abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:02:54 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93564226
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Weltschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

*O* Drugs zijn goed! *O* Drugs zijn leuk! *O*

Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet. ;(

Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-03-2011 02:21:00 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:05:41 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93564404
quote:
De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp.
Subjectief.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:09:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93564703
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het midden-oosten, onderzoek ik propaganda.

Het zal sommige users misschien zijn opgevallen dat ik een haat-campagne ben begonnen tegen Wilders en de PVV.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eitje. Wilders (of wat dan ook) bashen doe je met je ogen dicht. En zelfs als je gewoon zegt dat je haat-zaait, dat je dezelfde tactieken, en zelfs de letterlijke uitspraken van de tegenstander misbruikt, gaan er nog mensen serieus met je in discussie.

Maar user Wetschmerz inspireerde mij tot een positieve propaganda-campagne. De drugs-discussie is gevoerd (en sinds een tijd stilgevallen), en objectief gezien gewonnen door het anti-verbods kamp. Maar de wereld is nog steeds hetzelfde. Sterker nog; wetten worden steeds strenger. Je verandert de wereld dus niet met feiten en logica, maar op emoties en ideologie. Ik ben daar tegen, maar het winnen van een oorlog is belangrijker dan de manier waarop.

Verder dan deze strijdkreet kom ik eigenlijk niet. ;(

Positieve propaganda is veel moeilijker dan haat-zaaien.

Ik wil dus de mogelijkheden onderzoeken van een gestructureerde positieve propaganda campagne.
Als je het zó zegt, dan hoop ik ook dat mijn kinderen als ze 12 zijn een vuile heroïnenaald in hun arm steken om op die manier proberen gelukkig te worden.

Drugs zijn voor mensen die het niet lukt om in hun werkelijke leven geluk te vinden en daarom hun toevlucht maar nemen tot kunstmatige surrogaten om tijdelijk een geluksgevoel te ervaren. Er is een sterke en positieve correlatie tussen maatschappelijk falen en drugsgebruik. Het een leidt tot het ander en het ander leidt tot het een.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:11:37 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93564825
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:12:28 #5
pi_93564891
Jullie zijn off-topic. De drugsdiscussie is voorbij, we gaan een pro-drugs campagne voeren.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:13:34 #6
pi_93564985
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:11 schreef mymoodfentje het volgende:
Drugs veruimen letterlijk je leven, je krijgt nieuwe inzichten en je leert ontspannen. Een prima middel om te ontsnappen en ontspannen van ons s'hedendaagsche jachtige bestaan.

Drugs, om het leven aangenaam te maken!
Dat is een begin. ^O^

Ondertussen moeten we ook nadenken over manieren om die boodschap over te brengen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:15:37 #7
pi_93565149
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:17:44 #8
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93565320
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:19:38 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93565436
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zal een MOD vragen de off-topic posts te verwijderen. De verbods-fetisjisten mogen natuurlijk hun eigen topic openen.
Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:20:22 #10
pi_93565476
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geef toe, het is gewoon een héél slecht topic en je noemt zelf het woord 'drugs' als eerste.
post hier dan niet :D
pi_93565588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Trouwens, wat nou verbod? wat een vertrutteling vanuit den haag, we leven in NL een vrijzinnig land waarin je niemand de wet voorschrijft, hup gedoog dat beleid!
Nee, de overheid weet wat goed voor ons is. Ze zorgen voor onze veiligheid, waardoor wij veilig over straat kunnen en lekker kunnen slapen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:24:02 #12
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93565764
Positieve propaganda of niet, je hebt ze niet helemaal op een rijtje.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:25:36 #13
pi_93565889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:35:13 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93566557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies, zelfbeschikking. Het uitgangspunt is vrijheid.

Maar ik denk dat je moet oppassen, in feite accepteer je met deze redenatie het verbod en sta je in de verdediging. Dan ben je eigenlijk bezig met negatieve propaganda (tegen het verbod).

Je moet niet tegen het verbod propaganderen, maar voor drugs. Je moet in de aanval, of heel overtuigt je goede standpunt vasthouden.
Sowieso moet je nooit in de verdediging gaan. Als jij op een bepaald standpunt wordt aangevallen kun je dat het beste gewoon negeren, afdoen als niet-relevant.
Ondertussen wel de ander aanvallen, het liefste op een niet-ter-zake doend punt. Als hij zo dom is zich daartegen te gaan verdedigen dan speel je de wedstrijd op zijn helft (en maak jij dus de doelpunten)
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:39:32 #15
pi_93566896
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.

Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...

Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 22:45:31 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:47:19 #16
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93567477
Ik denk dat je moet beginnen met onderbewuste boodschappen. Door het namelijk gewoon zo te zeggen zullen mensen enkel iets hebben van "het zal wel" dit door jarenlange indoctrinatie van het anti-drugskamp. :)
pi_93567713
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:51:46 #18
pi_93567797
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef juxtaposition het volgende:
De "puur natuur" en "Door god gemaakt" factoren zou je kunnen gebruiken?
Voor specifieke doelgroepen, Groen links en klein-rechts. :Y Yep, goed punt.
pi_93567809
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt, dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
pi_93568055
Verder zou je iets moeten bedenken om de associaties te veranderen.
Zoals van "vieze crackhoer met enge spuit"
naar: "zoals dat euforische gevoel na het hardlopen", of "zoals de rust en liefde na sex"?
(Ja, dit gaat weer over stoffen die je eigen lichaam aanmaakt, maar ik doe tenminste mijn best ;) )
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:56:22 #21
pi_93568120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:51 schreef juxtaposition het volgende:
Dat je eigen lichaam drugs aanmaakt,
Idd. Gezonde en geaccepteerde zaken als sport, zo veel mogelijk met drugs verbinden. Endorfine, adrenaline, benadrukken dat je daar gelukkig van word en dat daarom sport zo fijn is. Vanwege de drugs. Zo dwing je mensen zich bewust te worden van hun eigen junken bestaan, dan leren ze anders naar mensen te kijken die andere drugs gebruiken.
quote:
dat paddo's niet de werkzame stof bevatten maar dat je eigen lichaam dat doet ed. zijn voor de anti-drugs mensen misschien al te hoog gegrepen, maar misschien zou je dit kunnen vertalen naar jip en janneke taal oid?
We moeten een vocabulaire ontwikkelen.
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:58:15 #22
pi_93568262
Een tevreden roker is geen onruststoker, zei Timmermans laatst bij P&W, terwijl hij erbij vermeldde dat hij af en toe ook een joint op stak.

Hij is goed bezig! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-03-2011 23:05:24 ]
pi_93568292
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
pi_93568751
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
signatuurloos
pi_93568764
Voorbeelden! Dat is een goede.
(Bill Hicks is misschien geen goede keuze trouwens)

George Carlin

Shakespeare

Morgen denk ik verder.
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:06:26 #26
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93568843
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het lijkt me vooral verstandig om te laten zijn dat drugs niet alleen voor verslaafden is, maar dat mensen uit alle milieus wel eens naar de coffeeshop gaan om wat wiet te scoren (wat natuurlijk ook waar is). Ook zou het helpen door bijvoorbeeld in series de acteurs (zogenaamd) drugs te laten gebruiken op de manier hoe het ook met alcohol gaat. Gewoon een genotmiddel wat lekker is na het werken.
Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint. :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:10:32 #27
pi_93569130
quote:
http://www.scientificamer(...)ug-decriminalization
In the face of a growing number of deaths and cases of HIV linked to drug abuse, the Portuguese government in 2001 tried a new tack to get a handle on the problem—it decriminalized the use and possession of heroin, cocaine, marijuana, LSD and other illicit street drugs. The theory: focusing on treatment and prevention instead of jailing users would decrease the number of deaths and infections.

Five years later, the number of deaths from street drug overdoses dropped from around 400 to 290 annually, and the number of new HIV cases caused by using dirty needles to inject heroin, cocaine and other illegal substances plummeted from nearly 1,400 in 2000 to about 400 in 2006, according to a report released recently by the Cato Institute, a Washington, D.C, libertarian think tank.
quote:
http://partyflock.nl/topi(...)de_hoeveelheden.html
Een aantal vrienden die geneeskunde studeren of afgestudeerd zijn zijn erg positief over drugs, ze kennen ook veel onderzoeken die de positieve punten ervan benadrukken. Dit geld niet als aanmoediging, maar in sommige gevallen kunnen middelen op de lange termijn ook een positief effect hebben op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.

XTC en MDMA
-Positief effect op cerebrale cortex door betere binding β-CIT. (Beta-CIT).
-Stimuleert hersenen bij parkinson
-Gezond voor mentale gesteldheid bij gebruik 1x p. 3 maanden. Brein gaat positieve nieuwe verbindingen aan. Brein ondervindt geen schade bij eerste 6 pillen/lijntjes.
-http://www.hypocrisie.net/2006/10/28/xtc-gezond-voor-je-brein/
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:18:18 #28
pi_93569697
Salvia

"Everything is us, we are everything."
pi_93571354
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
  donderdag 3 maart 2011 @ 00:07:49 #30
pi_93572878
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:44 schreef juxtaposition het volgende:
http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.
Dat is een mooi onderzoek. ^O^

Maar nu ga ik heel vervelend doen: met zo'n onderzoek sta je in de verdediging. :D
pi_93579994
Kan.
Je kan ook bespreken dat de eerdere onderzoeken gemanipuleerd zijn.
Dat we in het duister gehouden worden door de overheden, zodat we bang worden voor wat we niet kennen, in plaats van open te staan voor nieuwe dingen.
Waarmee we misschien wel een hele andere kijk zouden krijgen op ons bestaan.

(hoppa, heb je gelijk de alu hoedjes groep!)
pi_93580147
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:58 schreef juxtaposition het volgende:
exact.
Laten we beginnen met het woord drugs veranderen in iets een positievere.
Genotsmiddelen, "happystofjes", iets in die richting.
Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".

Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:14:08 #33
pi_93580174
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben zelf nogal fan van mijn eigen germanisme "roesgif", ik ben positief genoeg om eigenschappen niet bij hun naam te noemen, maar positiever en mooier is natuurlijk "roesgift".

Maar omdat we toch zo positief bezig zijn wil ik ook wel even een lans breken voor de gristelijken, conservatieven en andere bangige burgertrutten: Het recht op geestverruiming houdt natuurlijk ook hun recht op persoonlijke geestvernauwing in.
Net zoals sport, is religie een uitstekende ingang om mensen bewust te maken van hun eigen drugsgebruik. :Y
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:40:30 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93581569
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:49:34 #35
pi_93581783
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
geldt dit voor alle drugs ts? heroïne, cristal meth? of omdat jij die niet gebruikt vallen ze buiten de boot?
Je bent off-topic. :)
pi_93582185
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Goed idee. Laat een man in pak met een aktetas heel nonchalant door het beeld lopen met een joint. :)
Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
signatuurloos
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:11:52 #37
pi_93582329
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:06 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Of dat twee zakenlui na een vergadering samen even ergens gezellig een joint gaan roken.
Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten. O+
pi_93585108
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.

Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.

Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93585225
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Idd.

Afgelopen weekend heb ik voor de neus van mijn pa geblowd. Voor het eerst. Ik ben 32. :D

Zijn reactie, ook toen ik zei dat bijna al mijn vrienden blowden: "Dat vind ik nou niks voor hen/jou. Het zijn zulke nette mensen (hij moest es weten! _O- _O- _O- )". Maar het beeld dat recreatieve drugs (en met name mijn eigen top3, al zijn er veel meer mooie) slechts door verslaafden gebruikt worden is onwaar. Niet alleen statistisch gezien, maar de beste 3 drugs die beschikbaar zijn, ZIJN ook niet zo extreem verslavend.

Top3:
- Wiet
- XTC
- Paddo's
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 3 maart 2011 @ 12:27:37 #40
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93586928
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:40 schreef zoalshetis het volgende:
Je verwart de pro-drugslobby met de anti-drugsmaffia. ;)

quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Propaganda in zowel negatieve als positieve zin is dom, een Westers land onwaardig en zinloos. Beargumenteren waarom iets zo zou zijn is veel nuttiger.

Met betrekking tot Wilders is het "haatzaaien" gewoon een kwestie van de ontvangers. De haatOOGSTERS dus.

Wat betreft drugs is het wat makkelijker. Drugs moeten niet verboden zijn omdat iedereen het recht moet hebben stoffen tot zich te nemen. Spiritus is niet verboden. Waarom een XTC-pilletje wel? Met het eerste richt je veeeeeel meer schade aan dan het tweede.
Je overschat de bevolking schromelijk. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat argumenten niet de manier zijn om iets voor elkaar te krijgen. Propaganda en indoctrinatie zijn de te bewandelen weg, ook in westerse landen. Ik begrijp sowieso niet echt waarom je westerse landen daar te goed voor vindt. Het gebeurt hier dagelijks.
pi_93587228
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Op een bruiloft kan je naast de bruidstaart uitstekend een bergje coke zetten. O+
Een hartige taart met paddo's of iedereen verwelkomen met een XTC-pil.
signatuurloos
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:23:12 #42
pi_93588960
quote:

Propaganda is verstandige mensen onwaardig, maar helaas, de wereld zit rot in elkaar. Mijn OP is duidelijk genoeg.

En verder on-topic alstublieft.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:36:42 #43
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93589498
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een van mijn stokpaardjes in de drugsdiscussies was de definitie van drugs.

Drugs: FOK!, nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeïne, ...

Iedereen gebruikt drugs. Drugs zitten niet in een stof. Drugs zitten in je hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbitofrontale_cortex
Het is je genotscentrum, je beloningssysteem. Je kan net zo goed aan topsport verslaafd zijn, als aan (niet) eten. Aangezien iedereen volop geniet van drugs, is het vreemd om sommige (plantaardige) stoffen te verbieden. En hypocriet.
• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?

(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen. ;) )

• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?

Ik ben je ff te snel af: Niet zeggen dat het precies hetzelfde als alcohol is.
• Ik vind 1 licht-gevaarlijke substantie op straat beter dan 10, en de waarschijnlijkheid dat er daarom meer slachtoffers komen. Laat staan als mensen (bloed-verdunnende) drugs en alcohol gaan mixen.
• In tegenstelling tot alcohol, zijn bij de meeste drugs zijn de juiste proporties erg moeilijk om te vinden. Een beginner heeft zo weinig nodig en een ervaren gebruiker erg veel. Je slikt één keer het verkeerde pilletje en het is hetzelfde als een fles vodka leegdrinken(iets dat een beginner niet snel zal doen)

Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.

Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jamiroquai op 03-03-2011 13:50:42 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:49:53 #44
pi_93590036
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

• Moord(Zonder voorbedachte rade), zinloos geweld en verkrachting zijn dan toch ook drugs en dus volgens jouw logica legaal?

(Jup, ik ga de aanval in. Ik moet mijn debat-skills oppoetsen. ;) )

• Ik stel ook meteen even de vraag: Wat gebeurt er als mensen (per ongeluk) dood gaan aan drugs (Omdat ze op de fiets stappen en de sloot inrijden) en het dus duidelijk aan de drugs lag? Wat gebeurt er, wie neemt de schuld op zich?

Oh, en positieve propaganda is heel makkelijk. Het gebeurt dagelijks. Je kan er online genoeg boekjes over te vinden.

Ikzelf ben erge fan van Communistische propaganda, en zit met het idee om de kleuren lichtblauw, geel en wit de boventoon te laten voeren gemixd met artistieke plaatjes van technologische vooruitgang. (Voor mijn partij dinges in andere topic)
Dat is zeker een apart topic waard. Maar dan denk ik aan een technocratie-topic om alle wetten ter discussie te stellen.

Want ondanks het verbod, worden er gewoon mensen vermoord, en de meeste mensen hebben helemaal geen behoeft aan mensen te vermoorden, ook als het legaal is.

Maar, helaas, off-topic.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:59:19 #45
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93590428
Ok, nieuw topic? :D Dan ga ik ff de gehele POL aanpakken :P

(On-topic - Toch?)
En bij onderwerpen zoals drugs moet je idd eerst het onbekende weghalen. Er zijn duizenden films en nieuws-artikelen geweest over de relatie met drugs en junkies.

Zo is Scarface is een film over een eindbaas die doodgaat door z'n Cocaïne...

Het belangrijkste is om mensen met een bepaalde status het te laten doen. Zakenmensen, Politici. Alleen zitten we momenteel in het verkeerde tijdperk. Roken word langzaam ingeperkt over de gehele EU en het is zeker niet hip als je een (volgens anderen) ongezonde levensstijl leeft in de 2010's.

Dan zou je moeten zeggen dat Drugs inderdaad gezond zijn. Maar dan moet je dus een geschiedenis van 30 jaar naar je voordeel draaien en dat is nogal moeilijk. Ken jij 1 film over de vorige 30 jaar waar (synthetische) drugs als gezond worden gezien? (Trouwens, zelfs synthetische granen worden hedendaags als slecht gezien.)

Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)

Pas als je dit hebt kan je een "aanvalsplan" maken
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:02:02 #46
pi_93590519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:59 schreef Jamiroquai het volgende:

Je zult, als beginsel, een lijst moeten maken van voordelen én nadelen. (Zonder de nadelen haal je namelijk de sceptici niet over.)

Nee :N De normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.

Pro-drugs propaganda dus.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:08:32 #47
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93590734
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee :N De normale discussie is geweest, op objectieve gronden is het gewoon onzin om drugs te verbieden. Dat is echt klaar. De strijd moet helaas op een andere manier.

Pro-drugs propaganda dus.
Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.

Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.

Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:17:07 #48
pi_93591084
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:08 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Ik zal het anders verwoorden: Je kan geen effectieve Pro-drugs propaganda maken zonder de voor en nadelen.

Zonder een lijstje met de voor- en nadelen voor intern gebruik (die jullie blijkbaar al hebben besproken) zal de communicatie simpelweg falen.

Maak goede propaganda of maak geen propaganda.
Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.

Het gaat in dit topic echt om de propaganda zelf.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:28:31 #49
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93591575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk maar zoals ik al zei, de discussie is klaar, objectieve argumenten staan al 30 jaar op een rijtje.

Ik wil ook niet discussiëren.

Ik wil een lijst met voor- en nadelen. Maak/Post zo'n lijst en zet het hier, in deze topic.

Zonder zo'n lijst kan NIEMAND goede, effectieve propaganda maken die mensen raakt waar het hoort.

Snap dat dan. Dit heeft niets meer te maken met de discussie. Zonder zo'n lijst is deze hele topic onzinnig.

Als zo'n lijst niet word gepresenteerd (en het heeft, nogmaals, NIETS MET EEN DISCUSSIE TE MAKEN) dan wens ik je veel plezier.

quote:
Ja, dit is precies wat ik wil doen. Maar ik kan niet een effectieve poster maken als ik niet weet wat "objectief" gezien goed is aan drugs. Noch kan ik een poster maken die de nadelen bagatelliseert, zonder zo'n lijst.

Zonder een lijst met voor/nadelen krijg je veel halve ideeën en kom je uiteindelijk niet verder dan:

Dus, laatste keer. Wil je het goed doen, of wil je dat ik wat onzinnige, niet-werkende propaganda ideeën in het rond spuit?
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:34:39 #50
pi_93591820
Het staat iedereen vrij om zo'n lijst te maken, maar niet in dit topic. De drugsdiscussie hoort hier niet, en dat soort lijstjes dus ook niet.

Propaganda (waaronder de anti-drugs propaganda van de vijand) heeft niets met feiten of objectieve weet ik veel te maken. Dat is juist het probleem met propaganda.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:35:15 #51
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_93591850
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het staat iedereen vrij om zo'n lijst te maken, maar niet in dit topic. De drugsdiscussie hoort hier niet, en dat soort lijstjes dus ook niet.
Dit is geen discussie :'(

Dit is Marketing, les 1 "Weet wat je verkoopt" :'(

Ik geef het op.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:38:28 #52
pi_93592001
Nogmaals, propaganda draait niet om feiten, de waarheid of dat soort dingen. Daarom was de drugsdiscussie ook nutteloos. En daarom concentreer ik me op de propaganda, het wapen van de vijand.

Ik gun iedereen zijn discussie en feiten, maar dat heb IK opgegeven.
pi_93592046
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:28 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Ik wil ook niet discussiëren.

Ik wil een lijst met voor- en nadelen. Maak/Post zo'n lijst en zet het hier, in deze topic.

Zonder zo'n lijst kan NIEMAND goede, effectieve propaganda maken die mensen raakt waar het hoort.

Snap dat dan. Dit heeft niets meer te maken met de discussie. Zonder zo'n lijst is deze hele topic onzinnig.
Feiten blijken onzinnig.

quote:
Alleen het paddo-verbod al leert toch wel dat feiten er simpelweg niet toe doen?

[ Bericht 27% gewijzigd door Xa1pt op 03-03-2011 15:00:52 ]
pi_93592761
Heel goed topic dit, vernieuwend idee ^O^ Had er zelf niet eens aan gedacht eigenlijk.

heb alleen weinig toe te voegen op dit moment -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door julian6 op 03-03-2011 15:05:22 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:06:57 #55
pi_93593150
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef julian6 het volgende:
Heel goed topic dit, vernieuwend idee ^O^ Had er zelf niet eens aan gedacht eigenlijk.

heb alleen weinig toe te voegen op dit moment -O-
Ik weet het, propaganda is makkelijk te onderscheiden en weerstaan als verstandig mens, er zelf gebruik van maken is andere koek. Maar het begin is er :Y

Ik heb Houniet een PM gestuurd, ik hoop dat hij mensen in UVT kan aanmoedigen.
pi_93593560
Haha brilliant idee

wellicht een idee om behalve mensen uit UVT te halen, ook eens te polsen op www.drugsforum.nl
Daar vind je vast wel wat mensen die hier ook verder over hebben nagedacht

wellicht dat je kunt denken aan een soort viral commercial achtige boodschap?
Mensen prijzen iets aan, geven aan dat het geweldig is (gooi er zinnen in als: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:22:11 #57
pi_93593692
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
Haha brilliant idee

wellicht een idee om behalve mensen uit UVT te halen, ook eens te polsen op www.drugsforum.nl
Daar vind je vast wel wat mensen die hier ook verder over hebben nagedacht
Ik weet niet of het netjes is om daar een Fok!-topic te spammen :P Maar misschien dat iemand die daar regelmatig komt een vergelijkbare actie kan starten. Ik ben niet tegen samenwerking, maar ik heet geen Danny :@
quote:
wellicht dat je kunt denken aan een soort viral commercial achtige boodschap?
Mensen prijzen iets aan, geven aan dat het geweldig is (gooi er zinnen in als: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Jep, dat is een goeie. :Y
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:26:37 #58
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93593844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, propaganda draait niet om feiten, de waarheid of dat soort dingen. Daarom was de drugsdiscussie ook nutteloos. En daarom concentreer ik me op de propaganda, het wapen van de vijand.

Ik gun iedereen zijn discussie en feiten, maar dat heb IK opgegeven.
Ik ben het toch deels met hem eens. Het is ook vrij makkelijk om dat in de propaganda te verwerken. Voor elke 20 drugsgebruikers die je positief benadrukt laat je 1 iemand zien die er niet mee kan omgaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:31:36 #59
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594041
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau.. Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:33:30 #60
pi_93594117
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau.. Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Sorry, maar je bent off-topic. :)

Propaganda mensen! *O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:33:58 #61
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93594131
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:31 schreef Mishu het volgende:
Allemaal waar wat er gezegd is maar feit is ook dat er genoeg mensen ook ongelukkig zijn zonder drugs te gebruiken. Geen drugs gebruiken maakt je niet per se gelukkig. Zo kan sporadisch drugsgebruik goedgepraat worden. Zolang het geen effect heeft op je ambitie- en werkniveau..
Als je het goed doet heeft het juist een positief effect op je ambitie- en werkniveau. Even overal tussenuit om vervolgens weer hard aan de slag te kunnen. Dit mag ook wel benadrukt worden vind ik.

quote:
Helaas behoort dit privilige toe aan weinig mensen en vaak de mensen die niet het hardst schreeuwen dat drugs goed zijn en dat ze zonder kunnen.
Cocaine is anders best populair onder de toplaag (qua inkomen) van de bevolking. :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:35:23 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594188
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:36:17 #63
pi_93594230
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
De meesten van die mensen lopen uiteindelijk tegen een muur en regelmatig zelf- en gezinsvernieling op. Als het al dan niet de persoonlijkheid aantast. Je bent jezelf wel definitief kwijt.
Je bent nog steeds off-topic. De "discussie" kan in een ander topic.

Ik ga weer TR-ren.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:36:58 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93594255
Haha papierversnipperaar voelt zich niet gerespecteerd als TS :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:37:22 #65
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93594270
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:35 schreef Mishu het volgende:
Off-topic en onwaar. Als je hier serieus over wil discussieren open je maar een ander topic, alleen uiteindelijk gaan na talloze argumenten de leden van de anti-drugsmaffia nog steeds niet overtuigd zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent off-topic. :)

Propaganda mensen! *O*
Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar. *O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:38:32 #66
pi_93594310
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:36 schreef Mishu het volgende:
Haha papierversnipperaar voelt zich niet gerespecteerd als TS :P
Ik vind het zelf ook moeilijk om de discussie los te laten, maar het kan niet anders. Sorry hoor, niet slecht bedoeld. ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:49:46 #67
pi_93594750
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:37 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Een reclame waarin er wordt gepraat over een soort instant vakantie en op het laatste moment blijkt het bijvoorbeeld LSD te zijn. Dan zie je iemand die praat over dat hij een burn-out had, hij kon het allemaal niet aan, moest er even tussenuit, maar ze konden hem niet missen dus een sabatical was geen optie. LSD dan maar. *O*
Een "Gezonde en gelukkige mensen" filmpje, waarin na verloop van tijd blijkt dat ze genieten van drugs. Misschien kunnen we inspiratie halen uit pro-religie filmpjes.
pi_93595199
Of we filmen gewoon die maagden die bij volle maan door de hennepvelden rennen zodat de hash die ik rook van hun bezwete naakte lijven kan worden geschraapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:14:07 #69
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93595685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:18 schreef Boswachtertje het volgende: 'without this i never would've become a CEO' en andere overdrijvingen - zijn het wel overdrijvingen? :)) en dan aan het einde blijkt dat het om drugs te gaan..
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid :P, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.

Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93596181
quote:
19s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
Hier zeg je wat. ik ben dan geen CEO oid :P, maar ik vind van mezelf dat ik al redelijk wat voor elkaar heb gekregen. Of het te danken is aan druggebruik weet ik niet (ik gebruik naast alcohol sowieso amper), maar het heeft mijn horizon zeker verruimd.
Zoals in het filmpje van George Carlin eerder in dit topic hebben met name paddo's mijn waarden veranderd achteraf gezien en die waarden hebben mij gebracht waar ik ben.

Maar ik vertel allang iedereen die het wil weten in real-life (zeker buitenlanders) over mijn goede ervaringen met drugs. Ik merk dat dat effect heeft, omdat ik schijnbaar overkom als een evenwichtig en intelligent persoon. Dat is mijn bijdrage :P
hehe.. ik ben bang dat de mensen in mijn omgeving het bij mij iets sneller met een korreltje zout zullen nemen, daar ik niet altijd even mainstream gedachten uitstrooi over de menigte :P
Maar wat betreft drugs ben ik altijd geneigd om de discussie te voeren en dan de vraag neer te leggen: maar wat nou als het gevoel dat ik of anderen ervaren daadwerkelijk iets bijdraagt aan het welzijn en geluk?
Tis eigenlijk heel simpel.. je moet er mee leren omgaan, anders wordt je uiteindelijk afhankelijk van en slaaf van de drug (welke dat ook is, of het nou sporten is of 'echte drugs' zijn)
Kun je er mee omgaan.. dan is het idd een hele mooie horizonverbreder. Ik heb iig bij mezelf gemerkt dat ik mede door de drugs kritisch naar mezelf heb durven kijken, inclusief het drugsgebruik. Of ik daar anders ook zo tegen aan was gelopen.. ik betwijfel het.. maar die vraag is eigenlijk irrelevant geworden :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_93597159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Of we filmen gewoon die maagden die bij volle maan door de hennepvelden rennen zodat de hash die ik rook van hun bezwete naakte lijven kan worden geschraapt.
Dat spul zou ik duidelijk roken :@
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_93597185
Ik weet niet of jullie de serie Fringe kennen?
Hier in zit een soort mad scientist die op een wetenschappelijk en realistisch niveau best wel goede dingen zegt.
Descending into the abyss.
pi_93597290
"Door paddo's heb ik klassieke muziek ontdekt."

"Eenheid met het universum verpakt in een paddestoel."

Een paar mooie slogans.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_93597344
quote:
19s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik ben het haast nooit met eeuwige clinchligger kingmob eens, maar bij deze post sluit ik me graag 100.000% van harte aan. O+

Wiet (creativiteit, relaxeder over dingen nadenken, veel meer reflectie en dus dieper op dingen in kunnen gaan), paddo's (existientiele zaken, wat is belangrijk in het leven en wat niet) en XTC (gevoelens van verbondenheid, liefde en gewoon keihard genieten) hebben mijn leven ten positieve veranderd en dat zie ik met name terug in mijn werk, waar ik het ook "prima voor elkaar" heb.

donderdag 3 maart 2011 @ 17:03:14 #75
pi_93597644
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:55 schreef El_Matador het volgende:

Wiet (creativiteit, relaxeder over dingen nadenken, veel meer reflectie en dus dieper op dingen in kunnen gaan), paddo's (existientiele zaken, wat is belangrijk in het leven en wat niet) en XTC (gevoelens van verbondenheid, liefde en gewoon keihard genieten) hebben mijn leven ten positieve veranderd en dat zie ik met name terug in mijn werk, waar ik het ook "prima voor elkaar" heb.
Precies. We worden belazerd met verdovende drugs die ons agressief, passief en volgzaam maken (alcohol, anti-depressieva en religie). De positieve drugs zijn verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')