abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:02:54 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93564226
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

*O* Drugs zijn goed! *O* Drugs zijn leuk! *O*

Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet. ;(

Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2011 02:21:00 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:05:41 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93564404
quote:
De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp.
Subjectief.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:09:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93564703
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Wetschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
Als je het zó zegt, dan hoop ik ook dat mijn kinderen als ze 12 zijn een vuile heroïnenaald in hun arm steken om op die manier proberen gelukkig te worden.

Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren. Er is een sterke en positieve correlatie tussen maatschappelijk falen en drugsgebruik. Het een leidt tot het ander en het ander leidt tot het een.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:11:37 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93564825
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:12:28 #5
pi_93564891
Jullie zijn off-topic. De drugsdiscussie is voorbij, we gaan een pro-drugs campagne voeren.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:13:34 #6
pi_93564985
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef mymoodfentje het volgende:
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
Dat is een begin. ^O^

Ondertussen moeten we ook nadenken over manieren om die boodschap over te brengen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:15:37 #7
pi_93565149
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:17:44 #8
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93565320
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:19:38 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93565436
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:20:22 #10
pi_93565476
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
post hier dan niet :D
pi_93565588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Nee, de overheid weet wat goed voor ons is. Ze zorgen voor onze veiligheid, waardoor wij veilig over straat kunnen en lekker kunnen slapen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:24:02 #12
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93565764
Positieve propaganda of niet, je hebt ze niet helemaal op een rijtje.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:25:36 #13
pi_93565889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:35:13 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93566557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
Sowieso moet je nooit in de verdediging gaan. Als jij op een bepaald standpunt wordt aangevallen kun je dat het beste gewoon negeren, afdoen als niet-relevant.
Ondertussen wel de ander aanvallen, het liefste op een niet-ter-zake doend punt. Als hij zo dom is zich daartegen te gaan verdedigen dan speel je de wedstrijd op zijn helft (en maak jij dus de doelpunten)
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:39:32 #15
pi_93566896
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.

Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...

Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 22:45:31 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:47:19 #16
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93567477
Ik denk dat je moet beginnen met onderbewuste boodschappen. Door het namelijk gewoon zo te zeggen zullen mensen enkel iets hebben van "het zal wel" dit door jarenlange indoctrinatie van het anti-drugskamp. :)
pi_93567713
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:51:46 #18
pi_93567797
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef juxtaposition het volgende:
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
Voor specifieke doelgroepen, Groen links en klein-rechts. :Y Yep, goed punt.
pi_93567809
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt, dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
pi_93568055
Verder zou je iets moeten bedenken om de associaties te veranderen.
Zoals van "vieze crackhoer met enge spuit"
naar: "zoals dat euforische gevoel na het hardlopen", of "zoals de rust en liefde na sex"?
(Ja, dit gaat weer over stoffen die je eigen lichaam aanmaakt, maar ik doe tenminste mijn best ;) )
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:56:22 #21
pi_93568120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef juxtaposition het volgende:
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt,
Idd. Gezonde en geaccepteerde zaken als sport, zo veel mogelijk met drugs verbinden. Endorfine, adrenaline, benadrukken dat je daar gelukkig van word en dat daarom sport zo fijn is. Vanwege de drugs. Zo dwing je mensen zich bewust te worden van hun eigen junken bestaan, dan leren ze anders naar mensen te kijken die andere drugs gebruiken.
quote:
dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
We moeten een vocabulaire ontwikkelen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:58:15 #22
pi_93568262
Een tevreden roker is geen onruststoker, zei Timmermans laatst bij P&W, terwijl hij erbij vermeldde dat hij af en toe ook een joint op stak.

Hij is goed bezig! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 23:05:24 ]
pi_93568292
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
pi_93568751
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
signatuurloos
pi_93568764
Voorbeelden! Dat is een goede.
(Bill Hicks is misschien geen goede keuze trouwens)

George Carlin

Shakespeare

Morgen denk ik verder.
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:06:26 #26
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93568843
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint. :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:10:32 #27
pi_93569130
quote:
http://www.scientificamer(...)ug-decriminalization
In the face of a growing number of deaths and cases of HIV linked to drug abuse, the Portuguese government in 2001 tried a new tack to get a handle on the problem—it decriminalized the use and possession of heroin, cocaine, marijuana, LSD and other illicit street drugs. The theory: focusing on treatment and prevention instead of jailing users would decrease the number of deaths and infections.

Five years later, the number of deaths from street drug overdoses dropped from around 400 to 290 annually, and the number of new HIV cases caused by using dirty needles to inject heroin, cocaine and other illegal substances plummeted from nearly 1,400 in 2000 to about 400 in 2006, according to a report released recently by the Cato Institute, a Washington, D.C, libertarian think tank.
quote:
http://partyflock.nl/topi(...)de_hoeveelheden.html
Een aantal vrienden die geneeskunde studeren of afgestudeerd zijn zijn erg positief over drugs, ze kennen ook veel onderzoeken die de positieve punten ervan benadrukken. Dit geld niet als aanmoediging, maar in sommige gevallen kunnen middelen op de lange termijn ook een positief effect hebben op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.

XTC en MDMA
-Positief effect op cerebrale cortex door betere binding β-CIT. (Beta-CIT).
-Stimuleert hersenen bij parkinson
-Gezond voor mentale gesteldheid bij gebruik 1x p. 3 maanden. Brein gaat positieve nieuwe verbindingen aan. Brein ondervindt geen schade bij eerste 6 pillen/lijntjes.
-http://www.hypocrisie.net/2006/10/28/xtc-gezond-voor-je-brein/
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:18:18 #28
pi_93569697
Salvia

"Everything is us, we are everything."
pi_93571354
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
  donderdag 3 maart 2011 @ 00:07:49 #30
pi_93572878
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:44 schreef juxtaposition het volgende:
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
Dat is een mooi onderzoek. ^O^

Maar nu ga ik heel vervelend doen: met zo'n onderzoek sta je in de verdediging. :D
pi_93579994
Kan.
Je kan ook bespreken dat de eerdere onderzoeken gemanipuleerd zijn.
Dat we in het duister gehouden worden door de overheden, zodat we bang worden voor wat we niet kennen, in plaats van open te staan voor nieuwe dingen.
Waarmee we misschien wel een hele andere kijk zouden krijgen op ons bestaan.

(hoppa, heb je gelijk de alu hoedjes groep!)
pi_93580147
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".

Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:14:08 #33
pi_93580174
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".

Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Net zoals sport, is religie een uitstekende ingang om mensen bewust te maken van hun eigen drugsgebruik. :Y
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:40:30 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93581569
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:49:34 #35
pi_93581783
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Je bent off-topic. :)
pi_93582185
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint. :)
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
signatuurloos
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:11:52 #37
pi_93582329
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten. O+
pi_93585108
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.

Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.

Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93585225
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Idd.

Afgelopen weekend heb ik voor de neus van mijn pa geblowd. Voor het eerst. Ik ben 32. :D

Zijn reactie, ook toen ik zei dat bijna al mijn vrienden blowden: "Dat vind ik nou niks voor hen/jou. Het zijn zulke nette mensen (hij moest es weten! _O- _O- _O- )". Maar het beeld dat recreatieve drugs (en met name mijn eigen top3, al zijn er veel meer mooie) slechts door verslaafden gebruikt worden is onwaar. Niet alleen statistisch gezien, maar de beste 3 drugs die beschikbaar zijn, ZIJN ook niet zo extreem verslavend.

Top3:
- Wiet
- XTC
- Paddo's
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 3 maart 2011 @ 12:27:37 #40
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93586928
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
Je verwart de pro-drugslobby met de anti-drugsmaffia. ;)

quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.

Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.

Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
Je overschat de bevolking schromelijk. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat argumenten niet de manier zijn om iets voor elkaar te krijgen. Propaganda en indoctrinatie zijn de te bewandelen weg, ook in westerse landen. Ik begrijp sowieso niet echt waarom je westerse landen daar te goed voor vindt. Het gebeurt hier dagelijks.
pi_93587228
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten. O+
Een hartige taart met paddo's of iedereen verwelkomen met een XTC-pil.
signatuurloos
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:23:12 #42
pi_93588960
quote:

Propaganda is verstandige mensen onwaardig, maar helaas, de wereld zit rot in elkaar. Mijn OP is duidelijk genoeg.

En verder on-topic alstublieft.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:36:42 #43
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93589498
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.

Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...

Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?

(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen. ;) )

• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?

Ik ben je ff te snel af: Niet zeggen dat het precies hetzelfde als alcohol is.
• Ik vind 1 licht-gevaarlijke substantie op straat beter dan 10, en de waarschijnlijkheid dat er daarom meer slachtoffers komen. Laat staan als mensen (bloed-verdunnende) drugs en alcohol gaan mixen.
• In tegenstelling tot alcohol, zijn bij de meeste drugs zijn de juiste proporties erg moeilijk om te vinden. Een beginner heeft zo weinig nodig en een ervaren gebruiker erg veel. Je slikt één keer het verkeerde pilletje en het is hetzelfde als een fles vodka leegdrinken(iets dat een beginner niet snel zal doen)

Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.

Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jamiroquai op 03-03-2011 13:50:42 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:49:53 #44
pi_93590036
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?

(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen. ;) )

• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?

Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.

Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)
Dat is zeker een apart topic waard. Maar dan denk ik aan een technocratie-topic om alle wetten ter discussie te stellen.

Want ondanks het verbod, worden er gewoon mensen vermoord, en de meeste mensen hebben helemaal geen behoeft aan mensen te vermoorden, ook als het legaal is.

Maar, helaas, off-topic.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:59:19 #45
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93590428
Ok, nieuw topic? :D Dan ga ik ff de gehele POL aanpakken :P

(On-topic - Toch?)
En bij onderwerpen zoals drugs moet je idd eerst het onbekende weghalen. Er zijn duizenden films en nieuws-artikelen geweest over de relatie met drugs en junkies.

Zo is Scarface is een film over een eindbaas die doodgaat door z'n Cocaïne...

Het belangrijkste is om mensen met een bepaalde status het te laten doen. Zakenmensen, Politici. Alleen zitten we momenteel in het verkeerde tijdperk. Roken word langzaam ingeperkt over de gehele EU en het is zeker niet hip als je een (volgens anderen) ongezonde levensstijl leeft in de 2010's.

Dan zou je moeten zeggen dat Drugs inderdaad gezond zijn. Maar dan moet je dus een geschiedenis van 30 jaar naar je voordeel draaien en dat is nogal moeilijk. Ken jij 1 film over de vorige 30 jaar waar (synthetische) drugs als gezond worden gezien? (Trouwens, zelfs synthetische granen worden hedendaags als slecht gezien.)

Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)

Pas als je dit hebt kan je een "aanvalsplan" maken
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:02:02 #46
pi_93590519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:59 schreef Jamiroquai het volgende:

Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)

Nee :N De normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.

Pro-drugs propaganda dus.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:08:32 #47
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93590734
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee :N De normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.

Pro-drugs propaganda dus.
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.

Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.

Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:17:07 #48
pi_93591084
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:08 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.

Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.

Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.

Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:28:31 #49
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93591575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.

Ik wil ook niet discussiëren.

Ik wil een lijst met voor- en nadelen. Maak/Post zo'n lijst en zet het hier, in deze topic.

Zonder zo'n lijst kan NIEMAND goede, effectieve propaganda maken die mensen raakt waar het hoort.

Snap dat dan. Dit heeft niets meer te maken met de discussie. Zonder zo'n lijst is deze hele topic onzinnig.

Als zo'n lijst niet word gepresenteerd (en het heeft, nogmaals, NIETS MET EEN DISCUSSIE TE MAKEN) dan wens ik je veel plezier.

quote:
Ja, dit is precies wat ik wil doen. Maar ik kan niet een effectieve poster maken als ik niet weet wat "objectief" gezien goed is aan drugs. Noch kan ik een poster maken die de nadelen bagatelliseert, zonder zo'n lijst.

Zonder een lijst met voor/nadelen krijg je veel halve ideeën en kom je uiteindelijk niet verder dan:

Dus, laatste keer. Wil je het goed doen, of wil je dat ik wat onzinnige, niet-werkende propaganda ideeën in het rond spuit?
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:34:39 #50
pi_93591820
Het staat iedereen vrij om zo'n lijst te maken, maar niet in dit topic. De drugsdiscussie hoort hier niet, en dat soort lijstjes dus ook niet.

Propaganda (waaronder de anti-drugs propaganda van de vijand) heeft niets met feiten of objectieve weet ik veel te maken. Dat is juist het probleem met propaganda.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:35:15 #51
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93591850
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het staat iedereen vrij om zo'n lijst te maken, maar niet in dit topic. De drugsdiscussie hoort hier niet, en dat soort lijstjes dus ook niet.
Dit is geen discussie :'(

Dit is Marketing, les 1 "Weet wat je verkoopt" :'(

Ik geef het op.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:38:28 #52
pi_93592001
Nogmaals, propaganda draait niet om feiten, de waarheid of dat soort dingen. Daarom was de drugsdiscussie ook nutteloos. En daarom concentreer ik me op de propaganda, het wapen van de vijand.

Ik gun iedereen zijn discussie en feiten, maar dat heb IK opgegeven.
pi_93592046
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:28 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Ik wil ook niet discussiëren.

Ik wil een lijst met voor- en nadelen. Maak/Post zo'n lijst en zet het hier, in deze topic.

Zonder zo'n lijst kan NIEMAND goede, effectieve propaganda maken die mensen raakt waar het hoort.

Snap dat dan. Dit heeft niets meer te maken met de discussie. Zonder zo'n lijst is deze hele topic onzinnig.
Feiten blijken onzinnig.

quote:
Alleen het paddo-verbod al leert toch wel dat feiten er simpelweg niet toe doen?

[ Bericht 27% gewijzigd door Xa1pt op 03-03-2011 15:00:52 ]
pi_93592761
Heel goed topic dit, vernieuwend idee ^O^ Had er zelf niet eens aan gedacht eigenlijk.

heb alleen weinig toe te voegen op dit moment -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door julian6 op 03-03-2011 15:05:22 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:06:57 #55
pi_93593150
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef julian6 het volgende:
Heel goed topic dit, vernieuwend idee ^O^ Had er zelf niet eens aan gedacht eigenlijk.

heb alleen weinig toe te voegen op dit moment -O-
Ik weet het, propaganda is makkelijk te onderscheiden en weerstaan als verstandig mens, er zelf gebruik van maken is andere koek. Maar het begin is er :Y

Ik heb Houniet een PM gestuurd, ik hoop dat hij mensen in UVT kan aanmoedigen.
pi_93593560
Haha brilliant idee

wellicht een idee om behalve mensen uit UVT te halen, ook eens te polsen op www.drugsforum.nl
Daar vind je vast wel wat mensen die hier ook verder over hebben nagedacht

wellicht dat je kunt denken aan een soort viral commercial achtige boodschap?
Mensen prijzen iets aan, geven aan dat het geweldig is (gooi er zinnen in als: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:22:11 #57
pi_93593692
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
Haha brilliant idee

wellicht een idee om behalve mensen uit UVT te halen, ook eens te polsen op www.drugsforum.nl
Daar vind je vast wel wat mensen die hier ook verder over hebben nagedacht
Ik weet niet of het netjes is om daar een Fok!-topic te spammen :P Maar misschien dat iemand die daar regelmatig komt een vergelijkbare actie kan starten. Ik ben niet tegen samenwerking, maar ik heet geen Danny :@
quote:
wellicht dat je kunt denken aan een soort viral commercial achtige boodschap?
Mensen prijzen iets aan, geven aan dat het geweldig is (gooi er zinnen in als: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Jep, dat is een goeie. :Y
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:26:37 #58
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93593844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, propaganda draait niet om feiten, de waarheid of dat soort dingen. Daarom was de drugsdiscussie ook nutteloos. En daarom concentreer ik me op de propaganda, het wapen van de vijand.

Ik gun iedereen zijn discussie en feiten, maar dat heb IK opgegeven.
Ik ben het toch deels met hem eens. Het is ook vrij makkelijk om dat in de propaganda te verwerken. Voor elke 20 drugsgebruikers die je positief benadrukt laat je 1 iemand zien die er niet mee kan omgaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:31:36 #59
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594041
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau.. Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:33:30 #60
pi_93594117
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau.. Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Sorry, maar je bent off-topic. :)

Propaganda mensen! *O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:33:58 #61
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93594131
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau..
Als je het goed doet heeft het juist een positief effect op je ambitie- en werkniveau. Even overal tussenuit om vervolgens weer hard aan de slag te kunnen. Dit mag ook wel benadrukt worden vind ik.

quote:
Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Cocaine is anders best populair onder de toplaag (qua inkomen) van de bevolking. :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:35:23 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594188
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:36:17 #63
pi_93594230
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
Je bent nog steeds off-topic. De "discussie" kan in een ander topic.

Ik ga weer TR-ren.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:36:58 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594255
Haha papierversnipperaar voelt zich niet gerespecteerd als TS :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:37:22 #65
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93594270
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
Off-topic en onwaar. Als je hier serieus over wil discussieren open je maar een ander topic, alleen uiteindelijk gaan na talloze argumenten de leden van de anti-drugsmaffia nog steeds niet overtuigd zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent off-topic. :)

Propaganda mensen! *O*
Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar. *O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:38:32 #66
pi_93594310
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:36 schreef Mishu het volgende:
Haha papierversnipperaar voelt zich niet gerespecteerd als TS :P
Ik vind het zelf ook moeilijk om de discussie los te laten, maar het kan niet anders. Sorry hoor, niet slecht bedoeld. ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:49:46 #67
pi_93594750
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:37 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar. *O*
Een "Gezonde en gelukkige mensen" filmpje, waarin na verloop van tijd blijkt dat ze genieten van drugs. Misschien kunnen we inspiratie halen uit pro-religie filmpjes.
pi_93595199
Of we filmen gewoon die maagden die bij volle maan door de hennepvelden rennen zodat de hash die ik rook van hun bezwete naakte lijven kan worden geschraapt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:14:07 #69
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93595685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid :P, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.

Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93596181
quote:
19s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid :P, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.

Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage :P
hehe.. ik ben bang dat de mensen in mijn omgeving het bij mij iets sneller met een korreltje zout zullen nemen, daar ik niet altijd even mainstream gedachten uitstrooi over de menigte :P
Maar wat betreft drugs ben ik altijd geneigd om de discussie te voeren en dan de vraag neer te leggen: maar wat nou als het gevoel dat ik of anderen ervaren daadwerkelijk iets bijdraagt aan het welzijn en geluk?
Tis eigenlijk heel simpel.. je moet er mee leren omgaan, anders wordt je uiteindelijk afhankelijk van en slaaf van de drug (welke dat ook is, of het nou sporten is of 'echte drugs' zijn)
Kun je er mee omgaan.. dan is het idd een hele mooie horizonverbreder. Ik heb iig bij mezelf gemerkt dat ik mede door de drugs kritisch naar mezelf heb durven kijken, inclusief het drugsgebruik. Of ik daar anders ook zo tegen aan was gelopen.. ik betwijfel het.. maar die vraag is eigenlijk irrelevant geworden :)
pi_93597159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Of we filmen gewoon die maagden die bij volle maan door de hennepvelden rennen zodat de hash die ik rook van hun bezwete naakte lijven kan worden geschraapt.
Dat spul zou ik duidelijk roken :@
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_93597185
Ik weet niet of jullie de serie Fringe kennen?
Hier in zit een soort mad scientist die op een wetenschappelijk en realistisch niveau best wel goede dingen zegt.
Descending into the abyss.
pi_93597290
"Door paddo's heb ik klassieke muziek ontdekt."

"Eenheid met het universum verpakt in een paddestoel."

Een paar mooie slogans.
Lao-Tse
pi_93597344
quote:
19s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik ben het haast nooit met eeuwige clinchligger kingmob eens, maar bij deze post sluit ik me graag 100.000% van harte aan. O+

Wiet (creativiteit, relaxeder over dingen nadenken, veel meer reflectie en dus dieper op dingen in kunnen gaan), paddo's (existientiele zaken, wat is belangrijk in het leven en wat niet) en XTC (gevoelens van verbondenheid, liefde en gewoon keihard genieten) hebben mijn leven ten positieve veranderd en dat zie ik met name terug in mijn werk, waar ik het ook "prima voor elkaar" heb.

donderdag 3 maart 2011 @ 17:03:14 #75
pi_93597644
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:55 schreef El_Matador het volgende:

Wiet (creativiteit, relaxeder over dingen nadenken, veel meer reflectie en dus dieper op dingen in kunnen gaan), paddo's (existientiele zaken, wat is belangrijk in het leven en wat niet) en XTC (gevoelens van verbondenheid, liefde en gewoon keihard genieten) hebben mijn leven ten positieve veranderd en dat zie ik met name terug in mijn werk, waar ik het ook "prima voor elkaar" heb.
Precies. We worden belazerd met verdovende drugs die ons agressief, passief en volgzaam maken (alcohol, anti-depressieva en religie). De positieve drugs zijn verboden.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:15:14 #76
pi_93598053
quote:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=42053
Een onderzoek onder meer dan 5.000 Zwitserse jongeren heeft aangetoond dat degenen die cannabis roken op bepaalde gebieden even goed of zelfs beter presteren dan degenen die dat niet doen, aldus de onderzoekers afgelopen maandag. Maar dit gaat niet op voor degenen die naast cannabis ook tabak roken, zo stond te lezen in het rapport van Dr. J.C. Suris en collega's aan de Universiteit van Lausanne. Het onderzoek ontkrachtte de hypothese dat degenen die zich van cannabis en tabak onthouden in alle opzichten beter functioneren. Sterker nog, vergeleken met degenen die zich van alles onthouden, zijn degenen die uitsluitend cannabis gebruiken "socialer ingesteld... en de kans dat ze aan sport doen en goede contacten onderhouden met hun leeftijdsgenoten is groter." "Bovendien: hoewel de kans dat ze spijbelen groter is, halen ze dezelfde goede cijfers. En hoewel de verhouding met hun ouders vaak minder goed is, hebben ze geen grotere kans zich depressief te voelen dan degenen die zich er van onthouden." Het onderzoek was gebaseerd op een in 2002 uitgevoerde enquête onder Zwitserse studenten van 16 tot 20 jaar, van wie 455 alleen cannabis rookten, 1.703 zowel cannabis als tabak rookten, en 3.105 die zich van beide onthielden.

Read more: http://www.drugs-forum.co(...)=42053#ixzz1FYODWoJS

quote:
http://www.spitsnieuws.nl(...)kankerpatienten.html

Cannabis zorgt ervoor dat de smaakzin van kankerpatiënten terugkeert. Dat hebben Canadese wetenschappers ontdekt, zo meldt dagblad Trouw vandaag.

De onderzoekers testten hun voorraadje op 24 patiënten, waarvan ze de helft een placebo toedienden. Deze helft kreeg maar mondjesmaat meer trek in hemelse zaken als vlees. De andere helft liep spontaan het water weer in de mond.

Of het onderzoek er toe leidt dat kankerpatiënten massaal aan de wiet gaan, is maar de vraag. Volgens Arno Hazekamp van Universiteit Leiden rust er een taboe op medisch gebruik van wiet. "Sommige artsen vinden mediwiet flauwekul. Dit kun je lastig veranderen omdat het geldt als medicijn, en daar mag je geen reclame voor maken."
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:16:18 #77
pi_93598101
quote:
http://www.goedgevoel.be/(...)akt-je-slimmer.dhtml

Een bepaald proteïne in cocaïne kan je slimmer maken, dat beweert althans de onderzoeker Hamilton Morris.

Neurologische effecten
De onderzoeker Hamilton Morris bestudeerde het verband tussen succesvolle carrièremensen en het hoge cocaïnegebruik in deze groep. Deze nieuwe studie toont aan dat de neurologische effecten van de drug niet noodzakelijk allemaal negatief zijn. goed zijn. Het proteïne G9a vertraagt namelijke de groei van bepaalde onderdelen van neuronen. Uit eerder onderzoek blijkt dat hoe korter deze onderdelen zijn, hoe slimmer je bent.
pi_93598444
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies. We worden belazerd met verdovende drugs die ons agressief, passief en volgzaam maken (alcohol, anti-depressieva en religie). De positieve drugs zijn verboden.
Positief:

1 - Cannabis:
++ intensiteit goed controleerbaar, werkt niet te lang (2-3 uur), positieve effecten, geen lichamelijke kenmerken, makkelijk verkrijgbaar, goede kwaliteit, geen kater
-- redelijk verslavend en slecht in combinatie met alcohol, langdurig gebruik door vooral jonge adolescenten niet aan te raden

2 - XTC:
++ geweldig positieve effecten, werkt niet te lang (2-3 uur), redelijk verkrijgbaar, goede kwaliteitscontrole (tests), niet lichamelijk verslavend
-- verantwoordelijk gebruik noodzakelijk, lichamelijke kenmerken (grote pupillen, kaakknagen)

3 - Paddo's:
++ mooie effecten, redelijk verkrijgbaar dan wel zelf kweken, niet lichamelijk verslavend
-- niet voor beginners, oppassen met depressiegevoelige mensen

Neutraal:

- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug, intensiteit goed controleerbaar, makkelijk verkrijgbaar
-- effecten zeer wisselend, incidentele te hoge dosis makkelijk te bereiken, redelijk verslavend (vooral sociaal)

Negatief:

- Nicotine:
++ makkelijk verkrijgbaar, kwaliteit is gecontroleerd
-- lichamelijke effecten bij langdurig gebruik voor de gebruiker, lichamelijke effecten bij anderen (meeroken), zeer verslavend, klein effect

=========================================

De andere drugs die ik geprobeerd heb: coke (kan ik geen uitspraak over doen na 1 keer, maar door het zeer verslavende aspect een negatieve drug voor mij), cafeine (nauwelijks effect) en efedra/herbal XTC (geen effect)

donderdag 3 maart 2011 @ 17:28:39 #79
pi_93598627
quote:
4s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:

- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug,
_O-

Daarnaast is er geen enkel onderzoek dat aan toont dat meeroken schadelijk is.

SPOILER
pi_93598772
Negatief (sorry, maar het is zo volgens mijn lijstje)
Cocaïne:
-/+ Geen ernstige effecten. (je raakt niet buiten jezelf)
++ Het kan je erg scherp maken.
++ Kan het zelfvertrouwen enorm opkrikken.
- Is te makkelijk in gebruik. (de behoefte stopt niet, je hebt niet het "verzadeging moment")
-- Erg duur.
--- Het is "bloed drugs" De waarde is bijzonder hoog door het aantal mensen die er voor sterven.

(ik maak het later af ;) )
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:33:04 #81
pi_93598815
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:31 schreef hexta het volgende:
Negatief (sorry, maar het is zo volgens mijn lijstje)
Cocaïne:
-/+ Geen ernstige effecten. (je raakt niet buiten jezelf)
++ Het kan je erg scherp maken.
++ Kan het zelfvertrouwen enorm opkrikken.
- Is te makkelijk in gebruik. (de behoefte stopt niet, je hebt niet het "verzadeging moment")
-- Erg duur.
--- Het is "bloed drugs" De waarde is bijzonder hoog door het aantal mensen die er voor sterven.

(ik maak het later af ;) )
Dat bloed komt door het verbod.

:( GEEN DISCUSSIE HIER! POSITIEVE PROPAGANDA! :(
pi_93600051
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een uitgebalanceerde berichtgeving werkt beter dan propaganda, Shredder. :*

pi_93600079
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

_O-

Daarnaast is er geen enkel onderzoek dat aan toont dat meeroken schadelijk is.
Gezond zal het niet zijn. Andere drugs leveren anderen geen fysieke schade op, alleen het gedrag dat bij die drugs hoort (heroine, alcohol).

donderdag 3 maart 2011 @ 18:04:56 #84
pi_93600143
quote:
12s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een uitgebalanceerde berichtgeving werkt beter dan propaganda, Shredder. :*
* zucht *

Daar geloof ik niet meer in, dat proberen we al 30 jaar.

Ik geef iedereen de kans om in ANDERE topics evenwichtig en nutteloos te discussiëren. Dit topic gaat over propaganda.

Ik ga nog maar eens een TR doen. ;(
pi_93602586
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat klopt.
Toch kloppen de punten.
En dat vanuit iemand die niet negatief tegenover drugs staat, en zelfs wel een lekkere nak lust zo nu en dan.
De kosten/bloed maken het negatief, en dat komt niet door de drugs zelf. (Het is goedkoper om te produceren dan koffie)
(goed punt voor je propaganda dus ;) )

En, eerlijkheid kan vanuit deze kant gezien. Wij kunnen met eerlijkheid "winnen". Is dat niet prachtig?
Dat de media moeten liegen is enkel omdat ze het nodig hebben om te winnen.

Overigens moet je even zoeken naar de reden dat wiet illegaal is geworden.
Wie de oorlog hiertegen betalen.
SPOILER
pi_93603172
De alcoholindustrie zal inderdaad een grote vinger in de pap hebben en zijn er zeker niet blij mee dat mensen overschakelen op leukere drugs bij het uitgaan.

Daarom kosten flesjes water op feesten ook gewoon 5 euro. :')

donderdag 3 maart 2011 @ 20:03:31 #87
pi_93605806
Je moet eerst een discussie afdwingen. Je moet de status quo doorvbreken door de verbieders in de verdediging te dwingen, met een propagandacampagne (waarin halve waarheden en vuile truuks toegestaan zijn, dat doen zij ook), pas daarna .....

Ik wil me hier echt beperken tot positieve drugs propaganda.
pi_93606933
Speed gebruiken op stapavonden is veel leuker dan alleen alcohol ^O^
pi_93608205
Die 't zal wel' houding tegenover sterke argumenten is hier ook heel bekend trouwens :')
pi_93608421
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:41 schreef julian6 het volgende:
Die 't zal wel' houding tegenover sterke argumenten is hier ook heel bekend trouwens :')
Daarom!

Wees gewoon eerlijk en open en illustreer je punt met mooie beelden, ervaringen, feesten enzo...

Shredder, ik wil wel een mooie set films samenstellen die het mooie aan drugs samenvatten! ^O^ O+

Staat al lang op het -steeds langer wordende- :7 to-do lijstje.. :@

donderdag 3 maart 2011 @ 20:57:26 #91
pi_93609224
quote:
17s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom!

Wees gewoon eerlijk en open en illustreer je punt met mooie beelden, ervaringen, feesten enzo...

Shredder, ik wil wel een mooie set films samenstellen die het mooie aan drugs samenvatten! ^O^ O+

Graag. Ik moedig je graag aan je lijstje af te werken. :Y
pi_93609990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet de status quo doorbreken door de verbieders in de verdediging te dwingen, met een propagandacampagne (waarin halve waarheden en vuile truuks toegestaan zijn, dat doen zij ook), pas daarna .....
Ja, maar onze kant heeft de waarheid, en dus geen leugens nodig.
Manipulatie, Ok, maar dat is wat anders.. ;)
pi_93610010
quote:
17s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom!

Enter the Void sowieso ^O^
pi_93610941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als je het goed doet heeft het juist een positief effect op je ambitie- en werkniveau. Even overal tussenuit om vervolgens weer hard aan de slag te kunnen. Dit mag ook wel benadrukt worden vind ik.
Een kort filmpje.. Een reclame filmpje.

Een man aan het werk.
Ondergewaardeerd en behoorlijk gestrest.
Afgeblaft door zijn baas, bij thuiskomst doodmoe.
Slapen is moeilijk, hij draait en hij woelt.
's ochtends staat hij moe op, om zich gehaast naar zijn werk te begeven.

Dan is het weekend. Je ziet hem met zijn vriendin en wat vrienden.
Er staan drankjes op tafel, een asbak, en ook ligt er een spiegeltje met coke.
Ze lachen, ze discussiëren, ze ontspannen. De stress is vergeten.
's avonds ligt de man in bed met zijn vriendin.
Hij staart naar het plafon, is rustig en kalm.
Zijn vriendin kruipt tegen hem aan.
Hij slaat een arm om haar heen, en glimlacht gelukzalig.

De stress, het werk. Het is nodig om te leven.
Maar liefde en geluk, maakt het het leven waard.

Muziekje, slogan.
Done. ;)

SPOILER
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:22:46 #95
pi_93611027
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:08 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ja, maar onze kant heeft de waarheid, en dus geen leugens nodig.
Manipulatie, Ok, maar dat is wat anders.. ;)
:N nogmaals, dat proberen mensen al 30 jaar. Het werkt niet op een normale manier. Wilders overschreeuwt ook gezond verstand.
pi_93612032
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Graag. Ik moedig je graag aan je lijstje af te werken. :Y
Wat vind je van dit beginnetje...? ;)

Het Grote Paddotopic #50: Stekelbees zoekt een tripmaatje

pi_93612076
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:08 schreef julian6 het volgende:

[..]

Enter the Void sowieso ^O^
VETTE film. Jammer dat ie ZOOO lang duurde. Maar wel geil. :9

pi_93613874
quote:
17s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

VETTE film. Jammer dat ie ZOOO lang duurde. Maar wel geil. :9
Had van mij nog langer kunnen duren, kon er echt geen genoeg van krijgen. Maarja ik keek dan ook thuis met veel jointjes erbij c_/
pi_93614094
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:56 schreef julian6 het volgende:

[..]

Had van mij nog langer kunnen duren, kon er echt geen genoeg van krijgen. Maarja ik keek dan ook thuis met veel jointjes erbij c_/
Ik ook dus. Gisteravond... ;)

Ga zo denk ik Tropa de Elite kijken. Met een stukje kaas erbij, als propaganda voor hoe het ook kan (en dus niet zoals in Brazilie...). :7

donderdag 3 maart 2011 @ 22:09:49 #100
pi_93615020
quote:
10s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat vind je van dit beginnetje...? ;)

Het Grote Paddotopic #50: Stekelbees zoekt een tripmaatje
In 1 woord: Chill! :7
pi_93615159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In 1 woord: Chill! :7
:D

Dank je. Beetje goeie propaganda? ;)

donderdag 3 maart 2011 @ 22:14:39 #102
pi_93615364
quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank je. Beetje goeie propaganda? ;)
Zeker :Y
  vrijdag 4 maart 2011 @ 04:51:44 #103
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_93626364
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

SPOILER

Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

Oh my God.

I love this. O+ O+ O+

Positieve propaganda! Ik ben helemaal en 300% voor. *O*

Werk het alsjeblieft beter uit, ik wil heel graag medewerking verlenen. Dit is echt goed! :7
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 04:59:50 #104
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626385
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren.
:')! Je kan ook geluk in je leven hebben en drugs erbij! ;)! Dat is dus helemaal tof! *O*.
Drugs! *O*. Zie ondertitel en onderschrift.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:00:27 #105
pi_93626390
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie zijn off-topic. De drugsdiscussie is voorbij, we gaan een pro-drugs campagne voeren.

*;

En dit zeg ik als niet-drugs gebruiker.
SPOILER
Ik zou ook graag nog een pro-vrijheid discussie starten, vrijheid is goed (dus celstraf is dit niet) en knuffelen is leuker dan mensen haten. Dus meer knuffelen, geen gevangenissen meer of in elk geval veel minder en gewoon lief zijn voor elkaar. *; Kan best hoor. O+

Overwin de angst door liefde. Wees niet bekrompen, ga niet op je centen zitten, gooi de sloten open, geef en doe het met liefde. En je zal vrij worden. O+ (Sorry, dit is ook wat TRU in dit topic :@ ).

Ik stel voor om massaal Moslima's te gaan knuffelen. :9 Iedereen is lief. *; Er is geen vijand, er zijn alleen een heleboel mensen die graag vrienden willen worden. :9 :D :) *O* :P
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:01:45 #106
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626394
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

*;

En dit zeg ik als niet-drugs gebruiker.
SPOILER
Ik zou ook graag nog een pro-vrijheid discussie starten, vrijheid is goed (dus celstraf is dit niet) en knuffelen is leuker dan mensen haten. Dus meer knuffelen, geen gevangenissen meer of in elk geval veel minder en gewoon lief zijn voor elkaar. *; Kan best hoor. O+

Overwin de angst door liefde. Wees niet bekrompen, ga niet op je centen zitten, gooi de sloten open, geef en doe het met liefde. En je zal vrij worden. O+ (Sorry, dit is ook wat TRU in dit topic :@ ).

Ik stel voor om massaal Moslima's te gaan knuffelen. :9 Iedereen is lief. *; Er is geen vijand, er zijn alleen een heleboel mensen die graag vrienden willen worden. :9 :D :) *O* :P
Of we delen de wereld in 2 kampen op met een muur ertussen. De lieve mensen en de niet lieve mensen. Zo is iedereen blij!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:07:44 #107
pi_93626401
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:01 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Of we delen de wereld in 2 kampen op met een muur ertussen. De lieve mensen en de niet lieve mensen. Zo is iedereen blij!
In wezen kan dit niet, dat kan omdat iedereen een is, ik ben jij en jij bent mij. Ik ben ook de mensen die ik haat en dat is weer raar, want dan haat ik een deel van mezelf. Dus eigenlijk kan je niets verdelen in 2 kampen, want iedereen is een.
Sorry, beetje TRU in dit topic. Quantumfysica is nogal heftig. :@
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:12:52 #108
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626408
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In wezen kan dit niet, dat kan omdat iedereen een is, ik ben jij en jij bent mij. Ik ben ook de mensen die ik haat en dat is weer raar, want dan haat ik een deel van mezelf. Dus eigenlijk kan je niets verdelen in 2 kampen, want iedereen is een.
God = alles en niets tegelijk. Ying en Yang bestaan altijd, want zonder goed geen slecht. Maar wat is slecht en wat is goed? Dat is alleen per persoon te bepalen, en staat niet vast. Hoe kan er dan een hel bestaan? Of een hemel? Het idee is dat we hier op aarde ons gedragen naar een idee dat alles goed maakt. Vrede op aarde. *O*.

Daarom: Iedereen aan de drugs! En geld de deur uit!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:13:14 #109
pi_93626409
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Happystofjes klinkt erg goed. :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:13:31 #110
pi_93626410
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Alles is 1
Quantumfysica = Salvia

† In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:13:43 #111
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626411
Ik noem xtc-pillen altijd snoepjes. :9. *O*.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:16:15 #112
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626415
Maar ik vind drugs eigenlijk een positieve term. Ik associeer er iig vooral positiefs mee. :Y.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:23:22 #113
pi_93626420
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:12 schreef badtripbob het volgende:

[..]

God = alles en niets tegelijk. Ying en Yang bestaan altijd, want zonder goed geen slecht. Maar wat is slecht en wat is goed? Dat is alleen per persoon te bepalen, en staat niet vast. Hoe kan er dan een hel bestaan? Of een hemel? Het idee is dat we hier op aarde ons gedragen naar een idee dat alles goed maakt. Vrede op aarde. *O*.

Daarom: Iedereen aan de drugs! En geld de deur uit!
Geld schept ellende en wie wil er nu ellende. Dus inderdaad geld de deur uit. :D
Grond is niet van ons, maar van Moeder Aarde, dus speculeren met grond kan niet.

Mieter je geld op straat, het zijn stomme briefjes met cijfertjes (niet eens meer gedekt door goud). Alles is van iedereen. Bezit bestaat niet meer! Werp je bezittingen af en wees vrij, weg met die kettingen en sloten. *O* (Zelfs Jezus zei dat het makkelijker is voor een kameel door het oog van de naald te kruipen dan voor een rijkaard om in het Koninkrijk der Hemelen te geraken :P ).

Wie niets bezit, heeft alles! _O_ Bezittingen zorgen voor een bekrompen, verkrampte houding, je wordt ongelukkig. ;( Daarom geef, geef geef. Word vrij en werp je ketens af, zaag die kettingen door. O+

Weg met dat waardeloze geld, rare briefjes met cijfertjes die intrinsiek waardeloos zijn! Weg ermee. Weg met de gevangenissen, camera's, paspoorten en de angst. Angst is onvrijheid. Geen ketens, geen agenten, ga wat leuks doen, wees lief. Geen mensen in de bajes.

Seks vrij, pr0n vrij, drugs vrij. Je hoeft het niet te gebruiken het mag. Je bent bloot geboren, drugs maakt je lichaam zelf aan, een mens is een seksueel wezen. Stelen kan niet meer als er geen bezit is. Grenzen zijn rare waanideeën van ons mensenras. Paspoort? Debiele uitvinding. Vrijheid, geen paspoort, geen agenten, geen gevangenissen, geen muren, geen sloten.

Kijk Zeitgeist 3 en ervaar de vrijheid. Elke dag ervaar ik het meer en meer. Deze revolutie is niet te stoppen, want het oude systeem gebaseerd op waandenkbeelden, bekrompenheid en angst is aan het instorten.

Breek die muur af van angst! In 1989 viel de Berlijnse muur, nu vallen alle muren wereldwijd. Het zal een bevrijding zijn van de bekrompen bankier die elke dag verkrampt is als hij op zijn geld zit. *O*
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:26:51 #114
pi_93626429
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles is 1
Quantumfysica = Salvia

Youtube doet t niet, pc is beetje gaar. (Who cares, stom plastic ding uit China :P ).

Maar I get the point. O+

Edit: filmpje doet t ineens wel.

Super.

[ Bericht 2% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 04-03-2011 05:32:15 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:32:35 #115
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626435
Fuck the system! The only good system is a soundsystem!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:33:38 #116
pi_93626437
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:32 schreef badtripbob het volgende:

*O* *O* *O*

Inderdaad! :D O+
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:39:29 #117
pi_93626443
Break down the walls. Break the chains.

Be free.

Think free
Act free
Be free

Happystofjes are happy, mkay! O+ O+ O+ O+ *;
pi_93626447
Wat een briljante thread, hoe heb ik daar overheen kunnen kijken _O_
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:47:49 #119
pi_93626455
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:32 schreef badtripbob het volgende:
Ik heb die tekst in mijn onderschrift gezet, ik echt goed. :D

Ik hoop dat je er geen copyright op hebt staan. :P
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:48:10 #120
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626457
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Inderdaad! :D O+
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:29 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Hier ff wat muziek in live/djsets en tracks uit genres als frenchcore, tekno, frenchtek, tribecore, uk-hardcore en andere vage/beukende muziek dat daar tussen past:

Maissouille Onde De Choc ( Zulke vette frenchcore dat ik mijzelf moet bedwingen niet op straat/in de supermarkt te gaan dansen. Het is (Voor mij iig) zulke vette en dansbare muziek. :9.

http://soundcloud.com/nektar (Sowieso staat op soundclound veel vette muziek :Y En van mensen die het zelf uploaden.)

http://soundcloud.com/prophex23 (Maatje van me)

http://soundcloud.com/porcud (Ook maatje)

http://sender.fm/Avantgabber (Is de groep waar die 2 maatjes hierboven tot behoren, das hun label.)

http://sender.fm/new/upload.php?month=25&show=tekno

En sowieso andere geniale herrie op sender.fm. Das waar veel underground artiesten hun muziek op dumpen. :Y.

http://www.megaupload.com/?d=TEYFT1FF

http://www.youtube.com/results?search_query=narkotek&aq=f (Narkotek soundsystem _O_ Bazen :Y )
En zo is er nog veeeeeeel meer vage vette herrie te vinden. O+. :9.
Extra vet op keta, acid, paddo's, 2c-b etc. Sowieso is dit soort muziek het beste te beluisteren in een kraakpand met een muur van speakers, als je genoeg (lees veel) drugs op hebt en dat je voor/tegen die speakers aan staat te schudden met je heupen. Maar thuis achter een computer nuchter is ook nog steeds erg vet hoor. ;).
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 05:49:24 #121
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626460
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb die tekst in mijn onderschrift gezet, ik echt goed. :D

Ik hoop dat je er geen copyright op hebt staan. :P
_O-! Nee man. Het is een algemene kreet in de freeparty scene! Underground! Daar is het altijd gezellig! *O*!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 05:51:57 #122
pi_93626468
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:48 schreef badtripbob het volgende:

[..]

[..]

quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:49 schreef badtripbob het volgende:

[..]

_O-! Nee man. Het is een algemene kreet in de freeparty scene! Underground! Daar is het altijd gezellig! *O*!
Super!

Thanks! :D

Supermuziek, ga ik overzetten op mp3. :9

Ik ga hard man ... :P (Sorry voor deze oubollige jaren '90 term :@ )

*O*
pi_93626470
Oubollige jaren 90 termen zijn goed, bijna net zo goed als drugs :s)
Voltaire.
pi_93626471
Ik ga zo slapen en wat DMT aanmaken, hmm drugs *O*
Iedereen gebruikt elke dag drugs, behalve mensen die nooit slapen 8-)
Voltaire.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 06:00:18 #125
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626475
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:53 schreef truepositive het volgende:
Ik ga zo slapen en wat DMT aanmaken, hmm drugs *O*
Iedereen gebruikt elke dag drugs, behalve mensen die nooit slapen 8-)
. Ik ben nu aan de pep. En wiet. :9.
Deze nacht sla ik over, aankomende nacht ga ik slapen en dan zaterdag feesten en dan zie ik wel wanneer ik zin heb om te gaan slapen. *O*.

Veel plezier met je DMT, droom fijn. :*. Dat de dopamine en serotonine mogen vloeien en je vrolijke dromen hebt. *O*!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:10:17 #126
pi_93626678
Ik ga hard op deze positieve propaganda! :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:16:38 #127
pi_93626715
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga hard op deze positieve propaganda! :D
Bedankt voor het aanmaken van deze draad, Papierversnipperaar. Echt goed.

O+ :D *O* *;
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 07:20:56 #128
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626743
Drugs! Probeer er eens een paar uit! Dan begrijp je waarom je alleen maar voor kunt zijn!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:23:54 #129
pi_93626759
Een positieve partij, die alleen voorbeelden geeft en zelf een ideaal toekomstbeeld uitvoert, zonder andere partijen te bekritiseren.

Een partij die uitgaat van het goede in de mens, want iedereen is inherent goed dat is gewoon zo.

Zo min mogelijk wetten, eigenlijk liever helemaal geen wet. Vrijgave van alles, geen geld ( :6 geld, geld is stom), geen bezit. Naturisme overal vrijgeven, gezonde vrije opvoeding, zonder schaamte. Vrijgave van alle drugs (drugs zitten in je hersenen en je maakt ze zelf aan, hoe kan dat nu verboden zijn _O- ) je bent naakt geboren dus een verbod op bloot slaat ook nergens op.

The Venusproject gaat ook van zoiets uit, alleen vertrouwt erg veel op techniek, daar ben ik iets minder voorstander van. Maar verder super!

http://thevenusproject.com/ :D

Misschien wil Groenlinks wel zo iets, of die Dierenpartij. :9

Als er zo'n partij wordt opgericht, word ik direct lid en actief (dus niet alleen via internet, maar echt actief, folderen en zo! :7 ).

Das ist alles supertoll! O+

SPOILER
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:33:32 #130
pi_93626854
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:46:51 #131
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:55:30 #132
pi_93627057
pi_93627082
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER

pi_93627154
Hoe kan ik mijn eigen (propaganda)filmpjes nou vergeten! :@

===========

1 - True happiness and true love (both enhanced by drugs (MDMA O+ ) :

2 - Na een aantal jaren met XTC losgegaan te zijn staat deze typisch happy topgast (Rens) te genieten op alleen bier ("ja, heb het altijd heel tof gehad op X en nu gewoon lekker zonder"):

3 - Duitser over top exportproducten van Nederland...:

vrijdag 4 maart 2011 @ 08:04:24 #135
pi_93627159
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER

+1 :P
pi_93627356
28.000 happy people on DRUGS!!

SPOILER

Ze praten zelfs over drugs... :D O+

SPOILER

vrijdag 4 maart 2011 @ 09:18:05 #137
pi_93628359
We hebben nog een werkloze clown.

Volgens RTL(Z) gaat ie met pensioen. McDonalds gaat zich richten op gezond en ouderen.

vrijdag 4 maart 2011 @ 10:45:11 #138
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93631414
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:57 schreef El_Matador het volgende:
Deze mag niet ontbreken:

SPOILER
_O-

Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry :P. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
pi_93631495
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:45 schreef kingmob het volgende:

[..]

_O-

Overigens ben ik het wel weer niet me je eens, sorry :P. Grote dansfeesten is natuurlijk zoiets als preken voor de parochie. Ken je doelgroep, dat is in dit geval mensen die drugs niet gebruiken en er bang voor zijn. Denk dat je het alleen maar erger maakt met beelden van dansfeesten en lekkere mokkels onder invloed van XTC, dat heeft nogal een negatieve connotatie.
Waarom?

Die mokkels hebben ook een baan, verantwoordelijkheden, kinderen, etc. Juist het feit dat je daar kan feesten (met drugs) en gewoon een normaal leven kan leiden is een goed teken...

Niks geen gootliggende junks zoals met negatieve drugs, geen gezeik en gevechten ("iedereen is liev")...

vrijdag 4 maart 2011 @ 15:52:39 #140
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93644611
quote:
4s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Positief:

1 - Cannabis:
++ intensiteit goed controleerbaar, werkt niet te lang (2-3 uur), positieve effecten, geen lichamelijke kenmerken, makkelijk verkrijgbaar, goede kwaliteit, geen kater
-- redelijk verslavend en slecht in combinatie met alcohol, langdurig gebruik door vooral jonge adolescenten niet aan te raden

2 - XTC:
++ geweldig positieve effecten, werkt niet te lang (2-3 uur), redelijk verkrijgbaar, goede kwaliteitscontrole (tests), niet lichamelijk verslavend
-- verantwoordelijk gebruik noodzakelijk, lichamelijke kenmerken (grote pupillen, kaakknagen)

3 - Paddo's:
++ mooie effecten, redelijk verkrijgbaar dan wel zelf kweken, niet lichamelijk verslavend
-- niet voor beginners, oppassen met depressiegevoelige mensen

Neutraal:

- Alcohol:
++ makkelijk smeerbare drug, intensiteit goed controleerbaar, makkelijk verkrijgbaar
-- effecten zeer wisselend, incidentele te hoge dosis makkelijk te bereiken, redelijk verslavend (vooral sociaal)

Negatief:

- Nicotine:
++ makkelijk verkrijgbaar, kwaliteit is gecontroleerd
-- lichamelijke effecten bij langdurig gebruik voor de gebruiker, lichamelijke effecten bij anderen (meeroken), zeer verslavend, klein effect

=========================================

De andere drugs die ik geprobeerd heb: coke (kan ik geen uitspraak over doen na 1 keer, maar door het zeer verslavende aspect een negatieve drug voor mij), cafeine (nauwelijks effect) en efedra/herbal XTC (geen effect)
Met dank aan bovenstaande post:

(Ik kan niet goed photoshoppen :D )

• Wanneer is beste tijd om recreatieve drugs gebruiken. (Na drukke dag? Weekend? Pauze?)
• Bij welke levensstijl zou het goed/perfect passen. (Drukke zakenman? Docent? Politici?)
• Wat zijn de voordelen van de drugs voor deze groep(en)? (Concentratie-verhogend, relaxerend)
• Wat zijn drie woorden voor iedere drugs die het omschrijven? (Cannabis: Relaxt, inspiratie en uhm... Zoiets)
pi_93644874
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:52 schreef Jamiroquai het volgende:
• Wanneer is beste tijd om recreatieve drugs gebruiken. (Na drukke dag? Weekend? Pauze?)
• Bij welke levensstijl zou het goed/perfect passen. (Drukke zakenman? Docent? Politici?)
• Wat zijn de voordelen van de drugs voor deze groep(en)? (Concentratie-verhogend, relaxerend)
• Wat zijn drie woorden voor iedere drugs die het omschrijven? (Cannabis: Relaxt, inspiratie en uhm... Zoiets)
Leuk plaatje :D

Weekends (vanavond X + wiet, morgen wiet + alcohol)
Na drukke dag (vrijwel dagelijks wiet)

Levensstijl (ben docent en zeer drukke zakenman, dus dat kan ;) )
Relaxen (wiet), nadenken (wiet + paddo's), vol genieten zonder enige andere gedachte (XTC)
Cannabis: Creativiteit/inspiratie, meligheid en intenser genieten
XTC: Zeer intens genieten; love, peace & happiness
Paddo's: Reflectie, meligheid en creativiteit

vrijdag 4 maart 2011 @ 16:09:23 #142
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93645422

Hehe.

Nou, dit is al een begin.

Cannabis: Creativiteit/inspiratie, meligheid en intenser genieten Focus op het relax-moment
Foto/Tekening van iemand in lounge-stoel in een rokerige ruimte. Pak aan, akte-tas op de grond en veel papieren op het bureau. Textje erbij: "Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

XTC: Zeer intens genieten; love, peace & happiness Focus op het intense.
Verschillende foto's van bijv. een zonnig park(Positieve associatie), gezien vanuit de drugs-gebruiker. Extra intens(Groen is groener, blauw is blauwer), kleurrijk, vrolijk. Vriendengroep erbij, meisje/jongen erbij. Iedereen intens blij.

Text eronder: "XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."

(Of Paddo's. Dan heb je een poster waar de camera focust op "jouw" uitgestoken hand, en dan staat eronder "Dit kán echt leuker zijn." :D :D :D)
pi_93646002
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:09 schreef Jamiroquai het volgende:
[ afbeelding ]

Hehe.

Nou, dit is al een begin.
Gave kleuren! ^O^

Zoiets?

============

"Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

"XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."

vrijdag 4 maart 2011 @ 16:28:26 #144
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93646353
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gave kleuren! ^O^

Zoiets?

============

[ afbeelding ]
"Hét relax-moment / Neem even de tijd / Inspiratie nodig? Pure creativiteit / Geniet van de tijd."

[ afbeelding ]
"XTC. Niet verslavend / Het is leuker dan je denkt / Voor iedereen die wil genieten van een perfect moment."
Haha, uh. Niet echt.

Ik wil niet lullig doen, maar dit zijn juist twee stereotype die we moeten vermijden. 95% van de (niet-gebruikende) mensen kan zich totaal niet met dit soort mensen associëren. Dat creëert juist een soort van afkeer(vijandigheid) tegenover drugs en gebruikers.

Daarnaast moeten we een emotionele band opbouwen bij de mensen. Ze moeten een zeker geluksgevoel krijgen bij het zien van de poster, en daardoor bij de drugs. Idealistische droom-momenten zijn daar super goed voor.

Onveranderd zou ik deze twee kiezen om mee te beginnen.
XTC: Het perfecte moment.

Wiet: Pure creativiteit.

edit:

eeeeeeen dan kom ik op zoiets uit. Een echte fotoshopper/artiest kan dit natuurlijk beter:

[ Bericht 1% gewijzigd door Jamiroquai op 04-03-2011 17:01:55 ]
pi_93650149
En nogmaals dit filmpje van een normale huisvrouw:

pi_93653981
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen, :Y

vrijdag 4 maart 2011 @ 19:29:19 #147
pi_93654592
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
De beste drugs (vooral XTC, Marihuana en Shrooms) stimuleren de geest op zoek naar nieuwe uitdagingen, oorden, ervaringen, kunst, ideeen, genotservaringen, :Y
En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.

En dus denken ze dat meer politie, meer wetten, hogere celstraffen, meer controle, alles verbieden wat zij niet kennen, geen mensen met andere huidskleuren en gebruiken dan waar zij in opgegroeid zijn, dat dat gaat helpen tegen hun angst.
En hoe meer sloten, hoe meer wetten, hoe hoger de celstraffen voor de mensen waar zij zo bang voor zijn, hoe banger ze worden. ;( Zij zitten verkrampt op hun zielige bezittingen, zij zijn elk moment bang voor fraude, diefstal, inbraak. En hoe meer zij hun bezittingen beveiligen, hoe groter de kans op diefstal wordt, hoe meer sloten zij kopen, prikkeldraad, afzettingen, muren, hoe meer zij zichzelf op slot doen en hun chakra's afsluiten voor geluk en vrijheid.

Wie niets bezit, is vrij! :D
pi_93656634

Paddo's: brengt de eenheid tot leven
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:12:07 #149
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93660814
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[ afbeelding ]
Paddo's: brengt de eenheid tot leven
Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.

"Eenheid tot leven" is een compleet vreemd concept voor de meeste mensen.

Zijn er grote kunstenaars die drugs(paddo's) gebruikte? Die kan je gebruiken als voorbeeld. ("Exemplary person in a position of power")

quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef El_Matador het volgende:
Dit is een erge technische uitleg (naar mijn mening). Het legt uit wat het doet, maar er zit totaal geen emotionele lading in. Hoe voel je je na zo'n ervaring? (Ik voel me... blij, gelukkig, gezond, compleet, avontuurlijk.) Leg dat uit in herkenbare termen en je komt een stap dichterbij.

quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En daar zijn de bekrompen ramen-lappen-op-zondag-mensjes juist zo bang voor. Ze zijn bang, altijd bang en hebben eigenlijk een kutleven en begrijpen vrijheid niet. Zij zijn bang voor geluk, want ze kennen geen geluk, ze weten niet wat het is.

En dus denken ze dat meer politie, meer wetten, hogere celstraffen, meer controle, alles verbieden wat zij niet kennen, geen mensen met andere huidskleuren en gebruiken dan waar zij in opgegroeid zijn, dat dat gaat helpen tegen hun angst.
En hoe meer sloten, hoe meer wetten, hoe hoger de celstraffen voor de mensen waar zij zo bang voor zijn, hoe banger ze worden. ;( Zij zitten verkrampt op hun zielige bezittingen, zij zijn elk moment bang voor fraude, diefstal, inbraak. En hoe meer zij hun bezittingen beveiligen, hoe groter de kans op diefstal wordt, hoe meer sloten zij kopen, prikkeldraad, afzettingen, muren, hoe meer zij zichzelf op slot doen en hun chakra's afsluiten voor geluk en vrijheid.

Wie niets bezit, is vrij! :D
Wish wash pannekoek uit het raam.

Of is het pannenkoek?

Anyway, alhoewel de meeste inderdaad bang zijn, is deze wel eenvoudig uit te leggen. Drugs (maar ook heeel veel andere dingen) hebben iets duisters(Door media, ervaringen) en onbekends(Door illegaliteit, in geval van drugs) over zich heen gekregen. Het is een vreemd concept die bij veel mensen automatisch negatieve beelden oproept.

Het is de kunst om deze negatieve beelden om te buigen tot herkenbare beelden die positieve associaties hebben bij mensen. Omdat het herkenbaar is, openen mensen hun hersenen voor het idee dat het óók positef kan zijn. Daarna kun je met de positieve associaties de negatieve wegdrukken.

Je kan iemand rationele en emotionele gereedschappen geven om deze negatieve associaties weg te drukken. Rationeel werkt beter bij vooral intellectuele mensen(~10% populatie), Emotionele beter bij de rest van de wereld.(~90%) (Het is trouwens mogelijk om een rationeel iemand "emotie-gevoelig" te maken als je precies de juiste snaar raakt. Niemand is 100% rationeel of robot)

Maar de kunst is dus niet om deze 90% rationeel om te lullen(wat meneer Papierversnipperaar zelf heeft ondervonden) maar het is de kunst om een opening te maken/vinden bij deze mensen door iets dat ze herkennen, en dán pas met het zware rationele of zwaardere emotionele geschut te komen.

Omdat er nu eenmaal veel herkenbare emoties zijn(en sommige van deze emoties nou eenmaal zijn gekoppeld aan het genots-centrum), is dit de perfecte manier om de hersenen van 90% van de mensen binnen te kruipen.

Maak het herkenbaar, haal angst en vooroordelen weg, win een muffin.

Just sayin'

[ Bericht 0% gewijzigd door Jamiroquai op 04-03-2011 21:26:42 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 21:27:01 #150
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93661702
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:12 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Nogmaals, het moet herkenbaar zijn voor mensen die nog nooit drugs hebben gedaan.

Dan moeten ze maar eerst drugs gebruiken, dan begrijpen ze het!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:33:10 #151
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93662081
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:27 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Dan moeten ze maar eerst drugs gebruiken, dan begrijpen ze het!
Zo werkt het helaas niet.

Menselijke psyche is niet zo geëvolueerd. De Volgers(95% van populatie) laten altijd iemand anders proberen en kijken dan of ie dood neervalt.

In dit geval kijken de Volgers en zien ze veel negatieve dingen. Dit is niet de schuld van die Volgers, maar van de beeldvorming en van de mensen die dood neervallen.

Verander de beeldvorming en de volgers zullen volgen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:17:03 #152
pi_93668386
Ik begrijp die ramen-zemen-op-zondag-mensjes niet. Ze zijn eigenlijk diep ongelukkig.

Als iets niet blijkt te werken (je wordt ongelukkig van je bekrompen levensstijl en je bent aldoor bang, hoeveel politie er ook wordt ingezet door de overheid) waarom verander je het niet dan? :o

Hun leven bestaat uit de Telegraaf lezen en dan mopperpotten op van alles n.a.v. de berichten en ziekelijk jaloers zijn stiekem op zo'n beetje iedereen (logisch, want vrijwel iedereen heeft een beter leven dan zo'n persoon, hoeveel geld ie ook op de bank heeft)

http://www.lyricsbay.com/verloren_tijd_lyrics-klein_orkest.html

Zoveel mensen zijn zo. :'( Mensen verbreek je kettingen van angst :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 04-03-2011 23:37:11 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 23:20:09 #153
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93668589
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:33 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Zo werkt het helaas niet.

Menselijke psyche is niet zo geëvolueerd. De Volgers(95% van populatie) laten altijd iemand anders proberen en kijken dan of ie dood neervalt.

In dit geval kijken de Volgers en zien ze veel negatieve dingen. Dit is niet de schuld van die Volgers, maar van de beeldvorming en van de mensen die dood neervallen.

LSD in het drinkwater!
pi_93668619
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:33 schreef Jamiroquai het volgende:

Meer en betere propaganda dus, kom op jongens werk aan de winkel!
Voltaire.
pi_93668650
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef badtripbob het volgende:

[..]

LSD in het drinkwater!
Denk dat die anti's dan allemaal een bad trip krijgen :P
Lao-Tse
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:23:12 #156
pi_93668800
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef badtripbob het volgende:

[..]

LSD in het drinkwater!
Goed idee, als de waterleidingsbedrijven die dan maar niet aangrijpen om de prijs voor drinkwater te verhogen. :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:36:23 #157
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93669503
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef truepositive het volgende:

[..]

Meer en betere propaganda dus, kom op jongens werk aan de winkel!
Jup, maar we hebben dus een lijst voordelen(positieve punten)/nadelen(negatieve punten)/eigenschappen per drug nodig zodat we elke drug op de juiste manier kunnen propaganderen. Puur objectief. (XTC als relax-drug propaganderen werkt dus bijv. niet.)

Zie deze lijst als de grondstof om de drugs(de propaganda) te maken. Geen grondstof, geen drugs.

En dan kom ik weer bij mijn eerste post, die werd afgedaan met "NEIN KEIN DISCÜSSIE NEIN NEIN NEIN".

DUH DUH DUH.

*; :*
pi_93669882
LSD is leuker dan fluoride, en nog beter voor de tanden ook *O*
Voltaire.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:45:32 #159
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93669982
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:43 schreef truepositive het volgende:
Ik wil LSD doen :D

Maar waar vind je dit in NL? :(
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 23:57:47 #160
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93670532
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:45 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Ik wil LSD doen :D

Maar waar vind je dit in NL? :(
LSD vind jij niet, het vind jou. ;).
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:59:35 #161
pi_93670642
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:57 schreef badtripbob het volgende:

[..]

_O- _O_ :7 :D

+ 3 voor badtripbob.

Jeez, gast, je moet je nick veranderen in goodtripbob! :D
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:09:50 #162
pi_93671080
Kunnen we niet samen een partij oprichten! :D

Een positieve partij, een partij die uitgaat van haar eigen standpunten i.p.v. zich te verzetten tegen een andere partij. :7

Een partij met een positieve visie, die een wereld wil scheppen die voor iedereen werkt *O* :D *; :7 !

Ik ben namelijk ook niet altijd even blij met bijvoorbeeld de socialisten, vanuit het hoge zuurgehalte, maar eigenlijk is bij de meeste partijen het zuurgehalte erg hoog, van rechts tot links. :'(

Een nieuwe partij, vanuit positiviteit, vrijheid en werkt vanuit liefde! O+
pi_93674991
Positiviteit altijd ^O^
Voltaire.
pi_93676339
Iedereen is liev. Wat heb ik weer veel mensen zien genieten vanavond... mezelf niet uitgezonderd. O+

pi_93676345
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 06:19 schreef El_Matador het volgende:
Iedereen is liev. Wat heb ik weer veel mensen zien genieten vanavond... mezelf niet uitgezonderd. O+
*vind ik leuk* :D
pi_93676348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 06:23 schreef StormWarning het volgende:

[..]

*vind ik leuk* :D
Dank je. Heb het nodig. Mijn achterruit was (vast door alcoholgebruikers) kapotgeslagen... -O-

Mijn rode racemonstertje... :(

Maar wat een carnaval, heerlijk. 8-)

zaterdag 5 maart 2011 @ 07:55:11 #167
pi_93676557
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 06:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank je. Heb het nodig. Mijn achterruit was (vast door alcoholgebruikers) kapotgeslagen... -O-

Mijn rode racemonstertje... :(
Je hebt mijn medeleven c_/
quote:
Maar wat een carnaval, heerlijk. 8-)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:03:20 #168
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93680361
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Een positieve partij, een partij die uitgaat van haar eigen standpunten i.p.v. zich te verzetten tegen een andere partij. :7

Een partij met een positieve visie, die een wereld wil scheppen die voor iedereen werkt *O* :D *; :7 !

Ik ben namelijk ook niet altijd even blij met bijvoorbeeld de socialisten, vanuit het hoge zuurgehalte, maar eigenlijk is bij de meeste partijen het zuurgehalte erg hoog, van rechts tot links. :'(

Veel geluk met het overhalen van de mensen. Zonder herkenbare punten zul je worden afgedaan als wéér een geitenwollensok.

En zonder een "bite" (De wil tot gebruik van geweld mits nodig.) vertrouwen de mensen je niet helemaal.

Ik zou "positiviteit, vrijheid en werkt vanuit liefde" niet als middelen zien maar als doelen. Je hebt dus andere voertuigen(woorden) nodig om deze waarden duidelijk te maken. Denk aan bijv. Solidariteit of Vooruitgang of Samenwerken of Eenheid. (Iets herkenbaars dat een zekere positieve emotie oproept maar voor welke alleen jij precies kan uitleggen wat het nou betekent.)

Mensen zijn simpelweg niet klaar voor zo'n grote schok richting het positieve. Cynische voert momenteel nog altijd de boventoon. Er zijn kleine stapjes nodig in de minds & souls van de mensen in de goede richting.

Dus: Herkenbaar maken, relatie opbouwen, emoties dirigeren, momentum (in "idee-groei") opbouwen en dan leidertje blijven spelen(zelfs als "zelfstandigheid" voor jou erg belangrijk is. Mensen hebben symbolen nodig.)
pi_93693649
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Een kleine kanttekening/waarschuwing, positiviteit moet geen doel op zich worden ;):

zaterdag 5 maart 2011 @ 19:55:01 #170
212207 Jamiroquai
...Consumers?
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 10:00:25 #171
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93718645
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:57 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Zoals afgelopen nacht. Sta lekker te dansen voor de speakers komt er een buitenlandse gast die met een van de artiesten van die avond mee was gekomen die vraagt of ik wil trippen. :9. Heb een halve genomen omdat ik niet te hard wilde gaan maar had beter een hele kunnen nemen. Is niet veel bijzonders geweest. Ach ja, tis niet altijd feest he.
pi_93736877
Het beste propagandafilmpje voor xtc en andere synthetische drugs ooit mag hier natuurlijk niet ontbreken. :)

pi_93736939
Ik ben nu hasj choco aan het drinken.
Lao-Tse
  zondag 6 maart 2011 @ 19:35:06 #174
pi_93737086
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:30 schreef Appelknaller het volgende:
Ik ben nu hasj choco aan het drinken.
Fijn :)
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 22:59:49 #175
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_93750199
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:43 schreef truepositive het volgende:

Mooi spul.
Carpe Libertatem
pi_93750878
quote:
"I can't tell you about it. If you can't see it then you'll just never know. I feel sorry for you."
_O_ legendarische woorden. Zou ze nog leven?
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 23:26:30 #177
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_93751550
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:11 schreef n0ir het volgende:

[..]

Zou ze nog leven?
Dan zou ze 80+ moeten zijn, lijkt mij prima mogelijk aangezien LSD niets aan schade achterlaat, tenzij in grote hoeveelheden of bij instabiele mensen, maar dat laatste lijkt mij niet het geval gezien de film.
Carpe Libertatem
  maandag 7 maart 2011 @ 12:46:50 #178
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93765192
Als je zo'n avondje carnavalt, moet het voor veel mensen toch duidelijk zijn dat drugs ok zijn. De eerste stap moet simpelweg zijn om het principe dat alohol ook gewoon drugs zijn volledig geaccepteerd en ingeburgerd te krijgen.
Jammer van de kater alleen :(
pi_93765709
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:46 schreef kingmob het volgende:
Als je zo'n avondje carnavalt, moet het voor veel mensen toch duidelijk zijn dat drugs ok zijn. De eerste stap moet simpelweg zijn om het principe dat alohol ook gewoon drugs zijn volledig geaccepteerd en ingeburgerd te krijgen.
Jammer van de kater alleen :(
Ik werd anders aangekeken alsof ik van Mars kwam (nou gaf mijn carnavalsoutfit daar zeker aanleiding toe, maar goed :P ) toen ik vrijdagavond een biertje van een Maastrichtse compleet bezopen carnavalsvierder afsloeg. _O-

maandag 7 maart 2011 @ 13:04:44 #180
pi_93765934
quote:
12s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik werd anders aangekeken alsof ik van Mars kwam (nou gaf mijn carnavalsoutfit daar zeker aanleiding toe, maar goed :P ) toen ik vrijdagavond een biertje van een Maastrichtse compleet bezopen carnavalsvierder afsloeg. _O-
Als je geen slechte verslavende verdovende harddrugs gebruikt ben je gek. :Y

Maar een onschuldig jointje of pilletje is een halsmisdaad.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 13:18:47 #181
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93766541
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je geen slechte verslavende verdovende harddrugs gebruikt ben je gek. :Y

Maar een onschuldig jointje of pilletje is een halsmisdaad.
Inderdaad! Ik probeerde eerst alcohol voor ik wiet probeerde. Alcohol is wel leuk maar waarom zou je het als enige optie houden, als het ook nog eens een van de slechte stoffen is? Toen ik andere drugs ontdekte werd alcohol eigenlijk al snel niet boeiend meer. Het is wel lekker maar niet mijn ding. En het is eigenlijk ook niet echt nuttig naast de invloed van alcohol voelen.
Wiet heeft naast medisch nut ook nog dat je er goed op kan nadenken over dingen, het je open minded laat denken en dat soort dingen. XTC brengt mensen samen, laat ze empathie en euforie voelen, geeft energie. Pep, ja, spreekt voor zich lijkt me. Energie, wakker, lekker gevoel, uithoudingsvermogen, concentratie. En dan nog niet eens begonnen aan de praktische toepassingen/mooie ervaringen van dingen zoals LSD, ketamine, paddo's, 2c-b etc

[ Bericht 0% gewijzigd door badtripbob op 07-03-2011 13:30:33 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 18:31:09 #182
pi_93779180
Ze zeuren op TV over GHB. Oplossing: XTC legaliseren, maar dat zeggen ze er niet bij.
pi_93779221

geinig nummertje over drugs :P
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 18:36:57 #184
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93779442
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:32 schreef Boswachtertje het volgende:

Kende hem al ja. Is vet. Vette breakcore eronder van bong-ra.
Origineel is DAC - doorhalen
pi_93779572
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zeuren op TV over GHB. Oplossing: XTC legaliseren, maar dat zeggen ze er niet bij.
Wat lost dat op mbt GHB?
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 18:42:13 #186
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93779699
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:39 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Wat lost dat op mbt GHB?
Niks, maar dit is positieve propaganda. Het hoeft niet te kloppen. :s).
  maandag 7 maart 2011 @ 18:51:03 #187
pi_93780108
Verboden werken overduidelijk niet, en zorgen voor veel extra problemen. Omdat goeie drugs verboden zijn gaan mensen aan de slechte drugs. Crystal meth is juist daarom uitgevonden.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 18:52:56 #188
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93780191
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verboden werken overduidelijk niet, en zorgen voor veel extra problemen. Omdat goeie drugs verboden zijn gaan mensen aan de slechte drugs. Crystal meth is juist daarom uitgevonden.
_O-! http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth_timeline.php
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 18:54:21 #189
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93780241
En G is gezonder voor je dan M hoor. Alleen wat minder makkelijk te doseren. En je kan verslaafd raken als je het te vaak doet.
pi_93780363
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SPOILER
  maandag 7 maart 2011 @ 18:59:24 #191
pi_93780443
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

SPOILER
Wie is die Gerard? :')
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 19:02:42 #192
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93780562
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie is die Gerard? :')
Een hele aardige gozer! :Y! ^O^!
pi_93781210
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:32 schreef Boswachtertje het volgende:

Human traffic, leuke film:
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:44:24 #194
pi_93855808
Legalize!

*O* Drugs zijn goed! *O* Drugs zijn leuk *O*

De War on Drugs in Mexico - hier verder

Verbieden is dom }:|
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:47:37 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93860121
Papier goes BNW :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:48:22 #196
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93860151
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:02 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Een hele aardige gozer! :Y! ^O^!
Keivriendelijke en dus overal geliefd :Y
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:55:31 #197
pi_93860407
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:47 schreef fs180 het volgende:
Papier goes BNW :')
Nee hoor. Propaganda is een heel reëel en gebruikelijk middel om je belangen te verdedigen. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:59:04 #198
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93860520
Wanneer je via de normale wegen je gelijk niet kunt krijgen ja, onmacht :*
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:02:13 #199
pi_93860642
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:59 schreef fs180 het volgende:
Vertel dat tegen politici en bankiers. :W
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:24:54 #200
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93861384
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:59 schreef fs180 het volgende:
Het werkt anders al eeuwen lang om juist macht te verkrijgen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:38:47 #201
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862039
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:11 schreef n0ir het volgende:

[..]

"I can't tell you about it. If you can't see it then you'll just never know. I feel sorry for you."
_O_ legendarische woorden. Zou ze nog leven?
Een raaskallende junk :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:41:39 #202
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93862144
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:38 schreef Berlitz het volgende:

[..]

_O-

Je hebt het niet bekeken zeker?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:44:45 #203
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862307
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

_O-

Je hebt het niet bekeken zeker?
De CIA gebruikte LSD om mensen te hersenspoelen.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 15:46:50 #204
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93862408
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:38 schreef Berlitz het volgende:

[..]

:')! Het is een huisvrouw uit de jaren 50 idioot! Ze wilden juist een zo normaal mogelijk persoon zonder ervaring met dit soort drugs. ;).
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:44 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Onjuist! Ze hebben proeven gedaan met hersenspoeling en getest of het als "waarheidsserum" gebruikt kan worden. Ook hebben ze het op het leger uitgetest om te kijken wat voor effect dat zou geven... ;).
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:49:11 #205
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93862504
quote:

[..]

Niet bekeken dus. :)

Ze hebben trouwens alleen getest of ze het konden gebruiken. Dat hebben ze met bijna elke drug gedaan. ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:49:19 #206
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862512
quote:
12s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:46 schreef badtripbob het volgende:

[..]

:')! Het is een huisvrouw uit de jaren 50 idioot! Ze wilden juist een zo normaal mogelijk persoon zonder ervaring met dit soort drugs. ;).
Moet je je voorstellen wat voor effecten het heeft op mensen die psychisch niet in orde zijn.

[..]
quote:
12s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:46 schreef badtripbob het volgende:

Onjuist! Ze hebben proeven gedaan met hersenspoeling en getest of het als "waarheidsserum" gebruikt kan worden. Ook hebben ze het op het leger uitgetest om te kijken wat voor effect dat zou geven... ;).
De gebruikers ervan spreken ook altijd de waarheid en de rest van de mensen moet hun ogen openen en is een slaaf omdat ze een baan hebben.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:49:59 #207
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93862544
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Moet je je voorstellen wat voor effecten het heeft op mensen die psychisch niet in orde zijn.

[..]

[..]

De gebruikers ervan spreken ook altijd de waarheid en de rest van de mensen moet hun ogen openen en is een slaaf omdat ze een baan hebben.
Gelieve niet meer offtopic te gaan.
pi_93862558
quote:

[..]

Nee. De CIA testte LSD om een drug te creeeren waarmee ze personen konden controleren, dit onderzoek heeft nooit enig nuttig resultaat opgeleverd.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:50:27 #209
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862564
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Niet bekeken dus. :)
Na 1 minuut was ik het geraaskal zat.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ze hebben trouwens alleen getest of ze het konden gebruiken. Dat hebben ze met bijna elke drug gedaan. ;)
Mensen worden er alleen gek door positieve effecten zoals meth heeft heeft het niet.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:52:34 #210
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862661
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De CIA testte LSD om een drug te creeeren waarmee ze personen konden controleren, dit onderzoek heeft nooit enig nuttig resultaat opgeleverd.
Ik heb zelf ook ooit LSD gebruikt en je ziet alleen maar rare figuren hoort stemmen en je ziet een soort kleuren tunnel.

Troep dus.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:58:09 #211
pi_93862903
quote:

[..]

Maar dat was contra-productief. Mensen gingen juist voor zichzelf denken. Nu hebben ze Fox. Dat werkt beter.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:59:02 #212
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93862947
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen gingen juist voor zichzelf denken.
Gelukkig hebben we nu wijsgeren zoals jou die door LSD iedereens ogen kunnen openen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:59:48 #213
pi_93862978
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we nu wijsgeren zoals jou die door LSD iedereens ogen kunnen openen.
Ik heb nog geen LSD gebruikt, maar er zijn serieuze plannen deze zomer. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:03:10 #214
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93863129
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb nog geen LSD gebruikt, maar er zijn serieuze plannen deze zomer. :)
Ik merk het wel bij een piek van de woorden:leugenaar,propaganda,legaliseren,60000 mexicaanse doden.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:03:42 #215
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93863156
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:49 schreef Berlitz het volgende:

[..]

:')! Suuuuuuuuuure. Als ik aan de acid zit kan ik nog steeds liegen hoor. ;). Ik ga dan niet ineens als er een politieagent is vertellen hoeveel en welke drugs ik allemaal wel niet heb liggen... :')!
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook ooit LSD gebruikt en je ziet alleen maar rare figuren hoort stemmen en je ziet een soort kleuren tunnel.

Troep dus.
Dat is juist trippen. ;). En hallucinaties zijn maar een klein deel van het trippen. ;). Het is leuk maar echt niet het meest boeiende aan LSD of andere psychedelische middelen. Echt trippen doe je mentaal, in een soort van droomstaat verkeren waarin je in contact staat met jezelf. Zoals je in je dromen dingen uit je onderbewuste verwerkt komen die dingen ook bovendrijven maar dan terwijl je wakker bent en aan het trippen. Je legt veel makkelijker verbanden die je vaak anders niet eens had gezien.

Trippen is nogal hit n miss. ;). Het is niet zoals een XTC-pil die sowieso doet wat je verwacht en opgedrongen werkt. Het is kneedbaar en er komt uit wat je er zelf van maakt. En niet elke trip is even succesvol of leuk. Maar ook een vervelende trip kan erg goed voor je zijn. Een confronterende waar je een hele moeilijke tijd hebt tijdens je trip bijvoorbeeld. Maar dan heb je achteraf wel die zaken die je blijkbaar onbewust dwars zaten behandeld en verwerkt waardoor je er beter uit komt. ;).

En je kan ook heerlijk filosoferen op trip-drugs. :Y. Heel open-minded en diep met vernieuwde inzichten in van alles en nog wat.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:08:12 #216
pi_93863353
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik merk het wel bij een piek van de woorden:leugenaar,propaganda,legaliseren,60000 mexicaanse doden.
Daar heb ik geen LSD voor nodig :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:09:01 #217
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93863393
quote:
12s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:03 schreef badtripbob het volgende:

[..]

:')! Suuuuuuuuuure. Als ik aan de acid zit kan ik nog steeds liegen hoor. ;). Ik ga dan niet ineens als er een politieagent is vertellen hoeveel en welke drugs ik allemaal wel niet heb liggen... :')!
Ik doelde op de paranoia van veel junks hier.

[..]
quote:
Dat is juist trippen. ;). En hallucinaties zijn maar een klein deel van het trippen. ;). Het is leuk maar echt niet het meest boeiende aan LSD of andere psychedelische middelen. Echt trippen doe je mentaal, in een soort van droomstaat verkeren waarin je in contact staat met jezelf. Zoals je in je dromen dingen uit je onderbewuste verwerkt komen die dingen ook bovendrijven maar dan terwijl je wakker bent en aan het trippen. Je legt veel makkelijker verbanden die je vaak anders niet eens had gezien.

Trippen is nogal hit n miss. ;). Het is niet zoals een XTC-pil die sowieso doet wat je verwacht en opgedrongen werkt. Het is kneedbaar en er komt uit wat je er zelf van maakt. En niet elke trip is even succesvol of leuk. Maar ook een vervelende trip kan erg goed voor je zijn. Een confronterende waar je een hele moeilijke tijd hebt tijdens je trip bijvoorbeeld. Maar dan heb je achteraf wel die zaken die je blijkbaar onbewust dwars zaten behandeld en verwerkt waardoor je er beter uit komt. ;).

En je kan ook heerlijk filosoferen op trip-drugs. :Y. Heel open-minded en diep met vernieuwde inzichten in van alles en nog wat.
Dan kan je beter paddo,s gebruiken.(ik ben wel tegen het paddoverbod)
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:10:08 #218
pi_93863463
quote:

[..]

[..]

Helaas kunnen beperkte, gehersenspoelde mensen daar niet mee om gaan. En als ex-hulpverlener, zijn dat de enigste drugsgebruikers die Berlitz kent.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:11:25 #219
pi_93863535
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:09 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik doelde op de paranoia van veel junks hier.

Jij bent degene die paranoia is.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:12:52 #220
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93863608
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent degene die paranoia is.
Als jij denkt dat de overheid jou voor een moord gaat framen omdat ze je vingerafdrukken hebben ben je gewoon paranoïde.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:13:03 #221
177885 JoaC
Het is patat
pi_93863622
Sit topic dreigt slotterig te worden
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:13:24 #222
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93863647
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:09 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dan kan je beter paddo,s gebruiken.(ik ben wel tegen het paddoverbod)
Kan je ook uitleggen waarom het "beter" is om paddo's te gebruiken? Het zijn 2 verschillende drugs met beiden heel andere effecten en tijdsduur. Tevens is paddo's kauwen fucking goor en een zegeltje onder je tong heeft een lekkere bittere smaak en merk je niet veel van.

Maar als het gaat om hoe "schadelijk" een drug is, dan mag jij mij uitleggen waarom je beter paddo's kan gebruiken dan LSD. Want afaik zijn ze beiden nogal onschadelijk... ;).
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:14:59 #223
pi_93863739
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:13 schreef JoaC het volgende:
Sit topic dreigt slotterig te worden
Het gaat off-topic, idd.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:15:09 #224
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93863742
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:13 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Kan je ook uitleggen waarom het "beter" is om paddo's te gebruiken? Het zijn 2 verschillende drugs met beiden heel andere effecten en tijdsduur. Tevens is paddo's kauwen fucking goor en een zegeltje onder je tong heeft een lekkere bittere smaak en merk je niet veel van.

Maar als het gaat om hoe "schadelijk" een drug is, dan mag jij mij uitleggen waarom je beter paddo's kan gebruiken dan LSD. Want afaik zijn ze beiden nogal onschadelijk... ;).
Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:18 #225
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93863833
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.
Paddo's en LSD staan juist bekend om het feit dat ze qua werking zo dicht bij elkaar zitten. Nu heb ik nooit LSD op dus dat weet ik niet zeker, maar mij maak je niet wijs dat je van paddo's niet gek wordt en van LSD wel. Het ligt gewoon aan de persoon en hoe de persoon ermee omgaat niet aan het middel.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:56 #226
pi_93863871
Partyflock:

quote:
Uitspraak van Schaapherder op maandag 30 oktober 2006 om 20:15:
Heb zelf meegewerkt aan een xtc onderzoek op de Universiteit van Maastricht. Wat de proefpersonen daar kregen was MDMA uit het eigen lab, in vloeibare vorm. Ze gaan echt geen pilletjes van de straat gebruiken voor dit soort onderzoeken.
Dit onderzoek was naar de invloed van xtc gebruik op het rijgedrag, in opdracht van het ministerie van VWS. De resultaten zijn echter nooit gepubliceerd... Zou het misschien zo kunnen zijn dat de uitkomst niet aansloot bij wat men wilde aantonen...?
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:20:10 #227
pi_93863959
http://members.multimania.nl/tripbos/kritiekengels.htm

quote:
Wellicht bent u gestuit op publiciteit over een nieuw onderzoek naar MDMA-gebruikers, dat onlangs in The Lancet is geplaatst. Het onderzoek is gedaan door George Ricaurte, M.D. Ik sprak een paar dagen geleden met hem over de resultaten, en ik vind dat men hierover een paar dingen in gedachten moet houden.
interessant artikel! :)
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:21:51 #228
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93864022
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

LSD is semi-synthetisch ;) Het word gemaakt van ergot, een schimmel net zoals paddo's dat zijn. Ergot is verantwoordelijk voor heksenvervolgingen omdat mensen die brood aten van graan met ergot erop gingen hallucineren, ze verloren ledematen en gingen dood.
Als je nu LSD er van maakt is het een erg potent psychedelicum dat een heeeeeeeeeeeeeeel hoge LD50 heeft.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:24:27 #229
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93864135
quote:
12s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:21 schreef badtripbob het volgende:

[..]

LSD is semi-synthetisch ;) Het word gemaakt van ergot, een schimmel net zoals paddo's dat zijn. Ergot is verantwoordelijk voor heksenvervolgingen omdat mensen die brood aten van graan met ergot erop gingen hallucineren, ze verloren ledematen en gingen dood.
Als je nu LSD er van maakt is het een erg potent psychedelicum dat een heeeeeeeeeeeeeeel hoge LD50 heeft.
De krankzinnigheid die bij LSD voorkomt heb ik nog nooit bij paddo,s gezien.

Mischien heeft het met de dosering te maken.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:25:23 #230
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93864171
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Paddo's en LSD staan juist bekend om het feit dat ze qua werking zo dicht bij elkaar zitten.
:? Waar heb je dat vandaan? :D!
IME is LSD echt heel anders dan psilocybine en psilocine...
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:28:06 #231
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93864277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik denk het wel zeker ja. ;). Ik heb een badtrip gehad op LSD en dat was echt totale verwarring. Maar op een goede dosis paddo's heb ik zeker ook genoeg momenten dat ik er even niks meer van snap. ;).
Met trippen is naast de dosis en de drug van keuze ook nog je mindset, de setting en dat soort dingen erg van invloed op je trip. ;).

Je moet maar eens als je gaat trippen in bed gaan liggen onder de dekens met je ogen dicht. ;). Dat is pas echt trippen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:29:56 #232
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93864346
quote:

[..]

Leer nou eens het verschil tussen een komma en een apostrof. :(

woensdag 9 maart 2011 @ 16:32:27 #233
pi_93864452
Terug on-topic alstublieft!

*O* Positieve propaganda, liefst over drugs! *O*

Sex is lekker en gezond voor lichaam, geest en je relatie. :Y
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 16:37:50 #234
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93864701
Drugs + Seks = Bazencombinatie. *O*! *G*!
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:06:36 #235
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93866039
quote:
12s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:25 schreef badtripbob het volgende:

[..]

:? Waar heb je dat vandaan? :D!
IME is LSD echt heel anders dan psilocybine en psilocine...
Dat kan, ik neus zelf weleens rond op een aantal drugsforums en ik ben het meerdere malen tegengekomen, maar zoals ik zei, ik heb zelf nooit LSD op dus het is niet uit eigen ervaring.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:08:06 #236
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93866126
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:37 schreef badtripbob het volgende:
Drugs GHB + Seks = Bazencombinatie. *O*! *G*!
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2011 @ 17:21:35 #237
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93866796
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:08 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord. :Y. Ik vind GHB sowieso wel lekker. :Y.
Op wiet, MDMA of speed is het iig zeker succesvol. :9. Mits niet te veel pep iig, want dan gaat ie weigeren... ;(.
pi_93868856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://members.multimania.nl/tripbos/kritiekengels.htm
interessant artikel! :)
LOL is die site gemaakt voor tijdens een bad trip ofzo? Irritante moving adds (ik weet het, regel dan fatsoenlijke ad-blockers) :+

En verder is het artikel interessant :)
Ten eerste: De MDMA gebruikers voelen zich uitstekend ^O^
pi_93869212
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:21 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord. :Y. Ik vind GHB sowieso wel lekker. :Y.
Op wiet, MDMA of speed is het iig zeker succesvol. :9. Mits niet te veel pep iig, want dan gaat ie weigeren... ;(.
Dat had een vriendin van mij laatst ook met een pepgebruiker, maar toen is ze bij wijze van vervanging wel de hele nacht gebeft. Ook leuk toch! :D
pi_93887891
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:37 schreef badtripbob het volgende:
Drugs + Seks = Bazencombinatie. *O*! *G*!
_O_ :Y

MDMA + wiet + seks = O+ O+ :9 :9

pi_93894270
Op zich is er natuurlijk al heel veel positieve propaganda in omloop, in de vorm van muziek en boeken.

Daarom ben ik het ook wel met Bill Hicks eens. Ben je tegen drugs? Ga dan maar even je eigen cd-rekje langs, en gooi alles eruit van artiesten die ooit aan drugs hebben gedaan en wat hun muziek beinvloed heeft.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:54:06 #242
pi_93897074
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich is er natuurlijk al heel veel positieve propaganda in omloop, in de vorm van muziek en boeken.

Daarom ben ik het ook wel met Bill Hicks eens. Ben je tegen drugs? Ga dan maar even je eigen cd-rekje langs, en gooi alles eruit van artiesten die ooit aan drugs hebben gedaan en wat hun muziek beinvloed heeft.
Fundamentalistische moslims zijn goed bezig wat dat betreft. :Y
pi_93898310
quote:

[..]

Mijn ervaringen met LSD zijn veel beter dan die met paddo's.
Met LSD wist ik waar ik was, kon ik normaal doen en normaal denken.
Nouja, "normaal".

Waar het bij paddo's veel verwarrender was, waardoor ik er een stuk minder van kon genieten, en sneller angstig was.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:14:16 #244
pi_93915157
quote:
http://nos.nl/artikel/224(...)de-wietkwekerij.html

Een gedoogde wietkwekerij die coffeeshops moet gaan bevoorraden; dat gaat in Utrecht gebeuren als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Het plan is uniek, want Nederland gedoogt weliswaar de verkoop van softdrugs, maar het produceren van wiet is verboden. Het gevolg hiervan is dat er geen controle is op de kwaliteit van de wiet. Met alle gezondheidsrisico's van dien, aldus het college.

De gemeente Utrecht gaat daarom een nieuw soort coffeeshop ontwikkelen, met alleen maar leden en een eigen hennepkwekerij. Elk lid heeft recht op vijf wietplantjes. Dat is gelijk aan het aantal plantjes dat door het openbaar ministerie wordt toegestaan voor de thuisproductie. De plantjes komen in een gedoogde kwekerij terecht. Hoe meer leden, hoe groter de kwekerij zal worden. De leden kunnen vervolgens die wiet kant en klaar ophalen in de coffeeshop.

Interesse in aanpak

Hoeveel mensen hiervan gebruik kunnen maken, is niet duidelijk, want de plannen moeten nog verder worden uitgewerkt. Maar dat er een markt voor is, is duidelijk. Het afgelopen jaar stak zo'n 11 procent Utrechters minstens één keer een joint op. Voorlopig kunnen die nog gewoon terecht bij de huidige coffee shops in Utrecht.

Het is nog niet duidelijk waar de nieuwe coffeeshop moet komen en wie hem gaat exploiteren. De gemeente gaat dat in ieder geval niet zelf doen. Wel is duidelijk dat de nieuwe coffeeshop er binnen drie jaar moet zijn. Als deze nieuwe coffeeshop een succes is, wil de stad ook andere coffeeshops op deze manier gaan bevoorraden. Ook Amsterdam, Eindhoven en Enschede hebben inmiddels interesse getoond voor de nieuwe Utrechtse aanpak.

Controle van wiet

Het grote voordeel van deze nieuwe constructie is volgens de gemeente, dat controle van hennepkwekerijen mogelijk wordt. En dat is hard nodig, zegt verantwoordelijk wethouder Victor Everhardt van de stad Utrecht. "Het is nu totaal onduidelijk wat de kwaliteit is van de wiet, met alle gezondheidsrisico's van dien." Onduidelijk is bijvoorbeeld of giftige bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt bij het productieproces, of wat het THC-gehalte is in de joint.

Maar niet alleen de volksgezondheid is de reden dat Utrecht af wil van de illegale toelevering van de coffeeshops. Want door het gedoogbeleid is er volgens Everhardt ook veel overlast en criminaliteit en wordt een crimineel systeem in stand gehouden. De hennepteelt is inmiddels uitgegroeid tot de belangrijkste vorm van georganiseerde criminaliteit. Er gaat jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro in om.

Drugsbeleid ter discussie

Het is niet voor het eerst dat de gemeenten het Nederlandse drugsbeleid ter discussie stellen. Eerder pleitte de Vereniging van Nederlandse Gemeenten al voor legalisering van de achterdeur van de coffeeshop, maar die ving keer op keer bot bij het kabinet. Zo werd de gemeente Eindhoven onlangs nog teruggefloten toen die zelf een hennepkwekerij wilde gaan beheren. Volgens het kabinet is het reguleren van de achterdeur niet de oplossing.
pi_93916110
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:44:07 #246
pi_93916302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?
En wanneer komt de coke?
pi_93943762
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En wanneer komt de coke?
Liever: de XTC. ;)

vrijdag 11 maart 2011 @ 04:48:09 #248
pi_93943772
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O_ :Y

MDMA + wiet + seks = O+ O+ :9 :9
HOAX. FOK!kers hebben geen seks. :P
pi_93943801
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 04:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

HOAX. FOK!kers hebben geen seks. :P
Spreek voor jezelf, pedo. :W

vrijdag 11 maart 2011 @ 05:10:34 #250
pi_93943816
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, pedo. :W
Ik weet het.

Oh noes. :'(
pi_93943820
Boomknuffelaar is iemand die ik volg en aanmoedig. We hebben meer zoals hem nodig in deze wereld *;
Voltaire.
pi_93943830
Positieve propaganda - reversed psychology.

Jij zegt goed, de meeste zeggen slecht dus alsnog voordeel voor de tegenstanders.

Als je nu positieve propaganda gaat houden over moslims zijn goed dan gaan mensen nu niet denken ze zijn goed maar nog slechter omdat er "neppe" propaganda gevoerd wordt.
If not now, then when.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 05:28:25 #253
pi_93943842
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:12 schreef truepositive het volgende:
Boomknuffelaar is iemand die ik volg en aanmoedig. We hebben meer zoals hem nodig in deze wereld *;
Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar. :D

Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik pas sinds kort ineens zo ben. :@ Ik was vroeger en dat ik nog maar een paar weken terug heel anders. Het is een jong plantje dat aan het ontkiemen is, heel voorzichtig boven de aarde opkomt en naar de zon groeit en langzaam verder groeit. :o

Ik hoop dat het blijvend is, het is erg nieuw voor me. Waarom dit gebeurt, ik begrijp er eigenlijk weinig van. Het kwam ineens, er gebeurde rare toevalligheden, ik heb zaken gedaan die compleet vreemd zijn en onlogisch (iets t.w.v. 4200 euro aangeboden aan iemand, die overigens weigerde en heel verbaasd mij aankeek, maar ik moest het doen, ik weet het niet, ik had zo'n sterk gevoel ineens, ik kon niet anders en meer van die zaken, het is zo raar) en ineens zie ik mezelf verbonden met iedereen.

Sommigen denken dat ik aan de drugs ben, maar behalve hasj dat ik 5 jaar geleden voor het laatst gerookt en gegeten heb, gebruik ik geen andere drugs momenteel dan alcohol (laatste keer was 10 tien dagen terug dat ik alcohol gedronken heb, Staropramen-bier :P ) en koffie.

:)
pi_93943850
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar. :D

Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik pas sinds kort ineens zo ben. :@ Ik was vroeger en dat ik nog maar een paar weken terug heel anders. Het is een jong plantje dat aan het ontkiemen is, heel voorzichtig boven de aarde opkomt en naar de zon groeit en langzaam verder groeit. :o

Ik hoop dat het blijvend is, het is erg nieuw voor me. Waarom dit gebeurt, ik begrijp er eigenlijk weinig van. Het kwam ineens, er gebeurde rare toevalligheden, ik heb zaken gedaan die compleet vreemd zijn en onlogisch (iets t.w.v. 4200 euro aangeboden aan iemand, die overigens weigerde en heel verbaasd mij aankeek, maar ik moest het doen, ik weet het niet, ik had zo'n sterk gevoel ineens, ik kon niet anders en meer van die zaken, het is zo raar) en ineens zie ik mezelf verbonden met iedereen.

Sommigen denken dat ik aan de drugs ben, maar behalve hasj dat ik 5 jaar geleden voor het laatst gerookt en gegeten heb, gebruik ik geen andere drugs momenteel dan alcohol (laatste keer was 10 tien dagen terug dat ik alcohol gedronken heb, Staropramen-bier :P ) en koffie.

:)
Ik accepteer je 4200 euro wel.. :) :P
If not now, then when.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 05:38:25 #255
pi_93943853
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik accepteer je 4200 euro wel.. :) :P
Zo lief ben jij! O+
pi_93943856
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zo lief ben jij! O+
^O^

Nu nog slapen, maar het is lastiger dan je denkt om je laptop uit te zetten. Wou 4 uur geleden al gaan slapen. :z
If not now, then when.
pi_93943857
9th wave boomknuffelaar.

Dat terzijde, we mogen blij zij mensen zoals jou hier te hebben O+
Voltaire.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 05:52:12 #258
pi_93943880
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

^O^

Nu nog slapen, maar het is lastiger dan je denkt om je laptop uit te zetten. Wou 4 uur geleden al gaan slapen. :z
FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter. :o
quote:
FOK! werkt verslavend. Wilt u stoppen met FOK! raadpleeg dan uw arts of internetprovider of surf naar www.stoppenmetfok.nl Koninklijk Besluit art. 73 lid e, 4 augustus 2008.
:P
  vrijdag 11 maart 2011 @ 05:53:15 #259
pi_93943881
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef truepositive het volgende:
9th wave boomknuffelaar.

Dat terzijde, we mogen blij zij mensen zoals jou hier te hebben O+
Dank je. :D
pi_93943889
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter. :o

[..]

:P, die site moet je voor de gein maken... good idea als ik echt NIKS te doen heb en me DOOD verveel.. ;)
If not now, then when.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 06:03:28 #261
pi_93943895
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 05:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:P, die site moet je voor de gein maken... good idea als ik echt NIKS te doen heb en me DOOD verveel.. ;)
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden. :P
pi_93943897
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden. :P
Joomla.. :) Kreeg het mee op school terwijl ik een management opleiding doe maar oke.. :P
If not now, then when.
pi_93993447
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk wel knuffel, geef jezelf wat meer krediet :)
Voltaire.
pi_93998566
Eerlijk gezegd interesseert het me steeds minder of drugs als XTC ooit gelegaliseerd worden. Je kan er toch wel makkelijk aankomen en nu bemoeit de overheid er zich tenminste ook niet mee in de vorm van accijnzen en ander gezeik.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:27:30 #265
pi_93998594
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:26 schreef StormWarning het volgende:
Eerlijk gezegd interesseert het me steeds minder of drugs als XTC ooit gelegaliseerd worden. Je kan er toch wel makkelijk aankomen en nu bemoeit de overheid er zich tenminste ook niet mee in de vorm van accijnzen en ander gezeik.
Die 40.000 dode Mexicanen interesseren mij wel.
pi_93999657
Ja, bij coke is het verhaal wel even een stukje nastier idd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:02:45 #267
pi_93999673
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef StormWarning het volgende:
Ja, bij coke is het verhaal wel even een stukje nastier idd.
Legalize! ^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 09:14:10 #268
pi_94082728
  maandag 14 maart 2011 @ 09:24:42 #269
pi_94082973
quote:
Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.

Gebruik 'happystofjes' daarentegen, dat is echt een goede vinding. Alhoewel ik zelf geen drugs gebruik, afgezien van cafeïne :P en fok.nl , ben ik zeer groot voorstander van complete vrijgave van deze happystofjes (die je zelf door meditatie bijvoorbeeld ook -gratis- aan kunt maken, het zit namelijk al in je lichaam, je hoeft ze alleen te activeren :7 ), die gewoon in de natuur voorkomen.
pi_94128477
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.

Gebruik 'happystofjes' daarentegen, dat is echt een goede vinding. Alhoewel ik zelf geen drugs gebruik, afgezien van cafeïne :P en fok.nl , ben ik zeer groot voorstander van complete vrijgave van deze happystofjes (die je zelf door meditatie bijvoorbeeld ook -gratis- aan kunt maken, het zit namelijk al in je lichaam, je hoeft ze alleen te activeren :7 ), die gewoon in de natuur voorkomen.
Goeie vinding inderdaad, maar maak er dan "geluksstofjes" van.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94129836
Genotsmiddelen :9

† In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 08:55:32 #272
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94131509
Snoepgoed.
Ik noem pillen sowieso snoepjes. En poeders suikergoed. :9.
pi_94159357
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:39 schreef El_Matador het volgende:
Genotsmiddelen :9
Zijn heerlijk :9~ , zijn lekker :9~ , zijn liev O+ , zijn genieten O+ , zijn doen nadenken ^O^ , zijn om creatief van te worden ^O^ !!

kortom: zijn SUPER!! *O* *O*
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:00:32 #274
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94289666
Ik dacht laatst ineens aan iets. Een reclamespotje.

In het begin zie je bijvoorbeeld een zakenman die een hoge functie heeft ergens ofzo, een gebouw uitloopt en in een auto stapt. Vervolgens, in een ander shot, zie je diezelfde man een pilletje slikken en daarna keihard ergens losgaan op een feest.

Dan komt er een tekst in beeld als 'Denk je dat deze man een junkie is? Dan heb je het vermoedelijk mis!' gevolgd door iets als 'Veilig recreatief drugs gebruiken is mogelijk. Maar dan moeten we het wel mogelijk maken...'

Mja, aan de slogans kan nog het een en ander gesleuteld worden, ben daar niet heel geniaal in. Maar het is een begin :)

Zou je een dergelijke reclame ergens mogen uitzenden ofzo, of bestaat daar een of andere wet tegen? (Nog even los van het feit dat het veel tijd/geld kost om zoiets in elkaar te draaien...)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:10:00 #275
pi_94290061
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik dacht laatst ineens aan iets. Een reclamespotje.

In het begin zie je bijvoorbeeld een zakenman die een hoge functie heeft ergens ofzo, een gebouw uitloopt en in een auto stapt. Vervolgens, in een ander shot, zie je diezelfde man een pilletje slikken en daarna keihard ergens losgaan op een feest.

Dan komt er een tekst in beeld als 'Denk je dat deze man een junkie is? Dan heb je het vermoedelijk mis!' gevolgd door iets als 'Veilig recreatief drugs gebruiken is mogelijk. Maar dan moeten we het wel mogelijk maken...'

Mja, aan de slogans kan nog het een en ander gesleuteld worden, ben daar niet heel geniaal in. Maar het is een begin :)

Zou je een dergelijke reclame ergens mogen uitzenden ofzo, of bestaat daar een of andere wet tegen? (Nog even los van het feit dat het veel tijd/geld kost om zoiets in elkaar te draaien...)
Dat is echt een goed idee. :D
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 14:16:48 #276
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94290338
Fuck TV! Zet het op youtube. Dan komt het vanzelf op TV als ze het oppikken. En anders bereik je alsnog veel mensen!

Vanavond een truffeltrip! *G* *O* Met wiet erbij en nog lachgas natuurlijk! :9~!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:22:34 #277
pi_94290577
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef badtripbob het volgende:
Fuck TV! Zet het op youtube. Dan komt het vanzelf op TV als ze het oppikken. En anders bereik je alsnog veel mensen!

Vanavond een truffeltrip! *G* *O* Met wiet erbij en nog lachgas natuurlijk! :9~!
Ik zou wel willen, maar ik werk op Linux en dan is dit nogal lastig, filmpjes maken (maar ik heb dan weer geen virussen :P keuzes :D ). Maar het idee is prima. Zeitgeist 3 is 50 miljoen keer bekeken op youtube, dus een grotere dekking van een tv-kanaal ooit kan bereiken.

Doe er vertalingen bij en biedt het tevens aan op torrent met de .srt files, zodat ook mensen die niet Engels/Nederlands verstaan het kunnen volgen. :7
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 14:26:52 #278
294940 badtripbob
GeK, no?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:30:53 #279
pi_94290911
quote:
:D Ik ben een beetje lui. Vroeger had ik windows en daar snap ik het allemaal wel met video-editing en photoshop, maar op ubuntu werkt het anders allemaal.
Ik heb een tijdje Windows OSE Virtual machine gehad, maar die partitie is helaas ingestort. Waarschijnlijk omdat ik een haat-liefde verhouding heb met mijn pc en de pc voelt dat en dan krijg je dit dus. :o
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 14:33:54 #280
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94291021
Waarom gebruik je linux als je er niet mee overweg kan en met windows wel? Gewoon je pc goed beveiligen en je hebt ook geen last van virussen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:57:09 #281
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94291962
Haha, tof dat jullie het een goed idee vinden :P Kan 't zelf ook niet uitvoeren though - heb niet echt een fatsoenlijke camera en met videobewerking ben ik ook echt een complete josti. :')

Maar hopelijk heb ik iemand met de juiste middelen en vaardigheden op een idee gebracht!
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 14:59:51 #282
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94292059
Het zou eigenlijk een campagnefilmpje moeten zijn van een pro-drugs-partij
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:06:10 #283
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94292275
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:59 schreef badtripbob het volgende:
Het zou eigenlijk een campagnefilmpje moeten zijn van een pro-drugs-partij
Mja. Behalve dat een pro-drugs-partij (of welke one-issuepartij dan ook) nooit echt veel stemmen zal behalen. Krijg je een beetje het Piratenpartij-idee. ;)

Politiek gezien is het voor gebruikers het verstandigst om gewoon maar D66 te stemmen, die zijn duidelijk het progressiefst :P Willen ook uiteindelijk XTC legaliseren enzo.

Denk dat dit filmpje het beste zonder politieke partij zou kunnen gedijen, als actie voor en door burgers... maar natuurlijk wel met het statement dat er vanuit de politiek iets aan gedaan moet worden. Dat is een plan dat zich uitstrekt over vele jaren, misschien wel decennia, want er moet een gehele shift in de algemene opinie komen voor je zoiets erdoor krijgt...
pi_94312630
Persoonlijk gezien ben ik helemaal voor. Ik ben een zakenman met veel internationale verantwoordelijkheden EN een fervente partyganger met XTC, thuis met wiet en af en toe een paddotripje. Mijn beste maat (1 paddo- en een truffeltrip met hem gedaan) is professioneel filmer en heeft zeker oren naar zo'n project.

Ik kan helaas alleen niet bekend worden bij mijn bedrijf als pillenslikker, dat is het probleem. Ik zet mijn baan er heel erg mee op het spel en hoewel ik moreel gezien veel over heb voor eindelijk eens een positief geluid over drugsgebruik, kan ik me dat niet permitteren, vrees ik.

Ik wil er wel over nadenken. Maar een goed filmpje van een minuut of 10 (YouTube is inderdaad het meest ideale medium), zou zeker een goed plan zijn!

vrijdag 18 maart 2011 @ 21:57:00 #285
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94313065
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:49 schreef El_Matador het volgende:
Persoonlijk gezien ben ik helemaal voor. Ik ben een zakenman met veel internationale verantwoordelijkheden EN een fervente partyganger met XTC, thuis met wiet en af en toe een paddotripje. Mijn beste maat (1 paddo- en een truffeltrip met hem gedaan) is professioneel filmer en heeft zeker oren naar zo'n project.
Tof! ^O^ 1 kant van de camera hebben we dan al gevuld.

quote:
Ik kan helaas alleen niet bekend worden bij mijn bedrijf als pillenslikker, dat is het probleem. Ik zet mijn baan er heel erg mee op het spel en hoewel ik moreel gezien veel over heb voor eindelijk eens een positief geluid over drugsgebruik, kan ik me dat niet permitteren, vrees ik.
Dat begrijp ik heel goed, ik zou niet willen dat mensen hun baan kwijtraken alleen vanwege een wazig ideetje dat ik zomaar even neerplemp hier. :P Veel mensen kunnen en mogen niet openbaar uitkomen voor hun drugsgebruik, vaak zijn er ook sociale consequenties aan verbonden.

Dat gezegd hebbend, het ís natuurlijk mogelijk om een placebo te slikken tijdens het filmen ofzo... en dan de effecten te faken. Alleen dan breng je nog steeds jezelf in verband met een pro-drugscampagne, dus of dat nu zo'n goed idee is...

quote:
Ik wil er wel over nadenken. Maar een goed filmpje van een minuut of 10 (YouTube is inderdaad het meest ideale medium), zou zeker een goed plan zijn!
Tof dat mijn idee in de smaak valt hier. :) Misschien kan er ook een website aan gekoppeld worden ofzo, waarin kort wordt uitgelegd waarom drugs zo slecht nog niet zijn. De link ernaar kun je dan bijvoorbeeld in de omschrijving tonen, of in het filmpje rechtsonderin (wat je ook vaak ziet in reclamespots).
pi_94313826
Ik ben zelf al langer met zoiets bezig, in een grotere context, een mooi project van "modern hippie" leven. Vrijheid, drugsgebruik, creativiteit en sociale dingen van het "ouderwetse hippie" idee, maar niet de viezigheid, de zelfverkozen armoede en het gedwongene, maar juist individualistische van die tijd.

Zeker geen placebo's, dan wordt het ook echt, anders is er niks aan. Kan wel juist aan het bedrijf vertellen dat het een placebo was, dat zou beter zijn. De kans dat men erachter komt als het in het Nederlands is, is klein (woon en werk in Duitsland en vooral veel over de wereld -zit nu in Rio-)...

Een top3 van drugs lijkt me mooi: XTC, Wiet en Paddo's. Het gaat niet erom dat drugs slecht zijn, maar WELKE drugs. Er is meer dan alcohol (en vooral veel positievers dan het veelal negatieve van alcohol), moet de boodschap zijn, vind ik.

Heb jij ook al concretere plannen? Dan wil ik die maat wel vragen wat zijn ideeen zijn?

vrijdag 18 maart 2011 @ 22:21:05 #287
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94314595
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:08 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben zelf al langer met zoiets bezig, in een grotere context, een mooi project van "modern hippie" leven. Vrijheid, drugsgebruik, creativiteit en sociale dingen van het "ouderwetse hippie" idee, maar niet de viezigheid, de zelfverkozen armoede en het gedwongene, maar juist individualistische van die tijd.
Exact. :)

quote:
Zeker geen placebo's, dan wordt het ook echt, anders is er niks aan. Kan wel juist aan het bedrijf vertellen dat het een placebo was, dat zou beter zijn. De kans dat men erachter komt als het in het Nederlands is, is klein (woon en werk in Duitsland en vooral veel over de wereld -zit nu in Rio-)...
Misschien heb je gelijk, maar nogmaals, als het een wat groter project wordt kan het misschien alsnog problemen opleveren om geassocieerd te worden met drugs, en dat zou wel echt zonde zijn...

quote:
Een top3 van drugs lijkt me mooi: XTC, Wiet en Paddo's. Het gaat niet erom dat drugs slecht zijn, maar WELKE drugs. Er is meer dan alcohol (en vooral veel positievers dan het veelal negatieve van alcohol), moet de boodschap zijn, vind ik.
Goed punt. Natuurlijk zijn ook niet álle drugs goed: we willen mensen niet massaal aan de zware opiaten, noch willen we ze laten experimenteren met rommel als PCP en Datura... XTC, wiet en paddo's zijn echter lichamelijk én geestelijk redelijk safe, zeker vergeleken met alcohol en tabak, dus dat zijn goede voorbeelden. Al is wiet al semi-legaal en paddo's de facto ook (in de vorm van truffels). Over andere drugs valt nog wel te discussiëren, in principe moeten we ook weer geen onomstotelijke tweedeling vaststellen. Gewoon op een objectieve wijze informeren over de voor- en nadelen per drug lijkt me het beste.

quote:
Heb jij ook al concretere plannen? Dan wil ik die maat wel vragen wat zijn ideeen zijn?
Haha, nee, sorry. Zoals gezegd kwam ik zomaar ineens op het idee, ik had een paar dagen geleden dit topic gezien en lag daar in bed gisteravond weer aan te denken. :P Maar een kort scriptje schrijven is zo gepiept, dunkt me.

En we hoeven ook niet over een nacht ijs te gaan.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:23:02 #288
pi_94314710
Mijn topic leeft nog O+

Zullen we iets regelen in de richting van een OP? Op deze manier word het een reeks.
pi_94314806
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn topic leeft nog O+

Zullen we iets regelen in de richting van een OP? Op deze manier word het een reeks.
tOP! ;)

vrijdag 18 maart 2011 @ 22:39:06 #290
pi_94315574
Als iemand handig is met plaatjes, mag die wel een mooie header maken, ik probeer iets tekstueels te verzinnen.

quote:
De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.

De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.

Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.
En ons intellect heeft ons ondertussen MDMA gebracht.

Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.

[ Bericht 36% gewijzigd door Papierversnipperaar op 18-03-2011 23:16:06 ]
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:51:44 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94316173
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand handig is met plaatjes, mag die wel een mooie header maken, ik probeer iets tekstueels te verzinnen.

[..]

En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:

Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
The End Times are wild
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:52:28 #292
pi_94316213
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
Vanwege 40.000 dode Mexicanen?

Verder ben je alweer off-topic. :{w
pi_94316263
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou? :')

Alcoholdrinkers zijn net zo goed drugsgebruikers als pillenslikkers, cokesnuivers en kaasrokers. :W

vrijdag 18 maart 2011 @ 22:56:05 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94316368
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou? :')
Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.
quote:
Alcoholdrinkers zijn net zo goed drugsgebruikers als pillenslikkers, cokesnuivers en kaasrokers. :W
Dus? Wat is overigens een kaasroker?
The End Times are wild
pi_94316942
_O-
Voltaire.
pi_94317236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.

[..]

Dus? Wat is overigens een kaasroker?
Blijkbaar vind jij het wel nodig om de meest zieke en verslavende drug in te brengen tegen onze mooie verhalen. Waarom toch?

Kaas = wiet. :*

vrijdag 18 maart 2011 @ 23:47:13 #297
pi_94318763
LXIV doet niet lief en wordt daarom verbannen naar Jakutsk voor enkele maanden. o|O

vrijdag 18 maart 2011 @ 23:48:46 #298
pi_94318822
Iemand zin om een mooie header te maken voor het volgende deel?
Iemand commentaar op mijn tekst voor de OP?

quote:

De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.

Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.

Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:49:19 #299
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_94318843
quote:
Begrip kweken bij het volk enerzijds en de politiek anderzijds. Maatschappelijke acceptatie zou handig zijn - dat je niet bij elk jointje je moet verantwoorden tegenover je werkgever/collega's, familie, vrienden en anderen... en de politiek kan zorgen voor legalisatie van drugs die verantwoord gebruikt kunnen worden, regulering en betere voorlichting.

Weten dat verstokte crystal meth-junkies (wat meestal onzuivere rommel is) iets heel anders zijn dan mensen die af en toe MDMA slikken op feesten is de eerste stap. Al heel moeilijk voor sommige mensen :)

quote:

De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met jezelf en met elkaar. De natuur helpt daarbij, maar ons intellect kan er ook wat van.

Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is prima :) Misschien moet je het ietsjes nuanceren in de laatste zin, bijvoorbeeld door te zeggen '...maar ook genot en verruiming van onze geest. Mits op een verstandige manier gebruikt, kunnen deze middelen een verrijking van ons leven zijn.' Zoiets.

[ Bericht 33% gewijzigd door DecoAoreste op 18-03-2011 23:56:23 (Commentaar enzo =D) ]
  zaterdag 19 maart 2011 @ 00:11:03 #300
pi_94319727
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:49 schreef DecoAoreste het volgende:

Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is prima :) Misschien moet je het ietsjes nuanceren in de laatste zin, bijvoorbeeld door te zeggen '...maar ook genot en verruiming van onze geest. Mits op een verstandige manier gebruikt, kunnen deze middelen een verrijking van ons leven zijn.' Zoiets.
Bedankt voor je bijdrage, maar aangezien het om positieve propaganda gaat, en je over alles kan zeggen dat je er verstandig mee om moet gaan, denk ik dat ik die nuance laat zitten. :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 00:51:56 #301
pi_94321386
Ik denk dat ik hem vol gooi :P

Positieve genotsmiddelen propaganda #2

[ Bericht 34% gewijzigd door Papierversnipperaar op 19-03-2011 01:02:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')