abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94057275
De OP van het vorige topic door HetNoorderlicht:
Zou jij het erg vinden als je vriend(in) drugs gebruikt. Dus af en toe blowt, soms een pilletje neemt of misschien wel zwaardere drugs gebruikt? Wat is de grens? Sommigen zien bier ook als een hard drug, dus misschien kan ik hier veel dronken zijn ook in scharen, maar eigenlijk gaat dit vooral om chemische drugs en wiet.

=======

Hier verder!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94057324
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan van ayahuasca (een natuurlijke tripper) een stuk gekker worden dan van wat chemische dingen als 2C-B.
Opmerkelijk genoeg wordt dat tripmiddel gebruikt in bepaalde religies. Een tijd geleden is daar ook een interessante rechtszaak over geweest in Nederland.
quote:
Around the end of the 1990s, ayahuasca use spread to Europe. The first ayahuasca Churches affiliated to the Brazilian Santo Daime were established in the Netherlands. A legal case was filed against two of the Church's leaders, Hans Bogers (one of the original founders of the Dutch Santo Daime community) and Geraldine Fijneman, who is the current head of the Amsterdam Santo Daime community. Bogers and Fijneman were charged with distributing a scheduled substance (DMT), however the prosecution was unable to prove that the use of ayahuasca by members of the Santo Daime constituted a sufficient threat to public health and order that it warranted denying their rights to religious freedom under Article 9. The 2001 verdict of the Amsterdam district court is an important precedent.
Bron

Dat psychedelische drugs voorkomen in exotische religies is voor mij een belangrijk teken dat deze middelen bij ons mens-zijn horen. Dat proberen te verbannen is naar mijn mening een deel van jezelf ontkennen: de mens zoekt altijd op een manier naar iets dat hem in 'extase' brengt. Of dat nu alcohol is, (psychedelische) drugs of wat dan ook.

Edit: repost uit het vorige topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2011 18:47:48 ]
pi_94057405
Afgelopen vrijdag helemaal aan de zuip met een bloedmooi meisje in de trein van Zwolle naar Leeuwarden (vertrek 00.59u, aankomst 02.02u). Coupé voor ons alleen erbij. Erg vermakelijk.
pi_94057418
quote:
Als je alcohol en sigaretten als slecht ziet, moet je drugs ook als slecht zien.
Qua effect en risico niet nee, maar ik kan me voorstellen dat je wel een onderscheid maakt tussen sociaal geaccepteerd of niet, legaal of illegaal - hoe hypocriet dat ook zou moge klinken. Ik heb liever dat mijn kinderen (als) in het weekend een paar biertjes drinkt, dan dat ie doordeweeks loopt te blowen en daarmee zijn schoolresultaten doet verslechteren...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94057469
quote:
Opmerkelijk genoeg wordt dat tripmiddel gebruikt in bepaalde religies.
Maar als gelovige ben je sowieso al geflipt en mentaal gehandicapt dus ja. :+
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 13 maart 2011 @ 18:49:59 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94057491
Nouja ik was niet verslaafd maar ik was wel ontevreden over mijn gebruik. En ik weet dat ik makkelijk toegeef als iemand het aanbied. Ik heb speed gebruikt. Ik ben wel heel voorzichtig geweest en altijd kritisch naar mezelf toe. Maar de rest die door is gegaan is nu alles wat leuk is kwijt.

Ik zou niet moeder willen zijn en in het weekend stiekem drugs willen gebruiken. En dan tegen de kindjes zeggen dat ze niet mogen roken. Best hypocriet vind ik dat eigenlijk...

Moet je je voorstellen toen jij klein was, je moeder stiekem keihard aan de drugs in het weekend.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 18:50:16 #7
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94057513
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:48 schreef Socios het volgende:
Afgelopen vrijdag helemaal aan de zuip met een bloedmooi meisje in de trein van Zwolle naar Leeuwarden (vertrek 00.59u, aankomst 02.02u). Coupé voor ons alleen erbij. Erg vermakelijk.
Dus nu word je voortaan gefapt in de trein ipv dat je het zelf moet doen? :D!

Goede TT trouwens! *G*!
pi_94057586
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Qua effect en risico niet nee, maar ik kan me voorstellen dat je wel een onderscheid maakt tussen sociaal geaccepteerd of niet, legaal of illegaal - hoe hypocriet dat ook zou moge klinken. Ik heb liever dat mijn kinderen (als) in het weekend een paar biertjes drinkt, dan dat ie doordeweeks loopt te blowen en daarmee zijn schoolresultaten doet verslechteren...
Dat wel, maar ik denk dat je het op zich wel in dezelfde categorie kunt scharen. Je kunt niet beweren dat alleen alcohol en sigaretten een enorm slechte uitwerkingen hebben op mensen en drugs niet.
pi_94057634
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:50 schreef badtripbob het volgende:
Dus nu word je voortaan gefapt in de trein ipv dat je het zelf moet doen? :D!
Nooit zelf gedaan in de trein.
pi_94057678
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Mishu het volgende:
Nouja ik was niet verslaafd maar ik was wel ontevreden over mijn gebruik. En ik weet dat ik makkelijk toegeef als iemand het aanbied. Ik heb speed gebruikt. Ik ben wel heel voorzichtig geweest en altijd kritisch naar mezelf toe. Maar de rest die door is gegaan is nu alles wat leuk is kwijt.

Ik zou niet moeder willen zijn en in het weekend stiekem drugs willen gebruiken. En dan tegen de kindjes zeggen dat ze niet mogen roken. Best hypocriet vind ik dat eigenlijk...

Moet je je voorstellen toen jij klein was, je moeder stiekem keihard aan de drugs in het weekend.
De kinderen van knuffelmeisje zien haar als moeder. Ik zie haar als vriendin met wie ik lekker aan de kristallen ga met vette lenzen in enzo. Wat is daar mis mee? Is dat "stiekem"? Nee.

Mijn ouders gebruikten drugs (veel alcohol en sigaretten). Maar geen andere dingen. Ik heb dat zelf ontdekt en daar is niets mis mee. Laatst voor het eerst geblowd in het bijzijn van mijn vader. Geweldig memorabele avond gehad. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 18:53:54 #11
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94057698
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Nooit zelf gedaan in de trein.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

Pure onzin.

Iedere aantijging die jullie nog maken is bij voorbaat verworpen. Ik hoef daar dus niet meer op te reageren, daar de door jullie gemaakte opmerkingen nietig zijn en dus nooit hebben bestaan.
Ik wist dat je het niet zou volhouden treinrukkertje :* :')
pi_94057720
quote:
Dat wel, maar ik denk dat je het op zich wel in dezelfde categorie kunt scharen. Je kunt niet beweren dat alleen alcohol en sigaretten een enorm slechte uitwerkingen hebben op mensen en drugs niet.
Ik maak het onderscheid tussen alcohol/tabak en drugs niet zo. Drugs zijn voor mij drugs, simpel.

Maar probeer je mij nu wat in de mond te leggen ofzo? :P
pi_94057771
quote:

[..]

Want het effect van alcohol op de hersens van opgroeiende tieners is nooit onderzocht.. (Wel dus.) Ik zou over beide (bier en wiet) heel open zijn naar mijn kinderen, zeggen dat het inderdaad lekker kan zijn, maar ook zeker praten (dus niet vermanend toespreken) over de nadelen ervan.
pi_94057850
quote:

[..]

Ik zou het sowieso niet prettig vinden als mijn kinderen aan de drugs zitten in welke vorm dan ook. Niet dat ik het zou verbieden of taboe zou verklaren (integendeel), maar THC, alcohol en nicotine zijn niet bepaald gezond voor een lichaam dat nog volop in ontwikkeling is.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:58:05 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94057950
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kinderen van knuffelmeisje zien haar als moeder. Ik zie haar als vriendin met wie ik lekker aan de kristallen ga met vette lenzen in enzo. Wat is daar mis mee? Is dat "stiekem"? Nee.

Mijn ouders gebruikten drugs (veel alcohol en sigaretten). Maar geen andere dingen. Ik heb dat zelf ontdekt en daar is niets mis mee. Laatst voor het eerst geblowd in het bijzijn van mijn vader. Geweldig memorabele avond gehad. O+
Tja, maar het is dus wel hun moeder die in het weekend voor pampus ligt met dr nieuwe vriend.
pi_94057961
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:54 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik maak het onderscheid tussen alcohol/tabak en drugs niet zo. Drugs zijn voor mij drugs, simpel.

Maar probeer je mij nu wat in de mond te leggen ofzo? :P
Haha nee. :P Het was niet specifiek op jou gericht, meer algemeen. En met in mijn achterhoofd El_Matador, omdat hij alcohol/sigaretten wel onder slecht schaart, maar drugs in mijn beleving niet. :+
pi_94057974
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:49 schreef Mishu het volgende:

Het is niet aan mij als moeder om mijn kind dingen op te leggen of te verbieden, maar om hem informatie te verstrekken en hem een set normen en waarden mee te geven, alsmede het vertrouwen dat hij in het bezit van voorgenoemde zaken een keuze maakt waar hij achter staat. Ik ga ervanuit dat er een tijd komt dat hij drugs wil proberen, ik ben blij dat ik hem dan mijn ervaring kan vertellen ipv dat ik met een geheven vingertje hem terecht moet wijzen omdat het niet in mijn beleving past van wat 'juist' is. Dat is niet hypocriet. :)
pi_94057997
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef badtripbob het volgende:
Ik wist dat je het niet zou volhouden treinrukkertje :* :')
Wordt verworpen.

Dat gold voor dat topic en vanaf nu ook voor dit topic, ja.
pi_94058039
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is niet aan mij als moeder om mijn kind dingen op te leggen of te verbieden, maar om hem informatie te verstrekken en hem een set normen en waarden mee te geven, alsmede het vertrouwen dat hij in het bezit van voorgenoemde zaken een keuze maakt waar hij achter staat. Ik ga ervanuit dat er een tijd komt dat hij drugs wil proberen, ik ben blij dat ik hem dan mijn ervaring kan vertellen ipv dat ik met een geheven vingertje hem terecht moet wijzen omdat het niet in mijn beleving past van wat 'juist' is. Dat is niet hypocriet. :)
Helemaal mee eens. :Y
pi_94058042
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Er zit ook nog een gebied tussen je eigen ervaringen vertellen of een geheven vingertje.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:00:06 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94058054
Ja maar ik had het over drugs gebruiken terwijl je kinderen hebt. Natuurlijk ga ik later gewoon een open gesprek met ze aan. En ik heb ze gelukkig ook veel negatieve dingen over drugs te vertellen :P
  zondag 13 maart 2011 @ 19:01:21 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94058121
Dus zodra de kinderen in bed ligt dat je lekker aan het poeder gaat. En dat kleine Bas dan naar beneden komt en zegt: mama, wat doe jij nou?
pi_94058168
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Mishu het volgende:
Dus zodra de kinderen in bed ligt dat je lekker aan het poeder gaat. En dat kleine Bas dan naar beneden komt en zegt: mama, wat doe jij nou?
Ik vind zulke aannames niet prettig. Nooit en te nimmer zal ik iets nemen waar mijn kind bij is.
pi_94058206
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:59 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Er zit ook nog een gebied tussen je eigen ervaringen vertellen of een geheven vingertje.
Dat klopt. Maar ik heb die ervaringen nu eenmaal, dan deel ik ze met hem, als de tijd daar rijp voor is. :)
pi_94058296
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik heb die ervaringen nu eenmaal, dan deel ik ze met hem, als de tijd daar rijp voor is. :)
Dat wel. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')