quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die stand is gaaf
Niet op alle fronten idd...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:35 schreef Cortax het volgende:
Al met al zijn de nieuwe iPad specs niet bijzonder spectaculair.
Via magneten begreep ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe die cover vastzit, maar het klinkt wel hip
Zag 't al iddquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit is voor iOS he. Daar heb je geen Chrome
Aan de zijkant leek het eerder een soort klik iets.quote:
En cams.quote:
Nee, tethering is internet delen via usb, hotspot is via bluetooth. Hotspot werkt niet als de provider tethering heeft uitgeschakeld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Aan de zijkant leek het eerder een soort klik iets.
En personal hotspot, dat is toch gewoon tethering? Wat eigenlijk al jaren in de software zit, maar niet werkt dankzij de providers?
Tethering kan ook via Bluetooth. Kon ik op m'n 3GS met m'n iMac en MBP totdat Vodafone het uitschakelde.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, tethering is internet delen via usb, hotspot is via bluetooth. Hotspot werkt niet als de provider tethering heeft uitgeschakeld.
En HDMI 1080P out. En dunner dus ook lichterquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
En cams.
Soms snap ik niet wat mensen verwachten van zo'n event. Echt niet. Apple ligt mijlenver voor op de concurrentie als je naar want-factor en sales kijkt, denk je dat echt dat ze zo'n concept even om gaan gooien? Of de consument doodvervelen met 3 miljoen nieuwe specs? De iPad2 is zo te zien precies geworden wat ik van Apple had verwacht. Wil je meer vuurwerk, sla een generatie over. Of koop niks.
Ik dacht dat tethering via wifi wasquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, tethering is internet delen via usb, hotspot is via bluetooth. Hotspot werkt niet als de provider tethering heeft uitgeschakeld.
Oeps, ik bedoelde wifi. Tethering is usb of bluetooth, hotspot is wifi.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tethering kan ook via Bluetooth. Kon ik op m'n 3GS met m'n iMac en MBP totdat Vodafone het uitschakelde.
Niet naar non-iPhone 4??quote:"From day one, you can FaceTime from your iPad 2 to all the iPhone 4 customers out there."
quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oeps, ik bedoelde wifi. Tethering is usb of bluetooth, hotspot is wifi.
Zo bedoel ik het niet. Ga hem waarschijnlijk zelfs kopen. Maar Apple zegt het zelf hoorquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
En cams.
Soms snap ik niet wat mensen verwachten van zo'n event. Echt niet. Apple ligt mijlenver voor op de concurrentie als je naar want-factor en sales kijkt, denk je dat echt dat ze zo'n concept even om gaan gooien? Of de consument doodvervelen met 3 miljoen nieuwe specs? De iPad2 is zo te zien precies geworden wat ik van Apple had verwacht. Wil je meer vuurwerk, sla een generatie over. Of koop niks.
Ik vind het toch meer een tweaked versie van de ipad 1.quote:What is iPad 2? What have they learned?
All new design.
Not tweaked, not marginal improvements, it's completely new design.
Alleen als je de tweakers-versie van 'design' (specs) leest. De Apple-versie is dat het hele ding, fysiek, opnieuw ontworpen is, dus juist niet snellere hardware in dezelfde case.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:42 schreef Cortax het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Ga hem waarschijnlijk zelfs kopen. Maar Apple zegt het zelf hoor
[..]
Ik vind het toch meer een tweaked versie van de ipad 1.
Hm ja volgens Apple zijn we allemaal Spielberg met een iDevice en iMovie...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:47 schreef BradSpit het volgende:
dat iMovie gedoe weer..
hebben we toch al een keer gezien bij de intro van iLife 11
Exclusiviteit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:48 schreef Qunix het volgende:
Wat ik nog steeds apart vind, is dat anno 2011 er geen live beelden zijn van dit event ondanks Steve wel weet dat groot internet nu dit meevolgt...
Echt apart.
Zover, was alleen de vorige van wat ik weet...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Exclusiviteit.
Voorgaande events waren wel live te volgen.
Ik heb er dacht ik al 2 live gevolgd hiervoor. Ben pas een nieuwe Apple fanboyquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:50 schreef Qunix het volgende:
[..]
Zover, was alleen de vorige van wat ik weet...
De iPad 3.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:57 schreef FaceTime het volgende:
Wat wordt de ''one more thing''? De achter camera?
nope die is al genoemd..quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:57 schreef FaceTime het volgende:
quote:
Gratis Mobile Mequote:Op woensdag 2 maart 2011 19:57 schreef FaceTime het volgende:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zelfde als iPad 1. Zie http://www.apple.com/ipad/specs/
Zal ook niet op die pagina staan, denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niets over Mobile Me op de iPad-pagina, ben bang dat daar niets in verandert.
Opvallend idd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:06 schreef De_Hertog het volgende:
Het lijkt haast alsof de store / webredactie een uur voorloopt. Ze waren ruim een uur eerder al offline en alles is al online voor de show voorbij is..
+ evt. BTWquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben bijna heel April in de VS. 499 is dan wel een mooi bedrag in dollars
Mwah, het is niet te vergelijken met een eReader. Maar mijn retina-iPhone leest ook oneindig vee beter dan het korrelige scherm van de iPad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds heel lekker op m'n retina ipod
499, nog steeds ruim onder de concurrentie dus.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
En hoeveel gaat het kosten?
ben benieuwd waar ze deze keer mee aan komen durven zetten1,2k ofzo
Dat lezen gaat het niet meer worden he in 2011?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat lezen gaat het niet meer worden he in 2011?
Ze blazen die nu al helemaal wegquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:09 schreef De_Hertog het volgende:
Apple zou de Galaxy Tab helemaal weg kunnen blazen door met een 399 7" iPad te komen trouwens.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:08 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Zou best wel kunnen zijn jaquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
One more thing wordt Find My iPad denk ik: lame.
Find My Friends.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
One more thing wordt Find My iPad denk ik: lame.
Nee hoor, je mag meer meenemen uit de VS. Dus geen probleem.quote:
Zolang 't bij die ene iPad blijft wel idd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag meer meenemen uit de VS. Dus geen probleem.
Wel raar, dan keer ik terug met 2 ipads en een netbook
Volgens mij is het principe altijd hetzelfde gebleven. Functionaliteit zonder geen vrijheid, en maar cashen met de winstmarges. Doet me denken aan Saoudi-Arabië.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:00 schreef Qunix het volgende:
One more thing zou iOS 5 kunnen zijn, of iPhone 5, of Mac OS Lion, of ze gaan iets totaal nieuws doen met een nieuw apparaat.
Zonder geen vrijheid.. Is dat de hippe variant van het 'met zonder' van de basisscholen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens mij is het principe altijd hetzelfde gebleven. Functionaliteit zonder geen vrijheid, en maar cashen met de winstmarges. Doet me denken aan Saoudi-Arabië.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens mij is het principe altijd hetzelfde gebleven. Functionaliteit zonder geen vrijheid, en maar cashen met de winstmarges. Doet me denken aan Saoudi-Arabië.
En toch geen andere producent die het lukt om ermee te concurreren...quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Zou je denken?quote:"I think we stand a pretty good chance of being competitive in this market."
Want?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Doet me denken aan Saoudi-Arabië.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En toch geen andere producent die het lukt om ermee te concurreren...
Jij doet me denken aan een hoop mest.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Doet me denken aan Saoudi-Arabië.
iddquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Store is up, maar staat de oude iPad nog
goedkoopste is nu 379,-quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:21 schreef Dragonwizard het volgende:
De "ouwe" iPads zijn in prijs verlaagd?
Omdat je dan een hogere resolutie dan op een 30" cinemadisplay op het scherm moet blazen.quote:
Ok duidelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat je dan een hogere resolutie dan op een 30" cinemadisplay op het scherm moet blazen.
Dat is toch gewoon mini display-port > HDMI? Die heb ik gewoon liggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:52 schreef frank07 het volgende:
is er eigenlijk al een Thunderbolt -> HDMI kabel? Zie hem niet staan in de store, of kijk ik er overheen?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, wie is wie uit de SC?
Ja dat gaat me dus net iets te fur.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Meestal maart toch en dan juni uitlevering?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Was ook niet verwacht vandaag...
Ik ben allergisch voor langharige tekkels..quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
25 maart.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef De_Hertog het volgende:
Iemand een idee wanneer de iPad 2 in Nederland leverbaar is? Als ik dit stukje zie lijkt Nederland nog niet bij de landen voor 25 maart te horen, maar ik kon niet zien wanneer de volgende ronde is.
truequote:Op woensdag 2 maart 2011 20:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon mini display-port > HDMI? Die heb ik gewoon liggen.
Zoals Roel_Jewel ook al aangaf lijkt het bijschrift erop te duiden dat voor de vet gedrukte landen 25 maart de datum is. De volgende slide was waarschijnlijk een nieuwe datum met de overgebleven landen bold, maar die kom ik niet tegenquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:34 schreef nelisb het volgende:
Op die foto staat toch gewoon Netherlands?
Nope, in press release staat toch 25 maart:quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals Roel_Jewel ook al aangaf lijkt het bijschrift erop te duiden dat voor de vet gedrukte landen 25 maart de datum is. De volgende slide was waarschijnlijk een nieuwe datum met de overgebleven landen bold, maar die kom ik niet tegen
quote:iPad 2 will be available in Australia, Austria, Belgium, Canada, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and the UK on March 25; and in many more countries around the world in the coming months. Further international availability and pricing will be announced at a later date.
Ah, goed gevonden. Het zou ook kunnen dat 9to5 die slide verkeerd heeft geïnterpreteerd, natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Verwarrend: in officiële press release @ http://www.engadget.com/2011/03/02/the-ipad-2/ staat NL wel bij 25 maart.
Ja, jouw edit was van na mijn postquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nope, in press release staat toch 25 maart:
Voor 2x zoveel geld en nauwelijks extra functionaliteit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:02 schreef drumstickNL het volgende:
Teleurstellende onthulling, ik ben bang dat de concurrentie nu straks betere tablets gaat leveren icm Android 3.0 terwijl ik verwacht had dat de iPad 2 deze toch voor ging blijven.Q2 2011 dus toch maar een android aanschaffen.
Je hebt het over de iPad 2 neem ik aan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor 2x zoveel geld en nauwelijks extra functionaliteit.
Nee, over Android-tablets. De Xoom is bijv. $999 in de VS, een Nederlandse releasedatum is verder nog niet eens bekend... Voor de rest zou ik niet weten welke vergelijkbare tablet binnenkort in Europa/Nederland op de markt komt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:03 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Je hebt het over de iPad 2 neem ik aan?
edit: Q2 heb ik het dan ook over.
De Xoom was laatst beschikbaar voor $600 in de VS en het schijnt zelfs dat ze naar 500 euro kunnen gaan in de EU. Er komen daarnaast nog meer tablets uit voor die prijs, zelfs Acer (Het merk dus even terzijde) komt met een model genaamd A500 die voor 499 euro betere specs als de Xoom heeft icm android 3.0. Dus ja, ze zijn er wel en voor een aardige prijs. Plus daarnaast is de software goed en kan de tegra dual core proc. naar 1,5 ghz.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, over Android-tablets. De Xoom is bijv. $999 in de VS, een Nederlandse releasedatum is verder nog niet eens bekend... Voor de rest zou ik niet weten welke vergelijkbare tablet binnenkort in Europa/Nederland op de markt komt.
Mijn vriendin zei zojuist exact hetzelfde.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wow, ¤ 379 voor een iPad. Ik zou er bijna een kopen.
Eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
De Xoom was laatst beschikbaar voor $600 in de VS en het schijnt zelfs dat ze naar 500 euro kunnen gaan in de EU. Er komen daarnaast nog meer tablets uit voor die prijs, zelfs Acer (Het merk dus even terzijde) komt met een model genaamd A500 die voor 499 euro betere specs als de Xoom heeft icm android 3.0. Dus ja, ze zijn er wel en voor een aardige prijs. Plus daarnaast is de software goed en kan de tegra dual core proc. naar 1,5 ghz.
Vandaar dat ik enigszins teleurgesteld was in de aankondiging. Er is dus wel concurrentie, Apple zelf merkt het ook anders maakte ze de opmerking "2010: jaar v/d ipad 2011: jaar van de copycat" niet.
Omdat sneller, dunner en camera? Aan de software is nagenoeg niets veranderd...quote:
Als ik de krant mag geloven heeft Apple op dit moment een marktaandeel van 75% en Samsung 22%quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
De Xoom was laatst beschikbaar voor $600 in de VS en het schijnt zelfs dat ze naar 500 euro kunnen gaan in de EU. Er komen daarnaast nog meer tablets uit voor die prijs, zelfs Acer (Het merk dus even terzijde) komt met een model genaamd A500 die voor 499 euro betere specs als de Xoom heeft icm android 3.0. Dus ja, ze zijn er wel en voor een aardige prijs. Plus daarnaast is de software goed en kan de tegra dual core proc. naar 1,5 ghz.
Vandaar dat ik enigszins teleurgesteld was in de aankondiging. Er is dus wel concurrentie, Apple zelf merkt het ook anders maakte ze de opmerking "2010: jaar v/d ipad 2011: jaar van de copycat" niet.
Dat je iOS 4.2.1 moet hebben misschien.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:31 schreef ook_gek het volgende:
Help!!
Krijg me apple tv 2 niet gejailbreakt
Krijg elke keer jailbreak fail.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Greenpois0n rc6
Firmware 4.1.2
Dfu doe ik door middel van.
Butten down en menu tegelijk totdat ledje snel gaat knipperen en dan direct menu en play indrukken tot hij snel gaat knipperen.
En dan zegt greenpois0n dat hij kan jailbreken en dan is het opeens jailbreak fail.
Wat doet ik fout
Heb power en usb kabel aangesloten.
quote:
Google enzoquote:Many people report having problems entering DFU mode when following GP instructions; here is the alternative method that worked for me (after 3rd or 4th try):
- Plug USB end power cables into atv before you even run GP.
- When the program asks you to follow the instructions to enter DFU mode just hold down MENU and PLAY/PAUSE buttons for 17 seconds (7+3+7) (7 second should be enough but its better not to release the buttons earlier)
- Release both buttons when the program says that.
Gedaan maar jailbreak failquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:12 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
[..]
Google enzo![]()
http://www.appletvhacks.n(...)ith-greenpois0n-rc6/
sterker nog: 299 euro!.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wow, ¤ 379 voor een iPad. Ik zou er bijna een kopen.
Toch wel dus? Toch wel veel minpunten aan de air, ondanks de positieve dingen.quote:
quote:
Yup. Op iPhone loopt ie al en op iPad ben ik 'm nu aan 't installeren. Werkt prima op iPhone. Safari lijkt idd stuk sneller.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand iOS 4.3 GM al binnen en geïnstalleerd?
Hamvraag: kun jij nu nog tetheren met Vodafone??quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Op iPhone loopt ie al en op iPad ben ik 'm nu aan 't installeren. Werkt prima op iPhone. Safari lijkt idd stuk sneller.
Nope. Dat lukte me met 4.2.1 al niet meerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hamvraag: kun jij nu nog tetheren met Vodafone??
Ik denk ik ook, ga begin april een weekje naar de VSquote:
Wil je ff checken of je tethering dus ook werkend krijgt met dat IPCC onder 4.3? Is voor mij toch wel een beetje dealbreaker.quote:Sluit iTunes af en typ in OS X Terminal het commando:
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
Wanneer je hierna iTunes opnieuw opstart en je iPhone aansluit kan je doormiddel van de alt toets + ‘Zoek naar update’ knop een .ipcc bestand selecteren en activeren op je iPhone.
Geprobeerd, maar lijkt niet te werkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar ook niet met die link die ik je gaf? Ik heb zo'n IPCC-bestand dat je kunt gebruiken onder 4.2.1 waardoor je nog steeds kunt tetheren.
Ik wil weten of dat dus nog kan met 4.3. Bestandje vind je hier klik, instructie hieronder
[..]
Wil je ff checken of je tethering dus ook werkend krijgt met dat IPCC onder 4.3? Is voor mij toch wel een beetje dealbreaker.
Thanks
Safari kan geen verbinding tot stand brengen met de server.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is bij jullie ook de Safari Extensions page down??
Misschien is het nieuwe datacentre helemaal niet voor cloud-based dingen en gratis MobileMe maar willen ze de Safari Extentions Gallery daar wel heen verplaatsen en zijn ze daar nu mee bezig. Die Extentions gaan nog is heel groot worden.quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ben ik ClicktoFlash aan het installeren op mijn MBA, terwijl daar flash niet eens op voorgeinstalleerd staat.
Hebben ze niet nodig. Er is nog geen enkele concurrent die voor dezelfde prijs eenzelfde of beter product heeft - zowel qua hard- als software. En ze hebben hiervoor een jaar de tijd gehad.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:31 schreef ufopiloot12 het volgende:
Ik had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht van Apple, de iPad 2 geeft de concurrentie ruimte om keihard terug te slaan.
Apple had hier de tablet strijd moeten beslissen...
Hoezo? Nu geven ze de concurrentie de tijd om het nog meer te verprutsen als het gaat om design en prijs. Over een half jaar of een jaar de volgende iPad, hoppa, weer geld verdienen.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:31 schreef ufopiloot12 het volgende:
Ik had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht van Apple, de iPad 2 geeft de concurrentie ruimte om keihard terug te slaan.
Apple had hier de tablet strijd moeten beslissen...
heb jij een Macintosh LC?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:28 schreef Junkie het volgende:
The horror van Windows. En Windows Setup.
Zelfs Systeem 7 zag er mooi uit op mn Macintosch LC.
Hier ligt het probleem, waarom je concurrentie een poging laten wagen? Wat als ze slagen?quote:Op maandag 7 maart 2011 10:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoezo? Nu geven ze de concurrentie de tijd om het nog meer te verprutsen als het gaat om design en prijs. Over een half jaar of een jaar de volgende iPad, hoppa, weer geld verdienen.
Inderdaad, de aankomende android tablets gaan zeker een groot markt deel pakken.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:54 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Hier ligt het probleem, waarom je concurrentie een poging laten wagen? Wat als ze slagen?
Dan heb je als Apple zijnde een probleem.
Waarom zou Apple het de concurrentie nu makkelijk maken door ze "weg te blazen" met allemaal nieuwe features in een in een iPad 2? De concurrentie heeft nu al een gigantische achterstand en hebben grote moeite om dezelfde kwaliteit en features te leveren voor dezelfde prijs. Als Apple nu ineens zou uitpakken met veel nieuwe functies etc. kan de concurrentie in 1 klap weer op gelijke hoogte komen. Als Apple nog een aantal nieuwe functies achter de hand houdt kunnen ze weer een voorsprong nemen op de concurrentie en dan net genoeg voorsprong om toch de beste tablet aan te bieden.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:54 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Hier ligt het probleem, waarom je concurrentie een poging laten wagen? Wat als ze slagen?
Hoe lang volg jij Apple al? Geloof me, dat laten ze echt niet gebeuren, ze zijn niet achterlijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:54 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Zodra de Android tablets in de buurt komen van de iPad natuurlijk. En met de tablets die nu aangekondigd zijn kan dat nog wel even duren.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:16 schreef drumstickNL het volgende:
Oke dan wacht ik nog even op de release van de beste tablet. Komt die direct na of voor de iPad2 uit?
Wat een onzin, hij zegt zelf al: 't is een kwestie van vraag en aanbod. Maar ook van waarde; zolang er mensen zijn die meer dan 200 willen betalen, is dat ding het dus waard. Er is kennelijk vraag naar iPads 1 voor dat bedrag; beetje wazig om dan je medeconsumenten op te gaan roepen minder te betalen.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:28 schreef Apekoek het volgende:
Zielige advertentie, maar deze man heeft wel helemaal gelijk.
Dan hadden ze dat nu moeten doen, de speccs van de android tablet zijn aantrekkelijker dan die van de iPad twee. Ik ga niet als een hondje achter Apple aanrennen en alles kopen wat ze eruit gooien. Laat ze maar elke keer iets goeds uitbrengen en niet nét iets beter.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:49 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Zodra de Android tablets in de buurt komen van de iPad natuurlijk. En met de tablets die nu aangekondigd zijn kan dat nog wel even duren.
En beste tablet slaat natuurlijk op de beste tablet van het moment, op dit moment is dat nog de iPad en mocht die rol overgenomen worden door een Android dan zal Apple niet aarzelen om de concurrenten weer op een flinke achterstand te zetten.
Specs zeggen niets, iOS is volledig getuned op de iPad waar Android basic is en op meerdere configuraties moet werken waardoor het nooit zo soepel zal werken als de iPad.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:25 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat nu moeten doen, de speccs van de android tablet zijn aantrekkelijker dan die van de iPad twee. Ik ga niet als een hondje achter Apple aanrennen en alles kopen wat ze eruit gooien. Laat ze maar elke keer iets goeds uitbrengen en niet nét iets beter.
Ik heb de Xoom en Iconia in de handen gehad waarop Android draait, daarnaast heb ik een iPad gehad. En ik moet zeggen dat de Iconia een tikje sneller is, de Xoom ongeveer gelijk aan soepelheid.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:12 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Specs zeggen niets, iOS is volledig getuned op de iPad waar Android basic is en op meerdere configuraties moet werken waardoor het nooit zo soepel zal werken als de iPad.
Staat je systeemtijd wel goed?quote:Op maandag 7 maart 2011 17:57 schreef Drav het volgende:
Zijn er hier Chrome-gebruikers die weten waarom ik op allerlei beveiligde websites deze melding te zien krijg? Safari is ook vanuit het niets moeilijk gaan doen op dezelfde manier.
[ afbeelding ]
Hmm, nee, die stond om één of andere reden op 25 februari 2010. Het lijkt nu opgelost te zijn. Thanksquote:Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Staat je systeemtijd wel goed?
DealExtreme heeft ze voor zo'n ¤30. (http://www.dealextreme.co(...)13-ma254b-more-45379)quote:Op maandag 7 maart 2011 23:56 schreef chiren het volgende:
Heeft iemand hier misschien nog een reserve accu of een accu over voor een Macbook white mid2007 A1181?
Zie ook:
[GEZ] Macbook accu A1181
Mijne is gestorven
Die wordt vervangen, je krijgt dus alleen maar de 128GB SSD. Het is goedkoper en praktischer om er zelf eentje in te zetten en de 320GB als backup te houden.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:37 schreef fyah het volgende:
Als ik in de online apple store een SSD van 128 GB voor mijn MBP kies, dan vervangt die de standaard 320GB drive of komt die ernaast?
Ze zullen niet slagen. Niemand kan in een jaar de gigantische verkopen van de iPad doen omkeren.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:54 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Noem eens één Android-tablet die dit kan waar maken.quote:Op maandag 7 maart 2011 11:00 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Inderdaad, de aankomende android tablets gaan zeker een groot markt deel pakken.
Apple verdient niet veel op de iPad. Ze gokken er op dat dit gecompenseerd wordt door de AppStore en accessoires voor de iPad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:34 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom al die Android tablets zo onwijs duur zijn. Of eigenlijk: waarom ze niet veel goedkoper dan de iPad zijn.
Is de iPad misschien gewoon niet duur?
Niemand gaat natuurlijk een Android tablet kopen als je voor min of meer hetzelfde bedrag een iPad kan hebben.
Dat lijkt me niet. Als je naar de cijfers van Apple kijkt, zie ie dat ze veel winst op hardware maken, terwijl iTunes net kiet speelt. Apple verdient hun geld zeker niet met de App Store.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Apple verdient niet veel op de iPad. Ze gokken er op dat dit gecompenseerd wordt door de AppStore en accessoires voor de iPad.
Androidfabrikanten kunnen dat niet en moeten hun kosten direct bij aanschaf terugverdienen.
Dat is natuurlijk onzin, software kost nauwelijks wat als het gaat om distributie (geen materiaal, verscheping etcetera!). Reken maar dat Apple daar veel op verdient!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Als je naar de cijfers van Apple kijkt, zie ie dat ze veel winst op hardware maken, terwijl iTunes net kiet speelt. Apple verdient hun geld zeker niet met de App Store.
Als je kijkt naar de jaarcijfers van Apple, staat daar gewoon in dat ze weliswaar net boven break-even zitten met iTunes (en er dus net meer aan verdienen dan het kost), maar veruit de meeste winst wordt gemaakt met het verkopen van apparaten (iPhones, iPods, Macs). Ik zie niet in waarom dat met de iPad anders zou zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, software kost nauwelijks wat als het gaat om distributie (geen materiaal, verscheping etcetera!). Reken maar dat Apple daar veel op verdient!
Voorlopig nog geen. Ik denk dat het gejank ook meer een gevolg is van teleurstelling over de iPad 2 dan daadwerkelijk vertrouwen in de andere tablets. Ik vond zelf de lage pixeldensiteit op de iPad storend, en had hem liever kleiner gezien. De iPad 2 is dus nog steeds niet voor mij, maar misschien komt daar verandering in als er meer dualcore gerichte apps uitkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem eens één Android-tablet die dit kan waar maken.
Mja, maar het is natuurlijk wel erg sneu dat er nog steeds mensen 410 euro bieden op een 2ehands iPad 16gb wifi, zoals hierquote:Op maandag 7 maart 2011 14:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij zegt zelf al: 't is een kwestie van vraag en aanbod. Maar ook van waarde; zolang er mensen zijn die meer dan 200 willen betalen, is dat ding het dus waard. Er is kennelijk vraag naar iPads 1 voor dat bedrag; beetje wazig om dan je medeconsumenten op te gaan roepen minder te betalen.
Apple haalt juist de omzet van de Appstore. Op de iPad zit een 'minieme' winstmarge.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de jaarcijfers van Apple, staat daar gewoon in dat ze weliswaar net boven break-even zitten met iTunes (en er dus net meer aan verdienen dan het kost), maar veruit de meeste winst wordt gemaakt met het verkopen van apparaten (iPhones, iPods, Macs). Ik zie niet in waarom dat met de iPad anders zou zijn.
Maar wat ik mij afvraag, waarom zitten ze daar net boven breakeven? Dat lijkt bijna onmogelijk aangezien de overheadkosten daarop veeeeeeeeelll lager zijn dan het maken en distribueren van een iPad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de jaarcijfers van Apple, staat daar gewoon in dat ze weliswaar net boven break-even zitten met iTunes (en er dus net meer aan verdienen dan het kost), maar veruit de meeste winst wordt gemaakt met het verkopen van apparaten (iPhones, iPods, Macs). Ik zie niet in waarom dat met de iPad anders zou zijn.
Wat denk je van kosten voor dataverkeer en de kosten die ze aan platenmaatschappijen dokken?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar wat ik mij afvraag, waarom zitten ze daar net boven breakeven? Dat lijkt bijna onmogelijk aangezien de overheadkosten daarop veeeeeeeeelll lager zijn dan het maken en distribueren van een iPad.
........zuchtquote:datum tijd TNT-lokatie status
07 Mar 2011 00:45:47 Pudong International Airport Shipment In Transit.
06 Mar 2011 23:48:38 Pudong International Airport Shipment Received At Transit Point.
06 Mar 2011 23:36:00 Shanghai Shipment In Transit.
06 Mar 2011 18:40:57 Shanghai Shipment In Transit.
06 Mar 2011 16:47:15 Shanghai Shipment Received At Origin Depot.
We kunnen hier wel blijven wellus-nietussen, maar Apple maakt gewoon nauwelijks winst met iTunes. Natuurlijk hebben ze wel omzet, maar ze hebben ook kosten. Bovendien geven ze alle developertools gratis weg.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:03 schreef Peem het volgende:
[..]
Apple haalt juist de omzet van de Appstore. Op de iPad zit een 'minieme' winstmarge.
Maar dat is alleen iTunes en niet de AppStore en iBooks.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
We kunnen hier wel blijven wellus-nietussen, maar Apple maakt gewoon nauwelijks winst met iTunes.
Heb je de link überhaupt geopend?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar dat is alleen iTunes en niet de AppStore en iBooks.
quote:[Apple CFO] Peter Oppenheimer
Regarding the App Store and the iTunes stores, we are running those a bit over break even and that hasnt changed. We are very excited to be providing our developers with a fabulous opportunity and we think that is helping us a lot with the iPhone and the iPod touch platform.
Nee, dat is iTunes en alles wat ze via iTunes verkopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar dat is alleen iTunes en niet de AppStore en iBooks.
Ze verdienen zeker wel veel op de iPad, ze kunnen 'm gewoon relatief goedkoop produceren. En wat ze op de App Store verdienen is echt peanutsquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Apple verdient niet veel op de iPad. Ze gokken er op dat dit gecompenseerd wordt door de AppStore en accessoires voor de iPad.
Androidfabrikanten kunnen dat niet en moeten hun kosten direct bij aanschaf terugverdienen.
Ze verdienen volgens dit artikel ruim $ 200 per iPad, maar da's alleen materiaal en in elkaar zetten. R & D, marketing etc. is dan niet meegerekend.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:11 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ze verdienen zeker wel veel op de iPad, ze kunnen 'm gewoon relatief goedkoop produceren. En wat ze op de App Store verdienen is echt peanuts
40% van hun winst komt van de iPad, geloof ik
Ik denk dat je beter kan stellen dat Apple haar iPads gewoon érg goed prijst voor premium kwaliteit. Daarom heeft de iPad in mijn ogen geen waardige concurrentie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:40 schreef Tijn het volgende:
Maar daarom dus mijn vraag: waarom zijn de Androidtablets zo duur?
Maar met winstmarges tussen de 40% en 55% is er toch ruimte voor concurrenten om een tablet voor 300 tot 400 euro op de markt te zetten, zou je zeggen. Echter kost tot nu toe elke iPad-killer (quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:39 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kan stellen dat Apple haar iPads gewoon érg goed prijst voor premium kwaliteit. Daarom heeft de iPad in mijn ogen geen waardige concurrentie.
Hij staat in de berging. Maar wil binnenkort (misschien deze week al) wat dingen opruimen.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:54 schreef rubje het volgende:
[..]
heb jij een Macintosh LC?Doe eens een eigen zelfgeschoten foto ervan.
benieuwd
Ga je nou ook al hier je website spammen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:44 schreef daantje1984 het volgende:
Wow, Dat ding is supersnel en soepel, ik ga mijn Ipad 1 verkopen.
zie link van iPad 2 snelheidstest.
Als zij daar Maestro accepteren moet het geen probleem zijnquote:Op woensdag 9 maart 2011 01:14 schreef Gauner het volgende:
Ben momenteel in de US en ben van plan vrijdag een poging te wagen om een iPad 2 te bemachtigen. Nu heb ik helaas mijn CC thuis vergeten, heb wel mijn ABN wereldpas bij me, kan ik daarmee gewoon betalen in de Apple store?
True, die optie heb ik ook nog. Moeten ze natuurlijk wel niet moeilijk gaan doen over het niet accepteren van cash zoals vorig jaar bij de iPad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 01:21 schreef o.us het volgende:
[..]
Als zij daar Maestro accepteren moet het geen probleem zijn. Anders ga je naar automaten geld uit de muur trekken die ook Maestro accepteren.
quote:09 Mar 2011 08:49:06 Arnhem Out For Delivery.
08 Mar 2011 23:21:32 Arnhem Shipment Received At Destination Depot.
08 Mar 2011 18:09:48 Arnhem Hub Shipment In Transit.
08 Mar 2011 18:06:38 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.
08 Mar 2011 17:20:57 Ide Centre Shipment In Transit.
08 Mar 2011 17:17:14 Arnhem Hub Shipment Received At Origin Depot.
07 Mar 2011 00:45:47 Pudong International Airport Shipment In Transit.
06 Mar 2011 23:48:38 Pudong International Airport Shipment Received At Transit Point.
06 Mar 2011 23:36:00 Shanghai Shipment In Transit.
06 Mar 2011 18:40:57 Shanghai Shipment In Transit.
06 Mar 2011 16:47:15 Shanghai Shipment Received At Origin Depot.
eBay, bij Electronic King. Even opletten dat je 'dispatch from UK' kiest en dan je best offer doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waar kun je het goedkoopst de Macbook Pro 15 inch krijgen?
Ah stoer, hij is weer terug. Paar weken geleden had ie 0 productenquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
eBay, bij Electronic King. Even opletten dat je 'dispatch from UK' kiest en dan je best offer doen.
T-Mobile weet ik niet maar met mijn MTV mobile abbo werkt het wel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:41 schreef nelisb het volgende:
Snelle update op de IPad. Downloaden, reservekopie en installeren nog geen 10 minuten.
Nu m'n iphone. Iemand een idee of tethering/wifi hotspot werkt met T-Mobile?
Even in herstel-modus zetten, check google.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:49 schreef Jarno het volgende:
Fijn.
iPad update 4.3 gedaan, alles ging goed, tot de reboot... Apple logo met progress bar eronder verschijnt en stopt op 10% ongeveer. Blijft zo een paar minuten staan en gaat dan uit. Als ik 'm weer aanzet, zelfde verhaal.
Iemand een idee?.
(non jailbroken btw)
Niet, op t-mobile.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:27 schreef nelisb het volgende:
4.3 op m'n iPhone met tmobile. Waar vind ik eventueel tethering?
Instellingen en dan staat bijna bovenaan gewoon persoonlijke hotspotquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:27 schreef nelisb het volgende:
4.3 op m'n iPhone met tmobile. Waar vind ik eventueel tethering?
Ja, zowel op iPad als iPhone al een week (GM-versie; gelijk aan definitieve 4.3)quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Draait 4.3 bij jullie zonder problemen?
Nope, helaas...quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat, geen 4.3 voor mijn iPhone 3G?
15 euro extra kan t wel toch?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zolang ik met Vodafone niet kan tetheren op iOS 4.3 blijf ik lekker op 4.2.1 met m'n iPhone.
Hier eveneens teleurstelling, mijn 3G niet meer in support en geen leuke updates meerquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat, geen 4.3 voor mijn iPhone 3G?
Nee. Vodafone moet niet voor de klant bepalen hoe die z'n data wil verbruiken. Zeker als je ook nog es een datalimiet hanteert. Hoe de klant die limiet haalt, zou echt niet moeten boeien. Daarboven naai 'm toch wel doordat ie moet bijbetalen.quote:
Home Sharing moet ook in iTunes aanstaan, daarna in preferences op je iPhone/iPad onder iPod met je account inloggen en je kunt streamen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:18 schreef fyah het volgende:
Mis ik iets?Home sharing lukt niet, hotspot verschijnt niet in prefs, geen photo booth app. En toch bij about staat er dat 4.3 heb.
Heb ik beide gedaan, maar dat sharing icoontje bij 'more' in ipod app verschijnt niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:19 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Home Sharing moet ook in iTunes aanstaan, daarna in preferences op je iPhone/iPad onder iPod met je account inloggen en je kunt streamen.
Mac en iPhone/iPad in hetzelfde netwerk hangen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:22 schreef fyah het volgende:
[..]
Heb ik beide gedaan, maar dat sharing icoontje bij 'more' in ipod app verschijnt niet.
Yeah, ook in iTunes gezegd dat home sharing links in de icoontjes moet verschijnen, niks te zien. Zelfde wifi, recentste software op iMac en iPhone. Geen jailbreak. Wel Lion op de mac staan, misschien dat dat tegenzit. Maar dan nog zou er toch tenminste die sharing tab op iphone moeten staan toch?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mac en iPhone/iPad in hetzelfde netwerk hangen?
Woah, WTF, waarom kost XCode opeens geld?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef De_Hertog het volgende:
XCode 4 is ook uit. $4,99 in de App Store, voor mensen die geen dev acount hebben.
Kon je dat eerst gratis krijgen zonder dev account dan?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Woah, WTF, waarom kost XCode opeens geld?
Ja.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kon je dat eerst gratis krijgen zonder dev account dan?
Waarom niet? Jailbreak? Je mist zonder de update eigenlijk niks hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik een haast onbedwingbare behoefte heb om te updaten
Gewoon, omdat het kan.
Ligt aan je carrier, las net op een ander forum dat je via deze oude IPCC nog steeds de boel aan de praat krijgt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:44 schreef nelisb het volgende:
Heb de sectie internet tethering helemaal niet.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ligt aan je carrier, las net op een ander forum dat je via deze oude IPCC nog steeds de boel aan de praat krijgt.
http://forum.iculture.nl/(...)-a-2.html#post603878
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |