij niet, het vind jou..
*vind ik leuk*quote:Op zaterdag 5 maart 2011 06:19 schreef El_Matador het volgende:
Iedereen is liev. Wat heb ik weer veel mensen zien genieten vanavond... mezelf niet uitgezonderd.
Dank je. Heb het nodig. Mijn achterruit was (vast door alcoholgebruikers) kapotgeslagen...quote:
Je hebt mijn medelevenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 06:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je. Heb het nodig. Mijn achterruit was (vast door alcoholgebruikers) kapotgeslagen...
Mijn rode racemonstertje...![]()
quote:Maar wat een carnaval, heerlijk.
Veel geluk met het overhalen van de mensen. Zonder herkenbare punten zul je worden afgedaan als wéér een geitenwollensok.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kunnen we niet samen een partij oprichten!![]()
Een positieve partij, een partij die uitgaat van haar eigen standpunten i.p.v. zich te verzetten tegen een andere partij.![]()
Een partij met een positieve visie, die een wereld wil scheppen die voor iedereen werkt![]()
![]()
![]()
!
Ik ben namelijk ook niet altijd even blij met bijvoorbeeld de socialisten, vanuit het hoge zuurgehalte, maar eigenlijk is bij de meeste partijen het zuurgehalte erg hoog, van rechts tot links.![]()
Een nieuwe partij, vanuit positiviteit, vrijheid en werkt vanuit liefde!
Een kleine kanttekening/waarschuwing, positiviteit moet geen doel op zich wordenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kunnen we niet samen een partij oprichten!![]()
Een positieve partij, een partij die uitgaat van haar eigen standpunten i.p.v. zich te verzetten tegen een andere partij.![]()
Een partij met een positieve visie, die een wereld wil scheppen die voor iedereen werkt![]()
![]()
![]()
!
Ik ben namelijk ook niet altijd even blij met bijvoorbeeld de socialisten, vanuit het hoge zuurgehalte, maar eigenlijk is bij de meeste partijen het zuurgehalte erg hoog, van rechts tot links.![]()
Een nieuwe partij, vanuit positiviteit, vrijheid en werkt vanuit liefde!
Zoals afgelopen nacht. Sta lekker te dansen voor de speakers komt er een buitenlandse gast die met een van de artiesten van die avond mee was gekomen die vraagt of ik wil trippen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:57 schreef badtripbob het volgende:
[..]
LSD vind jij niet, het vind jou..
Fijnquote:Op zondag 6 maart 2011 19:30 schreef Appelknaller het volgende:
Ik ben nu hasj choco aan het drinken.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:43 schreef truepositive het volgende:
LSD is leuker dan fluoride, en nog beter voor de tanden ook
"I can't tell you about it. If you can't see it then you'll just never know. I feel sorry for you."quote:
Dan zou ze 80+ moeten zijn, lijkt mij prima mogelijk aangezien LSD niets aan schade achterlaat, tenzij in grote hoeveelheden of bij instabiele mensen, maar dat laatste lijkt mij niet het geval gezien de film.quote:
Ik werd anders aangekeken alsof ik van Mars kwam (nou gaf mijn carnavalsoutfit daar zeker aanleiding toe, maar goedquote:Op maandag 7 maart 2011 12:46 schreef kingmob het volgende:
Als je zo'n avondje carnavalt, moet het voor veel mensen toch duidelijk zijn dat drugs ok zijn. De eerste stap moet simpelweg zijn om het principe dat alohol ook gewoon drugs zijn volledig geaccepteerd en ingeburgerd te krijgen.
Jammer van de kater alleen
Als je geen slechte verslavende verdovende harddrugs gebruikt ben je gek.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik werd anders aangekeken alsof ik van Mars kwam (nou gaf mijn carnavalsoutfit daar zeker aanleiding toe, maar goed) toen ik vrijdagavond een biertje van een Maastrichtse compleet bezopen carnavalsvierder afsloeg.
Inderdaad! Ik probeerde eerst alcohol voor ik wiet probeerde. Alcohol is wel leuk maar waarom zou je het als enige optie houden, als het ook nog eens een van de slechte stoffen is? Toen ik andere drugs ontdekte werd alcohol eigenlijk al snel niet boeiend meer. Het is wel lekker maar niet mijn ding. En het is eigenlijk ook niet echt nuttig naast de invloed van alcohol voelen.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je geen slechte verslavende verdovende harddrugs gebruikt ben je gek.![]()
Maar een onschuldig jointje of pilletje is een halsmisdaad.
Kende hem al ja. Is vet. Vette breakcore eronder van bong-ra.quote:
Wat lost dat op mbt GHB?quote:Op maandag 7 maart 2011 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zeuren op TV over GHB. Oplossing: XTC legaliseren, maar dat zeggen ze er niet bij.
quote:Op maandag 7 maart 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verboden werken overduidelijk niet, en zorgen voor veel extra problemen. Omdat goeie drugs verboden zijn gaan mensen aan de slechte drugs. Crystal meth is juist daarom uitgevonden.
quote:Op maandag 7 maart 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verboden werken overduidelijk niet, en zorgen voor veel extra problemen. Omdat goeie drugs verboden zijn gaan mensen aan de slechte drugs. Crystal meth is juist daarom uitgevonden.
quote:Op maandag 7 maart 2011 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]Wie is die Gerard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
quote:
Nee hoor. Propaganda is een heel reëel en gebruikelijk middel om je belangen te verdedigen.quote:
Vertel dat tegen politici en bankiers.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:59 schreef fs180 het volgende:
Wanneer je via de normale wegen je gelijk niet kunt krijgen ja, onmacht
Het werkt anders al eeuwen lang om juist macht te verkrijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:59 schreef fs180 het volgende:
Wanneer je via de normale wegen je gelijk niet kunt krijgen ja, onmacht
Een raaskallende junkquote:Op zondag 6 maart 2011 23:11 schreef n0ir het volgende:
[..]
"I can't tell you about it. If you can't see it then you'll just never know. I feel sorry for you."
legendarische woorden. Zou ze nog leven?
De CIA gebruikte LSD om mensen te hersenspoelen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt het niet bekeken zeker?
quote:
Onjuist! Ze hebben proeven gedaan met hersenspoeling en getest of het als "waarheidsserum" gebruikt kan worden. Ook hebben ze het op het leger uitgetest om te kijken wat voor effect dat zou geven...quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De CIA gebruikte LSD om mensen te hersenspoelen.
Niet bekeken dus.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen wat voor effecten het heeft op mensen die psychisch niet in orde zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:46 schreef badtripbob het volgende:
[..]! Het is een huisvrouw uit de jaren 50 idioot! Ze wilden juist een zo normaal mogelijk persoon zonder ervaring met dit soort drugs.
.
De gebruikers ervan spreken ook altijd de waarheid en de rest van de mensen moet hun ogen openen en is een slaaf omdat ze een baan hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:46 schreef badtripbob het volgende:
Onjuist! Ze hebben proeven gedaan met hersenspoeling en getest of het als "waarheidsserum" gebruikt kan worden. Ook hebben ze het op het leger uitgetest om te kijken wat voor effect dat zou geven....
Gelieve niet meer offtopic te gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen wat voor effecten het heeft op mensen die psychisch niet in orde zijn.
[..]
[..]
De gebruikers ervan spreken ook altijd de waarheid en de rest van de mensen moet hun ogen openen en is een slaaf omdat ze een baan hebben.
Nee. De CIA testte LSD om een drug te creeeren waarmee ze personen konden controleren, dit onderzoek heeft nooit enig nuttig resultaat opgeleverd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Na 1 minuut was ik het geraaskal zat.quote:
Mensen worden er alleen gek door positieve effecten zoals meth heeft heeft het niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ze hebben trouwens alleen getest of ze het konden gebruiken. Dat hebben ze met bijna elke drug gedaan.
Ik heb zelf ook ooit LSD gebruikt en je ziet alleen maar rare figuren hoort stemmen en je ziet een soort kleuren tunnel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. De CIA testte LSD om een drug te creeeren waarmee ze personen konden controleren, dit onderzoek heeft nooit enig nuttig resultaat opgeleverd.
Maar dat was contra-productief. Mensen gingen juist voor zichzelf denken. Nu hebben ze Fox. Dat werkt beter.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu wijsgeren zoals jou die door LSD iedereens ogen kunnen openen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen gingen juist voor zichzelf denken.
Ik heb nog geen LSD gebruikt, maar er zijn serieuze plannen deze zomer.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu wijsgeren zoals jou die door LSD iedereens ogen kunnen openen.
Ik merk het wel bij een piek van de woorden:leugenaar,propaganda,legaliseren,60000 mexicaanse doden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog geen LSD gebruikt, maar er zijn serieuze plannen deze zomer.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De gebruikers ervan spreken ook altijd de waarheid en de rest van de mensen moet hun ogen openen en is een slaaf omdat ze een baan hebben.
Dat is juist trippen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook ooit LSD gebruikt en je ziet alleen maar rare figuren hoort stemmen en je ziet een soort kleuren tunnel.
Troep dus.
Daar heb ik geen LSD voor nodigquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik merk het wel bij een piek van de woorden:leugenaar,propaganda,legaliseren,60000 mexicaanse doden.
Ik doelde op de paranoia van veel junks hier.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef badtripbob het volgende:
[..]! Suuuuuuuuuure. Als ik aan de acid zit kan ik nog steeds liegen hoor.
. Ik ga dan niet ineens als er een politieagent is vertellen hoeveel en welke drugs ik allemaal wel niet heb liggen...
!
Dan kan je beter paddo,s gebruiken.(ik ben wel tegen het paddoverbod)quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef badtripbob het volgende:
Dat is juist trippen.. En hallucinaties zijn maar een klein deel van het trippen.
. Het is leuk maar echt niet het meest boeiende aan LSD of andere psychedelische middelen. Echt trippen doe je mentaal, in een soort van droomstaat verkeren waarin je in contact staat met jezelf. Zoals je in je dromen dingen uit je onderbewuste verwerkt komen die dingen ook bovendrijven maar dan terwijl je wakker bent en aan het trippen. Je legt veel makkelijker verbanden die je vaak anders niet eens had gezien.
Trippen is nogal hit n miss.. Het is niet zoals een XTC-pil die sowieso doet wat je verwacht en opgedrongen werkt. Het is kneedbaar en er komt uit wat je er zelf van maakt. En niet elke trip is even succesvol of leuk. Maar ook een vervelende trip kan erg goed voor je zijn. Een confronterende waar je een hele moeilijke tijd hebt tijdens je trip bijvoorbeeld. Maar dan heb je achteraf wel die zaken die je blijkbaar onbewust dwars zaten behandeld en verwerkt waardoor je er beter uit komt.
.
En je kan ook heerlijk filosoferen op trip-drugs.. Heel open-minded en diep met vernieuwde inzichten in van alles en nog wat.
Helaas kunnen beperkte, gehersenspoelde mensen daar niet mee om gaan. En als ex-hulpverlener, zijn dat de enigste drugsgebruikers die Berlitz kent.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef badtripbob het volgende:
[..]! Suuuuuuuuuure. Als ik aan de acid zit kan ik nog steeds liegen hoor.
. Ik ga dan niet ineens als er een politieagent is vertellen hoeveel en welke drugs ik allemaal wel niet heb liggen...
!
[..]
Dat is juist trippen.. En hallucinaties zijn maar een klein deel van het trippen.
. Het is leuk maar echt niet het meest boeiende aan LSD of andere psychedelische middelen. Echt trippen doe je mentaal, in een soort van droomstaat verkeren waarin je in contact staat met jezelf. Zoals je in je dromen dingen uit je onderbewuste verwerkt komen die dingen ook bovendrijven maar dan terwijl je wakker bent en aan het trippen. Je legt veel makkelijker verbanden die je vaak anders niet eens had gezien.
Trippen is nogal hit n miss.. Het is niet zoals een XTC-pil die sowieso doet wat je verwacht en opgedrongen werkt. Het is kneedbaar en er komt uit wat je er zelf van maakt. En niet elke trip is even succesvol of leuk. Maar ook een vervelende trip kan erg goed voor je zijn. Een confronterende waar je een hele moeilijke tijd hebt tijdens je trip bijvoorbeeld. Maar dan heb je achteraf wel die zaken die je blijkbaar onbewust dwars zaten behandeld en verwerkt waardoor je er beter uit komt.
.
En je kan ook heerlijk filosoferen op trip-drugs.. Heel open-minded en diep met vernieuwde inzichten in van alles en nog wat.
Jij bent degene die paranoia is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:09 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik doelde op de paranoia van veel junks hier.
Als jij denkt dat de overheid jou voor een moord gaat framen omdat ze je vingerafdrukken hebben ben je gewoon paranoïde.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent degene die paranoia is.
Kan je ook uitleggen waarom het "beter" is om paddo's te gebruiken? Het zijn 2 verschillende drugs met beiden heel andere effecten en tijdsduur. Tevens is paddo's kauwen fucking goor en een zegeltje onder je tong heeft een lekkere bittere smaak en merk je niet veel van.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:09 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dan kan je beter paddo,s gebruiken.(ik ben wel tegen het paddoverbod)
Het gaat off-topic, idd.quote:
Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:13 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Kan je ook uitleggen waarom het "beter" is om paddo's te gebruiken? Het zijn 2 verschillende drugs met beiden heel andere effecten en tijdsduur. Tevens is paddo's kauwen fucking goor en een zegeltje onder je tong heeft een lekkere bittere smaak en merk je niet veel van.
Maar als het gaat om hoe "schadelijk" een drug is, dan mag jij mij uitleggen waarom je beter paddo's kan gebruiken dan LSD. Want afaik zijn ze beiden nogal onschadelijk....
Paddo's en LSD staan juist bekend om het feit dat ze qua werking zo dicht bij elkaar zitten. Nu heb ik nooit LSD op dus dat weet ik niet zeker, maar mij maak je niet wijs dat je van paddo's niet gek wordt en van LSD wel. Het ligt gewoon aan de persoon en hoe de persoon ermee omgaat niet aan het middel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.
quote:Uitspraak van Schaapherder op maandag 30 oktober 2006 om 20:15:
Heb zelf meegewerkt aan een xtc onderzoek op de Universiteit van Maastricht. Wat de proefpersonen daar kregen was MDMA uit het eigen lab, in vloeibare vorm. Ze gaan echt geen pilletjes van de straat gebruiken voor dit soort onderzoeken.
Dit onderzoek was naar de invloed van xtc gebruik op het rijgedrag, in opdracht van het ministerie van VWS. De resultaten zijn echter nooit gepubliceerd... Zou het misschien zo kunnen zijn dat de uitkomst niet aansloot bij wat men wilde aantonen...?
interessant artikel!quote:Wellicht bent u gestuit op publiciteit over een nieuw onderzoek naar MDMA-gebruikers, dat onlangs in The Lancet is geplaatst. Het onderzoek is gedaan door George Ricaurte, M.D. Ik sprak een paar dagen geleden met hem over de resultaten, en ik vind dat men hierover een paar dingen in gedachten moet houden.
LSD is semi-synthetischquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.
De krankzinnigheid die bij LSD voorkomt heb ik nog nooit bij paddo,s gezien.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:21 schreef badtripbob het volgende:
[..]
LSD is semi-synthetischHet word gemaakt van ergot, een schimmel net zoals paddo's dat zijn. Ergot is verantwoordelijk voor heksenvervolgingen omdat mensen die brood aten van graan met ergot erop gingen hallucineren, ze verloren ledematen en gingen dood.
Als je nu LSD er van maakt is het een erg potent psychedelicum dat een heeeeeeeeeeeeeeel hoge LD50 heeft.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Paddo's en LSD staan juist bekend om het feit dat ze qua werking zo dicht bij elkaar zitten.
Ik denk het wel zeker ja.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De krankzinnigheid die bij LSD voorkomt heb ik nog nooit bij paddo,s gezien.
Mischien heeft het met de dosering te maken.
Leer nou eens het verschil tussen een komma en een apostrof.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat kan, ik neus zelf weleens rond op een aantal drugsforums en ik ben het meerdere malen tegengekomen, maar zoals ik zei, ik heb zelf nooit LSD op dus het is niet uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:25 schreef badtripbob het volgende:
[..]Waar heb je dat vandaan?
!
IME is LSD echt heel anders dan psilocybine en psilocine...
quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:37 schreef badtripbob het volgende:
Drugs GHB + Seks = Bazencombinatie.!
!
Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord.quote:
LOL is die site gemaakt voor tijdens een bad trip ofzo? Irritante moving adds (ik weet het, regel dan fatsoenlijke ad-blockers)quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://members.multimania.nl/tripbos/kritiekengels.htm
interessant artikel!
Dat had een vriendin van mij laatst ook met een pepgebruiker, maar toen is ze bij wijze van vervanging wel de hele nacht gebeft. Ook leuk toch!quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:21 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord.. Ik vind GHB sowieso wel lekker.
.
Op wiet, MDMA of speed is het iig zeker succesvol.. Mits niet te veel pep iig, want dan gaat ie weigeren...
.
quote:
Fundamentalistische moslims zijn goed bezig wat dat betreft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich is er natuurlijk al heel veel positieve propaganda in omloop, in de vorm van muziek en boeken.
Daarom ben ik het ook wel met Bill Hicks eens. Ben je tegen drugs? Ga dan maar even je eigen cd-rekje langs, en gooi alles eruit van artiesten die ooit aan drugs hebben gedaan en wat hun muziek beinvloed heeft.
Mijn ervaringen met LSD zijn veel beter dan die met paddo's.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
quote:http://nos.nl/artikel/224(...)de-wietkwekerij.html
Een gedoogde wietkwekerij die coffeeshops moet gaan bevoorraden; dat gaat in Utrecht gebeuren als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Het plan is uniek, want Nederland gedoogt weliswaar de verkoop van softdrugs, maar het produceren van wiet is verboden. Het gevolg hiervan is dat er geen controle is op de kwaliteit van de wiet. Met alle gezondheidsrisico's van dien, aldus het college.
De gemeente Utrecht gaat daarom een nieuw soort coffeeshop ontwikkelen, met alleen maar leden en een eigen hennepkwekerij. Elk lid heeft recht op vijf wietplantjes. Dat is gelijk aan het aantal plantjes dat door het openbaar ministerie wordt toegestaan voor de thuisproductie. De plantjes komen in een gedoogde kwekerij terecht. Hoe meer leden, hoe groter de kwekerij zal worden. De leden kunnen vervolgens die wiet kant en klaar ophalen in de coffeeshop.
Interesse in aanpak
Hoeveel mensen hiervan gebruik kunnen maken, is niet duidelijk, want de plannen moeten nog verder worden uitgewerkt. Maar dat er een markt voor is, is duidelijk. Het afgelopen jaar stak zo'n 11 procent Utrechters minstens één keer een joint op. Voorlopig kunnen die nog gewoon terecht bij de huidige coffee shops in Utrecht.
Het is nog niet duidelijk waar de nieuwe coffeeshop moet komen en wie hem gaat exploiteren. De gemeente gaat dat in ieder geval niet zelf doen. Wel is duidelijk dat de nieuwe coffeeshop er binnen drie jaar moet zijn. Als deze nieuwe coffeeshop een succes is, wil de stad ook andere coffeeshops op deze manier gaan bevoorraden. Ook Amsterdam, Eindhoven en Enschede hebben inmiddels interesse getoond voor de nieuwe Utrechtse aanpak.
Controle van wiet
Het grote voordeel van deze nieuwe constructie is volgens de gemeente, dat controle van hennepkwekerijen mogelijk wordt. En dat is hard nodig, zegt verantwoordelijk wethouder Victor Everhardt van de stad Utrecht. "Het is nu totaal onduidelijk wat de kwaliteit is van de wiet, met alle gezondheidsrisico's van dien." Onduidelijk is bijvoorbeeld of giftige bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt bij het productieproces, of wat het THC-gehalte is in de joint.
Maar niet alleen de volksgezondheid is de reden dat Utrecht af wil van de illegale toelevering van de coffeeshops. Want door het gedoogbeleid is er volgens Everhardt ook veel overlast en criminaliteit en wordt een crimineel systeem in stand gehouden. De hennepteelt is inmiddels uitgegroeid tot de belangrijkste vorm van georganiseerde criminaliteit. Er gaat jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro in om.
Drugsbeleid ter discussie
Het is niet voor het eerst dat de gemeenten het Nederlandse drugsbeleid ter discussie stellen. Eerder pleitte de Vereniging van Nederlandse Gemeenten al voor legalisering van de achterdeur van de coffeeshop, maar die ving keer op keer bot bij het kabinet. Zo werd de gemeente Eindhoven onlangs nog teruggefloten toen die zelf een hennepkwekerij wilde gaan beheren. Volgens het kabinet is het reguleren van de achterdeur niet de oplossing.
Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?quote:
En wanneer komt de coke?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?
Liever: de XTC.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wanneer komt de coke?
Spreek voor jezelf, pedo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
HOAX. FOK!kers hebben geen seks.
Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:12 schreef truepositive het volgende:
Boomknuffelaar is iemand die ik volg en aanmoedig. We hebben meer zoals hem nodig in deze wereld
Ik accepteer je 4200 euro wel..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar.![]()
Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik pas sinds kort ineens zo ben.Ik was vroeger en dat ik nog maar een paar weken terug heel anders. Het is een jong plantje dat aan het ontkiemen is, heel voorzichtig boven de aarde opkomt en naar de zon groeit en langzaam verder groeit.
![]()
Ik hoop dat het blijvend is, het is erg nieuw voor me. Waarom dit gebeurt, ik begrijp er eigenlijk weinig van. Het kwam ineens, er gebeurde rare toevalligheden, ik heb zaken gedaan die compleet vreemd zijn en onlogisch (iets t.w.v. 4200 euro aangeboden aan iemand, die overigens weigerde en heel verbaasd mij aankeek, maar ik moest het doen, ik weet het niet, ik had zo'n sterk gevoel ineens, ik kon niet anders en meer van die zaken, het is zo raar) en ineens zie ik mezelf verbonden met iedereen.
Sommigen denken dat ik aan de drugs ben, maar behalve hasj dat ik 5 jaar geleden voor het laatst gerookt en gegeten heb, gebruik ik geen andere drugs momenteel dan alcohol (laatste keer was 10 tien dagen terug dat ik alcohol gedronken heb, Staropramen-bier) en koffie.
quote:
FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
![]()
Nu nog slapen, maar het is lastiger dan je denkt om je laptop uit te zetten. Wou 4 uur geleden al gaan slapen.
quote:FOK! werkt verslavend. Wilt u stoppen met FOK! raadpleeg dan uw arts of internetprovider of surf naar www.stoppenmetfok.nl Koninklijk Besluit art. 73 lid e, 4 augustus 2008.
Dank je.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef truepositive het volgende:
9th wave boomknuffelaar.
Dat terzijde, we mogen blij zij mensen zoals jou hier te hebben
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter.
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..], die site moet je voor de gein maken... good idea als ik echt NIKS te doen heb en me DOOD verveel..
Joomla..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.
Natuurlijk wel knuffel, geef jezelf wat meer kredietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.
Die 40.000 dode Mexicanen interesseren mij wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:26 schreef StormWarning het volgende:
Eerlijk gezegd interesseert het me steeds minder of drugs als XTC ooit gelegaliseerd worden. Je kan er toch wel makkelijk aankomen en nu bemoeit de overheid er zich tenminste ook niet mee in de vorm van accijnzen en ander gezeik.
Legalize!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef StormWarning het volgende:
Ja, bij coke is het verhaal wel even een stukje nastier idd.
Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Goeie topics:
Drugsgebruik in een relatie
Drugsgebruik in een relatie #2 - lekker samen trippen!
Goeie vinding inderdaad, maar maak er dan "geluksstofjes" van.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.
Gebruik 'happystofjes' daarentegen, dat is echt een goede vinding. Alhoewel ik zelf geen drugs gebruik, afgezien van cafeïneen fok.nl , ben ik zeer groot voorstander van complete vrijgave van deze happystofjes (die je zelf door meditatie bijvoorbeeld ook -gratis- aan kunt maken, het zit namelijk al in je lichaam, je hoeft ze alleen te activeren
), die gewoon in de natuur voorkomen.
Zijn heerlijkquote:
Dat is echt een goed idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik dacht laatst ineens aan iets. Een reclamespotje.
In het begin zie je bijvoorbeeld een zakenman die een hoge functie heeft ergens ofzo, een gebouw uitloopt en in een auto stapt. Vervolgens, in een ander shot, zie je diezelfde man een pilletje slikken en daarna keihard ergens losgaan op een feest.
Dan komt er een tekst in beeld als 'Denk je dat deze man een junkie is? Dan heb je het vermoedelijk mis!' gevolgd door iets als 'Veilig recreatief drugs gebruiken is mogelijk. Maar dan moeten we het wel mogelijk maken...'
Mja, aan de slogans kan nog het een en ander gesleuteld worden, ben daar niet heel geniaal in. Maar het is een begin![]()
Zou je een dergelijke reclame ergens mogen uitzenden ofzo, of bestaat daar een of andere wet tegen? (Nog even los van het feit dat het veel tijd/geld kost om zoiets in elkaar te draaien...)
Ik zou wel willen, maar ik werk op Linux en dan is dit nogal lastig, filmpjes maken (maar ik heb dan weer geen virussenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef badtripbob het volgende:
Fuck TV! Zet het op youtube. Dan komt het vanzelf op TV als ze het oppikken. En anders bereik je alsnog veel mensen!
Vanavond een truffeltrip!![]()
Met wiet erbij en nog lachgas natuurlijk!
!
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:26 schreef badtripbob het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=video+editing+on+linux
Mja. Behalve dat een pro-drugs-partij (of welke one-issuepartij dan ook) nooit echt veel stemmen zal behalen. Krijg je een beetje het Piratenpartij-idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:59 schreef badtripbob het volgende:
Het zou eigenlijk een campagnefilmpje moeten zijn van een pro-drugs-partij
Tof!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:49 schreef El_Matador het volgende:
Persoonlijk gezien ben ik helemaal voor. Ik ben een zakenman met veel internationale verantwoordelijkheden EN een fervente partyganger met XTC, thuis met wiet en af en toe een paddotripje. Mijn beste maat (1 paddo- en een truffeltrip met hem gedaan) is professioneel filmer en heeft zeker oren naar zo'n project.
Dat begrijp ik heel goed, ik zou niet willen dat mensen hun baan kwijtraken alleen vanwege een wazig ideetje dat ik zomaar even neerplemp hier.quote:Ik kan helaas alleen niet bekend worden bij mijn bedrijf als pillenslikker, dat is het probleem. Ik zet mijn baan er heel erg mee op het spel en hoewel ik moreel gezien veel over heb voor eindelijk eens een positief geluid over drugsgebruik, kan ik me dat niet permitteren, vrees ik.
Tof dat mijn idee in de smaak valt hier.quote:Ik wil er wel over nadenken. Maar een goed filmpje van een minuut of 10 (YouTube is inderdaad het meest ideale medium), zou zeker een goed plan zijn!
Exact.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:08 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben zelf al langer met zoiets bezig, in een grotere context, een mooi project van "modern hippie" leven. Vrijheid, drugsgebruik, creativiteit en sociale dingen van het "ouderwetse hippie" idee, maar niet de viezigheid, de zelfverkozen armoede en het gedwongene, maar juist individualistische van die tijd.
Misschien heb je gelijk, maar nogmaals, als het een wat groter project wordt kan het misschien alsnog problemen opleveren om geassocieerd te worden met drugs, en dat zou wel echt zonde zijn...quote:Zeker geen placebo's, dan wordt het ook echt, anders is er niks aan. Kan wel juist aan het bedrijf vertellen dat het een placebo was, dat zou beter zijn. De kans dat men erachter komt als het in het Nederlands is, is klein (woon en werk in Duitsland en vooral veel over de wereld -zit nu in Rio-)...
Goed punt. Natuurlijk zijn ook niet álle drugs goed: we willen mensen niet massaal aan de zware opiaten, noch willen we ze laten experimenteren met rommel als PCP en Datura... XTC, wiet en paddo's zijn echter lichamelijk én geestelijk redelijk safe, zeker vergeleken met alcohol en tabak, dus dat zijn goede voorbeelden. Al is wiet al semi-legaal en paddo's de facto ook (in de vorm van truffels). Over andere drugs valt nog wel te discussiëren, in principe moeten we ook weer geen onomstotelijke tweedeling vaststellen. Gewoon op een objectieve wijze informeren over de voor- en nadelen per drug lijkt me het beste.quote:Een top3 van drugs lijkt me mooi: XTC, Wiet en Paddo's. Het gaat niet erom dat drugs slecht zijn, maar WELKE drugs. Er is meer dan alcohol (en vooral veel positievers dan het veelal negatieve van alcohol), moet de boodschap zijn, vind ik.
Haha, nee, sorry. Zoals gezegd kwam ik zomaar ineens op het idee, ik had een paar dagen geleden dit topic gezien en lag daar in bed gisteravond weer aan te denken.quote:Heb jij ook al concretere plannen? Dan wil ik die maat wel vragen wat zijn ideeen zijn?
tOP!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn topic leeft nog![]()
Zullen we iets regelen in de richting van een OP? Op deze manier word het een reeks.
quote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.
En ons intellect heeft ons ondertussen MDMA gebracht.
Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand handig is met plaatjes, mag die wel een mooie header maken, ik probeer iets tekstueels te verzinnen.
[..]
Vanwege 40.000 dode Mexicanen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou?
Dus? Wat is overigens een kaasroker?quote:Alcoholdrinkers zijn net zo goed drugsgebruikers als pillenslikkers, cokesnuivers en kaasrokers.
Blijkbaar vind jij het wel nodig om de meest zieke en verslavende drug in te brengen tegen onze mooie verhalen. Waarom toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.
[..]
Dus? Wat is overigens een kaasroker?
quote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.
Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.
Begrip kweken bij het volk enerzijds en de politiek anderzijds. Maatschappelijke acceptatie zou handig zijn - dat je niet bij elk jointje je moet verantwoorden tegenover je werkgever/collega's, familie, vrienden en anderen... en de politiek kan zorgen voor legalisatie van drugs die verantwoord gebruikt kunnen worden, regulering en betere voorlichting.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is primaquote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met jezelf en met elkaar. De natuur helpt daarbij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Bedankt voor je bijdrage, maar aangezien het om positieve propaganda gaat, en je over alles kan zeggen dat je er verstandig mee om moet gaan, denk ik dat ik die nuance laat zitten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is primaMisschien moet je het ietsjes nuanceren in de laatste zin, bijvoorbeeld door te zeggen '...maar ook genot en verruiming van onze geest. Mits op een verstandige manier gebruikt, kunnen deze middelen een verrijking van ons leven zijn.' Zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |