quote:Uitspraak van Schaapherder op maandag 30 oktober 2006 om 20:15:
Heb zelf meegewerkt aan een xtc onderzoek op de Universiteit van Maastricht. Wat de proefpersonen daar kregen was MDMA uit het eigen lab, in vloeibare vorm. Ze gaan echt geen pilletjes van de straat gebruiken voor dit soort onderzoeken.
Dit onderzoek was naar de invloed van xtc gebruik op het rijgedrag, in opdracht van het ministerie van VWS. De resultaten zijn echter nooit gepubliceerd... Zou het misschien zo kunnen zijn dat de uitkomst niet aansloot bij wat men wilde aantonen...?
interessant artikel!quote:Wellicht bent u gestuit op publiciteit over een nieuw onderzoek naar MDMA-gebruikers, dat onlangs in The Lancet is geplaatst. Het onderzoek is gedaan door George Ricaurte, M.D. Ik sprak een paar dagen geleden met hem over de resultaten, en ik vind dat men hierover een paar dingen in gedachten moet houden.
LSD is semi-synthetischquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Paddo,s zijn natuurlijk,je word er niet gestoord door en het duurt niet zo lang.
De krankzinnigheid die bij LSD voorkomt heb ik nog nooit bij paddo,s gezien.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:21 schreef badtripbob het volgende:
[..]
LSD is semi-synthetischHet word gemaakt van ergot, een schimmel net zoals paddo's dat zijn. Ergot is verantwoordelijk voor heksenvervolgingen omdat mensen die brood aten van graan met ergot erop gingen hallucineren, ze verloren ledematen en gingen dood.
Als je nu LSD er van maakt is het een erg potent psychedelicum dat een heeeeeeeeeeeeeeel hoge LD50 heeft.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Paddo's en LSD staan juist bekend om het feit dat ze qua werking zo dicht bij elkaar zitten.
Ik denk het wel zeker ja.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De krankzinnigheid die bij LSD voorkomt heb ik nog nooit bij paddo,s gezien.
Mischien heeft het met de dosering te maken.
Leer nou eens het verschil tussen een komma en een apostrof.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat kan, ik neus zelf weleens rond op een aantal drugsforums en ik ben het meerdere malen tegengekomen, maar zoals ik zei, ik heb zelf nooit LSD op dus het is niet uit eigen ervaring.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:25 schreef badtripbob het volgende:
[..]Waar heb je dat vandaan?
!
IME is LSD echt heel anders dan psilocybine en psilocine...
quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:37 schreef badtripbob het volgende:
Drugs GHB + Seks = Bazencombinatie.!
!
Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord.quote:
LOL is die site gemaakt voor tijdens een bad trip ofzo? Irritante moving adds (ik weet het, regel dan fatsoenlijke ad-blockers)quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://members.multimania.nl/tripbos/kritiekengels.htm
interessant artikel!
Dat had een vriendin van mij laatst ook met een pepgebruiker, maar toen is ze bij wijze van vervanging wel de hele nacht gebeft. Ook leuk toch!quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:21 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Op G moet ik nog steeds een keer seks hebben, goede verhalen over gehoord.. Ik vind GHB sowieso wel lekker.
.
Op wiet, MDMA of speed is het iig zeker succesvol.. Mits niet te veel pep iig, want dan gaat ie weigeren...
.
quote:
Fundamentalistische moslims zijn goed bezig wat dat betreft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich is er natuurlijk al heel veel positieve propaganda in omloop, in de vorm van muziek en boeken.
Daarom ben ik het ook wel met Bill Hicks eens. Ben je tegen drugs? Ga dan maar even je eigen cd-rekje langs, en gooi alles eruit van artiesten die ooit aan drugs hebben gedaan en wat hun muziek beinvloed heeft.
Mijn ervaringen met LSD zijn veel beter dan die met paddo's.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:24 schreef Berlitz het volgende:
[..]
quote:http://nos.nl/artikel/224(...)de-wietkwekerij.html
Een gedoogde wietkwekerij die coffeeshops moet gaan bevoorraden; dat gaat in Utrecht gebeuren als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Het plan is uniek, want Nederland gedoogt weliswaar de verkoop van softdrugs, maar het produceren van wiet is verboden. Het gevolg hiervan is dat er geen controle is op de kwaliteit van de wiet. Met alle gezondheidsrisico's van dien, aldus het college.
De gemeente Utrecht gaat daarom een nieuw soort coffeeshop ontwikkelen, met alleen maar leden en een eigen hennepkwekerij. Elk lid heeft recht op vijf wietplantjes. Dat is gelijk aan het aantal plantjes dat door het openbaar ministerie wordt toegestaan voor de thuisproductie. De plantjes komen in een gedoogde kwekerij terecht. Hoe meer leden, hoe groter de kwekerij zal worden. De leden kunnen vervolgens die wiet kant en klaar ophalen in de coffeeshop.
Interesse in aanpak
Hoeveel mensen hiervan gebruik kunnen maken, is niet duidelijk, want de plannen moeten nog verder worden uitgewerkt. Maar dat er een markt voor is, is duidelijk. Het afgelopen jaar stak zo'n 11 procent Utrechters minstens één keer een joint op. Voorlopig kunnen die nog gewoon terecht bij de huidige coffee shops in Utrecht.
Het is nog niet duidelijk waar de nieuwe coffeeshop moet komen en wie hem gaat exploiteren. De gemeente gaat dat in ieder geval niet zelf doen. Wel is duidelijk dat de nieuwe coffeeshop er binnen drie jaar moet zijn. Als deze nieuwe coffeeshop een succes is, wil de stad ook andere coffeeshops op deze manier gaan bevoorraden. Ook Amsterdam, Eindhoven en Enschede hebben inmiddels interesse getoond voor de nieuwe Utrechtse aanpak.
Controle van wiet
Het grote voordeel van deze nieuwe constructie is volgens de gemeente, dat controle van hennepkwekerijen mogelijk wordt. En dat is hard nodig, zegt verantwoordelijk wethouder Victor Everhardt van de stad Utrecht. "Het is nu totaal onduidelijk wat de kwaliteit is van de wiet, met alle gezondheidsrisico's van dien." Onduidelijk is bijvoorbeeld of giftige bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt bij het productieproces, of wat het THC-gehalte is in de joint.
Maar niet alleen de volksgezondheid is de reden dat Utrecht af wil van de illegale toelevering van de coffeeshops. Want door het gedoogbeleid is er volgens Everhardt ook veel overlast en criminaliteit en wordt een crimineel systeem in stand gehouden. De hennepteelt is inmiddels uitgegroeid tot de belangrijkste vorm van georganiseerde criminaliteit. Er gaat jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro in om.
Drugsbeleid ter discussie
Het is niet voor het eerst dat de gemeenten het Nederlandse drugsbeleid ter discussie stellen. Eerder pleitte de Vereniging van Nederlandse Gemeenten al voor legalisering van de achterdeur van de coffeeshop, maar die ving keer op keer bot bij het kabinet. Zo werd de gemeente Eindhoven onlangs nog teruggefloten toen die zelf een hennepkwekerij wilde gaan beheren. Volgens het kabinet is het reguleren van de achterdeur niet de oplossing.
Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?quote:
En wanneer komt de coke?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik hun was zou ik er een cooperatie van maken, maar dat terzijde. Op zich een aardig idee, maar hoe zit het met de hash?
Liever: de XTC.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wanneer komt de coke?
Spreek voor jezelf, pedo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
HOAX. FOK!kers hebben geen seks.
Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:12 schreef truepositive het volgende:
Boomknuffelaar is iemand die ik volg en aanmoedig. We hebben meer zoals hem nodig in deze wereld
Ik accepteer je 4200 euro wel..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je. Dat is overigens geheel wederzijds. Echt waar.![]()
Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik pas sinds kort ineens zo ben.Ik was vroeger en dat ik nog maar een paar weken terug heel anders. Het is een jong plantje dat aan het ontkiemen is, heel voorzichtig boven de aarde opkomt en naar de zon groeit en langzaam verder groeit.
![]()
Ik hoop dat het blijvend is, het is erg nieuw voor me. Waarom dit gebeurt, ik begrijp er eigenlijk weinig van. Het kwam ineens, er gebeurde rare toevalligheden, ik heb zaken gedaan die compleet vreemd zijn en onlogisch (iets t.w.v. 4200 euro aangeboden aan iemand, die overigens weigerde en heel verbaasd mij aankeek, maar ik moest het doen, ik weet het niet, ik had zo'n sterk gevoel ineens, ik kon niet anders en meer van die zaken, het is zo raar) en ineens zie ik mezelf verbonden met iedereen.
Sommigen denken dat ik aan de drugs ben, maar behalve hasj dat ik 5 jaar geleden voor het laatst gerookt en gegeten heb, gebruik ik geen andere drugs momenteel dan alcohol (laatste keer was 10 tien dagen terug dat ik alcohol gedronken heb, Staropramen-bier) en koffie.
quote:
FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
![]()
Nu nog slapen, maar het is lastiger dan je denkt om je laptop uit te zetten. Wou 4 uur geleden al gaan slapen.
quote:FOK! werkt verslavend. Wilt u stoppen met FOK! raadpleeg dan uw arts of internetprovider of surf naar www.stoppenmetfok.nl Koninklijk Besluit art. 73 lid e, 4 augustus 2008.
Dank je.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:40 schreef truepositive het volgende:
9th wave boomknuffelaar.
Dat terzijde, we mogen blij zij mensen zoals jou hier te hebben
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
FOK! is veel verslavender dan welke drugs dan ook. En bij FOK! zit helemaal geen bijsluiter.
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 05:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..], die site moet je voor de gein maken... good idea als ik echt NIKS te doen heb en me DOOD verveel..
Joomla..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.
Natuurlijk wel knuffel, geef jezelf wat meer kredietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Mijn pc-kennis schiet hiervoor tekort vrees ik. Ik bedoel, ik kan zelfs de uitknop van mijn pc al niet vinden.
Die 40.000 dode Mexicanen interesseren mij wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:26 schreef StormWarning het volgende:
Eerlijk gezegd interesseert het me steeds minder of drugs als XTC ooit gelegaliseerd worden. Je kan er toch wel makkelijk aankomen en nu bemoeit de overheid er zich tenminste ook niet mee in de vorm van accijnzen en ander gezeik.
Legalize!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef StormWarning het volgende:
Ja, bij coke is het verhaal wel even een stukje nastier idd.
Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Goeie topics:
Drugsgebruik in een relatie
Drugsgebruik in een relatie #2 - lekker samen trippen!
Goeie vinding inderdaad, maar maak er dan "geluksstofjes" van.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het belangrijkste is de term 'drugs' te vermijden.
Gebruik 'happystofjes' daarentegen, dat is echt een goede vinding. Alhoewel ik zelf geen drugs gebruik, afgezien van cafeïneen fok.nl , ben ik zeer groot voorstander van complete vrijgave van deze happystofjes (die je zelf door meditatie bijvoorbeeld ook -gratis- aan kunt maken, het zit namelijk al in je lichaam, je hoeft ze alleen te activeren
), die gewoon in de natuur voorkomen.
Zijn heerlijkquote:
Dat is echt een goed idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik dacht laatst ineens aan iets. Een reclamespotje.
In het begin zie je bijvoorbeeld een zakenman die een hoge functie heeft ergens ofzo, een gebouw uitloopt en in een auto stapt. Vervolgens, in een ander shot, zie je diezelfde man een pilletje slikken en daarna keihard ergens losgaan op een feest.
Dan komt er een tekst in beeld als 'Denk je dat deze man een junkie is? Dan heb je het vermoedelijk mis!' gevolgd door iets als 'Veilig recreatief drugs gebruiken is mogelijk. Maar dan moeten we het wel mogelijk maken...'
Mja, aan de slogans kan nog het een en ander gesleuteld worden, ben daar niet heel geniaal in. Maar het is een begin![]()
Zou je een dergelijke reclame ergens mogen uitzenden ofzo, of bestaat daar een of andere wet tegen? (Nog even los van het feit dat het veel tijd/geld kost om zoiets in elkaar te draaien...)
Ik zou wel willen, maar ik werk op Linux en dan is dit nogal lastig, filmpjes maken (maar ik heb dan weer geen virussenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:16 schreef badtripbob het volgende:
Fuck TV! Zet het op youtube. Dan komt het vanzelf op TV als ze het oppikken. En anders bereik je alsnog veel mensen!
Vanavond een truffeltrip!![]()
Met wiet erbij en nog lachgas natuurlijk!
!
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:26 schreef badtripbob het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=video+editing+on+linux
Mja. Behalve dat een pro-drugs-partij (of welke one-issuepartij dan ook) nooit echt veel stemmen zal behalen. Krijg je een beetje het Piratenpartij-idee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:59 schreef badtripbob het volgende:
Het zou eigenlijk een campagnefilmpje moeten zijn van een pro-drugs-partij
Tof!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:49 schreef El_Matador het volgende:
Persoonlijk gezien ben ik helemaal voor. Ik ben een zakenman met veel internationale verantwoordelijkheden EN een fervente partyganger met XTC, thuis met wiet en af en toe een paddotripje. Mijn beste maat (1 paddo- en een truffeltrip met hem gedaan) is professioneel filmer en heeft zeker oren naar zo'n project.
Dat begrijp ik heel goed, ik zou niet willen dat mensen hun baan kwijtraken alleen vanwege een wazig ideetje dat ik zomaar even neerplemp hier.quote:Ik kan helaas alleen niet bekend worden bij mijn bedrijf als pillenslikker, dat is het probleem. Ik zet mijn baan er heel erg mee op het spel en hoewel ik moreel gezien veel over heb voor eindelijk eens een positief geluid over drugsgebruik, kan ik me dat niet permitteren, vrees ik.
Tof dat mijn idee in de smaak valt hier.quote:Ik wil er wel over nadenken. Maar een goed filmpje van een minuut of 10 (YouTube is inderdaad het meest ideale medium), zou zeker een goed plan zijn!
Exact.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:08 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben zelf al langer met zoiets bezig, in een grotere context, een mooi project van "modern hippie" leven. Vrijheid, drugsgebruik, creativiteit en sociale dingen van het "ouderwetse hippie" idee, maar niet de viezigheid, de zelfverkozen armoede en het gedwongene, maar juist individualistische van die tijd.
Misschien heb je gelijk, maar nogmaals, als het een wat groter project wordt kan het misschien alsnog problemen opleveren om geassocieerd te worden met drugs, en dat zou wel echt zonde zijn...quote:Zeker geen placebo's, dan wordt het ook echt, anders is er niks aan. Kan wel juist aan het bedrijf vertellen dat het een placebo was, dat zou beter zijn. De kans dat men erachter komt als het in het Nederlands is, is klein (woon en werk in Duitsland en vooral veel over de wereld -zit nu in Rio-)...
Goed punt. Natuurlijk zijn ook niet álle drugs goed: we willen mensen niet massaal aan de zware opiaten, noch willen we ze laten experimenteren met rommel als PCP en Datura... XTC, wiet en paddo's zijn echter lichamelijk én geestelijk redelijk safe, zeker vergeleken met alcohol en tabak, dus dat zijn goede voorbeelden. Al is wiet al semi-legaal en paddo's de facto ook (in de vorm van truffels). Over andere drugs valt nog wel te discussiëren, in principe moeten we ook weer geen onomstotelijke tweedeling vaststellen. Gewoon op een objectieve wijze informeren over de voor- en nadelen per drug lijkt me het beste.quote:Een top3 van drugs lijkt me mooi: XTC, Wiet en Paddo's. Het gaat niet erom dat drugs slecht zijn, maar WELKE drugs. Er is meer dan alcohol (en vooral veel positievers dan het veelal negatieve van alcohol), moet de boodschap zijn, vind ik.
Haha, nee, sorry. Zoals gezegd kwam ik zomaar ineens op het idee, ik had een paar dagen geleden dit topic gezien en lag daar in bed gisteravond weer aan te denken.quote:Heb jij ook al concretere plannen? Dan wil ik die maat wel vragen wat zijn ideeen zijn?
tOP!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn topic leeft nog![]()
Zullen we iets regelen in de richting van een OP? Op deze manier word het een reeks.
quote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.
En ons intellect heeft ons ondertussen MDMA gebracht.
Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand handig is met plaatjes, mag die wel een mooie header maken, ik probeer iets tekstueels te verzinnen.
[..]
Vanwege 40.000 dode Mexicanen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat natuurverhaaltje counter ik dan met één plaatje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet dat jullie -onbetaald- zoveel moeite willen stoppen in het promoten van drugs. Je kunt hier in Nederland toch min of meer je ding krijgen? Waarom dan voor nop een semi-effectieve campagne opzetten?
Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Strooi jij die plaatjes van Meth-eikels ook rond in de lokale bar bij jou?
Dus? Wat is overigens een kaasroker?quote:Alcoholdrinkers zijn net zo goed drugsgebruikers als pillenslikkers, cokesnuivers en kaasrokers.
Blijkbaar vind jij het wel nodig om de meest zieke en verslavende drug in te brengen tegen onze mooie verhalen. Waarom toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het interesseert mij niet zoveel of mensen dit doen.
[..]
Dus? Wat is overigens een kaasroker?
quote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met je zelf en met elkaar. De natuur helpt daar bij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Van oudsher gebruikt de mens hennep. Voor kleding, touw, maar ook voor genot. Zuid-Amerikaanse Indianen kennen al eeuwen de positieve, waaronder geneeskrachtige werking van de Coca-plant.
Deze middelen brengen ons niet alleen gezondheid, maar ook genot en verruiming van onze geest en verrijking van ons leven.
Begrip kweken bij het volk enerzijds en de politiek anderzijds. Maatschappelijke acceptatie zou handig zijn - dat je niet bij elk jointje je moet verantwoorden tegenover je werkgever/collega's, familie, vrienden en anderen... en de politiek kan zorgen voor legalisatie van drugs die verantwoord gebruikt kunnen worden, regulering en betere voorlichting.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is primaquote:De natuur is mooi. De mogelijkheden eindeloos.
De mens is nog maar net begonnen met zijn ontdekkingstocht van zijn omgeving en van hemzelf. Op die reis is veel schoonheid en geluk te vinden, met jezelf en met elkaar. De natuur helpt daarbij, maar ons intellect kan er ook wat van.
Bedankt voor je bijdrage, maar aangezien het om positieve propaganda gaat, en je over alles kan zeggen dat je er verstandig mee om moet gaan, denk ik dat ik die nuance laat zitten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Even wat woordjes aan elkaar geplakt, dat viel me als eerste op. De strekking van het bericht is primaMisschien moet je het ietsjes nuanceren in de laatste zin, bijvoorbeeld door te zeggen '...maar ook genot en verruiming van onze geest. Mits op een verstandige manier gebruikt, kunnen deze middelen een verrijking van ons leven zijn.' Zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |